Hirdetés
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #31595 üzenetére
Amúgy meglepően stabil gép. Igaz vala 45-50el mentem vele, de pálcika létére stabilabb volt mint némelyik nagyobb gép
-
DigitXT
félisten
válasz
Sirtaky #31594 üzenetére
Azért ez nem egy egyszerű tuning!
~300A fázis áram végig.
Lényegében még 120 km/h-nál sem fogy el, amennyire láttam:20 km/h: ~8 kW
40 km/h: ~10 kW
60 km/h: ~12 kW
80 km/h: ~14 kW
100 km/h: ~16 kW
120 km/h: ~18 kW
Sajna a VESC nagyot szór az akku áram becslésénél, ezért kb.
Mindenesetre a fenti adatok egy egyenest írnak le, jó okkal!
(Emlékszem mikor ezt nem igazán láttam át, emiatt azt hittem
teljesen értelmetlen egy ilyen 20kW-os roller, pedig nem, mivel
a mellékelt ábra szerint kihasználható a teljesítmény, csak kell
valami rendesen belőtt fázis áram korlát, hogy ne kaparjon.)
Mindenesetre rettenetesen vakmerő, bátornak talán túl sok is:
nehogy egyszer ne adja ki. De amíg nincs baj, addig nincs baj!Ui: furcsa a fogyasztásmérője skálázása 60 Wh/km a max, így
végig azon áll a mutató. De az átlagon látszik, hogy az 85+.
Nem tudom, mekkora akkuja van, és hogy az merülne le előbb,
vagy a motor égne le, ha 50-ről 100 fokos lett, fél percen belül? -
-
zzola
titán
Ma tudtam beavatni a Xiaomi Electric Scooter 5 Max GL rollert. Korábban írtam, hogy ki tudtam próbálni egy NAVEE N65-öt. Így már van mihez hasonlítani. A NAVEE nekem jobban tetszett, jobb volt vele gurulni, stabilabb, biztonságosabb érzetet adott. Ez a Xiaomi tényleg egy pálcika roller, menet közben azon méláztam, hogy kitörik a kormánya. A NAVEE-nál semmilyen rossz érzésem nem volt. Szerencse, hogy csak 25 km/h-val megy, magasabb sebességre ez teljesen alkalmatlan. Pedig tudna menni, ha nem lenne rajta korlátozás. Dombon lefele 27-nél már motorfékezett.
-
FingR86
őstag
válasz
Thunderzolee #31588 üzenetére
ő lenne benne
-
Ráti
tag
válasz
gaborino986 #31562 üzenetére
Azért mert nem sokkal volt drágább mint a PRO. Előttem már leírták, hogy a gyorstöltés csak opció, alapból nem gyorstöltő jár hozzá.
Eddig nem bántam meg...
Viszont ahogy kezdek belejönni a rollerezésbe néha kicsit kevésnek érzem a 25 km/h-t. Főleg egyenes úton tud kevés lenni. -
FingR86
őstag
válasz
Thunderzolee #31588 üzenetére
az első kérdésre igen a válasz.
valami st-linkes vagy hasonló megoldás érdekelne ha netán van leírás valahol. Nagyjából azért képben vagyok -
-
FingR86
őstag
mi scooter essential
27-es hibakod
szét mókolta a tulaj
mit lehet/érdemes vele kezdeni ! -
Mustármag
őstag
válasz
Peaceliker #31585 üzenetére
Tudom, olyat vettem, onnan indultunk
Csak közben elterelődött a téma... -
-
Mustármag
őstag
válasz
Hieronymus #31582 üzenetére
Valószínűleg, de megvan rá az esély hogy sikerült, és meg lehet akadályozni a nagyobb bajt.
-
Hieronymus
veterán
válasz
Mustármag #31581 üzenetére
Az egyik munkahelyemen volt tűzoltási gyakorlat.
Megmutatták hogyan kell oltókészülékkel eloltani a kis tüzet. A dolgozók több mint fele elrontotta az oltást. Nem tudták egy percen belül eloltani a gázégőt, ami a valódi tüzet jelképezte. Stressz nélkül is kapkodtak, valós helyzetben rosszabb lenne az eredmény.
-
DigitXT
félisten
válasz
lemmy71 #31578 üzenetére
Vezérlője válogatja: ha raksz bele egy pici vezérlőt, viszont nagy teljesítményt kérsz tőle, annak általában túlmelegedés a vége... Nekem konkrétan emelkedőn felfelé a Spintend VESC ahogy melegedett, throttlingolt, azaz emiatt vett vissza a roller. De nagyon durván. Attól függően, hogy milyen ventit applikáltam rá, oldódott meg kb. a dolog. (De igazából sose volt jó, mert a dobozban nem tudta leadni a hőt, tehát a kis venti csak késleltette a dolgot. A vége megint csak túlmelegedés volt. Na, ezt egy XP120 CPU hűtővel oldottam meg végül, amit szétvágva, a hőcsövekkel kivezettem a hőt, kint meg egy ipari venti fújt. Nem mondom, viccesen mutatott a lámpánál, de sosem melegedett túl, jól működött...)
Ui: aztán jött a nagyobb akku, így a vezérlő ment a hasa alá, és ott a vázhoz hozzáfogva, hűtőpasztával természetesen nagyjából ugyanezt hozta, nem melegedett túl. De azért a hőmérséklet növekedése szemmel látható ezen a teszt videón, amikor a 60V akkuval... Szóval nem lennék biztos benne, hogy emelkedőn is bírta volna, de szerencsére ezzel az akkuval csak teszteltem. Azóta kapott egy nagyobb méretű és sokkal kisebb ellenállású vezérlőt, ami egyrészt csak a lábát lógatja, másrészt ugyanúgy a vázhoz van fogatva, így abszolút nem volt probléma a melegedéssel. Mármint a vezérlőnél. Akkor meg a motort kezdte megfőzni a vas, és amiatt throttlingolt, szóval annak is adtam hűtőfolyadékot.
Szerk: ez megoldotta a melegedést, csak hát másnap széttört az első kerék és vége lett. (Mondhatjuk, hogy "halálra" volt tuningolva a roller, de amúgy nem is a nagyobb akkuval mentem, mivel azt csak egyszer próbáltam ki, de 70 km/h már egy kicsit sok volt: bőven elég volt nekem az a 45 km/h, amit a kisebb akkuval tudott, nagyjából 25-30-cal estem.)
-
lemmy71
őstag
Egy "halálra" tuningolt roller esetén (ami bemutatóra, versenyre, vagy más projekt célból épület) megértem az "aktív" hűtést. Bár hűtőközegnek folyadékként, alkoholt vagy olajat használnék, esetleg gázt.
Egy "mezei" rollere akár felső kategóriás, bőven elég a "passzív" hűtés is, természetesen normális használat esetén. -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #31576 üzenetére
Kis drótkefe, és olyan, mint az új.
-
DigitXT
félisten
Vízbű vonja ki a zoxigént?
Kemény.
zzola: ha ennyi víz állt benne, ott sanszos, hogy elment a vezérlő is. Azért nem kuka az egész roller, hiszen alkatrészenként cserélhető, ha valakinek van kedve sz.rakodni vele.
(Az akku az szinte biztos, hogy halott, abból is lehet venni újat, vagy éppen csinálni.)
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #31565 üzenetére
Azt mondod, hogy nem kéne politizálni, majd hazudsz egy ordas nagyot, ami ráadásul egyetlen gyors kereséssel megcáfolható. Tehát, értelmezésed szerint a 15 éve regnáló vezetőség hamis fényezése az nem politizálás, az teljesen rendben van (részedről).
Úgyis szereted a táblázatokat, tessék, csak neked, csak most, egyenesen az MNB-től*:
1999.04.14. 254.23 Ft
2000.04.14. 257.85 Ft
2001.04.17. 266.99 Ft
2002.04.15. 241.85 Ft
2003.04.14. 245.35 Ft
2004.04.14. 249.89 Ft
2005.04.14. 246.58 Ft
2006.04.14. 266.75 Ft
2007.04.16. 245.32 Ft
2008.04.14. 252.36 Ft
2009.04.14. 290.73 Ft
2010.04.14. 263.41 Ft
2011.04.14. 266.41 Ft
2012.04.16. 298.99 Ft
2013.04.15. 295.00 Ft
2014.04.14. 307.62 Ft
2015.04.14. 296.36 Ft
2016.04.14. 311.14 Ft
2017.04.18. 312.92 Ft
2018.04.16. 310.25 Ft
2019.04.14. 319.81 Ft
2020.04.14. 351.75 Ft
2021.04.14. 358.94 Ft
2022.04.14. 376.08 Ft
2023.04.14. 373.84 Ft
2024.04.15. 393.05 Ft
2025.04.15. 409.96 Ft*: különösen pikáns az ott ülők "okosságát" felemlegetni, a jelenlegi botrány fényében... (Amennyiben a saját, és barátaim zsebét ki tudom tömni, akkor okos vagyok? Nyilván... Vicces, hogy Hofi a mai napig aktuális: "Tudod mi a korrupció? Amiből kihagynak."
)
-
zzola
titán
Témánál maradva, ma nekem is megérkezett a roller. Végül a Xiaomi 5 MAX lett. Erre 3 év a jótállás, míg a PRO-ra 2 lett volna, ~25e volt a különbség árban.
Szívtam ezzel a nyomorék Xiaomi fiókkal, kellett egy újat csinálnom, mert a régibe az istenért nem engedett be, igazolvány képet kérte, azt meg azért nem adom a Kínaiaknak.
Mindjárt érkezett egy FW, de neten rákeresve 0 találat volt.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #31563 üzenetére
Szakmai fórumon nem kellene politizálni!
Főleg nem hülyeségeket mondani, vagy marhasággal indokolni a folyamatokat.3 évvel ezelőtt 434 Ft-ba került 1 Euro, mai átlagár pedig 409 Ft.
De nyilván senki nem fogja azt alapul venni, és megjósolni 2200-ra, hogy 1:1-ben fogják váltani a két valutát, meg hogy azóta azért kerül lényegesen kevesebbe az Euro, mert sokkal okosabbak lettek azok, akik a Jegybanknál ülnek.
-
PociAti
őstag
válasz
gaborino986 #31562 üzenetére
Azonos akkumulátorok vannak bennük, és azonos töltőt adnak hozzá. Alapból mindkét esetben 9 óra a töltési idő, de a Max-ot felkészítették rapid töltésre. Viszont a Rapid töltőt külön meg kell vásárolni hozzá:
Rapid charges in approximately 3 hours*, saving both time and hassle*
The fast charger (Xiaomi Electric Scooter Fast Charger) needs to be purchased separately. It takes 9 hours to charge the battery to full with a standard charger.
Illetve Max-nál +2 funkciót írnak a BMS-hez:
- Communication support
- Temperature monitoring
Max komolyabb lengéscsillapítókat kapott:
Xiaomi 5 Pro elöl: dual-spring shock absorbers
Xiaomi 5 Max elöl: dual hydraulic-spring suspensionXiaomi 5 Pro hátul: single-spring shock absorber
Xiaomi 5 Max hátul: dual-spring suspensionPublikus gyári adatok között ezek a főbb különbségek.
-
válasz
gaborino986 #31562 üzenetére
Főként a lengéscsillapitók különböznek a Pro és a Max között.
A gyorstöltés az csak lehetőség, nem adnak hozzá gyorstöltőt, venned kell külön.
Ez az akció már nem aktuális.
Az újabb típusok már kijöttek, Xiaomi 5-ös széria, és Segwaynél is az F3 sorozat, G3, szóval olcsóbbak már nem lesznek. A kormányunk áldásos tevékenységének köszönhetően ha folyamatosan romlik az Euro, még többe is fognak kerülni.
Persze akció bármikor lehet. -
gaborino986
tag
Szia!
És miért a MAX lett a választásod? Miben jobb mint a Pro, vagy a Sima 5-ös széria? Amit így gyorsan megnéztem az a töltési idő, mondjuk az durván kevesebb mint a többinél
Xiaomi vonalon most még vannak nagyobb akciók az Alzába, legalábbis voltak, de ahogy most nézem már csak Segway-re van.
Nem tudom, hogy érdemes-e még várni, hogy lesz egy nagyobb akció, mert gondolom jönnek majd az újabb típusok is, vagy tavasszal már nem nagyon lesznek olcsóbbak? -
xandrush0831
aktív tag
válasz
Mustármag #31556 üzenetére
Ezen rajta vannak a bringas utak is? Mert olyat regota keresek. A merretekerjek.hu-t szoktam hasznalni, mert azon rajta vannak korrektul. De annak meg annyira rossz a kezelese telefonon bongeszoben hogy jajj.
Semmi, most olvastam a tobbi hsz-t, latom van valasztek is. -
Ráti
tag
válasz
gaborino986 #31547 üzenetére
Szia!
Kb ugyanezekkel a paraméterekkel kerestem rollert ugyanebben az ársávban. Aztán addig addig tanakodtam amíg Xiaomi 5 MAX lett belőle. Nem bántam meg
-
PociAti
őstag
válasz
Mustármag #31557 üzenetére
Tűzoltókkal katasztrófák megelőzéséről beszélni olyan, mintha a nemibeteg gondozóban dolgozó ismerősöddel beszélgetnél a szexről Nem teljesen hülyeség, de ők az életben előforduló legdurvább forgatókönyvekkel találkoznak, azokra akarnak felkészíteni, közben az átlagos élet azért nem annyira durva, mint az ő normál hétköznapjuk.
Szerintem a roller tárolási helyével, a töltési helyszín megfelelő megválasztásával, a töltési idő meghatározásával (esetleg automatizálásával) jobban lehet védekezni a tűz ellen, mint amit el lehet érni egy ilyen oltó készülékkel.
Ha nekiállt égni egy roller, akkor fontosabbnak tartom előbb arról gondoskodni, hogy ne zárt térben legyen a roller, hanem szabadban, és csak azután nekiállni az oltásnak. De a roller szempontjából addigra már majdnem úgy is mindegy.Célszerűbb megelőzni, azzal, hogy normális rollert veszünk, nem cseréljük le a vezérlőt noname példányra, szakértelem hiányában nem gányolunk bele az elektronikába, teljesen vakon nem állítgatjuk a firmware beállításait, vizes használat után nem dugjuk egyből töltőre, stb.
-
PociAti
őstag
válasz
Mustármag #31556 üzenetére
OsmAnd-ról eddig még csak nem is hallottam, rákerestem mi az.
OpenStreetMap alapra épül, csak fejlesztettek rá egy offline is használható applikációt.
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.osmandAz OsmAnd egy OpenStreetMap (OSM) alapú offline világtérkép-alkalmazás, amely lehetővé teszi a kívánt utak és járműméretek figyelembevételével történő navigálást. Tervezzen útvonalakat lejtőn alapuló útvonalak alapján, és rögzítsen GPX-nyomokat internetkapcsolat nélkül.
Az OsmAnd egy nyílt forráskódú alkalmazás. Nem gyűjtünk felhasználói adatokat, és Ön dönti el, hogy az alkalmazás mely adatokhoz férhet hozzá.
-
Mustármag
őstag
válasz
Thunderzolee #31554 üzenetére
Valami sűrű trutymó van benne.
Nekem ezt javasolták a tűzvédelmisek. (nem reklám)
Ja, meg van egy füstérzékelő a roller felett hogy nyugodtan aludjak. -
Mustármag
őstag
válasz
gaborino986 #31551 üzenetére
A roller javaslat nem az én asztalom 😁 Maximum az eddigi tapaszaltalatainat tudom megosztani, de az sincs sok. Az Osmand nevű programot javasolták a biciklis topikban eddig csak 1x használtam akkor jól tervezte meg az utat. A Google maps nem a legjobb választás szvsz
-
PociAti
őstag
válasz
gaborino986 #31551 üzenetére
91 kilóhoz elegendő lenne, ha a roller terhelhetősége 100 kg, feltéve ha normális márkák közül választasz, nem azok közül a feltörekvő kínai cégek közül, akik simán bekamuznak mindent.
120-as terhelhetőségi határral indokolatlanul bekorlátozod a lehetőségeidet és a nehezebb, kevésbé hordozható rollerek közül kell választanod. (Aztán lehet, hogy így is úgy is ugyanazt választanád, de ez nem fontos kritérium. A roller terhelhetősége és a motor teljesítménye között nincs semmilyen összefüggés. Egész biztosan sok olyan példát fel lehetne hozni, hogy kisebb terhelhetőségű rollerek nagyobb motor teljesítménnyel rendelkeznek.)
Napi 12 km futáshoz az alsó határ az elvi 30 km hatótáv, de az akkuk optimális tartományban való üzemelése miatt 40-50 km hatótáv lenne a minimum, amit meg kellene célozni.
Mindegyik jó roller. Emiatt ajánlásokkor könnyű beleesni abba a hibába, hogy XX modellről sok jót hallottunk (mert abból sokat adtak el), míg másikat kevésbé nyomatták, így abból kevesebbet, így szubjektív okokból rosszabb a megítélése. (Xiaomi 4 Pro 2nd Gen-ről hallottam eddig a legtöbb jót, részletes paraméterek ismerete nélkül azt ajánlanám.)
Tömegre 17,7 kg (Navee V40i Pro és Ninebot F2 Plus), valamint 22,4 kg (Xiaomi 5 Pro) között mozognak.
A felsoroltak közül csak a Xiaomi 5 és a z 5 Pro rendelkezik lengéscsillapítással (utóbbi elől hátul), így rossz minőségű út esetén célszerű lenne ezt a szempontot is fontolóra venni.
A 3 Xiaomi és a Ninebot nagyjából azonos akkumulátor mérettel rendelkezik 460-480 Wh, ehhez 55 - 60 km elvi hatótávot szokás megadni, gyakorlatban erősen függ a felhasználási módtól, 30 - 45 km közé lehet belőni.
Az meg hülyeség, hogy a 48V-os rendszerű roller jobb a 36 V-osnál!
- Ninebot F2 Plus: 36 V, 12 Ah, 460 Wh, motor: 400 W / 800 W,
- Xiaomi 5 : 46,8 V, 10 Ah, 468 Wh, motor: 350 W / 700 W.
Bele lehet menni jobban, hogy azonos teljesítmény eléréséhez magasabb feszültség esetén kisebb áram szükséges, ami a vezetékezésben is megmutatkozik. Meg sok minden másban. Gyakorlati szempontból ha az egyik vezérlőben jobban lekorlátozzák a teljesítményeket, akkor az elvileg erősebb rendszer is viselkedhet gyengébben.Ne kapkodd el a döntést, célszerű minél több szempontot körbejárni.
Útvonal tervezéshez ajánlom még az OpenStreetMap szolgáltatást, ebben 3 különböző, szabadon fejleszthető és elég jól karbantartott térkép kereső motor van (OSRM, Valhalla és GraphHopper):
-
Hogy működik a líthium tűz oltására való tűzoltókészülék?
Nem is tudtam, h létezne ilyen.
A ponyván, vagy a vizes kádon kívül más is használható? -
válasz
gaborino986 #31551 üzenetére
A Google útvonaltervezőjénél a bicikliutat kell kiválasztani, illetve hát nem tudom, biztos van más is.
-
Mechanikusan elbír a roller nagy súlyt is, inkább a motor ami erőlködik, és túlmelegszik. Leégni persze nem fog, de a vezérlés, kábelezés, csatlakozók nem arra a folyamatosan nagy áramfelvételre vannak tervezve, amit ekkora súly igényelne.
Plusz sokkal lassabban éri el a végsebességet, ha egyáltalán eléri, és a hatótáv is jóval kevesebb lesz.
A G30 sokáig a legerősebb pálcikarollernek számított, de már vannak erősebb rollerek nála.107 kilóhoz inkább 48Voltos Xiaomit vegyél.
4 pro (2nd gen)
5 Pro
5 MaxAlzában akciós az 5 Pro, nagyjából egy árban van a G30-al.
Vagy maradnak a használt rollerek, (Segway G2 200ezer alatt), aminél megoldható, h 35-el is tudjon menni.
-
gaborino986
tag
válasz
Mustármag #31549 üzenetére
Köszi, sisakom van a bicóhoz, igaz az szürke, lakatot tervezek venni, igaz az is van de nem a legbiztonságosabb
Esetleg a fenti típusokból melyiket javaslod első rollernek?
Első körben vonattal kombinálva tervezem használni munkába való bejáráshoz heti 3-4 napban kb napi 12 km-es futással számolva.
Illetve van olyan útvonaltervező, ami e-roller szerint kalkulál?
Köszi! -
válasz
gaborino986 #31547 üzenetére
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Segway F2 Plus
Xiaomi 5 Pro
Xiaomi 5 MaxA Xiaomik Alzában pont akciósak.
Itt össze tudod a tulajdonságaikat hasonlitani.
Sima 5-ös Xiaomit nem vennék a 700Wattnyi lóerő miatt 90kilóhoz. A Xiaomik 48V-osak, némileg erősebb motorral, nagyobb hatótávval, ezért jobb vételek az F2 Plusnál.
Használtan még megfelelhet a Segway G2 is, ha látsz 200ezer alatt.
A Navee v40i, v50i elsőkerék meghajtású, ami nem hátrány ugyan, de nem is előny, viszont az akkumulátoraik kicsik, esetleg a v50i elég lehet 20-25km-re, (de télen már nem biztos), ill. a többi roller amit kinéztél mind nagyobb kapacitásúak; a van pénz lóvéra, én ezt a kettő Naveet elengedném.
A GT3 Maxot említették itt feljebb, elvileg a Xiaomi 5 Maxra hajaz, csak még nagyobb akksija van. Az jó vétel lehet, bár amit irt róla valaki, az elszomorított. :/ -
Mustármag
őstag
válasz
gaborino986 #31547 üzenetére
Szia!
Én javaslom hogy: vegyél bukósisakot, ne feketét.
U lakat+lánc
Hátizsákra esőhuzat
Esetleg kiegészítő piros lámpa szintén a hatizsákra
Telefontartó
Én vettem egy lithiumhoz való tűzoltó készüléket. 1.nem árt ha van otthon(senkinek) 2. Én úgy vagyok vele, legyen és soha ne legyen rá szükség -
attka
aktív tag
válasz
gaborino986 #31547 üzenetére
Sziasztok. A súlyhatár inkább arra vonatkozik, hogy eltörhet a roller vagy a motorra, hogy tönkremehet? Például egy G30E II MAX -nál a 107 Kg mennyire jelent gondot?
-
gaborino986
tag
Sziasztok!
Első e-roller vásárlás előtt állok és tanácsot szeretnék kérni.
91 kiló vagyok, így inkább biztosra megyek és a 120 kg-os csoportból válogatok.
Még nem tudom pontosan mire lesz használva
A tervem az lenne, hogy tavasz-nyár-ősszel letenném a kocsit és heti 3 alkalommal vonattal és rollerrel járnék be dolgozni. Csak rollert kezdő rolleresként még nem kockáztatnám. Amúgy napi 20 km-es távról beszélünk, oda-vissza (17 kerületből a 14-be).
Emelett a helyi boltokba is mennék vele.
Max 180-200 ezer Ft a keret, kérdés kell-e még valamit vennem a rolleren kívül?
Amiket néztem eddig:Navee V40i pro
Navee V50i pro
Xiaomi electric scooter 5
Xiaomi electric scooter 4 pro gen2
Xiaomi electric scooter 5 pro
Segway kickscooter f2 plusMelyiket ajánlanátok a fentiek közül?
Köszi! -
GoodSpeed
addikt
válasz
Dr. Szilikát #31537 üzenetére
+ PociAti: Köszi
Jogász is ezt írta:Ilyen "rendszám" van a legtöbb elektromos rolleren meg ilyesmin most is . Szerintem nem ütközik ez semmilyen szabályba.
Jogi szempontból szerintem a Btk. 347.§ (3) miatt nem számít ez bűncselekmények. Feltételezem, az általad használandó rollerre nem előírás a rendszám - ez esetben pedig akkor fel sem merül a "hamisítás" vagy a "megváltoztatás".
-
PociAti
őstag
Erre a kérdésre az a válasz született az SHO Telegram csatornáján, hogy 1.8.7-es vezérlő firmware-ig bluetooth-on keresztül is működik, fölötte csak ST-Linkkel.
https://t.me/scooterhackingchat/414060
DRV ≥ 1.8.7, remove restrictions via the bot
@downgrade_ninebot (https://t.me/downgrade_ninebot), or ST-Link
You can then install SHFW (https://github.com/lekrsu/shfw-walkthrough/blob/main/README.md). If it doesn't, use the ATTEMPT DRV DOWNGRADE button. -
-
lemmy71
őstag
válasz
Thunderzolee #31540 üzenetére
Használtat nem akarok, ha nem lesz más akkor NAVEE V50i Pro -t veszek. Az még belefér a 150k -s költségsapkába és sík úton 30 - 35 km -t, annak is tudni kellene.
-
válasz
lemmy71 #31522 üzenetére
Annyiért szerintem nem lesz 4 Pro (2nd gen).
A használtak vannak 150ezer alatt. 130-ért már ki lehet fogni.
Újonnan kb 180-190ezer közt volt sokáig, mikor akciózták, akkor volt 180.Könnyű roller nagy hatótávval necces lesz.
Xiaomi Pro 2, Segway F2 Plus, F2 Pro II, amik tudnak 35km-t legalább, és még viszonylag a könnyebbek közé tartoznak.
A Xiaomi újabb rollerei már nem a korábban használt repülőgép-ipari alu ötvözetből készültek, hanem sima szénacél vázat használtak. Emiatt nehezebbek lettek a rollereik. Segwaynél még maradtak az alu váznál, így pl az F3 sorozat nem lett olyan túl nehéz.
Itt ott tudod nézni a rollerek súlyát (is). -
-
tolts.hu
őstag
Hello!
Az 1. töltéskor gyakorlatilag egész nap töltött 0-100ra. Mondom biztos kalibrál.
Mai 2. töltés:
17:10 52%,
20:00 62%,
ez normális töltési idő?
Az akku nem volt meleg.A roller:
Vadi új xiaomi e-scooter 4lite 2nd gen. -
zzola
titán
Xiaomi 5-ös szériában van NFC-S lock vagy csak appos lezárás? Illetve a 3A-es gyorstöltővel van már valami tapasztalat?
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #31533 üzenetére
Rossz helyen tetted fel a kérdést, jogi fórumban inkább meg tudják válaszolni mi számít egyedi azonosító jel meghamisításának, vagy valami ahhoz hasonló szabálysértésnek, amivel a rendőr csesztethet.
Szerintem nem az, mivel hazánkban sem az eu-s zászló, sem a magyar címer használata nem tartozik vétségnek (vannak országok, ahol a nemzeti szimbólumok használata elég korlátozott), és a karaktersorozat ami szerepel rajta mind csak design funkciót tölt be. Megtévesztésre, haszonszerzésre talán alkalmatlan ez a matrica. -
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #31528 üzenetére
Regélsz itt a visszatöltésről... Miközben a motort pont nem érdekli, hogy mit csinál a szabadon futó tekercsein megjelenő feszültséggel a vezérlő. Ha semmit, akkor gurul könnyedén, így valóban lehet nagy tempót elérni nagy lejtőn. De ha már megpróbálja, fékezésre használni (és itt még nem beszélünk visszatöltésről!), akkor már baj lesz...
Ha egy roller 20 km/h sebességre van korlátozva ... sem okozhat gondot a 25 km/h...
Igen, ha ez egy szoftveres korlát + ha tényleg csak 25-ig hajtod túl. Ez speciális eset. Viszont én nem erről beszéltem, ahogy te sem szűkítetted le első körben erre, sőt.Ha sikerül elérni a hardveres korlátot, sőt, túllépni, onnantól a motor által gerjesztett* feszültség nagyobb lesz, mint az akku feszültség, bármiféle visszatöltési profil nélkül. Akkor kezdődnek a gondok. Az a legkevesebb, hogy ilyenkor nem lesz e-fék. (Ezt még Tesláék is tudják, teli akkunál abban sincs rekuperáció, nincs hova menjen az energia. Cserébe ott vannak mechanikus fékek ennek problémamentes áthidalására.) Rolleren eléggé elterjedt, hogy a motoron nincs külön mechanikus fék: ha a másik keréken van legalább egy dobfék, vagy egy tárcsa, akkor még van esélyed megállni, ilyenkor is...
*: ezt nem a vezérlő váltja ki, hanem a fizika. A vezérlő csupán megnövelheti a szintet, amennyiben szeretné kis sebességnél is visszatöltésre használni: enélkül arra nem jó.
Kizárólag ijesztgetésre jó.
Lassan 6 éve, hogy rollerezni kezdtem. Elhiszed, hogy volt alkalmam megijedni?Egyébként a lényegi információ ott van. Attól, hogy nem sikerült megértened, ott van.
Persze lehet elbeszélni egymás mellett, és utólag azt mondani, hogy te kizárólag egy konkrét, adott konfigurációban korlát nélkül 25 km/h fölött tudó rollerről beszéltél."Elegendő megfelelő lejtót keresni ... maximális motorfék mellett is tud gyorsulni."
Ezt írtad szó szerint. Szerinted ez jó amúgy? Mert ha nem lehet megállni, nem az.Basszameg, már megint feltételes módban fogalmaztam: nehogy megint megijedj...
-
Hieronymus
veterán
válasz
DigitXT #31526 üzenetére
...ugyanis ha túlságosan felgyorsul, akkor a motor által gerjesztett feszültség oda vághat az egész rendszernek. NEM ajánlott dolog!
Igen, gondoltam már rá. És nem csak hanem a rollergyártók is.
Az nem úgy működik, hogy a megtermelt energiát visszatoljuk az akkumulátorba, egy az egyben. A visszatöltés szabályzott dolog. Nem dinamó termeli vissza az áramot. A visszatöltéshez is profilokat rendel a gyártó.
A visszatöltés mértékét több tényező befolyásolja. Az akkumulátor töltöttsége. Ha nagyon alacsony vagy magas a töltöttség nem lehet magas töltést betolni az akkumulátorba. Ha túl meleg az akkumulátor, lassabban kell tölteni.
Ráadásul a rekuperáció mértékét és feszültségét szabályozni lehet. nagy értékhatárok között szabályozható a feszültség is.De másik irányból is megközelíthető a kérdés.
Ha egy roller 20 km/h sebességre van korlátozva és ugyan az a roller egy másik országban 25 km/h sebességre van korlátozva, akkor 20-as országban sem okozhat gondot a 25 km/h sebességen történő visszatöltés.Más.
A feltételes módban történő fogalmazás nem tartalmaz lényegi információt.
Kizárólag ijesztgetésre jó. Hadd rettegjen az olvasó, tulajdonos, felhasználó. ...
Akár kis balták is potyoghatnak az égből, amik hazavághatják az arra járókat. Nem ajánlott ilyenkor az utcán sisak védelem nélkül közlekedni. Akár. Esély gyakorlatilag nincs rá, de nem lehet feltétel nélkül kizárni a lehetőséget. -
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #31523 üzenetére
A rollerekben továbbra is szabályozzák az önerőből elérhető maximális sebességet.
Pontosítanék: van olyan roller, amiben így csinálnak, másban meg nem. Megy, amennyit megy az adott motor az adott feszültségen. Van amelyikben próbálja megfogni (erősen) lejtőn való haladásnál is. És nagyon jól is teszi, ugyanis ha túlságosan felgyorsul, akkor a motor által gerjesztett feszültség oda vághat az egész rendszernek. NEM ajánlott dolog! (Kell hozzá persze kapcsolat a motor és az akku között a vezérlőn keresztül. Ha hagyja a lejtőn teljesen szabadon gurulni, akkor nem lesz baj. De úgy nincs motorfék egyáltalán...)a nyomaték maximumot.
Ezt sem minden vezérlő csinálja. Sőt. Inkább jellemző, hogy csak az akkuból felvett áram kerül korlátozásra, a fázisáramot meg még csak nem is mérik, lesz, amennyi lesz. Emiatt lehet az, hogy egy 36V -> 48V tuning esetén nem csak a végsebesség nő, hanem a motor maximális nyomatéka is (azaz a gyorsulás is). Ha valóban a nyomatékot korlátozzuk, úgy szög ugyanúgy gyorsul a két rendszer, egy bizonyos sebesség határig. Teszteltem ilyet is. Konkrétan előbb volt a 48V teszt, és utána bizonyítottam, hogy nem indul meg rosszabbul 36V akkuval sem, ha és amennyiben fázisáram-korlátot használunk. Tökéletesen hozta. -
Hieronymus
veterán
válasz
Thunderzolee #31509 üzenetére
Hát akkor miért mondta az eladó, h csak 20-al megy, ha a kijelzőn 25-öt látni?
Egyszerű. Az én rollelem 20íra van maxolva hivatalosan. Mégis mentem mentem már gyorsabban vele. Elegendő megfelelő lejtót keresni az attrakcióhoz, maximális motorfék mellett is tud gyorsulni.A rollerekben továbbra is szabályozzák az önerőből elérhető maximális sebességet. Az energia felvétel amperben történő limitálásával a nyomaték maximumot.
Mielőtt megnézed a következő videót, tippeld meg, mennyivel tudna haladni elméletileg egy G2 max. Aztán lepődj meg.
Sebességteszt poroltóval. Ninebot G2 Max Tuning -
zzola
titán
[Xiaomi Electric Scooter 5 EU] 149680-
[Xiaomi Electric Scooter 5 Pro GL] 184770-
[Xiaomi Electric Scooter 5 Max GL] 210920-Ha esetleg valaki most tervezne vásárolni. 04.17-ig ezek az árak vannak (elvileg).
-
zzola
titán
válasz
PociAti #31512 üzenetére
Ez egyértelműen "i" nélküli változat (olasz piacra szánt, az adatlap angol/olasz nyelvű). [kép]
Rászántam az időt, bementem MM-ba. Megnéztem a Ninebotot és a Xiaomit. Egyértelmű, hogy ezen termékek minőségibb hatással bírnak, mint a NAVEE (annak ellenére, hogy baromira brutális az N65 kinézete, robosztus). NAVEE olyan második vonalas terméknek tűnik, az index kapcsoló és a gáz is gagyibb (anyagminőség, fogás érzete). Szóval hiába lenne jó deal, nem az igazi.
Ami meg igazán tetszik, azok mind 250e felett vannak árban (kivéve a NAVEE GT3 Max-ot), de ugye ennek meg a minősége nem az igazi.Amik megfelelnének kb. minden téren:
Segway Ninebot KickScooter MAX G2 E
Xiaomi Electric Scooter 5 Max
Xiaomi BHR5764GL Electric Scooter 4 UltraEzek meg épphogy:
Xiaomi Electric Scooter 5 GL (350W ?)
Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Gen2 (ez a 400W miatt)
Xiaomi Electric Scooter 5 Pro80-85 kg. vagyok, nem könnyű a választás. Mindig csak egy picit kellene rádobni, de a végén 250-300e közé eső modellek amik szóba jöhetnek.
-
GoodSpeed
addikt
Helló, az lenne a kérdésem, hogy ilyen matrica rollerre való felhelyezése miatt a rendőr büntethet?
-
PociAti
őstag
A régi tudást megéri alkalmanként felfrissíteni.
Ha a Ninebot Max G2-re gondolsz (és nem a KuKirin G2 Max-ra), akkor a gyári vezérlő lecserélése ismeretlen kínai termékre soha nem volt a legjobb megoldás.
Most már az eredeti vezérlővel is megoldható a szoftveres tuning, méghozzá forrasztgatás, vagy egyéb ST-Link megoldás nélkül, közvetlenül BT-n keresztül. Nem minden firmware verzióra igaz, de ez már így is hatalmas előrelépés.Mondjuk a szabályozatlanság szürke ösvényén használva most feltolhatod a max sebességet 32-35 km/h-ra, aztán ha zord lesz a környezet, mert a rendőrök elkezdik ellenőrizni a szabálytalankodókat, akkor vissza lehet állítani 25-re.
-
PociAti
őstag
Ó, ilyennel én is találkoztam. Az illető napi szinten használta a rollerét, 1500 km fölött járt már, és végig D módban használta a Xiaomi M365-öt. Amikor kérdeztem tőle mennyit ment már vele, mondta ezen nincs kijelző, meg nem is lehet rajta semmit sem beállítani, nem lehet rá csatlakozni. Volt csodálkozás, amikor megmutattam mi mindent tud még (m365 Tools, tempomat, S fokozat és egyebek).
-
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus #31502 üzenetére
Jó, de ez a megfogalmazás így hülyeség.
Akkor sem az akku van lekorlátozva, hanem az egész rendszer motortól a kábeleken át szinte minden elektronikai elemre kihat, és a korlátozást a vezérlő valósítja meg. -
PociAti
őstag
Akkor egyre zavarosabb a kép.
N65 és N65i között az i betű a különbség, ezeket adták ki utólag és az indexet jelöli ez a betű. Később kiadott típusok között már volt amit csak i-s változatban adtak ki, azok mindegyikén volt irányjelző.Viszont az, hogy a vázon 20 km/h szerepel és közben 25 km/h a végsebesség az úgy már kicsit érdekessé teszi. Vannak rollerek, melyeknél a regisztráció helyétől függ (azaz az országtól függ), milyen maximális sebességet enged a roller. Van ahol elhiszi bemondásra, van amikor ellenőrzi a geolokációs adatokat. De az a gyakoribb, amikor a roller szériaszáma a mérvadó.
-
zzola
titán
válasz
Thunderzolee #31509 üzenetére
Nem tudom a választ.
-
zzola
titán
válasz
Thunderzolee #31505 üzenetére
A kijelzőn is 25-öt mutat, volt amikor 31-et.
-
Megéri lassabban menni, csak elmegy vele az időd.
PociAti pl a gyári hatótáv közeli értékeket ki tudja hozni, mert nem száguldozik.Ennyivel jobb egy gyorsabb roller.
A 25 is idegesítő korlát, ha olyan helyen mész, ahol nincs külön kerékpárút, hanem csak az út szélén van felfestve egy vékony kerékpársáv, utolérsz egy kerékpárost, de nem bírod megelőzni, mert ő 20-22-vel teker, 25-el meg egy örökkévalóságig tart elmenni mellette.
Pláne ha ahogy feljebb is írták, még kicsit el is kezd tekerni a biciklis.
Közben meg jön egy két autó, azt rád dudál (szerintem teljesen jogosan), h egyáltalán miért kezded el az előzést, ha olyan kicsi csak a két jármű között a sebességkülönbség, h feltartod csak a forgalmat.
Na egy 30, vagy 30 feletti sebességre is képes rollerrel az ilyen esetek elkerülhetők, gyorsan megelőzi az ember a biciklist, azt visszaállhat a normál sebességre. -
-
Na, ez jó.
Elég gyakori szoftveres módosítási megoldás ez egyébként, mármint, h a kijelző pl csak 25-öt mutat, de 30-al, vagy gyorsabban is tud menni a roller.
Mondjuk érdekes, h a MM így árulta.
Nem tudom mit mondjak erre.
Kisebb webshopokra jellemzőbb az ilyesmi inkább, nem ekkora cégekre.A féktárcsák ki lehet cserélni, ha csak ez a baja.
Én ezért szeretem jobban a dobféket, az nem görbült el, nem lesz saras, nem serceg rajta a kosz. Nyilván fékerőben kevesebb, de aki nem állatkodik a rollerrel, annak nem hiszem, h kevés lenne a fékereje. -
válasz
Hieronymus #31502 üzenetére
Szerintem ő arra gondolt, h az nem szokás, h mittudomén, adott roller sorozat mondjuk 3 tagból áll, 5Ah, 7.5Ah, és 10Ah akkumulátorokkal, de mindegyikben 10Ah-s akksi, csak szoftveresen lekorlátoznák 5, ill. 7.5Ah-ra.
Erre írta, h ez rollereknél nem jellemző, és szerintem a kérdező is erre gondolt.Pl a Teslánál szokás ez, mármint ott van az autóban a nagyobb akkupack, csak lekorlátozzák szoftveresen a méretét, ki mekkora felszereltségi szintre fizet elő ugye.
-
zzola
titán
válasz
PociAti #31499 üzenetére
Elmentem kipróbáltam. Index van rajta és tudja a 25km/h-t, annak ellenére, hogy a vázon a matricán 20km/h van írva. [kép]
[link] Itt nálunk 500/900 van írva a magyar webshopban.
A féktárcsa valamikor kaphatott, mert minden körben szorul, meg menet közben látni. Ezzel mit lehetne kezdeni? Nem néztem, nem tudom, lehet-e itt állítani a féken.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- iPhone topik
- BestBuy topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Azonnali fotós kérdések órája
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- RAM topik
- Napelem
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-G5 I 8GB I 128SSD I 12,5" Foltos FHD Touch I Cam I W10 I Gari!
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- LG 32GR93U-B - 32" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest