Az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) kérdéseket tett fel a Teslának a fizetős robottaxi-szolgáltatásával kapcsolatban, amit júniusban akar elindítani Austinban, Texas államban. Leginkább arra kíváncsiak, hogyan teljesít majd az önvezető technológia rossz időben.
A nyilvánosságra hozott levél szerint október óta vizsgálják azon eseteket, ahol a Tesla önvezető rendszere balesetet szenvedett rossz látási viszonyok között. 2,4 millió autó kapcsán vizsgálódnak az FSD vonatkozásában.
Fel akarják mérni, hogy a Tesla rendszere képes-e megfelelően reagálni gyenge látási viszonyok mellett, de a használt technológiát és a robottaxik alkalmazásának részleteit is vizsgálnák. Tudni akarják, hogy hány járművet használnak majd robottaxiként, továbbá azt is, hogy mikor lesznek ilyenek elérhetőek nem a Tesla, hanem mások üzemeltetésében. Az is kérdés, hogy ezeket felügyeli-e majd a Tesla valós időben.
Különösen a rossz időben való működés érdekli az NHTSA-t, így a köd, porfelhő, eső, hó, vakító nap melletti alkalmazás hatékonysága is kérdés. Részletes beszámolót kérnek a kamerákról, szenzorokról, iparági szabványok betartásáról.
Az októberi vizsgálat azután indult el, hogy négy baleseti jelentést kaptak, ahol az önvezető rendszer működött és gyengék voltak a látási viszonyok – egy 2023-as balesetben halálos gyalogosgázolás is történt, 2024-ben pedig motorost gázolt halálra egy Model S. Vizsgálják azt is, hogy a több mint 2 millió járművet érintő 2023. decemberi visszahívás eredményes volt-e.