- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
- Elérhetők a Micron HBM4 memóriájának mintái
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
alphamooncam #32355 üzenetére
Aműgy ha a combodra emeled akkor nem a derekadat terheled.
-
válasz
alphamooncam #32355 üzenetére
Szerintem a konditermek hamarosan bezárnak.. ha elterjed, h "vegyél egy nehéz rollert, és emelgesd azt".
-
válasz
alphamooncam #32353 üzenetére
40-80 kilós rollerekkel lépcsőzöm naponta. Lehajolok és felemelem
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #30578 üzenetére
Akkor inkább reverzibilis, ha visszaállítható. Az irreverzibilis az lenne, ha nem lehetne.
-
válasz
alphamooncam #30568 üzenetére
A ZT3-hoz is hihetetlen mennyi szxrt árulnak még pluszba.
-
válasz
alphamooncam #30209 üzenetére
Hát én a 90-es évek elején.
Úgy látszik a későbbi gyerekeknek is meghatározó kártyajáték volt. -
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #30152 üzenetére
Megjegyezném, hogy elég komoly fogalomzavar a járművek sebességkorlátozását (ami mindig adott útszakaszra vonatkozik: akkor beszélhetünk szabálytalanságról, ha túllépi) egyenlővé tenni a rollereken követelt hardveres 25 km/h-ás limittel. Sőt, legyen 20 km/h, mert neki szimpatikusabb/annyival mer menni/dögöljön meg a szomszéd tehene...
Érdekes, hogy nem árulnak pl. autót 50 km/h hardveres limittel, pedig azoknál biztosan* nem lenne probléma a gyorshajtás a városban, ki lehetne pipálni a halálos baleseteket... (Sőt, akkor már inkább legyen 30 km/h, mert az sokkal biztonságosabb! A vezetőn nem múlik, az autó sose nem megy többet, örömbódogság. Ettől még ha nem oda figyel oda, kivasal 1.5 tonnával gyalogost/rollerest/kerékpárost, nem is kell, hogy gyorsan menjen! Elég ha keresztülmegy rajta: attól a puhatestűnek ugyanúgy baja lesz az egészségével.)
*: kivéve, ha feloldható, lásd amikor a gyártó beállítását firmware cserével kiütik, LOL.
Felmerülhet a kérdés, hogy mi van akkor, ha felmenne a "csodajárgánnyal" autópályára? Természetesen fel sem hajthat vele, mert nem képes sík úton 60 km/h-val haladni, sőt a leendő KRESZ szerint minden körülmények között (!) legalább 70 km/h-val. Nem tudja? Nem való oda és kész... És ez egy ugyanolyan közlekedésbiztonságot javító dolog, hogy előírt minimum van... Persze mindezt "19 km/h" bűvöletében élve nehéz lehet elképzelni, értelmezni, esetleg rollerre vonatkoztatni. Pedig tök egyszerű: az a vas, ami tud(!) menni 50 km/h-val, de kerékpárúton mindenkoron 25 km/h-val hajtják, semmivel nem lesz (ott) veszélyesebb a többi közlekedőre, mint aminek ennyi a végsebessége. Fogalmilag sem lehet szabálytalan. Ellenberger azért verni itt a tamtamot, hogy ne is mehessen rá, mert biztos túl fogja lépni (hiszen képes rá), és akkor már veszélyesebb lesz... Oké, meglehet! (Ahogy az a bizonyos viccbéli paraszt bácsi is megmondta, amikor - látatlanban - elítélték pálinkafőzésért, csak azért, mert pálinkafőzőt találtak nála, hogy akkor már liliomtiprásért is húzzanak be egy strigulát, mert ugyan azt sem követte el, de szerszáma van hozzá.)
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #30116 üzenetére
Továbbra is azt mondom, hogy túltolod a témát, és azt hiszed, hogy egy masszív sebességkorlátozással megoldasz minden e-rolleres problémát, csak ezzel az a baj, hogy ez alapvetően tévedés, mert nem az okozza a problémát, hogy átlépnek egy sebességi korlátot, hanem az hogy egyesek alkalmatlanok a vezetésre.
A megoldásod kollektív bűnösség elvén alapul, és ezt nem tudom elfogadni, a többség igenis alkalmas lehet értelmes korlátok között biztonságosan közlekedni.
-
Reggie0
félisten
válasz
alphamooncam #30116 üzenetére
Amugy nyilvan hulyeseg, mert nem az energiaitalok vagy a koffein miatt van, hanem a rock'n'roll miatt, ezt mindenki tudja. Meg a lovoldozos jatekok miatt.
-
#95712068
törölt tag
válasz
alphamooncam #29979 üzenetére
Ha vennék, akkor alapból full face-ben gondolkoznék. A "sima" csak a koponyát védi, ami alapvetően az agyhalál ellen jó leegyszerűsítve. De ugye azzal sokra nem megyek, ha kivasaltak, és életem végéig ágyhoz vagyok kötve. Részben a magyar "egészségügy" miatt írtam amit, abból nem kérek. Ez vár rád Magyarországon, ha lebénulnál egy közlekedési balesetben. Ennél ezerszer humánusabb az agyhalál.
Persze a full face sem segít lebénulás tekintetében, de legalább fogsorod és az alsó állkapcsod a helyén marad.
Idióta mód szabálykövető vagyok, alapvetően a figyelmetlen/telefont nyomkodó/bemindenezett sofőrök jelentenek problémát. Másfél hete találkoztam ilyenekkel kétszer is a zebrán (bringasáv). Ezek ellen nem véd semmi. X5-ös BMW nem vett észre, pedig nem vagyok apró jelenség a rollerrel együtt. Leugrottam ijedtemben a rollerről (nyilván fogtam a kormányt), az idióta baromállat a zebrán állt meg keresztbe (előtte/mellette volt a bringa sáv). Már éppen óbégatni akartak nekem, amikor feltekintettek a lámpára, ami éppen zölden villogott (vagyis bőven zöld volt, amikor ki akartak vasalni). X5-ös eleje ellen még protektor sem védett volna meg. Egyedül a bukó védhette volna az agyam (helyét), amikor ostor szerűen csattan a fejem a motorháztetőn. De azon kívül egy ép szervem és csontom nem lett volna. Goto Szentgotthárd videó.
Ettől függetlenül biztosan lehet olyan szerencsétlenül esni, hogy csak a koponyája sérüljön a delikvensnek, ami ellen még a "mezei" sisak is véd, ráadásul az nem korlátozza a periférikus látásom. Tavasszal lesz legközelebb aktuális a témakör, addig lesz lehetőségem pár típust kipróbálni/megnézni. -
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #29979 üzenetére
Nem derült ki, hogy ez a sisakhasználat gyalogosokra vagy autósokra vonatkozik? Mindkét esetben megtörténhet a baj. Igaz zavarja a hátra pillantást, némileg korlátozza a hallást, de van olyan helyzet, amikor jól jöhet.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #29762 üzenetére
"és azok vezetésére vonatkozó szabályokat pedig betartom/betartottam"
Pontosítva: maximum akkor, ha 45 km/h fölött nem mentél vele soha.
Eleve, ha a gyári végsebesség 60 km/h, akkor az nem lehet 45-ös tervezési. -
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #29762 üzenetére
"Az egész lényege!!"
https://www.youtube.com/watch?v=7LSi0Nw3-hQ&t=237s
Itt foglalja össze az eddigi ismereteket. Idézem:5. perctől
.. minősítő állomásra bármelyik elektromos-rollert betolhatjuk, soha a büdös életben nem fogunk rá se motorkerékpár, se segédmotorkerékpár típusbizonyítványt vagy minősítést kapni. Ez egyrészt ütközik ... [rendeletek felsorolása].
Tehát az elektromos roller nem minősíthető segédmotorkerékpárnak.
Ebből az is következik, hogy a vezetéséhez - fő szabály szerint - vezetői engedéllyel nem kell rendelkezni. Mivel a az elektromos-roller se nem segédmotor, se nem motorkerékpár, hanem csak jármű, életkori korlátozás nincs, védőfelszerelésre sincs semmilyen korlátozás.
Mindezek ellenére azt akarod állítani, ha te beviszed a járművedet valamelyik vizsgaállomásra, akkor az meg fogja kapni a motorkerékpáros vagy segédmotoros kerékpáros minősítést, típusbizonyítványt?
Hajrá, lássuk!
És akkor irány a motorkerékpárosok topikja. -
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #29703 üzenetére
Ha az árát és a helyigényét nézzük, egyetlen autó sem versenyezhet a kerékpárokkal, mégis elterjedtek.
Erre 2024-ben mint koncepció jármű érdekes tekinteni. Nem is az önvezető képessége miatt (ami nyilván rendkívül alacsony szinten áll), hanem egyéb megoldásaira. Amik idővel megjelenhetnek a rollerekben. Mint ahogy a lengéscsillapítók is egész jól elterjedtek a rollerekben, pedig a kezdeti időben a lábbal hajtós elődöknél nem volt része. Sőt, az első elektronikus rollereknél sem.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #29662 üzenetére
Értem a logikád, ha szerintem merev talpú cipőben nehézkes szaladni, akkor egyből futócipő az ajánlott.
És ha választani kellene, akkor inkább rúgok bele a cipővel az aszfaltba, minthogy amiatt essek pofára, mert a merev talpú munkavédelmi cipőben nem igazán lehet futni.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #29660 üzenetére
Ezeknek a munkavédelmi cipőknek a talpa úgy lett megalkotva, hogy a talaj felől jövő mechanikai behatásoknak ellenálljon, pl. raklapból, deszkából kiálló szög ne fúródjon a viselője lábába.
Emiatt a merev felépítés miatt gyors járásra, futásra nem ideális. Pedig aki állva közlekedik a rolleren, nagyon is jól jöhet ha ki tudja szaladni az esést, pl. kormányrúdtörés vagy hasonló helyzetekben.
Persze aki ülve közlekedik, az ilyen szituációban nagyjából rácseszett, így akár gumicsizmában is rollerezhet, nem tudja kiszaladni.
Többieknek ajánlott lábbeli választásnál erre is gondolni. -
d@vee
őstag
válasz
alphamooncam #29653 üzenetére
Miindent elkövetnek csak hogy ne kelljen rendes sisakot felvenni.
Utoljára akkor volt ilyen a fejemen, amikor csőszerelő voltam kinnt németországban, tipik építkezős/gyárlátogatós sisak, full ugyanez a tekerő volt rajta hátul -
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #29655 üzenetére
Nem fogok vitatkozni, de hidd el, hogy kényelmes. Azért van a tekerő, mert mm-re nincs senkinek ugyanakkora feje.
-
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #29650 üzenetére
Nekem is van ilyen tekerő gomb, ezzel pont hogy fixálom a sisakot, hogy ne mozogjon. Mondjuk nekem a full face nem esik le
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
alphamooncam #29650 üzenetére
Én csak megrendeltem eMagról, nem érzek vele ilyen problémát. A gombot beállítottam optimálisan, hogy szoros se legyen, túl laza sem. Ezt a lefordítást nem tudom most ellenőrizni.
Kényelmes, könnyű, semmit nem gátol a látómezőben, meg is lehet róla feledkezni, hogy bármi van a fejemen. Nyilván vannak ennél komolyabb eszközök, de az adott célra elmegy. Kitapasztalt úton járok, ismerem az úthibákat, szoktam figyelni azt is, hogy megadják-e nekem az elsőbbséget, mert anélkül ugyebár mit sem ér, ahogy régen is tanították. Váratlan vészhelyzetektől persze én is tartok, próbálok odafigyelni.
Igaz, hogy kedvelem a bűnös 30-as beállítást a rolleren, holott ebben a kategóriában 25 km/h lenne a max. Pedig ez a kis tartalék jól jön sokszor.
Itt van egy videón a kinézete, ha érdekel valakit:
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #29637 üzenetére
A motoros rendőrök igencsak képzett motorosok, és nem szoktak úgy pofára esni, hogy arccal vegyék le az aszfaltot. Ellenberger egy random rolleres (meg eleve a roller kisebb méretű kerekei, az álló pozíció, stb.) sokkal nagyobb valószínűséggel igen. Magyarán ha már sisak, akkor védje az állat, arcot is. Persze a semminél több egy biciklis kobak is! Jó esetben az is megvéd a súlyos sérüléstől (legutóbb nekem is csak az oldala ért le).
-
Fifi
őstag
válasz
alphamooncam #29637 üzenetére
Bukósisakból ezt nézte ki vagy majd ehhez hasonlót szeretne.
Most azon filózunk, hogy valahol ki kellene próbálnia egy SEGWAY-NINEBOT Kickscooter MAX G2-t. Ha nem jön be, akkor ezt elveti. Ha viszont a használati élmény, lengéscsillapítás megfelel még az elvárásainak a Kaabo Mantis 10 Dual-hoz képest, akkor meg végig kell gondolni a pro-contra érveken.
Segway mellett szóló anyagi érvek pl.:
- 155eFt-tal olcsóbb, sőt MM-ban valószínű 0%-os THM-mel részletre is el tudnánk hozni
- nem kell rá kötelező biztosítás
- később a KRESZ változása után egy esetleges eladáskor szélesebb vevői körre számíthat -
Fifi
őstag
válasz
alphamooncam #29634 üzenetére
Lehet félreérhető voltam, de Tőle nem a bukóra, hanem másik rollerre várnék ajánlatot.
-
Silentfrog
veterán
válasz
alphamooncam #29618 üzenetére
Igen, a rendőrök elmondták a helyzetet.
Itt szerencsére sok a bicikliút , az egész városban van itt ahol történt itt nem volt. Nagyobb településeken ahol nincs bringaút ülön leválasztva az úttól ott tényleg puhatesűnek érezheti a rolleres magát a nagy forgalomba. -
Silentfrog
veterán
válasz
alphamooncam #29615 üzenetére
Egészségügyes voltam, és pont arra jött egy mentős civilbe. Látta ő is az esetet , mondta hogy jó nagyot repültem és hogy bevertem e a fejem. Mondtam neki picit, mivel a hátamra estem a hátizsák vastagsága miatt nem vertem oda nagyon . Azt mondta fejsérülésnél ha sisak is van az ember fején egy ct, röngten akkor sem árt.
2 perc alatt kint voltak a mentők, a rendőrök kb 20 perc alatt értek ki.
Bevittek fekve nyakmerevítővel, hordágyon. 4 órán át nem lehetett mozdulni amíg nem jöttek meg az eredmények.Ment a sürgősségin hátul a rolleresek fikázása, mert hogy nincs jogsijuk , mert hogy mennek mint az állatok.
Mondtam hogy most ép házhozszállítással foglakozok, igy van jogosítványom és nem elestem hanem elütöttek, akkor is elcsaptak volna ha bicajjal megyek.
Utána kedvesek voltak már.
Jól vagyok , fáj mindenem, de megvagyok , köszönöm a kérdésed. -
wanted5
őstag
válasz
alphamooncam #29571 üzenetére
Hogyne lenne értelmezhető. Remélem az megvan, hogy a bömbi mit jelent (4 kereke van, autó, de nem BMW).
És pont a napokban járta be a teljes magyar médiát, hogy meghalt a színésznő gyereke, mert az okos valószínűleg ezzel a felfogással közlekedett:
Az milyenmá hogy azért menjek már lassabban az úton, hogy észrevegyék, hogy jövök...Nem a jármű típusa a lényeg, hanem hogy mi van a fejben
-
wanted5
őstag
válasz
alphamooncam #29560 üzenetére
Biztos ezt gondolta a bömbis is, aki 130-al csapódott a másiknak. Hiszen az a dolga a többi sofőrnek, hogy észrevegyék, akkor miért nem adtak neki elsőbbséget?
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #29560 üzenetére
Azt is írhattad volna, hogy nincs kedved lassítani, majd lesz ami lesz!
Neked az a pár másodperc fontosabb, mint magad vagy mások épsége. Majd a passzív védőfelszerelések megóvnak attól, hogy elcsapjon egy jármű. És ha neked van elsőbbséged (legalábbis úgy véled), akkor nem is eshet bajod.A feltöltött rolleres videók alatt olyan gyakran olvasni, hogy a bírósági véleménnyel szemben az áldozat meg van győződve arról, hogy amúgy neki volt elsőbbsége.
Ez is olyan volt: https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_29409-29409.html -
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #29406 üzenetére
Nem azt írtam, hogy járműt váltva megváltozik az emberek reakcióideje, hanem hogy kevés lesz a reakcióidő. Az időablak szokott kevesebb lenni, az az idő, amíg lehetőség van reagálni.
Egy rolleres sokkal kisebb felülettel rendelkezik, emiatt általában nehezebben észrevehető, mert jobban beleolvad a környezetébe mint a nagy homogén felülettel rendelkező járművek. Illetve méretéből adódóan könnyebben takarásba kerülnek.
https://t.me/ScooterGore/18388Sokkal szűkebb helyről előbukkanhatnak, olyan váratlan helyekről (pl. 2 kocsi közül), amire mások nem számítanak.
Autósokhoz képest a többi közlekedőt is általában sokkal szűkebben közelítik meg (pl. gyalogost, kutyát sétáltatót). Ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy kevesebb idő maradjon lereagálni az adott szituációt.Nem elég pusztán szabályosnak lenni, tudni kellene a többi közlekedő fejével gondolkodni. A sebesség növelésével ennek esélye is csökken.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #29305 üzenetére
Egy menetrögzítő kamera, és egy akció/sportkamera célközönsége teljesen más.
Meglehet, de az a fránya fizika attól még ugyanúgy érvényes mindkettő fajta kamerára...kb. annyi, hogy le lehessen olvasni egy rendszámot
Na ebben viszont mindig szembe fog jönni a fránya fizika, és keresztbe tesz. Belinkeltem ugye azt a "kamikaze" autóst (az első dashcam "élményem", miközben egyébiránt nem is tudtam arról, hogy van kamera a kocsiban, amit éppen vezettem, utólag mutatta csak a tulaj): ki lehet kockázni a felvételt, de az ég világon semmi nem látszik a rendszámból.Ha nem csinálom meg a kitérő manővert, és mondjuk leviszi a tükrömet, de elhajt, semmi bizonyítékom nem maradt volna ellene. Szerintem erre (lélekben
) fel kellene készülnöd, hogy ha balesetnél bizonyítékként kéne használni, pont hogy a lehető legjobb minőségre lesz szükség... Ez a "csak le lehessen olvasni a rendszámot", főleg éjjel komoly kihívás ám!
Nem kell 4K, "csak" egy olvasható rendszám? Többek közt attól lesz olvasható, hogy van elegendő képpont, ami megmutatja. Persze önmagában még nem elég hozzá. Sok fps is azért jó, mert kevesebb lesz az elmosódás... cserébe persze rövidebb kell legyen a záridő, azaz több fény kell, ezért éjszaka még problémásabb lesz használható felvételt készíteni. Aztán haza tudja vágni még a tömörítés is a dolgot, hiszen nem pillanatképek sorozata a videó: képkockánkénti részletgazdagságot a minél nagyobb bitráta tud visszaadni... meg is érkeztünk oda, hogy jobb eséllyel kapsz olvasható rendszámot egy "high-end" kamerán (akár dash, akár akció), mint belépő szintű akármin. Abszolút szituációfüggő, hogy lesz-e olvasható rendszám adott kamera felvételén: keress kifejezetten dashcam teszteket, ha ez érdekel, ki szoktak rá térni. Igenis nagyfelbontású, jó képminőségű kamerák kellenek, hogy minél több helyzetben legyen olvasható rendszám. Én anno egy Viofo-ra szavaztam, mert nekem annak tűnt a legjobbnak a képminősége az általam keresett ársávban: szerencsére élesben még nem kellett kihasználnom, nem volt balesetem, néhány kretént szoktam csak "megörökíteni," vagy neccesebb szituációt, mint ez is (hiába a mackósajtja... hiszen annak van elsőbbsége, akinek megadják = beleálltam a fékbe időben). Ha csattanás van, és nem cserbenhagyásos, akkor pont tökmindegy, hogy NEM látszott az illető rendszáma, hiszen mondjuk oldalról érkezett, a felvétel bizonyítja, pontosan hogy alakult ki a szituáció...
(Kivéve, ha mondjuk hátulról ütnek el, ezért is van divatja a dupla kamerának, motoron is.)
hányingerkeltő remegésgátló
Pedig ha lenne benne (főleg ha optikai), az pont javítaná a rendszámok olvashatóságát is, hiszen nem egy ugráló elmosódott képet kellene a szenzornak rögzítenie, hanem élesebbet (akár úgy is, hogy hosszabb záridővel dolgozik, tehát több fényt tud hasznosítani, nem egy "zajtengert" vesz fel). Amúgy a linkelt teszt videóban van egy pillanat, amikor lekapcsolja a fényszórókat... Hát nagyon ergya lesz az összes kamerának a képe. Értelemszerűen nincs fény, nincs fényképezés. Nagy erősítéssel meg csak nagy zajt lehet felvenni. Ehhez képest, ha ki tudnád tartani stabilan, akkor lehetne csinálni értékelhető képet, kevés fénynél is... -
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #29305 üzenetére
"Tele van a YT sisakkamerás felvételekkel, ezek szerint akkor mindenki hülye, aki nem mellkaskamerával dolgozik."
Lehet mindenki hülye, ezt nem tudhatom. Viszont ha az is, nincs ok-okozati összefüggés, mert nem attól lesz hülye vagy nem hülye, hová teszi.Én arról beszéltem, milyen kialakítású kamerák kevésbé hajlamosak rezgésre (sík a csővel szemben), és hogy a személyen minél közelebb a gerinchez kisebb a kilengés, a rezgés. Tőle távolabb, pl. a sisakon nagyobb.
Lehet egyet nem érteni ezekkel a kijelentéssekkel, de akkor indokold meg miért nincs így.
Van egy 10 éves, kisebb méretű mobiltelefonom (Samsung Galaxy Alpha), azt ritkán magammal viszem és a szélkabátom felső zsebébe helyezve videókat készítek. Rendszámokat simán le lehet olvasni, remegés sem zavaró. Kormányra, vagy alacsonyabban a kormányoszlopra szerelve már problémás volt a rázkódás.
-
Tibee86
nagyúr
válasz
alphamooncam #29299 üzenetére
Nem elég. Max pár percet mennek ezek akkumulátorról.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #29299 üzenetére
Abszolút nem, az csak arra van, hogy amikor elveszed a tápot, kikapcsoljon.
Magában nem használható semmire, ezek ilyenek: autóba való, mondom.
(Parkolási módban sem ebből táplálkozik, hanem az autó rendszerét szívja:
ha nem lenne benne valami védelem, hogy leálljon, simán lemerítené idővel.
Pl. nézi, mennyi a feszültség. Ha alacsony, nem jár a motor, majd ha nagyon
alacsony, akkor abba kell hagyni a felvételt, beinduljon az a motor másnap.)A vízállóság nem csak azért fontos, mert esőben rollerezel: bármikor elkap.
Nem szerencsés olyasmit felkendácsolni a sisakra, ami nem oda való.
(Kábelt véletlenül sem fogsz rákötni, habár volt nekem vezetékes headset,
végülis elviselhető volt, de maradjunk annyiban, hogy kényelmesebb a BT.
Csak a vezeték nélküli betáplálást még nem találták ki, "nagyobb távokra",
tehát kénytelen vagy egy li-ion akkut tartani a fejed mellett közvetlenül.)
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #29296 üzenetére
Közben megtaláltam a használati utasítást.
Azt írja a 240mAh , ami nem tudom mire elég, de a leírás szerint a belső akku csak felvétel lementésére való, ami probléma lehet.
Szóval, most nem tudom mire elég ez a 240mAh-s akku, elég-e egy kétórás felvételre.
[link] -
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #29292 üzenetére
Ahogy az előttem szóló írja, ilyesmi autóba való, ahol van betáplálás...
Eleve nem vízálló, szóval kétkerekűre necces (van motoros dashcam),
de ha bírná is az időjárást, akku akkor is kell hozzá. Akciókamera lesz,
amit szeretnél, beépített akkumulátorral, az mehet sisakra is akár.
Vázra rögzítve átveszi eléggé a rezgéseket, különösen szar a hang.
De természetesen vázra rögzítve be lehet kötni neki tápot is, ha kell... -
Tibee86
nagyúr
válasz
alphamooncam #29292 üzenetére
És a kábelt hol vezeted el a powerbankhoz?
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #29190 üzenetére
Egyébként a 10"-os kerekű (pontosabban felnijű) robogókat szokás megköpködni, hogy "kis kerekűek", és hát a Hungárián azért van is min aggódni, olyan kátyúk vannak, meg a nyomvályúk nekem még a 12"-os (felnijű) Majesty 250-esemet is durván megvezették.
Madisonom 13" (felni) már egy fokkal jobb, de sokan még azt is kicsinek tartják, és ilyen SH300, meg rendes motorkerékpár kerék alatt nem mernének közlekedni... Ehhez képest ugye az Adventure 12"-os kerekei valóban aprók, ahol a felni 8". A City ennél továbbment, hiszen 15"-ba belefért a 10-es felni, tényleg robogó jellegű, bár ahhoz képest "virsli" gumi.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #29171 üzenetére
"Miért kéne nekem vagy másnak, akik felelősen gondolkodnak ..."
Mondja ezt az, aki 50-nel, 60-nal vagy mennyivel száguldozik egy átépített, apró kerekű lélekvesztőn városi körülmények közözött.A balesetek zöme figyelmetlenségből ered, ami a nagy sebességből velejárója, mert nincs idő minden részletet idejében felmérni és megfelelően lereagálni. Egyetlen protektortól sem sikerül gyorsabban észlelni a veszélyforrást.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #29162 üzenetére
Azzal az egy "ellenérvvel" egyet tudok érteni, hogy ez egy tévedés:
"Egy elkerülhető baleset az államnak sokba kerül."
A sisak semmilyen baleset elkerülését nem segíti, kizárólag a már
bekövetkezett baleset következményeinek súlyosságát csökkenti.
Ha valaki akkora kretén, mint (statisztikailag) a holland biciklisták,
hogy ha már kötelező a bukó, hát elkezdenek veszélyesen menni...
ehhez nem lehet mit mondani. Ott még füvezni is lehet sok helyen.Poci: "Azok mégis hová tennék a sisakot egész nap?"
Nem tudom hallottál-e a bérelhető robogókról. Igen, SMKP, igen a
sisak kötelező, és nem, nem kell sajátot vinned egész nap, mivel a
szolgáltatás része, hogy jár hozzá. (Higiéniai szempontból persze
egy kicsit para, hogy egy steril hajháló véd meg, dehát ez van, nem
kötelező bérelni, kedvenc fordulatod, hogy időben el kell indulni.)
Szerk: egyébként egyáltalán nem biztos, hogy baj, ha megszűnik a
bérelhető rollerek rendszere, nyilván nem véletlen tiltják be itt-ott... -
Kikike
tag
válasz
alphamooncam #29165 üzenetére
Aha, tök jogos. Szerintem a dohányosokat sem kellene ellátni. Meg a sok hülyét akinek az a szórakozása, hogy síelget. A dohányos rollereseket meg egyszerűen agyon kéne lőni, hogy ne szenvedjenek.
Az elmúlt hetekben merült fel a kötelező sisakviselés a kerékpárokon. Én is azok közé tartozom, aki (bár nem hordok de) támogattam volna a kötelező bukót. Aztán elég sok és érdekes érvet is felhoztak a kötelező sisak ellen. Esetleg érdemes ráguglizni. Jelenleg inkább semleges állásponton vagyok. Tényleg nem fekete/fehér a kérdés.... -
Tibee86
nagyúr
válasz
alphamooncam #29162 üzenetére
“OK ! Ne legyen kötelező a sisak, de akkor ne kaphasson ingyenes eü. ellátást baleset esetén, fizesse zsebből - már ha túléli.”
Igen, meg aki dohányzik az fizessen több tb-t, mint aki nem. Igazából az autós is, a motorosok meg főleg, mert jobban meg tud sérülni egy balesetben, mint aki sétál és elesik, stb stb.
“Pont az a rétege a lakosságnak, akinek nem futja kocsira csak rollerre nem fizet be, ( vélhetően a családjával együtt sem összesen) annyit a közösbe, amennyibe az ellátása kerülne.”
Nem gondolnám, hogy a többség aki rollerezik annak ne lenne autója. De teljesen lényegtelen is, tb-ra befizet az ember 20-30-40 év alatt annyit, hogy bőven kifutná az az ellátás.
Állam bácsit mindjárt elkezdem sajnálni, alig jut nekik valami. -
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #29165 üzenetére
"A nem rollerezőknek (is) kell jelenleg fizetni annak a felelőtlen rolleresnek az eü ellátását, kiesett jövedelmének egy részét, segélyét eü. biztosítási alapból, aki nem viselt kobakot, amikor balesetet szenvedett."
Nem veszed észre a visszásságot! Előbb még arról volt szó, hogy annak már nem kell EÜ ellátás, hanem pap kell, aki sisak nélkül elesik.Nagy sebesség mellet, őrült mód közlekedve, önhibájából ha valaki "kobakban" összetöri magát, akkor már legyen ingyenes számára az EÜ ellátás, csak mert sisak volt rajta?
Viszont aki kis sebességnél minimális sérülést szenved, de nem volt rajta sisak, annak magának kellene állnia az EÜ ellátást? Még abban az esetben is, ha nem ő volt a vétkes?Ez lenne az elképzelésed?
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #29162 üzenetére
"Ne legyen kötelező a sisak, de akkor ne kaphasson ingyenes eü. ellátást baleset esetén, fizesse zsebből - már ha túléli."
Akkor inkább a szabálytalankodók ne részesüljenek ingyenes (állami) orvosi ellátásba, ne azok, akik betartják a szabályokat.A kérésed szűk látókörű. Ismét. Mert egy rendkívül szűk esetből indulsz ki, nem az egész rendszerből. Mihez kezdjenek azok a sisakkal, akik mondjuk lekésik a buszt, és mennének 2 megállót a bérrollerrel? Azok mégis hová tennék a sisakot egész nap? Reggel pakolják be magukkal, mert lehet napközben egyszer kelleni fog? Az egész bérroller hálózat bedöglene. Sokan nem is bánnák, mert jelen formájában, amikor többségében turisták használják úgy nem ideális. De nálunk, Győrben a peremvidékeken is egyre több van belőle, és autóval nem rendelkező fiatalok is egyre jobban megkedvelik.
Ha a balesetveszélyes rolleres közlekedés mellett kampányolsz, akkor kampányolj inkább a 20 km/h sebességlimit mellett. Azzal sokkal több balesetet meg lehet előzni, mint bármely protektorral. A sisak általános kötelezetté tételével pedig a rollerezők számát csökkentenéd drasztikusan. Ha csökken a számuk, akkor azon emberek száma csökken, akiknek normál infrastruktúrára van szüksége. Kontraproduktív a folyamat.
-
válasz
alphamooncam #29162 üzenetére
Ne legyen kötelező a sisak, de akkor ne kaphasson ingyenes eü. ellátást baleset esetén, fizesse zsebből - már ha túléli
Az EÜ ellátás lényegében csak azoknak ingyenes, akiknek nincs semmilyen bevételük ÉS a területileg illetékes önkormányzat szociális osztályán igényli. A nyugdíjasnak sem teljesen az, mert évtizedekig fizette a TB-t. Nekem speciel havi sok tízezer forint a TB.
-
válasz
alphamooncam #29154 üzenetére
de bukósisak kötelezővé tétele fontos, ellene kampányolni szerintem butaság.
Pontosan! Annyi kényelmetlenség van az elején, hogy leméri az ember a koponyája kerületét az alapján kiválasztja a méretet-az enyém M57-58 ,még új a sisak szorít. De rövid időn belül felveszi a koponya alakját, és a következő 5-6 évre kényelmes és biztonságos lesz. Koppantam már én is kobakkal a betonon, csak annyit érzékeltem belőle hogy kicsit koppant a sisak, sérülés nem történt. Ez még 2019-ben volt a Kugoo S1 Proval.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #29154 üzenetére
"Nem tudom mire gondoltál, amikor ezt leírtad, de Bp.-en, nincs olyan hely ahol ne lehetne autóforgalomra számítani."
ÁLLÍTÓLAG Pesten kívül is van élet!
Én például nem tudom mi van Budapesten, de biztosan nem kellene a nem pestieket olyan szabállyal sújtani ami a pesti viszonyokon alapul!
-
válasz
alphamooncam #29022 üzenetére
Ha 12V-al mennek a ledek (valószínüleg sorba kötött 4db lesz) akkor 9,6~10V körül kezdenek pislákolni. Ha rossz a konverter akkor kb ennyit kell mérjél. Ha 12-14V jön ki akkor a led panelel van a gond.
-
válasz
alphamooncam #29020 üzenetére
Multiméterrel a lámpa betápjánál rámérsz, terhelve, terheletlenül.
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #28988 üzenetére
"Elszállt, elhalványodik, pislog a LED visszajelzőm, a többi meg nem működik a 12V-os rendszeremben - irányjelzők, kürt - , így nem nagyon merem használni a gépest."
+ féklámpa sem.
Aludtam rá még egyet.
Előző javításkor hasonló hibával, miután kihoztam szervízből úgy tájékoztattak, hogy nem lett cserélve semmi, minden OK.
Kérdezném a szakikat, hogy okozhat-e ilyen hibajelenséget, ha nem működik megfelelően a 12V DC-DC konverter.
Hogy lehet ezt ellenőrizni, kizárni (?) hogy ez-e a hibás alkatrész.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #29012 üzenetére
Félreérted. Ha gagyi menetrögzítőt veszel, lehet, hogy 1 év múlva már berohadt a polcon az egész, és hiába volt olcsó, ha veheted az újabb adagot. A Loctite meg lehet, hogy drága (relatív), de évekig működőképes marad, újra és újra felhasználható, amíg el nem fogy.
Meg hát egy idő után az asszony is ferde szemmel nézne rád, ha a rollerre kenegeted a körömlakkját, mondván, az ingyen van: nincs ingyen az sem, ő is boltban vette. Igen, tudom, hogy nem kell belőle sok egy egy alkalommal, épp ezért jobb befektetés minőséget venni, végig probléma nélkül használni, mint pár helyettesítőt kidobni, mire találsz belőlük olyat, ami beválik. Ha bevált valami, akkor nincs gond, oké, használd, de 3K-s "beruházást" nem érzek akkorának, hogy érdemes legyen ezen agyalni. Szerintem.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #29009 üzenetére
Úgy látszik nem olvastad tovább, rád nem ez vonatkozik, hanem...
"Az már a DIY magasabb szintje, mikor az alkatrészeket gyártatod,
bár mindig csodálattal néztem azokat, akik ezt meg tudják oldani."Megjegyzem, amilyen kotlák szarokat kihoznak a kínaiak gyárinak,
annál még én is különbet tudok hegeszteni: néha tényleg botrány...
Nyilván mert ha egy pötty megfogja, akkor az örök élet + 1 év LOL.
Ha meg rendesen körbehegesztené, ahhoz több anyag kellene.Ui: Mad Max Kugoo hátulja alakul. A sárvédő még nincs kialakítva,
de maga a hátsó idom már egyben van, és amikor a helyére megy
egy diszkrét kattanással, az priceless: persze ha megtervezem és
legyártatom az alkatrészt, az más, de kevésbé barkács szerintem.
(Nem mintha fémmegmunkálási barkács fétisem lenne, dehogy, de
az sem rossz, amikor a nyers vasanyagból csak összeáll valami...)Amúgy vannak egészen "elborult" (nohiszen: orosz) videók, ahol a
fószer komplett rollert épít a "semmiből". Rengeteg esztergálással!
(Persze ott kezdődik, hogy occó hoverboard motorral kezdi, abban
viszonyt tengelyt kell cserélni, és a komplett tengelyt legyártja.
Amennyi műhelytechnika, és munkaóra van mögötte, lehetett volna
vmi normálisabb motort is belerakni. De ez ilyen. Az építés öröme.)Bár ha már magamnak építem, hagynék helyett normális akkunak...
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #29003 üzenetére
Azért ne menjünk már egy bizonyos szint alá... NEM tenném az életem
egy körömlakkra. Ha nem akar 3K-ért megvenni egy célszerszámot, itt
gondolok egy szaros Loctite 243-ra, ami egyébként nem is szárad be...
(Évekig használtam egy nagyobb kiszerelésűt probléma nélkül, ez van.)
Szóval ha ez sok, akkor lehet szervizbe menni, ahol rárakják. Többért. -
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #29001 üzenetére
Ha van a családnak női tagja, elkérheted a körömlakkot is, az is jó lesz ingyé
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #28991 üzenetére
Én mindent is forrasztani szoktam, az a biztos... kivéve pl. a motor
csatlakozót, mert az nagy áramot visz, így csavarozva a biztosabb
meg hát azt gyakrabban szét kell(het) húzni. Az a baj a szép, meg
rendezett vezetékezéssel, hogy gondos tervezést igényel, és nem
nagyon módosítható menet közben: az ilyen módosítások adják a
káoszt. Ha mondjuk felhúzol egy többeres kábelt a kormányba és
később kiderül, hogy kéne még 2-3 ér, az nagy érvágás. Ha érted.Nem feltétlenül lesz jobb a vastagabb vezeték. Már ha elfér épp...
Az elvezetés + rögzítés a kulcs. Illetve ahol mozog a cucc, ott oké,
jobb lehet több réz, ám alapvetően úgy kell elrendezni, akár védő
csővel, hogy ne legyen lehetősége se megtörni. Semmi nem bírja,
hosszú távon, ha hajlítgatják (legyen akármilyen jó szilikon kábel).A DIY megoldások legtöbbször tákolmánynak néznek ki. Azok is.*
Ettől még lehet egy atombiztos tákolmány, amin ugrálhatsz, sem
fog szét hullani. Túl kell méretezni, a kis kínai fölé, és úgy jó lehet.*: még ami a végén szép is lesz, az is kb. megismételhetetlen úgy,
mivel általában nem CNC-vel készül, hanem olcsón, barkácsolva...
(Valamiért amúgy magában ez az építés is lehet szórakoztató...)
Az már a DIY magasabb szintje, mikor az alkatrészeket gyártatod,
bár mindig csodálattal néztem azokat, akik ezt meg tudják oldani. -
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28994 üzenetére
Sose voltam loszallito, lovas versenyzo vagyok ma is, csak idonkent rakenyszerulunk, hogy magunk is besegitsunk a szallitasba, koltseghatekonyseg okan. Amugy nem beszoltam, csak a maga hsz-einek a 90%-a arrol szol, hogy miket buheral hazilag a szerencsetlen rolleren, a masik fele meg arrol, hogy nem tudja hasznalni. Erre irtam, hogy talan olcsobb, biztonsagosabb es idotakarekosabb lenne olyat venni, ami megfelel az elvarasainak .
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #28984 üzenetére
Csak annyit, hogy az aliexpresszen kb negyede áron kapsz ilyet.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28991 üzenetére
Szerencse, hogy nem mas baja lett, amikor az autokat akarod leelozni a lampanal, lett volna jo nagy dugo a Lovasar utcanal. Ebbol nekem az a tanulsag, hogy Trabantbol nem lehet Ferrarit csinalni hazilag, erdemes azt megvenni amire szuksegunk van es nem hazilag bacogatni, mert a gyartok sem hulyek, azert annyi az az annyi, mert annyit tud. Ezert gyartanak kulonbozo modelleket kulonbozo aron. Es hidd el, nekik olcsobban kijon, mint hazilag buheralni . Amugy sok sikert!
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #28988 üzenetére
Ez az a 12V rendszer, ami pár hónapja készült? Mi mehetett félre rajta?
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #28986 üzenetére
De oda belülre meg nem kell vízálló sztem.
De amúgy botrány mennyi hely van (vagyis nincs), szinte össze gép ilyen.
Legjobb megoldás ha vezérlő kimegy a kormány oszlopra és akkor dobozban marad hely. Wolf king gt is így van... Egyel jobb ott a helyzet, de itt meg tele tömték akkuval a taposót -
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #28984 üzenetére
Julet csatlakozó elég kéne legyen. Hacsak nem tengeralattjáró a cél
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28927 üzenetére
Utolso off, de nem tudom kihagyni, bocs mindenkinek!:-) Ez volt az eddigi legnagyobb baromsagod:-)) A Nemzeti lovarda soha nem volt az ugeto, az ugeto helyen most az arena bevasarlokozpont van, a nemzeti lovarda pedig ott ahol eddig is volt:-) Egyebkent a magyar lovasszovetseg is a Nemzeti lovardaban van es evente sok nemzetkozi versenyt is rendeznek, 8 eve ujitottak fel kb, szemelyesen Orban adta at:-)))) Ugeto mi???
-
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #28927 üzenetére
Nem akarok senkit bántani, de ez már az OFF OFF-ja....
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28901 üzenetére
Ez mar nagyon off, de megint nagy butasagot sikerult leiirnod . A Lovasar utca vegen van a Nemzeti lovarda hatso bejarata, szemben vele meg a rendorsegi lovasezred bejarata, naponta nagyon sok loszallito jon es megy ott
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28903 üzenetére
de akkor miert nem a magad kamuit filterezed?? Tudod.. amikor olyanokat irsz, hogy mi azt mondtuk, hogy....stb, aztan pedig nem
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28897 üzenetére
Meg egy javaslat, de ez mar tenyleg aprosag. Senki nem hulye itt, ha a valasz gombra boksz, nem kell bemasolnod mindig az elozo hsz-eket, mert nagyon hosszu es ertelmetlen.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28897 üzenetére
,, soha nem is volt semmi közöd semmilyen gépjárműhöz, nem ez a szakmád" . Hat ez a nagy bajod, kb 100 ezer km-t lenyomtam kamionnal is amiken lovakat szallitottunk, nagyon bosszantott volna egy uleses rolleres banya, aki miatt fekezni kellett volna
Most rollerezek is , mert praktikus arra, amire valo!
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28886 üzenetére
"Nincs értelme azon vitatkozni, hogy kinek jó nem jó a Kukirin."
Ez egy szakmai fórum. Illene azért tisztázni, kinek lenne ildomos ajánlani, és milyen feltételekkel, milyen kiegészítésekkel. Ehhez az egyezséghez viták révén jutunk el. És remélem eljutunk!
Lehet ajánlani ezeket a Kugoo, KuKirin gépeket, - írtam már többször is - megvan ennek a piaca. Aki szeret szerelni, érti is mit csinál, vagy van egy jó szerelő ismerőse és első útja hozzá vezet. Be kell árazni ezt is.
Utána is ésszel használja, mert egyes konstrukciós hibák jószerivel javíthatatlanok.
És nem szabad pusztán a "látvány" és a marketingesek által kreált hamis gyári paraméterek alapján dönteni, a valóság néha mást mond.
És persze ott van a tartósság, melyben a konkurenciához képest fele vagy negyed annyit vállal.
https://www.kugooscooterusa.com/pages/warranty
https://www.kugooescooters.com/pages/warranty-policy
Akkumulátor 6 hónap garancia, Motor 6 hónap garancia, Vezérlő 6 hónap garancia, Töltő 3 hónap garancia, Kijelző 3 hónap garancia.Nem csak a vásárlás pillanatában kifizetett összeget kell nézni, hanem hogy 1 év múlva mit fog érni.
Az ilyen és ehhez hasonló üzletpolitikával rendelkező cégek (pl. akik gyenge klónokat értékesítenek) piactorzító hatásuk van. Telítik a piacot olcsó, megbízhatatlan működésű, balesetveszélyes szarokkal, amit végül a rolleres társadalom egésze fogja megszívni.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28886 üzenetére
Mivel ugy erzem, hogy ram celoztal, helyesbitenek par csusztatasodat. Soha nem mondtam( mondtuk) , hogy nem lehet. Azt mondtuk, hogy nem arra lettek kitalalva. En peldaul lovagolok, de 2024 ben a lovasok sem a loval jarjak a vilagot, hanem erre alkalmasabb eszkozokkel, a lovakkal sportolunk. Arrol mar ne is beszeljunk, hogy te nem olyan helyekrol beszeltel, ahol nincs tomegkozlekedes, hanem az izzadt tomegkozlekedok szagarol, mikozben te egy atalakitott tolokocsival akarsz az autok kozott baleseteket provokalni. A szerszamgyujtogetesedrol csak annyit, hogy van aki annyi ido alatt, amig te egy rollerbol egy autok kozotti kozlekedesre teljesen alkalmatlan cuccot osszetakol, azalatt 10x annyi penzt keres a munkajaval es nem vesztegeti az idejet ilyenre, inkabb vesz egy robogot, vagy esetleg egy autot. A csaladodat pedig oszinten sajnalom, ha a ferfiak olyan allapotban vannak, hogy meg egy villanykortet sem tudnak kicserelni
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28872 üzenetére
Igazad van. Zöngés és zöngétlen hasonulás magyar nyelvnél jellemzően csak szóban használatos, írásban nem. (Vannak nyelvek, pl. a török, ahol írásban is hasonul.) Késő van már, néha becsúszik az ilyen baki.
-
válasz
alphamooncam #28797 üzenetére
Látod mondtam én neked, hogy nem kell az agyonra túlárazott Shimano fékbetét.
Nagyon jó ez az 1000.Ft os betét is, nálam bringán 200.as tárcsákkal úgy fog mint a satu! -
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #28799 üzenetére
Nyakát már megvarrtad? Az gyári állapotban is hajlamos kiszakadni.
A többi miatt nem igazán aggódom a felépítését tekintve.
Ha összecsuklik az eleje, elég, a többi miatt nem is kell már aggódni... -
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #28797 üzenetére
Ilyenkor azért elkezdenék azon gondolkodni, hogy egész biztos erre
az igénybevételre van-e méretezve a váz? Tudniillik stoppie-zás egy
sima megállásnál 2 ujjas fékkel: oké, hogy kibírta, de még hányszor?Természetesen nem vagyok a fék tuning ellen, kellhet, ám ha ezután
még tovább nő a tempó, és még digitálisabb a vezetés, az necces.Ui: vicces márkanév. Risk = kockázat. Majdnem mint az LSL bukó...
(Bár utóbbi csak egy magyar szóvicc, globálisan nem értelmezhető.) -
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #28711 üzenetére
Külföldi rolleres forumokban is az a téma, hogy "csak ne lg legyen" a pakk
Közösség is kezdi megérezni ezek szerint.
Nekem volt épített pakk lg és Samsung is, szinte azonos paraméterekkel. Nem láttam difit pedig okos bms volt rajtuk -
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #28702 üzenetére
Első körben nincs mit tennem, mert van egy 1 millás rollerem rossz akkuval.
A 28Ah-t nem sokkal olcsóbban lehetett volna megépíteni, ezért döntöttem a 40Ah mellett és az okos bms is nagy előrelépés lesz. Így tudni fogja a kb. 100 km-t akkor is, ha nem 25 km/h-val megyek.DigitXT: az 1000 EUR nagyon jó ár, a Naminál 2000 EUR ugyanez az akku, nem okos bms-el és nem ilyen cellákkal. Aki építi az az egyik legnagyobb név a szakmában, bízok benne, nagyon sok akkut épített már.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #28702 üzenetére
Nagyjából közismert, hogy ezek az akku építők gyilkos áron dolgoznak.
Cserébe ha minőséget, garanciát, számlát adnak, nincs ezzel baj! Néha
persze lemarad ez-az, olyankor kezdődik a pingvinezés. A nagy akku jó.Ha van rá pénzed, még jobb. Ha kitanultad a csínját-binját + van hozzá
felszerelésed, hogy harmadáron megépítsd az a legjobb: abban az lesz,
amit szeretnél. Garantáltan, úgy épül fel, ahogy szeretnéd, és ha javítás
merül fel (jó cellák, jó kötések, jó BMS esetén nem jellemző), megoldod.Csináltam már pár komolyabb pakkot én is, nem volt rájuk panasz.
Ilyen durvább rollerekben már az sem mindegy, mivel hegeszted össze.
(Rézzel pl. rengeteget lehet faragni a belső ellenálláson, de közvetlenül
nem hegeszthető. Ilyenkor jön a szendvics... De láttam, aki forrasztotta.
Utóbbiról úgy tudom nemigen tesz jót a celláknak. Szóval érdekes ez...)Ui: egy jó akkuval nem csak a hatótávolság nő meg, hanem a feszültség
is magasabb marad mindenkoron (nagyobb végsebesség), mivel kisebb
a veszteség, nem melegszik annyira, ezáltal biztonságosabb. (Nyilván az
is kockázat, hogy a gyári akku minőségét el kell érni. Néha nem kihívás.)Nekem az szokta baszni a csőröm, hogy "a nagy akku jó" elvén totálisan
kitöltik a rendelkezésre álló teret, távtartó nélkül dolgoznak, egymáshoz
ragasztják a cellákat stb. Néha gyáriban is. Sajnos... Márpedig ilyenkor a
különböző sorok közt a rövidzárlat egy zsugorfólián múlik. Ijesztő, na!
(Amikor ilyen megkeresést kaptam, elutasítottam. Csinálja így más.)
-
válasz
alphamooncam #28653 üzenetére
NUTT Y5.nek ilyen a kompressziós(roppantó) tüskéje olyan mint a MAGURA-nak, vagy az SRAM-nak, viszont a roppantó gyűrűje az meg olyan mint a Shimano BH59.é
De ahogy nézem a képed a ZOOM-nak is (majdnem)olyan a gyárija.
De nem ez a tüske végzi a légmentes tömítést(az esetek nagy részében) igaz a TEKTRO-nál van a tüskén egy O gyűrű de ott sem az tömít, hanem a roppantó gyűrű az zár légmentesen!
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #28653 üzenetére
Bakker, megtaláltam a roppantógyűrűt, csavarokkal, egy zacskóban...
Oááá!
P.s.: Nem baj jó lesz tartaléknak, meg megérkezett a tartalék (ajánlott) Risk fékbetét is.
-
válasz
alphamooncam #28645 üzenetére
azt a lila izét roppantó gyűrűnek hívják
amúgy Alin egy 10.es garnitúra egy 1000.res.
Látod jobban jártál volna a NUTT Y5.el, mert ahoz adnak mindent is! És fékolaj sem kell hozzá, előre fel van töltve a féknyereg, a cső is és légtelenítve is van, és a fékkarok is, csak letekered a végéről az alu kupakot, ráhúzod a porvédő gumit majd a zárócsavart és a roppantó gyűrűt és mehet is össze ennyi!
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28645 üzenetére
Azert a szorgalmadert es batorsagodert nagyon tisztellek
De remelem olyan helyen probalgatod, ahol nem kozlekednek masok!
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28530 üzenetére
Pont itt tevedsz, a rolleresek a mellekutakon szeretnek rollerezni, nem a buszsavban szivni a fustot:-)) Ezert rollereznek, kulonben felulnenek a buszra.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28523 üzenetére
Eu torvenyek lesznek, szerintem mindenkit erdekel, amugy eleg sok atment eddig a gorog javaslatokbol Brusszelben
-
válasz
alphamooncam #28515 üzenetére
Ez csak a hazai statisztika és nem tartalmaz olyan érdekes adatokat, mint hogy összesen mennyi ilyen jármű fut az utakon és azokhoz képest arányaiban mennyi a baleset! Ebben a formában az általad közölt számok elég félrevezetőek!
Nyugaton nyilván többen használnak ilyeneket, mert ott az anyagi körülmények is mások. [link] Idézem egy 2021-es (!) cikkből:
a motorkerékpárhoz képest az elektromos roller esetében 44-szer nagyobb a balesetveszély (az autókhoz viszonyítva ez a szorzó 22)
Hozzá kapcsolt hivatkozás: [link]
-
mwin
kezdő
válasz
alphamooncam #28510 üzenetére
Hozzá kell tennem, hogy egy ismerősömet a traumatológiára kellett vinni (más okból) és mondta az őt ellátó orvos, hogy a top 2 baleset az elektromosroller és a kutyaharapás.
Tehát rengeteg baleset van naponta rollerekkel, leszakadt állkapocs stb. Nagyon rémísztő volt a történeteket hallani. Valamit szabályozni kellene asap az biztos.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28490 üzenetére
Melyik nem kattintásvadász szennylap?
Ebből élnek. Mindegyik. A kattintásokból. A tartalom melletti hirdetések jövedelmezése is néha kattintás alapúak."Amiről tudom, hogy szemét, arra nem pazarolok erőforrást, ..."
Mármint mi szemét? A lap?
Legyen igazad!
De attól az újságíró még lehet normális ember. És ami ennél is fontosabb, az általa megírt cikk az lehet magas színvonalú.
Zách Dani 3 évvel ezelőtt még az index kötelékéhez tartozott (pontosabban a Totalcarhoz). Ez az írás gyenge lett. Gyengébb, mint a többieké. Ettől még nem lehet általánosítani, hogy a Telex az szar, vagy fordítva, ami a Telexen megjelenik, az biztosan jó. Ha ez a cikk változatlan formában egy másik lapban jelent volna meg, akkor is ugyanolyan gyenge lenne. (És nem a szerző gyenge, őt amúgy kifejezetten kedvelem. Talán csak túl kevés időt szánt rá, és a főszerkesztő is, aki engedte ebben az állapotban publikálni.)Számomra teljesen mindegy, mely politikus vagy mely szakmai szervezet embere tanácsolt egy jó ötletet, ami majd bekerül az új KRESZ-be. Nem az alapján fogom betartani a szabályokat, hogy aki javaslatként beadta, az milyen politikai ideológia megszállottja.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28485 üzenetére
Az ilyen hozzászólások bemutatkozásnak is elmennének. Ezekből kiderül ki milyen szűk látókörű, ki milyen buborékban él, így tájékozottsága is mennyire korlátozott.
"... a média csak arra való, hogy összezavarja az embereket, ..."
Pont erről beszéltem. Az ilyen elvakult hozzáállásról.Hiába mondod, hogy "Van ezen kívül egyéb forrás is, ..." ha közben ez a véleményed róla.
"... a jogszabályok a mérvadók, ahhoz kell/kéne igazodni."
De hát nem ez az egész lényege, hogy nincs megfelelő jogszabály?? Különböző gumiszabályokat alkalmaznak, és még csak nem is egységesen. Erről van szó, hogy most végre valahára létrehozzák a megfelelő jogszabályi hátteret. -
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28467 üzenetére
"Kormány szócsövét nem vagyok hajlandó olvasni, mint ahogy a faszbúkot sem nézem semmibe."
Facebookot nevű kanálisba nem merítkezel meg, az úgy rendben is van.
Viszont pártpolitikai, vallási és egyéb ideológiai irányzattól független társadalmi témában, mint amilyen a KRESZ módosítás célszerű lenne kitekinteni a saját buborékodból.Az ilyen semleges témák ideálisak a online lapok összevetésére. Például a Vezess.hu után az index amelyik legösszeszedettebben (és legpontosabban) foglalta össze azt annak a háttérbeszélgetésnek az anyagát, amit a minisztérium hívott össze.
Szeretheted mondjuk a Telexet, vagy az amúgy nagyra becsül Zách Dánielt is, de ez az írása elég gyenge lett. Nem csak a hiányosságok, hanem a pontatlanságok miatt. Legyen az bármelyik média, de makacsságból egy rossz anyagból tájékozódni az előttünk heverő jobbnál jobb lehetőségek helyett nehezen védhető magatartás.
-
válasz
alphamooncam #28480 üzenetére
Te mit tudsz felmutatni?
Nem megyek be közútra e-rollerrel a normálisan közlekedni akaró autósok közé feltartani a forgalmat. Majd, ha eddig eljutottál te is, akkor gyere vissza és folytatjuk!
-
válasz
alphamooncam #28478 üzenetére
Te már csak tudod, süt a válaszaidból a hozzáértés és a sok éves vezetési rutin.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28462 üzenetére
Mert lehet, hogy szerinte is legalább háromra lenne szükség, nem kettőre.
- Az elsőre vonatkozzanak a kerékpáros szabályok,
- a másodikra a segédmotoros szabályok,
- harmadik bár ne is léteznek! Azok elektromos meghajtású (nagy)motorok, csak azoknál sokkal veszélyesebbek.És persze a lista alatt vannak még a gyerek rollerek erősen limitált sebességgel (ami meg már a negyedik kategória, ami a gyalogosokkal egyenértékűek).
Valamint lehetnek olyan rollerek, melyek mozgáskorlátozottak szállításában segédkeznek. -
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #28462 üzenetére
Miközben belátható, hogy te már egy harmadik szinten nyomod.
Ha és amennyiben olyan lesz a szabályozás, nem kell leszel szabályos. -
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28451 üzenetére
28454 ben mar megeloztek, teljesen pontosan megfogalmazta a lenyeget.
-
ridiculous
aktív tag
válasz
alphamooncam #28451 üzenetére
Te viszont tagadod azt, hogy olyan e-rollerre is van igény ahogyan én használom az enyémet, közúti forgalomban, ponttól-pontig egyéb közlekedési eszköz igénybevétel nélkül.
Nem azt tagadja hogy nincs ilyenre igény hanem hogy nem erre találták ki.
A tiedet is bőven át kellett alakítani hogy alkalmasabb (így se alkalmas, majd idővel rájössz) legyen közútra viszont így már rollernak nem igazán nevezném, inkább hasonlít egy pimpelt mozgássérült járműre. no offense
Szóval te nem úgy használod a rollert ahogy a nagy többség szokta: állva
..és nem is ott használod ahol legtöbben használják és ahova szánva lett: járda, kerékpárút..de igazából ahogy te használod azt már nem lehet rollerezésnek nevezni.
Te egy kompakt elektromos robógóra hajazó járművé alakítottad a rollered, de attól még nem lett közútra való mivel nem erre lett tervezve.
Ahogy te használod az veszélyes rád és másokra is, nem okés 70 - el rongyolni egy ilyen eszközzel a kocsik között.
Az ilyeneket szabályoznám és büntetném nem azt aki 25 - el megy a kerékpárúton egy nagyobb teljesítményű rollerrel a kényelem érdekében.Én vitázni nem fogok leállni veled mint páran itt mert látszik hogy felesleges, nem bírod felfogni hogy kb. itt senki nem használja így a rollert ahogy te (vagyis még nem olvastam hogy valaki más 70 - el kocsik között csapatná egy ráheggesztett üléssel) szóval én már válaszolni nem igazán fogok ha reagálsz se, csak megosztottam a véleményem hátha megvilágosodsz.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28447 üzenetére
Nem vagy abnormalis, csak nem erted, hogy masok sokkal nagyobb tavolsagokra haszanaljak segito eszkoznek a rollert, mint amekkorakat te vegighuppogsz naponta:-))
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28442 üzenetére
,,A tied az egyik, az hogy a roller csak és kizárólag kiegészítője lehet a tömegközlekedésnek, és önállóan nem képes közlekedési igényt teljesíteni" Ezt en soha nem mondtam, csak a normalis helyzetre gondolok, amire a rollereket kitalaltak es hasznaljak. Termeszetesen veszhelyzetben lehet masra is hasznalni
En naponta jarok uszni , de soha nem mondanek akkora hulyeseget, hogy azert jarok uszni, mert ha egyszer lezuhan velem a repulo, vagy elsullyed a hajo, akkor tovabb eletben maradok a tobbieknel. Probald meg nem szelsosegesen (nem tudom a sajat helyzetedet) kezelni a rollert, hanem mint egy normalis rollert is hasznalo ember.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #28442 üzenetére
Így van. Nekem is tömeg és autós közlekedés helyett lett /volt. És ugye volt az, hogy akkor miért nem robogót veszek. Mert sok szempontból valid. Még valszeg az sem terül meg sosem, hogy roller drágább és fogyasztásban hiába jobb, sosem terül meg. De könnyebb (méret már nem mindig egyértelmű tán melyik előnyösebb) , nem büdös és jobban karbantartás mentes. Szerettem mindig szerelni, de nem volna már hangulatom olajat cserélni, tankolni, mit tudom én
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28435 üzenetére
Szerintem pont forditva lesz es azok szivnak, akik auto vagy motor helyett akarnak rollerezni. Az uj szabalyozasok pont azert jonnek letre, hogy a ,,zoldules" jegyeben minel tobben hasznaljanak e-rollereket azokra a tavolsagokra, ahol kivalthato az auto. Pont erre lettek kitalalva az e-rollerek, hogy egy mozdulattal osszecsukhato legyen es szallithato valodi kozlekedesi eszkozokon, vagy az auto csomagtartojaban. A promo videoikon is ezt mutatjak a cegek , nem azt, hogy valaki az autokkal akar a kiskerekuvel versenyezni:-)))
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28418 üzenetére
Nincsenek ,,nagyfiuk" a kozlekedesben:-))) Vannak hulyek es kevesbe hulyek es normalisak. Aki attol erzi magat ,,nagyfiu" nak, mert egy rollerrel tudja bosszantani a tobbi kozlekedot, az inkabb szanalmas, nem nagyfiu, sok komplexussal. Nekem van vadaszpilota baratom, aki betartja az 50-et a varosban es megsem kisfiu:-))
-
donbig
tag
válasz
alphamooncam #28430 üzenetére
A Telex cikket máshogy értelmeztem. Te azt írod, hogy mindhárom releváns paraméternek nagyobbnak kell lenni, mint a tervezetben. Én úgy értelmeztem, hogy vagy-vagy, tehát hiába kisebb teljesítményű, mint 1000W,ha papíron 30-at tud menni, akkor nagy teljesítményű, és közút. És szerintem itt a lényeg. Egy könnyű, 350W körüli, papíron 30-ra képes rollert autók közé kényszeríteni sztem veszélyes a rollerosokra is és az előbb írtak miatt az autósokra is.
-
kabalababa
tag
válasz
alphamooncam #28430 üzenetére
Akkor a Ninebot MAX G2 kicsi vagy nagy lenne?
"Kicsi: max 25 km/h, max 1000W, max 35 kg. Nagy: minden értéke nagyobb"
Ezek szerint kicsi nem lehet, mert a max. sebessége 35km/h
De akkor nagy se lehet, mert csak 450W ill. 24.3kg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A16 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Asus TUF A15 FA507NU - 15.6"FHD IPS 144Hz - Ryzen 7 7735HS - 8GB - 512GB - RTX 4050 -2.5 év gari
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged