-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
junior19
senior tag
Az a 300 nits csúcsfénysűrűség sdr esetén elég sok mindent megmagyarázz a DV gondodra. Gondolom van általában valamennyi környezeti fény, nem sötétben nézed ilyen beállítással.
"Btw, tudom nem vagy annyira Philips párti, de igy SDR-ben megversenyeztetném a tv-m a többi nagy oldeddel itt, kiváncsi lennék a különbségekre, mennyi mi hogy, SDR-nél."
Teljesen felesleges lenne egy ilyen összehasonlítás, a referencia ajánlás általában 100-120 nits csúcsfénysűrűség. Ennyire kalibrált megjelenítőken készítik az anyagokat, ezért ennyire is kalibrálnak sötét környezetben. Ha egy ilyen megjelenítőt a tied mellé raknánk teljesen másképpen nézne ki, akár sötét a helyiség, akár van fény a helyiségben. Hogy neked melyik tetszik, az már egy más kérdés, de a két kijelző nagyon más képet adna vissza.
Amikor két készüléket összehasonlítanak, akkor is a két készülék fénysűrűség értéke megegyezik, így lehet őket összehasonlítani. -
Vhiktor
Topikgazda
Egyetlen projektoron sincs rendes HDR, valamint az ansi kontrasztot is fizika meghatározza nem lehet bizonyos szint felé menni.
Egyébként majd nem lesznek hagyományos mozik, a projektorokat le fogják váltani a LED falak amiknek sokszorosa a kontraszt arányuk (akár végtelen mint az OLED-nek), a fényerejükről nem is beszéljünk, lesz rendes HDR megjelenítés. -
-
Hmmm1
aktív tag
válasz
Vhiktor #87107 üzenetére
"HDR-nél meg így találták ki," - na igen és ezt nem értem, ez kezdett el foglalkoztatni, a miértje : d
Az alap kiindulási pont, mint refenrecia a túl alacsony akkor szerintem, mondjuk ez lehet csak akkor jön ki ha szépen a helyére kerül minden. Gyárilag ugye lehet más. Ott meg akkor van az ahogy te is mondod, hogy kevés lehet már a max fényerő. - de a referencia fényerő minden színnél, meg valahogy túl alacsony (kezd ez a meggyőződésem lenni). Szóval a kettő közt kellene lennie. Szerintem ezért érzem most annyira tökéletesnek a SDR-t is, mert telitalálat: d Fixen ugyanaz végig a fényerő. Stabil, de nem sok és ne, is alacsony.
vs.
DV, HDR: alacsonyabban "járunk, kelünk" ugyanakkor néhol a csúcsérték feljebb szökhet, az eszköz kapacitásaihoz megengedetten.
Olyan végletesen hangzik ez- gyk két véglet van. SDR, az meg egy aranyközépűtnak tűnik : D
Szal a referencia szerint csak azt nem értem, miért kezd annyira lentről a HDR...semmi értelmét nem látom gyakorlatilag. "Alkonyos a kép" - (ennyi erővel kitalálhatták volna 50 nitre) - szóval nincs nagyon összefüggés, hogy most levitték nagyon lentre, a tv max fényerejével szemben.
-
Hmmm1
aktív tag
válasz
Vhiktor #87106 üzenetére
Magyarul ja, trébb a mozis képminőség. A felbontást nem tudom, de az is összevissza van mozinként. Na de én ezt forradalmasítanám meg : D
Ezen soha senki nem gondolkodik manapság szerintem. A moziba járó emberek 99.99%-ba biztos nem : D Sőt azt hiszik, hogy huh ott milyen jó a kép, meg mert mekkora nagy a vászon és az a élmény
pedig nem feltétlen.
Szerintem az elmúlt években tünt fel egyre inkább és ahogy terjedtek a remek megjelenítők, nőtt az otthoni felbontás, javult a képminőség stb. (ezzel szemben a mozik nem igen fejlődtek) úgy tünt fel ez nekem egyre jobban, hogy hát a egy és ugyanazon film nem olyan a moziban, mint otthon.
10, vagy 20 éve a most a moziban látott képminőség mindent vitt valszeg, csak azóta fejlődött sokat a technika... a vetítőgépek meg nem tudom... -
Vhiktor
Topikgazda
SDR-nél mint mondtam nem gond feljebb menni fényerőben. HDR-nél meg így találták ki, nem csodálkoznék, ha majd pár év múlva változtatnának ezen, de egyenlőre a tv-k fényereje is lepkefing, nem nagyon van mit játszani, főleg egy 5-600 nit max fényerővel rendelkező tv esetében, illetve lehet barbárkodni, de akkor meg eltünik a HDR hatás (kiváló példa erre a projoktoron történő HDR-nek csúfolt szenvedés, ahol egy rendkivül kicsi dinamika tartományba próbálják beleerőszakolni a nagy dinamikatartományt, szimulálva a HDR effektet, aminek persze semmi köze a HDR képhez)
-
Vhiktor
Topikgazda
Mozi teljesen más tészta.
Az megint másik kérdés, hogy az itthoni mozikban elég erősen megkérdőjelezhető a minőség, a kalibrációról meg nem is beszélve, nagyon nagy szórás van, sokszor még a lámpát is sóherek cserélni.
Ki lehet fogni jó termeket a Wesetendben is.
Imax kalibrált, ott nemrég a lámpával voltak bajok, allig volt fényereje, de cserélték.Moziban 2.6 a gamma és a színtér is szélesebb DCI P3, valamint a fehér is 6300K, a fényerő meg 48 nit.
Lényegében SDR széles színtérrel (nincs ilyen lemezes kiadás).A színek azért fakóbbak mert kicsi a kontraszt arány, nincs fekete, illetve a fényerő is alacsony, ezek kihatással vannak mindenre.
-
Hmmm1
aktív tag
"HDR-nél pedig be lehet kapcoslni a dinamikus tone mappinget." - Ja majd lehet ránézek erre is, csak úgy érdekes egy cucc ez.
Nálunk nagyon jó a szoba megvilágítása, soha nincsen tükröződés és semmi, nem túl világos. De ugye ott van ez a dolog, hogy sötétben érdemes ajánlott nézni filmeket és ezt vallom is!
Szépen összefüggésben vannak ezek a dolgok. Kis gondolatébresztő is ez - hogy vajon a referenciaérték miért lett ilyen alacsony és hogy született ez meg? : ) (Dolbiéknál etc.)
Erről eszembe jutott a mozi - bár lehet nem jó példa, majd megmondod, de ott is minden sötétebb és fátyolosabb, a színek alapból nem olyan szépek.
Aztán biztos vannak eltérések mozik közt, de én azt gondolom, hogy minden film otthon sokkal jobb képminőségben és közelít ahhoz a valósághoz amit az előzetesben látsz, mint színek és maga a film (tök mindegy milyen kijelzőről nézed - laptop, telefon az előzetest mondjuk) - ennek egyébként lehet az a oka, hogy a mozikban a projektorok kicsit gyenguszok már, vagy miért nem tudja visszaaadni az eredeti felvételt/minőséget? (Na ez csúnya megfogalmazás bocsi)
Illetve a moziban is minden sötétebb kicsit - talán ott is inkább a referenciához közelítenek?
Bár szerintem akkor is van egy jócskán látható különbség. És hiába van sötétebb a moziban, úgy unblokk sötétebb a film ugye - tehát nem az van, hogy sötét van a moziban és ezért a kicsit sötétebb film (mert/ha referencia), de világosnak látod, mert a körynezeti fényviszonyok teljes sötétséget biztosítanak. Soha nem láttam/éreztem ezért világosabbnak a filmet a moziban. (Szóval a megfelelő környezet sosem kompenzált annyit, hogy ne érezzem sötétnek kicsit sem a filmet egy szinten belül)
Szal lehet hülyeség, de ez a egész elgondolkoztat, hogy nem lehet hogy a referencia értéket kellene kicsit megnövelni már? És forradalmasítani egy két dolgot? - De ha csak a néhány állításom igaz. Mozi - referencia, fényerő kérdéskörben. (Egyrészt sötétben filmezünk és mégis sötétebb az alap referencia - fck logic?) A HDR és DV- előnyéhez nem feltétlen kellene a 100 vagy mennyi ref. nit nem?
Kicsit azt érzem és ezzel lehet többen vitatkoznának, de szerintem a 2-300as fényerő szerintem inkább általánosabb kellene, hogy legyen - ami most nálam van, és amin minden kijelző működik többnyire... mert többségében amit a emberek fogyasztanak elektronikai eszközök kijelzője (telefon, laptop. használati szokást beleértve, inkább ehhez közelít gyanúm szerint) és ez nem is tűnik se sötétnek, se túl világosnak : D
A mozi szerintem nem szubjektíven is sötét és van egy sanda gyanúm, hogy a technika már eléggé le van ott maradva. (de gondolom itt is sok különbség lehet mozi és mozi közt - néha van hogy jobb amit tapasztalok. Pl Avatar 2-t sikerült egy jó teremben nézni, Westendben, illetve a 3D is javíthatott az élesség érzésén pl. - de összeségében sok mozi lehet ahol gyengébb a kép) -
Ronam
addikt
válasz
Vhiktor #87101 üzenetére
A Creedet Amazonról néztük, a tv saját appján keresztül, a másikat Plexen keresztül, de utóbbival sem szokott gond lenni, az új Transformers pl kifejezetten jól nézett ki. Szóval igazából amit nem értek, hogy mik ezek az eltérések filmeknél, az egyik borzalmas, a másik meg nagyon jól néz ki.
-
Ronam
addikt
válasz
Vhiktor #87093 üzenetére
Ilyen beállítások vannak az S95B-n is? Vannak olyan filmek, amiket nagyon sötétnek látunk. Tegnap este pl A kis hableány filmet néztük, és az egész olyan fakó és sötét volt végig, ugyanilyen volt a Creed 3 is, sokszor tényleg nem lehet látni, hogy mi történik. Filmmaker mode-ot használok, de igazából a Film mode sem világosabb semmivel, a másik kettőt meg hagyjuk
.
-
Hmmm1
aktív tag
válasz
Vhiktor #87093 üzenetére
"HDR-nél pedig be lehet kapcoslni a dinamikus tone mappinget."
Ja majd lehet ránézek erre is, csak úgy érdekes ez.Nálunk nagyon jó a szoba megvilágítása, soha nincsen tükröződés és semmi. De ugye ott van ez a dolog, hogy sötétben érdemes ajánlott nézni filmeket és ezt vallom is!
Szépen összefüggésben vannak ezek a dolgok. Kis gondolatébresztő is ez - hogy vajon a referenciaérték miért lett ilyen alacsony és hogy született ez meg? : ) (Dolbiéknál etc.)
Erről eszembe jutott a mozi - bár lehet nem jó példa, majd megmondod, de ott is minden sötétebb és fátyolosabb, a színek alapból nem olyan szépek. Vannak eltérések mozik közt, de én azt gondolom, hogy minden film otthon sokkal jobb képminőségben és közelít ahhoz a valósághoz amit az előzetesben látsz, mint színek és maga a film (tök mindegy milyen kijelzőről nézed - laptop, telefon az előzetest mondjuk) - ennek egyébként lehet az a oka, hogy a mozikban a projektorok kicsit gyenguszok már, vagy miért nem tudja visszaaadni az eredeti felvételt/minőséget? (Na ez csúnya megfogalmazás bocsi
)
Illetve a moziban is minden sötétebb kicsit - talán ott is inkább a referenciához közelítenek?
Bár szerintem akkor is van egy jócskán látható különbség. És hiába van sötétebb a moziban, úgy unblokk sötétebb a film ugye - tehát nem az van, hogy sötét van a moziban és ezért a kicsit sötétebb film (mert/ha referencia), de világosnak látod, mert a körynezeti fényviszonyok teljes sötétséget biztosítanak. Soha nem láttam/éreztem ezért világosabbnak a filmet a moziban. (Szóval a megfelelő környezet sosem kompenzált annyit, hogy ne érezzem sötétnek kicsit sem a filmet egy szinten belül)
Szal lehet hülyeség, de ez a egész elgondolkoztat, hogy nem lehet hogy a referencia értéket kellene kicsit megnövelni már? És forradalmasítani egy két dolgot? - De ha csak a néhány állításom igaz. Mozi - referencia, fényerő kérdéskörben.
Kicsit azt érzem és ezzel lehet többen vitatkoznának, de szerintem a 2-300as fényerő szerintem inkább általánosabb kellene, hogy legyen - ami most nálam van, és amin minden kijelző működik többnyire... mert többségében amit a emberek fogyasztanak elektronikai eszközök kijelzője (telefon, laptop. használati szokást beleértve, inkább ehhez közelít gyanúm szerint) és ez nem is tűnik se sötétnek, se túl világosnak : D
A mozi szerintem nem szubjektíven is sötét és van egy sanda gyanúm, hogy a technika már eléggé le van ott maradva. (de gondolom itt is sok különbség lehet mozi és mozi közt - néha van hogy jobb amit tapasztalok. Pl Avatar 2-t sikerült egy jó teremben nézni, Westendben, illetve a 3D is javíthatott az élesség érzésén pl. - de összeségében sok mozi lehet ahol gyengébb a kép)
-
Vhiktor
Topikgazda
Hát ilyennek kell lennie, mert így gradelték, az volt a cél, hogy ennyit láss, ennyire sötét legyen a jelenet, mert így teljesen más hangulatot áraszt magából mintha világos lenne.
Ez megfigyelhető a 3 képen is, hogy teljesen más a hangulat amit közvetítenek, pedig csak a fényerőben térnek el.
A rendező így álmodta meg. -
Hmmm1
aktív tag
válasz
Vhiktor #87073 üzenetére
Wow bakker de durva. (Ja egyébként a referencia szót kerestem, köszi) - na itt a Sony a képen huh hát de skacok arra ki az aki azt mondja hogy nem sötét ?
Persze ez csak egy kép, de szinte el is vesznek a részletek, ha így ránézek.Nálam persze nem veszik el sehol a részlet hehe : )
Csak így szeretek filózgatni ezen és szívni be a elméletet.
"referencia fehér 204 nit körül van, felette minden hdr fénynek minősül. A filmek jeleneteinek nagy része 100 nit alatt van. Szóval a nézők tévesen hiszik azt hogy a hdr és dv világos."
Viszont akkor DV_ben miért ugrik le minden sötétebbre? Jaaa mert a referenciához leugrunk teljesen és ugye SDR-ben meg ez a 300 körüli nit lett nekem belőve és ennek a különbségét érezhetem igaz? Mert SDR-nél konstans annyi, itt meg az alap amiről kiindul minden szín az alapból alacsonyabban van. Jól sejtem?
Úgyhogy félre ne értse senki, maximálisan elégedett vagyok, ajánlom mindenkinek a kalibrálást. Ha nem létezne csak a SDR, az is elég lenne nekem mert olyan a kép, amiről az emberek még álmodni se mernének. OLED+kalibráció top a kép na.
Köszi Vhiktor.Btw, tudom nem vagy annyira Philips párti, de igy SDR-ben megversenyeztetném a tv-m a többi nagy oldeddel itt, kiváncsi lennék a különbségekre, mennyi mi hogy, SDR-nél.
-
Vhiktor
Topikgazda
válasz
bikerfun #87091 üzenetére
Személy szerint, mi ha filmet nézünk otthon, akkor azt teljesen sötétben tesszük, még tv-n is. De az esetek 99%-ban projektoron nézünk filmet, teljesen fekete szobában. De tv-n történő filmezés esetében is sötét van, ott nyílván nem fekete a szoba, de sötét van.
Ez alkól kivétel a tv adás vagy ha a gyerkőccel nézünk valamit.
Filmeket mindig sötétben nézünk, ennek nem csak az az oka, hogy a szabvány is ezt írja elő, főleg HDR és DV esetében, hanem az is, hogy ne tükröződjön a képernyő.Világosban történő filmezéshez DV esetében erre van kitalálva a DV IQ képmód (LG esetében Cinema Home), ami világosítja a képet a szoba fényviszonyainak megelelően. HDR-nél pedig be lehet kapcoslni a dinamikus tone mappinget.
-
bikerfun
csendes tag
válasz
Vhiktor #87073 üzenetére
Hm... van benne valami hogy csak sötétben lehet nézni... erre nem is gondoltam, pedig a moziban is úgy nézzük... na de ti vagy a nagy átlag mindig besötétít csumára ?
Nekem ha világos van elég ha kiveszem az automata fény. minimálra és sokkal láthatóbb a DV. Lg G2 oled. de csak a tipikusan sötét jelenetes filmekre sorikra igaz... mint a Silo mondjuk. De egy csomó más DV tartalomnál lásd apple tv rengeteg van simán jó ahogy van automatában is.. -
Vhiktor
Topikgazda
válasz
junkpod #87089 üzenetére
Én még nem találkoztam olyannal akinek nem tetszett volna.
Illetve egy helyen voltam, aki dirket úgy kérte, hogy ne szabvány szerint legyen, mert az Neki nem tetszik, hanem van 4 tv-je és abból az egyiknek tetszik a képe, a többi 3 is legyen jó. Ott pl minden dinamikus beállítás a maxon volt, ez volt kiindulás. -
Pro Koryak
addikt
Factory reset-hez táv(ról)irányít(hat)ó:
[link] -
OgreImre
senior tag
Sziasztok!
LG 55B8, olyan hibát produkál, hogy a TV saját menü UI felülete szétesik, vibrál, eltűnnek betűk, elemek. Egyszerűen nem lehet navigálni a tv menüjében, mert szétesik és eltűnik.
Találkozott valaki már ilyennel? FW-t frissítettem, nem segített. -
Vhiktor
Topikgazda
Köszönöm
Még annyival kiegészíteném, hogy ami az egyik nézőnek világos, vakító, az a másiknak sötét, ez jól megfigyelhető itt a fórumon is függetlenül attól, hogy kalibrált-e a tv vagy sem. Sokan megelegszenek 500 nitel, és el nem tudják képzelni hogy lehet nagyobb fényerővel nézni, míg másnak a 2000 nit is kevés.
De a referencia az referencia, nem ízlés kérdése. Az már ízlés kérdése hogy tetszik e vagy sem.
SDR ebből a szempontbol sokkal jobb, mert minden az adott max fényerőhöz és min feketeszinthez igazodik, relatív, nem abszolút. Így ott lehet vele játszani. HDR esetében a tone mappingel lehet jatszani. Ez bántja a szemét már a kezdetektől fogva HDR esetében Steve Shaw-nak is, meg jó pár szakmabelinek is.
-
Vhiktor
Topikgazda
Nem. Az tökéletes lett, mérések és szemmel történő ellenőrzés alapján is. Minden külön lett kalibrálva. Külön lett calman kalibráció minden módra és teljesen külön manuális kalibráció minden módra. Éppen azért hogy a lehető legjobb legyen kihozva a tv-ből. Kalibrálás után kb fél órát, de van amikor 1 órát is eltöltök filmek nézegetésével hogy minden rendben van e. Addig nem jövök el míg nincs a max kihozva.
Én garanciát vállalok rá, 1000%, hogy a legtöbb lett kihozva belőle(bármikor szó nélkül visszaadom a kalibráció árát). -
Vhiktor
Topikgazda
-
Vhiktor
Topikgazda
Egyébként tesztekben nem véletlenül nem mutogatják a dv méréseket es nem veletlen hogy spears-ék sincsenek oda vissza érte.
Nem a DV-vel mint formátummal van baj, hanem úgy általában az implementaciójával. Dolbyék is csak LG oledeket ajánlanak DV-hez, jelenleg semmi mást(igaz nem új a lista, de vannak bizonyos követelmények)Kalibrálás után mindenhol teszt videókkal megnézem az sdr, hdr és dv feketeszintet is, hogy rendben van-e, aztán filmekkel is leellenőrzöm addig el sem jövök
-
Vhiktor
Topikgazda
A DV sötét képmódban pontosabban a fényerő, míg a DV világos túlvilágosít mindent a szabványhoz képest. De ettől függetlenül tetszhet az jobban.
A HDR és DV nem arról szól hogy minden világos legyen, csak az világos aminek világosnak kell lennie, a sötétkék sötétnek kell lennie. Jobban szimulalja a valóságot és azt ahogy látunk.
Ehhez hozzá jön az, hogy vannak filmek amik vacakok, illetve az hogy mire képes az adott tv (elés persze lejátszó). Pl egy minileden sokkal látványosabb egy HDR és DV mint egy belépő kategóriás oleden. És itt nem csak a fehér a lényeg hanem a színek fényereje is. Amit Vincent is mutogat a tesztjeiben (matrixbol jelenet, nem csak a fehér rendelkezik nagyobb fényerővel hanem a szék is. Jo most itt 2 oledről hoztam képet, de a lényeg látszik.)
Ezen a képen is a Sötét a jó, a referencia a sony, ennek ilyennek kell lennie. A hdr és dv csak ott nagy fényerejü, ahol lennie kell. A referencia fehér 204 nit körül van, felette minden hdr fénynek minősül. A filmek jeleneteinek nagy része 100 nit alatt van. Szóval a nézők tévesen hiszik azt hogy a hdr és dv világos. Nem az.
Pl SDR filmeknél a jelentek több mint 80% 13% apl alatt játszódik, ami megint csak sötét.
Arról nem is beszélve hogy a hdr és dv szabványt sötét szobához találták ki, a környezeti fény max 5 nit lehet ha jól emlékszem.
Ha valaki világosban nézi nyugodtan lehet alkalmazni azt amit feljebb írtam. -
viera
őstag
Nálam is sötétebb DV alatt és nincs semmi elállítva.
Vhiktor kalibrálta be, én bízok a szakértelmében.
Nekem jobban tetszik sima HDR10-ben mert világosabbak a filmek.Nekem túl sötét DV alatt,pedig max-on van a fényerő is.Ezért is gondolkodom most,hogy a G3 helyett inkább S95C lesz. -
Hmmm1
aktív tag
válasz
Vhiktor #87066 üzenetére
Értem köszi. Csak az van bennem, hogy amit mondtál korábban is, hogy DV-nél- Sötét a szabvány vagy mi is? Tehát az közelít az eredetihez.
Illetve ha jól értem akkor, gyk minden OLED-en nagyjából úgy fog kinézni a DV--n mondjuk a sötétebb, árnyaltabb kép a tévén? Kis túlzással) Ahol/amikor még mondjuk a fényerő szinte semmit nem számít.
Ha jól értem nagyjából ez van valamennyire.
És ha igen akkor végülis miért is jó a DV egyáltalán?
"ott kőbe van vésve, hogy melyik színnek mekkora fényerővel kell rendelkeznie"
Mert úgy érzem főleg D+ alapján, hogy a DV csak annyi, hogy a színek nagy részét elmélyiték, jó teltek a színek, sötétebb a kép kicsit... de itt nem beszélünk még a sötétebb//normál fényerejű jelenetek és a magas fényerejű jelenet közti széles spektrumú átmenetről (ugye ha jó magas a tv fényerej) ha nem csak így szimplán lehet csak sötétebb minden?
Mert úgy éreztem nem azért sötét bizonyos helyeken a cucc, mert kevés a fényerő, hanem épp ellenkezőleg... vagy csak direkt így lövik be és szarul van belőve a film.Erre mondom lehet jó példa ez a Kandahár film, kíváncsi lennék ki milyen HDR-t tapasztal ott, de biztos sokkal sokkal szarabb, mint a Jumanji mondjuk, mint amit mi is néztünk : )
-
so_ha
senior tag
válasz
ricsip #87055 üzenetére
"Életvezetési tippek vége."
A bolti eladónak a magyarországi importőrtől lehet információja a következő akciók kapcsán, de az általad párhuzamba hozott OTP-s ügyintézőnek nincs betekintése az alapkezelők elemzéseibe/prognózisaiba, csak az aktuális hónapra kiadott céltervet próbálja értékesíteni bárkinek (kicsit más kávéház ..., mégha mindkettő jutalékért teszi a munkáját). Egyébként csak arra próbáltam rámutatni, hogy a jövőbeli események/árak megtippelése üveggömb kérdése, még egy gazdasági szakembereknek is, nem csak egy bolti eladónak.
-
Vhiktor
Topikgazda
HDR esetében tudsz játszani a HDR Perfect menuponttal, Minimum, Közepes, Maximum, Adaptív, ez a tone mapping-re van hatással.
DV-t meg tedd át nyugodtan DV világosra, lényegében a tone mappingbe és az EOTF-be szól bele, világosabb lesz a kép.HDR és DV abszolút szabvány, ott kőbe van vésve, hogy melyik színnek mekkora fényerővel kell rendelkeznie, ezért ha valaki nem 100 vagy 120 niten nézi az SDR tartalmat, akkor az SDR film összességében jóval világosabb lehet mint a HDR vagy DV társa, főleg egy viszonylag kevés maximális fényerővel rendelkező tv-n, projektorról meg nem is beszélve.
-
Digidroid
aktív tag
Sziasztok!
Hétvégén az LG OLED55C11LB készüléken történő filmnézés közben, mikor a képen a kék eget mutatták 2,5-3 m nézési távolságról észrevettem furcsa szabálytalanságot a képernyő jobb szélén.
A film végeztével közelebbről megvizsgálva rá kellett jönnöm úgy látszik engem is megtalált a rettegett lg oled-panelmoly. Komolyan mondom úgy néz ki mintha képernyő jobb szélt megrágta volna a moly.
Legjobban a zöld/kék színt érinti a pixelek meghibásodása, fehér/piros színeknél csak néhány légypiszok látható.
A tetején is találtam néhány halott pixelt, de ezt csak szemüveggel közelről látom (egy-egy szóló pixelt érint) ezért egyáltalán nem zavaróak, a jobb szélen viszont csoportosan hullanak.
Közelről így néz ki:
Normál nézési távolságból nagyjából ez látható:
Mi a véleményetek, van értelme esetleg az alábbi dolgok kipróbálásának, vagy csak rontana jelenlegi állapoton?
JScreenFix - Pixel Repair
Dead Pixel/Stuck Pixel Screen Fix
Esetleges garanciáztatással érdemes várni, vagy mihamarabb érdemes lenne megindítani ?
Régi elektronika/új panel párosítás, esetén mik az általános tapasztalatok, itt olvastam hogy lehet számítani ebből eredő problémákra (sötét részek elvesznek, nagyobb az eséllyel lesz tinting stb.) Ezeknek mennyire nagy az esélye?Más részről a meghibásodás időzítése igazi mérnöki bravúr 2021 07 20-a körül lett beüzemelve, ha csak a szokásos 2 év garancia lenne rajta és nem az ársávos pont most járt volna le, úgyhogy hatalmas gratuláció a mérnöki gárdának.
Viszont részemről rendkívül frusztráló, hogy egy ilyen értékű terméknél a nem megfelelő technológia és a nem megfelelően lezárt panel miatt bejut a levegő páratartalma a széleknél és elkezdenek meghalni a pixelek. -
Gicz
addikt
válasz
Elektrosokk #87062 üzenetére
ezzel a felhasználással nem fog gondot okozni, csak előnye lesz. Pl olyanoknál kell figyelni, h megállítod a tv adást set top boxon, aztán úgy felejted megállítva egy órára.
-
Hmmm1
aktív tag
Na amúgy kis update: OLED806-nak elképesztő képe van, nálam. Be van kalibrálva már néhány hónapja, de csúcs újra és újra. Aztán lehet minden oled ilyen, sőt kb biztos : )
Philips totyikba írtam:
Kezdetben a DV-ért annyira oda voltam rajta, de a szintén teljesen jól bekalibrált Dolby Vision - sötét képmódban (és DV-nél ez a jó) nekem túl sötét a kép stb.
Nem vesznek el részletek egyáltalán, de akkor is, semmi extra. Kalibrálás előtt a DV állat volt, jó, volt rajta egy kis plusz élesség stb. majd lemásztak a dolgok a képernyőről, nagyon durva volt. Most meg mélyit, sötétít a színeken talán. - Hozzáteszem, DV-t vagy rendesen kitesztelni nem tudtam még, de amit eddig láttam annyi elég volt.Pl.: Disney Plus 4K DV vagy sima, esetleg leszedett anyag között, akkor inkább utóbbit választanám
.
Mondjuk itt se biztzos hogy vlaós a legutóbbi tapasztalás, mert hosszas huzavona után Karib-frachsie-t újranézve, a sima 1080p-as anyagot kezdtük el, és milyen jó döntés volt - mert ellenben ránézve a 4k-s DV-s anyagra D+-n szörnyű volt a kép. (Az köztudott amúgy is, hogy a Karib T. kalózai 4k uhd kiadása egy s*ar lett szvsz)
Avatar D+-n váltogattam a két DV mód közt, hát fene tudja.
Aztán inkább leszedtem egy 70 gigás anyagot, majd azt megnézem.
Mindig a leszedett anyag a legjobb ergó nem?Illetve Karib 1-nek, 2003 - sima 1080p Bluray anyagnak olyan képe volt, hogy besza behu, 4K és HDR, meg minden bizbasz nélkül : D
Állejtős volt komolyan mondom. Úgyhogy ezúton is köszi még egyszer Vhiktor : DÚgyhogy most kb ott vagyok, hogy HDR, DV nélkül jobban élvezek mindent, és szerintem szebb is a kép, mint minden csilivili cuccal.
Btw javaslatokat várok, jó HDR és DV anyagra. Előbbinél akadt több pozitív tapasztalásom (DV-hez képest) - bár ott is pl a legutóbbi film, amit néztünk : Kandahár (2023) 4K HDR-je nálam nagyon gyenge volt és a HDR sötétített a képen inkább igazából és amellett semmi szép fényes, jelenet nem volt a filmben. (A film is csak egy közepes, de szerintem más tv-ken se lenne nagy szám ez a film.) Jó HDR-e megitélésem szerint ehhez képest A Múmia 1999-es filmnek volt : D.
Szóval jah... jó HDR, DV anyagok érdekelnének, mert amúgy sokkal jobb minden film simán, nem de?: D
DV, HDR is sötétít. Tv max fényere ide vagy oda, ha semmi jó rész nincs a filmben, közben meg az egész anyag végig "sötétebb".
-
Vhiktor
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #87056 üzenetére
Ahogy Gicz is írja.
A fejlesztők részéről meg a hozzá nem értés/le nem ****ás ékes bizonyítványa. Annyira egyszerű lenne ezt orvoslni, pár sor kóddal. Nem is értem, hogy az évek alatt miért nem foglalkoztak ezzel.
Ezt ki lehetett kapcsolni szerviz menuből, de C3 és G3 esetében elrejtették a sima szerviz menuből (iletve a szerviz menut butították le), de persze ott is megoldható egy kicsit több utánajárással (előhozható a régi szerviz menu). -
Gicz
addikt
válasz
Elektrosokk #87056 üzenetére
Ez az ASBL (automatic Static Brightness Limiter), egy logika ami a sötét jeleneteknél egy idő után hibásan úgy érzékeli, hogy "nincs mozgás a panelen, ajjaj vegyük le a fényerőt nehogy beégjen".
Ismert viselkedés, szervizmenüben TPC off, és megoldva.
-
Elektrosokk
veterán
Már korábban is észrevettem hogy (szerintem) bizonyos jelenetek sötétebbek lesznek mint kellene.
Most a Silo-t nézzük, CX65 + apple tv Cinema (user) profil. Tehát eleve sötét jelenetekről beszélek, amik egy idő után sötétebbek lesznek, ha megnyomom a a beállítások gombot a tv távirányítóján, és megjelenik bal oldalon a menü, akkor világosab lesz a jelenet, és ha elindítom a filmet akkor világosabb is marad.
szerintetek erre mi lehet a megoldás ?
A tv saját apple tv alkalmazását még nem használtam hosszabban, de korábban amikor próbálgattam nem tűnt olyan részletgazdagnak a tartalom, mint a külső lejátszóval.
-
ricsip
addikt
Tavaly ilyenkor az MM-ben is azt mondták, hogy biztosak a további drágulásban, és akciókra ne is számítson senki sem
Nyilván egy utolsó bolti eladó gazdasági és nemzetközi politika trendi előrelátására fog mindenki hagyatkozni. Kb annyi súlya van az ilyen okosságoknak a szájukból, mint random OTP fiókban ülő hitelügyintéző megérzéseire hagyatkozni, mikor az ember fel akar venni abban a bankfiókban egy 50 milliós hitelt. Lehet hogy az üveg másik felén ülő előtte 1 hónappal még tanár volt a szembe általános iskolában, és mire kiderül h. beszopatta vmi okosságával emberünket, mert hitt neki, addigra az ügyintéző már a lidliben lesz pénztáros.
Messziről jött boltos ember azt mond amit akar, a fogadó oldal meg saját kárán megtanulja előbb v. utóbb hogy kinek mit hisz el, vagy milyen kéretlen jótanácsával mihez kezd.
Életvezetési tippek vége. -
#72042496
törölt tag
válasz
Vhiktor #87045 üzenetére
Azt honnét lehet tudni, hogy mennyi van benne? Ill. van olyan mutató, ami a kikapcsolt képernyőt és a tüzijátékot nem számolja?
(Tudtommal csak a szervizmenüben logolják ezeket, ezért én úgy vagyok, hogy várok 3-4 hónapot, és annyi idő alatt csak megy eleget a tévé.)#87054 powerup2
Köszi, én is így emlékeztem rá. Ill. a tévémben nem talláltam ilyen számlálót. -
Pro Koryak
addikt
Eleve a boltok amiatt is akcióznak, mert a kifutó, beragadt tételeket valahogy el kellene adni, hiába nincs rajta vagy csak nagyon kicsi haszon, mert jön/már itt az új széria.
Viszont a k. gyenge Ft miatt nem is akkora az árengedmény, mint pl. 3-4éve, amikor év vége felé a kiinduló ár ~60%-áért már meg tudtad venni az adott évi oled tévét.#87048
a 808 elvileg csak EX paneles, azaz a tavalyi panelt kapja, szóval 1000nit felett max Élénk módban virít, ami irreális színeket, képet ad.
Új hozzászólás Aktív témák
- 119 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Csere-Beszámítás! Lenovo Ideapad 3! R3 7320U / 16GB DDR5 / 512GB SSD
- iKing.Hu - Apple iPhone 15 Pro Max - White Titanium - Használt, karcmentes
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!)
- Samsung Galaxy A35 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest