- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
Sziasztok!
Van egy feltehetően többszörösen mélykisütött ( nyugalmi áram 620 mA autó miatt) Exide premium 77 Ah akkum. Még működik, de érezhetően gyengébb, mint egy 4 éves Electric Power, annak ellenére, hogy csak pár hónapot szolgált az Exide.
Érdemes-e CTEK 5.0, vagy Optimate 6 töltőt vennem, hogy regeneráljak, javítsak rajta?
Vagy inkább hagyjam a fenébe és majd ha kb jövő télen megadja magát, akkor vegyek egy új akkut.
Aldis-Lidlis töltőm van, tás ez az XS valami.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz agyarka #3104 üzenetére
A 620 mA miatt egyenlőre nem használjuk az autót, akku ki van véve, csepptöltőn van.
Az akkau DHC 500A2 terhelő vilával tesztelve. nem volt őszinte a mosolyom, amikor 380A -el megterhelve 10 V alá kúszott és folyamatosan csökkent a feszültsége.
Ha jól értelek, ezen állapoton nem tudna javítani a CTEK sem. Fizu után meglátjuk, még rágódom rajta.
Az Aldis töltőt csepptöltésre használom egyébként.
Ha csak simán töltöm-merítem pár amperrel, akkor várható javulás, vagy azzal sem érdemes nyűglődni?
Az új akku még a harmadik 15 sec-es terhelésre is megtartja a 10,5 V-ot. A használtabbak is csak inkább a második, esetleg harmadik mérésre kezdenek folyamatos feszültséget ejteni. Ebből gondolom, hogy az az Exide lassan kuka...
-
csiga8
senior tag
válasz agyarka #3113 üzenetére
Ez így nagyon korrekt válasz, köszönöm szépen!!
Amin azért csodálkozom, hogy a Ctek nem impulzus töltő. Én azt hittem, már a Aldis-Lidlis töltők is azok.
Emiatt jobban tetszene az Optimate, de az ára nagyon sok. Legolcsóbban a 33.000 Ft-ért láttam magánkézből.
Ha jól tudom az Imax B6 is meg a Voltcraft IPC-1 is impulzusos, tán azért is vettem őket anno.
Nekünk 4 db dízel autónk van a családban 72-77 Ah akkukkal. 1 kivételével az összes Exide akku és zárt. Tán abból nem forralna ki semmit a Ctek.
Te melyiket vennéd?
-
csiga8
senior tag
válasz agyarka #3120 üzenetére
Egész komolyan fel vagy szerelve!
A túlmerített ( mélykisütött) Exide premiumon segítene a szulfátalanítás? Igyekeztem utánanézni, és azt találtam, hogy ez nem kalciumos, nem AGM, hanem tasakszeparátoros. Bár azt is olvastam, hogy visszafordíthatatlanul károsodik, max 10 mélykisütést bír ki a mostani akkuk, és ilyenkor egyből harmadolódik az élettartamuk.
Terhelővillával terhelve a feszültsége nem áll be egy fixre, hanem szép lassan csökken, nagyjából úgy viselkedik, mint egy öreg akku.
-
csiga8
senior tag
A mélykisütött Exide premium akkut ( kárt már nem tehetek benne, gondoltam tesztelgetek) terhelő villával, (10-20 percenként terheltem) meg rákapcsolt izzóval lesütöttem 12-12,1 V környékére.
Ultimate speed töltővel hópihés módban feltöltöttem, majd merítésnél feltűnt, hogy ha a 380 A-t nem is , de 320-340 A terelésre fesz. esés nélkül tartja 10,4 V-ot +12 C fokon.
Nosza próbáljuk ki az új autoxs töltőt, szintén hópihe módban, a full tötés után egy battery tender nevű 4 kivezetésés, ( vagy 5-6 éve vettem egy felszámolás alatt lévő akkustól) 1,25A-es csepptöltőm hagytam egy fél napot.
Éjszára leszedtem róla a csepptöltőt, reggel 13,3V a feszültsége. Referenciaként a zsír új Exide ott van mellette, amiről szintén leszedtem éjszakára a csepptöltőt, az 12,78 V lett reggelre.
A töltögetések előtt autóban tesztelve mindkettő akku. A zsír új hallhatóan jobban tekert és a 380 A terhelésre 10,6 V-ig esett vissza a feszültsége, tehát ő biztosan jó.
Van ennek a magas feszültségnek valami magyarázata, vagy végleg sikerült gallyra vágnom az akkut?
Esetleg javítottam rajta? -
csiga8
senior tag
Az új akku is csak addig volt az autóban, míg kipróbáltam.
A csepptöltés és mérés idejében mindkettő a pincében +12 C-on volt. Az autóban (most) nincs akku.Magyarán elképzelhető, hogy nagyobb gond nélkül elviselte. Találtam a neten olyan grafikont, mely szerint a mélykisütött akku élettartam a tervezett 1000 ciklus helyett kb 300 lesz. Ez valós lehet?
Lehet, hogy most jó, de harmadával hamarabb "letérdel"?
-
csiga8
senior tag
A ( használtan vett) Passatból ezt az akkut szedtem ki:
Ez AGM lenne? A kupakokat leszedve elkezdtem feltölteni deszt vízzel. Az első 50 ml után ( töltés-merítés) mérhetően jobb lett, aztán mégegyszer 50 ml, igaz már picit a cellák felett van, de egészen jó lett.
A kezdeti 380 A terhelésre 10 V alá eső akkuból most a 10,4 V-ot tartja kinn a szabadban ( -5 C ) 2 mérésig erejéig. ( 15 mp mérések).
Őt is az autoxs töltővel cseszegetem hópihe módban. ( tölt-merít) Kárt ebben sem tudok tenni, kíváncsiságból tesztelem, de még a végén lesz belőle valami.
-
csiga8
senior tag
Érdeklődnék a hozzáértőktől a következő ügyében:
B7 Passat gyári, AGM akkuja helyett kapott nemrég egy Exide premiumot. ( 77 Ah, 760 A)
Érdekességképp mértem töltő feszültséget menet közben és egy idő után 14,8V-ra áll be.
Nem sok ez egy kicsit? Vegyek bele AGM akkut a magasabb töltő fesz. miatt?
A premium Exide bírná? OBD-n keresztül VCDS-el lehet állítani az akku típust?
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz K Norbi #3232 üzenetére
Nincs régóta benne, azután lett cserélve, hogy voltak a nagyon nagy mínuszok.
Nem ez, de egy ilyen volt benne:
Itt írtam róla, akkor még nem tudtam biztosan, milyen akku
Illetve akku csere után mértem én töltő feszültséget, ( álló helyben) de az 14,2-14,3 körüli volt emlékeim szerint még pörgetve is.
Néhány km után kezd el emelkedni a töltő fesz. Kíváncsiságból mértem menet közben is és kezdett gyanús lenni számomra. ( Onnantól viszont tartja a 14,7-14,8 V-ot. )
Visszatanítható egyszerű akkura, vagy csak AGM akkut tehetek bele?
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Igen, oka van, mert start-stoppos az autó. Igaz nem használjuk ezt az opciót, de van.
Egyszerű reggel beindít, melóba mész, este hazajössz üzemmód. Oda jó ( lenne) az olcsóbb akku is.
Ami viszont biztos, hogy az AGM-es tényleg "nagyobbat rúg", azaz erősebben indít. Nincs rá szükség, a 2.0 CRTD a -19.5 C fokban is kb 1 főtengely fordulatra indult.
Attól tartok nem lesz nem AGM-es software a menüben, de holnap megnézem.
Bogarászom ezt az akku témát, -nekem - érdekesség amit találtam:
"Mivel a vegyi folyamatok hőmérséklet függőek, némi feszültségkompenzációra lehet szükség, ha a töltési hőmérséklet eltér a normálistól (25°C). A kompenzálás mértéke 2,8-3,3 mV/°C tartományon belül szokott lenni. Ez annyit jelent, hogy például -1,1 °C esetén egy elárasztott akkumulátor töltéséhez 15,2 V feszültség szükséges. Ezt akkor is figyelembe kell venni, ha tárolás során cséptöltéssel kondicionáljuk az akkumulátorokat."
Ha nem is hőmérséklet függő a töltés, a hideg miatt - bízom benne - nem tett kárt az akkuban a magasabb töltési feszültség.
Lehet holnap inkább veszünk bele egy AGM-es akkut, azt a gond letudva. Vagy csak én gondolom? Akkor is VCDS-el át kell állítsam az akku típusát ( márkáját)?
Szinte ugyanazok:
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Érdekességképp, ilyet találtam:
"Mivel a vegyi folyamatok hőmérséklet függőek, némi feszültségkompenzációra lehet szükség, ha a töltési hőmérséklet eltér a normálistól (25°C). A kompenzálás mértéke 2,8-3,3 mV/°C tartományon belül szokott lenni. Ez annyit jelent, hogy például -1,1 °C esetén egy elárasztott akkumulátor töltéséhez 15,2 V feszültség szükséges. Ezt akkor is figyelembe kell venni, ha tárolás során cseptöltéssel kondicionáljuk az akkumulátorokat."
-
csiga8
senior tag
Ezek a holmik azért nem filléres dolgok, feltételezem nem hobbiból tartod őket.
Ami piszkálja a fantáziám és megkérdezném:
-Van-e értelme egy szulfátoldónak, mennyiből mennyi akkut mentesz meg vele, mikor megmenthetők, mikor nem?
- Az a töltő egész komoly, elvileg az is "tudja" a szulfátalanítást. Emellé van-e értelme szulfátalanítónak?
A töltő szulfátalanító hatása ér-e valamit? Mondjuk összehasonlításképp egy szulfátoldóhoz képest milyen?- A kapacitásmérőnek mennyire van értelme? Az indítóáram - nálam legalábbis - a lényeg. Az extrém eseteket leszámítva nem látom értelmét. Paraszti módszerrel mérek, ( itthonra elmegy) 2 db fényszóróégővel. ( 8A)
Terhelten nem engedem 11,5 V alá, terheletlenül visszamegy a feszültség 12,1 V környékére. Nagyjából ez az idő lehet kétharmada a tartalék kapicitásnak. Tovább nem sütöm az akkut, annyira azért nem szeretik azt.
-
csiga8
senior tag
válasz agyarka #3297 üzenetére
Köszönöm a választ.
Igazából hegefe fórumtárs válaszára lettem volna kíváncsi.
OFF a dolog, lehet nincs is igazam, de nekem a következő jött le, ha igazat ír:
Ezekhez a holmikhoz egy egész járműflottára van szükség, hogy megérje megvenni és használni otthoni viszonyok között.
Feltehetően céges gépek ezek. A témához jól és összeszedetten ír, a gépei Forexesek. Nem tartom lehetetlennek, hogy Forex alkalmazott.
Ha Forexes, akkor némi ismerettel és tapasztalattal bír, de nem láttam, hogy írta volna.
Egy átlagos autóst leginkább a gazdaságosság érdekel.
Pl: megéri-e Aldis töltőt vennem, mit nyerek vele mennyiért, vagy érdemes inkább egy Cteket venni négyszeresen áron, mert X év múlva visszahozza az árát, mert az Aldistól annyival jobb, hogy az Aldishoz képest ad az akkunak +20-30% életet.
Aztán itt a szulfátalanító, amit magánembernek nem érdemes megvenni, de a cégek sem vállalnak vele munkát, mert sokáig tart vele a meló. Így nem is igazán van létjogosultsága.
Ha tudja a szulfátalanítást a töltő, akkor minek a szulfátalanító, vagy mégsem tudja a töltő?
A kapacitásmérés mint olyan - ilyen áron - inkább csak a garis ügyek rendezéséhez jó, az autósokat az indítási képesség ( áram) érdekli leginkább.
Bocsánat, hogy egyszerű, de szerintem életszerű vagyok.
-
csiga8
senior tag
Nem tudom mennyire jók ezek az elektronikus teszterek, én a terhelővillának jobban hiszek.
Autó akkukhoz ez nagyon karcsú:
[DHC-60113] 125 A-el
Gyakorlatilag nem, vagy alig látni különbséget az új és a többéves akksi között.
Ez már kimutatja: DHC-500A2
Minél idősebb az akku, annál nagyobb a feszültség esés, illetve kettő, három mérés után az új még mindig stabilan tartja a feszültséget, a minél használtabb annál inkább engedi vissza akár már az első ( 15 mp-es etapok), vagy későbbi mérésnél.
Ez a valóságot mutatja. Nekem legalábbis.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Igazából emiatt:
"Kisütés a töltésben - a valódi akkuregeneráció:
Az utóbbi években "divatossá " vált akkuregeneráló mód illetve szulfátlanító funkció valamilyen szinten a legtöbb töltőbe bekerült. Ez eddig nem volt más, mint a töltőfeszültség ingadozása, néhány tized voltos tartományon belül , ennek hatásossága nehezen bizonyítható.
A T1232 töltő egyedülálló újítása, hogy töltés közben nem a töltőfeszültség ingadozik, hanem néhány ezredmásodpercig megfordul a töltésáramlás iránya és az akkumulátoron egy rövid kisütést hajt végre. Ez az intenzív töltésáramlás változás eredményesen bontja a lemezeken kialakult szulfátréteget és ezáltal csökkenti az akku öregedését és növeli a kapacitást."Ez csak marketing? Vagy tudja a Ctek is?
-
csiga8
senior tag
Aha. Lehet csak parasztvakítás az az akkuregenerálás, én meg ugye ráharaptam. Pfffff.
Igazából van Aldis töltőm, többször kihúzott már a csávából. Számomra azok a töltők lennének érdekesek, amíg úgymond regenerálnak. A Ctek-ről írták itt a fórumon, hogy "csak" pezsgeti a savat, felkeveri azt, valódi regenerálás, szulfátoldás nincs.
Laikusként gondoltam, hogy ez a Forexes töltő azért tud valamit, jó a "dumája", meg drága is, csak jó lehet.
Ezek szerint annyira azért nem jó.Érdeklődtem itt a szulfátoldó után, arról sem volt túl jó visszajelzés, 10-ből ha egy túléli a szulfátoldást, valami ilyesmi volt a lényege.
Egyre inkább olyan érzésem van, hogy maradok az Aldis töltőnél.
-
csiga8
senior tag
válasz kastner #3372 üzenetére
Értem, köszönöm a választ.
Most éppen ez a deszulfátor érdekelt volna, hogy akkor olyan-e, hasonló-e mint az akku aktivátor, azon az elven működik, stb. Laikusként annyi jött le, hogy míg az aktivátor 2-5 mA vesz fel, addig ez 40 mA-t, tehát majd tízszer erősebb. ( gondolom én)
Milyen autóba ( mennyi idős) van aktivátorod? Az autó elektronikája nem térdel le tőle?
-
csiga8
senior tag
válasz kastner #3374 üzenetére
Értelek. Van itthon egy 2004-es Octávia II ( Golf V alapok), arra már nem biztos, hogy rá merem tenni. A 2011-es B7 Passatra meg főleg nem, mert nem vagyok műértő. Nem tudom nem-e tesz kárt a computerében a feszültség tüske.
3.000 Ft-ért most így hirtelen nem is találtam sehol. Magát az aktivátort ismerem, mikor akciós volt ( tán 2..000 Ft alatt) lett véve kíváncsiságból, a 30 éves II Golfba benne van. Lehet azért bírja már a negyedik telét az Electric Power akku. Egy hozzáértő mondta nekem, hogy az elv, ahogy működik az jó, csak igazából gyenge.
A kérdésem még mindig a linkelt deszulfátorhoz az, hogy ez hasonló, mint az aktivátor, csak jóval erősebb? Nem autóba építeném.
-
csiga8
senior tag
Felhívtam a Panelelectront az aktivátorral kapcsolatban.
Azt mondta a telefon másik végében lévő ember, hogy az akku sarura kell kötni közvetlenül, akkor az akku elnyeli a feszültség tüskéket, elektronikában kárt így biztosan nem tesz.
12 V-os rendszerbe kötve a 12/24-es aktivátor nem tud többet, pont ugyanaz, mint a 12 V-os, így a 12V-os rendszerbe felesleges a 12/24-es venni.
Rákérdeztem arra 80-100 A-re is, hogy azon a vékony vezetéken hogy fér át. Annyit mondott, hogy magasabb
feszültségen egy kisebb áramtüske böki meg az akkut.Azt mondta, hogy egy szulfátoldónál másodpercenként 1.000 tüske bökdösi az akkut, itt 20-30 mp-ként egy, de ez viszont állandóan rajta van az akkun. Azt mondta, amit Te írtál.
-
csiga8
senior tag
Nem a hópihés módban töltőd? Ott valamivel tovább tolja.
Ne kell megijedni, egyrészt vagy 0.2 V-al többet mutat az autoxs töltő, másrészt nagyon pici árammal tölthet, mert én kicsavartam az akkun a kupakot és figyeltem.10-20 mp-ént egy pici bubi cellánként, ez lófütty.
Black Vartát semmiképp ne vegyél, meg Bosch S3-at sem. A bevásárlóközpontos akkukat sem ajánlom, legtöbbször túltároltak, 1-2 évesek.
Ha ragaszkodsz a Vartához, minimum a kék, vagy Bosch S4 ( ugyanaz). Ami csak befér az autóba a legnagyobbat érdemes venni.
Olyan helyen vegyél akkut, ahol ezzel foglalkoznak, és viszonylag nagy a forgalom.
Ha megvetted az újat, először tedd fel töltőre, és ne ijedj meg, ha egy pl Aldis-Lidlis töltő elszöszöl vele még vagy 6-7 órát.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Mivel a Bosch=Varta, szerintem működik:
A 4 karakteres FIFO kód, majd a táblázat a lényeg.
Exidenál egyszerűbb, a peremébe van sütve, gravírozva.
Az első gravírozott szám az évet jelöli, a második betű pedig a hónapokat ABC sorrendben (A-január, B-február, C- március, stb... pl: 2016 áprilisi gyártás 6D28B3 B3270D
-
csiga8
senior tag
válasz Mr Bond 007 #3475 üzenetére
Eddig 1 alkalommal megsemmisítették, 1 alkalommal visszaküldték a feladónak. Azzal jól jártam, mert újból postázva megkaptam.
-
csiga8
senior tag
válasz Mr Bond 007 #3477 üzenetére
Úgy úgy! Szintén a posta!
-
csiga8
senior tag
Most a legutolsó akcióban vettem 2 db Aldis Auto XS töltőt.
Itt a fórumon a túltöltésről olvasok mindig, azért kíváncsiságképp teszteltem.
Autóból kivett akkut ( lerongyolt Bosch S3 55Ah, sokat állt használt, de talpra állított AGM Global ( Rocket) 68Ah, illetve zsír új Exide premium 72 Ah) mindkettő állandó 14,45V, vagy 14,85V-on tartja és CHA felirat megy. Akár napokig is.
Rendeltem egy (kínai) deszulfátort, és a "játszó" S3-ra tettem, amit műterheléssel időnként merítek, majd újratöltöm. Arra lettem figyelmes, hogy ha a deszulfátor ( 70 mA-s fogyasztó) is az akkun van, akkor a töltésnél ( CHA felirat alatt) kb 15 V-ig tolja, majd hirtelen abbahagyja a töltés, leesik valamennyire a feszültség és újból visszatolja 15 V-ig. Ezt néhányszor eljátssza akkutól függően 6-10 percig, majd átáll csepptöltésre. ( a deszulfátor terhelés nélkül napokig CHA felirat és rotyogtatja 14,4-14,8 V-on valahol)
A kijelző mutat mindenfélét, de valójában 13-13,4 V között áll meg. Az S3-on, ami a éledezik, azon a legmagasabb. Mindkét töltőt kipróbáltam mindhárom akkuval, a helyzet ugyanez. Deszulfátor terheléssel van csepptöltés, anélkül 14,4-14,8 V-on tartja CHA feliraton.
Aztán kíváncsiságképp kipróbáltam autóinkban, amikben van nyugalmi áramfelvétel. Egyedül az Octaviáét mértem, az 30 mA. A B7 Passat és a Seat Ibiza nyugalmi áramfelvételét nem mértem.
Az érdekes, hogy szinte ugyanazt "eljátszotta", mint amikor a deszulfátorral töltöttem a kiszedett akkut.
Az új, néhány hónapos Exide AGM és premium akkukat múszere szerint 13.3 V-on ( valójában 13.1 V) csepptöltötte, akár napokig. A 6 éves Exide excell akkun műszere szerint 13.0 V-on tartotta, ami tényleg annyi volt.Majd a hozzáértők kielemzik, hogy miért kell 30-70 mA műterhelés, hogy a töltő csepptöltő funkciója (is) rendesen működjön.
Mindenesetre így, hogy kiismertem, már nem akarom visszavinni.[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Sőt. Tovább tesztelve.
Autóban ( motortér csati széthúzva) riasztó ki-be kapcsol, beül zenét hallgat, stb. A feszültség egy-egy pillanatban leesik akár 12,3 V-ig is, de szépen visszatölt, majd csepptölt úgyis, hogy rajta az akkun a töltő folyamatosan.
Ha a feltöltött akkuról leszedem, és újból felteszem az auto xs töltőt pár perc múlva, akkor már előfordul, hogy a CHA feliratnál megáll és 14,4 V, vagy 14,8 V-on tölt, nem mindig áll vissza csepptöltésre.
Ha viszont néhány percig használom az akkut ( lásd fentebb), akkor normálisan tölt és átáll csepptöltőre ha leszedem az akkuról, ha nem.
Szóval ez ezt tudja.
Még valami. Kíváncsiságból a merített akkura kettő Aldis XS töltőt tettem ( többször is) simán működik, nagyobb árammal tolja az akkut. Mostmár mindent kipróbálok alapon még az Ultimate speed is rákerült, akkor még nagyobb árammal tolta az akkut. Semmiben nem tett kárt. Az ultimate speed szépen kikapcsol, az XS töltőből az egyiket a töltés vége felé pedig leszedem, hogy azért ne baxxon oda nagyot az 55 Ah-s akkunak.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Megérkezett a micro-200 akkuteszterem. Elég elfogadható adatokat számol.
Van valakinek még esetleg, akinek van vele tapasztalata?
DHC-500A2 terhelővillám van, az akkuk egy részét megnéztem vele. Nagyjából ugyanazt "mutatja" mint a műszer,
Ami számomra meglepő, hogy a 4 telet átélt Electric Power ( 72 Ah, 680 A? rendszeresen vízzel utántöltve, időnként feltöltve) még elég jól bírja magát, illetve a Passat gyári Global ( Rocket 68 Ah, 380 A ) akkuját egész jól rendbe szedtem. ( vízzel utántöltés, töltés-merítés).
Más fórumon írták, hogy az Exide AGM akkuja ( 70 Ah, 760 A) nem egy sztár. Nos, én is meglepődtem, de tényleg nem a legjobb. Ami érdekes, hogy az Exide EU alacsony ( 72 AH, 720 A) akkuja észrevehetően gyengébb ( autóba, terhelővillán is próbálva), árban szinte ugyanaz, mint az EU magas, úgyhogy azt nem érdemes venni. A 77 AH, 760A Exide akku viszont tényleg jó.
2011-es Exide Excell 1.4 PDTDI Seatban, még télen is jó volt: ( a 2x10-15 mp-es indítást még simán vitte, ( jeladó hiba miatt tesztelve) de érdekes a műszer cserésnek írja)
2011-es Passat gyári Global akkuja:
2017 januárban vásárolt (tartalék, majdani Seat akku lesz), csepptöltőn tartott 72Ah Exide:
Electric Power, úgy -10 C fokig indította az 1.5 TD II Golfot ( 720 A-nek adtam meg a műszernek, de szerintem csak 680 A)
A 77 Ah-s Exide premium, 2017.01 hóban vásároltam:
Exide Start-Stop, 2017.02 hóban vásárolt:
Évente megmérem és meglátjuk mennyit hervadnak. Az Exide AGM-ben kicsit csalódtam, de remélem azért nem adja meg magát nagyon hamar.
A Rocket akku viszont elég jónak tűnik. Lehet ő lesz a következő, ha majd cserélnem kell.Egyébként van "halott" akku is, amin nézegettem a tesztert, szerintem viszonylag jól mér:
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- EAFC 24
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Építő/felújító topik
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- OLED TV topic
- Futás, futópályák
- nVidia tulajok OFF topikja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080