Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Hobby elektronika
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Milyen egeret válasszak?
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
őstag
válasz
troll81 #6498 üzenetére
Nincs olyan nagy baj, mert szerintem renkivül rövid idő alatt elviszik tőled a CH611-t. Máris olcsóbb a Forex.
A kijelzője szép, érintős. [Olvass] bele, kell-e ez mind neked?
Ajánlom figyelmed a pulzus+felezős módot. Nem hiszem, hogy másik töltőben megtalálod ezt a funkciót.
Igazi véleményt a tulajdonosoktól várj. Ezt a fajtát azért nem veszem meg mégha érdekelne is. -
troll81
addikt
Itt ajánlott volt vagy meg az is gondolom. Ha az elején a forex töltő t mondjátok azt veszem. Ha ez jobb akkor beruhazok egyre.kerdes a dragasag, mi a draga az aku vagy egy jo töltő? Nekem az aku. A 2 100ah aku 110k darabja... Akkor inkabb töltő t veszek hozzá.
4db 92ah aku meg 2 db 100 ah lesz a készlet.
Ez az aku lakasban van hadra fogva teszt aramforras jelleggel. Optimate 6 töltőn szokott lógni feltoltes után. Ez az aku kb 4 5 éves amit mindig használok. -
Brogyi
őstag
válasz
tibcsiworld #6496 üzenetére
Neki 10A-s töltő kell (minimum).
Tele van 100Ah akksikkal.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz
troll81 #6484 üzenetére
Nekem a 3,8A-es lidlisem van! Az olajkályhámban az aksi 70 vagy 72-es! Minden héten töltöm, mert csak hétvégén használom, hétköznap nem! Ha hosszú utakra megyek (2x100km), akkor 1-2 órát tölt. Ha a városban kap 10-15 indítást 20-30km-en belül, képes ez is 8-10 órát tölteni! Szerintem maxon max 2-3 órát mehet, a többit rá bízom!
-
Brogyi
őstag
válasz
troll81 #6494 üzenetére
Nézd, nekem, és sok más embernek drága. Az viszont igaz, hogy sok ötlet van benne. Néhány embernek van itt a fórumon is. Kérdezz tőlük is.
A best buy nálam a jó ár/érték aranyú darabok, és engem nem érdekel a gyártó. Sokszor kizárólag a chipset-et nézem, vagy milyen félvezető eszközök vannak benne. -
Brogyi
őstag
-
Hold
őstag
válasz
troll81 #6488 üzenetére
14 óra reális, figyelni kell mennyire esik a feszültség, mert egy 5 éves akku már nem viselkedik úgy mint egy új.. Lassú töltés mindig jobb, mint a gyors.. töltés után 1 nappal nézd meg milyen V-ot mutat, de az csak 1 adat, lehet Amper már nem lesz annyi benne mint régen.. Általában az Ampert nem tudják mérni csak megfelelő műszerrel..
-
Hold
őstag
Mint akkumulátor értékesítő, sok mindent láttam már. 3. lehetőség is lehetséges, nem tud feltöltődni, mert vagy öreg az akku, esetleg cellazárlatos stb.. Sokan azt hiszik mert 10A van ráírva a töltőre, az annyival is dolgozik, pedig esetek 90%ában ez nincs így, sok kínai töltőre ráírnak valamit, de gyakorlatban sosem tud annyival dolgozni. Global töltőket inkább hagyjuk
-
Brogyi
őstag
Kevés az információ, vagy nem értjük mit is akar ilyenkor a kérdező. Az idővel van baja? Hosszú?
Akkor miért nem a 20A-t választotta? Normál akksinál szépen visszakapcsolgat. Ezt az írásom, fényképeim szépen igazolják. Ha jól írta, és jól értjük a 10A 14,3V-nál gyanús, de ennek ellentmond, hogy szépen emelkedik az a feszültség. Esetleg már végzett is.
Nagy kérdés az a 10A a beállítás, vagy az áram értéke amit éppen mér. Erre mondtam, hogy kevés az információ. -
troll81
addikt
Sziasztok kb 10 órája töltök 10 A rel globál ch 611 el egy. Akut 92 ah power safe 12v92f.letezik az hogy még nincs tele vagy van valami gebasz valamivel? 14.3 v tölt meg 10A.
-
troll81
addikt
Igen egy kombi hatulja meg test alatt de lassan csak 2 személyes auto. Nem sok jelenleg a teszt 2x kisebb erovel folyik azok 200A korul vesznek fel. 4 db 15 col subot hajtana a későbbiekben a 2 erősítő. Jelenleg elvagyok a 2 akuval. De kell az A folyamatos teljesítmény hez.
-
Inhouse
őstag
válasz
troll81 #6473 üzenetére
Gondolom terheléssel esik le a feszültség... Elég durva lehet a fogyasztás, mégis mi megy róla? Ha a generátornál meg van a 14,4V és az akkun 12,8V van, akkor ott 1,6V esik a vezetékeken. Tehát a hiba nem az akkuban van. Vastagabb vezetékezés kell. Ilyen kis feszültségen, ekkora áramoknál sok réz kell a kábelekbe. Illetve meg kell nézni, hogy melyiken esik (több) a plusz, vagy a test ágon. Lehet egy kontakt hiba is, akár a karosszéria csatlakozási pont(ok)nál.
-
troll81
addikt
Sziasztok.ujj kérdés lenne adott egy 12v rendszer járó motor 14.3V feszültség. A csomagtartó ban lévő 2 92Ah akun a fesz beesik... 12.8 ra is.hogy tudnam megtarani 14V körül?egy ilyet belekötni pluszban?Lithium Yttrium High Power Cell LiFePO4/LiFeYPO4 (3.2V/160Ah)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
prof.hardver #6471 üzenetére
Aldi/Lidl/Penny szezonális töltője szvsz teljesen jó lenne a célra, 5-6 ezres körül megúszod.
-
prof.hardver
csendes tag
Üdv mindenkinek!
Milyen aksi töltőt tudnátok ajánlani /Ford 2.0 TDCi/ ami megbízható és hosszabb távra kellene.Amit töltenie kellene min 80Ah - max 85Ah calcium amit tudok használni.Régi aksi volt már várható volt,digitális voltmérőm volt csak.Két kritérium van csak: processzor vezérelt legyen , digitális kijelzővel rendelkezzen.Szeretném látni hogy hol is tart.
Köszönöm a válaszokat és türelmeteket. -
SZIGMA
aktív tag
Mindkettő gondozásmentes akku, a teteje roncsolásmentesen nem bontható szerintem.
Valahol még megvannak a trafós töltőim is, lehet adok nekik egy esélyt, azok nem tiltanak tesztelés után meg ilyen úri huncutságok, csak tolják az elektront, megnézem mi lesz, persze most már szigorú kontroll mellett.
-
SZIGMA
aktív tag
válasz
Inhouse #6465 üzenetére
Ezek tartalék akkuk voltak, a kocsiba vennem kellett egy újat, mert ezek már nem bírták a hideget.
Nem volt áramszünet.
A kocsi állófogyasztása rendben van, a mostani akkuval nincs gond (kopp-kopp), az óracsoportba beépítettem egy feszmérőt, így mindig látom hogy áll a helyzet.
A két akkut félretettem vésztartaléknak, a nagy hidegben rásegíteni.Le voltak merülve,de nem a határ alá.
A LIDL-es töltőt vásárlás után már teszteltem is, a kisebb 40Ah-ás, 2016-os akku meghalt, cellazárlat.
Érdekes, az öregebb akkut vártam volna,hogy kidöglik, de ez van, elfogadtam, van ilyen.
Aztán a napokban rátettem a másikat, hogy ne merüljön le, jó lesz az még télire.
A forgatókönyv ugyanaz, este rátettem, minden rendben lévőnek látszik, reggelre ez is cellazárlatos.
2012-es akku, szóval kalkulált veszteség, annyi idős akkutól minden Amper ajándék, de nekem akkor is gyanús.Ne értsetek félre, nem az akkukat sajnálom, nem is a LIDL-es töltőtől akarom elvenni az emberek kedvét.
Azt szeretném, hogy ha mégis valami gebasz van ezekkel a töltőkkel, akkor más ne járjon úgy, mint én. -
SZIGMA
aktív tag
válasz
molnarpeter #6461 üzenetére
Dehogyis, egy normál 8-10 órás töltés volt, az elején minden jó, feszültség kijelezve, töltés villog, pálcikák szaporodnak, reggelre meg kisebb fesz, mint ahogy rátettem. Töltés nem indul el, már másik töltővel sem. Cellazárlat, gondolom én.
Az akkuk 3 és 7 évesek voltak, érdekes módon a fiatalabbat vitte el először a kaszás. Volt már velük gond, a hideget nem szerették már, ezért egy sima Varta került a kocsiba, ezeket meg hidegindítási tartaléknak tartottam meg, de most mehetnek a szelektívbe. -
SZIGMA
aktív tag
válasz
Inhouse #6459 üzenetére
Csak azért kérdeztem, mert nekem a LIDL-es piros 5A-es töltő már a második akkumat állította falhoz és jó lenne tudni, hogy csak szerencsétlen véletlen áldozata vagyok vagy valami tényleg nem smakkol ezzel a töltővel. (Mert akkor nem raknám rá a kocsiban lévő akkura, inkább eladom vagy kukázom)
-
Inhouse
őstag
A nagy, ami tönkrement egy Carstel 01.80.250 12-24V 25A-12,5A, egy 24V-os targonca akkucsomagon volt. Majd a hosszú téli estéken megjavítom.
A másik egy CTek MXS5.0, ami egy motorakkun volt. Sokszor írtam már, hogy a motorakkukkal nagyon rossz a tapasztalatom. Eleve utálatos szárazról felsavazni, bár egy gyártónak sikerült ezt elég használható módon megoldania, a több viszont gyalázatos. A másik, hogy mindegy mit csinálunk velük, itt a környezetemben levők 1-2 éven belül halnak. Nem AGM, sima mezítlábas motorakkuk, de több gyártótól.
Jut eszembe egy Suzukis ismerős is szívott a garázsában valamelyik multis töltővel (Lidl, vagy Aldi). Bár ott még olyan is van, hogy áramszünet után el kell indítani, különben csak áll. A Ctek legalább elindul. -
pjen
félisten
válasz
tibcsiworld #6456 üzenetére
Az nagyon jó.
-
tibcsiworld
aktív tag
Normál töltéskor az akkunak mennyire szabad pezsegnie? 13,8V-on is. Csepptöltésen már nem pezsgett! Másnap 2x15km után 4-5 órával 12,68V volt a feszültség.
-
Brogyi
őstag
Az Alin már olyan 3$-tól lehet találni. Sajnos ezek minősége változó. Várd meg a többiek tapasztalatát, mert én magam régen vettem ilyet.
Ha CTEK már van otthon az is jó lehet. Figyelj oda hogy fel legyen töltve az akksi úgy rakd rá. Utána tartja a szintet. Az 5A megjelenik a kimenetén ha az akksi feszültsége alacsony. A kicsik érzékenyek, könnyebben romlanak. Egy robogó töltése is igénytelenebb, vagy olcsó. Az utóbbiban van igazság.
Kis odafigyeléssel több szezont is el lehet érni. A trehányok minden tavasszal vesznek egyet. -
Brogyi
őstag
[Itt] pedig egy szezon nyitó teszt. Igazi érdekesség.
-
Brogyi
őstag
válasz
pborics87 #6445 üzenetére
[Itt] van. Használni, jól használni nem könnyű. A megszerzéséről ne is beszéljünk. Nekem van.
Neked elsőre az algoritmus 2 jó lenne, de inkább az alg1+ alg1 kombinációt választanám a következő adatokkal.
Először 15V 10A majd 13,9V 1,5A. Ehhez már kell a timer, vagy nemes egyszerűséggel alg1 15V/10A, és úgyis megáll 0,5A-nél. Viszont ha ez szimpatikusabb akkor van egy sokkal egyszerűbb változat.
[Ez.] Tulajdonképpen egy DC tápegység kis kiegészítésekkel. Olcsóbb. -
Brogyi
őstag
válasz
pborics87 #6443 üzenetére
Az a töltő impulzusokat használ. Így azt mondanám az a néhány tized volt semmit nem befolyásol.
Ha mégis van még valami kétely benned tudok ajánlani másik töltőt, de nem fogsz neki örülni.
Igaz ugyan mindent beállíthatsz rajta, és az ára se olyan vészes, de kell egy kis elszántság, vagy fanatizmus a használatához. -
pborics87
csendes tag
Sziasztok,
A következő akksi töltése kapcsán szeretnék segítséget kérni:
http://dynoeurope.com/assets/lead-carbon/DLC12-100EV-TDS-EN.pdf
Az gyártó adatlapja azt írja, hogy a max töltőfeszültség 14,7-15 V között legyen, a csepptöltés, pedig 13,7-13,9 V között.
A töltő, amit használok, egy Global Ch611.
AGM módban tudja a 14,7 V-ot, viszont csepptöltéskor 13,6 V-ra szabályoz vissza.
Az akku teljesítményére és élettartamára lehet negatív hatással, hogy a töltő csak a maximum töltő feszültség minimumát tudja, illetve a csepptöltés egy tized Volttal kevesebb, mind a gyártó által megadott minimum?
Köszönöm
-
Elemental
addikt
válasz
molnarpeter #6441 üzenetére
Köszi!
AGM módban is mehet úgy a töltés, hogy nem veszem le a sarukat? -
Brogyi
őstag
Nem lennék azért olyan biztos benne. A HiFi szerelmesei akik A osztályú erősítőt építettek azok biztos ismerik ezt a jelenséget. Fix, nagy terhelés mellett 10 000uF feletti szűrőkondik igen nagy megterhelést jelentenek. Rengeteg ilyen helyen lassú indítást használnak, esetleg NTC-t. Nem kell ehhez hegesztő trafó.
-
pjen
félisten
Az biztos,hogy nem a toroid tól van.Melóhelyen két 1000w os toroidot is használunk 16A ről,még sosem verte le a kismegszakítót.Sőt nekem van egy 2000W os,egy 3x 2kw os ból lett kimentve.25mm MKH val tekert szekunderrel egy időben rendszeresen hegesztettem vele.
jobbhiján.
-
Inhouse
őstag
válasz
troll81 #6420 üzenetére
Ha trafós, akkor nagyobbaknál az indulási áram miatt szokott ilyen lenni, ha a hálózati 230V szinusz csúcsát kapod pont el. Ha kapcsolóüzemű, akkor meg a kondik feltöltődése egy csúcs áram egy pillanatra.
Rakass lassú C-s kismegszakítót.
A trafó elé mehet lágyindító.
Ha PWM-es, akkor meg jobban is megcsinálhatták volna, ott viszonylag könnyű figyelni a null átmenetet. -
troll81
addikt
Sziasztok a global ch611 toltovel mit lehet kezdeni hogy a kis megszakitot ne csapja le? 16 A pedig elviekben. Illetve a forex töltő is ezt csinálná vagy azzal menne probléma mentesen?
-
embe
nagyúr
Esetleg valakinek érdekes lehet: CSAK MA!!!! az ED-nál Global Okos automata akkutöltő digitális kijelzővel (HB-ZN04), 6V-12V/ 4A : 2990Ft.
Ellentmondás....szerintem: a töltőn 120Ah szerepel, a leírásban max 60.
-
KrAt
veterán
Megvolt a bo 1 napos toltes, hamar fullra valtott az akkukraft, majd 13,1-13,2V korul volt a csepptoltes.
Beraktam az autoba, meg akkor is 12,9V korul volt, majd gyujtast adtam ra (lampa, radio, ventilator kikapcsolva), es le is esett a feszultseg 12,04V-ra, motorinditas kozben 10,3V korulig esett.Amig birja, birja, de sajna sok remenyt nem fuzok hozza
-
KrAt
veterán
Toltes rendben, neztem, es leallitas utan par perccel megint 12,89V volt a feszultseg. Utana 13 oraval kesobb 12,4V korul volt. Aramfelvetel amikor merem, felugrik 20-30mA-re par masodpercre, majd lemegy 0ra, es ott is marad. Most lekotve maradt az akksi, reggel megnezem, hetvegen megtoltom toltovel 1 napon at, aztan amig birja, birja..
-
ati2
őstag
Kb 24 órára, ha biztosra akarsz menni, a végén úgyis csak regenerálja az aksit.
Igazából akkor van baj, ha minden nap egyre kevesebb Volt van az aksiban (eldobja a töltést). De amúgy ezek a mikroprocis impulzus töltők azokat is fel tudják éleszteni általában 2-3 feltöltés alattA reggelenkénti feszt nézd indulás előtt.
100%-ra meg télen derül majd ki, de ki nem cserélném az aksit, amíg könnyen indul.... -
KrAt
veterán
Az autoval egyutt vettem, nalam meg autoakksi nem halt meg.
Akkukraft toltom van, dobjam fel arra? Par orara, napra, mennyire?Bwoay: ahh, ha a legkisebb ketely felmerul, hogy kakukk, inkabb mar veszem is az ujat
Amugy ma 9kor erkeztem a melohelyre, 5kor neztem, akkor csak 12,64re merult..
Ma reggel megint megnezem.
-
ati2
őstag
Töltsed fel rendesen a pár hozzászólással előtte ajánlott töltők közül valamelyikkel, azok tuti helyrerakják.
Legközelebb meg ne hagy tartósan 75%-alá süllyedni.Töltöttség Savsűrűség Akkufeszültség (V)
100% 1.265 12.7
*75% 1.225 12.4
50% 1.190 12.2
25% 1.155 12.0
Mélykisütött 1.120 11.9 -
KrAt
veterán
Sziasztok,
van egy szinte új akksim, ami előttem vélhetően sokat állt, tán le is merült, de most úgy látszik, működik.
Autóból hazaérkezés (töltés) után este megnézve 12,9V, onnan kezd értelemszerűen lassan csökkenni, majd reggelre 12,48V a kapocsfesz. Elvileg semmi nem szívja.
Ez jól sejtem, hogy a telet már nem bírja ki?
Attila
-
konci79
őstag
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #6403 üzenetére
Kaptam egy tippet, hogy le lehet tölteni a 2.3.4-et archívumból, és tényleg.
(Most akkor egy darabig nem frissítem, jó nekem ez a három grafikon...)
-
-
ati2
őstag
válasz
Balázs0916 #6400 üzenetére
Azért vékonyabb a kábel, mert kevesebb amperhez vékonyabb vezeték is elég.
Én az olcsóbbat venném (20 eft vs 36 eft), mert annyi a különbség a kettő között hogy a 3. ciklus (linkelt képen) kb 3 órával tovább tart az 5-ösön: 70/0,8 = 56 Ah -> 56Ah / 7A = 8 h vagy 56Ah / 5A = 11,2 h (0-80%)
80 % fölött meg közel ugyanazt tudja mindkettő. Az élesztés funkció + float és pulse töltés ugyanúgy kurva lassú.Szóval a 5-ös és 7-es töltő között max 3 óra töltési időt spórolhatsz, plusz a kicsi tud motor aksit is tölteni.
A töltési idő meg lesz vagy 24h egy félig lemerült aksival is.
Új hozzászólás Aktív témák
- One mobilszolgáltatások
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Anime filmek és sorozatok
- Battlefield 6
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- 11 DARAB! DELL Latitude Laptop (Tartós-Golyóálló-Üzleti) 7410, 7430, 7440, 7320, 7320 x360
- Sony FE 24mm f1.4 GM
- 5 DARAB ! GAMER TERVEZŐ VÁGÓ LAPTOP -20 -50% NVIDIA 4050 , 4060 , 3070 , 3080 , Quadro 1000-5000
- AKCIÓ! GAMER PC: i5-14400F (10mag/16szál) +RX 6600/6700XT/6800/9060XT/9070 +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook Laptop 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD IPS MATT
- Sima Vs.Windows Logitech Mx keys s plus és hagyományos Mx keys magyar bemutatása. Új videó linkel
- ÁRCSÖKKENTÉS ASUS HD6870 videókártya
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS ELITE Z790 i7 14700K 64GB DDR5 1TB SSD 7900 XTX 24GB be quiet! SB 802 1000W
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest