- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
- Elérhetők a Micron HBM4 memóriájának mintái
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- 3DMark (2013) eredmények
- Everest / AIDA64 topik
- Házimozi és Hifi kábelezés!
- Hobby elektronika
- Miért nem működik a 4K 60 Hz minden HDMI kábellel?
- OLED TV topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Melyik tápegységet vegyem?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
Thunderzolee #32695 üzenetére
Akku BMS tiltott be egy pillanatra szerintem .
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32695 üzenetére
Egyrészt igaz, hogy ha lecsökken a feszültség, akkor kisebb végsebessége képes a motor, viszont nem igaz, hogy ennek a 10 km/h-hoz bármi köze lenne. Mivel ha 30V-on már csak 10 km/h a végsebesség, akkor 42V-on sem több 14 km/h-nál, mivel 1.4x a szorzó és lehet ez 13s rendszer (39V vs. 54.6V), az arányon semmit nem változtat. Következésképpen, ha bármelyik rollered 10 km/h-ra korlátozta a sebességet, az tisztán szoftveresen tette ez.
Ami meg a százalékos kijelzést illeti, nos... általában feszültség alapú + általában nagyon kicsi a felbontása (4-5 csík, haha). Egy átlag li-ion cellát simán lehet 3V alá is meríteni, de "konzervatívabb" felfogásban nevezhetjük azt 0%-nak. Tehát a fenti példában innen a 30V (10s), ill. a 39V (13s) akku esetén. Természetesen nem jelenti, hogy valóban töküres/nem terhelhető tovább a cella, csak nem igazán ajánlott: nagyobb lesz a feszültségesés, kevés kinyerhető energia maradt, túlmerítéssel meg károsíthatók a cellák, főleg, ha a balance se tökéletes már, és vannak eleve alacsonyabb feszültséget elérő cellák a pakkban. -
válasz
Thunderzolee #32697 üzenetére
Gumi védőburkolat Piros/ Fekete / Sárga / Kék/ Zöld színben
G30-on ilyenem van. Extra kétoldalú ragasztóval kell feltenni, és akkor nem válik le, meg nem kell hőlégfúvózni sem.
-
válasz
Thunderzolee #32689 üzenetére
aztán ismét elkezdett gyorsulni, kb 27-nél megint ugrott egyet, vissza 20-ra, aztán megint gyorsult 25-27-ig, megint visszaesett, majd még egyszer megcsinálta
Nem biztos, hogy jó ötlet volt ezt végig csinálni.
-
vigyorgó
tag
válasz
Thunderzolee #32689 üzenetére
Privátban is kértem segítséget a g2 átszoftverezéséhez. Nekem komplikált volt, sokkalta egyszerűbb egy vezetéket átvágni
Ha egyszerű megoldás lenne rá g2-t választottam volna,már csak az általad leírtak alapján is.
Teljesen bizonytalan hogy használt g2 a közeljövőben lesz e a közelemben amit érdemes lenne megvenni. Egy használtért (amíg személyesen nem nézed, próbálod ki teljesen bizonytalan hogy valójában milyen állapotban van) nem fogom a fél országot átvonatozni hogy aztán felsülve kelljen hazajöjjek.
Igazad van még kevesen vettek gt3-at, ezért sincs válasz a kérdéseimre. Aki vett is annak kevés a tapasztalata.Gondolom azért is mert nemrég jött ki ez a típus.
Privátban ráírtam valakire, neki is csak pár napja van meg a roller.Segítőkészen válaszolt a kérdéseimre,innen is köszönöm neki mégegyszer.A többi lengéscsillapítós típussal amit felsoroltál az a gond ugye hogy nincs rájuk (főleg egyszerű
) speed hack.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32599 üzenetére
már nem tudom módosítani.
-
Golota
aktív tag
válasz
Thunderzolee #32582 üzenetére
@Thunderzolee, @PociAti
Köszönöm mindkettőtöknek , ezek nagyon jó tippek. Valóban az ajánlott modellek mellett egy tanknak tűnik az általam említett G3 Max.
A leendő felhasználó egybként nem srác, hanem lány
40 KG, vékony, magas. Szerintem soha nem lesz egy súlyos egyéniség, viszont olyan 180 cm-re "várom" pár éven belül. A terep amin használná teljesen sík, tipikus alföldi város. Monduk nem hátrány, ha utazásra el tudnánk vinni és dombon is felmenne majd, akár alattam is (75 kg)
-
Trápil
friss újonc
válasz
Thunderzolee #32575 üzenetére
Értem,de hátha van valaki aki meg tudja válaszolni.
-
reku.simon
friss újonc
válasz
Thunderzolee #32577 üzenetére
Sajnos senki olyan nincs a környezetemben, akinek lenne, vagy legalábbis sosem láttam még vele ismerősöket, szóval ez nem opció. De ha mondjuk ahhoz viszonyítom az átlag 16 kilós rollereket, hogy majdnem 2 zsugor víz, az bizony hosszú távon nekem soknak bizonyul a lépcsőkön.
-
reku.simon
friss újonc
válasz
Thunderzolee #32570 üzenetére
Ahh nem úgy tervezek vele, hogy néhány használat után az árokba akarjam hajítani vagy túladni rajta 😂 szóval akkor ez felejtős 😄
-
Trápil
friss újonc
válasz
Thunderzolee #32573 üzenetére
Olvasd el még egyszer mit kérdeztem , szerintem nem nehéz értelmezni. Akkor leegyszerűsítem. Ha mindkét rollerrel ugyanazon az útszakaszon egyforma sebességgel közlekedünk, melyiknél érezzük hogy jobban tompítja az út egyenetlenségeit?(90-100 kg közötti súllyal)
-
reku.simon
friss újonc
válasz
Thunderzolee #32564 üzenetére
Köszi a választ!
Emelkedőn ritkán járnék, úgyhogy nem ez az elsődleges szempont, viszont a 150 ezres keretet nem szívesen lépném át. Ezen árkategórián belül tudnál esetleg konkrét típust ajánlani? A súly abból a szempontból fontos, hogy a használatok jó részében vasútállomáson kell majd oda-vissza vinnem, aluljáró van mindenhol, lift nélkül. Mellé lenne egy kisebb utazótáskám is, szóval ezzel a kettővel kell tudnom felszállni pl egy IC-re, ami ugye nem alacsonypadlós, mindezt 50 kilós nőként.
(Időm, lehetőségem jelenleg nem nagyon van használtan keresgetni, meg amúgy is az ország szélén lakom, távol mindentől, szóval webshop+futár, amit elsődlegesen preferálnék.)
-
vigyorgó
tag
válasz
Thunderzolee #32557 üzenetére
Az jó lenne még ha a közeljövőben lenne megoldás az f3 sebességkorlátozás feloldására. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #32545 üzenetére
Akkor meg minek kötelezővé tenni az indexet, ha nem látható??
De tényleg minek?
A roller adottságai miatt nem is igazán lehet megoldani jól, csak rosszul és talán kevésbé rosszul. Van amelyiknél még éjszaka se látni merre világít, mert az első lámpa két oldalára tették, és a lámpa erős fénye elnyomja a lényegesen halványabban villogó sárgát.Mert beltérben, mondjuk előszobában, lépcsőházban jól mutat ahogy villog?
Az ilyen fejlesztésekkel, haszontalan megoldásokkal piaci hátrányba hozza magát a gyártó, mert költség oldalon nincs valós hasznosság. Az a szerencséjük, hogy a vásárlók és a szabályozók beletörődnek a látszatmegoldásokba is. Pedig normális világban nem így lenne.
-
whbear
senior tag
válasz
Thunderzolee #32544 üzenetére
Köszi, köszi. Az, hogy kerestem az túlzás, szóba került a Mantis 10 ECO, az egymotoros. Ez mondjuk valóban jobban megéri, mert dual motoros és az a km nem sok benne. Árban pont annyi mint az egy motoros és hamar beleszalad 500 km. Mondjuk egy rollerért ennyit nem szívesen adnék ki. De ha közel 400k akkor inkább ez a dual motoros. Vagy egy Navee GT3 Pro és az KRESZ álló is talán és a fele. Mondjuk nem egy kategória.
Szerk: Indexszel teljesen egyetértek! Ma miközben hadonásztam irányjelző helyett majdnem pereceltem egyet. Alap kellene lennie a jól látható jelzőberendezésnek. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #32531 üzenetére
Ha csak nyáron használná jó időben, akkor miért számít van-e rajta index?
Fényes nappal jószerivel semmi nem látszódik az ilyen alap irányjelzőkből. Azt se tudni, hogy a prizma szerű borostyánszínű burkolaton a fény csillant-e meg, vagy esetleg az pislákolt egy kicsit.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32537 üzenetére
A kis akku mellé nem csak azért raknak gyenge motort, hogy maradjon értelmezhető hatótávolsága, hanem azért is, mert a kis akku nem terhelhető nagy árammal...
-
_stick_
őstag
válasz
Thunderzolee #32531 üzenetére
Köszönöm a választ.
Motor teljesítmény gondolom gyorsulás, emelkedőzés, esetleg végsebesség elérési idejében játszik?
300W esetemben kevés? -
válasz
Thunderzolee #32498 üzenetére
Hehe
Mint a jó öreg Kugoo S1 PRO-ban
Akkoriban divat volt egy lábfékezős dolog, annyira, hogy az ettől eltérőekre mai napig rá van írva, hogy NE lépj rá! :XD
Amúgy az F3-ba milyen fékbetét való?
-
whbear
senior tag
válasz
Thunderzolee #32498 üzenetére
A tárcsafék az tetszik, sőt jobban is tetszik. Csak miért nem lehet úszó nyerget csinálni, nem egy nagy műszaki bravúr ez ma már. A tanácsoknak köszönhetően annyit sikerül már biztosan eldönteni, hogy vagy F3 Pro vagy 5 Max. Esetleg a 90 kilóm miatt jól jön az F3 Max kicsit erősebb motorja.
-
whbear
senior tag
válasz
Thunderzolee #32494 üzenetére
A másik az alu vs acél. Az acél olcsóbb, nehezebb, talán rugalmasabb és kevésbé törik egyből. Az alu könnyebb, sokáig bírja az erőhatást, de ha eléri a végét akkor egyből törik.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #32469 üzenetére
Az eset margójára, tanulságára:
Kecskés Lilla, az OMSZ kommunikációs szervezője megkeresésünkre elárulta: a helyszínről egy fiatal fiút súlyos sérülésekkel, stabil állapotban szállítottak bajtársai kórházba.
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #32469 üzenetére
Szegeny autos.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32474 üzenetére
Ha nem fékezi aktívan a kereket a beállított korlát fölött, akkor igen, gyorsabb úgy.
Túl sokat feltételezel az oktatási rendszerről és a mai fiatalokról. Mondjuk én sem
vagyok az a tipikus boomer a 42 évemmel, ám ilyen baromságot nem követnék el.
(Követtem el mást nyilvánvalóan, fiatalon de pláne, de ez a roller verseny járdán...) -
enginev3.0
félisten
válasz
Thunderzolee #32474 üzenetére
Szerencsére szerintem az 1500as években élő francia írókról mindent tanítanak, de kreszt kétlem
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32469 üzenetére
De még hajtja lábbal is, hogy még gyorsabb legyen: normális?
Színéből ítélve bérroller lehetett, nem ment 25 km/h fölé másképp. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #32448 üzenetére
Szerintem az már rég rossz, ha ilyen helyzet kialakulhat.
Felidézni is nehezen tudom mikor mentem közel autókhoz, szerencsére felénk rengeteg kerékpárút van, szintben és oszlopokkal, fákkal elválasztva az autóktól.
Legfeljebb kis utcákban fordul ilyen elő, de azokban meg kicsi a forgalom, bőven van lehetőség messze elkerülni az elszórtan előforduló, parkoló autókat.Az alacsony tempóban való nekihajtás is addig működőképes, amíg nem buksz előre. Hátra kell vinni a testtömeget és akkor talán anélkül belassít az ajtó, hogy foggal ráharapnál az ajtó keretére.
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #32448 üzenetére
Kengururacs kell a roller elejere. Oda meg nem tiltott
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32448 üzenetére
Január 1 óta már gyilok jár érte szóban.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32426 üzenetére
Hát majd meglátjuk, majd írok tapasztalatokat, nálam hogy szuperál.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32419 üzenetére
csak esőben használnám…
-
válasz
Thunderzolee #32410 üzenetére
Bocsi. 🤣
Komolyan, lehet, a jobboldali közlekedésre 1941-ben gyorsabban átnyomták a parlamenten az egész országot érintő változást mint ezt. 🤣 -
kovacs65
őstag
válasz
Thunderzolee #32405 üzenetére
Van egy Light Super típusa, most nagy kedvezménnyel
-
matex
aktív tag
válasz
Thunderzolee #32401 üzenetére
Az ajánlottak alapján a Xiaomi Elite lesz a befutó.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32396 üzenetére
Titulus… másik topikban is volt aki nagyon lovagolt azon, hogy neki már veterán, vagy őstag, félisten a rangja, tehát jobban tudja… na ezért akar Modi lenni.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32396 üzenetére
Ehhez nem moderátor kell, hanem topikgazda. (Éppenséggel én az vagyok - máshol -, ám volt olyan topik, amiben már csak voltam, másikban meg udvariasan visszautasítottam a felkérést, mert nem akarom borzolni az idegeimet minden marhaság elolvasásával.
)
-
matex
aktív tag
válasz
Thunderzolee #32395 üzenetére
Természetesen én sem szeretném, ha gyorsan menne, ezért is írtam, hogy elég a 25-30km/h, mivel "lassabbat" nem találtam, és nem szeretnék gyerek rollert venni.
Mindenképpen újat szeretnék. Emelkedő csak minimális van a környéken. Egy nap max. 5km-t fog megtenni, így "nem számít" a hatótáv.A két ajánlott modell még beleférhet, plusz 10-20ezer forinton ne múljon, hogy minőséget kaphasson.
Köszönöm szépen a részletes válaszodat!
-
válasz
Thunderzolee #32382 üzenetére
Ja. Köszi az infót.
-
DarkGubi
aktív tag
válasz
Thunderzolee #32380 üzenetére
Köszi, de nem kell, a 1,7A-s is tölti rendesen (csak lassabban), jelenleg így a töltés meg van oldva. Az biztos, hogy egész éjszaka töltőn kell tartamom.
Ja, hogy a beépített. Még megkérdezem a közeli roller szervizt ők mit mondanak/ajánlanak. Utána döntök (fel valamit).
-
válasz
Thunderzolee #32380 üzenetére
Eredeti és 5A-es?
-
Aaron14
őstag
válasz
Thunderzolee #32376 üzenetére
Köszi, ezzel most sokat segítettél.
-
válasz
Thunderzolee #32362 üzenetére
Nekem ez a saját listám amit használnék:
Pálcika: Ninebot Max G3
Kompakt: Teverun Blade Mini Ultra
Közepes: Nami Klima Max
Nagy: Dualtron Thunder 3 -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #32363 üzenetére
Kevés pénz szinte garancia arra, hogy valami nem jó, mert annak sincs meg az anyagi feltétele, hogy minőségi alkatrészekből rakják össze.
A kicsit magasabb árazással ezt az alapvető hibát már elkerülték, normálisabbnak tűnő kijelzőt kapott, normálisabb kezelőszervek (index, gázkar) és talán a fékkar és a fék is jobb. Olcsó, gagyi megoldásokból most sincs hiány, azok a kormányvégi irányjelzők amikor mondjuk álló helyzetben feldönti a szél, akkor fognak széttörni.
Majd az idő eldönti, ami nagyban attól függ miként öregszik. (Meg hogy mentes-e a konstrukciós hibáktól. Mechanikailag és elektronikailag.) És tudom az én mániám, de az IPX4-es minősítés az nagyon alacsony! Amikor nagy a tűrés a méretek között, gyenge az összeszerelés, hiányos a tervezés, annak a jó bizonyítéka így 2025-ben. Ninebot-Segway-ek már IPX6-nál járnak.
Viszont nagyon gyanús, hogy erre sem a kerékpárokra vonatkozó szabályok lesznek érvényesek, autók közé meg azért gyenge, így marad neki a falusi használat. Olyan utak, ahol kicsi a jármű forgalom.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #32356 üzenetére
Alap kérdések, mennyire lehetne most pont ebben a termékben, a KuKirin A1-ben bízni az elődök után? Az egész cég működésének, értékesítésének, minőségbiztosításának a modellje nem változott.
És kezdhetjük a konstrukció egyik szokásos elemével, indokolatlanul nehezek. Ez is 25,5 kg, ami vízválasztó.
Ha egy roller esetében legalább 3 éves élettartammal számolunk, akkor az árához nyugodtan hozzá lehetne (kellene) számolni 3 évnyi biztosítás költségét. Legalábbis azokhoz a rollerekhez képest, melyekre nem kell biztosítást kötni (vagy a tulajdonos nem szeretne, esetleg a kategória különbség miatt alacsonyabb összeg lenne).
És azt is, hogy ezt hol szabad majd használni városon belül?
-
válasz
Thunderzolee #32356 üzenetére
Ki van "tíltva" a kukirin a boltból. Szerintem egy minőségtelen hulladék. Ami nem is lenne gond csak a sok kuponos linkes úgy adja elő a videókban mintha nem létezne más.
Ennyi vázat törni akkut gyulladni én még nem láttam.Amíg szereltük sokszor a gari idő negyedét nem bírta ki a vezérlő bennük.
Az A1 az egyetlen ami még nekem is tetszik, de ismerve a márka minőségét nem tudom mennyire lesz tartós.
-
whbear
senior tag
válasz
Thunderzolee #32329 üzenetére
Köszönöm a válaszokat. Olyan 300k max a keret. 50 éve kétkerekűzöm, pár éve egy M365-el jártam sokat. Autó helyett jó időben a robogót szeretném leváltani vele mert 40 fokban kényelmetlen a bukó, macerás benzinezni és a környezet védelem sem mindegy. Munkahely oda vissza, bolt, kisebb járatok hogy ne kelljen beindítani 3000 ccm dieselt.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #32313 üzenetére
Alumínium öntött villa, ilyen ellen lehet védekezni. Nem szabad használni egyáltalán, én nem is merném.
Egyébként az autóhoz használatos pedálos pumpa, amin van nyomásmérő, szintén bevált, úgyis ritkán kell fújni. Ez persze nem hordozható fajta. De amit építettem CST külső, kínai belsővel nagyon jól tartja a nyomást. Megraktam jól hintóporral is, hogy ne dörzsölődjön, 1500 km és még nincs baja.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #32313 üzenetére
Ugyanabban az ársávban bőven van választék. Egy közös dolog van bennük, gyatra tervezés, rövid és a beszámolók alapján szinte behajthatatlan garancia komoly probléma esetén, rövid szerelésmentes élettartam, gyors öregedés.
Ha csak a hasonló, C lengővillás rollereket nézzük a RendeljKínait kínálatából:
ANGWATT CS1
JOYOR S5-Z
OOTD T10
iScooter iX7 Pro
Itt némileg eltérő rollerek vannak, hasonló árazással.
Lásd korábbi hozzászólásom, ott is bemutattam hogy a Kugoo G1-is csak egy "klón", egy licence, és vagy 15-20 másik cég készít hasonló példányt belőle. Gyártók jönnek, mennek, nevezik át magukat, készítenek hasonló modelleket hasonló áron, hasonlóan alacsony szolgáltatásokkal. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32313 üzenetére
Gyönyörű. Pedig elvileg erősebb konstrukció, mint a klónja (Kugoo S1), de eddig az etwow is acél első villát használt, masszívabbat, csavarozva, nem hegesztve. Ez meg alu öntvény.
-
vigyorgó
tag
válasz
Thunderzolee #32299 üzenetére
Értem, köszönöm!
-
vigyorgó
tag
válasz
Thunderzolee #32293 üzenetére
Köszönöm, a kiegészítést!
-
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #32295 üzenetére
Igazából választanék szívesen az újabbakból (nem ragaszkodnék a G2-höz), viszont szeretném, ha 30-al tudna menni. Azt meg nem tudom, mikorra lesz az F3/G3 feltörhető úgy, h ezt a feltételem teljesítse.
Dhgate-ről vagy hasonló oldalról véve valóban eléggé kétséges a G2 garanciája. Kvázi én azt úgy veszem, h nincs...
Pár hónap múlva cserélném a G30P-t, lehet írnék majd Rád privátban egy-két kérdéssel akkor.
-
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #32293 üzenetére
Én majd újként vennék G2 global-t, remélem azt már nem fogja érinteni a probléma. Csak nem elfekvő, első kiadású lesz.
-
válasz
Thunderzolee #32275 üzenetére
Lejárt, és felrakta újra.
Egyébként ő szokott ide a topicba is írogatni.Én vonattal szoktam az ilyesmit megoldani. Igaz, a cégemtől kapok országkártyát havonta, autóval sokszor nekem se érné meg elmenni meg visszajönni valami cuccért.
(Mondjuk Szombathely vasúti közlekedédését jól hazavágta a közlekedési miniszter ámokfutása. Folyamatos a 20-as vonalon a vágányzás itt is, ott is, ill. 2027-ig kell várni az Ajka-Veszprém közötti szakasz helyreállitására is.) -
vigyorgó
tag
válasz
Thunderzolee #32275 üzenetére
Hardveraprón már nincs fenn a hirdetés, de köszönöm a tippet!
Mondjuk a használt rollertől tartok mert nem értek hozzájuk.
Illetve én szombathelyi vagyok, nincs autóm.Ha távol van tőlem a vétel nem tudom megoldani a vásárlást.
Még alaposabban utána kell néznem ennek a típusnak de azt már látom hogy súlyra nem annyira praktikus mint az f3-as, viszont a sebességkorlátozás feloldható, ez jó. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32280 üzenetére
Ez tisztán szoftver kérdése. Pont ezért kellett a firmware-t is átütni, amikor az ember ilyet csinált, merthogy csinált boldog-boldogtalan: műszakilag semmi akadálya, hogy két akku egyszerre táplálja a hajtást, akkor sem, ha az egyik a másiknak épp töltőként mutatkozik.*
A legnagyobb gond szerintem, hogy a töltő port egyszerűen nem erre van méretezve...
Egy átlagos roller is képes 20A körül fogyasztani. Ha ezt elosztod 2 akkura, még akkor is 10A marad akkunként, amitől hosszú távon a töltő csatlakozó elolvad. (Célszerű dedikált, jóval nagyobb áramot biztonságosan átvinni képes csatlakozóval párhuzamosítani.
)
*: van olyan BMS, ami ilyenkor lekapcsolja a kimenetet, tehát valóban nem megy olyankor a hajtás is, de általában azért nem ilyen egységsugarú BMS-ek vannak: programozhatók...
Szerk: természetesen vannak töltő csatlakozók nagyobb áramra, de akkor sem érdemes azt felhasználni ilyen célra. Eleve milyen már, ha tölteni akarod, akkor szét kell húzni?
A másik meg, hogy ha nagyon eltér a két akku feszültsége (egyik le van merülve, másikat meg feltöltötted), akkor igenhülye (Darwin díj) ötlet párhuzamosan összekötni őket, mert baromi nagy kiegyenlítő áramok indulnak meg... Ha mindez a töltő csatlakozón keresztül történik, az tényleg elolvad.
Ha nincs kiegészítő védelem, ez nem bolondbiztos, sőt!
(Ilyen kiegészítő lehet pl. a korábban emlegetett Denis Yurev-féle RITA adapter. Annak az érdekessége, hogy kifejezetten eltérő feszültségű akkukkal is megbirkózik, mert felváltva használja őket, tehát nem csak egy sima párhuzamos kapcsolás. Erre épített bizniszt.
)
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32280 üzenetére
ezért írtam, hogy valszeg kellene neki egy okos vezérlö... egy tag a redditen csinált már dupla akksis megoldást (párhuzamosba kötötte) elvileg elmegy ezzel kb 100km-t.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32278 üzenetére
amúgy miért nem opció egy olyan akksi csomag, amit a töltö portba dugva hatótávnövel...? Gondolom vezérlés is kellene neki, hogy tudja mikor tölt, mikor van csak extra power, de na... nem vagyok egy e.mérnök, csak érdekel a véleményetek.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #32216 üzenetére
Google-találatok szerint nagyjából február óta kezdtek megjelenni ilyen tartalmú cikkek, ha jól látom, az új KRESZ-re vonatkozóan:
"A kisebb teljesítményű roller 25 kilométer per óránál kisebb sebességgel képes haladni, és csak 12 év felett lehet vezetni. A 12–13 évesek egy-két éven keresztül csak kerékpárossisakban használhatják. A járdán maximum 10, máshol 20 kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek."
Hogy ez valami félreértelmezés vagy tényleg ez a sebesség lesz érvényes a felnőttekre is, azt nem tudom, de megtehetik, ha akarják.
-
válasz
Thunderzolee #32216 üzenetére
KRESZ szerint a 20 km/h hibrid kerékpárúton érvényes. A cikk egy marhaság.
-
válasz
Thunderzolee #32189 üzenetére
Upszika. Azért lett amúgy sárga, mert már piros nem volt. Akkor majd leszedem a G30-ról.
Szerk:
Elől hogy néz ki?
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32189 üzenetére
Jogos. Egyébként az nem egy rendszám tartó eredetileg? Tudom, még nem tartunk ott.
-
LeadR
csendes tag
válasz
Thunderzolee #32100 üzenetére
Érdekes módon nincsen egyáltalán olyan amit ki tudnék próbálni, a lime rollereket használom nagyon ritkán. De majd nézelődök mindenképp.
Köszi. -
LeadR
csendes tag
válasz
Thunderzolee #32097 üzenetére
Köszi!
Ahogy érzékelem a legtöbb továbbra is ebben a 17-21kilós tartományban mozog, így ebben az értelemben szerintem nincs túl sok jelentősége, szóval valójában marad a pro2, ha lényeges a súly, mert ott már számíthat a 14 vs 20. Innentől kérdés, hogy akkor a többi az tud-e bármi extrát drágábban mint az új Xiaomi 5. A segway-nél én nem látom, hogy mi indokolná a felárat, talán számít ennyit valós használatnál a 350 helyett a 400/450w (ellenben viszont 36v-os vagy hiányzik róla a lengéscsillapítás)? Azt felfogtam, hogy akkor elvileg a segwayeknél a legegyszerűbb a szoftveres módosítás, de a többinél akkor ez már jellemzően kizárt? (Tudom, hogy régebben elterjedt volt ez a xiaomi-knál is)
A 4 pro (2nd gen) -nél, szintén ez a kérdés, hogy ténylegesen ennyivel erősebb, hogy akár megéri lemondani a lengéscsillapításról?
Itt van még esetleges alternatívaként a Navee S40, ami viszont biztosan támogatja a helymeghatározást, és van hátsó felfüggesztés is, viszont csak 36v. -
bumlet
csendes tag
válasz
Thunderzolee #32081 üzenetére
Szia, köszi szépen, később átnyálazom.
Nem lenne gond ha tud gyorsabban is menni mint 25km/h, illetve a vonat többnyire a Flirt/Kiss/Desiro vonal, néha IC, az kb 2 havonta, -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #32088 üzenetére
Csak annyit pontosítanék, nem feltétlenül az eredeti fw verziónak kell lenni. Lehet hogy csak a 3. frissítéssel zárnak be olyan kiskaput, amivel be lehet nyúlni a rendszerbe.
Van olyan modell, amit mondjuk másfél éven át gyártanak, és a széria elején más fw verzióval jelenik meg1, mint az egy évvel későbbi modellek.
De a lényeg, hogy minél korábbi a verzió, annál nagyobb az esély a későbbi módosításra.
#32089 Emunem,
A BT-t, azaz a BLE részt se frissítsd le!
Utólag bármikor megtehetnéd, de pl. a Xiaomi Pro 2 rollereknél is csak azoknak lehet Bluetoothon keresztül módosítania vezérlő szoftverét (DRV-t), aminél a BLE kisebb, mint a 155-ös verzió. 155-től egyéb trükkökhöz kell folyamodni (ST-Link, régi gyártású kijelzőt kell venni (az tartalmazza a BLE-t), vagy másik roller kormányát kell rádugni.) -
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32088 üzenetére
Akkor hagyom
ha jól értem, akkor max a Battery, meg BT-t érdemes frissíteni, többit hagyni kell békén…?
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32071 üzenetére
és a poén az, hogy ismerek valakit, akinek a gagyi kínai nagyon bevált 3 éve... 72 kg-os egyénröl beszélünk, napi használósnak van a roller. 1x kellett akkut cserélnie, de már szteroidos xiaomi akksi van benne.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32071 üzenetére
Hát igen, nagyobb az akku, mégis olcsóbb: mi baj lehetne?
-
csoki46
senior tag
válasz
Thunderzolee #32015 üzenetére
Nincs konkrét elképzelés, elég a 25 km/h végsebesség, ha kicsit masszívabb felépítésű, az természetesen előny.
-
jackal79
aktív tag
válasz
Thunderzolee #32004 üzenetére
Ez egy jó ötlet volt
. 210 kpa-t ír, ha jól tudom az 2,1 BAR?
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32000 üzenetére
ezt tudom, 3d nyomtatásból, meg ios felületről (win-es felületet azért nem írom, mert már vajmi keveset lehet tenni a hülyesége ellen) ismerős a
türelem rózsát terem
dolog. De nekem még szög gyári az app, örültem., hogy nem 2025-ös gyártású, mert ezzel még lehet sok mindent okosítani...(WMA (YT) szerint is a régebbi szoftver egyszerűbb, jobb volt, hát én nekem nincs viszonyítási alapom, de elhiszem neki
)
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #31967 üzenetére
Hol írják hogy ECO módban tesztelik?
Szerintem egy hülyeség. Csak te költötted hozzá.
Vagy írj konkrétumot, ne azt, hogy a Xiaomi oldalán, ami valójában akár 1 millió weboldalt is jelenthet.https://www.mi.com/global/product/mi-electric-scooter-pro-2-mercedes-amg-petronas-f1-team-edition/
* The battery was tested fully charged, with a 75kg load, at 25℃, with no wind on a level road in pedestrian mode at a uniform velocity of 15km/h. Actual results may vary based on differences in temperature, load, wind speed, road conditions and other factors.*
https://www.mi.com/global/product/xiaomi-electric-scooter-4-pro/
*Riding range will upgrade to 55km* by OTA which will be released in August. New firmware will optimize the efficiency of the motor to increase the riding range.
https://www.mi.com/global/product/xiaomi-electric-scooter-5-pro/
*60km range: Using the scooter's official adapter to charge it, the scooter was considered fully charged when the indicator light on the adapter turned green. The scooter was then loaded with 75±5kg and driven at an average speed of 15km/h on a flat road in an environment with an ambient temperature of (25±5)℃ and a wind speed of ≤3m/s until the scooter speed dropped significantly and could not be driven again. Data comes from TIRT. Report number: OTA1-202403483.
Aki rámenős, az talán még a mérési jegyzőkönyvhöz is hozzájuthat. -
insight
aktív tag
válasz
Thunderzolee #31901 üzenetére
Köszönöm szépen az összefoglalót, megnézem ezeket.
A B opcióm az összecsukható e-bike, nekem a rásegítés is jó, de ott tuti gondjaim lesznek a pakolhatósággal. -
válasz
Thunderzolee #31901 üzenetére
A táblázatodban vélek egy kis pontatlanságot felfedezni:
F3: 70 km 15km/h-nál, és 50 km hatótáv 25 km/h-nál
G30EII :
65 km 15km/h-nál, és 45-50 km hatótáv 25 km/h-nál
F3-nál pedig még lesz bővítési opció is. -
BaLee
addikt
válasz
Thunderzolee #31904 üzenetére
Az F40E alattam (~108kg) kb. 25-26km alatt merült nullára. Mondjuk voltak benne emelkedők, de ugyanannyi lejtő is. És az utolsó pár km már szenvedés volt (pirosan villogó akksijelző meg 10km/h alatti tempó).
-
Aaron14
őstag
válasz
Thunderzolee #31901 üzenetére
Amúgy az F3 Pro nagyobb teljesítménye miatt nem kellene rövidebbnek lennie a hatótávolságnak? Vagy papírom ugyanannyi, valóságban meg eltér?
-
insight
aktív tag
válasz
Thunderzolee #31897 üzenetére
Féltem, hogy ezt a választ kapom, de akkor legalább nem kínlódok egy alkalmatlan pálcikarollerrel. A lime-os rollerek amúgy vígan visznek engem, dombra fel is akár, az a méret (ha összecsukható) még talán befér a kocsiba.
-
tolts.hu
őstag
válasz
Thunderzolee #31779 üzenetére
Ma visszakaptam a rolleremet a második javításból működésképtelen állapotban.
Írtam mostmár a fizz.hu nak meg xiaominak is, hogy mit csinál a TMX, és hogy kérem vissza a pénzem, vagy adjanak egy új rollert mert ez már paródia... -
válasz
Thunderzolee #31888 üzenetére
Ezt én értem, csak az azért jó, amikor 70W helyett 120-130W-tal tölt. Viszont nem tudom, hogy lesz e hivatalos gyorsabb töltő. Mert pl G30-hoz külső 5A-és töltőt is lehetett kapni.
Emunem: miért F2-t vettél? Az olcsóbb árazás miatt, vagy csak nem akartál várni az F3-ra?
Aaron14: mi a lekerekített?
-
válasz
Thunderzolee #31878 üzenetére
Köszi
, még majd külső akkumulátort is venni akarok hozzá, azt a tippet kaptam, hogy olyan 100K körül lesz.
-
Bella80_
tag
válasz
Thunderzolee #31852 üzenetére
Köszi akkor ezek szerint már egyikbe sincs, kár, van xiaomi mi pro 2 rollerünk abban még van szerencsére.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #31836 üzenetére
- én a sima F2 Pro-ról, ami E jelzésű. (igen, a D jelzésűt kerülöm, mint a fene, tudom mivel jár
)
- a 40-50 az a terv, aztán meglátjuk, mennyi lesz belöle roller + tömegköz. .
- khm... kb 80 kg (júliusra tutira meg lesz) lesz sajnos benne emelkedő is, bécs elég dimbes dombos tud lenni... Nyilván ahol érzem /hallom, hogy erőlködik, ott nem gyilkolom, de nagy átlagosan 15° a max közúton. (leginkább alatta, amit én tapasztalok, 14 / 13 / 21 / 22 kerület ami dombocskásabb)
- osztrákoknál azért vannak a törvények, hogy legyen mit leírni... a kutyát nem érdekli, egészen addig, amig valami baj nem történik... Akkor én meg a 450-os adatlapot fogom libegtetni...#31837:
Kurz gesagt: Für E-Roller gilt eine allgemeine Leistungsbegrenzung von 600 Watt, die in der Praxis nicht zwischen Höchst- und Dauerleistung unterscheidet.
Tehát a 450 tartós pont jó lesz, minden körülmények között.Vicces, hogy egy helyet nem találtam (Bécs + 25 km vonzáskörzet), ahol az F3 bármelyikét ki tudtam volna próbálni...
Sopron / Győr környékén van hely, ahol ki lehet próbálni? (Bolt, esetleg fórumtag)
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #31843 üzenetére
Szerintem a femlemezt o gyurte fel pedallal, nem allt ott ki semmi.
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #31832 üzenetére
Jol latom, hogy suspendbe ment a csaj?
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31839 üzenetére
Ahhoz, hogy leoldjon a hővédelem, első körben hőmérő kellene a motorba. Nem szokásuk belerakni, mert megdrágítja a gyártási költségeket... ugyanezért a vezérlőből is kispórolják, aztán megy ameddig megy. Jó esetben bírja.
(Tuning esetén jön ki, hogy mit nem bír.)
Amúgy teljesen egyetértek, a sok kamu csak addig működik, amíg nem kérik számon.
(Technikailag viszont egyértelműen jobb, ha inkább van hőmérő, ami tilt, mielőtt leég...
)
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31836 üzenetére
belassul 10km/h alá ... Nincs ezzel baj, csak ...
Csak sajnos konkrétan mégis van vele, mégpedig ha nagyon lassú tempóban nyekteted a motort, abban a tartományban borzasztó rossz a hatásfok: a belepumpált teljesítmény jó része nem arra megy el, hogy leküzdje az emelkedőt, hanem konkrétan fűtésre... Nem kell nagyon nagy fantázia hozzá, hogy kitaláljuk, mi lesz ennek a következménye. Igen, leég.
Ui: a miheztartás végett, ha egy 350W-os névleges teljesítményű motor ténylegesen annyi, akkor tartós 5-600W-tól egész biztosan le fog égni... (Ha bírná tartósan, akkor hazugság a névleges teljesítmény értéke, amit csak szabályozási okokból kamuzott be adott gyártó...) -
válasz
Thunderzolee #31836 üzenetére
Közben rákerestem. Januári cikk.
derstandard.at//die-wattfrage-welche-e-scooter-auf-oeffentlichen-strassen-fahren-duerfenAzt gondoltam így 15 évnyi fidesz kormányzás után, h nálunk van csak ilyen lakosságbarát kormány, de az osztrákok se semmik. Ezek képesek voltak a legrosszabb megoldást választani, és a legfeljebb 600 az a névleges mellett a maximálisat is takarja.
Viszont azt nem tudtam, h a képmutatás magasiskoláját is arrafelé kell keresni.
Egy kommentelő írta, h akérdésre a válasz, mely szerint ha 600Wattosnál nem lehet több a maximális teljesítmény, akkor hogyhogy árulnak olyan rollereket pl akár csak egy átlagos osztrák Media Marktban, amelyek ezt a korlátot meghaladja - nos, náluk a kereskedő nyugodtan eladhat olyan rollert, amit aztán a vásárló nem használhat legálisan kb sehol, mert a végfelhasználó dolga ismerni, és betartani a szabályokat.
A német Segway F3 Pro, G3 is megmosolyogtató, 500/1200W-ot, illetve 500/2000W-ot tüntetnek fel a német specs listen az 550/1200, ill. 700/2000W helyett ; igazodva az előíráshoz. Ügyes. -
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #31792 üzenetére
na, hát az F2 Pro az tud 22-s lejtöt, 900w, almával megtalálható, és tudja az 50+km-t (fenntartásokkal) és csak 18,5 kg kb...
A g2 max meg szinte minden ugyanaz, csak 70km táv, gyorsabban tölt, és 24,5 kg... és + 150€
Mivel a párom is fogja használni, így "sajnos" csak az F2 Pro az egyetlen jó alternatíva a súlya miatt. (Xiaomi 5 pro / max 22+kg, és drágább, 4 pro meg csak 20kmh-t tud) F3 pro (sima F3 csak 20%-t tud) sajnos elő rendelős (ki tudja mikor jön meg, senkinek semmi tapasztalat vele) de viszont csak 19,5 kg.
Sokminden szól az F3 pro mellett (pót akku!!) de nem tudom, hogy ki fogom tudni használni a + tudását. Jellemzően feleségemnél max 9 km-t kell abszolváljon, mikor nálam van kb 40-50 km-t (közben kb 3 órát tud töltődni).
Hétfőn eldől, holnap megtapizzuk ha lehetöség van rá mind2-t, aztán meglátjuk.
Köszönöm a segítséget! -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31832 üzenetére
Mert ugye a kormányt fogni nem kell két kézzel, meg lehet hátrafelé nézegetni is, LOL.
-
Crus
őstag
válasz
Thunderzolee #31831 üzenetére
Egy kicsit pont ez a lényeg, hogy én amit csak bírok magam szerelek meg... még autón is. Szóval CFW-t is magam szeretném :-) (Ma pl. gyerek távirányítós robotját javítottam meg, cirka 1.5 órás meló, belül a térdízületnél eltörte, persze nem szólt a kis sneci, csak látom, hogy borul gyakran a masina.)
Áááá, nem akarom eladni/venni másikat, mert nem vagyok én olyan hc rolleres, nem is leszek soha, így tényleg jó ez nekem... de kedvet is érzek egy kicsit a felpimpeléséhez :-)
Igazából ahhoz kell, hogy a környékre (max 15km) elugráljak ügyeket intézni úgy, hogy ne folyjon csatakokban rólam a víz, mint korábban kerékpárral, viszont van pár szakasz, ahol életveszélyes szintű az út minősége. (Autót meg ilyen kis távokra nem szívesen veszek elő, az autónak se jó, meg a pénztárcának se, környezetről nem is beszélve.)
Monorim index most valami 6k az kb. nem pénz érte :-)
-
Crus
őstag
válasz
Thunderzolee #31829 üzenetére
Köszi!
Eskü most is sokat kerestem, de nem láttam képeket tőled erről...
Az a helyzet, hogy 2 év garival vettem még tavaly, agyonakciózva, kuponnal 150k volt. Ahogy nézegettem 80k alatt Monorimből megúsznám az első (légrugós!) és hátsó rugóstagot. Ez nem tűnik annyira brutális árnak, (főleg, hogy a roller induló ára cirka negyedmilka volt, majd egy ideig még 300k felett is járt, szóval így próbálom nézni.)
Eléggé dimbes-dombos helyen élek és minap 100% töltés, full sport mód és világítás mellett elvitte a 82 kilómat 2x15km-re és még 25% maradt az akkuban, ill. mászott meg olyan emelkedőt, amit nem gondoltam volna, szóval alapvetően ennyiért elégedett vagyok vele.
Elvi kérdés: Ha tavaly ősz vége felé volt utoljára gyári FW update rajta, elvileg lehet belőle magasabb sebességet csiholni valamilyen CFW megoldással? Néha nem lenne rossz, főleg ilyen 2x3 km postára futkosásoknál tudnám díjazni, ha picit gyorsabban menne a dolog.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #31780 üzenetére
F2 Pro miért nincs a listában, az miért nem ajánlott? (549 most MM-ben kint)
-
Kis Tigris
tag
válasz
Thunderzolee #31784 üzenetére
Erre gondolsz? A törlésre?
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #31780 üzenetére
Köszönöm a tippeket!!
(Azt elfelejtettem írni, hogy osztrák oldalon lesz használva)
IScooter gyári csippes, 25/45 a limit. Egyenlőre ez az ár érték bajnok nálam, de a xiaomi meg a segway szervízháttere is nagyon kecsegtet…
Meg amúgy is, csak apa vadulna a géppel, család 25-el használhatja… -
t1
veterán
válasz
Thunderzolee #31750 üzenetére
Köszi a hozzászólást
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #31709 üzenetére
Nem létezik olyan roller hogy Mantis Dual. Csak egyes Bulgáriában és egyes magyar boltoknál majomkodnak ezzel.
A 11 különböző Mantisból csak egyetlen egymotoros típus van.
Az illető a 10-es kerekűből a legkisebb akkus típust, az ECO 800-at rendelte, és abból az egymotoros változatot küldték el neki? Az könnyen megeshet.Vagy mondjuk Mantis 8-ast rendelt, abból nem is létezik egymotoros, így "üres" Mantis 8-as kerék sem létezik. (Skywalkerből mondjuk van hátsó kerék meghajtású 8-as, legfeljebb annak a kerekét kaphatta meg.) De akkor mit csinál a motorhoz menő kábellel? Elcsípi? Meg az egész rendszert (szoftvert) nem zavarja ha hiányzik egy motor?
-
BBpeter
tag
válasz
Thunderzolee #31709 üzenetére
Esetleg egy jó sisakot tudnátok ajánlani hozzá?
-
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #31716 üzenetére
Köszi szépen a linkeket, este elmentem őket. Mindenképp újat akarok venni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Óra topik
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- PlayStation 5
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Synology NAS
- Autós topik
- 3DMark (2013) eredmények
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Filmgyűjtés
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- AKCIÓ! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged