Hirdetés
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28897 üzenetére
Meg egy javaslat, de ez mar tenyleg aprosag. Senki nem hulye itt, ha a valasz gombra boksz, nem kell bemasolnod mindig az elozo hsz-eket, mert nagyon hosszu es ertelmetlen.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28897 üzenetére
,, soha nem is volt semmi közöd semmilyen gépjárműhöz, nem ez a szakmád" . Hat ez a nagy bajod, kb 100 ezer km-t lenyomtam kamionnal is amiken lovakat szallitottunk, nagyon bosszantott volna egy uleses rolleres banya, aki miatt fekezni kellett volna
Most rollerezek is , mert praktikus arra, amire valo!
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #28893 üzenetére
"Nincs értelme azon vitatkozni, hogy kinek jó nem jó a Kukirin."
Ez egy szakmai fórum. Illene azért tisztázni, kinek lenne ildomos ajánlani, és milyen feltételekkel, milyen kiegészítésekkel. Ehhez az egyezséghez viták révén jutunk el. És remélem eljutunk!
Lehet ajánlani ezeket a Kugoo, KuKirin gépeket, - írtam már többször is - megvan ennek a piaca. Aki szeret szerelni, érti is mit csinál, vagy van egy jó szerelő ismerőse és első útja hozzá vezet. Be kell árazni ezt is.
Utána is ésszel használja, mert egyes konstrukciós hibákjószerivel javíthatatlanok."
Másképpen, nem éri meg megjavítani! Gazdaságtalan.
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28892 üzenetére
"A szerszamgyujtogetesedrol csak annyit, hogy van aki annyi ido alatt, amig te egy rollerbol egy autok kozotti kozlekedesre teljesen alkalmatlan cuccot osszetakol, "
OK ! Lenne egy kérdésem.Mennyit kell használni, hány kilométert kell fusson hiba, és baleset nélkül a forgalomban a gép ahhoz, hogy kiderüljön, hogy nem tákolmány, hogy nem esik szét, és nem veszélyes senkire?!
Egyébként tök mindegy mit mondasz mert úgy gondolom, hogy nem vagy kompetens, soha nem is volt semmi közöd semmilyen gépjárműhöz, nem ez a szakmád, és nem értesz máshoz csak ahhoz hogy a másikat b@sztasd !
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28892 üzenetére
Mivel ugy erzem, hogy ram celoztal, helyesbitenek par csusztatasodat.
A sajátodat helyesbítgetsd, Ne az enyémet !Soha nem mondtam( mondtuk) , hogy nem lehet. Azt mondtuk, hogy nem arra lettek kitalalva.
Nem arra lettek kitalálva, hanem arra, hogy el lehessen jutni vele A pontból B pontba, ha adottak a feltételek.
Önkényesen leszűkítetted a halmazt, ami nem helyes.
En peldaul lovagolok, de 2024 ben a lovasok sem a loval jarjak a vilagot, hanem erre alkalmasabb eszkozokkel, a lovakkal sportolunk.Hogy jön ide a lovaglás ?! Én meg síelek és ...?!
Nem kéne keverni a sportolást, a helyváltoztatási szükséglet kielégítésével.
Szóval ne keverd a szart légszives!
Egyébként meg ahol nem tilos, ott akár lovagolhatsz is a KRESZ szerint az úton, mert megteheted.
Arrol mar ne is beszeljunk, hogy te nem olyan helyekrol beszeltel, ahol nincs tomegkozlekedes, hanem az izzadt tomegkozlekedok szagarol...
Nem unod még, hogy sorra beégsz, amikor le akarsz járatni:Itt például csaló voltam. [link] Aztán kiderült, hogy a Metró nem is megy 50-es átlagot, hanem csak kb. 30-at.
Aztán egy magyar rendőrtiszt nem elég jó neked, a görög talpas jobban tudja a hazai jogszabályokat... [link]..., mikozben te egy atalakitott tolokocsival akarsz az autok kozott baleseteket provokalni...
A szerszamgyujtogetesedrol csak annyit, hogy van aki annyi ido alatt, amig te egy rollerbol egy autok kozotti kozlekedesre teljesen alkalmatlan cuccot osszetakol, azalatt 10x annyi penzt keres a munkajaval es nem vesztegeti az idejet ilyenre, inkabb vesz egy robogot, vagy esetleg egy autot.
Kocsim van, robogó nem fér be a liftbe !És nem ! Nem fogom letagadni a kedvedért az autószerelő szakmámat, ami jogilag is megalapozza hogy ezt a hobbit otthon űzzem.
A csaladodat pedig oszinten sajnalom, ha a ferfiak olyan allapotban vannak, hogy meg egy villanykortet sem tudnak kicserelniFelnőtt emberek, és ha lennél elég bölcs,- ami nem vagy- akkor értenéd, hogy a rokonait az ember nem maga választja meg!
Őszintén nem értem, hogy miért tiltakozol kézzel-lábbal az ellen, ha egy hozzáértő szakember otthon szereli a járművét.
Ja bocs, de mégis értem, mert Te olyan vagy aki még egy égőt sem tud becsavarni, hanem hív egy szakembert, olyat mint én. -
Dr. Szilikát
őstag
Nem tudom, szerepelt-e a topikban Szlovákiában is volt eset:
Persze, nem akarok én sem Kukurin bűnbakot kiáltani (nekem is megvan a saram, amikor néha 230 V-ot kötök magamra) nem árt észnél lenni.
-
PociAti
őstag
Akkor tényleg lecserélték a rossz hírű TMX szervizt és ez a Tanfield már korrekten áll a dolgokhoz. De ez így mégiscsak félig jó hír.
A rossz az benne, hogy valami széria hiba lehet az ES10 elektronikájával, és nincs hozzá szükséges alkatrész. Pedig elég komoly gyártóról van szó, nagyobb lakossági gépeik elég jól szerepelnek a teszteken.
Electric Scooter Guide 2024-es tesztjén 166 rollert vetettek górcső alá, Off-Road kategóriában élen végzett a Panther modell, de a Neon Pro-ról is nagyon jókat nyilatkoztak. Leginkább ezeknek a srácoknak a véleményére adok.
Szerelős videókat nézve pedig nagyon jól megtervezett és összerakott gépek az Okai rollerek.És ha már nekik nincs alkatrészük, mit lehet a többi cégnél???
Az árukeresőn 88 gyártó rollerét sorolják fel, több, mint 622 gépet!
Van benne redundancia, amikor ugyanazt a terméket eltérően vitték fel, így 2 különböző rollernek számolják, de rengeteg népszerű modell már nem kapható, azok nincsenek a listában, így ez a 500-600 körüli típusszám reális lehet. Azok közül mégis hányhoz van normális alkatrész és szervizes? -
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28886 üzenetére
"Nincs értelme azon vitatkozni, hogy kinek jó nem jó a Kukirin."
Ez egy szakmai fórum. Illene azért tisztázni, kinek lenne ildomos ajánlani, és milyen feltételekkel, milyen kiegészítésekkel. Ehhez az egyezséghez viták révén jutunk el. És remélem eljutunk!
Lehet ajánlani ezeket a Kugoo, KuKirin gépeket, - írtam már többször is - megvan ennek a piaca. Aki szeret szerelni, érti is mit csinál, vagy van egy jó szerelő ismerőse és első útja hozzá vezet. Be kell árazni ezt is.
Utána is ésszel használja, mert egyes konstrukciós hibák jószerivel javíthatatlanok.
És nem szabad pusztán a "látvány" és a marketingesek által kreált hamis gyári paraméterek alapján dönteni, a valóság néha mást mond.
És persze ott van a tartósság, melyben a konkurenciához képest fele vagy negyed annyit vállal.
https://www.kugooscooterusa.com/pages/warranty
https://www.kugooescooters.com/pages/warranty-policy
Akkumulátor 6 hónap garancia, Motor 6 hónap garancia, Vezérlő 6 hónap garancia, Töltő 3 hónap garancia, Kijelző 3 hónap garancia.Nem csak a vásárlás pillanatában kifizetett összeget kell nézni, hanem hogy 1 év múlva mit fog érni.
Az ilyen és ehhez hasonló üzletpolitikával rendelkező cégek (pl. akik gyenge klónokat értékesítenek) piactorzító hatásuk van. Telítik a piacot olcsó, megbízhatatlan működésű, balesetveszélyes szarokkal, amit végül a rolleres társadalom egésze fogja megszívni.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28886 üzenetére
Mivel ugy erzem, hogy ram celoztal, helyesbitenek par csusztatasodat. Soha nem mondtam( mondtuk) , hogy nem lehet. Azt mondtuk, hogy nem arra lettek kitalalva. En peldaul lovagolok, de 2024 ben a lovasok sem a loval jarjak a vilagot, hanem erre alkalmasabb eszkozokkel, a lovakkal sportolunk. Arrol mar ne is beszeljunk, hogy te nem olyan helyekrol beszeltel, ahol nincs tomegkozlekedes, hanem az izzadt tomegkozlekedok szagarol, mikozben te egy atalakitott tolokocsival akarsz az autok kozott baleseteket provokalni. A szerszamgyujtogetesedrol csak annyit, hogy van aki annyi ido alatt, amig te egy rollerbol egy autok kozotti kozlekedesre teljesen alkalmatlan cuccot osszetakol, azalatt 10x annyi penzt keres a munkajaval es nem vesztegeti az idejet ilyenre, inkabb vesz egy robogot, vagy esetleg egy autot. A csaladodat pedig oszinten sajnalom, ha a ferfiak olyan allapotban vannak, hogy meg egy villanykortet sem tudnak kicserelni
-
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #28885 üzenetére
168 000 Ft-ért ez valóban jó vétel, akkor is ha Kukirin.
-
cool79
csendes tag
Sziasztok,
Követem ezt a topicot pár hónapja,akkor még Ninebot D28-am volt,ezt eladtam és nemrég vettem egy ilyen "hülyegyerek" Kukirin G2-őt...
Néhány napja van meg,de már 100km fölött mentem vele,tudom ez semmi,de gondoltam megosztom a kezdeti tapasztalatomat,mivel én nem videók alapján itélek meg egy eszközt,hanem használat közben.
Mikor megérkezett,átnéztem az összes csavart,guminyomás,fékek,ahol kívánta kis olajat kapott (bowdenek).Jó kiállású,masszív gép,nem látok rajta semmi übergagyit,nekem kimondottan tetszik.Terepgumival szerelik,ami aszfalton(nem megyek terepre) egyrészt kicsit hangos,másrészt a tapadás sem tökéletes,de nem csúszik meg azért.
Majd ha lekopik,kap utcai gumikat.Rúgózik ugye elöl-hátul,nincs vele semmi gond,teszi a dolgát,be kell állítani súlyhoz.
Taposó épp elég széles (42es csuka),kicsit talán rövid,de hosszabb távon ha nincs kanyar,egymás mellet van a lábam,így kényelmes.
Nagyon tetszik,hogy van normális index elöl-hátul,ami nappal is látható és jó helyen van.D28-hoz képest más világ.
Hatótávról annyit,ha nem sietsz és beéred 25-30km/h val,50km kihozható.
Egyébként nem kattog,nem csattog,nem akar szétesni.Persze tudom majd idővel.. -
#00286064
törölt tag
Van olyan biztosítás, kötelező egyéb, ami zárt elromlása esetén (amivel lezárod) a rollert, fizet kártérítést? Teljesen új zár megadta magát, sajnos nem hagyományos módon lehetett csak kinyitni.
-
alphamooncam
őstag
Srácok !
Nincs értelme azon vitatkozni, hogy kinek jó nem jó a Kukirin.
Mások az elvárások sok esetben.
Én pl. szeretek szerelni, 40 éve gyűjtögetem a szerszámaimat, nem szívesen fizetnék olyan dologért, amit magam is meg tudok csinálni, de pl. a családban nem egy olyan FÉRFI van, aki egy villanykörtét nem tud kicserélni, kinek mi a preferenciája.
Nekem volt itt csörtém egy olyan fiatalemberrel, aki képtelen volt beismerni, hogy egy mikromobilitási eszközt lehet ponttól pontig használni tömegközlekedés igénybevétele nélkül. Mondjuk halvány fingom sincs, mit csinált volna ott, ahol nincs is tömegközlekedés, de ezt most hagyjuk.
Lényeg, hogy sokféle képen lehet használni az e-rollert, és el kéne tudni fogadni a másik véleményét, pl. azt hogy az ami az egyiknek szar, a másiknak éppen az a jó.
Ugye PociAti ?!
-
-
Obi-1
őstag
Egy jó hír az OKAI tulajoknak: a Tanfield három hét alatt lezárta a szerviz-folyamatot. Az én esetemben, a hol bekapcsol, hol nem hibára az lett a döntés, hogy nem javítható / nincs alkatrész. Mehetek a Euronicsbe: vételár visszatérítés vagy cserepéldány, nekem utóbbi lenne jobb.
-
válasz
wwenigma #28880 üzenetére
Belenéztem az utcaképpel Miskolc nagyobb utcáiba, hát én örömömbe ugrálnék ha felénk csak fele ilyen jók lennének az utak.
Erre felénk az összes pálcika elvérzik, kerékpárút meg kb sehol!
Itt 1hét alatt atomjaira törnének a pálcikák, már ha addig nem állsz vele fejre a 5-10.centis kátyúkba.
-
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #28878 üzenetére
De nem is fordul maguk alá az első kerék, és azt hiszem ez is komoly szempont. Főleg 50-es tempónál.
És ha már tempó, a (Kugoo) KuKirin G2 pont abban abban a szabályozási térbe kerül az új KRESZ révén, hogy kerékpárutat nem használhatja, de az autók közé egyáltalán nem való.
Mi lehet az ideális felhasználás a számára? Falu határában néha mászkálni egy kicsit?Az említett modelleknek kicsi a hatótávja? A Kínából rendelek oldal szerint napokban a Ninebot Max G30P, a 65 km elvi hatótávú modell lengyel raktárból 201k-ba kerül.
(Ja, és a Ninebot 75 kg-os személyhez adja meg a hatótávot, sokkal tisztábban kommunikálja a mérési metódusokat, a Kugoo 60 kg személyhez, és ezeket az apró betűs részeket - szélhámosok módján - elrejti, lehagyja.)Csak a féket cserélted rajta, meghúztad a csavarokat ... mert a Kugoo nagyon is igényli, hogy tüzetesen át legyen nézve. A Ninebot összeszerelésben köröket ver rá, és nem kell fékcserével kezdeni, nem kell szerszámokat venni hozzá, nem kell érteni a szereléshez, vagy szervizzel kezdeni.
Visszautalnék, ha valaki ezt élvezi a szerelést, annak ideális kiindulási alap lehet, de sajnos ennél a gyártónál ez nem kedv kérdés, hanem követelmény!
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
DroiDMester #28878 üzenetére
Ne haragudj de E2 Pro nem hullott szét itt miskolcon, nem a tüköraszfaltról híres. 500km van benne.
Ha neked jó a G2 akkor örülök neki de ha igenis komoly hiányosságai vannak és balesetveszélyes akkor nem értem a promotálást. Ha a szidott szar palcika rollerek esetén 100ból 99 jó az istenítettednél meg 100ból 99 problémás az jelent valamit... -
válasz
PociAti #28876 üzenetére
Az említett pálcikák labdába se rúghatnak egy G2 vagy G2Max mellett, de még köszönni is csókolommal tehetik!
Se hatótáv se kényelem szempontból nem opciók ezek a fogpiszkálók!
Kicsit(nagyon) túl tolod ezt a KUKIRIN ellenkampányt!
Én egy G2MAX.ot használok közel fél éve, a féket cseréltem rajta semmi mást(de ezt ugyan úgy kell egy 600.e res gépen is szóval ezt fel sem kell hozni hátránynak), meg a csavarokat húztam át, amit szintén minden másik gépen ajánlott végig nézni amit újonan veszel, tehát ez sem negatívum.
Ezen kívül SEMMIT NEM CSINÁLTAM\CSERÉLTEM RAJTA!
Nem kellett olajozni kenni sehol, nem nyikorog, nem nyekereg, nem kattog sehol. Köszöni szépen jól van így 1500Km megtétele után is.
Az általad említett fogpiszkálók 100Km után szét hullottak volna azon az utakon ahol én járok, de valószínű ennyit se bírtam volna menni velük mert az agyamat is szétrázták volna 10Km után a ~120Kilóval(~100vagyok +15-20kilót cipelek a hátizsákomba)
És nem kell 50-60.al rohangálni velük lehet menni kényelmes 35el is és nem fog szitálni, de amúgy 55.el se szitált nálam!
-
h1mpi
félisten
válasz
DroiDMester #28875 üzenetére
A Kukirin azoknak jó, akik szeretnek barkácsolni. Én azért is adtam el a G4-et, mert én nem szeretek/tudok. Amúgy első blikkre nem volt semmi gond a géppel a szokásos problémák mellett (szétszedni és átzsírozni, kormánycsapágyat lazítani, féket cserélni). Van egy nagyon komoly ember (Mészáros Józsi) Gödön, aki meg tudja bármelyik alsócsavaros rollert csinálni teljesen jóra. Ott még mindig kb. 600 000 Ft-nál jársz és egy komolyabb gép 1.5 millió plusz amit arra is rá kell költeni...
PociAti: "Visszatérhetünk a célközönségre: hiszékeny, naív emberek, akik az álmaikat kergetik, de nincs rá pénzük." - vagy csak nem akarnak 2 milliót rollerre költeni...
-
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #28875 üzenetére
"... hiába gagyi meg szar, de ennyiért nem kapsz mást, ..."
Pont ez a lényeg.
Gagyi szart ne vegyél!
Ez az alap felvetés.Ennyi pénzből vehetsz olyan rollereket, melyek 2 éves hazai garanciával, gondozás mentesen meg tudsz tenni 4.000 km-t (az esedékes gumiabroncs cseréig). Nem fog az első kerék magad alá fordulni, nem fog beszitálni, nem jársz úgy, mint a nyírteleki áldozat. És nem egy olcsó megoldásokból összetákolt gépen kell utaznod.
2 év hazai garanciával ott van mondjuk 120k-ért ott a Xiaomi Electric Scooter 4 Lite Gen2 EU (BHR8052GL),
vagy 140-150k környékén a Segway Ninebot KickScooter E2 E Pro.Ezekről elhiszem, hogy minimális szervizigénnyel a 10.000 km-t is teljesítik.
Reklámanyagokat elnézve a Kugoo cég szélhámosok áll, IPX4-es rollereket olyan termékfotóval hirdetnek, ahol kisebb patakokon kelnek át velük, pedig ahhoz már bizony IPX6 kellene. Visszatérhetünk a célközönségre: hiszékeny, naív emberek, akik az álmaikat kergetik, de nincs rá pénzük.
-
válasz
PociAti #28871 üzenetére
Ez megint csak a mellé dumálás!
A kérdésre választ nem adtál!
mondj 170-200.e ig gépet, ami jobb mint a kukirin! és nincs semmi bug hiba vele!
Nem tudsz mondani, mert ilyen nem létezik tehát továbbra is marad a Kukirin mert nincs ellenfele, hiába gagyi meg szar, de ennyiért nem kapsz mást, illetve kapsz ennél sokkal szarabbat!
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28872 üzenetére
Igazad van. Zöngés és zöngétlen hasonulás magyar nyelvnél jellemzően csak szóban használatos, írásban nem. (Vannak nyelvek, pl. a török, ahol írásban is hasonul.) Késő van már, néha becsúszik az ilyen baki.
-
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #28866 üzenetére
Nem kell túl nagy műszaki érzék felismerni azokat a műszaki hibákat, spórolós gagyi megoldásokat, melyekből felépítették a Kugoo a rollereket. Mintha friss diplomás mérnök csoportjából véletlenszerűen választottak volna ki 5 diákot a tervező csapatba, de az osztály 2-3 legrosszabb tanulójának fix helye lenne a Kugoo team-ben.
És íme egy példa a tipikus hozzáállásra:
"De ha már ennyire okosnak véled magad, akkor kérlek mondjál 170.e-ért legalább ilyen paraméterekkel rendelkező új gépet, amire bátran fel mernél állni és nincs tele hibával/buggal! sz.tem 3-4X ennyiért sem fogsz tudni ilyet mondani"Szerintem a cég vezetői is ebbe a hibába estek. Előbb szabták meg az összeget, és utána a biztonságosan teljesíthetetlen technikai paramétereket. Meg is lett az eredménye
Ennek a spórolásnak lett az ára, hogy normál mérnököket se sikerült leszerződtetniük.
Ha nincs elég pénz az álmok megvalósítására, akkor vagy az álmokból kell leadni, vagy elhalasztani arra az időre, amikor meg van rá a keret.Ha valakinek nincs 500.000 Ft-ja, de mégis nyomokban hasonló paraméterekkel rendelkező rollerra vágyik, az a Kugoo célközönsége. (Nem neked szánom, mert nem ismerlek, de az a célközönség, akiknek csak Suziku Swiftre van pénze, de akkor is BMW-t vesz, még ha egy kétszer visszatekert roncshalmaz is az. Az, aki ha kisebb összeghez jut, előbb veri el tetoválásra és alu felnire, mint a már rég esedékes fogorvosra. Meg lehet nézni, dohánybolt előtt milyen rollerek parkolnak, mely típusok vannak erősen felül reprezentálva.)
És véletlenül sem azt mondom, hogy minden Kugoo vásárló iskolázatlan holtkóros. Aki ért a szereléshez, élvezi is azt, annak jó kis alapot szolgáltat. Ilyen kikötések mellett talán még rendeben is van az ára. Továbbra is egy veszélyes jármű marad, de a teljesítmény kordában tartásával többnyire orvosolható.
De első ránézésre is rengeteg apró figyelmeztető jel jön szembe. Ezek a hibák néha halmozódnak, egymást erősítik. Ha nem akartak volna ennyi mindent belepakolni sokkal jobb gépet is össze tudtak volna hozni, és nem aprózzák el az összeg keretet gagyi megoldásokra.
-
AndrewTdi
addikt
válasz
Peaceliker #28869 üzenetére
természetesen
-
AndrewTdi
addikt
Sziasztok!
12 éves lányomnak keresek valami pálcika rollert suliba járni Gödöllőn belül. Normál méretekkel rendelkezik. Kb 110-120K lenne rá, használt is szóba jöhet. Nagyon nonamet nem akarnék.
Mi(ke)t ajánlanátok ezeket figyelembe véve?
Amit eddig néztem, az a Xiaomi scooter 4 és a 4 lite volt.(közben láttam pár hozzászólással lejjebb kerestek már hasonlót)
-
válasz
PociAti #28865 üzenetére
Micsoda professzionális hozzá értéssel nyilatkozol róla, legalább úgy mindha már lett volna ebből a konkrét típusból nálad és használtad is már legalább 3.hónapot folyamatosan hogy ilyen részletes beszámolót mondasz róla!
Szeretem azokat az embereket akik YT videókból tanulva, egyből mindent is tudó megmondó emberekké válnak!
A valóságban pedig még 1.percet sem álltak rajta, nemhogy ezen a típuson de ebből a márkából egyiken sem!
De ha már ennyire okosnak véled magad, akkor kérlek mondjál 170.e-ért legalább ilyen paraméterekkel rendelkező új gépet, amire bátran fel mernél állni és nincs tele hibával/buggal!
sz.tem 3-4X ennyiért sem fogsz tudni ilyet mondani
Sajnos nincs mindenkinek 4-500.e je egy kicsit jobb gépre pl: Mantis DUAL ami kevesebb tervezési hibával rendelkezik, de még mindég nem az a kategória ami tökéletes!
-
PociAti
őstag
válasz
Kis Tigris #28863 üzenetére
Nagyon sok magyar nyelvű videó készült már róluk, ennél a márkánál mindegyik anyagban kitérnek arról milyen komolyabb tervezési hibákkal rendelkeznek. (Kisebbekre ki se térnek, nem akarnak több órás videót készíteni.)
https://www.youtube.com/watch?v=Jcck0aFpfoQ
Ebben is elmondják, elcseszett tervezés, hajlamos a beszitálásra.
A G2 előnye a G4-el szemben, hogy gyengébb és pont emiatt kevésbé hajlamos a beszitálásra.Roller ami sokat akar, de kevés pénzből nem lehet azt normálisan megvalósítani.
Tipikus "hüjegyerek" járgány azoknak, akik menőzni akarnak. Milyen vagány kis gép, közben tele van konstrukciós hibákkal, olcsó gyenge megoldásokkal.Nem csak a gép alapvető hibái miatt gyűjti az áldozatokat, hanem a célközönsége is inkább az iskolázatlanok közül kerül ki, akik nem jól mérik fel a helyzetet. (Álmokat kergetnek a realitás helyett.)
Ha valaki ért a szereléshez, tudja mit csináljon és szereti is csinálni az javíthat a gyári állapoton, de tökéletes soha nem lesz. Tudni kell ellenállni a kísértésnek.
-
h1mpi
félisten
válasz
Kis Tigris #28863 üzenetére
Szia, G2-t nem ismeri még a piac, de biztos, hogy kicsi lenne Neked ekkora lábhoz. Oda minimum a G4 vagy méretben a hasonlóak lennének jók. Nekem volt G4, méretben nagyon kényelmes. Kinti vásárlás alap szinten nem gond, ha elromlik valami küldi a kicsi Kínai.
-
Kis Tigris
tag
Sziasztok. Roller vásárlás előtt állok. Max 150-200-at szánnék rá (indokolt esetben kicsit többet). 95kg és 186cm vagyok, szóval belépő széria ki is esett
Nagyvárosban, főleg melóba oda-vissza, valamint Urban/Stret fotózáshoz közlekedni használnám. Szóval az "esőállóág lenne a másik elvárás. A "deszkája" nem lenne baj ha széles, 47-es lábnak el kell férni valahol
Inkább az új felé hajlanék, de ha használt, gari az mindenképp feltétel. Mit tudnátok ajánlani?
Van most akcióban a Banggoodról, a KuKirin G2, most 168.000-ért meg lehetne venni kupon kóddal.
De hát Banggood :/ Gondolom ha valami baja van/lesz, garit nem egyszerű érvényesíteni. Van valakinek tapasztalata hasonló helyről vásárlásban? -
válasz
Thunderzolee #28861 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a segítséget.
Mindenképpen újban gondolkodom.
Kezdésnek szerintem most elég a Segway E2 E Pro.
Ha belejön és később szüksége lesz nagyobbra, vagy jobbra akkor lecseréljük. -
válasz
trol75 #28859 üzenetére
Nincs más, csak az amit kinéztél.
Utána az F2 sorozat van, meg a Xiaomi 4 Pro (2nd gen), de ezek már árben feljebb vannak. Árukeresőn meg tudod nézni az áraikat. Xiaomi külsőre kicsit talán fapadosabb, a Segwayeken akasztó is van pluszban.
Használtak között szokott lenni még F2, F2 Plus 150ezer körül, vagy akár alatta is. (Hardveraprón.)
Itt össze tudod az adataikat hasonlítani:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_26133-26133.htmlhttps://www.facebook.com/marketplace/item/721290913476202/
-
Sziasztok!
Teljesen kezdő vagyok a témában ezért fordulok hozzátok.
A lányomnak szeretnék vásárolni egy rollert jelenleg iskolába járásra és jövőre Szegedre egyetemi tanulmányira.
18 éves, 50 kg. Nincs emelkedő (Alföldön lakunk), napi 6-10 km. Mindenképpen 10 colos kerekeset keresek.
Az összeghatár 150-170e Ft.
Nagyon-nagy max. 200e ha van valami jó vétel.
A jelenlegi kiszemetem egy Segway Ninebot KickScooter E2 E Pro lenne.
Köszönöm a segítségetek előre is. -
PociAti
őstag
Nem minden átírás alkalmával lehet visszaállítani a széria számoz.
F40E esetében a szériaszám módosításával lehetett Global marketesre átrakni a rollert, így érhető el 25 km/h helyett a 32 km/h, de a visszaállítás során a 20 km/h sebesség (német verzió) lép életbe.Nem úgy megy, hogy kérsz helyette egy új gépet. Ők a megjavításra törekednek, ha nem jön össze, akkor adhatnak újat. De az nem bemondásra (kérésre) megy.
Pestiek nem tudom mit csinálnak. Vedd fel velük a kapcsolatot.
-
lacam
aktív tag
Oda-vissza írni a széria számot nem fog látszani valahol később? (valamilyen logban) Kipróbálnám a cruise control-t, így a gázkart ki lehetne hagyni a játékból s ha tempomattal fixen gurulok, meglenne a hiba forrása s ha az nem kerül csilliárdokba, megcsinálnám magamnak. (aztán visszaírnám az eredeti szériaszámra) Ha pár csavar egy csatlakozó széthúzása, akkor nem rakétatudomány. Ha szoftveresen is hozzá kell illeszteni az új (csere) alkatrészt, akkor természetesen hagyom a csudába.
Jah, azt még nem is írtam...a kormány egyenes állásakor (merőleges a platnival) a gép jobbra tart, hagytak benne egy jónagy csáléságot, de ez már a legkevesebb. Ez legalább videózható (fotózható)
Új gépet kérni a legegyszerűbb, kapni gondolom már nem ilyen sima ügy. Valószínüleg pont nem érdekelné őket, ahogy az sem hogy rendesen, hiba mentesen dolgozzanak. Nemtudom, ha felvinném Budapestre a címre, ami a weboldalon van, az megoldás lenne? Vagy ők csak a callcenter?
Párszáz km van a gépben de ha hozzányúlnak bármihez, az sz...rrá válik. Huh de megbántam már a Segwayt, pedig pont a neve miatt gondoltam azt, hogy ha baj van, nem egy "küldvisszapekingbe" kommenttel szúrják ki a szemem. -
PociAti
őstag
Én javasoltam az európai központot. Néhol így mennek a dolgok. Amíg a szervizesek szőnyeg alá tudják söpörni a makacs problémákat, addig meg is teszik. Lehet a helyi vezető a szűk időkerettel kényszeríti be őket hanyag munkába... Az ok mindegy.
Próbálj meg videót készíteni a problémás működésről. Aztán küldd el neki. Számodra a legszerencsésebb úgy tűnik egy csere roller lenne.
Egyedi firmware feltöltésével a régi Xiaomi rolleremen szabályozható volt a gázadás karakterisztikája. És úgy néz ki a ScooterHacking Utility az F2 roller családot pont támogatja:
"Most F-series scooters are now supported in SHFW 0.3.0 and above (except F2 and Fx0 Plus or F-Series with DRV3.x.x). Download latest ScooterHacking Utility to install it. This is the preferred way of unlocking full potential of your scooter."Ebben a videóban elsősorban a régió megváltoztatásával a sebesség limit feloldását mutatják be, de azért kitérnek pár finomságra.
https://www.youtube.com/watch?v=lTpunXJDFC8Viszont úgy látom Ninebotnál is áttértek a kombinált Cruise mode (tempomat) aktiválási szisztémára, az irányjelző és a gázkar 3 másodpercig tartó együttes megnyomásával lehet aktiválni azt. Ezzel teljesen kiküszöbölhető a véletlen aktiválás.
Meg van Charging Limit, 100%-os töltöttség helyett megadható már érték.Lényeg, hogy az egyedi szoftverezési lehetőség miatt a helyi szervizesek kezében is több eszköz van, ez segíthet a dolgukon.
-
lacam
aktív tag
válasz
DigitXT #28853 üzenetére
Oké... buta kérdés, hisz nem ismerheted a gépet (hacsaknem szervizes vagy, nem tudom) Fog ez hibakódot dobni?
Mint azt írtam, 2.5 hónap után kaptam vissza egy hőszenzor hiba, majd egy szerviz okozta hiba miatt. (Itt tanácsoltátok, hogy írjak panaszt EU központi email címre aminek elküldése után fura mód pár órával később már lett is reakciója, máskülönben szerintem még mindig a sarokban porosodna) szóval valszeg cseh szervízben nemigazán kedvelnek, tehát valami kézzelfoghatóbb kell a "random ugrál"-nál. Videóznám, bemutatnám a hibajelenséget, ha kódot produkálna. Addigmeg kapaszkodom (vagy önköltségben javíttatom, de akkor tudni kellene hogy párezer vagy soktizenezerrel kell készüljek). -
DigitXT
félisten
Ez messze nem része a normál szabályozási körnek. Meg fog dögleni.
Kurvaélet, hogy nem közlekednék így vele, mert ha pofára esel az fáj!
Vissza kell küldeni, hogy elbaszták, de ne javítsák meg: a pénzt adják
szépen vissza, aztán lehet venni olyat, ami működik normálisan... -
lacam
aktív tag
Nah, most értem haza kb 8km volt a táv..konkrétan néha (random) olyat visszavesz, hogy majdnem előre bukok. Fullgáz, 25km/ó. Csak ne blokkoljon le. Nem küldöm vissza harmadszor garanciáztatni, de amióta hozzányúltak, csak probléma van a géppel. Hiba forrása gondolom lehet a "gázkar" esetleg valami vezérlő egysége (nem értek hozzá, lehet zöldségeket beszélek) a lényeg, hogy nagyobb dolgot ne vigyen magával ha ezt így (meglódul/visszaránt) használom mert egyelőre ez így marad
-
PociAti
őstag
válasz
Tangerine #28847 üzenetére
Biztos van a típusok összefoglalásának valami fóruma, csatornája. Annyi platform létezik már.
Meg videókból is lehet tájékozódni. Bár cseh nyelven van, de a 2023-as V3-at csomagolja ki és mutatja be.
Amerikában az irányjelzőknél nincs ilyen kötöttség, hogy azoknak borostyán-sárgáknak kell lenni, mert a féklámpa is megteszi villogónak. Így ez az apróság mérvadó lehet abban, mely piacra szántak egy járművet.
Újdonságként megemlíti az új, szögletes kijelzőt és az ehhez kapcsolódó egyéb kezelőszerveket.
Az NFC is újdonság, talán a hasvilágítás is az, szövethálós kábelelvezető van elől, és 11:35-nél megemlíti, hogy visszatértek a jól ismert habszivacs markolathoz.Valószínűleg készültek hibrid modellek is, melyek különböző generáció egymással kompatibilis alkatrészeiből lettek összerakva. Pont ezekben az években akadoztak sokat az ellátási láncok. Így ha egy gépnek kevésbé fontos piac volt a végállomása, akkor valószínűleg lazábban kezelték, és könnyebb szívvel nyúltak olyan elemekhez, ami nem annak az évjáratnak vagy modellnek a tartozéka.
-
lacam
aktív tag
válasz
Dr. Szilikát #28848 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Nagyon idegesítő, főleg úgy, hogy eddig nem tapasztaltam (volt egy 2.5 hónapos garanciális szervíz látogatása) s most, hogy visszakaptam tapasztalom azt, hogy amint eléri a korlátozott (vég)sebességet (25km/ó) gondolom, hogy ne guruljon gyorsabban ezért meglódít rálassít, meglódít, rálassít...és azt veszem észre hogy akár vízszintes úton is rángat a masina. Nem durván, de észrevehető....App.-ban írt gyártási dátum szerint (későbbi az akku gyártási ideje, mint mikor megvettem a gépet) kapott egy új akkut, lehet hogy ott mókoltak valamit. Fura ez, csak rosszabb ne legyen...
Köszönöm mégegyszer a válaszodat! -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #28848 üzenetére
A VESC tudja ezt, hogy a gázkar közvetlenül a fázisáramot szabályozza:
nagyon természetes vele menni, rángatás kizárva (érdemes kipróbálni).Akku áramot állítani nem lenne lineáris (nyomaték), bár az se lenne baj,
hiszen már belsőégésű motoroknál megszoktuk a nyomaték változását
a fordulatszám változással. Csak kis tempónál veszélyes lenne nyelezni.
Ahogy egyébként az EV-k úgy általában tudnak meglepetést okozni. -
Dr. Szilikát
őstag
Amit én tapasztaltam más típusnál, hogy elég érdekesen oldják meg a "gázadást". Noha ez csak 350 W-os, mégis tud rángatni.
Tapasztalatlanul azt várná az ember, hogy majd elfordítás függvényében egyre nő az áram (akku vagy motoráram, most mellékes), analóg módon az üzemanyag áramlásával. (Fogalmilag is nagyon hasonló: az elektromos töltéshordozók áramlásának sebességét nevezzük elektromos áramnak).
Ezzel szemben kiderül, hogy a szoftver a Hall-szenzoros jeladó szögelfordulásához társítja a célsebességet. Végálláson a beállított határsebesség. 50 %-on a fele és így tovább.
Ha például én 50 %-ra állítom a kart, akkor is maximális áramot nyom a motorra és megindul mint állat. A célsebesség elérésekor vesz csak vissza és ott valószínűleg ki-be kapcsolva igyekszik tartani a sebességet, amit már nem, vagy nem mindig lehet érzékelni.
De ha például egy hepehupás / hullámos úton, ha rögzítem is a tempomattal mondjuk 14 km/h sebességen, ahogy kicsit lassul egy kis dombocskán, idegesen rákapcsol a motor, hogy visszakapja a 14-et, majd lekapcsol. Viszont a motor mágneseinek természetes fékező hatása is adott, ami további szabályzási anomáliát generálhat (passzív motorfék, amit bárki érzékelhet, a kikapcsolt jármű kerekeit kézzel tekergetve is). Az aktív elektronikus motorfék ennél erősebb, amit a fékkar mozdítása aktivál.
Igaz, idővel ki lehet tapasztalni, hogy a bütykös vezérlőt használhatjuk digitális módban is, ha olyan a körülmény és bizonyára nem ok nélkül fejlesztették ki ezt ilyen érdekes formában, azaz mégis van létjogosultsága, ha kezdetben furcsa is volt. Vagy épp marokra szorítva tudom pozicionálni is, ha akarom.
Hosszú lére eresztett válaszom azért is jött így létre, mert korábban láttam a topikban, nem mindenkinek egyértelmű, hogy mit akar voltaképpen a rollerünk és akkor még én is a tapasztalási fázisban voltam.
Azt nem tudom, a tiédnek hogyan kellene működni alapból, de mivel 800 W, ha jól látom, talán nem véletlen, ha még idegesebben reagál.
-
#00286064
törölt tag
válasz
ridiculous #27252 üzenetére
#28845 alphamooncam köszönöm. Le is mentem. Ez még érvényes ugye?
Mert akkor a két dolog össze lett keverve, a 14 km/h is igaz és a 25 kh/h is igaz csak a súly nem mind1.
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
guifater54 #28795 üzenetére
Elég parának tűnik ez a konstrukció, ahhoz a sebességhez. Nekem kétszer ilyen széles kerekeken halálfélelmem van 40-nél
-
#00286064
törölt tag
Sziasztok!
Valaki homályosítson fel, mi a jelenlegi szabály kötelezőre?
25 kg vagy 25 km (felett) vagy 14 km-tól már mindenre is kell kötni, ami mozog? Utóbbi információt mondták. Én másképp tudom. Változott valami?
-
PociAti
őstag
válasz
Tangerine #28829 üzenetére
A Mantis esetében a v1 és v2 közötti váltás az viszonylag jól dokumentált.
https://www.kaabo.com/mantis-10/ oldalon a bemutató videójának a Electric Scooter Guide-os srácok teszt videóját használják:
NEW Kaabo Mantis V2 Review: BETTER Than the Old Mantis Pro Electric Scooter?A videóban a régi modellként, vagy 2020-asként hivatkoznak az elsőre,
az újra pedig V2 néven, néha 2021-es modellként, leírásokban már 2022-esként említenek.
"In this review: 9 upgrades make the 2022 Kaabo Mantis V2 electric scooter better than the 2020 Mantis Pro, setting a new industry standard for base model performance!"A továbbfejlesztésről 3:40-től beszél:
- smoother motor controllers (finomabban szabályzás),
- and improved brakes (továbbfejlesztett fékek).
- It now has a high mounted headlight (kormányoszlop tetejére került a világítás),
- turn signals have been added front and rear (első és hátsó irányjelzőt kapott),
- és a kormányon az index kapcsoló visszajelzőt kapott.
- És végre megkapta az IPX5 minősítést.
- A kormányoszlopot is javították a 2021-ben, most már nem billeg.
- Az új gumiból készült markolat már ergonomikusabb és nem mozog úgy, mint az elődje, a szivacs markolat.
- A kijelző (LT01) fényesebb és a gázkar fékhez viszonyított dőlésszöge is talán jobb lett.
- Valamint a kábelek csatlakozási (toldási) pontjai is mások lettek. -
-
DigitXT
félisten
válasz
Freeman007 #28839 üzenetére
Igen, ezekkel lehet billenteni a nyerget, de szemmel láthatólag messzi
kerül miattuk a tárcsa... Vannak amúgy távtartók is, ha mondjuk eltérő
rotor méretet szeretnél. Őszintén nem is tudtam, hogy van 145-ös is...
(Kis rollereken 120-as szokott lenni, néha 140, aztán jön a 160 és 180,
ilyen 20 mm közönként. Ami még fontos lehet az anyagvastagsága.)
Szerk: fogóval inkább ne, mert sérül a felület. Van rá célszerszám.
-
DigitXT
félisten
válasz
Freeman007 #28837 üzenetére
Szerintem ki kellene venni az alátétek közül legalább egyet, nagyon
felemeli a nyereg hátulját. (Amúgy kis 8-ast vissza lehet hajtogatni.)Ami a kompatibilitást illeti az osztókörnek kell egyeznie, 2 szabvány
van párhuzamosan, nekem az FLJ-n a 2 gyári keréken eltérő kellett:
az ISO elterjedtebb, jó eséllyel olyat kapsz bármelyik bringaboltban.
(Ennek 44 mm az osztóköre, a másiknak 48 mm... Állítólag robogós.) -
Freeman007
senior tag
Sziasztok.
Adott egy F40E roller.
Valahogy sikerült nemrég 8as varázsolni a féktárcsába. Most volt időm jobban megnézni, persze mostanra a fékpofák rendesen félrekoptak. Mondhatni cserés a tárcsa és pofák is. Viszont a féktárcsa lehetne 5mm-vel nagyobb - lásd képek - illetve ha a fékpofát teljesen kitölti a kopóréteg akkor akár 10mm plusz is elfér átmérőben.
Csinált-e valaki ilyen fejlesztést ezen a rollertipuson, illetve hozzáértőknek van-e tapasztalata a 140es és 145-150es tárcsa felfogatási egyezőségét illetően? Van-e javasolt bolt ahonnan a tárcsát és fékpofát jó minőségben meg lehet venni..Köszi előre is az infókat.
-
DigitXT
félisten
Szét lehet küldeni vele, főleg, ha nincs a motorban hőmérő, de "testreszabható."
Ha egy idióta vezérlőt veszel, ami nem programozható, nem mér hőmérsékletet,
csak tolja a motorba az ampert veszettül, abból hamarabb lenne baj, az tuti.Igen, természetesen 2 db kell belőle: létezik VESC eleve dual kialakításban is.
(De nem biztos, hogy nyerő ötlet. A hűtés is kérdéses, meg hogy hogyan fér el.)Ezt a G300-at az 50+ csoportban láttam anno, és nagyon megtetszett/be is vált.
Mármint bőven sok volt a "kis" rolleremhez. Ha eladtam, valszeg gokartba megy. -
DigitXT
félisten
Go Foc G300, ha lehet egy ajánlatom. VESC, és bitang, amit tud.
Igaz, megkérik az árát, de hát látom, hogy drága roller, drága akku, megéri. -
h1mpi
félisten
válasz
Tangerine #28829 üzenetére
Nekem a V4 van (illetve a gyereknek). Annyira jó ez a roller out of box, hogy csak a rugót cseréltettem ki benne puhábbra (6 000 Ft Aliexpressről és kapott 2 pár Spirit Beast bukógombát).
Tegnap elkezdték építeni az akkumat, végül is ~46Ah méretű lesz és 100A/160A-ig fogad vezérlőt. Már megy a matek milyen új vezérlőt kapjon -
Tangerine
senior tag
válasz
DigitXT #28831 üzenetére
Ok, akkor marad a régi gyakorlat. Jobb is, mert a második napon fura is volt, hogy nem volt annyira fürge, mint máskor. Legfeljebb nem töltöm 100-ra, csak 95-re. Még annyit szoktam variálni, hogy ha pénteken hazajövök, és tudom, hogy hétfőn kell legközelebb mennem vele, akkor nem töltöm fel rögtön, csak vasárnap este.
-
Tangerine
senior tag
válasz
Peaceliker #28826 üzenetére
Hát ja , igazából még van v1-v2 -v3-v4 is, magam sem tudom, hogy melyik az enyém. Vettem hozzá kormánystabilizátor készletet, aztán az sem lett jó. Volt "old version " 25mm magas, meg "new version" 15 mm magas, aztán nekem meg 18mm magas kellett volna, amilyet nem is árulnak sehol. Végül inkább legyártottam magamnak.
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine #28825 üzenetére
Ebből is látszik, hogy felesleges szőrszálhasogatás a néven rugózni.
Ha 18.2Ah akkut teszteltél vele, akkor annyit. (Amúgy ne erőltesd a
2 naponta töltést, ha töltheted minden nap, jobban jársz utóbbival.) -
alphamooncam
őstag
válasz
DroiDMester #28817 üzenetére
"Látod mondtam én neked, hogy nem kell az agyonra túlárazott Shimano fékbetét.
Nagyon jó ez az 1000.Ft os betét is, nálam bringán 200.as tárcsákkal úgy fog mint a satu!"
A Shimano kompatibilitás kellett, nem konkrétan a hype-olt brand.
Mehettem volna még más nagy nemzetközileg elismert márka pl. Magura felé is, de mivel a Dualtron által már adott volt a vonal, a Shimano komptabilitás, így azt nem törtem meg a Zoom-Risk márkákkal, mégis egységes, kiváló minőségű upgrade jöhetett létre, szolíd árazással !Még nem zártam ki egy 160-->180-as féktárcsa upgrade-t.
A linkelt Shimano alu magos féktárcsa biztos jó, de nem adnék érte közel 30K-t.
Kérdés, jobb annyival az alu magos, mint amennyivel drágább?
Városi, no downhill felhasználás, maximális motorfék-viszatáplálás kinek mi tetszik- módban, valószínűleg közelében sem lesz elmelegedési helyzetnek soha.
Amíg egy fékbetétnél fontos hogy miből van, hogy mennyire kopik stb, addig egy féktárcsánál már nem gondolom, hogy a szilárdságon kívül más paraméter annyira számítana.
Az érdekelne, hogy milyen 180-as féktárcsa brand alternatívát ismer el a közösség - nem kell hogy nagyon ismert legyen, de legyen jó árban, mint a Risk !
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #28820 üzenetére
Egy emberre amikor azt mondtuk felénk hogy "tápos", akkor a szövegkörnyezetből és hangsúlyból tudtuk, hogy az most egy olyan vézna emberre vonatkozik, aki tápszeren nevelkedett, vagy olyan izompacsirta, aki feltápolta magát.
Műszaki termékek esetében a helyi elnevezések helyett célszerű a márka által bevezetett terminus-technicus-t alkalmazni. Külföldi oldalakon, videókban is valószínűleg így hivatkoznak rá, könnyebb így a beazonosítás.
Mentségedre legyen mondva, valamelyik magyar kereskedő ezzel a névvel illette a 800 W-os, egymotoros változatot. Lehet ők találták ki ezt az elnevezést erre a variánsra. Ezt látni az ultimate-ebike-nál és a kontaktor-nál is.
Közben a Kaabo cég szintén Mantis 10 Plus kódnéven illette 2×1000W-os 18,2 Ah-s modelleket, csak bénán kommunikálták a variánsok elnevezését.
Hazai kereskedőknél a Kaabo Mantis 10 PLUS V2 CZ Kiadás, vagy Mantis 10 Plus 2022 CZ Edition szintén 18,2Ah és 2×1000W.Külföldi oldalakon elég következetesen a 18,2Ah-s, 2×1000W-os modellt jelöli a Mantis 10 Plus, ezért gondolom, hogy nálunk az Eco 800-ra ráaggatott Plus elnevezés hibás, amit az Ultimate (vagy valaki más) próbált meghonosítani. (Vagy csak a korai fázisban benéztek valamit.)
-
Tangerine
senior tag
válasz
Peaceliker #28820 üzenetére
Akkor abban mi a "plus"? Inkább "minus" ha csak 1 motoros
-
lacam
aktív tag
Sziasztok,
2 hónap után visszakaptam a cseh garis szervizből a Segway Ninebot F2 Plus-om.
Aránylag fasza. Fél nyáron náluk volt, de most legalább megy.Viszont, nem tudom Ti tapasztaltatok-e már hasonlót. Ugye a gép software-esen korlátozott 25km/órára. Most úgy érzem ahhoz, hogy 25-öt olvassak a kijelzőn, a gép mintha "pulzálna". Azt tudni kell, hogy szinte teljesen adagolhatatlan a sebesség. A gázkar félállásban nem tud működni, akárhogy próbálom, nem áll meg konstans sebességben, így binárisan (0 - 1) használom a gázkart. Viszont 25nél mintha fél/1 másodpercenként rá-rágyorsítana, egy kicsit (épp csak érezhető módon) mintha rángatna konstans/"tőgázon" a jármű, gondolom hogy tartsa a 25öt illetve ne gyorsítsa tovább.
Ez a sebesség limitáció hozadéka lehet (eddig nem vettem észre) vagy valami más rakoncátlankodhat? Egyelőre nem érdekel, megy és örülök...csak nem tudom kell-e készülnöm megint 2-3hónapos szervizzel
-
válasz
alphamooncam #28797 üzenetére
Látod mondtam én neked, hogy nem kell az agyonra túlárazott Shimano fékbetét.
Nagyon jó ez az 1000.Ft os betét is, nálam bringán 200.as tárcsákkal úgy fog mint a satu! -
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #28815 üzenetére
PDF-fel eltérően a weboldalon már nevesítik is a variánsokat. Nincs teljes az átfedés közöttük.
https://www.kaabo.com/mantis-10/
Mantis 10 Lite (UL), 10 ECO 800, 10 Plus és 10 PRO+.Összességében elég komoly árkülönbség tud kialakulni egy modell gyengébb és erősebb variánsa között, mégis az lepett meg, a tulajdonosok mégis milyen egyszerűen fogalmaznak. (Pl. Mantis 8 800, Mantis 10, esetleg Mantis 10 dual motoros). Ezek szerint jórészt amiatt, mert Magyarországon nem túl diverzifikált a portfólió, jószerivel csak 1-2 típus honosodott meg.
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #28814 üzenetére
Na 18ah+minimotors kombót nem láttam még az életben.
De persze mint miden gyártó legyárt neked bármit is
Közben beugrott hogy láttam egyszer gyári 48v dual motorosat is és elvileg nem mantis 8 dualt építettek át. Bármi lehet és az ellenkezője is.Ettől függetlenül az itthon előforduló gépek szinte 100%a vagy 18ah kaabo vezérlős vagy 24ah minimotors. A fékek lehetnek eltérőek attól függően mennyire öreg a gép
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #28811 üzenetére
18.2Ah-s-ra azt írták, hogy ott opcionálisan választható a hidraulikus fék, a szinuszos helyett a Minimotors vezérlő és a jobb kijelző.
(Lehet idővel elhagyták az egyszerűbb változatot, és csak komolyabb fékekkel szerelt gépeket hoztak forgalomba. Ez a trükköt amúgy kezdeti alkatrészhiány esetén szokás bevetni.)Valamint 4-féle gumi van, 10×2.25, 10×2.5, 10×3.0 utcai és 10×3.0 Off-road.
Forrás:
https://www.kaabo.com/wp-content/uploads/2023/05/Mantis-8-10.pdf
A dokumentum 2021. decemberében jött létre, és 2023 májusában lett publikálva erre az oldalra. -
Tangerine
senior tag
válasz
Peaceliker #28811 üzenetére
Szerintem az enyém ugyanilyen (csak ezüst/alu színű lengőkarokkal), itt vettem egy éve: [link] Ez alapján 18,2Ah akkuja van.
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #28809 üzenetére
Legjellemzőbb a 18ah verzio és évek óta full hidraulikus fékkel. Elő elő fordult v1 óta szír szar fékkel is.
A 24ah s szinte kizárólag a pro, ami minimotorsos (elsők itt is gagyi fékkel jöttek).
És nagyon ritka a 24ah szinuszos cucc, abból talán egyet láttam csak eladót, de beszámolókban is.
Persze a dual motorosokból. Plusból van 13-24ah között tán minden -
PociAti
őstag
válasz
Tangerine #28805 üzenetére
Ahogy néztem a Mantisból legalább egy tucatnyi van, a Mantis 10-ből legalább 5 féle, a dual motoros Mantis 10-ből is legalább 3 féle:
(1) 60V, 18.2Ah, DMEGC26E battery, 2×1000W motor, semi hydraulic brake
(2) 60V, 24.5Ah, LG MJ1/Samsung 35E battery, 2×1000W motor, semi hydraulic brake
(3) 60V, 24.5Ah, LG MJ1/Samsung 35E battery, 2×1000W motor, full hydraulic brake, Minimitirs controller (Sine Wave helyett) és Minimotor EY3 kijelző (LCD Intelligent Display helyett). -
Tangerine
senior tag
válasz
Peaceliker #28806 üzenetére
Igazából arra voltam kíváncsi, hogy egy töltéssel el tudok-e vele menni 2x melóba vagy nem, mert az első kör után a kijelző már kevesebb, mit 50%-ot mutat. Aztán simán kibírta még egyszer, plusz még 10 km-t. Eddig mindennap töltöttem. Majd 5-6 fokban újra megpróbálom, legfeljebb a végén tolom, ami csak azért szar, mert pont a végén van az emelkedő.
Az biztos, hogy sokat számít a hőmérséklet (melegben sokkal jobban megy), és a keréknyomás. Kb. 3,7 bar-ra fújtam tegnapelőtt.(Az enyémben asszem 18,2Ah akku van.)
-
Tangerine
senior tag
Leteszteltem a Mantist most először, hogy mennyit megy egy töltéssel. 1 éves az akku. Több részletben mentem, nem spóroltam, ahol lehetett nyélgázon (60-62 km/h).
Elmentem vele 2 napon melóba meg vissza, majd a végén kihasználtam a maradékot.
Második nap már kicsit lassabb volt (max 55 km/h)
A vége felé már csak 30 körül ment, kikapcsolás előtt 20-szal.
6,2 km 24°C
6,5 km 33°C
6,2 km 24°C
6,2km 33°C
10,3 km 33°CÖsszesen kb 35 km-t ment. kb. 110 kg terheléssel ebben a melegben.
-
#95712068
törölt tag
válasz
PociAti #28803 üzenetére
Azért is korrigáltam a következő hsz-ben.
Videók láttán meg amúgy is beugrott, hogy a xiaomi rokonság miatt nekem a Mi Home alkalmazást kell használni. De arra nem gondoltam volna, hogy 3 különböző alkalmazást kell használni 1 márkán belül#28802 Mr. Csonti
Szívesen, reményeim szerint nem járt garanciavesztéssel a történet. -
PociAti
őstag
válasz
#95712068 #28747 üzenetére
Kb. 1 hete mentettem le a Navee oldalán egy linket, mely összefoglalja melyik rollerhez melyik applikáció kell. Már nem működik a link https://naveetech.us/support/download-center/, valamint a navee és download center kombinációra se hozza be az utódját.
Szerencsére lementettem onnan az adatokat:
Attention: NAVEE now has three different apps for different models, please make sure the app you downloaded matches the model
1. N65/N40/N30/N20, please donwnload “Go Navee” app.
2. S65/S65C/V40/V40Pro/V50, please download “Mi Home” app.
3. N65i/V25/V25 Pro/V25i/V25i Pro/V40i/V40i Pro/V50i Pro/S40/S60, please download “NAVEE” app.Ezek alapján a N65-höz a Go Navee kell. Gondoltam bemásolom ide, ha Mr. Csontink kívül valaki másnál is felmerül ez kérdésként.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #28800 üzenetére
Nyakát már megvarrtad? Az gyári állapotban is hajlamos kiszakadni.
Nem kellett még szétszednem ilyen szinten, nyikorgás is csak minimális, és az is csak a kormány oszlop tövénél.Korábban, amikor szó volt erről a témáról, a váz csavarjait rendesen meghúztam, nem volt semmilyen mozgása.
Azt gondolom, hogy az említett törött ponthegesztés, az azokat tartó laza csavarok és/vagy anyag és technológia hibák miatt lehet.
Amíg nem kezd nyöszörögni, addig nincs okom hozzányúlni.
Mivel szándékosan nem ugratok vele, és kerülöm amennyire lehet, hogy a váz ütéseket kapjon, egyenlőre nem jelentkezett ilyen hiba.
Amit fékezés miatt kapott terhelést, az folyamatosan növekvő erő volt, ütésszerű dolgokat kerülöm.
Elasztomer ( poliuretán elcsatolásos ) futómű, ballonos kerekek miatt a rezgések is másképp, sokkal inkább tompítva érkeznek a vázhoz, mint más rollerekben, bízom benne , hogy még sokáig nem lesz ilyen gondom.
Ha meg eljön az ideje, remélem időben észreveszem, mivel rendszeresen karbantartom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- iPhone topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Tőzsde és gazdaság
- Konteó topic
- Nintendo Switch 2
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- További aktív témák...
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Fekete, 1 Év Garancia
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Krémarany, 1 Év Garancia
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Kék, 1 Év Garancia
- Garmin HRM Dual Pulzusmérő Pánt, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia
- Garmin HRM Dual Pulzusmérő Pánt, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia
- Új Asus F16 TUF WQXGA 165Hz G-Sync i7-14650HX 16mag 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 5050 8GB Win11 Garancia
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest