Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Házimozi haladó szinten
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Projektor topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
-
PROHARDVER!
Peugeot / Citroën / DS topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Maulgar
tag
-
FeZ...
aktív tag
-
Maulgar
tag
Sziasztok!
Élő adatokra mit használtok? Tablet, meg valami wifi/bluetooth obd adapter lenne a legjobb + szoftver. Peugeot 3008 1.6 HDI 2010 -
Doki42
őstag
Sziasztok!
Adott egy 2004- es citroen c4 autó,
motorháztető nyitó bowden csere lenne,
hogyan kell nekiállni?
nem találtam ilyen videót,
a szerelőm sem csinált még ilyet.
Köszi! -
Llew
senior tag
Sziasztok!
8-10 bontó körbejárása, felhívasa után az eselytelenek nyugalmaval itt is megkérdezem:
Citroen Xantia 2.0 HDI kilométerórát nem tud vki? -
Steve_Brown
senior tag
válasz
Feketelaszlo #7524 üzenetére
Hello, köszi hogy megírtad.
TU motorokat még írjuk bele! Leírom én mit tudok, fogalmazzátok át.
TU sorozatú motorok: Ezek azok a kis benzinesek amiket a nyolcvanas évektől egészen 2015-ig szereltek a francia autókba. TU1/TU2/TU3 és TU5 sorozat abban különleges, hogy nagyrészt osztozik a forgattyús mechanizmus és a motorblokk öntvény kialakítás (még a hengerfejek olaj és vízjáratai is megegyeznek) azonban gyártották nedves perselyes (nem a szokványos open deck hanem a régi Skodákhoz hasonló nedves perselyes) illetve öntöttvas száraz hüvelyes kialakításban. A problémája ezen motoroknak a hengerfejesedés, egyfelől a hengerfej tömítés se egy tartós konstrukció, klingerittel erősített papír tömítés, a hengereknél tűzkarikákkal. Gyakorta elrohad, ilyenkor az olaj belekeveredik a vízbe. Van egy konstrukciós gyenge pontja az összes motornak, méghozzá, hogy az egyetlen egy olajfurat ami a vezérműtengely ellátásáért felel nem egyezik a hengerfej furatával. (Igazából a hengerfejben ott nincs is furat) Egy bemarás vezeti el a kilépő olajat a hengerfej csavarhoz, ami mellett szökik tovább az olaj a vezérműtengelyig. Ez az áthidalás egy háromszög alakú gumitömítéssel van védve ami gyakorta elszakad, ilyenkor az olajnyomás belenyomja az olajat a víztérbe, vagy kinyomja a vezérlésre. Ha a hengerfejtömítés nem öregedett el és ez a tömítő háromszög se szakadt el benne, akkor az aluminium perselyes motorblokkok képesek vetemedni. A hüvelyek O gyűrűkön állnak és lehúzott hengerfejnél a blokk aljára, a forgattyúsházra támaszkodnak fel. Ezeknek a nedves perselyes blokkoknak a hengerfejezése csak úgy lehetséges, ha az ember a hajtókarokat eloldja, a hüvelyeket kiveszi, visszarakja O gyűrű nélkül és a gyári célszerszámmal megállapítja, hogy a blokk síkja 0.03-0.10mm-rel lejjebb van-e mint a hüvelyek síkja. Ha ez nincsen meg, akkor érdemes a blokkot elvinni síkoltatni, ügyelve, hogy nehogy túlsíkolják, vagy új perselyekkel próbálkozni. Ebben a problémában a legtöbb HFX, HFZ, KFX, KFW kódú motor érintett. Sajnos enélkül teljesen lutri egy ilyen motort összerakni. Egyéb probléma lehet még a szelepvezetők kopása. Illetve nagyon strapabíró egy ilyen motor, de mivel gyakran kell szétszedni, nem ritka hogy még precíziós blokk síkolás után, új hüvelyekkel se megy el a felújított blokk 100 ezer kilométert, így ritkán használ el dugattyúkat a végletekig, folyton rá van kényszerülve a hamár szabály szerinti revízióra.A sors fintora, hogy ebből a motorcsaládból az NFU motorblokk 1.6 16V rendkívül tartós és nem érintett a hüvelysüllyedéssel, ha meghengerfejesedik akkor is az ő javítása a legegyszerűbb.
ET3 (KFU): Ez lényegében egy KFW motorblokk, 2 vezérműtengellyel, változó szelepvezérléssel. Azon kívül, hogy a hengerfejesedés probléma őt is érinti, neki a hengerfeje is szeret elrepedni. Sajnos alulméretezett olajpumpa miatt a vezérműtengely csapágyazása el szokott kopni, szikraszórással és új vezérműtengelyekkel javítható. Emellett szolenoid és okoskerék problémák is jellemzik.
-
Hauptmann
veterán
válasz
Feketelaszlo #7524 üzenetére
Az általam a napokban bedobott servicebox pótlékot tedd be.
-
zeon.hu
nagyúr
válasz
Feketelaszlo #7524 üzenetére
Moderátort keresek topik: [link]
Itt kérj véleményt és hogy tegyék be összefoglalóba. -
Feketelaszlo
senior tag
válasz
Steve_Brown #7474 üzenetére
Mivel magától senki nem csinálja meg bedobok egy javaslatot topikösszefoglalóra.:
Peugeot / Citroën / DS topik
Hasznos információk:
-Magyar nyelvű kézikönyvek. Teljes Servicebox elérhetőség már nem nyilvános.
-Motoronként javasolt kenőolajak listája.
-Visszahívás ellenőrző: Peugeot, Citroën, DS, Opel
-
Régebbi típusok (2010 előtti) jellemző hibái:
-Kormánykapcsoló: Kontakthibás lehet, mechanikai kopás következtében. Irányjelző, ablaktörlő vagy a bajuszkapcsoló más funkciója nem működik. Javítás. Vagy régebbi típusoknál tisztítás.
-Hátsó híd: Bizonyos típusoknál a hátsó kerekek széttartása futómű hibát jelezhet - szélsőséges esetekben a gumi akár a kerékdobba is beleérhet. A tömítések tönkremenetelével a csapágy - tengelycsonk kapcsolatban elindul a rozsdásodás. Ma már számtalan szerviz szakosodott ezek felújíátására, de a csapágyak ~80-100.000 km-enkénti cseréje megkímélhet minket a nagyobb összegű javítástól.
-Eolys folyadék: Diesel autóknál alkalmazott plusz befecskendezett környezetvédelmi adalék (nem összekeverendő az Adblueval!!!). Fontos: az Eolys folyadék használatát a tankolósapka nyílásából saccolja meg a rendszer, így ha gyakran tankol valaki kis mennyiségű üzemanyagot akár egy 100.000 km-re elegendő teli tartályt is üresnek fog jelezni egy olajcsere periódust követően. Saját kezű feltöltése piszkos munka, de kivitelezhető. A tartály minden esetben az autó alján, a hátsó tengelynél, az üzemanyag tartály mellett található.
-BSI: Autóhoz kötött vezérlőelektronika - ha bármiféle furcsa elektromos hibánk van ez lesz az első gyanúsított. Házilagos javítása nem lehetséges, de a resettel érdemes próbálkozni.
-2Tronic/SensoDrive: Robotváltó - tehát nem automata! Egy manuális sebességváltó, amelyen a kuplungolás és sebességváltás elektronikusan vezérelt. A kis többletsúly miatt főleg kisautókon találkozni vele. Egészen a C4 Cactusig bezárólag használták, de inkább a korai szériák a problémásak melyekre számos szoftverfrissítés érkezett. Bizonyos vezetési stílusoknál a robot hajlamos nagyon sokat kuplungolni, mely gyakori kuplungfelújításhoz vezethet.
-2.7 V6 HDi motor: Luxusautókban használt motor - főleg a Land Rover/Jaguar modellekben találkozni vele, de egy-két Peugeot/Citroën és Ford esetén is előfordul. Fő konstrukciós problémája a főtengely csapágyak elégtelen kenése, mely elsősorban nem rossz olajminőségből, hanem az olajszivattyú hibájából fakad és főtengely töréshez vezethet.
Újabb típusok (2010 utáni) jellemző hibái:
-Puretech motorok: A legnagyobb parát kétségkívül az olajban futó vezérműszíjak idő előtti tönkremenetele okozza. Erős igénybevételnél 5 év / 60.000 km az ajánlott csereperiódus, mely megfelelő karbantartással akár 100.000 km-ig is kitolható. A szíj állapotának ellenőrzésére érdemes beszerezni egy vastagságmérő szerszámot.
A javasolt olajak listáját lásd fent.
A vezérműszíjas EB2 motorokat 2023-tól fokozatosan váltotta fel a 3. generációs verzió, mely már vezérműlánccal készül. Ezeknek eddig egyetlen ismert hibája egy vezérlésállító csavar 2024 februárig gyártott motoroknál.
A gyártó kártérítési kampányt indított azon ügyfelek számára akik érintettek a meghibásodásokban, részleteit lásd itt.-THP motorok: Kódnéven. "Prince motor", melyet a sportosabb típusokba építeték. A Peugeot-BMW közvetlen befecskendezéses próbálkozása volt, mely 2016-ig számos gyermekbetegséggel bírt. Ezek közül a legfontosabbak a vezérműlánc megnyúlása (cserélendő), a szívócső kokszosodása (más közvetlen befecskendezéses motorokhoz hasonlóan a dióhéjas tisztítás javasolt), a vízszivattyú lapátjainak tönkremenetele, a PCV szelep hibája, s a turbófeltöltő.
Az ugyanerre a blokkra épülő szívócső befecskendezéses VTi motorok esetében nem léphet fel kokszosodás és az elégtelen kenés a turbót sem tudja károsítani (mert nincs), így azoktól kevésbé kell félni.
A 2015-től forgalomba helyezett EURO6-os motorokon a vezérműszíjat javították, s a PCV/turbo probléma valamint a kokszosodás is sokkal ritkább, de már csak a nagyon magas felszereltségű autókba kerül ez a motor, így Magyarországon viszonylag ritka. Elsősorban plug-in hibrid modellekben lehet találkozni vele.-1.5 BlueHDI motorok: A DV5 típusú motorok korai verzióit 7mm-es vezérműlánccal szrerelték, mely hangos csörgéssel jelzi, ha kicsekkolna. Később robosztusabb, 8mm vastagságú vezérműláncra váltottak, melyre a régi motok is átépíthetők - számos alkatrészgyártó kínál ilyen átalakító készletet és gyári verzió is elérhető. Ha meg akarunk bizonyosodni arról, hogy milyen vastag vezérműlánccal szerelt a motorunk pillantsunk rá a hengerfejre: a 7mm-es régi gyári száma 9812647280, míg az új 8mm-esé 9830580480, s geometriában is vannak apró eltérések.
-AdBlue tartály: Az EURO6-os diesel autókon gyakori meghibásodás az AdBlue tartály tönkremenetel, melyet márkaszervizek sokszor a rendszer teljes cseréjével orvosolnak. Ez aránytalanul drága javítás, a problémát gyakran sokkal olcsóbban lehetne kezelni, ha diagnosztizáljuk a baj forrását. Ez is olyan alkatrész, melynek felújítására már sok szakszerviz szakosodott, így érdemes kikérni egy specialista véleményét, mielőtt sok százezer forintot fizetnénk egy teljes cseréért.
Igyekeztem nem túl terjengősre venni, de lehet, hogy cserébe kicsit szakbarbár lett. Úgy látom RT3-RT6 navigáció frissítésről soha nem volt szó a topikban, ha valaki arra tud jó forrást azt még érdemes lehet berakni (nyilván virágnyelven körülírva, hogy ne legyen benne illegális forrás).
Ha van olyan alkatrészgyártó amely kifejezetten ajánlott vagy éppen kerülendő valamelyik típushoz azt is bele lehet rakni. Pl. tudom, hogy van egy Bosch főtengely jeladó vagy más bizbasz ami régi Berlingóknál/Partnerektnél folyamatos fejfájást okoz, mert oszcilloszkóppal kimérték, hogy fordítva gyártották le az összeset.
Konkrét szervizt viszont nem hiszem, hogy érdemes lenne ajánlani, mert lehet, hogy 10+ évig ez lesz a topikösszefoglaló, annyi idő alatt meg sok víz lefolyik a Dunán. -
dik
őstag
Ilyesmit próbált már valaki? Képek alapján jópofa valaminek tűnik... [link]
-
-
dik
őstag
válasz
SpongyaBob #7509 üzenetére
Nem találom a számot hol van pontosan? Delphi pas..... bla bla van benne amit látok ja meg mikori gyártás látom benne. A nyelvet miként kell kiszedni, hogy át lehessen tenni? Bár épp vásznas gumival megjavítottam. Réginél ezzel a módszerrel elvoltam pár évet, bár nem volt gyári kinézet az tény. De működött és örültem...
Ehhez rendelek a temuról mert az csak jobban néz ki és nem sokban kerül.
Az ali nekem tiszta külföldi.
Magyarul lenne írva érteném is miről vakerál...
Ja igen meg kellene link temus a kis emblémát hol tudnám megrendelni.... -
Thocy a ZAGY
tag
Egy normális kulcsos/záras szaküzletben ennek kb. a duplájáért át is szerelik neked garanciával. Nekem 5000 körül volt nagyjából egy éve Győrben. Citroen logo nincs rajta, de egyébként ránézésre/tapintásra nem nagyon van különbség. A gyári 17 évet bírt, ha ez tudja a felét, már kibírta az autó nyugdíjazásáig. Én ilyen kis tételnél nem vacakolnék kínai rendeléssel, mert ha mégsem jó, máris elbuktad az árelőnyt (20-30 ezres különbség már más tészta lenne).
-
SpongyaBob
veterán
A lényeg, hogy nézd meg a jelenlegi ház milyen. Ha kinyitod a bicskakulcsot van a házban a szár alatt van egy négyjegyű szám. Pl nekem 0523. És ugyanolyat kell rendelni. Aztán átrakni az elektronikát meg a szárat. Kis Citroen logót is lehet bele venni. Olyan lesz mintha gyári lenne
-
zeon.hu
nagyúr
válasz
molnarpeter #7499 üzenetére
-
Hauptmann
veterán
válasz
MC Pite #7465 üzenetére
Servicebox pótlék, elég szar benne keresni, de jobb, mint a semmi.
-
zeon.hu
nagyúr
Rádióhoz nem kell már külön kód, elég a VIN szám?
(Vészhelyzet esetére jó lenne) -
FeZ...
aktív tag
Gyárilag külön házat nem szoktak adni, csak elektronikával együtt, sokkal drágábban. Azt is tudod, hogy minden ilyesmi megnézéséhez alvázszám kell(ene) ;-) . Amennyivel olcsóbb egy utángyártott ház, bátran meg lehet venni, általában nem fogja addig bírni mint a gyári, de majd sűrűbben cseréled.
Van szórás a minőségben az utángyártottak között , de mivel általában elég olcsók, nagy gáz nincsen belőle. -
zeon.hu
nagyúr
Hajnal óta villog a kormányon lévő összes műszerfal lámpa.
Egyébként megy az autó, csak semmit nem lehet vezérelni a kormányról.
Előzmény: gyári bicska kulcsot tettem bele, de abban nincs elektronika, mert rossz, így nem is indult, csak gyújtást adott rá.
Ez okozhatta?
Mi a megoldás? -
dik
őstag
Magyar esetleg nincs?
Citroen nem árul ilyet jó minőségben?
Aliról sosem rendeltem még így nem is ismerem... -
dik
őstag
Fez!
Esetleg lehet szerezni valahol jó fajta kis gumi bazárt a kulcsba a Berlingóhoz? Teljesen elmálott a gyárija. A 2 gomboshoz kellene. Alig lehet már kinyitni a központi zárat így...
-
Szevam
senior tag
válasz
SpongyaBob #7482 üzenetére
+ Mauglar:
Köszönöm.
Szerintem hagyom, mert kereskedőtől lenne az autó, behozott.
-
SpongyaBob
veterán
Ez attól függ mennyire lelakott. Ha volt gazdája és betartotta a 10 ezres olajcserét a megfelelő olajjal akkor nem olyan rossz motor ez, de ha tipik hungarikum mentalitással sz@rtak bele megy amig megy alapon, akkor bele lehet nyúlni rendesen sajnos.
Ez sajnos lutri. Mint minden használt autónál.
Egy 1.6 Vti tulajSzerk.: Sajnos itt a gyártó is hibázott amikor 30 ezres periódust adott meg olajcserére.
-
Szevam
senior tag
Sziasztok!
1.6 VTi Dynamique 120 LE motor mennyire ajánlott?
A segítséget előre is köszönöm!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Steve_Brown #7474 üzenetére
Próba topikban tudod talán tesztelni, illetve a “moderátort keresek a fórumhoz” fog még kelleni
-
zeon.hu
nagyúr
válasz
Steve_Brown #7476 üzenetére
Láthatod a többi összefoglalóban.
Én annak idején csináltam egy nem nyilvános topikot, ott szerkesztettem, utána onnan másoltam be.
De bármilyen formában jó, majd aki beteszi, megoldja. -
zeon.hu
nagyúr
válasz
Steve_Brown #7474 üzenetére
Csináld meg!
Ha kész, kérek rá engedélyt és egy nagybetűs berakja.
(Ha lenne itt topikgazda, akkor ő is be tudná tenni) -
Steve_Brown
senior tag
Kéne nekünk is egy téma összefoglaló mint a Volkswagenes csoportnak van. Kinél kell ezért kilincselni?
-
MC Pite
veterán
-
válasz
molnarpeter #7471 üzenetére
Nincs hibakód. Egyenetlen az alapjárat és kihúzáskor is rángat. Amúgy nincs ereje sem. Az M3-ason felfelé már nem gyorsul. 125LE
Amikor megvettem (6 éve) valaki meg is kérdezte, hogy most jár a motor, olyan csendes és egyenletes volt.
A szervizben már volt. Nem tudják mi baja van.
Az a baj, hogy amióta hibakódokat adnak a kocsik azóta a hibajelenséggel nem tudnak/akarnak mit kezdeni a szervizesek, ha még működőképes a motor.
Régen nem volt kód, de sokszor a szaki megmondta mi a baja, más paraméterekből.
Csak a sorstárs Facebook bejegyzése után gondoltam, hogy mi van ha nekem is ez a gondom. Neki visszajött az erő és az egyenletes járás.
Elvileg bontás nélkül megnézhető a kormolás mértéke a beömlőnél, de kivel nézessem meg, aki felelősen kijelenti, hogy kell vagy nem kell a koksztalanítás?
Amúgy a téli, városi 10litert és az autópályás 7 litert is soknak tartom. Legalábbis a 6 évvel ezelőtti értékekhez képest. -
válasz
MC Pite #7469 üzenetére
Csak egy helyet mondj Csongrád megyében, plííííz!
Csak Nagykanizsán meg Pilis településen találtam működőt. A Nagykanizsairól van tapasztalat, mert nemrég írta valaki, hogy jól megcsinálták neki a THP-t.
No meg Bp-n, de ott nagyon drágán mérik.
A pilisit itt is kérdeztem, de senkinek sincs vele tapasztalata. Földvárszki Autószerviz
Régen Makón ugyanaz csinálta, aki most Nagykanizsán, de már nem jár vissza ide dolgozni. -
MC Pite
veterán
válasz
molnarpeter #7468 üzenetére
+1.
Dióhéjas szórás, sok helyen csinálják, 150-200 körül lehet, ellenben fémtiszta lesz, nem csak kamu.
-
Ezt a motor alkatrész tisztítást próbálta már valaki? THP 1.6-oshoz kellene.
-
MC Pite
veterán
Sziasztok, van még valahol működő publikus servicebox?
-
Steve_Brown
senior tag
Semmi baja. Mikor légtelenítették akkor melegen csavarták rá a kupakot. Most hidegen összébbment a folyadék, vákum keletkezett és annak volt ilyen hangja.
Illetve az, hogy hűtőfolyadék csere után pár száz/ezer kilométerrel később még egy picit rá kell tölteni szintén nem hibára utaló jel.
-
ptesza
senior tag
5008 SUV diesel. Amikor ellenőriztem a tágulási tartályt (teljesen hideg motor), a fedél lecsavarásakor szívó hangot halottam és éreztem is, hogy szívja. Kellett utánatöltenem valamennyi ioncserélt vizet. Pár hónapja volt cserélve a hűtőfolyadék.
A sapka hibásodott meg? -
Tyrel
őstag
Én nem vagyok szaki, de olyasmi rémlik hogy az 1.6-os PureTech - amit a hibrid rendszereikben is használnak, mint a 225 lovas C5 X - az alapvetően egy javított, jobb konstrukció. Már nem olajban fut a vezérműszíja (talán láncos is, nem emlékszem) és 4 hengeres is.
Az 1.2-es szerintem mind 3 hengeres lehet, és még olajos-szíjasok is. Valamiket javítgattak rajtuk az első szériákhoz képest, biztos jobbak lettek... de a szíj rendszeres cseréjére és az olaj pontos típusára (és cseréjére) nagyon kell figyelni. Van aki azt mondja, hogy ez legalább egy jól ismert és kezelhető ill. megelőzhető probléma, és bevállalja ezt, cserébe van egy viszonylag takarékos, benzines autója. Más baj talán nincs is velük, az általánosan összes hasonló kis benzinesre jellemző kokszosodáson kívül, de az is egy gyakori, ismert és kezelhető gond.
Még amivel nagyon könnyű tönkrevágni ezeket a modern kis downisizng-olt turbós benzineseket, az a hidegen tiprás, és a rendszeres túl alacsony fordulatszámon erőltetés, de ezekről nem igazán a motor tehet.
-
Sayen
tag
Sziasztok !
Olvastam a PureTech motorok hibáiról a kezdeti időszakban .
Vajon a 2016 - 2017-es PEUGEOT 2008 1.2 PureTech S&S motorok már megbízhatóbbak ? Készült-e ezekből 4 hengeres változat is , vagy tévesen van feltüntetve ?
[Autókatalógus]
Köszönöm -
Steve_Brown
senior tag
válasz
molnarpeter #7459 üzenetére
Nem mechanikus a sebességmérő. Digitális az is. Szerintem valami testhiba lesz.
-
molnarpeter
nagyúr
Peugeot 206 1.4 HDI: néha minden elektromosság eltűnik, motor is leáll (gondolom a sebesség mérő mechanikus, csak az működik). Test kábel jó. Van valami gyakori oka?
-
MasterMark
titán
Ilyet akkor is tud csinálni, ha fékezel egy nagyot, és a felmelegedett tárcsán nyomva tartod a féket álló autón.
Ha nyomod a féket álló autónál, akkor ott elvezeti a hőt a betét amitől meghullámosodik a tárcsa.Ha tényleg új tárcsa volt, akkor ez menthető lett volna felszabályozással.
Tárcsa cserénél csak új betétekkel szabad összerakni, és ellenőrizni kell a féknyereg ne szoruljon, a dugattyú ne szoruljon, minden karban legyen tartva rendesen.
-
Tyrel
őstag
Végülis az lett a megoldás, hogy az új, kb. 8 hónapos, 10 ezret futott Valeo első féktárcsa szett ki lett dobva, és került a helyére egy Bosch... Most nem ráz, nagyon sima minden.
Ami nagyon érdekes, hogy a Valeo szett nem elfékezve lett, hanem "belerohadt a fékbetét". Mindkét tárcsán, több helyen is benne van a fékbetét körvonala. Ettől egyenetlen lett a felülete, és azért rázott.
A szerelő elmondása szerint ilyen akkor történik ha hetekig áll egy autó. Olyankor már ha kívülről ránézünk a tárcsára akkor is látszik, hogy tök barna/rozsdás a felülete. Elvileg olyankor szokott "belerohadni" a fékbetét.
Az nekem a marha nagy problémám ezzel, hogy az autó egyáltalán nem áll heteket, és a tartásának körülményei sem változtak az utóbbi években. Az igaz, hogy nem járok vele munkába minden nap, de rendszeresen, hetente többször elő van véve rövidebb utakra, kb. 2 heti rendszerességgel pedig hosszabb (2x260km) utakra is. Nincs agyon használva, de rendszeresen használva van.
Hogy a fenébe lehet ez, hogy mégis "belerohadt" a fékbetét a tárcsába? Egyébként nem fog be álláskor, nem ér hozzá. Az autó füves-földes területen áll, konkrétan így, de már 5 éve így van tartva és eddig nem jelentkezett ez a probléma.
A hátsó tárcsákon nem jelentkezett ez a probléma, pedig (nyilván) azonos körülmények közt vannak tarva + azokat még folyamat szorítja is az automata rögzítőfék.Okozhatta ezt a Valeo tárcsának valamilyen minőségi problémája? Vagy a fékbetétekkel lehet gond, vagy mivel?...
-
Maulgar
tag
Sziasztok! 3008 panorámatetőt javítatott már valaki? Mennyire tartós megoldás? Esetleg tudtok szervízt ahol bontott szélvédőt is tesznek be?
-
Van valakinek tapasztalata ezzel a szervizzel: Földvárszki Autószerviz ?
1.6 THP-t kellene koksztalanítani. Legalábbis azt hiszem ez a baja a rángatásnak, meg az erőtlenségnek. Egész pontosan fordítva: van akinek megoldotta a problémát a beavatkozás.
Ajánlottak Nagykanizsán egy szervizt olyan, aki meg is csináltatta, de az Szegedről két napi elfoglaltság. Ez közelebb lenne. -
Hauptmann
veterán
Valaki tudja ennek a patentnek a cikkszámát? 307 CC csomagtartó oldal-alső kárpit. Nem a 7568H0, és nem is a 896457.
-
lumpy92
aktív tag
válasz
molnarpeter #7441 üzenetére
Köszi, végül hozzájuk viszem! (Máshol se volt olcsóbb, de leginkább mindenhol drága
)
-
dik
őstag
válasz
Steve_Brown #7451 üzenetére
Nem lenni magyar? Akkor értem...
-
radi8tor
MODERÁTOR
A fórum nem piactér!
Az ezzel kapcsolatos vitáitokat privátban/telefonon/akárhol máshol beszéljétek meg! -
zeon.hu
nagyúr
C4 Grand Picasso
Bal első helyzetjelző nem megy.
Égő jó, foglalat jó, mivel áttettem a másik oldalra, ott működik.
Cserébe a másikat balra rakva szintén nem megy.
Mi lehet a gond?
Sima kontakt hiba lenne? -
válasz
molnarpeter #7441 üzenetére
Ha már a Golden Lea szóba került, szerintetek van értelme náluk kb. 100-at kifizetni a motortér tisztításra Puretech vezérműszív csere alkalmával?
Máshol dzsuvásan hagyják, ha látják, hogy már elkezdett belemálni a szíj?
Vagy ez csak plusz elővigyázatosság? -
lumpy92
aktív tag
Sziasztok!
2002-es Peugeot 206 sw-t vinnék Budapesten olajcserére (+gázolaj és levegőszűrő).
Tudtok ajánlani szervízt? Eddig vidéken szervizeltettem, de ideje átállnom... -
Tyrel
őstag
válasz
MasterMark #7437 üzenetére
Köszi, jövő héten viszem szerelőhöz, megpróbáljuk.
De miért csak fékezéskor ráz, ha centrír baja van? -
Tyrel
őstag
válasz
molnarpeter #7427 üzenetére
Az mi lehet, hogy fékezéskor /C4 Picasso/ remeg az első futómű és attól kicsit a kormány is, de kizárólag csak kb. 60-75 km/h közt. Ha pl. 110-nél fékezek nincs semmi, ha 50-nél fékezek akkor sincs semmi gurulni is tök szépen gurul, ill. simán fut.
Az első féktárcsákban max. 10 ezer km van, és újkorukban ill. rögtön a csere után nem csinálta ezt, csak pár hete. Úgy emlékszem talán Valeo tárcsák.
Elvileg nem fékezhettem el őket, nem jártam hegyvidéken és nem szoktam satuzni sem, nem kellett vészfékeznem már... régóta... A gumik kb. 2 évesek, sérülés nem látható rajtuk.
wtf
Centrírozva mondjuk nem voltak a kerekek mióta megvan ez a gumi, mivel nem cserélgetem (4 évszakos)... de ha ez lenne a baja, akkor minél gyorsabban megyek annál inkább rázna, nem? De simán végigmegyek 130 tempomattal az M6-on úgy hogy nem rezzen meg a kormány...
-
dik
őstag
13400km volt benne így igen 50% volt... Kb. egy beismerés a gyártól, hogy az egész egy kalap sz.r....
Nekem így is drága volt...
Nem tudtam meggyőzni a családot nem kell ez nekünk így beültünk a hintába. De még egy ilyen kaland és ki is szálunk gyors. Biztosan felravatalozom ezt a szemetet...1 éve nem volt itt és már közel 1 milla ráment... A régi Berlingónk egy csúcsgép volt ehhez képest...
Az is milyen már kuplungot elfelejtettek csinálni jót hozzá régiben olyan nem volt sosem csörömpöljön ez meg újkora óta szól benne. És mikor vissza vittük mit mondtak ja hát ez ilyen mindben... -
ftc
nagyúr
Viszonylag olcsón megúsztad.... enyém 510EUR(ez az anyagköltség fele - többit Peugeot fizette)+150 EUR munkadíj ebből még 30 EUR-t visszatérítettek... 90%-ot akkor fizettek volna ha a kocsim 0-30 000km-t ment volna és 6 éves lenne... 110 000km - 140 000km között 50% a visszatérítés utánna 30% s utánna 0%...
Sajnos nem tudtam Peugeot kihagyni, mivel ingyenes éves szervizem van nálunk, ezért csak ott tudok mindent csinálni....
-
dik
őstag
Én használom egy jó ideje a clearnoxot eddig nem jeletkezett probléma. Tartály csere 203 ezer volt ami elég húzós. Ha ismét széthullik eltakarodik a háztól az garantál...
Hiába a 4-4,5l fogyasztás ha egy ilyen adblue kaland vagy dpf beugrik. Szóval drága ez a disel téma...
B variáció amit még nem találtam meg egy profi személyt aki likvidálni tudja jól ezt a szemetet belőle az összes sallangal együtt egr és szabad csapatával együtt... -
ftc
nagyúr
válasz
molnarpeter #7430 üzenetére
2 év nyugalmam van...itt kiiratják a rendszerből
.
ClearNoX - lehet nem megy tönkre, de hosszútávon a gatyám rámegy... 60EUR itt a legolcsóbb helyen.
Körbenézek adalékoknál illetve megpróba maximális töltésen lenni - az a legolcsóbb...Autót jövőre meg eladom s még nem tudom mire cserélem...408-at nézegetem.
-
ftc
nagyúr
válasz
MC Pite #7425 üzenetére
Köszi,
szóval továbbra is azt mondom, hogy konstrukciós hiba... a lényeg kb mindig legyen benne 6-8l...
a régi 6 évet bírt a szerviz semmit se ajánlott csak cserét....kérdeztem tőéük mit lehet ellene tenni, nem kaptak semmilyen officiális tájékoztatást...
Ki is akadta mikor elém nyomták kinek mennyit fizet bele a PEugeot... -
vzozo
senior tag
válasz
molnarpeter #7427 üzenetére
Köszönöm, akkor a húsvéti szünnapok után foglalok is erre időpontot.
-
molnarpeter
nagyúr
Kopás futómű beállítás, remegés pedig kerék centrírozás
[Fahrwerkvermessung]
Rad auswuchten -
vzozo
senior tag
Ez inkább általános kérdés, mintsem PUG specifikus... Pár napja voltam kerékcserén (a nyári és a téli szett külön felniken van), és most azt tapasztalom, hogy kb. 120 környékén elkezd erősen rázni az autó.
A téli szettel nem volt ilyen gond, 200-ig is simán elment komolyabb veszélyérzet nélkül (német autópálya
.)
Amennyire látom, a gumik a belső részükön jobban kopottak. Futóművet kéne állítani vagy a felnin lehet valami mókolni? Egyáltalán mire kérjek időpontot a szervizben? Extra pont ha németül tudjátok mondani, mert az autós kifejezésekben laikus vagyok.
Köszönöm!
-
MC Pite
veterán
-
ftc
nagyúr
Kérdés - most volt egy gyönyörű Ad-blue tartály cserém.... van valakinek tapasztalata ad-blue adalékkal ami állítólag csökkenti a kristáyosodást....
U.I. - az utólagos garancia feltétel egy vicc
-
dik
őstag
Nem épp ez az, hogy a felsőt nem lehet betenni rendesen! A szakszervízben sem tudták megcsinálni csak betuszkolták gyűrödten ami nem jó. Itthon is csak egyszer bírtam nagy kínkeservesen egy aktív szenessel jól betenni amikor óvatosan a sarkait levágtam meg leragasztottam szigetelő szalaggal hátha jobban becsúszik a helyére.
Azt bánom kiszedtem bár volt benne kosz rendesen. B variáció nem teszek be semmit azt ott eszi meg a fene azt a szemetet...
Gondolom azért biztosan létezik rá valami módszetan amivel be lehet mind jól csak nem tudja nagyon senki...Sajnos. A lényeg aktív szenes merevebb a simánál így azzal esélyesebb a történet talán, talán, talán...
Gusztustalan egy mérnöki csoda. A régi Berlingónk egy csúcsgépvolt ehhez képest...
-
dik
őstag
Na ne csináld ennyire marha nem vagyok azért...
Az volt a kérdés a pollen szűrőt hogyan kell kicserélni szakszerűen, hogy be is férjen szépen a helyére. Ami a neten van videó rolla az egy kamu mert az életbe úgy nem megy be. Tehát pláne a felsőt hogyan kell betenni mert az alsó még csak sima ügy, de fölé a másikat!??? -
zeon.hu
nagyúr
1.8 benzin C4 Grand Picasso, milyen motorolaj kell bele,
5w30, 5w40-et látok neten, de egyik sem hivatalos infó. -
ptesza
senior tag
A pollenszűrő vagy más néven utaslégszűrő vagy aktívszenes szűrő az autó belső légtérben szűri a levegőt. Azt a kesztyűtartón keresztül lehet elérni. Ami a képen van az a motor által beszívott levegőt szűri. Ezt nevezi a köznyelv 'légszűrőnek. Olajcsere alkalmával szokták azt is a lusták minden másodiknál.
-
dik
őstag
válasz
75kokoko75 #7410 üzenetére
Persze, hogy azt irja hulljon szét minél előbb és menjél venni másikat. Szemét banda... Hihetetlen egy világ lett. Gyártani a szemetet ökör áron az megy... és persze közben óvjuk a környezetet... igen persze...
-
75kokoko75
aktív tag
válasz
janakbacsi #7407 üzenetére
Sajnos ezt írják mint ahogy a 30 ezres olajcsere intervallumot is. Nem várja meg aki jót akar
-
dik
őstag
Fez:
Erről a nyavajásról volt szó. Ez mit csinálna ott? Vákum és esetleg levegő szűrő eltömődöttség vagy mi lehet? Eddig úgy néz ki stabilan fogja a 2k ragasztó. Azt meddig meg majd elválik...
A kérdés még mindíg aktív miként lehet ezt a pollen szűrőt oda betenni abba a kis elcseszett lukba, hogy ne akadjon fel mindenben is.? -
dik
őstag
Össze kell nyomni azt a marhaságot mint kiderül, de úgy majd betojik az ember neki akkor szétjön. Egy fékcső darabka lett a belsejébe téve 2k műanyag rasztóval beleragasztva. Jobbat hirtelen nem tudtunk kitalálni. De kb. akkor egyet értünk úgy látom.
Ez már fél siker. Meddig bírja meg majd elválik... (Majd küldök egy motor és alváz számot mailben ha nem feledem és majd mondj már egy gyári új árat erre a levegőszűrő ház fedélre had kapjak sokkot.)
A gázolaj szűrő cserénél most kivételesen leszívtam a tartályból a gázolajat és kitakarítottam kár volt mert semmi nem volt az alján és utánna persze levegős lett. Néhány gyujtás le és fel majd indítás és leáll és így tovább mire észheztért egyszer csak. Majd most este indltam volna haza indul szépen majd alapjáraton jár a gép és egyszer csak leállt megint. Remélem az utolsó kis buborék volt benne. Utánna szépen jött haza. Eddig nem ürítettem le a tartáylt és ilyen nem is volt. Szóval többet sem fogom leüríteni nem ér annyit...
Na meg ezt a nyavajás pollen szűrűt, hogy a jó égbe lehet beletenni normálisan?
Tavaly egy jó órás szórakozás után sikerült egy aktív szenessel, de most nem kaptam olyat csak simát és ez nem olyan merev és persze a felső nem ment a helyére majd felmérgelt és beletoltam azt ott egye meg a fene egy vicc kategória. Hanyat homlok kitekeredve és betekedve kinlódás a köbön. Biztosan össze nyomorodott ez a szemét, de nem érdekel a szakszervízben sem tudták ezt a simát jól beletenni, de már értem miért...
Magyarul egy kalap sz.. ez az egész. Több francia nem lesz ezek ahogy mennek előre az időben úgy nem tudnak már autót csinálni(ja persze a többi sem). De értem én ne mókold otthon vidd szervízbe vagy vegyél újat, de az a baj sokhelyen azok sem tudjk jól megcsinálni ökör összegért pedig egy szakszervíztől nem ezt várja az ember... -
janakbacsi
őstag
jól látom a xsara picasso-m szerviz füzetében, hogy 240 000 km-enként kell benne vezérműszíjat cserélni? ez biztosan nem elírás? nekem kicsit soknak tűnik. 1.6 hdi motor van benne.
-
FeZ...
aktív tag
Szia !
Ebből most nem látom milyen a reteszelése, de általában mindegyik lejön rendeltetésszerűen is, bár igaz van amelyik szenvedős kissé. :-(
Hasonló baleseteknél egy vékony csövet szoktam nézni bele és azt ragasztom bele, már ha kijön a matek a méretekből. Aztán lehet magasabb szintű javítást is eszközölni, de annak a lehetőségéhez látnom kellene a helyét, jobban megvizsgálva. (pl . esztergáltatni egy olyat, aminek az egyik fele a gyorscsati apája, a másik pedig menet, már ha lehetne vágni olyat a régi helyébe, stb. stb. ) Ezt távolról nehéz megszakérteni sajnos. -
dik
őstag
Fez:
Ezt az átkozottat hogyan lehet kioldani? Letört szépen a levegőszűrő házról. Egyáltalán ez mi lenne valami vákum vagy minek rá?
Hogyan kellene ezt vissza ragasztani vagy mit kellene ezzel csinálni? Nem volt normális aki ilyenre csinálta meg ezt a mocsok Berlingot az tuti. Kezd betelni a pohár vele, de nagyon egy egyszerű szaros olajcsere és törik szakad mindenhol ez a bidli bazár műanyag kacattenger. Mondhatni ide állapot van nem kicsit... -
Tyrel
őstag
C4 Picasso MCP6 (ETG6) robotváltójának kuplungja kb. mennyit szokott kibírni? Mármint, valami átlagos csereperiódus statisztika érdekelne, ha valakinek van ilyenje...
-
Sziasztok!
6 éves Puretech olajban futó szíjas motor néhány hónap múlva esedékes a szíjcsere.
Most rakott bele a márkaszervíz Quartz Ineo RCP 5W30-as olajat.
Most itthon vettem észre, hogy a karbantartási tervben 2010 szerepel, mint elfogadott olaj.Reklamáljak, vagy jóaz?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! MacBook PRO 15" M2010 - i7 I 4GB I 500GB I 15,4 I Nvidia I OS X High Sierra I Cam I Gar
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Apple Macbook Pro 13 2020 - M1 - 8GB/256GB SSD - Touch Bar - 102 Ciklus - 99% Akku - Ezüst - MAGYAR
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 9600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Gamer / irodai szék noblechairs ICON TX
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest