Hirdetés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Megkapja az FSR 4-et a PlayStation 5 Pro
- MWC 2025: A ThinkPad notebookokról sem feledkezett meg Lenovo
- Gyorsabban viszi ki a gyártást Kínából az ASUS
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Mini-ITX
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Feltűnt Kínában az AMD Radeon RX 9070 XT referenciadizájnja
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
183 km sem indokolja semennyire az elkopást.
Az OKAI Neon Lite-ra nagyon nem jellemző az elkaparás. Elég érdekes neki a gyorsítási karakterisztikája, lomhán indul és később kap csak erőre, de azt tartja.
A tömör gumik gyorsításkor jobban torzulnak, "elkenődnek" az aszfalton, emiatt sokkal hajlamosabbak a kopásra, mint a pneumatikus abroncsok. Ha tényleg nem volt semmi extra viselkedés, állandó nyélgázon indulás és a kaparás hajszolása, akkor valószínűleg a helytelen guminyomás okozhatta az erős kopást. Nem az, hogy rossz lenne az adott típusú gumi. Normális használat mellett sokat bírnak. -
Peaceliker
addikt
Tömör amúgy tapasztalatok alapján jobban csúszik és jobban kopik is a legtöbb esetben.
Habár pl etwow gyárija jól bírja, pedig abban kis gépekhez képest van is akarat. De ez csak egy ellen példa (neked az nem jó) előző állításomra, hogy teljesen értelmetlenné tegyem a hozzászólásom -
DigitXT
nagyúr
Csak úgy nem tudnak belerakni belsőt, ahhoz ki kell szedni a szelepet, és utána a belső gumira vulkanizált szelep fog kiállni a felniből: le se tagadható a különbség! Amikor ezt eljátszottad a hátsó keréken, már te is találkozhattál vele... Ha kiáll a szelep, akkor nem megfelelő belsőt sikerült vásárolni, mivel van 45-fokos és 90-fokos is, ami ezt megoldja.
Ami a tömör gumis kérdést illeti, megértelek: szokták csinálni, vállalják a mellékhatást... (Tönkre lehet vele tenni az akkut, meg úgy általában kényelmetlenebb lesz a haladás is.)
De ha már tömör gumi, valami légcellásat néznék. Mivel 6"-os felni, az gyakorlatilag egy 8"-os rollernek felel meg, attól lesz 9"-os, hogy ballonosabb/magasabb oldalfalú a gumi. Nekem anno a Raptor gumi bevált, bár az csak 8". Cserébe széles mint a kurvaélet, ez is szempont, hogy elfér-e... Ha hivatalosan 50-es vagy, akkor egy 60-as gumi necces lehet.
Ui: mondjuk könnyű azt mondani, hogy válogass ki vmi megfelelő minőségűt, azért nem hemzsegnek Alin sem adott méretű gumik. Erre pl. írják, hogy Ninebot E22 kompatibilis, viszont csak méhsejtes, és ki tudja, hogy milyen minőségű gumiból készült? Járt nálam olyan kínai tömörgumi is, aminek a felülete inkább valami kemény műanyagra hajazott, tapadása értelmezhetetlen volt, az első tempósabb kanyarban akkorát csúszott, hogy... Azért ezt is érdemes figyelembe venni, amikor az ember tömör gumira váltást tervez.
(Még megszólnak a fogyatékosok, hogy életveszélyes terméket ajánlok! Nem ajánlok...)
-
PociAti
őstag
A gumi tartósságával vitatkoznék, cirka 80km van benne és totál kopott a külső.
Az mégis hogy történhetett?
Álló helyzetben ment a gumiégetés?Én akkor adtam el, amikor a pici Xiaomi mellé vettem egy nagyobb Ninebot-ot, és nem akartam három rollert tartani. Akkor közel 300 km volt benne, de a külső még makulátlan állapotban volt, kopásnak semmi jele, minden barázda maximális értéken lehetett. Eladáskor körbefotóztam. Ha érdekel privátban átküldhetem nagy minőségben a fotókat.
-
PociAti
őstag
Látom ez már 1 éve is téma volt nálad.
Azóta is azzal a leeresztős gumival szenvedsz?
Tapasztalatom szerint a Neon Lite abroncsa az egyik legjobb gumi a 100-180k közötti rollerek között. Egyszer peched volt vele és azóta lyukas? Vagy kicseréltetted és újra defektet kaptál?Az Okai Neon Lite (ES10) egy csillapítás nélküli roller, elég érdekes kormányoszlop szöggel. A Neon II (ES20) rendelkezik hátul tömör gumival, emiatt kénytelenek voltak oda lengéscsillapítót tenni. Ez nem a hajtott kerék, oda be se merték vállalni ezt a kombinációt. A Neon Pro is már pneumatikus, és nincs lengéscsillapítója.
Tömör gumit ne igazán akarj lengéscsillapító nélkül. Sem neked, sem a rollernek nem tenne jót. A gyakorlatban a tömör gumit bányagépek, rakodógépek, targoncák, stb. nagy terhelésű, viszont lassú járművek esetén szokás alkalmazni.
Magyarán, semmilyen tömör gumi nem ajánlott hozzá.
Vedd fel a kapcsolatot az OKAI hivatalos márkaszervizével (már rég nem a rossz hírű TMX foglalkozik velük):
https://tanfield.hu/szolgaltatasok/okai/
Gumicsere munkadíj 8,5″ kerékméret felett / kerék 10.000,- ft
Gumicsere munkadíj 8,5″ kerékméretig / kerék: 8.000,- ft
Lehetséges, hogy a 8,5-ös kategóriába belefér a Neon Lite, bár hivatalosan 9 inch. -
PociAti
őstag
OKAI kereke tubeless, tehát nincs benne belső.
Elsőként a szelepet, annak környékét kell ellenőrizni.
Ilyen gyors leeresztődésnél a teljesen felfújt / túlfújt állapotból kiindulva vízben meg kellene jelennie buborékoknak. Az első kerékben van a motor, aminek a víz nem tesz jót, de a rövid ideig tartó vízbe merítésnek az IP védettsége alapján ellen kellene álljon. Egyszerre ne az egész kereket merítsd, a futó felületen menj végig. És ha ott sem találsz, utána próbálkozz a rövid ideig tartó mélyebbre merítéssel. (Értelemszerűen kikapcsolt állapotban, és hagyd kiszáradni a következő menet előtt.)
-
DigitXT
nagyúr
50/75: 50 mm futófelület 75% oldalfal aránnyal, ami 37.5 mm,
a felni 6.1", tehát 154.94 mm átmérőjű, magyarán ~230 mm a
teljes kerék átmérő, ami ~9.05", szóval jó az 9"-nak (nem 8.5").
(Lehet kicsit kerekíteni, itt-ott, de jelentősen nem tér el, ha és
amennyiben a gyári adatok helyesek! Guminyomástól is függ:
ha teljesen pontos az óra távolság és sebesség mérésben, azt
a lapos vagy épp túlfújt gumi tudja rontani pár százalékkal.)
Ui: attól még elképzelhető, hogy rámegy a Xiaomi tömörgumi,
hiszen ahhoz csak a felni paraméterei kell, hogy stimmeljenek,
de egyáltalán nem biztos, és ahogy írták, nem is túl jó ötlet.Az eresztés okait (bocs) kéne kezelni: ha lassú defekt, az lehet
akár egy rossz szelep. Ha belsős, azon csere segít, ha tubeless,
akkor szelep csere, esetleg peremtömítés. Főleg, ha ütött felni.
(Olyankor tubeless gumiba is rakható belső, ideiglenesen tuti.) -
PociAti
őstag
Az Okai Neon Lite kerékmérete 9". Mérd csak meg, tényleg annyi.
Ahogy Peaceliker is írta, nem akarsz rá tömör gumit.
Elméletben jól hangzik, csak a valóságban nem működik. Tömör gumival nem nagyon fogod használni, annyira kellemetlenül megváltoznak a tulajdonságai. Első sorban rázás lesz elviselhetetlen, de más paraméterei is negatívan változnak majd a rollernak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AliExpress tapasztalatok
- Megkapja az FSR 4-et a PlayStation 5 Pro
- MWC 2025: A ThinkPad notebookokról sem feledkezett meg Lenovo
- Villanyszerelés
- Spórolós topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest