- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- SJCAM SJ4000 FullHD Action Cam
- Samsung Galaxy Tab S10 FE - a szoftvertámogatás felára
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen egeret válasszak?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Gaming notebook topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Majd valamit alkotok, de nagyon meglepett a dolog. Nem számítam rá. Nem jutott eszembe, hogy ezzel gond lesz gariban.
SsangYong-on anno agyaltam, de sokat kajolnak a motorjaik.
-
Sajnos nem csak az autóiparban létezik ez a "szarunk a garanciára" dolog....
Igaza van simonjoe-nak, "balhézni kell" ha ki akarod járni az igazadat.
Autó fronton szerencsére még nem volt ilyen tapasztalatom de "nagyon menő" webáruházzal, ahonnan két mobilt vásároltam már igen. Képesek voltak a képembe hazudni és csak akkor szartak be mikor elmentem a fogyasztóvédelemhez.
Szóval nem szabad nyuszinak lenni, be kell támadni őket, mert képzeljétek el ha tíz kuncsaftból csak egy nyuszi, mit fognak rajta lóvéban.... -
ViZo72
tag
válasz
Kolondrum #62585 üzenetére
A kép alapján hasonlít ahhoz, mint mikor az Ignisen 1-2évesen elkezdett lehámlani a bőrnek mondott váltógombról a felső réteg (mint ekkor kiderült, 2réteg van és a felső nem tartós). Apró kis fekete "cafatok" voltak a szőnyegen az autóban.
Két különbség mégis van esetedhez képest:
1. A váltógombot állandóan fogdosom, nem úgy mint a kormányközepet.
Épp ezért ott ahol fogdosom kopásálló kéne legyen, de ezzel nem számolt a "kedves" beszállító.
2. Nekem kicserélték garanciában a lekopott váltógombot!
Ez mondjuk 17 éve volt, akkor ez még működött gariban.
(Más kérdés, hogy mivel ugyanolyat kaptam, az is simára kopott idővel. Aztán már nem foglalkoztam vele, mivel a "kopó réteg" alatt ami van, az viszont jól bírja..). -
ncc1701
veterán
válasz
Kolondrum #62582 üzenetére
Nekem egy vacak szilentet nem voltak hajlandóak cserélni az 1 éves kocsin, merthogy az nem garis. Szerelő haver bepecsétel a kiskönyvébe, külön mappába gyűjtöm a számlákat a felhasznált anyagokról/alkatrészekről.
Namost szerintem ha egy 10eft-os valamin problémáznak, akkor ennél komolyabb tétellel tuti elhajtanak a vérbe. Egyszerencse van, h mivel japán, ezért marha megbízható konstrukció motorikusan. -
dethroner
veterán
válasz
Qtya123 #62579 üzenetére
A kamion holttere [link]
2ozzmexy Tudni kell megfelelő márkaszervízt választani. Én minden alkalommal ott voltam a 3 kötelező szervíznél, és minden olyan dolgot a szemem láttára cseréltek, ami a könyv szerint elő van írva. Igen, fékolajat is géppel
A könyv kéziváltónál nem ír kötelező cserét, csak ellenőrzés 24 hónap/40000Km után.
-
Qtya123
őstag
válasz
Kolondrum #62582 üzenetére
Igazi trógerek. És valóban, ahogy írták már itt többen, jelenleg már egyáltalán nem az olcsó kategóriában van egy új S-Cross.
Mivel máshol nem hallani ilyen duda kopásról, ezért egyedi/ritka eset lehet. Eleve ott hozzá sem ér az ember a felülethez, ha meg sima vizes ronggyal tisztítod, akkor ez egyértelműen az adott termék gyártási hibás.
Lehetett volna annyi nagyvonalúság a Suzukiban, hogy ezt benyeli és ad másikat.De nem meglepő hozzáállás ez a Suzukitól. Ott van a fórumtárs, akit a nem sokat futott szilenttel elhajtottak. Továbbá nem kevés iromány van facebook csoportokban a beázásról, arra is nagy ívben tesz a Suzuki.
Amúgy nem tudom észrevettétek-e, hogy egyre több SsangYong futkorászik az utakon. Ebben a teljesen elszállt Vitara/Cross árban szerintem egyre többen pártolnak át a SsangYong-ra. Beltérben valóban más dimenzió.
-
hemaka
nagyúr
válasz
2ozzmexy #62589 üzenetére
Én direkt nem írtam eddig, de nekem a két sport közül egyik sem járt soha szakszervizben, de rendes szervizben igen, ahol pecsételtek és minden számlát megtartartottam hozzá, sőt le is fotóztam mik kerültek bele, csináltam belőlük PDF fájlt is. Az újabbat eladtam, kint osztrákban vette meg egy csaj, semmi problémája nem volt ezzel...
-
válasz
2ozzmexy #62589 üzenetére
....nem tudom, h megy már a gariztatás, szervizeltetés. Én is xarnék a hazai márkaszervizekre (szinte kivétel nélkül mindegyiknél fekete seggű az ügyfél). Itt lakom nem messze a Szlovák határtól, kivinném oda, itt meg nyaljanak sót! Már két ismerősöm, barátom hordja ki az új Skoda-ját. Azt mondják tűz és víz a két ország szervize, és azok hozzáállása.
Ja, és a harmadik meg Ausztriába hordja a Mercedes-ét, mert itthon többször átb@..ták már a Pappas-nál. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Kolondrum #62582 üzenetére
Szerinted miért mondtam hogy a 3+7 év garit a hajatokra kenhetitek!? Gondolj bele ha egy automata váltó krepalna be ideje korán vagy egy hybrid akku, esetleg turbó, ne adj Isten egy Haldex!?
Tudom hogy nem leszek népszerű vele, de éppen az itteni tapasztalatok miatt nem vittem be már tavaly sem garis szervizre a Vitarat, lecsereltem itthon az olajat, beírtam a szervizfüzetébe hogy mit cseréltem, csak pecsétem nincs... ugyanennyit csináltak volna ők is, csak óránként 12ezerért.
Nézz be az indexes Vitara és Scross csopiba, kérdezz rá kinek cserélték a váltóolajat, vagy a fekfolyadekot géppel, esetleg az all grip hátsó difijeben az olajat, hűtőfolyadékig el sem merészkednek (pedig a turbót is az hűti) csak igénybe van az véve...A döntés a tiéd, én keresnék másik szervizt, hátha ott kreativabbak...
-
válasz
Kolondrum #62582 üzenetére
...biztos, h nem hagynám, még ha ez nekem többe is kerülne mint maga a csere. Nem azért mondom, mert nem velem történt meg, szívesen elmegyek veled "balhézni". A jó büdös francokat!! 1xűen vérlázító!! Az a gond, h szinte minden területen bajok vannak a garanciás ügyintézéssel. Be kell vonni a médiát, fogyasztóvédelmet, vagy akár jogi segítségget is. Ez így Q...vára nem frankó!!
-
dunc
nagyúr
válasz
Kolondrum #62585 üzenetére
A Suzuki egy rakás szar anyaghasználat szempontjából, (nekem is szutyóm van) ettől függetlenül szánalmas, hogy nem cserélik az általad felvázolt hibát, ráadásul a Suzuki már közel se olcsó. SsangYong most vett egy barátom, és hát a Suzuki köszönőviszonyba sincs hozzá, ráadásul 8 millióért igen durva felszereltséggel kapod. A Suzuki már nem egy olcsó autó, de ettől függetlenül durva olcsóságok vannak benne......
-
mouzrr
őstag
Gumiszőnyeget vennék 2006-os Swifthez, tapasztalat alapján tudnátok linkelni méretpontosat / megbízható boltot?
-
Óriási csalódás ért, gyakorlatilag minden leomlott bennem a Suzuki felé, ez a legjobb kifejezés rá. Első új autó, első hiba és a gyár elutasította a kérelmemet a duda cseréjére. A hivatalos levél szerint nem garanciális a hiba. Valami vegyszeres anyag miatt kopik. Mondják ezt egy olyannak aki a vizes rongyom kívül mással nem takarít műszerfalat és szól ha az átlagnál durvábban csuknak be egy ajtót.
Röviden ennyi!Ez egy apróság. Nem nagy dolog. Mi lenne más témában?
-
AMD Power
titán
Megint nagyon jó kis fogyasztás "hozott" a kis SX4.
0 vidék mellett , sok eső miatt néha ment a klima 38 liter OMV 95 Super (494km) 7.7/100km -
Tody56
aktív tag
Sziasztok!
Tudtok ajánlani nekem magyar webshopból TPMS szenzort új S-crosshoz?
Olyat keresek amit lehetőleg nem kell bevinni szervízbe taníttatni.köszönöm
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
dethroner #62576 üzenetére
Nekem a fedkam képernyője van benne, ha rákötöttem volna a tolató lámpára akkor működne tolatókamerának is, de a gyári mellé feleslegesnek éreztem.
Alapból fura volt nekem is, de meg lehet szokni, ha valami kijelzős android fejegysegre kötöd jobb lesz a kép, függ persze a kamera felbontásától. Nem tudom ezen mennyire látszik:
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Qtya123 #62575 üzenetére
Kamionon szokott lenni bőven tükör, 6 ha jól emlékszem... sok teherautón van tolató kamera (nyilván nem ebben az országban), de Norvégiában találkoztam már vele.
A sok egyirányú jobb kezes miatt örülnék orrkamerának... az elejét meg nem igazán látni főleg padkanal ha valaki mögé ültetett egy kukát.
-
-
Qtya123
őstag
válasz
2ozzmexy #62574 üzenetére
A kéz nélküli valóban jó lenne, de elvagyok a keylessel is. Először úgy gondoltam nem nagyon van szükségem rá, de mikor mindenféle a kezemben van, akkor jó, hogy nem kell a kulcs, elég ha az egyik ujjamat szabaddá tudom tenni és nyert ügyem van.
Szuicid hajlamúba nemrég futottam bele én is. Ő nem kispályás volt. Kamionnal voltam és a szerelvény előtt közvetlenül amennyire csak lehet, szinte hozzá simulva az elejéhez ment el előttem az okos....
Ennél jobb holtteret már csak akkor választhatott volna, ha a jobb ajtóhoz áll, mikor arra kanyarodok, vagy egy tolatásnál megbújik a pót mögött.
Bezzeg a kamionban nem elterjedt egyáltalán sem a kamera, sem a radar. Oldalsó holttér figyelő már akad némelyikben, de hátra semmi.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Qtya123 #62568 üzenetére
Változó, a hatso rendszam bal felső sarkánál van, eléggé védett helyet találtak neki, de ha 2 hónapig nem mosod le csak az eső veri akkor nyilván mocskos lesz. Nekem valami virág szirma száradt rá, semmit sem láttam benne, de alapvetően egy zsepivel vagy nedves ronggyal letisztitod és kész. Most a héten eső cseppes volt, de még láttam mit csinálok... én kötelezővé tenném ilyen magas autók esetében, mert vannak szuicid hajlamú emberek akik legugolnak mögöttem cipőt kötni pl...
ami nekem hiányzik egy orr kamera ami 3 irányba néz meg az elektromosan becsukodo tükör, esetleg egy kéz nélküli csomagter nyitás, amúgy nem tudok igazán belekötni.
-
Nekem a Swiften nagyon jól muzsikál a kamera szutykos időben is. Múltkor volt egy olyan felhőszakadás, hogy nem láttam semmit, mondtam a srácaimnak akik az autóban ültek, hogy tolatva megyünk haza mert a kamera képe tökéletes volt.
Nekem a kamera többet ér mint a radar. A radar, tolatáskor az oldalról érkezők esetén ér aranyat. Volt már este világítás nélkül kolbászoló kerékpáros, akinek az életét mentette meg, mikor furgon mögül tolattam ki. -
-
Qtya123
őstag
válasz
burgatshow #62567 üzenetére
Amúgy ezeknél a kamerás Cross/Vitaráknál télen nyálkás időben védve van annyira a kamera (nekem nem úgy tűnik), hogy viszonylag sokáig lehet rohangálni a takonyban, mire bekoszolódik annyira, hogy már nem látsz benne?
Vagy olyan, hogy mész fél órát a retekben és már vége? -
burgatshow
veterán
válasz
dethroner #62566 üzenetére
Szerintem meg az igazan tuti a 2 egyutt. Peldaul a torzitas miatt a radar jobb visszajelzest ad a tavolsagrol, hiaba vannak mindenfele csikok a kamera kepre felfestve.
Szoval nem mondtam, hogy rossz a kamera csak latom letjogosultsagat a radarnak is (akar a kamera mellett). Az meg kulon melos, hogy szuttyos idoben a kamera lencseje… na erted. Erre mondjuk a VW billeno emblemaja tok jo megoldas, mas kocsiknal meg nem lattam (de biztos van), de ez megis csak egy S forum. -
dethroner
veterán
válasz
burgatshow #62565 üzenetére
Sok függ a kamera látószögétől.
De egy radar semmit se ér, ha pl egy szöges fadarab, vagy egy gödör van a kocsi mögött. Viszont ezt kamerán látni lehet. Swiftben kamera van, eszembe nem jutna bármilyen jó radarra cserélni. Vagy ott a szekrényben már lassan 4 éve egy rendszámtartó keretben épített kamera, nagyon azon agyalok hogy valahogy be kéne rakni a citroenbe, és csak egy dolog tart vissza, mégpedig a kijelző. Egyszerűen elképzelni nem tudom milyen módon tudnék esztétikusan elhelyezni egy kijelzőt. Valószínű sehogy, a fejegység csere meg nem nagyon jöhet szóba. Talán egy belső visszapillantó+hátsó kamera kijelző kombó lehet megoldás, de élőben még nem tudtam lecsekkolni, milyen minőségű képet ad egy ilyen tükörkijelző.
Szóval én azt gondolom, egy jó kamera jobb, hasznosabb lehet mint egy jó radar. -
ViZo72
tag
válasz
bigdigit #62560 üzenetére
A Swiftes topikot ezért hagytam ott, le lettünk hülyézve, hogy ilyen márpedig nincs, hogy csak néha, meg csak hidegben, meg csak elinduláskor... Vagy pedig a sofőr a béna...
Ignis is csinálja már sok éve nálam is (még a gyári kuplunggal).
És ez az időszak most jön majd, az őszi, nedves, hideg reggelektől a tavaszi melegebb napokig ilyen lesz, miközben tavasztól őszig -nálam legalábbis- nincs ilyen baj, el is feledkezem róla.Csak elinduláskor, illetve ha van még rögtön utána utcasarok, piros lámpa ahol meg kell állni akkor még igen, de aztán az út további részére megjavul, akár hányszor kell megállni, elindulni. (Kiszárad a lecsapódott pára?).
Aztán jó lesz megint hidegindításig. -
dethroner
veterán
válasz
bigdigit #62560 üzenetére
Mondom, egyből kettőbe már éreztem ilyet, de azt gondolom vezetői hiba. Amiről írsz, soha nem tapasztaltam, csajom se mondott ilyet
burgatshow Mutass légyszi egy példát, vagy mutatsz egy fényképet, amin a kamera nem lát valamit, de a radar. El nem tudok képzelni ilyet.
-
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #62561 üzenetére
Csak lazán kapcsolódóan:
Nekem a kamera torzításával van bajom a kép szélein, meg a felbontás sem volt combos azoknál, amiket eddig próbáltam (Vitara, S-Cross, 10gen Civic).
Tükörrel sokkal pontosabb vagyok. -
bigdigit
addikt
válasz
dethroner #62555 üzenetére
Swift nem egyes kettes között problémás hanem egyesbe induláskor jellemzően hidegebb időben esős időben egy főleg egy éjszakai állás után. Rángat a kuplung sok tulajnak. Már korábbi Swift is csinálta. Nekem pl gariba cserélték komplett kivéve a kuplung házat. 1000 km után újra kezdte. Mintha fogna nem fogna ismét fogna a kuplung. Ha még nem volt ilyen majd lesz.
De felvágod csak a kuplungot nem lesz ilyened. Egyesben csúzstatáskor csinálja.
-
-
Qtya123
őstag
válasz
dethroner #62555 üzenetére
Persze, bevásárlás még megoldható egy Swifttel, ott a hátsó ülés.
De van, hogy négyen megyünk nyaralni/kirándulni pár napra. Na akkor már tényleg mission impossible, hogy 4 ember cucca beférjen a csomagtartóba.
Persze van tetőcsomagtartó is a világon, de én nem akarok olyan autót, amivel matekozni kell. Legyen ott, tudjam használni mindenre azonnal, amire nekem kell.Gyöször: Áhh, szórakozik vele a bánat, ilyen marad, kész. Érdekes egyébként, mert akárhányszor van lemosva nagynyomásúval, egyszer sem csinálja. Esős időben, ha már jó ideje ázik, akkor van ez.
Amúgy néztem a könyvét, kb mindent is felsorol, hogy mitől tud megbolondulni ideiglenesen a szenzor, szóval... [kép] -
Gyöször
senior tag
válasz
Qtya123 #62550 üzenetére
Gyáriasnak néz ki maga az érzékelő, de sajnos ja. Ez valami más. Gyári esetén azt kellene látnod (én azt látom) ami a könyvben van. Meg van P betűs kikapcsolóm is. Attól függetlenül lehetne jó is. Esetleg ha ki tudnád hibakeresni melyik érzékelő adja fel?
Vagy pedig venni valami műszerfalra tapasztósat az aliról és hadd szóljon. Elviekben most valami vezeték már van behúzva -- valahová.
-
dethroner
veterán
válasz
Qtya123 #62545 üzenetére
Mi is shabbatkor intézzük a boltba járást, 1 hétre valót. Mi ketten vagyunk a háztartásban, de simán befér minden élelmiszer, háztartási cikk a swiftbe. De akkor se esek kétségbe, ha 2 szatyrot esetleg a hátsó ülésre kell rakni
bigdigit Miénk is 19-es swift, egyről beszélünk. Zörgést sehol se tapasztaltam, ablakot sose húzzuk le, lehet ez is előnyére vált. Az egyesből kettesbe váltáskor való rántás az megfigyelésem szerint user hiba. Csajom mellett ülve figyeltem, hogy a rántás akkor jön elő, ha túl gyorsan, sportosan akart váltani, nem a mérnökök által kikalkulált ideális fordulatszámon történt és hasonló dolgok kombinációja. Ha nem sietősen hanem ésszel, nyugodtan csinálta, akkor nincs rántás. -
válasz
bigdigit #62551 üzenetére
Viszlek a Passat-tal egy karikát!!
Pár hete hoztam haza a karosszériás műhelyből. Szarrá szedték a belső kárpitozást és minden illesztés közé került szövet ragtapasz. Azt kell, h mondjam, Q...va jó lett. Halálom a nyekergés, nyikorgás, volt belőle bőven. Csodálatosan megoldották. A Splash is "hangos", de azt elfogadom olyannak amilyen.
-
Qtya123
őstag
válasz
bigdigit #62551 üzenetére
Az a durva, amikor olyan cikkeket olvasol, hogy zörög a tetőkárpit egy új 20 milliós Merciben, a tulaj meg a falra mászik, mert a szerviz nem tudja megoldani.
Ha már Te is ilyen zajérzekeny vagy, mint én, kíváncsi vagyok mit szólnál, ha ültél volna abban az LS400-ban, amit pár éve vezettem
Az valami teljesen szürreális élmény volt, hogy egy régi autó, de olyan szinten volt benne a zaj és a külső világ kizárása, hogy sokkal újabb 7-es BMW nem hozta azt. Egészen új élmény volt az, hogy milyen a csend minősége.
Csendes autónak tartottam az IS200-at és többen meg is jegyezték, akik ültek benne, hogy milyen csendes. De mikor az LS400 után visszaültem az IS-be, úgy éreztem mintha egy Trabantba ültem volna be.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen routert?
- EA Sports WRC '23
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Hálózati / IP kamera
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kedvenc zene a mai napra
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen program, ami...?
- További aktív témák...
- Jó állapotú Kona Shred / Pike 454 dual-air 110mm-140mm / Shimano Deore felszereltség!
- ÚJ, BONTATLAN Bespoke AI Jet Ultra álló porszívó 400 W - GYÁRTÓI garanciával
- Eladó egy szinte új Kukirin G2 elektromos roller! Hétfőig jegelve!
- Gree klíma AKCIÓS áron beszereléssel együtt!
- Midea klíma akciós áron beszereléssel együtt!
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- LG 32GP850-B - 32" NANO IPS / 2560x1440 / 180Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 400
- Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz LGA775 Processzor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest