- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Házimozi haladó szinten
- Fujifilm X
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddsteel
aktív tag
Sziasztok, erről van valakinek valamilyen tapasztalata, véleménye? CTEK multi XS3600 Köszi.
-
ddsteel
aktív tag
válasz ddsteel #2109 üzenetére
Illetve még a CARSTEL 2A-t néztem. 72Ah-s akkum van, 2hetente egyszer rádugnám tölteni. Most Deca Matic töltőm van, de abban annyira nem bízom. A 72Ah-s akkuhoz kevés lenne a CARSTEL 2A? A mostani DECA 6A-rel is tud tölteni, ampermérő is van rajta, ahogy töltődik, szépen visszaesik az Amper. Csak szeretnék valami komolyabbat, jobbat - már ha van értelme.
-
ddsteel
aktív tag
Bocs, ha nem voltam egyértelmű, ilyenem van, anno Deca Matic 119 néven vettem:
Ebben nemhogy LED, még NYÁK lap sincs, szedtem már szét, szerintem másról beszélünk.
Végül CARSTEL 4A-t rendeltem, a kérdésem, hogy azon kívül, hogy egy 72Ah-s akkut lassabban tölt fel, rosszabb-e, mint a 2x annyiba kerülő 8A. Ha csak a töltési idő rövidebb, akkor maradnék a 4A-nál, mert bőven van időm tölteni, ritkán autózom.
Lenne pár kérdésem:
1. A leírásban az autó kasztnijához kötk a negatív csipeszt gondolom, nem baj, ha én az akkura csiptetem (kocsiban tölteném) eddig mindig így töltöttem.
2. 4A esetében le kell-e csavarni az akku kupakjait, vagy nem pezsegteti annyira az akkut?
3. A regenerálás automatikus-e ennél, vagy néha magamtól kell regeneráltatni az akkut, ha igen, honnan tudom, milyen gyakran kell?
4. csepptöltésre jó-e, erre nem találtam utalást a használatiban, maradhat-e sok ideig töltőn az akku.
Köszi a válaszokat.[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
válasz tibcsiworld #2116 üzenetére
Azért ez nem teszkós, feszt mértem rajta mindig, 14,5 fölé nem vitte multiméter szerint. Ettől függetlenül 10E alatt találtam CARSTEL4-est, az jó lesz szerintem helyette.
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
Na még egy kérdés, bár még nincs nálam a töltő. A hópihével, ha jól tudom, 5 fok alatt kell tölteni akár sima töltésnél is. Mi van, hogyha rádugom 5 fok alatt (mondjuk 4 foknál) hópihével és 2-3 napig rajta van, miközben felmegy a hőmérséklet 15 fokra. Ilyen hőingadozások most simán vannak. Kertben töltöm majd, garázs nincs.
-
ddsteel
aktív tag
Holnap veszem át a CARSTELt és arra gondoltam, hogy hétfőn, mikor úgyis 5 napra lerakom a kocsit, a 2 éves akkura ráengedem a RECOND módot, illetve nálam ez szervizkulcs lesz. Kérdésem, hogy indokolt-e ez egy kétéves, néha kocsin kívül is töltött akkunál, illetve ha jól tudom, évente egyszer ajánlják ezt a módot. Hogy csináljam, kinézek a naptárban egy dátumot és akkor évente 1x ráengedem ezt a módot, vagy nem kell ezt ennyire túlmisztifikálni és ha eszembe jut, töltsem így (ritkán nyilván). Hány napos procedúrára készüljek? (már ha ezt meg lehet becsülni). 4A-s lesz a töltő, az akku meg 72Ah-s. Vagy ne is szervizkulccsal töltsem, hanem a töltő majd tölti úgy, ha úgy érzi, hogy az akkunak ez kell?
-
ddsteel
aktív tag
Na megvan a CARSTEL, 2 óra alatt szépen feltöltötte csutkára az akkut. Eddig elégedett vagyok vele, jó, hogy ilyen kis méretű és jól is néz ki. Arra gondoltam, hogy a szemes csatlakozót fixen rákötöm a sarukra és akkor nem kell csiptetni. Ezzel kapcsolatban csak az zavar, hogy a szemes csatlakozó másik fele is a motortérben lenne ugye állandóan. Bár a H astránál pont van az akku mellett egy biztosítéktábla, ott lehetne fedett helyen a töltőcsatlakozó vég, ha épp nincs töltőn az akku. Valami műanyag sapkát kéne azért a szabadon álló csatlakozóra farigcsálni (eleve miért nincs rajta?) hogy ne koszolódjon. Mondjuk nem tudom, állandóra így bekötni, hogy a - és a + sarut tulajdonképp csak pár mm válassza el egymástól akár működő autónál is... Aztán a csatlakozó sok ki-be dugdosásától meg akár meggyengülhet a csatlakozó. Használja valaki így a kocsiját? Vagy inkább csipeszeljek?
-
ddsteel
aktív tag
Közben megelent egy érdekes aktuális cikk
[link][ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
Na, ezek tök jók, majd ha valamikor elfárad a csatlakozó, kicserélem ilyenre. A H astra gyárilag asszem áramtalanítja a szivargyújtót, ha zárom a kocsit, vagy egy idő után, ha nem nyúlok hozzá, szóval én inkább fixre berakom a szemeset. Kicsit perverz, hogy a + és a - pólus üzemszerűen ilyen közel kerüljön egymáshoz, ezzel még barátkoznom kell azért...
-
ddsteel
aktív tag
Védőkupak az alap, csinálok hozzá, és úgy rakom be a biztosítéktáblába, kizárt, hogy ezek után ott nedvesség érje. Azért a para részemről, mert régen bénáztam egyet: egy villáskulcsot sikerült ráejtenem az akkura, rövidzárlatot okozva, na az szikrázott rendesen, még egy kicsit a + saruba bele is nyomódott a villáskulcs a nagy hőtől, szikrától. Na ezt nagyon el szeretném kerülni. Az akku túlélte, de nem volt szép látvány, a kocsira is rá volt kötve, szóval nem volt kellemes...
-
ddsteel
aktív tag
Srácok, akit érdekel
[link]
Hétfőtől van az aldiban töltő.
Bár a fórum átrágása után a lidlisben jobban bízom.
Ha nem vettem volna carstelt - amivel teljesen elégedett vagyok - lehet, hogy vennék ilyet... -
ddsteel
aktív tag
Hali, van egy Carstel 4A-es (T01.80.048) töltőm és most vettem egy akcijós lidliset. Kérdésem - ami lehet, hogy hülye kérdés - melyik a "jobb" töltő? A Carstel ugye 2x drágább... Elolvastam mindkettő használatiját, kb ugyanannak tűnik mindkettő, a Carstel kinézetre sokkal minőségibb.
Rámértem, hány V-tal töltenek, a lidlis 13,4-6 körül, a Carstel viszont 14,4-re is felviszi, mikor rákapcsolom. Ez számít valamit? A Carstel hamarabb feltöltené? Ampert nem tudtam mérni, csak feszültséget. Kérdésem tehát, hogy aki ismeri mindkettőt, melyiket használjam inkább? A jobbat használnám, a másik meg pihenne tartaléknak. Vagy ezen a szinten tökmindegy melyiket használom? -
ddsteel
aktív tag
Csak 7végén autózom mostanában, 7 nap állás után 12.3V az akku feszültsége. Szerintetek ez jó?
Most a Carstellel töltöm (amúgy minden 7végén autózás előtt rádugom), ilyenkor 7-8 fokban indokolt a hópehely ikonos gombbal tölteni? Azt 5 fok alatt ajánlja, meg azt írja róla, így huzamosabb ideig ne legyen a töltőn. Én mindig feltöltöm csutkára és nem hagyom rajta. Kérdésem, hogy indokolt-e a hópelyhes töltés ilyenkor (ami asszem nagyobb feszültséggel tölt), vagy nyugodtan töltsem simán, akkor is feltölt csak lassabban? -
ddsteel
aktív tag
válasz tibcsiworld #2478 üzenetére
Ja én azt hittem, akkor 100%, ha átáll cseppre. Akkor máskor rajta hagyom egész eccaka.
-
ddsteel
aktív tag
válasz tibcsiworld #2519 üzenetére
Ok koszi, most rajta is hagyom egész eccakára.
-
ddsteel
aktív tag
válasz Inhouse #2854 üzenetére
Én is vettem 2-t biztos, ami biztos Jó, hogy mondod, hogy 0,2V-tal kevesebbet mutat, mert csodálkoztam, hogy csepptöltésen 12,7V-ot jelez ki, de akkor ezek szerint az 12,9 V, ami épp a fullra töltött akku feszültsége. Akkor most jó, hogy 12,9-cel tölt csepptöltésen vagy inkább kicsit afölött kéne lennie? A 12,7 kijelzést keveselltem.
-
ddsteel
aktív tag
válasz crissprivat #2873 üzenetére
Pedig nekem ez is tetszik... csak feltölti teljesen ez is....
-
ddsteel
aktív tag
válasz Inhouse #3160 üzenetére
Igen, láttam. Nálam a lidlis -15-ben is ment kint, most is rá van dugva, kertben állok, szabad ég alatt. 12,9-et jelez csepptöltésen, valaki írta, hogy 2 tizeddel kevesebbet mutat az LCD, én akkor megnyugodtam, hogy csepptöltésen jó a 13,1V - tényleg, jó egyébként? Honnan jön, a 0 fok feletti üzem? Most nincs nálam a használati, abban írják?
-
ddsteel
aktív tag
Szerintem egy év. Most hoztam el, rádugtam, de ilyen 15,7-15,8 V-okat ír ki. Nincs nálam a multiméter, de vagy hülyeséget ír az LCD, vagy ennyivel tölt, ami viccnek is rossz. Lekapcsoltam, mert most nincs időm nézegetni, egyelőre visszadugtam a lidliset rendesen írja a 12,9-13 V-ot. Sajnos most nincs időm próbálgatni, de azért érdekelne, miket írogat ez itten....
Inhouse-nak: igen, kösz, azt láttam, az újságban/újságot nem találtam valamiért, de most már mindegy is
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
Na erről beszéltem én ma már viszem vissza, úgyis útba esik, meg csak "hobbiból" vettem a Carstel és a lidlis mellé. Lehet, hogy semmi galibát nem okoz, de vagy ne írjon hülyeségeket, vagy ne töltsön egy feltöltött akkut majd' 16 V-tal.
A végén még lehet, hogy veszek egy Cteket a sok kísérletezgetés helyett. A lidliset lehúzva, várva 1 órát, pennyset rádugva 12,6-7 V-ot mutatott tegnap a "teljesen feltöltött" akkura a pennys LCD-je. Vagy nem pontos az érték, vagy a lidlis képtelen teljesen felnyomni az akkut (hópehellyel töltöttem, de mintha csepptöltéskor uyanannyira esne vissza hópehely után a töltési fesz, mint normál módban, szóval a végén szerintem ugyanannyira (vagy ugyanannyira nem) tölti).
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
Na visszavették szó nélkül a pennyset. Mondjuk megkérdezte a nő, mi baja, elkezdtem mondani, de láttam rajta, hogy teljesen elgyengülnek a karjai és ólmos fáradság vesz rajta erőt, úgyhogy szerencsére mondta is hogy rendben, ennyi elég lesz, hagyjam
Eddig próbáltam AutoXS-t, LCD nélküli és LCD-s lidlist, Carstelt, pennyset. Ezek közül szerintem a lidlis LCD-se a legjobb ár-érték arányú. A Carstel is kb ugyanennyit tud sztem, de majd' 2x-es áron. A pennys abszolút kiesett nálam, AutoXS-t csak kicsit próbáltam, azt apósom vette 7E körül, annál jobb sztem (mármint ár-értékben) az LCD-s lidli és olcsóbb is.
Már ha valaki ezek közül válogatna és érdekli egy szigorúan szubjektív minta
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
válasz agyarka #3257 üzenetére
Nálam is az van, hogy van udvarom, és tavaly szeptemberben kaptam el a töltögetési mániát 2 és fél éves, talán valami Lesti akku van benne, heti 1-2 x megyek a kocsival, szerencsére szo-vas-ra koncentrálódik, így nekem sem macera udvarba beállás után rögtön rádugni a szemes töltővel a Carstelt aztán 5-6 napig rajta van. A feleségem azzal szívat, hogy mér kell állandóan tölteni, nézzem meg a többi kocsit az utcán, azokat sosem kell. Mondom neki, hogy azokat többet használják és/vagy 2 évente cserélnek akkut. Én most elkezdtem egy tesztelést, meddig bírja így az akku, lehet, hogy nyáron is töltögetem még így, nem biztos, akkor többet autózunk. Remélem, a teszt eltart azért 6-7-8 évig 1.3-as CDTI Astrám van egébként, a kocsi 2008-as és 72 Ah-s az akku. Ennek a kocsinak az egyik típushibája állítólag, hogy ha kicsit is merült az akku, már nem hajlandó beindulni. Na egyszer nekem is volt ilyen, azóta töltögetem.
A Casrtel egyébként olyan 12.9-13 0 V körül csepptölt hópihe állásban (ez jelzi a hópihét csepptöltésen is), a lidlis viszont úgy csepptölt, hogy már nem jelzi a hópihét és átáll olyan 12,6-8 V-ra. Lehet, hogy a Carstel "jobban" fel tudja tölteni? -
ddsteel
aktív tag
válasz crissprivat #3501 üzenetére
Ahogy v1rus mondja. Semmi bajom a lidlis töltővel, magam is azt használom azóta is. Ráadásul 0-24-ben 5 napig rá van dugva a kocsi, csak 7végén autózom. Ár-érték arányban nagyon jó töltő szerintem.
Merthogy én vagyok a szóban forgó eladó.
Átverni meg nem szoktam senkit, de gondoltam, leírom, már csak a töltő védelmében is, mert szerintem nagyon jó kis töltő. De aki olvasgatja ezt a fórumot, annak ez úgyis lejön. Persze, a CTEK jobb (gondolom), de én egy 20-ast nem adnék egy töltőért, ha egyszer a lidlis is ellátja a feladatát. Ha folyamatosan töltöm a lidlissel az akkut, szerintem az is megnöveli az élettartamát, legalábbis a LESTI akkum 4 éves és köszöni, jól van. Pedig mondom, hétvégi autós vagyok.[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
válasz Sanyo77 #3765 üzenetére
Érdekes, ahogy irtad, rögtön megnéztem a lidlis akciós újságokat a neten, de se a mostaniban, se a korábbiakban nem láttam hirdetve (vagy aug 3 előtti az akció, azelőtti újság nem volt fenn). Pont arra volt dolgom, bementem a Béke téri boltba, volt 2 még, el is hoztam.
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
Sziasztok, van egy Carstel 4A töltőm és egy 4 éves kb noname (talán lesti) akkum, nem tudom pontosan, nincs rajta a cetli. Folyamatosan töltögettem a töltővel az akkut, csepptöltőn is szokott lenni. 1 hét csepptöltés után is 12,7 V-ot mérek rajta (asszem 12,9-et kellene, ugye?) és egyszer ráadásul most nyáron 5 napos állás után nem indult be a kocsi. Nyilván cserés az akku, de gondoltam itt rákérdezek, hogy a Carstel villáskulcs módjával érdemes-e próbálkoznom, vagy hagyjam a fenébe? Tudom, hogy az ipari szulfátlanítókhoz képest semmi hatása, de érdemes vele próbálkozni? Egyáltán mi történik ennek a gombnak a megnyomására, mert nem találtam erről infót. Azonkívül - ha ennek semmi értelme - van olyan hely, ahol érdemes akkut szulfátlanítani vagy hagyjak mindent a fenébe és egy 4 éves akku helyett vegyek újat? Amúgy hasonló magyart néztem, asszem Electric Power van most jó áron, talán nem érdemes drágább akkut venni, ha a magyar is elmegy 4 évet...
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
válasz Mr Bond 007 #3773 üzenetére
De azt nem tudod, hogy a szervizkulcs pontosan mit csinál? Kerestem használatit a Carstelhez, de mindegyik képen szerintem egy előző verziója van a töltőnek, mivel a jobboldali ikon nem szervizkulcs, hanem vmi más (amit nem tudok kivenni). Tehát mi akar az lenni? valami kezdetleges szulfátlanitó? És pl teljesen feltöltött akkunál inditsam el, vagy hogy? Sajnos sehol sem irják le...
-
ddsteel
aktív tag
Kösz, ezek szerint egy majdnem jó akkuhoz, ami azért még ellátja a feladatát és - lehetőségeihez képest - teljesen fel van töltve, ne használjam ezt a módot... Kérdés, mi történne, ha mégis rányomnám. Lehet, hogy érzékeli, hogy jó az akku és nem futtatná a programot, nekem legalábbis ez a logikus, ha már egyszer intelligens a töltő.
Érdekes, ez is carstel? nekem nincs az a jobb oldali ikon, de a neten nem ilyeneket láttam, mint a tied és olyanokat sem, mint az enyém...
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
A Carstelem 13.8-9-nél sosem viszi feljebb és most úgy tűnik, képes 12.9 V-ra is feltölteni pár nap csepptöltés után is. Mondjuk nem volt még csutkára merülve sosem, lehet, hogy akkor 14V fölé is vinné. Lehet, hogy attól pezseg, hogy nem veszi vissza a feszt? Az sztem nem egészséges, de tök laikus vagyok. A Carstel nálam csepptöltésen általában 13,1V körüli, már amennyire jól mérem multiméterrel (talán nem tudom rosszul mérni). Nem tűnik egészségesnek a 14.5V
Új hozzászólás Aktív témák
- Ford topik
- Suzuki topik
- Yettel topik
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Házimozi haladó szinten
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Fujifilm X
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- További aktív témák...
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080