Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ArthurShelby

    addikt

    válasz PETEE78 #76905 üzenetére

    "Most vettem pár napja."
    Ha jól értem akkor most vetted az autót. Ilyenkor szoktak vezérlést cserélni (mivel nem lehet tudni biztosan, hogy az előző tulaj mikor cserélte, és jobb biztosra menni).

    "Ja a szerelő az EGR-t mondta kiköti, de inkább cseréltetem."
    Egy idő múlva újra elő fog jönni, el fog tömődni az egr szelep. A hiba okát kell megszüntetni.
    Az opel minden benzin motorját (lehet a dízelt is) ectotec-nek hívja. Persze nyilván más a konstrukció az A, a B és a C (tourer) Zafirában, viszont a név ugyanaz.
    Szóval a lényeg az, hogy ez az ecotec motor eszi az olajat (főleg magas fordulaton), és elszokott tömődni az egr.
    Az oka egyrészt az, hogy idővel "kopik a motor" és a dugattyú nem illeszkedik tökéletesen a hengerben, emiatt tökéletlen égés lesz, koksz/kosz. Másik esetleg, hogy már vészesen fogyasztja az olajat (a kipufogónál egy normál autónál jobban füstöl), mert az olajlehúzó gyűrű nem működik tökéletesen és azért mindig elég az olaj (ezért van hátul füst).
    Illetve nálunk is volt ecu gond, abban Bánhegyi Gábor segített (ő ért hozzá, bár ez nem oldotta meg a problémákat, igaz jobb lett).
    Nálunk a pillangószelep tisztítás után sokkal jobb lett, illetve viszonylag sűrű olajcsere (kapott adalékot is, azzal kicsit talán kévésbé fogyasztja az olajat, és gyakori olaj utántöltés. (lehet volt még más is, de most hirtelen nem emlékszem)
    Szerencsére nekünk még nem kellet/volt motor/hengerfej felújítás, ez nyilván a motor elhasználódásának mértékétől, és az odafigyeléstől/gondoskodástól függ.
    A miénk egy 2001-es 1.6 benzin comfort (valós) 300ezer városi km-rel.

    [ Szerkesztve ]

    A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

Új hozzászólás Aktív témák