Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Hobby elektronika
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Milyen egeret válasszak?
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
válasz
bekesics #7799 üzenetére
Arról kérdeztél 3-at és mindre válaszoltam.
Akkor jobb néha beindítani a motort, hogy túlélje az akksija?
Ezt nem értem...minél jobb? Teljesen jól működik a CTEK áramszünet szempontjából. Szépen végigmegy a lépéseken és a végén fenntartó töltésre áll. Ha áramszünet van közben, akkor újraindul. Ha nagyon sok rövid áramszünet van, akkor többször újraindul, de nem okoz ez gondot, ilyen úgysincs sűrűn. Ha néha beindítod a motort, akkor menj is vele vagy 20-30km-t, különben csak kárnak indítottad be.
A Benton Iceman-ről nem hallottam semmit. -
bekesics
tag
Gondolom a CTEK-ről írtad,amit írtál. Akkor jobb néha beindítani a motort, hogy túlélje az akksija?
Erről a Benton Iceman-ről esetleg tudsz valamit?
-
Inhouse
őstag
válasz
bekesics #7797 üzenetére
Nem tudja folytatni ahol abbahagyta, nem is lenne értelme, hiszen nem tudni, mikor jön vissza az áram...azonnal, vagy 1 hét múlva.
Megjegyzi viszont az egyéb beállításokat (AGM, téli) és aszerint kezdi magától elölről, ahogy megkapja a feszültséget, nem kell nyomni semmit.
Továbbra sincsenek jó tapasztalataim motorakku ügyben, egész télen karban tartott, fűtött helyen való tárolás ellenére halnak majd minden évben. -
bekesics
tag
Sziasztok!
CTEK MXS 5.0 Test&Charge töltőt akartam venni, de közben látom hogy akciózzák a Benton Iceman 5.0BLE töltőt, ami így 14.000-el olcsóbb most ay Aktív áruháyban, és regisztrációval 3 év garanciát adnak rá.
Ismeri valaki ezt a töltőt? Érdemes, ajánlott/nem ajánlott megvenni?A Ctek-ről is van néhány kérdésem:
1. Amikor áram alá helyezem az akkumulátortöltőt, ami már az akksira van kötve, akkor önállóan megkezdi a töltést, vagy kell programot választani?
2. Az előző kérdésből következik hogy például egy áramszünet esetén mi történik ha visszakapcsolják az áramot? Folytatja a töltést azzal a programmal ahol megszakadt, újraindul a töltést elejéről, vagy esetleg vár a programkiválasztásra?
3. Ezzel a töltővel át tudom teleltetni a motorom akkumulátorát, tehát rajta hagyhatom egész télen a töltőt a motorom akksiján?Válaszaitokat előre is köszönöm!
-
Predator2
addikt
Helló
Mi a véleményetek az alábbi töltőről? [link]
Gondolkodtam rajta, hogy beszerzek egy komolyabb töltőt is az Akkukraft mellé.Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel a töltővel?
THX
-
csiga8
senior tag
Jelentem a Gold van a 2011-es B7 ( 2.0 crtd) Passatban próbaképp.
VCDS-el át lett állítva normál akkura, a start-stopot mindig kikapcsoljuk.
Működik, visszaveszi a töltési feszültséget. Kb 15 C fok körül 14,4V, és nagy melegben már láttam 14,1V-14,2V-t is. ( szivargyújtóba dugható fesz. mérővel)
Ahogy csökken a külső hőmérséklet, emeli a feszültséget, akár 14,7-14,8 V-ig is, majd néhány kilométer megtétele után rááll a 14,5V-ra.
Nincsen sokat használva, az egy év alatt néhány ezer km ment csak bele, sokat áll, akkor csepptöltőn van.
Egy év után még gyári érték feletti az indítóárama.
Az tény, hogy hidegben, télen érezhető, hallható, hogy nem teker annyira, mint az AGM akkuval. Az is tény, hogy a 2003-es 1.4 PDTD Seatban sem teker olyan erősen ( hidegben) a Jász akku, mint előtte az Exide Premium akkuval, ( méretre ugyanazok) de működik.
-
Inhouse
őstag
válasz
Amerigo57 #7791 üzenetére
Ha semmi nem indokolja a prémium minőséget, akkor jó lehet oda egy sima JÁSZ akku is, vagy ugyanott a GOLD verzió. Arra is 1 év garancia van, és mivel olcsóbb, a végén akár jobban is kijöhet. Ha rosszak az üzemeltetési körülmények, a drágább akku is ugyanúgy megsínyli.
-
Amerigo57
őstag
BB9000 .
Gyárilag nem AGM és nem EFB akkumulátorral szerelt az autó. Kérdésként tettem fel az esetleges AGM akkumulátort.
Közben megtaláltam én is az Exide AGM akkut.
Valamint több gépészmérnöki, autómérnöki vélemény alapján átolvasva nemzetközi oldalakat, AGM akkut abban az esetben érdemes vásárolni, ha ugyanazon mérettel,
Ah-val , indítóárammal rendelkezés esetén maximum 30 % -al kerül többe, mint egy Prémium savas akkumulátor.
Ha az árkülönbség ennél magasabb ugyanazon teljesítménnyel, akkor megfontolandó.
Ha 50% , vagy afölötti az ár különbség, inkább hagyományos Prémium savas akkumulátor.
Link: -
BB9000
senior tag
válasz
Amerigo57 #7788 üzenetére
Az általad kinézett akkuk közül egyik se ajánlott AGM akku helyére. Ezek nem bírják a strapát és nagyon hamar megadják magukat, ha start-stop rendszerű autóban használod őket.
Oda inkább egy Exide EFB akkut ajánlanék. Ez már bírja, de árban egy fokkal barátságosabb, mint az Exide AGM akkuja.
Nem a megtett kilóméter számít az akkuknál, hanem a használat -v agyis a töltés és merítés- mértéke, a rákötött fogyasztók áramfelvétele és azok használati gyakorisága. Pl. indítómotor, nagy teljesítményű erősítő, stb. -
Amerigo57
őstag
Sziasztok.
Az akkumulátor közül melyiket érdemesebb megvenni, átlagos évi kilométert véve. Tapasztalatból szerintetek melyik a jobb ?Exide Premium 77Ah 760A right+
Link:KRAFTMANN 12V 77Ah 780A right+
Link:Forse 74Ah 720A right+
Link:Esetleg ebben a méretben - szélesség 278 - 280 mm, teljesítményben AGM akkumulátor ?
Egyéb márka javaslatot is szívesen várok tapasztalat alapján.
Köszönöm előre is.
-
Predator2
addikt
Helló
Bejártam a Lidl/Aldi kombót, de sajnos nem találtam töltőt.
Hol és mit érdemes venni ebben a helyzetben? Az a tipikus minden kötél szakad...
THX
-
Brogyi
őstag
Megosztok veletek egy tapasztalatot, hogy lássátok mennyire nem egyszerű a kapott információk kiértékelése.
Robogó akksi nehéz sorsát látjátok majd itt. Egész télen a robiban állt, és a covid is belevert néhány szöget a koporsójába. Az élesztését a fiam kezdte egy kínai töltővel. Azért kapta, mert tudtam neki nem lesz jó egy "smart". Megkérdeztem mit lát a kijelzőn. 16,5V, és valami nagyon kevés áramot (mA). Mondtam neki hagyja rajta. Azt vártam, hogy a feszültség csökkenjen, és az áram növekedjen. Így is lett. A végén valahogy csak hozzám került motorral együtt. Mostanában nem motorozom így rátettem a lengyel FET-es próba töltőre. Teljesen jól viselkedett a kis 6Ah-s AGM. Az-az a zöld LED egyre ritkábban "kacsintott". Tehát javult a feszültség tartása.
Megmértem egy akksi vizsgálóval, és bizony elég gyenge eredményt kaptam. "Cseréld ki" üzenet nem éppen vidító volt. A számszerű érték 34-38%. Ez diesel autó esetében sokkal magasabb számnál csere a megoldás.
Mivel kíváncsi voltam csak beleraktam, és forgatta, beindította a robeszt. 3 nap szünet után a helyzet változatlan. Beindul. Két tanulságot látok ebből a kis történetből. Egyik se új.
- 6Ah, és az átlag 60Ah-s akksi nagyon más. Nem összehasonlítható.
- Ami azonos az a gondoskodás.
Nálam a robogó minden nap ment. Nem is egy szezonos volt egyik akksim sem.
A lényeg nincs csoda töltő. Csak gondos odafigyeléssel, vagy használattal tudjátok meghosszabbítani az akksi életét. Ha több hónapra magára hagyjátok az akksit az annak akkor annyi. -
Predator2
addikt
válasz
tibcsiworld #7780 üzenetére
Kb mikor szokott lenni a Lidl-ben?
THX
-
Brogyi
őstag
Idézet tőled:
Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!
Akkor neked egy jól választott tirisztoros töltő kell. Itt a "jól választott" azt jelenti nincs benne egyetlen elkó/elektrolit kondenzátor. Túl fog élni, sőt a savas akkumulátorokat is. -
Predator2
addikt
Nem kapcsol be, "nincs" power led.
2016 év végén vettem, de én nem voltam hasra esve tőle.
Mi olyan nagy szám rajta?A kis csipesztől agyvérzést kaptam, ahogy a folyamatos bekapcsoló gomb problémáktól is.
Télen úgy kellett könyörgömnöm neki, hogy bekapcsoljon.Létezik még a gyártó?
Mit ajánlotok helyette?Thx
-
Predator2
addikt
Helló
A mai napon elhalálozott az Akkukraft töltőm, mit ajánlotok helyette?
Egy átlagos kisautót töltögetek (Clio2 1.5dci)THX
-
Inhouse
őstag
válasz
scott_free #7772 üzenetére
Kb semelyiket... Nézz meg egy kommerszet bármelyik autósboltban, vagy a Tescoban, emeld meg. Aztán emelj meg ugyanilyen hosszú, ugyanilyen külső átmérőjű vezeték darabokat egy villanyszerelési boltban...érezni fogod a különbséget. Szerintem érdemes csinálni. A boltban kaphatóak vezetékének csak a szigetelése vastag, belül egy nagyon vékony vezető van. Kb olyan arányban, mint egy gyújtókábel. Bikázni nem lehet velük, csak valami kis köbcentis benzinest, talán... Arra jók, hogy töltéskiegyenlítést csinálj 2 autóakku között, viszonylag hosszabb idő alatt. Ráindítózásnál melegednek, akár szikrázhatnak is.
Ha veszel hasonló külső átmérőjű vezetéket a villanyszerelési boltban és 4 csipeszt, akkor már csak pár dolog kell... 4 saru, esetleg némi réz érintkező anyag és nem árt egy nagyobb páka. A vezetéket előre kell vinni a csipeszek pofáihoz. Ugyanis a csipeszek is vasból vannak, csak be vannak futtatva valami rézszínű anyaggal. A szerepük igazából annyi, hogy mechanikusan a helyén tartsák az egészet. -
scott_free
senior tag
válasz
molnarpeter #7770 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek!
Bikázó kábelből milyet érdemes venni, mire kell figyelni? -
Inhouse
őstag
válasz
scott_free #7769 üzenetére
Valószínűleg túl alacsony a feszültsége és ez a töltő ilyenkor hibára áll. Meg kell indítani, hogy kicsit feljebb menjen a feszültség, ahogy molnarpeter írta.
Ha nem jártok vele rendesen, akkor a töltőt időközönként rá kellene rakni, nem utólag, amikor már lehet, hogy késő. A nem járás és ki-be állás, és az állófogyasztás együtt szépen lemerítik az akkut. Ami merülten elkezd visszafordíthatatlanul tönkremenni. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
scott_free #7769 üzenetére
Ezek a kisebb okostöltők nem szoktak tudni erősebben lemerült akkut feléleszteni
Szóval "buta" töltő vagy bikázás első körben, aztán ha beindult, feltölti a generátor (érdemes hagyni járni egy ideig, de még jobb lenne egy egészségügyi sétát tenni az autóval
). Utána már fel lehet tenni az Aldis töltőt, ha határértéken felül van a feszültség. Esetleg multiméterrel jó lenne ránézni, mennyi az annyi konkrétan, mélykisütést rosszul szokták viselni az akkuk, bár 1-2 alkalommal még talán kibírja. Ritka használat miatt esetleg a test sarut is le lehetne venni, hogy véletlenül se merítse le semmi.
-
scott_free
senior tag
Sziasztok,
év elején vettünk egy Electric Power EP-12V60AH akksit egy régi autóba, amivel az elmúlt fél évben csak párszor kijártunk a garázsból, szóval nem igazán volt használva. Pár hete még gond nélkül, pöccre indult, de ma se kép, se hang.
Megpróbáltam feltölteni az aldis AutoXS töltővel, de annál meg villog az akkumulátor hiba jelzés és nem tölt.
A kérdésem az lenne, hogy tényleg hibás lehet az akksi, vagy csak valamiért nem szeretik egymást ezzel a töltővel? (korábban más akksit rendben feltöltött)
Érdemes esetleg megpróbálni bebikázni a kocsit, hátha életre az akksija?Köszi!
-
megott
aktív tag
A napi betegségem és agymenésem részeként vettem egy ilyet,
Impuls ZP-02Régi tirisztoros technika megtámogatva egy combos hiperszil trafóval
(Kapcs rajz)A teszt még hátravan, tegnap csak a mocsokból való kitakarításra futotta, a töltőkábelei elég konkrét keresztmetszetű sodrott erekből áll, olyan merev mint a fagyott kutya lába, viszont elvileg indítózásra is képes így.
-
Brogyi
őstag
Használható, de ez azért attól függ mi van a fejedben, és mire akarod használni. Kicsit furán hagzik, de ezt is meg fogod érteni. Nyilván akksi feltöltésére készült. A többség azt hiszi mindenre jó. Ezt most felejtsd el.
A másik varázsszó a "desulphation". Minden töltőben benne, és semmit nem ér. 14,4V erre nem elég.
A következő irreális vágyálom a robogó akksitól a traktor akksiig mindent vigyen mint a piros ász. Igen van, de az nem 5 ezer magyar forint. A másik alapvető hiba, ha egy égve felejtett lámpa miatt akarod majd használni. 10-ből egy ha tudja. Jogos kérdés ilyenkor akkor mégis mire is jók akkor ezek?
Szinten tartásra. Se több, se kevesebb. A topiklakók ügyesen megfogalmazták, hogy kell egy biztosíték a töltő csipeszekhez közel. Az akksi nagy áramát szakítja meg ha a töltőkábel zárlatos lesz. Persze létezik olyan cég aki már rájött erre. Nem nagy munka.
"Kis pénz, kis foci". Ez itt is igaz. Azért ha valami drága az még nem biztosíték arra, hogy jó is.
Még 1x röviden:szinten tartásra való. -
_pda_
tag
válasz
Inhouse #7761 üzenetére
Mostanában "divat" lett mélykisütött akkukat behozni garanciában 3-5-7-10V-al... A multi itt nem sokat segít, első a töltés.
De de, ez volt a második mondatom: Arra pont elég egy multi, h következtess a magára hagyott akku állapotára.
Szerintem értjük egymást, elengedhetjük
-
Inhouse
őstag
Mostanában "divat" lett mélykisütött akkukat behozni garanciában 3-5-7-10V-al... A multi itt nem sokat segít, első a töltés. De mint mondtam, az ittenieket nem igazán érdekli a mérés. Képesek még azután is felhívni a szerelőt előttem, hogy beszéljek vele, amikor kiderül, hogy nincs töltése a járműnek, az akku meg merült, arról nem tudunk a töltésig mit mondani...Dehát a szerelő azt mondta rossz az akku.
De volt olyan járművillamossági szerelő, akihez elkerült egy autó, elvileg felújította a generátort. Mérve a töltés ugyanolyan rossz volt, mint előtte. Kikérte magának és ő aztán próbapadon meg is mérte! De nem a generátort vitte el, hanem az autót, a hiba meg a generátoron kívül volt, ő mégis megjavítottnak tekintette.
A másik szerelő úgy gondolta, ő is fel tud újítani önindítót. Aztán jöttek, hogy az akku rossz. Mérve az akku jó, de indítózás közben kiakadt a lakatfogó az 1000A-es állásban. Egy másik akkut rábikázva is éppen hogy elindult, pedig a pótakku a kétszeresét tudta a benne levőnek. Persze később kiderült némi kérdezősködés után, hogy mégsem sikerült túl jól a felújítás. -
_pda_
tag
válasz
Inhouse #7759 üzenetére
A nem indul elég tág fogalomkör, mint tudjuk
Arra pont elég egy multi, h következtess a magára hagyott akku állapotára.
Ha meg beindul, akkor tudsz töltést ellenőrizni.
Azt valóban nem állapítod meg, h az akku milyen kapacítással rendelkezik.
Pusztán ebből a szempontból reflektáltam, ha nem mérsz, nem tudsz semmit -
Piftuka
veterán
válasz
gabor9991 #7742 üzenetére
Köszönöm az info-t!
Azért elképesztő, hogy a Bárdi és UNIX ilyen üzletpolitikát folytat!
(És Inhouse fórumtársnak igaza van; a 2 év jótállást is megtévesztő módon tüntetik fel. Megnéztem a Bosch és Exide garancialeveleket, és előbbire ugyan van 2 év gyári jótállás, de Bosch szerviz beüzemeléssel, miegymás... utóbbi pedig 1 évet ad.)
Ebben az esetben nem tőlük vásárolok.
Az viszont miért van, hogy kinéztem egy típust a Kovács Autó áruházában, és 3 féle "cikkód" alatt, 3 eltérő áron szerepel? -
Inhouse
őstag
válasz
gabor9991 #7750 üzenetére
Minden is van, csak ritkán. Valami feltörekvő márka promóciós fogása lehet.
-
gabor9991
addikt
válasz
Inhouse #7748 üzenetére
[Era 3 év garanciával] a kauffernél.
Ilyen is van.
A dugót megnézem hogy milyen. -
Inhouse
őstag
válasz
Piftuka #7733 üzenetére
Mindegyikre 2 év jótállást vállalnak.
Mármint az általad megadottak közül? A 2 év már nem úgy van, mint régen. Alapból 1 év jótállás törvényileg előírva és még 1 év szavatosság. A második évben már neked kell hitelt érdemlően bizonyítanod, hogy az akku gyártási hibából adódóan rossz. Ez utóbbi azért nem olyan egyszerű... Talán van még pár gyártó, aki ad bónuszban 2 évet, de nem jellemző. -
Brogyi
őstag
Ezért írtam a hobby oldalát. Ott pénzért lesz ember aki készre csinálja. Az említett harmadik típus ott népszerű, mert ottani találmány, vagy inkább az is módosítás. Lehet, hogy nem csak panel hanem kész pulzustöltő is elérhető. Luxus kivitelnek számít, mert hőérzékelős.
[Itt] van a kicsike. Olvasgass, és fogsz találni embert aki segít. -
-
gabor9991
addikt
válasz
Piftuka #7741 üzenetére
Kovács autó rendben van.
Személyesen és online is vásároltam nálunk.
Zs+U szintén rendben volt online rendelés esetén.
Bárdi és unix kb 50+ % kedvezményt ad a szerelőknek akik még ezzel is leveszik az egyszerű embert
A kovács autó ,zs+U, kauffer, stb áruház pedig már ezzel a kedvezményes árral adnak mindent
Így látszik hogy egy alkatrész kb mennyibe kerül valójában.
De bizonyos forgalom felett még ebből az árból is lehet bőven faragni -
Piftuka
veterán
A "Kovács Autóalkatrész", és "ZS + U" áruházakat ismeritek? Megbízhatóak?
Az hogyan lehetséges, hogy a legtöbb aksi náluk ~30-50%-kal olcsóbb, mint a Bárdi és UNIX üzleteiben? -
Brogyi
őstag
[Itt] kapcsolástól kezdve vállalkozóig mindent megtalálsz. Két kapcsolást jelen pillanatban is vesézek. Az egyik tirisztoros. Azt hamar elengedtem, mert tudjuk milyen.
Megépítéssel rendelésre, az nálam nem megy. Esetleg ha nem olvastad akkor [itt] megtalálod.
Mind a kettő egyetlen tekergetővel rendelkezik, és oda tekered ahova akarod. Ha kicsi akkor csepptöltő, ha magas akkor "turbo".
Persze tudni kell a határokat. Tipikus tirisztoros vonal áramkorlátozás nélkül. Az említett Hobby oldalán is van egy harmadik típus. Meg fogod találni. -
_pda_
tag
Köszönöm a részletes értékelésedet, a feladat viszont számomra adott továbbra is, egy megfelelő töltő beszerzése.
Nem lesz könnyű, főleg ha ilyen "tréfamesterek" is hirdetnek semmit.Megcsináltam pár töltési/merítési ciklust az Energy Bullal.
Most vettem le az utolsó töltésrő, 2 napig ment rajta az XS töltő.
Nem képes leállni a töltéssel, hiába nyomja folyamatosan 14,7V-al.
Gondolom az akku belső ellenállása miatt, nem éri el azt a feszültség és áram felvételi szintet, amikor már töltöttnek tekintené.
Holnap reggel rámérek, h mennyire állt be a nyugalmi feszültség, majd ráakasztok 45W izzót.
Tudom figyelni óránként, h mit bír.
Jelenleg nem tudok többet tenni vele, eszközök hiányában.Amúgy, manapság gyárt valaki valóban használható pulse chargert?
-
_pda_
tag
válasz
Inhouse #7727 üzenetére
De a legtöbb szerelő egy nem induló autónál egyből "Rossz az akku!"-t kiabál, minden mérés nélkül.
Azé ez egy kicsit erős
Lhet, h sok ilyen tapasztalatod van, de feleslegesen senki sem szivatja magát.
Egy multiméter minden műhelyben van, a nem indul, meg elég tág fogalom -
Piftuka
veterán
válasz
molnarpeter #7730 üzenetére
Mindegyikre 2 év jótállást vállalnak.
Az alapján melyiket a fentiekből? -
Brogyi
őstag
válasz
gabor9991 #7728 üzenetére
A kitekerhető kupaknak van egy másik előnye a víz pótlása mellett. Mivel hozzáférsz az elektrolithoz így van egy 100%-s módszered arra, hogy eldöntsd mennyire van feltöltve az akksi. 1,28gr/cm3.
Addig játszol vele míg el nem éred ezt a szintet, és bizony hamar kiderül neves töltőkről, hogy szép,drága, de nem képes elérni ezt a szintet. A tied új. Még korai ezt meg tenni.
Sajnos Mo-n a teljesen zárt fele haladnak. -
válasz
molnarpeter #7730 üzenetére
Én caripar német akksit vettem az autómba. Gyári minőségű beszállító a caripar. 2 év garancia volt az akkura. 33 ezer forintba került a 70ah? -s.
-
Piftuka
veterán
válasz
Inhouse #7727 üzenetére
Köszönöm az újabb észrevételeket!
Optimistán nézve, biztos vagyok benne, hogy az általad is kifejtett szulfátosodás vezet most az aksi cseréjéhez, és mivel az autót érintő felhasználási szokások változni fognak, és hasonló a jövőben nem fog előfordulni.Már csak egy nyitott kérdés maradt kérem tisztelettel:
Bosch, Exide, Bären, A.Z. Meisterteile... Melyiket? -
Inhouse
őstag
válasz
Piftuka #7724 üzenetére
Egy műszakin senkit nem érdekel az akku állapota, sőt egy autószerelőt sem izgat fel. Inkább az a tendencia, hogy szerelés után jönnek az ügyfelek a hibával, amit a hanyag szerelő okozott, amikor nem figyelt és mélykisütött állapotba került az akku. De a legtöbb szerelő egy nem induló autónál egyből "Rossz az akku!"-t kiabál, minden mérés nélkül. A garanciás ügyintézés 50-60%-a nem jogos reklamáció, más baj van.
-
Inhouse
őstag
válasz
gabor9991 #7723 üzenetére
A JP akkuk nyithatóak voltak 1-2 évvel ezelőttig, csak volt rajta egy matrica a kicsavarható dugókon. Most már belepréselt dugókkal gyártják, de később lehet, hogy el is tűnik majd a 6 luk a fedélen. A CaCa akkuktól felfelé zártak, mert elvileg itt már nem vészes az elektrolit szint csökkenés, persze megfelelő körülmények és a garancia idő alatt...
Nem hinném, hogy kitekerhetőset kaptál, miből gondolod? A matrica alatt érzed a dugókat? Nincs bennük nút, hogy tudd tekerni...
Régebben benne volt a jótállási jegyben, hogy a kinyitás kizáró ok a garanciára, most nem tudom...túl hosszú és apró betűs, egyébként most lett kicsit "jobb", már 4 felé hajtott és emiatt nagyobb papíron kicsit nagyobb betűkkel van írva. -
csiga8
senior tag
válasz
Piftuka #7724 üzenetére
Fórumolvasók közül voltak már, akik megkerestek privátban, majd személyesen, elhozták az akkut, nézzem meg, csináljak vele valamit.
Feltételezem van még rajtam kívűl hasonló egy-két tag, akinek van kapacitásmérője és fel tudja mérni akkud állapotát, valamint szívesen megcsinálja.
Igazából ez nem munka, csak hosszabb idő ( több nap), amíg néhány töltés-merítés ciklust végigcsinálsz.
(Ilyet szervízbe nem csinálnak, pláne nem szívességből)
-
Piftuka
veterán
válasz
Inhouse #7717 üzenetére
Köszönöm a választ mindkettőtöknek!
Az autót eddig nem én használtam. A szüleim jártak vele . Sajnos édesapám egészségi állapota annyira megromlott, hogy már nem ülhet autóba!
Én szeretném majd többet használni az autót, vinném városon kívülra is, de ahhoz egy jó aksi kell. (Volt már a család korábbi autóiban "no name" aksi több féle is; egyik sem vált be.)
Igazából szeretném megúszni a dolgot a jelenlegi aksi beméretése, és az autó szervizes átnézése nélkül. Bízva abban, hogy "csak" az aksi rossz.
Kapacitásmérőm nincsen, de a multiméterrel meg tudom mérni az aksi feszültségét. (A kocsi pedig fél éve volt műszakin, szervizen, és ahogyan említettem, semmihez nem kellett hozzányúlni. Hibátlan állapotban van. Minden évben szervizelve volt eddig, ahogyan azt kell. Ha cserélni kellett valamit, cserélve lett.)
Ha teljesen feltöltöm az aksit, és rámérek a feszültségre, milyen eredmény számít rossznak? -
gabor9991
addikt
válasz
Inhouse #7721 üzenetére
Köszönöm akkor nem azért volt jóval olcsóbb mint máshol mert egy polcon ragadt régi akku.
A minőség pedig majd kiderül használat közben.
Nyugalmi feszültség 12.83 V volt beszerelés előtt, képes volt beindítani a motort.
Azt még meg tudod mondani, hogy mitől függ az, hogy melyik akku teljesen zárt és melyik kicsavarható kupakos?
Ez a mostani akku is kicsavarható kupakos (talán még lehet emiatt hosszabbítani az élettartamát ha néha ellenőrzi az ember)de a webshopos képeken én szinte már csak teljesen zárt akksikkal találkoztam. -
Inhouse
őstag
válasz
gabor9991 #7718 üzenetére
Mostani, csak ennyi. Amíg nem működik újra rendesen a gyártósor, addig a gravírozó a legkisebb gondjuk. Ilyen a legutóbbi akkuk "száma", adott szériában mindnek ugyanez. Te nem látod, de az egész raklap adott méretűekbe ugyanez van sütve. A minőséggel elvileg nincs gond.
-
gabor9991
addikt
Ez egy electric power akku, ezt szerintem nem ugyanaz a cég gyártja mint amelyik az általad felsolt akkumulátorokat.
Ezen a " HL17 " jelölésen kívül semmi más nincs ez látszik az előző hsz.-ban.
Összesen ez a 4 karakter van rajta, a jótállási jegy gyári szám mezője is üres -
pimmi
senior tag
-
gabor9991
addikt
válasz
Inhouse #7690 üzenetére
[ez alapján] akkor lehet tudni mikor készülhetett?
-
Inhouse
őstag
válasz
Piftuka #7715 üzenetére
A rövidtávú városi utak amellett, hogy kevés idő marad a visszatöltésre, ráadásul általában több kis távot jelent, megannyi indítózással. Minden ilyen út inkább negatív energiamérlegű, mint pozitív. Vagyis csak merül az akku, és szépen lassan átesik a 12,4V-os határon, onnan pedig jön a másodlagos szulfát. A sok állás az önkisülést és az apró állófogyasztást is jelentőssé teszi. Ilyen körülmények között mindenképpen kellene egy az autón hagyható okos töltő, ami szinten tartaná a feszültséget, illetve pótolná a rövid utak okozta hiányt.
Nem biztos, hogy van komolyabb állófogyasztásod, a teljes kép alapján már inkább az van, hogy ez az akku a mostoha körülmények miatt leszulfátosodott, a belső ellenállása megnőtt, nem terhelhető a szükséges mértékben. Ezeken már az ajtó nyitásakor induló áramkörök + a gyújtás is jelentős feszültségesést okoz, az indítás pedig nem garantált. Érdemes lenne megméretni ezt az akkut, és az autót is, hogy biztosra lehessen menni. De 2 év ilyen körülmények között már nem rossz, mindegy milyet veszel. -
csiga8
senior tag
válasz
Piftuka #7715 üzenetére
Nagyjából 7.30 perctől mutatja, hogyan használd a műszert. [link]
Le kell szedni a pozitív akkusarut, és a vezetéksaru valamint az akku ( értelemszerűen ahhoz a részéhez, ahonnan a sarut leszedted) közé kötni sorba a műszert.
Mivel le kell zárni az autót, a motorháztetőt lecsukni, stb.., ( mintha az útszélén hagynád) nem férsz hozzá a vezetéksaruhoz, akkuhoz. No ezt tudod áthidalni kb 1,5-1,5 méter vezetékkel.
Az egyik vezetéket a saruhoz, a másikat az akkuhoz kötöd, valahol kihúzod kívűlre a vezetékeket, hogy hozzáférhető legyenek.
Sorba rákötöd a műszert a kihúzott vezetékekre, ( videó) lezárod az autót és nézed mit mutat a műszer.
Lehet erről is találsz videót a neten.
-
Piftuka
veterán
Köszönöm az info-t Neked is!
Van multiméterem. Kérlek, írd le pontosan mit és hogyan mérjek le vele! (Miért van szükség "néhány méter" vezetékre?)
Utólagos riasztó egyébként nincsen, de az autó extrém keveset jár ám!
A pandémia előtti időszakban is havi átlag ~20-50 városi km ment bele. Tavaly március óta pedig kis túlzással összesen annyi.
Fél éve volt műszakin (és általános, "átnézős" szervizen), de még a pollenszűrőket sem cserélte a szerviz, mondván "ezzel az autóval gyakorlatilag nem mentetek az előző éves szerviz óta".
(Persze ismerem Murphy vonatkozó, a meghibásodás kapcsán született törvényét, de...
Mi a valószínűbb?
Hogy egy kifogástalan műszaki állapotú, garázsban álló autóban a rádió "spontán" elromlott és elkezdte meríteni az aksit?
Vagy hogy a fenti üzemeltetés mellett a UNIX aksi fáradt el bő 2 év alatt?)
-
csiga8
senior tag
válasz
Piftuka #7713 üzenetére
Valami szívja az akkut szerintem. Ki kéne mérni, vagy szedd le a sarut, és ha két hét múlva simánindul, nem akku a gond.
Néhány ezer forintos [link] digitális multiméter + néhány méter vezeték kell hozzá, ha ki akarod mérni a nyugalmi áramfelvételt. Szerintem több lesz az, mint 20mA és ott lesz a gond.
Utólagos riasztó, rádió is tud ilyet.
-
Piftuka
veterán
válasz
Inhouse #7711 üzenetére
Semmi kifejezett "extrát", intelligens töltés menedzselést nem tud az autó. Nincsen benne "start & stop" rendszer. Egy ~12 éves, 1.4-es, benzines Seat Cordoba.
"Koppra" merítés alatt azt értem, hogy annyira elfogy az energia belőle, hogy vagy fél-egy órát töltenem kell, mire egyáltalán a kulcs elfordításával felvillannak a műszerfalon a jelzőlámpák.
A töltő analóg mutatója teljesen a bal oldalról, nulláról indul. A töltő sem "spéci". Egy teljesen átlagos, no name, hasonló életkorú darab.
Az autó a nagyjából 4 héttel ezelőtti lemerülés-töltés óta nem üzemelt. Nagyjából két hét alatt lemerült ismét annyira, mint akkor. -
Inhouse
őstag
válasz
Piftuka #7697 üzenetére
Olyan akku hiba nem igazán van, amitől koppra merül pár hét alatt. Azt valami meríti. Vagy nem egyformán mérjük a koppnyi merítést. A mérés azért szükséges, hogy lehessen látni, merre lehet a baj.
Ahogy írtuk is már többször, megfelelő akku kell az autóba és megfelelő üzemeltetési körülmények. Mindegy melyik gyártó, ezek szükségesek a hosszú élethez.
Milyen autóba kell? Start-stop-os? Intelligens töltési rendszere van? Tudod, hogy sima Ca-Ca, vagy EFB, vagy AGM kell bele? A múlt héten hidaltam le, hogy egy 1.0-s Suzuki Vitarába is AGM kell, mert IBS szenzoros, smart töltési rendszerrel van szerelve. -
Piftuka
veterán
válasz
gabor9991 #7698 üzenetére
Köszönöm!
Olvastam a fenti beszámolódat, és örülök, hogy neked bevált a "no name" megoldás. (Feltételezem itt is igaz, hogy nincsen két egyforma autó, két egyforma felhasználás, tehát ami nálad működött 6 évig, az nálam csak 2 évig.)
Én eddig csak csalódtam bennük, és most (immár) az annál magasabb kategóriában is.
Ezért tehát tisztelettel maradok az eredeti kérdésemnél...
Kaphatnék érdemi választ a hozzáértőktől? Köszönettel! -
csiga8
senior tag
Ígértem néhány hónapja, hogy a DHC500A2 tesztert [link] szétszedem, mi van benne, hogyan működik.
A rajta lévő leírástól eltérően ( 10-15 percenként max. 1 mérés, mert meg kell várni, hogy kihüljön) jobban terheltem, be is hányt a lelkem. / keveset mutatott az ampermérő része, illetve a mutató ki-ki lengett/ Nem volt időm foglalkozni vele, pont volt akciósan a közelben, vettem másikat. Nem azért mert annyira szükségem lenne rá, de kell. 😊
Meglepődtem, hogy jóval nagyobb számokat mér az új. Be kellett „kalibrálni”.
A terhelés közbeni feszültséget egy másik műszerrel mértem, és a DHC mást mutatott, össze kellett „lőni”.
Az amper mérő része is csalóka volt, abból is visszább kellett venni ( jó közelítést ad a Lancol digitális műszer). Utána minden jó lett, de beállítás nélkül vagy 25%-al többet mutatott, mint a valós érték.Azért a régi DHC sem hagyott nyugodni, szétszedtem. A fotókon látható, hogy a kerámia szigetelő gyűrűk törtek el, amiket pillanatragasztóval megragasztottam, és a gyűrűre melegíthető zsugorcsövet húztam.
A fém érintkező felületeket meg kellett csiszolni, fekete ráégés, beégés volt rajta.
A szén? korongokat is picit megcsiszoltam, ráégett por volt rajtuk.Törött kerámiagyűrű:
Javítva a kerámiagyűrű, ( fekete zsugorcső van rajta)
szétszedve:
összerakva:
ventilátor az oldalában:
A műértőknek nem kell magyarázni, de más érdeklődőnek elmondom, hogyan működik ( mechanikailag)
A korongokat szorítom össze az előlapján lévő tekerővel, minél jobban szorítom össze, annál nagyobb áramot vezet, enged át. Ezt méri az ampermérő rajta. A feszültségmérő működése nyílvánvaló.
A tekerővel beállítom a terhelést addig, amíg 10-10,5V körülire esik a feszültség, és nézem, közben mekkora áramot tud leadni. Ez a valós leadott áram, az akkun lévő (EN) felirat kb ennek a duplája.15 mp múlva a műszer sípol, a tekerő gombbal a terhelés megszüntetem. Ha 15 mp-ig a leadott áram mértéke és a feszültség nem csökken, az a jó. Leírása szerint, ha háromszor egymás után ki tudja így lökni 15 mp-ig, akkor az akku képes lesz a hidegben üzembiztosan indítani. Tapasztalatom szerint benzines autóhoz elég, ha egyszer kitartja, és/vagy könnyen induló dízelnél. Ha már kétszer 15 mp-ig tudja tartani az (EN) felét úgy, hogy sem leadott áram mennyisége, sem a feszültség nem esik, az télen is jó lesz, HA normálisan indul egy átlagos, de nem sz.r dízel autó.
Anno volt Bosch S5 80Ah-s akku amit rendbe raktam, és valósba kilökte az 500A-t a műszeren. Na, azt már annyira nem szerette a DHC, nagyon átforrósodott, enyhén füstölt. Max 400A-ig jól bírja, de tényleg hagyni kell kihülni.
Itt volt róla szó: [link]
Részemről barkácsoltam bele egy ( itthon talált, használt, régi) 12V-os számítógépe való ventilátort, azt direktbe kötöttem rá, tehát ahogy akkuhoz ér a műszer, a ventilátor fúj.
Mérés után így az akkun hagyom még vagy 2 percig, és egész jól lefújja a forró részekről a meleget.Egyébként a teszter jó lett, az új meg marad tartalékba.
-
troll81
addikt
Olvastam itt a jó pár hszt a vissza.
Global ch 611 nagyon jó töltő (lesz ha kap lágyinditot egyszer)
Az itt ajánlott optimate toltoket használom csepp toltesre, 100Ah akku ra.
Teljesen jók
Akkor a forexes csoda töltő, se annyira a világ csodája de jó.
Ezek alapján akkor nem is érdemes megvenni. A jelenlegi készlettel el leszek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 6
- Motoros topic
- One mobilszolgáltatások
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Anime filmek és sorozatok
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- További aktív témák...
- 11 DARAB! DELL Latitude Laptop (Tartós-Golyóálló-Üzleti) 7410, 7430, 7440, 7320, 7320 x360
- Sony FE 24mm f1.4 GM
- 5 DARAB ! GAMER TERVEZŐ VÁGÓ LAPTOP -20 -50% NVIDIA 4050 , 4060 , 3070 , 3080 , Quadro 1000-5000
- AKCIÓ! GAMER PC: i5-14400F (10mag/16szál) +RX 6600/6700XT/6800/9060XT/9070 +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook Laptop 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD IPS MATT
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest