Hirdetés
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen TV-t vegyek?
- Apple MacBook
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29599 üzenetére
De, azert csillapitja valamennyire.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29598 üzenetére
Igazság szerint nem nagyon csökkenti, mert eltérő a karakterisztika. A kemény rázást, kis ütéseket ez a teleszkóp nem csillapítja, pl. a kockakövet, érdes utat sem és szerintem még az akkut sem védi. Abból sejtem, ahogy a talpam is verte, egyszerűen már utáltam ilyen helyeken használni. Sima út, az persze jó volt.
Tehát ilyen szempontból többet ér egy kellemes CST gumi, mint a teleszkóp. De jobb szerintem a kettő együtt.
A teleszkóp szerepe ott jön be, amikor nagyobb huppanókat kell kiegyenlíteni, áthidalni és én ezért is kedveltem meg. Nagyobb gépet nem akarok, C-futómű, ilyesmi, ránézésre sem szimpatikus, ezt egyszerűbb felkapni, mozgatni, amikor kell.
Motor és hátsó kerék is Xiaomi-kompatibilis, elektronika is pótolható mással, konkrétan teleszkóp is rendelhető, nem látom olyan vészesnek. 1000 km gond nélkül lement, de majd jelzem a tapasztalatokat.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29597 üzenetére
Ez a roller több sebből is vérzik.
Ismeretlen kínai gyártó*, valahogy hosszú távú tesztek nem szoktak születni az ilyen rollerekről. Általában nem élik meg azt az életkort, hogy hosszú távú élményről be tudjanak számolni.
A teleszkóp a tömör gumi által okozott borzalmas kellemetlenséget igyekszik csökkenteni.
Az olcsó lengéscsillapítók talán még a rollernél is gyengébb életűek szoktak lenni.
https://www.rcb-scooter.com/ Ugyanazokat a modelleket árulják, mint a többi hasonló noname gyártó. Ezekre mondta azt a szervizes, hogy gazdasági totálkár őket javítani, viszont elég hamar elromlanak. Vevői szempontból elég nagy szívás.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Laca1212 #29593 üzenetére
Lenne éppen pálcika és teleszkóp, de inkább csak az elmélet kedvéért említem, mivel 90-100 kg-ra nem feltétlenül tudnám ajánlani ezt a "könnyűszerkezetes" gépet (15 kg), vagy nem tudni, meddig bírná.
https://www.rcb-scooter.com/products/rcb-r17-electric-scooter
Eleve ott a rövidutas teleszkóp, ami erősebb ütésre felkoppan, majd visszakoppan lefelé. Noha én ezzel együtt elfogadom, szerintem jobb a semminél. Hátul valamivel jobb a helyzet és az is jó, hogy van.
Meg egyéb gondok, kemény gumit átszerelni pneumatikusra, lyukat fúrni a szelepnek, nem mindenki szórakozik ilyennel.
-
válasz
Impair1980 #29591 üzenetére
Segway E2 Pro 20km 150ezer
Segway F2 25km 180ezer
Segway F2 Plus 35km 200ezer
Xiaomi 4 Pro (2nd gen) 40km 190ezerXaomihoz adnak egy elektromos pumpát is 10-15ezer Ft értékben.
Itt össze tudod az adataikat hasonlítani.
Lengéscsillapítók a pálcikarollereken általában nincsenek. Feljebb Laca1212-nek pont erről írtam, olvasd el.
Ha lengéscsillapítós roller kell, használt Segway G2-t kell keresni 200ezer körül. Párszáz km az semmi nekik, ezek még új rollernek számítanak.
-
válasz
Laca1212 #29593 üzenetére
Teleszkóp pálcikarollereken nem nagyon van.
Segway G2, illetve Inmotion S1, Xiaomi 4 Ultra, Navee S65.
Mindegyik jóval többe kerül 150ezernél.
Használtan még 200ezerért esetleg találsz, de irtad, h nem akarsz használtat. Hardveraprón S65-öt többet is hirdetnek, alig használtakat. Ez egyébként kb ugyanaz, mint a Xiaomi 4 Ultra.Ekkora súlyhoz E2 Prot nem vennék. Hatótáv igényedhez is kevés. Az F2 is kevés, és az F2 Plus is épp csak elég lenne.
Xiaomi 4 Pro (2nd gen) a pumpával együtt nagyon megéri. Mivel 48Voltos hajtású, 100kilóhoz ideálisabb, pláne dombokon felfelé. Kb 40km-t fog tudni alattad.
Ha lengéscsillapítók is kellenének, akkor a nagyobb rollereken már van, és a Kugook eléggé olcsók lettek az utóbbi időben, de azokra már kell biztosítás.
Én egy használt Segway G2-t vennék a helyedben 200-220ezer körül gyakran találni, azon vannak lengéscsillapítók is, az egyik legjobb roller szerintem. Iszonyú jó vele menni a lengéscsillapító nélküliekhez képest. Kipróbáltam már kb az összes pálcikarollert, kerül amibe kerül, nagyon jó vele közlekedni.
-
DigitXT
félisten
Érdekes elképzelés: "Bizonyos esetekben a mezőgazdasági gépek akár 50-nel vagy 60-nal közlekedhetnének, ami akár javíthat is a közlekedésbiztonságon, ha lassúságuk miatt nem kezdik őket a legrosszabb pillanatban megelőzni más járművek." (De a 25 km/h az ziher...)
-
Laca1212
őstag
válasz
Thunderzolee #29583 üzenetére
90-100 kg vagyok kb. Hatótáv nem kell sok 25-30 km bőven elég. Emelkedők akadnak, de jellemzőbb a sík terep.
Telós verzióra esetleg tipp? Vagy az már túlmegy a kereten? -
Impair1980
aktív tag
Sziasztok!
Keresztfiamnak szeretnék rollert venni! Árba 150-200eFt-ra gondoltam.
Az öcskös 170cm magas és kb 60kg.Emelkedő nincs, csak sík terep! Jó lenne teleszkóp vagy ha ez árba nem fér bele, akkor felfújhatós abroncs, hogy tompítsa a jó magyar utakat! 15-20km távolságot tudjon! Jó lenne valamelyik megbízható márka!
Nagyon köszönöm, ha segítetek! -
PociAti
őstag
válasz
PociAti #29589 üzenetére
Kicsit utánaolvastam, és valaki azt állítja, nem lefoglalás történik, hanem a tulajdonos engedélyével vágják szét őket (teszik használhatatlanná), mert így a tulajdonos megspórolja a tárolási díjakat.
Az ügymenet után visszakapnák a járművet, amit sem robogónak, - és a 25 km/h fölötti sebesség miatt - sem elektromos rollernek nem tudnák levizsgáztatni. Robogónak amiatt nem, mert "nem felelnek meg a nyilvántartásba vételhez szükséges biztonsági előírásoknak"."Így a tulajdonosok vagy fizetnek a tárolásért, amíg a e-rollerükkel kapcsolatos ügy feldolgozásra kerül, aminek a végén bár visszakapják, de semmire sem használhatják - vagy engedik hogy szétvágják."
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #29585 üzenetére
Amikor megsemmisítik a rollert, az már nem a te tulajdonod.
Elkobozzák a szabálytalan rollereket, majd - akár ott a helyszínen - megsemmisítik, megrongálják.A magyar jogban sem ismeretlen fogalom.
Úgy látszik ott a holland határhoz közeli, belga nagyvárosban megteremtették annak jogi lehetőségét, hogy ezt megtegyék. Talán az egész országban van rá lehetőség, hogy a szabályoknak nem megfelelő járműveket lefoglalják. (De eddig csak Antwerpenről hallottam.) -
intuicio
aktív tag
válasz
Tangerine #29582 üzenetére
Azért ez egy kicsit felháborító! Én értem hogy rendőrség, de a saját tulajdonomban te tegyen már kárt. Ez olyan mintha én odamennék a rendőrautóhoz, és egy samu kalapáccsal szétb@sznám a szélvédőt, lámpáit. Akkor büntessen meg, vagy bármi egyéb.
Kérdés:
Tud valaki ajánlani 5 ujjas kesztyűt? Egyre hidegebbek a napok. Eddig 3 kesztyűt húztam felDe abban meg alig lehet fogni a markolatot, és adagolni a hüvelykujjammal a gázt.
-
válasz
Laca1212 #29576 üzenetére
Hány kiló vagy?
Mekkora hatótáv kellene?
Emelkedőkön is fogod használni, vagy szinte csak sík terepen?Segway E2 Pro 20km 150ezer
Segway F2 25km 180ezer
Segway F2 Plus 35km 200ezer
Xiaomi 4 Pro (2nd gen) 40km 190ezerEzek közül válassz, ahogy már ajánlották is őket. A Xiaomi jó választás.
A pumpa meg úgyis kell hozzá.
Itt össze tudod az adataikat hasonlítani.
-
Tangerine
senior tag
Rollerdarabolás Antwerpenben: [link]
-
Dwatti
addikt
válasz
Laca1212 #29579 üzenetére
Igen sokkal jobban megéri. Vagy még a segway f2 plus -is.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29565 üzenetére
Igen, ezzel a brit dugókkal és biztosítékkel tisztában vagyok. Nem tegnap találták ki az angolok ezt a dugó típust. Ez Aovo egy olyan cég, aki nem volt képes a helyi igényeknek megfelelő dugót legyártani, de azért megpróbálta piacra dobni.
És mellette azért akadtak más problémák: "az akkumulátor csak a megadott kapacitásának 51,2%-át tudta elérni". Ez is egy újabb bizonyíték arra, miért nem szabad elhinni azt, amit olcsónak tűnő termékek állítanak magukról.
-
Laca1212
őstag
Üdv!
Melyik típus ajánlott mostanában hazai beszerzéssel az alábbi paramétereknek megfelelve?
- max 150e Ft keret.
- feleljen meg a "nem kell rá kötelezőt kötni"-nek. -
alphamooncam
őstag
válasz
wanted5 #29572 üzenetére
Én kb. lemaradtam róla ... ezek szerint.
Te mondasz valamit, de nekem kell rákeresnem. Értem.
Kérek egy linket, aztán meglátom hogy ha beszélgetni szeretnél róla átgondolom érdemes-e energiát belefektetni ilyen hozzáállással... vagy a kérdést is nekem kell feltennem, hogy utána válaszolhassak rá!
-
wanted5
őstag
válasz
alphamooncam #29571 üzenetére
Hogyne lenne értelmezhető. Remélem az megvan, hogy a bömbi mit jelent (4 kereke van, autó, de nem BMW).
És pont a napokban járta be a teljes magyar médiát, hogy meghalt a színésznő gyereke, mert az okos valószínűleg ezzel a felfogással közlekedett:
Az milyenmá hogy azért menjek már lassabban az úton, hogy észrevegyék, hogy jövök...Nem a jármű típusa a lényeg, hanem hogy mi van a fejben
-
alphamooncam
őstag
válasz
wanted5 #29570 üzenetére
Biztos ezt gondolta a bömbis is, aki 130-al csapódott a másiknak. Hiszen az a dolga a többi sofőrnek, hogy észrevegyék, akkor miért nem adtak neki elsőbbséget?
Milyen Bömbis, milyen 130.
Létezik BMW roller? Megy 130km/h-val? Milyen helyzetben ?
Próbálj már valami kerek egész gondolatot letenni az asztalra, mert ez így kb. értelmezhetetlen.
Légyszi ! Köszi !
-
wanted5
őstag
válasz
alphamooncam #29560 üzenetére
Biztos ezt gondolta a bömbis is, aki 130-al csapódott a másiknak. Hiszen az a dolga a többi sofőrnek, hogy észrevegyék, akkor miért nem adtak neki elsőbbséget?
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29562 üzenetére
Azt is írhattad volna, hogy nincs kedved lassítani, majd lesz ami lesz!...
Nem gondoltam és nem is írtam ilyet ! Kérlek ne forgasd ki a szavaim!
Neked az a pár másodperc fontosabb, mint magad vagy mások épsége...
Nem gondoltam és nem is írtam ilyet ! Kérlek ne forgasd ki a szavaim!
Ugyanabban stílusban vezetem a rollert, mint egyéb járművet, betartva a biztonságos vezetés szabályait, ezért is vezethetek/vezethettem negyven éve balesetmentesen SM, "A" "B" és "C" kategóriákban, illetve megkülönböztetett jelzés alatt.
Mivel a közlekedés egy nagy közös "társasjáték" a viselkedésed hatással van a többi közlekedőre, a mögötted jövőre is !
Defenzív vezető vagyok, úgy hogy közben nem óvatoskodom túl a dolgot. Követem a látni és látszani elvet is, illetve igyekszem egyértelmű nonverbális jelzéseket adni, hogy a közlekedő társaim egyértelműen tudhassák mire számíthatnak, mit fogok legközelebb tenni az úton.
A túlzott óvatoskodás kontraproduktív, arról nem is beszélve a hogy a KRESZ tiltja az indokolatlan lassú haladást. [link]
A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések
3. § * (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles...c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
26. § (1) Az egyes járművekkel – ha e rendelet másként nem rendelkezik – legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
...
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassú haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.”
...
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.Majd a passzív védőfelszerelések megóvnak attól, hogy elcsapjon egy jármű. És ha neked van elsőbbséged (legalábbis úgy véled), akkor nem is eshet bajod...
Nem gondoltam és nem is írtam ilyet ! Kérlek ne forgasd ki a szavaim!
A feltöltött rolleres videók alatt olyan gyakran olvasni, hogy a bírósági véleménnyel szemben az áldozat meg van győződve arról, hogy amúgy neki volt elsőbbsége.
Ez is olyan volt:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_29409-29409.html
Mint írtam, a közlekedés veszélyes üzem, közlekedni ennek figyelembevételével, arra alkalmas állapotban, fókuszáltan kell. Aki nem így tesz az veszélynek teszik ki másokat és magát!
Már csak azt nem értem, hogy ezt miért nekem írtad! Ha arra céloztál hogy én így vezetek, akkor ezt visszautasítom, és téged meg arra kérlek, hogy indokolatlanul ne közlekedj lassabban mint az elvárható, mert azzal másokat is balesetveszélybe sodorsz !
SZVSZ az a közlekedő tekinthető a KRESZ szerint indokolatlanul lassú haladónak, aki - elháríthatatlan és hirtelen fellépő műszaki hiba hiányában - a forgalmat, annak ütemét különösebb indok nélkül zavarja.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29559 üzenetére
Örülök, hogy megtaláltad a rollerezés Szent Grálját, és 19 km/h-val teljesen biztonságban érzed magad rajta, mindenféle védőfelszerelés nélkül. Persze 20 km/h már halál, de ugye a 19 az csak egy híján 20...
Amúgy megint egy csomó ide nem illő baromságot sikerült összehordani: takarásból kivágni 19-cel biztonságos, mert van ideje a többi közlekedőnek erre reagálni, ellenben ha 25-tel vágsz ki, akkor nincs? Rendkívül érdekes elképzelés. Ha a puffer távolság fél méter, akkor 5.27 m/s sebesség mellett 1 tized másodpercet adtál így, bezzeg, ha 25-tel érkezel, akkor 6.94 m/s miatt 0.7 tized másodperc maradt, ami kevés.
Tudom, azt írod, hogy kritikus helyeken tovább lassítasz, ez teljesen indokolt is, például ha takarásból akarsz egy forgalmas útra kihajtani, akkor az gyakorlatilag csak megállás után kivitelezhető, nem véletlen vannak STOP táblák rendszeresítve a közúti közlekedésben...
Ui: remélem autóban sem kötöd be a biztonsági övet, inkább kiugrasz a szélvédőn ha majd egyszer koccansz. Elvégre az is hamis biztonságérzetet ad, és középiskolás korodban tök jól ment a tigrisbukfenc is, majd kimozgod... Természetesen "nem kell" koccanni! Csak hát lehetsz te MSC is, a közlekedés sajnos ilyen, hogy mások is vannak a pályán*, nem mindig adja ki. Momentán kint vagyok Spanyolországban, és elég cifra rolleres eseteket látni erre. Egyik legdurvább, amikor cigizik (!) a pilóta. Fél kézzel vezet, amúgy meg a kormányon lóg a bevásárló szatyor, abszolút biztonságos. (Még él.) Ketten egy lélekvesztőn alap. Látszik, hogy mindjárt felrobban a gumi, vagy ketté törik a váz, de még ők is élnek. Mindezt persze az autók között adják elő, vagy bicikli úton, ahogy esik úgy puffan. Szerencséjükre nagyon sok helyen 30-as korlát van, így kisebb a sebesség különbség, amit persze nehéz lenne jól betartani, viszont a bérautóban van sebesség limiter (!) funkció, így adott helyen az ember bekapcsolja, és teljesen jól végig szöttyög 30 km/h-val. Hangsúlyozom ez nem tempomat: ha elveszem a gázt, elveszi, illetve 30 alatt teljesen jól működik a gázpedál... Annyit csinál, hogy 30 előtt szépen visszvesz, mintha falba ütközne. (Pont mint egy roller.) Kezelhető így, és ad az embernek (valós) biztonságérzetet, hogy nem fogják megvágni gyorshajtásért.
*: van a kocsiban tempomat is, ha nagyon nincs senki bekapcsolható, de amúgy felér egy öngyilkossággal, mert ez tapossa neki a cél sebességig, akkor is, ha vannak előtted...
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29561 üzenetére
Ennek egy része a brit szabvány szerinti villásdugóról szól, ami nálunk érdektelen. Ilyen tápokban / töltőkben szokott lenni egy biztosíték, vagy biztosíték-ellenállás, ami nagyon jól ellátja a védelmet, a szerviztapasztalatok szerint. Ez a hagyományos brit dugó annyira nem indokolt a mai valóságban, mi is jól elvagyunk nélküle.
Hogy a töltő belsejében, a galvanikus elválasztási szigetelés nem felel meg a brit szabványoknak, az már valami, bár a gyakorlatban akkora félelemre nem ad okot szerintem, vagy lehet vásárolni valami drágább töltőt, ha tényleg fél valaki. Esetleg kicsit óvatosabban használni az eredetit. Nem markolászni a csatlakozót, illetve járművet a nedves garázsban, nedves lábbeliben. (Markolni azért tilos, mert ha az áramtól az izom ráránt, többet nem engedi el az ember.) Száraz cipő pedig gyakorlatilag nem vezet a föld felé, az adott feszültséget tekintve, így arra nem tud záródni az áramkör.
-
válasz
intuicio #29563 üzenetére
+1 a G2-nek.
Imádom én is.
Volt már egy, de nem én használtam, de mióta elkezdtem járni vele, nagyon bejött. Nem tudom korábban miért nem fogott meg ennyire.
A gyerekek rollereit is le fogom cserélni rá.Én vettem hozzá Aliról global vezérlőt. Így 35-el megy.
Sajnos nálunk nem nagyon van bicikliút, viszont amiken járok utak, végig 30-as táblákkal vannak kitáblázva, igy az út szélén a 35-ös tempóval úgy érzem, nem tartok fel senkit.
Az újabb verziós Alis vezérlők már 40-el is "tudnak menni", de olyat nem tervezek venni, csak láttam a hirdetések között.Ezt pont elvitték előlem:
https://hardverapro.hu/apro/segway-ninebot_kickscooter_max_g2_120.000Ft/friss.html -
intuicio
aktív tag
válasz
csababarca #29555 üzenetére
Pedig nagyon merem ajánlani.
Nekem előtte egy M365 volt. ebbe kb 9.000 km-t tettem bele
Majd jött egy Segway Ninebot F40E amibe 4.000 km-t tettem bele
És a mostani kb. fél éve van meg, amiben kb 2.000 km van,
Ezekből mondom, hogy a G2 MAX a legjobb! Nagyon tetszik a robosztus kialakítása, hogy van rajta index, és a rugózása olyan érzést ad, mint ha egy nagy hajón utaznék.
Az összes rolival majdnem ugyanazon az útvonalon közlekedtem (munkába járás 8+8 km) szóval van viszonyítási alap.
És persze a defekt mentes kerék is hatalmas plussz!
M365-nél kb 8 belső+ 2 külsőt használtam el
Már csak az a 25km/h korlát ami kicsit bosszantó, dehát... ez van.. kezdem megszokni(a másik kettőn 33km/h volt hackelve)
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #29560 üzenetére
Azt is írhattad volna, hogy nincs kedved lassítani, majd lesz ami lesz!
Neked az a pár másodperc fontosabb, mint magad vagy mások épsége. Majd a passzív védőfelszerelések megóvnak attól, hogy elcsapjon egy jármű. És ha neked van elsőbbséged (legalábbis úgy véled), akkor nem is eshet bajod.A feltöltött rolleres videók alatt olyan gyakran olvasni, hogy a bírósági véleménnyel szemben az áldozat meg van győződve arról, hogy amúgy neki volt elsőbbsége.
Ez is olyan volt: https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_29409-29409.html -
PociAti
őstag
AovoPro ES80 elektromos-rollert idén már másodszor meszeli el a brit Termékbiztonsági és Szabványügyi Hivatal.
Ez a tegnapi jelentés:
www.gov.uk/product-safety-alerts-reports-recalls
Ez a januári, szintén AovoPro ES80. Az indokolás végén elég komoly kritikára hívják fel a figyelmet.Veszély A termék magas áramütésveszélyt jelent, mivel a termék biztosítéka nem megfelelő. Hibás körülmények között ez áramütést okozhat a felhasználónak, vagy sérüléseket szenvedhet, ha a biztosíték felrobban. A dugasz előlapja nem felelt meg a BS 1363 szabvány méretkövetelményeinek, mivel a külső él és a semleges csap közötti távolság nem volt elegendő, így a felhasználó hozzáférhetett a feszültség alatt álló részekhez, amikor a dugaszt bedugta, illetve kihúzta a konnektorból. Az akkumulátor csak a megadott kapacitásának 51,2%-át tudta elérni.
És az Aovo M365 Pro (a Xiaomi Pro klón) se marad ki. Ebből elég sokat adhattak el nálunk is. Ezt írták:
Veszély A termék komoly áramütésveszélyt jelent, mivel a transzformátoron belül nem volt megfelelő a kúszó- és légtávolság. A dugó csapjai is túl közel voltak a dugó széléhez, lehetővé téve a felhasználó számára, hogy hozzáférjen a feszültség alatt álló részekhez, amikor bedugja vagy kihúzza a dugót a konnektorból. A termék nem volt megfelelően földelve, mivel a biztosíték nem rendelkezett az előírt előfeszítéssel. A termék dokumentációját és jelöléseit is javítani kell. A termék nem felel meg a 2008. évi Gépellátási (biztonsági) rendeletek, illetve az 1994. évi Dugaszok és konnektorok (biztonsági) rendeletek követelményeinek.
Vannak benne angol piacra specifikus igények, de olyanok is, ami minket is érint.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29559 üzenetére
25-ös sebességnél a legnagyobb problémát szerintem a tér szűkössége okozza. Ha nyílt terepen érkezik meg valaki egy olyan kereszteződésbe, ahol nincs, vagy nagyon elenyésző a forgalom, akkor pontosan fel lehet mérni a mozgását. Viszont épületek, nagy méretű járművek takarásából megjelenő apró felületű közlekedőt (rollerest, kerékpárost, futót, korcsolyázót) nehéz kiszúrni. Emiatt kell lassabban haladni. Nekik is maradjon idejük észrevenni.
Az milyenmá hogy azért menjek már lassabban az úton, hogy észrevegyék, hogy jövök...
Bsszus, az a dolguk, hogy észrevegyék a másik közlekedőt ! Az a minimum !
Ez mekkora BS megint !
Arról nem is beszélve, hogy az agy, úgy van behuzalozva, hogy a sebességkülönbséget, mozgást a szeme sarkából is észreveszi nem is kell fókuszálnia...
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29558 üzenetére
Érdekes mutáns lény lehet lehet az, amelyik 25 km/h-val tud gyalogolni.
Embernél a gyors gyaloglás 8 km/h, a 10 km-es távon a világrekord 37:11, ami 16,13 km/h sebességet jelent.
Középiskolában az 1.000 métert 3 perc körül futottam, az 20 km/h sebességet takar. Futáshoz nem viseltünk sisakot.
Rollerral - az egyenes szakaszokon - ennél egy hajszállal lassabban szoktam haladni (19 km/h), kritikus pontoknál pedig visszaveszem a tempót. Kipróbáltam, a sebesség növelése 25 km/h-ra, de pár km-es távon alig jelent idő nyereséget, viszont a kereszteződésekben nem marad idő feltérképezni a többi közlekedőt, és nekik sem marad idejük lereagálni az én megjelenésemet, és kitalálniuk az irányomat (esetleges kanyarodási szándékot).
Illetve ennél a tempónál már egy kátyú, vagy műszaki hiba miatti esést is nagyon nehéz lehetne talpon kihordani. Alatta viszont jó eséllyel megoldható, hiszen az már futási sebesség.25-ös sebességnél a legnagyobb problémát szerintem a tér szűkössége okozza. Ha nyílt terepen érkezik meg valaki egy olyan kereszteződésbe, ahol nincs, vagy nagyon elenyésző a forgalom, akkor pontosan fel lehet mérni a mozgását. Viszont épületek, nagy méretű járművek takarásából megjelenő apró felületű közlekedőt (rollerest, kerékpárost, futót, korcsolyázót) nehéz kiszúrni. Emiatt kell lassabban haladni. Nekik is maradjon idejük észrevenni.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dwatti #29556 üzenetére
Ami szétzúzza az ember vállát, és összetöri a bordáit, az nem egy 70 kg-os roller (nem is tudtam, hogy olyan is van, az már majdnem annyi, mint a Yamaha Jog, 50 ccm motorral), hanem egy méretes esés/az ember saját testsúlya becsapódva az aszfaltba... Nem kell a fejnek sérülnie, hogy leszakadjon a lép és belső vérzés alakuljon ki... (Sajnos tapasztalat.) Szörnyű egyébként az egész, függetlenül attól, hogy megtudjuk-e valaha is, hogy pontosan mi történt: nem szabadott volna megtörténnie. Valahogy tudatosítani kellene a roller téma veszélyeit, mert ha valami hamis biztonságérzetet ad, hát az a gondolat, hogy 25 km/h-nál nem történhet baj, nem kell semmi védőfelszerelés, mert olyan mint a gyaloglás. Hát nem!
Szerk: nem láttam a riportot, de nekem is azzal kezdte a helyszínelő rendőr, hogy toltam? Mivel ha azt mondom, hogy igen, akkor nem történt semmi, nem kell feljelentenie. Szóval, ha akkor és ott esetleg egy ilyen jegyzőkönyvbe került, utána meg ezt szerezte meg a TV... (Minden más esetben életszerűtlen, és nem hiszem, hogy szenzációhajhász interpretáció.) -
intuicio
aktív tag
válasz
Thunderzolee #29388 üzenetére
Segwayeknél ha megveszed, és nem frissíted a szoftverét, akkor át lehet váltani a régiót még, de csak egyszer, és utána lehet használni nagyobb sebességgel is. Így nem kell vezérlőt cserélni a nagyobb sebesség eléréséhez.
De ha jól rémlik, az applikáció egyből felajánlja a frissítést, anélkül nem is lehet csatlakozni a rollerrel, így ezt már elég nehéz kivitelezni.
G2 MAX-om van, nem frissítettem még, hanem a gyárin van. Hozzá tudtam csatlakozni, és már párezer km bele is tettem. Viszont hogy lehet beállítani a global verziót?
Kár, h a Segway nem támogatja, h megfelelő applikációval ki lehessen listázni a cellák feszültség értékeit, egyből kiderült volna, ha difi van az akksicellák között. :/
Pedig de! XiaoDash
-
h1mpi
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29549 üzenetére
Ha ez tényleg így volt, akkor meg egy óriási pech, mert az ember elég erős volt ahhoz, hogy egy ilyen rollert fel tudjon emelni.
-
Dwatti
addikt
válasz
Dr. Szilikát #29549 üzenetére
Nekem is csak mondták mi történt, de sisak nélkül szokott közlekedni😞A lépcsős sztori nem életszerű.
Inkább a felelősség hárítása. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dwatti #29543 üzenetére
...vasárnap este történt, István edzésből ért haza, vitte fel a rollert, amikor elesett...
...A balesetről azt mondta, vitte fel a rollert, de elesett, és pont rázuhant. Súlyos sérülései voltak, több bordája is eltört és a válla is komolyan roncsolódott.
Lépcsőn vitte fel?
...Azt nem tudom, hogy mi okozta a halálát, mert még nem volt boncolás. Mondják, hogy esetleg tüdőembólia, vagy a szervezete nem bírta el a sokkot, de én nem szeretnék találgatásokba bocsátkozni. -
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #29542 üzenetére
Pontosan. Ha nem bírja megállni, hogy igyon, hát lehet gyalogolni, vagy akár taxit hívni.
(Megjegyzem matt részeg gyalogosként is lehet halálos közlekedési balesetet okozni.)Ui: azt csak nagyon halkan, hogy nem-e lehetne-e, hogy minél inkább beszámíthatatlan állapotban van valaki, annál inkább nem kezd semmiféle jármű vezetésébe? Szaladgál,
meg elterül, ha úgy jön ki, a sáv közepén, aztán esetleg pont rajta fordul meg a busz.
(Pár évvel ezelőttről rémlik egy ilyen eset, hogy észre se vették elég sokáig a zökkenőt.) -
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29536 üzenetére
Tevedes.Az eltiltas alapvetoen nem buntetes, hanem a tobbi ember vedelme.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29536 üzenetére
"Tehát itt a társadalmi igazságosság sérül szerintem. Az egyenlő elbírálás elve."
Egységesen el lesz tiltva mindkettő a járművezetéstől. Bebizonyították, hogy veszélyesen közlekednek.
Azért, mert az egyik amúgy nem is akart volna vezetni, a másik meg akart, a cél ugyanaz, egyik se vezessen.Mégis mitől tiltsák el azt, aki amúgy nem akar autót vezetni? A sült krumplitól, vagy a TV nézéstől?
Lehet hogy a szabálytalan rollerest - a kerékpároshoz hasonlóan - nem kellene a jogsi elvesztésével szankcionálni. Erre inkább nem mondok semmit. Azért látni olyan szabálytalankodókat, akiket legszívesebben a rollerezéstől eltiltanék, csak erre meg épp nincs lehetőség.
-
wwenigma
Jómunkásember
Rollerbaleset, testépítő fickót...
Hogy mi történt nem írják.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29535 üzenetére
Az rendben van, de például egy sör miatt (vagy nem tudom mennyi) miért kell eltiltani valakit az összes gépjármű vezetésétől (elkobozva a jogosítványt), miközben a másik rolleres, akinek nincs jogosítványa, de elkapták, megússza büntetéssel. (Őt is eltiltják a gépjárművektől, csak őt ez nem nagyon idegesíti, mert úgysem vezetett autót / motort). Roller helyett pedig kerékpározni is lehet /pedelec.
Tehát itt a társadalmi igazságosság sérül szerintem. Az egyenlő elbírálás elve.
Korábban ki lett mondva, hogy aki kerékpárral követ el bármit, jogosítványát nem kockáztatja, egyszerűen semmi köze a kettőnek egymáshoz.
Most itt a "gépi hajtás" görcsös jogi értelmezése behoz egy olyat, hogy az egyik rollerest jobban sújtják, mint a másikat, ugyanazért a cselekményért (alkoholszintért). Nyilvánvaló, hogy nem kell mattrészegen rollerezni, nem is azt mondom, csak itt valami sántít szerintem.
Ha valaki például vendégségben volt, barátnőnél vagy bárhol, meg mondjuk nagyrészt már fel is szívódott az anyag, de mégis kimutatható. Adott képességei birtokában, csökkentett sebességgel, óvatosan hazahúz, egy amúgy is kitapasztalt, biztonságos úton, azt miért kell terrorban tartani, hogy bukhatja a jogosítványt, míg a másik rolleres mondjuk közel sem kockáztat annyit.
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #29533 üzenetére
Ha visszamegyünk az elmúlt pár év történéseihez, akkor
- kerékpárnál nem volt (megfelelően) szabályozva az ittasság,
- majd zéró toleranciát hirdettek,
- aztán rájöttek hogy az előző gyakorlat életszerűtlen, és módosították gumi szabályra: ittas állapotban nem lehet kerékpározni.A normál rollereknél (vagy hívhatjuk kis teljesítményű rollereknek is), azoknál többnyire a kerékpárokra vonatkozó szabályokat szeretnék átvenni. Az ittasságot nézve - bármilyen fájó kimondani - de a zéró tolerancia lenne valószínűleg a szükséges kritérium. (Vagy rendkívül alacsony véralkoholszint.)
Az országos baleseti intézet gyűjtése alapján a balesetező elektromos rolleresek 27%-a volt ittas. Miközben a kerékpáros balesetezőknél ez a szám mindössze 4%.
Rolleren a tudatosság kisebb mértékű megszűnése is súlyos következményekkel járhat. Kómásan a gázkart könnyebb tövig húzni, mint a bicajon a pedált folyamatosan hajtani.#29534 Reggie0, köznapi értelemben nyilvánvaló volt, de jogi értelmet tisztázták most.
Néha nem egyértelmű, hogy hol húzódik a határ sporteszköz és gépi meghajtású jármű között.
Ez az egysoros görkorcsolya már jármű?
https://www.youtube.com/watch?v=Ix-PGECY3LU
Léteznek ehhez hasonló cipők is. Amikor a cipő talpába visszahúzható kerék van. -
picsirti
tag
válasz
Peaceliker #29531 üzenetére
PC-n működik.
-
h1mpi
félisten
[link] Döntött a Fővárosi Ítélőtábla, mostantól ez vár a rolleresekre
-
bzs73
őstag
Üdv. Most váltottam pálcika rollerről kukiring2-re, és első lengéscsillapítós roller. 70kg vagyok, és szeretném puhábbra venni a rugókat. Most ezt összébb kell húznom a rugókat, vagy engedni rajta, hogy puhább legyen.
-
Reggie0
félisten
Nem csoda. Az alu gyujti a mikrorepedeseket, igy folyamatosan gyengul az anyag, ha utes eri. Pl. ezert alu karabinert kukazni is kell, ha magasrol leesik, mert onnantol eletveszelyesnek szamit, hiaba nincs rajta lathato serules. A kritikus alkatreszeket ezert kene acelbol gyartsak, foleg a nyakat, a kormanyrudat.
-
Peaceliker
addikt
Az is volt, de nyak tövénél repedt, a csupasz fészeknél. Ha megnézed vannak olyan verziók ahol kapott plusz támaszték elemeket az a rész.
De hát ez ilyen hobbi.
Ezek a gépek már nem az a kategóriába, ami kis power örök élet. Életszerű hasonlattal vannak a boltba járós autók meg a verseny gépek. Utóbbiak nem arról híresek hogy csak olajcserével elmennek 1m km-t. -
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker #29522 üzenetére
Nyakat nem szoktam látni a nemzetközi fórumon törni, általában tőből törik el az alu csapágytengely. De persze a legdrágább roller is sz*r, tehát bármi eltörhet.
-
Peaceliker
addikt
Aztán a nyak... Meg a v2 is... Most v3 nál tart.
Volt ez ládából nál is a mantis Kingnél... Ja ott kormány is v2 már.
Kugoo gboosternél (és régi g2 pro nál) is csak az a gyártónak fosott rá és mai napig a szart lehet megvenni
Szóval mindnehol van szarság. Néhol több. Vagy hát amiből genya sokat adnak el jobban kijön. De értelmes gyártók legalább fejlesztenek és javítanak -
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #29518 üzenetére
Pontosan! Vagy essen szét bárhogy máshogy, dögöljön meg az elektronika, akármi, de ezen a ponton nem "illik" eltörni. Tervezési és/vagy anyaghasználati hiba.
-
PociAti
őstag
válasz
#95712068 #29514 üzenetére
Meg kell nézni milyen ligában játszik a Joyor, milyen rettenetes nevekkel kerül egy piactérre: enjoyroll.hu:. Mankeel, OOK-Tek, iScooter, Kixin, Bogist, stb.
Annál a Joyor rollernél a nyaknak nem szabadna így törnie. Ez anyaghiba nélkül nem igazán lehet összehozni.
-
DigitXT
félisten
Ez viszont teljesen másik kérdés. Eleve a Mantis 10 Dual úgy 2x1000W, hogy névlegesen... Na pont ez az adat, amiből semmilyen következtetést nem lehet levonni. Csúcsban 3200W talán már mond vmit. Ahhoz, hogy összehasonlíthasd a másikkal, annak is ismerni kéne a csúcsteljesítményét. Ha mondjuk (hasra ütök) az csak 3000W, akkor a Mantis erősebb.
Ellenberger, ha a Nami csúcsban 4000W, akkor meg az az erősebb.* Dióhéjban... Ezt végül még meg tudja kavarni a vezérlés, gázreakció, nem biztos hogy az erősebb vezethetőbb is.
*: vegyük észre, hogy semmit nem írtam az akkufeszültségről, mert nem az dönti el...
-
#95712068
törölt tag
Willhaben fizetett hirdetésként bedobta rokonnak a roller kategóriában az alábbi csodát:
JOYOR - S5-Z
Életveszély, szervdonornak se és hasonló kifejezésekkel próbáltam elvenni a kedvét, ezeket mivel bővítenétek? -
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29509 üzenetére
A hatasfok is csak akkor rosszabb, ha olyan aramu eszkozokrol van szo, amikhez mar a felhasznalt alkatreszek a maximalis technologiai kepesseg hataran mozognak. Amugy meg csak vastagabb vezetek es jobb tranyo kell es ugyanott van.
-
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #29505 üzenetére
Nem akartam ekkora vitát
A gyerekkel beszélgettünk csak, hogy a Nami e-2 Burn Lite és a Mantis 10 Dual is 2x1000W. És nem tudtuk eldönteni, hogy vajon ugyanolyan erősek-e vagy sem. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #29504 üzenetére
Véletlenül sem.
Idézném az aláírásodat:
"Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)"
Pont ezt tettem, hiszen úgy néz ki, hogy nagyon beragadt Nálad, hogy csak azért, mert valami nagyobb feszültségű, szükségképpen olyan tulajdonságokat IS bír, mint amiket írtál. Bírhat ilyenekkel, ám ha tudjuk, hogy adott rendszer mekkora teljesítményű, akkor bizonyosan nem lesz igaz, tökmindegy, hogy mekkora akku áram jön ki, hiszen az még csak a dolog DC része... Viszont a BLDC motorok valójában PMSM motorok, váltakozó árammal működnek, amit az ECU állt elő, emiatt hívják inverternek is: a motor kb. soha nem is "látja" a teljes akku feszültséget, hiszen a tekercselés ellenállása pár tíz mΩ, így mindössze néhány volt feszültség is 100A nagyságrendű fázis áramot indukál. Minden mást már leírtak előttem. A kérdés szerintem elméleti volt. Amire az elméleti válasz ez.Értem én, hogy honnan jön, hogy a nagyobb feszültség jobb, mert amikor fogsz egy adott rendszert, amiben csak az akku feszültséget növeled, hirtelen találkozni fogsz azokkal az előnyökkel, amiket írsz, de nem veszed figyelembe, hogy a kérdés nem erre vonatkozott... (Megjegyzem, ezek az "előnyök" lehet hogy az ECU/motor halálát okozzák, mivel nagyobb fázisáramot kell kapcsolgatni, jobban fog melegedni a FET/motor, így esetleg le is égnek.)
-
válasz
csababarca #29507 üzenetére
G2-t PociAti felsorolta.
A G30 meg ezek:
G30D Német max 20km/h
G30E EU-s 25km/h
G30P Global 30km/hA II-es verzió prizmákat jelent a kormányon, rendszámtábla tartót a hátsó sárhányón.
Használt G30 150ezer. Esetleg 160ezer.
Jó, h van az ismeretségedben, kérd el, próbáld ki, menj vele a földúton; akkor már tudsz viszonyítani.
-
Dr. Szilikát
őstag
Visszakanyarodva:
Egy 60V 2000W roller ugyanolyan “erős”, mint egy 72V 2000W roller?
Ha tényleg 2000 W mindkettő, akkor egyformán erős és elvileg csak a gyártó gazdaságossági döntése szerintem, ezt hogyan éri el:
- Nagyobb feszültségű akku, ami lehet kevésbé terhelhető, cserébe kisebb áramterhelésre lehet méretezni minden mást is: félvezetők (BMS / motorvezérlés), motortekercs vékonyabb réz / több menet.
- Kisebb feszültségű akku, de bírja jobban az áramot, jobban terhelhető alkatrészek, vezetékek, kicsit jobb hűtés, minden. Elvileg kicsit rosszabb hatásfok, annak is ára van, annyival tudjon többet tárolni az akku vagy kisebb lesz a hatótáv.Ebből kijön egy költségvetés és majd eldönti a főnök, melyik éri meg jobban. Technikailag megoldható, viszont választani célszerűbb a nagyobb feszültséget, mivel a nagyobb áramok általában több hibalehetőséget is generálnak. Ez szerviztapasztalat is, ha nem is roller, de általános dolog szerintem.
-
PociAti
őstag
válasz
csababarca #29507 üzenetére
A G2 elnevezés helytelen, félrevezető. Legalább a Ninebot vagy Segway gyártó nevét célszerű elé tenni, mert más gyártóknak is van G2 jelölésű rollerjük.
Hivatalos neve: Segway-Ninebot KickScooter Max G2, bár néhány elemet kihagyva elég érdekes permutációk is előfordulnak.
És igen, hazánkban 3 fő variáns terjedt el: Max G2, Max G2 E, és Max G2 D.
Ezen belül is vannak variánsok, fő különbség a szériaszám előtagja.
Max G2-n belül: 01GX 32km/h USA régió, 01GU 35km/h USA régió.
Max G2 E alverziói: 01GY 25km/h EU régió, 01GT 25km/h EU régió, széria szám zárolva, nincs Cruise Control, 02GV 25km/h EU régió, támogatja a Cruise Control-t, és 02GW 25km/h EU régió, Cruise Control nélkül.
Max G2 D variánsok: 01GY és 01GT - 25 km/h, német régió, és az elterjedtebb: 01GZ - 20 km/h német régió. (Amennyiben lehet hinni mások gyűjtéseiben.) -
csababarca
őstag
válasz
Thunderzolee #29506 üzenetére
Köszi a kimerítő választ.
Ismerősnek van szinte nem használt Segway MAX G30 E II.G2-ből is vannak különböző jelölésűek? vagy egy típus az összes?
Nekem a 25 km/h elég egyébként, nem akarok száguldozni, tényleg csak munkábajárás, bolt, edzésre menés a cél. -
válasz
csababarca #29499 üzenetére
A G30 volt sokáig a legnagyobb a pálcikarollerek között.
Legnagyobb, leghosszabb trepni, legerősebb motor, legnagyobb (legmagasabb) kormány
Az utódja a G2. Erősebb motorral, lengéscsillapítókkal, indexekkel.
A G30 idehaza kb kifutott.
Utoljára a Hervisben volt akciós még év elején pár héten át 190ezerért, és hát ennyiért hamar el is fogyott.
Ez amúgy eléggé lenyomta használt G30-ak árazást is.
És azóta nem is lehet értelmes áron kapni idehaza.
Amiket az árukereső bead, azok túlárazott, beragadt készletek.
Kb az egyetlen hely, ahonnét be lehet szerezni, a DHGate. Ott global verzióst árulnak (G30P), az 30-al megy 25 helyett. 220ezer az ára.
A G2 ugyanígy beszerezhető DHGateről is, 25 helyett 35-el megy alapból, 270ezer körül van az ára.
Az Inmotion S1 alapból 30-al megy, de már nem nagyon kapható.
Van belőle olyan verzió, ami 40-el is tud menni, az kapható Alin, 250ezer.
Nem írtad, h használt is jó-e, vagy mindenképp újat vennél, ezért ajánlottam figyelmedbe a használt G2-ket, mert 200ezerért akár azt is tudsz venni.
Nekünk több roller is van/volt, így végig tudtam próbálni ezeket, jelenleg ott tartunk, h G2-re cseréljük az összeset; a gyerekeknek is.
Aliról 17ezer egy global vezérlő hozzájuk, kettőben már kicseréltem, azok 35-el is tudnak menni azóta. Ez a roller most úgy tűnik bevált nekünk. Mindegyiket használtan vettem, 190, ill. 200ezerért.
Az első lengéscsillapítóval akadhatnak gondok, de ez nálunk nem jelentkezett egyiknél sem. -
válasz
DigitXT #29501 üzenetére
Igen, nekem is egyből ez volt a gondolatmenet, h pl 2000/3000W, vagy 2000/4000W vajon a 60V vs 72V között a különbség?
Ezért írtam, h inkább a rollereket írta volna le, akkor egyértelműbb.
Nem véletlenül lett az egyik 72 Voltos 60 helyett.
De amúgy nem is értem, azt hittem h1mpi valami laikus fórumozó, de visszanéztem a hsz-ait, csodálom, h egyáltalán ilyet kérdezett. Ő is tutira tisztában van vele, h mivel másabb a 72V-os rendszer a 60Voltosnál, ez tuti. Nem a 2000W-on lesz ott a hangsúly a két roller között. -
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #29495 üzenetére
Lehet azert neked irt, mert a kerdezo kerdesen nem volt mit kijavitani, de a te kommenteden boven
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #29501 üzenetére
Én még zárójelek között azt is megemlíteném, hogy a nyers feszültség és teljesítményadatokból sem derül ki, melyik mennyire fickós, hogyan gyorsul. Az végül is a szoftver beállításain is múlik. Emiatt gyakorlatban nem példa nélküli, hogy a papíron sokkal gyengébb paraméterekkel rendelkező roller dinamikusabban közlekedik, jobban gyorsul.
Nem ez a jellemző, főleg márkát és sorozaton belül nem, de két eltérő gyártmány között megfigyelhetők ezek a különbségek.
Csak legfeljebb az egyiknek előbb leég a vezérlője, mert jobban el van tolva a határig, vagy ha nem is, akkor a másik több tartalékkal dolgozik, nem használja ki annyira a lehetőségeit. Hűtéstől kezdve az alkatrészek felhasználásán át sok apróság beleszámít. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #29495 üzenetére
Szerintem nem két konkrét rollert akart összehasonlítani, hanem ellenkezőleg, elméleti kérdést tett fel, amire amúgy Reggie már megírta a lehető legrövidebb választ. Erre jön egy olyan feltételezés, hogy ami 72V, az biztos erősebb, gyorsabb, blabla. (Általában ez igaz, hiszen általában az emberek tuning céljából növelik a feszültséget, nem cserélnek vezérlőt, magyarán az áram korlát marad, cserébe nyilván nem 2000W a teljesítmény...)
Inkább az a kérdés, hogy meg mered-e elméleti alapon tippelni, hogy milyenek lennének ezek a rendszerek, miközben az sem triviális, hogy az a 2000W névleges, vagy csúcs?
Te nyilvánvalóan meg mered, ezért kötöttem bele leírva a fizikai hátterét, hogy kizárólag azért, mert magasabb feszültségű az akku, nem feltétlen fog változni bármi! Lásd ha pl. 40 km/h korlátot állítok be az Adventure-ön (VESC), akkor 36/48/60V akku: tökmindegy.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- 2 TB-os Kingston NV3 M.2 SSD - 6000 MB/s olvasás
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W10 I CAM I Garancia!
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest