Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolás
addikt
válasz tacsk0 #68233 üzenetére
Ülésfűtés működik? Takarítás közben nem térdeltek rá az ülésre esetleg? Attól elszakad a fűtésszál, és esetleg lehet hangja ahogy összeér.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Gyöször
senior tag
válasz tacsk0 #65832 üzenetére
Most itt valamit nem értek. Ráállsz a fékre, jó minden, megcsúszik 4 kerék. Nemtökmindegy milyen tárcsa - betét párossal csúszik vagy abs-el a kereked?
Féknél úgy gondolom inkább tartóssági, esetleg nyikorgási gond lehet. Mit hagytam ki?
Persze, ha ráállsz a fékre és nem akarja megcsúztatni a gumit az káosz.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
tboldi
nagyúr
válasz tacsk0 #65832 üzenetére
Valamilyen szinten egyetértek, pl. Honda olajszűrőből a gyári Purfluxszal (kék) abszolút semmi gond, utángyártottként (fekete) viszont nem ajánlanám, egynél többször olvastam már, hogy szétesett a biztonsági szelep.
De fékkel nekem más a személyes tapasztalatom, a sárga EBC-t garantálom, hogy jobban fog bármi kommersznél, legyen akár gyári, akár nem.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tacsk0 #65828 üzenetére
Hááát… A WagonR gyárija nálunk 50k km-t bírt ki, az Ate meg eddig ~110-et, pedig nem változott sem a felhasználás módja, sem az autót rendszeresen vezető személy.
szerk.: A Honda Jazz gyárija meg nagyon hajlamos a fadingre, minél tovább fékezel vele, annál nyúlósabb. 🤷♂️
Jurid vagy Pagid volt a beszállító, már nem emlékszem, melyik -id.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz tacsk0 #65806 üzenetére
Érdekes, hogy az enyémet észreveszed, a sajátodat nem.
Kicsit azért nézz magadba "pajtás", mert egy fadarabbal egyszerűbb érdemi eszmecserét folytatni mint veled (hiszen az értő olvasás alapjai hiányoznak sajnos...), szóval az utolsó két szavaddal maximálisan egyetértek. Peace!
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz tacsk0 #65791 üzenetére
"Valahogy mindig sikerült az útviszonyoknak megfelelően közlekednem és sosem kellett ezen gondolkoznom, hogy mit bír a gumi és hol vannak a határok.... Totálisan nem érdekel mert sosem fogok a határon autózni."
Valahogy ezt a gondolatmenetet képzelem el a Tesco parkolóban egymásba csúszó embereknél is. Hogy ő aztán sosem fog a határon autózni. Aztán nyom egy satut 20 km/h-ról a hóban és nem érti, hogy mi történik, hiszen ő sosem autózott határon, a körforgókat is mindig 3 km/h-val veszi, hiszen fő a biztonság.
"A műgyantás felvizezett agyonhájpolt tréningek meg kész vicc. Az életszerű megcsúszás 4 kerékkel tükörjégen vagy a mindig ugyan ott ugyan akkor dob meg a pálya... arról nem is beszélve, hogy a pálya szélessége alkalmas egy 777es leszállásra"
Látom ez sem jött át. Nem az a lényeg, hogy mindig ugyanott dob meg, hanem az, hogy legalább valamennyire lásd/érezd, hogy miként viselkedik az autó, amikor megcsúszik. Vagy ahogy a fórumtárs is írta, nulladik lépésként a vészfékezést gyakorolják. Hogy mikor darál az ABS, akkor ne azt higgye a vakegér, hogy épp elromlott az autó...
És nem, nem lesznek bátrabbak a semmire. Sokan pont ott fogják fel, hogy azt hitték tudnak vezetni, közben meg nem. De látom markáns véleményed azért van egy csomó olyan dologról, amiről fingod sincs, csak kitalációkból, képzelt dolgokból építkezel.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz tacsk0 #65774 üzenetére
Nézd, én azt mondom, hogy ez legyen a legnagyobb bajod. Inkább tegyék fel az emberek a 90 lóerős autóra a prémium gumit, meg az ate féket, még ha teljesen felesleges is, minthogy a másik végletben legyenek a jóvanazúgy, nem baj ha 11 éves a gumi, hiszen van még rajta minta gondolkodás legyen. Sajnos az utóbbi a több.
Megcsúszáshoz meg: én szoktam néha nézni, hogy kb mit tud a fék és gumi. Ezt ne úgy képzeld el, hogy úgy tesztelem, hogy a seggedben fogok menni 150-el és ha összejön összejön, ha nem nem. Üres úton, nagy placcon, különböző útviszonyokon néha megnézem, hogy kb milyen fékerő mellett kezd el dolgozni az abs, elhúzza e az elejét egy erős fékezés, kb milyen tempónál kezdi túrni az orrát, stb... Ez szerintem azért is jó, mert egy kicsikét jobban tisztába kerül az ember, hogy kb mire számítson, nem lesz legalább annyira ismeretlen az autó olyan viselkedése, ami nem az általánosan megszokott. Ettől nyilván nem lesz senki F1 pilóta, de még mindig jobb azoknál, akik azt sem tudják hogyan kell egy tisztességeset fékezni. És sok ilyen van. Az elővigyázatosság egy dolog. Amikor azt hiszed, hogy attól vagy elővigyázatos, hogy minél lassabban mész, az egy másik. Sok ilyen ember van, aki azt hiszi, hogy ő attól egy hudenagy tapasztalt és biztonságos vezető, hogy a 60-as táblával megjelölt kanyarban 30-al megy, mert esik az eső. Ez szép dolog, de nem csak ettől lesz biztonságos vezető, hanem attól, ha legalább egy kis fogalma is van arról, hogy mikor hogy viselkedik az autó. Vannak az általad említett "verebek" akik azzal rakják az autót az árokba, hogy mindenható a gumi, menjünk 140el hatmadrendű út kanyarban esőben. Meg van az a fajta veréb, aki de biztonságos vagyok, aztán mikor megcsúszik 40-el, akkor annyi a tudománya, hogy áll a féken és mereven szorítja a kormányt és nézi, ahogy jön az árok. Mert életében meg nem nézte, hogy kb mikor mit csinál az autó és kb hogyan kellene lereagálni. És kétszer annyira megijed és lefagy, szemben azzal, aki legalább már annyit érzett, hogy milyen az amikor darál az abs, vagy épp eltekered a kormányt és megy egyenesen a hóban az autó. Utóbbiból mennyi ilyen van, mikor leesik egy kis hó. És nem csak a tapussuk neki barmok, habem a Mr. Megfontolt is 20-al a havas Tesco parkoló kijáratnál. És őket látod betétlapozni a 2 cm-es hóban öten egymásba csúszva 10 km/h-val.
Mikor meglett anno a Ladám, mint első autóm, após az első télen kivitt a hóba és pl azt mutatta, hogy óvatosan váltsak vissza, mert ha nem és túl sok lesz a motorfék, akkor be tud blokkolni a hajtott kerék és a jeges havon máris megcsúszik. Utána ki is próbáltuk, hogy milyen. Meg is jegyeztem, tapasztaltam rögtön. Ezek jó dolgok szerintem. Nem csak annyi hogy A-bo B-be és az autó nem is érdekel, majd lassan megyek és kész.
Én pl örülök neki, hogy az ilyen néha nézzük meg mi van dologgal felfedeztem, pl hogy az eagle f1 idősödve lényegesen rosszabbul tapadt. Máris ott volt az agyamban, hogy na itt egy kanyar, víz is van, óvatosabban, mert már nem olyan a gumi. Plusz az, hogy ideje cserélni, pedig nem vészes öreg. És láss csodát így nem éles helyzetben kellett bambulnom, hogy hát de ez miért viselkedik így, hisz múltkor semmi gond nem volt.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
őstag
válasz tacsk0 #65774 üzenetére
..osztom a véleményed!! Olvasgatva a hozzászólasokat, elgondolkodtam, h xarul vezetek? 1986-ban kaptam meg a hivatásos jogsimat, azóta folyamatosan vezetek. Óvatos becsléssel három millió km-el a talpamban. Ez idő alatt sosem volt még olyan közlekedési szitum, h azt kellett számolnom, h miért is álltam meg ilyen gyalázatos hosszú fékúton, vagy mi lett volna ha ilyen-olyan guma lenne a felnin. Pl. sosem állok senki seggébe, ha engem tolnak inkább (Q..vára bosszant) kiállok és elengedem a parasztot. Van Suzuki is, van kicsit erősebb is (közel 200ló és négyszáz Nm) mindkettőt a helyén kezelem. Nem olyan rég az OFF autóra ajándékba kaptam egy új garnitúra Rotalla gumiabroncsot. Azt írták, h egy fos, csak a TESCO parkolóban használjam. Lebeszéltek róla, ennek ellenére elhosztam, lekezeltem, csomagoltam, elraktam. Kipróbálom majd, ahogy mi vezetünk a nejemmel, nem kizárt, h jó lesz. A mostani gumik is egy középkategóriát képviselnek, azokkal sincs semmi baj. Én két szezon alatt annyit megyek a nyári gumival, h ritkán rakhatom fel a harmadik nyárra. Nem mindegy, h alkalmanként mennyit adok egy garnitúráért. Egy közép és top kategória között közel dupla árkülönbség van. Tényleg nagyon nem mindegy, ennek ellenére mint írtam, sosem volt gondom. (lehet, h majd ezután )Téliből sem veszem meg a tetejét, igaz azzal többnyire kiautózom az öt szezont. Szerintem is egy kicsit túl toljátok.
Joe
-
ncc1701
veterán
válasz tacsk0 #65634 üzenetére
Azt csinálsz, amit akarsz, de ne csodálkozz, h az ilyen "felesleges cserélni, jóvanaz úgy" hozzáállás miatt olyanok a használt autók itthon, amilyenek. Azaz romok.
Másik. Tudtommal sem az opel, sem a suzuki, sem a ford nem gyárt váltót, hanem veszik a kontrukciót, beszállítótól. És akkor jönnek a furaságok, h X típusú váltónál Y gyártó autójában nem kell olajat cserélni Z gyártó meg előírja. Ugyanabban a váltóban.
Szép dolog ez a mérnökös mondás, de a marketinges áll felettük. Ha a gyártó úgy dönt, h dacára a váltó gyártó javaslatára ők azt mondják, h soha nem kell cserélni, mert az a flottásoknak vonzóbb, akkor onnan sosem kell cserélni lesz a gyártói ajánlás, és akkor A márka helyett inkább a B márkát választják, mert azt olcsóbb fenntartani.De igazából mindenki azt csinál, amit akar a saját vasával. Ha besűrítem a cserét, vagy esetleg olyan cseréket is megcsinálok, amiket a gyártó nem ír elő, azzal nem ártok kb semminek. A környezetet meg hagyjuk, ha ennyire zöld vagy, akkor rollerezz. Váltó olaj az ~1.5L, viszont plö én nulla étolajat használok évente a konyhában. Lehetne számolgatni, h melyik a környezetbarátabb, 4-6 évente új autót venni, vagy egy autót addig használni, míg javítható, de én az utóbbira fogadnék. És az utóbbi esetben a tulaj által végzett karbantartások élettartam szempontjából eléggé fontosak. Ha viszont valaki pár évente lcseréli az autóját, akkor egyértelmű, h semmivel nem kell foglalkozni. Szerelő haver ismer olyan embert, aki gari végével vesz új autót, de addig egy fillért nem költ rá, értsd, még a motorolajat se cseréli le, sem semmilyen szűrőt.
De hogy mégjobban megbotránkoztassalak, a insigniám automata váltójában évente cserélem a felét (3L). Mert nem szeretném fizetni a milliós váltó felújítást, ha esetleg ezzel meg tudom előzni/késleltetni azt.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz tacsk0 #65634 üzenetére
A tervezett élettartamra ki kell (ez EU gyártóknál átlagban 250-300k km/10 év, de gyártónként eltérő, Suzukinál nem tudom), addig nem adhatják el, mivel sem az opel sem a suzuki nem gyárt váltót, autót gyártanak...
A Suzuki alatt egy Aisin váltó lesz (az opelt most passzolom, amúgyis OFF), ki kell cserélni benne az olajat ha nem gyári van benne az előírás szerint, vagy ha alacsony a szint, csak ugye azt leengedés közben a kutya meg nem mondja milyen volt benne.Le kell tesztelni, ebben igazad van, stressz-tesztnek is alá szokás vetni, ugyanis ugyanazzal a váltóval adják el Finnországban, Magyarországon és Cipruson is, ebből kifolyólag az üzemeltetési körülmények sem igazán azonosak, -40C foktól egészen +50C fokig tartó külső hőmérséklet tartományban szokták ezeket elvégezni változó páratartalom és sókoncentráció mellett.
Mindez tök jól hangzik egészen addig, amíg 10 éves korára elamortizálod és tervezed a bontóba tolni a technikát, amiből az következik hogy egy újabb szalonújautó árát addigra sikerül a "párnahuzatban" összegyűjteni, csak még nem tudom melyik országban, de nem ebben az biztos.
Üdv, egy másik mérnök (és vele ellentétben én tudok diplomát küldeni, nem is egyet..)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz tacsk0 #65603 üzenetére
"nem akarok okosabb lenni mint a gyár mérnökei."
Még szerencse, hogy a gyár mérnökei is össze vissza gondolják...
Neked ezek szerint a manualban nem ír csereperiódust, az én manualomban meg feketén-fehéren benne van, hogy a gyári váltóolajat 150e km-enként, vagy 120 havonta kell cserélni:
Az meg tízezer százalék, hogy az 1.6 5 mt Vitarában és 1.6 5mt Crossban ugyanaz a motor+váltó van. Szóval akkor hogy van ez? Egyiknek ilyen manual van, a másiknak olyan?
burgatshow: Fordból kettő autóval van tapasztalatom. Apám régi autója, ami egy 1998-as Ghia felszereltségű 2.0 benzines Focus volt. Azon kívül, hogy levelesre rohadt, úgy 15 éves korától kezdve kb minden elromlott rajta, ami elromolhatott. Azért kellett eladni, mert egyszerűen nem lehetett vele elindulni hosszabb útra. Vagy valami elektromos kábel tört meg, vagy a kiegyenlítő repedt, vagy egy vákuumcső adta meg magát, stb...
A másik a munkahelyen használt 2014-es Focus 1.6-os Focus. Ilyen: [link]
534 km volt benne, mikor beleültem. Használhatatlan az autó ezzel a harmatgyenge 86 lóerős 1.6 szívómotorral. A szemét kinyomod és nem megy, a fordulatszám csigalassúsággal mászik felfelé. Zajos belül, a lábad a középkonzoltól nem fér el, mert nagyon kiszélesedik lefelé. Motorikus baja nem volt még ugyan, de elektromos igen, illetve már mállik le róla az ajtókéder. Van benne 57.000 km, szóval nem azért, mert rommá van használva. Ha 9 évesen mállik, akkor mi lesz vele 15 évesen?
Szóval eddig engem sem nyűgözött le a Ford.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz tacsk0 #65530 üzenetére
Nekem nem Vitara, hanem Cross van, de ugyanúgy 1.6 5mt. A szervizkönyv a gyári oldajra 150.000 km, vagy 5 év periódust ír elő. Nem gyári olajra 45.000 km-es periódust (szerintem kissé túlzás a nem gyári olajra nézve ennyire levinni a csereperiódust...)
Nekem 96.000 km-nél 8 évesen került ki a váltóból a gyári olaj. Kissé sötétebb volt a színe, mint az újnak, de nem volt vészes.
75w-80 való bele, arra figyelj, hogy gl4, vagy gl4/5 legyen, semmiképp ne gl5.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Skil Red 9320 sarokfűrész
- Eladó vagy Csere Ebike Fully-ra a képen látható 2023-as Cube Stereo one77 pro kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Max DE (Gar: 2027.08.13-ig)
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips FC6725/01 SpeedPro vezeték nélküli porszívó közel 2 év garancia
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,2 év garancia
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest