- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Házimozi haladó szinten
- Fujifilm X
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
Aktív témák
-
rocket
nagyúr
válasz janos666 #503 üzenetére
RV770 meg a GT200 nem egy kategoria, highendbe majd valami 2 GPU-s megoldassal indul az ATi az NV ellen, annak a csatanak meg mar elore lehet latni a torteneseit, ha csak GT200 nem 2 corebol all
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz janos666 #512 üzenetére
NV-t ismerve GT/GTS kartyai kapcsan a felso kategoriaban es ha nem dual core GPU a GT200, akkor a te altalad felvazolt szituacioban a GT200 GT/GTS nem lesz annyival gyengebb, hogy az RV770XT barmilyen vizet is zavarjon (abban az esetben ha 2xRV770-nel akarnak neki menni a GT200-nak), es ezzel a szituacioval megint mismatch lesz az ATi es NV kartyai kozott ami azt okozhatja amit az elmult 11 honapban lattunk, persze ennyire azert ne szaladjunk elore, szerintem GT200-zat nyar vegenel-osz elejenel elobb nem latunk
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Dare2Live
nagyúr
válasz janos666 #522 üzenetére
Nem lepődnék meg ha egy 4870 ddr3al se igen lenne memo limites, jól látható, hogy ATI karik még 128bittel is (azonos teljesítmény mellett) sokkal kevésbé limitesek mint NV.
Egybként meg igazából fogalmunk sincs mi lesz első tesztekig meg főleg semmi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz janos666 #529 üzenetére
azért a 9800GTXet remélhetőleg szépen elveri....
De amit csinálunk itt az merő találgatás vagy 3 különböző verzió kering a 4870röl (és legalább 2ő a GT200rol) gyak fogalmunk sincs.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #538 üzenetére
A programozható tesszalátor a HD Radeonban az Xbox 360 örökség. A DX10 is kínál tesszalációs eljárásokat Geometry Shaderrel csak az sokkal lassabb, mint egy speciális célegység a hardverben. Ráadásul a GS-es tesszaláció rengeteg ideiglenes adattal jár amit kellő mennyiségű virtualizálható regiszter hiányában a jelenlegi nVidia architektúrák nem tudnak elraktározni. Az überGeForce egy Cube Map tömböket alkalmazó eljárástól is kifekszik, mint egy kifacsart citromkarika.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
leviske
veterán
válasz janos666 #547 üzenetére
Addig sikerrel győzködheti őket, míg nem lesz a piacon egy 3. cég. Ha az Intel és az AMD többségbe kerül vgaeladások területén, akkor valószinűleg neki is be kell hajtania a fejét.
A játékfejlesztők sem hülyék, hogy olyan architekturát kövessenek, ami nincs többségben a felhasználók körében.
Ezért is felesleges most R600-ra alapuló játékokat várni.(De nem akarok okoskodni, ez csak az én meglátásom.)
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #552 üzenetére
Annyira nem szükséges a Ray-Tracing. Az AMD már prezentált a HD3000-es szériáján Indirect Lightning technikát. Igaz, hogy Cube Map tömböket használt, de az eredmény valós idejű Global Illumination lett. Jelenleg ennél több szerintem nem kell a fejlesztőknek, hiszen még mindenki Direct Lightning-ot használ.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #558 üzenetére
A Lightsmark az érdekes demo. Alapvetően komoly problémáim vannak az oldalon leírtakkal:
Lightsmark breaks all limits at once, running in reasonably sized scene (220000 triangles) in high resolution (1680x1050) at excellent speed (100-400fps). Lighting is computed fully automatically in original unmodified scene from 2007 game World of Padman...Ez a kijelentés nem teljesen álja meg a helyét. A World Of Padman az eredetileg 2000-ben megjelent Quake 3 motorjára épül. Az kétségtelen, hogy WOP 2007-ben jött ki, de attól nem válik általánosan sztandard 2007-es technikát felvonultató játékká. Alapvetően az ID Tech 3 motor mára eléggé alacsony poligonszámú területet jelenít meg, tipikusan szűk helyeken magas kontraszteltérésekkel. Ennek megfelelően a 100-400FPS nem nagy kunszt ilyen kürölmények mellett főleg úgy, hogy a Demo-ban bemutatott objektumok durván statikusak, a megvilágitással együtt. Ráadásul valahol írta a srác, hogy a motorja a pályák elkészítesekor végez némi előkalkulációt is így segítve a gyorsabb feldolgozást.
Manapság egy tucat technika van, hogy a hardver képes legyen Fake GI-t csinálni, a Lightsmark megoldása nem teljesen Fake eljárás, de a fenti korlátozásokkal értelmetlen ezt a modellt alkalmazni.
Valószínűleg egy mai kornak megfelelően felépített környezetben (több milliós poligonszám, 6-7 dinamikus fényforrás, némi statikus megvilágítás és ugy 100-150 dinamikuson mozgó objektum mellett) ezzel az eljárással nehezen kapnánk 100-400FPS-t, talán még a 10FPS is necces lenne.
Amúgy a Demóval semmi bajom, de logikátlan a felépítése, mert öt éve elavult geometriai és textúra részletesség mellett használ mai kórnak megfelelő fényezési eljárásokat. Nagy grat a fejlesztőnek, tényleg ... de közel sem akkora durranás a programja,mint ahogy azt beállítja.GPU-val először 2003-ban csináltak GI-t Cube map tömbök segítségével.
[link]
2007-ben írt az R600-ra egy demót Emil Persson.
[link]
Tulajdonképpen a technika ugyanaz mindkettő alatt. Statikus jelenet, dinamikus fényekkel.
2008-ban pedig a DX10.1 újításait felhasználva az AMD kiadott egy PingPong Demót, ami teljesen dinamikus jelenetet tartalmaz, dinamikus fényekkel.
[link]Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ulveczkii
tag
válasz janos666 #564 üzenetére
Nem nem remekel hanem lényegében ezekre a bizonyos dolgokra használhatalan.
Ellenkező esetben ha az Nv kezében lenne ilyen erőfölény bizonyos területeken azt a játékok már régen használnák de ebben az esetben míg az Nv nem változtat valamit addig le kell hogy tegyünk róla. És ez a nevetséges az egészben.[ Szerkesztve ]
-
rocket
nagyúr
válasz janos666 #578 üzenetére
Mivel nincs mas az ATi kezeben (ha csak nem rejtegetnek valamit, aminek a realis eselye szinte 0) akkor az R700 marad megoldaskent a highendbe.
Nem szamoltam sehogy csak a realitast probaltam megcelozni, szamolni nem igazan erdemes mert az elmeleti teljesimeny egy dolog, a pletykakban szereplo szamok meg onmagukban nem mondanak semmit, de ha a jelenlegi pletykak alapjan tippelnem kene azt mondanam az ATi R700-nak osszesegeben eselye nem lesz a GT200-zal szemben, kerdes inkabb az mikor jon a GT200 mert errol egyelore megoszlanak a pletykak, lehet ures terepen fog indulni az R700 es a 9800GX2 lesz "csak" ellenfelkent hetekig/honapokig, de igyse tul valoszinu CF megoldaskent megfogja megvaltani a vilagot amig nem jon a GT200 es single core GPU.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
válasz janos666 #600 üzenetére
nem kevés egyik számítási teljesítmény sem, hanem rossz az egységek kihasználtsága (SZVSZ). a játékokban a mai napig elég sok a float2 argumentumú pixel shader, ezekben a szuperskalár egységek 40%-os kihasználtsággal mennek. az R600 schedulere (ami amúgy egy remekbeszabott darab) ezen úgy igyekszik segíteni, hogy több utasítást is kioszt ugyanarra az egységre - de ezt csak akkor tudja megtenni, ha az utasítások nem szekvenciálisan függőek (azaz az x+1-ik utasítás nem használja az x. eredményét). valószínűleg ez a mai játékok shadereire mérsékelten jellemző.
amúgy ha hirtelen sok komplex számítás (azaz konkrétan special instruction) kellene, akkor az nVidia GPU-k sokkal hamarabb elköszönnének...7600GT: nem felesleges, mert nő a shaderszám is.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
R.Zoli
őstag
válasz janos666 #607 üzenetére
A lap alján vannak képek amiket arra fognak ,hogy a DX10.1 miatt szebb...
Nekem nem úgy tűnik mintha kighagyna bármit is a renderelésből...sőt akkor DX 10 alatt hagy ki valamit , a magyarázatuk meg nem erről szólt...Szóval kamu és undorító...
[ Szerkesztve ]
-
ulveczkii
tag
válasz janos666 #641 üzenetére
Engem őszintén szólva nem érdekel ha nem lesz tuning bajnok hisz a csúcskatekóriának nem is kell szerintem annak lenni. Nada a kistestvér(ek) 4850 az biztos húzhatú lesz hisz közel a nagytestvér szintjére tehát minimum 900-950 de akár 1000 Mhz-re is. Nemmintha szerintem ennek a huzogatásnak akkora jelentősége lenne hisz ezzel a 10-20%os freki növeléssel talán nyerhető 5-10% valós teljesítménynövekedés. Persze vannak kivételek (Pl nekem is volt egy fesz emelési lehetőséggel ellátott 9550em ami kb +60-70%ot adott 3dm03ban. vagy mondjuk a 7900GS) de nagy általánosságba nem látom értelmét a piszkálgatásnak.
[ Szerkesztve ]
-
Csiborbogár
őstag
válasz janos666 #641 üzenetére
Én megmondom őszintén teszek a tuningpotenciálra, ha egy igazán ütős kártyáról van szó.
És így van ezzel a felhasználók jó része, aki inkább kiad kicsivel többet csak azért, hogy ne kelljen tuninggal foglalkozni.
Az elmúlt időszakban is ez a jellemző az ATI-ra.
Legyen a legerősebb alap órajelen, és paszta.Ha lehetne egy kívánságom, akkor törölném az emberek szókincséből a full, meg a max szavakat, mert úgysem jelentenek semmit
-
R.Zoli
őstag
válasz janos666 #660 üzenetére
Szerintem téves a gondolatmeneted...Anno az FX széria ultra gyenge és fos képességei azért nem jöttek ki mert az NV akkor is pénzelt le mindenkit ,hogy ez meg az úgy legyen az FX-hez megírva ahogy kell mert különben a kártya összefosná magát... Szóval ezért sem volt tiszta a kép anno...
Namost a DX10 kapcsán megint ugyan ez van... Nem tiszta DX10-es kódok vannak hanem ezek a "felturbózott" DX9-es NV kártyákra optimákolt fosok mint a Crysis (bocs ha valakinek a lelkébe tapostam)...
Az átmeneti időszakokra nem azért van szükség és az ilyen félresikerült iszonyat gépigényű játékok sem azért jelennek meg mert ennek így kell lennie egy generációváltáskor hanem mert az NV trükközik és ez a gusztustalan... Nem akkor lesz valódi DX10-es játék mikor megérett hozzá a kor kártyája hanem mikor az NV úgy gondolja és nem ötletekkel áll elő hanem taktikázik és majd arra lép tovább amerre ő szeretné irányítani a piacot, nulla innováció stb... Ez a piac megvásárlása és manipulálása és ami ebben a legrosszabb ,hogy a fejlődést visszafogja... Én sosem láttam semmi innovációt az NV kártyáiban mint amikkel sokszor próbálkozott már régebben is az ATI, pl. a trueform a 8500-ban...
Nem véletlen ,hogy az NV betámadta az Intelt... Intel is tisztában van vele ,hogy az NV irányítja kénye kedve szerint a high-end VGA piacot és a játékok fejlődését... Namost az Intel és az AMD is olyan innovációkat vezetne be a jövőben amihez az NV-nek köze sem lesz és technologiailag kevesek ezért ultra hamar kiszorulhat a játékpiacról ha rákapnak az Intel és AMD megoldásaira a gyártók...
-
R.Zoli
őstag
válasz janos666 #663 üzenetére
Az FX széria egy hulladék volt...Az ,hogy valami ment is rajta az akkori játékok közül normálisan az nagyon nagy részt az NV kenőpénzeinek köszönhette...Az SM2 és SM3 váltást szerintem azért ne keverjük össze a DX9 és DX10(.1) közöttivel, ezért nem is írtam róla, nüansznyi dolog volt az csak...A HDR meg igazából a 7-es szériával lett használható ,de még azzal sem sokszor... Szal ha már olyan fícsörökről beszélünk amik több generáció múlva használhatóak akkor nyugodtan ide is vehetjük...
A tesselator pl. olyan funkció amivel csak nyerhetnénk jelenleg is, ott az XBOX360, meg lehet nézni ,hoy ott tudják ezt használni míg PC-ben nem ,pedig nagyon hasznos, de még lehetne sorolni a hasznos optimalizációkat és hasznos fícsöröket amiket az NV kártyái nem tudnak és nem is fogunk belőle semmit sem látni...Majd amikor az NV kártyái tudják akkor látni fogod, de ez nem piaci versenyhelyzet és egy mű szféra amit az NV tart fennt...
Nézzünk erre egy másik területről példát:
Most az AMD-nek is ha lenne pénze akkor a saját prociaira optimalizáltathatna kódokat mert amíg gyengék a phenomok és nem tudják felvenni a Core 2-vel a versenyt addig szarrá optimalizálnák AMD-re a progikat majd mikor az AMD procija erősen versenyképes (és mondjuk tud sse 4.1-et) akkor már jöhetnek az sse4.1-re optimalizált progik is ,de addig ne szerezzen előnyt belőle az Intel míg az ő procijuk gyengébb... Na ugye ez sem így történik....Nincs egészséges verseny ezzel a VGA-k piacán ha az egyik fél így "játszik" és ez gusztustalan...
[ Szerkesztve ]
-
7600GT
senior tag
válasz janos666 #682 üzenetére
Szerintem elég rosszul képzeled el a dolgokat. Nem arról van szó, hogy az AMD-nél mindent über komplex módon akarnak megvalósítani. Épp az ellenkezője, ezért is nyomatják annyira a dx10-t, mert akkor nem lennének ekkora mellélövések mint a Crysis.
Szerinted az nV elvei bárkinek is jók, az pl. hogy a Crysis nem fut rendesen egy csúcskarin sem very high beállítással? Szerinted ezek normális dolgok és az nV-t kéne követni? Azért kérdezem, mert ez jött le a mondandódból."kár ágyúval lőni a gyufaszálra ha elviszi a légpuska is."
Jah elviszi... Végülis, az más kérdés, hogy egy a gyönyörű puskaszál lelövés ~25fps-el megy.
Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.
-
Komplikato
veterán
válasz janos666 #747 üzenetére
Nem TN panelből nem csak 20 és 24"-os wide, meg 19-20"-os 4:3-as van?
Egyébként a kérdésedre a válasz megjósolhatatlan. Vedd alapúl, hogy mostani HD3870 mire képes. Aztán gondold végig, hogy OPTIMISTA esetben lesz kb. 1.5x gyorsabb a 4870-es.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
nagyúr
válasz janos666 #746 üzenetére
ahhoz, hogy erre tudományosat válaszoljak, ismerni kellene a gyártás hibamennyiség / darab eloszlását. nem ismerem, úgyhogy csak a feltételezéseimből tudok kiindulni - én azt gondolom, hogy a teljesen hibátlan chipek aránya elég alacsony.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
laci666
senior tag
válasz janos666 #747 üzenetére
1.Még nincs kint a kártya.
2.Még nem tudjuk mit tud,csak találgatások vannak.
3.Valszeg jobb lesz mint a 3870,már csak a számozásból kiindulva.Ami biztos,hogy simán birni fogja az 1920*1200 felbontást.
Nekem most egy 22"widem van és a 2900Prom nativban(1680*1050) full grafikán 60-70fps-kell visszi a Bioshockot.[ Szerkesztve ]
ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
-
Yutani
nagyúr
válasz janos666 #758 üzenetére
Kedves Barátunk,
Úgy gondolom, el vagy veszve az Ati számozásában.
A HD 4870 számsorban a 4-es szám a generációt jelöli, a 8-as szám a generáción belül a kategóriát (8-as a felsőkategória, 6-os a középkategória, 4-es a belépőszint), míg a végén a 70-es szám a kategórián belül az egymáshoz képesti teljesítményviszonyt. Az 50-es a régi Pro megjelölést, a 70-es az XT megjelölést váltotta. Így ha RV770Pro-ról beszélünk, akkor az a HD 4850, ha RV770XT-ről, akkor a HD 4870 kártyáról van szó.
Ezen analógia szerint a HD 2900 XT-t hívhatnánk HD 2970-nek, a HD 2900 Pro-t HD 2950-nek. A HD 2900 GT pedig lehetne HD 2930 is.
Érteeeeeed?
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
leviske
veterán
válasz janos666 #766 üzenetére
A HD4870 és 50 kapcsolatát ugy kell felfogni, mint annó a 88GTX és GTS (jó.. talán nem ennyire drasztikusan, de kb..)
Ezért van az, hogy a 70-esből nem fog kijönni 512-es (ugy ahogy a HD3870 esetében sem jött ki 256-os), viszont a HD4850-esből lesz 512-es és 1024-es is.
Aktív témák
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210