Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Hobby elektronika
- Apple MacBook
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Home server / házi szerver építése
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
válasz
norrberth #2089 üzenetére
Gondolj csak bele mit művel pl nekem nyáron az akkuval a 14,30V os töltésem.
No ilyenkor lenne jó ha a generátorom figyelembe venné a hőmérsékletet és 13,5V ot engedne az akkura.Jó lenne (csak nem 13,5 V, mert az már nem is melegítené az akkut szerintem, vagy inkább csak lefelé, az is melegedéssel jár mellesleg, nem csak a töltés), de mi is történik, ha mégsem? Az akku lebontja a vizet? Elfogyott már a víz emiatt?
(#2094) crissprivat
Csak én nem erről beszéltem eredetileg. 14,4 V vízbontási küszöbértékről szoktam beszélni.
Nem emlékszem, hogy olyat írtam volna, hogy a hőmérséklet nem befolyásolja a kapacitást vagy élettartamot. Legfeljebb, hogy a gyakorlatban a kapacitáscsökkenést legtöbben észre sem vesszük, akik nem járkálunk Moszkvában.
De ez már csak a terelés, az egész nem ebből indult ki.
-
norrberth
addikt
válasz
Dzsidzsi32 #2097 üzenetére
-
Dzsidzsi32
tag
Egyebkent a ctek tolto kicsit helyrekapta az aksimat recond modban. Mar nem esik le a feszultseg 12V ala nyugalmi helyzetben. Reggel mindig 12,2 V ot mertem. Ami meg mindig nem az igazi,de mar jobb a helyzet. Kiprobaltam azt is ,hogy reggel mit muvel az allofutes vele. 12,23 rol indultunk. Bekapcsolaskor azonnal 11,56ra esett,majd ahogy beindult rendesen felugrott 11,7re. 20 perces ciklust mertem,mert kb ennyit szokott menni mire osszeszedem magam,es kimegyek beinditani az autot. A 20 perc vegere 11,56ra esett le szepen szazadonkent kuszva lefele. Inditaskor 9-10V koze esett le es utanna a generator azonnal 14,4-14,5 el kezdte el tolteni. Ez meg a nagy minuszokban volt. Azota nem volt alkalmam a mostani enyhebb idoben tesztelni. De mar nekem ez is elorrelepes,hogy 10 perc utan nem tilt a kalyha mert nincs eleg feszko. Majd meg ha letudok alni a kocsival kicsit,akkor majd rateszem egy hetvegere normal toltessel. De kikotom,mert a bekotott toltessel szemben tovabbra is bizalmatlan vagyok
-
norrberth
addikt
válasz
Dzsidzsi32 #2095 üzenetére
-
Dzsidzsi32
tag
Atyam mi van itt! De jo ,hogy korabban vetodtem ide,mert most itt csak a vitatkozas megy. Itt a sok lud disznot gyoz elmelet megfog dolni,mert a diszno suket es nem lat ki az olbol
-
crissprivat
senior tag
+25C foknál 14,40V -al tudod 100% -ra feltölteni az akkut. Ha alacsonyabb a környezeti hőmérséklet,magasabb töltési értékeket igényel. Logikusan ha magasabb a hőmérséklet,akkor viszont elég neki alacsonyabb is a 100% -os feltöltődéshez. Ez olvasható több tanulmányban is. Én ezt elhiszem.
-
norrberth
addikt
Nem vagy piskóta az egyszer biztos
Agymenések, képzelgések, blabla, Nekem is megvan a véleményem a hozzád hasonlókról, abban nem lenne köszönet, ja nekem nem szabad leírni? Bárcsak ne válaszolnál...Megsúgom teljesen felesleges tekerned a bringát! Inhouse mindent leírt normálisan és nála a pont!
Hiába erőlködsz nincs miről vitatkozni innentől kezdve.
Szerintem jobb lett volna ha nem írsz egy szót sem és csendben maradsz. -
Kernel
nagyúr
válasz
Inhouse #2088 üzenetére
Kapacitást írtál az indítási képességgel kapcsolatban, amihez inkább az indítóáramnak van köze.
Ez az, hogy kapcsolatban. Közvetett kapcsolatban. Nem írtam olyat, hogy például a kapacitás mértékegysége az amper lenne, vagy egyéb butaságokat, amiket bele akartál erőltetni a szavaimba.
Még itt is visszaköszön a hőmérséklet befolyásoló képessége, amiről te nem akarsz hallani.
Nem erről van szó. Ahogy a másik hozzászólásban is szerepelt:
le volt írva a Bosch garanciapapírba is hogy 13,8V-14,4V között kell lenni
Kb. ennyire érdekel engem is a hőmérséklet, amikor akkut töltök, mint ahogy a Bosch sem tesz róla említést.
Ebből indult ki az egész, hogy én is beszéltem a két határértékről, utána jött a pampogás, hogy hőmérséklet így meg úgy. Kit érdekel... Töltés közben (a garázsban) erre kell figyelni és kész.
te esetedben a 13,6V
Nem írtam, hogy esetemben. 13,6 és 13,8V közötti feszültségről szoktam beszélni, mint alsó határérték, csak már unalmas ezt így folyton leírogatni, ezért néha az egyik számot írom, néha a másikat. Trolloknak, piócáknak kiváló kapaszkodó.
Agymenések, képzelgések, blabla, de min is csodálkozom, majdnem 20 év fórumozás alatt láttam pár ilyet...
Személyeskedéseid túlmennek egy határon, nyugodtan maradhatnál a szakmai témánál is. Nekem is megvan a véleményem a hozzád hasonlókról, abban nem lenne köszönet, ja nekem nem szabad leírni? Bárcsak ne válaszolnál...
-
Inhouse
őstag
Legalább olvasd el, amit belinkelsz. Az egyik, hogy itt is 13,8V a minimum, nem az ajánlott, hanem a minimum töltőfeszültség. Mivel az egész tartomány 0,6V (13,8-14,4), az a 0,2V bizony hiányozhat.
A másik pedig, hogy a táblázatban is írják, ezek az értékek 25C fokon értendőek. Még itt is visszaköszön a hőmérséklet befolyásoló képessége, amiről te nem akarsz hallani. Persze azért hozzáteszed, hogy nyáron meg sok lesz.Magasabb töltés nagyon jó, nyári melegben fokozottabb igénybevételnek teszi ki az akkut, pár év után lehet újat venni.
Ha fix a töltőfeszültség, akkor a te esetedben a 13,6V kevés télen (káros szulfátosodás a nem teljesen feltöltött akkuban), viszont jó nyáron kánikulában (2 hónap). Talán ezért jobb, ha van hőmérséklettől függő szabályzás. -
norrberth
addikt
Magasabb töltés nagyon jó, nyári melegben fokozottabb igénybevételnek teszi ki az akkut, pár év után lehet újat venni.
Feljebb írtam.
Gondolj csak bele mit művel pl nekem nyáron az akkuval a 14,30V os töltésem.
Izzik a motorháztető is főleg mikor dugóba kerülök.
No ilyenkor lenne jó ha a generátorom figyelembe venné a hőmérsékletet és 13,5V ot engedne az akkura. -
Inhouse
őstag
Beindul az autó 13,6 V-on tartott akkuval, vagy beindul? Nyári melegek dacára kibír 10 évet is ilyen fix feszültségszabályzóval, vagy kibír 15 évet is?
Ez a kérdés így nem túl szakmai. A töltés milyensége nem csak a töltőfeszültségtől függ, hanem az akku töltöttségétől, bár te nem hiszel benne és ezt hangoztatod is hibásan a hőmérséklettől, az eltelt időtől, stb.
Szóval, hogy mennyire töltődik fel az akkud 13,6V-tól az eléggé eseti. Egy autóban ráadásul fogyasztás is van, nem úgy, mint egy külső töltésnél. Kibírt 10 évet? Az nagyon jó és ritka kivétel, lehet neki örülni.Ajánlásokat mutatsz, de mi köze ennek a házilagos töltés kérdéséhez? Minek bonyolítani, ami egyszerű?
Kategórikusan kijelentetted, hogy a teljes töltöttség feszültségszintjéhez nincs köze a hőmérsékletnek, ez nem igaz. Az, hogy házilag töltesz, vagy nem nem érdekli az akkut, nem kell kézműves pártinak lennie. Ha idézhetném egy tanult, magas beosztású ismerősöm, akkor most terelsz.Aki szerint arról lehet felismerni a szakembert, hogy "feszt" ír feszültség helyett, szakmai szlenget használ, azóta is ezen röhögök... Írod ezt nekem, aki utálom a primitív rövidítéseket, ostoba szlenget, a szakembert ugyan felismerem félszavakból, csak épp tudás alapon, nem szlengből.
Nézzük a tényeket. Kapacitást írtál az indítási képességgel kapcsolatban, amihez inkább az indítóáramnak van köze. Erre írtam, amikor kikérted magadnak a kioktatást, hogy inkább elviselném szakmainak a "fesz" rövidítést, mint ezt a keverést. Azt, hogy erről ismerni fel a szakembert nem mondtam. Inkább írnék olyat, hogy nem arról, hogy szervizt vezet. De legalábbis valószínűleg nincs kapcsolatod a fogyasztókkal, vásárlókkal, mert sok lenne konfliktus és kevés a bevétel.Miből gondolod, hogy felzaklattál? Mert részletesen fogalmazok? Így szoktam, más témákban is. Vannak ilyen precíz emberek, én kérek elnézést...
Ezt már tényleg ne, ezt te sem hiszed el, ugye? Vagy tényleg van önértékelési problémád, vagy direkt keresed a konfliktust és ezért beszélsz néha butaságokat, majd meg is dicséred magad, hogy jobban meglepődjünk. Nagyon, nagyon unalmas és fárasztó.Nem kötelező hülyéktől akkut vásárolni, abban a pillanatban otthagyom és máshol veszem meg.
Még mindig azt érzem, hogy értelmetlen az egész rugózás, felesleges műbalhé, még mindig nem erről szól a topik, hanem hálózati töltő(k)ről, meg amit már nem is ismételnék.
Pozíciódból adódóan (már kezdek kételkedni benne) kellett már találkoznod akkumulátor jótállási jeggyel. Zömében az elvárt töltési feszültség 13,8-14,4V között mozog. Amennyiben nem esik ezen belül, akkor garanciát kizáró ok. Nem hinném, hogy te aki mindent kikér magának lehülyézhetsz egy hozzászólás alapján egy üzletet, akik betartatják a szabályokat.Még egyszer kérnélek, hogy beszélj valakivel magad körül, hátha segítenek a jó útra tévedni!
-
Kernel
nagyúr
válasz
norrberth #2086 üzenetére
Ahogy szoktam is írni, csak már unom gépelni, 13,6-13,8 V-ban szokták meghatározni, most komolyan ezen kell rugózni, hogy 6 vagy 8 tized...
http://wiki.ham.hu/index.php/Ólomakkumulátor
Magasabb töltés nagyon jó, nyári melegben fokozottabb igénybevételnek teszi ki az akkut, pár év után lehet újat venni, csinálni a kereskedőnek a hasznot, gyakrabban cserélni az izzókat is...
Nevetséges az egész.
-
norrberth
addikt
Hát én máshogy látom, ez van.
Nem kötelező hülyéktől akkut vásárolni. "Ez jó volt" mert feketén fehéren le volt írva a Bosch garanciapapírba is hogy 13,8V-14,4V között kell lenni a töltésnek.
Ez alatt alul töltött lesz az akku..Én meg azt veszem ki az írásodból hogy itt mindenki hülye, csak te vagy itt az ász, mindent jobban tudsz mindenkitől.
Még mindig azt érzem, hogy értelmetlen az egész rugózás, felesleges műbalhé, még mindig nem erről szól a topik, hanem hálózati töltő(k)ről, meg amit már nem is ismételnék.
Van ezzel egy kis baj, te balhézol itt mindenkivel, nem tűnt fel?
-
Kernel
nagyúr
válasz
norrberth #2084 üzenetére
"Teória", a topikban is láttam, hogy ennyit mértek mások autóban.
Szóval sem állítottam, hogy 100 %-ra lesz töltve, de a gyakorlatban ezt a legtöbben észre sem vesszük, akik nem járkálunk Moszkvában.
Az ismerősömnek még a garanciapapírt sem töltötték ki mikor akkut vettünk a Lada Nivába mert csak 13,7Volt a töltése.
Nem kötelező hülyéktől akkut vásárolni, abban a pillanatban otthagyom és máshol veszem meg.
Még mindig azt érzem, hogy értelmetlen az egész rugózás, felesleges műbalhé, még mindig nem erről szól a topik, hanem hálózati töltő(k)ről, meg amit már nem is ismételnék.
-
norrberth
addikt
válasz
norrberth #2083 üzenetére
Ha nekem és az itt lévőknek nem hiszel, menj be bármelyik akkumulátor szaküzletbe és kérdezd meg hogy szerintük mire elég a 13,6V os töltés télen?
Sőt írhatsz is a teóriádról e mailt a forex kft nek [link] és másold majd be mit válaszolnak.Az ismerősömnek még a garanciapapírt sem töltötték ki mikor akkut vettünk a Lada Nivába mert csak 13,7Volt a töltése.
-
norrberth
addikt
Mire elég?
Pl feltölteni az akkut 100% ra mert azt nem igen fogod 13,6V al 1 hét alatt sem! Esetleg 50% ig.
Amit el is veszít az akku pikk pakk. Ha folyamatosan kemény mínuszoknak van kitéve.Tudtad? Amint a külső hőmérséklet 0 °C alá csökken, egy modern gépjármű akkumulátorának töltése már nem kielégítő!
-
Kernel
nagyúr
válasz
Inhouse #2079 üzenetére
Hányszor kell leírni, hogy érthető legyen: attól, még hogy lehet emelni a feszültséget, nem azt jelenti, hogy kell is.
Beindul az autó 13,6 V-on tartott akkuval, vagy beindul? Nyári melegek dacára kibír 10 évet is ilyen fix feszültségszabályzóval, vagy kibír 15 évet is?
Ajánlásokat mutatsz, de mi köze ennek a házilagos töltés kérdéséhez? Minek bonyolítani, ami egyszerű?
Ha azt hiszed, hogy itt másnak szabad szemtelenkedni (nem én írtam, hogy "fingod sincs"), ez is csak azt bizonyítja, hogy fordítva bekötött fazonokra kár a szót pazarolni...
Aki szerint arról lehet felismerni a szakembert, hogy "feszt" ír feszültség helyett, szakmai szlenget használ, azóta is ezen röhögök... Írod ezt nekem, aki utálom a primitív rövidítéseket, ostoba szlenget, a szakembert ugyan felismerem félszavakból, csak épp tudás alapon, nem szlengből.
(#2081) K Norbi
Úgy látom, két sornál hosszabb hozzászólásból már nehéz dekódolni a megfejtést. Egy kérdést sem tudsz normálisan feltenni. Mi az, hogy elég? Mire elég?
Megy ennyivel az autó, vagy megáll? Nem világít a lámpa? Nem fűt a fűtőmotor? Mi a gondod?
Miből gondolod, hogy felzaklattál? Mert részletesen fogalmazok? Így szoktam, más témákban is. Vannak ilyen precíz emberek, én kérek elnézést...
-
Inhouse
őstag
Azért az durva, hogy pont olyan valaki fenyegetőzik moderátori feljelentéssel, akinek visszább kellene vennie. Minden személyeskedés nélkül. Esetleg érdemes lenne megnézetned ezeket a hozzászólásokat pár nem elfogult és értelmes emberrel, hogy mi jön le nekik belőle... Ne vedd ezt támadásnak, nem mindig az a barátod, aki mindenben feltétel nélkül igazat ad neked, mert esetleg látja, hogy egyébként parttalan vitába keveredik veled. Csak hagyd meg a lehetőségét, hogy te is hibázhatsz, néha, mint mi. -
Kernel
nagyúr
válasz
norrberth #2075 üzenetére
Hiába rajzolsz ilyen értelmes barlangrajzokat, régen a Ladák elmentek Szibériában is, fix töltéssel.
13,6 V-on is működik minden. Szerintem nem tudod megindokolni, hogy milyen hátrány származhat belőle (én tudom, csak belőled nem nézem ki).
Magadfajták mindig nagyon szeretnek terelni. Ki mondta, hogy nem ismerem az elvet? Annyit próbáltam csak közvetíteni, hogy az adott kontextusban érdektelen.
Lényegtelen, az autó hogyan szabályoz. Külső töltésről beszélünk, garázsban, vagy valaki felviszi a lakásba, olyan is van. Hol van -15 °C?
Ha egész éjszaka 13,6 V-on tartom, reggel nagyon fürgén tud indulni. Egyébként ennyi sem kell az induláshoz. Akkor hol a gond?
Töltőknél pedig különbséget kellene tenni, mert van olyan is, amikor egy szenzor egyszerűen csak a túlmelegedés ellen védi az akkut (55 °C elektrolit-hőmérséklet felett le kell kapcsolni a töltést, majd kihűlve újraindulhat, de ez független a végfeszültségtől), ami nagyáramú töltésnél hasznos lehet, ha nem akarja valaki állandóan kézzel tapogatni.
Próbáld moderálni magad, mert zokszó nélkül felnyomlak a moderátornál, ahogy múltkor is megtette valaki a topikban. Pedig én nem is "beszéltem" ilyen gyökér stílusban.
Megértem, sznob laikusoknak fájó lehet, amikor más egy kis dugasztáppal is elintézi a töltést, vagy egy régi orosz töltővel, de attól még ezek tények.
Az orosz töltő tirisztoros, fázishasítós, nagyáramú impulzusokkal tölt, ami jót tesz az akkunak. Ezt a logout cikk írója is megemlíti, illetve egyébként is ismert dolog, szakmai körökben:
http://logout.hu/bejegyzes/brogyi/tirisztoros_akkumulatortolto.html
Enyém mondjuk többet tud, mert végfeszültséget is érzékel, automatikusan lekapcsol. 13,8 V-on, de ez védelem le is tiltható, vagy a belsejében trimmerrel állítani is lehet. Fokozatmentesen szabályozható áram, 0-10 A, Deprez műszer kijelző.
Műszakilag ez teljesen korrekt, egyszerűen nem kell jobb, tehát végtelen butaságról tesz tanúságot, aki ilyenen gúnyolódik.
-
norrberth
addikt
válasz
crissprivat #2076 üzenetére
-
Kernel
nagyúr
válasz
norrberth #2072 üzenetére
AA akkukhoz is létezik professzionális analizátor, többszázezres értékben, csak az sem átlagemberek részére.
Korábban sem vitattam, hogy aki nem ért hozzá, hogyan kell filléres dugasztápból házilag összerakni egy csepptöltőt, vagy arról is lemaradt, amikor sok éve a Lidlben lehetett kapni, szivargyújtóba is dugható csepptöltőt, annak nyilván maradék opció valamelyik párezres CTEK, amiről szól a téma.
De azért nem árt tudni, hogy legtöbbször az is felesleges, annál többet áldozni pedig már a sznobizmus esete.
Ha nem vagy otthon a témában, szakmai érveid sincsenek, akkor meg nem értem, mit akarsz "bizonyítani".
-
Kernel
nagyúr
válasz
norrberth #2066 üzenetére
Ha töltőgyártó lennék, én is kábíthatnám ilyen hőszenzorokkal a vásárlókat.
Csak onnan kezdve válik nevetségessé a dolog, amikor bedugom a konnektorba a lomtárból előszedett (ámbár szakszerűen felkészített és bemért) dugasztápom, szivargyújtón keresztül betolok párszáz mA áramot és működik.
Megoldható vele a szinten tartás, ha túl sokat áll az autó, vagy egyéb okból energiadeficit áll elő (rövid utak, sok indítás és terhelés, de kevés töltés miatt akkugyengülés).
Ilyenkor az este bedugott párszáz mA reggelre hibátlanul felhúzza az akkut. (Amellett van egy nagyáramú töltőm is, vészhelyzet esetére).
Ehhez képest, ne vegye senki sértésnek, de szakmai szemmel nézve ez egy kissé vicctopik. Szerintem nagyon túl van lihegve a téma, sokezres töltőkkel, hozzáértés hiányával.
-
Inhouse
őstag
Vitatja most, is, sőt többen is, sőt hivatkozást is küldtek róla, csak valaki nem akarja elhinni. Pedig a Föld is valószínű gömbölyű, nem lapos, bár még nem láttam. A legtöbb kémiai reakció "mikéntjét" befolyásolja a hőmérséklet, ennyi még rémlik kémiából.
A 14,4V fölötti töltés (tételezzük fel a standard 25C fokot) nem csak a durranógáz keletkezése miatt veszélyes, hanem azért is, mert a buborékok keletkezése kis "robbanásokkal" jár és rongálja az ólommassza felületét, ez pedig nem használ. Annál jobb, minél jobban és hosszabban egyben marad az egész felület. -
norrberth
addikt
válasz
norrberth #2065 üzenetére
Egyre több akkumulátortöltőt szerelnek ATC vel.
ATC - Automata Hőmérséklet Kompenzáció - hőmérséklettől függően szabályozza a töltés intenzitását, a maximális töltöttségi szint elérése érdekében.
Csak nem dísznek van a több százezer forintos töltőkön is [link]
Sőt!! az autók többsége már hőmérséklet szerint szabályozza a feszültséget!
Pl nyáron a motortérbe több mint 40Fok van és akkor az örökre vasalt 14.4V kinyírja az akkut rendesen de még a 14.0V is.A feszültségszabályozó ma már az autók többségében hőmérséklet függő szabályozást valósít meg. Melegben a töltőfeszültség kisebb, hidegben magasabb lehet. Pl. a 13,7V nyári melegben jó érték, télen -15ºC esetén alultöltést okoz.
Gondolj csak bele mit művel pl nekem nyáron az akkuval a 14,30V os töltésem.
Izzik a motorháztető is főleg mikor dugóba kerülök.
No ilyenkor lenne jó ha a generátorom figyelembe venné a hőmérsékletet és 13,5V ot engedne az akkura. -
Kernel
nagyúr
AGM-akkuról volt szó, amit lehet feljebb is tölteni, miután gázrekombinációs képességgel bír.
A klasszikus felépítésű akkunál a 14,4 V-ot tartják a vízbontási küszöbnek, pontosabban cellánként 2,39 V, ami tudomásom szerint nem hőfokfüggő érték, hanem egy kémiailag számított feszültség, amiben a hőmérséklet nem szerepel paraméterként. (Ezt csak azért teszem hozzá, mert volt már, aki vitatta.)
Tehát ezeket hidegben sem kellene tovább tölteni.
Tartófeszültségnek (téli tárolás, parkolás, csepptöltés) tökéletesen megfelel a 13,6-13,8 V feszültség ahhoz, hogy pöccre induljon az autó. Ez sem egy hasra ütött érték, gyári adatlapokon is lehet találkozni vele, más ólom-savas akkuk esetében.
Ha az egyszerű akkunál az oxigén és hidrogén szétválik, nem fog magától rekombinálódni, tehát itt nem ajánlatos túllépni a 14,4V-ot. Vagy ki kell venni a dugókat, ha töltés közben ez a veszély fennáll, egyúttal figyelni a folyadékszintet is.
A dugókban lévő kapillárisrendszeren a pára le tud csapódni és visszakerül, ezért a gondozásmentesnek nevezett akkunál évekig is megmaradhat a kellő folyadékszint. De ha elkezdi bontani a vizet, a gázok már csak kifelé fognak távozni, az apró lyukon.
Látszólag kinyitni sem lehet, de erről beszéltem korábban, hogy hiába "gondozásmentes", a címke alatt, műanyaglap alatt ott rejlenek a dugók, sok esetben.
-
Gabis
őstag
Előre is bocsánat de kezdek már kicsit megkavarodni.
Most akkor mekkora a huzamosabb ideig megengedhető fesz. érték töltésnél? -
Inhouse
őstag
válasz
tibcsiworld #2048 üzenetére
Valamit elnézett, azért 10-11V közé le szokás esnie a feszültségnek. A digitális multiméterek korlátozottan alkalmasak ilyen mérésre, lehet, hogy épp 2 frissítés között lenne a csúcsérték.
Az indítózás alatti feszültség azért beszédes. Nem is beszélve róla, hogy az indítóáram ehhez van kötve...adott hőmérsékleten, adott árammal terhelve, adott ideig nem eshet a feszültség adott érték alá, ez jellemzően 8-9V, -20-30fok, stb... -
KrAt
veterán
Sziasztok!
A Ctek töltőre a gari hogy néz ki? Fétisnél látom, hogy 5 év, de ha bárhonnan máshonnan rendelem, akkor is 5 év a gari (gyári gari), vagy ők vállalnak rá ennyit?
-
-
norrberth
addikt
válasz
crissprivat #2052 üzenetére
Csak a 10 es!
[link]
-
nootropil
csendes tag
-
Gabis
őstag
Hidd el már egy párszor átrágtam magam a témán
A legnagyobb gond, hogy ritkán és ált. rövid távon használjuk az autót, ezért egy normális töltőre mindenképpen szükségem lesz.
Az Aldi/Lidl töltőtől indulva az Akkukrafton keresztül jutottam arra, hogy megérdemel egy MXS 5.0-t.
Mivel sok helyen elég lehúzósak az emberek, ezért amit csak tudok magam derítek fel és próbálok megoldani.OldAkita
Köszönöm a tanácsot, hasonlóképpen csinálom mert éjszakára nem merem rajtahagyni.Kernel és tibcsiworld nagyon köszönöm a tanácsokat, észrevételeket.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz
OldAkita #2044 üzenetére
Nekem a feleségem mérte, miközben indítottam. 11,9V. De már úton a szivargyújtós mérő!
De ahogy Kerneltől tanultam, ebből az derül csak ki, hogy elindul, vagy nem indul a kocsi, ami mérés nélkül is kiderülne!
Az igazi szeszt egy terheléses teszt lenne! Én erre max jövőre, azaz a köv. tél előtt megyek!
-
tibcsiworld
aktív tag
Nem sületlenség!!!! Én is szilveszterkor kezdtem olvasgatni, és nem sok, de valami már rám ragadt!
Ha régi, nem csepptöltős vagy új, de Mach 119 utánzatú tesco, ami szintén nem csepptöltős, semmiképp ne hagyd rajta éjszaka!
Az utóbbiakat mérni kell óránként legalább! A töltés ugye 14,4V, a téli 14,7V! De a töltő tolja neki utána is! A haverén 16,6V-ot mértem! Nah ott már le kell szedni a töltőről, az tuti!
Amennyiben olyan házi, égővel szerelt, (a vaternak van olyan), akkor az égő "szabályozza" a töltést. Bár ehhez hülye vagyok, de ez elméletileg nem főzi szét. Gondolom itt a töltést egy exponenciális ként kell elképzelni! De ezen sem lehet napokig, bár ehhez tényleg nem értek!
Bár ezt még voltmérővel sem mértem! -
Kernel
nagyúr
válasz
OldAkita #2044 üzenetére
Nem sok értelmét látom ezzel foglalkozni.
Mindenki képes érzékelni, hogy indításkor milyen fürgén pörög az önindító, vagy épp máskor nehezebben veszi az akadályt stb. Ezen nincs mit méregetni szerintem.
Aki már átélt akkuhalált, az tudja mivel jár, például egy cellazárlat kialakulása. Egyre nehezebben indul, egyre kevésbé tartja a töltést, majd aránylag gyorsan használhatatlanná válik.
Ezen sincs mit mérni, pontosabban be tudom határolni a hibás cellát (amelyik elfőzi a vizet, nagyáramú töltésnél nem pezseg, kevesebb a kapocsfeszültség), mire megyek vele? Úgyis cserélni kell.
Arról ne is beszéljünk, hogy "indítóerő" V-ban kifejezve, ez valami angolból fordított baromság, szakmailag kicsit vicces.
Az pedig, hogy a 14 V alatt gyengének minősíti a töltést, teljesen inkorrekt. Sok autónál 13,6 V stabil feszültség van, mégis rendesen működik minden, akku 10 évnél tovább él, izzók nem égnek ki, konkrétan soha nem kell izzót cserélni.
De elismerem, hogy kereskedők szemszögéből ez egy kártékony dolog.
-
Kernel
nagyúr
Ha töltöm xy ideig és 1-2 óra múlva rámérek és 12,6 V körüli az érték akkor vehetem, hogy 100%-os a feltöltés?
13,6-13,8 V-ra kell tölteni, ha már töltöd (a régi orosz töltőm is ezen a szinten áll le, nem véletlenül). Vagyis ezzel nem zárom ki, hogy alatta is be tudod indítani, utána a generátor folytatja a töltést. De ha nem kell sietni az autóval, akkor tovább illik tölteni.
Ha véletlenül túlszaladna, a 14,4 V vízbontási küszöbig még nincs gond elvileg, de azért nem mellékes a töltőáram nagysága sem.
A kapacitás tizedrészének megfelelő áramon 15 óráig lehet tölteni, de normális esetben akkor sem lehet baj, ha tovább marad rajta.
Nagyobb áramokon a celladugók kivétele lehet egy óvintézkedés, amelyiknél kivehető. Ne vezessen félre az sem, ha le van ragasztva egy címkével egy műanyag lap, ami alatt elrejtették.
Tehát mielőtt valaki félreértené, feszültségvédelem nélküli töltőről volt szó.
-
OldAkita
aktív tag
válasz
tibcsiworld #2033 üzenetére
Jó ez kép amit belinkeltél. Felmerült bennem hogy magam is lemérhetném az indítóerőt. Ezt úgy lehet kivitelezni hogy mérek a multiméterrel ,közben valaki indítózik és azalatt az 1 másodperc alatt míg beindul a motor le kell tudni lesni az értéket? Félek, az én gagyi multiméterem mire észbekap már jár is a motor.
-
crissprivat
senior tag
válasz
runner 125 #2042 üzenetére
Igen,100%on van.
-
runner 125
nagyúr
válasz
crissprivat #2039 üzenetére
Ah, kösz!
Érdekes, mert a motor akksinál úgy rémlett h 14-15 óra után már világított az utolsó is.mod. Magyarán akkor levehetem, nem?
-
OldAkita
aktív tag
Én nem vagyok nagy szakértője az akkuknak, de egy ideje olvasgatom ezt a topicot és sokat tanultam. Ennek fényében azt hiszem, ha olyan töltővel töltesz ami nem áll át csepptöltésre ha már elég magas az akku töltöttségi szintje, akkor csak kísérletezéssel lehet megállapítani mennyi ideig érdemes tölteni.Én úgy csinálnám hogy rámérnék mielőtt tölteni kezdem, majd 3 óra töltés után levenném, várnék 2 órát utána újra mérnék. Az új értékből levonva a régit kiderülne mennyit töltött 3 óra alatt. Így már ki lehetne kalkulálni milyen lemerültségnél hány óráig kell tölteni hogy 12.7 legyen. Azt hiszem ennél magasabbra már nem tölti.
Más.
Elég ritkán használom az autót, van hogy 10 napig se, szóval igyekszem óvni az akkut és gyakran töltöm, azaz szinte állandóan rajta van a mxs5. Ezen a héten viszont nem volt töltőn mert többször mentem vele. Kihasználtam az alkalmat és méréseket végeztem indulás előtt, járó hideg motornál és úgy is hogy fényszóró+összes ventilátor max-on.
Indulás előtti érték, járó hideg motor, max terhelés:
12.60, 14,75 itt nem volt max terhelés
12.53, 14.75, 14.59
12.42, 14.72, 14.59
Suzuki Swift II. 44Ah Banner akku, 2.5 éves -
crissprivat
senior tag
válasz
runner 125 #2038 üzenetére
A 10. nap után vált át a 8. ledre.
-
runner 125
nagyúr
Hi,
Tegnap este 6 fele ráraktam a HR-V-t is a CTEK-re, belőttem az autó piktogrammot és magára hagytam. Reggel 9 fele kiemntem megnézni de akkor még csak a 7. státusz világított, az előbb megnéztem ismét, és továbbra is csak a 7. lámpa zöldell. Mi az oka, h ennyit kell várni a teljes ciklus befejezésére?
-
Gabis
őstag
-
Gabis
őstag
Bocsi amiért ilyenekkel fárasztalak titeket...
Egy egyszerűbb töltővel hogyan érdemes tölteni az akksit?
Mennyi az az érték ami fölött már inkább károsíthatja?
Ha töltöm xy ideig és 1-2 óra múlva rámérek és 12,6 V körüli az érték akkor vehetem, hogy 100%-os a feltöltés?
Még gyűjtök az msx 5.0-ra és addig sem szeretném hazavágni az akksimat, ezért kérdezgetek ilyen sületlenségeket -
Gabis
őstag
Nagyon köszönöm mindkettőtöknek.
Gondolom azért a kábelek minősége, elöregedése is befolyásolhatja az eredményt -
tibcsiworld
aktív tag
Nekem pl meleg motorral fogyasztók nélkül alapjáraton 13,7V!
-
Gabis
őstag
Sziasztok.
Du-n visszatenném az akksit mert lemerült.
Meg szeretném nézni, hogy a generátor mennyivel tölt vissza.
Mekkora az optimális ill. elfogadható érték?
Simán csak az akksi saruijaira mérjek mint töltő a esetén, vagy más módja van?
Előre is köszönöm. -
Kernel
nagyúr
válasz
norrberth #2028 üzenetére
A generátorban lévő diódák visszirányban nem engedik az áramot, hiszen épp ez a dióda, illetve egyenirányítás lényege.
Például csak az elmélet kedvéért, ha egy 24 V-os akkut kötnénk egy ilyen generátorra, ami 14,4 V-ra szabályoz (vagy 13,8 V-ra, most nem ez a lényeg), egyrészt visszafelé nem folyna áram, a diódák miatt. Másrészt a szabályzó érzékelné a "túltöltött" akkut, ezért a forgórész gerjesztőáramát levenné teljesen, így a generátor nem termelne semmi áramot.
(A példában csak feltételezzük, hogy a feszültségszabályzó kibírná a 24 V-ot is.)
De ez csak egy kitérő volt, a videóban nem is erről van szó, hanem az önindító elkezdi felvenni az áramot az akkuból. Bikázásnál két áramforrás kapcsolódik párhuzamosan, a felvett áram is kétfelé oszlik. Az eloszlás aránya függ az akkuk töltöttségétől, áramforrás belső ellenállásától, vezetékek, csatlakozások ellenállásától.
Ahol túl nagy átmeneti ellenállás lép fel (érintkezési hiba) az a rész egyszerűen kiéghet, mint egy biztosíték. Csak emiatt szikrázik a videón is, ez így önmagában ártalmatlan, nem jelent túlterhelést. Sőt, az átmeneti ellenállás áramkorlátozó hatású. Ezért nem is bír elindulni.
A létrejövő tranziensek okozhatnának elvben problémát, de egy ilyen töltőnél ez be van kalkulálva.
Más eset, amikor a klasszikus módon bikáznak, a két akku összekötése pillanatában szikrázik. A két akku nyilván nincs azonos feszültségszinten, a kiegyenlítőáram miatt szikra áll elő. De ezt a két akku egymás között játssza le, egyéb irányba nem folyik áram. A jármű elektronikájának sem tud ártani, hiszen a másik akku is azonos kategória (feszültségben), ezért a túltöltés is lehetetlen.
A Li-ion bikázóban nyilván valamilyen speciális kiképzésű akku van, ahol a fegyverzetek, kivezetések ekkora áram elviselésére alkalmasak, ha rövid ideig is. Mérik a hőmérsékletet is, túlmelegedés esetén letilt, ahogy kell, de így tapasztalat nélkül fogalmam sem lehet, hogy meddig bírja.
-
-
kastner
csendes tag
válasz
Jimmy66 #2026 üzenetére
Nem potya töltés volt a cél. Érdekes, de a kölcsön kapott ALDI CPL-2054 töltővel nem csinált ilyet az akksi. Annak felmegy a töltése a töltés vége felé 15,3 Voltig is (csepptöltés előtt), mégsem volt ilyen biztonsági szelep kifúvásom. Igaz, hogy annak a csepptöltése jóval kisebb árammal történik. A 15,3 Voltos max. feszültséget a töltés vége felé ez a töltő nem állandóan tartja, hanem impulzusszerűen emelgeti a feszültséget. A 15,3 Voltos max. feszültséget sokan kifogásolják az ALDI CPL-2054 töltőnél, azonban a CTEK MXS 5.0 "Recond" módban 15,8 Voltra emeli a feszültséget. Van olyan fórumozó aki a Carstel töltőnél szerviz állásban 16 Volt körüli mért feszültséget említ. Ez a magas feszültség a savrétegződés nevű jelenség ellen kiváló. A CTEK gépkönyve is kontrollált gázfejlődést említ ("Recond" módnál), ami keveredik az akkumulátor savval, növelve az akkumulátor energiáját.
-
kastner
csendes tag
Most vettem a Lidl-ben LCD-s Ultimate Speed töltőt. A Volt kijelzése nálam csalt 1-2 tized Voltot 13,2-13,4 Volt tartományban. A 12,2 Volt-os akkut bekapcsoláskor hosszasan 15 Volt felettinek mérte, majd lassan esni kezdett a kijelzett feszültség, emiatt elsőre nem indult el, csak csak akkor, amikor 15 Volt alá esett a kijelzett feszültség. Több napos töltés után csepptöltés módban a 44 AH akku biztonsági szelepénél cseppecskék jelezték, hogy sok neki a csepptöltés árama. Nekem nem vált be. Visszavittem, visszavették.
-
norrberth
addikt
válasz
steve brown #2021 üzenetére
-
steve brown
csendes tag
válasz
crissprivat #2020 üzenetére
A tapasztalataim szerint ezek is megbízhatóan működnek, én meg szeretem látni mekkora feszültség van az akkuban.
Még az is lehet, hogy veszek egy MXS 5.0-öt is. -
crissprivat
senior tag
válasz
steve brown #2019 üzenetére
A 3 lcd-s árán már vehettél volna egy ctek mxs 5.0. Igaz nincs kijelzöje,amin nézheted a feszt,de legalább megbízhatóan müködik.
-
steve brown
csendes tag
válasz
Inhouse #2018 üzenetére
LCD-s töltő csak egy év mulva lesz a Lidl-ben. Kétszer van egy évben akkutöltő, november körül a sima ledes, januárban pedig az LCD-s.
Tavaly ilyenkor vettem egy db-ot reggel. Gondoltam délután veszek még egyet, legyen kettő, nekem lényeges a voltmérő, nem szeretem külön a multimétert ráaggatni az akkura. Természetesen már egy darab sem volt délután, az eladók elmondása szerint 20 perc alatt elfogyott az egész készlet.
Emiatt aztán az idén vettem kettőt, így van már három LCD-s és egy régebbi ledes Ultimate Speed -
Harkovz
aktív tag
válasz
norrberth #2007 üzenetére
Én a múltkor vettem az Aldibol a nagyból is, az is indítás segitős. Most meg nem mondom mennyi Amper erőt ad neki. Emellett külön választható programok vannak akku fajtánként. Savas, AGM, stb. Ez is kiirja a feszültséget is. 20 ezer volt. Szerintem megérte, jónak néz ki. Még ki sem próbáltam, a dobozában van.
-
Brogyi
őstag
Tőlem kérdezték nem tudtam válaszolni. Esetleg majd ti. Lidl-s LCD-s töltő szeretnének venni. Gyanítom már megint elfogyott, vagy beszedték. A vaterán, és egyéb piacon biztos van 2x annyiért. Köszi.
-
Kernel
nagyúr
Lényegében egy power bank, csak nagyban. "Bikázáshoz" jó vagy töltéshez.
Videó szerint a GB40 önmagában nem bír elindítani egy autót (kisebb áramigényű járműt / gépet esetleg), nagyobb társa a GB70 (2000 A) beindítja, de ez csak egy teszt. Külön figyelmeztetnek, hogy otthon ilyet nem szabad csinálni, tehát akku nélkül.
A töltők dokumentációjában nem is szerepel, csak a bikázás, hiszen a járműben az akku puffer szerepet is betölt. A háromfázisú generátor 6 diódával egyenirányított jele ugyan simább, mint az egyfázisú egyenirányítás, de azért így is hullámzik. Az akkura szükség van, egyrészt a sima DC biztosításához, vagy az esetleges feszültségugrások kivédéséhez is. Tehát ezt nem szabad tisztán a gerjesztésszabályzóra bízni, pufferként kell az akku is, ami a tápot "megfogja".
Ezek a sajátos power bankok USB-ről tölthetők, vagy a GB70 12 V-ról is. Hálózati tápegységet beépítve nem tartalmaz.
Adatlap töltési időiből kiderül, hogy az egyik 6 Ah, másik 14 Ah töltést igényel, tehát kb. ilyen kapacitású Li-ion akku lehet beépítve (ha eltekintünk a töltési veszteségtől).
Bikázásnak az a lényege, hogy a tárolt energiát rövid időben, koncentráltan adja le, így lehetséges nagy áram elérése, ennyi kapacitásból is.
-
norrberth
addikt
Én vettem volna már egyet igaz nincs rá szükségem, de jó lenne
Itt egy videó [link]
Sajnos az ára tartott eddig vissza 40-45 ezerre jönne ki az E bay ről.
Ráteszed ha 2V felett van a feszültség automatikusan felismeri ad az akkunak 12V ot 1000A tud leadni.
Pár másodperc és lehet indítani.Ha vészesen le van merülve olyankor nem ismeri fel automatikusan, mikor az akku 2V köröl van olyankor nyomva tartod a Boost gombot és ad neki 12Voltot, és lehet indítani ez ugyanaz mintha le lenne kötve az akku. Manuális Boost nál minden védelem ki van kapcsolva szikra és a polaritás is.
-
Jimmy66
senior tag
Igaz, minden teszt relatív...
-
norrberth
addikt
válasz
nootropil #2001 üzenetére
Jobban utána néztem, a Ctek sokkal jobb választás!
Ctekre 5 év garancia! a Nocora 1 év
Cteken jók a vezetékek önmagukért beszélnek. [link]A Nocon meg min valami piros fekete 0.5mm2 hangszórókábel lógna belőle
jájjj a szemem [link]
Másik! A Noco töltő létezik egyáltalán 220V verzióba?? Mert én a weblapján és videókon is csak 110V dugasszal láttam. [link] [link]
Input Voltage AC 85-130 VAC, 50-60Hz -
nootropil
csendes tag
Ismét hangsúlyozom, hogy a NOCO genius legalább olyan jó minőségű és tudású mint a CTEK
Hatalmas irodalma van a neten pl :
nem rossz választás
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony FE 24mm f1.4 GM
- 5 DARAB ! GAMER TERVEZŐ VÁGÓ LAPTOP -20 -50% NVIDIA 4050 , 4060 , 3070 , 3080 , Quadro 1000-5000
- AKCIÓ! GAMER PC: i5-14400F (10mag/16szál) +RX 6600/6700XT/6800/9060XT/9070 +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook Laptop 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD IPS MATT
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 7 8700F/9800X3D +RTX 3060Ti/3080/3090/4060/4070 +16-64GB DDR5! GAR/SZÁMLA!
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 Gamer notebook - R7 7435HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB GDDR6 WIN11
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG 325CQRXF QHD VA 240Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest