Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Raspberry Pi
- Hobby elektronika
- MWC 2025: A ThinkPad notebookokról sem feledkezett meg Lenovo
- Házimozi haladó szinten
- Apple MacBook
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- Milyen házat vegyek?
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lehiñito
senior tag
válasz
Thunderzolee #30991 üzenetére
Nincs különösebb hatótáv igényem. Nyílván minél többet lehet vele menni egy töltéssel, annál jobb. Az 5ös szériára 60km mondanak.
Ha az én 120kilómmal 25km/h sebességgel bírna sík terepen 25-30at én már megelégednék vele. -
hunluki
senior tag
válasz
Thunderzolee #30983 üzenetére
Tyűazannyát. Eddig úgy voltam vele hogy amint megjelenik instant veszem a g3-at, így azért elgondolkodós
Így valószínűleg sima F3 lesz belőle. Rutinos szemmel így hirtelen láttok valami redflaget rajta ami miatt gond lehet? Felfüggesztés elől/hátul van, hatótáv így is bőven jó és szignifikánsan olcsóbb. -
PociAti
őstag
válasz
Sentosa72 #30989 üzenetére
A Xiaomi 4 kereke sima továbbfejlesztett 10-es abroncs, de nem önjavító.
Lásd a termék hivatalos weboldalát.
Gépi fordítóval:Általános felhasználású, továbbfejlesztett 10'' belső nélküli gumiabroncs, tartósabb és kényelmesebb
A továbbfejlesztett 10'' méretű gumiabroncs jobb lengéscsillapítási teljesítményt nyújtanak, és nagyobb stabilitást és kényelmet biztosít az utazáshoz, még göröngyös utakon is. A tömlő nélküli kialakítás csökkentheti a gumiabroncs kilyukadásának kockázatát, a mélyített gumiabroncs futófelület köszönhetően gumiabroncsok élettartama jelentősen javul.
Második generációs 4 Pro-nak és az 5, 5 Pro-nak van 54-helyett már 60 mm széles abroncsa, az Elite-nek csökkentett rezgésű kereke, az első generációs 4 Pro-nak önjavító és szintén önjavító a 4 Ultra, itt feltüntették a DuraGel technológiát is.
-
PociAti
őstag
válasz
balintka #30987 üzenetére
Szépen fogott a toll?
Ha csak arra a pár paraméterre hagyatkozol, amit Zolee ki szokott gyűjteni az alapján igazad van, de ha utána néznél látnád 20-30 újítást tettek bele. Ezek között vannak olyanok, amikkel eddig egyetlen gyártónál sem találkoztunk.
Az újítások és a változtatások között akadnak azért elég hasznosak is.
Nem véletlenül nem G2 II lett a neve, hanem G3, amivel egy teljesen új generációt jelölnek. -
Nekem még nincs.
A Xiaomik is csak most jelentek meg, nem próbáltam még azokat sem.A Segway F3-as rollereinél elasztomert írtak hátsó lengéscsillapítónak a korai katalógus adatoknál, ezért feltételeztem, h a Xiaomi rugós megoldásai lehet, h jobbak.
Itt ki vannak az adataik gyűjtve.
-
Sentosa72
csendes újonc
válasz
Thunderzolee #30990 üzenetére
köszi,
nagyon könnyen lejött a régri külső.
Az új már kicsit nehezebben ment fel.
Második nekifutásra tettem kötözőkez , a szelepnél összehuzattan a külsőt ez működött.
Ha nincs komresszor otthon nem biztos, hogy fel lehet ugratni a gumit a peremre.. legalább is ennél a külsőnél nem volt egyszerű szeleptű nélkül sem. -
z67
őstag
válasz
Thunderzolee #30986 üzenetére
Van ilyen tapasztalat, hogy a Xiaomi jobban rugózik?
-
válasz
Peaceliker #30984 üzenetére
Ma már kétszer irtam a modkerbe, ez már így marad.
-
-
válasz
Sentosa72 #30989 üzenetére
De.
Viszont a defekttűrő náluk nem mindig jelenti azt, h zselés a kerék. A sima négyesé nem zselés, csak a 4 Pro, meg az Ultra esetében volt feltüntetve, h gél van benne.A többi újabb négyes sorozatnál, és az ötösnél már egyiknél sem szerepel, h zselés lenne a kerék, csak annyi, h defekttűrő, jelentsen ez bármit is.
Én nem értek a kerekekhez különösebben, lehet valami vastagabb szövetet használnak, amitől ellenállóbb. Lehetne valami teszt, ahol összehasonlítanak zselés Xiaomi, zselés Segway, és defekttrűrő Xiaomi kerekeket.
-
Lehiñito
senior tag
válasz
Thunderzolee #30979 üzenetére
Köszi a segítséget. 120kg vagyok és 191cm magas. Ehez a súlyhoz jobb lenne a dupla hátsó rugózás nem? Emelkedő nem nagyon van itt szegeden max a 2 híd, de arra nem nagyon járok.
Alkalmi használatra akarok rollert venni, nem naponta munkába járásra. -
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #30983 üzenetére
Szépen fogott a toll a G3-nál. Lehet maradok a global G2-nél ennek fényében.
-
Igen, a G3 már a GT sorozatra hasonlít inkább.
Viszont az F3 sorozatnak meg ugyan a motorjai erősebbek, meg nagyobb a kijelző, akár GPS-t is fog tudni, meg nappali menetfény, meg extra akkut is hozzá lehet csatlakoztatni, de a rugózása lehet, h gyengébb, mint ezeknek a Xiaomiknak.
Szóval érdemesebb lenne tesztelni őket vásárlás előtt.A G3 meg szerintem már túl nagy lett. :/
-
z67
őstag
válasz
Thunderzolee #30983 üzenetére
Nekem elég rondák, talán az F3 Pro, ami még elfogadható.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #30983 üzenetére
F3 pro link a g3e
-
Hát ez hamar ment, úgy néz ki, már kapható nálunk is:
Segway G3: 400.000Ft
F3: 260.000Ft
F3 Pro: 290.000Ft -
LOL
De, fordítva.
Telefonon szerkesztettem, szxrt se látni a kis képernyőn a képekből.
Nem tudom, ki kell próbálni, ahhoz, h véleményt mondjon az ember. Egy használt Segway G2 meg 200ezer.
Aztán lehet, h a hamarosan megjelenő új Segway rollerek meg hasonló, vagy még olcsóbb árazással jobbak lesznek, akkor meg az ember már inkább azt választja. -
z67
őstag
válasz
Thunderzolee #30979 üzenetére
Nem lehet hogy fordítva vannak a képek?
Illetve biztosan.
Melyiket ajánlod jobban?
-
-
válasz
Lehiñito #30961 üzenetére
A rugózás a különbség, ahogy írtad is.
A Max hátsója pl. ránézésre a G2-es Segwayre hajaz.
Nekem még csak G2-es Segway-el van tapasztalatom, (meg másokkal), nem tudom ezeknek a Xiaomiknak mennyivel rosszabb/jobb a rugózása érzetre.
A Max esetében hidraulikusként említi a Xiaomi őket, így elvileg jobb, mint egy "sima" rugós lengéscsillapitó.A 48V-os hajtás pl emelkedőn biztos, h jobbá teszi a Xiaomikat a G2-nél, de ha emelkedőn nem használnád, akkor ennek mondjuk nincs jelentősége.
A Pro ára mindenesetre eléggé a G2 ára alatt van, és a Maxé se éri el még a Global verziós G2 árát sem.
Max:
Pro:
Nagyon kíváncsian várom az új generációs Segway rollerek árát, mennyire mennek egymás árai alá.
Az 5 Max rolleren van még a trepni alján kétoldalt egy kékes-fehéres "ambient" fényt adó ledsor is "extraként", bár nem tudom, a Xiaomi mire véli az ilyesmit, mintha nem tudnák, h Európában a hatóságok nem nagyon díjazzák az utakon az ilyen jellegű jármű alatti fényshowt.
[ Módosította: Qru ]
-
válasz
csababarca #30969 üzenetére
Én slaggal szoktam, de nem erős víznyomással, csak simán megnyitom, és nincs szórófej a cső végén. Igy nem vereti a vizet, csak lassan folyik a csőből.
Mosogatószivacs, más nem nagyon kell hozzá.De nem szabad így se tisztítani, hiába vízálló, attól még nem ajánlom a bő vízzel mosást.
-
DigitXT
nagyúr
válasz
PociAti #30974 üzenetére
Gyenge hatásfokkal akkor is lehet fékezni, ha a fékrendszer hibátlan, csak a pilóta nem elég képzett, és/vagy pánikol. Ellenben ha mindent megtesz, mindent jól csinál, de nem lassul ennek ellenére kellő mértékben (mert műszaki hibás a fék) az másik kávéház.
tudott a hibáról, nem a fék hatásfokához választotta meg a tempót
Akkor meg egy címeres ökör. Tudod mekkora tempót kellett volna választania? Nullát... Nekem erről az az amcsi autóbaleset jut eszembe, ami több hibaponton elkerülhető lett volna, a tesztelés adott ponton való megszakításával, azonnal, mikor a hibát érzékelték.1) kimennek a prototípus autóval a csúcsforgalomba csapatni/forgatni (felelőtlenség)
2) kiderül, hogy baj van a gázpedállal, néha beragad, mégse állnak le (veszélyeztetés?)
3) folyamatos fékezéssel tudják "kordában tartani" a bődületesen erős motort (őrület!)
4) amikor érzik, hogy már megégett a fék, itt még utoljára kiállhatnának a forgalomból
5) tovább hajtanak majd egy piros lámpánál nulla fékhatással telibeverik az ott állókatEzzel amúgy összehozzák a világ egyik legjobban dokumentált, nem megrendezett, de nagyon erősen "előkészített" autóbalesetét: mögöttük is megy egy saját kamerás autó, bent is forog több kamera (elvégre tartalomgyártók, dől a lé), ráadásul kórházba küldik mind a saját videósukat, mind az autó tulajdonosát (övé persze a legfőbb felelősség!).
Utóbbiban segített volna, hogy ha már van rendes biztonsági öv, használhatták volna... Persze jobb lett volna, ha a "red flag"-ek gyülekezésével megszakítják az egészet, csak mégsem tették valamiért, de ha már így alakult, sokkal jobb lett volna, ha használják a passzív biztonsági megoldásokat (kicsit olyan, mint rolleren a bukósisak: tudjuk, hogy nem kerüli el helyetted a balesetet, viszont ha beüt a szar, akkor életet menthet).
-
Mad_Wolf
aktív tag
sziasztok, xiaomi 5 pro és max között mi a különbség?
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #30973 üzenetére
Azaz a sértettnek, mivel a bíróság szerint sajnos nem volt elég körültekintő a sávváltása megkezdésekor, hiszen nem győződött meg arról,
hogy "fénnyel" érkezik valaki: nyilván ez is baromság... de ez van, ha "csókos" az ellenfél.)Fel kell lebbezni. Elsofokon a birok szaktudasa nagyjabol a segedmunkas tanonchoz kozelit. (aka fikabiro).
-
DigitXT
nagyúr
válasz
PociAti #30968 üzenetére
El kellene olvasni a leírást is: nem fogott rendesen a fék. Más kérdés, hogy alapvetően túl gyorsan ment, de ha nincs műszaki hiba, akkor meg is megáll, és így sem volt sérülés. Az autósnak ehhez valóban semmi köze nem volt, nem lehetett, ez már az a kategória, mikor a gyorshajtás miatt esélye sincs észlelni az elsőbbségre jogosultat, jogilag felmentik...
(Megjegyzem, azért ez se triviális, anno egyik ex-kollégámat majdnem telibeverte hátulról egy 140-nel érkező - 50-es szakaszon vagyunk - hogyismondjamfinoman: "autóstárs".
Szerencséje volt, mert visszarántotta a kormányt, sávváltás közben, így "csak" anyagi kár lett a vége. Meg a jogsi bevonása. Neki. Azaz a sértettnek, mivel a bíróság szerint sajnos nem volt elég körültekintő a sávváltása megkezdésekor, hiszen nem győződött meg arról,
hogy "fénnyel" érkezik valaki: nyilván ez is baromság... de ez van, ha "csókos" az ellenfél.)Lakott településen kívül, normális kerékpárúton 25 km/h sebességet is elfogadhatónak tartom
Érdekes, hogy csak kifejezetten lakott területen kívül (nincs keresztforgalom, jellemzően), amikor ugyanitt felmehet tetszőleges SMKP, száguldhat akár 30 km/h sebességgel is.Amennyire jelenleg sejteni lehet a dolgokat, lesznek "kis" rollerek 25 km/h limittel, viszont a kerékpárút használatukat nem korlátozzák lakott területen kívülre, azok belül is fognak "száguldani" annyival. Nem feltétlen ész nélkül, tételezzük fel, hogy nem mindenki hülye. Lesznek továbbá nagy teljesítményű elektromos rollerek, jellemzően nem is hajthatnak fel a kerékpárutakra: esetükben lehetne tömegesen számítani torontói példára, hacsak... Hacsak nem vesszük észre, hogy most is vannak ilyenek, így évek óta közlekednek velük sokan, és bár vannak balesetek (akár súlyos, ill. néha halálos balesetek is), azért a nagy többségük még mindig balesetmentesen használja ezeket is. Különben már rég eltűntek volna a piacról. Hogy ez neked nem elfogadható: tudjuk. (Olvastuk.) De nem fogod tudni megszüntetni és még akárhányszor leírod, hogy maximum 25, meg minden más darwini kiválasztódás, ez nem lesz igazabb... Alapvetően azt kellene felismerni, hogy hol szabad többet menni, hol biztonságos mondhatni mindez, ahogy azt is, hogy hol még annyit se.
Ui: egyetlen balesetem sem volt azért, mert néha gyorsan hajtottam. Bukfenceztem már sár miatti elcsúszáson, meg széttörő, elrozsdáló alkatrészek miatt, utoljára pedig ugye a kerék küllői fáradtak el. Pech. Magyarán jóval veszélyesebbnek tartom a nem megfelelő minőségbiztosítást, illetve a "nagyon kínai" gyártmányok (nem) megbízhatóságát, mint azt, hogy egy felnőtt ember ~25 év vezetés után ne tudna "felnőni" a feladathoz, azaz ne tudna a forgalomra tekintettel közlekedni, vigyázni magára, és másokra is. Tud.
Nem azért, mert valami vízfej azt mondta, hogy márpedig 25 km/h és akkor biztonságos lesz. Mert attól önmagában még nem lesz az. Ha 25-tel se lát, se hall módra megy, ugyanúgy önveszélyes, közveszélyes. Amúgy visszautalnék a 2020-as videómra, amikor még elég kezdőnek számítottam rolleren (max. 1000 km), de már lelkesen tuningoltam.* Mit látsz? Ha elütnek macisajt ellenére, nem hibáztathattam volna magam? Tudjuk, hogy 28 km/h volt a végsebeség, talán benézett a 30-ba is a lejtőn, nem ezen múlik: mi a hiba a képen?
Lelövöm a poént: tempomattal megyek, nincs fékkészenlét. Nincs is mechanikus fék.
Lehettem volna torontói, ha az utolsó pillanatban rányomok a fékre, nem lassulva eleget. Szerencsére maradtam az a motoros, akinek alapból a kitérés manőver jutott eszébe.
(És nem átallottam ezt végre is hajtani relatív nagy sebességnél a roller megdöntésével.)
*: Kugoo S1 jellemzője volt, hogy lejtőn megállni nehéz volt vele, mert a motorfék nagyon kevés volt rajta, nade dupla motorral nem csak a gyorsulás lett jobb, hanem a fékezés is.
-
front3r
őstag
válasz
PociAti #30968 üzenetére
Lehet így a videóban más a sebességet "látni", de azért a rolleresnek lassabban kellett volna mennie, és vagy ő nem fékezett időben, de valami a reakciójával nagyon nagy baj volt, vagy a rollerével.
Érdekes, de én az OOTD D99 rollerremmel a fékezés nem jelentett problémát, sőt, ha nagyon meghúzom, akkor majd előreesem, annyira hatékony. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #30968 üzenetére
Ezen már felesleges lenne okoskodni, talán annyit fűznék hozzá, hogy 350 W-on oda sem tudtam volna érni időben, hogy elüssem az autót. Így furcsa látni, hogy a kamera is már látja, de az ember mintha nem nagyon lassítana. A srácnak erősebb gépe volt gondolom, de a fékezési technikát nem nagyon gyakorolta.
Hogy valami haszna is legyen a beírásomnak, hátha valaki nem látta még a videót (a hatékony fékezésről):
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_28536-28536.html
-
PociAti
őstag
válasz
csababarca #30969 üzenetére
Fekete-Győr András betette a tus alá., aztán többet nem működött neki. YouTube-on találsz róla videókat ahogy ezt a történetet meséli.
Én nedves szivaccsal vagy nedves ronggyal szoktam áttörölni. A taposó részét pedig puha nedves kefével átdörzsölöm.
Kevés mosószert vagy Clean-t teszek a langyos vízbe.Slagot bírnia kellene, de javasolni nem merném.
-
csababarca
őstag
Más, mivel érdemes letakarítani a rollert?
Elég poros, plusz azért koszos is már itt a kicsit esősebb utakon felverődik minden mindenhova.Simán le lehet majd jóidőben slagolni, vagy annál óvatosabban kell azért bánni vele?
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30962 üzenetére
Ezt a torontói rolleresetet már linkeltem, volt itt téma.
Itt meg előle kanyarodott jobbra az autó, amibe belecsúszott a rolleres.
https://www.youtube.com/watch?v=Sd0NW68S0pE
Későn és gyenge hatásfokkal lassított. Őt tették felelőssé.
(Apollo Phantom, 2×1200W, 64 km/h max sebesség.)Az "elé" kanyarodó autós kb. 4-5 autónyi távolságra volt, amikor elkezdte a kanyarodást. Visszapillantóból elég nehéz pontosan felmérni egy rolleres sebességét. Meg gondolom nem is számított rá, nem azt nézte mi van tőle 30-40 méter távolságra, hanem mi van előtte a zebrán.
----
engine3.0 30939-es hozzászólásában említett hozzászólására volt ez reakció:Ha elüt egy autó tök mindegy hogy 25tel vagy 35tel mész, elüt.
Időt kell hagyni az autósnak, hogy észrevegyen. Kereszteződésben nem csak mereven egy pontot néznek, hanem közel 360˚-ban kell pásztázni a környezetet. Így egyes irányokba csak rövid időszegmensek jutnak.És ahogy te, DigitXT is említed, azért mert a kereszteződésben lehet a 15 km/h sebesség az ideális (persze szituáció függően lehet több vagy kevesebb), attól még nem kell végig ezzel a tempóval haladni. Lakott településen kívül, normális kerékpárúton 25 km/h sebességet is elfogadhatónak tartom, de az tempó már megkívánja a védőfelszereléseket is.
----
#30963 csababarca,Mondjuk ilyen szituációban nem a roller hibája, ha elcsapják, ...
Baleseti statisztikákat átírták az elektromos rolleresek, élre ugrottak a fajlagosan megtett távolság és balesetek száma között. Ha jól emlékszem ez sajnos igaz a halálos balesetekre is.
Tudom a bérrolleresek felelősek a legtöbb balesetért. Kerékpárok esetén a bérelhető kerékpárok megjelenése nem okozott kiugró változást.
Az elektromos roller erősen hajlamosító tényező arra, hogy balesetveszélyesen közlekedjenek vele. Pszichológiai okai vannak, nem kerül nagyobb fizikai aktivitásba 15 vagy 30 km/h sebességgel menni. (Kerékpárnál azért ezt megérezzük.) És sokan még élvezik is a sebességet. Ez se tesz jót az "egészségnek".
Az autósok az elmúlt 50 év során nem igazán találkoztak a semmiből hirtelen felbukkanó apró közlekedőkkel. A rolleresek közül sokan pedig nincsenek tisztában azzal, mennyire nehezen észrevehetők. (Saját szemszögükből ők maguk a világ közepe, de autós nem így látja.)
Igazad van, nem a roller hibája hanem az emberé, de a roller viselkedése teszi lehetővé, hogy hülyeséget csináljon. -
PociAti
őstag
183 km sem indokolja semennyire az elkopást.
Az OKAI Neon Lite-ra nagyon nem jellemző az elkaparás. Elég érdekes neki a gyorsítási karakterisztikája, lomhán indul és később kap csak erőre, de azt tartja.
A tömör gumik gyorsításkor jobban torzulnak, "elkenődnek" az aszfalton, emiatt sokkal hajlamosabbak a kopásra, mint a pneumatikus abroncsok. Ha tényleg nem volt semmi extra viselkedés, állandó nyélgázon indulás és a kaparás hajszolása, akkor valószínűleg a helytelen guminyomás okozhatta az erős kopást. Nem az, hogy rossz lenne az adott típusú gumi. Normális használat mellett sokat bírnak. -
Peaceliker
addikt
Tömör amúgy tapasztalatok alapján jobban csúszik és jobban kopik is a legtöbb esetben.
Habár pl etwow gyárija jól bírja, pedig abban kis gépekhez képest van is akarat. De ez csak egy ellen példa (neked az nem jó) előző állításomra, hogy teljesen értelmetlenné tegyem a hozzászólásom -
válasz
DigitXT #30955 üzenetére
Igazából nem vettem a belsőt, csak hozzájutottam pár különböző méretű külsőhöz és pár belsőhöz, amiből kettő megfelelt nekem méretileg, igen a szelep necces volt, nem jött össze. Ezt a mizériát akarnám a továbbiakban elkerülni a tömörrel, nincs semmi extra felhasználás, gyerkőc suliba jár jó időben, ide-oda elugrani.
-
csababarca
őstag
válasz
PociAti #30959 üzenetére
Mondjuk ilyen szituációban nem a roller hibája, ha elcsapják, egyszerűen nulla agyikapacitással rendelkezik az, aki egy kereszteződésbe, legyen az táblás, vagy egyenrangú utas, belemegy ész nélkül akár 10km/h-val is.
Egyszerűen figyelni kell, én rutinos autóvezető vagyok a többszázezer km-vel a seggem alatt, de rollerrel egészen máshogy közlekedek, ott rutintalan vagyok.
Ezért egyértelmű, hogy óvatos vagyok.Budapesten egész sokat rollerezek, alapvető számomra, hogy nem hogy egy kereszteződésnél, de egy kapualj előtt is majdnem állóra lassítok, who knows kirobban-e egy autó, vagy akár gyalogos, kerékpáros, babakocsis.
Felettem írták a buszos esetet, én egy autó mellé se megyek be jobbról kereszteződés előtt, pedig elférnék, de egyrészt nem rohanok, másrészt ki tudja észlel-e ő maga, vagy nem és hirtelen gondol egyet befordul jobbra.
Az emberek teljesen idióták nem kell az autózókat, kerékpárosokat, rollereseket figyelni ennek megállapításához, elég csak a gyalogos közlekedéskultúrát megnézni egy sima átlag budapesti délutánon.
de vidéken is ugyanez a helyzet sajnos, az ember ha hülye, akkor szabályozhatnak akárhogy, bele fog ezekbe menni.
-
DigitXT
nagyúr
válasz
PociAti #30959 üzenetére
Teljesen igazad van, ez egy életveszélyes szituáció, viszont ott csúszik el a történet, hogy az a része, hogy a rolleres végig takarásban "fénnyel" érkezik, végülis kinek a felelőssége: természetesen EZ a rolleresé... Miközben a balra kanyarodónak meg kell győződnie arról, hogy megadja az elsőbbséget minden érintettnek, csak ugye annak nehéz, akit nem lát... (Ha jól emlékszem M. Richárd ügyében is felmerült, hogy igaz, hogy 130-cal érkezett, ám akit telibevert az végülis keresztbe fordult előtte, magyarán "nem adott elsőbbséget"...
)
Rákerestem, bűnösnek mondták ki azt a sofőrt is. Ez az utasai életét nem hozza vissza.
Ad1: két keréken úgy kell közlekedni, mintha láthatatlan lennél, mindenre is figyelni kell.
Ad2: ha valóban láthatatlan vagy, számítanod kell neked takarásból bekanyarodókra is.A fentiek folyománya, hogy nem mész bele ebbe a szituba 35-tel de 25-tel sem... Adott esetben megállásra felkészülve fékkészenlétben mész...
Alapvetően azzal dologgal vitatkoznék, hogy csak azért, mert a roller képes 35-tel (45-tel) menni, azt jelenti, hogy folyamatosan annyival fog vele menni a felhasználó: tud menni lassabban is. Ellenben ezekben a szituációkban nem fogja megvédeni egy 25-ös sebességkorlát a rolleren... Hiába látja "időben" a keresztbe forduló autós, ha úgy dönt, hogy márpedig ő befordul, majdcsak lefékez a rolleres... (És amúgy ha csupán enyhe fékezésre kényszeríti, az még bele is fér az elsőbbségadásba.) Mondok egy példát: ugyanez a szitu, amit vázolsz, ám nincsenek takaró autók, egyedül vagyok a sáv közepén, a szembe jövő látja, hogy jönni fogok, tudja, hogy telezöldes kereszteződés el kell engednie... Összenézünk, de ő sz*rik bele, befordul előttem. Fékkészenlétben voltam, mert számítottam erre, viszont ha nem figyelek, és mondjuk 25-tel érkezem, baj van! Konkrétan nekem kellett megállnom.
Amúgy ha azt mondod, hogy ebben a helyzetben az a helyes, hogy 15-tel csorogsz be, rögtön megállva, amikor épp ki akarnak vasalni, akkor nem tudok nem egyetérteni!
Teljesen jól csinálod... Viszont ez nem indokolna fix 15 km/h-s sebességkorlátozást. Szóval szerintem azt kéne elengedni, hogy azért, mert valaki nagyobb tempóra képes vasat vásárol, és azzal közlekedik, nem feltétlen öngyilkos-jelölt hülye, hanem esetleg rendelkezik jogosítvánnyal és közlekedési tapasztalattal, hogy adott szituban hogyan jöhet ki a legbiztonságosabb módon... Akár fékkészenlétben érkezéssel, megállással.
(Szerk: sok-sok évvel ezelőtt motoron/szabályosan/buszsávban, miért nem indultak?)Minden olyan szituáció, amiben a másik ügyességére bízod az életed, lutri. Persze tök sokan mondják, hogy na, ma megint megmentettem valaki más életét, biztos így is van, hiszen a mindennapi közlekedésnek csupán egy keretet ad a szabályrendszer, viszont kisebb-nagyobb mértékben hibáznak a résztvevők. Onnantól jön a rutin, meg az évek. (Mégegyszer: annak van elsőbbsége, akinek megadják. Autóban is. Véd a kasztni, de mindentől az se véd meg... ergo inkább lemondok az elsőbbségemről, ha látom, hogy ellenkező esetben nagy bajba kerülnék a mások figyelmetlensége miatt. Viszont nem egyenlő azzal, hogy pl. egy védett útvonalon folyton lefékezek 25-re és benézegetek a jobbra lévő utcákba, mintha jobbkezes lenne, és mindig meg kéne állni... Jut eszembe, sajna G-Boosteres haverom pont egy ilyet szívott be. Valaki kivágott a főútvonalra, és megállt ezért az egész vonat... Nyilván hibázott ő is (belecsúszott az előtte haladóba). Sajnos, vagy sem, egyrészt el is meszelték, másrészt az autó GTK: shit happens!
Ui: el lehet képzelni azt a szituációt is, mikor a rolleres jobbról beérkezik egy busznak a holtterébe, megpróbál elosonkodni mellette. A busz viszont fordul be jobbra. Vége van. Természetesen a buszsofőr okozza a balesetet, jogilag nem kérdés, ellenben az ember, aki oda bement, még ma is élne, ha nem megy be oda. Ezt amúgy lehet tanulni is, meg persze a mindennapi közlekedés során idővel kialakul az életösztön. Csak legyen időd!
-
Lehiñito
senior tag
Sziasztok.
Lassan aktuális lesz a roller vásárlásom.
Pár hónapja írtam is, hogy szimpatikus a xiaomi pro4 gen2.
Most látom hogy elkezdték forgalmazni az új 5ös szériát.
Nem igazán találok még róluk teszteket sajnos.
Jól látom, hogy az 5 Max annyival tud többet a pro 5nél, hogy hidraulikus rugós az első lengéscsillapító és hátul 2 rugó van? A pro 5 meg sima rugós az első lengéscsillapítója, illetve hátul csak 1 rugó van és ennyi a különbség? Sajnos elég vérszegény a boltok leírása a termékről, alig lehet infót találni róla a neten. -
válasz
PociAti #30959 üzenetére
Hát igen.
Én is inkább úgy vagyok az ilyen kereszteződésekkel, h már jóval korábban elengedem a gázkart, és csökkentett sebességgel érek oda, számítva rá, h esetleg nem kapok elsőbbséget, mert hirtelen érek oda, kitakart valami autó, vagy szimplán csak nem figyelt egy másik autós, mindenesetre legyen időm fékezve nullára lassulni, ha szükséges.Autóval közlekedve ez persze nem gond, mert ha nekem is jönnek, a karosszéria megvéd.
De a rollerest csak az védi meg, ha ésszel, előrelátóan közlekedik.
Sajnos ez ilyen. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30958 üzenetére
Fórumokon, különböző csatornákon rendszeresen posztolnak rolleres balesetekről fotókat, videókat. Lehet egyszerűbb lett volna megkeresni, mert ebből a konkrét esetből 2-3 videóval is találkoztam, de gyorsan felvázoltam:
A kereszteződésben az 1-es autós balra szeretne kanyarodni (a 2-es, kék színű autós szintén balra, vagy egyenesen, nincs jelentősége). A 2-es autós elengedi az 1-est, az bekanyarodik. Közben a 2-es autóstól jobbra lévő kerékpársávban a semmiből felbukkan egy rolleres. A 2-es autós végig takarta a rollerest, 1-es autós semmit sem lát belőle.
A rolleres megy, mint a meszes, aztán csattan.Álló autó melletti elhaladást a új KRESZ is rendezni szeretné. Majdnem mindegy ki milyen szabálytalanságot követett el, de ezt a hibát gyakran be szokás nézni. Rolleres szempontból a sebesség helyes megválasztása lehet a leghatékonyabb védekezés.
Ezrét nem mindegy, hogy 35, 25, vagy kereszteződésre tekintettel csak 15 km/h az a tempó. -
DigitXT
nagyúr
válasz
PociAti #30945 üzenetére
Az ezzel az alapvető probléma, hogy sehogyan sem "lépsz ki" egy autó takarásából. Mármint sem 25-tel, sem 35-tel... ha ilyen van, ott valami nagyon el van b.szarintva!Normálisabb kereszteződésekben van némi beláthatóság (ezért is tilos közvetlenül kereszteződés elé parkolni, bár sokan ezt sem tudják!), és a KRESZ szabályozza az elsőbbségi viszonyokat. Magyarán, ha macisajtja van az autósnak, az már teljesen tökmindegy, hogy a rolleres 25-tel, vagy 35-tel érkezik: kutya kötelessége elengedni.
Ha viszont egy jobbkezes kereszteződés, akkor a rolleres sem eshet be 35-tel, mert ugyanúgy kutya kötelessége neki is előnyt adni az esetlegesen jobbról érkezőknek. Magyarán egy jobbkezesekkel tarkított (mondjuk "kertvárosi") részen egészen más dinamikával célszerű haladni, mint egy védett útvonalon. Ha védett útvonalon nem használod a bizalmi elvet, azaz minden kereszteződésben úgy lelassítanál, mintha bármikor jöhetne valaki szabálytalanul, aki miatt inkább meg fogsz állni, hát...
Nagyon hamar kivágnának a forgalmi vizsgáról: nagyjából az első ilyen esetnél.
Élesben csinálod? Le fognak darálni az útról, mert nem így működik a közlekedés...
Ui: 2020, dual motoros S1 teszt. Végsebesség 28 km/h: ha nem térek ki, elütnek.
Mi van akkor, ha lassabban érkezem? Pontosan: elém türemkedik, és az oldalának csapódom. Mi van, ha gyorsabban? Hamarabb elmegyek előtte, nem kell kitérni.Sokszor sajnos teljesen független az, hogy észrevesznek, és így megadják, ami jár. (Elsőbbség ugye. De ha nem adják meg, járhat a szád. Úgyis téged visz a mentő...)
-
DigitXT
nagyúr
válasz
PociAti #30956 üzenetére
Való igaz, amikor ~2 éve ezt írtam összefoglaló/ismeretterjesztő (
) jelleggel, abszolút nem volt szkópban ez a technológia! (Őszintén megmondva csak az RC autóban láttam, ott is elég vegyes hatásfokkal működik, de a szerepe ott jelképes. Ha itt a "szivacsbetét" helyett "habbal" töltött belső van, az is lehet elég puha, mégis defektálló megoldás.
)
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30955 üzenetére
A felsorolt "tömör" gumikon kívül létezik még más típus is, ezt azt hiszem nem említetted. (Megnevezések között néha nehéz kiigazodni).
Az Inmotion Air (Pro) rollereknél ezt írják: foam filled rear
tire, máskor pedig PU-filled solid tire-kén emlegetik.
PU = poliuretán hab. -
DigitXT
nagyúr
Csak úgy nem tudnak belerakni belsőt, ahhoz ki kell szedni a szelepet, és utána a belső gumira vulkanizált szelep fog kiállni a felniből: le se tagadható a különbség! Amikor ezt eljátszottad a hátsó keréken, már te is találkozhattál vele... Ha kiáll a szelep, akkor nem megfelelő belsőt sikerült vásárolni, mivel van 45-fokos és 90-fokos is, ami ezt megoldja.
Ami a tömör gumis kérdést illeti, megértelek: szokták csinálni, vállalják a mellékhatást... (Tönkre lehet vele tenni az akkut, meg úgy általában kényelmetlenebb lesz a haladás is.)
De ha már tömör gumi, valami légcellásat néznék. Mivel 6"-os felni, az gyakorlatilag egy 8"-os rollernek felel meg, attól lesz 9"-os, hogy ballonosabb/magasabb oldalfalú a gumi. Nekem anno a Raptor gumi bevált, bár az csak 8". Cserébe széles mint a kurvaélet, ez is szempont, hogy elfér-e... Ha hivatalosan 50-es vagy, akkor egy 60-as gumi necces lehet.
Ui: mondjuk könnyű azt mondani, hogy válogass ki vmi megfelelő minőségűt, azért nem hemzsegnek Alin sem adott méretű gumik. Erre pl. írják, hogy Ninebot E22 kompatibilis, viszont csak méhsejtes, és ki tudja, hogy milyen minőségű gumiból készült? Járt nálam olyan kínai tömörgumi is, aminek a felülete inkább valami kemény műanyagra hajazott, tapadása értelmezhetetlen volt, az első tempósabb kanyarban akkorát csúszott, hogy... Azért ezt is érdemes figyelembe venni, amikor az ember tömör gumira váltást tervez.
(Még megszólnak a fogyatékosok, hogy életveszélyes terméket ajánlok! Nem ajánlok...)
-
PociAti
őstag
A gumi tartósságával vitatkoznék, cirka 80km van benne és totál kopott a külső.
Az mégis hogy történhetett?
Álló helyzetben ment a gumiégetés?Én akkor adtam el, amikor a pici Xiaomi mellé vettem egy nagyobb Ninebot-ot, és nem akartam három rollert tartani. Akkor közel 300 km volt benne, de a külső még makulátlan állapotban volt, kopásnak semmi jele, minden barázda maximális értéken lehetett. Eladáskor körbefotóztam. Ha érdekel privátban átküldhetem nagy minőségben a fotókat.
-
válasz
PociAti #30947 üzenetére
Nem. Tavaly tavasszal elvittem tőlem 70km-re szervizbe (útba esett), ahol "elvileg" belsőt tettek bele (azt kértem, az első meghajtó kerékről van szó), akkor nem néztem, de igazából nyomát sem látom, hogy hozzányúltak volna, tekercselésig szétszedtem pár napja, a felnin semmi nem látszik. A gumi tartósságával vitatkoznék, cirka 80km van benne és totál kopott a külső. De legalább nem ereszt azóta sem, viszont a hátsó is beadta az unalmast, van hozzá külső, szereztem belsőt is, viszont összerakás után (helyi gumis) derült ki, hogy a szelep túl kiáll.
Ezt a mizériát akarnám kiváltani tömör gumival. A rollert nem én használom, hanem a 13 éves fiam, aki nem egy súlyos egyéniség, ezért is érdekes a gyors kopása a guminak.
Van nálam tömör gumi is, így azt mondanám, hegy egy 3,5-4bar-ra fújt tömlős vagy tömlő nélküli gumi legalább olyan kemény, sőt, mint egy belső lamellás vagy könnyített tömör gumi.A szakszerviz köszönöm, de eszembe sem jutott, ránéztem, szabadrablás, nem részletezem.
-
PociAti
őstag
Látom ez már 1 éve is téma volt nálad.
Azóta is azzal a leeresztős gumival szenvedsz?
Tapasztalatom szerint a Neon Lite abroncsa az egyik legjobb gumi a 100-180k közötti rollerek között. Egyszer peched volt vele és azóta lyukas? Vagy kicseréltetted és újra defektet kaptál?Az Okai Neon Lite (ES10) egy csillapítás nélküli roller, elég érdekes kormányoszlop szöggel. A Neon II (ES20) rendelkezik hátul tömör gumival, emiatt kénytelenek voltak oda lengéscsillapítót tenni. Ez nem a hajtott kerék, oda be se merték vállalni ezt a kombinációt. A Neon Pro is már pneumatikus, és nincs lengéscsillapítója.
Tömör gumit ne igazán akarj lengéscsillapító nélkül. Sem neked, sem a rollernek nem tenne jót. A gyakorlatban a tömör gumit bányagépek, rakodógépek, targoncák, stb. nagy terhelésű, viszont lassú járművek esetén szokás alkalmazni.
Magyarán, semmilyen tömör gumi nem ajánlott hozzá.
Vedd fel a kapcsolatot az OKAI hivatalos márkaszervizével (már rég nem a rossz hírű TMX foglalkozik velük):
https://tanfield.hu/szolgaltatasok/okai/
Gumicsere munkadíj 8,5″ kerékméret felett / kerék 10.000,- ft
Gumicsere munkadíj 8,5″ kerékméretig / kerék: 8.000,- ft
Lehetséges, hogy a 8,5-ös kategóriába belefér a Neon Lite, bár hivatalosan 9 inch. -
Sziasztok, Okai Neon Lite-hoz milyet tömörgumit ajánlatok, lehetőleg alacsony áron? Elég volt az állandó eresztés problémából.
Igazából a gumin lévő számokat sem értem, 50/75-6.1, speckójában 9 col a kerékméret. -
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0 #30939 üzenetére
Szerinted ugyanakkora eséllyel nem vesznek észre egy 25 km/h sebességgel és egy 35 km/h sebességgel haladó rollerest?
Amikor egy adott útkereszteződésben az egyik lép ki egy autó takarásából, akkor az ő útját keresztező másik autósnak mondjuk 1,5 másodperce van beletaposni a fékbe, a nagyobb tempójú rolleres esetén meg 1 másodperc.
Tele van az internet olyan videókkal, ahol a rolleres túl nagy tempóban keresztezi az autós útját (és sajnos legalább felében a rolleres a hibás). -
DigitXT
nagyúr
válasz
elder troll #30942 üzenetére
De azt vágod, hogy engem nem egy kukiroller ölt meg majdnem,
hanem egy olasz gyártó terméke (ismeretlen előélettel!), viszont
már általam beépített utángyártott kerékkel? Mert tömlős kellett.És mondom, rohadtul nem mentem tempót, voltam rendőrségen
nézni a felvételt (ők is látták teljesen tisztán így fel is mentettek).Én konstruktívan nyilvánultam meg. Vannak és lesznek a piacon
olyan rollerek, amik képesek 25 km/h fölött haladni. Ezeket pont
a leendő KRESZ fogja teljesen szabályos keretek közé szorítani...Ha te azt mondod, hogy ezeket soha senkinek az is egy mondás.
Viszont nem konstruktív, hanem totális tiltás. Lehet ezt is, naná!Én is tudnék olyat mondani, hogy ezt az egész bérrolleres témát
be kellene szántani a retekbe, mivel elhiteti az emberekkel, hogy
ez valami tök jó dolog, ami olyan mint a gyaloglás, bár gyorsabb,
és ha nem szabályozzák azt is durván be, jönnek a halálesetek...Ha meg beszabályozzák, akkor pingvineznek a bérbeadók, hogy
életszerűtlen elvárni, hogy minden gyalogos öltözzön be+értsen
kétkerekű közlekedés dinamikájához, ráadásul totál bizonytalan
egyenesfutás, és miniatűr kerekek mellett, néha életveszélyesen
leamortizált fékrendszerrel, nulla tapadású tömör gumival. Ehh...Szerk: Azt gondolnám [...] másképp látod a dolgokat
Másképp is látom... szerettem rollerezni, szerettem építgetni és
tesztelgetni a különböző vezérlőket, motorokat, akkukat: jó volt!
De mivel egy szar felni miatt majdnem ottmaradtam, többet ÉN
NEM állok rollerre. Ettől még fogok akkut építeni a G-Boosteres
havernak, akinek meghalta magát a versenytechnika állásban...
Pontosan tudja a srác a sztorimat, azért ő még fog gurulni.
(Nem az enyémmel, bár a vezérlőt már kinézte belőle magának,
ami érthető, hiszen az magában majdnem 130K-ba fáj, jó is az.) -
elder troll
őstag
válasz
DigitXT #30940 üzenetére
Alapvetően figyelmetlen voltam, és indulatot váltott ki, hogy valaki életveszélyes eszköz beszerzésében vagy ajánlásában vagy akármiben segédkezett. Aztán bevillant a főbérlős sztori. Alapvetően itt ment félre a dolog. Azt hittem, hogy egy gyereknek segédkezett ilyen téren, és sok hsz visszaolvasása után találtam meg a "csajszi" kifejezést, és később az életkor is kiderült (34 év).
De pont te vagy az egyetlen túlélő és legrutinosabb a témában (mármint életveszélyes szarokkal és tákolmányokkal közlekedés szintjén), azért egy kicsit konstruktívabban is megnyilvánulhatnál. Azt gondolnám, hogy egy ilyen halálközeli esemény után kicsit másképp látod a dolgokat, de tévedtem.
Azt hiszem ez az a pont, amikor kiveszem az adott témát az "itt szóltam hozzá" részből.Köszönöm a két darwin díjas kollégának, hogy nem kell többet ilyen dolgokkal foglalkozni
Amúgy fogyatékosnak születtem, kommunikáció az achilles sarkam, és szerintem a másik kolléga is spektrumos. De még enyhén értelmi fogyatékosként is fel tudom fogni másokkal ellentétben, ha egy életveszélyes és szériahibás szart ajánlok valakinek, és az illetőt utoléri a végzet (40-45-nél defekt vagy csak anyagfáradás), akkor az bőven szándékos emberölési kísérletnek felel meg. Így ajánljatok életveszélyes szarokat
További kellemest a társaságnak!
-
pescara
aktív tag
válasz
PociAti #30900 üzenetére
Hat azt en nem talaltam meg az appban, hogy hanyszor lett toltve. Marciusban lesz 2 eves, most 2000 km-en tul van. Nem szoktam hagyni 20% ala merulni es altalaban 90% ra toltom, 5-6 toltes utan szoktam 100% ra. Ugy latszik ez mukodik, mert ugyanannyi km-t elmegy mint amikor vettem, ugyhogy az akksi valoban ,,ujszeruen' viselkedik. Mondjuk hideget meleget nem igen kapott, lakasban van tartva.
-
DigitXT
nagyúr
válasz
elder troll #30937 üzenetére
akkor sem ajánlanék 25 km/h-nál gyorsabb gépet
Akkor ne ajánlj, ennyire egyszerű. Azért még lehet beszélgetni róla? Vagy a nagy teljesítményű motoros roller (KRESZ tervezet), biztosítás (már van) is hülyeség?
(Nyilván nem gyerek kezébe kell adni, de azt explicit nevesíti is a leendő KRESZ.)Ui: amúgy az ilyen trollkodás (nomen est omen) szerintem csak árt a topiknak...
Megjegyzem, ha rám gondolt a kolléga, akkor valóban: 25-nél maradtam ott. Az,
hogy amúgy a roller képes volt 45 km/h-ra nem számított semmit a balesetben. -
válasz
PociAti #30938 üzenetére
Megjött a másik ezermester, téged is élmény ám olvasni
Összegyűjtesz pár neked tetsző hirdetést, vagy hibát és aztán azt szajkózod nonstopHatalmas és nagyon hivatalos forrás vagy egy statisztika felállítására, teljesen hiteles
Én legalább leírom hogy szerintem, te meg a saját állításodat készpénznek állítod be mindenkinekHál istennek hogy meg tudod venni te is magadnak azt ami neked tetszik, meg én is, meg a többiek is. Lehetőleg kerüljük egymás hozzászólásait, és akkor nem kell ennyit írnod feleslegesen, újra és újra, és újra
Ha elüt egy autó tök mindegy hogy 25tel vagy 35tel mész ...
És mégis miért üt el az autó? Mert mondjuk 35-ös tempónál kevés ideje maradt téged észlelni!Ez volt a kedvenc részem. 20szal közlekedő biciklist még sosem ütöttek el mi? vagy gyalogost aki 5km/hval sétál?! Vagy futó embert? úristen, nagyon unalmas a sok önkéntes rendőrködés meg minőségellenőr
De, a bicikli sokkal-sokkal biztonságosabb a rollernél. Főleg az ilyen Kugoo típusú gyors, de ócska szerkezeteknél.
Ne keverjük már össze a biciklit a biciklisekkel, és a rolleresekkel
A bicikli egy eszköz, ha elütnek meghalsz, vagy megsérülsz, jobb esetben egyik sem
A rollernél ugyanez a helyzet
Az hogy épp most talán több rolleres baleset van mert "picit" többet vesznek manapság belőle a felelőtlen emberek is, az nem az eszköz hibája, ha mint eszközt nézed a két dolgot, akkor pont ugyan annyira szar a helyzeted az úton meg az út mellett is
Ne azt nézd hogy kik és hogyan használják, mert akkor elkezdhetném ide sorolni a 70 éves öregasszonyt aki úgy megy át biciklivel az úton mintha tank lenne....Csak kerüljük egymás kommentjeit, és nem lesz tele szemetelve a topik, na nem mintha sokat járnék ide, az ilyen mindent tudó emberek miatt
-
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0 #30934 üzenetére
Az adott márka az egyik legkeresettebb márka, szerintem semmivel nincs rosszabb meghibásodási arányuk mint a többi gyártónak, bár nem kerestem róla adatokat.
Fórum, mindenkinek meglehet a véleménye, de ekkora hülyeséget leírni, hogy a Kugoo / Kikirin márkának nincs rosszabb meghibásodási rátája mint a többi gyártónak ez egyszerűen nem igaz.
Az M365 klónok szerepelnek a lista legalján, mert ők sokan vannak és leginkább árban versenyzik egymással a sok hasonlóan kinéző roller,
de utánuk nem sokkal következik ez a Kugoo / Kukirin nevű rettenet.Ebben a hozzászólásomban összegyűjtöttem a használt piac akkori állapotát.
Nincs még egy gyártó, melynek használt állapotú termékeinél ennyire sok hibát felsorolnának.
Nem véletlenül vállalnak fele vagy negyed olyan hosszú garanciát a Kugoo-ra, mint a Xiaomi és Ninebot azonos alkatrészeikre. És ezeket a szarokat a legrosszabb csatornákon keresztül árusítják, ahol a vevő gyakorlatilag elérhetetlen.A Kugoo-k legerősebb felvevő piaca Oroszország, aztán a csóróbb volt szocialista országok lakói. Azok az emberek, akik jó rollert szeretnének, de (valószínűleg) nem engedhetik meg maguknak.
A tulajdonosok persze állandóan azt hajtogatják, hogy az előző szériával még igaz voltak gondok, de ez már egész jó. Csak ezt mondták az előzőre, és azt megelőzőre is, hogy az már jó. És a mostanira is előbb-utóbb azt fogják mondani.
Meg hogy a többit is kell szerelni. Hát ez sem igaz. Vannak rollerek, melyeknél nem a balesetveszélyes állapotok elhárításával kell kezdeni a használatot.Ha elüt egy autó tök mindegy hogy 25tel vagy 35tel mész ...
És mégis miért üt el az autó? Mert mondjuk 35-ös tempónál kevés ideje maradt téged észlelni!Bicikli sem jobb mint ezek, ...
De, a bicikli sokkal-sokkal biztonságosabb a rollernél. Főleg az ilyen Kugoo típusú gyors, de ócska szerkezeteknél. -
elder troll
őstag
válasz
elder troll #30935 üzenetére
szerk.: most olvastam vissza, és nem gyereknek lett véve a kukirin rettenet. "Ismerős csajszi" kifejezés elvileg takarhat felnőttet is.
A saját történetemben 15-16 éves gyereknek akartak venni 40-45 km/h-s gépet a szülei, és az arra adott reakciómat olvashattad.
De ettől függetlenül a legnagyobb jóindulattal sem tudnám felelősségteljes cselekedetnek leírni azt, hogy életveszélyes eszközbeszerzésébenajánlásában segédkezik valaki. Mert akárki akármit is mond, bringaúton igen is életveszélyes a többiek számára is, ha valaki 40-45-tel megy.#30936 enginev3.0
Igen, vissza kellett olvasnom, hogy nem gyereknek segédkeztél. Feltételezésem szerint egy felnőtt azért csak felelősségteljesebben közlekedik, így jó eséllyel nem fog megtörténni a 4 sorral feljebb írt bringaúton száguldozás esete. De akkor sem ajánlanék 25 km/h-nál gyorsabb gépet, és itt ne a "papírozásra" gondolj, hogy most kell biztosítás vagy sem. -
válasz
elder troll #30935 üzenetére
Akkor már csak azt nem értem, hogy a Te ismerősöd gyerekének való dolgot hogy tudtad összekötni azzal hogy az én 34 éves nő ismerősöm vett magának egy rollert, amit én segítettem neki összerakni és átnézni
Én semmit nem úgy kommentáltam hogy gyerekre kell bízni mennyivel menjen, vagy hogy bármilyen úton módon is segédkeznék abban hogy egy gyereknek valaki ilyen eszközt vegyen.
Egy gyerek ne is közlekedjen 35-40nel, se ilyen eszközzel se mással, menjen 25tel, ebben teljesen egyetértünk.
-
elder troll
őstag
válasz
enginev3.0 #30934 üzenetére
Nem kevertem össze semmit, a szülő tavaly novemberben egy G2 árukeresős linket küldött, de még nem a linkelt 2024-es verziót. Azért küldtem a linket, mert a cikk írója szerint a sokadig verziószámon és javításon átesett változata volt az első kuirin gép, ami nem akarta megölni.
Gyerek kezébe nem adunk életveszélyes dolgot, ezen nincs mit vitatkozni. Persze, majd egy gyerekre bízod, hogy 15-tel, 25-tel vagy 45-tel menjenEzt inkább nem kommentálnám
Lehetőségeimhez mértem próbáltam felhívni a figyelmet arra, hogy ismerős gyerekének sem intézünk életveszélyes eszközt. Részemről a témakört inkább lezárom, mert semmi értelme sincs, hogy egy héten keresztül olvassák a többiek a fingreszelést.Rugózás:
Köszi a képet, így már érthető a rugózás kifejezést. Az első képek alapján ezt nem tudtam megmondani, egyedül a hátulja volt gyanús. -
válasz
elder troll #30932 üzenetére
Az adott márka az egyik legkeresettebb márka, szerintem semmivel nincs rosszabb meghibásodási arányuk mint a többi gyártónak, bár nem kerestem róla adatokat.
A sebességet mindenki maga dönti el, hogy mennyivel megy, ezekkel is lehet menni 15 meg 25-tel is, csak épp adott a 35 vagy 45km/h
Ha elüt egy autó tök mindegy hogy 25tel vagy 35tel mész, elüt. Korábban volt itt valaki aki indulásnál feküdt ki, és kórházba került nem kis sérülésekkel.
Egy rogobó kb pont ugyanennyire veszélyes mint ez, esetleg az még rá is esik a lábadra és a kipufogó megéget, vagy széttöri a lábad a motor ha úgy esik rá.
Vagy kaphatsz vele defektet, de akár nagymotoron is kaphatsz defektet, és majd valaki összekotor.Bicikli sem jobb mint ezek, max azt lusta vagy ennyivel tekerni, és akkor nem lesz akkora esés, de lesz esés, és rajtad múlik hogy könyökkel, csuklóval, vagy fejjel veszed le az aszfaltot.
Az is egyéni döntés (bár lassan már inkább szabályozott lesz) hogy ki milyen védőfelszerelést vesz fel ezekre.
A G4-es meg G2-es kukirint pedig tök feleslegesen kevered össze a második hozzászólásodban. Mert a G4 valóban életveszélyes, ami 70nel megy, és közben beszitál a kormány, a G2 meg egy jól összerakott cucc, ami normálisan gyorsul, és nincs rajta halálfélelmed.
Hadd ne legyen már gond hogy egy elektromos roller topikban elektromos rollerekről van szó, ha ennyire tartasz tőlük, akkor ne vegyél, ne járj velük, és kész.
Beszerzésben meg senkinek nem segédkeztem, csak írtam egy véleményt, és tapasztalatot az eszközről.
-
elder troll
őstag
válasz
elder troll #30932 üzenetére
Nem fért bele a szerkesztési időbe, közben kutakodtam viber üzenetek között. A volt főbérlőm küldött egy linket, hogy a 15-16 éves gyereke valami szériahibás és nem utolsósorban életveszélyes kukirin gépet szeretett volna magának.
A válaszom elég egyértelmű volt:Szia! Ha szeretnéd a közlekedési balesetben lebénult gyerekedet ápolni, akkor vehetsz ilyet. A képen látható kukirin életveszély kategória, és nem csak a 45 km/h-s sebesség miatt. Ráadásul arra a gépre már biztosítást kell kötni, mert 25 km/h-nál gyorsabb. Itt egy cikk a sokadik javított változatáról, a cikk szerzője szerint az az első típus az adott gyártótól, ami nem akarja megölni.
https://mobilarena.hu/teszt/kukirin_g2_2024_ami_nem_ol_meg_az_elvisz_valahova/bevezeto.htmlDe még így is bőven életveszélyes, sajnos jellemzően vétenek egy-két szériahibát, és 45-nél nem vicces anyaghibából adódóan felkenődni valahova.
Az általam említett két gép (navee s65, xiaomi 4 ultra) is jó felfüggesztést kapott, viszont limitálva vannak 25 km/h-ra, ami közeljövőben érkező jogszabályoknak is megfelelhetnek, amiért nem érik el a 25 kg-os súlyt. Jelenleg azért érdekesek, mert nem kell rá biztosítás, és használhatja vele a bringautakat is. A kukirin-nel nem szabad bringaútra menni.
-
elder troll
őstag
válasz
enginev3.0 #30931 üzenetére
Biztos bennem van a hiba, de 25 km/h fölötti gép beszerzésében nem segédkeznék, az adott márkáról nem is beszélve. De nyilván bennem van a hiba.
Amúgy ezt nem tudtam értelmezni:
A rugózása túl kemény
Képek alapján max hátul lehet valami úthiba elnyelő "akármi", elől egyáltalán nem látok ilyet képek alapján. Szóval ezért nálam az adott mondat értelmezése nem jött össze, mert szemre nem is létezik az adott kifejezés az adott típusnál. -
válasz
enginev3.0 #30879 üzenetére
Na kipróbáltuk a G5-öt
A kormány nekem nagyon keskeny, bár a G2-ről álltam át rögtön, és mondjuk azért általában egy férfi jóval vállasabb mint egy nő, szóval nőknek szerintem ez nem gond. A képen látszik is hogy neki kb pont váll szélesség
A sebességadagolás sajnos nem igazán opció, az első egyharmadon szinte semmit nem csinál a gáz, utána pedig elindul, és bár nem úgy gyorsul hogy hanyattesel, de a G2 az szinte minden centin ahogy nyomod a gombot máshogy gyorsul.
Mondjuk csak max fokozaton mentem vele, lehet hogy kisebb fokozaton barátságosabb, ezt nem próbáltam ki.40ig simán felmegy, utána vissza lassul 37-38ra, bár gps-szel nem mértem le, de a g2 se hazudott ilyen tekintetben, és tudtunk egymással haladni.
Míg a G2 azért jobban megérzi az útviszonyokat, a G5 abszolút nem jár oldalra és nem érzed hogy kiszedné a kezedből a kormányt, a jóval szélesebb kerekek miatt, ez elég jó biztonságérzetet ad rajta, kb mintha valami gördeszkán állnál, csak kormánnyal.
A rugózása túl kemény, egy széles fekvőrendőrt még megeszik, de kisebb kátyúkat, annyira nem, offroadra biztos nem mennék vele (mondjuk én oda egyik rollerrel se)
A G2 mellett nagyon alacsonynak néz ki, de ha rajta állsz akkor ez nem zavaró, nekem 180cm-vel nem volt gond a kormány magasság
Lehetne zselés gumija, hogy ne kelljen annyira figyelni a keréknyomást, de ez a gyártó annyira nem preferálja úgy látszik.
u.i.: Mi továbbra is szerencsések vagyunk, kisvárosban, remek bicikli utakkal, vagy ha azokat el akarjuk kerülni akkor vannak olyan autó utak ahol alig jár autó vagy bárki más is, szóval simán elsliccanunk bárhol a város bármelyik pontjára. Emelkedők nincsenek, kátyúk kerülhetőek, én speciel földúton lakok, de azon is simán el lehet menni vele azon a párszáz méteren. Ilyen helyre tudom ajánlani, és ha kijön belőle egy jó 40-50km hatótáv, akkor nőknek tényleg szuper.
Viszont pesten ahol mindent és mindenkit kerülgetni kell, már nem biztos hogy választanám, a gázadagolása miatt, az egy kicsit bátortalanná tenne nagy tömegben. -
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #30921 üzenetére
Fent, akkor érzem amikor utazom rajta és két kézzel fogom a kormányt. Akkor meg tudom mozgatni, érezni a holtjatekot.
Silentfrog: köszi szépen a választ.
-
DigitXT
nagyúr
Szabad-e járdán rollerezni margójára: szabad-e a járdán taxizni?
-
DigitXT
nagyúr
válasz
yodamester10 #30926 üzenetére
És ezzel sikerült hozni a tök átlagos 13 Wh/km körüli értéket.
Ami annak fényében kiváló, hogy még emelkedő is volt benne! -
Reaper
őstag
válasz
csababarca #30907 üzenetére
Köszi, ráírtam, meglátjuk, még várok egy garis kérdésre választ egy marketplaces hirdetőtől is.
#30923: Használnám még azzal is de a teljes 16ik kerület kikerült a térképéről. Semmi roller bérlős lehetőség nincs. Persze jó lenne összevonni ezeket bkk bérlettel, de ez szerintem sose fog megvalósulni, tuti vannak érdekütközések valahol. Pedig nagyon sok helyen ki lehetne hagyni pár dugóban álló buszos szakaszt és sokkal gyorsabban lehetne közlekedni.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #30920 üzenetére
Sokszor felmerült már ez a kérdés, a válasz mindig ugyan az: az összehasonlíthatóság.
Minden standardizált vizsgálatnak ez a lényege. Ugyanolyan körülmények között van tesztelve minden gép, akkor egymáshoz hasonlíthatóak az értékek.
Európai országok közel felében 20 km/h a sebességhatár, minek tesztelnék ott 25 km/h sebességgel?
És amíg nem lehet reprodukálható módon egységes tesztelési metódust kitalálni, addig maradni fog az, hogy előre meghatározott tömegű személlyel ráállnak a rollerra, és azt nézik azon a tempón sík terepen, minimális szélviszonyok között hány kilométer megtételére képes. Ezt megismétlik párszor, és megkapják az egymással összevethető eredményt.
Emellett van úgy, hogy más sebességeken, vagy épp csúcssebességen is lemérik.
Mégis hogyan tesztelnék, ha nem így?
-
válasz
Reaper #30906 üzenetére
A Limeot bérlettel jobb használni, akkor nincs feloldási díj. Kétezer havonta. Persze inkább azoknak éri meg, akik sokszor használják.
Ezt hozzácsaphatnák a bérlethez, akinek bérlete van, automatikusan használhatná a rollereket feloldási díj nélkül.Már csak azt kéne közös nevezőre hozni, h az összes bér rollert lehetne egy applikációval használni. Bosszantó, mikor csak Tier van a közelben. :/
-
-
-
válasz
enginev3.0 #30915 üzenetére
Ez 20-al teszteli.
Többen is kérdezték a komment szekcióban, 25-el mennyi a hatótáv?
Mi értelme az ilyen videóknak, ahol nem 25-el használják?
Meg ahol 1-2% marad benne?
És az utolsó km-eknél vajon mennyivel vánszorgott már csak a roller?
Mennyit vesz ki pluszban az akksiból, ha forgalomban használjuk, folyamatos fékezésekkel, gyorsításokkal használva, nem csak egyenletes sebességgel tíz km-eken keresztül?Ehhh... Kéne valami kombinált tesztpálya, ahol minden rollert egyformán lehetne kínozni.
-
PociAti
őstag
válasz
csababarca #30907 üzenetére
Múlt héten is volt kint 200k-ért egy Ninebot Max G2, 200 km-t futott példány, dobozával együtt.
https://hardverapro.hu/apro/ninebot_kickscooter_max_g2_elektromos_roller_200_k/hsz_1-50.html
1 nap alatt elkelt.Decemberben 180k-ért volt egy szegedi példány, októberben 200k.
És persze 210-260 tartományban több is, azok lassabban találtak új gazdára. Ezek csak az itteni (hardveraprós hirdetések). -
válasz
lemmy71 #30912 üzenetére
Régebbi xiaomiknal nyekergett ez az, de szétesésről én nem olvastam
Gen2-t is +1 csepp menetrogzitovel raktam össze, a kormányt, így sosem kellett utána húzniNyekerges sem volt, bár talán 400-500kmt mentem vele mielőtt eladtam
Itt is van range teszt videó, de régen találtam másikat is róla youtubeon ahol folyamatosan ment vele a csávó amíg le nem merült
[link] -
balintka
addikt
MAx G30-nál nálatok is kicsit lötyögős a kormányoszlop?
-
DigitXT
nagyúr
válasz
enginev3.0 #30911 üzenetére
Akkor ott komoly fejlesztések történtek, ha lement a fogyasztás valós 10Wh/km alá.
-
lemmy71
őstag
válasz
enginev3.0 #30911 üzenetére
Na ez egy nagyon kellemes hatótáv jellemzés volt a Xiaomi mellett. Gondolom teljesen fedi is a valóságot és nem egy hivatalos importőr vagy, aki így nyomja a marketinget. Ezek után már csak a megfelelő ár dönt, a Xiaomi és Navee között
Itt ott olvastam egy két negatív jellegű kritikát, a Xiaomi -val kapcsolatban (gyenge silány minőség, rossz alkatrészek, szétesik, stb.) Ebből vajon mi fedi a valóságotÖszinte elfogulatlan véleményekre vagyok kíváncsi.
Ez az alapból "lefikázom" és más márkákat hozok fel példának, véleményekre semmit nem adok -
-
lemmy71
őstag
válasz
enginev3.0 #30908 üzenetére
Köszi az infót, amúgy nekem is hasonló volt a megérzésem.
A Navee V50i Pro -val szemezgetek, ok tudom hogy annó azt mondtam hogy 40km -s hatótávolság a cél, de kiegyezek a 35 -l isAnnyit meg csak tud 20 - 25km/h mellett és 5kg -l könnyebb a Kugoo G5 -nél.
A Xiaomi 4Pro Gen2 lenne a legmegfelelőbb, de 160k -t. áldozok roller re, ha elengeden a "költségvetést" akkor ismerve magam, nincs megállás. Bízok benne, hogy nyárig lesz rá valami jó akció, esetleg valami konkurens gyártó leveri az árakat -
válasz
lemmy71 #30905 üzenetére
Akkor semmiképp sem neki való
Majd csinálok még képet akár G2 mellett, de ez a G5 hatalmas, főleg a trepni része, mert a kormány meg rohadt keskeny ami nőknek mondjuk nem gond
De ez nem egy felkapom és viszem roller.Ha törékeny a lány akkor nem ajánlom ilyenre
Ha nem kéne osszecsukni és cipelni, csak menni vele és letamasztani akkor már inkábbEgy iscooter 10 szerintem jobb lehet, de ott meg hát nem tom, nekem az nagyon noname és félnék hogy menetközben kettétörik, ami komoly sérüléssel járhat
Bár ehhez nem tudom milyen behatás kellene, de na. -
Reaper
őstag
válasz
PociAti #30904 üzenetére
és @Thunderzolee:
Köszi szépen, nagyon komoly és részletes leírás, összehasonlítás, ezek alapján szerintem maradok a Ninebot G2nél és akkor keresek minél újabbat, vagy meglátjuk, hátha tényleg jön készlet kisöprés. A leírás alapján végül is a felfüggesztés és a picit nagyobb akku miatt szerintem jobb lesz nekem. Ahogy te is írtad, az is biztató, hogy világszerte nagyon ismert és ajánlott típus is, míg a Xiaomi még nagyon új.
Egyelőre a G3-at nem célzom meg, mert nem tudom mennyire fog tetszeni nekem ez a rollerezés, úgyhogy a 200-250 körüli ár marad. Használgattam én a Limeot is, de a kerületünkben pont megszűnt, így nem tudom már próbálgatni, meg annyira olcsó sem volt. -
lemmy71
őstag
válasz
enginev3.0 #30893 üzenetére
Elsősorban a hatótávolság érdekel (sík egyenletes út felület és cirka 15 - 20km/h használtnál).
A második dolog ami érdekel, az a kezelhetőség praktikusság (mennyire áll kézre, összecsukás, kényelem, stb.)
A lányom 60 kg. körüli nem egy sumó birkózó, nem akarok vele egy "ormótlan vas darabot" cipeltetni.
Ha mód van rá, akkor jöhet egy két, életszerű kép is, akár privát ban is -
PociAti
őstag
válasz
Reaper #30902 üzenetére
Ha jól értem a Ninebot Max G2 E és a Xiaomi 5 Pro közötti különbségre vagy kíváncsi.
Pusztán a paraméterek alapján a Ninebot szinte mindenben egy picit nagyobb, ráadásul 15%-kal nagyobb az akkuja (551 Wh szemben a Xiaomi 477 Wh akkujával), ez az apró eltérés látható a hatótávon is, de amíg a Ninebot 36V-os, addig a Xiaomi 46,8V-os. Motor teljesítményben is hasonló eltolódás figyelhető meg 450/900 illetve 400/1000 W.
Illetve a fontosabb dolgok közül a felfüggesztések között van még különbség.
Felhasználói szempontból ezek nem szabadna hogy számítsanak, sokkal inkább az érzet a lényeg, kinek melyik jön be jobban. (Most nem is olyan szélsőségre gondolok, hogy valaki azért vesz Xiaomit, mert annak a színe jobban tetszik.)És ami a legfontosabb, a Xiaomiról 5-ös szériáról még nincsenek hosszú távú felhasználói tapasztalatok. Noname szaroknál is felhozzuk ezt állandóan, és még olyan neves gyártóknál is illik ezt megemlíteni, akik már teljesítettek.
A Ninebot Max G2 jó példa erre, mert annál az első példányoknak az első villájával azért volt gond bőven. És mivel európai piacon jelent meg először, így hozzánk is került a problémásabb példányokból.Viszont azóta javítottak rajta, nem csak az első, hanem már a hátsó felfüggesztéséhez is hozzányúltak, abból is két verzió létezik.
Vízállóságára sem lehet panasz, Redditen egy tulajdonos hekkelés céljából szétszedte a 5.800 km-t futott, sok esőt megélt G2-t, és makulátlan a belseje. Az akkun a nedvesség jelző bélyeg nincs elszíneződve, csak kevéske nagyon finom pornak sikerült bejutnia.
Cégek árazási szokásai is eltérhetnek. Van aki magasabban nyit, aztán onnan csökkenti az árakat (készlethiánynál szokás ezt a módszert alkalmazni), és olyat is látni, hogy a népszerűbb modelleket a piac beárazza, drágábban is el lehet adni, így elkezd emelkedni az ára.
-
válasz
Reaper #30902 üzenetére
A Xiaomi aláment árban a Segwaynek korábban is.
A 4 Pro (2nd gen) hasonló tudású volt az F2 Plussal (hatótáv, felszereltség), mégis jóval kevesebbe került sokáig.Az ötös Xiaomiknál a rugóút hossza pl eltér a G2-től, még ugyan nem próbáltam ez a gyakorlatban mennyit jelent, (mivel Xiaomival még nem nentem), de a gyengébb rugózási képesség indokolhat némi árkülönbséget.
Vagy az 5 Pro első lengéscsillapítója (csak) rugós felfüggesztésű, az 5 Max meg hidraulikus - ennek megfelelően drágább is, mint a Pro.Hatótávban kb ugyanott vannak.
De a Xiaomi 48V-os, emelkedőkön ez hozhat némi előnyt.A hamarosan megjelenő új G3, vagy az F3 sorozat árazására leszek inkább kiváncsi, azok már 48V-osak lesznek, még erősebb motorokkal. Eltűnik a Xiaomik hajtáslánc beli előnye. Meglátjuk mennyivel lesznek drágábbak idehaza.
-
PociAti
őstag
válasz
Reaper #30888 üzenetére
Néztem az X 5 Pro-t is, de talán azért maradnék, a Segwaynél, mert mégiscsak egy kicsit komolyabb márka.
Ha X 5 Pro alatt a Xiaomi 5 Pro-ra gondolsz, akkor az nagyjából ugyanaz a márka, ezáltal ugyan az a minőség, mint a Segway.
A Segwayt a Ninebot vásárolta fel a Xiaomi és más befektetők pénzéből. A Segway-Ninebot rollereket jellemzően a Ninebot cég gyártja, vannak Xiaomi rollerek, amiket szintén a Ninebot gyárt.
Xiaomik rollerek készülnek a Brightway és a LEQI üzemében (utóbbi szintén a Mi Ecosystem része). Érdekesség, hogy az 5. széria gépei (Xiaomi Mi 5, 5 Pro és 5 Max) már házon belül készülnek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Nintendo Switch 2
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- MWC 2025: Előrendelhető a Nothing Phone (3a)
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Raspberry Pi
- További aktív témák...
- DJI FPV drón akkumulátorok - hibátlan állapotban, kevés töltéssel
- Oakley Five Sqared Polarized 9238-0654
- Panasonic er-dgp90 k Hajvágó /// Bontatlan, Új // Számla + Garancia
- DJI Mini 3 RC drón szett - megkímélt állapotban, garanciával (2)
- DJI Goggles V2 drón szemüveghez való iFlight Crystal Patch antenna +Stubby
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest