Hirdetés
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Megkapja az FSR 4-et a PlayStation 5 Pro
- Házimozi belépő szinten
- Gaming notebook topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Vezetékes FEJhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
alphamooncam
őstag
válasz
Thunderzolee #30569 üzenetére
A ZT3-hoz is hihetetlen mennyi szxrt árulnak még pluszba.
OK!
Csomagtartók ide-oda, szerintem hasznosak, szépek.
Ülés, nem ülés...
Idősek, vagy kevésbé egyensúlyozni képes, magabiztos, vállalkozó szellemű, "másoknak" biztonságérzetet adó kiegészítő eldöntheti, hogy lesz-e egyáltalán elektromos "rollere" vagy sem - értsd, fel mer-e szállni olyan járműre, amiről nem ér le a lába.
Korábban már élőben megnéztem egy ZT3- at, egy MM-ban.
Fotók alapján a lábad nem férne el ilyen ülés előtt a taposón, hacsak nem vagy 150cm, vagy kisebb.
Lábat lógatni nem jó dolog - rolleren. Kényelmes meg akkor lehet, ha van külön lábtartója, ami a képen nincs, ráfaragni (!)
meg nem mindenki vállalja!
170 cm-mel ott kényelmes a lábtartóm, ahol van, pedig a taposóm hosszában kb. akkora mint a ZT3-é.
ZT3-on lövésem sincs hol lehetne azt úgy rögzíteni, hogy arra úgy lehessen felállni (teherbírás), hogy az funkcionálisan ne akadályozzon semmit, mégis stabil legyen, figyelemmel arra, hogy az ülés oszlopot arányaiban előrébb helyezték el, mint ahogy én az enyémet - minimális lábhely.
Az én megoldásom, ( itt még nyers, szerkezetkész állapotában )
irrevesibilis, nem érinti a váz integritását.
Magyarul nem fúrtam, nem változtattam semmit a vázon, egy alu tömbbel "összekötöttem" az Y csöveit, szárát, és ültettem rá a trepnire, amitől még merevebb stabilabb lett a szerkezet.
De az ülés rögzítésére is igaz az irreverzibilitás, bármikor lekaphatom az ülést is cakk-pakk oszlopostul, mindenestül, mert azt a gyári bekötési pontokra rögzítettem, bármikor visszaállítható.
Jó néhány olyan modell kapható, ahova már ülést is terveztek, mint pl. ez a ZT3 is, úgy látszik van rá igény, mondjuk a kidolgozás, koncepció az nem sikerült láthatóan 100%-osan, mert a lábtartó az valahogy lemaradt...
-
alphamooncam
őstag
Napsütésnek és 15foknak hála ma nem bírtam már magammal, és örömködtem egy fél órát. (13,5km)
Már nagyon be voltam sózva...
... hogy kipróbáljam az új ülésem.Még szeptemberben, a hátsó tengelyről előre került a lábtartóm ( BMX peg ) némi tömör alu négyzetprofil megmunkálása után + gumibelső borítás csúszásgátlásnak.
Aztán, november közepén szépen el lett téve télire, természetesen állványra, hogy a gumik ne "kockásodjanak".
November környékén meg megjött aliról egy csopira való un. bobber ülés.
Hogy fel tudjam szerelni, át kellett alakítanom a felfogatási pontot, a csővéget, meg kitalálni, hogyan lehet
ezt rögzíteni rá.
Némi, nem is kevés agyalás végén egy lágyacél, és egy alu négyzetprofil lett a megoldás.
Azt kell hogy mondjam, hogy a hátsó traktusban a rugózási komfort már minden igényt kielégít - a mai próbafutás alapján.
Ui: Most jut eszembe, hogy próba előtt levittem a guminyomást 2.0barra, illetve kapott egy légkürtöt (!) is -valós 100dB+ 3bar nyomással.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Thunderzolee #30208 üzenetére
Vazze
hány éves vagy?
Én a hetvenes évek elején játszottam vele utoljára
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #30116 üzenetére
Továbbra is azt mondom, hogy túltolod a témát, és azt hiszed, hogy egy masszív sebességkorlátozással megoldasz minden e-rolleres problémát, csak ezzel az a baj, hogy ez alapvetően tévedés, mert nem az okozza a problémát, hogy átlépnek egy sebességi korlátot, hanem az hogy egyesek alkalmatlanok a vezetésre.
A megoldásod kollektív bűnösség elvén alapul, és ezt nem tudom elfogadni, a többség igenis alkalmas lehet értelmes korlátok között biztonságosan közlekedni.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #30115 üzenetére
"Kockáztatnia kell, mert adrenalin függő."
Aki adrenalin függő, azt nem fogja megállítani holmi papír, meg tinta...
Sztereotipiák meg látom működnek az energiaital és egyéb stimulánsok - itt nem tudom az egyéb alatt mire gondolsz, de valószínű a legszélesebb körben elterjedt koffeinre, magyarul kávéra -általad vélt káros hatásai alapján megbélyegzed azok fogyasztóit, konkrétan idegbajosnak nevezed.
Én nem látok, ok-okozati összefüggést az agresszív vezetők, és pl. a kávéivók és egyéb ABC-ben kapható stimuláns italok között.
Messzemenő következtetéseket vonsz le alaptalanul, ami nem helyes.
Szerintem, a közlekedési kultúrának/kultúrálatlanságnak a kockázatkeresésnek és sebesség viszonyok összemosása ostobaság.
-
alphamooncam
őstag
válasz
elder troll #29187 üzenetére
Mindenki olyan sisakot vegyen amennyit szerinte a feje/gyereke feje ér.
Szülőkre ez hatványozottan vonatkozik.
Ez velem nem történhet meg tipusú emberek legtöbbször családjaikkal fizettetik meg a hibáikat, amit vagy helyre lehet hozni, vagy nem.
Ismerjük a fokozatokat bukósisak ügyben.
Noname bringás sisak szerencsés esetben védhet valamennyit, fullface motoros szabványnak megfelelő, korábban nem balesetezett energiaelnyelős belsős nagy valószínűséggel meg fog védeni, ha rendesen be van csatolva.
P.S:
A két végletet írtam le, de szerintem egy nyitott sisak is megfelelő lehet. -
alphamooncam
őstag
válasz
Reggie0 #29761 üzenetére
Linket köszi
Csak kiegészíteném...
Dr. Herpi 5:13 nál arról beszél, hogy a roller nem kaphat motor/sm.kerékpár típusbizonyítványt, a 168/2013 EN Eu rendelet alapján.
Ezt kiegészíteném azzal, hogy a fenti jsz. 2 cikk
(2) E rendelet hatálya nem terjed ki a következő járművekre:
...
j) azok a járművek, amelyeken nincs legalább egy ülőhely;
Magyarán, amelyik rollerert gyárilag ellátták üléssel, vagy opcionálisan rendelhető hozzá, az kaphat ilyen tipusbizonyítványt.Emlékeim szerint a másik jsz arról is rendelkezik, hogy segédmotorkerékpár úgy vehet részt a forgalomban, hogy az műszaki vizsgára nem bocsátható.
Másrészt ha a rendőrség, vagy bíróság részéről kifogás érkezne, legegyszerűbb a belügyminiszter úr arra döntésére hivatkozni, hogy a roller segédmotorkerékpár, és azok vezetésére vonatkozó szabályokat pedig betartom/betartottam.
Asszem ezek után senkinek sem lehet kifogása a speciális jogszabályok megalkotásáig, hatályba lépéséig.
-
alphamooncam
őstag
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29691 üzenetére
Az alulról jövő mechanikai behatás (éles forgácsba, szögbe taposás) elleni védelem szerinted szükséges rollerezéskor?
Ez csak terelés ! Kiemelsz egy látszólag lényegtelennek tűnő dolgot a környezetéből !
Nem arról van szó hogy "szögbe" léphet a rolleres, hanem ahhoz kell a stabil talp, hogy a jelen esetben a protektort/megerősített cipőorrot valami a helyén tartsa, ott ahol védenie kell.
Erre egy utcai cipő képtelen, mert nem arra tervezték, hogy durva mechanikai behatásoktól védje a lábat, meg eleve nem a vastag talpat emeltem ki amikor szóba hoztam a munkavédelmi cipő hordásának az előnyeit, hanem a megerősített cipőorrot.
Most megint ott tartunk, hogy "íróasztal mögül" megszakértesz egy olyan dolgot, amit nem próbáltál, egy prekoncepció alapján széles körben propagálni igyekszel egy alapvetően téves elképzelést, hogy nincs szükség a rollerezéshez semmilyen védőfelszerelésre.
Egy tökéletes világban igazad is lehetne, mert nem lenne baleset, de ez mint tudjuk nagyon nem így van.
Nem tudom hány éves vagy, van-e családod, akiért felelősséget kellene vállalnod, akit elvileg óvnod kéne, és akit védőfelszerelés nélkül indítanál rollerezni.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29677 üzenetére
"És 30 vagy 60 évesen sem hülyeség puha felületen (füvön, vastag szőnyegen) gyakorolni a bukfencezést amiatt, hogy a szükséges mozdulatsor ne csak halvány emlék legyen."
Értem !Anno általánosban én is kéziztem, beállós voltam, tudom miről beszélsz, de azóta eltelt jópár évtized.
De, hogy a nyuggert meg megbukfenceztetnéd az unikum! Gratulálok!
Nem igazán tudom elképzelni a bukfenc gyakorlást akkor, amikor ilyen korban már bőven vannak mozgásszervi problémái az embernek, és minden harmadik embernek gerincsérve, vagy azt megelőző állapotban van, nyaki meszesedésről stb. nem is beszélve.
Ahogy kikerül az ember az iskolapadból elkezdődik a nagybetűs élet, és olyan hely ahol rendszeresen bukfencezhet pihe-puha szőnyegeken kb. nem létezik.
Nyuggerként napi szinten úszom, és ezzel úgy gondolom az elithez tartozom mozgáskultúra terén, de amit elvársz ( bukfenc) az nonszensz, még a fiatal-felnőtt lakosság szintjén is.
Amúgy nem is kell 20 km/h tempóval folyamatosan szaladni, hanem arról a tempóról kellene pár lépésben olyan sebességre lelassítani ami számára már tartható lenne, és végül megállni.
Tippre 10 emberből 2-nek sikerülne 20-éves kortól felfelé, "kiszaladva" megelőzni egy balesetet, ha van rajta sportcipő, ha nincs.
Maradjunk a realitás talaján, ez a kiszaladásos történet nem reális, ritka mit a fehér holló, nem kéne erőltetni
.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29661 üzenetére
"Emiatt a merev felépítés miatt gyors járásra, futásra nem ideális. "
OK ! Beszéljünk róla !
Futásra ott vannak a futócipők, ami könnyű, rugalmas és nem véd meg semmilyen mechanikai behatástól.
Amit ajánlottam, azt úgy 5 éve használom. Melóra, napi 8 óra járkálásra, illetve pl. "béka" rágurulás ellen került beszerzésre.Jelzem, hogy az un. vastag talpú, téli cipőkkel egyező a merevsége.
Általad felhozott szükség "kiszaladás" során pl. egy járdaszegélybe belerugás ellen, a futócipő nem véd.
Ugyanúgy esés, során nyújtott testhelyzetben oldalt gurulás során sem véd egy teniszcipő, vietnámi papucs, de még az Adidas futócipő sem, amikor minden egyes tengelyfordulatkor teljes erővel belerugsz cipőorral az aszfaltba.
A láb is sérülékeny, nem csak a fej.Értem, hogy szupermanusok sohasem hibáznak, és előrelátással megelőznek minden balesetet, de az ilyen emberek ritkák, és többség nem tud minden balesetveszélyes helyzetet kiszaladással megoldani.
Láthatóan elutasítasz minden lehetséges védőeszközt, amit SZVSZ nem helyénvaló propagálni.
Szerintem.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tangerine #29659 üzenetére
Ha már szóba került a munkavédelem...
Motoros csizmáim elkoptak az idők során, és amikor a rollert vettem csak ez volt itthon.
Leírás:
Exena Antigua védőcipő S1P SRC Fémmentes! Velúrbőr felsőrész, kompozit orrmerevítővel és kompozit talpátszúrás elleni védelemmel. Textil, kopásálló, lélegző bélés. Antisztatikus, lélegző talpbetét. Antisztatikus, csúszásgátló, olajálló 2D PU talp.
Elmegy utcai cipőnek is, simán. (meg passzol a narancssárga aramidszálas motorosdzsekimhez*)
Imádom az orrvédelmét, és hogy "óriási" hely van a lábujjaimnak, párszor már megvédte a lábam a zúzódásoktól.
Ha meg mondjuk valakinek van a sarokba félredobva régi motoros csizmája azt sem gáz elővenni, bő szárú farmer alatt én is viseltem anno sportcsizmát, abszolút nem feltűnő.
-
alphamooncam
őstag
Nekem is van ilyen tekerő gomb, ezzel pont hogy fixálom a sisakot, hogy ne mozogjon. Mondjuk nekem a full face nem esik le
OK ! A tekerő gomb nekem nem jön be, mint kiderült.
Hogy értsd mire gondolok...
Nem veszek a lábméretemnél nagyobb cipőt, hogy aztán kitömjem az orrát.
Azért vannak elvileg különböző méretek, hogy ne kelljen utána állítgatni.
Persze vannak prémium megoldások, ahol felfújhatóak párnák a bukókban, ahol a levegős párnák rögzítik a fejed a héjban és alakulnak a fejformádhoz, de ez a csavaros dolog az nagyon nem az.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29652 üzenetére
Megnéztem a linkelt videót.
Háááát...
A pár mindkét tagja túl lazán viselte, a lányé különösen laza volt.
Neki pl. a bukó szélei nem jöttek le elég mélyre sem a homloknál, sem oldalt, a feje tetején ült, ugyanakkor billegett is mindenfelé.
Nem tudtam eldönteni, hogy nagy rá, vagy kicsi, a fejforma is számít.
Ha így hordja, biztosan nem marad a fején, amikor kéne, ill. ha nem is esik le, de legalábbis biztosan lehúzza a plazúrt az orráról + még nem is fog látni semmit amíg hátra nem löki a szeméből a sisakot.
Ahogy néztem a tarkó-méretállító szélei "élesek" voltak. Ha szoroson a fejedre igazítod belevág a fejbőrödbe ha mozogsz, ha meg nem húzod meg akkor meg nem lesz passzentos és leeshet a fejedről.
Nekem ez sohogyansenem kóser...
-
alphamooncam
őstag
válasz
wwenigma #29643 üzenetére
Felpróbáltam pár ilyen tipusút, aminek a tarkónál volt ez a biszbasz állító/szorító gomb.
Nekem kifejezetten irritálta a nyakam a kemény müa.
SZVSZ. a fejbőrrel nem érintkezhet más alkatrész a sisak bélésen és a kiegészítő párnákon kívül, és a szíjjaknak sem árt, ha ki vannak párnázva !!!
Szóval fel kell próbálni, bármit mielőtt megveszi az ember.
A legfontosabb, hogy a fején maradjon esésnél, különben szart sem ér a legdrágább sem.
Ennél a tipusnál mindegyiket le tudtam kapni full becsatolt állapotban, úgy hogy a megfogtam a tarkóm fölött a sisak élét, és felfelé előre húztam át a fejem tetején.
Amelyik így lejön a próba során, azt nem szabad megvenni, akármi van gyártónak ráírva.
Szerintem.
-
alphamooncam
őstag
Bukósisakból ezt nézte ki vagy majd ehhez hasonlót szeretne.
Jónak tűnik, tudja a 22.06.-os szabványt, ami garancia arra, hogy nem rosszabb, mint más ismertebb gyártó hasonló bukója.
El kell menni felpróbálni.
Legutóbbi sisakomat neten rendeltem, mert nem volt elérhető mo. a kiválasztott tipus, de ...
előtte ugyenezen a gyártónak korábbi hasonló sisakját viszont motoros boltban fel tudtam próbálni, egy 22.05 szabványút, így volt lehetőségem méretet próbálni, melyik lesz jó.
Amint megérkezett a bukó kicsinek tűnt, szorított mint a veszett fene, de hordás során a fejemhez alakult, már nem szorít sehol, és passzentossá vált.
Fontos, hogy a megfelelő méretet válasszátok, mert a lötyögős sisak, pont akkor fog csődöt mondani, - értsd leesik- amikor éppen védenie kellene.
Pl. Becsatolt állapotban, ha tarkódnál a sisak peremét fogva előre, az arcod felé buktatva lejön a sisak, az nem fog megvédeni.
Jó esetben az eladó segíteni fog tudni méretet is választani.
-
alphamooncam
őstag
Én néztem be, igazad van, különféle roller tipusokban nagy lexikális tudással rendelkezik, ez tény.
Visszatérve a bukókra...
Az utóbbi 20 évben én csak 3 bukót használtam egy németet (Lazer), egy olaszt (Dainese) és most egy csehet (Cassida), ezért nem gondolom magamról, hogy elég nagy alapom lenne ajánlani, de azt gondolom, hogy érdemes egy közeli motoros boltban felpróbálni néhányat, mert tapasztalatom szerint elég felkészültek tudnak lenni a tulajok ebben a témában.
Motoros rendőrök is, meg a motormonstrumokkal járók is rendszeresen állvédős, méregdrága bukókban csapatják, felcsapott állvédőben. Csak szólok...
-
alphamooncam
őstag
Nagyon egyszerű a választás, olyan bukót vegyél amennyit a fejed biztonsága ér.
Bukóból ezt választottam. [link] ez már ECE 22.06. szabány.
Alapvetően nem megyek terepre, vagy olyan helyre, ahol arcomba csaphat egy ág, ezért nyitott lett.
Rendőrök szabványnak megfelelő sisakot fognak elismeri szabályosnak, minden mást büntethetnek ( jogosan* ).
A Te döntésed ! Olyan meg hogy túl sok nem létezik, csak olyan hogy túl kevés, értsd ami nem védett meg.
Ha szerinted ez a roller erre "sok", akkor mit ajánlanál helyette
Jótól kérdezed ! Pociati nyíltan bukóellenes, ezt párszor a tudtunkra adta !
Olyat kérdezz akinek motoros múltja van és hordott már bukót.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Silentfrog #29616 üzenetére
Kesztyű sisak hatizsák , ez lesz ezután mindig a védőfelszerelésem.
Aki közlekedik esélyes, hogy balesetet szenved.Védőfelszerelés meg azért is kell, mert mint a példádban, hiába vigyázol/mész viszonylag lassan, ha mások meg elütnek.
És a szerencsét se hagyd otthon !
Mindíg azt mondtam, ha szerencséd van, mindened van, ha nincs, semmid sincs...
Az okozó félnek kell lennie kötelező biztosításának, a vétkes fél biztosítója fog kifizetni Téged, így nem volt szempont, hogy Neked van-e.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Silentfrog #29607 üzenetére
Nem írtad, Te sérültél-e!
( Jobbulást ! )
A helyedben nem használnám többet a balesetes rollert, biztosító fizesse ki a totálkárt.
Munkából kiesés is kár. Ruházat, cipő, szemüveg ha van stb. szintén.
Rendőri intézkedés történt?
Rollernél nem tudom elképzelni, hogy ne lett volna egy kis sérülés sem, ha már a roller 3 métert repült, akkor meg már kellett volna a ha helyszinre intézkedő rendőr...
Mentő vitt el, vagy lábon mentél be a kórházba?
-
alphamooncam
őstag
válasz
wanted5 #29572 üzenetére
Én kb. lemaradtam róla ... ezek szerint.
Te mondasz valamit, de nekem kell rákeresnem. Értem.
Kérek egy linket, aztán meglátom hogy ha beszélgetni szeretnél róla átgondolom érdemes-e energiát belefektetni ilyen hozzáállással... vagy a kérdést is nekem kell feltennem, hogy utána válaszolhassak rá!
-
alphamooncam
őstag
válasz
wanted5 #29570 üzenetére
Biztos ezt gondolta a bömbis is, aki 130-al csapódott a másiknak. Hiszen az a dolga a többi sofőrnek, hogy észrevegyék, akkor miért nem adtak neki elsőbbséget?
Milyen Bömbis, milyen 130.
Létezik BMW roller? Megy 130km/h-val? Milyen helyzetben ?
Próbálj már valami kerek egész gondolatot letenni az asztalra, mert ez így kb. értelmezhetetlen.
Légyszi ! Köszi !
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29562 üzenetére
Azt is írhattad volna, hogy nincs kedved lassítani, majd lesz ami lesz!...
Nem gondoltam és nem is írtam ilyet ! Kérlek ne forgasd ki a szavaim!
Neked az a pár másodperc fontosabb, mint magad vagy mások épsége...
Nem gondoltam és nem is írtam ilyet ! Kérlek ne forgasd ki a szavaim!
Ugyanabban stílusban vezetem a rollert, mint egyéb járművet, betartva a biztonságos vezetés szabályait, ezért is vezethetek/vezethettem negyven éve balesetmentesen SM, "A" "B" és "C" kategóriákban, illetve megkülönböztetett jelzés alatt.
Mivel a közlekedés egy nagy közös "társasjáték" a viselkedésed hatással van a többi közlekedőre, a mögötted jövőre is !
Defenzív vezető vagyok, úgy hogy közben nem óvatoskodom túl a dolgot. Követem a látni és látszani elvet is, illetve igyekszem egyértelmű nonverbális jelzéseket adni, hogy a közlekedő társaim egyértelműen tudhassák mire számíthatnak, mit fogok legközelebb tenni az úton.
A túlzott óvatoskodás kontraproduktív, arról nem is beszélve a hogy a KRESZ tiltja az indokolatlan lassú haladást. [link]
A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések
3. § * (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles...c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
26. § (1) Az egyes járművekkel – ha e rendelet másként nem rendelkezik – legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
...
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassú haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.”
...
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.Majd a passzív védőfelszerelések megóvnak attól, hogy elcsapjon egy jármű. És ha neked van elsőbbséged (legalábbis úgy véled), akkor nem is eshet bajod...
Nem gondoltam és nem is írtam ilyet ! Kérlek ne forgasd ki a szavaim!
A feltöltött rolleres videók alatt olyan gyakran olvasni, hogy a bírósági véleménnyel szemben az áldozat meg van győződve arról, hogy amúgy neki volt elsőbbsége.
Ez is olyan volt:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_29409-29409.html
Mint írtam, a közlekedés veszélyes üzem, közlekedni ennek figyelembevételével, arra alkalmas állapotban, fókuszáltan kell. Aki nem így tesz az veszélynek teszik ki másokat és magát!
Már csak azt nem értem, hogy ezt miért nekem írtad! Ha arra céloztál hogy én így vezetek, akkor ezt visszautasítom, és téged meg arra kérlek, hogy indokolatlanul ne közlekedj lassabban mint az elvárható, mert azzal másokat is balesetveszélybe sodorsz !
SZVSZ az a közlekedő tekinthető a KRESZ szerint indokolatlanul lassú haladónak, aki - elháríthatatlan és hirtelen fellépő műszaki hiba hiányában - a forgalmat, annak ütemét különösebb indok nélkül zavarja.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29559 üzenetére
25-ös sebességnél a legnagyobb problémát szerintem a tér szűkössége okozza. Ha nyílt terepen érkezik meg valaki egy olyan kereszteződésbe, ahol nincs, vagy nagyon elenyésző a forgalom, akkor pontosan fel lehet mérni a mozgását. Viszont épületek, nagy méretű járművek takarásából megjelenő apró felületű közlekedőt (rollerest, kerékpárost, futót, korcsolyázót) nehéz kiszúrni. Emiatt kell lassabban haladni. Nekik is maradjon idejük észrevenni.
Az milyenmá hogy azért menjek már lassabban az úton, hogy észrevegyék, hogy jövök...
Bsszus, az a dolguk, hogy észrevegyék a másik közlekedőt ! Az a minimum !
Ez mekkora BS megint !
Arról nem is beszélve, hogy az agy, úgy van behuzalozva, hogy a sebességkülönbséget, mozgást a szeme sarkából is észreveszi nem is kell fókuszálnia...
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29404 üzenetére
Ami ördögtől való, az a magas sebesség. ...
... Az ittasság mellett a leggyakoribb balesetet kiváltó ok a relatív gyorshajtás, amikor az emberi reakcióidő már túl kevés az események megfelelő feldolgozására.
Ez mekkora BS. ! Ezek szerint az összes rolleres reakció ideje megsokszorozódik, csak azért, mert rollert vezet, de ha beül a volán mögé, a reakció ideje máris lerövidül...
Az megvan, hogy millió, és millió ember közlekedik az utakon mindenféle egyéb járművel gyorsabban, mint egy átlag rolleres, mégsem relatív gyorshajtó, és fel tudja dolgozni a magasabb sebességnél is az inputokat, csak ha rollerra száll már nem ?!
Hogy van ez?!
-
alphamooncam
őstag
válasz
andrys83 #29372 üzenetére
Adott egy Xiaomi Scooter 4 pro gen 2.Miért nem lehet hozzá talalni alkatrészt?Pl.Fékpofa.Vagy komplett elsőkerék.Tök hétköznapi dolgok.Fékpofát sehol nem talalni.Dobfékes és érdekelne hozzá pár dolog.Fékpofa sehol nincs.alap dolgok...
Miért pont a dobfék ? Miből gondolod, hogy cserére lesz szükség?
Nincs tapasztalatom roller dobfékkel, viszont a Suzuki Swiftemnél 180.000.Km.-nél 22 évesen kellett fékpofákat, és dobot cserélni.
A felépítése miatt nem egy gyakorta cserélendő alkatrész.
Ráadást ez nem tárcsafék, hogy csak a betétet kéne cserélni, ha fékpofát kell, akkor a dobot vagy fel kell szabályozni, vagy csere a fékpofával együtt.
Ha jól működik az analógia, akkor a dobfék élettartama, a roller +1 év.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29306 üzenetére
Én arról beszéltem, milyen kialakítású kamerák kevésbé hajlamosak rezgésre (sík a csővel szemben), és hogy a személyen minél közelebb a gerinchez kisebb a kilengés, a rezgés. Tőle távolabb, pl. a sisakon nagyobb.
Lehet egyet nem érteni ezekkel a kijelentéssekkel, de akkor indokold meg miért nincs így.
Ezt én pont fordítva gondolom.
Gondolj csak bele, a halaknak ugye nincs nyakuk. Nincs is rá szükségük, mert a vízben nem csapódik a lábuk a földhöz, hogy aztán a rezgés végigterjedjen a testükön, és bezavarjon a látásukba.
Másképp fogalmazva a végtagokon, nyakon egyre hosszabb amplitúdójúvá konvertálódik a rezgés, egyre kevésbé lesz zavaró a frekvencia, minél messzebb vagyunk a forrástól.
Mellkasnál meg ugye a fej ( +nyak ) messzebb van a rezgés forrásától, de nem várom hogy elismerd.
Vázra semmiképp nem rögzíteném pont ebből az okból, inkább viselném a kamerát.
====================================================
Ezekről [link] valami tapasztalat vkinek? Még nem volt időm keresgélni felhasználói vidókat... -
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29303 üzenetére
"Pl. nincs az a hányingerkeltő remegés a képben. Még ha valaki úgy érzi, hogy menet közben a szemgolyója nem is remeg, a sisakra tákolt csőkamera végén lévő lencse csak beremeg."
Egy menetrögzítő kamera, és egy akció/sportkamera célközönsége teljesen más.
Míg az utóbbit "élvezet" megosztására (
4-8K-ban*), addig az előbbit bizonyításra tervezték, jó esetben.Menetrögzítőssel szemben kisebb az elvárás, kb. annyi, hogy le lehessen olvasni egy rendszámot, közlekedési táblákat/jelzéseket, és azt, hogy ki-mit csinált/nem csinált adott helyzetben.
Úgy vélem nem kihagyhatatlan feltétel a hányingerkeltő remegésgátló a kamerában, ha úgyis csak akkor lesz nézegetve a felvétel, amikor helyzet van.
Ha ezeknek a fenti feltételeknek egyébként megfelel, akkor lehet észszerűsíteni/olcsósítani.
" GoPro sem véletlenül lapos kialakítású, és mellkasi kameraként használva még kevésbé veszi át a rezgéseket."
Tele van a YT sisakkamerás felvételekkel, ezek szerint akkor mindenki hülye, aki nem mellkaskamerával dolgozik.
Értem én hogy bukóellenes vagy, ezt már párszor közzétetted, de ez megint pont nem jó érv bukóviseléssel szemben.
Arról nem is beszélek, hogy ezek mellkas kamerák, hogyan vannak rögzítve az ember testére.
Rollerezés/motorozás közben a sofőr ritkán hadonászik a feje felett.
A hevederes megoldás biztosan zavarna a motorosdzsekim zippzárjainak, zsebeinek használatában, szóval macerás, körülményes a használta, ha meg nem hevederes, hanem klipszes, tartanék attól hogy elhagyom a drága jószágot...
Szerintem.
=====================================================
OK. Valakinek van olyan ötlete, hogy mit vegyek, ami nem kerül egy vagyonba és felvehetem vele azt, aki "meg akar ölni" az utakon?Kicsi, könnyű, belső akkumulátoros. Nincs szükség kijelzőre, GPS-re, vízállónak sem kell feltétlenül lennie, szerintem.
Rázkódásvédelem sem igazán kell, YT felvételen láttam hogy nem rázkódik a felvétel, Dualtron Citym meg nem hétköznapi abból szempontból hogy nem rázkódik jobban mint az a kocsi amivel ezt felvették.
720p-30FPS már elég, de az éjszakai felvételen azért legyen normálisan olvasható egy rendszám.
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #29296 üzenetére
Közben megtaláltam a használati utasítást.
Azt írja a 240mAh , ami nem tudom mire elég, de a leírás szerint a belső akku csak felvétel lementésére való, ami probléma lehet.
Szóval, most nem tudom mire elég ez a 240mAh-s akku, elég-e egy kétórás felvételre.
[link] -
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #29294 üzenetére
"Ahogy az előttem szóló írja, ilyesmi autóba való, ahol van betáplálás...
Eleve nem vízálló, szóval kétkerekűre necces (van motoros dashcam),
de ha bírná is az időjárást, akku akkor is kell hozzá. Akciókamera lesz,
amit szeretnél, beépített akkumulátorral, az mehet sisakra is akár.
Vázra rögzítve átveszi eléggé a rezgéseket, különösen szar a hang.
De természetesen vázra rögzítve be lehet kötni neki tápot is, ha kell..."Nincsenek nagy elvárásaim.
Mint írtam sisak shiedljére tervezem rögzíteni, így a testem a rezgés elcsatolás és külön képstabilizátorra sincs (?) szükség.
Elvileg.
Beépített képernyőre ugyanígy nincs szükségem, menet közben úgy sem fogom nézegetni, beépített akku meg elvileg van.
Vízállóság, hát nem tudom. Szerintem nem kell, mert ha olyan az idő el sem indulok. Rollerem amúgy sem vízálló.
Milyen akciókamerára, vagy motoros kamerára gondoltál, ami jobb lehet ?
GPS! Ezt még nem tudom, hogy szükségem van-e rá. Nem tervezem elhagyni egy esetleges baleset helyszínét, és úgy nagyjából olyan helyeken járok a rollerral amit ismerek, és ha szükséges, később el tudom mondani, vagy meg tudom mutatni, hol volt az esemény.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tibee86 #29293 üzenetére
"És a kábelt hol vezeted el a powerbankhoz?"
Elvileg van benne Li-ion akku. Menetidőm egy alkalommal nem több mint 2 óra ( oda-vissza* ).
Tesztek szerint a parkolás-figyeléshez van szükség kiterjesztett felvételi időhöz, külső un. powerbankra, beépített 2 órát csak kibír.
-
alphamooncam
őstag
Srácok! Használ valaki kamerát, rögzíteni az utat?
[link] Erre gondoltam a sisakakom shieldjére rögzíteni.
Mit gondoltok róla?
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29268 üzenetére
"...Persze aki nagy gépet használ, az le van és le lesz tiltva a kerékpárutakról, neki ebből a szempontból szívás az élete."
Én "nagy" gépet használok és eszemben sincs a kerékpárutat használni, ahol nagyobb eséllyel találkozok rutintalan, KRESZT alapból sem ismerő, vagy semmibe vevő közlekedő társakkal.
Nem kérek belőle köszönöm.
Azt a szívást meghagyom másoknak.
Inkább megyek a kocsik között, ahol esélyes, hogy legalább egy elméleti, és egy gyakorlati vizsgán átmentek és legalább tudják/tudhatják milyen szabályt sértettek...
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #29191 üzenetére
"Egyébként a 10"-os kerekű (pontosabban felnijű) robogókat szokás megköpködni, hogy "kis kerekűek", és hát a Hungárián azért van is min aggódni, olyan kátyúk vannak, meg a nyomvályúk nekem még a 12"-os (felnijű) Majesty 250-esemet is durván megvezették.
"
Hungárián és olyan helyen, ahol 70-el lehet menni és nincs buszsáv nem megyek, nem őrültem meg elüttetni magam.
Mivel Bp.-en születtem, és párszor már "megkerültem a földet" nagyrészt kb.90-95%-ban itt mozogtam, van némi helyismeretem, alternatív útvonalak, így nem okoz problémát a kerülőút.
Kátyús, szaggatott aszfaltú úttest témában, meg :
felállok a PEG-re, lábtartókra úgy endúrósan, aztán tőlem rázhat, amennyit akar, meg se kottyan, oszt ha vége visszacsüccsenek.
És egyébként igazad van megint, rendes motor 17"-os kerékkel készül min.
Ha lett volna nagyobb kerekű roller se biztos, hogy meg tudtam volna venni, szándék ugyan meg volt, de már így is cipőkanállal fér be a liftbe.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29180 üzenetére
"Mondja ezt az, aki 50-nel, 60-nal vagy mennyivel száguldozik egy átépített, apró kerekű lélekvesztőn városi körülmények közözött."
Mivel ez kifejezetten nekem szólt, csak szeretném jelezni, hogy a kerekeim nem is annyira apró méretűek, pontosan egy sokak által ismert VESPA és más olasz segédmotor-motorkerékpár méretűek. Igen, a 125ccm-esiken is ezt a 10"-os méretet találták ki a mérnökök. [link]Kereken pedig nem építettem át semmit. Gyári, Dualtron gyártmányú elasztomer puhább gumirugózást kapott, és a gyári beszállító Zoom négydugattyús féknyergeket. Ha ezt érted átépítésen, akkor igen tuningolt a Dualtron Citym.
Mondjuk tervbe van, hogy ha a jelenlegi abroncs elkopik, akkor 90/90-es vagy 100/80-as gumikat fog kapni Michelin, Continental vagy Bridgeston márkából. Meglátjuk.
Száguldozni pl. a Hungaroringen, meg Kakucson, tököli reptéren stb "száguldoztam", de az nem 50-60 volt, hanem 270km/h a célegyenes végén...
Így már talán Te is megérted, hogy miért nem értelmezhető az 50-60 nal a "száguldozik" kifejezés.
"A balesetek zöme figyelmetlenségből ered, ami a nagy sebességből velejárója, mert nincs idő minden részletet idejében felmérni és megfelelően lereagálni. "
Ez mekkora BS ! Szóval aki nagy sebességgel vezet, az figyelmetlen, hát gratulálok, ezt nem tudom hogy hoztad össze, de nem hiszem hogy ezt komolyan gondolod!
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tibee86 #29169 üzenetére
"tb-ra befizet az ember 20-30-40 év alatt annyit, hogy bőven kifutná az az ellátás.
Állam bácsit mindjárt elkezdem sajnálni, alig jut nekik valami."
Szerintem meg rosszul tudod, és a felesleges kiadás, meg felesleges kiadás akárhogy fordítod!
Nem kell mondanom, hogy nem az állambácsit féltem, de amit visszaoszt azt valakinek be kell fizetni, adott esetben olyannak akinek nagyobb szüksége lenne arra a pénzre.
"Igen, meg aki dohányzik az fizessen több tb-t, mint aki nem. "
Már nem bagózom, de egyetlen napot sem hiányoztam a munkából dohányzás miatt.A több TB. fizetés meg megtörtént, a dohány árába meg be van építve ez a tétel, a bekerülése költsége töredéke annak amibe kerül, a különbözet meg megy a közösbe.
Nem mellesleg a nyugdíjas dohányos rövidebb élettartama miatt kevesebb nyugdíjat kell kifizetni az államnak.
Szerintem.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29166 üzenetére
"A kérésed szűk látókörű. Ismét. Mert egy rendkívül szűk esetből indulsz ki, nem az egész rendszerből. Mihez kezdjenek azok a sisakkal, akik mondjuk lekésik a buszt, és mennének 2 megállót a bérrollerrel? "
Ez most komoly ?!Válaszom egyéni, szoc probléma, így járt stb.
Miért kéne nekem vagy másnak, akik felelősen gondolkodnak ugyan áttételesen, de fizetni azért mert ugyan tudtad, hogy megtörténhet a baleset, de nem tettél ellen semmi elvárhatót.
Kb. lesz@rom, hogy hova teszed a bukót, de ne nekem kelljen már fizetni ezért, mehetne az a pénz olyan helyre, ami indokoltabb pl. rövidebb sorra kerülési időre.
Nem kell mondanom nem az állambácsit féltem, de amit visszaoszt azt valakinek be kell fizetni, adott esetben olyannak akinek nagyobb szüksége lenne arra a pénzre.
Bakker, még hogy én vagyok szűk látókörű inkább Te terelsz mindenféle marhasággal, aminek semmi köze a bukósisak viselésének előírásához!
-
alphamooncam
őstag
válasz
GoodSpeed #29164 üzenetére
"Az EÜ ellátás lényegében csak azoknak ingyenes, akiknek nincs semmilyen bevételük ÉS a területileg illetékes önkormányzat szociális osztályán igényli. A nyugdíjasnak sem teljesen az, mert évtizedekig fizette a TB-t. Nekem speciel havi sok tízezer forint a TB."
Erről beszéltem!A nem rollerezőknek (is) kell jelenleg fizetni annak a felelőtlen rolleresnek az eü ellátását, kiesett jövedelmének egy részét, segélyét eü. biztosítási alapból, aki nem viselt kobakot, amikor balesetet szenvedett.
Én az ilyennek nem hiszem, hogy nagyon szeretném állni a költségeit.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tibee86 #29158 üzenetére
"Az kéne még kötelező sisak a 25-tel repesztő rollerre…
Így is bohócnak néz ki rajta az ember, nem kell ezt kötelező sisakkal megspékelni."
OK ! Ne legyen kötelező a sisak, de akkor ne kaphasson ingyenes eü. ellátást baleset esetén, fizesse zsebből - már ha túléli.Közlekedés veszélyes üzem, ha akarod, ha nem.
Aki nem hajlandó a minimális védelmet szabályszerűen viselni az legyen kénytelen viselni a következményeit.
Pl. családtag az elhunyt után ne kaphasson semmilyen (pl.temetési) segélyt, özvegyi nyugdíjat, hanem az alany gondoskodjon előre azokért, akikért felelősséggel tartozik, ne kaphasson táppénzt, stb.
Ha ez így megfelel, akkor oké, ne viseljen bukósisakot.
Egy elkerülhető baleset az államnak sokba kerül.
Pont az a rétege a lakosságnak, akinek nem futja kocsira csak rollerre nem fizet be, ( vélhetően a családjával együtt sem összesen) annyit a közösbe, amennyibe az ellátása kerülne.
Állambácsinak ez nem éri meg. Meg a családodnak sem akit hátrahagysz. Meg amíg újra munkába állsz jövedelemkiesés.
Tessék kérem gondolkodni !
Poci !
Arról nem tudok hogy lenne olyan statisztika, ami azt rögzítené, hány alkalommal védett meg a bukó viselése, és ezzel mekkora anyagi kár/ elmaradt jövedelem lett elkerülve.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29151 üzenetére
"Van az a rizikós közlekedési mód, van a sebesség és van az a helyszín, ahol a védőfelszerelések használata megkívánt. Amikor valaki sisak viselés mellett kardoskodik, általában ilyen szituációkra gondol. Pedig inkább az ilyen közlekedés ellen kellene tenni valamit, nem pedig sisakviseléssel "megoldottnak tekinteni" a problémát."
Nem tudom mire gondoltál, amikor ezt leírtad, de Bp.-en, nincs olyan hely ahol ne lehetne autóforgalomra számítani.
Áruszállítók szemetesek közmű cégek autói, futárok, kb. mind közlekednek sétáló utcában is.
KB. lehetetlen az ilyen közlekedés ellen tenni valamit.
Regionálisan be lehetne vezetni valamit, de bukósisak kötelezővé tétele fontos, ellene kampányolni szerintem butaság.
Az hogy valaki berzenkedik ellene, nem mérvadó, majd megszokja hogy kell, ha nem akkor fizessen!
Drága az eü. ellátás, pláne egy helikopteres mentés fejsérült részére. -
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #29013 üzenetére
"Ui: Mad Max Kugoo hátulja alakul. A sárvédő még nincs kialakítva,
de maga a hátsó idom már egyben van,"
Jól, stabilnak néz ki a futómű, még így félkészen/szerkezetkészen is.Ha a sárvédő kialakítása a kérdés, valahol láttam, hogy megfelelő nagyságú müa. lavórt/vödröt akármit vágott ketté a fószer, amit aztán középen összehegesztett, de ha a taposó lesz a sárvédő is, az nyilván más.
Azt gondolom, hogy a DIY is lehet ugyanolyan szép, mit a gyári, meg még szebb is, csak sok esetben a befejezés szenved csorbát (feleslegek eltávolítása, rendes csiszolás, fényezés ).
-
alphamooncam
őstag
válasz
Flashback #29021 üzenetére
Köszi, de semmilyen szinten nem értek hozzá. Mit kéne lássak a műszeren - Parkside multimeter?
Szervíz után ment tönkre a kürt, amit cserélnem kellett. (Nem nagy ügy, kábelsaru lehúz, új kürtre visszadug.*)
Kérdés, okozhatta-e ezt egy rosszul működő DC-DC konverter?
Egyébként, miért tetted off-ba, ez nagyon is On/szakmai kérdés.
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #28988 üzenetére
"Elszállt, elhalványodik, pislog a LED visszajelzőm, a többi meg nem működik a 12V-os rendszeremben - irányjelzők, kürt - , így nem nagyon merem használni a gépest."
+ féklámpa sem.
Aludtam rá még egyet.
Előző javításkor hasonló hibával, miután kihoztam szervízből úgy tájékoztattak, hogy nem lett cserélve semmi, minden OK.
Kérdezném a szakikat, hogy okozhat-e ilyen hibajelenséget, ha nem működik megfelelően a 12V DC-DC konverter.
Hogy lehet ezt ellenőrizni, kizárni (?) hogy ez-e a hibás alkatrész.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tangerine #29011 üzenetére
"Lehet pár év múlva lesz különbség, és a kínai tönkremegy. A Loctite bírja. Van jópár 25-30 éves, talán egy ment tönkre..."
Olyan kötéseket, amik rögzítést igényelnek, illik legalább évente ellenőrizni szemrevételezéssel, és ha szükséges felújítani a kötést.
Szerintem.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #29002 üzenetére
Az a baj a szép, meg rendezett vezetékezéssel, hogy gondos tervezést igényel...
...A DIY megoldások legtöbbször tákolmánynak néznek ki. Azok is.Ettől még lehet egy atombiztos tákolmány, amin ugrálhatsz, sem fog szét hullani. Túl kell méretezni, a kis kínai fölé, és úgy jó lehet.
Szerintem ez nem feltétlenül igaz, volt már pár befejezett projektem amiről csak néztek, hogy hogy ez nem gyári?!Tervezésről meg az jutott eszembe, hogy anno inas koromban elég jó voltam szakrajzból, versenyeket is nyertem, meg osztálytársaknak pénzért csináltam a házidolgozatokat, szóval most jött szembe velem, egy még nem nyilvános roller projekt kapcsán hogy FreeCad [link] -dal
tervezem meg az alkatrészeket. *
Meglátjuk hogy tákolmány lesz-e.
Túlméretezéssel nem lesz gond, úgy szoktam!
* Volt már dolgom 3D-s tervezővel, pár éve a Sweethome3d [link] vel csináltam pár lakásprojektet, de az nem alkalmas alkatrész tervezésre.
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #29001 üzenetére
Ha van a családnak női tagja, elkérheted a körömlakkot is, az is jó lesz ingyé
-
alphamooncam
őstag
válasz
tsilver #28998 üzenetére
"Hogy szoktátok rögzíteni a csavarokat?"
Bementem a legelső autósboltba, és kértem egy csavarrögzítőt.
Legutoljára Pro Seal-t vettem, ami alacsony szilárdságú, oldható csavarrögzítő. [link]
Ha nincs, jó a rugósalátét is, vagy sima fémfelületre való festék - maradék is megteszi, ha nem akarsz kiadni 3-5k Ft-ot 6-10ml-ért, amit ha nem szerelsz többet nem használod, csak kidobod, ha beszáradt.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #28990 üzenetére
Igen. Júniusban kezdődött.
Ezzel.
Mióta javítva volt, azóta tönkrement a kürtöm.
Azt cseréltem, de tegnap már újra nekiállt hülyéskedni, és irányjelzőm-féklámpám sem megy.
Aludtam rá egyet, és úgy döntöttem, hogy az egész kábelkorbácsot, úgy ahogy van ki kell cserélni, nem játszunk 2-3 havonta 70k-s javítást.
Az újabb kontakt hibát, meghibásodást gondolom egy, vagy több gyenge minőségű kábel/csatlakozó okozhatta.
Még gondolkodom, hogy csináljak neki helyet úgy, hogy ne nézzen ki tákolmánynak a végeredmény, de ha használni szeretném, akkor nincs sok választásom.
Tudsz-e valakit, aki aki ilyen komplett vezetékcserés ( ha szükséges vastagabb, törésre kevésbé érzékeny ) munkát, ahol szépen, jól láthatóan egymás mellé rendezve futnak a vezetékek, és csak annyi csatlakozó van ami feltétlenül szükséges, a többi meg atombiztos forrasztás- elvégezné ?
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #28987 üzenetére
Konkrétan elszállt, elhalványodik, pislog a LED visszajelzőm, a többi meg nem működik a 12V-os rendszeremben - irányjelzők, kürt - , így nem nagyon merem használni a gépest.
Tudsz-e valakit, aki aki ilyen komplett vezetékcserés ( ha szükséges vastagabb, törésre kevésbé érzékeny ) munkát, ahol szépen, jól láthatóan egymás mellé rendezve futnak a vezetékek, és csak annyi csatlakozó van ami feltétlenül szükséges, a többi meg atombiztos forrasztás.
A vezérlő kívülre helyezésén elgondolkodom...
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #28985 üzenetére
Szeretem az atombiztos megoldásokat, a jelenlegi nem az, gondom van a 12V-os rendszerrel, ismételten.
Látva azt a szénaboglyát, ami fedél alatt van, bepaszírozva, hát nincs jó kedvem...
Jó lenne egy végleges megoldás, ahol nem kéne egy fél éves, elvileg prémium roller zárlata miatt aggódnom.
Azon gondolkodom, hogy megemelném az elektronikát, vezeték kötegeket tartalmazó fedelet kb 3cm.-el, hogy akkor az elég helyet biztosítana-e ahhoz, hogy egy komplett vezetékrendszer kicserélhető legyen normális vastagságú, nem törő vezetékekkel, és forrasztott csatlakozásokkal.
A megemelést meg tudnám szépre csinálni, de k@rvára nem értek a kábelekhez, fázom kinyitni a fedelet, pedig ki kéne cserélni a kábelkötegeket, mert ez nem állapot.
Szóval, tudtok-e valakit, aki méret után legyártaná, és beépítené nekem, illetve mennyit kéne spórolnom a nyugdíjból, hogy üzembiztos legyen a rollerem.
P.S. Julet csatlakozó nem foglalna több helyet?! ( Helyszűkében vagyok ) Nem kell több vezetéket ráhagyni, hogy legyen elég hely forrasztani? Stb. akármi ?
-
alphamooncam
őstag
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #28930 üzenetére
Bocsi srácok, nyugdíjasként kurvára ráérek, a másik fél biztos munkanélküli
Befejeztem.
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28923 üzenetére
Bár megnézném, hogy a Mosonyi utcából hogy kanyarodsz be a kamionoddal Lóvásár utcába... NA!
Csak jelzem, hogy ez volt az eredeti hozzászólásom, amit képtelen voltál beidézni...
"Ez mar nagyon off, de megint nagy butasagot sikerult leiirnod . A Lovasar utca vegen van a Nemzeti lovarda hatso bejarata, szemben vele meg a rendorsegi lovasezred bejarata, naponta nagyon sok loszallito jon es megy ott
"
Talán nem véletlen volt, hogy ezt a helyszint választottam, nem gondolod?!
1989-ben ebben a laktanyában kezdtem a pályafutásomat, innen az ismeretség. Akkoriban BRFK. Közrendvédelmi Parancskoságnak hívták, és még voltak lovas járőrök, akiknek szintén ez volt a bázisuk. A lovas bejárat pedig a Lóvásár utcából nyílt.
Mindenesetre örülök, hogy megnézted.
Mivel azonnal nem vágtad, hogy miről van szó így erősen kétséges a lószállítói múltad, amit egy hivatásos lószállító egyből vágott volna!
Erős a gyanú, hogy sem a Nemzeti Lovardába, amit akkoriban, és még nagyon sokáig Ügetőnek hívtak, sem a laktanyába sohasem szállítottál lovat!
P.S.: Ha ismerted volna a helyet, akkor tudnád, hogy annyira szűk ez a kereszteződés, hogy a Mosonyi felől kamionnal biztosan nem tudsz bekanyarodni!
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28900 üzenetére
"Meg egy javaslat, de ez mar tenyleg aprosag. Senki nem hulye itt, ha a valasz gombra boksz, nem kell bemasolnod mindig az elozo hsz-eket, mert nagyon hosszu es ertelmetlen. "
Hasznos így társalogni, és nem azért írok így, mert Téged hülyének nézlek, nem, hanem veled sem teszek kivételt.
Saját káromon tanultam meg, hogy ne bízzak olyan félékben, mint amilyen Te is vagy.Okkal másolom be, amire válaszolok, és a félreértések - legyen az szándékos, avagy szándékolatlan - elkerülése érdekében történik mindez.
Különösen akkor hasznos ez, ha pl. több szál van folyamatban, ill. több hsz szorul a válasz közé.
Nem kell a visszakereséssel időt pazarolni, és mérhetetlenül könnyebb később hivatkozni, idézni, nem kell több hsz-t összeollózni.
Vita esetén, illetve talán ezzel a módszerrel el lehet kerülni a szándékos ferdítéseket, és ha kilóg a lóláb már meg sem próbálod behaluzni a dolgokat - dehogynem !
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28899 üzenetére
",, soha nem is volt semmi közöd semmilyen gépjárműhöz, nem ez a szakmád" . Hat ez a nagy bajod, kb 100 ezer km-t lenyomtam kamionnal is amiken lovakat szallitottunk, nagyon bosszantott volna egy uleses rolleres banya, aki miatt fekezni kellett volna
Most rollerezek is , mert praktikus arra, amire valo!"
Ha bejössz a városba egy lószállító kamionnal, akkor számíts arra, hogy találkozunk !Aztán meg csak nézd majd ahogy körbemotorozlak, meg elhajtok melletted.
Koma, ez nem pálcika !
De nem csak a kamion nem ellenfél, de akármelyik személygépkocsi lemarad mögöttem a dugóban!
Szóval kellemes üldögélést kívánok a dugóban, és nagyon remélem hogy a lószállító kamionoddal eszedbe nem jut bejönni a fővárosba.
Bár megnézném, hogy a Mosonyi utcából hogy kanyarodsz be a kamionoddal Lóvásár utcába... NA!
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #28893 üzenetére
"Nincs értelme azon vitatkozni, hogy kinek jó nem jó a Kukirin."
Ez egy szakmai fórum. Illene azért tisztázni, kinek lenne ildomos ajánlani, és milyen feltételekkel, milyen kiegészítésekkel. Ehhez az egyezséghez viták révén jutunk el. És remélem eljutunk!
Lehet ajánlani ezeket a Kugoo, KuKirin gépeket, - írtam már többször is - megvan ennek a piaca. Aki szeret szerelni, érti is mit csinál, vagy van egy jó szerelő ismerőse és első útja hozzá vezet. Be kell árazni ezt is.
Utána is ésszel használja, mert egyes konstrukciós hibákjószerivel javíthatatlanok."
Másképpen, nem éri meg megjavítani! Gazdaságtalan.
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28892 üzenetére
"A szerszamgyujtogetesedrol csak annyit, hogy van aki annyi ido alatt, amig te egy rollerbol egy autok kozotti kozlekedesre teljesen alkalmatlan cuccot osszetakol, "
OK ! Lenne egy kérdésem.Mennyit kell használni, hány kilométert kell fusson hiba, és baleset nélkül a forgalomban a gép ahhoz, hogy kiderüljön, hogy nem tákolmány, hogy nem esik szét, és nem veszélyes senkire?!
Egyébként tök mindegy mit mondasz mert úgy gondolom, hogy nem vagy kompetens, soha nem is volt semmi közöd semmilyen gépjárműhöz, nem ez a szakmád, és nem értesz máshoz csak ahhoz hogy a másikat b@sztasd !
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28892 üzenetére
Mivel ugy erzem, hogy ram celoztal, helyesbitenek par csusztatasodat.
A sajátodat helyesbítgetsd, Ne az enyémet !Soha nem mondtam( mondtuk) , hogy nem lehet. Azt mondtuk, hogy nem arra lettek kitalalva.
Nem arra lettek kitalálva, hanem arra, hogy el lehessen jutni vele A pontból B pontba, ha adottak a feltételek.
Önkényesen leszűkítetted a halmazt, ami nem helyes.
En peldaul lovagolok, de 2024 ben a lovasok sem a loval jarjak a vilagot, hanem erre alkalmasabb eszkozokkel, a lovakkal sportolunk.Hogy jön ide a lovaglás ?! Én meg síelek és ...?!
Nem kéne keverni a sportolást, a helyváltoztatási szükséglet kielégítésével.
Szóval ne keverd a szart légszives!
Egyébként meg ahol nem tilos, ott akár lovagolhatsz is a KRESZ szerint az úton, mert megteheted.
Arrol mar ne is beszeljunk, hogy te nem olyan helyekrol beszeltel, ahol nincs tomegkozlekedes, hanem az izzadt tomegkozlekedok szagarol...
Nem unod még, hogy sorra beégsz, amikor le akarsz járatni:Itt például csaló voltam. [link] Aztán kiderült, hogy a Metró nem is megy 50-es átlagot, hanem csak kb. 30-at.
Aztán egy magyar rendőrtiszt nem elég jó neked, a görög talpas jobban tudja a hazai jogszabályokat... [link]..., mikozben te egy atalakitott tolokocsival akarsz az autok kozott baleseteket provokalni...
A szerszamgyujtogetesedrol csak annyit, hogy van aki annyi ido alatt, amig te egy rollerbol egy autok kozotti kozlekedesre teljesen alkalmatlan cuccot osszetakol, azalatt 10x annyi penzt keres a munkajaval es nem vesztegeti az idejet ilyenre, inkabb vesz egy robogot, vagy esetleg egy autot.
Kocsim van, robogó nem fér be a liftbe !És nem ! Nem fogom letagadni a kedvedért az autószerelő szakmámat, ami jogilag is megalapozza hogy ezt a hobbit otthon űzzem.
A csaladodat pedig oszinten sajnalom, ha a ferfiak olyan allapotban vannak, hogy meg egy villanykortet sem tudnak kicserelniFelnőtt emberek, és ha lennél elég bölcs,- ami nem vagy- akkor értenéd, hogy a rokonait az ember nem maga választja meg!
Őszintén nem értem, hogy miért tiltakozol kézzel-lábbal az ellen, ha egy hozzáértő szakember otthon szereli a járművét.
Ja bocs, de mégis értem, mert Te olyan vagy aki még egy égőt sem tud becsavarni, hanem hív egy szakembert, olyat mint én. -
alphamooncam
őstag
Srácok !
Nincs értelme azon vitatkozni, hogy kinek jó nem jó a Kukirin.
Mások az elvárások sok esetben.
Én pl. szeretek szerelni, 40 éve gyűjtögetem a szerszámaimat, nem szívesen fizetnék olyan dologért, amit magam is meg tudok csinálni, de pl. a családban nem egy olyan FÉRFI van, aki egy villanykörtét nem tud kicserélni, kinek mi a preferenciája.
Nekem volt itt csörtém egy olyan fiatalemberrel, aki képtelen volt beismerni, hogy egy mikromobilitási eszközt lehet ponttól pontig használni tömegközlekedés igénybevétele nélkül. Mondjuk halvány fingom sincs, mit csinált volna ott, ahol nincs is tömegközlekedés, de ezt most hagyjuk.
Lényeg, hogy sokféle képen lehet használni az e-rollert, és el kéne tudni fogadni a másik véleményét, pl. azt hogy az ami az egyiknek szar, a másiknak éppen az a jó.
Ugye PociAti ?!
-
alphamooncam
őstag
válasz
DroiDMester #28817 üzenetére
"Látod mondtam én neked, hogy nem kell az agyonra túlárazott Shimano fékbetét.
Nagyon jó ez az 1000.Ft os betét is, nálam bringán 200.as tárcsákkal úgy fog mint a satu!"
A Shimano kompatibilitás kellett, nem konkrétan a hype-olt brand.
Mehettem volna még más nagy nemzetközileg elismert márka pl. Magura felé is, de mivel a Dualtron által már adott volt a vonal, a Shimano komptabilitás, így azt nem törtem meg a Zoom-Risk márkákkal, mégis egységes, kiváló minőségű upgrade jöhetett létre, szolíd árazással !Még nem zártam ki egy 160-->180-as féktárcsa upgrade-t.
A linkelt Shimano alu magos féktárcsa biztos jó, de nem adnék érte közel 30K-t.
Kérdés, jobb annyival az alu magos, mint amennyivel drágább?
Városi, no downhill felhasználás, maximális motorfék-viszatáplálás kinek mi tetszik- módban, valószínűleg közelében sem lesz elmelegedési helyzetnek soha.
Amíg egy fékbetétnél fontos hogy miből van, hogy mennyire kopik stb, addig egy féktárcsánál már nem gondolom, hogy a szilárdságon kívül más paraméter annyira számítana.
Az érdekelne, hogy milyen 180-as féktárcsa brand alternatívát ismer el a közösség - nem kell hogy nagyon ismert legyen, de legyen jó árban, mint a Risk !
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #28800 üzenetére
Nyakát már megvarrtad? Az gyári állapotban is hajlamos kiszakadni.
Nem kellett még szétszednem ilyen szinten, nyikorgás is csak minimális, és az is csak a kormány oszlop tövénél.Korábban, amikor szó volt erről a témáról, a váz csavarjait rendesen meghúztam, nem volt semmilyen mozgása.
Azt gondolom, hogy az említett törött ponthegesztés, az azokat tartó laza csavarok és/vagy anyag és technológia hibák miatt lehet.
Amíg nem kezd nyöszörögni, addig nincs okom hozzányúlni.
Mivel szándékosan nem ugratok vele, és kerülöm amennyire lehet, hogy a váz ütéseket kapjon, egyenlőre nem jelentkezett ilyen hiba.
Amit fékezés miatt kapott terhelést, az folyamatosan növekvő erő volt, ütésszerű dolgokat kerülöm.
Elasztomer ( poliuretán elcsatolásos ) futómű, ballonos kerekek miatt a rezgések is másképp, sokkal inkább tompítva érkeznek a vázhoz, mint más rollerekben, bízom benne , hogy még sokáig nem lesz ilyen gondom.
Ha meg eljön az ideje, remélem időben észreveszem, mivel rendszeresen karbantartom.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #28798 üzenetére
"Ilyenkor azért elkezdenék azon gondolkodni, hogy egész biztos erre
az igénybevételre van-e méretezve a váz? Tudniillik stoppie-zás egy
sima megállásnál 2 ujjas fékkel: oké, hogy kibírta, de még hányszor?"
Nem tervezem gyakorolni a stopizást, bekoptatás része volt hogy megismerjem, hogyan viselkedik erős fékezéskor a roller.Amikor az első keréken "áll", akkor a legnagyobb igénybevételt szerintem a kormánnyak csapágy, és stucni/kormány csatlakozás, illetve maga az összecsukható kormány kapja. A többi miatt nem igazán aggódom a felépítését tekintve.
Mindenesetre megnyugtató érzés, hogy van tartalékom, és hogy nem a technikán, fog múlni hogy meg tudok-e állni időben van sem.
-
alphamooncam
őstag
Zoom vs. Risk fékbetét
Gyárival szereltem be a négydugattyús féknyerget.
Azóta, kb 100km-t mentem vele ( fotón bal felső sarok ) és nem sikerült normálisan bekoptatnom. Csikorgott, és sprődnek éreztem.
Ma reggel gondoltam egyet és kicseréltem az ajánlott Risk-re
zacskója jobb oldalt. ( kb. öt perc egy csere )
Megszűnt a csikorgás, tovább nőtt a fékhatás, Soroksári úton a piros lámpánál megemelte a seggét a 100 kilómmal.( Kétujjas fékkarom van
)
Szóval, Zoom vs. Risk fékbetét versenyében utóbbi kiütéssel győzött.
-
alphamooncam
őstag
válasz
xandrush0831 #28710 üzenetére
"Nem, hanem az elmúlt 3 évben QC tehnikusként teszteltem az összes elkészült valamit, ami a világon LG akksiba ment..."
OK, hogy így utólag kiderült, hogy van alapja annak amit leírtál, DE nem utólag kéne megtudni, hogy foglalkozásszerűen végzed az LG akkuk mérését, így NE csodálkozz a reakciókon !Fórumon, majd ha gyakorlatot szerzel, lehet másképp fogod felépíteni a hozzászólásodat, elkerülve ezzel a félreértéseket, jelen esetben azt hogy trollnak nézzenek.
Sajnos gyakori, hogy mindenféle alap nélkül "beszólnak" a másiknak.
Én minden hsz-nél beidézem azt amire válaszolni szeretnék, mert így egy egész.
Sőt, úgy egy egész a hsz, ha minden sallang, előzmény nélkül önállóan is megállja a helyét, mert így nem lehet belekötni...
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #28653 üzenetére
Bakker, megtaláltam a roppantógyűrűt, csavarokkal, egy zacskóban...
Oááá!
P.s.: Nem baj jó lesz tartaléknak, meg megérkezett a tartalék (ajánlott) Risk fékbetét is.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DroiDMester #28650 üzenetére
Ez is fel volt töltve olajjal, csak biztonsági tartaléknak vettem.
A roppantó gyűrű név meg nem jutott eszembe.
Akkor nem "20", hanem 100Ft/ db. sejtettem hogy át akar baszni, de nem volt kanalam kivárni még egy hetet, tulajdon képen egy percet sem, ha már a többi cucc a kezemben volt...
Nem tudod, hogy a fékkarba menő fékcső milyen felületen tömít a Nutt-nál? Kúpos, lapos, negetív kúpos ?
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28647 üzenetére
"Azert a szorgalmadert es batorsagodert nagyon tisztellek
De remelem olyan helyen probalgatod, ahol nem kozlekednek masok!"
Köszönöm a méltatást. DE ! Nem minden alap nélkül vágtam bele a roller projektbe, ugyanis van egy 311-1 jelű szakmám is még 1988-ból,
így a "bátorság" már nem lenne helyénvaló kifejezés.
Az első fékpróbák fokozatosan épültek fel, ahol nem volt járműforgalom, de aztán nyilván kimentem a forgalomba is.
Természetesen a max sebességi teszt is megvolt.
Örömmel jelentem, hogy nem csak a féktáv rövidült jelentősen (érzésre), hanem az adagolhatóság is nőtt. Sokkal !
Stopizni még nem akarok, de legalább már nem kizárt.
Az ABS-t meg továbbra sem vagyok hajlandó bekapcsolni.
Azért sem akartam négydugattyús féknyereg szettet venni, csak szimpla féknyerget, mert tetszett a jelenlegi "kétujjas" rövid fékkar.
Ezt nem akartam lecserélni, és a szettek meg csak teljes hosszúságú, négyujjas fékkarokkal lettek volna elérhetőek.
-
alphamooncam
őstag
Tegnap este megjött a féknyereg, meg egy fékbetét.
Mai szívás: A frissen vásárolt féknyergen volt fékcső, de a fékcső végén nem volt réz tömítő kúp - lila nyíl.
Nyitásra mentem a közeli kerékpáros boltba, vettem egy 500ml- fékolajat 3500.-.
A levágott fékcső véget, ami a fékkarba jár -zöld nyíl- vittem magammal, kértem egy ilyen tömítést hozzá.
Kerékpár boltos "talált" a fiókban lila és piros nyíllal jelölt két alkatrészt, amit 1500.- ra tartott.
Sokallottam, erre a neten keresett, és laptopján mutatta, hogy egy 6.db-bos szett ami tartalmazta a fenti két alkatrészt 2x és még két csavart 2500 pénzért eladó.
Mondtam, hogy OK, hogy 1500, de a szettben még van mégegyszer ennyi alkatrész plusz két csavar, és így nem jön ki a matek.
Közölte, hogy hogy ez egy bolt, és itt nem lehet alkudni.
Végül megvettem a "20 Ft-os" tömítést 1500-ért -lila nyíl.
A levágott fékcső vége jól láthatóan kúpos, amit nekem eladott valamit szerinte bele kellett volna dugnom a fékcsőbe -piros nyíl-, és azzal együtt a fékkarba, mert az az életben nem tömített volna a lapos tömítő felület kialakítása miatt.
Nyilván nem tettem bele.
Zoomról azt lehet tudni, hogy a Shimano cuccaival kompatibilis.
Azt hiszem jól tettem, hogy nem Nutt-ot vettem mert nem tudom, hogy ott a fékcső vége, a tömítés milyen kiképzésű, kúpos, lapos,( piros nyíl ) vagy negatív ( zöld nyíl) kúpos, vagy milyen, így meg hogy márkán belül maradtam, "csak" a lila nyíllal jelölt kúpos tömítéssel kellet szívni.
Most indulok kipróbálni...
-
alphamooncam
őstag
-
alphamooncam
őstag
"Ez csak a hazai statisztika és nem tartalmaz olyan érdekes adatokat, mint hogy összesen mennyi ilyen jármű fut az utakon és azokhoz képest arányaiban mennyi a baleset! Ebben a formában az általad közölt számok elég félrevezetőek!
Nyugaton nyilván többen használnak ilyeneket, mert ott az anyagi körülmények is mások. [link] Idézem egy 2021-es (!) cikkből:
a motorkerékpárhoz képest az elektromos roller esetében 44-szer nagyobb a balesetveszély (az autókhoz viszonyítva ez a szorzó 22)
Hozzá kapcsolt hivatkozás: [link]"
Több probléma is van a linkelt hivatkozással, aztán még mesélek.1./ Svéd link fizetős helyre mutat, nem tudom megnézni.
2./ Nem is akarom, mert svéd, és nem magyar. Nem releváns.
3./ Miért nem jó az általam beágyazott magyar statisztika?!Hót ziher hogy a földön fekvő balesetben összetört e-rolleres mindegyike szerepel a statisztikában, és ez ellentmond a más ország valamilyen isten tudja mi által vezérelt megismerhetetlen médiájának a statisztikájával.
És nyilván én készítettem az autóklub statisztikáját azért, hogy téged félrevezesselek!
Sőt erre már hónapok óta készülök !
Kérlek ne röhögtess ezzel "Ebben a formában az általad közölt számok elég félrevezetőek!" dumával.
Ha van hozzáférésed, légszi másold már be ide, milyen metódussal számolták ki azt, hogy 44x több motorosokéhoz és 22x az autósokéhoz ( Biztos nem fordítva?*) a balesetveszély.
Ja meg már hogy definiálják a balesetveszélyt, úgy mint fociban a gólhelyzetet?
Ja a mesélés:
Mielőtt megvettem a rolleremet, jártam az Elektroridernél - linkelt cikk ! - is felmérni a választékot, merthogy eredetileg elektromos SMKP-t akartam venni.
Kipróbáltam a teljes kínálatot, de egyiknél sem tudtam sehogy sem megoldani, hogy beférjen a liftbe.
Na ezért lett e-rollerem. Az elérhető legnagyobb kerekű.
P.S.: Elektrorider nem forgalmaz e-rollert, csak e-motorokat, így az érdekellentét miatt a balesetveszély statisztikájuk nem vehető komolyan.
-
alphamooncam
őstag
Tisztában vagyok a két kerék veszélyével.
Nem mellesleg a lányom férje sebész, és az orvosom, ja meg mopedozik is.
Gondolom a statisztika Közép-Magyarország 1456-93 Budapestet jelöli, de még itt is 15:1 az arány.
Abban van igazság, hogy az esetek súlyossága más, mert amíg nincs körülötted karosszéria, addig egy ujjficam is 1-nek számít, míg a másik oldalon egy medencetörés, többszörös bordatöréssel, és végtag törésekkel kombinálva is csak statisztikailag egynek számít.
-
alphamooncam
őstag
"Vezetői engedélyhez kellene őket kötni egy bizonyos teljesítmény felett."
Ezt is buktad, mert kötelező a "jogsi" , mivel minden e-roller SMKP. - amíg új jogszabály ezt nem rendezi.
A segédmotoros jogosítvány:
Segédmotoros kerékpárra lehet a legkorábban megszerezni a jogosítványt: már 13 és fél évesen lehet jelentkezni az AM kategóriás vezetői engedély megszerzéséhez szükséges tanfolyamra. Igaz, ez még csak az oktatás megkezdésére vonatkozik, az elméleti vizsga minimum korhatára 13 év és 9 hónap, gyakorlati vizsgára pedig 14 éves kortól lehet menni. A tanfolyam 16 óra elméleti és 10 óra gyakorlati foglalkozásból áll, ehhez jön még a vizsgák időtartama. Persze nem csak AM kategóriára érvényes jogosítvánnyal vezethetünk segédmotoros kerékpárt, az A-tól E-ig szóló összes jogsi alkalmas moped vezetésére. A legtöbb embert az érinti, hogy a személyautóra érvényes, B kategóriás jogosítvánnyal simán lehet robogózni. [link]
-
alphamooncam
őstag
Komolyan rolleres topikba jössz trollkodni roller balesetek keresésével, aztán csodálkozol ha kiutálnak.
4511:178 arány az autósok kontra mikrósok között, ami azt jelenti, hogy egy mikrós balesetre több mint 25 autóbaleset jut. [link]
Szerintem keress más topikot trollkodni, amíg még valaki meg nem unja és nem jelent.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #28488 üzenetére
"Erről van szó, hogy most végre valahára létrehozzák a megfelelő jogszabályi hátteret."
... hogy végre szabályosan közlekedhessenek lakott terülten belül az e-rolleresek egy része a kerékpárúton és járdán.Igen ezt várjuk !
"Az ilyen hozzászólások bemutatkozásnak is elmennének. Ezekből kiderül ki milyen szűk látókörű, ki milyen buborékban él, így tájékozottsága is mennyire korlátozott."
Amiről tudom, hogy szemét, arra nem pazarolok erőforrást, ahhoz túl rövid az élet. Van egyéb...Ja és nem gondolod tán, hogy bármennyit is számít az, hogy mit gondolsz arról, mit helyes olvasni, és mit nem, Indexet semmilyen szinten sem -egy kattintásvadász szennylap.
-
alphamooncam
őstag
"Módosítani, naprakésszé kellene tenni a KRESZ-t, hogy ezek az elektromos taknyok is rendesen szabályozva legyenek. Másik véglet sajnos, hogy rendőrből sincs elég az utcán, aki betartatná velük.
Rendszámozásról pedig valószínűleg egy darabig megint nem lesz szó, mert a segédmotoros ötletet is a közelmúltban vetették el. [link]"
Üdv a klubban !
Mi is ezt gondoljuk a "taknyokat" kivéve.Hozzá teszem, a démonizálás helyett demokratizálni kéne a SMKP-osokat, rolleresket, de a jelenlegi közlekedési kultúra hiánya, ami lenézi ezeket a mikromobilitási eszközöket ezt nem teszi lehetővé.
Szóval mint említettem az ilyen lenéző, agresszív vezetőket örökre kitiltanám
az utakról, és remélem erre is hoznak mihamarabb szabályt !
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #28484 üzenetére
"Az ilyen semleges témák ideálisak a online lapok összevetésére. Például a Vezess.hu után az index amelyik legösszeszedettebben (és legpontosabban) foglalta össze azt annak a háttérbeszélgetésnek az anyagát, amit a minisztérium hívott össze."
Nem nézek M1-et M akárhányat, nem olvasok INDEX-et és semmit amit amit a kormány pénzel -hazudik össze.Van ezen kívül egyéb forrás is, de azt is csak fenntartásokkal fogadom, mert a média csak arra való, hogy összezavarja az embereket, a jogszabályok a mérvadók, ahhoz kell/kéne igazodni.
Szerintem.
-
alphamooncam
őstag
"Nem megyek be közútra e-rollerrel a normálisan közlekedni akaró autósok közé feltartani a forgalmat. Majd, ha eddig eljutottál te is, akkor gyere vissza és folytatjuk!"
OK !
Úgy látszik új vagy itt, és egy komoly hiányosságról tettél most tanúbizonyságot .34 éve hatályos jogszabály szerint az e-roller SMKP. és ha kerékpárúton, vagy a járdán közlekedik, akkor szabályt szeg.
A jövőre megjelenő szabályozás lesz majd előre láthatólag az, ami majd megengedi bizonyos korlátos rollereknek, hogy ezt megtegyék szabályosan.
[link] -
alphamooncam
őstag
"Te már csak tudod, süt a válaszaidból a hozzáértés és a sok éves vezetési rutin."
40 éve balesetmentesen vezetek.
A,B,C, kategóriás vezetői engedélyem van.
15 éve nyugdíjas vagyok és már nincs szükségem rá, hogy, mint anno megkülönböztető jelzésű ( tudod szirénás ) járműveket vezessek.
Tán ennyi elég.
Te mit tudsz felmutatni?
-
alphamooncam
őstag
"Újabb E-rolleres élmény pénteken. Srác bevágódik a lakott területen táblához kb. 60-nal egy ilyen elektromos sz... valamivel. Szokásos védőfelszerelés, csíkos strandpapucs, rövidnadrág, rövidujjú póló.
Ezeket miért nem lehet büntetni? Bejön a városba, nem tudom autóval megelőzni, ez mellett teljesen életveszélyes, amit csinálnak."Felteszem azért említetted, hogy lakott területen történt, mert ott van egy 50km/h -s korlát.
Ha így van, miért akarod megelőzni az elmondásod szerint 60-al haladó rolleres izét?!
Nem téged kéne megbüntetni?!
Az meg hogy életveszélyes-e amit csinálnak akkor lehetne hitelesen eldönteni, ha megosztanál egy videót valójában mi is történt, mert így eléggé egyoldalú és hiányos a történeted!
Személy szerint az olyen agresszív vezetőt, aki csak azért mert én vagyok a nagyobb és lenyomom, mint a bélyeget, örökre eltiltanám a vezetéstől !
P.S.: A védőfelszerelések hiányába ne menjünk bele, az egyértelműen elítélendő, ha 10-el megy, ha 100-al.
-
alphamooncam
őstag
válasz
ridiculous #28454 üzenetére
Eszembe jutott még valami ezzel kapcsolatban:
"Ahogy te használod az veszélyes rád és másokra is, nem okés 70 - el rongyolni egy ilyen eszközzel a kocsik között."
Jelezni szeretném, hogy a közelemben két olyan nagy forgalmú út is van, ami 70km/h sebesség korláttal rendelkezik és gyakorlatilag ki sem lehet Őket kerülni, ha a város felé akarok közlekedni.
Ezek a csepeli gyorsforgalmi és a Soroksári utak.
Előbbinél be kell menni az autók közé, amiken egyébként a négykerekűek bőven 70 fölött (80-110-el, mikor mi ) közlekednek rendszeresen, ezért nem is szeretem, hanem megyek inkább az egyébként hosszabb, másik 70-es táblás Soroksári úton a buszsávban zavartalanul.
Akkor most én vagyok veszélyes az autósokra, vagy ŐK rám?!
Nem démonizálni kéne a rollereseket, hanem demokratizálni !
Az meg csak a hab a tortán, hogy ha jelentősen eltérsz akár fel, akár le a forgalom sebességétől, az mennyire megnöveli a balesetek kockázatát.
Bocs haver hogy nem linkelek erről semmit, biztos találsz erről elég tanulmányt a NET-en, ha már voltál olyan kedves hogy egyoldalú kinyilatkoztatásodnak adtál hangot, gondoltam viszonzom a kedvességed ! Kellemes keresgélést !
"no offense" [link]
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #28465 üzenetére
"Az index cikkében szerepel egy szövegrész,.."
Kormány szócsövét nem vagyok hajlandó olvasni, mint ahogy a faszbúkot sem nézem semmibe.Mindettől függetlenül SMKP-ként ugyanúgy részt fogok venni a közúti közlekedésben, mint ahogy a többi honi ezrek/tízezrek függetlenül attól, hogy benzines vagy sem, mivel a jogszabály egy kalap alá veszi a kettőt.
-
alphamooncam
őstag
válasz
ridiculous #28454 üzenetére
"A tiedet is bőven át kellett alakítani hogy alkalmasabb (így se alkalmas, majd idővel rájössz) legyen közútra viszont így már rollernak nem igazán nevezném, inkább hasonlít egy pimpelt mozgássérült járműre. no offense"
ETC.A véleményeddel szemben egyáltalán nem
ritka a gyári ülés a rolleren. Lásd mint fent, és nem kellett órákat keresgélnem, hogy találjak egyet.
Miből gondolod,hogy így kevésbé alkalmas közúti közlekedésre, mint ülés nélkül ?
Tisztában vagy egyébként a pimpelés fogalmával?
Magyar értelmező szótár, amelyben a pontos és könnyen érthető meghatározások része minden fogalom, jelentés, szóhasználati példamondat, a helyesírás és a szó eredete.
Felpimpel szó jelentése: felpimpel (főnév)Feljavít; egy tárgy, gép, szolgáltatás kinézetét szépíti. A teraszon uborkaszeletekkel felpimpelik az italokat. [Wiki szótár, link]
Jelezni szeretném, hogy egyetlen öncélű "pimpelés" nem történt a rolleremen. Tehát nem kapott metál dukkót, felnicsíkot, és kevesebb lett a szines LED- fényekből is.
Ellenben a biztonságos vezetést segítő beállítások, kiegészítések történtek. Ilyenek pl. kormány magasság csökkentése.
( Mondanom sem kell gyári megoldások léteznek a magasságállításra gyári állapotban és külön megvehető opcióként is különböző márkáknál.)
A kormány gyári.
Kapott biztonságos lábtartót.
Kapott visszapillantó tükröket, ami egyébként is kötelező a SMKP-on.
Kapott erősebb világítást, és előre is kapott indexet.Egyetlen olyan változás sem történt, ami öncélú lett volna, nem pedig a biztonságosabb közlekedés érdekében történt.
Útban van egyébként a rövidebb fékutat lehető tevő 4 dugattyús féknyereg is.
Kérlek mond el, milyen "pimpelésre" gondolsz, mert nem tudom mire gondolsz, illetve kifejthetnéd azt is, hogy szerinted mitől nem alkalmas a rollerem a forgalomban vezetésre.
"A tiedet is bőven át kellett alakítani hogy alkalmasabb (így se alkalmas..."
"Az ilyeneket szabályoznám és büntetném nem azt aki 25 - el megy a kerékpárúton egy nagyobb teljesítményű rollerrel a kényelem érdekében."Jelzem, hogy a hatóságok másképp gondolták a kerékpárút használatát már 34 évvel ezelőtt is, és most sem látszik, hogy más irányba szeretné alakítani a szabályozást, de legyél te az okosabb.
"én már válaszolni nem igazán fogok ha reagálsz se, csak megosztottam a véleményem hátha megvilágosodsz.
"
Megvilágosodtam !
Ja nem...
Mindezek ellenére köszönöm, hogy megosztottad a véleményed.
-
alphamooncam
őstag
válasz
ridiculous #28454 üzenetére
Telóról vagyok vendégségben....
Röviden. Kb. semmivel nem értek egyet amit leírtál!
Vitázni, érvekkel alátámasztani a véleményedet nem akarod.
Ebben a formában amit leírtál kinyilatkoztatásnak minősül.
Kérdés feléd is ugyanaz.
Mi szükség szétválasztani az e-rollereket szerinted!
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28449 üzenetére
"...masok sokkal nagyobb tavolsagokra haszanaljak segito eszkoznek a rollert, mint amekkorakat te vegighuppogsz naponta:-))"
Nem tudom kivel vitatkozol, de nem velem az biztos !Senki sem vonja kétségbe azt, hogy van olyan e-rollerre igény amit magaddal vihetsz.
Te viszont tagadod azt, hogy olyan e-rollerre is van igény ahogyan én használom az enyémet, közúti forgalomban, ponttól-pontig egyéb közlekedési eszköz igénybevétel nélkül.
A két fajta felhasználást semmi sem zárja ki, tovább megyek, az új szabálytervezetek is ebbe az irányba mutatnak, nem beszélve a már hatályos kötelező biztosítási jogszabályra, ahol szó szerint kettéválasztják az e-rollerek, és az egyik csoportnak előírják a biztosítás megkötését.
Mivel nem először írom le ezt a dolgot, és eddig elegánsan kikerülted erre a válaszadást, ezért most direktbe kérem Tőled, hogy válaszolj mit gondolsz az e-rollerek ilyen csoportokra bontásáról, felosztásáról, miért van erre szükség!
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28441 üzenetére
"Pont erre lettek kitalalva az e-rollerek, hogy egy mozdulattal osszecsukhato legyen es szallithato valodi kozlekedesi eszkozokon, vagy az auto csomagtartojaban."
Csak azt veszed észre, amit látni akarsz.Az esetleges többi véleményt elegánsan figyelmen kívül hagyod, mert az nem illik bele az elképzelésedbe.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Lexus, Toyota topik
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
- Egészséges életmód
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Ukrajnai háború
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- DJI FPV Racer drón
- DJI Goggles V2 drón szemüveghez való iFlight Crystal Patch antenna +Stubby
- DJI FPV drón akkumulátorok - hibátlan állapotban, kevés töltéssel
- DJI Mini 3 pro Fly More Combo (FMC) RC drón szett - kijelzős távirányítóval és extra táskával (2)
- DJI Mavic 2 Pro drón - 1" Hasselblad kamerával - 2 akkumulátorral
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest