- OLED monitor topic
- Milyen monitort vegyek?
- Probléma DVD/CD íróval
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kellemes karácsonyi ünnepeket!
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Apple MacBook
- Plazma TV topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Végleg lemondott a régi gépekről a Steam
-
PROHARDVER!
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs
#1999
üzenetére
Az összehasonlítást linkeltem, nálam először még ment.
Schneider-Kreuznach D-Xenon 50-200 és a Sigma Pentax 70-300/4-5,6 APO DG
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
philoxenia
#1998
üzenetére
Kattints az első linkre, amit megadtál

Aztán írd ide, hogy melyik két obiról van szó
-
Dtomi
őstag
Nekem nem tudom hány sigma obi fordult már meg a kezembe de szerintem közeledek az 50 hez minimum és soha egyiknek nem volt semmi baja. Lehet, hogy ultramázlista vagyok de ez tényleg így van, pedig még a nagyon sokat szidott 24-70 f2,8 ból is volt kettő. még a kis szirszar 18-50 17 ezres játszósobim is olyan minőségű, hogy műszakilag kifogástalan minden tekintetben, és a képe is bőven ki kell, hogy elégítse egy hobbyfotós igényeit. egyébként tudtommal a 70-200 f4L se nem por se nem cseppálló. És ha előbb szólsz olyan backfókuszos 70-200 f4L-t tudtam volna mutatni, hogy sírvafakadsz a látványtól. És tamron és tokina obikból is volt már egy pár azoknak se volt bajuk. Ellenben pl 1 hónapos Af hibás canon 50 f1,8 már volt nálam, két szar 580Ex és a mostani EX II is volt egy idő amikor megmagyarázhatatlanul alulexponált -1-2 értékkel a 30D-n, a 10D-n érdekes mód nem. Egyébként indexen elég sok 17-40 L fókuszhibáról olvasni. de lehet 70-200L és 24-70L ről is hallani néha. Szerintem ha ugyan anniy L es obi fogyna mint sigma azért többet hallanál ilyen hibákról. Vagy ha a sigma is ennyiért árulná az obijait jobb minőségben gyártaná és alaposabban ellenőrizné. Nem véletlenül fizetsz másfélszer 2x többet egy L es obiért.
-
Jinxx
senior tag
válasz
Dare2Live
#1995
üzenetére
Köszi, megnézem.
"előny, ha nagyobb fényerejü, hogy könyebb legyen vele makrózni. "
hát makrozni nem 2.8on szoktak....
De manuálisan élességállítani az én rossz szememmel könyebb egy ilyen obival. Közgyűrűkkel már nem bíznám a fókuszálást az AF-re. Egyébként ez a telével makrózás nálam ilyen kényszer, ugyanis nagyon szeretem. De ha más nem ez megoldható egy manuális (pl m42) 135-ös obival, meg filléres közgyűrűkkel ami nem nagy érvágás. (Jó, hogy pár hónapja adtam el.)

-
Dare2Live
félisten
"A célfüggvény az, hogy legalább 200mm-ig legyen egy zoomos telém, aminek tűéles a képe, és teljesen nyitott rekesznél is elfogadható:"
-Erre mindegyik obit megfelelőnek érzem."előny, ha nagyobb fényerejü, hogy könyebb legyen vele makrózni. "
hát makrozni nem 2.8on szoktak....anno én sokat filoztam kb nagyon hasonlón aztán a +100mm miatt egy 70-300VR lett. A 3-4stop stabi meg ér annyit mint 1-1.5stop.
ja, hogy végképp ne tudd mi legyen ha nemzavar a műanyagfiling ajánlom nézd meg az új 55-250ISt is. árban legocsobb, stabi van, kites vásárlók miatt akár még használtan/nem használtan ocsón is hozzá lehet jutni.
photozonen is tesztelték.
-
Jinxx
senior tag
Volt már egy pár Sigma a kezemben, eddig mindegyik okozott "meglepetést" is, a kellemetlenebbik fajtából. A Sigma is zárt rendszerű (belső fókuszálás) szóval ez nem a Canon előnye, tudja a Sigma is, és tudja még azt, hogy számomra jobb a fogása, van rajta állványcsati, és nem szalad el a mókus, mert világít a tele a kezedben.
Szóval egyenlőre Sigma, és Terapeuta kollégával esetleges konzultáció, nem-e a vázam szar és megnézem a Canon rajzolatát is, aztán majd meglátjuk. 
Bocsi a flood-ért.

-
Jinxx
senior tag
Kezdek hajlani affelé, hogy kipróbálgatom a meghirdetett Sigmákat, és ha egyik sem lesz tökéletes fókuszú, jöhetnek a Canonok. Wáá, mennyire rühellem az ilyet, már vagy 1000 expó elment csak obipróbálgatásra, meg tesztképekre.
"Az elviekben sokkal szebb kép" Igazad lehet, akkora különbség nem lehet, hogy ne tudjam hobbifotóra használni bármeik példányt, egyenlőre tehát nyert a Sigma.
Köszönöm mindenkinek...
-
Jinxx
senior tag
válasz
Terapeuta
#1987
üzenetére
A célfüggvény az, hogy legalább 200mm-ig legyen egy zoomos telém, aminek tűéles a képe, és teljesen nyitott rekesznél is elfogadható, előny, ha nagyobb fényerejü, hogy könyebb legyen vele makrózni. De talán ez ennél a 2 obinál annyira nem is szempont, mert a Canon közelpontja sokkal jobb, de nem tudom ez gyakorlatban mennyire lenne pozitívum egy közgyűrűzött Sigmához képest. A kilóktól nem félek, most egy Sigma 100-300 f/4 van nálam, relatíve elég nagy darab, sajnos fókuszhibás, remélem visszaveszi a gazdája, anyagi megfontolásból nem tudok még egy ugyanilyet megvenni/kipróbálni, ezért adtam most kicsit lentebb. Ez lett volna álmaim obija, de az ember elbizonytalanodik amikor a sokadik fókuszhibás obit próbálja ki/veszi meg. Egy találkában megegyezhetünk, legalább azt is megtudom, hogy a vázam-e az oka a fókuszhibáknak. Nemsokára írok pü.-t.
-
*Ropi*
félisten
Előre bocsájtom: Sigma még nem volt a kezemben, de ha nem szeretnél meglepetést, akkor a Canont ajánlom (amúgy nekem is az van).
A Sigma javára a nagyobb fényerő szól, de itt ki is merült a dolog: a Canonnak már F4-en álomszép és részletes a rajza. Csepp,- és porálló, belső az élességállítás, tehát sem a tubushossz nem változik, sem a frontlencse nem forog el, polárszűrő használatánál előnyös. A Sigmával ellentétben rossz Canon L-es obiról még nem hallottam, legalábbis minimális lehet a meghibásodási arányuk: a bennük felhasznált anyagok és a szerelési minőség garantálja ezt. Ez kb. olyan, mint egy kézzel összerakott Aston-Martin szériahibájáról beszélni. 
-
Dtomi
őstag
-
Jinxx
senior tag
válasz
Dare2Live
#1986
üzenetére
Ez az, bizonytalaníts el mégjobban!

Mindenképpen használtan szeretnék venni bármit is, ezáltal a Tamron kilőve, mert elég ritkán látok. Kompromisszumos megoldásnak örülnék talán egy Canon 70-210 f/3,5-4,5-nek is, de elég ritka az is. Ha ezt venném akkor gyűjtögethetnék még jobb obira (Canon F/4 L IS, vagy f/2,8), és ellennék vele ebben az évben. Használt árak eléggé szétszórtak. Canon 70-200at láttam már elkelni 100ért, de volt aki 140ért hirdetgette használtan gari nélkül. Sigma is hasonló, volt az elmúlt pár hónapban 125-170k között minden. Személy szerint egy Canonért 110-120k-t tökéletesen fókuszáló Sigmáért max. 125k-t adnék, de ezt úgy sem én döntöm el, hanem az eladó.
-
Jinxx
senior tag
válasz
Dare2Live
#1984
üzenetére
Gondolkozom rajta is, nem szeretném sokáig halogatni a dolgot, hiszen itt a nyár, nyaralások, stb, szóval a 70-300 is esélyes, ha azt tudok jó áron szerezni, de nekem kicsit másabb kategória. Egyenlőre azt szeretném eldönteni, hogy a 70-200-asok közzül melyiket érdemesebb megvenni, egyáltalán lehet-e érdembeni különbségeket felróni a Canon javára, stb.
-
Jinxx
senior tag
válasz
johnjohn
#1982
üzenetére
Photozone-os teszteket már kívűlről fújom, de gyakorlatban nem sokat ér. Sigma nekem is volt a kezemben, 5.6-os rekesztől kezdett tetszeni a képe. A Sigmának tetszik a 2.8as fényereje (néha a vaksi szememmel használnám manuálfókusszal), az hogy értelmes emberi (nem feltűnő) színe van, masszív darabnak tűnik, nekem nagyon kézre állt, és jár hozzá állványcsati. A Canonnak egyetlen előnye lehet, hogy elviekben sokkal szebb a képe, ami igazából elfeledtetné velem a Sigma általam leírt előnyeit, csak kellene egy tapasztaltabb ember, akinek talán mindkettő volt és megmondaná, hogy igen, a Canonnak "jelentősen" szebb képe van. Az is érdekelne, hogy a Canonok között előfordul-e fókuszhibás darab, és általánosságban annyira drasztikusan-e mint a Sigmáknál. Bár a választ sejtem, hogy nem. Sigma obit próbáltam már egy pár tucatot, arra a következtetésre jutottam, hogy nem igazán van használtan tökéletesen működő darab. Ez még talán a Sigma hátrányára írható, de még reménykedek.
-
Jinxx
senior tag
Ha már itt jártam, bedobok egy "költői" kérdést. Ki melyiket venné meg? Canon 70-200 f/4l, vagy Sigma 70-200 f/2,8 ex? Akinek van személyes tapasztalata rábeszélhetne az egyikre. Használtan a két obi naggyából azonos áron kapható.
-
johnjohn
addikt
Kösz a válaszokat !

-
-
Jinxx
senior tag
válasz
johnjohn
#1975
üzenetére
Szerintem semmiképpen ne várj tőle csodát, főleg, hogy "makró" is. 30k-t biztosan sokallok érte. így látatlanban szerintem roszabb mint a sigma 70-300 apo dg macro, vagy hasonló. De inkább roszabb.
Mod.: Szerintem meg drága, akkor inkább már a Sigma. Oké, hogy fém üveg, de... hát nem tudom, mindenképp ki kellene próbálni. Vaterát pont ezért nem szeretem.
-
johnjohn
addikt
válasz
philoxenia
#1973
üzenetére
Fenn van a vaterán,[link]
de nem nagyon találtam a neten semmi érdemlegeset.Ez az AF változat.Jinxx : nem túl drága, és gondoltam hátha megéri, fém-üveg obi.Látatlanban nem veszem meg, a Vaterán meg nincs mód elérhetőséget megadni.
Megjegyzem, az eladó nem tudja, az hogy AF, még nem jelent belső motort, valószínüleg nem motoros.
-
Jinxx
senior tag
válasz
johnjohn
#1972
üzenetére
Egyéni véleményem, de egyrészt Soligor, másrészt 60-300 ami elég nagy átfogás, 300as vége biztos használhatatlan, és fényerővel sem büszkélkedhet. Személy szerint meg sem próbálnám, nem azért van tükörreflexesem, hogy az obi legyen a korlát. Egyébként ha nincsenek túl nagy elvárásaid, és nem kerül sokba (szerintem kb 20-25k max., még annyi se.) és neked tetszik kipróbálás után is, akkor teljesen okés. Nekem a tolózoom sem jön be...

Kipróbálni nincs lehetőséged? Az lenne a legjobb "tapasztalat".
-
johnjohn
addikt
Találkozott már valaki Soligor AF 60-300 /4-5,6 tolózoom obival ? Érdekelne a tapasztalat, volna egy példány belőle tökéletes álapotban.
-
-
Viszlát
addikt
válasz
philoxenia
#1967
üzenetére
Ezt utazó obinak venném, semmi beltér, kompromisszumos megoldásnak gondoltam. Szerintem annak jó lesz, remélem nem tévedek. Van egy Sigma 17-70-em, de az már többször kevésnek bizonyult.
-
Viszlát
addikt
válasz
Szten Márs
#1965
üzenetére
Hm, tehát tulajdonképpen csak az egyébként is gyengébb minőségű részek maradnak le a képről... köszi!
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Viszlát
#1964
üzenetére
Persze, lemaradnak a képről a lencse szélein keletkező képrészek, ez így van. Ennek a hatása:
- Megváltozik a képkivágás. Digitális vázon a 28-135-ös objektív látószöge 45-216mm kisfilmes látószögnek fog megfelelni.
- Mivel az objektívek a sarkokon szokták e leggyengébb képet adni, a jobb, középső területek érik csak az érzékelőt, azaz kisebb képszéli lágyulás és kisebb vignettálás lesz tapasztalható. -
Viszlát
addikt
válasz
Szten Márs
#1963
üzenetére
Megtaláltam, ezt írták róla:
Ez nem egy EF-S, hanem egy EF jelû objektív, full frame-es gépekhez készült, vagyis a vetített képe nagyobb, mint a nem full frame-es gépek érzékelõje, eszerint lemaradnak a képrõl a lencse szélein keletkezõ képrészek.
Én csak érdeklődöm, úgyhogy hiába kérdezel vissza, nem fogok tudni válaszolni, nem értek hozzá.

Amúgy köszi a választ és a tesztet is, elolvasom.
-
Viszlát
addikt
Sziasztok,
Canon 28-135/F3.5-5.6 USM EF IS obival van valakinek tapasztalata? Valahol azt olvastam, hogy ez még filmes gépekhez készült, ezért gázos lehet digit géppel (egy 40D-hez lenne).
Köszi a válaszokat előre is!
V
-
-
melandri
tag
Hello!
Vettem egy sigma 18-50 2.8 ex macro objektívet... egy kicsit kottyan a tubus...ez normális, vagy elfogadható????
Előtte volt nálam egy ugyan ilyen de nem a macro-s, az nem kottyant és zsírosabban is járt.... -
biggamer
veterán
" Normál tele zoom (80-210, 70-200 etc)
A fényerőtől függetlenül az amatőrök és a profik alapvető és elengedhetetlenül szükséges objektíve. Bármilyen akció, divat, portré, riport, sport, tájkép vagy természetfotózásra alkalmas. Lefedi a teljes tele tartományt, amelyre a legtöbb fotósnak valaha is szüksége lehet mindaddig, amíg nem érez szörnyű késztetést arra, hogy madarakat fényképezzen.
IS (Canon) vagy VR (Nikon) normál tele zoom
Ugyanaz, mint az előző, csak olyan fotósok számára, akik túl sok kávét isznak, vagy könnyen izgalomba jönnek "

" Lefedi a teljes tele tartományt, amelyre a legtöbb fotósnak valaha is szüksége lehet mindaddig, amíg nem érez szörnyű késztetést arra, hogy madarakat fényképezzen."
Milyen igazság.

-
j.bravo
addikt
válasz
philoxenia
#1948
üzenetére
Nikkorból 70-300-at nem érdemes venni, pocsék (valamelyik topikban írta valaki, hogy a Nikon második legrosszabb objektívje). Annál már a Sigma 70-300 (APO verzió pl.) vagy a Tamron jobb (hacsak a Sigma-szórás nem viccel meg).
(A 70-300VR persze más tészta (más az ára is.))Az 55-200 (ED, nem VR) viszont Nikkorból is tisztességes darab, használtan 30k körül megkapható, kitobi mellé szerintem jó - hacsak nem kifejezetten az obicserélgetést akarja valaki elkerülni. (ebből 3rd party gyártók példányait illetve a VR-es Nikkort még nem volt alkalmam közelebbről látni).
-
johnjohn
addikt
válasz
philoxenia
#1948
üzenetére
Nálam járt mindkettő, rettenetes képeket produkált a Sigma, a Tamron 70-300 még esetleg, bár 250-mm felett nagyon lágy a képe, nem igazán lehet mindíg f 10-11 -es blendével fotózni.
Ha van a vázban motor, a sima Tamron 55-200 viszont jó választás, rekeszelés nélkül is szép éles képeket rajzol.
A 70-300-as Tamron az ára miatt esetleg jó alternatíva lehet, ha nem akarjuk 300-ig használni. -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
péter007
#1947
üzenetére
Attól függ, mire használnád, a felhasználás szabja meg elsősorban a zoomátfogás szükségességét. Nikonokat nem nézegettem, mer nekem az nem jó, de az olcsóbb idegen gyártók objektíveit is érdemes megnézni.Ez is drága? Ez ? esetleg, bár a minőség az eredetinél nyilván gyengébb, de kompromisszumnak megfelelhet.
-
péter007
senior tag
válasz
philoxenia
#1946
üzenetére
köszi de én valami konkrétabbra gondoltam
sztema kitobit mindenképp megtartanám, úgysem lehet eladni emberi áron...
vagy veszek egy 50-200-at és obikat cserélgetek, vagy veszek egy 18-135-öt így kisebb az átfogás viszont nem kell obitcserélgetni...nem tudom hogy mi legyen
a 18-200 túl sokba kerülne nekem, még használtan is -
péter007
senior tag
hy mindenkinek
rájöttem hogy a kéne a d40 kitobija mellé/helyett egy másik nagyobb zoomátfogású obi
én elsőre a 18-135-öt néztem, használtan 55K
valaki tud valami hasonló alternatívát hasonló árban? -
Zola007
veterán
DCR-150-nel teljesméretű v. a gép eredeti makrójával összehasonlító képet tudna vki linkelni?
Gugli megnézve, saját érdekel. -
ottkar
addikt
"Canonnak világszervíze van nem?"
Ez egy tévedés hogyan lehet olyan hogy egy gyárnak a világ többszáz országában szervíze lenne? Szervízt az importőr az adott ország vagy régió hivatalos disztributora tart fenn. Egy régión kívül nem szervízelik a gépet. Az USA-ban vásárolt gépet európában nem szervízelik mert régión kívülre került. A gépeket az importőrök szám szerint kapják egy gépről tudni lehet hogy hova exportálták. Az USA-ban azért olcsóbb jóval a gép mert az importőr nagyobb darabszám vétele esetén engedményt kap az árból míg a kisebb darabszámot vevő importőr nem. A Canon Hungária nem a Canon gyár cége.
-
Ezt találtam:"Olyan, hogy "Canon világgarancia" sajnos nem létezik. A Canon nem ad világgaranciát a fényképezőgépeire, objektívjeire, csak regionális (USA, EU stb.) garanciát. Léteznek szolgáltatók (pl. MACK), amelyektől az eszköz megvásárlásakor lehet világgaranciát venni akár több évre is. Ezek a cégek a javítási költséget utólag, a számla ellenében megtérítik."
Markolatot meg még nem is láttam,így az se tudom milyen egy gép markolattal.Azt tudom,nagyobb nehezebb és kényelmesebb,de rosszabb cipelni.
30D,40D vagy D80(400D semmiképp,450D se nagyon)nem tudom.Amikor elkezdtem nézegettni a gépeket akkor a 40D tetszett meg.De megnéztem az árakat és inkább D40 felé nézegettem.Aztán növekedett a keret és a D80 tetszett meg.Már igazából eldöntöttem,hogy ez lenne a gépem(már erről álmodok
)és most megint gondolkodjak.A 40D drága lenne és gari sincs.A D80-hoz van gari,az ára tengerszint alatt van
és mindennel rendelkezik mivel középkategoriás gép,belépő áron.Meg csak ez a gép szimpatikus(a D200,D300 sem tetszik).Ha meg itthon venném még hitelre is tudnám venni(ha nagyon nem muszáj,akkor elkerülöm).Jelenleg 180 lenne rá.Ja és a 40D még cf-es ami drágább,mint az sd. -
válasz
grabber
#1930
üzenetére
USA-ban fele
Igaz, ott nincs pénzvissza, de még így is olcsóbb. Esetleg 30D?
Én úgy vagyok ezzel az egész fotós felszereléssel, hogy ha már veszek, akkor olyat veszek, ami kiszolgál soksok évig. Inkább veszek fel fizu-előleget, de megveszem a jobbat, ami még reálisan elérhető.
Szerintem ha tudsz, akkor spórólj még egy hónapig. Júni 30-al jár le a visszafizetési időszak, addig ráérsz gyűjteni. Ez egyéni véleményem, ne tessék lehurrogni.Egy markolat sokat dob a 400D foghatóságán, bár kétségtelen, hogy 2 óra után azzal is elfáradt a kezem rajta
Használtan meg elég olcsók ezek a gépek (kitobit felejtsd el), ha ügyi vagy, akkor találsz hozzá L-es optikát is, 200-220ba belefér a táska+kártya is, ha szerencsés is vagy, akkor kártyát bele tudod alkudni az eladótól olcsóbban. Abban tényleg nincs ami tönkremenjen.Canonnak világszervíze van nem?
-
-
válasz
grabber
#1919
üzenetére
Hát, ha azt nézed, hogy most 40ezer visszajön a 40D vázból, akkor máris nem annyira drága.
De mondok még jobbat. Ezt az összeget külföldön is vissza tudod igényelni, ha van kinti ismerősöd. Angliában valahol (ha jól emlékszem) 200-220 között van a gép, pénz vissza, lemegy mondjuk 160-180ezerre, ennyiért meg...
Magnézium váz, pentaprizma, 100ezeres zárszerkezet, CMOS, Digic3.
Most én is gondban vagyok, mert vagy megveszem a 40D-t, vagy a 17-40-et, amit most találtam majdnem féláron. 210 helyett 120-130. Van ilyen szomszédnak, penge képet csinál...
Használtan vettem a 70-200at is, 160 helyett 110ért, és semmi baja nincs. Nagyon nincs ami tönkremenjen egy L-es optikában, ha meg igen, akkor az már gari-időn túl fog bekövetkezni. -
-
Csak a Lv miatt tetszene.Műanyag a váz és még a gombok is,és így rossz a fogása és kényelmetlen(400D,de ahogy néztem a képeket,nem sokat változtattak rajta)
D80 kénylmes váz,gombjai puhák(nem tudni pontosan mikor nyomtad meg).Két tárcsa,felső státusz kijelző,bekapcsoló gomb is jobb,legjobb kereső a kategóriában(lehet hogy nem is egy kategória)
Igaz még 450D nem volt a kezembe(nem is tudom hol lehetne megnézni),de így adatok alapján is jobb a D80,jobban is tetszik.
Miért kérdezted?A Canon-hoz milyen obi lenne?ottkar:Ha K10D vagy K200D nézzük,mert csak ezek lennének árban egy szinten.Én a D80-at választanám.Ha az obikat nézzük akkor nem tudom,mert annyira még nem értek hozzá,de azt tudom,hogy a Pentax-hoz sok régi obi-t lehet venni.Mennyi különbség lenne a Nikon és a Pentax obi között?Árban minőségben.
-
A D80 kicsi lenne
Nem hiszem,neken inkább nagy.Nagyobb mint az ideális számomra.Na majd a Nikon topic-ban folytatom,mert itt off lenne.A tánc miatt jó lenne egy fényerős obi(még fogalmam sincs mit jelent a valóságban egy 3,5 és egy 2,8 közötti különbség,de ha ez kell).Ezért lett volna jó ez a Tamron,csak nincs Nikon-ra.Szerintem is marad ez a kitobi(18-135),csak hiányolom belőle a VR-t.
Az obiaimat úgy képzelném el,hogy 18-135/17-50 2,8/70-300 és egy makró(dcr-250 vagy egy rendes makró obi) -
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz
grabber
#1910
üzenetére
Én is táncot szeretek fotózni leginkább.
Most 3 objektívre bontottam fel a tartományt: kaptam kölcsön egy 10-22 nagylátót, van egy 28-75-öm és egy 70-200-am. Mindez 2 gépvázra: osszad el, ha tudod...
Közeli színpadi nagytotálokhoz egyértelműen a 10-22, csak abba fér bele a teljes színpadkép. Távolabbról (kb. 15 m-ről) már a 28-75-be is belefér, vagy zoomolva 3-4 fős csoportképeket lehet csinálni. A 70-200-zal meg a szólókat szoktam elkapni, esetleg max. 2-3 ember fér bele ilyen távolságról. 
-
válasz
grabber
#1907
üzenetére
A 8 gigásat nem tudom, hogy kezeli-e, ennek nézz utána. Én legalább egy 4 gigásat vennék a 10 mp mellé, ha meg rawozol, akkor főleg. Táska, jó kérdés, mit akarsz cipelni? Nekem egy ilyen Samsonite (nem biztos, hogy pont ez, a pontos tipusszámot nem tudom) táskában van a gép, de így nuku plussz objektív és vaku.
Én a 18-135-el venném meg a D80-at, kezdésnek jó lesz, vagy ha tudod mik a célok és péz is van, akkor váz+obik. -
*Ropi*
félisten
-
Hello!Megkérdeztem a fotopestet nincsen nekik Tamron SP AF 17-50mm f/2,8 ASL Di II LD XR IF Nikonra
Máshol is kerestem,de az nagyon drága(109k).
Mivel nincs ilyen objektívem megtudnátok mondani,mennyire elég a 17-50mm?Mert ha ezt az obit venném a váz mellé,akkor ezzel az obival kell kihúznom 3 hónapig míg lesz valami másik is.
Szerintem jobb lenne egy 18-135 kit,mert úgy is kellene egy ilyen obi,ha majd nem akarom majd cserélgetni és szinte mindenre elég. -
Hello!A fotopestel mi lett tudja valaki?Nem jön be az oldala.
Ezen az oldalon néztem obit egy Tamron 17-50mm f/2,8-at.Ez csak Canon-ra van,mert nem láttam Nikon-ra? -
mob_zzz
aktív tag
Valaki látott már élőben ilyen objektívet: Sigma 28-70mm f/2.8-4 DG (Nikonhoz)? Vajon jobb vagy rosszabb mint a 18-55 kitobjektív?
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro 256GB Natural Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, 100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4243, 100% Akksi
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4088
- magyar billentyűzet - 165 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- iPhone 16 128 GB Plus White - Bontatlan !! www.stylebolt.hu - Apple eszközök és tartozékok !!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest







Nem hiszem,neken inkább nagy.Nagyobb mint az ideális számomra.Na majd a Nikon topic-ban folytatom,mert itt off lenne.
Most 3 objektívre bontottam fel a tartományt: kaptam kölcsön egy 10-22 nagylátót, van egy 28-75-öm és egy 70-200-am. Mindez 2 gépvázra: osszad el, ha tudod...
Közeli színpadi nagytotálokhoz egyértelműen a 10-22, csak abba fér bele a teljes színpadkép. Távolabbról (kb. 15 m-ről) már a 28-75-be is belefér, vagy zoomolva 3-4 fős csoportképeket lehet csinálni. A 70-200-zal meg a szólókat szoktam elkapni, esetleg max. 2-3 ember fér bele ilyen távolságról.
Lassan már meg kéne venni.Most nézegettem a memoriakártyát milyet érdemes(4gb vagy 8?),meg táskát is,ja és persze obit.Ezért is írtam a Nikon topic-ba,a mátrixal kapcsolatban,mert engem is érint.


