Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Hobby elektronika
- Home server / házi szerver építése
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Videós, mozgóképes topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz
gyuromoj #171098 üzenetére
2020 utáni slasherek közül a legjobb
...ebből a trailerből csak egy dolog hiányzott nekem: a cherry bomb
kicsit tartok tőle, hogy a trilógia sikerén felbuzdulva ez csak egy gyenge folytatás lesz...
-
gyuromoj
veterán
-
proci985
MODERÁTOR
-
Cs1csó
titán
válasz
Vikthor #171093 üzenetére
A francia kapcsolattal robbant be kb. 40 évesen, piszok jó film. Valami elképesztő hangulatú.
Az "A cég" kiégett üzlettársaként is nagyon bírtam.
A legnagyobb kedvencem a "Narrow margin" Hajszál híján. Szeretem az ilyen "szűk" térben játszódó filmeket (vonat, tengeralattjáró, repőgép stb.) a zenéje is nagyon különleges.
Andy Vajna volt az egyik producere.
Persze a felsorolt többi filmjében is nagyot alakított.
Érdekes a karrierje is: 40 évesen robbant be 75 évesen vonult vissza és most 95 évesen elhunyt. -
bobalazs
nagyúr
Meghalt Gene Hackman A kétszeres Oscar-díjas színészt, feleségét és kutyájukat is holtan találták a házukban. A hatóságok nem gyanakodnak idegenkezűségre.
Kicsit se lettek öngyilkosok ugye? Mondjuk a kutya nem.
-
Kedvenceim tőle, nektek?
The French Connection
The Conversation
Unforgiven
The Firm
Absolute Power
Crimson Tide
Behind Enemy Lines -
Yodamest
veterán
válasz
k-adi #171073 üzenetére
Igen a borító érdekes lett, bár értem honnan fakad a dolog. Sajnos, egyre inkább fel kell áldozni a meglepetés erejét, a marketing oltárán. Kénytelenek valami figyelemfelkeltőt a borítón megmutatni.
Ugyan ez, csak durvábban, az előzetesek. Itt kénytelen vagyok jobban belemenni, mert rettentő túltoltnak, károsnak, értelmetlennek, iparosodottnak tartom a filmelőzeteseket. Van aki néz még előzetest egyébként? És ha néz, akkor végignézi a sok esetben 2 perces előzetest vagy csak belenéz?
Tökre érdekel, mert én soha nem nézek, de ha nézek is, csak olyan filmről, amit amúgy sem tervezek megnézni. Ennek az oka, hogy gyakorlatilag minden fontosabb jelenettel együtt az egész filmet végig mutatják bennük. Ezt más is észrevette már? Nem egyszer volt már, hogy megnéztem egy előzetest és első gondolatom utána az volt, hogy “szuper legalább a filmet már meg sem kell nézni, mert mindent láttam”.
És aki rendszeresen előzetesek alapjàn néz filmet, szetintem rettenetes sokat veszít az élményből, rettenet káros. -
Miklós315
aktív tag
válasz
proci985 #171088 üzenetére
és lezso6
Igen, igazatok van (Wrightot csak jelölték), benéztemAzt nem tudom, hogy az évben melyik adaptált forgatókönyv alapú film volt a legjobb (a saját "24-es kedvelt filmek" közül pl. nem tudom, melyik férne be a kategóriába), de - most rálestem a jelöltlistára - nem egy nagy eresztés a 24-es.
Erről a filmről sem a harmónia jut eszembe, szerintem két teljesen külön darabból (egy masszív dráma és egy laza szatíra) lett összeerőltetve (nem hézagmentesen). -
k-adi
nagyúr
válasz
lezso6 #171080 üzenetére
Lehet jól adagolni a valóságot is. Alapvetően szórakozni akar a néző egy filmen, nem szenvedni. Arra ott a valóélet
Ezért is próbálták humoros köntösben átadni a film témáját, de néha túltolták már, erre értettem.
Amúgy meg kb. egyetlen jópofa jelenet volt, amikor amit írtál te is, hogy
látunk a TV-ben egy rövid műsor-ajánlót, ahol bemondják, hogy celebrating the diverse african-american experience, miközben képen fekete emberek nyomorognak, bűnöznek, drogoznak, ölik egymást, stb.
Persze lehetne szimbolikát keresni, magánélet leívelőben, karrier felívelőben, de itt is nagyon rámentek a szélsőségekre, tehát
hirtelen romlott nagyot a magánélete, kb. pár hét alatt a fél családja K.O., stb... rendesen kapta az ívet, így nem csoda, hogy azt mondta, hogy behódol a woke gépezetnek, csak legyen már valami siker mégha egy nagy képmutatás az egész is, a nap végén neki is kell a pénz és az elismerés, siker. -
válasz
Miklós315 #171086 üzenetére
Lehet tényleg kvótanéger, de az úgy már level over 9000 meta.
De nem a főszereplő kapta az Oscar-díjat, hanem a rendező a forgatókönyv-adaptációért. Azon én is meglepődtem, hogy milyen régi könyvből készült, s még mindig mennyire aktuális.
A magánélet és karrier két külön szála szerintem jól kapcsolódik. Mert ahogy a magánélete megy tönkre, a karrierje úgy kap erőre. A végére gyakorlatilag
ő is eladja a lelkét a romlott woke iparnak, s bátyjához hasonló drogozós életformát veszi fel vagy az apja sorsára jut. Egyik se túl jó. Meg a legvégén abban a gyapotszedős jelmezben lévő fekete színész tökéletesen szimbolizálja ezt a afro-amerikai identitás kiárulásítást. Érdekes még, hogy a fehér karakterből kb mindenki egy woke barom.
De mégse voltam vele úgy, hogy ez egy rasszista film, hiszen pont azért ilyenek ezek a fehér karakterek, mert ennyire szoronganak attól, hogy rasszistának nézik őket. De a legjobb a végén a
zsűriszavazás, ahol az ostoba fehérek leszavazzák a kvótanégereket 3:2 arányban, így megszavazva a woke gagyi könyvet legjobbnak. Filmben is elhangzik, hogy a főszereplőnk nem hisz a rasszokban (ő egy igazi anti-rasszista), de mindenki más meg igen. Kvázi egy vallás. Az első jelenet is jól megmutatja ezt, hogy a rasszizmusról mennyire nehéz beszélni, mert tabusítják a zöld hajú Karen lányok. Amikor meg könyvet akarsz írni (vagy filmek készíteni), akkor meg elvárják hogy ez legyen a téma, de persze rém gagyi felszínes hatásvadász módon, aprópénzre váltva.
-
Miklós315
aktív tag
válasz
lezso6 #171070 üzenetére
Szerintem a válasz a filmben/könyvben van kifejtve: kedvez neki az idő.
Az alapja 2001-ben jelent meg, és 2024-ben filmként nyert Oscart a cucc, és díjjal együtt is csak 108k imdb-s értékelése van (szerintem kevés), tehát kb. azért kapott egy oscart a főszereplő (nem az író/rendező), mert fekete színészként fekete alkotók fekete történetében szerepel - kötelező kvóta - (és szerintem nem egy oscar-alakítás szintjén: az anyja vagy a házvezetőnő jobb volt pl.).Egyébként nem rossz film, de elég tompára sikerült (nem elég éles, és inkább megöli, mintsem erősíti egymást a magánéleti szál a kritikai szállal együtt).
-
shotika
őstag
Michelle Trachtenberg
October 11, 1985 – February 26, 2025Nem volt egy hatalmas karrierje (valamikor a 2000-es évek közepén el is tűnt), de szerintem sokan innen a fórumról láttuk az Eurotripet, vagy a Buffy, a vámpírok rémét.
-
gyuromoj
veterán
-
k-adi
nagyúr
válasz
lezso6 #171070 üzenetére
Amerikai irodalom
American Fiction (2023)Ajánlásodra nekiláttam, de nekem nem jött át. Próbált vicces lenni, néha sikerült, néha de inkább többnyire erőltetett volt. Én értem, hogy mit akartak volna átadni de a megvalósítás olyan lett, mint amikor villát karistolod a tányérhoz. Jobb mint pálcikával enni, de talán lehetne ügyesebben is.
-
k-adi
nagyúr
válasz
radi8tor #171077 üzenetére
Hát csak "ez a dolog" a film csattanója szinte
mármint ebből indul ki utána a bonyodalom és ha nem "váratlanul" éri a nézőt, akkor nem lepődik meg azon se, hogy a
bőröndben van a modder USB stick a csajhoz, illetve a késelés ("hűséges marad a gazdájához" ezért visszatámad), stb. -
k-adi
nagyúr
válasz
radi8tor #171075 üzenetére
Arra hogy a plakáton
. Emiatt oda a meglepetés faktor ami levon a film értékéből - nálamszeme fehér mint egy zombinak/robotnak/boszorkánynak, így lehet sejteni, hogy valami lesz a csajjal és ugyan így előre tudva már a spoilert, sok apróbb jelet fel lehet fedezni már az elején is (pl. ahogy robot léptekkel tolja a bevásárló kosarat, bizonyos robot-releváns szavak, időjárás jelentése, stb.) -
perempe
veterán
válasz
k-adi #171073 üzenetére
Tegnap láttam a Frantz (2016) c. Ozon filmet, meg se említették.
-
k-adi
nagyúr
válasz
Yodamest #171053 üzenetére
Társ
Companion (2025)Valóban kár, hogy kevés komment van róla, mert nem rossz film ez. Bár láttunk már hasonlót, stb. egyre több ilyen témájú film van most már.
Abban egyetértek, hogy Sophie Thatcher ügyes volt, örülök, hogy végre vannak nem "tökéletes modellek" is főszerepben.
Klasszikus slashernek (?) mondanám ezt, kevés horror elem van benne. Viszont a plakát az nagyon spoileres, nem is értem hogy gondolták -
válasz
lezso6 #164505 üzenetére
American Fiction (2023)
Újráztam. És megváltozott a véleményem. Ez a film zseniális, nem csak a felületet karcolgatja. Rengeteg jelenete arany. Kicsit írok róla bővebben kedvcsinálónak. Ugye a film a rasszista woke képmutatásról szól.
Főszereplőnk egy afro-amerikai tanár és író, aki habár jó könyveket ír, de jópár éve megrekedt, mert egyik kiadó sem akarja kiadni a legújabb könyvét azzal az indokkal hogy
not black enough
. Azaz hiányolják belőle a tipkus feka kliséket. Aztán emberünk meglátja az aktuális bestsellert: egy igazi képmutató kommersz hulladékot. Végül egyik este gondol egyet, s poénból elkezd ő is egy ilyen írni, a világ össze feka kliséjével...Marhajó abszurd kis apróságok vannak benne. Pl már az első jelenet is az. Főszereplőnk éppen egyetemi órát tart dél-USA irodalmáról, ahol az Articifial Nigger című rövid történetet elemeznék, de senki nem mond semmit, csupán csak egy zöld hajú fehér lány panaszkodik, hogy miért kellett felírni a táblára a n-betűs szót.
Vagy pl látunk a TV-ben egy rövid műsor-ajánlót, ahol bemondják, hogy
celebrating the diverse african-american experience
, miközben képen fekete emberek nyomorognak, bűnöznek, drogoznak, ölik egymást, stb.De miközben röhögünk a szituációk abszurditásán, a főszereplőnk körül a családja valóságában nagyon nem vicc a helyzet. Ahogy egy fekete komédiában lennie kell.
A vége pedig olyan, amire nem számítasz, nagyon meta és zseni.
Én nem is értem miért kapott Oscar-jelölést, nemhogy díjat, hiszen az akadémiát is kritizálja.
9/10
-
k-adi
nagyúr
A szerelem fáj
Love Hurts (2025)Egész jó akcióvigjáték lett ez, Ke Huy Quan szuper cast volt a lead szerepre. Most mondom, hogy rá még oda kell figyelni a jövőben (nemrég nyert Oscar-t is amúgy), mert nagyon jól lehozta a verekedős jeleneteket (nem véletlen, hisz van közelharcos múltja) és a vicces harcos jeleneteket is megfelelő komolytalansággal tudta átadni, mint általam - és valójában mindannyiunk által - nagyon kedvelt JC.
A történet nyilván itt másodlagos, a support karakter Ariana DeBose is szépen lehozta a verekedéses részeket, de kiemelt dicséretet érdemelnek a bérgyilkosokat alakító színészek, a harcok közötti átmeneti jelenetekben elsütött poénok szinte mindig jók voltak, többségük megmosolyogtató de néha még én is felnevettem a humoron. Daniel Wu sajnos kevés játékidőt kapott így nem igazán tudott kibontakozni de az elmondható az egész filmre, hogy kevés a kamerarángatás, tényleg végig lehet követni a verekedéseket, kevés a káosz ilyen téren így élvezhetők az akciójelenetek.
-
Csak egy kérdéssel kezdenék: ez hogy a francban nem szerepel az oscar legjobb film jelöltjei között?
Nagyszerű élmény volt, visszafogott, érzelmes, a forgatókönyv nagyon ügyesen manőverezik a megható és lélek emelő jelenetek között. Rengetegszer elmehetne erőteljesebb, sokkal impulzív irányokba, de ilyenkor mindig visszahúzza kicsit a tempót. Hagyja a nézőt elmerülni a filmben, kicsit talán be is vonja, a részesévé teszi.
Persze, így sokkal kevésbé figyelemfelkeltő, kevésbé harsány, de annál inkább természetes és hihetőbb.
De hogy is ne lenne az, hiszen elég csak megnézni a szereplőket. Rá sem kell keresni a nevükre, hogy pontosan tudd, a nagy részük honnan jött, és kicsoda.
A főbb szerepekben már ismerősebb nevek is vannak, Paul Raci-nak kifejezetten örültem, a Sound of Metal után ismét lehozott egy hibátlan alakítást. Ahogy Colman Domingo és Clarence Maclin, de igazából baszki, mindenki más is a legjobbját hozta.
Nem mondom azt, hogy a világot megváltó film, de az hogy megkönnyeztem, és hogy úgy fájt, hogy közben felemelt, az azért mindig egy nagyon jó jel arra, hogy egy remek filmről volt szó.
-
Miklós315
aktív tag
Csőd szélén a több mint 100 éves Technicolor
"A mai Technicolor csoport ősét, a Technicolor Motion Picture Corporationt 1915-ben hozta létre két frissen végzett MIT-s fizikus, Herbert Kalmus és Daniel Frost Comstock. A bostoni bázisú cég a Technicolor nevű eljárás szabadalmát birtokolta: a kor fekete-fehér némafilmjeit színezték. Az első, Technicolorral készült egészestés film a The Gulf Between (r. Wray Physioc) című vígjáték volt (amelynek utolsó számon tartott kópiája 1961-ben tűzvész martaléka lett). Holnapjukon büszkeségeikként említik Walt Disney Pinokkióját, amely a Technicolornál készült az 1940-es években, s amelynek remake-jén dolgoztak 2022-ben, a Ben Hurt (1959), az Óz, a csodák csodáját (The Wizard of Oz, 1939), az Álom luxuskivitelben-t (Breakfast at Tiffany's, 1961), A cápát (Jaws, 1975), A múmiát (The Mummy, 1999), a 2015-ös A kis herceget (The Little Prince), a 2016-os A dzsungel könyvét, és vicces érdekességként idézik fel, hogy 1922-ben a Technicolor azzal a megjegyzéssel került a New York Times címlapjára, hogy a jövőben készülő filmeknek akár a 10%-a is színes lehet."
-
mephi666
nagyúr
válasz
eeXaa #171062 üzenetére
...a Megan Fox-os azért poén, mert azt a szerepet teljesen rászabták: egy műanyag nőt alakít, akit d*ghatnak
és hiába van lehúzva, a vége szerintem teljesen rendben van (egy A.I.-tól hasonló viselkedést várnék) ...legnagyobb bajom az a filmmel, mint pl a Life-al és Brightburn-el: hogy nem lesz folytatása, pedig elég ütősen tovább lehetne vinni a sztorit
-
eeXaa
addikt
válasz
mephi666 #171060 üzenetére
Mondjuk inkább viszontítottam a Gorge hoz amit az előtte való este néztem.... na ahhoz képest pl nulla volt, pedig a Gorge sem egy 10 es masterpiece.
A Megan viszont hasonló stílus, azért hoztam fel. Az pl. kimagaslóan jó film.
A megan foxosat nem láttam még de abból kiindulva hogy minden film amiben játszik, totális hulladék, nehéz remélni hogy ez valamiért jó lenne....
A companion nekem max 5/10. Jóindulattal... -
mephi666
nagyúr
válasz
eeXaa #171058 üzenetére
abból jön majd a 2. rész
kíváncsi vagyok, de nálam a sorrend:
Companion > Subservience >>> M3gan
...a Megan Fox-os kapta a legkevesebb pontot, de szerintem nem rosszabb annyival a másik kettőnél
...nekem majdnem annyira tetszett, mint ez a Companion
-
mephi666
nagyúr
válasz
Yodamest #171057 üzenetére
nem
kb 10 perccel korábban, amikor 2 csapatban elmennek megkeresni és már feltuningolta saját magát... egy fa mögül hallgatja a búzát meg a robotbarátját, amikor elkezd rezegni nála a telefon (amikor felokosította magát, alapvető lett volna teljesen lenémítani ) ...itt jött a lövés, amire a kövér majdnem megsüketült: ezen ott poénkodtak is, mire a csaj után indult volna és hopp már utol is érte
...ez elég furcsán jött ki
-
mephi666
nagyúr
válasz
Yodamest #171053 üzenetére
jó film ez, de vannak benne furcsaságok
pl amikor 40% iq-val simán kiszabadul a csaj, majd 100%ra húzza magát és utána elfelejti kikapcsolni a rezgőt a telefonon és a voice control-t sem lövi le ...na meg rálő a kövér b*zi 30 méterről, fut előle (sprintel a 45 kilós robot vs kocog a túlsúlyos az erdőben), fél perc múlva meg ugyanaz a tag rávetődik... hogy érte mégis utol?
-
mephi666
nagyúr
na ez érdekes film volt...
kameramunkában zseniális, ahogy az egész a "szellem" szemszögéből volt bemutatva, nagylátószögben... nem értem miért húzták horror kategóriába... 1 csepp vér sincs a filmben: én inkább dráma/thriller-be sorolnám... jó a hangulata, van azért feszültség is, de szerencsére nem jumpscare-el dolgoztak
-
Yodamest
veterán
Egyáltalán nem látok róla bejegyzést, tegnap néztem, hatalmas film. Műfajilag meg így stílusra a The Babysitter (2017) -hez tudnám hasonlítani, ami szintén remek film. Szóval ilyen műfaji kavalkád kicsit, de közben meg igényesen egyensúlyoz a stílusok között, nagyon profi munka. Ráadásul tipik az a film, amit nem fogsz elfelejteni másnap reggelre, elég sok mélység és mondanivaló is van benne, még ha ezeknek a teljes mélységét/átgondolását a nézőre is bízza. Nem célja megválaszolni a feltett kérdéseket, szimplán szórakoztatva elgondolkodtat. Ja és Sophie Thatcher hatalmas tehetség.
Nálam 5/4! -
Folytatva a szokásos évi hagyományomat, végig pörgettem, mely oscaros rövidekhez lehet idehaza, a legkevesebb trükközéssel, hivatalos (remélem) helyekről hozzáférni.
Beautiful Men
Elérhető: Vimeo ondemand
(rövid animáció)
Stop-motion kisfilm és kis történet, a férfi maszkulinitásról, kritika az önképzavarról és talán kicsit a hiúságról. Jóval több meztelenséggel, mint amire fel voltam készülve. Önreflexív humorral bír (a 3 kopasz testvérből nem nehéz kitalálni, hogy nézz ki a készítő), látványos és aprólékos a megvalósítás, egy kicsit kevés a történet.
The Only Girl in the Orchestra
Az egyetlen lány a zenekarban
Elérhető: Netflix
(rövid dokumentumfilm)
Bensőséges dokumentum film Orin O'Brien-ről, a New York-i Filharmonikusok első hölgytagjáról, végig kísérve az ő visszavonulását.
Kicsit túlhozták, kicsit erőltetetten próbálják őt a legnagyobbnak beállítani, miközben a hölgy annál jobban bezárkózik, hiszen ilyen a természete. Minden amit elmesél arról szól, hogy mennyire nem akart kitűnni a tömegből. Úgyhogy az ő kényelmetlensége kicsit ráül erre a dokumentum filmre is.
A többi része, a tanítványaival, hangszereivel eltöltött idő, az aranyos volt.Beurk !
Elérhető: Vimeo ondemand
(rövid animáció)
Ha már aranyos, akkor itt egy kis nosztalgikus (balatoni nyaralás hangulatú) mese, az első "csókról" (szájra pusziról) és a felcseperedés során feléledő kíváncsiság okozta zavarodottságról.Anuja
Elérhető: Netflix
(rövid film)
Ahogy a legtöbb mostani rövid film, igazából dokumentum filmként is megállná a helyét. Figyelem felhívó alkotás, két, az indiai nyomorban tengődő árváról, az ott még nyomokban fellelhető emberségről és a reményről.Ik ben geen robot
Elérhető: NewYorker
(rövid film)
És ha már említettem, ez az egy ami a megnézett rövid film kategóriában az egyedüli kitalált történet. De vajon tényleg az? (igen, az).
Megvan, hogy mikor századszorra töltöd ki helyesen a CAPTCHA-t, és valamiért az istenért sem akarja elfogadni, hogy nem vagy robot? Igen? És mi van, ha a captcha-nak van igaza?
Igen, tudom, ez nem így működik, de ilyen századeleji/kora 60-70es scifi novelláknak a modernizálására, ez egy tök jó felvetés.Instruments of a Beating Heart
Elérhető: NYTimes
(rövid dokumentumfilm)
Betekintés a japán oktatási rendszerbe, egy picike rálátás arra, hogy milyen türelemmel és nyugodt higgadtsággal (sok esetben rettentően tudatosan és ridegen) alakítják ki a kollektív felelősség vállalást, fegyelmet és odaadást, annak előnyeivel és árnyoldalaival/visszásságával együtt.
Na, én ezt itt most nagyon nagyon nem bírtam rendesen megfogalmazni, ellenben ez a kisfilm tökéletesen megteszi ezt helyettem is, úgyhogy tessék szépen megnézni, ingyen van.In the Shadow of the Cypress
Elérhető: Vimeo ondemand
(rövid animáció)
Megható kisfilm a PTSD témaköréről, meglepően jól működő allegória az önmagunkkal, múltunkkal való szembenézéséről, démonjaink leküzdéséről.Incident
Elérhető: NewYorker
(rövid dokumentumfilm)
Nehéz téma, és nézni még nehezebb. CCTV és rendőrségi test-kamera felvételekből összevágott párhuzamos jelenetsorok egymásba fűzése, egy rendőri intézkedésről, és annak borzalmas végkimeneteléről.
A fotelből könnyű okosnak lenni, úgyhogy nem kezdeném el kielemezni, hogy abban a másodpercek töredéke alatt megtörtént akció és reakció során, kik és hogyan hibáztak, de látni és tudni, hogy mi lett a vége, az szívszorító.
A formátum, talán pont a fent említettekre ráerősítés végett rettentően kényelmetlen és kaotikus, nyers és közvetlen. Ezáltal befogadni, értékelni is nehezebb, mint bármi mást a listáról.
A felvétel kitakarás nélkül mutatja be egy emberi élet elpusztítását, úgyhogy csak ennek tudatában kattints rá.A Lien
Elérhető: vpn + Filmshortage
(rövid film)
Egy végletekig feszített, megrázó történet az amerikai kormány által képviselt bevándorlás ellenes politika és ezt végrehajtó állami szervezet működésével és hatalom gyakorlásával szemben.Wander to Wonder
Elérhető: Vimeo ondemand
(rövid animáció)
Én... én.. most én mit láttam?
Szóval, ilyen az, mikor a Robot Chicken felkészül rendesen arra, hogy minden díjat besöpörjön (jó, a kettőnek köze sincs egymáshoz, csak.. hát, csak nézd meg és megérted!)Covjek koji nije mogao sutjeti
Elérhető: Arte
(rövid film)
1993-ban, Európában, megállítanak egy vonatot. Az utasok személyazonosságát és vallási hovatartozását vizsgálják. Egy ember, egy volt katonatiszt mer egyedül felszólalni a bánásmód ellen.
A vonat, 19 utassal kevesebbel indul tovább Belgrád felé.
Félelmetes, feszült film, a csenddel, a fényekkel, az emberek arcával mondja el azt a szörnyűséget, amit nem kell hangosan kimondani, anélkül is pontosan ismerjük. -
WayneGace
őstag
válasz
Bad Pritt #171049 üzenetére
A színész előtt ott van a lehetőség. Néhány mondatot gyakorolni, gyakorolni, addig, amíg az anyanyelvű is rábólint, hogy igen, jó a kiejtés. De nem teszik meg és nem is fogják rászánni az időt és energiát. Tisztelet a kivételnek. Lehet itt moralizálni, hogy eljuthatunk addig, hogy nem is a színész beszél, hanem az AI. Min változtat? Miért nem a színész beszél? Mert nem tud vagy akar, ahogy leírtam.
Ha esetleg eljutunk addig, hogy az AI olcsóbb lesz, mint egy szinkronszínész, de a minőség rosszabb, akkor majd dönthet az adott stúdió, hogy mit akar. Ha olyan jó lesz vagy jobb, akkor az miért is rossz nekünk fogyasztónak? -
WayneGace
őstag
válasz
Bad Pritt #171045 üzenetére
Eddig is sok mindenre rásegítettek digitálisan is, csak nem AI-al. A díjakat ugyanúgy megkapták. Szóval ez csak egy következő lépcső. Felőlem tanulhat a színész néhány mondatot addig, amíg tényleg nem tudja kiejteni normálisan, csak nem szánja rá az időt és energiát. Ahogy rengeteg vizuális dolgot meg lehetne csinálni, de a CGI olcsóbb és sokszor praktikusabb. Ez is csak egy eszköz a sok közül.
-
j0k3r!
őstag
-
Bad Pritt
félisten
válasz
mephi666 #171043 üzenetére
Az ő hangja az alap, de nem az ő valódi hangja, amit hallasz végül a filmben. De ne hegyezzük ki Brodyra, hol húznád meg a határt? Ő tisztességesen, de nem tökéletesen megtanulta a nyelvet és erre rásegítettek, ez van. Legközelebb a következő színész kicsit rosszabbul tanulja meg és kicsit többet segít az AI, majd a következő már meg se tanulja és AI lesz a külföldi akcentusa, majd a brit színészeknek nem kell megtanulni az amerikai angolt, majd az amerikai színészeknél a különböző amerikai dialektusokra segítenek rá.
Én a szinkronnál sem örülök neki, ha halott színészek hangját akarják felhasználni új munkákhoz, az meg egyenesen siralmas, amit pl. a Disney csinál a különböző franchise-ok legacy karaktereivel (Tarkin, Leia, Ash, stb.).
-
mephi666
nagyúr
válasz
Bad Pritt #171032 üzenetére
szerintem úgy kell ezt kezelni, mint zenekaroknál a studiómunkát: egy filmben/studióalbumon sokminden megengedett
az, hogy itt Adrien Brody hangját felhasználva mesterségesen generáltak perfekt hanganyagot, az attól még szerintem ugyanúgy az ő hangja, mert az volt az alap
előkerült már ez a téma szinkronokkal kapcsolatban (hogy halott színészek hangját felhasználják hasonlóképp) és én ezt támogatom, hogy pl a Shrek5-ben újra Gesztesi hangját hallhassam, vagy a következő magyar népmesék sorozatban Szabó Gyuláét
...nekem mindig furcsa volt, amikor kicserélték a szinkronhangokat: ha pl a House 20 évvel később készül, szerintem hasonlóan legenerálják Szakácsi Sándor hangjával a hiányzó részek szinkronját
-
paatrick
őstag
Egy Anya Taylor-Joy promófilmet láttam-e?
Amúgy a filmet egyértelműen szét kell bontani két részre. Az első fele jópofa romantikus némi akcióval, a második fele az valami borzalom amin csak forgatod a szemed hogy "már megint ez????"
Komolyan olyan érzésem van hogy Hollywoodban valaki bedob egy jó ötletet, ráharapnak, utána meg csak vakarják a fejüket hogy mit is kéne írni az első 5 perc után a forgatókönyvbe.
Itt is ez van, az összes misztikumot sikerül kiherélni a lehető leggagyibb legagyonhasználtabb magyarázattal, az ellenfelek szokás szerinta magukon kívül kerülő elállatiasodó emberek alias zombi, most épp valami faember jajj.
Egyszer meg lehetett nézni. Nyilván nem véletlenül az Expedíció (2018) film jutott róla eszembe.
-
Cs1csó
titán
válasz
Kergeboci #171039 üzenetére
Kedvet is kaptam hozzá! (Kis szemtanú)
Kiváló film, a képi világ, a hangulat, a zene, és persze a színészi játék mind nagyon erős. Az külön érdekes, hogy a amish közösségről keveset lehet (és lehetett tudni 40 évvel ezelőtt is) ez is biztos segített abban, hogy népszerű lett. -
Witness
A kis szemtanúVajon mit tudhat az a film, mely összbevétel tekintetében, a 85 februárban bemutatott filmek közül a legtöbb bevételt hozta, megelőzve szintén a hónapban megjelent, The Breakfast Club-ot is (ha rákattintasz, és csak az első két bekezdést olvasnád el, mert meguntad, jelezném, hogy az a film nekem tetszett, csak erre a monológ végén térek ki - volt már ebből félre értés)?
Nos, nem sokat. Nem rossz film, egy thrilleres felütéssel és lezárással végződő, lassú, romantikus film, egy meglepően jól színészkedő és kényelmetlenül túl vonzó Harrison Forddal a főszerepben. Megnéztem, jól elvoltam vele, de nem csak hogy semmi újdonságot nem tudott felmutatni, de amivel gazdálkodik, azzal is csak mérsékletesen.
Szerethető történet az amish és az amerikai kultúra közötti ellentétről, egy párkapcsolatról, ami sosem valósulhat meg, összetartásról, meg az ezzel erősen kontrasztba állított bűnüggyel, de igazából egyik szállal sem kezd túl sokat. A krimi vonal egyszerű és gyorsan lezavart, a szerelmi és kulturális szál hosszú, és nagyjából addig jut, hogy mindenki kicsit jobban elfogadja a másikat, és ennyi, egyszer csak vége.
Igaz, azt meg kell hagyni neki, hogy amerikai közönség filmként sem szájba rágós, mer az érzelmekkel, tekintetekkel és mozdulatokkal mesélni, és ahol giccses is lehetne, ott mer még azelőtt megállni.
Egy mozis estére teljesen megfelelt.
-
Bad Pritt
félisten
válasz
lezso6 #171036 üzenetére
Hát na ez az, hogy ilyen kis lépésekkel kezdődik, aztán pikkpakk elérünk oda, hogy a rendező az utómunka során deepfake más arckifejezést ad egy színészének új voice line-nal, mert az eredetiek közül egyik sem tetszett neki. Mocap performansz is egy kétélű dolog, mert Andy Serkis pl. hiába kimagasló a különböző nem emberi szerepeiben, de a saját emberi korlátait nem tudja legyőzni és a végeredmény mindig látványosabb lesz, mint amit ő csinál a mocap ruhában: Gollamnál utólag ráerősítettek a különböző arckifejezésekre és hangsúlyosabbá tették a szemeit, King Kongnál meg Cézárnál pedig valódi majmokat is használtak referenciának.
Én személy szerint az ADR-nél húznám meg a határt, ha színészi teljesítményről van szó. Az is ugyan utólagos belenyúlás az eredeti felvételbe, de a színész saját maga csinálja és elég fontos, hogy átélje a szerepet a stúdióban is.
-
proci985
MODERÁTOR
Holy Spider 2022
Szuper operatőri munka, jó rendezés (Abbasi), jó beállítások, jó sztori, jó (és ahol kell, remek) színészek.
A rendezőtől a Gräns (Border) anno az egyik (jó értelemben)legfurább horror volt, amit láttam. A Holy Spider tovább teker egy szintet, és gyakorlatilag egy murder-thriller alapszituációt továbbhelyzez egy közel-keleti kultúrába. Bonyolult film, mert egyrészt egy ponton azt hittem, hogy átmegy American Psychoba, miközben egyszerre egyértleműen rokon a dán vonallal (Jagten [Hajsza], The House that Jack Built). Ugyanakkor valós történeten alapul, és egyértelműek az áthallások pl a Memories of Murderrel.
8/10. Ha tetszett a Memories of Murder vagy az American Psycho, vagy bejön a skandináv thriller vonal (az iráni alapszituációval), nyugodtan adj rá még egy pontot. A szimbolizmusa gyönyörű.
#értékelés
-
válasz
Bad Pritt #171034 üzenetére
Arra lennék kíváncsi, hogy vajon ez volt-e az első eset ilyesmire. Engem ez a díjra jelölés addig nem zavar, amíg nem kerül túl nagy arányba a beavatkozás, legyen az CGI, AI vagy bármi más.
Persze a pontos határt nehéz meghúzni. Mennyiségileg még viszonylag egyszerű, mert lehet azt is mondani, hogy zéró tolerancia. De a beavatkozás milyenségénél hol húzzuk meg a határt? Tehát pl motion capture az oké? Utóbbi egyébként rohamosan fejlődik, AI-val már nem kell hozzá több tíz milliós komplex felszerelés, hanem elég egy kamera.
-
k-adi
nagyúr
válasz
Cs1csó #171015 üzenetére
gyakorlatilag magát hozza
Az lehet, hogy "gyakorlatilag magát hozza" de ha az kell a filmben lévő karakterhez akkor csak könnyebb dolga van hozzá. De hogy tényleg "jól" hozza magát, ahhoz már kell színészet is valamely szinten.
Tehát, ha a karakterhez passzol amit látsz, akkor jó a színész aki eljátssza azt az adott karaktert, ergo jó a színész.
Azaz a lényeg, hogy a Rock tudja miben erős (saját magát szerethetően adni) és jól castingol vagy castingoltatja magát (tudja melyik szerepek, karakterek passzolnak hozzá, többnyire nem kísérletez más, drámaibb, stb. szerepekkel).
Ebből adódóan jó üzleti értéke van, mert olyan filmekbe megy amiről tudja, hogy
le tudja hozni
, így szinte csak úgy látod a karakterét, hogy jól átadja, hihetően vicces, stb, ezért azt hiszed róla hogy jó színész. És bezárult a kör. -
Bad Pritt
félisten
válasz
lezso6 #171033 üzenetére
Nem is emlegetik azt a Brando performanszt a legjobbak között és ez igaz minden hasonlóra, amibe utólag bele kellett nyúlni. Inkább nevetség tárgya volt ez eddig, lásd még Schwarzenegger szinkronja az első filmjében, Cavill meg a bajusz, Snipes meg a csukott szeme. Itt most az adja a problémát, hogy egy díjesélyes színészi alakítás kapott utólag javítást a színészen túl és ki tudja, meddig fog fajulni ez az egész.
-
válasz
Bad Pritt #171032 üzenetére
Bizonyos részei jól körülhatárolhatók, amibe legalább azóta beavatkoznak, hogy létezik CGI. Pl adott a 2001-es Score (Szajré) című középszerű valami, ahol Marlon Brando utolsó mosolya CGI-jal készült, mert nem volt hajlandó rá.
De sok a szürke zóna is, lásd rendező. Övé az utolsó szó, hogy mikor van rendben egy jelenet, mikor játszik jól egy színész. Így lehetséges az, hogy egy jó rendezővel egy közepes színészből is rengeteg kihozható, ha elégszer megpróbálják, jó instrukciókkal.
-
Juhaszatti
addikt
válasz
paatrick #170986 üzenetére
Az Amazonnal nekem nincs különösebb bajom. Képesek jó és igényes tartalmakat összehozni, amiket sokan szeretnek. A The Boys széria elég nagy siker, tavaly a Fallout sorozatuk futott nagyot, és 3 évadot is ők csináltak a zseniális The Expanse-ből.
Szerintem sokkal jobban járt ezzel a Bond széria, mintha akár a Netflixhez, akár a Disneyhez került volna. -
Rigormortiis
veterán
Alien Romulus: Az első 10 perc alatt az a világépítés nagyon tetszett, csak rövid volt. Nem lenne gond, ha ilyen irányban tágítanák az univerzumot. A film nagy része egy teljesen középszerű Alien-mozi. Nem értem, miért kellett egy tini, young adult filmet csinálni belőle, de ez a kisebb baj. A nagyobb az utolsó negyed óra. Miért kellett ezt?
Ami nagy volt, az a gravitáció változásos rész. Na az tetszett!
Egynek jó volt.
-
válasz
Bad Pritt #171028 üzenetére
Eddig is nyúltak bele, csak nem igazán érdekelt senkit, míg az AI körül van egy elég komoly hype, hogy elveszi a munkát. A technológiai adottságok folyamatosan változnak. És egyszerűen feloldható a dolog: nem az AI végzi a művészi munkát, hanem az, aki promptolja. Ahogy egy jól beütött szög sem a kalapács műve, hanem az emberé. Ráadásul a színészi játék sosem volt teljesen a színész érdeme, hiszen a rendezőnek dolga, hogy a színészből a legjobbat hozza ki. Azaz a film szempontjából a színész is csak egy eszköz, a rendező eszköze.
-
Bad Pritt
félisten
válasz
lezso6 #171027 üzenetére
Nem emiatt érdemel Oscar-díjat, hanem a teljes filmben nyújtott teljesítménye miatt és ennek egy részét feljavították szoftveres úton. De mint írtam nem az a lényeg, hogy ebben a filmben csak egy apró részletébe nyúltak bele a nehezen elsajátítható nyelv miatt (bár az én véleményem az, hogy emiatt nem érdemelne jelölést sem), a probléma az, hogy jelenleg senki nem tudja megmondani, mi lesz a közeljövőben és mi lesz a határvonal, mit fog a filmművészeti közösség elfogadni ilyen utólagos belenyúlásoknál.
-
válasz
Bad Pritt #171025 üzenetére
Szerintem meg nem, mármint önmagában ez, hogy valaki ilyet tud, nem kéne Oscar-díjat érdemelnie. Főleg, hogy amúgy nem a legjobb, néha kicsit robotul beszélik a magyart. De ez nem is igazán számít, hiszen aki nem tud magyarul az észre se veszi ezeket. Csak a beszédnél maradva még ott a hangsúlyozás, arcmimika, stb. minden. De ugye magyar beszéd csak kis része a filmnek, a többi angolul van, nonverbális színészi játékról nem is beszélve.
Ugyanez a problémakör a CGI-nál sokkal nagyobb, hisz pl motion capture esetén a hangon kívül a komplett minden átmegy a számítógépen, módosításra kerülhet. Vajon kapott valaki valaha ilyenért Oscar-díjat? A CGI előtt meg egyébként a sminkesek is vették el a munkát a színészektől...
-
Pitterix
őstag
Most megy az Egri csillagok a tv-ben. Gyerek fejjel nagyon szerettem, ahogy a könyvet is, már akkor hatszor olvastam.
Most néztem, s mosolygok rajta. Vicces a látvány, a harcok, ahogy csettintésre ugranak a katonák, s van, aki elneveti magát. A fura vérzések és még sorolhatnám.
De, ezek ellenére sokkal többet ad-ér ez a film, mint egy Futni mentem, vagy Konyec - Az utolsó csekk a pohárban, vagy Coming out és még sorolhatnám.
De, ez az én véleményem. -
Bad Pritt
félisten
-
válasz
Bad Pritt #171020 üzenetére
Az AI egy egy új eszköz, szóval magától nem fog jó szinkront készíteni. Lehet a szinkronszakma épp jobb lesz, mert innentől kezdve a színészi játék számít, és a hangszínt, akcentust és egyebeket már rá lehet tenni AI-val, hogy jobb legyen a végeredmény. Szvsz az AI pont egy olyan dolog, ami az alacsony költsége miatt demokratizálja azt, ami eddig csak szűk rétegnek volt elérhető. Kb olyasmi, mint mondjuk anno a film helyett a digitális kamera volt a filmiparban. Lásd:
-
válasz
mephi666 #171019 üzenetére
Hát, minden viccet félretéve először az orrát láttam meg. És néztem, hogy ez az orr valahonnan nagyon ismerős. Aztán rájöttem, hogy a Zongoristából. Egyébként az a poén, pont ettől a nagy orrtól épphogy olyan magyar arca lesz az embernek, legalábbis az elején azt néztem, hogy ki ez a magyar csávó az ORR mögött. Mondjuk igaz, félmagyar.
-
Bad Pritt
félisten
válasz
lezso6 #171017 üzenetére
Az AI magyar szövegre reflektálva: egyik oldalról tényleg jó, hogy autentikussá teszik a karaktereket és ezzel emelik a minőséget, másik oldalról ez lehet Pandora szelencéje a színészek számára. Most még csak nehezen kiejthető idegen kifejezések, holnap már angol mondatok, 2030-ra meg teljes szövegkönyvek lesznek gép által a színész alá mondva? Én vártam volna mikor kirobbant a balhé, hogy megmutatják mondjuk a forrásanyag egy részletét, pontosan mennyi az annyi és mit segített nekik a szoftver, de úgy tudom ez nem történt meg, szóval most akkor el kell hinni a filmkészítőknek bemondásra, hogy csak kicsit segítettek rá a Respeecher és hát tudjuk, hogy ők nem éppen a legszavahihetőbb népség, főleg ha pénz meg díjak vannak kilátásban.
Engem ez a része zavar amúgy az egésznek: elég szürkezóna még ez az egész AI téma és kíváncsi lennék, hány más színésznél alkalmazták már, vagy most tényleg 100% autentikus emberi teljesítmény versenyzik egy szoftveresen támogatott másikkal. -
The Brutalist (2024) (A Brutalista)
Film az amerikai álom hazugságáról. Remek fényképezés, nagyon erős színészi játékokkal. Kicsit hosszú, s lassan is indul, de ahogy folyamatosan ismerjük meg a karaktereket, úgy válik egyre immerzívebbé. Nem egy vidám film, továbbá erősen művészfilm jellegű, ezért nehezebben befogadható, meg a szokásos "művészfilmes klisének" megfelelően a szexualitást is kicsit nyitottabban ábrázolja.
Érdekesség, hogy Adrien Brody a filmben lévő minden más színészt túlszárnyalva volt képes magyarul beszélni, s a magyar akcentusú angolja is igen realisztikus volt. Nos, tudni kell, hogy a vágó (Jancsó Dávid) ezt egy AI szoftver segítségével hozta ezt össze. Ez mondjuk nem baj, sőt, én kifejezetten örülök, mert így magyar nézőnként nem zökkent ki a mesterkélt magyar kiejtés, habár azért ebben a filmben sem volt ez teljesen tökéletes, de meglepen jó volt.
Ja meg izé, egyébként ez egy holokausztfilm.
De nem a szokásos elcséptelt módon, ugyanis csupán említés esik róla, leginkább a holokauszt trauma feldolgozásáról szól. Illetve további érdekesség, hogy habár csak apró említés szintjén esik róla szó a film legvégén, de zsidó-magyar emberünkben (icipici spoiler)
is mély sebet hagyott.a trianoni határrendezés 8/10
-
Soderes
senior tag
Bárcsak ma lenne 5 olyan színész, mint Dustin Hoffmann vagy Robin Williams.
Dwayne Johnson meg a színészet. Ez valami vicc.
Egy utolsó semmirekelő, senkiházi pankrátor.
Ha már meglátom messziről elkerülöm. -
devil-k
nagyúr
A félelem országútján
Breakdown
7/10Jó kis film, de mi lett volna ha Kurt Russel nem engedi el a feleségét egy vadidegennel?
-
k-adi
nagyúr
-
Cs1csó
titán
válasz
Cartevo #171004 üzenetére
Zseniális film, egyértelműen Robin Williams miatt, gyakorlatilag a Dustin Hoffman féle Aranyoskámból meríthettek ötletet, bár Dustin Hoffman sokkal jobb színész mint amilyen Robin Williams volt.
Williams humorban vert köröket Hoffman-ra. Brosnan mesélt a forgatásról, hogy Williams sziporkázott nehéz volt kibírni röhögés nélkül a kvázi improvizációit.
-
Cartevo
őstag
A Mrs. Doubtfire úgy nem tetszik, ahogy van, mégis van 1 komoly jelenete, amikor az apa a családi perben ügyvéd nélkül vesz részt, mert önmagát védi. Tehát mégsem volt kidobott idő, csak majdnem.
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Nyaralás topik
- Robocop – Rogue City: Unfinished Business teszt
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Automata kávégépek
- Gurulunk, WAZE?!
- Hálózati / IP kamera
- iPhone 17 Pro prototípus a vadonban
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RTX 2060 6GB / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- Prémium! Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R 9 9950X / RX 9070XT 16GB / 64GB DDR5 / 1TB 990Pro
- LG OLED & OLED evo Televíziók -30%
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro