Hirdetés
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- RAM topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Apple MacBook
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
csababarca #29497 üzenetére
Az elektromos rollerek egy részére nyártól bevezették a kötelező biztosítást.
Így ha kategorizálni szeretnénk őket, akkor ez alapján
"azokra az elektromos rollerekre kell biztosítást kötni, amelyeknek
- tervezési sebessége meghaladja a 25 km/h-t,
- vagy saját tömege nagyobb, mint 25 kg, és legalább 14 km/h sebességre képes."Ami még ennél is fontosabb lesz, az a KRESZ szerinti osztályozás.
A kisebb rollerekre (többnyire) a kerékpárokéval azonos szabályok vonatkoznak, használhatják azok infrastruktúráit.
A nagyobb rollerek pedig nem, azok a segédmotor-kerékpárokhoz hasonló szabályok vonatkoznak majd, nem használhatják városon belül a kerékpárutakat, hanem autók között kell közlekedniük. Legnagyobbat azok szívnak, akik pont átcsúsznak a nagy kategóriába, de az eszköz - felépítéséből adódóan - nem igazán illik az autósok közé.Pontosan nem tudjuk hol húzzák meg a határokat, korábban a 350 W-os nominális teljesítményt emlegették, legutóbb a 1000 W csúcsteljesítményt.
És ennél is a maximális 25 km/h tervezési sebesség a várható küszöb érték. Fölötte már nagy rollernek számíthat. Vásárláskor célszerű ezt megfontolni.A KRESZ változás számos rollerra kedvezőtlenül hat majd, így azoktól a modellektől feltételezhetően tömegesen próbálnak majd megszabadulni a tulajdonosok. Így a túlkínálat miatt az a szegmens elég nagyot fog veszíteni az értékéből, nehezen eladhatóvá válik.
Ha megfigyeled, nem olyan köznyelvi kifejezést használnak, mint "kicsi". Mi számít kicsinek? Kerékméretben van aki szerint a 10-es is kicsi, mert 12-nől kezdődik az élet. Vannak rollerek, - pl. Kaabp Skywalker 8 sorozat - melyek 8,5-ös kerékkel biztosítás kötelesek és a KRESZ is a nagy teljesítményű rollerek közé sorolja. A 800/kb.1600W-os teljesítmény és 40 km/h sebesség miatt ez logikus.
Közben a 10-es kerékméretű, német, olasz, skandináv, stb. piacokra szánt rollerek csúcssebessége 20 km/h és teljesítményben határértéken belül mozognak.A kerék átmérője, a taposó felületének nagysága, a kormányoszlop vastagsága nem a kategóriák meghatározója, főleg ha olyan szubjektív kifejezéssel élünk, mint kicsi vagy nagy!
-
csababarca
őstag
válasz
Thunderzolee #29498 üzenetére
Értem. Akkor ezen a vonalon nézelődök.
-
válasz
csababarca #29497 üzenetére
Pálcika a Lime is.
Nagy, mert masszívnak, sokat kibírónak kell lennie, mivel bér roller, amit nem kímélnek.
A Segway G30, G2, Inmotion S1 hasonlít hozzá méretben, ezek a pálcikarollerek között a legnagyobbak. -
csababarca
őstag
válasz
Thunderzolee #29496 üzenetére
Köszi, így már érthető.
Nekem a 25km/h mindenre elég, annyira kell nekem, hogy 2,5 km-re bemenjek munkába, meg vissza.
BP-n használok Lime rollereket, azok nem tudom melyik kategóriába esnek, de 25-el mennek, bőven megfelelően tudtam haladni velük. -
válasz
csababarca #29493 üzenetére
Ránézel, és látod.
Vákony rudacska kormány, kicsi trepni, kicsi kerekek, stb.
Kb itt hallottam róla először, de nem kellett megmagyarázni, magamtól is rájöttem, h a kisebb rollerek, 25km/h végsebességgel, többnyire lengéscsillapitók nélkül a pálcikarollerek, míg a nagyobbak, minimum 40-50-es végsebességel, lengéscsillapitókkal már nem pálcikarollernek számitanak.
Tehát Kugoo, Mantis, meg a többi drágább, nagyobb rollerek.Ebben a listában pl pálcikarollerek vannak csak.
A legtöbb embernek megfelel a pálcikaroller a 25-ös, (esetleg 30-as) végsebességgel, városi használatra, ingázni.Azt kell igazából eldönteni, h elég-e ez a sebesség, vagy olyan rollert akarunk, ami megy 40-50-el is akár.
Mert ez utóbbiak már nem pálcikarollerek.Legalábbis szerintem normális ember nem használ 50-el lengéscsillapító nélküli rollert..
Igaz, h ez mindig az adott út minőségétől függ, de szerintem azért itt elvekről is szól ez már. 40-50-el ráfutni egy úthibára lengéscsillapító nélkül pillanatok alatt kiugrik a kormány az ember kezéből.Ezért ajánlottam a G2-t, mint lengéscsillapítós pálcikát, mert földúton hasznos tud lenni. Ahol lakok, a Duna partra szoktam menni, és ha nem körbe megyek a bicikliúton, hanem rövidítek, egy olyan töltésen vezet a gyalogút, amin nincs kiépített út, csak földút megy rajta, de rollerral is járható, viszont inkább csak lengécsillapítóssal megyek rá, mert hiába, mégiscsak egy hepehupás földút.
A magasságodhoz magasabb kormányú rollert ajánlanék, de amiket korábban felsoroltam, mind megfelelő.
-
válasz
DigitXT #29492 üzenetére
LOL
Már vártam, h írsz majd.
És (kb szokás szerint) nem a kérdezőnek válaszolsz, hanem arra reagálsz, aki a kérdezőnek írt valamit.
Pont miattad írtam azt, h feltételezhetően, mert a közös 2000W alapján hát nyilvánvalóan ugyanolyannak kellene nagyjából lenniük, és bármit írok biztos voltam benne, h belekötsz.Aztán leírod a műszaki hátterét, ami egyrészt jó, (de tényleg!), de a kérdező szerintem nem erre volt kiváncsi, hanem, h a gyakorlatban mit venne észre a két roller között.
Bár jobb lett volna, ha leírja melyik két rollerre gondolt, azok ismeretében lehet, h már amúgy is lehetne tudni miben különbözik a két roller. (Ha ismert modellek.)Engem is érdekelne egyébként, h a gyakorlatban mit venne észre h1mpi.
-
PociAti
őstag
válasz
csababarca #29493 üzenetére
Mindenki mást ért alatta.
Az emberi intelligencia egyik sarokköve az, hogy jól meg tudjuk fogalmazni a gondolatainkat, értjük mit ért a másik alatta. Akkor nincs zavarodottság, ha pontosan azt értjük.
Az már másodlagos hatás, hogy intelligens kerülik a pongyola, zavaros, nem egyértelmű kifejezéseket.
-
csababarca
őstag
válasz
Thunderzolee #29484 üzenetére
85 kilo, 189centi magas.
90%ban sík terep, max ilyen 4-5%os emelkedők vannak, vagy annyik sem.
A pálcikarollerek alatt mit értünk amúgy?
Mik a nem pálcika rollerek? -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #29491 üzenetére
Azzal kezded, hogy valószínűleg, ez így korrekt, uis általánosságban nem jelenthető ki, hiszen ha az adott vezérlő fázisáramra szabályoz, és a végsebesség sem fizikai korlát (BEMF) hanem szoftveres, akkor a 60V és a 72V rendszer szögugyanúgy fog menni.
Egyetlen, mérhető különbség az akku által mindenkoron leadott áramerősségben lesz.
Persze, ha átlagos vezérlő van, ami akku áramot néz, akkor a 72V rendszer mehetne(!) jobban, viszont ha a 2000W nem kamu, akkor nem lehet ugyanaz az akkuáram korlát... (60V: ~33A, 72V: ~28A) -
-
válasz
Dr. Szilikát #29488 üzenetére
Legalább látszik, próbált megállni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #29485 üzenetére
Tanulságos a "fékezési technika" is, tegnap lemaradt. Időrendben:
Ez így nem az igazi.
-
h1mpi
félisten
Egy 60V 2000W roller ugyanolyan “erős”, mint egy 72V 2000W roller?
-
Hát meg ott van egy zebra is.
Nem vagyok egy mindig minden szabályt betartó típus, de a zebrákat igyekszem olyan sebességgel megközelíteni, h nyugodtan, (vészfékezés nélkül) meg tudjak állni ha felbukkan egy gyalogos. Mert ez a szabály. Ezt be kell tartani. Át kell engedni a gyalogost.
Nem mindig szeretem ezt a szabályt, nem mindig logikus, de ettől függetlenül igyekszem betartani.Hát ennek a rolleresnek szerintem fel se merült, h a zebrát lassítva illik megközelíteni..
-
válasz
csababarca #29483 üzenetére
Hány kiló vagy?
Milyen magas?
Emelkedőkön is fogod használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?200ezerért szoktak hirdetni Segway G2-ket - Hardveraprón kettőt is hirdetnek épp; és pont a minap láttam egy Inmotiont is.
Ezek a pálcikarollerek csúcsa, lengéscsillapitó is van rajtuk.
Én is járok földúton G2-vel. Lengéscsillapítós rollerrel nem probléma a töltés tetején levő hepehupás földút sem. -
csababarca
őstag
válasz
Thunderzolee #29481 üzenetére
Köszönöm, megnézegetem őket.
a terepezés alatt annyit értek, hogy ahol lakok van egy 300méteres földút, kemény, nem ilyen gazas, terepes, ki van már járva.igazából nem olyan nehezek ezek, tolni vagy kézben vinni is tudom ott.
-
d@vee
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29477 üzenetére
Ez se 50-el ment ránézésre.
-
válasz
csababarca #29480 üzenetére
Segway E2 Pro 20km 150ezer
Segway F2 25km 180ezer
Segway F2 Plus 35km 200ezer
Xiaomi 4 Pro (2nd gen) 40km 190ezer
Segway G30, G2 40km 220ezer, 270ezer (DHGateről)
Inmotion S1 50km 250ezerA Xiaomi éri meg most a legjobban.
Itt össze tudod az adataikat hasonlítani.
De ha terepre is mennél, akkor inkább Kugoot keress, a kinézett ársávban neki vannak terepgumis rollerei. Nem egy csúcs roller, de ennyiért csak ezek vannak.
Nemrég akciós volt jópár modelljük, itt fel vannak sorolva.Nem kifejezetten terepgumisok, csak még ezek azok, amik a leginkább szélesek, és olyan a mintázatuk is, ami elmegy könnyebben akár földúton is.
-
csababarca
őstag
Sziasztok.
rákaptam bp-n a lime-ra, vennék otthonra is egy rollert.
200ezerig van olyan ami értelmes, masszív, strapabíró?
vagy afölé kell menni ha értelmezhetőt akar az ember?otthon vidéken vannak föld és murvás utaink is, szóval olyan kellene aminek vannak valamiféle “terepező” képességei is azokra a 2-300méteres szakaszokra.
előre is köszi.
-
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker #29478 üzenetére
Igen ez csak a Lite, anno amikor vettem azt se tudtam, hogy van Max
Impulzus vásárlás volt, amit be is szívtam az akksi miatt (435e Ft lett a vége)
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #29473 üzenetére
Lehet, hogy észlelte az autós, csak nem számított ekkora sebességre, illetve szemből nem is tudta rendesen megbecsülni, ezért nem adta meg az elsőbbséget a rolleresnek. Azt hihette, még áthúz a roller előtt.
Ez persze nem sokat segít rolleresen, ha nem tartotta be a helyi szabályokat SMKP, biztosítás, ilyesmi, plusz nem tudni, hogy ő mit veszített az állagából.
-
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker #29475 üzenetére
Egy Burn-E2 Max vezérlőt szerzek majd, ami 50A-es, mert a 2x1500W se lesz túlzó az 50 kg-hoz. Sokan eladják, mert 100A felettit tesznek a Namikba. A csati át lett akakítva, hogy fogadja az 50A-es vezérlőt XT60-ról XT90-re.
-
-
h1mpi
félisten
Kész a rollerem végre… 46Ah lett a végére, smart BMS-el. Lett egy gázkar csere is Wuxing 300X-re, sokkal jobban reagál, mint a gyárival. Viszont most, hogy 100A-t bír az akku, jöhet egy jobb vezérlő, mert a 30A-es gyári elég csirke
-
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #29471 üzenetére
Ja az az S1. Az S1 Plus total mas dizajn. Az viszont birta viszonylag jol, 3 db is van belole. Egyedul az elso felfuggesztesben levo linaris "csuszocsapagy" (azaz egy muanyag betet) kopott gyorsan, amit cserelgetni kellett, illetve az utolagos 3d nyomtatott hatso sarvedo kiegeszites(kulonben felcsapta a vizet) tort el rendszeresen, bar resinnel nyomtatva mar szinte tokeletes volt. Az akku viszont lutri, 3db-bol 2db ment gyorsabb halalba, valoszinuleg hegesztesi hiba miatt, de mindegyik kibirta 2000km-ig. A harmadik rollerben 6000km-nel csokkent annyira a kapacitas, hogy pont nem ertem be vele meloba(15km egy iranyban), ennek tort el a kormanyrudja. Viszont ha nem en hasznalom, akkor el se tort volna, en nem csak lefele, hanem felfele is ugraltam a padkakra.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #29470 üzenetére
Kugoo S1, akartam kérdezni, hogy ez az a roller, amivel DigitXT haverod kétszer is "pofára esett", mert eltörött a villája?
"A Kugoo S1 gyári első villája fos:
egyszer már estem így pofára, azóta sisak + protektoring...
Ja és azért bíztam benne (többé-kevésbé), mert ez már az
erősebben hegesztett verzió... Igen az: nem ugyanúgy tört."... De látom te már az S1 Plus-ra hivatkozol. Tipikus kugoo-s hozzáállást érzek, "az előd még szar volt, de ennél már mindent javítottak!"
-
PociAti
őstag
válasz
cool79 #29467 üzenetére
Honnan indul a normális?
Kb. a Xiaomi M365-nél kezdődtek a normális rollerek, mai napig viszonyítási alapnak számítanak, vagyis inkább már a 10 hüvelykes utódokat kellene annak tekinteni. Az M365-tel egyidőben volt itt más feltörekvő - értsd: noname - márka, mely szinte minden gyári paraméterben jobb volt (nagyobb teherbírás, masszívabb váz, erősebb motor, nagyobb hatótáv, stb.) és még talán jobb árban is alatta volt. Egyes fórumozók oda volta érte, boldogok voltak vele, főleg hogy milyen jó üzletet csináltak vele. Csak ahogy teltek a hónapok, úgy jöttek a kérdések hogy hol lehet hozzá kormányrudat venni, mennyiért lehet eladni egy hibás rollert, stb. Ha pontos volt a gyűjtésem az itteni hozzászólások alapján, akkor a 10 megvásárolt példányból 7 tönkrement. (Legalábbis ennyiről problémáról lehetett olvasni). Valószínűleg egy sem érte el az 1.000 km-t.Tesztelés kérdésében én az https://electricscooterguide.com weboldalt és az ő YouTube csatornájukat tartom referenciának. Bár az én szemléletem sok szempontból eléggé eltér az övéktől, nálam nem az számít, hogy 100 kg-ot hány másodperc alatt gyorsít fel 30-ra.
És ha korábban a Xiaomi M365 szóba került, a 2021-es 6 legjobb olcsó roller kategóriájának is a tagja volt. Olcsó alatt ők 500 USD alatti rollert értettek, ami kb. 180.000 HUF.
A további szereplők: 3 Gotrax, Hilboy és TurboAnt rollerek.
És akkor rátérhetünk a fő problémára, gyenge GDP-vel rendelkező országokba gyakran csak az olcsósított, gyenge minőségű termékeknek lesz erős piaca. Olyan termékeké, melyek valamit magára adó országok be sem engednek, vagy alaposabb vizsgálatokat követően visszahívást rendelnek el rájuk.Itt van az ő 2022-es, 2023-as és 2024-es értékelésük mindegyik évben több, mint 100 rollert teszteltek. A kategória nyertesek között vannak idehaza is ismert márkák és típusok. 2022: NIU KQi2 Pro, Kaabo Mantis V2, Kaabo Wolf Warrior X, NAMI BURN-E 2, Kaabo Wolf King GT Pro, Segway GT2, Vsett 10+, Okai Neon Pro, Inokim OXO.
2023: Segway E2 Plus, NIU KQ12 Pro, NIU KQi3 Max, Segway Max G2, Kaabo Mantis V2, Nami Klima, Nami Burn E-2, stb, stb.Semmi Kugoo, iScooter, Mankeel, Maxwheel, Sencor, AovoPro, BOGIST, HX, WQ, Quickwheel, Joyor, Techsend, stb. típus nem szerepel náluk. Pedig van aki közülük a kedvező review reményében küldözgeti, boldog, boldogtalannak.
Az, hogy kinek mi lenne a legmegfelelőbb típus, az nagyon egyén függő. De van az a szint, ami alá nem szabadna lemenni.
-
PociAti
őstag
válasz
ridiculous #29465 üzenetére
"Magyarázd már el mester hogy akkor a legtöbb magyar Kugoo használóknak miért megy el több ezer kilómétert hiba nélkül?"
Most tekintsünk el attól, hogy az kilométer és nem kilóméter. Pedig ezzel a mértékegységgel csak kellett volna már találkoznod, ha máshol nem az iskolapadban.Azt pedig hogy a Kugoo tulajdonosok mennyire elégedettek a rollerjeikkel, nem is kellene messzire menni (pl. a megbízhatatlan Banggod instant értékelésekre hagyatkozni), hanem meg kell nézni, hogy a lapcsaládhoz tartozó HardverAprón az elmúlt másfél hónapban mit is írnak az eladásra szánt Kugoo rollereknél a tulajdonosok. Olyan hirdetésben, ahol mégis csak az előnyök kidomborítás a cél, nem az elrettentés.
Sajnos sokan nem írnak semmi személyeset az áruba kínált használt rollerről, csak a marketinganyagból kimásolt paramétereket sorolják fel. Amit vagy elhiszünk, vagy nem.
Tehát itt vannak a szeptemberi és októberi hirdetésekben olvasható személyes "beszámolók", közvetlenül a tulajdonosok tollából:
2024-10-10 16:07 KuKirin G4
"Ahogy kiguritják a gyárbol, se zsírt se olajat se semmi olyan dolgot nem látnak ezek, amik kötelezőek lennének hogy ne kopjon szét, ne nyikorogjon, ne essen szét…
Ahogy megvettem zsír újonnan, egyből teljesen szétszedtük, és minden forgó-mozgó alkatrészt bőven átzsíroztunk.
...
Mivel a féken is allitani kellett amikor megjott, megtettuk es a gyari kinai semmitérő fékbetéteket azonnal cseréltem profi Shimano fékbetétekre!
Illetve igényesen az amúgy 3 külön álló kábelt szép matt fekete kábelösszefogóval összefogtam mint látni is a kis csodát!:)"2024-10-04 09:02 Kukirin G2 (2024)
"videót készítettem róla [YouTube]-ra és bartermegállapodásban érkezett ..."2024-09-28 20:10 KuKirin G2 Pro !! AKKUHIBÁS !!
"Eladóvá vált keveset használt rollerem. Kevés kilómétert futott, 235 km. Esőbe sose mentem vele. 2024 januárjában vásároltam Banggoodról. Szép állapotnak örvend, esni sose estem vele, minden funkció tökéletesen működik egy dolgot leszámítva, az akksit.
Alig pár kilóméter után (3-4km) lekapcsol az egész gépezet 50-51 volt körül. E-005 hibakód olvasható le a kijelzőről egy rövidke ideig, ami a kézikönyve szerint is akkuhibára utal, mielőtt teljesen elsötétülne minden. Volt olyan eset is, hogy a kijelző égve maradt, de a feszültség folyamatosan csökkent magától, amíg teljes sötétség nem lett. "
2024-09-11 23:15 Kukirin G2 Master
"5A gyors töltővel 3-4 óra alatt feltölti ,3800km van benne első széria hiba néha ha tele lesz töltve letilt a BMS aksi kábelt szét és össze kell dugni ,de töltőn van feszültség kijelző és a vége fele le lehet húzni,minden működik rajta jó gép. "
2024-09-10 21:17 Kukirin S1 Pro
"Eladóvá vált egy éve vásárolt Kukirin S1 Pro elektromos roller, kissé már recseg, ...478,0 km van mér benne."
2024-09-02 20:06 Pár napja vásárolt Kukirin G3 2024
"Eladó a fotókon látható 2024.08.26.-án vásárolt legújabb G3. Ez már a faceliftes. Az előző szériák hibái ennél már javítva vannak. 86 km van benne. Beszámításból került hozzám."
[PociAti: mindig ezt mondják! Ez már nem olyan rossz, mint az előző. És a következőnél is ugyan ezt fogják mondani.] -
ridiculous
aktív tag
válasz
PociAti #29463 üzenetére
A probléma az vele, hogy - egyesek részéről - nincsen megfelelően helyén kezelve. Ez egy megbízhatatlan szar. Lehet használni, de sokkal magasabb kockázattal jár, mint egy normális roller.
Magyarázd már el mester hogy akkor a legtöbb magyar Kugoo használóknak miért megy el több ezer kilómétert hiba nélkül?
És miért van az hogy a megbízható Xiaomi meg Segway tulajok meg párszáz km után problémákba ütköznek?
Itt se olvastam még senkitől hogy valami baja lett volna a Kugoojának.. ellenben az említett kettő "megbízható" márkánál többen írtak már itt is rosszat mégis azt ajánlgatjátok..
Azóta nem veszlek komolyan amióta kijelentetted hogy rövidnadrágot csak gyerekek hordanak és te felnőtt ember vagy.. kb. ez tükrözi is az összes véleményed itt a topikban. -
PociAti
őstag
Igazából a Kugoo / Kirin / KuKirin cég is mennyire innovatív, micsoda fejlesztéseket csinálnak, stb. Most épp a G2-ről volt szó, de nézzük csak az elődjét a G1-et.
A probléma az vele, hogy - egyesek részéről - nincsen megfelelően helyén kezelve. Ez egy megbízhatatlan szar. Lehet használni, de sokkal magasabb kockázattal jár, mint egy normális roller.
Visszatérve a Kugoo G1-re, az eredetileg a T10 DDM roller néven jelent meg, amit a Titan / Unicool in China készített, az brandelik a többiek. A Titan kínálatában elég ismerős kinézetű rollereket lehet most is látni:
https://www.titanunigogo.com/electric-scooter-city-model_c1
Ezek közül az egy tőről fakadó gépek közül a régi KGST országokban valahogy a KuKirin nevű modellek terjedtek el jobban. Sok YouTubernek ajándékoztak ezekből. így erős lett a gerilla marketingje. Más országokban azért a többi klónból is bőven akad, nálunk egy cég dominál. Bár csak a minőségre fele annyi energiát fektettek volna, mint a marketingre!És nézzük ez a kínai gyönyörűség milyen ismertebb néven található még meg:
Super T10 DDM
Kugoo G1
Falcon Zero 10x
Apollo Pro
Nanrobot LS7
Mukuta 9
Sway F3 török
Varla Eagle One
LEOOUT SX10
Macury Speedual
TURBOWHEEL LIGHTNING
TECHLIFE X7S
QUICKVOLT 10X
Yugen RX10
A lista nem saját gyűjtés, lehet egy-két típusnév nem pontos, de többnyire ugyan az a fostalicska kisebb módosításokkal. -
Reggie0
félisten
válasz
cool79 #29454 üzenetére
"Nézd meg pl.a Banggood oldalán a G2-őt,jelenleg 186 vélemény van (magyarok is),4.94 értékeléssel az 5ből."
Mintha ez erne barmit is. Egyszer megirtad a velemenyt, utana nem tudod modositani. A velmenyezok altalaban par nap utan irnak velemeny es nem fel-egy eves tavlatban, szoval kb. annyit jelent, hogy megjott a csomag es kicsomagolas utan mukodott a roller.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29458 üzenetére
De azzal nem dicsekszik senki, hogy megvette az olcsó rollert 100-120 kg saját tömege alá, rábiggyeszti magát precízen páros lábbal egymás mellett és mereven kapaszkodik a kormányba, erőből feszegetve azt, előre-hátra.
Vagy éppen mennyire igyekszik kerülni a bukkanókat, rossz utakat, vagy csak úgy mindent bele, hadd pusztuljon a mechanika, azért van. Ezt nem nagyon tudjuk meg az esetekből.
Meg olyanok, hogy elterjedt nézet szerint nyomjuk jó keményre a gumit, ami már szinte tömör gumival vetekedően rázza a gépet. Magam inkább levettem 2 bar alá, ami lehet túlzás, de így nagyon kellemes a járása és inkább kivárom, lesz-e ebből defekt, akkor majd elhárítom. Mindenesetre a belsőt jól megraktam hintőporral, hogy ne nyíródjon lehetőleg.
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #29458 üzenetére
Még annyit finomítanék a Banggood, Gearbest, Ali és tártsai vársárlói közegének szapulásán, hogy szinte mindegyikünk vásárolt ott. Csak nem mindegy milyen terméket és milyen naivitással.
Pl. egy írószernél, egy zseblámpánál nem igazán számít a garancia.
És akkor is kisebb rizikót vállal a vásárló, amikor maga a gyártó cég neve a garancia, akinek a termékében lehet bízni.
De egy megbízhatatlan "gyártó"* termékét megvenni, és bízni abban hogy jó lesz, az már naivitás. Vagyis kockázatos. Ám még ez sem olyan vészes, ha nem közlekedési eszközről lenne szó, hanem egy ártatlan műszaki eszközről. -
PociAti
őstag
válasz
cool79 #29454 üzenetére
"Szerintem meg az a gáz,hogy érdemi tapasztalat nélkül szarozol olyat amit képen meg videókon láttál,meg olvastál valahol,és ezeket készpénznek veszed."
Az aszfalton elterülni gáz, mert valaki olcsó szarral, egy ipari hulladékkel vesz részt a közúti forgalomban.
Elhiszem azokat a fotókat és videókat, ahol arra panaszkodnak a tulajdonosok, hány száz km után törött el a kormány, lett valami más fatális probléma az "olcsó" rollerral. Nos az aztán tényleg olcsó volt, lehet újra számolni.Meg azt készpénznek veszem, hogy fele vagy negyed annyi garanciális időt vállal a cég.
Illetve nem hiszek a roller képességeinek, amit a reklámfotók alapján sugallnak, hogy mennyire vízállóak, miközben saját adatlapjuk alapján is messze elmaradnak attól, mit fotók alapján próbálnak elhitetni a palira vehető vásárlóközönségükkel.
"Nézd meg pl.a Banggood oldalán a G2-őt,jelenleg 186 vélemény van ..."
Azért ennyire tájékozatlan ne legyél már a webáruházak működését illetően! A Banggood értékelési rendszerére alapozni a véleményt elég nagy szamárság. Nem lehet eltekinteni a vásárló közeg minőségétől sem, és attól a ténytől, hogy mikor születnek azok az értékelések. A kiszállítást követő napokban, és a dicséret elsősorban annak szól, milyen gyorsan megérkezett az áru, működik, és aki szereti a gagyit, az ő véleménye szerint milyen jól néz ki.
Ezek nem hosszútávú tesztek, pedig a probléma ekkor jön elő. És a felhasználók 1 év után nem nyúlnak hozzá az értékelésekhez, hogy a korábbi 5 csillagot átjavítsák 1 max. 2 csillagra."A drágább gépek egyszerűen túl vannak árazva,ezt csak te nem tudod ezek szerint."
Ez olyan ember szerint igaz, aki a biztonságot nem tudja vagy nem hajlandó "beárazni"."A garanciális időből meg aztán totál felesleges kiindulni,fontosabb hogy alkatrész legyen ha odakerül a sor."
Érdekes hozzáállás, viszlát az ambulancián!Azt akarod mondani, hogy a G4 most a negyedik változatra már tényleg tökéletes lenne?
Érdekes módon a Kugoo / KuKirin tulajdonosok mindig ezt hajtogatják, az előző modellnek még voltak hibái, de ez már jó. Aztán amikor kijön a frissített modell, akkor ismét kezdődik előröl, ez már jó, de a réginek még voltak hibái, legyen bármelyik változat.
Vagy amikor látványosabban félrenyúlnak, akkor ez nem olyan jó, mint az előző. (Bár mindkettőn először meg kell szerelni ezt, meg azt, de biztos a többi rollert is szerelni kell...)
Soha nem lehetett azt hallani tőlük, hogy ez a KuKirin modell is tökéletes volt, és az utódja is az. Kiszedtem a dobozából, anélkül tudtam menni vele 1.000 km-t, hogy nem kellett valami végzetesnek induló hibát elhárítani. -
#95712068
törölt tag
válasz
cool79 #29454 üzenetére
Nézd meg pl.a Banggood oldalán a G2-őt,jelenleg 186 vélemény van (magyarok is),4.94 értékeléssel az 5ből.Ez alapján nem gondolnám,hogy annyira szar lenne.
Sokat rendeltem régebben Banggood-ról és Gearbest-ről, az értékelési rendszer egy hatalmas kalap kakkanat. Bár ezeket a sorokat emlékből írom, de nekem dereng egy emlékkép, amikor nem engedett "negatív" értékelést adni. Rengeteg webshop trükközik az értékelésekkel, és erre próbálod alapozni az "igazad".
Többen itt többre tartjuk az életünket annál, mint hogy egy lélekvesztővel guruló szervdonorként közlekedjünk. Jogod van hozzá, ezt senki sem vitatja el. De hozzászólások alapján töredék tapasztalatod sincs a többiekhez képest, ráadásul kamu értékelésekre bíznád az életed...
Félreértés ne essék, én is dilemmáztam egy ideig Kukirin G2-n, mert az adott árkategóriában nem volt dupla felfüggesztés, sőt még tempomat sem, ami nekem egyéb okból muszáj. De nem találtam helyben olyan szakit, aki rendbe rakta volna 0 percesen, és amihez nem értek, ahhoz nem nyúlok jellemzően, főleg ha az életem múlik rajta. -
h1mpi
félisten
válasz
cool79 #29454 üzenetére
Azt azért ne felejtsd el, hogy a drágább gépekben nagyobb az akku is (ami a roller árának meghatározó tétele, pl. egy 72V-os 40 Ah LG vagy Samu cellás akku olyan 600-800e Ft gyári áron) illetve a futómű és egyéb alkatrészek is sokkal jobb minőségűek.
Nekem volt G4 nem volt vele sok gondom, de utána a Nami-ra felállni és menni vele azért az nem egy kategória. Persze sokszor drágább, de többet is ad. -
cool79
csendes tag
válasz
PociAti #29453 üzenetére
Szerintem meg az a gáz,hogy érdemi tapasztalat nélkül szarozol olyat amit képen meg videókon láttál,meg olvastál valahol,és ezeket készpénznek veszed.
Az "iszonyat" magas meghibásodási arány infó honnan van?
Nézd meg pl.a Banggood oldalán a G2-őt,jelenleg 186 vélemény van (magyarok is),4.94 értékeléssel az 5ből.Ez alapján nem gondolnám,hogy annyira szar lenne.
Azért kerül "csak" ennyibe mert el akarják adni,nem csak árulni,és ár/érték arányban nincs jobb jelenleg.
A drágább gépek egyszerűen túl vannak árazva,ezt csak te nem tudod ezek szerint.
Ne gondold,hogy egy 3x ennyibe kerülő gép annyival többet nyújt,azért mert van rajta olajos fék? erre is tehetsz meg szinte bármelyikre.Több százezer forint a különbség.
Nyilván azonos kategóriáról beszélek.
A garanciális időből meg aztán totál felesleges kiindulni,fontosabb hogy alkatrész legyen ha odakerül a sor.Azt gondolom,azért mondod ezt a Kukirinről,mert néhány éve mikor kezdett terjedni,voltak problémák valóban,meg csináltak szart,de véleményem szerint mostanra nagyon sokat fejlődtek,és komolyabb gépeket gyártanak,illetve figyelnek a visszajelzésekre,elég ha a G4-et nézzük,már asszem a 4. verzió fut,folyamatosan frissítik és nem gondolnám,hogy szarabb lett.
-
PociAti
őstag
válasz
cool79 #29451 üzenetére
Az szerintem nagyon gáz szöveg, hogy a másik is eltörik. Az arányok nagyon fontosak!
Ami nem mindegy, hogy ha az első 1.000 km-t nézzük, akkor a KuKirinhez hasonló szaroknál a meghibásodási arány iszonyat magas más rollerekhez képest. Azokhoz a gyártóhoz képest, akik nem ennyire megalkuvóak, akik a minőség oltárán nem mennek egy bizonyos szint alá.
Mégis, szerinted miért "csak" ennyibe kerülnek, miközben elég kecsegtető paraméterek szerepelnek az adatlapon? És miért olyan rövid a garanciális időszak náluk?
-
cool79
csendes tag
válasz
INGJOKE #29447 üzenetére
Nyugodtan vedd meg a Kuki G2-őt,nem fog eltörni se a kormány,se a kerék ha nem ugratsz le vele méterekről.
Masszív,jól összerakott roller.Mikor megjött,én megnéztem minden porcikáját,van benne anyag.
Persze lehet gond a hegesztéseknél,esetleg anyaghiba,de melyik gyártónál nincs ilyen?
Múlt héten láttam Mantis dualt aminek elrepedt a váza,akkor nem csak a Kukirinnél van ilyen.. -
Dwatti
addikt
válasz
Thunderzolee #29448 üzenetére
Köszönöm ez nekem elég jó kis összefoglaló lett. Igen van annyi az emelkedő. Balatonfüreden a partról kel felmennem a dombra. Átlag 10% -os de néhol van benne több mint 15 is. YouTube videokat néztem . Most F2 plus meg a Xiaomi 4 Pro 2 gen közel azonos áron van. Valószínű a kettő között döntök.
-
Ez szerintem nem személyeskedés.
Ezt szoktam írni hatótávnak másoknak:
20km-re.............7650mAh (Mi 3)
25km-re...........10200mAh (F30, F40, D38)
30-35km-re......12800mAh (Pro 2)
40-45km-re......15000mAh (G30)De rám szóltak, h az újabb rollereknél ez megváltozott:
10200mAh ....30km (F2)
12800mAh ....40km (F2 Plus)
15000mAh ....50km (G2)Mivel mindegyik rollerből van/volt itthon (képeket is raktam ki már), így bőven ki tudtam őket próbálni, és ugyan nem sikerült kihoznom ez utóbbi értékeket egyikből sem, de már többször "kötöttek belém" Facen rolleres csoportokban, h ő bizony 25-ös tempóval ekkora hatótávokat tud, és ne írjak 25-öt, mert 30-at elmegy (F2), vagy ne írjak 35-öt, mert 40-et elmegy (F2 Plus).
Vagy azt mondja a másik (ők ketten is bizonygatták), h 4 Pro (2nd gen)-ből kihozott 50km-t, és 2% maradt a rollerben.
És ezzel mégis mennyire életszerű a használat?
Ki az, aki úgy használja a rollerét, h 2%-ig meríti le? Csak azért, h elmondhassa, h én hxlye vagyok, mert ebből az új Xiaomiból ki lehet hozni 50km-t is, nem csak 45-öt.
Az, h az utolsó 5km-en már csak 6-10-el megy, meg leáll minden pinduri járda emelkedőn is szinte, az nem fontos, de én hxlye vagyok, nem értek hozzá, ő a tutit megmondja, és aki 50km-es hatótávval keres rollert, az nyugodtan vegye a 4 Pro (2nd gen)-t, mert azzal lehet 50km-t elmenni.
Tudod hány ilyen önjelölt igazságosztó van?
És ezek osztogatnak tanácsokat másoknak, ezzel a szemlélettel, h milyen rollert vegyenek..
Mert én oda mertem írni, h ne vegyenek Xiaomit 50km-hez, mert nem lesz elég a hatótáv, de én hxlye vagyok, nem értek hozzá.
PociAtinál legalább tudjuk, h ő D módot használ inkább, 20-as tempóval, így valóban jelentősen több a hatótáv, és ezzel nincs is semmi baj.
Erre itt vagy Te, akinél meg már néha volt egy olyan érzésem, h nem is F2 Plusod volt, csak a "sima" F2-es, mert a "tüneteid" olyanok, mintha F2-es rollered lett volna. :/
De egyébként pont te vagy rá a példa, h a Xiaomi 4 Pro (2nd gen) egy jó roller, és még olcsóbb is az F2 Plusnál, jobban megéri, ezért nyugodtan lehet ajánlani. -
válasz
Dwatti #29434 üzenetére
Az F40i-t még lehet valahol kapni?
Az F sorozat után jelentek meg az i-betűre végződő verziók, de nemsokáig lehetett őket kapni, mert az F2 sorozat megjelent, és az i-betűsek igazából nem is futottak be nagy karriert.Ahol van még F40i, ott túlárazott, beragadt készletből maradhatott inkább csak.
A F sorozaton (F25, F30, F40) nem volt még index.
Az i-betűseknél (F25i, F40i) meg nem a kormány végére tették, hanem elöl is van, meg hátul is, illetve az F65i esetében ilyen öszvér megoldással éltek, előre fele a kormány végén van, hátul meg lent, mint az F40i, F25i esetében.
Aztán az F2 sorozatnál meg már csak a kormány végein van előre és hátrafelé is világító index.Én inkább F2 sorozatból választanék a helyedben, mert F2 Plus-t kapsz már majdnem az F40i áráért.
A rollerek közötti különbségeket itt meg tudod nézni.
F2 Plusban nagyobb az akksi, erősebb a motor, hátsó kerék hajtású, és még egy akasztó is van a kormányon.
Az indexről már írtak pro és kontra.Az F2 sorozat 400/450Wattos motorjai sokkal jobban mennek fel emelkedőkre, mint a korábbi modellek 350W-os motorjai.
Milyen teszteket néztél, ahol a Xiaomi elvérzett a Segwayyel szemben? Nem a korábbi, első generációs 4 Pro volt a tesztben?
Mert az valóban gyengébb volt az F2 sorozatnál, de a 2nd gen már méltó párja az F2 Plusnak, pláne, h a Xiaomi alá is árazta a Segway alá.Ami az emelkedőket illeti, ezeket a 18, meg 20%-okat fenntartással kezeld.
A mászási képesség definíciója a Ninebotnál:
"20%-os emelkedőn felmegy akkor, ha a töltöttség 70%, vagy afeletti és maximum 75kg-mal van terhelve, valamint a lejtő alján legalább 15km/h a sebesség. Az emelkedő végén legalább 6km/h marad a sebesség."
Ez a 6km/h ez minden, csak nem haladás. Gyalog majdnem gyorsabban mész.
Sánalmas, h oda mernek írni ilyen százalálkokat mászási képességként, aztán a laikus ember meg megveszi, aztán egy életre meg is utálja a rollereket.Mindkét rollerből van nekünk, és egy 10%-os dombunk is van, ahol 20-22-re lassulva mennek fel, Xiaomi ha olyanja van, 24-25-el is megyen felfelé.
Azt egyből észreveszem, ha 70 helyett 75, vagy 80 kilóval megyek felfelé például. (Viszek valamit pluszba, hűtőtáskát, plédeket hátizsákban - plusz 8-10kiló.)
Az F2 sorozatnál már mindegy, h tele van az akksi, vagy félig van, akkor is felmegy, csak kicsit jobban belassul, de a motorhangon nem hallatszik, h erőlködne.
A Xiaomi jobban megy felfelé, félig levő akksival is, és akkor is, ha félig sincs már az akksi.
De írták már feljebb, h 48Voltos, gondolom ennek is köze van hozzá, nem csak a motor tud picivel többet.Egyébként a domb amire felmész, biztosan ekkora?
A 10%-os emelkedő már elég meredek. Sokan összekeverik a százalékot azzal, hány fokos az emelkedő. A 18fokos domb az valójában 10%-os. Mindjárt másképp hangzik.Az Aovo meg gyengébb a G2-es Segwaynél. amennyivel olcsóbb, annyival másabb is.
De az lenne a legjobb, ha valakitől el tudnál kérni egy 2nd gen 4 Pro-t, meg egy F2 Plust, és össze tudnád őket hasonlítani, esetleg egy Segway G2-t is. -
PociAti
őstag
válasz
INGJOKE #29444 üzenetére
Autóval én se szívesen állnék be olyan rolleres mögé, aki a kis kerekű járművével sínek és kátyúk között kacsázik.
A kerékméret miatt lehet nem az elektromos-roller a legalkalmasabb jármű. Akkor már inkább pedelec. A KuKirinhez hasonló forrásból 250-300k között már egész elfogadhatóan kinéző elektromos rásegítésű kerékpárokat lehet kapni. Olyanok is vannak, amik nem felelnek meg a pedelec feltételeinek, rásegítés nélkül is haladnak és nem korlátoznak le 25 km/h sebességnél. A bicaj mechanikus részeihez valószínűleg könnyebb alkatrészt és szervizt találni, mint egy rollerhez. De az már más topik témája. -
PociAti
őstag
válasz
Dwatti #29441 üzenetére
Így általánosan nem kijelenthető, hogy a Xiaomik gyengébbek a Ninebotoknál.
Azonos paraméterekkel rendelkező konkrét gépek között lehetnek különbségek, de még ott is számítana melyik firmware van rajta, mert az határozza meg a gép hangolását. (A hangolás egyik határköve lenne a controller, de a gyári vezérlőkben szokott lenni tartalék tuningolásra is, szóval még az sem lehet kifogás.) -
válasz
PociAti #29435 üzenetére
A 25km/h az a baj, hogy a 69-es villamos vonalán járok dolgozni. Azaz a legtöbb helyen a parkoló autók és a sin között megyek ami jó, de vannak a megállók ahol azon a részen kell átmennem ahol a kocsiknak is, hiába van ezeken a részeken 30 km/h-s sebesség korlátozás én se tartom be, ha arra megyek kocsival. Nyilván a rollerest még utálják is és mindenhol meg akarják előzni, nehogy 50 m-t mögött kelljen menni 25-el. Szóval az amúgy is rohadt veszélyes szakasz ez miatt még neccesebb lesz. Nyáron mikor nem volt iskola fel, vagy negyede akkor volt a forgalom, de a 2x6 km-en minden nap volt valami konfliktus helyzet így is.
Nem tudom a Kukurin mennyire szar vagy sem, én nem szoktam se ugratni se durván ütin verni a gépet, majd még körül nézek mik vannak. A Pro 2-t ma legalább elviszik. -
xekta
csendes tag
Szia, hát van pár nagyobb emelkedő nálunk, nyilván nem néztem sosem százalékosan mekkorák. Gond nélkül felmegyek rajtuk, még akkor is, ha nem teljesen húzom a gázt (az egyik egy téglafalon keresztül vezet és kicsit beláthatatlan), eddig nem volt gondja. Ugyan ezen az útvonalon ólomsavas akksis elektromos kerékpárral tekernem kellett. Lendületet én a rollernak csak induláskor szoktam adni, máskor még sosem kellett.
-
Dwatti
addikt
Szia F2 emelkedése ténylegesen 18% ? kb ezt kellene megtenni minden nap. kell hozzá lendület vagy elindul a lejtő aljáról ? Nekem munkahelyről 100 méter sík után emelkedik.
Ezért keresek olyat ami fel is vinne. (70 kg )
Nekem valahogy a tesztek és videók alapján az jött le hogy hiába a jobb adat a Xiaomik gyengébbek mint a Ninebot (? ) vagy tévesen itélek. -
xekta
csendes tag
válasz
PociAti #29439 üzenetére
Én mindig használom az indexet, nekem f2-n a kormány szélein van. Este jól látszik, nappal szerintem egyáltalán nem. Az se segít rajta, hogy valószínűleg a fogás miatt néha takarok is a hátrafele világító részén. De nyilván mindig hátranézek mielőtt bemegyek a felezőhöz vagy előzök\kerülök. De arra asszociálok mindig, hogy a mögöttem lévő nem látja és így közlekedek.
-
PociAti
őstag
válasz
Dwatti #29437 üzenetére
Jól látható helyen van az indexe?
Hátul lent a föld közelében. Egy SUV vezetője lószart sem lát abból, amikor jobbra előtte valakinek pislákol a holt térben valami.Minden rolleren másmilyen megoldást használnak, máshol van az index. Autós azt se tudja hol keresse. Mármint annál a 10%-nál, amin egyáltalán van index.
A "kapcsoló"-ra is látni igazán béna megoldásokat, le merném fogadni, hogy akinek van, az sem mindig használja. Rendszerességet tekintve egész biztosan elmarad attól, mint amennyire az autójában használja ugyanaz a személy.
Illetve az egyik fő probléma, hogy rolleren nincs az index körül egy nagy homogén háttér, így napfényben az a sárga fényvillanás egybemosódhat a háttérrel, főleg ha sárga jármú van mögötte, vagy talaj közeli LED esetén akár még a sárga útfestéssel is egybemosódhat.
Ha pedig egy autós ráér olyan hosszasan és részletesen bámulni a rollerest hogy egyértelmű legyen számára a jelzés, az már rég rájött a mozgásából, hogy kanyarodni szeretne, vagy sávot váltana.
-
Tangerine
senior tag
Ismét öregbítette valaki a rolleresek hírnevét
: https://bpiautosok.hu/az-ablakon-at-utotte-a-buszsofort-a-rolleres
-
PociAti
őstag
válasz
Dwatti #29434 üzenetére
Egy noname gyártó által bekamuzott paramétereket ne próbáld megbízható, nagy múltú cégek adataihoz hasonlítani.
Rolleren az index fényes nappal szinte semmit sem ér. Ez semmilyen szempontból se legyen szempont, hacsak nem esti városi körülmények között közúton használod (és nem kerékpárúton, mert ott megint nem sok haszna van).
Roller megnevezésébe valószínűleg belekeveredtél, feltételezésem szerint erre gondoltál:
Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen).
48 V-os rendszer, 400W/1000W teljesítmény, 22%-os mászó képesség nem tűnik gyengének dombok esetén.
Ninebot F40i gyengébb gyári paraméterekkel rendelkezik (36V, 350W, 20% emelkedő).Ha dombokra választani kellene rollert közülük, akkor inkább a Xiaomi, bár a szoftveres hangolás rendkívül sokat jelent, így az elvi paramétereket felülírhatja a gyakorlat. Összehasonlítási alapom nincs velük, így abban kénytelen vagy másokra vagy videóra hagyatkozni.
-
PociAti
őstag
válasz
INGJOKE #29432 üzenetére
40-45 km/h sebesség egy KuKirintől, és az életben maradás eléggé ellentmondásos így egy mondaton belül.
Annyi, de annyi műszaki hibát szokás emlegetni náluk, rengeteg törött nyakú KukKirint látni, és nem azért, mert szétvágták őket.
Lehet minden 50. rollerrel akad probléma, és 49 ember többnyire elégedetten használja, de nem szeretnél annak az 1-nek a helyében lenni, aki már nem tud hozzászólni ehhez a témához. Az 1:1.000 arány se biztos, hogy elfogadható, de annál azért több hajmeresztő hibáról hallani, mint amennyit eladhattak belőlük.És arról se vagyok meggyőződve, hogy olcsónak számít, ha a rendkívül rövid garanciaidőket nézzük. Nem véletlenül vállalnak ennyire keveset, és azt is nehéz érvényesíttetni rajtuk.
180-ért árulnak egy Navee S65-öt (80 km van benne), Aqua vásárlás és még 1 év gari van. Újonnan kb. 300k az ára, (külföldről kuponokkal párszor lement 170 környékére).
Régebben te is tettél rá említést, lehet tetszene.
Elder troll 2024-05-29-én, 800 km használata után írt róla egy jó kis beszámolót, őt kérdezd meg felőle.
Gyári sebessége 25 km/h, 24,3 kg és 1000 W a csúcsteljesítménye, így még talán pont az normál rollerek kategóriájába fog esni.
A sebesség limit szakszervizben kb. 10-esért "feloldható". -
Dwatti
addikt
Sziasztok valószínű közhelyes kérdésem lesz : Ninebot F40i vagy Xiaomi pro2 gen 4 amit ajánlatok ?
Dombos útszakaszok vannak . Xiaomi youtube teszteken néhol elbukik kisebb emelkedőn is
Aovo pro esmax amit még néztem de jó ha lenne az index. Max 200 e a keret. -
válasz
PociAti #29431 üzenetére
Én most épp árulom a Pro 2-t, hogy egy gyorsabbra váltsak és jobbak legyenek az esélyeim munkába menet életben maradni. Mivel 40-45km/h elég lenne már azon a 6km-es úton amin járok, így Kukurin G2 lesz szerintem belőle. 11.11-es akcióba megveszem és tavaszig megcsinálom a szükséges dolgok módosítását és azzal járok majd dolgozni, míg 14-15. kerületben le nem darálnak kocsival. 🙂
-
h1mpi
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29428 üzenetére
Szerintem máglyán elégetés is a helyszínen
-
mwin
kezdő
válasz
ridiculous #29421 üzenetére
Leírtam az igazat csak nem baj? A modorod az ami nagyon szz ha már neked lehet itt személyeskedni ridi culo.
-
PociAti
őstag
Ezek a hollandok, belgák nem szarakodnak!
Egy hónappal ezelőtt a lefoglalt fatbike-ok kapcsán irányult rájuk a figyelem, mert azokkal akár 45 km/h sebességet is el lehet érni: economix.hu, telex.hu.
"Az elmúlt valamivel több mint másfél hónap alatt a holland környezetvédelmi és közlekedési felügyelet (ILT) ellenőrei mintegy 16500 Kínából importált»
elektromos kerékpárt«
foglaltak le, mivel azok veszélyt jelentenek a közlekedésbiztonságra, és nem felelnek meg az ilyen jellegű közlekedési eszközökre vonatkozó hivatalos előírásoknak."
Most meg arról szólnak a hírek, hogy az antwerpeni rendőrség új játékszer kapott.
https://www.reddit.com/r/ElectricScooters/comments/1fxnmvw/antwerp_police_got_a_new_tool/
Megtaláltam a forrást:
https://www.hln.be/antwerpen/op-de-baan-met-een-gevaarlijke-e-step-dan-knipt-de-antwerpse-politie-die-voortaan-in-twee~a269d66b/Úton egy "veszélyes" e-rollerral? Akkor az antwerpeni rendőrség mostantól kettévágja
Az antwerpeni rendőrség hidraulikus vágógépet vásárolt, hogy a helyszínen megsemmisíthesse az illegális e-rollereket. Az "illegális" alatt a rendőrség azokat az e-rollereket érti, amelyek 25 kilométer/óránál gyorsabban haladnak, nincsenek biztosítva, vagy műszakilag nem megfelelőek. Az elmúlt két évben a rendőrség már mintegy 320 e-rollert foglalt le megsemmisítésre.
Kedvelem a tökösségüket!
-
adamos0606
tag
válasz
Dr. Szilikát #29424 üzenetére
Köszi a képes infót!
Az említett Sencoron elég nagy erő kellett a nyitáshoz, ezért kérdeztem, hogy Segway F2-nél vagy Xiaomi 4 Pro-nál mi a tapasztalat. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
adamos0606 #29420 üzenetére
Pedig ezt a fajta mechanizmust használják ebben a kategóriában, ami nekem bevált 1000 km alapján és napi szinten 1-2 nyitás-zárás, mivel az útvonal egyik végén általában össze kell csukni, másik a garázs, ott nem kell.
Van egy bordó színre eloxált biztosító retesz, ezt könnyen fel lehet húzni, utána lehajtható a kar. Az egész művelet nagyon gyors, praktikus oda-vissza.
A kiálló részt lehet állítani, ami meghatározza a feszítőerőt, illetve még le van biztosítva egy másik imbuszcsavarral is, hogy ne mozduljon el. De nekem már gyárilag tökéletesen állították be, azóta sem kellett variálni.
-
PociAti
őstag
válasz
adamos0606 #29420 üzenetére
A MediaMarkt honlapján leellenőrizheted melyik üzletben van készleten az adott termék.
Tehát ne random üzletet keress fel, hanem azt a helyet, ahol - előzetes ellenőrzés alapján - készleten van. Célszerű olyan üzletet felkeresni, ahol a riválisával össze tudod hasonlítani. MM készletinformációi automatikusan frissülnek*, ezért elfogadható a megbízhatóságuk. (* Az adatok lehet csak nap végén indexelődnek újra, így minimális pontatlanság előfordulhat.) -
Tibee86
nagyúr
válasz
ridiculous #29421 üzenetére
Én az ő hatására már levittem a szeméttárolóba az F2 pro-mat. Igaz addig is egyszer töltőre kellett dugni, mert nem bírta ki az utat.
-
adamos0606
tag
válasz
Thunderzolee #29414 üzenetére
Köszi az infókat!
Az E2 Pro-t azért nem tartam számomra jónak, mert 100 kg vagyok, így inkább 120 kg-ig Ok rollereket nézek.
Igazából ahol használnám nincsenek nagyobb emelkedők és az F2 hatótávja is elegendő.
Igen, mindenképp meg szeretném nézni fizikailag is őket (F2 és 4 Pro Gen 2), mert a kinézeten kívül az összecsukó mechanizmus is fontos, olyan szempontból, hogy a kallantyú viszonylag kis erővel nyitahtó, zárható legyen.
Egy Sencor Scooter 2-nek próbáltam a nyitás-zárását, hát elég nagy erő kellett a kallantyú megmozdításához...Egy random BP-i MM-bán általában mindekettő modell megnézhető?
-
mwin
kezdő
válasz
Thunderzolee #29414 üzenetére
Szerintem teljesen félrevezető azt írni, hogy az F2 Plus 35-40km tud menni. Ha pont nem egy selejt akkor is csak keservesen hozza a 30km-t. A Xiaomi4pro(2nd) viszont lazán hozza a 40km-t vezetési élmény csökkenése nélkül.
-
Kis Tigris
tag
válasz
Thunderzolee #29411 üzenetére
Ez a kikérdezés főleg a 2 típus vásárlása valamint a visszahozataluk felé irányult (mivel nem a Xiaomi felé kell vissza küldeni ha elromlik, hanem simán bevinni a Médiába, s ők fogják tovább küldeni a Xiaomi által szerződött szervíznek).
Nagyjából a két típus a legkelendőbb a kínálatukból, egy hangyányival a Xiaomi vezet. A hibás visszahozatal e két típusnál csekély, ebben is a Xiaomi egy hangyányival jobban ál.adamos0606: válasz fent
Thunderzolee: Ninebot KickScooter F2 volt pariban árban mellette, lehet az F2 Plus hasonlít inkább specifikációkban rá, de akkor meg ezek szerint ár/érték arányban jobb a Xiaomi
"Emelkedőkön is fogod használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?" Szerencsére Debrecen elég sík, habár ha emelkedőre vágyok, épp az utcánk melletti másik végén van Debrecen egyik legnagyobb emelkedője, olyan 3%-os -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #29414 üzenetére
Buszon egyiket se könnyű vinni
Tícsákbe, akkor nem is kell. -
válasz
adamos0606 #29413 üzenetére
Furcsa, h nem kaptál választ akkoriban.
Neked szerintem elég egy E2 Pro is.
Pont a minap láttam 100-ért egyet:
Facebook.com/share/p/PLL3KGjhXA7hMok6/Szerintem Kis Tigris az F2 Plus-t vette volna, nem az F2-t. Az a 4 Pro (2nd gen) vetélytársa inkább.
E2 Pro: 150ezer 20km
F2: 185ezer 25-30km
F2 Plus: 200ezer 35-40km
Xiaomi 4 Pro (2nd gen): 190ezer 40-45kmNem olyan nehéz belátni, pláne némi használat után, főleg súlyosabb felhasználónak, h a Xiaomi jobb vétel.
Nem hiszem, h valaki azért választaná az F2 Plust helyette, mert azon van akasztó is.Emelkedőkön is fogod használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?
Buszon egyiket se könnyű vinni.
Én megnézném őket élőben is, melyik hogy néz ki, mekkora összecsukva. Xiaominak a trepni pl vaskosabb, nagyobb. -
adamos0606
tag
válasz
Kis Tigris #29407 üzenetére
Hello!
Én is pont ebben a 2 típusban gondolkodom. Mivel érvelt az MM-os kolléga a Xiaomi mellett? -
-
válasz
Kis Tigris #29407 üzenetére
Én nem szoktam rájuk ragasztani semmit.
Minek.
Prizma van rajta.Alin nézelődj, sokféle matricát láttam már, biztos van kerékhez is.
Ez a MM-os osztályfelelős kifaggatásán elmosolyodtam. Nem gondoltam volna, h értenek akár egy kicsit is az általuk forgalmazott cuccokhoz. (Az adattáblákon feltüntetettek ismétlésén kívül.) Többnyire katasztrofális a műszaki osztályos kollégáik ismerete pl, ez a tapasztalatom.
-
mwin
kezdő
válasz
Kis Tigris #29407 üzenetére
Jól választottál! (Az MM-be vittem vissza a segway-t ) Körbe a testre ragasztottam fényvisszaverőt. A kerekekre nem találtam még semmit.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #29406 üzenetére
Nem azt írtam, hogy járműt váltva megváltozik az emberek reakcióideje, hanem hogy kevés lesz a reakcióidő. Az időablak szokott kevesebb lenni, az az idő, amíg lehetőség van reagálni.
Egy rolleres sokkal kisebb felülettel rendelkezik, emiatt általában nehezebben észrevehető, mert jobban beleolvad a környezetébe mint a nagy homogén felülettel rendelkező járművek. Illetve méretéből adódóan könnyebben takarásba kerülnek.
https://t.me/ScooterGore/18388Sokkal szűkebb helyről előbukkanhatnak, olyan váratlan helyekről (pl. 2 kocsi közül), amire mások nem számítanak.
Autósokhoz képest a többi közlekedőt is általában sokkal szűkebben közelítik meg (pl. gyalogost, kutyát sétáltatót). Ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy kevesebb idő maradjon lereagálni az adott szituációt.Nem elég pusztán szabályosnak lenni, tudni kellene a többi közlekedő fejével gondolkodni. A sebesség növelésével ennek esélye is csökken.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29405 üzenetére
Vonaton történő kerékpárszállításnál ráhibáztál a megoldásra: kerékpárszállító kocsit kapcsolnak a szerelvényhez, hogy abban szállítsák a kerékpárjaikat, ne pedig a "normál utasok" között.
P+R parkolós felvetésre: ha a saját autódban járművet szeretnél szállítani, akkor szállíts járművet benne. Magánügy, nincs hatással másokra.
Én tömegközlekedési eszközökre írtam, hogy azok személyek szállítására valók, nem járművel szállítására. Óriási a különbség. A tömegközlekedésről tiltják ki őket egyre több helyen.Ha valaki egy kis hatótávú rollerrel 20 km távolságra elgurul, akkor ne a célnál jusson már eszébe, hogy onnan vissza kell tudni jönnie. Oldja meg máshogy.
-
Kis Tigris
tag
Bocs hogy egy kicsit megszakítom a mélyenszántó vitát
Pár napja megvettem a rollert, a ti javaslataitokat figyelembe véve végül a Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Gen2-re esett a választásMellette árában még a SEGWAY-NINEBOT KickScooter F2 volt versenyben, de a MédiaMarkt-os osztályfelelős kifaggatása után végül is hajszállal a Xiaomi lett a nyerő
Kérdés: van e ebből a tipusból valakinek itt a fórumon? Van valami tanács, ötlet, észrevétel, aminek hasznát vehetném?
Más: egy kicsit egyedibbé szeretném tenni, mert elég "sablonkinézete" van. Csak ízlésesen, minimal stílusban
10'-os kerékre tud valaki ajánlani valami csík-matricát, valamint a testre díszítő elemeket? Keresgéltem, de idáig nem találtam matricaszettet ami ehhez a tipushoz lenne jó. Az meg hogy más tipus szettjei jók e ehhez, egyenlőre számomra nem ismert. Ebben kérném még a segítségetek
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29404 üzenetére
Ami ördögtől való, az a magas sebesség. ...
... Az ittasság mellett a leggyakoribb balesetet kiváltó ok a relatív gyorshajtás, amikor az emberi reakcióidő már túl kevés az események megfelelő feldolgozására.
Ez mekkora BS. ! Ezek szerint az összes rolleres reakció ideje megsokszorozódik, csak azért, mert rollert vezet, de ha beül a volán mögé, a reakció ideje máris lerövidül...
Az megvan, hogy millió, és millió ember közlekedik az utakon mindenféle egyéb járművel gyorsabban, mint egy átlag rolleres, mégsem relatív gyorshajtó, és fel tudja dolgozni a magasabb sebességnél is az inputokat, csak ha rollerra száll már nem ?!
Hogy van ez?!
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29404 üzenetére
a tömegközlekedés nem arra való, hogy másik közlekedési eszközt szállítsunk rajta
Tehát pl. akik kirándulni mennek, vonattal, és a biciklijüket magukkal viszik, véletlenül se használhassák a dedikált bicikliszállító vagont, mert a tömegközlekedés nem erre való... (Ami meg a villamosos problémád illeti, az a legjobb, hogy bár közöd sincs hozzá, de azt azért meg akarod mondani, hogy mások hogyan (ne) használhassák. Én lennék a tipikus "pesti", amikor megpróbálok normálisan kommunikálni? Amúgy kikérem magamnak () hiszen budai vagyok, nem is igen szeretek Pesten közlekedni, de hát néha "muszáj" volt.)
Ezt a marhaságot mégis honnan vetted?
Mi másért akarnád felhozni a feltételezett átmérőt, és a légvonalbeli távolságokat?Térfogatból kiindulva
Nem tudom eldönteni, hogy még mindig komolyan beszélsz, vagy ez poén akar lenni?Tehát veszel egy teljesen hasra ütött "átmérőt", kijelented, hogy ennél bizonyosan kisebb távolságok vannak, és különbenis kacifántos úton még kevesebb, mint légvonalban. Van erre amúgy egy vicc is, hogy tudok egy rövidebb utat a kiserdőn keresztül... Ez rólad szól?
jelentéktelen mértékben nő meg a fogyasztása
Nekem egy 360Wh akku 22 km-t tudott, 25 km/h óra végsebesség mellett. Tekintve, hogy az úticélomtól haza is szerettem volna jönni, sajnos nem volt elegendő a hatótávolság.Hiába csak 16Wh/km környéki volt a fogyasztás (ami összevethető az általad is írtakkal). Mit csinálsz, ha 20 km-ről vissza akarsz jönni? Ja hát nem mész oda. Ez is egy lehetőség, sőt egyet is értek vele, hiszen a mikromobilitás ilyen last mile jellegű történet, amikor pl. a kocsi csomagtartójában van a roller, és a P+R parkolóban veszed elő (vigyáztam: az autó arra való, hogy másik közlekedési eszközt szállítsunk?!). És csomagot lehet szállítani?
Xiaomi Pro rollerekből is nehéz lehet kipréselni 30 Wh/km fogyasztást
Persze, mert nem tudnak 45 km/h körül haladni, nem is arra találták ki. Szerintem lassan annyira polarizálod a beszélgetést, hogy az már átmegy értelmetlenbe. Gondolj a leendő szabályozásra: mantrázd kicsit, hogy nagy teljesítményű motoros roller... Na, ezek azok, amikbe van 8 kg-os akku, és valóban nem szívesen dobálod fel őket tömegközlekedésre. Habár épp ezek azok is, amiknek nem fáj, ha letiltják őket onnan, mivel el tudnak vinni az úticélhoz és vissza. Azok viszont, akik felugranának a kicsi, könnyű (ún. pálcika) rollerrel egy tömegközlekedési eszközre, ahol az racionális számukra (ad absurdum a metró, bár tudom, Győrben az sincs), viszont egy ilyen szabályozás miatt nem tehetik, azok majd átgondolják, hogy mire is használható egy ilyen roller.
Persze, nem lenne szerencsés felgyújtani a metrót sem, tiszta sor, jöhet a "tícsákbe". De akkor a víziód, hogy kitör itten a mikromobiltási forradalom szerintem sosem valósul meg. Kis roller, kis akku, kis távolság. Kis sebességet nem is mondom, mert az alap itt... Ha meg nagy a táv, viszont a sebesség továbbra is kicsi, mert nem akarunk belehalni (ez is egy szempont, én ne tudnám?), akkor viszont a roller nem igazán lesz jó semmire, hiszen ki a fene akar 2 órákat álldogálni rajta? Megjegyzem, ha nem akarod összecsukni, és felkapni, akkor minek annyira erőltetni, hogy legyen pálcika? És most komolyan: ha 20 km hatótávolságot "kihozol belőle", az ugye azt jelenti, hogy egy 10 km-re lévő úticélhoz elindulni már necces, fúj egy kis szél, és tolhatod.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29402 üzenetére
Boldog évek telnek el anélkül, hogy rákényszerülnék tömegközlekedés igénybe vételére. Nem vagyok ellene, sokak számára nagyon is jó közlekedési forma, csak sikerül úgy alakítani az életem, hogy ne kelljen használni.
Attól még az állítás igaz, a tömegközlekedés nem arra való, hogy másik közlekedési eszközt szállítsunk rajta."Ma is tanultam valamit, hogy te tudsz légvonalban közlekedni rollerrel."
Ezt a marhaságot mégis honnan vetted?
Térfogatból kiindulva megközelítőleg 26 km lehet Budapest "átlója", tehát két átellenes közigazgatási határ közötti távolság. Ez a 26 km-es átló jó megközelítés arra, mégis mekkora távolságok lehetnek. Nem az szokott lenni az emberek célja, hogy egy jókora kiterjedésű település egyik közigazgatási határától az átellenes határáig guruljanak, hanem városon belül A-ból eljussanak B-be. Ami kacifántos úton is kevesebb szokott lenni, amit egy tömegesen elterjed, 14,2 kg-os rollerrel jó eséllyel tejesíthető. Nem kell hozzá 8 kg-os akkuval rendelkező roller."Tudod, ha valaki túl lép a 20 km/h limiten, bizony megnő a légellenállás"
Ha 20 helyett kicsit többel megy, akkor jelentéktelen mértékben nő meg a fogyasztása a nagyobb légellenállás miatt. Ha sokkal gyorsabban megy, akkor pedig nem a légellenállás lesz a legnagyobb problémája."...magas sebességnél sem ördögtől való, hogy 30Wh/km körül fogyaszt.."
Ami ördögtől való, az a magas sebesség. A fogyasztás legyen a kisebb problémája, főleg ha összetöri magát. Vagy mások összetörik. Az ittasság mellett a leggyakoribb balesetet kiváltó ok a relatív gyorshajtás, amikor az emberi reakcióidő már túl kevés az események megfelelő feldolgozására.Xiaomi rollerem akkuja 275 Wh, 20 km-t simán kihozok belőle, az 13,75 Wh/km. A 30 Wh/km nagyon mesze van ettől. De a példaként említett Xiaomi Pro rollerekből is nehéz lehet kipréselni 30 Wh/km fogyasztást, mert azt jelentené, az elvi 45 k helyett 14,8 km-nél már kipurcanna.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29400 üzenetére
Túltöltés ellen kettős biztonság véd. Első maga a töltő, ha például 42 V-os, akkor annyi, ezt akkor is viselni kell az akkunak, ha nem húzzuk ki. Az áram a töltés végén egyre csökkenő, lassan kihűl minden. Ha meghibásodás miatt a töltő nagyobb feszültséget adna le, akkor a BMS 42,5 V-nál közbelép.
Töltés közbeni hőmegfutásos esetek nem emiatt vannak szerintem és jó állapotú akkunál nem is kell ettől tartani. Problémák ott kezdődnek, amikor egy cella elhasználódik, annak is csak bizonyos, ritkább esetei.
Legtöbb esetben ugyanis még ekkor sincs gond, mert ha megnő a belső ellenállás, bármelyik tagon 4,25 V fölé húz a feszültség, a BMS lekapcsol. Egy kellemetlen jelenséget tapasztaltam sajnos a Li-ion celláknál, amikor elkezdi önmagán határolni a feszültséget, méghozzá 4,2 V alatt, amivel a BMS nem tud mit kezdeni, hiszen normál szint. Ezt egyfajta Zener-hatásként lehetne elképzelni, ami egyébként a cellák önkiegyenlítő hatásában hasznos, de egy jó cellánál feljebb van ez a szint, tehát amit normál esetben soha nem érünk el.
Ugyanakkor a bevitt energiát elkezdni elfűteni, tehát ami normális esetben letárolódna az elektrokémiai reakcióban, inkább hővé alakul. Itt jönnek a gondok, a rettegett hőmegfutás formájában, amit "véletlenül" a BMS hőérzékelője sem detektál, mert kicsit távolabb van a kritikus cellától, így mire reagálna, már késő.
Mindezek ellen hasznos lehet szerintem a cellafeszültségek figyelése, így ha együttfutási hiba jelét látjuk, akkor még időben lehet intézkedni az elhárításra.
Az sem hátrány, ha a töltés relatív lassú, azaz nem túl nagy árammal történik, ami alacsonyabb hőfokot generálhat.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29399 üzenetére
Anyám borogass... Példának hoztam a villamost. Nem tudtam, hogy ez ennyire fáj neked, hogy Győrben nincs kötöttpályás helyi közlekedés, de ha lesz is, nem szállhat fel senki, ha csomag van nála, mert nem teherszállító, hanem embereket visz közelebb a célhoz...
Ma is tanultam valamit, hogy te tudsz légvonalban közlekedni rollerrel. Egyébként milyen érdekes, hogy 3 kg elég papíron 45 km-re, miközben valójában a töredéke, viszont ha azt mondom, hogy 6 kg egy akku, az hihetetlen, ha 80 km-t tud, az természetesen felesleges. Tudod, ha valaki túl lép a 20 km/h limiten, bizony megnő a légellenállás, nagyobb de még nem kifejezetten magas sebességnél sem ördögtől való, hogy 30Wh/km körül fogyaszt... Számold ki... Én befejeztem. Egyébként az egyedi akkucsomag jól megépítve sokkal jobb, mint egy random kínai, ami széttörik, nem tudja a specifikációt, gagyi benne a BMS. (Nem azt mondom, hogy nem láttam sz.rt házilag, de gyáriban is van sok sz.r, csak nézz utána.)
-
enginev3.0
félisten
Nagyon nem szimpatikus ez az időjárás
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Új FULL HD webkamera + Számla
- Kodak PD460 Instant Dock Printer / Számla és Garancia
- AKCIÓ! Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest