Hirdetés
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- PLC programozás
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- A fogadás lezárult, elindult a hardvervágta
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zzola
titán
válasz
Thunderzolee #31497 üzenetére
100e alatt, de még nincsen konkrét ár. Garis még 1.5 évig (MM), 200km van benne.
-
PociAti
őstag
Olaszok fullba nyomják a kretént.
Az ottani döntéshozók év végén gyakorlatilag ellehetetlenítették a rollerezést, mivel úgy léptették hatályba a törvényeket, hogy azokat a rolleresek nem tudták betartani. (Kötelező biztosítás és rendszámtábla, csak a feltételeit nem teremtették meg hozzá. Akkor, azóta remélem változott a helyzet.)Egyedül náluk kötelező az irányjelző (kb. 3 éve vezették be), így minden gyártó kénytelen megoldást találni rá, ha érdekli az olasz piac, így mindenféle érdekes kényszermegoldások is születnek.
Az amerikai/globális piacra szánt Navee N65 nominális teljesítménye 600 W*, az olasz modelleké 500 W. (Legalábbis az N65i esetében így van, N65 adatlapja mint említettem megszűnt.)
Akkut pedig nem szokás "korlátozni".
Az "i" jelölés valószínűleg az irányjelzőre utal: turn indicator. -
-
Mennyire jó az az ár?
80-100ezer?Hívd fel a rolleres szervizeket a környékeden, h tudnak-e segíteni, h lehessen legalább 25-el használni.
(Az S65-nél megoldható a nagyobb sebesség, de nem emlékszem, h az N65-nél ez hogy áll.)Index azért van rajta, mert az olasz rollerekre kötelező.
Pl a Xiaomi 4-es ugyanilyen, az EU-ba szánt verzión nincs index, de 25-el megy, az olaszon van index, de csak 20-al megy. -
zzola
titán
válasz
Thunderzolee #31493 üzenetére
NAVEE N65, Max. speed: 20km/h.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #31485 üzenetére
Ebből is látszik, hogy mennyire fogalmatlanok a döntéshozók, más országokban is...
Rated Power: 600W (Italy: 500W, Germany: 450W, Sweden: 250W)
Gondolják, hogy nekik majd másik motort rak bele a gyártó? Lónak a szerszámát.250/700: ez már reálisabb, de pontosan ugyanazt jelenti, mint a 350/700, csak az egyik adott szabályozási körülmények között illegális. A másik nem. A papír mindent elbír!
Mondjuk felhasználóként nekünk lehetne annyi eszünk, hogy nem dőlünk be mindenféle kamu névleges adatoknak, hanem a csúcsteljesítményre szorítkozunk, az mond valamit. (Nem tökéletes összehasonlítás, de sokkal inkább használható, mint egy fullkamu adat.)
Szerk: kihagytad a linkelt oldalról, hogy max. power 1350W. Tehát a svéd 250/1350.
(És nem röhögték el magukat. Amúgy utóbbit vezérlővel simán le tudod venni kisebbre, pont ez az, amivel gyengébb lehet más országokban, de a névleges érték az tök kamu.) -
-
PociAti
őstag
Nem érzem teljes körűnek a választ.
Mert nagyon úgy néz ki, hogy ha 30 km/h sebességre képes rollert veszel, akkor azért sem fognak tudni idegesíteni a kerékpárosok, mert nem használhatjátok ugyanazokat az utakat. Várhatóan más közlekedési szabályok vonatkoznak majd rátok. (Tudom, jelenleg szinte semmi sem vonatkozik az elektromos rollerekre, legalábbis egyes felfogás szerint, mert nem is léteznek olyan jármű.)Most találtam egy egész jó táblázatot az európai rolleres szabályokról.
Magyarországnál nem szerepelnek adatok a táblázatban.
https://electrotraveller.com/regulation-guide-to-riding-electric-scooters-in-the-eu/ -
BaLee
addikt
válasz
DigitXT #31472 üzenetére
Ne vegyél 20km/h-s rollert, halálba fognak idegesíteni a biciklisek. Sajnos még 25km/h-val is ez a helyzet. Megelőzöd , rájön, hogy mit akar ez a kis balfasz rolleres, visszaelőz aztán megint csak tütymörög. Olyan mint tempomatos autóval tempomat nélküli mazsolákkal szenvedni, megelőz, aztán utoléred...
Emiatt én ha veszek tuti 30km/h-sat veszek majd csak, annál több nem kell és a biciklis probléma is letudva.
-
DigitXT
félisten
-
PociAti
őstag
Lakosságarányosan kb. az EU felében 20 km/h a sebességhatár (német, lengyel, olasz, svájci, stb-stb. országokban) és ott van pl. még a nordic modell is.
Szóval nézz utána, mert pl. a svéd modellek nem csak tempóban vannak 20 km/h-ban maximalizálva, hanem a teljesítmény is le van korlátozva 250W-ra! (Nordic nem minden alkalommal azonos a svéddel, de nem lehet tudni ezeknél néha mire gondolnak.)Ha a rollere 20 km/h-nál gyorsabban halad, vagy 250 wattnál nagyobb teljesítményű, akkor mopednek minősül, nem pedig kerékpárnak, és nem használható kerékpárutakon. Sok importált elektromos robogó nem felel meg ennek a kritériumnak, ezért vásárlás előtt mindenképpen ellenőrizze a robogó sebességkorlátozását.
És ahogy az adatbázisomat nézem, pont a Navee modelleknél nagyon odafigyelnek a svéd piac igényeire:
Navee V25: Sweden version max. speed 20 km/h; SWE motor power: 250/600W
és még sok másik Navee-nél is hasonlót látok.
Navee V40i Pro és V50i Pro: motor power 250/700W
de a legújabb Navee ST3 és Navee ST3 Pro-nál is elég komolyan veszik:
Rated Power: 600W (Italy: 500W, Germany: 450W, Sweden: 250W)Viszont az N65 adatlapja megszűnt, átirányít az N65i-re:
https://www.naveetech.com/navee-n65i/
így nem tudom annál a konkrét típusnál mi a helyzet.Igazából arra hívnám fel a figyelmed, hogy nem csak a végsebességben térhet el, hanem teljesítményben is. És a globális és eu-s piacra szánt rollerek motorjában is néha van különbség. Svéd modelleket csak szoftveresen korlátozzák le, vagy másban is elér azt nem tudom.
-
DigitXT
félisten
Dehogynem! A gyártói adatok mindig ideális körülmények között, nagyon visszafogott tempóban és anorexiás kislány pilótákkal értendőek. Pont az volt az érdekesség, hogy mostanában elkezdték megadni, hogy ha nyelezed, akkor mennyi jön ki belőle. Persze, ezeknél az adatoknál már erősen kérdőjeles, hogy milyenek a terepviszonyok stb.
egyéb oldalakon azért olvasni
Olvasni bármit lehet, de ha mérési eredményekre vagy kíváncsi, akkor annak logikusan nem lesz tudója egy olyan ember, aki mindig korlátozott vassal megy. Pont. Erről nincs semmi tapasztalata. Ha meg különböző emberek tapasztalatát nézed össze, már nem mindegy, hogy mégis mekkora méretekkel rendelkeznek? Légellenállásban nem csak a testtömeg számít, hiszen az alkat sem mindegy! Ha valakinek szélesebb a háta nos az kifeszül, mint egy vitorla, így jobban bünteti a légellenállás, mint egy nyüzügét, akkor is, amikor a nyüzüge valójában gebe, és mondjuk a magassága miatt van tömege is...Nekem volt 25 km/h-ra képes vasam, abban a gyári, 10Ah akku kb. 22 km-re volt elég... Raktam bele 38Ah akkut... Viszont a végsebességet is növeltem 45 km/h-ra, gyorsulást szintén jelentősen, szóval hiába ~4x akkora akku, csak 2x akkora hatótávolság adódott.
Tippelni lehet a légellenállás változása alapján, energiaigényben hasra 110W vs. 180W Erősen függ a profilodtól (testtömegtől amúgy kisebb mértékben, mivel az a gördülési ellenállásba szól bele), ha viszont emelkedőkön is mész, ott a tömeg dominál, durván... Már csak azért is, mert a legtöbb pálcika emelkedőn amúgy sem tud 25 km/h-t tartani!
Szóval akár 30%-kal több távra is képes lehet egy adott vas lassabban, ceteris paribus. Utóbbit úgy számoltam ki, hogy 180/110*20/25. A bemenő adatok helyessége kérdés.
Szimulátorban az alapbeállításon 123 km vs. 96 km adódik. Ez nagyjából korreál.
(Légellenállásban átlagos MTB-os van kiválasztva, aki nem hajol előre, egyenesen ül...)
Szerk: ha leveszed az akkuméretet, arányosan kevesebb lesz. Nem tökéletesen amúgy, habár ez csak egy szimulátor, de azért számol az akku feszültség esésével is.(Mármint nem az egész útra vetítve, de az alaphelyzet értékelésénél figyelembe veszi.)
52 km vs. 39 km, továbbra is nagyjából ugyanaz az arány, kicsit több, mint 33% ennél...
-
zzola
titán
Ezeknél a rollereknél létezik FW frissítés vagy hack. Illetve a lokalizáció módosításával (az appban) el lehet érni valamit? Vagy traktorbelsőben élek?
-
zzola
titán
válasz
xandrush0831 #31479 üzenetére
Érthető.
-
xandrush0831
aktív tag
Pont ezért az sem egzakt, és kb semmi értelme nincs. Túl sok a változó. 0 információval bír a síkterepes mérésük egyenletes sebességgel és 65 kilós emberrel, ha én dombokon járok dolgozni 12 nullára fékezéssel és 92 kiló vagyok. Max 2 különböző roller összehasonlítására jó, vásárlás előtt.
-
PociAti
őstag
A tempomatnak levettem az aktiválási idejét, és amilyen tempónál kellemesnek érzem a tempót, ott szoktam rögzíteni. Ez szinte minden esetben 19 km/h.
Xiaomi 1S-nél, Okai Lite-nál is ez volt. Pedig az jobban vette az úthibákat. Aztán a 10-es kerekű Ninebotnál is kb. 19-20 körül szoktam rögzíteni a tempomatot, pedig azt hittem sokkal magasabb tempót érzek kényelmesebbnek. Érdekes, mert kerékpárral 23-30 km/h között haladok ugyanazokon a szakaszokon.Egész biztos, hogy lassabb tempóval nagyobb hatótávot lehet elérni. Gyorsításkor közel dupla teljesítményt vesz fel a roller. Viszont fix sebességen haladva, sík úton nincsenek gyorsítások, és ez nagyon sokat számít.
Ja, és én a Sport mód helyett a Drive módot használom. Feltoltam a max sebességet 25-re, de nyugodtabban gyorsít.
Nagyon erősen függ a motor nominális és maximális teljesítményétől, és a vezetési stílustól. De ha 25 km/h a max, és sport módban durva használat mellett csak az 50% hatótáv jönne ki, akkor ennél a rollernél lazábban közlekedve, de csúcs tempót néha elérve 55-60% lehet a hatótáv.
20 km/h sebességgel, tempomattal, laza gyorsításokkal akár 75%-ig fel lehet menni.
Én a 30 km hatótávú rollerrel 22,9 km-t meg tudtam tenni, városi körülmények között, kb. 19 km/h tempóval. Az 76%, viszont én táskával együtt kb. 67 kg vagyok, 75 kg-os személlyel szokás tesztelni a rollereket.Megtaláltam ezt a régi tesztet:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_17568-17568.html -
zzola
titán
válasz
xandrush0831 #31476 üzenetére
Érthető, de a gyártói megadott adatok sem számolnak a fenti tényezőkkel.
-
xandrush0831
aktív tag
Meg függ a hőmérséklettől, szélerősségtől, széliránytól, fékezések/kigyorsítások számától ami nem mindig ugyanannyi, stb.. Használtam 5000 kilóméteren keresztül 25km/h-t és 30km/h-t váltogatva, de gőzöm nincs mekkora differencia volt. Szerintem ez egy nehezen megválaszolható dolog, sokszor még azonos sebességre nézve is, mert senki nem egy laboratóriumban gurul.
-
zzola
titán
válasz
Peaceliker #31473 üzenetére
Akkor létezik, hogy a MM nyugat Európából szerzi be. De akkor meg minek írnak 25-öt?
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #31466 üzenetére
Erről már írtam korábban is.
Amikor a széria többi tagjainál simán tubeless abroncs van, de valamelyiknél tubeless abroncs + tube szerepel. (Talán a nagyobb terhelhetőség miatt.) Passz, abroncsok szakértőit kellene megkérdezni.Forrás: https://eu-en.segway.com/products/ninebot-kickscooter-f65i
-
-
zzola
titán
Van olyan felhasználó, aki - márkától függetlenül - csak 20km/h-val közlekedik? (Vagy mindenki kinyomja a roller szemét?
) Arra vagyok kíváncsi, hogy a 20 vs 25 km/h között milyen fogyasztásbeli különbség van? Nyilván ez függ a terepviszonyoktól, de úgy általánosággban, mekkor lehet a "megtakarítás" alacsonyabb sebességgel?
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31466 üzenetére
Éppenséggel ez egy létező kombináció, hiszen semmi nem tiltja, hogy egy tubeless külső gumiba belsőt rakj, akár csak ideiglenesen is. Fordítva nem működik, amikor belső nélkül akarsz használni egy arra nem alkalmas külsőt, olyankor le tud ereszteni hamar. Bár ideig-óráig működhet úgy is. A Tuovt gumi pl. elment úgy is, bár nem kifejezetten tubeless.
-
"Tubeless pneumatic tyres (with inner tube)"
LOL
Ezt a képzavart.
-
PociAti
őstag
válasz
TazLeacher #31462 üzenetére
Táska ránézésre teljesen rendben van, tükör meg csak megvásárlás után derül ki mennyire normális szerkezet és nem remeg, normálisan be lehet állítani.
Xiaomi 5 Max-hoz ezt írják: 10" és 60 mm széles tömlő nélküli abroncs.
Rákerestem mit írnak az ekkora átmérőhöz azok a gyártók, akik a leírásban feltüntetik az PSI értéket.
40-45 psi - Ninebot F25, F35, F40, F65, D18, D28,, D38, D40
40-45 psi - Ninebot F65I (Tubeless pneumatic tyres (with inner tube))
42-48 psi - Ninebot Max G2, F2, F2 Plus, F2 Pro, F3, F3 Pro (Self-sealing tubeless tires)
42-48 psi - Ninebot E2 Pro (Air-leakage-proof tubeless pneumatic tires)
45-50 psi - Navee V40, V40 Pro, V50
50-55 psi - Ninebot F30, F40 (Tubeless Pneumatic Tyres with jelly layer)Dualtron Togo Limited - 10×3.0, 36 psi
Kaabo 10H - 10×2.25 (36 psi) / 10×2.5 (45 psi)
Nami Klima - 10×3.0, tubeless CST, street tires, 50 psiMivel ennél a Xiaomi modellnél nem írják, hogy öngyógyító gumi lenne (pedig azt feltüntetik), így a 45 psi az valószínűleg megfelelő érték lehet, nagyon nem lősz vele mellé.
Esetleg ha túl keménynek érzed, kényelmetlenül pattogós, akkor pár psi-vel lejjebb mehetsz. Ja, és 60 mm az kb. 2,36 hüvelyk. -
alphamooncam
őstag
válasz
TazLeacher #31462 üzenetére
Ilyesmit használok. Van benne eü csomag, tárcsafékzár, "svájci" imbuszkulcs készlet stb.
Szerintem magasra helyezni a súlypontot nem okos dolog egy mozgó járművön.
A kormányoszlopon, a benne lévő cuccok jobbra-balra csapódhatnak, ráadást még külön mozog a táska is.
A kettő így együtt kellemetlen érzés.
Amikor a megindult tömeg hirtelen "megáll", aki nem számít rá, azt meglepheti...
Szerintem.
-
DigitXT
félisten
válasz
TazLeacher #31462 üzenetére
Nagyon nem egyszerű rolleren úgy felszerelni egy visszapillantót, hogy az tényleg használható legyen, mégpedig abból adódóan, hogy a rolleren állsz, egészen más szögben látsz rá a visszapillantóra (és jellemzően kitakarja a képet a saját kezed). Kerékpáron sokkal jobban működik, akár egy kormány végre rakott visszapillantó.
Amúgy forgolódni nem csak, hogy nem kényelmes, hanem balesetveszélyes is.(Tekintettel arra, hogy az átlag roller egyenesfutása nagyon szar, könnyű hibázni.)
Táskával nem nagyon lehet mellélőni, ha csak ilyen célra kell. Mondjuk én biztos,
hogy nem raknám a táskába a telefont, jelige: a hasitasi nem kér kódot.
Kulcsot megint nem, ugyanezért. Ha a rollert lerakom akár csak 5 percre, akkor a cuccaimat pakolhatnám ki belőle, de ha van hova rakni, miért nem eleve ott volt? Szerintem ezeknek olyan tartozékokhoz van relevanciája, ami a rollerhez tartozik. (Gondolok itt mondjuk egy tárcsafékzárra, bár az kevés, vagy egy pumpára.)
Szerk: akkut is szoktak belerakni, kisebb akkunál el is bírja (nagyobbnál már gáz).
-
TazLeacher
nagyúr
Erről a két cuccról esetleg vélemény:
Visszapillantó tükör
TáskaA tükör hiánya aktív autósként nagyon zavar, és úgy érzem nem kényelmes egy rolleren forgolódni.
A táska meg arra kellene, hogy egy telót, zsepit, kulcsot beletegyek, tehát semmi komoly, a lehető legkisebbet, olcsóbbat és valami egyszínűt kerestem.
Illetve továbbra is érdekelne vélemény, hogy a 10"-es Xiaomi 5 Max kerekeit a 92 kg-omhoz hány bar-ra ajánlott fújni. Elég sok infót olvastam erről.
-
Megnéztem Bog videóját és utána olvastam, egész jónak tűnik ez az f3, de még mindig necces lenne 25-el munkába járni azon a szakaszon, ahol nekem kellene. Azért hogy amíg nincs suli és harmada annyi autó van használjam kicsit op lenne.
Ha rászánom magam, hogy megint valamit vegyek kelleni fog az a 40-50 km/h. -
Érdekes ez a GT3 Max.
Nagyobb akksi van benne, mint a Xiaomikban.
Hát akkor ez el is van döntve szerintem részedről.Nem is értem a Xiaominál ezt a ziccert miért hagyták ki. Ezek szerint elfér a trepniben ~13Ah is.
Eddig ha ekkora akksival keresett valaki rollert, vagy az Inmotiont kellett vegye, vagy az Ultrát volt kénytelen választani, (esetleg F65i-t), vagy messiásként várta a G3-ast, ha kell neki akkora roller, ha nem.
210ezerért meg roppant baráti az ára. -
zzola
titán
válasz
PociAti #31450 üzenetére
Most elég sokat foglalkoztam a témával és igen, az olcsóbb modellek felejtősek nekem.
2 játékos jött most még képbe:
NAVEE GT3 Max - ez a MM-ban most 210e.
Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra - ~270eRedditen a NAVEE GT3 Max-ra azt írták, hogy a Xiaomi Electric Scooter 5 Max klónja, csak jóval olcsóbban. 2-3 hete 450€ volt webshopban.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31454 üzenetére
Nem is nagyon szerencsés az akku a kormányon, megváltozik a súlypont.
Mondjuk nem is menet közben veszedelmes, hanem ha le kell parkolni. -
Értem.
Azt a két város közötti 5-6km-t vettem alapnak, ebből gondoltam, h napi 10km-nyi hatótáv kell majd.Hát 15-20km az meglesz kétszer, de majd úgyis észreveszed, h jobb inkább naponta tölteni.
Én nem szeretem a kormány alatti külső akksit, igaz, sokat nem mentem olyan rollerekkel, de beleért a lábam. Persze ez szubjektív, hiszen sokan használják a rollereiket ilyesmi hatótávnövelő akkupackkal is.
Az akksinak egyébként mindegy, h naponta töltöd, vagy csak ritkábban.
A WerMamba rollerei között vannak kivehető akksis rollerek is, de nem egy elterjedt márka. Viszont úgy rémlik, Pécsen, vagy a vonzáskörzetében van a Mamba "központja", onnét "ered" ez a márka.
-
zzola
titán
válasz
Thunderzolee #31452 üzenetére
Nem írtam hatótávot. Azért gondoltam a minél magasabbra, ha mondjuk napi 15-20 km-t megy, akkor talán kibír 2 napot egy töltéssel. Nem a Mecsekoldalba lesz használva, de a városba be is kell jutni és odáig is vannak dombok, nem sík a terep, mint pl. Szegeden.
A kivehető akkumulátorra csak a töltés egyszerűsítése miatt gondoltam, de nem olyan nehezek ezek a rollerek, hogy ne lehetne felvinni pár lépcsőfokon.
-
Pécsen nagyobb dombok is vannak, inkább erösebb motorral vegyél, ha azokon is jársz majd.
Miért fontos a külső akksi, meg a nagy hatótáv? 5-10Km hatótáv-igényt írtál.
Azért arra ne számíts, h majd csak ritkán töltöd.Az akksi ha merül, már jóval gyengébb a roller, de majd úgyis észreveszed, jobb ha tele akksival használod, mint félig üressel.
-
PociAti
őstag
Csak a külön megvásárolható, hivatalosan is forgalmazott külső akku lesz Q3-tól kapható (bár mintha van akinek már most is rendelkezne ilyennel). "Utángyártott" modellek is valószínűleg elég népszerűek lesznek, mert sport módban a gázkarba csimpaszkodva ezért elég gyorsan le lehet zabálni az akkut.
Az alacsonyabb utazó sebesség magával hozza a nagyobb hatótávot, és mint említettem, a vezetési stílus is sokat jelent a hatótáv meghosszabbításában.Ha konkrét modellek közötti különbség érdekel, azt át tudom küldeni.
-
zzola
titán
válasz
Thunderzolee #31446 üzenetére
G30 MM-ban van elérhető áron.
Xiaomi 4 Pro (2nd gen) 180-190e áron elérhető, ezt is néztem.Pécsett lesz használva, szóval vannak dombok is.
Köszi a tippeket, ezek jó irányvonalak, a táblát átnyálazom! -
PociAti
őstag
Én építgetem magamnak a saját adatbázist. A főbb magyarországi modellek már benne vannak, még pár gyártót pótolni szeretnék, mint pl. a svájci Soflow, a decathlon-os rollereket, NIU és hasonló futottak még szereplőt. Azzal együtt 300 modell fölé megyek, típusonként kb. 40 paraméterrel.
Ha ennyire fontos a hatótáv, akkor mindenképp javasolnám a z új generációs Segway-Ninebot rollerek áttekintését, melyeket Series 3-kén is szokás emlegetni. Ezekhez 2025Q3-tól kapható lesz 460 Wh-s külső akku. Az majdnem akkora, mint az 5. generációs Xiaomi akkuk saját akkuja.
És gyorstöltés is van ezekben.Konkrétan: Ninebot F3, F3 Pro, Max G3, GT3 Pro. Az F3 széria még befér 300k alá.
Igazán ütős modern szolgáltatással rendelkeznek. -
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Segway F2 Plus, esetleg F2 Pro II
Segway G2
Xiaomi 5 Pro, 5 Max
Segway F3, F3 Pro
A G30 még kapható valahol megint?Mekkora emelkedők vannak?
Én a G30-at, meg az 5-ös Xiaomit elengedném - a gyengébb motorok miatt.
Első kerekes rollert se vennék, ha elérhető hasonló áron hátsókerekes.Ha a G30-hoz hasonló nagyságú hatótáv kellene, akkor G2.
Illetve dombos vidékhez inkább 48V-os hajtásút vennék, és akkor már megvan a nagy hatótáv is, a 48V 10Ah-s akksik hozzák a G30/G2 hatótávját, ha nem többet.A régebbi rollereknél nem volt még lengéscsillapító, ezért nincs mindegyiken, amiket kinéztél. Ez egy viszonylag új dolog. G30 régebbi modell, akkoriban még index se volt a pálcikarollereken.
Itt össze tudod hasonlítani a tulajdonságaikat.
Az F3, F3 Pro drágábbak.
Nem tudom a lengéscsillapítóik milyenek, még nem próbáltam őket, a korábbi ismertebb rollerekről mindegyikből volt már, vagy van, ezek még csak most jelentek meg.
G3 még drágább.G2, 4 Pro (2nd gen) használtan éri meg igazán, nem túl régi modellek, kevés km-el is gyakran hirdetnek belőlük.
Ha van pénz lóvéra, ne sajnáld egy jó rollerre, bár én nem vennék sokszázezerért olyan modellt, ami txjő, de 25-re le van korlátozva, inkább global verzióst keresnék belőle.
A Navee rollereit nem ismerem különösebben, korábban sokáig 2-3 modelljük volt csak, azok jók voltak, a maguk kategóriájában.
-
zzola
titán
válasz
PociAti #31444 üzenetére
Köszi a választ!
Nézegettem ~300e-s kategóriát, de hatótávban nem igazán látok különbséget. Van értelme beruházni magasabb árú modellbe? Ott mit kaphatok? Gyorsabb töltést, lengéscsillapítást, indexet stb.? Azt próbálom megfejteni, hogy miért járok jól/jobban, ha feljebb lépek árban? Mert keret az lenne rá, csak a megéri-e a kérdés. Nincs esetleg egy komoly összehasonlító táblázat a jelenlegi piaci képről? -
PociAti
őstag
Ha egy paramétert kellene kiemelni, akkor a rollerek hatótávját talán az akkumulátorcsomag által eltárolható energiamennyiség (Wh) alapján lehet megtippelni. (A kapacitáshoz (mAh) szükséges lenne odaírni a feszültséget is.) Ez alapján a Navee-k a kb. 580 Wh-val a legnagyobb hatótávúak, aztán a Ninebot Max G30E II 551-el, és végül a Xiaomik 477 Wh-val.
Viszont mostanában Ninebot Max G3 és G2 teszteknél is sokan beleestek abba a hibába, hogy szidják a Max G3-at, mennyivel előbb lemerül a Max G2-höz képest, csak azt nem vették figyelembe, hogy közben hegynek fel és csúcstempóban volt képes haladni a roller, ami nagyobb energiát igényelt és lényegesen előbb célba értek.
És az általad felsorolt 5 roller 5 különböző motorteljesítménnyel rendelkezik: 500/900, 450/1000, 350/750, 350/700 és 400/1000.
Valamint az sem biztos, hogy mindegyiket ugyanolyan mértékben le lehet meríteni. Ez függ a BMS firmware verziójától is.Igaz hogy csak a Xiaomi-k rendelkeznek lengéscsillapítóval, de szemben a Ninebot Max G30 és Navee N65 10-es kerekével, melynek szélessége kb. 54-60 mm, a Navee N65i kereke 10,5 hüvelykes és 80 mm széles. A különbség bizonyos úthibák esetén felérhet egy gyengébb lengéscsillapítóval.
-
zzola
titán
Sziasztok!
Megnéztem a fentebb linkelt "Lakossági rolleres körkép" videót.
Elgondolkodtam egy ilyen eszköz beszerzésén, 80-85 kg. a súlyom.
Az alábbiakat néztem:
SEGWAY-NINEBOT Kickscooter Max G30 II (~180e)
NAVEE N65 (~186e)
NAVEE N65i (~200e)
XIAOMI Electric Scooter 5 GL (~179e)
XIAOMI Electric Scooter 5 Pro GL (~224e)A hatótáv lenne fontos (illetve töltéshez a kivehető akkumulátor, de szerintem ebben az ársávban ez nem elérhető). A Xiaomikban van valamiféle futómű csillapítás, a többiben nincsen (?). Városban illetve 2 település között használnám (~5-6 km. a távolság közöttük), vannak dombok is.
Melyik és miért lenne a jobb választás? Gondolom sok különbség nincsen közöttük, papíron mindegyik +50km. a hatótáv (olvastam, hogy a fele táv mindegyiknek megvan).
Nagyon nem értek hozzá, azt le kell szögeznem. Külföldi beszerzést nem szeretnék, fontosabb a normális gari/support.
-
-
DigitXT
félisten
Lakossági rolleres körkép (lényegében ez lenne az olcsóbb "pálcika" kategória, de azért vannak komolyabb modellek is a palettán, igaz, azoknak nem ugyanaz a célközönsége)
-
Hieronymus
veterán
válasz
PociAti #31408 üzenetére
Valós problémáról amúgy nem írt senki, csak ez a megoldás így nem tökéletes.
A videóban a problémát is mutatják. Utazó állapotban a kormánynak volt némi mozgástere. Jobbra - balra feszült meg a kormány. Lassan elnyírva a zárral szebeni mechanikát.
A videó azt mutatja, hogyan kell fél - egy csavar fordulattal megrövidíteni azt a csavart.
Ezzel feszesebbé tenni a kormány zárását. Megszüntetve a nyíró hatást.Ez egyszerű szerelési hiba. Aki elkövette, vélhetően már eltávozott a cégtől. Remélem az érintett minőség ellenőrt is a szerelővel együtt rúgták ki. Ki kellett volna derülni. Mindent ki kell próbálni, mielőtt kiküldik a kereskedőknek a rollereket.
Mondjuk az érintett rollerek vezetői sem érezhették jól magukat. a lötyögő kormány rontotta a menetstabilitást.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #31438 üzenetére
Ezt az oldalt linkelted, mondjuk megtehetted volna már rég, hogy elolvasod az URL-jét: https://www.cpsc.gov/Recalls/2025/Segway-Recalls-Segway-Ninebot-Max-G30P-and-Max-G30LP-KickScooters-Due-to-Fall-Hazard-and-Risk-of-Serious-Injury Ha te linkeled, komoly, kormányzati oldal, ha én hívom fel a figyelmed arra, hogy amúgy nem bagatell hiba, hiszen csonttöréssel járó súlyos sérüléseket okoz, amire nekem meg az iPon egy teljesen korrekten, szó szerinti fordításban átvett cikke hívta fel a figyelmem, az Blikk...
FALL HAZARD AND RISK OF SERIOUS INJURY - by blikk.gov (teljesen komoly, idézet!)
BUKÁS VESZÉLY ÉS SÚLYOS SÉRÜLÉS KOCKÁZATA - by blikk.hu (mi az a blikkrúzs?*)Ha abbahagytad volna ott hogy, bocs, benéztem (nem feltétlen hinnénk el!), de talán a maradék becsületed megmaradt volna, ehelyett engem támadsz szokás szerint. Vicc!
És még mindig azt írod, hogy nem írtak róla, azután, hogy idéztem, fotóztam, linkelem.
Nem baj, én kiszálltam, mindenki levonhatja a következtetéseket a hitelességedről.*: erre válaszul ne magyarázd, honnan tájékozódsz, tényleg nem vagyok rá kíváncsi.
Megjegyzem, korábban nem is olvastam a linked, mert nem érint. De ez így már kínos. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #31437 üzenetére
Igen, és pontosan leírtam az okát. Több angol nyelvű fórumot és csatornát végigolvastam, a hiba okát kutatva, és közte volt egy cikk is, amelyikben a sérültekről is írtak. A többi leírásban, melyek sokkal informatívabbak voltak a meghibásodás jellegét illetően, azokban pedig nem írtak róla. Én azokra koncentráltam és közben átsiklottam a 20 balesetező felett. Nagyon sok az a 20 fő még abban az esetben is, hogy minden 11.000 érintett rollerre jut egy baleset. Az esetnek engem nem az a része fogott meg, amire a bulvár lapok felkapják a fejüket.
Ha neked ez kell, akkor majd neked a hasonló visszahívások kapcsán belinkelem majd mindig a Blikkrúzst, hogy ott nézz utána az eseményeknek. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #31436 üzenetére
És nem bírsz leállni... Nem bulvárlapot. A saját linkedet nem olvastad el,
amin feketén-fehéren leírták, hogy balesetekhez vezetett a hiba. Ami így
magában nem lenne baj, hibázhatunk! Viszont visszatérő érved az adott
márka mellett, hogy te nem olvastál róla panaszt, tehát nincs is vele baj.Namármost, ha ennyire felületesen olvasod a kifejezetten "normálisnak"
szánt hivatalos értesítést is, akkor miért higgyük el, hogy fórumokban is
naprakész vagy és nincs ott semmi látnivaló? Van amúgy ilyen jelenség,
amikor egy forgalmazó érdekelt abban, hogy bármi negatív hír még csak
meg se jelenhessen adrágaszágtermékéről, így inkább kitiltja(!) azokat,
akik ilyent akarnak linkelni. És akkor ha nem olvasnak róla, az nincs is...Működik, de attól még nem őszinte.
Te nyilván nem vagy forgalmazó,
félre ne értsd, simán egy "fanboy" vagy, akinek a vörös felkiáltójelek csak
az általa utált márkánál léteznek, másnak meg véletlenül elnézed ezeket,
sőt, jön a szerecsenmosdatás, hogy bezzeg a másik márka az rosszabb.Ui: miután idéztem szó szerint a saját linkedről, akkor is kötötted az ebet
a karóhoz, hogy te erről semmi sem tudsz. És még mindig ezen pörögsz. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #31435 üzenetére
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_31179-31179.html
Ha jól látom ez volt az első hozzászólás, amikor megemlítettem a visszahívást.
Segway YouTube csatornája, ahol a videó leírásában ott vannak a hivatalos linkek.Mégis mi van annál normálisabb oldal, mint a hivatalos értesítés?
Valami bulvárlapot kellett volna belinkelni amikor van normális link is? -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #31432 üzenetére
De baszki, tényleg nem unod még, hogy egyszerűen figyelmen kívül hagytad az adott esetben, hogy konkrét baleseteket okozott a tervezési hiba - emiatt van visszahívás -, ellenberger még mindig ott tartasz, hogy a Kugoo-t fikázod? Hogy jön ez most ide?
Hieronymus: pont ez az, hogy ebben a topikban a Segway felkent nagykövete mesél. Amikor meg kiderül, hogy valami fontosat kihagyott a meséjéből, elmaszatolja.
-
Hieronymus
veterán
válasz
DigitXT #31427 üzenetére
...way, még nem feltétlenül hibátlan cucc...
Nincs hibátlan cucc. Legfeljebb a mesében van. Ha a tervezés tökéletes, ha az alapanyag tökéletes, ha a megmunkálás tökéletes az összeszerelés utolsó fázisában még hibázhatnak. Akaratlanul, például túl húznak egy csavart, egy rosszul beállított nyomaték kulccsal. Akarattal, mert egy kihagyott alátéttel nyernek fél másodpercet, alátétenként.
De nincs tökéletes tervezés, nincs tökéletes alapanyag, nincs tökéletes megmunkálás.
Nincs feltétlenül hibátlan cucc. A jó cuccok meghibásodásának esélyét a várható üzemben tartás vége utánra próbálják tolni. Több - kevesebb sikerrel. Ezért vannak a visszahívások.
Ez lenne az életciklusra tervezés, de ettől még messze állunk. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #31427 üzenetére
Kormányoszlop menet közbeni összecsukódása az nem vicc!
Magas tempó mellett szinte garantált az esés. Ezt soha senki nem vonta kétségbe!Ami sajnálatos, hogy ennyire sok balesetnek be kellett következni ahhoz, hogy valakik felismerjék és beazonosítsák a hiba okát. Egy olyan országban, ahol a balesetekre specializált jogászok vigyorral a szájukon dörzsölik a tenyerüket, ha egy céget beperelhetnek.
"Hibátlan cucc". Ez ugye csak vicc akart lenni? A járművek megbízhatóságánál a meghibásodások számát eladott példányhoz, megtett kilométerhez vagy valami egyéb megfogható adathoz szokás hasonlítani.
Nem az a legjobb, amelyik csak 2 darabot ad el, és abban még nem találtak hibát. Ninebot cég messze piacvezető. Ha csak ebből a relatív ritka példány hibás sorozatából 220.000 ezer darabot adtak el, akkor valójában mennyi rollert forgalmazhatnak?Nagyságrendi különbségekről beszélünk Ninebot és Kugoo rollerek között.
A másik hatalmas különbség aközött van, ahogy a felmerülő problémákat kezelik. Megpróbálják elérni az érintetteket, és megoldást nyújtanak a problémára.
Kugoo mégis mit csinált a kormánytöréses esetekkel? Be sem ismerik a hibát, igazából nincs is kin számon kérni, ingyenes megoldást pedig biztosan nem szállítottak. (Ilyen eseteknél legfeljebb ha valaki helyi kereskedőnél vette, akkor hazai és EU-s jogszabályok miatt volt kénytelen zsebből rendezni a problémát. Mármint azokkal, akik felkeresték.)
-
Peaceliker
addikt
válasz
enginev3.0 #31428 üzenetére
Azért azt sem szabad a szőnyeg alá söpörni, hogy igenis voltak olyan gépek (és talán inkább típus, mintsem márka szinten) amiből mások voltak az arányok törés tekintetében.
-
enginev3.0
félisten
válasz
DigitXT #31418 üzenetére
Ennyi, erről van szó, ez egy roller, legyen az bármelyik, kis kerék, torheto anyagok, szar magyar utak, és sokszor idióta felhasználók
Bármelyik ketté törhet
Azt kéne felfogni hogy nem márkát kell nézni a hibák esetén, hanem azt hogy ki hogyan használja
Kukirint 99% hogy több alkalmatlan hülyegyerek veszi meg az erő és a külső miatt, így persze hogy több megy tönkre a kezük alatt -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #31426 üzenetére
Nézd, egyszerűen szarul veszi ki magát, hogy egy általad is megosztott visszahívással kapcsolatban bagatellizálod a visszahívás kiváltó okát, kormányoszlop összecsuklása menet közben, ami természetesen nem vicc, súlyos balesetekhez vezethet. Vezetett is.
Konkrétan emiatt van a visszahívás. Az hogy a Kugoo ehhez képest jobb/rosszabb, tök mindegy ebben az esetben. Mondhatni ez egy tervezési hiba, ami javítandó. Pont.Ez amúgy rávilágít, hogy csak azért, mert Segway, még nem feltétlenül hibátlan cucc... Esetleg arra is, hogy csak azért, mert te személy szerint nem olvastál beszámolókat az adott hibával kapcsolatban, attól az még létezhet, így okozhatott valós problémát. Oké, statisztikailag 68 baleset nagyon kevés a 220 ezer(!) eladott rollerhez képest, és egész biztos vagyok benne, hogy a Kugoonak vannak (de legalábbis voltak!) rosszabb szériái. Viszont teljesen felesleges, amit csinálsz, hogy mennyivel rosszabb gyártó, meg a gari:
amikor összetöröd magad egy rolleren, legkevésbé sem a garancia érdekel. Szerintem. -
PociAti
őstag
válasz
xandrush0831 #31425 üzenetére
Az egész folyamat gázos a Kugoo-nál.
A terjesztéstől, a hazug weboldalakon keresztül az egész gyártáson át minden ponton akkora vörös felkiáltójelek jönnek szembe, hogy ilyet szart nem szabad megvenni.
Nem véletlenül adnak rá olyan rövid garanciát, amit a beszámolók szerint gyakran érvényesíteni se lehet.
Hogy a fenébe nem koncentrálnék a műszaki tartalomra, hiszen azon van a lényeg! -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #31422 üzenetére
Túlzottan a műszaki tartalomra koncentráltam, mivel sok hasonló összecsukó mechanikát használt a Ninebot, elsősorban az érdekelt melyik típussal volt a probléma és azt miként lehet biztonságossá tenni. Meg hogy mi váltja ki náluk a meghibásodást és az hogyan jelentkezik?
-
GoodSpeed
addikt
Egy dologra nem jöttem rá, hogy tárcsafékes Xiaomiknál mi annak az oka, hogy eső után, fel hozom, megszáradt, másnap amikor teljesen száraz az egész ugyanúgy korrigálnom kell a féken?
Mert az a helyzet, hogy eső előtt rendben fog. Az is tiszta, hogy eső alatt megnő a fékút, de miután megszáradt is úgy marad.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Frozzy #31399 üzenetére
Senki nem fogja mérni neked rámondani, hogy bírni fogja ezt a súlyt... Már akinek van esze. Igaza ritkább, de azért xiaomi és ninebotból is voltak esetek hogy ketté tört nyakban.
Egyszerűen nem ekkora súlyra vannak tervezve, mindegy mennyivel mész. Én azt javaslom, hogy roller témát engedd el. Bringa akkor inkább, bár nemtom azok mekkora teherbírásra vannak tervezve. -
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0 #31417 üzenetére
Tegnap írtam róluk vagy harmadszor.
Elsősorban Amerikában forgalmazott Ninebot Max G30P és G30LP típusok egy része érintett benne. A hatóság szerint nem elégséges, ha két csavaranya egymásnak van feszítve, valahogy rögzíteni is kell őket. (Pl. rugós alátéttel vagy menetrögzítővel.)
Mit csinált a Segway? Minden érintett beviheti a közeli márkakereskedésbe, ingyen megjavítják, vagy küldenek neki javító készletet. Plusz készítettek egy egész jó videót a szerelésről, és számos felületükön kitették az értesítést a problémáról.
Mit szokott csinálni egy KuKirin jellegű cég meghibásodás esetén? Hát arról elég csúnya történeteket olvasni. Eleve nem szokott nekik igazi márkaképviseletük lenni, kínai webáruházon keresztül eladókkal kell harcolni. Akik gyakran próbálnak kibújni a felelősség alól, videókat kérnek a meghibásodásról, és beszámolók alapján néha teljesen haszontalan elektronikai alkatrészt küldenek, mert szerintük az a probléma okozója, míg mások szerint csak látszatmegoldásként küldték az olcsó alkatrészt. Aztán nyomtalanul felszívódnak. Gyakorlatilag számonkérhetetlenek.
-
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0 #31417 üzenetére
Konkrétan írta, hogy van egy visszahívás, csak mondjuk ez az apró infómorzsa maradt ki: "Összesen 68 meghibásodási esetről lehet eddig tudni, és 20 alkalommal testi sérüléssel járó balesetet okoztak a hibás rollerek. A legsúlyosabb balesetekben csonttörést szenvedtek az áldozatok, de szerencsére a legtöbb visszajelzés csak könnyebb sérülésekkel, horzsolásokkal, zúzódásokkal járt." Ehelyett konkrétan bagatellizálva volt, hogy ez az egész csak egy ilyen megelőző intézkedés, hiszen "Valós problémáról amúgy nem írt senki".
Miközben az általa linkelt oldalon van ez a bejegyzés: "Segway has received 68 reports of folding mechanism failures, including 20 injuries to include abrasions, bruises, lacerations and broken bones." Nekem ez mondjuk valós problémának hangzik, az Ipon korrekten írja.
Ui: amúgy szeretném idézni FID-et, hogy jó roller nincs, csak kevésbé szar! Nagy igazság...
-
PociAti
őstag
válasz
Impair1980 #31415 üzenetére
Jól tudod, a Navee a Xiaomihoz tartozik. Például a Xiaomi rollerek 3. generációját (Xiaomi Mi 3-as sorozatot) ők tervezték.
Viszonylag kevés fogy a Navee termékekből idehaza (és külföldön is), így nem sok tapasztalat jött össze róla, de ugyanabban a gyárban készülnek, minta Xiaomi, Segway-Ninebot rollerek. (Brightway, Ninebot és Shenzhen LEQI gyárak.) Hosszú garancia vonatkozik rájuk is, panaszról nem olvasni, így minden jel arra mutat, hogy nincs velük különösebb probléma.
Mostanában elég jól akciózzák őket, így ha van konkrét típus, akkor simán bele lehet vágni. Ha van rá lehetőség, azért nézzétek meg élőben is hogyan néz ki. -
Impair1980
aktív tag
Sziasztok!
Mindenkinek nagyon köszönöm a válaszokat!
Bocs, hogy eddig nem válaszoltam, de nem voltam gép előtt!
Mint általában, minden felelős szűlőnek, első a gyermekeim biztonsága, nem felelőtlenül akarok rollert vásárolni. Lányomnak van egy 16 éves bátyja. Ő két évig használt rollert, majd megunta. A lányom is szokott rajta menni, ezért van már tapasztalata. Mivel otthonról kell majd a suliba menni, ami kb 6-7 km, ezért egy oda-vissza utat bírjon ki gond nélkül. Emelkedő nincs, csak egy minimális, jelentősége nincs. Végig kerékpárút van. 2-3 osztálytársával menne rendszeresen. Az iskola támogatja a rollerezést megfelelő védőfelszereléssel. Pár alkalmonmmal elkisérném, majd ha látom, hogy felelősen használja, akkor elengedem az osztálytársaival is!
Majd a nyári szünetbe használná a lakóparkban, ahol tudnak együtt bandázni!
Mindenképpen újat vennék, garanciálisat. Tudja a 25km/h-t és a 20km hatótávot.
A Navee-ról mi a válemény. Ha jól sejtem akkor Xiaomi-hoz tartozik? -
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #31411 üzenetére
Pont, hogy a hatsokereses auto a gazdasagos, mert a kardantengely olcsobb es egyszerubb, mint kormanyozhato kerekre atvinni a hajtast. Regen ezert is volt annyi hatsokerekes auto. Foleg, hogy a rugozas is extra problema volt, amit a hosszu kardantengely(azaz kis szogelfordulas a rugo benyomasakor) segitett elfedni es konnyu volt kompenzalni, lasd merev hatso tengely es hasonlo dolgok, amit elso kereknel meg sem lehetett volna oldani.
-
Mustármag
őstag
válasz
Thunderzolee #31410 üzenetére
Lime-nál még nem neztem.
Dott nál olyan bérlet van hogy 700 havidíj és feloldás +20perc csak 650ft. Csak zavaró hogy egyik másik eléggé le van harcolva és zavaró ha mennénk és hosszú 10perceket sétálunk mert az egyikbe nincs elég töltés a másik meg úgy szar ahogy van...Az aku kapacitást nem figyeltem csak az ígért hatotávot
Viszont az f2 pro2-n már van elől egy kis csillapítás és csak +3 kg viszont a gyakorlati hatótsv cserében kisebb lesz...
-
Dr. Szilikát
őstag
-
válasz
Mustármag #31407 üzenetére
Van még pár, ami "még könnyebb", ha nagyon számít a súly. A Xiaomi 8.5"-os kerekű rollerei.
Itt össze tudod őket hasonlítani.
A Pro 2-ben ugyanakkora az akksi, mint az F2 Plus/Pro/Pro II rollerekben.
A G2 hatótávját csak a G30 tudja, de ezt biztos észrevetted (az egyforma akksi méretből) PociAti listájában.Újonnan viszont a Pro 2 szerintem már nem éri meg, használtan 100ezer körül vannak, sokat látni kevés km-el is.
Korábban alu ötvözetből készültek, ezek könnyebbek voltak, a szénacél vázúak némileg nehezebbek alapból, és a lengéscsillapítók még plusz súlyt adnak hozzá.
A Dott bérlettel nem éri meg jobban?
Akkor nincs feloldási díj. Én is úgy használom a Limeot. Asszem valami havi 1800 az alapdija. -
DigitXT
félisten
válasz
csabyka666 #31404 üzenetére
Köszi, ki tudja, mihez jöhet még jól: ezt a videót most találtam, agymotorból láncos meghajtás, ráadásul dual, eszembe nem jutott volna, de működik kiválóan.
-
PociAti
őstag
Kb. 1 hete már érkeznek meg az embereknek a Max G30P és G30LP javító csomagok.
Mint ahogy arról szó volt, az összecsukó mechanikával lehet probléma.
Az amerikai hatóság itt ír róla. Kb. 220.000 roller lehet érintett benne. Állítólag nem az összes legyártott darab, mert állítólag létezett olyan változat is belőle, melyek "gyűrűt" tartalmaztak. (Gondolom a fórumozók valamilyen rugós alátétre gondoltak, szövegkörnyezetből ez pontosan nem derült ki.)Megoldás az volt, hogy próbálták minden általuk használt platformon elérni a vásárlókat, majd a Ninebot oldalán meg kellett adni pár adatot (rendelés helye, ideje, szériaszám és annak fotója), aztán elküldték a javító készletet.
A javító készlet 4 szerszámból és egy menetrögzítőből áll. (Ezeket küldik postán.) Beazonosítás (szériaszám fotója) gondolom amiatt kell, hogy leleményes emberek szériaszámok random beírogatásával ne juthassanak ingyen ajándékhoz.
Ez pedig a közel 6 perces videó arról, miként kell megjavítani. Egyáltalán nem bonyolult, de tudtommal minden márkaszervizben ingyenesen elvégzik. Csak nincs abból olyan sok, hogy mindenkinek útba essen.
https://knowledge.segway-ninebot.com/kmBackend/resource/getFile?id=11567
Valós problémáról amúgy nem írt senki, csak ez a megoldás így nem tökéletes.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #31402 üzenetére
Bocs, de a szalmabáb érvelés iskolapéldája, amit itt leművelsz. Az volt az állításod, hogy kanyarodás közben ha segítség kell a beforduláshoz, alulkormányzott vagy/picit sok lett, akkor adjál gázt. Mert akkor az első kerék hajtás "a kívánt irányba "kihúzza" a kanyarból." *
Namost a valóság ezzel szemben az, hogy ilyenkor a további gázadás konkrétan növeli is az alulkormányzottságot, így aki a tanácsodat követi a szembelévő árokban fog megállni. Magyarán az állításom valid, hogy semmi közöd nincs a kétkerekű közlekedés fizikájához, tehát mindenkinek jobb lenne, ha nem adnál ilyen tanácsokat... Megjegyzem, hogy ha van B-kategóriás jogosítványod, és vezettél már első kerék hajtású autót az életedben, ha egy éles kanyarban még jól bele is tapostál a gázba, hogy jobban beforduljon, akkor magad is tökéletesen megtapasztalhattad a jelenséget... Sőt, állításod szerint gépész vagy, akkor a tapadási súrlódás és a csúszási súrlódás közötti különbséget nem kell elmagyarázni. Sőt, talán azt sem, hogy a gumi sosem tapad tökéletesen, mindig van egy bizonyos kúszása... Amit írsz, hogy majd arra megy a jármű, amerre kapar a kerék az teljes tapadásvesztésnél előfordulhat, de olyankor már amúgy is rég lerepültél a kanyarból érintő irányban.
*: ráadásul ezt megfejelted azzal, hogy ellenben a hátsó kerék hajtás az letol egyenesen... A valóság ezzel szemben az, hogy a hátsó kerék hajtású jármű eleve sokkal hajlamosabb az ún. túlkormányozottságra, pont azért nehezebb erős hátsó kerekes autót vezetni, mert ilyenkor az intuícióddal ellentétesen reagál. Túlkormányzott szituban a gázelvétel növelni tudja a túlkormányozottságot, és ennek - ellenkormányzás nélkül - kipördülés lesz a vége. Amúgy talán épp ez lehet a magyarázata annak, hogy (zömében) első kerék hajtásúak az autóink, de egyetértek, hogy ez itt teljesen OFF, nem erről volt szó, hanem rollerekről.
Amúgy abba az okoskodásba meg már ne is menjünk bele, hogy kanyarodás közben nem szabad fékezni, hanem előtte kell (igen, van alapja, ún. stabil gáz), mivel nem tudom, hogy feltűnt-e, de előfordulhat, hogy valami akadály kerül eléd az úton, ami előtt illene megállni, tehát adott esetben muszáj fékezni kanyarban is. (Vagy ha pont ráfordulnál egy megállási pontra, mondjuk egy átkelőnél a bicikliúton, vagy ha leparkolsz valahova a rollereddel stb.) Lehetne hosszan sorolni, mikor nagyon nem előnyös az, ha megfékezzük az első kereket! (Az, hogy neked erről sincs fogalmad, nem meglepő... Gondolom motoros jogsid sincs, és vezetéstechnikai tréningen sem voltál soha... De azért el akarod magyarázni, hogy hogyan kell kanyarban vezetni a járműveket: szerintem inkább ne csináld, mert hülyeség a vége...)
Alacsony teljesítmény tartományban ezt a kritériumot hajszolni önkicseszés lenne.
Ezzel egyetértek! Csak ne akarj mögéje a fizikával ellentétes indoklást adni. Ennyike. -
PociAti
őstag
válasz
Mustármag #31403 üzenetére
Tömeg alapján állítottam sorba a táblázatot.
+-----+------------------------+--------+------+------+------+----------+--------+---------+
| aid | termek | weight | Pno | Pmax |range | capacity | energy | voltage |
+-----+------------------------+--------+------+------+------+----------+--------+---------+
| 228 | Ninebot F2 E II | 17.3 | 400 | 800 | 55 | 10200 | 367 | 36.0 |
| 230 | Ninebot F2 Pro E II | 17.3 | 450 | 900 | 65 | 12800 | 460 | 36.0 |
| 246 | Ducati PRO-III R | 17.6 | 500 | 800 | 55 | 10400 | 499 | 48.0 |
| 95 | Ninebot F2 Plus E | 17.7 | 400 | 800 | 55 | 12800 | 460 | 36.0 |
| 49 | Ninebot Max G30P | 18.5 | 350 | 750 | 65 | 15300 | 551 | 36.0 |
| 96 | Ninebot F2 Pro E | 18.5 | 450 | 900 | 55 | 12800 | 460 | 36.0 |
| 249 | Ninebot F3 E | 18.6 | 450 | 1000 | 70 | 10200 | 477 | 46.8 |
| 79 | Ninebot Max G30E | 18.7 | 350 | 750 | 65 | 15300 | 551 | 36.0 |
| 15 | Xiaomi 4 Pro (2nd Gen) | 19.0 | 400 | 1000 | 60 | 10000 | 468 | 46.8 |
| 250 | Ninebot F3 Pro E | 19.3 | 550 | 1200 | 70 | 10200 | 477 | 46.8 |
| 139 | Kaabo 8H (21A) | 19.4 | 350 | NULL | 70 | 21000 | NULL | 36.0 |
| 13 | Xiaomi 4 Pro Plus | 19.5 | 350 | 960 | 60 | 10200 | NULL | 48.0 |
| 80 | Ninebot Max G30E II | 19.9 | 350 | 750 | 65 | 15300 | 551 | 36.0 |
| 251 | Xiaomi 5 Max | 20.0 | 400 | 1000 | 60 | 10200 | 477 | 46.8 |
| 219 | Xiaomi 5 | 20.1 | 350 | 700 | 60 | 10200 | 477 | 46.8 |
| 213 | VMAX VX2 PRO | 20.4 | 500 | 1300 | 60 | 16000 | NULL | 48.0 |
+-----+------------------------+--------+------+------+------+----------+--------+---------+
| 84 | Ninebot Max G2 E | 24.3 | 450 | 900 | 70 | 15300 | 551 | 36.0 |
+-----+------------------------+--------+------+------+------+----------+--------+---------+Jelölés: Pno= nominális motor teljesítmény, Pmax = maximális motor teljesítmény, range = elvi* hatótáv, energy = Akkumulátor Wh-ban megadott "teljesítménye".
* Angolul theoretical, korábban szokás volt ezt typical-nak hívniuk, szerencsére leszoktak róla.
Hogy ne legyen ennyire szűk a lista, így a Max G2 E elvi 70 km hatótávját levittem a másik rollernél egészen elvi 55 km-ig (hátha annyival könnyebb és szélárnyékban elvitorlázna mögötted). Bár a Ninebot F2 E II vállalása így is nagyon bátor azzal a akkuval.
-
Üdv ismét!
Korábban kerestem láncot régi típusú rollerhez (S-Scooter egész pontosan). Sikerült találnom, hátha segítség valakinek, de ha ilyesmit kerestek, ne bicajos vagy rolleres boltokban próbálkozzatok, hanem hajtástechnikai szaküzletben érdeklődjetek.
Neten azt találtam, 25H-s lánc kell nekem, és a boltban volt polcon ilyen, nem is egy vészes összeg, 70 cm-es lánc + patentszem került kb 2500 forintba. -
Mustármag
őstag
Sziasztok
Melyik a legkönnyebb ajánlott E-roller ami hasonló paraméterekkel bír mint a N-S Max g2e? Hatotáv, végsebbeség, hatsókerek meghajtás, min, 10" kérek tekintetében?
A barátnőmnek nézelődök de neki túl nehéz a max g2.162cm/65kg Dott-ozni szoktunk együtt, csak az drága meg eggyik másik elegz rendesen széjjel van b@$zva...
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #31401 üzenetére
Ahogy mint látjuk az egész járműiparnak sincs semmi köze a fizikához. Mi sem bizonyítja jobban, mint hogy azért gyártanak mai napig annyi első kerék meghajtású autót és rollert.
Rolleres fórum vagyunk, így annak példáján talán könnyebb megérteni. Ha összességében nézzük a két típust (összkerék hajtástól most eltekintünk), az első- és hátsó kerék meghajtást, akkor vitathatatlanul a hátsó kerék meghajtás rendelkezik jobb tulajdonságokkal.
Mégis akkor miért van annyi első kerék meghajtású roller?
Kis teljesítmény mellett kevésbé jönnek ki a hátsó hajtás előnyei, és abban a tartományban még egész áldásosan jelentkeznek az első kerék hajtás bizonyos előnyei.
Illetve általában olcsóbb az első meghajtás (bár az akku csomagtól a hátsó kerékig eljuttatni az áramot látszólag még egyszerűbb is, mint az elsőhöz, a vezérlés viszont lényegesen hosszabb kábelezést igényel). Olyan nagy árkülönbség nem lehet közötte, a Xiaomi 4 Pro első és második generációja eltérő hajtással rendelkezett, mégis meglehetősen azonos áron mozogtak.Ha valaki valami igazán izmos rollert szeretne, nem csak hogy javasolt abban a tartományban a hátsó kerék hajtás, hanem jellemzően már csak azzal fog találkozni a kettő közül. A kérdező nem ebben a tartományban keresett roller. Alacsony teljesítmény tartományban ezt a kritériumot hajszolni önkicseszés lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős Snapdragon a láthatáron
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- TCL LCD és LED TV-k
- Formula-1
- Mikrotik routerek
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Fekete, 1 Év Garancia
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Krémarany, 1 Év Garancia
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Kék, 1 Év Garancia
- Garmin HRM Dual Pulzusmérő Pánt, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia
- Garmin HRM Dual Pulzusmérő Pánt, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia
- MacBook Pro 16 2021 M1 Pro 16GB 512GB 1 év garancia
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad L14 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest