- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
Sziasztok!
Ha jól láttam a Lidl-ben 18-ától 5490-ért 3,8A-es töltő, LCD kijelzővel.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Sziasztok!
Egy barátom is meglepte magát ajánlásomra a Lidl-s szerkezettel. Tegnap elmondta miket tapasztalt és még aznap keresett meg egy kollégám, akinek hasonló töltője van (HB5A12) ugyanazzal az érdekességgel, amiről itt többen írtak már. Nevezetesen, hogy pár perc töltés után azt mutatja, hogy feltöltődött. Azok után, amit itt olvastam, már kíváncsi lettem és behozattam vele méricskélni. Kerestem töltendő donort és valóban érdekeseket produkált. Hektikusnak is mondható a procedúra, valóban hamar felugrik a feszültség (közben volt 15,6V is az akkun), majd az is változó, hogy 13V környékén fenntartó töltést végez 0,8A-el, vagy teljesen lekapcsol. Többszöri próbálkozásra mindig kicsit más, de valóban az a tendencia, hogy megindítja az akkut sokadszorra. Az első próba (egy 8V-osnak mondott akkuval történt, közben ez nem igazolódott,) 12,26V volt mérhető rajta. Itt produkálta a jelenséget. Majd az akku le lett merítve 10,5V-ig 5A-el és utána a töltő tette a dolgát órákon át. Van egy közbenső lépés is, olyankor (valahol 13V körül normál töltés esetén) 2,6A-el tölt. Amikor lekapcsol kattan benne egy relé. A csipesz egy átok, normál sarun nem a rugóerő tartja rajta, hanem az, hogy ráfeszül, alig lehet rányomni.
Van 2 CTEK töltőnk, egy 5A-es és egy 10-es, egyik sem végez ilyen hamar egy akkuval sem, mint ez.A 10 akkuból 8-at meg lehetne menteni részt nem tudom gyakorlati tapasztalatokkal alátámasztani a Forex-es töltővel sem. Sem az MXS10-el, sem mással. A kisütő azért készült, hogy több ciklust is tudjunk csinálni, de nem jöttek az eredmények. Arra jó, hogy látszódjon, ha hamar lekapcsol egy akku, bár pl. a gyorsteszter jónak mondja. Én megelőzés párti vagyok, utólag már nem igazán lehet mit tenni.
Ja, a töltés. Régebben jellemző volt, hogy csak fordulatra érte el a maximumot, ami leginkább 13,8-14V körül volt. Az ebben az évezredben gyártott autók már általában alapjáraton is tudják a maximumot, ami inkább 14,2-14,4V, sőt manapság már 14,5-14,6V, vagy akár ennél is több azoknál a felső kategóriás autóknál, ahol a generátort a számítógép vezérli. Ami fontos, hogy terhelésnél is tudnia kell. Rá kell kapcsolni a fényszórót és a belső ventilátort maximumra, ha így sem esik 1-2 tizednél jobban, és meg van a 13,8V, akkor jónak mondható. Az igazán jók ilyenkor is 14V felett tudnak. Ha leesik a feszültség terhelésre, akkor még mindig nem biztos, hogy generátor, lehet a hozzávezetés is. Meg kell mérni a generátor házához és kivezetéséhez képest is, ha lehetséges, hogy ott mennyi. Gyakori hiba a testpont, vagy az akkusaru kontakthibája. A saruknál különösen hajlamos az oxidációra az a típus, aminél egy hüvelyt képeznek, beledugják a kábelt és rásajtolják. A hajszálcsövesség miatt a sodrott vezeték idővel bevezeti a nedvességet és belül teljesen leoxidálódik. Kívülről akár teljesen épnek is kinézhet. Indítózáskor melegedhet, volt olyan, hogy füstölt is. Viszonylag könnyen javítható és olcsón. Bocs a szájmenésért, most ennyi jutott eszembe segítő szándékkal...
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Ne keverjük bele az UPS akkukat, azok nem gépjármű indítóakkuk. Az indítóakku spec szerkezet, arra való, hogy feltöltve várja az indítást, azt kiszolgálja nagy árammal, majd azonnal kapja a töltést. Nem szereti a tartós kis áramú merítést. Arra a munkaakku való, ha már autóakkuhoz közelit keresünk.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz K Norbi #1854 üzenetére
Autóalkatrész nagyker, hozzám és egy kollégámhoz tartozik a garanciás akkuk vizsgálata. Ctekből ami van kettő az teszi a dolgát. De pl. a nagyon az első lépcső nagyon ritkán csinál pár pillanatnál hosszabb ideig valamit is, a 8-as lépcsőt pedig még nem láttuk elindulni, bár 24 óránál tovább nem igazán volt működtetve. Van még egy 12/24V 25A/12,5A-es töltőnk is, de azt egy targonca szinten tartásához használjuk egyelőre. A Forexes is jó, de mint írtam a halálból az sem hoz vissza akkukat. Persze van még pár nem automata töltőnk is, ABSAAR, stb... A Forexnél kikapcsolható a feszültség korlát, amikor hamar felugrik a feszültség. Ilyenkor a max feszültség van kint, ha jól rémlik, akkor 20V körül, de mérhető áram nem nagyon folyik. Aztán van, hogy megindul, de nem sok akkut sikerült így megjavítani.
T.adee:
Az már nagyon régen lehetett.Van a családban egy 21 éves Fiat és egy 18 éves Nissan,semmi difi nem látható az alapjárati fesz és a fordulati között.A 13,6V-ot én továbbra is kevésnek tartanám(terhelésen ez leesik 13,4 környékére akkor kb.)A kollégának érdemes lenne a kontaktokat valóban átnézni.
Elég sok régi autó jár még az utakon, főleg errefelé az Alföld keleti végében. Ha stabilan meg van a 13,6V ilyen autóknál már meg kell elégednem vele. Ha elküldöm, hogy nem jó a töltése, a szerelő visszaküldi, hogy ennek ilyen...nincs értelme.
Ami nagyon rossz tendencia az az akku lefogató hiánya, olyan 70-80% a problémás autóknál, pedig több szempontból is káros. Nagyon sokszor apró piti hibák vannak, nem durvák, kicsit kisebb a töltés, kicsit nagyobb az önindító áramfelvétele (van 2 DC lakatfogónk), kicsit nagyobb 0-0,1A-nél az állófogyasztás, főként városban használják, ritkán használják, horgászautó amiben napközben szól a rádió, túl sűrű olajat használnak és tél van, nincs rendes kompresszió és tovább kell indítózni, vezetékek/saruk átmeneti ellenállása nagyobb a normálisnál, laza saruk (mer könnyebb levenni, jó van az úgy) stb. Ezek közül 2-3 együtt már üzemképtelenné teheti az akkut szép lassan.
Persze van, amikor nincs töltés egyáltalán, rossz az önindító, nem találják a garpapírt, nehezen indul a motor jó akkuval is, mert ki van keze lába és mégis tegyünk már valamit, mert ez így nem járja, most vettük az akkut és már rossz... Jelzem ingyen mérjük a garanciális ügyfelek járműveinek elektromos rendszerét, ha apróbb hiba van, meg is csináljuk.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Huhh, valamit nagyon félreérthettél. Nem volt szándékomban kioktatni, de nekem nem illettek a képbe azok az akkuk. Ennyi történt semmi több. Én sem most kezdtem, de továbbra is fenntartom a jogot arra, hogy tévedhetek. Ha így teszek, szóljatok. Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz K Norbi #1871 üzenetére
Hát, nem egészen. Mindenféle autóalkatrész, köztük akkuk is. Most éppen 2 fajtát tartunk készleten, és szoktunk még pár prémiumot rendelni. Inkább a normál mezítlábasra van igény és pénztárca, de nem rossz az ár/érték aránya és rendben van a garanciális ügyintézés is. De régebben megfordult már nálunk több gyártó terméke is. Hiba bármelyiknél előfordulhat, de ritkán. Bár volt már olyan gyártó, akit le kellett cserélnünk. Ha egy gyári hiba nem jön ki a beüzemelés után nagyon rövid idő alatt, hanem mondjuk 1,5 év múlva kezdi haldokolni, az szinte biztos, hogy nem gyári hiba.
Én azt mondanám, hogy ne olyan helyen vegyél, ahol papírszalvétát és pezsgőt is árulnak. Hanem olyan helyen, ahol tudnak tanácsot adni, mérni, szerelni és adnak mondjuk csereakkut a bevizsgálás idejére, mint mi, hogy addig se álljon az autó. Az sem árt, ha a gyártó elnézőbb a hibákkal szemben és nem dob vissza (ugyan túlnyomórészt jogosan) majd minden hibás, garanciás akkut azzal, hogy nem megfelelő üzemeltetés miatt nem érvényes a jótállás. Hosszú távon talán neki is jobban megéri, ha elnézőbb, persze nem minden áron.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Még mindig nem értem a kirohanásod. Az UPS akkukat másképpen töltik, más a felépítése is (nem annyira kémiailag, mint mechanikailag). A hőmérséklet pedig számít, hidegben feljebb lehet menni feszültségben, nem fog forrni az akku. Sok fesszabályzó ezt hidegben meg is teszi. Vagy megint félreértettelek?
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Huhh. Kicsit figyeltem az eseményeket, sajnos nem változott a meglátásom. Nem kioktatás, tényleg, de ha valakinek fura a habitusa itt a fórumon, akkor nem én vagyok az. Ha moderátor vagy itt, akkor nagyon sajnálom a topicot, ha nem, akkor felkérném, hogy regulázzon.
Nézzük tételesen:
Gondolom, a tirisztoros töltő kimenetére, terheletlenül ráakasztott valami műszert, 16,7V, nahát, csodálkozás. Csakhogy a tirisztoros, fázishasítós töltőknél ez természetes.
Nem, nem tirisztoros. Az általam ismert, manapság forgalomban levő töltők 99%-a nem tirisztoros, sajnos a régi orosz technikával elmúlt. Meg kell becsülni akinek még van. Hamarabb találkozol modern pwm töltőkkel. Az a 16,7V bizony sajnos simán előfordul az akkun mérve is.Ha megnézem a MACH 119 leírását, ez egy 9 / 12 A-os töltő, fajsúlyos felépítéséből sejthetően trafós / tirisztoros konstrukció.
Trafónak trafós, de csak 2 dióda van benne, sima egyenirányítás.Ugyanakkor manapság már minden ilyen töltőbe építenek végfeszültség-leállítást, főleg nagy áramon enélkül elképzelhetetlen a használhatóság. Laikus ráköti, magára hagyja, szétfőzné az akkut, ez nem megengedhető.
Sajnos ezzel sem értek egyet. Nem építenek ezekbe az alap kis 4-6-8A-es töltőkbe semmi elektronikát. Vagyis de, van az a 6A-es LED-es árammérős, abban van egy műveleti erősítő, meg néhány tranzisztor, ezzel váltották ki a sima analóg műszert. Az adott alkatrészekből és egy reléből megalkothatták volna az automatikus lekapcsolást, de nem tették, inkább világítson pár LED, az menő.
A tirisztorosak szerintem mind és a pwm-esek biztosan automaták és lekapcsolnak, vagy átváltanak kímélő csepptöltésre, a többi nem. Régebben ügyesek voltak, a trafó úgy volt megtekerve, hogy amikor feltöltődött az akku, akkor épp 14,4V volt rajta, lehetetlen volt túltölteni. Egy ideje ezek simán 16V fölé mennek, amikor már nem igazán folyik áram, ergó fel van töltve az akku. Figyelni kell és levenni, különben megindul a gázképződés.Amellett a leírás megemlíti, hogy egyes típusoknál ez a védelem kikapcsolható (pont erről beszéltem az orosz töltőmnél is), ami problémás akku "kiképzéséhez" lehet jó.
Igen, pl. a Forex-es szulfátlanítónál, vagy ha elfogadjuk kikapcsolásnak, akkor a hópihe állás a kis automata töltőknél. A többinél nem találkoztam vele.Ez a Mach119 leírás hibás. Sem feszültségkorlát, sem LED-ek nincsenek benne.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
És télen,a mínuszokban bizony kell a magasabb töltö feszültség az akkunak. És nem a bekapcsolt fogyasztók végett.
Ez egyszerűen butaság, és nem csak avégett, hogy a "töltőfeszültség" egy szó.
Nézd meg mondjuk ezt: Ólom-savas gépjárműakkuk töltési feszültsége a hőmérséklet függvényében Az első link, a közvetlent nem fogadja el a fórum motorja, mert szóközöket tartalmaz.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Tételesen leírtam, most éppen mikben tévedtél. Semmi személyes nem volt benne, csupán szakmai dolgok. Ezután sem szeretnék sem személyeskedni, sem mellébeszélni. Elképzelésem sincs, hogyan láttathatnánk veled azt, hogy hogyan beszélsz itt másokkal, miközben te kéred ezt ki magadnak feleslegesen.
"Szervizvállalkozás" üzemeltetőjeként találgatni lehet, de a helyreigazítást terelésnek, mellébeszélésnek nevezni nem okos dolog. Mindenki hibázhat.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #1931 üzenetére
Annyitól nem mehetett tönkre. A rekondícionáló, szulfátoldó töltők mind nagyobb végfeszültséggel töltenek, mint 14,4V. Persze ezt a megoldást nem szabad minden alkalommal elkövetni.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Nekem nem ment a linkelés, vagy %20-at rakott a szóköz helyett és azért nem volt elérhető, vagy ha kivettem, akkor sem. Köszönöm.
A link nem gépjárműakkukról szól, hanem ólom-savas akkukról általánosságban.
Hát igen, az ólom-savas akku azért az marad. Említik is benne a töltésnél a generátort is, mint olyat. Tehát szól a gépjármű akkukról is, amiről itt leginkább beszélgetünk.Nekem úgy tűnik, mintha többen elfelejtenék, hogy a gépjárműben fogyasztók is vannak, amik meghatározott feszültséget igényelnek. Ha túl sok, akkor kiégnek az izzók, illetve rövidül az életük és egyéb gondok lehetnek. Nyilván túl kevés sem lehet.
Nem hinném, én nem felejtettem el. Leginkább azok az autók emelik a feszültséget 14,4V fölé, ahol az ECU vezérli a generátort. Nem is sima mezítlábas ólomakkuk kellenek oda. Valamint tételezzük fel, hogy annak a mérnöknek is eszébe jutott megoldani ezt. Jellemzően ezek felső kategóriás autók, ahol inkább Xenon az izzó is, ott pedig elektronika szabályoz. Az akku külső töltésénél pedig, ha az autóban hagyod is, nem kapcsolsz közben se izzót, se mást. Az ECU sem megy tönkre 16V-tól. Ha pedig ki van véve, akkor ezek egyáltalán nem érdekesek.Muszáj vagyok erre is reagálni:
Ennyit ér a te linked is.
Mennyit? Mi is a gond a leírással? Az ólomsavas akkuk egy nagy halmaz, ennek egy részhalmaza a gépjármű indítóakku. Mit nem értesz? Keress már rá, hogy hány helyen lehet olvasni az akkuk hőmérséklet függőségéről! Linkelj te ide egy leírást arról amit állítasz! Nem véletlenül van minden esetben feltüntetve, hogy 20, vagy éppen 25C fokon értendő az adott érték.Az egy dolog, hogy hidegben csökken az akku kapacitása, de normális esetben ez csak annyi hátránnyal jár, hogy állóhelyzetben kevesebb ideig tud tárolni annyi töltést, ami a beindításhoz szükséges.
A kapacitás nem az indítóképesség jelzője, hanem az állandó kis fogyasztóké. Amire te gondolsz, az a hidegindító áram. Hidegben minden a sikeres indítás ellen dolgozik. Ledermedt motorolaj, szoros alkatrészek és egy lehűlt, csökkent leadási képességű akku. Ezért kell az 150-200% tartalék, amennyivel túlméretezik az autó akkuját az önindító áramfelvételéhez képest kedvező hőmérsékleten. Pl. 1,4-es benzines autók kb. 160-180A-t vesznek fel rövid időre, ezért 360-420A indítóáramú akkut raknak bele.Más dolog, amikor télen több fogyasztó üzemel, lámpák, ablaktörlő, ablakfűtés, fűtőmotor, ülésfűtés, akármi, emiatt kevesebb töltés jut az akkura. Főleg, amikor gyenge a beépített generátor, és nem bírja tartani még a 13,8 V feszültséget sem (az akku sarkain értve).
Ilyenkor a feszültségszabályzó hiába kapcsolja rá a maximális gerjesztést a forgórészre, a sok terhelés miatt mégis kevés a leadott feszültség, mert a gyártó spórolt a generátor méretezésénél.
Ha ilyen fenn áll, akkor az hibás eszköz, mérnök ilyet nem tervez. Mondanál egy konkrét típust? 60-80A-esek kisebb generátorok is, egy jó generátor tartja a feszültségét, ha nem, akkor meg kell javíttatni.Egyébként tökéletesen elegendő a 13,8 V töltőfeszültség ahhoz, hogy másnap beinduljon az autó, sőt több nap után is, télen is. Ha jó állapotban van az akku, illetve nem szívja le a riasztó stb.
Elegendő, de a minimum. Mivel kevesebb, ezért lassabban tölti az akkut, ha nem jár eleget vele a vezetője, akkor nagyobb esélye van, hogy nem tölti fel rendesen. Nyáron nem gond, de a téli hónapokban könnyen mínuszba fordul az energiamérleg.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Ha tisztában vagy valamivel, akkor annak megfelelően írd le, másképp nem derül ki, hogy csak elírtad. A fórumon levő válaszok nem privát üzenetek, a fórumozóknak is szólnak. Ha azt írod fesz., azt felismerem, mint szakmai szleng, rövidítés. Ha kapacitást írsz, az nem hidegindítóáram. Írj tárolt energiát, akkor nem értem félre én sem és más sem. Kapacitás Ah (C/20 20h), hidegindítóáram A (EN, DIN, JIS, SAE, stb...) Egyébként értem ami írtál, valóban előfordulhat, hogy nem indul az autó "egy idő után", de mennyi után? Normál körülmények között ennek nem szabadna gondot okoznia, néhány nap állás semmi ilyet nem okoz. Hamarabb lesz indítási probléma a városi rövid távokból a sok indítózással. A 13,8V jó nyáron kánikulában, de nem az igazi télen. Se az alultöltöttség nem jó (főleg télen), se a túltöltés. Azért a gyártók többsége 14V-ra, vagy kicsit többre lövi be a generátort. Persze nagyon sok függ az üzemeltetéstől, enélkül megmondani, hogy melyik a jobb nehéz.
Az ECU-s résznél, most már azt kell mondjam vagy nem látod az idegtől amit írtam, vagy minden mindegy alapon rossz részt idézel.
Ezzel kezdtem: Leginkább azok az autók emelik a feszültséget 14,4V fölé, ahol az ECU vezérli a generátort. Nem is sima mezítlábas ólomakkuk kellenek oda. Valamint tételezzük fel, hogy annak a mérnöknek is eszébe jutott megoldani ezt. Jellemzően ezek felső kategóriás autók, ahol inkább Xenon az izzó is, ott pedig elektronika szabályoz.Részemről amennyire lehet ignorállak, de nem megyek el szó nélkül amellett, ha téves infó jelenik meg. Ez egy fórum, ahol igyekeznünk kell csak valós és félre nem érthető infót hagyni magunk után. Mint írtam én kérek mindenkit, hogy ha tévedek javítsa. De ne kezdje a "terelés és mellébeszélés" szöveget, csak tényeket. Nem hivatkozok a beosztásomra, pozíciómra a válaszok megkérdőjelezhetőségét "bizonyítva", mindenki tévedhet, én is szoktam.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz nootropil #1952 üzenetére
Nagyon úgy néz ki, hogy 60Ah 520A. PE1T
A 12,8V valószínűleg azért van, mert nincs szükség töltésre és lekapcsolta az ECU, mert ha nem lenne egyáltalán, akkor nem lenne nyugalmi 12,6V-os feszültséged, ami jó. Ellenben az előző hozzászólás 12,2V-jával.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Természetesen van némi összefüggés a kapacitás és az indítóáram között. Pl. a 45Ah-s akkuk általában 360A EN képességgel rendelkeznek. De ez változhat, a lemezekkel variálhatnak a gyártók. Épp erről beszélt nekünk egyikük tavaly, hogy el fognak tolódni az arányok. Az indítóáram nem annyira fontos, inkább a kapacitásra kell gyúrniuk, mert egyre több elektronika van az autókban, amiből sok megy legalább időszakosan álló járműnél is. Sokszor találkozunk olyan akkuval, ami indítóáramra még egész tűrhetőnek látszik, de a kapacitásteszten hamar vége van, a 20h töredékét sem tudja.
És igen, ha befér mi is szoktuk javasolni az egyel nagyobb akku vásárlását cserekor.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #2048 üzenetére
Valamit elnézett, azért 10-11V közé le szokás esnie a feszültségnek. A digitális multiméterek korlátozottan alkalmasak ilyen mérésre, lehet, hogy épp 2 frissítés között lenne a csúcsérték.
Az indítózás alatti feszültség azért beszédes. Nem is beszélve róla, hogy az indítóáram ehhez van kötve...adott hőmérsékleten, adott árammal terhelve, adott ideig nem eshet a feszültség adott érték alá, ez jellemzően 8-9V, -20-30fok, stb...Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Vitatja most, is, sőt többen is, sőt hivatkozást is küldtek róla, csak valaki nem akarja elhinni. Pedig a Föld is valószínű gömbölyű, nem lapos, bár még nem láttam. A legtöbb kémiai reakció "mikéntjét" befolyásolja a hőmérséklet, ennyi még rémlik kémiából.
A 14,4V fölötti töltés (tételezzük fel a standard 25C fokot) nem csak a durranógáz keletkezése miatt veszélyes, hanem azért is, mert a buborékok keletkezése kis "robbanásokkal" jár és rongálja az ólommassza felületét, ez pedig nem használ. Annál jobb, minél jobban és hosszabban egyben marad az egész felület.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Azért az durva, hogy pont olyan valaki fenyegetőzik moderátori feljelentéssel, akinek visszább kellene vennie. Minden személyeskedés nélkül. Esetleg érdemes lenne megnézetned ezeket a hozzászólásokat pár nem elfogult és értelmes emberrel, hogy mi jön le nekik belőle... Ne vedd ezt támadásnak, nem mindig az a barátod, aki mindenben feltétel nélkül igazat ad neked, mert esetleg látja, hogy egyébként parttalan vitába keveredik veled. Csak hagyd meg a lehetőségét, hogy te is hibázhatsz, néha, mint mi.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Beindul az autó 13,6 V-on tartott akkuval, vagy beindul? Nyári melegek dacára kibír 10 évet is ilyen fix feszültségszabályzóval, vagy kibír 15 évet is?
Ez a kérdés így nem túl szakmai. A töltés milyensége nem csak a töltőfeszültségtől függ, hanem az akku töltöttségétől, bár te nem hiszel benne és ezt hangoztatod is hibásan a hőmérséklettől, az eltelt időtől, stb.
Szóval, hogy mennyire töltődik fel az akkud 13,6V-tól az eléggé eseti. Egy autóban ráadásul fogyasztás is van, nem úgy, mint egy külső töltésnél. Kibírt 10 évet? Az nagyon jó és ritka kivétel, lehet neki örülni.Ajánlásokat mutatsz, de mi köze ennek a házilagos töltés kérdéséhez? Minek bonyolítani, ami egyszerű?
Kategórikusan kijelentetted, hogy a teljes töltöttség feszültségszintjéhez nincs köze a hőmérsékletnek, ez nem igaz. Az, hogy házilag töltesz, vagy nem nem érdekli az akkut, nem kell kézműves pártinak lennie. Ha idézhetném egy tanult, magas beosztású ismerősöm, akkor most terelsz.Aki szerint arról lehet felismerni a szakembert, hogy "feszt" ír feszültség helyett, szakmai szlenget használ, azóta is ezen röhögök... Írod ezt nekem, aki utálom a primitív rövidítéseket, ostoba szlenget, a szakembert ugyan felismerem félszavakból, csak épp tudás alapon, nem szlengből.
Nézzük a tényeket. Kapacitást írtál az indítási képességgel kapcsolatban, amihez inkább az indítóáramnak van köze. Erre írtam, amikor kikérted magadnak a kioktatást, hogy inkább elviselném szakmainak a "fesz" rövidítést, mint ezt a keverést. Azt, hogy erről ismerni fel a szakembert nem mondtam. Inkább írnék olyat, hogy nem arról, hogy szervizt vezet. De legalábbis valószínűleg nincs kapcsolatod a fogyasztókkal, vásárlókkal, mert sok lenne konfliktus és kevés a bevétel.Miből gondolod, hogy felzaklattál? Mert részletesen fogalmazok? Így szoktam, más témákban is. Vannak ilyen precíz emberek, én kérek elnézést...
Ezt már tényleg ne, ezt te sem hiszed el, ugye? Vagy tényleg van önértékelési problémád, vagy direkt keresed a konfliktust és ezért beszélsz néha butaságokat, majd meg is dicséred magad, hogy jobban meglepődjünk. Nagyon, nagyon unalmas és fárasztó.Nem kötelező hülyéktől akkut vásárolni, abban a pillanatban otthagyom és máshol veszem meg.
Még mindig azt érzem, hogy értelmetlen az egész rugózás, felesleges műbalhé, még mindig nem erről szól a topik, hanem hálózati töltő(k)ről, meg amit már nem is ismételnék.
Pozíciódból adódóan (már kezdek kételkedni benne) kellett már találkoznod akkumulátor jótállási jeggyel. Zömében az elvárt töltési feszültség 13,8-14,4V között mozog. Amennyiben nem esik ezen belül, akkor garanciát kizáró ok. Nem hinném, hogy te aki mindent kikér magának lehülyézhetsz egy hozzászólás alapján egy üzletet, akik betartatják a szabályokat.Még egyszer kérnélek, hogy beszélj valakivel magad körül, hátha segítenek a jó útra tévedni!
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Legalább olvasd el, amit belinkelsz. Az egyik, hogy itt is 13,8V a minimum, nem az ajánlott, hanem a minimum töltőfeszültség. Mivel az egész tartomány 0,6V (13,8-14,4), az a 0,2V bizony hiányozhat.
A másik pedig, hogy a táblázatban is írják, ezek az értékek 25C fokon értendőek. Még itt is visszaköszön a hőmérséklet befolyásoló képessége, amiről te nem akarsz hallani. Persze azért hozzáteszed, hogy nyáron meg sok lesz.Magasabb töltés nagyon jó, nyári melegben fokozottabb igénybevételnek teszi ki az akkut, pár év után lehet újat venni.
Ha fix a töltőfeszültség, akkor a te esetedben a 13,6V kevés télen (káros szulfátosodás a nem teljesen feltöltött akkuban), viszont jó nyáron kánikulában (2 hónap). Talán ezért jobb, ha van hőmérséklettől függő szabályzás.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Minden érték függ a hőmérséklettől, a nyugalmi feszültség, a teljes feltöltés feszültsége, a gázképződés feszültsége és a fagyáspont feszültsége is. Nem lehet kiragadni egyet, és a többit figyelmen kívül hagyni. Az előzőleg linkelt dokumentumokban is benne van a töltőfeszültség szükséges kompenzációja a hőmérséklet változása esetén. Egyébként manapság sokkal gyakoribb a Ca, vagy Ca-Ca technológia, ami épp az elektrolit benntartását segíti az edényzetben (valamint csökkenti az önkisülés mértékét). Ezért is lehet, hogy az autók töltése inkább 14V-14,4V-on van télen-nyáron, biztosabban feltöltődik, a többit a Ca elintézi.
Ha neked elég a 13,6V, hát elég. Az viszont valószínűtlen, hogy az összes autógyártó/akkugyártó/töltőgyártó téved és mind azért javasol/gyárt/állít be 14,2-14,4V küszöbértékű töltést, mert nem értenek hozzá, vagy érdekeltek az akkuk mihamarabbi tönkremenetelében.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Sziasztok!
Ha véletlenül egy HB-5A12 nevű töltővel találkoztok, akkor tudjatok róla, hogy nincs csepptöltés, vagy más néven szinten tartó töltés funkciója. A magyar nyelvű leírás nem írja, de az angol nyelvűben benne van, hogy amint elérte a feszültség korlátot (autó, ill, motor állásban 14,4V, téli üzemmódban 14,8V) lekapcsol, jelzi, hogy fel van töltve, és semekkora áram nem folyik. Leellenőrizve, így van valóban. Arról nem szól a fáma, hogy valamilyen szint alatt visszakapcsol-e, a mérések azt igazolják, hogy nem. Így ez a töltő nálam a nem javasolt kategóriába esett. Hasonlít a kis 3A körüli Ctek töltőre, ellenben ott van csepptöltés.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz kuruc01 #2818 üzenetére
A szivargyújtó csatlakozó a töltőn elég érdekes és eléggé felesleges. A mai autóknál már nincs a szivargyújtón feszültség gyújtás nélkül. Tehát hiába dugod rá. Gyújtással akkut tölteni meg nem túl jó.
A csatlakozó amit láthattál az egy spec, reteszes, vízmentes cucc. Arra való, hogyha rendszeresen töltöd az akkut, akkor a hozzá adott szemes ellendarabot rácsavarozod a sarukra, így nem kell csipeszelni, csak rádugod a töltőt. Nem tudod fordítva rácsíptetni, nem esik le, stb. Ha meg normál módon akarod használni, akkor rádugod a csipeszes ellendarabot.
Ráadásul ebből a szemes csatlakozósból létezik egy 3 LED-es feszültségjelzős változat is.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz kuruc01 #2829 üzenetére
Szép árak vannak. Nem láttam még ezeket, de továbbra sem értem, mire lehet jó. A dugóval való töltés a gyújtás miatt kilőve, minimális számú régebbi autónál megy anélkül. Vagy esetleg egy utólag beépített fix aljzatnál, de akkor meg ott van helyette a hozzá adott szemes csatlakozó. Az aljzatnak meg akkor van értelme, ha lenne egy tápegység módja a készüléknek, pl. CTEK MXS10, vagy Carstel 12V-24V-25A-12,5A 01.80.250. Az MXS5.0-nál pont nincs ilyen, ha jól tudom.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz HagaNRG #2838 üzenetére
5490, inkább 5500Ft az. Vettünk belőle, tetszik. A 3,8A-es töltőáram inkább 4,2, a 3A-es pedig olyan 3,3A. Első pár próbánál engem is megviccelt az itt már sokszor leírt "felszalad, majd vége", de aztán többet nem csinálta ugyanazon az akkun sem. Van próbálni való bőven, van egy több éves akkukat magába foglaló csere készletünk és egy leadott hibás akku adag is. 0V-os, szakadt akkunál el sem indul. Az LCD kijelző töltés közben 0.2V-al kevesebbet mutat, egyébként egész pontos. Valószínűleg a PWM miatt az átlagolás ezt hozza, de simán belefér. Ennyi pénzért ajándék.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Gyakorlatilag ma már nehezen tudsz venni nem gondozásmentes akkut. Bár itt is van szójáték, karbantartás mentes-gondozásmentes, vagy jótállás-garancia-szavatosság, mindnek van köze egymáshoz, néha egyezik, néha nem...
A JÁSZ pl. eddig is gondozásmentes volt (Ca-Ca), de kitekerhető kupakok voltak a matrica alatt. Most már roncsolás mentesen nem bontható, és van szemes változat is. Van ahol egy teljes hosszban végigérő műanyag lapot lehet felpattintani és alatta vannak a dugók. Aztán vannak az ultrahanggal lehegesztett tetejűek, ezeket megint nem lehet nyitni, ilyen volt évekkel ezelőtt a Global akku.
Írtam már, hogy megtaláltam a műhelyben a Resurs-1 töltőmet?Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz K Norbi #3038 üzenetére
Resurs-1? Az milyen töltő?
Békebeli orosz!
Állítható áram, max. 10A, ami igazi! Valamint feszültségkorlát, a végén leáll, csepptöltés nincs. Jó nehéz, hiperszil magos trafóval, bika fémtokos diódákkal és tirisztorokkal. Én is most találkoztam a kistestvérével, B31-5A, ez 5A-es tirisztoros, de nem áll le.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Igen, olvastam erről a TL494-es változatról. Túl van bonyolítva nagyjából feleslegesen.
(#3039) topyjo A Lidl-ösből most vettek a környezetemben 7-et, senki nem szólt, hogy ilyennel találkozott volna. 14,4, ill. 14,7V a lekapcsolási szint, ahogy írják. Vidd vissza!
CAR BATTERY CHARGER ULGD 3.8 A1 IAN 102626Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Harkovz #3054 üzenetére
Hátul át lehet "jumperelni" és akkor nincs semmilyen védelem, csak a biztosíték, ha az meg szeg darab, akkor gond lesz. Kár érte, de ne herdáld el, beszerezhetőek az alkatrészek.
Mielőtt bárki magára venné, a többség tájékoztatása érdekében, a legtöbb autó gyári szivargyújtó csatlakozója csak gyújtás alatt működik. Ezeket a járműveket így tölteni nem lehetne csak gyújtással, azt meg nem javaslom. Utólagosan kiépített szivargyújtó aljzattal működhet a dolog.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #3090 üzenetére
Olyan akku hiba nem igazán van, ahol 2 hét alatt 4V-os lesz. Azt valami lemerítette. Ha egy cella zárlatos, akkor 10,xV, ha esetleg kettő (fehér holló) akkor 8,xV, ha 11V körül, akkor merült, ha 0V, akkor szakadt. Minden más esetben mélykisütött, valami lemerítette. Ahhoz, hogy így lemerüljön magától, jóval hosszabb idő kellene. Esetleg olyan lehet még, hogy nem teljesen szakad meg, ilyenkor terhelés nélkül (multiméter) mérhető a teljes feszültség, de terheléstől függően igen hamar leesik, az, hogy mennyire ettől függ.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Láttátok a Penny újságot? 5490-ért LCD kijelzős automata töltő...ismeretlen, legalábbis nekem.
Üdv Inhouse
-
-
Inhouse
őstag
válasz ddsteel #3154 üzenetére
Itt már írtam...
Ez a Pennys Cartrend DP4000-es -20 és +40C fok között üzemképes. Alkatrészek alsó hőfoktűréséről nem nagyon van infó, csak a felsőről. Milyen alkatrészek lehetnek benne, amitől ez mehet -20-ban, a Lidl-s meg nem mehet csak 0-tól? Költői kérdés...[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz ddsteel #3162 üzenetére
Ha láttad, akkor miért kérdezted, hogy mennyibe került, hiszen ott írtam korábban...
Jó az csepptöltésnek, semmi gond.
A használatit is linkeltem már a Lidl-s LCD-s Ultimate Speed töltőhöz itt.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz K Norbi #3178 üzenetére
Ha a töltőnek rendben vannak a biztosítékai, akkor nagyjából egy módot tudok elképzelni a zárlatra, ami tüzet okoz. Konkrét tapasztalattal, hagyományos (nem automata, kapcsoló üzemű) töltőt hoztak be, hogy majdnem felgyújtotta a garázst. A csipeszektől a töltőig a vezeték szigetelése elolvadva, a csipeszek is eldeformálódva. A töltő konstrukció hibás, a vezetékek alul vannak kivezetve, de a lába kicsi, így a vezeték nagyon kis ívben görbül. Idővel törik és a hibás szigetelésnél találkozik a + és a - vezeték. Ezzel nincs is gond, amíg nem csíptetik rá az akkura, mert a töltő áramkorlátozó hőkioldója teszi a dolgát. Viszont az akkunál van áram rendesen, korlátozó ilyenkor nincs a körben, amíg el nem ég a viszonylag vékony vezeték, az izzik, amihez hozzáér kigyújthatja. Mondjuk azért ezt elég hamar észre lehet venni, ha a zárlat már fix. De itt pl. állította az illető, hogy amikor rárakta, még semmi nem történt, otthagyta. Arra ment vissza, hogy valami füstöl, büdös. A csupasz, szigeteletlen erek később kerülhettek zárlatba.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Sanyo77 #3270 üzenetére
Kipróbálta a dugasztápot, nem megy soha feljebb a megengedett feszültségnél, sosem tud kárt okozni. Egy ekkora dugasztáp nem tud tönkretenni egy autó akkumulátort. Ne ijedjetek meg ennyire, az autók elektronikáiban van azért védelem a túlfeszültség ellen, nem bolondbiztos, de 16V-on még nem lesz semmi bajuk.
A szivargyújtós töltéssel kapcsolatban felhívnám, megint a figyelmet, hogy többségében ez a gyári aljzattal nem járható út.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz K Norbi #3277 üzenetére
Nem tudom az összes autóról kijelenteni, de az autóelektronika gyártók is számolnak ezzel. A fedélzeti elektronika táp bemenetei is feszültségkorlát védelemmel kezdődnek. A 16V annyira közel van a 14,4, vagy újabban 14,8-15,2V töltési feszültséghez, hogy gyakorlatilag az még üzemi tartomány.
A szivargyújtó aljzat és dugó meg nem éppen a legjobb találmány. Ekkora gány érintkezésű csatlakozót keveset hord a hátán a föld. Talán, ha kettő fajta megoldást láttam a rögzítésre, a többi vagy érintkezik rendesen, vagy inkább nem, a rázkódás meg csak ront a helyzeten. Még a méretezés is nehezen sikerül, akár mm különbség is lehet autónként. Erre az egészre rátesznek egy lapáttal a kínai technika elnagyolásai manapság. Nézzetek meg egy autós boltban szivargyújtó elosztókat! Miket mernétek rákötni? A rossz érintkezés miatt elkezd melegedni, megolvad, még kevésbé érintkezik, még jobban olvad...a végén egy amorf gumó az egész.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #3308 üzenetére
Nekünk DHC BT301 és BT101 van. Évek óta használjuk őket, van tapasztalat. A műszer által mért eredményt nem szabad magában biztosra venni. A feszültséget már minimális terheléssel méri, tehát ha rácsíptetve rögtön esik a feszültség, akkor ott nagyon nem jó valami. A mérés ezeknél (mindegy melyik, a BOSCH BAT 121, Midtronics, stb.) ugyanúgy tajlik, rákapcsol egy fet egy terhelő ellenállást néhány másodperc alatt párszor, és a feszültségesésből a bele írt program az etalon értékekhez viszonyítva kiszámol valamit. Ha azt mondja rossz, akkor valószínűleg az, ha jónak mondja, attól még lehet rossz. Sokszor járunk úgy, hogy a jónak ítélt akkut megvillázva a feszültsége esik, de olyan is, hogy ezt csak a harmadik alkalommal teszi. Ettől függetlenül hasznos műszerek, főleg egy nagykerben, szervizben, ahol pl. a BT301 tud nyomtatni is.
Azt tudni kell, hogy minden gyártónak más elképzelése van a jó akkuról, míg a BT301 80% alatt rossznak ítéli, a BAT121 ezt még 70% alatt sem mindig teszi, nem is értettem, miért. Sokszor a mért értékben is van eltérés. Ezeket azért tudom összehasonlítani, mert a gyártónál a Bosch van, és szoktunk kapni kinyomtatott mérést tőlük.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #3314 üzenetére
Sajnos, ha a vezetékezés vékonyka, vagy van rossz kötés, akkor a terhelés függvényében nem az akkufeszültség lesz a műszeren. Küzdök ezzel a Thalia-mban is, a szivargyújtóba rakott műszer erős terhelésnél (világítás, ventilátor, hátsó ablak fűtés, féklámpa) akár 12,9V-ig is lemegy, közben az akkun 13,8V-nál nem megy lejjebb. Más kérdés, hogy közben a generátoron 14,4V van, van egy másik kontakt hibám az önindítónál is (akku plusz->önindító->generátor), alá kéne feküdni és megcsinálni rendesen, de most nem akaródzik. A belső ellenállást a mi műszereink nem mérnek, ebből nincs tapasztalatom.
Egy 15Ah-s akkunak elég sok a C/2 töltésnek, de valóban a helyén a generátornál sincs áramkorlát...Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz numera007 #3335 üzenetére
Az ebay-es képen van mellette egy USB csatlakozó. Át lehet küldeni az adatokat PC-re?
Kerestem volna hozzá leírást, de a gyártó is letagadja az oldalán, csak a 100 és 300 típusok vannak fenn.
De már a 100-as is többet tud elvileg, mint a DHC BT301 és 8-10-szer kevesebbe kerül. Elképesztő...Üdv Inhouse
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Nők, nőügyek (18+)
- Formula-1
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
- Eredeti - Apple USB-C kábellel és Magsafe 2 - minden típus - macbook töltő - garancia
- Macbook Pro 16" - 2020 gyártás, i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2019, 8 mag i9, 32/512 GB, 4GB Radeon, 90 ciklus, garancia, doboz, szürke (65)
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 99%, garancia, doboz, szürke