-
PROHARDVER!
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
darvinya #71747 üzenetére
Szia!
Olvasgattam itt az előzményeket és a jogi dolgaiba most nem is mennék bele.
Szerintem jobban jársz ha szerzel egy olyan hátsó hidat, amiben a hajtás is benne van.
Így a rugózatlan tömeg marad amit a gyár kiszámolt, valamint egy motort a diffire tenni jóval egyszerűbb mint a fék köré illeszteni valahogy. Másik dolog hogy kívülről nem is fog látszódni az átalakítás.
A totalcar-on is most megy a porsche átépítés, ott is ehhez hasonlóan oldják meg a dolgot.
Mindenesetre sok sikert hozzá, ha lesz eredmény kérlek oszd meg velünk. -
darvinya
titán
Miért ne lenne fék?
Nem írtam olyat, hogy hátsó féket (30%-ban adja a fékhatást) megszűntetem.Inhouse
Ilyen hozzáállással nem is.
Szerinted felesleges régi autót felEsíteni, mert már van ilyen hibrid autó.
Arra írtam, hogy hajrá vedd meg neked, mert oly gazdag vagy.Nem is értem miből van még ez a szemlélet, hogy csak gazdag tud fejleszteni.
Téves szemlélet, világ a közösségi fejlesztést veszik a gyártók, vagy lesz belőle gyártó.Miért vagyok előnyben?
Mert Ford licensz alapján készült a Toyota, így Ford autóba építéskor nem kell ezt fizetni.
Sőt, angliai Ford Európa központtól kérhető bizonyítvány, amit honi hatóságnak el kell fogadnia. -
hzsolee
őstag
válasz
balazs1956 #71745 üzenetére
Én nem szoktam megkenni semmivel. Nem gondolom, hogy a szilikonzsír átalakul ilyen trutyivá. Mivel én csak a tetején látom ezt a valamit, kívülről érkezhet. Bár a "vezérlő kocka" furatába hogyan jutott be, azt nem tudom elképzelni...
-
balazs1956
senior tag
Sziasztok !
A tanácsotokat szeretném kérni.
Kludi egykaros csapbetétemet ha már akadozik kicsit, pár évente kiszedem, és 20 %-os ecetes áztatás csodákat tesz, újabb pár évig hibátlanul működik.
Újabban azt csinálom, hogy a gumi és a menetes részeket szilikonzsírral vékonyan bekenem, mert így a legközelebbi szétszedésnél, elképzelésem szerint könnyebben szétjön.
Ezzel szemben ma alig tudtam szétszedni, és belül, mindenütt egy fehér állagú, anyagot, mintha szappan lenne, de volt ahol keményebb lerakósdásként jelentkezett.
Kérdésem az hogy okozhatta -e ezt a szilikonzsír, esetleg asszony valamilyen tisztogatási furmánya, és egyáltalán érdemes-e szilikonozni a gumi/ műanyag felületeket/meneteket? Segítségeteket előre is köszönöm szépen. -
-
PROTRON
addikt
válasz
darvinya #71740 üzenetére
Azért ne keverd a szezont a fazonnal, egy szóval nem írtam hogy ne fejlesszetek, sőt örülnék neki ha kitaposnátok előttem az utat és nekem már könnyebb lenne egy családi Daewoo Lanost átalakítani.
Pont a jogi rész(és ennek a költségezése) az amit megnehezítettek az elmúlt 10 évben, és erre hívtam fel a figyelmed hogy rendesen nézz utána mert az eddigiek alapján több a feltételezésed mint az előhívható pontos jogi információ.
Az hogy milyen toyota ford hibridek vannak jelenleg forgalomban még egyáltalán nem biztos hogy megfogja hatni azt a közlekedési hatóságot aki egyrészről a pénzre hajt, másrészről meg az ő felelősségük hogy kit engednek az utakra. Minden típus egyedi típusengedélyezéssel rendelkezik, hiába hasonlítanak egymásra.
2 autó menettulajdonságai már nagyon kis mértékű fizikai változás következtében is eltérhetnek.
Amikor én nézegettem az jött ki hogy 3-4 M lenne a fenti családi kocsit full elektromossá tenni minden engedélyezéssel ha a munkadíj baráti áras, szóval én csak örülnék neki ha ezt letudnátok nyomni értelmes árszintre.
Szerintem nagyon sokan szeretnék a régi, de egyébként megbízható kasztnival rendelkező kocsijukat elektromossá tenni, a full új kocsik árához képest jelentősen kevesebbért.Azt a plusz 100-120kgot tudták hogy a csomagtartóban van, nem pedig olyan pozícióban ami extra hatást gyakorol a kocsi menettulajdonságaira.
-
darvinya
titán
válasz
Inhouse #71737 üzenetére
Még 1x, nem teljes elektromossá akarom tenni.
Amúgy vedd legújabbat autót, azaz vedd meg nekem, ha szerinted felesleges.cinemazealot
Meglévő.technika használata nagyon.drága beépíteni és licensz használata.
De…Ford Toyota-nak eladott technológia licensz alapján vannak a mostani hibridek, így a Ford autóba építéskor ez a jogi gond letudva.PROTRON
Szerinted vizsgára kipakolva vittem.
Azt a plusz 100-120kg ami benne volt érdekelt is valakit.
Ráadásul előre intézet jogi részt le tudnám.
Ennyi erővel mindig csak vegyük a külföldi technikát, ne fejlesztjünk.
És csodálkozunk miért csak bérgürizők vagyunk, s miért vagyunk kiszolgáltatva.lemmy71
Csak nehogy egyik reggelre autód helyett egy grill vár.
-
Barret001
addikt
válasz
cinemazealot #71736 üzenetére
Fékezési energia visszatöltés úgy indul,hogy szuperkondenzátor! Azt Pár amperral visszatölteni az akkuba.Ennyi a lényege.
-
Inhouse
őstag
válasz
darvinya #71725 üzenetére
Sem fejlesztési, sem engedélyezési költségben nem lenne rentábilis. Senki nem fog neked az Escortba ilyet fejleszteni, mivel előre gondolkodnak, terveznek, és tudják, hogy mi mibe kerül, és mennyi idő. Gondolom csak viccelsz...maga az akkupakk, a vezérlő, a kábelezés és a motorok anyagárban többe kerülnének, mint amit az autó most ér, munkadíj és fejlesztési költség nélkül.
-
cinemazealot
addikt
válasz
darvinya #71725 üzenetére
Az ötlet nem új, én is nagyon régóta gondolkozom azon, hogyan lehetne pl. a fékezési energiát hasznosítani a már meglévő belsőégésű motoros autókban, vagy esetleg olyan hajtással kiegészíteni, ami az araszolást környezet-barátabbá (de legalábbis kevésbé büdössé teszi).
Anno láttam egy magyar videót (talán YT-on), amiben egy magyar úr szerelt valamilyen agymotoros "mankó" szerelvényt a Suzukijának a hátsó kerekeire, amivel a fent leírtakra tette képessé az autóját.
A téma azóta is érdekel különösen, amióta elektromos egykerekűn gurulok. Mert ha pl. már azt a kocsi után köthetném, a fékezésekkel megoldhatnám az ingyen töltését.
Érdekes téma, nyitott vagyok az ötletelésre.
-
PROTRON
addikt
válasz
darvinya #71734 üzenetére
Az oké hogy a szabályok alkotói időnként nagyon hülyék, de azért ennyire ne nézd sügérnek hogy a rendszeres vizsgán ne mérnék le a kocsi össz. tömegét és hasonlítják össze az eredeti alaplapon szereplőkkel...és ez csak egy példa, ami arra reflektál hogy ha bármi mást kiveszel a kocsiból azt észreveszi a biztos, ugyanakkor a bepakolt extra generátor, motor és akkupakknak van tömege.
A fizikát nem tudod átverni pusztán azzal hogy "kívülről nem látszik"...
Ne velem akarj vitatkozni, nézd meg rendesen a szabályozást hogyan tudod szabályosan végig vinni a folyamatot, mert az ahogyan most reagáltál arra irányul hogy keresed a kiskapukat ami nagyon nem jó.
Így is eléggé veszélyes üzem a közlekedés, nem kellenek benne olyan tákolmányok, amiket az összerakóik 1X ellenőriztek, aztán az első kritikus szituáció meg ember életekbe kerül.Persze ahogy fentebb is írták a hobbiautó kategória az más, én a közforgalomról beszélek.
-
PROTRON
addikt
válasz
darvinya #71731 üzenetére
Direkt írtam hogy az "előre meghatározott helyekhez képest".
A csomagtartó helyét, maximális térfogatát és az engedélyezett tömeget ami belerakható tudtommal a gyártó határozza meg nem?
Ezek is olyan paraméterek, amiknek az engedélyeztetéséért milliókat fizetett a gyártó a folyamat során. -
-
PROTRON
addikt
válasz
darvinya #71729 üzenetére
Biztos hogy jó helyen néztél utána a törvényi szabályozásnak?
Mert már az utólag felrakott spoilerek esetén is buktathatják a kocsikat a forgalmin ha épp rajta marad, pláne egy olyan motor és hajtás esetében ami sokkal nagyobb befolyással lehet a jármű menettulajdonságaira.
Hisz azzal hogy az előre meghatározott helyekhez képest más pozícióban építesz bele súlyt változnak a menettulajdonságok.Nem kötekedni akarunk, csak segíteni, nehogy a belefeccölt pénzek után, a végén derüljenek ki a buktatók.
Persze a "sorozatgyártás" az más tészta, oda megérheti milliókért engedélyeztetni a prototípus kasztnit.
Én amúgy nem ismerek ilyen céget, de ha sikerrel jártok engem is érdekel a kontakt, igaz nem ford escortal kapcsolatban.
-
darvinya
titán
Ötlet pattant ki:
Hátha van itt olyan cég ismeretség, ami gyárt egyedi gyártású vill.motort és vezérlőt.
Milyen jó lenne '98-as Ford Escort-omon lenne elektromos hajtás is.
Hátsó kerék dobfékes (∅≈220mm-es) és 14"-os felni között van bőven hely kialakítani egy e.motor.
2db akku (kisebb)pakk elférne csomagtartóban úgy, hogy hely nem veszne.
Gázpedál, azaz folytószelep tengelyes, ami már van helyzet/pozíció érzékelő, ezzel megoldható lenne vill.motor szabályozás.
Motor generátor mögött van elég hely, így generátor tengelyre szerelhető plusz generátor akku töltéshez.
Stb. -
chopin42
őstag
válasz
cinemazealot #71722 üzenetére
Sajna nem
,de így legalább kellett gondolkodni is egy kicsit, meg jöhetett ide
-
qdak
addikt
válasz
hzsolee #71718 üzenetére
Ott is le kellett volna zárni a nem használt kimeneteket,eredetileg a 3/8" kivezetésü csapot akartam hagyni, csak nem hozzá való 3/8@1/2" vettem, mert végig menetes és nem szorult meg (1. kép jobb oldalán látszik.)Hát 700,- ft al volt drágább mint az egész kócerálySzatmáriba nincs 3000,-, jókor szólsz
-
chopin42
őstag
Üdv!
Következzen az első gányom, amit itt megosztok (és létrehoztam)!
Egy 40 négyzetméteres 10. emeleti panel előterében lévő szoci beépített szekrény az "áldozat". Eredetileg be volt polcolva és elfekvőben lévő, nem használt cuccokkal volt tele (vállalhatatlanul, arról nem is csináltam képet). A gány része az, hogy egy meglévő szekrény vállfatartó rúdját kellett beszabni, ami már nem kellett másra (egy Fieldmann FDMB 200171-E volt az eszköz, itt kaptam ajánlást, bevált!). A gond az, hogy valami ótvaros barom módon rosszul mértem le (nem is értem) és vagy 2(!) centivel rövidebb lett!
Így kellett valami, amivel kitoldom oldalra, hogy ne essen ki a tartókból. Az egyik oldalra volt egy darab hulladék bútorlap a szekrényben, de a másik oldalra alig találtam valamit, míg a konyhapulton megláttam egy üdítős kupakotSzóval a bal oldalt azzal ékeltem ki, csavarok be, és készen is állt a tökéletes gány (némi takarítás után)
Következzenek a képek a beszerelt rúddal, és bepakolva:
Takarítás előtt:
Takartítás után: -
PitLee
őstag
Előszokott fordulni, hogyha többféle alkatrész és többféle gyártó, akkor az egy kicsit nagyobb belsőmenetet csinált, a másik meg egy kicsivel kisebb külsőt és úgy lötyögnek egymásban és a világ összes tömítőanyaga is kevés akar lenni.
Régen a horganyzott csőszerelvényeknél még dívott a kúpos menet azok megtudtak szorulni egymásban és tartást is adtak a csöveknek, csak tömíteni kellet a menetet kóccal.
Szalag helyett van már zsinór is.
YT videó
Én a videóban látott kócolást jobban elszoktam igazítani, főleg az elején a menetek közé. -
qdak
addikt
Én mindig azt használok
Igazából csak nem húztam meg rendesen, de olyan gyengének tűnik és már törtem el csapot fogóval (nem mofém...)do3om ez ilyen, majd egyszer anyámnál lefotózom amit a vízvezetékszerelő rakott össze
hzsolee jóaz hiddel
Hál' isten teljesen ki lett cserélve az összes vízvezeték költözéskor, úgyhogy van egy két tartalék, bár sok a rosszvas, vagy 1" széles anyagok, bár mosogató alatt elfért volna -
hzsolee
őstag
Loctite 55 a te barátod. Ezek a teflon szalagok szart sem érnek. Biztos van aki ezután lehúrrog, de aki szopni akar vegyen teflont....
Ja, hétvégén zárt boltok mellett ilyesmi halálostuti egy olyan bizbasz kell amit nem vettél meg, pedig a boltban 2x is a kezedben volt....
-
do3om
addikt
Én mindig azt használok, igaz van Loctite is, a sima szalaggal is elsőre összerakok bármit. Munkahelyen meg 8 bár, víz-levegő csövekhez is használjuk. Van kender de ez gyorsabban megy, vannak olyan szűkítések hogy pl 1 1/2"-ról megyünk 1/2" ra persze pont nincs olyan elem ami több méretet ugrana szóval mint egy piramis úgy néz ki.
A kender biztos tartósabb de több az előkészítés, és szerintem nehezebb is jól használni. -
qdak
addikt
Közben megszületett a mosogatógép bekötése, kő kemény szívás volt:
-[kép]
Na ez így nem működik hiába tekerem agyig a 3/8@1/2" teljesen a csapig bement...
-[kép]
Másik csapot keres, lepróbál, csap ok, többi szivárog...
-[kép]
Húztam mindenen, de megint a 1/2@3/8", újra leszed, tekertem rá még vagy 1m teflonszalagot, most kopp kopp ok.
-[kép]
A mosogatógép kivezetőcsöve, meg a szifonon lévő cső nem egy méretpedig a másik mosogatószifon csatlakozójára meg simán fel ment
erre valami ötlet ?
Amit képen láttok az a mosogató túlfolyó, arra tettem fel ideiglenesen... -
Inhouse
őstag
válasz
Barret001 #71700 üzenetére
Én pólóban és rövidgatyában is úgy izzadok, hogy a fejemen kell legyen egy nedvszívó kendő, különben a szemembe folyik az izzadság. A hátamon csurom víz a póló, de még lehet a gatyám se száraz...pedig be még nem csurog.
A szandálból is meglepően nehéz kiugrani ilyen esetben, a papucs az igazi! -
darvinya
titán
Ha már munkavédelem.
Régen volt nyári hegesztő bőr elsőrészes nyak védős kötény-köpenyem.
Nagyon szerettem, de hamar lába kélt, mikor építkezésre vittem, hogy villámhárító rendszert hegesszem, flexeljem tálcát, stb.
Hátúlról szellős volt, így nyáron nem izzadt rám, kötény takarta bakancs szárát, belső zseb, stb.
Lényeg, hogy azóta sem találkoztam ilyen m.ruhával.
Lehet azért, mert még CsMSzKI régi rendszeréből vehettem meg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- GARIS!! MEGBIZHATÓ! PLATINUM!!! Enermax Platimax 1700W 80 PLUS
- Eladó GARANCIÁLIS Fél-moduláris CHIEFTEC A-90 GDP-650C 650W
- Újszerű iCUE H100i ELITE CAPELLIX RGB - Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX RGB Processzor Vízhűtés
- Garanciális ID-COOLING FX 360 ARGB WHITE
- Eladó GARANCIÁLIS Seasonic Focus GX 750W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Így lesz a Logitech MX Keys magyar billentyűzetes
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest