- Hobby elektronika
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- LG LCD és LED TV-k
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- HP notebook topic
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
PROHARDVER!
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
szab.tam
nagyúr
-
Inhouse
őstag
válasz PitLee #70515 üzenetére
Azt írják, hogy ha bármit szerelsz bele, akkor ezt ne lépd túl, nem azt, hogy ennyi a gyári. Az elvileg 0mA. Ökölszabályként azt mondják, hogy az akku kapacitását (Ah-ban), ha megszorzod 0,6-al, akkor megkapod mA-ben azt az értéket, aminél ne legyen több a nyugalmi áram és nem lesz gond.
Üdv Inhouse
-
macilaci78
nagyúr
válasz PitLee #70515 üzenetére
Kerestük, nem találtuk. Elvileg gyárilag is van egy második akku is a csomagtérből elérhetően, amit tudtunk/mertünk, kivettük, kárpitokat felhajtottuk. De biztos van benne valami második akku, mert a műszerfal hibának jelzi a feszültségét.
Reggie0: én épp ezért raktam konnektort a kocsi orrához, tipli, kampós csavar és rá van akasztva a Lidl akkutöltő, a csipeszek kényelmesen elérnek az akkuig. Simán van, hogy 2-3 hétig ki se nyitom a kocsit. Multiméterhez is vettem párszáz forintért krokodilcsipeszes toldót a 10-es csavaron meg is áll szépen, így egyedül is tudk mérni gázadás közben is.
Inhouse: az elvileg 0 mA már meg is bukott az első távirányítós nyitásnál. Ha más nem is, a távirányító jelét érzékelő egység áramot fogyaszt. De ugye VW konszern autóban a sofőr ajtón ott piros villogó bezárt kocsinál, sok autónál az óra is fogyaszt, manapság már a vészhívó is ott van, kötve hiszem, hogy kikapcsolna bezárt állapotban. Ahogy okosodnak az autók, úgy lesz egyre nagyobb kereslet a szenzorok, kamerák által megtermelt adatokra, még nyugalmi helyzetben is fogja küldeni... Elektromos autót távolról nyitod, zárod, fűtöd, hűtöd, töltést menedzselsz...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Inhouse
őstag
válasz PitLee #70645 üzenetére
Valami nagyon egyszerű megoldást fogok elközölni, amit elbír az adott megvalósítás. A cső volt a legnagyobb meló és a maradék sem hosszabb, mint ez. Elég lenne egyébként a generátor és a ventilátor közé rakni, akkor is ugyanaz. De lehet, hogy kap egy kis procihűtőt külön...
talpas: Ja, és igen, én is úgy kötöttem be, hogy a ventilátor mindig megy, a generátor meg az időkapcsolóról.
Üdv Inhouse
-
do3om
addikt
-
fonok87
aktív tag
válasz PitLee #70662 üzenetére
Gipszkarton profilból 10cm a legszélesebb, viszont tele van lyukkal rögzítéshez meg szerelvények átvezetéséhez. Lehet használni erre is, csak ki kell találni valamit amivel le lehet zárni a lukakat. Topikhűen esetleg zöldsárgával be lehet ragasztgatni
Truss me, I'm an engineer.
-
PROTRON
addikt
válasz PitLee #71051 üzenetére
De a régi kemény falazó téglába, tehát ami nem ilyen poroterm szinten lyukacsos oda viszont kell a klasszikus ütvefúró ütve fokozata nem? Tehát nem a pneumatikus fúró-vésőkalapács, hanem a sima ütvefúróra gondolok.
[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
csudri
őstag
válasz PitLee #71129 üzenetére
Simán csak az oldalát, semmi extra. Van ahol van is lyuk, ott csak tágítani 6-osra, ahol pedig nincs lyuk ott átfúrni. Önmetsző csavarral szórták fel anno a kerítésünkre a deszkát, de okádék, úgyhogy kapupánt csavarra cserélném.
Kb. 50 lyuk most, később kb még 50 plusz kb 20 nem szögvasba, hanem zártszelvénybe.
A fúrószárat ma vettem, gondolom elég éles, a fúró egy száz éves szar Hyundai, fordulatszám levéve, úgyhogy kb. annyi lehet, amennyit írtál.
Próbáltam akkus furó-csavarozóval is, halál.Pár hete fúrtam kb. 50 lyukat ezzel a Hyundai-jal zártszerlvénybe, szenvedés volt akkor is, de nem ennyire, mint most a szögvasba, ezért gondoltam, hogy megkérdezem mi a pék lehet a gond. Anyagvastagság szerintem kb. ugyanannyi.
Mennyire kell ezt nyomni? Vegyem le esetleg a kaput és próbáljam meg állvánnyal? Youtube-on mindig olyan könnyen fúrják a fémet, én meg megdöglök.
-
PROTRON
addikt
válasz PitLee #71268 üzenetére
Köszi a tippeket.
A gondom hogy alapvetően 3 irányból fűtetlen helyiségekkel van körülvéve (amiből az egyik az én előszobai-konyhám), tehát azokba az irányokba elég rendes a hőleadás. Így egész napra vonatkozóan drága lenne 10 fok fölé temperálni így hogy egyelőre egyedül lakom.Én is nézegettem azokat a ventillátoros, falra szerelhető "klímának kinéző" fűtő testeket, pláne az tettszik ha előre beállíthatom hogy mikor kezdjen fűteni, csak azoknak már megy felfele az áruk. Meg szeretek barkácsolni így gondoltam előbb körbekérdezek itt is.
Még arra is gondoltam hogy vannak különböző fűtési elemek, pl csővezeték fűtőszalagok, vagy épp a padlófűtés elemekből barkácsolni valami fűtőszőnyeget a Wc alá, csak ez utóbbival a gondom hogy szemben állva a WC-vel macerás ha kimagaslik a csempe síkjából.
[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
Inhouse
őstag
válasz PitLee #71603 üzenetére
1-es, régi. A videót elnézve ez tényleg ilyen gyárilag...annyi volt a különbség, hogy a srác befordította a sarut úgy, hogy egy az egyben rásimult a szigetelőcsővel, benne a pozitív vezetékkel arra a lecsapott sarkú lemezre, amin test van.
Nekem ez így egy katasztrofálisan balesetveszélyes megoldásnak tűnik. Olyan kicsi a távolság és csak egy szigetelő műanyagcső van pluszban, hogy kisebb deformálódást okozó ütközésnél is komoly esélye van a zárlatnak, annak meg tűz, vagy akár robbanás is lehet a vége.Üdv Inhouse
-
PROTRON
addikt
válasz PitLee #71620 üzenetére
Nem is beszélsz lázálmokat, hisz még elektronika is van benne....hmmm....meggondolandó hogy rápróbáljak a laptop projekt részeként. Saját építésű mobil munkaállomás, csak még nem jutottam oda hogy a táp DC csatlakozótól kiindulva pontosan milyen alkatrészeket szedjek össze hogy AC-ről aksira váltás ugyanúgy menjen mint egy brand laptopnál. Nomeg persze töltős közben se gyulladjon fel.
[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
hundai
aktív tag
válasz PitLee #71620 üzenetére
Igaz hogy nem kapacitás bajnok cellák vannak benne, de a terhelhetősége szerintem jó!
[Ebben] a tesztben grafikonok is vannak.
12V B&D Akkut akarok én is felújítani. Elsőnek elbactam, kis terhelhetőségű Pana 18650B-t, utána rendeltem HG2-t én is.[ Szerkesztve ]
-Wake up Neo!
-
qdak
addikt
válasz PitLee #71715 üzenetére
Az 1/2-3/8" 3/8" belső része végig menet volt, így teljesen a casp menetén túlig be tudtam csavarni, gondolom a csap ezen részét flexire tervezték.
Lehet majd ha elfogy megpróbálom azt, amit a videón ráteker nekem kevésnek tűnik
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
PROTRON
addikt
válasz PitLee #71820 üzenetére
Ez az igazi gány.
#71818 cinemazealot
Köszi a kérdést, monitor hátára tényleg ajánlatos a 12-es venti és a hozzávaló hűtőegység.
Bent az irodában amúgy van egy HP 440 G3 AIO és annak a 7. genes procijára simán egy vastag notebook hűtő egységet raktak, a normál blower ventivel, 35 w tdp-re hitelesítve. Igazából a 24 colos monitor lefogja a hangot és azért az utca zaja is elnyomja a maradékot, szal amíg nincs stressz teszt alatt, hanem csak normál netezés megy rajta, akkor maradhat a notebook venti is, annyival kevesebb szerelni való van, bár azért a kötegelést nem spórolnám el még ha gány akkor sem. Ilyen projektem is van félre rakva.
Persze abból is minőségi kell, mert egy már kiöregedett csapágyas változat az hangos.Nekem amúgy az a tervem hogy a keresett hűtőegység mellé slim, 15 mm vastag, 120as ventit rakok, nem notebook ventit, és megfelelően kialakított szélcsatornával kivitelezem a hűtést.
Az alaplapom 25 mm magas, a HDMI+DP portokat egymásra pakolták, szal van egy nagyon minimális helyem játszani.Ezért érdeklődöm hogy van-e valakinek bontott notebook hűtőegysége a csoportban Bp-n?
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
szab.tam
nagyúr
válasz PitLee #71820 üzenetére
Ja. Tükör van a monitor előtt, visszafelé olvas, és úgy gépel...
****
Nagyon régen jártam erre, sziasztok!
Eléggé megy a play hard.
Kémény, azbeszt. Nem aprózzátok...fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
DJGABI
addikt
-
inf3rno
nagyúr
válasz PitLee #72369 üzenetére
Lehet, hogy most is van, nem vagyok tapasztalt a témában, viszont ennél a monitornál nagyon ár érzékeny a dolog, mert annyira olcsó. Nálunk van olyan szaki a közelben, aki elektronikát szokott javítani, ha az enyém lenne, esetleg hozzá elvinném, hogy mondjon véleményt pár ezresért.
Buliban hasznos! =]
-
PitLee
őstag
válasz PitLee #72460 üzenetére
Ha már így szóba került a festés van még a pumpás vagy minek nevezzelek festőmasina, ezzel is szemezgettem egy időben mert az öreg fateréknál van vagy 200nm pala és azokat ilyennel szokták festegetni.
-
lemmy71
őstag
válasz PitLee #72637 üzenetére
Az obis és praktikeres alföldi mosdókagylókkal vigyázni kell, mert nem igazán illeszkedik az eredeti lábba, ha ilyet veszel akkor egyhelyen kell venni lábbal együtt
Én már jártam úgy hogy az obiban vett alföldi mosdókagyló nem passzolt a szatmárinál vett alföldis lábba, pedig mindkettő azonos típus volt.