Hirdetés
- Bluetooth hangszórók
- Hobby elektronika
- Azonnali fotós kérdések órája
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- CPU léghűtés kibeszélő
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Házimozi belépő szinten
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Mini PC
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
ati2
őstag
válasz
Balázs0916 #6398 üzenetére
A 7A-es illik a 70Ah-es aksihoz, de nyugodtan lehet a kisebb is, csak töltési időben lesz különbség.
Elvileg ezek is csak 80%-os töltöttségig tolják a megadott amperrel, felette kb egyformán lassúak.Ha olcsóbban akarsz hasonlót: [Einhell CC-BC 6M]
-
-
DigitXT
félisten
Be akartam írni, hogy frissült a CTEK Battery Sense alkalmazása, és sokkal jobb
lett, mert már külön grafikont rajzol a mért hőmérsékletnek (a kis időjárásállomás),
megvan a hagyományos számított töltöttség érték (úgy mint eddig), de választható
a konkrét akkufesz grafikon is! Igaz, az utóbbinál kicsit elbaszarintották a grafikont
olvashatóság szempontjából, mivel egy 10-15V-os tartomány mondott volna vmit, a
0-25V-on (LOL) szinte semmi nem látszott. Erre mi történt? Bug fix: tegnap frissült!
És vissza az egész. Eltűnt a háromféle grafikon, maradt a százalék... Kösz CTEK! -
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Mitől alakulhat ki szulfátréteg az akku + sarujánál? Legutoljára 2 hete néztem a motortérben akkor nem volt semmi, most elég szépen kivirágzott.
Akku Varta Blue Dynamic, nincs egy éves, saruk és testkábelek kb 2 hónapja lettek felcsiszolva. -
Inhouse
őstag
válasz
molnarpeter #6388 üzenetére
Ha rövidzár védelem működött, akár életképes is lehet. A biztosítékot elvileg mindegy melyikre rakod, mindkettőn ugyanaz az áram folyik, de inkább a pluszra és a csipesz közelébe. Így bárhol törik meg a szigetelés a töltő felé, megvédi a hasonló esetektől. Egy másik töltő kapcsán már írtam erről én is. A gyártók által elkövetett "törésgátlók" törik meg a vezetékeket a legjobban.
Régen még tudták, hogyan is kell ezt megoldani.
-
SZIGMA
aktív tag
válasz
molnarpeter #6391 üzenetére
Szia!
Ha nekiállsz,akkor érdemes a két kábelt külön kivezetni illetve a képeken nem látom, hogy a primer körben van-e biztosíték, oda is kellene.
A traktorban hány amperórás akku van?(Előzőleg már írták, hogy nem biztos, hogy megéri ezzel foglalkozni.)
-
molnarpeter
nagyúr
igazából egy új Aldi-Lidl-Penny töltő esetén kb első lenne szétmaszekolni a kábelt (normális vezeték és plusz biztosíték), szóval még nem mondtam le róla. Ha ezt nem sikerül megmenteni, akkor viszont egy C-TEK is opció volna, akkor meg már fix csatlakozót is kéne a gépekbe építeni, stb.
-
válasz
molnarpeter #6388 üzenetére
Én nem szórakoznék egy 5 ezer forintos töltőn, dobnám ki.
-
molnarpeter
nagyúr
Korábbi zárlat és leégett akku történet képei: [link]
Minden jel arra mutat, hogy a kábel tőben megtört, és ott érhettek össze a szálak, ezzel rövidre zárva az akkut. Valószínű a felcsévélést nem bírta a rideg szigetelés.
Próbáltam a NYÁK-ot is fotózni. A kérdésem az lenne, hogy - az esztétikai problémákat leszámítva - új vezetékkel és csipeszekkel elviekben működhet tovább, nemde? (Jobban bíznék egy minőségibb kábelben, amihez pluszban még tennék be biztosítékot is). Csipesz biztosítékot melyik szálra érdemes tenni, esetleg lényegtelen? Pozitívra gondoltam
-
SZIGMA
aktív tag
válasz
kinter1979 #6386 üzenetére
-
kinter1979
újonc
Üdv! Auto XS MD13323 töltőt próbálok helyrehozni. A primer oldal elszállt. Már működik, de nem teljesen úgy ahogy kellene. A 0.8A az oké, de a 3.8A helyett csak 1.8-al tölt, eléri a 14.2-14.3 Voltot, de nem kapcsol át fenntartó töltésre. Halkan sziszeg is akku nélkül, töltés közben meg mintha kattogna a zárlatvédelem. Több akkuval próbáltam, nem ez a gond. Elkók cserélve, ellenállások kimérve. Elakadtam.
A primer oldalon az R9 és R11 ellenállás értékét meg tudja valaki mondani? Köszönöm előre is.
-
6,5 éves Exide premium (EA770) lassan kezdi megadni magát, reggelente kicsit nehezebben forgatja meg a 6 hengert, a kocsi már csak 12,2-12.5V-ig tudja feltölteni, míg egy Lildlis töltővel még fel tudom tölteni 12.8 V-ra, ami persze egy idő után leesik 12.5 V-ra kiszerelt állapotban. Érdekes...
Kocsi töltése rendben, lemérettem, lehet kevés neki a 2x15Km a feltöltéshez.
Gondolom ennyi év után kiszolgálta magát, újat kér -
csiga8
senior tag
Egy éves akku 3 napig 0V volt, mert utána lett csak 6V, hogy kiszedted. ( szerintem) A fiatal kora miatt én nem adnám fel, és egyszerű (fényszóró) izzós merítést végrehajtanék, ( kb 11V-ig). Közelebb állnál a valóság feltérképezéséhez, és lehet nem csak a nyarat bírnád ki vele.
(Ha lenne kapacitás mérés + terhelő villás mérés, az lenne az igazi)
.
-
ati2
őstag
Lehet nem az neve. De teljes töltés után rögtön 12,7V-14,4V között van az aksi, amíg nem raksz rá terhelést, vagy 1-2 nap nem telt el. Terhelés után kellene elvileg mérni feszt, de szerintem az esetemben mindegy volt, mert magától is drasztikusan lemerült 0-ra előtte, valószínű cellazárlat miatt. 1 éves az aksi, idáig nem volt lemerítve, csak most a világítással, lehet túlélte annyira, hogy még az első hidegig kibírja, annyi nekem meg elég.
-
ati2
őstag
válasz
Inhouse #6376 üzenetére
Még rajta volt a felületi feszültség, nincs rajta semmilyen fogyasztó 24 óra alatt tuti leesik magától is 12,8V-ra.
Csak terhelés nélkül teszteltem most töltés után 12 órával, hogy eldobja-e megint a töltést 12,7V alá. Előtte 24h alatt lesett 6V-ral. Addig vissza sem megy a kocsiba, amíg nem tartja meg a feszt.
Az ampert felvette, mert elég sokáig töltődött. -
bwoay
nagyúr
szerintem a különbség itt nem a töltés karakterisztikájában, vagy a töltőáram erősségében/feszültségében található, hanem a manual szövegezésében. de Brogyi egyszer már leírta, hogy miként érdemes eljárni.
ati2:
14 óra töltés után másnap 6V?
akkor szvsz már kiderült, hogy kuka. -
vlevi
nagyúr
Közben feltúrtam a lomos szekrényt, és megtaláltam a töltő dobozát, benne a használati útmutatóval. Ugyanaz a 2054-es típusúhoz tartozó leírás van benne.
Ezek szerint ezzel nem tudom majd tölteni a motorom akksiját.
Háát, akkor kénytelen leszek megvárni a Lidl akciót, ezt meg feltenni valahol apróra... -
ati2
őstag
Sziasztok!
Lenne egy 1 éves 77Ah-s aksi, ami lemerült 6V-ra (3 napig rajta maradta a világítás). Számlája nincs meg sajnos, a nyarat még jó lenne, ha kibírná.
Az első feltölés kb 80%-ig ment idő hiányában (kb 14 óra) egy Einhell CC-BC 6 M-el, de másnapra megint 6V maradt benne.
Hányszor érdemes feltölteni, hogy kiderüljön, hogy kuka-e az aksi? Vagy érdemes napokig rajta hagyni a töltőn? -
vlevi
nagyúr
"A motoromban a leírás szerint 9,1 Ah VRLA akksi van"
Erre én is kíváncsi leszek majd a jövőben (Tracer900-am van).
Az én Aldi-s töltőm pontos típusa CPL 2057, sajnos a papírjai már nincsenek meg, így nem tudom, alkalmas-e VRLA akksi töltésére.
A legutóbbi Aldi-s töltő, amit febuárban akcióztak, [link] MD 18559 típusú, és annak a kézikönyvében szerepel, hogy "valamint AGM-akkumuláto-
rok feltöltésére és fenntartó töltésére alkalmas:
− 6 voltos: 1,2 Ah – 14 Ah kapacitás
− 12 voltos: 1,2 Ah – 120 Ah kapacitás"Sajnos annak a töltőnek, ami formára hasonlít az enyémre ( [link] ), nincs letölthető útmutatója, pedig valószínű ez lenne az, ami nekem van, mert a 2016.10-i akcióban a CPL 2054-t árulták, és annak a kézikönyvében nem szerepel az AGM, csak az, hogy "Elemtípus: ólmos akkumulátor elektrolit oldattal, ólmos
akkumulátor elektrolit zselével" -
bwoay
nagyúr
-
ronda
aktív tag
Megnyugtatóbb tudás hiányában Brogyi (#6344) válaszában leírtak lesznek betartva.
És igen, elvesztem a részletekben. Értem én a választ is, csak elvárnám, hogy a hülyék számára (ez esetben én) is írják le abban a leírásban egyértelműen.
Köszi mindenkinek aki időt szánt rám. -
csiga8
senior tag
Lehet rosszul emlékszem, de mintha már tanácsolták volna, hogy töltsd fel az mkp-s kis akku programmal, majd utána válts át a hideg idő programra.
A feltöltött akkut már nem fogja nagy árammal tolni a hideg idő program a töltési karakterisztika miatt.
Ha rosszul emlékszem, és nem mondták, akkor én ezt tudom tanácsolni. -
bwoay
nagyúr
lehet, hogy bazijó töltő a CTEK, de én arról még nem hallottam, hogy felismerné az akku kémiáját, és aszerint állítana be eltérő töltési karakterisztikákat.
az xs 0.8 ráadásul még különböző töltési módokat sem tud, mivel az egy kő egyszerű töltője a CTEK-nek, és pontosan ugyanúgy tölt, mint az mxs 5, amikor kiválasztod utóbbin a kis akkumulátor módot."A kicsibe beleférne Ah alapján, de ott nincs AGM, a "hideg idő program"-nál van AGM, de azt meg 14 Ah-tól javasolja."
nem csak a hideg idő programnál van AGM, hanem a normálnál is, csak szerintem itt már kezdtél elveszni a részletekben. A kis akkumulátor módnál viszont nemhogy AGM-et, de semmi mást sem említ a manual, tehát akkor milyen akkumulátorhoz való ez? semmilyenhez? vagy inkább az összeshez...
Nem arról van szó, hogy Brogyi (vagy bárki) ne értené a kérdés, hanem arról, hogy te nem érted a választ. Vagy inkább nem fogadod el. Ez esetben pedig két lehetőséget látok: ha ennyire sarkalatos kérdés, hogy a töltő használati útmutatója nevesítse az AGM akkumulátort, mint típust, akkor a lelki béke érdekében szerezz be egy xs 0.8-at, hiába nem indokolt.
Vagy tudom ajánlani a Lidl népszerű töltőjét, melynek használati útmutatója a következőket mondja:
Az Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 elektrolit-oldatos (WET), elektrolitot elnyelő szövetes (AGM) vagy zselé-elektrolitos (GEL) technológiát használó 6 V- vagy 12 V ólomakkumulátorok (akkuk) teljes feltöltésére és fenntartó töltésére alkalmas többfokozatú gépjárműakkumulátor-töltő készülék.
Kimeneti feszültség: 6 V / 12 V
Kimeneti áramerősség: 0,8 A / 3,8 A
Akkumulátor-típusok:
12 V ólom-savas akkumulátor 1,2 Ah - 120 Ah
és továbbra is az lenne javasolt, amit Brogyi már a legelső, a kérdésedre adott válaszában írt: ki akksi módban fullra, majd utána nagyobb feszültséggel (hideg idő módban) megmérni a töltőáram erősségét. -
-
ronda
aktív tag
Úgy látom nem érted a kérdést. Vagy ha igen, akkor mond meg léci, hogy a 9,1 Ah-s AGM (VRLA) akksihoz milyen módod állítsak be az MXS 5 töltőn?
A 0.8-as leírásában benne van, hogy 0,8 amperral tölt kicsi AGM akksikat. Olyat mint az enyém.
Az MXS 5 leírásában ez NINCS benne. Az AGM akksikhoz javasolt programja nem az én akksimhoz való.
Az a program amit az MXS 5 a leírásában az AGM akksikhoz javasol, az az enyémnél nagyobb akksikhoz való. Tehát a leírása alapján, az MXS 5 NEM tudja azt amit az XS0.8.Szóval a 9,1 Ah-s AGM (VRLA) akksihoz milyen módod állítsak be az MXS 5 töltőn?
-
Inhouse
őstag
Így, hogy hamar lekezdtétek visszatölteni, a feltöltés után valószínűleg számottevő változás nem mérhető rajta, az eredeti állapothoz képest. Nem szeretik a mélykisütést, 2-3 ilyen és akkor már valószínűleg érezhető lesz a romlás. Az élettartam lehet, hogy rövidül valamennyit.
-
veze
őstag
tegnap este , az egyébként (eddig) jó akkun rajta hagyták a világítást és reggelre lemerült ugy 8 voltig...
délelőtt a lidles (lcd kijelzős) akkutöltő rá lett kapcsolva és elindullt a "revitalising" program, felhozta 10,5 voltra kb és onanntol átkapcsolt "normál" töltés modra és most már 12,8 körül jár...
Mire számíthat a user? Tönkrevágta az akkut vagy várható hogy tartani is fogja a töltöttséget ezután is, ahogy eddig ( mindennap használatban van egyébként az autó) -
-
ronda
aktív tag
(#6346) Brogyi
"Ez nem jó ötlet, mert szerintem ez már benne van a tiedben."(#6347) F1DO
"Persze, az MXS 5-ös tudja amit a 0.8-as, rajta is van a kis akkuk töltésére szánt program - motorkerékpár ikonja.
Az MXS 5-ös 5A-el tölti kezdetben a nagyobb akkukat (pl autóakku) és 0.8A-el a kisebb akkukat (motorkerékpár, jetski, stb)"Ezt én értem, de az alap kérdés még mindig nyitott:
"Az akksi teljesítménye alapján a "kis akku" program lenne jó, viszont a "hideg idő" programhoz írja az AGM akksikat, ami viszont nagyobb teljesítményű akksikhoz való."Az MX 0.8-as 0,8-al tölti az AGM akksikat, ez benne van a leírásában. Tehát ott tuti gyári infó van.
Az MXS 5-nél viszont nem derül ki, hogy melyik módot használjam a kicsi AGM akksihoz, mert a kis akksi programhoz nem írja az AGM módot, ahol meg írja az AGM módot (a hópihés), azt meg minimum 14 Ah-s akksihoz javasolja.Szóval azt szeretném tudni, hogy a 9,1 Ah-s AGM (VRLA) akksihoz milyen módod állítsak be az MXS 5 töltőn?
-
Inhouse
őstag
válasz
pborics87 #6352 üzenetére
118Ah-s akku, C20 (C/20), azaz 118/20=5,9A. Az autós izzók elég jók a célra, mert némileg áramgenerátoros terhelések, nem sima ellenállásként viselkednek. Olyan 70W-nyi izzó kell neked, ez lehet pl. 2db 35W fényszóró izzó párhuzamosan. Az automatikus lekapcsoláshoz építhetsz egy pár darab alkatrészt tartalmazó elektronikát. A Hobbielektronika.hu-n Proli007 követte el, most éppen nem találom a linket, de a kép meg van. Ennél egyszerűbben, olcsóbban nem fog menni.
A munkaakkukon rajta szokott lenni a kapacitás több "mértékegységben" is, C/20, C/10, C/5... -
pborics87
csendes tag
Köszönöm, már kezd tisztulni a kép. Kíváncsi vagyok, úgyhogy rászánnám az időt. Esetleg abban tudnál még segíteni, hogy a 20 h-s mérés hogy néz ki pontosan a gyakorlatban. Az rendben van hogy 20 órán keresztül kisütöm, de mindegy hogy mivel, ez lehet akár egy egyszerű izzó is? Illetve nézelődtem a műszerek között, amivel tudnám mérni az időt, illetve meg is tudja állítani a folyamatot 10,5V-nál, de nem találtam ilyet. Esetleg tudnál dobni egy linket?
-
Brogyi
őstag
válasz
pborics87 #6350 üzenetére
Amit leírtál az nem azonos, és nem helyettesíti a kapacitás mérését. Téves következtetést lehet levonni. Sokszor még a legtöbb "battery tester" se közeliti meg a valóságot, de rövid idő alatt valamit mutat.
Jelenleg nem lehet megmondani melyik akksi van jobb állapotban. A te felhasználásod mellett csak a tárolt töltés mennyisége számít, és nem a nyugalmi feszültség, vagy CCA. Nem hiszem, hogy elrontottad volna az akksidat.
A kapacitás méréséhez nem kell valami nagy műszerezettség. Csak idő kell, amit a mai rohanó világban senki nem vállal be. A kisütés ideje 20h, és utána fel is kell tölteni, és ha már a barátodéval akarod hasonlítani akkor azonos töltőt kell használnotok (bármelyik), és azonos kisütő berendezést. Most nézem az a Forex semmi extra.
A töltési görbe ua. mint a tied. A CH611 lekapcsol egy bizonyos idő után, míg a Forex szerintem tartja a 13,6V az akksin egészen az áramszünetig.
Ez a különbség csak akkor látszik ha sok napig rajta hagyod, de ezek nem befolyásolják a kapacitást lényegesen.
A 20h méréshez még annyit, hogy a használt akksik nem futják le a 20h-t mert kisebb a kapacitásuk. Az-az hamarabb elérik a 10,5V alsó határt. Néhány ezer forint egy LCD-s kinai műszer. Az kiír mindent, és megáll a beállított határnál. Itt egy minta, de ezer féle van: -
pborics87
csendes tag
Köszönöm. Igen, az akku leírásában en is olvastam, hogy cikikus használat esetén 14,4 V a javasolt maximum töltöfeszültség. Még egy kérdésem lenne, amire nem találunk választ. Adott meg 2 db ugyanilyen akkumulátor. Egyidősek az enyémmel, ugyanolyan csónakmotorral, ugyanolyan korülmények között használva. A különbség kizárólag a töltőben van. Azokat egy 7 amperes Forex T127-el töltik. Azt vettük észre, hogy ha azoknak az akkumlátoroknak megmérjük töltés után 24 órával a nyugalmi feszültségét, akkor 13,1 V-ot mérünk, míg az enyémeknél ez max 12,90-12,95 között alakul. Ez a különbség vajon a töltők közötti különbségből adódhat, esetleg amiatt a néhány alkalom miatt károsodhatott az akkum, amikor AGM üzemmódban töltöttem? Vagy a mért nyugalmi feszültségből nem lehet ilyen módon következtetni akkuk közti kapacitás különbségre?
-
Brogyi
őstag
válasz
pborics87 #6348 üzenetére
Sajnos az akksi linkjén a gyár +14,4V-ot maximál. Így azt illik betartani. Tehát standard 10A. Ha nem rakod be a linket akkor AGM 10A lett volna a válaszom. Ha sietsz akkor még a 20A-t is használhatod. Megengedett.
Amennyiben kételkedsz a CH611-ben simán megveszik tőled, és vehetsz CTEK/Forex töltőt. Nem akarlak befolyásolni, mert a véleményem már ismert. Válassz belátásod szerint, esetleg várd meg a többiek válaszát. -
pborics87
csendes tag
Sziasztok,
Adott egy ciklikusan használt 118 ah-s AGM munka akkumulátor és egy Global CH611 típusú töltő.
Az akkumulátorokat csónakmotorhoz használom a gyakorlatban: lemerítem, figyelve, hogy a fogyasztás közben mért feszültség nem menjen 11 V alá, majd feltöltöm.Akkumulátor típusa: DAB12-110EV (http://dynoeurope.com/assets/dab-ev/DAB12-110-TDS-EN.pdf)
Kérlek, segítsetek abban, hogy mi lenne az akkumulátornak leginkább megfelelő töltési mód. Egyes leírások szerint az AGM akkumulátorok megfelelő mértékű feltöltéséhez emelt feszültség (14,7-14,8 V) szükséges, mások szerint pedig pedig 14,4 V-nál magasabb töltőfeszültség már túlmelegítheti, károsíthatja az akkumulátort.
Amikor megvettem az akkumulátorokat, az első néhány alkalommal az AGM üzemmódot használtam, de félve a "túl magas" töltőfeszültségtől a "standard" üzemmódra váltottam. Így viszont attól tartok hogy nem sikerül 100%-ra feltölteni az akkukat.
Mi a megfelelő beállítás a töltőn? AGM üzemmód 10 amperrel, vagy Standard üzemmód, szintén 10 amperrel?
Illetve az akkumulátorok élettartamára lehet pozitív hatással egy komolyabb töltő? CTEK 10.0, esetleg a Forex felezős nagy töltője?
Köszönöm
-
ronda
aktív tag
Köszi a tanácsot. Annyira nem értek a "villanyos" dolgokhoz (műszerem azért van, és mérni is tudok vele), de félig-meddig laikusként, látok benne logikát. A CTEK töltöt tavaly vettem, akkor ez a motor még nem volt meg. Azóta töltöttem már vele ezt azt, de az új motorban ilyen akksi van, arra nem merném rátenni kérdezés nélkül. Remélem egy darabig nem lesz rá szükség, de ha eljön az ideje, akkor már legyen meg a módszer fejben, hogy hogyan állítsam be.
Szerk: Vagy veszek egy CTEK XS 0.8-at majd ha eljön az ideje
-
Brogyi
őstag
Szia!
Egy kevert megoldás ajánlanék ha már CTEK-et választottad, és ha van műszered.
Neked a +14,7V/0,8A lenne jó, de azt nem tudod kiválasztani. A motoros móddal töltsd fel, és ha végzett akkor a "hópihe"-vel töltsd fel 100%-ra. a műszer azért kellene, hogy ellenőrizd a töltő áramát, mert a CTEK csak 5A-rel hajlandó +14,7V-ig elmenni. Miért is javaslom akkor?
Ha már feltöltötted motoros módban akkor már nem szokott 5A-t felvenni, de azért jó ha meg is tudsz bizonyosodni róla. Ha nincs műszered akkor maradj a biztonágos motoros módnál.
Nincs CTEK töltőm, ezért ilyen sok a "ha". -
ronda
aktív tag
Üdv!
CTEK MXS 5 töltőm van. A motoromban a leírás szerint 9,1 Ah VRLA akksi van [link]. Ha tölteni szeretném, mire állítsam a töltőt? Az akksi teljesítménye alapján a "kis akku" program lenne jó, viszont a "hideg idő" programhoz írja az AGM akksikat, ami viszont nagyobb teljesítményű akksikhoz való.
És egyáltalán az AGM technológia ilyen tekintetben megfelel az én VRLA akksimhoz?
Valaki hozzáértő meg tudná mondani, hogy melyik programmal nem cseszek ki az akksival? -
Brogyi
őstag
A kis akksiknak lelke van.
A motorodat gyanítanám, hogy rossz.
- Ellenőrizted-e a feszültségszabályozóját?
- Jó-e a gyújtásod?
- Jó-e gyertyád?
- Kap-e elég benzint?
- Jó-e a karburátorod? Esetleg jó-e az injektorod, és annak spric képe?
Akármilyen kis akksi 1 hónap alatt nem megy tönkre, de ha rossz a töltésed akkor már elindult a lejtőn, és mivel kicsi a kapacitása, így nagyon hamar érezni fogod, hogy fogy. A 2T kis robogók 90%-a nem indul gombról. A legsilányabb a szabályozójuk, mert már nem jutott rá pénz.
Szóval ezer százalék, hogy a töltőd jó.
Csak egy példa.
A fiam robogójába én vettem az akksit. A télen én melengettem. Nem rég beraktuk, és nem az önindítóról indult be. 2T 50ccm. A sajátom 400ccm, 4T, injektor gyakorlatilag gombnyomásra beindult. Ezen a nagyobbon nincs is berúgókar. Nem lehet általánosítani.
A lényeg, hogy kevés információt adtál, és rögtön rossz következtetést vonsz le.
A CTEK-ről többször írták a srácok, hogy azon a ponton akár napokat is állhat. Bár azon a kicsi akksin tényleg gyanús lehet. A kevés infóból ennyit tudtam összekaparni neked. Sok szerencsét, és kevés hülye autóst az utadon. -
Sziasztok,
Ctek MXS 5-nél van egy olyan jelenségem, hogy kisebb akkumulátor (robogó akku) töltésénél a 4-es fázisnál nem lép tovább.(7 órája töltés csak ebben a fázisban)
Ugye ez a 4-es lépés az amikor 80 % -ról 100 %-ra töltődik az akku.
Kiszerelt állapotban töltöm, (tölteném) nincs semmi rákötve az akkura.Az akkut 1 hónapja vettem, gondozásmentes, 8Ah-es, és első használat előtt egy régebbi lidlis töltővel töltöttem, ami hamar (kb másfél - 2 óra alatt) feltöltött állapotot jelzett.
Használtam járműben az akkut és működik, de mintha azért nem lenne az igazi, olyan ereje teljében. (ezt indítózásnál érzékeltem)
A kérdés hogy lehet hogy gyengélkedik a nem rég vett új akku, vagy valamit én nem csináltam jól, netán a Ctek töltőnél akadt ki valami?
-
Brogyi
őstag
-
Brogyi
őstag
Akkor nézzük meg közösen.
zselésRettentő fontos az hogy zselés, vagy AGM. Ezt a két fajtát keverik. Végzetes hiba szegény zselés akksinak.
Lidl-is ug 15 B4
A zúgása kellemetlen, de ha kikapcsolási szintje jó akkor vissza ne vidd. A te felhasználásodnak, és a 110Ah-s akksidnak ez való. Kell egy hitelesnek mondott műszer, és azzal meg tudod állapítani. Ha mégis a kicsit tartod meg akkor számolj a nagyon lassú töltési idejével.
Esetleg a bekapcsolási sorrended nem jó. Mikor dugod be a 220V-ba, mikor rakod az akksira, és végül lehet rossz is. -
zscz
tag
A nagy töltő az a lidlis 15 -es az kezd el zúgni, de nem is ez a zavaró, hanem hogy tölt, de a töltöttség szintjét nem követi töltés közben, viszont egy töltő újra indítást követően mutatja . Példa: induló töltöttség 56% elindítom a töltést a naggyal. Megy 6-8 órát, és még mindig 56 ot mutat. Kikapcsolom, újra indítom 82%. Rajta hagyom másnap reggelig, reggel még mindig 82%, újra indítást követően 100. Ráteszem a kicsi töltőt rögtön, az meg még dolgozik rajta órákat mire töltöttnek jelzi az akut
-
-
zscz
tag
Sziasztok! Olvastam sokat a fórumot mielőtt írok, de nem sikerült választ találnom. Adott két akksi az egyik egy 110Ah Rocket munka akksi, a másik egy zselés 75Ah mindkettő csónak motor hajtásra van, szóval hajtva lesznek rendesen, egyelőre pár használat van bennük. Van itthon 3 töltő. Az egyik egy 3,8as nem tudom milyen márkájú, ezt a csónak motor szervizes árulta mint bevált terméket, a másik kettő a Lidl-is ug 15 B4 meg az egyik kicsi (nem tudom hogy a 3,8 vagy az 5, tartaléknak van). A nagy töltő pár perc után rendesen zúgni kezd és a töltés úgy néz ki, hogy tölt-tölt, de a töltöttség egy nap múlva is ugyanannyi a kijelzőn, aztán mikor kikapcsolom már más értéket mutat, sőt akár teljes töltöttséget is.(hozzá teszem fogyaszt áramot tehát tuti tesz az akkuba is ezt látom a fogyasztás mérőn) Ezután rá raktam a kicsi 3,8-as töltőt az meg még órákat dolgozott rajta. Illik ilyenkor vissza vinni a nagy töltőt?
-
veze
őstag
válasz
molnarpeter #6319 üzenetére
Köszi a tippet, ezt még megcsinálom, kap egy lengőbiztosíték foglalatot 10A -al (a gyári vezetéken ugye nincs biztosíték már az akku felől) Mert valóban az igazi kártevő maga az akksi, főleg ha közben már fel is töltötte. Ott egy zárlat mindent visz, pont hegeszteni is simán lehet vele
-
troll81
addikt
szia nem igazan hasznaltam mostanaban ha meg hasznalom kapja az ivet rendesen ilyen van mar csak 4 db
-
qca
csendes tag
Szia
Köszi a választ. Igen, nagyjából a CTEK MXS 5.0 árával megegyezik az ára, de ez 7 amperos, illetve van Lcd kijelzője ami mutaja folyamatosan a voltot és az ampert, töltöttség szintet.
Létezik belőle 4 Amperos változat az 34 euro kb.11 ezer forint.Kérdés megéri-e az +3 amper a 8ezer forint különbséget?
-
Inhouse
őstag
Nem az akkutöltő miatt gyulladhatott ki, csak közvetve okozhatta a tüzet. A gondot a töltővezeték hibája okozhatta (mint itt).
-
Brogyi
őstag
Ahogy korábban írtátok nem a mai (smart) töltők miatt van a baj, hanem a drót másik végén lévő akksi ami felgyújtja a házat. A töltő vezetékeit le kell ellenőrizni egészen a töltő házáig. Ezért fontos a kivitel. Hol vezette ki a töltő kábeleit. Nem állhat azon, mert kopik, és egyszer csak összeér. Semmilyen sérülés nincs megengedve. Az akksiban nagy energia van ami felszabadul zárlat alkalmával. Az akksiban nincs áramkorlát. Pillanatok alatt szétfröccsen a vékony drót, és szinte bármit begyújt. Még a diesel autót is. Ugye az nehezebben gyullad ki, de le fog égni, és csak a csontváz marad. Nekem elhiheted, mert láttam.
qca
Nincs tapasztalat vele. Drágának tartom. Ez az ársáv közel CTEK. Ettől függetlenül jó lehet. Próbáld ki ha meggyőzött téged az angol csávó.
-
troll81
addikt
válasz
molnarpeter #6319 üzenetére
szia nekem is 0-24 ben van az akun tolto optimate 4
jelenleg is.mekkora biztositok teszel kozbe?
-
veze
őstag
soha még ilyenről nem hallottam ,ez az első az életemben
de jogos, mindennek megvan a kockázata pl annak is hogy halálra gázol egy villamos vagy egy kombájn vagy egy rozsdás szögbe lépve félrekezelik a vérmérgezlést . egy egy emberrel megtörténik, az összes többivel meg nem, de a lehetőség adott.
Annyit megteszek hogy nem az auto motorházán van, hanem éghető anyagoktol távol van, fel van akasztva a mennyezetre és lóg a levegőben, mert így könnyű csatlakoztatni az akkura is, amit persze nem választok le az autóról semha mégis leég majd mindent kifizet a biztosíto, lesz új akkutöltő új autó új ház, én meg a tolokocsiból nézegetem majd meert engem már nem lehet újra csinálni biztosításból sem
-
veze
őstag
válasz
Grande Ale #6310 üzenetére
jó ötlet vagy nem én évek óta ezt csinálom ( Lidles töltö)
eddig még semmi nem történt ( kb 5 év) csak annyi hogy az akku mindig penge állapotban volt -
Inhouse
őstag
válasz
molnarpeter #6307 üzenetére
Szerintem is az lehetett, amit írtál.
-
válasz
Grande Ale #6310 üzenetére
Szerintem nem.
-
válasz
molnarpeter #6307 üzenetére
Emiatt írtam múltkor a kollégának, hogy töltőt soha ne hagyjon felügyelet nélkül.
-
DigitXT
félisten
válasz
molnarpeter #6307 üzenetére
Szerintem jól sejted.
-
molnarpeter
nagyúr
Topiklakók,
Nemrég majdnem leégett az egyik gépünk, ctek másolat volt rajta (forrást direkt nem írom), pár képet fogok majd lőni a dolgokról. Az akku szétolvadt, de a töltő háza csak alig deformálódott. Maga az akku tulajdonképpen független volt a gép elektromos hálózatától, motorfelújítás miatt bár az önindító kábele rajta volt, de az önindító felé nem volt csatlakoztatva, testkábel pedig nem is volt a sarun. Egyelőre az lenne a kérdésem, hogy ha a vezetékek záródnak rövidre (sérült szigetelés, vagy hasonló), akkor jól sejtem, hogy:
-a töltő hiába old le,
-a töltő elektronika akár ép is maradhat?
Igyekszem szétszedni, bár lehet megpróbálom bedugni előtte, hátha ad életjelet. -
qca
csendes tag
Sziasztok
Erről a töltőről mi a véleményetek?
SUAOKI 12v battery charger ICS7
A 12v battery charger that can diagnose and fix battery issues; 9-stage charging process. 7 Amps fast and 3.5 Amps slow charging
Backlight LCD screen to display the real-time charging voltage and current, battery status and other useful information to help you understand your battery condition
This product features reverse polarity, over-temperature, and overcharge protection. The included clamps are spark-proof thus giving you complete safety and security
Charges all 12V SLA batteries (Wet, MF, GEL and VRLA), AGM (Flooded and EFB), Lithium-ions (12V LiFePO4) batteries safely and efficientlyProduct Specifications
Input voltage: 100-240V, 50-60Hz
Output voltage: 12V
Output current: 3.5A, 7A
Battery type: All types of 12V SLA batteries (Wet, MF, AGM, GEL and VRLA Lithium-ion)
Material: ABS + PC housing
Working temperature: 14°F to 113°F (-10°C to 45°C)
Housing protection: IP65 ratingÁr: 60 euro kb.
-
-
lipido
senior tag
Sziasztok. Nem oly reg kerdeztem auto akku toltorol, es tobben tanacsoltatok a ctek mxs
5.0 es egy lancol 200 egyuttes beszerzeset, a ctek test&charge helyett. Jelentem igy tettem. A valaszolt hozzaszolasban emlitett akkura azt irja a lancol h 60%. Ezt hogyan lehet ertelmezni? Jo lehet meg az akku? A
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo LOQ 15APH8 gamer laptop 15,6" 144Hz, AMD Ryzen 7
- 0 perces COOLER MASTER MASTERBOX MB600L V2 TEMPERED GLASS eladó! SZÁMLA (a Te nevedre)! ÁRON ALUL!!!
- Acer Predator Triton 17X Intel Core i9 13900HX/RTX 4090/64GB RAM/4TB SSD remek áron IGAZI RITKASÁG!
- LOGITECH G PRO X 2 LIGHTSPEED VEZETÉK NÉLKÜLI FEKETE HEADSET
- 0 perces RYZEN laptop eredeti Win10-zel! GARANCIA + SZÁMLA (a Te nevedre)! LEGOLCSÓBB SZÁMLÁS ÁR!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- Bomba ár! Dell Latitude E7240 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3036
- Microsoft Surface Pro 9 i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Ti 6GB Zalman N4 EVGA 450W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest