Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Házimozi haladó szinten
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Egér probléma
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- RAM topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
netreg
tag
Nagy mágusok vagytok! Nem is egészen értem hogyan élesztetek fel egy ilyen halott(nak tűnő) akksit. Nekem csak egy 2020. októberi 80Ah/730A FIAMM indító fáradt el legutóbb, azért keresek töltőt...
Valaki, valamit töltő ügyben tudna javasolni vagy olvassak vissza pár évet?
-
troll81
addikt
Nem tudom menyire biztató de az optimate 4 dolgozza...
[kép] -
troll81
addikt
válasz
molnarpeter #8590 üzenetére
nem tudom tavaly decemberben ment a qvad
-
troll81
addikt
válasz
molnarpeter #8586 üzenetére
-
netreg
tag
Sziasztok!
Itt aztán van élet! Kérlek adjatok tanácsot, milyen töltőt vegyek otthonra a család 3 autójához (70-100Ah akksik).
Volt régen egy
Deca MACH 119-em, 10+ évig hiba nélkül használtam, tetszett az automata bizti meg a két állású töltés az analóg kijelzője mellett, de egyszer megcsókolta az aszfaltot és elköltözött. Vehetnék megint ilyet vagy valami multiprocesszoros csodát, hamár 2023 van.Miután ez kiesett, kaptam valakitől egy tescósat (Global), amin mennek a ledek balról jobbra, 3 töltést ment, aztán nyiff, pedig új volt.
Van még egy régi StefPol 12V/15Aom, javítani kaptam, cseréltem benne diódákat. Szög egyszerű, csak egy poti, meg egy analóg kijelző, aztán nyomja neki. Max.15A
. Kicsit féltem az újabb autónkat (lecsatolás nélkül töltés esetén) meg az akksikat is, hiszen sok szabályzás nincs benne.
Szóval, amiken gondolkodom:
CTEK MXS 5.0 12V/5A , Forex 12V 7A, Souer MH-1240A 12V/40A vagy talán egy Ring 12V/12A? Ezek közül melyik vagy esetleg egyéb?Ja, nem akarok vackot, de 30e pénznél többet nem is szánnék rá. Igazából az is már határon van, nem tudom érdemes-e ennyit költeni. Azért úgy 2 havonta elő szokott kelleni venni. Télen lehet még sűrűbben is.
Köszönöm a tanácsokat!
Ui. akksi topik is van valahol?
-
-
Brogyi
őstag
"20 perc múlva full"
Az álmoskönyv szerint ezt megszívtad. Mint a legtöbb esetben nem a töltő rossz, hanem az akksi.
"Hogyan tudnám kimérni/tesztelni?"
Két lehetőséged van.
- 20 percig mellette ülsz, és nézed a kijezőt.
-Szerzel egy olyan multit ami képes a MIN/MAX funkcióra.
A jóslatom szerint mit is kell látnod?
A töltő feszültsége eléri a 14,2V-14,7V-s sávot, és utána kiírja, hogy FULL. A másik estben nem kell mellette ülnöd, de ki kell kapcsolnod a műszer power save funkcióját. Azért kíváncsi vagyok mit fogsz látni.
Ha igazam van akkor tolj neki egy hópihét, és csukd be a szemed. -
llacee
őstag
Sziasztok!
Nem ctek az alany de talán tudnátok segíteni, Einhell CE BC 6 M töltőről lenne szó
Múlt nyáron vettem egy erősen gyengélkedő akku töltésére, de akkor sokat nem töltöt rá, 10 perc alatt végzett betudtam annak, hogy rossz volt már az akkumulátor (4éves)Most egy 2éves autóakku merült le figyelmetlenségből és ezt tölteném, szintén 70-80% ra veszi és 20 perc múlva full.
Kíváncsiságból előbányásztam egy egy éve álló autó és egy szünetmentes akksit is, ugyan ez.
Létezik, hogy rossz a töltő? Hogyan tudnám kimérni/tesztelni?
Még garanciális, de einhellnél úgy van, hogy ha jónak gondolják fizetem a bemérés és ügyintézés díját...Köszönöm!
-
bovo
csendes tag
válasz
jolti05 #8577 üzenetére
Szia.Azóta semmit nem töltöttem.A hétvégén feltöltöttem minden akkut hogy ha volna valami hibája akkor az minél hamarabb kiderüljön.
Ha tényleg kell a rekondicionálás is akkor eléggé beszűkül a választék.
Még a Noco Genius 5-öt dícsérték de az nem tölt motorbicikli akkut.
Ha valami lesz még akkor megírom. -
jolti05
őstag
Szia!
Köszi, hogy írtál.
Alapvetően egy időtálló töltőt szeretnék, amivel különféle akkumulátorok tölthetők (akár az itthoni zselés akkujaim, akár az autómé, akár - a későbbiekben - start-stop rendszerű akkumulátor), és képes szulfátmentesítésre, rekondícionálásra, okosan.
Több helyen olvastam, főleg itt, a fórumban, hogy a szulfátmentesítés nem szokott sokáig tartani, legtöbb esetben epdig egyből ugrik a következő lépésre, de ez nem csak erre a töltőre (MXS5.0) igaz.
Azóta esetleg bármi tapasztalat?
Vagy más fórumtag véleménye? -
bovo
csendes tag
válasz
jolti05 #8572 üzenetére
Szia.Én épp pénteken vettem egy Ctek Mxs 5 new-t mert a motorbiciklijeinkben AGM akku van.Főleg emiatt mert ezen van AGM mód is és az öt év garancia miatt.
Persze mindjárt kipróbáltam egy 10 éves nagyon szulfátos akkun is a Recond módot ami már nem tartja a feszt,de azt még nem tudom milyen eredménnyel.Persze az ilyen akkunak már úgyis vége van mert csodák nincsenek,vagyis emiatt nem érdemes megvenni szerintem.
Előnye még a beépített hőmérséklet érzékelő.A hőmérséklettől függően emeli a töltési feszültséget. Én személy szerint nem vettem észre nagy melegedést rajta,sem búgást mint egyesek.A Mode gombra sokan panaszkodtak hogy elromlott,azt a véleményekből levettem.
Szerintem ha csak sima autó akkuk (nem Agm vagy Start-Stop akkuk)töltögetésére akarsz töltőt akkor nem éri meg.A trafós 10 Amperes töltőm is megcsinálja gyorsabban.
Ami fura az az első lépés,a szulfátlanítás.Eddig minden akkun átugrotta szinte azonnal.Mindegy mennyi Volt volt bennük,öreg vagy új. -
bovo
csendes tag
Szia.Én épp pénteken vettem egy Ctek Mxs 5 new-t mert a motorbiciklijeinkben AGM akku van.Főleg emiatt mert ezen van AGM mód is és az öt év garancia miatt.
Persze mindjárt kipróbáltam egy 10 éves nagyon szulfátos akkun is a Recond módot ami már nem tartja a feszt,de azt még nem tudom milyen eredménnyel.Persze az ilyen akkunak már úgyis vége van mert csodák nincsenek,vagyis emiatt nem érdemes megvenni szerintem.
Előnye még a beépített hőmérséklet érzékelő.A hőmérséklettől függően emeli a töltési feszültséget. Én személy szerint nem vettem észre nagy melegedést rajta,sem búgást mint egyesek.A Mode gombra sokan panaszkodtak hogy elromlott,azt a véleményekből levettem.
Szerintem ha csak sima autó akkuk (nem Agm vagy Start-Stop akkuk)töltögetésére akarsz töltőt akkor nem éri meg.A trafós 10 Amperes töltőm is megcsinálja gyorsabban.
Ami fura az az első lépés,a szulfátlanítás.Eddig minden akkun átugrotta szinte azonnal.Mindegy mennyi Volt volt bennük,öreg vagy új. -
molnarpeter
nagyúr
Van ilyen újabb Lidl kiadás is itthon, a régebbi Aldis főnixhez képest amit észrevettem:
Nem villog a kijelző, ha nincs akku csatlakoztatva
Gomb puhább
Viszont kis késleltetéssel reagál a nyomásokra
Látványos tömítés a talp/fedél elválasztásnál
Kimenő oldalon mintha kicsit puhább lenne a kábel szigetelése (bár a régit már nem tudom megnézni pontosan, de fagy körüli hőmérsékleten is egész rugalmasnak tűnt, majd meglátjuk)CTEK esetén pl a csatlakozót emelném ki, mint extra, bár ugye az nincs (lehet megérte volna, sokat használjuk ezeket, de mondjuk a pozitív csipeszhez biztosíték beiktatás többet számíthat). Nameg ezek után elvárnám, hogy -40°C hőmérsékleten is van puha legyen a vezeték szigetelés, millió hajtogatásra tesztelve - ne repedjen már meg, mint az Aldis. E téren én is kiváncsi lennék a tapasztalatokra.
-
jolti05
őstag
válasz
Inhouse #8560 üzenetére
Köszi a választ!
Egy 2000-res Fiat Punto 2 HGT a szóban forgó autó, amit '99 óta gyártanak, így ha erről az évezredről beszélünk, akkor erősen a határon mozog
A gyári akkumulátora, úgy tudom, 54Ah-s, de már emelt kapacitással vásároltam, és a cseredarab is emelt maradt.
Azt hiszem, kinézek egy intelligens akkutöltőt, rászabadítom, aztán majd a jövő eldönti, hogy szükséges-e cserélni az aksit.
-
SeatZola
őstag
Hétvégen majd tesztelek és mérek is. Pont ma cseréltem akksit a Passat B8-ban. Ami kijött az egy 68 Ah/680A-es AGM-es akksi, amit az akku szervízben be is mérettem és 35%-os az állapota és már csak 242A indító áramot produkált. Na ezen megjáratom a töltőt. Egyébként mutattam az akksi szervízben is és azt mondták korrekt darab. Pedig ők is forgalmaznak töltőket - azt hiszem CTEK-et is. Szóval eddig bíztató. Belenéztem itthon, akkora trafó van benne, hogy elvigyorodtam rá!
-
Brogyi
őstag
válasz
SeatZola #8564 üzenetére
Jöhetnek a tapasztalatok. Esetleg egy kis multiméteres teszt.
Sajnos mintha a Lidl-s változat (természetesen az 50Hz-cel kapcsolgató társról beszélek) minőségileg gyengébb. Az elromlások ezt mutatják. Pedig ez a kategória tartósságról híres. Tovább kell, hogy éljen bármelyik kicsi kapcsolóüzemű társánál. -
bovo
csendes tag
Szia.Kösz a választ.A Hechtet visszavittem.Azt hiszem hogy veszek helyette egy Lidl-s ULGD D2-őt,gondolom arra a pirosra gondoltál te is,vagy egy Ctek MXS 5.0 New-t.
Közben néztem tesztet az ULGD D2-ről,az A1-ről, a 10 Amperes A1 -ről,és egy Osram-ról.A D2 nagyon meggyőző volt annyi pénzért.Az 5 Amperes A1 8 voltos akkunál el sem kezdte a töltést és majdnem feltöltött akkunál terhelésre nem reagált egyáltalán Ampremeléssel és feszültség kiegyenlítéssel mint a többi,+ az A1 leállt mikor a többi még töltött.
Még azt szeretném kérdezni hogy nekem CA/CA akkum van (Exide Premium 64 mAh) és ezeknek ha jól tudom nagyobb feszültség kell,(14.7V) úgy mint az AGM-nek.
A Lidl-s D2-nél elég ha ráteszem téli töltésre?
A Ctek-en pedig melyik programot kéne futtatni?A sima Auto-t vagy az AGM-et? -
Inhouse
őstag
válasz
jolti05 #8557 üzenetére
Az ebben az évezredben készült autóknál már nem lényeg a fordulat, ugyanúgy tartja a feszültséget alapjáraton is a legtöbbjük.
Lehet, hogy még nincs gondod az indítással, csak folyamatosan alacsony lehet a feszültsége, így hamarabb tönkremegy.
Az akkukat olyan 1,5-2-szeresen túlméretezik az önindító áraméhoz képest. Így van tartalék hideg időben is. Tehát alap esetben nem lesz különbség egy 540A-es és egy 640A-es indítóáramú akkuval történő indításnál egy olyan autóban, ahova 60Ah-s akku való és egyébként minden oké...mert nem fog felvenni csak olyan 250-300A-t max, azt meg mindkettő bőven tudja. -
Inhouse
őstag
válasz
herdsman12 #8558 üzenetére
Hú, de szép!
Mennyibe fájt egy ilyen? -
herdsman12
őstag
válasz
Inhouse #8556 üzenetére
Csak járó motornál volt térképolvasó, pipere, kesztyűtartó és csomagtér világítás, pontosabban a csomagtér felvillant egy pillanatra nyitásnál. Normál belső világítás működött rendesen.
Ezzel a hibával vittem javításra. Egyből mondta, hogy Ő még ilyennel nem találkozott pályafutása során. Az időközönként lemerülő akksit - amit soha, semmilyen kiolvasóval nem tudtak detektálni - is megemlítettem, de csöppet se bíztam a megoldásban.
Pár óra alatt megoldotta, annyit mondott hogy valami zárlatos és a kezembe adta a VHS kazetta méretű modult. [kép]
Az csak az utóbbi hónapokban lett egyértelmű, hogy a modul csere megoldotta a rendszeres akksi merülést is, több mint 4 hónapja minden ok. -
jolti05
őstag
válasz
DigitXT #8550 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Szeretem a dolgaimat nem hamar tönkre tenni, de hát akkor itt van baj.
Ebből a 20-30km-ből azért igyekszem úgy 10-et 4000rpm körül megtenni (közúton 3-mas, autópályán 4-es), de úgy fest, nem (sokat) segít.
Én (is) az időt, és a benzint kezdtem el erősen sajnálni.Pontosan ez az, hogy többet kellene bírnia az akkunak, innen jött a gondolat, hogy ellenőrzöm majd a generátort, vagy esetleg valami leszívja az akkut. Utóbbit nem tudom még, hogy debugolom.
Érdemes mindettől függetlenül egy intelligens akkut vásárolnom, és rápróbálni a jelenlegi akkumra?
Illetve, bikaakku, mi az a kategória, amit már érdemes lehet megvásárolni (annak tudatában, hogy az is elképzelhető, hogy nem, vagy mondjuk egy évben egyszer lesz/lehet rá szükség)?Indításrásegítőt főleg azért szerettem volna venni, hogy ha mondjuk időre megyek (megbeszélés, orvos), lecsökkentsem annak lehetőségét, hogy kiesik az autó.
Aztán persze majd nézegetem, hogy a merülés természetes-e. Bár az is igaz, ahogy használom az autót, nem szokott gond lenni az indítással.
Az egyébként igaz, hogy ha adott 2 darab azonos mértékig lemerült 60Ah-s akkumulátor, az egyik indítóárama 540A, a másiké 640A, akkor a nagyobb indítóáramú aksi esetében a nagyobb az esély, hogy beindítja az autót?
-
Inhouse
őstag
válasz
herdsman12 #8555 üzenetére
Mi volt a gond a modullal, elárulta?
-
herdsman12
őstag
Egy body modul (rejtett) hibás, havi 1-2 alkalommal lemerített E60 indításához egy idő után már nem volt elég a Genius, a Suaoki évek óta stabilan indított. Tavaly szeptemberben egy zseni megtalálta a hibát, azóta csak biztonsági tartaléknak vannak.
A Genius “töltött” keveset az akksin, a Suaokit rövid idő után lekapcsolta a saját elektronikája, de indítani frankó.
(Este dobok egy privit) -
Inhouse
őstag
válasz
DigitXT #8552 üzenetére
Szerencsére az indító motor teljesítménye is véges, nem szokott több
kW lenni, hiszen "csak" át kell forgatnia (vmi értelmezhető fordulaton).
A dízel azért necc, mert nagy a kompót. De 2000A őrült sok, ha 9V-ra
beszakad ilyenkor, még akkor is 18kW, még szép, hogy röhögve viszi..Egy nagy impulzus van áramfelvételben elsőre, meg pár kisebb még, amíg beröffen (1-2s). A DC lakatfogó 2000ccm-es dízeleknél olyan 350-450A közötti értéket szokott mutatni egy pillanatra, egy 3000ccm körüli már 650A is lehet. Benzineseknél olyan 120A-nél indul, az átlag 1.4-1.6l olyan 180A, de a 2000ccm felettiek is beérik 250-300A-el.
-
Brogyi
őstag
válasz
herdsman12 #8551 üzenetére
Milyen volt a Genius? Jöhetnek a tapasztalatok. Természetesen a nagyról is, mert jobb/olcsóbb lehet.
-
DigitXT
félisten
válasz
herdsman12 #8551 üzenetére
Meghiszem azt, ha igaz az hogy 18Ah kapacitása van, és mindezt vmi
komoly kisütést tudó cellákkal éri el: 111C csúcs még csak nem is sok.
(Amit én hivatkoztam LiPo akkut, 6Ah, 70C folyamatos, ennek duplája
pillanatnyi. Azaz 140C. Ízlelgessük egy kicsit: 840A egy ilyen kis gyösz
akkuból. Nem semmi. Egyet nem tud: ezt sokáig csinálni. Azaz, ha kell
mind a 420A, egy percen belül vége van. Meg iszonyat felmelegszik...)Szerencsére az indító motor teljesítménye is véges, nem szokott több
kW lenni, hiszen "csak" át kell forgatnia (vmi értelmezhető fordulaton).
A dízel azért necc, mert nagy a kompót. De 2000A őrült sok, ha 9V-ra
beszakad ilyenkor, még akkor is 18kW, még szép, hogy röhögve viszi...
Szerk: hirtelen eBayen találtam, 74 font, az olyan 33KHUF: nem olcsó!
(Mint írtam volt ami működik, az egyrészt nem kicsi, és nem olcsó...)
Ui: magam részéről ponthegesztésre használtam, nagyon meggyőző...
Anno megpróbáltam a kis kamu kapacitású zsebbikázóval, semmire se
volt elég, amit tudott. Ezzel az U28-cal biztos lehetne ponthegeszteni. -
DigitXT
félisten
válasz
jolti05 #8549 üzenetére
Nagyon nem tesz jót az akkunak, ha ennyire a lemerülés és a halál
között tartod folyamatosan... 20-30 km az nem valami sok. Függ a
körülményektől, mennyi idő, milyen fordulatszám, mennyit töltés...
De összességében nem sok, és a mai üzemanyag árak mellett csak
emiatt autókázni abszolút ráfizetés: akkor már inkább vegyél egy új
akkut, amit beraksz a merült helyére, majd azt karbantartó töltésen
helyre tudod pofozni, amíg a másik merül le... (1 hónapot szerintem
minden további nélkül ki kellene bírnia állásban, de akár kettőt is...)
Szerk: úgy értem hogy teljes töltés után, ami általában fél nap.Az indítás rásegítő tényleg csak vész megoldás, akkor se lesz kicsit
se feltöltve az akku, ha utána mész vele egy (rövid) kört... Illetve ha
olcsó, kicsi, akkor pont szart sem ér. (Én is megjártam egy ilyennel.)
Van egy bizonyos méret, amit elérve már értelmezhető áramot tud*
leadni egy ilyen, de azok emiatt már drágábbak is. Vésztartaléknak.*: ráírták, hogy 6000mAh, mondom az derék. Aztán, mikor már picit
értettem a LiPo akkukhoz, és gyanúsan halott volt a bikázó (egyszer
működött, egy 1.3 benzin motor csiga lassan, de beindult vele), hát
szétszedtem, és kiderült az igazság: 1800 mAh cellák voltak benne...
Ahhoz képest nem volt rossz a 100A indító áram, de nagyobb motor
indítására abszolút alkalmatlan volt, ráadásul tönkrement állásban...
(Korrigáltam a hibát, de inkább jó telefont tölteni, mint bikázni.)
Egy igazi 6000 mAh 3s LiPo sokkal nagyobb, és tud akár 840A-t...
-
jolti05
őstag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni.
Keveset használom az autóm (1747ccm, szívó benzin). Egy ABS 60Ah-s, 540A indítóáramú, ~14 hónapos akkumulátor van benne.
Úgy 1 héttel ezelőtt úgy döntöttem, kiveszem, mert 2-3 naponta 20-30km-t kellett este megtennem vele, hogy újabb 2-3 nap múlva gázpumpálással (nehezen) beindítható legyen.
Eközben vásároltam egy olcsó indításrásegítőt (de hibás volt), hogy ha valamilyen okból kimarad egy nap, és már nem indulna, akkor vissza tudjam hozni az élők sorába.
Amit nagyon szerettem volna, az egy olyan töltő, ami a motortérben hagyva saját aksiról tudja tölteni az autó akkumulátorát, de nem igazán találtam ilyesmit (utcán áll az autó panelház előtt, 230V megoldhatatlan).
Így arra gondoltam, hogy vásárolok egy olyan intelligens akkumulátor töltőt (amúgy is azt hallottam, hogy télen ~2 havonta érdemes csepptöltővel feltölteni), ami szulfátmentesíteni is képes (bár azért olvasgattam itt, a fórumban, és könnyen el tudom képzelni, hogy az én akkumulátorom esetében is kvázi átugraná ezt a fázist a töltő), és ezzel feltöltve teszem vissza az autóba, majd pedig elkezdem kivizsgálni (alapjárati feszültség check, hogy a generátor rendesen tölt-e rendesen, illetve, ha ismét elkezd gyengélkedni, egy szokásos kör után lehúzom majd az egyik akkusarut, hogy kiderüljön, hogy szívja-e valami), de nehezen tudok eligazodni a termékek között, hogy mit lehet érdemes megvenni. Ha töltés mellett bikázni is tudna (2 in 1), az megint nagyon nyerő lenne számomra, de ilyesmivel sem találkoztam.
Alapvetően minimalizálnám az erre fordított költségeket.
A kérdésem, hogy jelenleg erre a "csillagállásra" mit tudnátok javasolni?
-
Brogyi
őstag
Ez modern/mai akkumulátorhoz teljesen jó. Ez egy tipikus Ca/Ca töltés vége. Így tervezte a programozó.
Mindezeken felül ezek a mai töltők szinte mindenben más. Nincs két egyforma. Kis millió SoC-t használnak, és így két egy forma software sincs. Mindegyik egyedi. Szóval nem rossz az csak régi típusú autó/akksihoz nem jó. Itt is mint az életben kis külöbségekért nagy összeget kell fizetni. A Lidl konzervatív vonalat követte eddig, és ezért volt jó minden régi akksihoz. Még ez a piros verzió is tartja a CTEK szinvonalat jóval olcsóbban. A többiről mindig egyedi vizsgálat után lehet véleményt alkotni. Most is leírom, ez az én egyedi véleményem, és semmi közöm a Lidl-hez. -
konci79
őstag
Sziasztok.
Lidl-ös 5000 ft-os töltő, 2,5 éve vettem.
Ma töltöttem az akksit, és a kijelzőn nem tisztán mutatta a számokat, hanem halványan villogott a hópehely ikon az autó mellett és a számok is nem pl. tisztán 13 hanem a többi karakter is halványan villogott. Tehát a 3-as néha 8-as volt, ha értitek mire gondolok.
Ez lehet garanciális probléma, elvileg szeptemberig van rá garancia, vigyem vissza? -
bovo
csendes tag
Közben rátettem egy majdnem teljesen feltöltött 12 voltos motorakkura.Ott ugyanez volt több órán keresztül.
13,8-15,6 volt között ugrál és mutatja hogy tele van de mégis tölt,nem kapcsol ki. -
bovo
csendes tag
Sziasztok.
Minap vettem egy Hecht 2018 akkutöltőt de nagyon furán tölt.Rátettem egy régebbi 12/54-es akkura amit a múlt hónapban vettem ki a kocsiból mert már nem indult vele,csak miután feltöltöttem a másik Lidl-s töltővel.
A Hecht meg azt csinálja a 12.55 voltos akkuval hogy kb. 10 perc után kiírta hogy fel van töltve az akku és belefogott egy olyanba hogy 13,8 és 15,6 között ugrál a feszültség 10 másodperces intervallumokban le és fel.(voltméterrel mérve).
Így ment 6-7 órát aztán levettem mert szerintem ennyi idő alatt fel kellett hogy töltse..Ezután rátettem egy rossz akkura amiben csak 5,6 volt volt.Ezen módszeresen emelte a feszt míg 15 perc után kiírta hogy kész van a töltéssel és ezután megintcsak elkezdte ezt a feszültség ingadozást de most már még jobban megemelte,15-17 volt között mozgott.
A töltő persze nem is mutat rendesen,kb.0.25 voltot csal lefelé kisebb áramnál,nagyobbnál már 0,7-et.
A trafós és az öreg Lidl-s töltő onnan tudom hogy kész van mert akkor leveszi a feszültséget,13.6 -ra illetve 12,9-re.
Azt szeretném kérdezni hogy szerintetek ez jó így vagy reklamáljam a Hechtet? -
Gézengúz
addikt
Az akku megtáltosodott, leállítva a kocsit, 13.7 körül mutat, kicsivel később visszakúszik 12.8-ra, 1-2 nappal később ha netán nem megyek vele, még akkor is 12.7-en van.
Erre most megadta magát a bal első ajtóhatároló...
A kárpitot nem ebben a hidegben fogom leszedni az is biztos, a bolhák szanaszét törnének. -
Brogyi
őstag
válasz
Gézengúz #8534 üzenetére
Nyugi. Szerintem neked van igazad, bár meg kell jegyeznem nincs ilyen változat a közelemben, hogy ellenőrizni tudjam. Amit találtál az egy "hidden feature". Szerintem amelyik nem idul be, azt ezzel módszerrel kicsit fel lehet húzni a CPU küszöbe fölé, és onnan már megy normálisan, de kell egy "restart". Sokan lesznek majd akik nem tudnak majd mit kezdeni vele. Ez szerintem nem hiba.
Egy pár szó a "hidden feature"-ről. Ugyan miért is van? Nem a Lidl az első. Az Einhell-nek is van hasonló. Ott fix 13,5V-t ad ki. Az se szerepel a használatiban. Nem tartják fontosnak, és a kinai fordító talán nem is tud róla.
A bátrak, és akik már tablettel, mobillal nőttek fel azoknak természetes a próbálgatás. -
Gézengúz
addikt
Hogy? Hát kipróbáltam, rengeteg dolgon van hosszú gombnyomásra más funkció. Eszembe jutott, hogy hátha tud valami extrát, hát tud.
Inhouse
Hát ezen a ráragasztott papír alatt ott van a 6 műanyag csavar. Csak mint írtam az utóbbi akkujaimon nem volt, így nem is volt eszemben.
KutyiHU
Azt hittem egyértelmű, vízhiányos volt, szimplán csak ennyi.
Laybee
És erre a szuper megállapításra, hogy jutottál?
-
-
Gézengúz
addikt
válasz
Gézengúz #8494 üzenetére
El is felejtettem írni, a héten visszajött az akkum. Kevés volt benne a víz, én meg hozzá voltam szokva a gondozásmentes akkukhoz, el is felejtettem megnézni.
Bár ez az eladónak is eszébe juthatott volna mielőtt visszaküldteA bevizsgálási lapon volt rajta, hogy rátöltöttek vizet.
Miután hazahoztam, rátoltam a Lidl-s töltő "szulfátlanító" funkcióját és meglepő de még 15V-is felugrált a feszültség.
Miután levettem jó darabig 13.5V körül volt. Másnapra ment le 12.8-ra, majd egy pár indítás-leállítás után 12.7-re.Remélem ilyen marad.
-
Brogyi
őstag
-
Brogyi
őstag
Szerintem 6A nem választható. A Fast/12A nem állandó, és nem lassan csökkenő. 12A-rel az elején tölt, majd ugrásszeűen lecsökken 6A-re. Persze ez feltételezés. A CH611 is valami ilyesmit csinál, de ott több választhatóság volt. Esetleg majd ha valaki megveszi majd az teszteli.
-
Brogyi
őstag
A Lidl-s EI magos trafó. Aldis talán toroid. Jobban néz ki. Ez egyedi nézőpont. A Lidl-sre itt már valaki panaszkodott, és bizony hangosnak hallottam mikor néztem róla tesztet.
Igazából egyik se volt a kezemben, és már nincs szándékomban venni (de majd ti, bátrak vesztek) . A véleményem szerint egy CH611 valamilyen clone-ja. -
Brogyi
őstag
A hétvégi bevásárlás alkalmából voltunk a Lidl/Aldi-ban. Mind a kettőben a nagy, trafós/tirisztoros változat volt kapható.
- Lidl 24 999Ft 2/6/17A.
- Aldi 22900Ft 2/6/12A.
Most határozottan az Aldis tetszik, és nem csak az ára miatt.Súlya az jó nagy.
-
Brogyi
őstag
A kis áram nem rossz, de a mai okos vackokban van timer is. Tehát nem feltétlen jó a kis áram, és automata verzió egy nagyobb akkumulátornál. Így az idő lehet a ludas ha nem tölti fel a nagy akksit. Ezért mondom mindig egy 100Ah-s akksinak minimum 10A-s töltő kell.
Ezért van előnyben az akinek a töltőjén az áram legalább 3 fix értékből választható. Természetesen az jobb ha nem fix értékek vannak. -
Soma01
veterán
Olvastam, hogy a kis árammal (2-5A) töltő, kis, tégla alakú, automata töltők a nagyobb méretű, 100A feletti akkumulátorokat nem tudják feltölteni. Azt jelzik, hogy kész, de állítólag nincs feltöltve mégsem. Persze, több idő a töltés, de a folyamat végén még sincs feltöltve az aksi. Oda a tapasztalat szerint (állítólag) , 10A feletti töltőáram kell. Ez igaz lehet? Nekünk 80A-es aksinál nincs nagyobb. Oda elég az 5A-es, automata töltő? Csak néha kell, a biztonság kedvéért rátölteni az autókban lévő aksikra, meg a tartalék aksikat is ugyan így pár havonta visszatölteni. (Nagyobb feledatokra van egy CH611.)
-
válasz
Inhouse #8502 üzenetére
Kíváncsi vagyok, hogy mikor lesz ilyen a gumiabroncsoknál bevezetve, hogy ne tudd megállapítani, hogy mennyi idős... Egy aksi is olyan, mint a gumi, újat szeretne az ember, nem 2-3 éve a raktárban ki tudja miképp tároltat!
Két helyen néztem, az én 60-as megnyekkent S4-em mindkét hely szerint 2013.10. havi.
-
Inhouse
őstag
A JÁSZ-okon is rajta volt még pár éve. Az ő kódolt dátumuk is kaotikus, logika nem sok van eddig benne...ezt is csak kb abból tudjuk, hogy adott évben milyen jelzéssel érkeznek az újak.
Nekiálltam a Johnson-osokét is felderíteni, aztán a sokadik egymásnak ellentmondó táblázat után, amikor nem értettem, hogy is lehet egy használta akkuról eldönteni, hogy most akkor az 2018-as, vagy 2021-es (csak tippeltem), inkább elengedtem...
Egyébként nem is egy kód van az akkukon, hanem általában 2-3 jó hosszú. A gyártónak fontos infók ezek, nem a fogyasztónak.
Hasonló ez a kódolgatás, mint az elektronikában az SMD alkatrészeken. Még ha el is férne rajta a neve, nem...ők inkább kitaláltnak egy kódot. Erre a kódra vagy lesz találatod, vagy nem. Aztán, ha már tudod, hogy mi is az, akkor néha a PDF utolsó lapján értelmezik, hogy mi is a kód...csak ahhoz kéne tudnod, hogy mi az...Itt főleg az IC-kről van szó, még a tranzisztorok és diódák hagyján, arra van táblázat...bár ott meg több esélyes, hogy az adott kód alatt mi is lehet...
-
Csöves
őstag
válasz
crissprivat #8500 üzenetére
Nem is értem, hogy miért nem lehet feltüntetni gyártás dátumát?
Új hozzászólás Aktív témák
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Lian Li HydroShift 360 LCD /3x120mm RGB FAN/ HSLCD36RB (593933)
- Lian Li Hydroshift 360 LCD /FANLESS/ HSLCD36NB (593932)
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- Bomba ár! HP EliteBook X360 830 G6 - i5-8G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gneráció
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max