Hirdetés
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kell-e új tápkábel a GeForce RTX 50-es sorozatú VGA-khoz?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- OLED monitor topic
- Autós kamerák
- Androidos fejegységek
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dell XPS
veterán
Szia!
Sajnos van még egy problémám:
16-18 fokra állítva a hőmérsékletét, szinte forró levegőt fúj be, mindha maximumra lenne állítva a szabályzó. Amennyiben középállásba teszem ( 22-24 fok), akkor viszont langyos, kevésbé meleg levegő áramlik be az utastérbe.
Hibás lehet maga a kapcsoló elektronikája? Hol keressem a hibát ?Köszönöm előre is!
tip: Citroen Xsara 2002
[ Szerkesztve ]
-
FeZ...
aktív tag
-
Dell XPS
veterán
Sziasztok !
Tud valaki segíteni, hogy a TU5JP4 ( NFU ) motornak milyen olajnyomás értékei vannak bizonyos fordulatszámon ?
Köszönöm ! -
zeon.hu
nagyúr
Ez melyik automata váltó?
Amik a kormányon vannak, azt felismerem, de ezt nem. -
MC Pite
veterán
-
csubuka
addikt
válasz
MC Pite #7269 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Ez nem túl bíztató
Akkor ez végülis egy megalkuvás, pár évre élhető megoldás, hogyha az egyedi lehajtogatós kivitel túl nagy munkaköltség vagy nincs rá megbízható ember?
Vagy a "nem készek" mindig sokkalta drágábbak hacsak nem az ember fel van szerelve gépekkel és magának csinálja?
*A "nem kész" az az, hogy csak 2 dob volna akár mondhatni univerzális és az összes cső helyben hajtódik+hegesztés nem? Lehet félreértem. (Sajnos ez a megoldás szerintem extrém költséges lenne a dánoknál
)
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Első meg hátsó dob terén egy C3 II-höz a Bosal okés lehet? 10 évről a topikban dícsérve van, de az általános autósban már "nem a régi" címszóval emlegetik a márkát
Első dobnál nagyon nagy az árugrás autodocon... gondolom nem éri meg, egyik sem rozsdamentes, nem azért van 2x ugrás
Az lenne a nem jó ha még farigcsálni kéne utólagy mert hiába a kocsihoz adják mégsem oda illik... na azt szeretném elkerülni.
[ Szerkesztve ]
-
zeon.hu
nagyúr
válasz
Steve_Brown #7265 üzenetére
Sajnos nem találok ilyen infót egyik menü alatt sem.
-
zeon.hu
nagyúr
válasz
Steve_Brown #7265 üzenetére
Thx!
-
zeon.hu
nagyúr
Van valahol elérhető táblázat, ahol meg lehet nézni az egyes típusok minimum kompresszió értékét?
Elsősorban dízel adatok érdemelnének. -
Tyrel
őstag
válasz
lockdown90 #7260 üzenetére
Az egy sima start/stop rendszer, maga a motor nem tér el.
Pontos részleteket én nem tudok, de azt hiszem a generátor van valahogy megbuherálva, nagyobb, erősebb és talán valahogy indítómotorként is működik.
A hétköznapi életben az e-HDI-ből annyit érzel, hogy minden egyes autó indításnál meg kell nyomnod egy gombot, amivel kikapcsolod, mert marha idegesítő, szinte nulla üzemanyagot spórol meg, és feleslegesen nyüstöli a motort. Egy totál felesleges baromság amit csak azért találtak ki, hogy a NEDC teszteken kicsit jobban szerepeljenek.
Ja meg drágább akksi kell az autóba miatta, még ennyi "előnye" van.
Egyetlen egy helyen szoktam bekapcsolni az e-HDI-t ill. a start/stop-ot: mikor Drive Through kajáldában rendelek, akkor tök jó hogy nem kell túlkiabálnom a motort, hanem szépen leállítja addig.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
lockdown90 #7260 üzenetére
Az e-HDI az csak Eolys adalékos (részecskeszűrő korom égetéshez), a Blue HDI-hoz AdBlue (is) kell a NOx katalizátorhoz.
-
C5 tapasztalatokból kiindulva a 2.2 messze nem nyűgösebb, mint a 2.0 vagy az 1.6 HDi. Ha hozzá kell nyúlni drágább, de pl 340e km körül egy befecskendezőt kellett cseréltetnem, meg volt egy turbo felújítás 300e km körül. Utóbbit tény nem sok helyen vállalják, mert könnyen szétrepül ha nem sikerül a művelet.
C5-tel jelenleg nagyobb gond, hogy vannak olyan gyari alkatrészek amik utángyártottba két forintot nem érnek. Pl. Egy hónapja szívok a szellőző ventilátor előtét ellenállással, gyárit senki sem tud szerezni (mahle, behr), a többi meg nem jó az autóval. Nem egyedül szívok ezzel, azt kicsit ciki, hogy fix fordulaton megy a szellőző ventilator -5 fokban is.
[ Szerkesztve ]
-
ptesza
senior tag
válasz
molnarpeter #7257 üzenetére
Kötelező azt a kis láncot lecserélni?
Nekem ilyen motor van az 5008-ban. -
Tyrel
őstag
válasz
lockdown90 #7248 üzenetére
Bocsi de ennyire részletesen én nem ismerem őket. Hírből úgy tudom mindegyik HDI jó, az újak is, az 1.5-ös is meg az AdBlue-sok is... De magával az AdBlue rendszerrel sok baj van minden típusnál, pl. VW-nél is, és igen drága a javítása. Elvileg ha folyamatosan magasan tartod az AdBlue szintet (meg jó minőségűt töltesz bele) azzal növelhető az élettartama.
A ?legendás? 2.2 HDI-t sajnos nem folytatták, talán valahol 2014-2015 körül véget ért a gyártása, nem kapott AdBlue-t. Kár érte, bár a korabeli 1.6-os és 2.0-s HDI-knél egy kicsit nyűgösebb, de összeségében azért még mindig egy átlag feletti motor, jó konstrukció... És hát 204 lóerő olykor azért jól tud esni, pláne hogy 230-240-ig fel lehet chiptuningolni.
Ezzel már közelíti a sleeper kategóriát, legalábbis az alját.
Ölni tudnék egy C5 CrossTourer-ért ezzel a 2.2 HDI-vel.
Ezeknél nem szórakoztak a robotváltóval sem, Aisin-t kapott az összes ahogy kell. Hozzá jó hangszigetelés, full Hydractive felfüggesztés, és egy jó masszázsülés... Álomautó. (sokat járok autopályán)
Komolyan gondolkodom egy ilyenen, majdnem vettem is tavaly év végén, aztán kiderült hogy tetőt kell cserélni a házon...[ Szerkesztve ]
-
zeon.hu
nagyúr
Kösz nektek!
-
Tyrel
őstag
válasz
zeon.hu #7251 üzenetére
Hát a nevéből lehet, hogy sehogy...
Az EGS6 / ETG6 / MCP6 az elvben mind a robotváltó (nem tudom pontosan minek a rövidítése, de tudtommal ez mind ugyanaz a váltó, csak más-más piacokon más néven árulták).
Az EAT6 lenne az igazi Aisin automata, de elnézve a hahu-t, nem tudják ezt az eladók...
Mindenesetre nagyon ritka lesz, olyasmi rémlik hogy feláras extraként lehetett kérni, csak a legnagyobb motorokhoz, ill. talán Exclusive alatt nem is adták... (nemtom, régen volt, sajnos nekem se ilyen van de minden nap megbánom). Mármint, ha vettél egy csúcs C4 Picasso-t és automata váltóval kérted, akkor is alapból a robotváltóval kaptad, és még külön pluszban kellett kérni, hogy "de neked a normális váltót adják!". Sejtheted így mennyi van belőlük a piacon...
Rizsát félretéve arról ismered fel az Aisin-t, hogy megnézed a hirdetések képeit ill. azokon a kormány felső részét, a sebességválasztó karnál. Ott ha ezt látod, hogy:
R N A M - akkor az egy robotváltó
Viszont ha:
P R N D M - na ez az Aisin.[ Szerkesztve ]
-
zeon.hu
nagyúr
Egyébként ha automata váltós autót nézek, azt honnan tudom megállapítani, hogy robot váltó vagy sem?
Mert sokan ugye a robotra is csak automatát írnak. -
-
válasz
zeon.hu #7242 üzenetére
Jó az Aisin, de azért érdemes tesztelni, mert rálehet könnyen locsolni 500e-1m Ft-ot.
Ne rántson fokozatok között (P,R,N,D esetén se), elinduláskor sem, fordulatot ne dobálja, hűtővíz ha kávé színű akkor a hőcserélője már kuka és keveredik a vízzel a váltóolaj. Olajcsere Citroen szerint lifetime, Aisin szerint 60e km körül illene.
Nekem eddig a két C5-ösömben mindkettőt sikerült még életben tartani, pedig tuti 280e km körül volt az első olajcsere mindkettőben, hőcserélő is átszakadt az elsőben.
Asszonyé viszont elkérte a félmillát elég hamar, mert úgy látszik előző tulaj tudott valami gyilkos dolgot amit én nem2.0 HDi-ből meg volt pár, egyik sem rossz igazán, de pl. van amelyik hamarabb kérhet befecskendező felujítást.
-
zeon.hu
nagyúr
Elektromos gondokra fel vagyok készülve, eddig is több
francia volt
(Grand, Scenic, Clio, Peugeot 205)Viszont 2M nem lesz rá sajnos, túl sok az állandó és alkalmi kiadás most.
(300K-es lakáshitel törlesztés mellé nem fér bele ennyi, plusz a nagyobbik gyerek egyetemre készül, kisebbik meg gimibe)Szóval marad a kínálat alja sajnos.
-
Tyrel
őstag
válasz
zeon.hu #7242 üzenetére
A 2.0 HDI és az Aisin (ez az EAT6) nagyjából a legjobb motor-váltó kombináció amivel ezeket valaha is árulták.
Nyilván a korukból adódóan lehetnek már velük gondok, de alapvetően jó hírük van. Egy tizenéves, közös nyomócsöves turbódízelt és egy automata váltót is csak úgy szabad megvenni (márkától függetlenül), hogy fel van rá készülve az ember, hogy bármikor kérhet a kocsi egy pár-százezres javítást.
Az Aisin váltók - amennyire én tudom - a legjobb automaták közt vannak számontartva, ráadásul ez "igazi" hidromechanikus automata: nincs kuplungja, masszív, és természetesen tud "kúszni" (nem emulálja), ami dugóban és parkoláskor is isteni. Egyetlen egy hátránya, hogy nagy a belső súrlódása, a fogyasztásra nincs kifejezetten jó hatással. Azt hiszem kb. 7,5-ös átlag várható ettől a motor/váltó kombótól, ami dízelnek nem kevés, de az autó méretéhez és technikájának korához képest azért kifejezetten soknak sem mondanám.
Én alapvetően jó vételnek tartom ezeket az 1. generációs C4 Grand Picasso-kat, mert az emberek borzasztóan lenézik őket. E miatt a használtpiacos áruk a béka segge alatt van, 2 millió körül vagy kicsivel felette már egész normális példányokat lehet találni. Szerintem egy ilyen alacsony vételár mellett simán belefér egy komolyabb javítás, pl. egy injektor felújítás ára. Egyébként nem mennek tönkre jobban/gyakrabban mint más hasonló technikájú autók. Ellenben a riválisok jellemzően drágábbak, pl. megnézel egy hasonló korú és méretű németet (mondjuk Sharant), azért jóval többet kérnek, holott tudni nem igen fog többet, és megbízhatóbb sem lesz...
A C4 Grand Picasso-val kifejezetten "sok autót" kapsz 2 millió forintért. A legtöbb más márkától ennyi pénzért néhány kategóriával kisebb méretű autóhoz juthatsz csak hozzá, vagy régebbihez, vagy nagyon fapadoshoz. Egy jobban felszerelt C4GP igazából mindent tud amire szükséged lehet, tágas, hihetetlen jó belőle a kilátás, és a 2.0 HDI + EAT6 (Aisin) kombóval vezetni is egész kellemes, kb. bármilyen forgalmi helyzetben. A belseje sem kopik vagy öregszik jobban az átlagnál. Az egyetlen dolog ami valószínűleg hiányozni fog és szériafelszereltségként az 1. generációnál nem is létezett még, az a tolatókamera.
Én régóta Picasso-zok (mármint nem szerelő vagyok, hanem tulajdonos), és az a tapasztalatom hogy a fő egységekkel ill. a hajtáslánccal - a mindenféle folyadékok és szíjak figyelmes cserélgetése esetén - nincs gond, annak ellenére hogy mennyire mondják hogy "szar francia", tök jól bírja... Pedig egyébként a vezetési stílusomat nem mondanám nyugodtnak.
Amivel inkább gond van az az elektronika, így nem árt ha tudsz egy jó autovillamossági szerelőt. Nem kell óriási gondokra készülni, nem kell újrakábelezni az egész verdát meg semmi ilyen soknapos hibakeresés nem volt még... Inkább csak olyasmikről van szó, hogy az elektromos kapcsolók, vezérlők nem épp az örökkévalóságnak készültek. Pl. ablakemelő gombjai, az automata kézifék kapcsolója, vagy épp a klímavezérlő elektronika (nem a gombok, hanem az "agya") és hasonlók meglephetnek egy-egy váratlan javítással, de ezek jellemzően 1 napos műveletek, megállnak bőven 100 ezer alatt és nem fog miattuk otthagyni az autó sehol, nem robban le, csak bosszant egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
Tyrel
őstag
válasz
zeon.hu #7239 üzenetére
Arra szerintem teljesen jó az 1.6 HDI is... Egyébként nyomatékos, csak a szekér súlya és légellenállása miatt nagyobb sebességnél már nem gyorsul valami jól...
Ill. igazából 2000-res évek közepéhez-végéhez viszonyítva /amikor ezek újak voltak/ teljesen jól gyorsul még ezzel a motorral is, de mai szemmel nézve már nem. Kamiont "átugrani" nehéz vele, de egyébként nem gyenge, nem fog lassulni egy emelkedőn meg végig szenvedni az utat meg semmi hasonló... -
Tyrel
őstag
válasz
zeon.hu #7235 üzenetére
Dehogy van AdBlue, hogy lenne már egy 2006-os autóban... FAP folyadékosak (ez a DPF franciául), azt csak szerelő tudja tölteni és nem olcsó, de nagyon ritkán kell... Konkrétan az enyémben még soha nem is kellett és 212 ezer km van benne.
A benzinmotorokat felejtsd el, mindegy milyen típusjelű és hány köbcentis, akkor is felejtős. Olyanok mint egy ló, minden reggel ahogy felébrednek elkezdenek azon gondolkodni, hogy "nah, vajon ma hogyan nyírhatnám ki magamat??".
HDI-vel vegyél Picasso-t. Ha az 50km ingázásban van sok autopálya, vagy más gyorsabb sebességű szakasz, vagy olyan közúton mész ahol pl. buszokat kell előzgetni, akkor mindenképpen a 2.0 HDI-t vedd.
Ha inkább városi közlekedés van benne, ill. lassabb szakaszok, akkor az 1.6 HDI is tökéletesen elég és kevesebbet fog fogyasztani vele.Váltóból vagy manuális, vagy EAT6, bár utóbbit azt hiszem csak a 2.0 HDI-vel párosították. Az ETG6 ill. MCP6 néven futó váltó az a "bólogatós" robotváltó... Ami egyébként egyáltalán nem olyan rossz, mint a híre... igazából teljesen jól működik, nem is romlik el többször egy átlag automatánál, jó arra amire kitalálták... De nagyon lassú és nagyon ügyetlenül kuplungol. Pont a sok lépésben haladás, elindulás, megállás, piroslámpától kigyorsítás és társai, ami egy reggeli munkába araszoláskor gyakori... Pont ezekben nagyon gyenge, e miatt hanyagolnám. 1-es, 2-es fokozatokban ill. ezek közt ügyetlen, lassú, rángatós. Az felett, ahogy jobban meglódult már az autó, utána már tökéletesen végzi a dolgát. E miatt a robotváltót mindennapos dugózáshoz nem ajánlanám.
Ha Exclusive felszereltséggel veszed akkor a hátsó felfüggesztés hidropneumatikus. Ennek - pláne ennyi idősen - lehetnek komolyabb költségei, ill. nagyon sok szerelő nem is ért hozzá, ami további költségeket jelenthet. Gyakran át is szokták alakítani sima rugósra. A sima tekercsrugós hátsó felfüggesztés, akár átalakított akár gyári (Exclusive alatti), sokkal rosszabb menetkomfortot ad, de legalább nem kell költeni rá.
A motorok meg... A HDI alapvetően egy nagyon jól sikerült dízelmotor, szerintem simán felveszi a versenyt a népszerű TDI-kkel is. Az 1.6-os és a 2.0-ás változata is jó választás, utóbbi nyilván erősebb és többet fogyaszt, de csak arányosan, nem kell utánakötni egy benzinkutat. Annak ellenére hogy alapvetően jó motorok, azért ezek már tizen-sok évesek, így gyakorlatilag bármi modern turbódízelekre jellemző probléma előjöhet már rajtuk. Pláne akkor, ha az előző tulajdonosok nem tartották őket megfelelően karban... Lehet gond a turbóval, a nagynyomású üzemanyagrendszerrel ill. injektorokkal, és bármikor kérhet kettőstömegű cserét is, a részecskeszűrő eltömődését nem is említve. Sajnos ez minden hasonló korú és várhatóan bőven 200e km feletti futásteljesítményű turbódízelről elmondható, nincs kivétel.
Mindettől függetlenül a HDI-k jók, nem fog szétesni, nem fog olajat zabálni (max. a turbója), nem fog "kikönyökölni a hajtókar", nem fog belefulladni a kokszba. Arra nagyon kell figyelni, hogy csak PSA szabványos olajat kapjon, leginkább 10 vagy nagyon max. 15 ezer kilométerenként... Meg hidegen nem szabad nagyon terhelni. Sajnos abból is eredhetnek a legnagyobb gondok, ha az előző tulajok erre nem figyeltek. Egy jól karbantartott HDI elmegy 300 ezret megbontás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
zeon.hu
nagyúr
válasz
molnarpeter #7234 üzenetére
2006 és utána.
-
zeon.hu
nagyúr
Üdv!
Mivel decemberben TK-ra tört az autónk (Grand Scenic, az álló autóba beleszállt egy busz), így másik után kell nézni.
Szóba került a C4 Grand Picasso is.
Mik az ajánlott motorok?
Jól tudom, hogy az 1.6 benzin kerülendő?
Ha dízel, mire kell figyelni, mik a drága költségek?
Napi ingázás 50 km (oda-vissza).
Pénz nem lesz rá sok, szóval a korai kiadásokat nézzük. -
csubuka
addikt
Sziasztok!
Van egy nagyobbfajta újabb visszahívási hullám légzsákokra (C3 II meg DS3 talán főképp) a Citroennél (lehet más Stellantisos kocsik is érintettek) ha jól gondolom mostanság terjesztik ezt ki sok EU országra.
Nekem a dán kocsim érintett, de ha jól gondolom mostanság terjesztődik ki Magyarországra is... egy pár klikket megérhet a Citroen oldalán akinek ilyesmi kocsija van.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz
Darth_Revan #7223 üzenetére
Kb 2x annyi idő alatt lesz az olaj üzemmeleg mint a víz.
Plusz ha nyomjátok a fűtést (amiből persze hideg jön amíg nem lesz nehéz a víz) az szintén (durván) késlelteti a bemelegedést.Én is rövidtávra tippelnék, anyám Agilája ugyanilyet produkál (évek óta).
Szerk:.Ami talán ezektől is rosszabb az olajnak (így a motornak is), azaz álló helyzetben melegítés (hideg motornál), szintén segít a cappucino képződésben, savasodásban.
[ Szerkesztve ]
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Darth_Revan #7223 üzenetére
Hali,
Egy motorkódot tudsz mondani?
-
Darth_Revan
veterán
Köszönöm a tanácsokat, javaslatokat.
Autószerelő szomszéd Ausztriabol szerencsére hazajött az estére így be is támadtam a kérdéssel. Megnézte a kocsit és azt mondta nem hengerfej, mert akkor rohadt nagy nyomás meg olaj lenne a kiegyenlítő tartályban, illetve akkor nedvesség lenne a kipufogónal, amik közül egyiket sem tapasztalta.
Rövid táv miatti paralecsapodasra tippel O is.
-
Dell XPS
veterán
válasz
Darth_Revan #7226 üzenetére
Gyanús nekem továbbra is. Kép nekem magáért beszél, de majd esetleg jönnek még tapasztalatok.
-
SpongyaBob
veterán
válasz
Darth_Revan #7223 üzenetére
Szia!
Sok a rövidtáv, nem melegszik be a motor rendesen. Ebben a hűvös időben természetes a paralecsapódas a beönő kupakon. Ha minden rendben van, hűtővíz nem fogy, ilyesmi, akkor én nem aggódnàm túl a dolgot.
-
Dell XPS
veterán
válasz
Darth_Revan #7223 üzenetére
Szia!
Szerintem nem. Kezdődő hengerfej problémánál láttam ezt többször is. Kiegyenlítő tartály tiszta ? Kupakja ?
-
fpatrik17
senior tag
Szeretnék kis segítséget kérni ServiceBox loginnal rendelkező forumtársaktól. Kellene nekem screenshot a következőkről, VF7RDRHRJ54042233 alvázszámhoz (Allegro rendeléshez):
- Robbantott ábra és alkatrészlista a motor gumitartó bakjairól
- Robbantott ábra és alkatrészlista az ajtó határólókról (jobb és bal hátsó)
- Robbantott ábra és alkatrészlista a hátsó lámpákról (jobb hátsó érdekelne)Előre is köszi!
-
Darth_Revan
veterán
Sziasztok!
Adott egy 1.4 benzines C3 Picasso. Volt olajes szűrő csere.Az új olajjal is kb 90 km után már ilyen lerakodas keletkezett az olajbeonto kupak alján.
Ez normális ?
[ Szerkesztve ]
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Steve_Brown #7221 üzenetére
ja nem diagbox bocsi, servicebox. Mindig keverem
-
Steve_Brown
senior tag
Lehet hülye kérdés, de a diagbox azt mondja, hogy a KFW hengerfejcsavarját 240 fokra kell lehúzni. Hogy a picsába lehet egy húzással 240 fokot húzni?
-
fpatrik17
senior tag
Üdv!
ServiceBox logint tudna esetleg valaki küldeni privátban?
Amit használtam eddig az úgynézki megszűnt létezni... -
Sziasztok,
807-esbe (2.2Hdi 2002-es) szeretnék termosztátot cserélni. Van ajánlott márka? 206-osomba volt, de már nem emlékszem
-
Tyrel
őstag
Közben szórakoztam még vele... Kiderült hogy nem is a motor fordulatszámhoz van köze, hanem a sebességhez. Kb. 30 km/h-nál kezd el nyöszörögni, függetlenül attól melyik fokozatban van a váltó. Sajnos nem tudom abbahagyja-e magas sebességnél, mert elnyomja a menetzaj.
Ha a rádió teljesen ki van kapcsolva és nem motor fordulatszám függő a hang, akkor gondolom a hangszóróból nem jöhet. Továbbá mivel nem fordulatszám függő, így gondolom az ékszíj és az általa hajtott dolgok sem lehetnek...
De mi lehet az, ami így sebességfüggően, halkan nyöszörögni tud? Gondolom nem beragadt fék, mert annak inkább súrlódós-sípolós hangja lenne, ill érezném hogy nem gurul jól...
Szerintem gumi sem, nem most került rá ez a szett és a kanyarodások sem változtatnak a hangon.Csapágynak lehet ilyen hangja?...
-
Tyrel
őstag
Sziasztok!
1. gen. C4 Picasso, 1.6 e-HDI (9HR), MCP6:
Néhány hete elkezdte azt csinálni az autó, főleg a fagyosabb napokon (kint áll), hogy indítás után, közepes fordulatszámon elkezd egy halk, nyögdécselő, síró, visító hangot adni, valahonnan elölről.Álló helyzetben, alapjáraton nem hallani, és országúti vagy épp autopálya tempónál sem, de igazán nem tudom hogy ott a motorzaj nyomja-e el, vagy megszűnik. Úgy vettem észre hogy ha bemelegedett a motor, akkor is megszűnik a hang.
Maga a hang a motor fordulatszámával együtt változik, emelkedik, és viszonylag halk. Sajnos nem tudom megmondani kívülről hallható-e, de leeresztett ablakkal nem lesz erősebb. Kicsit olyan, mint amikor régi számítógépeknél a hűtés villanymotorjai "belenyögtek" a fülhallgatóba, pl. rossz földelés miatt. Ilyen nyüszékelő-sípoló-nyunnyogó, fogalmam sincs hogy lehetne leírni és túl halk ahhoz, hogy telefonnan fel tudjam venni.
Nem váltóhang, ill. nem "gear whine", bár hasonlít rá, de annál halkabb és kevésbé fémes/mechanikus.
A/C télen mindig OFF, Rádió alapból mindig OFF. A belső szellőztetés beállításai semmit sem változtatnak a hangon, így vélhetően nem abból jön.
Mi a búbánatos frászkarika adhatja ezt a hangot??
Konkrétan azt se tudom eldönteni, hogy villamos vagy mechanikus szerelőhöz vigyem-e...Ráadásul nem is mindig csinálja, pl. mire elérek vele a szerelőig addigra már jó eséllyel elhagyja...
-
Steve_Brown
senior tag
Kár volt megkérdőjeleznem pár héttel ezelőtt a tagot. Konkrétan a hengerfejtömítés ma reggel elköszönt az én 1.4 KFW-men is. De a poén az, hogy kifelé, a szívósor alatt.
-
ptesza
senior tag
válasz
Steve_Brown #7213 üzenetére
Kap belőle a szervizes is mert sok helyen van kihelyezett terminál. A forgalmazott érték után százalákot kapnak. Ilyenkor jön az a szöveg, hogy én csak a Continental vezérlésben bízom és nem építek be mást. Hiszen az a legdrágább.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
MC Pite #7212 üzenetére
Continak és az SKF-nek sokat romlott az elmúlt időben a minősége. A GATES viszont szerintem még jó.
Az meg, hogy a bárdinál 91 ezer forint az autodocon meg 37k nem tudom miért lep meg. A Bárdi/UNIX arra van, hogy a teliárat ráírhassa az autószervizes a számlára miközben 50%-át fizeti csak ki a kedvezmény miatt a másik 50%-át meg zsebbrevágja.
A 25 ezer forintos szervízóradíjnak így sokszor a dupláját megkeresi.
Szabadrablás ami ebben az országban folyik.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Sziasztok, a 208on ideje vezérlést cserélni (6 éves, pici repedések már látszódnak a szíjon, megdagadva még nincs, a szerszám simán rámegy).
Van tapasztalat melyiket érdemes? Conti szerinte a 1228 sokkal faszább mint a gyári 1188, de mindhárom márkában bízok annyira hogy felőlem jöhet. Érdekes pl a bárdinál a conti 91k, míg autodocon 37k. Így megkockáztatnám még azt is hogy inkább viszem - de ha valamelyikkel van negatív vagy pozitív tapasztalat, azt szívesen vennémSKF VKMA 03306
GATES K01T360HOB
CONTITECH CT1228K1 -
Spin
aktív tag
Sziasztok,
Akinek esetleg van 308-as T9 (vagy konszern amiben ez a motor van) 2.0 bluehdi motorral, kérhetek némi infót a delphi üzemanyag rendszerről (ha jól tudom ezekben delphi van)? Mennyire problémás stb...1.6 hdi van jelenleg, bosch rendszerrel, sosem volt gondom vele, de régebben nem olvastam jókat a delphi rendszerről, nem konkrétan erről a típusról, talán még valami megane dci volt mikor bejöttek.
-
zsola400
aktív tag
válasz
Steve_Brown #7209 üzenetére
-
zsola400
aktív tag
válasz
Steve_Brown #7207 üzenetére
Azt mindenképp gyújtás utáni +ba, pl. biztitáblába külön biztosítékra vagy szivargyujtóra ha az gyújtásról megy.
-
Steve_Brown
senior tag
206-ban az utólagos, ülésbe ragasztós ülésfűtést hova érdemes kötni?
-
Steve_Brown
senior tag
Van ez a faszi. És engem annyira triggerel, hogy nem hajlandó egy hüvelykiállást se mérni az 1.4 KFW-n hogy az valami elképesztő.
-
zsola400
aktív tag
-
Tamás2310
tag
Azt mondta hogy a szellőztető nyíláson keresztül lett feltöltve az olaj.
Hétvégén meggyek hozzá és viszek neki egy sebesség jeladót és megpróbálom kicserélni.
Piros karikában az a jeladó ugye? [KÉP]
Esetleg azt nem tudod hogy mennyire nehéz hozzáférni és az olajat le kell engedni a cseréjéhez? -
FeZ...
aktív tag
válasz
Tamás2310 #7200 üzenetére
Ez gyakorlatilag lehetetlen. Az elektromos része a jeladónak kívül van a váltón, tehát az olaj mennyisége nincsen hatással rá. Talán ha teletöltenék olajjal, lehet, hogy menet közben valamennyi bele tudna jutni a jeladóba, de még ezt is kétlem kissé. A plusz 2 dl nem gond. Talán ha olajcsere közben valamivel megsértették a jeladó vezetékét, a csatlakozóját vagy valahogyan a jeladót, akkor esetleg......
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Sweet.tv - internetes TV
- Csak egyfajta 5G-t támogat majd az új iPhone SE
- Kell-e új tápkábel a GeForce RTX 50-es sorozatú VGA-khoz?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- PayPal
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...