Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Házimozi haladó szinten
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Egér probléma
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- RAM topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gézengúz
addikt
Lidl-es töltő, gomb hosszan nyomva. Ez lenne a szulfátlanító módja?
-
Brogyi
őstag
"töltés 14,5-tel majd 10 perc múlva 14,1 és annyi is marad."
Ez pedig valamilyen smart töltést gyanít, ami nem baj. Hagyományos akksi lehet az eredeti, de akkor hagyományos töltésnek kellene lennie. Ha így van akkor rossz a generátor, vagy a szabályozó. Ezeket szakemberrel meg kell nézetni.
Végső esetben nincs semmi baj a mindennapi használat miatt. A smart rendszert a tulajdonosok 99%-a nem tudja tesztelni, vagy eldönteni a jóságát. Viszont a smart töltéshez EFB/AGM páros valamelyke dukál.
Nincs a közelemben ilyen autó. Szóval innen a székemből nehéz lesz megmondani a tutit.
Visszatérve az elejére nem eshet vissza a feszültség 14,5V-ról 14,1V-ra. A hagyományos töltő tartja a szintet.
A visszaesés hiba. Némelyik régi kis elektromos terhelésnél képes alapjáraton 14,4V-t termelni.
A régieket könnyű ellenőrizni egy voltmérővel. Bekapcsolnak szinte minden fogyasztót, és kb közeps/kis gázpedál állásnál a generátornak ki kell dolgoznia a terhelést. Az-az 14,1-14,5V között kell lenni a feszültségnek. Ahogy lassan nyomod a gázt a rendszer feszültsége emelkedik majd megáll egy szinten.
A lényeg 3 hónapos akksit nem töltögetünk mindennapos használat mellett. Ott valami nem kerek. -
Brogyi
őstag
válasz
KutyiHU #8390 üzenetére
Milyen autó (Ford)? Talán Swift a méret alapján.
A Banner-en belül milyen típus?
- normál,standard
- EFB
-AGM
A napi használatnál nem szokott gond lenni. Jól gondolod gyanús az autó.
Raktál-e bele utólagas elktronikát? Riasztó HiFi...
Esteleg az elöző tulaj. A kocsi márkája, évjárata azért fontos, mert hagyományos, vagy központi/smart töltése van. -
herdsman12
őstag
Azt írja a Lidl-s töltő manual, hogy hideg körülmények esetén, vagy AGM akksinál kell kapcsolni a ❄ módot.
Van ennek konkrét értéke, vagy most hideg van? -
Laybee
őstag
Én azt vettem észre, hogy a Lidl-es töltőnek csak karbantartó funkciója a jó. Egy 12,2v feszültség akksit is feltölt, de másnap ebből semmi nem erzodik. Van egy kínai 10 A automata töltő, asszem Micronix Pscc1210 típusú, azzal jópár napig erzem, hogy fel van töltve. Az akku meg EA640. Tudom sok a 10A, lehet erdemes lenne egy Forex T127et venni, és a karbantartásra a Lidl töltőt használni. Mit gondoltok?
-
KutyiHU
tag
Hali,
Kellene egy kis segítség!
3 hónapos banner akksi 45ah, napi min. 2x 15km, és mégis 12,2 körül tanyázik a nyugalmi feszültsége az akksinak. Felöltöttem múlthéten, első reggelen 12,6, majd napról napra csökken... Folyamatosan látom az értékeket, töltés 14,5-tel majd 10 perc múlva 14,1 és annyi is marad. Direkt a gyári méretű akksit vettem bele, gondoltam gyorsabban visszatölti. Vagy valami leszívná? -
karlkani
aktív tag
Igen, láttam én is a címkén. Nyilván nem töltötte tele, ha töltés után másfél nap múlva 12,4 V a nyugalmi feszültsége, akkor lehet, hogy lassan kuka (ennek jelét nem adta, mindig "pöccre" indult az autó). Ha marad a töltő, tölthetem vele úgy, hogy kiválasztom a 12 V/5 A ciklust és rajtahagyom egy-két napra? Nem tesz kárt a kocsi elektromos rendszerében, ha 15 V fölé megy a töltés huzamosabb ideig? Ezt a módot választva 15,1 V-ig engedi felkúszni a feszültséget a leírás szerint. A ❄-s meg 15,5 V-ig.
-
Brogyi
őstag
Ott a magic word (calcium) a cimkén. Nem fogod tönkre tenni. Sőt, ajánlott megtartani a jelenlegi töltőd. A magas feszültség miatt ne aggódj. Még többet is elbír. Nyilván nem arra alkalmas, hogy hetekig rajtahagyd, de arra kiváló, hogy feltöltsd. Ehhez az akksihoz jobb a jelenlegi töltőd a Lidl-s változatnál. Igaz, hogy nincs meg a töltési görbéje nekem, mert még nem volt szerecsém hozzá.
A magasabb feszültséghez csak annyi, hogy azt a változatot 16-16,5V-tal is szokták tölteni. Fontos, nem rögtön az elején! A tiédet ha hagyományos töltővel feltöltöd 14,4-14,7V-ig, és ha az áram lecsökkent 1A alá, akkor még szoktak adni neki 2-4 óráig max. 1,3A-t feszültség korlát nélkül. Volt olyan akksi amelyik még 3x4h-t kellett belenyomni, hogy elérje a 100%-t. Láthatod nem fog tönkre menni. Az itt leírtakat kevés töltő tudja, még talán azok se amiknek van külön Ca programja. -
karlkani
aktív tag
Nem akarom elkapkodni, csak nem szeretnék kárt tenni sem az akkumulátorban, sem az elektromos rendszerben. Ma indulás előtt egy kölcsön multiméterrel megmértem, 12,4 V volt a nyugalmi feszültsége az akkumulátornak. Indítás után (tompítottal, mivel gyújtás ráadásra már világít) 14,4 V. Megtörtént a bevásárlás, hazafele posta. Onnan kijövet megmértem járó motornál (tompított, fűtés 2-es fokozaton) majdnem 14,4 V (mérések alapjáraton történtek).
Ilyen akkumulátor van benne, nem tudom hány éves, ezzel vettem 2021 nyár végén.Végiglapoztam a használatit, mindkét 5A-s töltési ciklusnál a következőt írja:
10,5 V - 14,1 V - 5 A töltőáram
14,1 V - 14,8 V - 3 A töltőáram
14,8 V - 15,1 V - 0,8 A töltőáram, ❄ esetén 14,8 V - 15,5 V - 0,8 A töltőáramÁtváltás fenntartó töltésre 12, 8 V vagy annál magasabb akkumulátor feszültség esetén 50-150 mA árammal történik. Ha ez alá csökken a feszültség, akkor 0,8 A-rel folytatja a töltést.
-
Brogyi
őstag
válasz
karlkani #8384 üzenetére
Nem kellene elkapkodni azt a vásárlást, mégha olyan olcsó is a Lidl töltő. A mai akksik zömének már kevés a 14,4V/14,7V ❄. Igaz, ez a jó érték, csak már eljárt felette az idő. Esetleg ha az akksin valami hasonló betűket látsz Ca-Ca, akkor még kevés is. Természetesen jó lenne felvenni a töltési görbét. Gyanítom az Aldi-s változat inkább közel áll a kinai/orosz akksi kezeléshez. A Lidl-s pedig a konzervatív/biztos változat. Sajnos már évekkel ezelőtt egy öreg szaki leszólta a 14,4V-s töltést. Így már nehezen tudom azt állítani, hogy 14,4V-tal feltöltötted az akksid. Régen is ennyi volt a különbség a két áruházlánc töltői között. Ezért volt népszerű a Lidl-s.
A töltési görbe azért fontos, mert ha erősen lecsökkenti az áramot 14,4V/14,7V felett akkor akár még a cella dugóját se kell kinyitni. Manapság már nincs is.
Autó akksira igaz, és kb olyan 40-70Ah. A robi akksi az egy másik állatfaj. -
karlkani
aktív tag
Sziasztok!
Adott egy Aldi-s töltő. Azért ez, mert annak idején a Lidl-ben pont nem volt, így az Aldiban lett véve. Mivel mostanában maximum heti két alkalommal van használatban az autó, vásárláshoz (~15km, 4 indítás, 2-3 óra a vásárlás), és bejött a hidegebb idő, gondoltam délelőtt feldobom töltőre az akkumulátort (nálam már gyújtás ráadásakor van tompított világítás, így kódoltatta az előző tulaj). 12,2 V mutatott töltő, mikor csatlakoztattam a hálózathoz (3 napja nem használtam az autót, pöccre indult mindig), majd kiválasztottam a 12 V/5 A/❄ töltési ciklust. Délután 3 körül lementem a garázsba, hogy ránézzek, látom 15,1 V-ot mutat a kijelző, a keret már nem villog, tehát feltöltött. Átváltottam 12 V/5 A-re ekkor visszaesett 14 V alá, így hagytam még vagy másfél órát. Levételkor 13,8 V-ot mutatott. Elővettem a könyvét, azt írja, 12 V/5 A töltés esetében 15,1 V és 0,8 A a fenntartó töltés, 12 V/5 A/❄ töltés esetén pedig 15,5 V és 0,8 A. Letöltöttem a Lidl töltő használatiját, ott 14,4 V ill. 14,7 V a maximális töltőfeszültség, programtól függően. Sokallom nagyon, ameddig a töltő elengedi a feszültséget. Érdemes lenne befektetni egy Lidl-s töltőbe?
-
troll81
addikt
Lejárt a szerkesztési idő.
Globál ch611 be valaki lágy indítót épített már be?
Mert ha lehet es lenne benne boldogan használnám de így csak porosodik... -
roti86
őstag
Igen, de a töltésről kezdtél el írni és nem az akkufeszültségről. Nyilván nem tökéletes, 5.5 éve szolgál az autóban és a gyártási dátuma pedig 2016.38.hét. Most újra rátettem a töltőre 2 nap pihentetés után a nyugalmi feszültsége 12.63 V.
Jelenleg a csepptöltés 13.1V-on áll, csak meglesz már lassan az a 13.2
-
Brogyi
őstag
A töltőt lecsatlakoztatva és az akksit a lakásban hagyva a feszültség általában visszaesett 5-6 óra eltelte után 12.55 Voltra
Erre írtam, hogy rossz. Ez a te írásod. -
roti86
őstag
-
Brogyi
őstag
-
Inhouse
őstag
12.4V alatt indul a káros szulfátosodás.
A töltőnél azt kéne nézni, hogy mit jelez ki? Végzett a töltéssel? A 12,8V lehet egy töltés közbeni állapot is, meg a végső nyugalmi feszültség is. Csepptöltésen inkább 13,4-13,6V-on szokott lenni.
Mindenképpen jobb lett a 12,67V-os nyugalmi feszültség. -
roti86
őstag
Sziasztok!
Adott egy hagyományos ólomsavas Varta 12V 44Ah 420A indítóáramú, 2016.38. heti gyártású Suzukira felcímkézett akksi és egy Lidl ULGD 5.0 A1 töltő. Mivel az autót rövidtávon használom, és azt is ritkán, ezért főleg a hideg időszakban havonta fel szoktam tenni töltőre. Ha itthon töltöm, akkor kiszerelt állapotban lakótelep révén, garázs nncs. Eddig ha töltenem kellett este felhoztam, általában 12.3-12.4V-ról indult, reggelre feltöltött, a töltő általában 12.8 Voltot muatott a teljesen feltöltött állapotra. A töltőt lecsatlakoztatva és az akksit a lakásban hagyva a feszültség általában visszaesett 5-6 óra eltelte után 12.55 Voltra és azt tartotta is huzamosabb ideig, amíg vissza nem szereltem a kocsiba.
Most kísérleteztem, és rajta hagytam a töltőn 24 órát, ami feltűnt, hogy a teljesen feltöltött állapotban a kijező 13 Voltot mutatott a 12.8 helyett. 24 óra töltés után tegnap este 9-kor húztam le, ma reggel és most is multiméterrel rámérve a nyugalmi állapotban lévő akksi 12.67 Volton áll, ami ha jól tudom a teljesen feltöltött állapotnak felel meg.
És a kérdés: Elképzelhető, hogy az eddig pár óra után 12.55-re eső feszültség helyett, most a 12.67-es feszültséget fogja tudni tartani és sikerült a 24 órás töltéssel némi szulfátosodást megszűntetni?
Persze még várok és mérek majd este is, itt van még a lakásban, hogy tartja e továbbra is ezt az értéket.
-
doni11
tag
Javaslom a Trafel AKT25 12/24V akkumulátor töltőt.
Két hónapja még kapható volt az oldalon, de ha még valahol találsz és belefér a keretbe, akkor garantáltan a lehető legjobb választás. Én 2-3 éve vettem és nagyon megvagyok vele elégedve. Már ott tartok, hogy a barátaim akkumulátoraikat is nekem kell töltögetni. Nekem is van, ahogy a haverjaimnak is automata intelligens akkutöltő, de ha már 1-2 évesnél idősebb az akku és jobban lemerül a kelleténél, akkor már az intelligens töltővel nem sokra megyünk. Volt olyan, hogy Ctek töltő által hibásnak-zárlatosnak jelzett akku tért magához 8-10 óra töltés után és azóta is működik. Szóval, ez a töltő egyszerű, mint a bot, de amit, egy akkumulátortöltőnek tennie kell, azt tökéletesen megteszi. Az öreg akku is ha ha nem zárlatos és egy ilyen, vagy hasonló töltővel van formázva, akkor azt nagyon meghálálja.Csak ajánlani tudom.
-
rsf
senior tag
válasz
molnarpeter #8361 üzenetére
Figyelem de nem láttam az elmúlt 3 hónapban.
Sajnos ez is csak 5A- tud. -
rsf
senior tag
Sziasztok.
Nekem is ajánlhatnátok egy jó 24v- os töltőt.
Bosch c7 jónak tűnik de csak 3,5A-t tud.
Köszi. -
haladó
tag
Jó reggelt!
12V 10A töltők közül jelenleg melyik ajánlottabb a többségnél? Itteni keresőt használtam, találtam egy Global márkájut, de már kifutott és amúgy is nagy a választék, inkább kérdezek. Elsősorban "nagyobb" toroidos érdekelne a túlprocesszorozottak (10+e körül vannak ilyenek) helyett. Esetleg a 8A-esek is szóba jöhetnek. Köszönöm! -
Inhouse
őstag
válasz
tibcsiworld #8355 üzenetére
Ja, gyakorlatilag cipelni így is, úgy is kell valamit. A cipelt akku a lakásban lesz töltve. Csak pénzt és veszteséget termelne a plusz akku, és még bizonytalan is a dolog. Egyetlen előnye, hogy nem kell az autóból ki és beszerelni az akkut, annak minden nyűgjével és veszélyével együtt.
Egyébként, ha valóban egy út szélén, vagy parkolóban álló autóról beszélünk, akkor felmerül még további technikai kérdés is...a szivargyújtón keresztül szeretné? Az meg a legtöbb autóban gyújtás nélkül áramtalanítva van, nincs kapcsolat az akkuval.
Sok szempontból halott ötlet.
Ha zárható garázs lenne, akkor egy napelem tábla lenne a legnagyobb segítség. -
Inhouse
őstag
válasz
jolti05 #8351 üzenetére
A külső akkut fel tudom hozni (panel), az nem gond.
Azért ezt majd élesben!Milyen akkura gondoltál? Egy kis 6Ah-ssal nem sokat fog tölteni. Ahogy nő a méret/kapacitás, egyre nehezebb lesz. Ha nem is kell minden nap felvinni, azért lesz vele edzés. A másik dolog, ennek az akkunak a költsége/élettartam ilyen üzem mellett. Lehet ugyanott leszel, mintha hamarabb nyiffan ki a kocsiban levő akkud a kevés használattól...
Bár most tél jön, de itt lehet sokat segítene egy napelem. -
Brogyi
őstag
válasz
jolti05 #8351 üzenetére
Szerintem a DC-DC modul típusán azért gondolkozz el. Adok egy linket, és onnan a Red Good modult ( két tekercses változat) válaszd. Nézzük miért is nem mindegy. Amit ajánlottam az képes akár 10V->13,5V-t csinálni. Ugye nem kell magyarázni egy telepes táplálásnál ez miért előny. A [link] .
-
jolti05
őstag
válasz
molnarpeter #8350 üzenetére
Köszi a válaszokat!
Inhouse: Olyan töltővel gondolnám tölteni, aminek van aksija, tehát igen, külső akkumulátorról, ez tűnik számomra a legegyszerűbbnek, és legpraktikusabbnak.
A külső akkut fel tudom hozni (panel), az nem gond.
Ezen az akku + DC-DC vonalon lehet elindulok, köszi.
Csöves: Éjszakára nem hagynám ott pöfékelnide ez is lehetne egy megoldás.
molnarpeter: Úgy érted, hogy amikor épp megyek vele, lehetőség szerint akkor hagyjam abba a furikázást, ha már elértem egy adott feszszintet?
-
Inhouse
őstag
válasz
jolti05 #8347 üzenetére
Miről akarod tölteni, ha nincs 230V?
Az aksis csepptöltőt úgy érted, hogy egy külső akkumulátorról töltenéd a tied?
Egy feltöltött, normál akku és egy DC-DC konverter panel. Úgy állítod be, hogy az áramkorlát mondjuk 1A, a feszültség meg 13,8V. Bár sosem fogja teljesen feltölteni, ahhoz jobb lenne 14,2-14,4V-ot állítani, de akkor már nem csepptöltés...
Meg persze hurcolásznod kell majd valahova a külső akkut töltögetni. -
jolti05
őstag
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy tudtok-e / létezik-e aksis csepptöltő, amit mondjuk este ráaggatok az aksira, és éjjel szépen tölti az autó akkumulátorját.
230V-ra nincs lehetőségem, az autóm kisebb utakra használom, főleg hétvégeken, az indítássegítőig pedig lehetőség szerint nem szeretnék eljutni (bár ez a B terv), mert feltételezem, hogy az már az a pont, ami az aksi élettartamát is rövidíti. -
Inhouse
őstag
A 12,5V még hagyján, az nem olyan vészes. Töltsd fel és szerintem jó lesz. A hópihe mód akkor, ha kint van, ebben az időben már jó.
A régihez nehéz hozzászólni, ennyi kevés hozzá, de ha valóban feltöltötte a töltő, akkor magas az önkisülése, ott már van valami baj. Ha öregebb, mint 3 év, akkor valószínűleg már nem lesz jó. Esetleg egy kisütés C/20-al 10,5V-ig, majd teljes töltést meg lehet próbálni. -
nfsu17
veterán
Olvastam, de annyira nem lettem okosabb.
A működés közbeni töltés része most annyira nem érdekel.Vettem egy EFB Varta 65-öst.
Ma reggel 12.50V volt.
Többet állt valószínű a boltban, mint jó lett volna.Tölthetem hópihe módban a szürke Lidl-sel?
A régi akkum töltése nem volt sikeres, pár nap múlva is 12.08V volt reggel..mint ha semmit se töltött volna
Mégis pöccre indult.
Ennyire nem töltött bele semmit, vagy ennyire kuka volt belül? -
Brogyi
őstag
válasz
plömplöm #8342 üzenetére
Egyszeri autós megvárja az első sikertelen indítást. Be kell hogy valljam én azonosulni tudok ezzel a nézettel.
Sajnos márkát nem ajánlanék, mert mind a kettőt szidják, mert nekik nem jött be. Régen az volt a szemlélet ha van hely akkor a nagyobb kapacitásút érdemes megvenni. Ha német autód van akkor érdemes olyat keresni amin van QR kód, mert be szokták írni az agyába. Ha pedig nagyon fontos a mindennapi használat akkor el kell menni pl. a Lesti-hez, és az üzlet elött parlova kicserélik 500Ft. Az akksi árához képest ez nulla.
Elötte meg is kérdezheted mit ajánl. A visszajelzések alapján öszintén megmondja miből hoznak vissza sokat.
Te ismered a szokásaidat, így te tudsz jól dönteni. Majd a többiek megmondják a tutit. -
plömplöm
őstag
én pont itt tartok. az autó 2018 valamikori gyártású, 2019 nyarán vettem meg újonnan, addig akár porrá is merülhetett az akkuja a sarokban porosodó autóban, most van az autóban bő 100ezer km, azaz nem ritkán és nem rövid távokat gurulok vele. sima startstop, nem visszatáplálós. egyhat szívóbenzin. márkaszerviz jelezte, hogy van az autó agyában egy hibajelzés az akkuról, és saját mérések alapján is egyre többet van 14V felett az akkutöltőfesz. a reggeli hideg kapocsfesz kicsivel van csak 12V felett, indítózáskor benéz 10V alá is, de szépen és egyenletesen indít. startstop még szokott aktív lenni. ésakkor a kérdés, hogy vegyek-e új akkut. agm nem kell, de efb igen. ha vegyek, akkor exide el600, exide el700 vagy varta blue dynamic n70? a gyári akku 24410 jd22a, ami 60Ah 640A.
-
-
lajos75
senior tag
Sziasztok!
Szerintetek milyen állapotban van az akku? 3éves BOSCH S5 AGM 70AH 760A
Az autó 2014 1,7 CDTi Opel Mokka
Télnek neki indulhatok? vagy cseréljem?
Teszter szerint még jó, ha hihetek neki
Indításkor én gyengének érzem azaz mintha lassabban forgatna már. [Teszt]
[Indításkor] -
Brogyi
őstag
Óvatosan azzal az akksi cserével. Mivel leírtad a varázsszót (Ford) nem egészen értelmezhető a multiméteres eredményed. Az autó feszültségszabályozója nem úgy működik mint a hagyományos. Te magad írtad, hogy pöc-röf indul. Nem kell elkapkodni azt a cserét. Ajánlom olvass bele amit erről írtam [itt] .
Ha mégis veszel akksit nagyon ajánlott hasolót venni, mert az olcsót évente cserélheted.
Igen, a start/stop leállás jó jele annak, hogy gond lesz. Nálam is ez jelezete. Feltöltöttem az enyémet a 4 napos ünep alatt, és most megy a start/stop. -
Laybee
őstag
Ha le van merulve az akku, egy 3.8as töltő nem fog csodát tenni 2 óra alatt, tedd fel 24-48 órára és meglásd feltölti, a töltés közbeni feszültségek értékei meg mindegy, mert programmal tölt a töltő, nem lesz sose a töltés végén 14,5v feszultseged.
plusz az akksi élettartama végét járja. -
p.t.r
aktív tag
Az akksi feszültség szintjét a hőmerséklet nagyban befojásolja. A napi hőmérséklet ingadozás miatt is jelentkeznek eltérések. A töltő is váltogat az üzemmódok közt, ha az utasítását előkeresed, találni fogsz egy grafikont is erről. Én specziel simán ráakasztanám a töltőt akár 2-3 napra is, hadd bontsa a szulfátot. A fesz persze idővel visszaesik majd megint.
Igen, a generátor sokkal nagyobb áramot tol. -
nfsu17
veterán
Sziasztok!
Kis véleményt szeretnék kérni.
4.5 éves autó, aksi már inkább 5, ha legyártástól nézzük.
Gyári varta Ford EFB 60-as.
Nyáron még néha működött a startstop, bár én amúgy kikapcsolom. Nyár óta már hosszú utakat nem megyek.
Város, inkább rövid távok. 5-10km.Megint állt az autó 5-6 napot egyben.
Rámértem kedd reggel, 11.99V. Aztán elkezdett emelkedni 12.08-ig...csak attól, hogy mértem.
Elő a Lidl töltőt (kijelzős, 3.8A).
Rádugtam, egy csíkot mutatott, de nem sokkal később már kettő, majd három csík.
Felment valami 13.7V-ra, majd elkezdett visszaesni.
Bementem a lakásba mondjuk 5 percre, visszamegyek, 13.6.
Megint bemegyek, vissza 13.5
13.2-ig ment le, majd utána emelkedett vissza lassacskán.
13.3....13.4
Nagyjából alig két óra után meguntam ezt és levettem.Másnap reggel megint mértem.
11.98V
Remek, akkor ebbe két óra alatt semmi sem töltődött...annyira nem lepődtem meg, mert tudom, hogy akár egy éjszaka is kevés lehet egy lemerült akkunak.
A töltő még csak nem is langyosodott.Na próbáljuk indítani.
Pöccre, mintha 5 percet állt volna a boltnál.Elmentem tegnap a 'körömre', bevásárlás, ez az.
Legalább 4x indítóztam, és összesen ha mentem 20km-t aznap, akkor sokat mondtam.Most egy órakor megint mértem. Ma még nem mentem a kocsival.
12.2 valamennyi volt, a jó memóriám miatt a végét el is felejtettem. 12.22..12.24? Mindegy.
Szóval tegnap a kocsi magát többet töltötte szerintem, mint a töltő.
Az aksi lassan kuka, nem kérdéses, pénztárca fel van készítve.Kérdésem.
Kuka a töltő? Használtam az előző kocsimhoz ezt a töltőt, ott négy évig állt a garázsban lekötve az aksi, mindig töltöttem rá, hogy 12V alá ne menjen.
Néha mentünk is a kocsival. Be is indult.
Szóval akkor abba vmit töltött, mert már egy év után se indult volna be.Merjem hétvégén tölteni a kocsit úgy rendesen egész nap?
Érhet még vmit? Az elején ennyire gyengén tölt?
Ha kaksi a töltő, akkor most derüljön ki, mert az új aksit majd töltögetném néha, ezt a mostanit nem töltöttem.Szóval az a tervem, hogy vasárnap töltöm amíg négy csík lesz és leáll és megmérem ért-e valamit, aztán még pár hétig járnék vele. Ezzel bizonyítom, hogy a töltő jó.
Viszont ha az aksinak nagyobb baja van, nem piszkálnám már töltővel órákig. -
csiga8
senior tag
Kraftmann akkukról tapasztalat, vélemény esetleg valakinek?
-
csiga8
senior tag
válasz
molnarpeter #8328 üzenetére
A víz szokott elpárologni belőle, azt pótoltad. A merítés-töltés segíthet rajta. Jó lenne hozzá egy kapacitásmérő is, látnád javul-e vagy nem.
Töltésnél valamivel jobb eredményt érsz el, ha trafós töltőd van, pl Global. A mért kapacitás 1/10-vel kell tölteni-meríteni, nem amit gyárilag tudnia kéne az akkunak.
Annyi ciklust kell csinálni, amíg javul. A kapacitásmérő és egy digitális indító áram mérő valós képet ad majd az akkuról.
Minél újabb az akku, annál nagyobb esélyed van gatyába rázni egy 4 év körüli vagy idősebb Jász akkuhoz már kell az istenek segítsége is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
molnarpeter #8327 üzenetére
Adalék - feszültség mint az új, csak áram nagyon kevés, terhelő villát még rá kell tennem valamikor. Ha csinált közülünk valaki hasonlót, latolgassuk együtt az esélyeket - vajon sav sűrűség beállítása segít-e
-
molnarpeter
nagyúr
Túltöltött, folyadék deficites akku újraindítására van valakinek tippje esetleg?
Adott egy Jász 90Ah [link], traktor fesz.szab. elszállt - egy hegesztés alkalmával test rajta maradt. Akku kupak pattintós egyébként. Generátor javítva… Akku kapott ioncserélt vizet, decikben mérhető mennyiség hiányzott lényegében egyenletesen, negatív saru felé kicsit több. Töltögetjük (Aldi okos motor módban, óvatosan), sav sűrűség egyelőre gyenge, de javulgatott a tegnapi szintre töltéskor mérthez képest. Eddig egy ~2000 ccm, 2 hengeres traktort indított, arra gondoltam, érdemes lenne kisebb indítóáram-igényű valamibe, pl az 1.9 SDI-be a maga fele akkora hengereivel átrakni tesztüzem idejére
-
Inhouse
őstag
válasz
djsunstealer #8323 üzenetére
Óriási ez a saru, mert gyakorlatilag az eredeti állapot marad, bármikor visszaalakítható és nem kell a kábellel vacakolni. Neked találták ki! És még olcsóbb is, mint a másik pár, ami tök felesleges. Gondolom ezt láttad?!
Egy áramkört bármelyik ponton szakítod meg, nem folyhat áram. Mivel nem egy hálózati feszültség és földfüggetlen, itt nem számít, hogy a fázis rázhat a talajon állva, a polaritás sem lényeg. Azért érdemes a negatív sarkot megszakítani, mert az EU gépjárműveken ez van testelve. Ha ezt megszakítod, bármilyen fém tárgy ér a kasznihoz és a plusz sarokhoz, nem okoz zárlatot. Ha a plusz lenne megszakítva és egy villáskulccsal hozzáérsz egyszerre a karosszériához/motor fém részhez és a plusz sarokhoz, óriási áramok folyhatnak (a feszültség alacsony), ami felforrósíthatja az áramútban levő tárgyakat, akár izzásig.
Egy régi szomszédomnak úgy kellett levágni a fémszíjas órát a csuklójáról, mert nem bírta levenni. Illetve hosszú ideig kellett kezelni az égési sérülését, sokára múlt el a karóra minta. -
djsunstealer
aktív tag
válasz
molnarpeter #8322 üzenetére
Tehát a régi megy a zöld kapcsolóra, amit lehet ki be kapcsolni, ez szuper! Nagyon szépen köszönöm a segítséget, remélem mindent értettem.
Akkor is meg is rendelem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
djsunstealer #8321 üzenetére
Régi helyére felmegy az akkura, régi meg a kapcsolóra egy az egyben - ez az előnye, csak két csavarozás a dolog. Lásd termék fotó
Nem fog merülni, megszakad a kör.
-
djsunstealer
aktív tag
válasz
molnarpeter #8320 üzenetére
Bőven elfér a negatív pólusnál, rengeteg a hely.
Tehát ha jól értem, veszek egy ilyet, rászerelem a - pólusra. A jelenlegi - saru hogy kerül erre rá? Vagy még mókolni kell valamit (kötni)? Bocsánat ha tudatlan vagyok.
Attól, hogy a pozitív rajta marad, nem fog merülni remélem ha hosszabb ideig nem használom a járgányt. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
djsunstealer #8319 üzenetére
[link] esetleg, ha elfér.
Pozitív maradjon, csak a testet elég megszakítani -
djsunstealer
aktív tag
Sziasztok!
Lehet, hogy picit off topic, elnézést érte előre is.
Ezt a gyorszáras akkusaru párt hogyan kell felszerelni? Ismerősöm autóját viszonylag keveset használja és a sarukat nem akarja állandóan le/fel csavarozgatni.
Köszönöm szépen a válaszokat! -
Brogyi
őstag
Két helyen használnak kapcsolóüzemet.
- Primer kör.
Ez az általános, elterjedt.
- Szekunder kör. - Ez egy kicsit fura, mert az első esetben is kapcsolóüzem van, de itt már az akkumlátornak is.
Ezt szokták impuzus üzeműnek hívni, mert a kimenő feszültség időben változik. Általában gyorsan, és itt nem a karakterisztikára kell gondolni.
Tipikus példa a tirisztoros. A fázishasítás miatt 20-30V is megjelenhet egy rossz, nagyon kis kapacítású akksin.
A különbség annyi, hogy a tirisztor 50Hz.cel kapcsolgat a mai darabok pedig néhány kHz-től akár 100kHz-ig is működhet. Általában szeretik a 20kHz-s tartomány feletti részt, mert azt nem hallod sípolni. A mai darabok előnye még a kisebb méret.
Azt is tisztán kell látni, hogy a mai impuzus üzeműek is magasabb feszültséggel dolgoznak. Tehát egy gyenge akksin megjelenik az a magasabb feszültség.
Gondoljatok bele ha 14V a kimenő feszültséged, amit a kis kinai műszereddel mérsz az a valóságban mi is lehet?
50% kitöltési tényező esetében az 28Vpp egy rossz akksin. A jón pedig csak néhány tized volt, de nem tudod kimérni, mert 20kHz esetében egy másodperc alatt 20 000 x megcsinálj.
Hú, itt kell abbahagynom.Bocsi, hosszú volt.
-
Brogyi
őstag
válasz
koby11h #8313 üzenetére
Kicsit mindenkinek igaza van, és lehet hogy valamit majd kihagyok, de emberből vagyok.
Maga a generátor is tölt annyit, mint egy töltő.
Nyilván, és erre szoktam mondani, hogy aki minden nap elfordítja kulcsot annak nem kell töltő. Sajnos elég sokan akár hetekre leteszik az autót, és akkor a generátor semmit nem ér. Tehát aki teheti az tegyen rá néha automata töltőt.
Viszont van a rendszerben egy bazi nagy puffer, maga az akku.
Ez megint igaz, de nem az öreg akksira. Mikor is kerül képbe a töltő? Mikor öreg, és annak az akksinak nagy a belsőellenállása, és kapacitása sincs. Nincs baj ha egy automata, és nem impulzusokkal dolgozó töltőt teszünk rá. Az emlegetett "Lidl"-s töltő sima egyenfeszültséget használ. Tehát nem tesz kárt a kocsi elektromos hálózatában. Bátran ráköthető. Viszont a CH611 nem javasolt az öreg autó, öreg akksi kombóra rákapcsolni, mert ugyan processzoros, de impulzosokkal dolgozik. Természetesen kiváló töltő, de az akksit ki kell szedni a kocsiból. Ezt szoktuk javasolni.
Visszatérve a "Lidl"-s töltőkre az átlag ember nagyon sokszor téves következtetést von le mikor használja ezt a típust. Itt egy gyöngyszem:
Ha kiválasztom, hogy autós töltés, akkor kb. 10másodpercet tölt, folyamatosan írja ki hogy nő a feszültség, és már el is érte a 14,4 voltot, teli.
Na, mit gondoltok mi volt a tulaj reagálása? Sz@r a töltő. Segítek, 74Ah akksi volt.
Ahogy mondani szoktam csak egy picit gondolkozzunk. -
Csöves
őstag
válasz
Zoli bácsi #8307 üzenetére
Nem az autó kora, hanem a macera a lényeg.
-
Zoli bácsi
őstag
Én mindig fent hagyom a sarukat, jó az én kocsim öreg, Ignis 2004-es.
Sosem volt semmi baj. A rádió elfelejti a kódot, aztán elég megtalálni, ezért töltöm így. Nevetséges, ki lopna el egy magnós rádiót...? Már mikor új volt is elavult volt..Na mindegy. -
koby11h
őstag
Sziasztok!
Volt egy AT-4A töltőm, már van jópár éves, kölcsönadtam, tönkretették.
Kedden vettem egy ULGD 5.0 C1 töltőt a Lidl-ben.
A nagy különbség a leírás alapján az, hogy az új Lidl-ös ULGD 5.0 C1 leírásában nem szerepel olyan, hogy a gépkocsiban lévő bekötött akkumulátor töltése.
Csak olyan leírás van, hogy kössem le a sarukat, töltsem, kössem vissza.
A régi AT-4A töltővel levétel nélkül töltöttem a Corsa E-t és régebben a Corsa C-t is.
Szerintetek telente fűtött garázsban tölthetek az akkura kivétel nélkül az ULGD 5.0 C1-vel is, vagy tényleg le kell kötni a sarukat, tölteni és visszakötni?
Erre őszintén nem lesz mindig erőm, időm, kedvem, DE a kocsit nagyon nem szeretném tönkretenni.
1.4-es Corsa E, 1 éve lett akku cserélve. Feleségem használja városi forgalomban, napi kétszer 8-10 kilométer néha 1 megállóval, tehát napi 2-4 indítás, havi 500-600 km.
Akku cserét én csináltam, nem volt segédáram a csere idejére és nem veszített el semmilyen adatot, rádiókódot, semmit, tehát nem elektronikával (navigáció, kihangosító..) telepakolt modell.
Köszi a véleményeket! -
tibcsiworld
aktív tag
válasz
molnarpeter #8284 üzenetére
Ezt én sem tudtam. Kösz az infot!
Új hozzászólás Aktív témák
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Lian Li HydroShift 360 LCD /3x120mm RGB FAN/ HSLCD36RB (593933)
- Lian Li Hydroshift 360 LCD /FANLESS/ HSLCD36NB (593932)
- Samsung Galaxy A9 2018 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / GTX 1660Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- Apple iPhone 12 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 12GB I 500GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!