Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Vezetékes FEJhallgatók
- Hobby elektronika
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Milyen egeret válasszak?
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Apple MacBook
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rsf
senior tag
Írtam a Ctek supportnak meg mellékeltem képet is. hogy 15.08V a feszültség az Akkun. 2db multiméter is van a képen.
De nem is a fesz a lényeg, hanem hogy pezseg az akku.
Az AGM és az EFB akku zárt ezért nem lehet pótolni az elektrolitot. Tudom az EFB-t fel lehet nyitni de akkor ugrik a gari.
Kíváncsi vagyok hogy mit írnak. -
bzoley
veterán
válasz
Inhouse #7597 üzenetére
Most már nem. De amikor el akartam dönteni, hogy sima, vagy agm akksit vegyek, akkor elég sokat olvasgattam a témában, hogy egy kicsit okosabb legyek, és akkor több helyen is találkoztam ilyen infóval.
Nálam valahogy így néz ki(ha sikerül berakni a képet). Keveset megyek, és a fogyasztás is magas(100-150mA), így hétvégenként kicsit rádugom a töltőt.
-
Inhouse
őstag
válasz
ddsteel #7593 üzenetére
Nem, az üresjárati feszültsége egy 12V-os névleges feszültségű feltöltött ólom-savas akkunak 12,6V. Ritkán, de kapunk a gyártótól frissen töltött akkukat 12,8V-al, de nem jellemző. Az ennél nagyobb feszültség hibára utal. Folyadékvesztés, amikor inkább csak a víz párolog el és a visszamaradt elektrolit sűrűbb lesz (bár kevesebb a kelleténél).
-
ddsteel
aktív tag
-
Inhouse
őstag
válasz
crissprivat #7591 üzenetére
Egyem meg...2V, 2V...
0.21V, annyit összeszed a szabad műszerzsinór.
A MITTARI az Militari lett volna szerintem. Azt mondja ránézésre, hogy úgysem tud többet 10A-nál...hahaha, ez egy minimum 500W-os trafó. Mi baja az ellenállással? Mi a fenének akarja kivenni, dilis ez. Azok a vezetékek brutálisak a mostaniakhoz képest. Bár nekem a Resurs orosz töltőmön is vékonyka van gyárilag, az is 10A-es.
Tetszik az a 10A-es kioldó. Frankó a doboz is, 3000-ért egy főnyeremény volt. -
crissprivat
senior tag
Sziasztok, kis érdekesség Pistitöl.
[link] -
rsf
senior tag
4,5 óra múlva vissza vette a töltő feszt. Reggel mértem rá 14.3V ot mutatott a műszer.
A recondition fázisban az MXS5.0-ás töltő 15,5V ig felmegy, de ez a töltő elvileg nem tud ilyen funkciót! Meg a recondition az MXS5.0-nál a töltési fázis végén indul el.
Ezért érdekes.. -
Brogyi
őstag
Nekem az a gyanúm te pont belemértél a "recondition" részbe. A rendes töltés olyan +14,55V. Ez nem azt jelenti nem léphető át. A "recodition" rész igen, magasabb, és pezseg a lötyi. Nem hiszem hogy rossz, de te nem fogod tudni eldönteni, hogy jó vs sz@r. Ilyen nem fordult meg nálam. Szóval lehet, hogy tévedek. Ha mégis úgy érzed, hogy sz@r, akkor vidd vissza, vagy mostanság ismert "elállsz" az üzlettől, mert nem boltban vetted hanem weben.
-
a_tesz
Korrektor
Tegnapelőtt megérkezett a csomag, és tegnap alkalmam nyílt kipróbálni délután. Feltöltve érkezett, de azért egy 2 amperes töltővel még majdnem egy órát villogott az utolsó LED, mire készen lett, de ez nyilván nem hiba. Komolyabb szerkezetnek tűnik kicsivel, mint az előző (csatolok képeket is), és már az is nagy előny, hogy tok is jár hozzá, bár egy kis tuningot meg fogok ejteni rajta. Jár ugyanis hozzá két USB kábel, egy micro és egy Type-C végű, meg a bikázó csipeszek, és ők csak egy hálós részbe be vannak simán rakva, ahonnan könnyen kiesnek, de erről majd többet, ha elkészül a javítás
Ilyen a régi, amivel összehasonlítom, annak idején 2016-ban 14 ezer forintért vettem, és jó szolgálatot tett.
A külsejét nem vitték túlzásba, jó kis kínai tornacipő szagú gumírozott burkolata van. Ami szimpatikus, hogy minden csatlakozót a gumírozott fedél alatt helyeztek el, ez ad némi védelmet, bár lehet csak a tudat. A két nagy USB port a kimenet, és a két kicsi a bemenet, ez szimpatikus, hogy kétféle csatlakozóval is lehet tölteni, ami ráadásul mindkettő elég elterjedt. A réginél ez egy külön kerek csatlakozón történt, külön adapterrel, a mostanin jobban tetszik ez az USB-s megoldás.
A két kerek csatlakozóba kell dugni a bikázó csipeszek kék végét. A régin csak egy kisebb dobozka van, amiben négy egyenirányító dióda van, az újat nem nyitottam ki, de van rajta egy külön LED, ami bedugáskor tájékoztat, hogy hogyan áll a cucc, és relét is hallottam kattogni benne. Van rajta egy Force Start gomb is, ami a karcsú leírás szerint akkor érdemes benyomni, ha két próbálkozásra sem sikerül beindítani az autót (gondolom itt kicsit nagyobb áramot enged át, tapasztalatom még nincs róla).
Én bedobtam a közepesen mélyvízbe, egy sokat állt karburátoros kétliteres benzinmotort próbáltam beindítani vele, akkumulátor nélkül. Hát úgy forgatta, mintha egy 9 voltos villanymotort 12 Volttal kínáltam volna meg, simán beindította. Ugye leírás szerint 4,5 literes benzines, illetve 3 literes dízelmotorig ajánlott, szóval nem is meglepő, de azért sokszor láttunk olyat, hogy nagyot mondanak Kínában.
A powerbank funkcióját csak módjával tudtam kipróbálni, de megy szépen mindkét portról egyszerre, arra sajnos nincs eszközöm, hogy megnézzem, mindkét porton tudja-e egyszerre a 18 W leadását.
Zseblámpa nem erősebb, mint a régin, ide tehettek volna egy kicsit bikább LED-et, de amikor szükség van rá, akkor használható végülis.
Szerintem ezt a pénzt megérte, remélem ez is kibír annyit, mint a régi. Van itthon pár autó, hiába töltögetek, néha előfordul, hogy szükség van rá, már csak vigyázni kell rá, hogy ne terheljem túl, bár elvileg van benne mindenféle védelem.
-
forguet
senior tag
Köszi a válaszokat. Akkor ez ez. Hetente egyszer rádugom és bízok a legjobbakban.
Nem igazán használjuk ezt az autót mióta covid van, így rendre lemerül amikorra kéne...így mindig bikázni kellett. -
rsf
senior tag
-
ddsteel
aktív tag
válasz
forguet #7578 üzenetére
Nekem Auris hibrid van, ami ugye Prius technológia. Pontosan így működik az én lidlis töltőm is. Bármennyit van rádugva, akár napokat is, mindig 3 csíkon áll csak, és mikor leveszem a töltőt, max 12,6V-ot mutat az akksi. Úgy is ültem már bele, hogy a HA appal nézve nyitás előtt csak 12,1V-ot mutatott az akksi, mikor beültem, akkor meg 11,9-et. Simán indít persze akkor is, hisz igazából a nagy akksi indítja a motort. Nem tudom, mennyire jók ezek a. 35-45Ah-s kis akksik így... Nekem 2015-ös a kocsi, tehát 5 éves az akksi...
-
forguet
senior tag
Sziasztok. Vettem en is egy lidlös töltőt. Prius 45ah-s AGM akksi töltésénél az normalis h amikor rádugtam 13.3v-ot mutatott és 8 óra töltés után 12.3v-ot?
Illetve maga a töltöttség 3 csíkon volt (4-ből) a töltés elején és a végén is. Btw, téli töltési opciót használtam. Köszi! -
Inhouse
őstag
Az áram leadási képesség és az, hogy mennyi fog folyni, az 2 külön dolog. Az előbbi annyit jelent, hogy képes-e leadni a kívánt áramot, vagy nem. Ha nem, akkor vagy leesik a feszültség, vagy letilt, esetleg tönkremegy a maximum terhelés felett. A másik, hogy mennyi folyik. Ohm törvény, R=U/I -> I=U/R -> U=R*I. A feszültség és a terhelő ellenállás határozza meg, hogy mekkora áram fog folyni. Mivel az akkufeszültség emelkedésével egyre kevesebb áramot vesz fel, mindegy mivel töltöd, kb. akkora áram fog folyni a töltés vége felé. Az más kérdés, hogy a generátor felrántja a nagy áramleadási képességével a feszültséget azonnal 14,xV-ra, ilyenkor nagy áramok folynak, de rövid ideig, aztán idővel szépen csökken. Amikor a töltés kész, mindegy melyik tölti, adott feszültségnél ugyanolyan kis áram fog folyni.
-
G48
senior tag
Nem tudom, hogy van-e értelme megtartani a Ctek MXS 3.8-at a Lidl-s mellett, van olyan jó az Ultimate Speed?
-
csiga8
senior tag
válasz
Inhouse #7572 üzenetére
Mint nem hozzáértő, de használó mást tapasztaltam.
Ezek a töltők olyan pici árammal töltenek 14 V felett, hogy szinte mindegy egy autó akkunak.
Szépen eléri a 14,7V feszültséget, viszonylag lassan. ( félóra?) Én nyitott akkunál néztem, hogy pezseg-e. Nagy ritkán ( hosszú percek) egy-egy apró bubi valamelyik cellában, aztán megint néhány perc semmi...
Szándékosan picit szint felé töltöttem a savszintet az aukkuban deszt. vízzel, majd toltam neki állandó magas feszültséggel, nyitott kupakkal. Talán 2 hónapba is telt telt, ( lehet 3, nem emléklszem pontosan) mire visszaesett a savszint, de szerintem azért csökkent vissza, mert elpárolgott a nyitott kupaknál.
Az autó generátora viszont tud tolni áramot, az nem olyan jó, ha magas feszültséggel tölt.
Évek óta csepptöltögetek, egy ideig ( kb +10-15C alatt ) állítottam csak hópihe módba, most már nem foglalkozom vele, mindig abba rakom. Ha feltöltötte, úgyis átmegy csepptöltésbe.
-
G48
senior tag
Egy 50 Ah-s szgk indító akkuján rajta hagytam egy Lidl-s 5A-es töltőt kb. 16 h-t. A végére 14,7 V volt a kijelzőn. Ez normális? Köszi.
-
Galahed
senior tag
Sziasztok hozzáértők!
Egy Peugeot 2008 sart -stop rendszerű gjmű-höz rendeltem egy CTEK Start-Sop töltőt. Az a kérdésem, hogy ez lehet használni közönséges akksihoz is? (másik autónk egy régebbi Skoda Fabia)
Előre is köszi.
(még nem késő módosítani a megrendelést, ha szükség lenne rá - és ha létezik olyan CTEK ami tudja a start-stoppos akksit meg a "hagyományost" is??) -
Zoli bácsi
őstag
Szerelő is mindig leszedi az akkusarut ha javít valamit, onnan tudom hogy mindig elfelejti az órát.....
Amúgy nálunk ilyen betonlapokból összerakott garázsok vannak, hullámpala tetővel. Száraz, meg védi az autót, de kb ugyanannyi fok van mint a külső időjárás. Rátéve a töltőt ebben a hidegben, először nekem is 12,4-12,5 V feszültséget ír. Aztán hamar feljebb ugrik, meg a töltöttség is egy csíkról háromra vált (5 ezer ft-os LIDL töltő)és hamar tele is nyomja. Volt már hogy én is 12,3V-ot láttam, attól függetlenül az akku indít rendesen..... -
troll81
addikt
Sziasztok van egy 47ah akkumulátor.. Fantasztikus darab. 3 4 nap hideg után 12.31 v mérhető rajta - 13volt a leg hidegebb. Ha megy naponta az autó akkor nincs gond de így nem
Ezt lehet temetni vagy menthető? -
a_tesz
Korrektor
Köszönöm a linket! A régi zsebbikám kidőlt, sajnos kapott hideget-meleget. Volt, hogy kb. 10-szer próbáltam beindítani vele két percen belül egy autót (sikerült végül), volt hogy egy 3 literes BMW-t akartunk bebikázni (más baja volt, de azért adott rendesen a kis gépnek), de még majdnem működött. Most épp az Aldis bikázóra vártam, hogy legyen megint akcióban, de ez sokkal jobbnak tűnik annál, úgyhogy meg is rendeltem egyet. Van néhány autó itthon, úgyhogy már sokszor tett jó szolgálatot, remélem ez az új még tovább szolgál majd.
-
Pogifej
csendes tag
BlitzWolf® BW-JS1 Ezt vettem és pont a 3L V6-oshoz. A tulaj sem hitte, hogy megugorja ezt a szintet miután a lidlis becsődölt neki. Rejtett hiba miatt többször is lemerült neki az akksija és már újat akart venni, de időben megjött (CZ raktárból 6 munkanap alatt) így a következő éles szituban le tudta tesztelni. Helytállt remekül. Azóta felnyomták 20k körülre az árát, de még így is okés szerintem.
-
Brogyi
őstag
Jók ezek a kicsi kütyük csak sajnos a hasznáta alkalmából derül ki, hogy melyik jó. Akinek van, és főleg jó tapasztalata van írja le, és okosak leszünk. Itt fontos, hogy melyik működik, és milyen olcsó. A "működik" azt jelentené nálam, hogy nem ég el a csatlakozója ha egy 3000 Audi-t indítunk be róla. Ebből is az látszik, hogy fontos milyen autót akartok bikázni. Van biztos, jó darab, de az ára nagyon magas. Ezért fontos a tapasztalat megosztása.
Töltőkről
Nem akartam külön írni, de találtam egy rövid mozit, és nagyon jól mutatja, hogy a +14,4V biztonságos, de kevés mint a maci...
A klippben +16,4V-ig tolják, és őket igazolja a sűrűségmérő. Ezért nincs értelme tized voltokon vitatkozni.
[link] -
Kátai
senior tag
Ilyenre [link] vészesetére megéri beruházni?Vagy más megoldás esetleg?
Ilyenkor télvíz idején úton baj esetén kis megnyugvást hozna. -
veze
őstag
válasz
Balázs0916 #7546 üzenetére
nekem egy komplett kellene a lidles verziohoz , gondolom full reménytelen
( két kocsi és fixen mind a kettőbe egyet nem lehet beszerelni
12ezerért lett volna ( darabja), de azt sokallom -
Inhouse
őstag
-
NoNick
tag
Köszönöm mindenkinek, megpróbálok egyben válaszolni.
A nem indulás a klasszikus kattogó blendix hang volt. Visszaraktam a feltöltött régebbi akkut, pöcc-röff. Ez egy 2,2L-es dízel, minden indításnál bezuhan a feszültség 10-11V körülire. Az autó sem biztos, hogy tökéletes, kb. 4 évenként kinyír egy ilyen k.drága akksit.
Egyik töltő sem végzett a töltéssel, mégis a langyosnál melegebb volt a akksi, ekkor kapcsoltam le. Illetve lehet, hogy csak bebeszélem magamnak, de a másnap reggel, amikor levittem beszerelni, mintha az egyik tekercs melegebb lett volna minimálisan a többinél. Szobahőmérsékleten töltöttem, a konyhapulton, hogy tudjam figyelni multiméterrel a folyamatot. Asszony örült neki.
Ez egy tartalék lenne, kb harmadáron, mint az új, lehet meg kellene próbálni megmenteni. Terhelővillám nincs, ha rákapcsolok egy 55W-os fényszórót, azzal le tudom meríteni kb. 10-12 óra alatt, aztán megpróbálom feltölteni. Meddig szabad levinni a feszültséget?
-
Brogyi
őstag
"Osram töltő, és egy régebbi Aldis is megállt órákra 13,7-nél, mindkettő érezhetően melegedett."
Ahogy a fiúk írták ne a töltőt tapogasd, mert az nem számít. Az akksi ne melegedjen!
A +13,7V szinte biztos, hogy két helyen van. Nagyon nem mindegy melyiknél húztad ki. A kocsi ha jó biztos megtolja +14,4V-tal te meg kihúzod +13,7V-nél. Elsőre fel kellene tölteni rendesen majd kisütni. Legalább 48Ah-nak meg kell lennie ha jó, de ez kor, és használat függvénye. -
csiga8
senior tag
A melegedés lenne érdekes, de nem a töltő részéről.
Van valamennyi melegedés az akkunál töltésnél, ez attól függ hány fokos a külső hőmérséklet, mekkora a belső ellenállása az akkunak, mekkora árammal töltöd, cellazárlatos, vagy csak éppen alakul vissza a szulfát.
Van infra hőmérőm, 40 C fölé soha nem egedem az akkut. Akkor pihi, kihül és kezdjük újból. ( ez egyébként általában cellazárlat szokott lenni)
Ha csak langyos, az nem baj. Ha nincs baja feltöltődik, ha baja van, a következő 1-2 töltés-merítésnél meghal. Inkább az asztalon, mint az autóban....Ahogy írtad, hogy nem feljebb a feszültség, és egyre jobban melegedett, hááát...
Ha van rá lehetőség, hogy kiszedd és töltsd-merítsd, azzal kéne próbálkozni. Mint mondtam, inkább az asztalon, mint az autóban....
-
-
Inhouse
őstag
Köszi. Pirosak a gombok, van 3 állapotjelző LED és több fajta mérési fajtát tud, amivel talán sosem találkozunk. Az EN és DIN mellett, talán SAE és JIS, ami még előfordult, de alig. Ezekről az újakról még nem is hallottam.
A szoftver ránézésre másban nem különbözik. Bár én láttam a simából is már 2 fajtát. -
Inhouse
őstag
Nahát egy Midtronics magyarul!
Mint írtuk a gyorsteszter nem mindig ad biztos eredményt. Ha azt mondja rossz, az szinte biztos. Ha jót mutat, attól még előfordulhat (még ha nem is sűrűn), hogy rossz, terhelővillával kell nyaggatni.
Nem egy szokványos akku, 50Ah 800A-el.
Jó lenne tudni, milyen volt a nem indulás. A kezdődő cellazárlat még ki/be ugrálhat, ilyenkor eseti, hogy látod a feszültségesést éppen, vagy nem. Az autóval nem lehet gond? -
NoNick
tag
Ezek a terhelővillás/műszeres akkumulátor teszterek jók spirálcellás akkuhoz is?
Adott ez az akku, Exide 508, spirálcellás start-stop agm.
A képen látható mérés után megvettem, de valami gond van vele.
(760/400 van a képen, kicsit nehezen látszik)
Osram töltő, és egy régebbi Aldis is megállt órákra 13,7-nél, mindkettő érezhetően melegedett. Az akku is meleg volt, így lekapcsoltam a töltést. Az akku kapocsfeszültsége 12,7 volt műszerrel mérve, beraktam hát az autóba. Pontosan 2 nap múlva reggel már nem indított, de a kapocsfesz még így is 12,5V volt.
Lehetséges, hogy cellazárlatos, de a nagy indítóáram "becsapja" a műszereket? -
Inhouse
őstag
Volt egy Bosch S5 nagy akku, az kilökte az 500A-t és kicsit megsínylette a gép, a tekerőjét néha mozgatni kell, hogy az áram értéket rendesen mutassa, de azért igyekeztem...
Jesszompepi, akkor abban egy tekercselt ellenálláshuzal lenne és a forgatóval azt a menetet vezeti ki, ahova állítottad?A villán izzanak az ellenállások (250A), 15s-nél már fehéren szerintem.
Csinálj már róla majd képet légyszi! -
csiga8
senior tag
Nem volt még olyan akku, amivel igazán próbálhattam volna.
Amit tudok róla. Mindegy milyen módba állítod, mindig 14,7V-ig tölt. ( multiméterrel ez 16,3V)
14V-ig végig 8,5A, utána kezdi csökkenteni az ampert. A csepptöltés 13,8V ( ami 13,73V multiméterrel) Motornál tán 2A a max.
Ha hálózati feszültség alá helyezed, és a + meg a --t összeérinted, szikrázik, de nem ment tönkre.
A repair módot nézegettem, de már elfelejtettem hány A lehet, tán 1A körül és lüktetve tölt.
Mondjuk 2mp tölt, 2-t nem, de majd megnézem. ( pici 12V-os égőt tettem rá, gyönyörűen mutatta)A cellazárlatos akkut simát tolta.
Az kb 9-10 V körüli lehetett, nem okozott gondot elindítani neki.
A kijelző informatív, mutatja, hogy 15 C fok a pincében, éppen hány V feszültségnél tart, mennyi árammal tölt. ( váltogatja) Van egy kis oszlopsor is a szélén, aki esetleg nem tud olvasni...
Szóval nem rossz, de nem egy CH611 na.Akinek 80Ah, meg afölötti akkuja van, és/vagy autószerelő ( rendszeresen lemerítik az akkukat, ha ezt ráteszi, szépen leolvassa hol tart a töltés, viszonylag gyors, de még nem káros, stb...) annak kötelező darab. Ez oda való.
-
csiga8
senior tag
Mivel nem találtam képet, kénytelen voltam most készíteni a terhelővillás mérésről.
Volt egy Bosch S5 nagy akku, az kilökte az 500A-t és kicsit megsínylette a gép, a tekerőjét néha mozgatni kell, hogy az áram értéket rendesen mutassa, de azért igyekeztem...
Az az S5 ez volt az:
A csepptöltőről ( új kínai töltő, majd lesz róla kép később ) leszedtem az akkukat.
Nálam úgy van, hogy az akkuk a plussz a plusszal, a mínusz a mínusszal vékony vezetékkel össze van kötve ( saru résznél méretre sodorva a vezeték és forrasztó ónnal befuttatva) így egy töltőről töltődnek.
Előszőr a 2x feltámasztott Exide AGM. Rajta a vásárlás ( üzembehelyezés ideje, illetve a felélsztések utáni állapot)
Rosszul írtam előbb, 10V körüli a minimum feszültség, ameddig engedni kell a terhelést.
Lehet látni a 2 képen, hogy az egyiken kicsit nagyobb a feszültség, kisebb az áram, a másik képen jobban terhelem, nagyobb áramot ad le. Pontos nem tudtam lenni, mert közben próbáltam fotózni a lényeget. A második képen még mindig nem teljesen adtam rá a terhelést, pici meheett volna, akkor kb 305-310 A körül lenne
A jófogáson lőttem nagyon olcsón anno a tartalék akkumat ( ugye 4 dízel autónk van, bármi lehet, bár sosem volt..)
Azon is ott a dátum, mérési eredmény stb. Itt is lehet látni, ahogy adom rá a terhelést, úgy csökken a feszültség, nő a leadott áram. Sajnos itt sem voltam teljesen pontos, ha még picit tekerek, 400-410 A lett volna, de a lényegen nem változtat...
Utána töltés
És akkor töltés után nézzük mit mutat a saccométer:
Mire az AGM-t is feltölttem, kicsit rám sötétedett.
Le lehet vonni a következtetéseket. Szerintem jó az a saccométer. Nagyon is...
-
Inhouse
őstag
Szívesen. Persze, tudni kell mire valók, de nagy segítség. A különbség garantált, Bosch Bat121/131, DHC BT301/501, Lancol Micro-200, vagy éppen egy Midtronics, stb...egyik sem fogja ugyanazon az akkun ugyanazt mutatni. Szerencsére azért a végeredmény értékelhető.
Sajnos van olyan hiba, amikor a kezdődő cellazárlatot nem mutatja a gyorsteszter, simán jónak mondja. Villázva (van amikor csak harmadikra) aztán kimutatja a foga fehérjét. Persze azért ez ritka és inkább akkor kell nézni, amikor nem jutunk dűlőre, mindent jónak mutat minden műszer. Jut eszembe, ha megnézitek a képeket, akkor látszik, hogy van még egy USB csatlakozó rajtuk, a matrica alatt. Egy arany színű!
Talán szervíz csatlakozó lehet?
A robogó akkukkal kapcsolatban csak helyeselni tudok, én is sokkal jártam így. -
Brogyi
őstag
-
rsf
senior tag
Ceruza akku teszterem van.
Az akku állapota sokféle lehet . Találkoztam már olyan akkuval ami nagy áramnál hamar lefeküdt, de kis árammal hozta a gyári értéket sőt többet mint egy másik ami nagy áramnál nem feküdt le.
Tudom, hogy ezek NiMh akkuk amik azért teljesen másak mint egy gépjármű indító akkui. De azért az autó akkuk is többféleképpen használódnak el.
Láttam egyszer autó akku tesztert 11 éve. Nagy doboz volt. Az rendesen megterhelte 500A-el az akkut(be lehetett állítani) és nézte, hogy x idő múlva mennyire esett le a feszültség.
Szóval az ilyen rövid impulzusos teszter egy új akkunál lehet, hogy használható eredményt ad, de egy használtnál ahol az is számít, hogy hogy használták azért eléggé félre vezethet szerintem.
Üdv. -
Brogyi
őstag
válasz
Inhouse #7529 üzenetére
Gyors vagy. Köszi a tudomány nevében.
Ezek korrekt 4 vezetékes eszközök, de bizony ezek saccolják, számolják, és két műszer ezért mutat mást. Tudni kell, hogy mire valók, és arra nagyon korrekt műszerek.
Éppen ma voltam szervízbe, és mondják, hogy 83%-s az akksim. Nem bírtam ki, gyorsan én is mértem egyet.
SOH = 94%
SOC = 83%
EN = 426A
STD = 450A
Resitance = 6.49mΩ
Voltage = 12.50V
GOOD BATTERY
Két lehetőség van.
- SOC értéket írta fel. Ha így volt akkor semmit nem jelent, mert az a pillanatnyi töltöttség.
- Két külöböző műszer két külöböző értéket adott. Ezt hiszem inkább.
Ebből az látszik, hogy azonos műszerrel kell mérni, mert két szaki két különbözőt fog mérni.
Abban fognak csak megegyezni, hogy jó vs nem jó.
Mivel utoljára 15-20 ℃ volt mikor mértem, nekem jó az érték. -
Brogyi
őstag
A mai FET-kel meg tudják mérni. Természetesen a másodperc nagyon kis része alatt. Ha használtál volna ilyet magad is rájöhettél volna. Pl. 3x mér, és mikor mér hallod a hangját. Simán el tudom képzelni, hogy olyan kis idő alatt meg is terheli annyival. Olyan rövid idő, hogy nem képes még felmelegedni se. Említették, hogy azért ez egy jó saccolás, mert egyedüli információ a kapacitás mérése, és ez szoros kapcsolatba van az indító képességgel is. Néhány műszer kalkulál, kiszámolja, hogy mennyi is lehet az indító áram. Ezért is számít milyen műszer van a kezedben, mennyire építik bele a tapasztalatokat a kalkuláló programba. Idővel majd szétszedek egy ilyet is.
-
csiga8
senior tag
válasz
Inhouse #7526 üzenetére
Úgy működik, hogy rácsipeszeled és el kezded tekerni, amivel adod az akkura terhelést.
A műszeren az egyik órán a feszültség, a másikon az áram van mutatva.
Beállítom a terhelést, hogy 10,5V-ig essen az akku feszültsége, akkor lesz egy hozzátartozó áramleadás. Ez lesz az amper, amit valósan le tud adni. ( kb az (EN) fele)
15 másodperc múlva sípol az eszköz, visszatekered 0 állásba és megvárod míg kihül.Ha az áramleadás a 15 mp alatt erősen eseik, vagy a feszültség, akkor vagy lemerült, vagy kuka az akku.
A nagykönyv szerint, amelyik akku tudja a 3*15 mp-es terhelést úgy, hogy nem esik a feszültség 10,5V alá és közben megfelelő erősségű az áramleadása, az tuti jó télire is.
( jelenleg 4 dízel autó van a családban, ott azért nem viccel az áramfelvétel téli indításnál)
Sokat tesztelgettem, már ventilátort is tettem bele, lassan behal a mérő, mert nem vártam meg a teljes kihülést a két mérés között, de még megy.
A saccométert ( digitális teszter) folyamatosan néztem hozzá, ad-e eltérést, de nem igazán.
A saccométer akkor tud becsapni, ha az akku ugyan le tudja adni az indítóáramot, de nem tudja kitartani csak max 1*15 mp-ig a villát, tehát kevés a kapacitás.
Kíméletesebb egy kapacitásmérés+ saccométer együttese, de a terhelővilla nem hazudik.
keresek fotókat, lehet lesz, de most mennem kell dokihoz
-
Inhouse
őstag
Nem tudom, ezen a terhelő villán (ami nem villás) mit állít a tekerő?
A valódi terhelő villák fix terheléssel rendelkeznek, csavaros rögzítésű ellenállásokkal. 3-at lehet a magyar változatra feltenni, nekünk 2 van rajta, így 250A körüli a terhelés. A tied nem tudom, hogyan szabályozza a terhelést, talán PWM? Az is fura, hogy 500A minden akkunak? A 360A indítójú 45Ah-snak és az 1000A indítójú 100Ah-snak is?
Szívesen belenéznék...Nincs róla egy belső fotód?
-
Inhouse
őstag
Ezek gyorsteszterek, nem akkora árammal vizsgálja. Egy 10ohm 5W-os ellenállással tesztel és feszültségesésből kiszámítja a belső ellenállást, meg kikalkulál egy indítóáramot. Ehhez egy algoritmust használ, amit anno beleprogramoztak. Többé kevésbé igaz egyébként. A terhelővilla nélkülözhetetlen, mert a valóságos terhelés azért sokszor többet kiderít.
Az a vékony vezeték egyébként dupla, külön a terhelés és külön a mérés, így a vezeték ellenállása nem szól bele. -
troll81
addikt
amugy valaki meg heckelné a golbal töltömet h lágyan induljon?
-
csiga8
senior tag
Csepptöltés-nem töltés...
Kíváncsiságból rámértem az Octavia2 1.9 PDTD-be lévő Exide akkura.
Amikor betettem, ráírtam a dátomot. ( 2017.01)
( előtte mértem, 410A valós áram, terhelővillával a valósat! mértem)2018.05 hóban kiszedtem, kapacitásmérővel megmértem 69Ah és 780A ( EN) amit a kapacitásmérővel és a digitális teszterrel mértem. ( A 69 Ah nem 1/20-ados merítés, nem 20 fokon, nem 10,5, hanem 10,7V, stb. így általában picit kevesebb a gyári adathoz képest )
Tavasszal-nyáron majd kiszedem, mérek egy kapacitást is, de szerintem nagy meglepi nem lesz.
Az autóval többnyire 25km-es távokat megyek ( meló). Ha 1 napnál tovább állna, ( pl hétvége) már rajta a töltő, ( Lidl ultimate speed) ami csepptölt is. Van amikor 1-2 hetet is rajta van....
A 2011-es B7 Passat 2.0 CRTD-be kísérlet és próbaképp egy olcsó Eletric Power került a tél elején. Az autó szinte áll, ezért állandóan töltőn van ( Akkukraft), alig ment tán 1.000 km-t ezzel az akkuval.
( Ami benne volt Exide AGM egyszer 6 hónapig állt nullára merülve ( román határon maradt az autó , egyéb okok), majd feltámasztottam az akkut, de utána a fényezőnél állt 2 hónapot az autó, és ott bikázva indították, úgy jöt haza, hogy a generátor töltötte. Örült neki az akku gondolom..Most 49Ah és 570-590 A (EN) van az Exide AGM-be, ( a 70AH/ 760A helyett) ami miatt a telet nem mertem bevállalni vele. Lehet tavasszal, nyár elején visszadobom.
Az Electric Power most itt tart: ( OBD-vel átállítva, de azért tol neki ilyenkor hidegben 14,7-14,8V is) A gyári értéke 77Ah/ 730A ( EN). Egyenlőre gyári érték felett az indítóárama.
Rajta a dátum, mikor vettem, akkor mértem rajta mindent, de később, a hidegekre tettem az autóba.
-
Inhouse
őstag
válasz
troll81 #7517 üzenetére
Ahogy a neve mutatja, lágyan indít. Az induláskori kiugró áramot (nagy motorok, kondenzátoros nagy tápok, bizonyos nagyobb trafók, stb.) korlátozza le. Külön gond, ha épp a hálózati szinusz csúcs tetejénél kapcsolunk. Néhány pillanatig egy nagyteljesítményű ellenállást kapcsol sorba a fogyasztóval, így nem tud kialakulni túl nagy áram, majd rövidre zárja azt, így közvetlenül kapja a 230V-ot, működhet max teljesítménnyel tovább.
-
Inhouse
őstag
A francba...akkor bele kell nyúlni és a torroid elé kell tenni.
Torroid lágyindító panel -
G48
senior tag
Van egy CTEK MXS 3.8 eladó, 1 éve vásárolt.
Új hozzászólás Aktív témák
- 11 DARAB! DELL Latitude Laptop (Tartós-Golyóálló-Üzleti) 7410, 7430, 7440, 7320, 7320 x360
- Sony FE 24mm f1.4 GM
- 5 DARAB ! GAMER TERVEZŐ VÁGÓ LAPTOP -20 -50% NVIDIA 4050 , 4060 , 3070 , 3080 , Quadro 1000-5000
- AKCIÓ! GAMER PC: i5-14400F (10mag/16szál) +RX 6600/6700XT/6800/9060XT/9070 +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook Laptop 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD IPS MATT
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8250U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plusz
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen / Elitedesk 800 G4 /Win11- Számla, garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest