- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen TV-t vegyek?
- Amazon Kindle
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
Aktív témák
-
rocket
nagyúr
2008. június 25-én az AMD bemutatta két, a RV770 kódnevű grafikus processzorára épülő videokártyáját.Az ATi folytatja az új számozását, tehát az 50-es a korábbi PRO, a 70 pedig az XT-nek felel meg.
- a szám első jegye a generációra utal a PCI Express-időszámítás szerint,
- a második a termékcsaládot határozza meg,- az utolsó kettő pedig az ezen belüli teljesítményviszonyokat hivatott tükrözni.Az RV770 55nm-es csíkszélességen készül és 256 mm2 méretű a fiatal chip, valamint 956millió tranzisztort hordoz magában. Az új jövevények is szintén képesek a CrossFireX™-re, így akár 3 vagy 4 kártyát is közös munkára foghatunk, persze csak akkor, ha ehhez megfelelő alaplapunk van. Akár "mix"-re is van lehetőség a többi RV770 kártyákkal, de csak azokkal. A régi R(V)6x0 és a hamarosan megjelenő többi RV7x0 kártyákkal erre nincs mód.
Az RV770 funkciólista részét képezi az Avivo™ HD kiterjesztése is, amely az UVD2, azaz Unified Video Decoder 2 nevet viseli. Ez lényegében az AMD-nek az NVIDIA G92 és G94 chipjeiben megjelent funkciókra adott válasza, illetve annál még egy kicsit több is. Részét képezi a már ismerős Dual Stream Playback (NVIDIA-nál Dual Stream Decode Acceleration) technológia, amely lehetőséget ad két HD videó szimultán lejátszására, kép a képben módon. Fejlődött a videók dinamikus kontrasztjának beállítása is, továbbá színek, tónusok valós időben feljavított megjelenítése. Újdonság a DVD-ből Full HD (vagy ahhoz közeli PC-monitoros) felbontásra skálázás (például 720x576-ról 1920x1200-ra), amit az UVD2 a különböző videolejátszó szoftvereknél elvileg szebben jelenít meg. Bizonyára egyre többen örülnek majd az RV770-re épülő videokártyák esetében az új, 7.1 surround hangzást is átvivő HDMI csatlakozónak (192 kHz, 24 bit, AC3/DTS/Dolby True HD/DTS HD).GPU|DIE SHOT|FELÉPÍTÉS|ROP EGYSÉGEK|TEXTURÁZÓK|HUB FELÉPÍTÉS
ATi Radeon™ HD 4850
GPU kódneve: RV770
Gyártástechnológia: 55 nm (TSMC)
Tranzisztorok száma: 956 millió
GPU órajele: 625MHz
Shaderek száma: 800 stream processzor (160 komplex/640 egyszerű skalár stream processzor)
Textúrázók száma: 40
ROP-egységek száma: 16
Támogatott DirectX® verzió: 10.1
Támogatott OpenGL verzió: OpenGL 2.1
Matematikai számítás: 1000 GigaFlops (1 teraFLOPS)
Memóriavezérlő: 256bit hub-vezérelt
Memória órajele: 1000MHz (effektív 2000MHz)
Memória-sávszélesség: 64000 MB/s
Memória típusa: GDDR3
Memória mérete: 512 MB
HD-videó gyorsítás: Avivo™ HD (UVD 2.0)
Referenciahűtő: 1 slot-os
CrossFireX™ támogatás: VanATi Radeon™ HD 4870
GPU kódneve: RV770
Gyártástechnológia: 55 nm (TSMC)
Tranzisztorok száma: 956 millió
GPU órajele: 750MHz
Shaderek száma: 800 stream processzor (160 komplex/640 egyszerű skalár stream processzor)
Textúrázók száma: 40
ROP-egységek száma: 16
Támogatott DirectX® verzió: 10.1
Támogatott OpenGL verzió: OpenGL 2.1
Matematikai számítás: 1200 GigaFlops (1,2 teraFLOPS)
Memóriavezérlő: 256bit hub-vezérelt
Memória órajele: 900 MHz (effektív 3600MHz)
Memória-sávszélesség: 115200 MB/s
Memória típusa: GDDR5
Memória mérete: 512 MB/1GB
HD-videó gyorsítás: Avivo™ HD (UVD 2.0)
Referenciahűtő: 2 slot-os
CrossFireX™ támogatás: VanAMD: most tényleg az okosabb döntés!
Tesztek:
AnandTech | bit-tech.net | PROHARDVER! | Guru3D | HardwareOC
Referencia HD4850 kártyák:
ASUS|CLUB3D|DIAMOND MULTIMEDIA|FORCE3D|HIS|GAINWARD|GECUBE
GIGABYTE|JETWAY|MSI|PALIT|POWERCOLOR|SAPPHIRE|XFX|VISIONTEK
Referencia HD4870 kártyák:
ASUS|CLUB3D|DIAMOND MULTIMEDIA|FORCE3D|HIS|GAINWARD|GECUBE
GIGABYTE|JETWAY|MSI|PALIT|POWERCOLOR|SAPPHIRE|XFX|VISIONTEK
Ajánló:
[ Abu85 ] - Dávid és Góliát
[ Abu85 ] - A reformok kora
[ Đ@n! ] - HD4800 Series ventilátor szabályzás!
[ katt777 ] - ATI HDx8xx - minden, amit tudni kellforrás: AMD, PROHARDVER!
[ Öszeállította: rocket, Keldor papa, cizoe, leviske ]
[ Módosította: philoxenia ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
LN2-vel
Kereskedelmi forgalomba kerulo kartyakrol van szo ahol szamit a fogyasztas es melegedes, a szivargo aram es a kihozatali arany meghatarozo tenyezo a tervezett orajel elereseben, nem veletlen a vegleges GPU orajellel sok esetben kivarnak az utolso (3-4 hettel megjelenes elott) pillanatig.
X1800XT (R520) 16 shaderrel 625mhz-en futo GPU-val jelent meg (kesobb jott 1-2 gyartotol a hivatalosan nem letezo XTPE 700mhz GPU orajellel), X1900XTX (R580) 48 shaderrel 650mhz-en futo GPU-val jelent meg, GPU orajel nem valtozott a kesobbiekben se amikor kijott a X1950XTX, csikszelesseg nem valtozott ezeknel a GPU-knal.
Sapphire tervezett olyan 3870 kartyat leghutessel amin a GPU 900mhz-en megy, de nem jelent meg meg kereskedelmi forgalomban (lehet nem is fog).
Tehat nem irrealis az az 1050mhz, de nagyon nehez lesz megvalositani alacsony fogyasztas, megelelo kihozatali arannyal es hutessel, kicsit bruteforce szaga van az 1050mhz-nek az rv770 eseteben, ilyen orajel mellett elerne a kartya az 1GFlops teljesitmenyt ami egy jol csengo dolog lenne marketing szempontbol, RV740 eseteben annyira nem hangzik elkepzelhetetlennek az 1000mhz de szinten fugnek a dolgok a fentebb emlitektektol, majd meglatjuk, egyelore erosen alom szeruek azok az RV770 GPU orajelek ha marad a kotott orajel kialakitas
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Talan jon a fast14 technologia.
(ez is lassan legenda lesz, nincs olyan uj generacios ATi GPU ahol ne merulne fel, de aztan kiderul nem valt valora, a Xenos ota az EDRAM is ilyen legenda lett mar, nem hianyzik szinte egy ujgeneracios highend GPU pletykajabol se)"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz Dare2Live #30 üzenetére
Gondolom 1.8 milliard tranzisztorra gondolsz, sokan irtak mar, hogy az soknak tunik, de 2x900millio is 1.8 milliard osszesegeben..
Azt csiripelik, hogy suvit mint a szel a TSMC 55nm expressz es a mozdonyvezeto az rv770. (csak nehogy mellekvaganyra fusson )
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
"Ha növelik a TMU-k számát, akkor éppen saját magukra cáfolnak rá, és belátják, hogy kénytelenek az NV-t követni ha versenyben akarnak maradni."
Van mas valasztasuk? kiderult az elmult 9 honapban mit ertek el azzal, hogy az ellenkezo iranyba indultak.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Hynixet se felejtsuk ki, ok 66nm-es gyartastechnologiat fognak hasznalni.
Ugynezki lesz verseny GDDR5 fronton, az viszont aggaszto lehet az ATi-nak, hogy nem kezdtek meg el egyik cegnel se a tomeggyartast.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
-
rocket
nagyúr
Source linken nem irogatnak 1ghz-rol, felreforditottak vrzoneon
Itt a pontos forditas:"The core frequency of RV770 is a little higher than RV670, but not over 1GHZ. The ram used by RV770 is GDDR5, and the core size is 250 mm2. The stepping A11 GPU's yield is over 71% when recently taped out. And the stepping provided to retail will be the same A11 stepping. Whether stepping A12 will be provided is not known yet. The detail specification of RV770 is just more than two times SP number and TMU number of RV670. The release date of RV770 will be some day in May."
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz Bundás22 #197 üzenetére
Nyers ero nem nagyon szamit a gyakorlatban, elofordult mar mashol volt gyenge pontja a GPU-nak, emiatt limitbe utkozott a valos alkalmazasok alatt (R600 es tarsai vs texturak) es mit se ert a nagyobb nyers ero.
A nyers eronel sokkal fontosabb az egyensuly.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz ulveczkii #207 üzenetére
Ez nem rossz hir hanem a realitas, topic elejen kilett targyalva az orajel tema, hetekkel ezelott is alom kategorianak tunt 1000mhz GPU feletti orajel 55nm-en, ugyhogy semmi meglepo nincs ebben
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz Bundás22 #213 üzenetére
Nem az a lenyeg megy vagy nem, minden GPU tud joval magasabb orajeleket mint amivel a kartyakon talalkozunk, a kerdes az milyen feltetelek mellett tudjak ezt?
Pl. mukodokepes GPU-k 12%-a tudja 1.1 volton az 1000mhz GPU orajelet biztositani amihez eleg egy single slot hutes 60% fordulaton 75 fok koruli homerseklethez, vagy a masik lehetoseg 1.1 volton a mukodokepes GPU-k 80%-a tudja a 945mhz-et amihez szinten eleg a single slot hutes es meg alacsonyabb venti fordulat is eleg a 75 fokhoz, es ezen GPU-k 1.2 volton tudnak az 1000mhz GPU orajelet de ehez mar nem lenne eleg a single slot hutes, igy none jelentosen az eloallitasi koltseg. (jelenleg pl. az ATi a 3870 kapcsan azert van gondban ar ugyileg mert a hutes jelentosen dragabb mint amit a 9600GT vagy 3850 kartyakon hasznalnak, a Sapphire pl. nem veletlen jott single slot hutessel ami finoman szolva nem igazan effektiv,de ez a legolcsobb kaphato 3870, elkepzelheto azert lett uj revizio az RV670-bol, hogy kisebb feszultseggel kepes a 3870 vagy magasabb orajeleket biztositani, amivel lehetoseg nyilik csokkenteni az olcsobb single slot hutes reven az eloallitasi koltsegeket)
Ez egy nagy kirakos, merlegelni kell es kivalasztani a cegnek legmegfelelobb megoldast amibol osszeall a kep, ez pedig a kihozatali arany orajeleket es az ehez szukseges feszultsegeket nezve elsosorban, ez maga utan vonja a fogyasztas/melegedest, es vegul marad kartya eloallitasi koltsege, ezen pontok alapjan all ossze a vegso termek, nagy lutri az egesz, elore kiszamitani a torteneseket nem lehet, szerencse se art
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz Bundás22 #215 üzenetére
Ez meg mindig az elmeleti teljesitmeny, a dolgok tobbrol szolnak mint a Gflopsok,Ken Kutaragi a PS3 "apja" tudna meselni a temaban
(amikor tavaly ugynezett ki az NV kijon valami 1 Gflops teljesitmenyu GPU-val 2007 masodik feleben, akkor az ATi-nak volt egy prezentacios tablazata amiben lenyegeben az allt a "Gflops teljesitmeny nem minden", pontosan nem emlekszem a szovegere de ez volt a lenyege)
Elmeleti teljesitmenyben az R600 is eros GPU, aztan latjuk mit er a gyakorlatban, hiaba van egy Bugatti Veyronod ha a koruton van lehetoseged hasznalni hetkoznap delutan"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz Dare2Live #221 üzenetére
Pletykak szerint az rv770 nem minicore, szoval nem magonkent lesz gyorsulas igy a pletykalt 40-50% nagyon kicsi elorelepes lesz ha megnezzuk a hd3870 rv670xt es a 8800ultra g80 teljesitmenybeli viszonyat, dehat ezek csak pletykak
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz ulveczkii #239 üzenetére
Hirek? en csak pletykakat latok, azok nem egyenlok a hirekkel, bevett szokas lett az elmult evekben, hogy minden AIB-nak mast mondanak az AMD/NV emberei, igy osszekavarva a dolgokat, egyik se szereti ha szivarogtatjak a meg honapokra levo GPU-k specifikacioit, ezzel, hogy tobb fele dolgot mondanak, az is kiderulhet honnan szivargonak az infok es jol osszezavarjak egymast, meg az embereket is
G80 681 millio tranzisztorral 90nm-en nekem hihetetelnul hangzott megjelenes elott, megis valosag lett, es meg csak kazan se lett ami az ilyen bruteforce GPU-kat jellemezte elotte (pl. R520/R580)[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
40-50% nagyon karcsu lenne alapesetben az RV670XT (3870) kepest es a 8800ultra telejsitmenyet is figyelembe veve, de az RV770 ahogy a neve is mutatja nem highend GPU, highendbe egyeduralkodo lesz az NV amig single core GPU-kat tud csinalni a dual megoldasok ellen amerre az ATi elindult. (persze lehet a pletykak tevednek, es lesz single core R7x0 highend GPU )
GT200-nak (ha igy hivjak egyatalan) mikoze az RV770-hez? nem is egy kategoria, kihozatali aranyt meg korai elovenned, raadasul single core kartya normal esetben jobb teljesitmenyt fog nyujtani osszesegeben mint a dual GPU/vagy dual core R7x0, es ezzel megint 3 utcasarokra kerul az AMD az NV-tol a diszkret grafikus piac tetejen.
Jelenleg ugytunik RV770-nel az NV a 55nm G92-vel kivanja felvenni a versenyt, felso kategoriaba meg jon majd a GT200 ahol az ATi dual GPU/vagy dual core GPU megoldassal probalkozik.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Jelenleg ugynezki az NV 5:1 ALU:TEX arany fele lep tovabb, szoval annyira azert nem tunik lehetelennek, ettol fuggetlenul en 3:1 ALU:TEX aranyt varok az RV770-tol igy 96(480)/32 jol beleillik a kepbe
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Optimizmusbol tovabba sincs hiany ugynezem
Crysisben +20% lemeradas van alapbol az atlagban meglevo kb. 30% mellett amivel gyorsabb az 8800ultra mint RV670XT, bar az nem DX10 jatek, az egyik legfontosabb benchmark jelenleg.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
55nm-en nem hangzik veszesnek ennyi tranzisztor, raadasul az elmult 16 honapban nem sok dolguk volt, igy volt idejuk.
Egyebkent ha jobban korbenezunk mar ~5 honap csuszasban van az NV highend GPU-ja az igerthez kepes, ez azert nem napi tema mint az ATi eseteben R520/R600 kapcsan volt, mert az ATi-nak nincs semmilyen egy GPU-s megoldasa a highendbe amiert NV-nek esetleg kapkodnia kellene.
Ettol fuggetlenul azert az se elkepzelhetetlen gondok voltak/vannak vele, de az nagy blama lenne ilyen elonybol es hatterrel.G92 akkor 2:1 lenne ha G80 4:1, kicsit olyan ez az egesz G80 vs R600 osszehasonlitas mintha a almat a narancshoz hasonlitgatnank az alapjan, hogy mindketto gyumolcs
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz TomBoy1986 #279 üzenetére
Nem az en gondolatomat irtam le, hanem a tenyek azt mutatjak Crysis korul mint benchmark a legnagyobb a hype, es ez nem fog valtozni meg jo ideig.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
NV nagy mestere a kodnev atnevezeseknek, logikat nem kell keresni koztuk, siman az "ellenseg" osszekavarasa a cel.
1:20-at ertettem, ALU:TEX tema kb. olyan bonyodalmakat okoz mint anno a G70/71-R520/580 idokben a pipeline vs shader processor tema
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Nem tudjuk mennyire "olcsok" az ATi altal alkalmazott SP-k, az se elkepzelhetetlen a core nem 250mm2 hanem nagyobb, ugye ennyi erobol lehet az a pletyka nem igaz es nem a 160SP.
Az mindenesetre biztos anno az ATi az r580-ban megtriplazta a SP-k szamat, es nem not jelentosen a core merete (jol emlekszem 17% korul volt), mondjuk jelen esetben 2.5x SP es 2x TMU novelesrol lenne szo ami nem keves.
Mindenesetre ugytunik jol mukodik az ATi osszekavaro hadmuvelete annak reven, hogy az AIB partnereiknek tobb fele verziot mondanak
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz Bundás22 #304 üzenetére
Nem szabad kiragadni 1 szamot, 1600SP jol hangzana a nagy szamok torvenye alapjan vasarloknal, de a gyakorlat egesz mas ha kiegyensulyozatlan lenne a GPU.
Jelenleg ugye sokan 128SP vs 320SP hasonlitgatjak a G80/G92 vs R600/RV670 parost pedig nem er ez az osszehasonlitas 2 szam alapjan semmit.
Ha 320SP-nek titulaljak a R600/RV670 GPU-kat, es az NV-t 128-nak, akkor azt se art megjegyezeni az NV shaderei ~2x nagyobb orajelen mennek mint az ATi-nal, ha meg 64SP-nek titulaljak akkor meg azt nem art megjegyezni, hogy mellette van 256 egyszeru SP is, SP kapcsan is igaz amit irtam par napja az ALU:TEX arany kapcsan az almarol meg a narancsrol, elmultak azok az idok amikor 16 pipeline az 16 pipeline volt akarhonnan neztuk a dolgokat, anno emlekszem itt PH-n is voltak clock-to-clock tesztek NV-ATi GPU-k kapcsan mert akkoriban meg osszehasonlithatok voltak. (bar sose ertettem ebbol milyen konkluziot lehetett levonni ha lebutitottak az ATi (altalaban magasabb volt a GPU orajele mint az NV-nel) orajeleit NV szintre es igy clock-to-clock NV jobb volt, viszont ugye az ATi altal elert orajeleket az NV GPU-i nem birtak, igy ez az oeszehasonlitas nem ert semmit )"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
800SP melle nem 32TMU-t gondolnak
Dave Orton akkor meg az ATi elnokekent az R600 megjelenese elott 96-rol beszelt, hogy az lesz a kovetkezo lepes, viszont ugye az ATi kihagyta az R600 refresht, es helyette kijott a finomhangolt RV670-nel ami egy kisebb csikszelessegen gyartott R600+DX10.1, majd kettot pakoltak egy nyakra belole es abbol lett a highend, szoval az a 96 lehet elkopott mar, pedig nem tunne rossz lepesnek 96SP es melle 32TMU, aztan lehet megint rankcafol a gyakorlat
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Dual GPU-val nem sokra fognak menni HD3870X2 stilusban, 9800GX2 kartyakat mar hetekkel a megjelenes elott sokan temettek itt PH-n, aztan most, hogy jonnek a tesztek az derult ki a HD3870X2 mekkora egy sz@r valojaban
Ha esetleg dual core GPU-val jonnek highendbe abban is rengeteg buktato lesz (megint olyan dolog lesz amit a jatekfejlesztok nelkul a hajukra kenhetnek), es amig az NV kepes lesz egymagos GPU-kat gyartani addig konnyeden bezsebelhetik a highendet, szoval ha nincs valami a varazs kalapjaban az ATi-nak akkor 1 ev mulva ugyanott leszunk mint most.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Mar megint leragadtal az elvi sikon, leragott csont ez a tema, aki latja a fatol az erdot tudja mikent mukodnek a dolgok, nem a felhasznalok feladata kene legyen remenykedni hatha megvaltozik a helyzet, az AMD-nek kene tennie ellene, ha nem tudnak akkor menjenek kapalni, nem mondom egyszeru a helyzetuk, de azert 10 honap alatt semmit nem tudtak elerni az R600 es tarsaival azert az mar kinos.
Regebben is azt gondoltak majd a shaderek atveszik az uralmat, R520 ota leragadtak a 16TMU-nal, mikozben inkabb azt kene novelni, nem megtobb shader teljesitmeny kene a cel legyen.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Driver oldalon orvosolhato lenne akkor lett volna idejuk mar kijavitani, nem 2 napja megjelent jatekokrol van szo, es a kartya se 2 napja jelent meg, inkabb a jatekfejlesztokkel apolt "kapcsolatuk" eredmenyeit latjuk jopar esetben.
Az R6xx kapcsan mindenki a driver csapattol varta/varja az attorest (raadasul Eric Demers a nyilatkozataiban rarakott egy lapattal meg) es nekem ugytunik osszeomlottak a nagy elvarasok alatt, ezert van a szokasosnal tobb hiba ami nem volt jellemzo az elmult evekben.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
R600 mar 2002-ben fejlesztes alatt volt, egyszeruen rossz alapokra epitettek, rosszul mertek fel a tervezes alatt mi varhato az akkor meg tavoli jovoben, ezert kellene egyutt lelegezni valami alap szinten legalabb a jatekfejlesztokkel, hogy ilyen csunyasagok ne tortenhessenek amikor 1 darab olyan jatek nincsen amiben az ATi architekturaja fele billen a merleg nyelve es nem 20 frame/s az atlag 1280x1024-ben
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Nezhetjuk ugyis a dolgokat, hogy kihoztak a maximumot a gyakorlatban es csak a tulzott elvarasok, meg a ha-val kezdodo mondandok azok amik miatt ez halvanynak tunik. (mondjuk ennek a kartyak arazasa ellentmond, ATi ugy gondolja az arazasukbol kiindulva, hogy a HD3870 jobb mint a 9600GT, pedig a gyakorlat nem ezt mutatja.)
R300 lett volna olyan sikeres ha nincs az NV30? egyertelmuen nem, ahoz kellett az NV hibaja akkor, a mostani szituaciohoz meg az ATi hibaja, errol a szintrol meg visszalehet terni, viszont megint ott a veszely, hogy legtobb embernel tulzottak lesznek az elvarasok es azt gondoljak legkozelebb 180 fokos fordulat lesz, kozben realisan inkabb azt kene gondolni milyen jo lesz ha ujra egy szintre lepnek az NV-vel az akkori gyakorlati teljesitmenyben."A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Ugytudnam osszefoglalni a lenyeget kar volt a M$ hatsojat nyaldosniuk, lathatoan a M$-ot nem erdekli a kialakult helyzet annyira mint azt toluk (ismerven a ceg mentalitasat) elvarna barki, es tenni se tudnak/akarnak ellene.
R600 egyetlen elonye, hogy sokaig piacon lehet majd tartani kisebb atalakitasokkal, mig az NV nagy lepesekre kenyszerul (ha akarnak egyetalan lepni, es nem folytatjak amit elkezdtek), viszont kozben az ATi szerencsetlenkedese az R600 korul az o malmukra hajtotta a vizet, az biztos nem nyaralassal toltottek az idot amig az R600 es tarsaival "hodit" az ATi a piacon.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Dx9 modban fognak futni az NV kartyain
Felesleges egy jatekra ekkora hypeot epiteni, egyelore a Battlefield 3 olyan lapos pletyka szinten van, hogy igy elso ranezesre lesz 2009 vege is mire megjelenhet, addigra meg mar ~35 honapos lesz a G80, osszehasolitas keppen az NV elozo architekturaja kb. 31 honapot volt a piacon, szoval addigra kozel lehetnek ahoz lecsereljek az egesz architekturat, ami aztan lehet megint visszajara suti el a dolgot az ATi oldalarol nezve.
Realitas talajan maradva egyetlen olyan jatek nem volt a multban ami melle az ATi odaallt es barmilyen TWIMTBP befolyashoz hasonlo dolgot eltudtak volna erni vele, HL2 ilyen lehetett volna ha idoben megjelenik, de nem jott ossze mert elloptak a source kodot. (/osszeeskuves elmelet on/ ami nagyon jol jott az NV-nek /osszeeskuves elmelet off/ )
Szerintem semmi egetrengetot nem fog tudni felmutatni a Battlefield 3 amivel az ATi barmilyen elonybe is kerulhetne, nehez elkepzelni az EA van olyan hulye sajat maga alatt vagja a fat, szoval a legrealisabb az, hogy jelenleg elkezdtek a jatekot R600-ra fejleszteni es bevarjak az NV megfelelo architekturajat (ha bekell egyatalan), sok jatek volt amit mutogattak az ATi kartyain, aztan a vegen mindig a rovidebbet huztak mert par honappal a megjelenes elott odallat az NV a jatek melle (DOOM3, FEAR) es hirtelen atbillent a merleg nyelve.
Egyebkent ha valami veletlen folytan tevednek, 1 jatek nem fogja megvaltani a vilagot, legalabb 4 kene es a fele mar reg piacon kene legyen, ugyhogy szerintem felesleges a Battlefield 3 ATi szempontjabol vilagmegvalto mivoltaban remenykedni ilyen tavlatbol, tortenni fog jopar dolog meg addig
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Soha ne mondd, hogy soha, Battlefield TWIMTBP jatekok listaja
Battlefield 1942 Electronic Arts Digital Illusions
Battlefield 1942: Road to Rome Electronic Arts Digital Illusions
Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII Electronic Arts Digital Illusions
Battlefield 2 Electronic Arts Digital Illusions
Battlefield 2: Special Forces Electronic Arts Digital Illusions
Battlefield 2142 Electronic Arts Digital Illusions
Battlefield Heroes Electronic Arts Digital Illusions
Battlefield Vietnam Electronic Arts Digital IllusionsSzerintem hagyuk az offolast, maradjunk abban majd meglatjuk, egyszer ugyis kiderul az igazsag, ha csak csodbe nem megy az EA es torlik a Battlefield 3-mat, vagy az AMD megy csodbe es nem lesz hardver megvasarolhato formaban az igazi (legalabbis szerinted) DX10 jatek ala
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Dede ertem, ne bantsatok
Egyebkent viccet felreteve, Alan Wake is valami vilagmegvalto DX10 jateknak indult,azota meg semmi nem tortent, nagy csond veszi korul a jatekot ami sose jelent jot megjelenes szepontjabol. (amazon holnapra irja a megjelenest PC-n, kar, hogy egy aprcsoka hir nem volt a jatekrol vagy 8 honapja de szerintuk holnap megjelenik )
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
RV770-re epulo single core kartyak egy dolog miatt keshetnek mar csak, a GDDR5 miatt, hiaba jelentette be 3 ceg is a GDDR5 memoriakat honapokkal ezelott, tomeggyartas meg egyiknel sincs, korai ES kartyak GDDR3 memoriaval vannak szerelve mert akkor meg GDDR5 sampleket se kaptak.
Marcius vegen mar megkaptak a GDDR5 sampleket es teszt fazisban vannak, mar csak az a kerdes ha minden oke a tomeggyartas mikor indulhat, nagyon vacakolni nincs mar ido, nem lenne jo az o szempontjukbol a keses vagy ha minden kotel szakad a kesest elkerulendo a GDDR4, az eddig hasznaltaknal magasabb orajelu GDDR4 megfelelo lehetne de csak a Samsungnak vannak ilyen ramjai, dragak es alig van beloluk.
Megint bevallaltak egy olyan dolgot amivel meggyulhet a bajuk, hiaba van 3 gyarto GDDR5 memoriak kapcsan ez se biztositek arra, hogy lesz idoben eleg modul megfelelo mennyisegben. (regi szep 1.4ns GDDR3 memoriakkal kapcsolatos idok jutottak eszembe, amikor jo nagy szivas volt a memoriak hianya miatt, igaz akkor az ATi es NV kozosen szivtak, most meg csak az ATi fog egyelore, ha minden igaz a GT200 GDDR3 memoriakat fog haszalni).Szoval az ATi kezebol kikerult az iranyitas az RV770 kapcsan, innentol mar rajtuk nem mulik semmi, max. azon bosszankodhatnak miert nem tudnak olyan kulso alkatreszeket hasznalni ami a piacon van es akkor nem kene gyomorgorccsel ebrednie Ruiznak minden reggel
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
Aktív témák
- GTA VI
- Milyen NAS-t vegyek?
- Alkoholista nevelde
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...