- Computex 2025: "ragadozó" QD-OLED monitorok az Acer fémjelzésével
- Computex 2025: Acer monitorok kreatív profik számára
- Computex 2025: épp bemutatkozott a Wooting 60HE v2, és már ki is állították
- Perelik a CrowdStrike-ot a 7000 törölt repülőjárat miatt
- Meggondolta magát az NVIDIA, kvantumgépes cégbe fektetne
Új hozzászólás Aktív témák
-
#67688960
törölt tag
idén kijön vagy csak jövőre? tudja valaki?
-
válasz
Rickazoid #198 üzenetére
Az oprendszer 'árát' csak és kizárólag azért említettem meg, mert sokan azt az indokot hozzák fel a Linux mellett, hogy ingyenes. Ha pedig ennyire számít, hogy mi olcsóbb (mi ingyenes), akkor a játékok áránál is fog számítani (nem is kicsit). Ha pedig a játékok áránál fog számítani, akkor a készítők sem dolgozhatnak olyan árakkal, ami nekik megtérülő lehetne.
Itt át is térek egy másik gondolatfolyamra. Vagyis a játékfejlesztőknek az a platform a legvonzóbb, ahonnan sok bevételt tudnak szerezni. Ezért említik elsődleges platformként a konzolokat, mert ott jóval nagyobb haszonkulccsal tudnak dolgozni; de a PC-s piac is jelentős, így oda is megéri fejleszteni. A Linuxos rész viszont jelentősen csekély, ezért nem állnak neki ezzel foglalkozni (nem olyan egyszerű (és olcsó) Linux-gurukat szerezni; illetve a jelenlegi programozókat sem egyszerű 'átképezni'). Vagyis k@-ra nem érdekli őket, hogy mi mennyire zárt, vagy nyitott, ha könnyebben tudnak rá programozni (elég sok eszközt kapnak a MS-tól, vagy a Sony-tól, hogy viszonylag könnyen tudjanak fejleszteni akár konzolokra, akár a Windows platformra - nem mellesleg a hardver-gyártók is elsődlegesen Windows támogatók, mert azt használja a legtöbb ember - illetve még az eddig megszerzett rengeteg tapasztalat is ezek mellett szól), és több rajta a haszonkulcs. Ha a Valve nem támogatja a nagy fejlesztőket jelentősebb összegekkel, akkor nem lesz 'nagy' Linux-os játékprogi (egyedül a közösségben és az indie játék-készítőkben bízni meg nem kifizetődő); ha meg nem lesznek ilyen játékok, akkor meg nem éri meg se a SteamOS-re fejleszteni, se a SteamBox-ot megvenni (a tévére simán ki tudom tenni a gépemet; nem kell ehhez egy box, ami streamelne). -
bakagaijin
tag
Egyébként azt senki nem mondta, hogy a SteamOS alatt látszania kell annak, hogy Linux van alatta. Mint ahogy a legtöbb Android felhasználó sem látja a Linuxot az Androidja alatt.
-
bakagaijin
tag
Vicces, hogy a Linux alacsony jelenlétét említitek a Microsoft-al szemben, mobiltelefonoknál, tableteknél stb. ez az arány épp fordított. Nomindegy.
A SteamOS valszeg úgy jön a képbe, hogy (már régóta) szeretnének belépni a "konzolpiacra és ehhez kéne egy platform. Az elég jelentős húzóerő, hogy nézd, minekünk van ez a játékboltunk, elég jelentős kínálattal, sok akcióval, stb. és felajánljuk neked, hogy a játékaid amiért egyszer már fizettél játszhasd az asztali gépeden, a nappalidban, a hordozható cuccaidon, az akárhol - ugyanazok a mentett állások, ugyanazok az achie-k, egyszeri fizetés. Ha kijövünk egy új generációs konzollal, akkor is. (Csak az offline játszhatóságot kell valahogy megoldani.)
-
Rickazoid
addikt
Attól, hogy a rendszer ingyenes és nyílt (már amennyire), még nem kell a játékoknak ingyeneseknek vagy nyíltaknak lenniük. Elvégre azt nem várhatjuk el, hogy azok is ugyanúgy nyílt forrásúak legyenek, mint mondjuk egy LibreOffice, az ingyenesség meg ugye opcionális és csak egy maréknyi játék az a komolyabbak közül. Ilyen szempontból tehát ha a Valve csinál egy rendszert, ami önálló rendszerként telepíthető x86(_64) alapú számítógépekre, akkor egyrészt vonzó lehet a játékfejlesztőknek, hogy egy kimondottan erre a célra készített op.rendszer alá tudnak fejleszteni és nem kell foglalkozniuk a Microsofttal, de attól az még PC-s fejlesztés, másrészt a gamerek se panaszkodhatnak nagyon, hisz ez felmehet Windows mellé is (hacsak a Microsoft újabb, kikapcsolhatatlan pajzsot nem követel meg a BIOS-ba az új gépeknél a jövőben - reméljük nem teszi, illetve nem engednek majd a gyártók neki, ha mégis; ettől függetlenül nem hinném, hogy a Windows egyéb funkcióit is használnák játék közben) és kapnak egy játékkonzolt a PC-jükre, ami elsődlegesen játékok futtatására van optimalizálva, tehát nem kell lemondaniuk semmiről.
Hogy mekkora lenne a motiváció meglévő játékokat átírni, azt nem tudom, nyilván valóban kicsi, de hogy a jövőben hányan fejlesztenének játékokat elsődlegesen erre a rendszerre, az egy másik kérdés. Nem vagyok a közelében sem a játékfejlesztésnek, de felteszem egy nyílt rendszerre játékot is könnyebb fejleszteni, mint egy teljesen zártra.
Összegezve a mondandómat, ha ezt jól megcsinálják, akkor a PC ezzel a rendszerrel egy moduláris konzolként fog viselkedni, ami ismerve a konzolok sikerét, akár még be is jöhet.
Nem az viszont itt a "Linux lenne a PC-s játékpiac jövője?" kérdésre a válasz, hogy
- ha ez összejön, akkor talán igen
hanem hogy
- ha a fejlesztések más Linux disztribúciót fejlesztők számára is hozzáférhetőek lesznek és a SteamOS-re írt driverek kompatibilisek lesznek a disztribúciókkal, hogy futtatható legyen bármely SteamOS játék bármely disztribúción, amire telepíthető a Steam + ha ez összejön, akkor talán igen.
Egyszóval: meglátjuk.
Ha a Microsoft nem áll neki a legtöbb érdeklődőt lefizetni, akkor van esélye. Kérdéses mennyi, de van esélye. -
válasz
Rickazoid #196 üzenetére
Minden attól függ, hogy hány gyártót tudnak meggyőzni. Szerintem nem lesznek sokan, hiszen nem egyszerű egy Windows alapú progit átírni Linuxra (külön Linux fejlesztésre biztosan nem lesz se pénz, se ember - hiszen a Linux közösségének pont az a lényege, hogy minden ingyenes, és szabad (vagy nagyon minimális árú)). Onnantól meg tök mindegy, mit szeretne a Valve (és hogy mennyire próbálja meg a Linux-os alapú SteamOS-t nyomni). Sajnos a MS túl nagy falat a Valve csapatának, akármennyire is jó ötlet lenne egy ingyenes 'gamer' oprendszer...
-
Rickazoid
addikt
Áh, pont most akartam linkelni. De akkor itt a SteamOS oldala is.
Valami olyasminek néz ki, mint a ChromeOS. De remélhetőleg többet profitál a Linux ebből. -
Jack@l
veterán
-
Rickazoid
addikt
Pár éves, fullHD 27"-os Samsung monitoron kell lennie digitális bemenetnek, azzal és zárt nVidia driverrel garantált a működés, hacsak nem hibás a hardver. Azt írod nem DVI-s, akkor HDMI vagy DP kell, hogy legyen rajt. Csak D-SUB, akkor nem pár éves és jó eséllyel kívül esik a hardveres támogatottság határain.
Amúgy az 1024x768 az a vesa driver egyik default felbontása... Vesa. Manapság a disztribúciók nem használnak felbontást vagy drivert megadó konfigfájlokat, hanem a driverre támaszkodnak, amit dinamikusan tölt be a rendszer. És ha a driver betöltése nem sikerült, vagy igen, de nem ismerte fel a monitort és nem tud vele mit kezdeni, akkor jön a fallback a vesa driverre XGA felbontással. A bármelyik disztró nem jelent automatikusan legfrissebb nVidia drivert. Sok a nouveau drivert (is) telepíti, na az egy rakás ****, maréknyi hardvertámogatással, mivel nincs mi alapján megírni rendesen. Annál van ilyen ismert gond, hogy nem tudja kiolvasni, nem ismeri fel az EDID-jét a monitornak, nem is ajánlott a használata, ha valaki nem ért hozzá.
Két dolog lehetséges: nem támogatott (ősi vagy nagyon ritka, főleg ha D-SUB van csak rajt), esetleg hibás monitor vagy hibás driver. Ha utóbbi kizárható (te magad zártad ki), marad előbbi.
A Windows működése sosem mérvadó, mivel nem szabványkövető... illetve saját, kizárólagos szabványaik vannak. Lehet a monitor csak annak felel meg. Ezért a Linuxot hibáztatni olyan, mint az imbuszkulcsot hibáztatni, hogy nem tudsz vele mit kezdeni a csillagcsavarral. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Igazság szerint van létjogosultsága, mert egy Windows licensz árával olcsóbb lehet a kütyü. Én és az ismerőseim nagy része akkor vettünk játékot a steamen, mikor 50 - 75%-os leárazás volt és csak pár euróba került, szóval sokat tud számítani az ár. Valamint ha kinéznek egy disztrót, akkor az rá lesz rendesen állítva a céleszközre, így nem fognak előjönni olyan gondok, mint mondjuk ami nálad előkerült.
-
Reggie0
félisten
Nekem ilyen problemam volt anno a masodik generacios Pentium M procikkal. Egyszeruen nehany koztes szorzot nem tudott hasznalni a linux, mert nem tudott rola. Fogtam es beletakoltam a kernelbe, hogy adja hozza, mert kapaszkodj meg: az ACPI dump-bol kiderult, hogy nem is voltak ezek a szorok bejegyezve az ACPI tablaba... Szoval ennyit arrol, hogy tokeletes a hardver.
-
Vesa
veterán
válasz
CPT.Pirk #189 üzenetére
Igen, ebben igazad van. Ezzel együtt furcsának találom, hogy éppen a Linuxnál van ezzel probléma, hiszen elvben a régebbi hardvereken is jobban fut, mint a win. A ma használatban lévő monitorok minimum felén még ma sincs DVI, csak sima D-Sub...Mindegy, túlragoztuk. Én elfogadom, hogy van akinek ez bejön. De továbbra sem hiszem, hogy tömeges játékplatform lesz (desktopon legalább is).
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Mint villamosmérnök mondom neked, nincs tökéletes hardver és a pc piacon fellelhető iszonyatosan sok eltérő hardver is csak papíron kompatibilis egymással, a valóságban Murphy dönt a kérdésben.
Persze ettől még pl. a "néplinux" *buntu származékokban lehetne valami gui-s módszer a felbontás erőltetésére, de az is igaz, hogy mióta digitális kimenetek elterjedtek, nem igen került elő felbontás állítási probléma.
-
Vesa
veterán
A hardver nem buggy. Pár éves, 27-es (1920x1080p) Samsungról van szó...A konfig i5, nVidia GTS 450-el...Semmi extra, de nem is valami turkálós cucc. Win XP/7/8 alatt semmi gondom vele. Bármelyik Linux disztrót teszem fel, a max felbontás 1024x768, 16bit, és semmilyen módon nem lehet állítani, kizárólag az említett terminálos hülyeséggel.
-
floatr
veterán
Mivel az általad linkelt szekció így kezdődik, hogy "Due to buggy hardware or drivers...", nem tudom h kell-e érdemben foglalkozni a felvetéseddel. 6-7 év alatt nem futottam bele ilyesmibe, pedig pár géppel monitorral volt szerencsém, szóval nem érzem túl általános problémának a dolgot. Másrészt a Valve akciója óta érezhetően többet foglalkoznak a gyártók a binugzal. Harmadrészt, ha pl ugyanígy buggy hardware driver okán valami nem kerek win alatt, nem vagyok benne biztos, hogy egy ilyen rövid bekezdéssel "cirkumveniálni" lehet a dolgot.
-
Jack@l
veterán
Ha buta vagy a linux konfigoláshoz, akkor nyilván nem azt kell használni, vagy alkalmazni egy informatikust, aki két perc alatt megoldja neked a beállítást aztán az életben nem kell hozáérned.... (jelzem nekem az utóbbi pár évben nem volt bajom se ubuntuval se mint-el, igaz szabvány FullHD-s a monitorom)
-
Vesa
veterán
válasz
Rickazoid #176 üzenetére
A hozzászólásaim száma kizárólag egy dolgot mutat, a hozzászólásaim számát! Bár időm jelentős részét töltöm monitor előtt, az tényszerűen nem azzal telik, hogy fórumokban gyarapítsam a postok mennyiségét
De, hogy az érdemi részekhez is hozzászóljak...A topik eredeti témája az volt, hogy a Linux mint játékplatform, meghozza-e a nagy áttörést akár desktopon is? Én az egyszerű user szemszögéből írtam le két gyakorlati tapasztalatomat, mely témába vág, tehát nem trollkodás.
Mint írtam, többször futottam neki az Ubuntu, Mint, és más disztróknak -ha figyelmesen olvastál volna, nem érvelsz azzal, hogy tegyem fel ezeket-. Mindegyiknél gond volt a monitorkezeléssel!!!
Ismét a témához kapcsolódva, kérlek akkor magyarázd el nekem, mióta tekinthető felhasználóbarátnak az alábbi eljárás, egy nyamvadt monitorfelbontás beállításához?
https://wiki.ubuntu.com/X/Config/Resolution#Adding_undetected_resolutionsNem vagyok Linux guru és nem is érdekel -ahogy a windows sem-! Se nekem, se a felhasználók jelentős részének nincs ideje -és késztetése sem- arra, hogy használat helyett az idejét pocsékolja.
Olyan ez, mintha egy autó csak akkor működne megfelelően, ha néha szét kellene kapni az út szélén és zsigerből gyújtásvezérlést állítgatni órákon át, csak hogy végre tegye a dolgát és elvigyen A-ból B-be.
Egy oprendszer nem attól jó, hogy kvázi csak egy guru képes életet lehelni bele. Aztán ott a szokásos terelés azzal, hogy nem értenek hozzá a lámák...nos igen, mert nem is kell! Én 3D-zek, nekem ahhoz kell értenem (feltételezem, Te meg ahhoz nem értesz). Az oprendszertől nem várok mást, mint hogy működjön. A mérnök, a gépész, az építész CAD-ezik, ahhoz kell értenie és nem ahhoz, hogy az Xconf, meg mit tudom én milyen fájlok lelkivilágát ápolgassa, ha dolgozni szeretne végre. Ráadásul ezen az alapon ne vegyél autót, ha nem értesz hozzá és nem tudod kikapni belőle a motort a parkolóban...Nincs ilyen! Az oprendszernek működnie kell, és pont! Egy jó oprendszer stabil, biztonságos, és könnyen kezelhető kapcsolatot létesít hardver, szoftver és a felhasználó között.
Mindegy, témát én is lezárom... -
Rickazoid
addikt
Megoldhatók a játékok Linux alatt variálás nélkül. Igazság szerint bármennyire is eltérő legyen két disztribúció egymástól, nagyon is hasonlítanak. Ugyanazt a programot ha nem direkt csak egy disztribúcióhoz írják, akkor szinte bármely disztribúció alatt le lehet futtatni és az eredmény ugyanaz lesz (persze akad kivétel, de játékok esetében úgysem kell max. 150 fős fejlesztő- és felhasználóbázissal rendelkező, illetve konkrét felhasználási célra fejlesztett rendszereket számításba venni). Nem is a futtathatóság és telepíthetőség, hanem a mappaszerkezet lehet a probléma. Persze erre is van standard, de néha eltérnek tőle. Bár az is lehet manapság ez már nem jellemző, illetve a játékokat nem is feltétlen érintené, hisz ha futtatható fájl vagy arra mutató link kerül a /usr/bin, illetve erre mutató .desktop fájl a /usr/share/applications vagy ~/.local/share/applications mappába (előbbi összes felhasználónak, utóbbi csak egynek), akkor nincs gond vele. Nekem például a Steam előbbiben, az általa telepített játékok pedig utóbbiban vannak. Mindez nem a támogatott Ubuntukon, hanem Arch Linuxon, nem a támogatott asztali környezetekkel, sőt, anélkül csak egy Openboxszal. A telepítő elérésével se nagyon kell vacakolni, elég a disztribúció fejlesztőinek tesztelni, hozzáadni egy-két foltot, ha szükséges, majd feltenni a repokba. És ha egy megoldható, a többi is az.
A videokártya már valóban problémásabb. Persze nem a Linux hibája, hogy a windows-os driverek hatékonyabbak, viszont az a Linux hibája, hogy nincs elég motiváló ereje a kártyagyártók felé, hogy jobb drivereket írjanak. És itt lép be egy ördögi kör, nem lesz játékos platform a Linux alapú rendszerekből, amíg nincs szükség az ezt lehetővé tévő driverekre, viszont nem lesznek ilyen driverek nem játékos platformokra.
A konzolhoz hasonló PC inkább egy újabb konzol a ma még alig pár főt számláló sorban és a kérdés, hogy mire és hogyan épül. Ezt fejtegettem az előző hsz-emben, hogy teljesen szabad és nyílt, csak a szükséges rész szabad és nyílt, közösséget bevonó, közösséget nem bevonó, stb. Új konzolok ma szerintem inkább Androidra vagy ahhoz hasonló felépítésű új Linux alapú rendszerekre épülnek, ha lesznek.
A Google terve hogy mi az Androiddal talán még a Google sem tudja, szerintem valamely ponton biztosan össze akarják majd olvasztani a Chrome OS-szel és egy alapvetően minden adatot a saját szervereiken keresztüláramoltató, számítási felhőben futó rendszer létrehozása lehet a céljuk. Nem jövőre, de egy olyan 5-10 éven belül.
-
-
TomiLi
addikt
válasz
Rickazoid #179 üzenetére
Nekem az tetszett a Linuxban, hogy feltelepítettem és kész.... nem kellett drivereket telepítgetni, alapszintű programok egyből kéznél voltak, ami egy hétköznap felhasználó igényeinek szerintem bőven elég. (nekem)
Gondolom, hogy játékok is menjenek Linuxon, ehhez már azért mélyebben "meg kell variálni" az op. rendszert. (sajnos nekem kínaiak a szakkifejezések főleg Linux fronton - én is beidegződött alapokon win. felhasználó vagyok)
Jelenleg az én logikám szerint azért nem éri meg Linux, plusz valami kis(ebb) erőforrást igénylő gép piacra dobása játékok számára, mert akkro mi lesz a "giga"Wattokat zabáló, zsugorodó dVGA piaccal? Abból még ki lehet facsarni egy-két dollár milliót.
De ha előjönnek a konzolhoz hasonló pc-k, akkor már lehet alapja a Linuxos gépnek, nem?
Android akkor a szememben hasonló, mint anno a DOS-Windows felállás..... Ha jól emlékszem akkor az első néhány windows nem is működött volna DOS nélkül.
A Google terve is ez lenne az Androiddal?
Bocsánat, ha sok a badarság......
-
Rickazoid
addikt
Nem vad ötlet. Ha valaki ma egy új, saját rendszert akar csinálni és nem akar Microsoft függő lenni (Apple valószínűleg szóba se kerülne), akkor Linux alapokra fog építkezni. Más kérdés, hogy mennyire integrálja a rendszert a Linux közösségbe és úgy általában besegít-e az FSF és az LF munkájába, dokumentálja-e azt rendesen, a Unix és a GNU örökséget továbbviszi-e, illetve az egészet nyílt forrásúvá és szabaddá teszi-e, vagy csak a licencelés miatt szükséges részeket, mert ahogy a Google is megmutatta, lehet Linuxra építkezni nagyon sikeresen anélkül, hogy a Linux disztribúciók vagy azok fejlesztői bármit is profitálnának belőle.
Az Androiddal egy új csapást indítottak, új közösséget teremtettek, ahol bár lehet építkezni rá, de a fő fejlesztés és a lényegi része bizony kizárólag a Google kezében van, a többi fejlesztő pedig csak kívülálló. Egyedül a CyanogenMOD csapata merte meglépni a következő szintet (Cyanogen Inc.), de az ők kapacitása meg elég kicsi és nincs is igazán támogatásuk, illetve nem látni van-e rendes együttműködésük más projektekkel, hisz nem is nagyon vannak más ilyen projektek. Na meg ott a MIUI, de az is ugyanúgy egy központosított projekt, mint az eredeti Android. Viszont ezeknél még mindig csak kicsit módosított, kicsit optimalizáltabb Androidokról beszélünk, nem különálló op.rendszerekről, tehát ezek fejlesztései, ezek jövője is a Google-től függ.
Márpedig ezen a fronton egymást segítik a fejlesztők és a közösség, nem pedig hidegháborút vívnak, ahogy például az Apple, a Google és a Microsoft teszi. -
TomiLi
addikt
válasz
M@trixfan #177 üzenetére
Ez nekem is tetszene: gamer disztró! Akkor nem "kéne" agyalnom, hogy most melyiket is válasszam.
Én az ubuntut próbáltam, nekem nagyon tetszett, hogy semmit nem kellett csinálnom, csak usb-ről feltelepíteni, aztán minden működött (lap-topon) (na jó, nem mindent próbáltam, amit windows-on már igen. Sajnos utóbbi maradt a játékok miatt.Az mennyire vad ötlet, vagy mennyire van realitása, hogy az nvidia, vagy az intel (ha csinál) majdani "APU-s rendszere" esetleg a Linuxot használná op. rendszerként?
-
M@trixfan
addikt
Olyan szép lenne ha tényleg a Linux ilyen fronton előre törne, de valahogy nem hiszem ezt. Egy gamer distro nagyon jó lenne, egy kicsit közelebb lehetne kerülni a konzolok jó tulajdonságaioz. Sajnos annyira kérdéses a driver, hogy én egyelőre még jeleket sem látok ami a jövőben ebbe az irányba mutatna.
-
Rickazoid
addikt
A hozzászólásaid számára reagáltam, van kereken 29, ami párral kevesebb volt, amikor írtam. Mást sem csinálsz regisztrálásod óta ebből a pár mintából következtetve, mint trollkodsz.
Tudod, amikor okoskodsz, hülyeségeket beszélsz és szándékosan olyasmiket írsz, amikről a kicsit is hozzáértőbbek tudják, hogy fatális baromság, de állítod az igazadat és tagadod más állításait, miközben valószínűleg te is tudod, hogy vagy nem rendelkezel a szükséges információkkal, vagy mégis, de jobban esik megmagyarázni, aminek értelme sincs (mint a terminálhasználat szükségessége 2013-ban Linux rendszereken... vagy a .exe -.- ), na az trollkodás.
Aki Linuxot akar használni, de nem akar belemenni mondjuk a héjprogramozásba, az telepít egy Ubuntut, Mintet, Fedora-t, Mageia-t, openSUSE-t, stb., és el se kell indítania a terminál emulátorokat, hogy minden úgy működjön, ahogy kell. Más kérdés, ha valaki Windows-ként akarja használni őket... mert akkor nem fog tetszeni az eredmény. Méretes szakadék van a két rendszer között, ennyit kell feldolgozni és a népszerű Linux disztribúciók máris életképes, stabil, komoly és felhasználóbarát rendszerekké válnak. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Egyszer jönne el az a kor, hogy a WIndows felhasználók abbahagyják ezt a Linux éve dumát, mert baromi uncsi és csak ők nyomják.
Amúgy meg a DOS-t idekeverni egyértelműen hülyeség, nincs alapja az összehasonlításodnak. Ott amit terminálnak hívtál, az a "kezelő felület" volt, aminek kb. egyetlen alternatívája a Norton Commander volt akkoriban.
Amit ma terminálnak hívunk Linuxon, az inkább egy segédeszköz, n+1 feladatot gyorsabban el lehet végezni benne, mint bármilyen GUI-n, legyen az akár a Windows GUI-ja. Egyértelműen látszik a nálad leírtakból hogy a "mi miért van" kérdéssel ezen a téren nem vagy tisztában, amiket írtál (pl. a miért nincs .exe jellegű fájl Linuxon), az ebből fakad. -
Vesa
veterán
válasz
Rickazoid #173 üzenetére
Vesa: reg dátum 2008! Kedves...PH!addikt "superuser"...
5 évet vártam a trollkodásra...Utlra LOL!Egyébként igazad van, nem vagyok Linux guru! Én az oprendszert szimplán használni szeretném...nem hiszem, hogy különleges elvárás. Arra pedig nincs időm, hogy terminálosdit tanuljak 2013-ban, abból egy életre elég volt a DOS még 88-ban. Bárki tanulhat olyasmit amire semmi szükség, de én sajnjos napi 12órában 3D-zek (Max. Maya), a tanulásra szánt időkeretet pedig inkább a fent említett, hasznot is termelő porgramoknak szentelem.
Tudom, most jön a szöveg, hogy nem nekem való a Linux...Pontosan így van. A kérdés az volt, hogy elterjed-e szélesebb körben. Nos, ilyen hozzáállással soha az életben...Persze tudjuk, 2014 már a Linux éve lesz. -
Rickazoid
addikt
dabadab, Vesa beregisztrált és ezzel kezdte a pályafutását... küldd el azt a trollt, mielőtt agyvérzést kapok a sok hülyeségtől.
Kár volt megnézni a végét egy fórumnak egy ilyen hírnél...ON:
Nagyon fura kijelentései vannak ennek a Newell illetőnek. Biztos egy alternatív távoli jövőre gondolt, ahol a Microsoft és az Apple becsődölnek, a helyüket pedig az FSF és az LF veszi át.
Mindenesetre bár igaza lenne... de sajnos nincs. Legalábbis nem a következő 10-20 évben. -
dabadab
titán
Ez igy - a leirasod alapjan - valami NVidia driver problema lehet, raadasul valami olyasmi, ami csak valami speci korulmenyek kozt jon elo, mert az tuti, hogy alapbol sima VGA csatlakozon is jol mukodik az EDID-kiolvasas.
"Nem beszélve a futtatható fájlokról."
Hat, ize, olvasva, amit irtal rola, ott inkabb arrol lehetett szo, hogy nem erted, hogy mit csinalsz es azt akarod csinalni, amit Windowsban (amit ugy igazan szinten nem ertesz, de mar megszoktal).
-
Mardel
őstag
Ez akkor működne, ha minden kis szir-szart 1 fejlesztő gárda csinálna, de mióta léteznek gnu programok ez nem így van.
Tehát külön fejlesztője van a gnome-nak, compiznak, a xorg-nak, stb.
Aki meg akarja az beállítja xorg-ban aztán a lementett config fákt folyamatosan viszi tovább, ha másik linux-ra váltana.
Lehet, hogy néha körülményes d eegy egy problémára mindig van valami megoldás, míg windows-nál leeht, hogy újratelepítéssel végződik utána több óra program telepítgetés és program állítgatás.
Mindkettőnek vanank árny oldalai, viszont egy másik OS megismeréséhez idő kell meg kedv és lszántság.
Úgy sose fog menni, ha valami hibába ütközünk akkor megunjuk és visszarakjuka régit.
Viszont ha semmi bajunk a windows-al akkor a csere sem indokolt és ugyanez fordítva. -
joysefke
veterán
válasz
huskydog17 #161 üzenetére
Szökőévente van 2db játékuk, szvsz már inkább kiadó mint fejlesztő a Valve, nincs is ezzel semmi gond, csak nehogy elmérjék a farkincájukat....
-
huskydog17
addikt
"Évek óta még Windowsosba sem fektettek."
Azért a Portal 2 például nem fillérekből készült az tuti.
"Ezeket meg egy indie stúdió is simán le tudta volna rakni az asztalra."
Portal 2-t egy indie stúdió megcsinálná ugyanolyan minőségben, mint a Valve? Ez nagyon nem valószínű. A töredékét nem tudnák elérni. -
Prof
addikt
Marpedig ha a Valve tenyleg komolyan gondolja az lenne az egyetlen peldamutato/eloremutato lepes amit irsz
Legalabb ilyen hordereju rugas kene a dolognak, vagy egy Doom4
Ha lenne egy SteamLinux(TM) distro a SteamBox-ukon amin egybol a Steam felulete fogad es a login keprnyo elve a steam loginja es annyi dolga lenne a usernek mint az install/play nyomkodasa akkor van eselyuk.
Ezt a disztrot/Box-ot elobb felkene mutatni es hazalni vele a szoftverfejlesztoknel, hogy igy es igy tudjatok konnyen es gyorsan a Steamlinux-ra kiadni/optimalizalni a jatekotokat. (tuti a hatterben ezen dolgoznak mar egy ideje)
Egyaltalan nem lehetetlen fix hardver/fix custom linux build. (aminek a beta valtozata mar most is megvan nekik, csak Gabe azon dolgozik, hogy tobb cimmel tudjon megjelenni.)
Van sikere, par evvel ezelott nem gondoltam volna, hogy egy Metro szintu jatekot kiadnak linuxra, pedig anno a Quake-ek jol mutattak, hogy bizony az OpenGL nem holmi gyerekjatek.
Egyszoval, mint olyan, hogy "a linux" legyen a PC-s jatek jovoje kizart, viszont azt nem tartom kizartnak (mivel az MS penzugyileg is inkabb az Xboxban erdekelt), hogy egy linux alapu fix disztrib/hardver sikereket erhet el.
Kerdes leginkabb van-e valojaban az Xbox, PS, Nintendo, Win-es PC, Android, IOS mellett meg elegendo piaci res/fizetokepes kereslet egy masik jatekplatformra.
-
Vesa
veterán
Minecraft is megy linuxon, bár nem toltak bele dollármilliókat, mégis 20+ milliós eladása van...
X-plane szintén megy linuxon, elég tisztességes repülőgépszimulátor... -
Vesa
veterán
Én is kipróbáltam a legújabb Ubuntut, de feltettem a Linux MINT 15-öt is. Nos, a rendszer maga még tetszene is, de hogy 2013-ban egy rohadt képernyőkezelést nem lehet megoldani rendesen, az vérlázító. A monitorom nem DVI-s ezért azt írja a kedves, hogy "unknown" és hiába van feltéve a legújabb Nvidia driver, a felbontást 1024x768 nál nagyobbra nem lehet beállítani! Amikor utánanéztem a problémának, kiderült, hogy ez egy régóta ismert helyzet, a megoldás pedig az, hogy terminálban faszakodjak egy sort megint. Amit bár meg is tettem, minek hatására 1 óra szenvedést követően ugyan sikerült feltenni a monitorom natív felbontásának számító 1920x1080p-t, ám reboot után az egész elszállt a fenébe...
Szóval miről beszélünk kérem szépen? Ettől a rendszertől várjuk, hogy a mezei user aki csak használni szeretné, örömmel álljon át? Amikor egy szimpla minitorfelbontást nem lehet beállítani a terminálos szarakodás és buzulás nélkül? Most az, hogy az Intel chipsetet alapból milyen hatásfokkal kezeli, nem is ejtek szót, de az sem segít a terjedésben, hogy a tárolón kívüli, netről letöltött fájlokat csak terminálban lehet indítani és telepíteni. Hogy miért nem csinálnak már egy .exe-hez hasonló, egyszerűen futtatható megoldást, azt sose fogom megérteni. Miért kell egy letöltött driver installálásához a hülye terminál, és miért nem lehet egyszerű rákattintással indítani, amiko GUI-ra épül az egész disztro?
Ez így a büdös életben nem fog elterjedni... -
Mardel
őstag
Mekkora lenne mar, ha bejelentenek a HL3-at es azt mondjak, hogy steam box exkluziv cim lesz.
Steam boxnak mar az is sokat segitene, ha felvasarolnak cedega-t es probalnak implementalni a wine-ba. [link] -
narumon
őstag
"Azert az ID meg a Valve szerintem eleg komoly cegek."
Valve milyen komoly pénzt fektetett linuxos játékba? Évek óta még Windowsosba sem fektettek. Csináltak pár indie játékot és kész. Még a Half Life Episode 3-at is basztak kiadni - más egyéb komoly címről ne is beszéljünk. Team Fortress meg Portal. Ennyi. Ezeket meg egy indie stúdió is simán le tudta volna rakni az asztalra.
-
narumon
őstag
Csak mert nagyon elharapódzott ez a játékvita -
A kiindulási alap az volt, hogy PC-re nagyon kevés a sok tízmillió dollárod exkluzív cím. Nem a síma exkluzív, nem az indie, nem 5 meg 10 éve megjelent játék - hanem mostanában jövő exkluzív AAA cím. Ennyi. Nem volt szó sem a minőségről sem másról. A fenti kiindulást meg elég nehéz megcáfolni (azóta sem igen sikerült mert volt szó már indie címekről, meg több évvel ezelőtt megjelent MMO-król, de az egyetlen idáig összeget tartalmazó exkluzív a 20 millió dolláros ajánlat volt - ami ugye kicsit kevesebb mint a tizede a GTAV költségvetésének....)
Más: Az indie címeknél valaki írta, hogy az PC only! What? Xboxon ott az XBLA pont erre lett kitalálva. Olcsó, "egyszerű" játékok "garázsfejlesztőktől". Pont ez miatt is van xboxom - rengeteg kurvajó XBLA cím van. Persze ezek sem AAA játékok tehát nem is hoztuk fel mint AAA Xbox exkluzív - csak szólok, hogy bizony indie cimekben azért konzolon sincs hiány)
-
KraX
őstag
Egyebkent ujra probalkozom a linuxal. 13.04 Ubuntu utan az Elementary OS-nel kotottem ki. Nagyon letisztult felulete van, szeretem. Nyomokban a chrome os-t es a mac osx-et idezi fel bennem. Jatszani meg nem nagyon jatszottam ezen a platformon (mar amugyse nagyon), csak viccbol megneztem, hogy milyen varazslas kellene ahoz, hogy a WoW legujabb kiegeszitoje mukodjon Linux alatt is es haat... nem alltam neki szorakozni vele, mert tobb napi szopas biztos benne lenne a pakliban (leven nem ertek semennyire a linux lelkivilagahoz meg) es ahogy olvasgattam a megoldasokat, nem volt sok kedvem megcsinalni, foleg, hogy csak kiprobalni szerettem volna, itt hogy fut a jatek. Virtual boxot is hasznalok win7-el, de azt kell mondjam, hogy nem az igazi, csak kisebb dolgok megoldasara jo, legalabbis eddigi, feluletes tapasztalataim alapjan.
PS userkent muszaj leszek visszarakni egy win-t mert szamomra meg nem tudja teljes mertekben kivaltani azt a linux, de mint ahogy fentebb mar irtak masok, ha kijonne egy PS es meg par masik jelenleg ipari sztenderd alkalmazas linux ala, akkor csak ez az op-rendszer maradna fent nalam a jelenlegi aprobb kellemetlensegei dacara is, amit elnezek a rendszernek, leven nulla huf-ot fizettem erte.
Alapvetoen pozitiv fejlodesen ment keresztul a legutobbi, evekkel ezelotti probalkozasom ota a linux.
Remelem, hogy a valve es tsi at tudnak csabitani erre a platforma annyi juzert amivel elerik azt a kritikus tomeget, hogy megerje portolni/fejleszteni ra tobb professzionalis alkalmazast es jatekot.Bocs a hosszuert.
-
stopperos
senior tag
Imádom a reggeli friss vér szagát a linux vs windows oltárán.
-
dabadab
titán
válasz
huskydog17 #117 üzenetére
"még olyan kisebb, kevésbé ismert stúdiók is inkább teljesen saját motort írnak, mint a Frictional Games (HPL Engine)"
Ez nem annyira jo pelda, mert a Frictional eredetileg az engine bizniszbe akart beszallni, szoval az volt a kiindulasi alap, hogy irtak egy engine-t, csak aztan kesobb ugy alakult, hogy azt nem masoknak licenszeltek, hanem sajat maguk csinaltak vele jatekokat.
(#125) cucka: "teljesen kizárt, hogy néhány elszánt indie fejlesztőt leszámítva bármilyen komoly cég jelentős pénzt fektetne Linuxos játékokba"
Azert az ID meg a Valve szerintem eleg komoly cegek. Szerintem.
-
drkbl
őstag
-
-
NandoXXL
senior tag
Ha kitiltanák a netről a warez windows-okat, nem 1% lenne a linux. Tegye fel a kezét aki a környezetében nem látott még hivatalos-megvásárolt licensz nélküli windows-t (EULA-betartva).
-
azért eggy X3 nem egy hawx szintű arcade játék
az X4-ben meg lesznek olyanok mint hogy a nagyobb hajó vonza a te kisebb hajódat (bár nem fizikai igények miatt tették be, hanem azért hogy nagy űrcsatákban könnyebb legyen irányítani a hajófelszíni támadásokat). szimuláció meg mint mondtam, van benne bőven, csak épp nem a hajó mozgásának fizikai szimulációja az elsődleges, hanem az univerzumé
De amúgy egyetértek, sci-fi környezetben felesleges reális szimulációról beszélni, bár én inkább oknak azt mondanám amit már fentebb is: ha van részecske-pulzár-gravitron sugarad a hajón, akkor igazán lehet egy automata kiegyenlítő rendszer ami magától ellenkormányozza a hajót ráncigáló fizikai hatásokat, hogy egy helyben is tudj maradni ha akarsz egy melletted elszáguldó meteor gravitációs hatása ellenére is -
-
Vesa
veterán
válasz
Menthirist #133 üzenetére
Olyan ez, mint mondjuk egy Flight Simulator X vagy X-plane vs. HAWX...Míg korábbiakat nevezhetjük szimulátornak, addog az utóbbi sokkal inkább egy arcade lövölde.
Szerintem sci-fi környezetben felesleges reális szimulációról beszélni, vagy azt elvárni irreális. Eleve, az úrben semmi értelme a robbanásnak és a lángoknak, oxigén hiányában...Az X3 reuniontól pl. a hajó viselkedése némileg javult, irányváltáskor tovább "csúszik...nem fordul úgy mint egy repöülőgép. Ennél több nem kell egy ilyen játékba.
Az orbiter más tészta, az kifejezetten a jelen tudásonkra alapozva, jelen korunkban létező technológiák szimulálását végzi. Így szemlélve, valóban inkább nevezhető szimulátornak. -
Vesa
veterán
"Kik? Hirtelen a Firaxis ugrik be, más nem nagyon hiszem, hogy kicsenget dollár tízmilliókat PC exkluzív játékok finanszírozására."
Egosoft: X-Rebirth - 6 éve készül, bár a pontos költségvetést nem ismerem, de milliókba van, saját engine. PC only
RSI: Star Citizen - Kicksarter project -az egyik legnagyobb, jelenleg 15millió dollárnál tart- szigorúan PC onlyÍgy hirtelen...
-
no offense, de számomra a szimulátor megköveteli azt is, hogy benn üljek a pilóta/vezetőfülkében. Emiatt az orbiter ki is esett, a kerbalban talán van (vagy hackelnek) valamennyit. No de itt jön a többi. Lehet hogy más a fizika (bár egy soksok évvel a jövőben játszódó sci-fi játéknál simán lehet feltételezni hogy olyan rendszer legyen az űrhajódban ami kiegyenlíti a gravitációs hatásokat pl, és így gyk. fly-by-wire módon csak azzal kelljen foglalkoznod hogy mit akarsz elérni, és nem azt hogy hogy kell erre reagálnia a hajódnak), ugyanakkor az összetettsége mind világ, mind pedig gazdasági szinten szerintem is a legjobb űrhajó-szimulátorrá (!) avanzsálja a játékot... aztán majd jön a Star Citizen és meglátjuk lesz-e trónfosztás
Szóval lehet hogy fizikai szimuláció szinten nem szimulátor, de a european truck simulator sem végez folyadékszimulációt hogy játszható legyen, mégis inkább szimulátor mint arcade versenyjáték
. Ez is azt szimulálja hogy egy pilóta vagy, aki gazdasági és egyéb döntéseket hoz, miközben felderíti az űr eldugott vidékeit, vagy épp háborúzol, kalózkodsz, stb... ez nekem kimeríti a szimuláció fogalmát
-
válasz
huskydog17 #130 üzenetére
Sok apró részletbe beleköthetnék, de most csak ezt hozom elő, mert annyira szúrja a szemem:
"Röviden, tömören az X széria az űrszimulátorok császára, a legprofibb és legkeményebb űrszimulátor, amit valaha alkottak és idén novemberben érkezik az új epizód a Rebirth."
Namost, ha "legkeményebb" űrszimulátor, akkor Orbiter, meg esetleg a kanyarban ott van a Kerbal Space Program. Mindkettő eléggé szűk rétegnek szól, hiszen valóban szimulátorok, még ha a KSP fizikája csak kezd közelíteni ahhoz a szinthez, ami már elfogadható.
Az X széria (bármennyire is szeretem) inkább árkád lövöldözős hangulat, noha igen, tudom, a Wing Commander és az X-Wing is űrszimulátorként van aposztrofálva. De szerintem a "szimulátor" szó arra kellene, hogy utaljon, hogy egy űrhajó valós viselkedését szimulálja, amire az X nem vállalkozik. Ettől még nagyon jó kis űrhajós játék, szórakoztató, nagyon jó poén a gazdasági része, meg minden, de nem szimulátor.
Szerintem...
-
válasz
huskydog17 #130 üzenetére
Még pár:
ARMA3
Star Citizen (bár ezt lehet hogy átdobják PS4-re is ha később úgy lesz idejük)
Fortnite
X-Rebirth
Új Amnesia (amiből a Dark Crescent szvsz az egyik legjobb horror játék az elmúlt években)
Új C&C
Elder Scrolls Online
Hawken
Neverwinter
Torment: Tides of Numenera
Path of Exile
SimCity
Rome 2 TW
WildstarTudtommal ezek közül mind PC exclusive (bár lehet hogy 1-2 már azóta nem, de én spec nem bánom, ha jó játék, jelenjen meg minden platformon, örüljön neki mindenki)
-
huskydog17
addikt
"Azért ne kezdjük már meg elmagyarázni, hogy a kamionszimulátor meg minden lófasz AAA kategória."
És ezt ki mondta? Nem azok, csupán azért soroltam fel őket is, mert PC exkluzív címek, mivel a kolléga nem tudta, hogy több olyan stúdió is üzemel napjainkban, melyek kizárólag PC-re fejlesztenek, köztük van az SCS Software is. Az már egy másik dolog, hogy nem AAA címek, bár az ETS elég közel van hozzá, az egyik legjobb (ha nem a legjobb) kamion szimulátor.
"Stratégia játékok oké azok hagyományosan PC terület - viszont brutál gép sem kell hozzájuk."
Erre is van ellenpélda: Company of Heroes 2#125:
Most hogy jön ide a Linux? Nem értem.
Nekem aztán totál mindegy milyen színnel írsz (felőlem aztán írhatod lilával is, nem zavar), csak a moderátorok már nem biztos, hogy így gondolják."Hard Reset egy olcsó, félig-meddig indie játék, semmiképp sem AAA, ha jól látom, nem is lett nagy siker."
Ha nem is AAA, de indie-nek sem nevezném. Ha az ember megnézi, hogy kik alkotják a fejlesztői csapatot és ha az ember játszott ezzel a játékkal, akkor rögtön láthatja, hogy indie címnek túl jó és túl komoly.
Amúgy ez a játék pont egy olyan cím, ami az AAA címeknél valószínűleg jóval alacsonyabb költségvetésből készült, de ennek ellenére sok AAA FPS-t oda-vissza ver minőségben! A grafika és fizika például olyan fejlett, hogy a legtöbb mai AAA cím elbújhat mellette.
Nem tudom mennyire érdekelnek az FPS-ek, de figyelmedbe ajánlanám a hivatalos demo kiadást (mert ők legalább ilyet is csináltak), ami elérhető Steam-en.
Ja és ezt a brutális fizikát még csak nem is DirectX 11-el érték el, mivel a teljesen saját fejlesztésű Road Hog Engine DirectX 9-re épül. A játék megjelenése előtt lehetett olvasni olyan interjúkat a fejlesztőkkel, ahol egyértelműen kimondták, hogy az általuk elképzelt látványvilág elérése érdekében rögtön a projekt elején ki kellett zárniuk az összes konzolt, mert azok képtelenek lennének ilyen látványt előállítani. A PC-exkluzivitás ez alkalommal kamatostul megtérült a játékosok számára, ugyanis brutális minőségű grafika és fizika fogadja a játékost."Shadow Warrior egy 1997-es DOS-os játék, a Duke Nukem 3d Build engine-jével, hagyjukmár."
Ebből látszik, hogy nem olvastad el alaposan, vagy nem értelmezted vagy nem jártál utána annak, amit írtam.
Shadow Warrior-nál a Flying Wild Hog csapatot hoztam fel, nem véletlen, ugyanis a lengyel banda a Hard Reset és annak DLC-je (Exile) után az öreg klasszikus Shadow Warrior játék felélesztésén kezdett el munkálkodni. Szeptember 26-án jelenik meg az új Shadow Warrior, amit már a Flying Wild Hog készített, egy nagyon fejlett motorral és gyönyörű látványt értek el itt is. Íme néhány videó az új Shadow Warrior-ból:
videó1
videó2
videó3
videó4"X-ekről soha sem hallottam, utána kellett nézzek, de ez is kiskiadós cucc."
Na ez bizonyítja, hogy piszkosul le vagy maradva PC játékok terén. Röviden, tömören az X széria az űrszimulátorok császára, a legprofibb és legkeményebb űrszimulátor, amit valaha alkottak és idén novemberben érkezik az új epizód a Rebirth.
Deep Silver (Koch Media) kis kiadó? Ezt alaposan gondold át még egyszer!"A futószalagon jövő kamion meg kukásautó meg iskolabusz-szimulátorokat szintén hagyjuk, garázsfejlesztés, nem AAA."
Már megint a tudatlanság. A cseh SCS Software sosem készített kukás-autó szimulátort, vagy iskola-busz szimulátort. Viszont ők készítették például az Euro Truck Simulatort, mely napjaink talán legjobb kamionszimulátora, a 2. rész pedig hatalmas sikereket ért el.
Bár az SCS 2007 tavaszán kiadta a Bus Driver nevű buszos játékot, ami egyáltalán nem lett rossz, az elmúlt időszakban úgy tűnik ismét egy nagyobb, komolyabb projektbe kezdtek, ami várhatóan talán újra egy busz-szimulátor lesz. Az, hogy a média mennyire pontoz egy játékot, én magasról letojom. Például az előbb említett Bus Driver engem 1000-szer jobban szórakoztatott annak idején, mint ma bármely NFS epizód.
Szóval az SCS-t, akik 1997 óta játékokat készítenek, elég nagy túlzás garázscégnek hívni. Egy garázscégnek nem szokott lenni saját motorja, amely ráadásul dupla renderer-t (DirectX & OpenGL) tartalmaz. E motor lehetővé tette a cég számára, hogy viszonylag könnyen tudják elkészíteni a legújabb játékaiknak a Linux verzióját. -
pakriksz
őstag
hát ha te szereted ezt az AAA kategóriás megnevezést...
az AAA kategória általában igénytelen bugyuta hulladék játékok sorozatgyártva enyhén retardált közönségnek, széthypeolva, ritka az értelmes AAA játék.
Az AAA játék a játékvilág valóságsója. Népszerű, imádják, nagy siker, de nem nevezhető etalonnal.
Ezen az AAA kategórián röhögnöm kell ha olyan játékok tartoznak bele mint a COD-ok, meg NFS, és ha játékfejlesztő lennék büszke lennék rá ha nem ebben a kategóriában lenne a játékom
Szóval az AAA az inkább a várható bevételre és a költségvetésre vonatkozik, nem a játék minőségére. -
pakriksz
őstag
NEM pakolja fel a telepítő mindig, NINCS függőségkezelés a windowsban, vadászni kell rá. Ennél egyszerűbb repository linket is beadni a csomagkezelőbe, mondjuk ilyen alapon soha nem kell, mert ami a hivatalos repoban bent van, annak az összes függősége is ott van mellette, akkor kell hozzáadni ha nem a hivatalos forrásból akarsz telepíteni...
Igen ez álprobléma... linuxon. windowson viszont létező, és tudod a "hiba a 0x000011212 belépésnél típusú hibaüzenetek nem valami informatívak" a dll levadászása a könyebbik dolog, a nehezebb az hogy melyik dll hiányzik, mehet a hibára guglizás, meg a dependency walkerezés. -
pakriksz
őstag
hulladék asustól mit vársz?
Meg úgy általában a notebookoktól. A notebook a számítástechnika ipari hulladéka tele van gyártói gányolással hulladék driverekkel. A notebook és a szabvány az két egymástól fényévekre álló dolog. Ha valaki notebook problémával nyaggat, már előre félek, mert már ismerem ezeket a foshulladékokat és hogy mikre képesek a gyártóik.
Maradjunk annyiban hogy ha nem állítgatom az ethernet cuccom driver beállításainál le a hardveres rásegítést, windóz7 alatt randomban eldobódik a lan kapcsolat, pedig egy igyen gyakori ethernet cuccról van szó. Linuxon ilyenre nincs szükség, ott csak megy -
Mardel
őstag
válasz
joysefke #116 üzenetére
Én egy köztes állapotú distro-t szeretnék.
Ha friss program kell akkor mindig legyen elérhető, viszont legyenek hozzá biztonsági hibajavítások.
Most ha mindig a legfrisebb program kell, akkor az egy Debian/Ubuntu experimental ága, vagy valamelyik Rolling distro, vagy forrás alapú.
Forrásalapú azért nem kell, mert nem szeretnék 6 órát malmozni mire lefordul és feltelepül egy kde, stb.
Mondjuk edig kettőt néztem ki, Arch linux, vagy Aptosid.
De a linux még mindig csak a kernel, a hozzávaló programok meg a gnu részei, ami van BSD-re és egyéb más rendszerre. Csak gyakran összemossák a kettőt. -
cucka
addikt
válasz
huskydog17 #122 üzenetére
Pontosan. Kit érdekel mennyibe került az előállítása?
Azt, aki a pénzt adja. Tudod, a játékipar az elsősorban üzlet. Ha egy AAA játékból nem adnak el 3-4 milliót, az bukás. Az eredeti cikk emiatt nagyon mókás, mert teljesen kizárt, hogy néhány elszánt indie fejlesztőt leszámítva bármilyen komoly cég jelentős pénzt fektetne Linuxos játékokba. (Ez mitől off amúgy? És amúgy is, nem mindegy, hogy szürke vagy fekete betűkkel írok?)Íme néhány példa kiadó/fejlesztő szerint, bár a pontos költségvetés mértékét nem tudom:
Stratégiák (Anno, Starcraft) nyilván adják magukat, ezeknek továbbra is a PC lesz a fő platform. Company of heroes szintén jó találat. Nade a többi...Hard Reset egy olcsó, félig-meddig indie játék, semmiképp sem AAA, ha jól látom, nem is lett nagy siker.
Shadow Warrior egy 1997-es DOS-os játék, a Duke Nukem 3d Build engine-jével, hagyjukmár.
X-ekről soha sem hallottam, utána kellett nézzek, de ez is kiskiadós cucc.
A futószalagon jövő kamion meg kukásautó meg iskolabusz-szimulátorokat szintén hagyjuk, garázsfejlesztés, nem AAA. -
RaZroX
addikt
Ez az egész túl szép lenne.. szerintem kevés esély van rá
-
narumon
őstag
válasz
huskydog17 #122 üzenetére
Azért ne kezdjük már meg elmagyarázni, hogy a kamionszimulátor meg minden lófasz AAA kategória. Még B-be is nehezen fér be.
Stratégia játékok oké azok hagyományosan PC terület - viszont brutál gép sem kell hozzájuk. És kb ennyi. Stratégián kívül nem nagyon van olyan ami PC only AAA.... -
huskydog17
addikt
"Azt írtam, hogy üzletileg az egyik legnagyobb gurítás evör. Elköltöttek rá 250 millió dollárt, kaszálnak majd rajta kb. ugyanennyit. Ha ez nem meghatározó tényező a játékiparban, akkor semmi sem az. Namost ezek fényében ki nem sz*rja le, hogy neked vagy nekem személyesen tetszik-e vagy sem?"
Pontosan. Kit érdekel mennyibe került az előállítása? Szerintem senkit, vagy ezek szerint téged talán. Pont te hoztad fel ezt az egy címet érvként arra, hogy nem jönnek AAA címek PC-re, úgyhogy most nem tudom mit akarsz kihozni ebből."Kik? Hirtelen a Firaxis ugrik be, más nem nagyon hiszem, hogy kicsenget dollár tízmilliókat PC exkluzív játékok finanszírozására."
Íme néhány példa kiadó/fejlesztő szerint, bár a pontos költségvetés mértékét nem tudom:
Devolver Digital/Flying Wild Hog -> Hard Reset, Shadow Warrior
Deep Silver/Egosoft -> X franchise (X3 széria például)
Blizzard -> StarCraft 1-2.
Sega/Relic Entertainment -> Company of Heroes 1-2.
SCS Software -> Sok kamionos szimulátor (pl.: ETS 1-2.) + vadász-szimulátor
Ubisoft/Related Designs+BlueByte -> Anno és Settlers játékokÍgy hirtelen csak a nagyobb, ismertek nevek közül jutottak eszembe a fentiek, de rajtuk kívül még nagyon sok kisebb, indie fejlesztők vannak. Az ilyen kisebb bandák közül talán hallottál már a Frictional Games-ről. Nekik szintén saját motorjuk van.
Ja és szerintem tedd OFF-ba a mondanivalódat, mert elég erősen off-topic témáról beszélgetünk.
-
joysefke
veterán
válasz
CPT.Pirk #119 üzenetére
Egy nagy, de megfelelően szarrágó ügyfelünk kitalálta, hogy ők márpedig nem veszik meg a mi cégünktől származó IP alapú (SIP) alközponthoz a mi SIP Softphone-jainkat, hanem nekik ingyen kell, mert annál ugye nincs olcsóbban. Na akkor jött az ötlet, hogy cégen belül teszteljünk le pár Windowson és Linuxon futó SIP-softphone és nézzük meg, mennyire kompatibilis a mi megoldásunkkal.
Telepítettem asszem egy OpenSUSE-t meg kiválasztottunk talán 4 darab softphone-t...
J.
-
cucka
addikt
válasz
huskydog17 #118 üzenetére
Már akinek. Nem mindenkinek tetszik, például engem is totál hidegen hagy a játék
Azt írtam, hogy üzletileg az egyik legnagyobb gurítás evör. Elköltöttek rá 250 millió dollárt, kaszálnak majd rajta kb. ugyanennyit. Ha ez nem meghatározó tényező a játékiparban, akkor semmi sem az. Namost ezek fényében ki nem sz*rja le, hogy neked vagy nekem személyesen tetszik-e vagy sem?Ez sem igaz. Nézd csak meg a GE címeket.
Ok, valamennyi fejlődés van, aláírom. Rájöttek, hogy ha így folytatják a pc-s fejlesztéseket, akkor senki se fog drága pénzért videókártyát vásárolni tőlük.Vannak olyan cégek, amelyek úgy készítenek AAA címet, hogy a konzolok szóba sem jöhetnek a fejlesztés során.
Kik? Hirtelen a Firaxis ugrik be, más nem nagyon hiszem, hogy kicsenget dollár tízmilliókat PC exkluzív játékok finanszírozására. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
-
huskydog17
addikt
"A GTA5 nem csak egy frissen megjelent AAA cím, hanem üzletileg kb. az egyik legnagyobb gurítás evör."
Már akinek. Nem mindenkinek tetszik, például engem is totál hidegen hagy a játék (szerintem túlságosan túl van hypeolva az a cím). A konzol exkluzív címekre fel lehetne sorolni tömegével PC exkluzív címeket is, melyekkel szintén több millióan játszanak nap, mint nap."Ami meg multiplatform, ott is igyekeznek a lehető legkevesebb pénzből megoldani ezt, tehát szar konzolportokat kapsz."
Ez sem igaz. Nézd csak meg a GE címeket. Azoknál az AMD kifejezetten ügyelt rá, hogy a PC verzió minél jobb legyen és ez többségében tökéletesen sikerült. Mostanáig meglehetősen sok AAA cím GE lett és köztük a legjobbak vannak, egyikről se lehet elmondani, hogy sz*r lett volna a PC verzió, sőt, olyan újításokat vezetett be némelyik, amit eddig még az egész játékpiac nem alkalmazott."egyszerűen csak sokkal kevésbé fontos platform a kiadók számára, mint azt a pc játékosok hiszik."
Ezt senki nem vitatja, de szerencsére akadnak kivételek. Vannak olyan cégek, amelyek úgy készítenek AAA címet, hogy a konzolok szóba sem jöhetnek a fejlesztés során. -
huskydog17
addikt
"A probléma ott kezdődik, hogy a nagy kiadók pár éve kiszámolták, hogy olcsóbb fenntartani egy olyan fejlesztőgárdát, akik biztosítják a kiadón belül a motort. Ez egy technológiai verseny is ... nekünk van a legjobb, és azt csak a mi játékaink tudják használni."
Igen, ezzel én is tökéletesen egyet értek, egyre jobban látni, hogy erre felé mennek a cégek.
Az EA-nek, a Valve-nak, az Ubi-nak, Eidos-nak (vagy Square Enix, akinek ahogy tetszik), mind saját motorja van és szinte kizárólag sajátot használnak. Mondjuk Bethesda-nál még több, különböző motor van, de gondolom, hogy az idő előrehaladtával minden játékuk az id Tech 5-re fog épülni (legalábbis 3 játék már be van jelentve erre a motorra).
Úgy gondolom, hogy csak a kis létszámú, indie-fejlesztőknek éri meg különböző külső motorokat használni. Szerintem remek példa a thechineseroom, ők például kezdetben a Valve Source Engine-jét használták a Dear Esther-hez, de most már a CryEngine 3-mat alkalmazzák.Ami talán még jobban szemlélteti a fenti tendenciát, hogy még olyan kisebb, kevésbé ismert stúdiók is inkább teljesen saját motort írnak, mint a Frictional Games (HPL Engine)
-
joysefke
veterán
válasz
CPT.Pirk #112 üzenetére
Mert előfordult már, hogy bizony kellett szopni a függőségekkel. Már legalább 3x leírtam azt ami most jön, de ha csak rágondolok olyan indulatok fognak el, hogy még egyszer le kell írnom:
Legszívesebben megfogtam volna a 10 kilós LCD-t az asztalomon és addig vertem volna a sarkával a Linuxer fejlesztő száját míg statikuan bele nem fordítja az összes szaros shared libraryt a szaros programjába, hogy nekem csak felmásolni és elindítani kelljen a binárist, ahelyett, hogy a kibaszott függőségekkel szopok és netről kézzel kelljen összevadászni minden szaros libet míg az a vacak SIP Softphone amit odafosott sourceforge-ra el nem indul a friss susen. Legalább egy fél napom elment vele...
Winen bakker odaadják a telepítőt és abban minden benne van, ne adj isten eleve kapsz egy portable futtathatót amibe minden fügvény statikusan bele van fordítva oszt jónapot.
De neeem a Linuxnak ez nem jó, fel akarok rakni egy 10 megás programot de nem megy mert nem fér bele a filozófiába, hogy statikusan linkeljenek. Számomra ez epic fail.
J.
-
cucka
addikt
válasz
huskydog17 #113 üzenetére
A GTA5 nem csak egy frissen megjelent AAA cím, hanem üzletileg kb. az egyik legnagyobb gurítás evör.
Amúgy AAA címből rengeteg van, ami nem jön PC-re. Uncharted, Red Dead, Gran Turismo, Forza, verekedős játékok tömege, NBA játékok, sorolhatnám. Ami meg multiplatform, ott is igyekeznek a lehető legkevesebb pénzből megoldani ezt, tehát szar konzolportokat kapsz.Azt nem mondtam, hogy a PC-s játékok halottak, egyszerűen csak sokkal kevésbé fontos platform a kiadók számára, mint azt a pc játékosok hiszik.
-
LordX
veterán
válasz
pakriksz #106 üzenetére
A függőségkezelés minden Win vs Linux vitában előjön, de ez álprobléma tökéletes példája.
Ha használsz egy DLL-t, akkor az vagy egy kész 3rd party program, aminek van egy telepítője (le lehet tölteni a redistributable-t), telepítőgyártáskor szépben beimportálod, hogy ez kell, innentől a legyártott telepítő elintézi a usernél, és SEMMIVEL több dolga nincs a programozónak, mintha a dependency-k közé kellene felvenni egy sort a csomagleíró fájlban.
Vagy saját fordítású DLL, ez esetben semmi "shared" nincs benne, szépen bepakolod telepítőskor az exe mellé, és megy, zéró munkával. Kezét törném le annak aki az ilyet bemásoltatja a system32-be, vagy akárhova a rendszerbe, de retardált fejlesztők sajnos minden platformon vannak azonos eloszlással.
-
huskydog17
addikt
LOL!
Most felhoztál egy frissen megjelent AAA címet, ami konzol exkluzív, és? Én is felsorolhatnék több hííresebb és szintén kiváló AAA címet, melyek PC exkluzívak, ugyanott vagyunk.
A nagyobb AAA címek túlnyomó többsége PC verzióval is rendelkezik. (Crysis trilógia, TR franchise, Deus Ex franchise, AC franchise, Far Cry franchise und noch viele mehr).
Majd ha ott tartunk, hogy 10 AAA játékból kb. 1-2 darabot hoznak ki PC-re, akkor majd beszélhetünk arról, hogy a PC platform haldoklik AAA területen. Casual és indie területen nem fog, mert a legtöbb indie fejlesztő kizárólag PC-re fejleszt nem véletlen. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
joysefke #108 üzenetére
"Na de melyik OS-en van komplett függőségkezelés, beírom a szoftverkeresőbe, kattintok, letölt beállít, függőségestül mindenestül? Hát igen linuxon."
Azért van rajta, mert kell rá a Windowson meg még azért nincs mert egyelőre nem kellett rá. A Linuxon a rengeteg dinamikusan linkelt shared library szükségessé teszi, míg Windowson a szoftver vagy tartalmaz már mindent, vagy az installerbe beledrótoztak egy C++ redistributable-t, Directx installert (stb) és úgy megvan már minden. Istenem mennyit szoptam Linuxon a szar függőségekkel
Miért neked kell szopni a függőségekkel? Egészen addig amíg nem fordítasz csomagot, nem látok rá okot, hogy neked kézzel bármit is tenni kelljen a függőségekkel.
Az meg hogy nincs szükség függőségek kezelésére, az elég vicces érv. Előbb-utóbb felkerül a gépre a VisualC++ 6-8 különböző verziója, mindegy h. már nincs ott a progi ami felrakta, szépen ott marad a gépen. Windowson valszeg csak lusták voltak írni egy rendes csomagkezelőt és megmagyarázták a világnak, hogy ez így jó.
Mennyivel előrébb tartanának, ha pl. olyan apróságokat is tudott volna frissíteni a Windows update, mint a DirectX. Dx a filmnéző proginak is kell nem csak játékoknak, a webinstall meg tud silent installt, mekkora nagy munka lett volna megcsinálni ezt az updaten keresztül... -
joysefke
veterán
Régebben én olyan elvetemült voltam, hogy még ki is szedtem a fölös billentyűket
Van klaviatúra amelyiken jobb oldalt van a (vagy ott is van) win billentyű. Na az HC gamer kompatibilis
Szvsz a Win7 ben annyira jó a start menüs search, annyira sokat használom, hogy ráált a kezem, hogy a start menüt billenytűvel nyitom fel egér helyett.
Másrészt szerintem a legtöbb játék tiltja a Win billentyűt.
J.
-
narumon
őstag
válasz
pakriksz #106 üzenetére
"(bár a legtöbbször pont az van, hogy windózra már nincs driver, vagy külön külön kell vadászni, linuxot felrakod, és minden megy, külön telepítgetés nélkül...)"
Én időnként megpróbálkozom linux-szal, de a legutóbbi kb 2 évvel ezelőtt kísérletem úgy zajlott:
Asus notebookra ubuntu telepítés - lement minden rendesen. Lecsukom a notot, elmegy sleepbe - felnyitom, nem megy a wifi, csak újraindítás után, fél óra forumozás után ráhagytam, nekem erre nincs időm...
Win7 install - minden megy rendesen. Maradjunk ennyiben. -
joysefke
veterán
válasz
pakriksz #106 üzenetére
Te is csak össze vissza puffogsz, minimális konkrétummal. Ráadásul egyoldalóan, saját szájízed szerint mutatod be a dolgokat.
nyomtatókkal konkrétan kevesebb baj szokott lenni mint vindózon.
"kevesebb baj szokott"
Nekem Win-en sem szokott semmi baj lenni, mástól sem szoktam ilyet hallani.A dzsunka szar laptopok meg senkit sem érdekelnek (főleg mert a hulladék intel GPU miatt játszani alapból nem lehet rajtuk) és mert a laptopok olyan gyártói elcseszett drivereket használnak, aminél egy vindóz reinstallnál is imádkozni kell hogy minden jó legyen,
Mi a francról beszélsz? Ez ökörség és megint egy pár hulladék HW alapján általánosítasz...
Miért van az, hogy az én Dell E6510-esem meg régebbi FuSi S7110 (?)-em meg régebbi szintén márkás gépeim mindig tökéletesen működtek és jól ment bennük a VGA-is (persze már amennyire elvárható volt tőle)Na de melyik OS-en van komplett függőségkezelés, beírom a szoftverkeresőbe, kattintok, letölt beállít, függőségestül mindenestül? Hát igen linuxon.
Azért van rajta, mert kell rá a Windowson meg még azért nincs mert egyelőre nem kellett rá. A Linuxon a rengeteg dinamikusan linkelt shared library szükségessé teszi, míg Windowson a szoftver vagy tartalmaz már mindent, vagy az installerbe beledrótoztak egy C++ redistributable-t, Directx installert (stb) és úgy megvan már minden. Istenem mennyit szoptam Linuxon a szar függőségekkel
A win7 win8 ui váltás nem azért okoz gondot a szakembereknek mert nem találnak meg benne valamit, hanem mert szar, átláthatatlan a 8, és ami addig 3 kattintás volt, win 8-ban 10. Példának okádék a hálózati beállítások, amit xp-ben 1 kattintással el lehetett érni, win7-ben már 3-al, win8-ban meg bedobták jó mélyre
XP-m már nincs, nem tudom leellenőrizni, de Win7-el hangulattól függően 0 vagy egy kattintás, erre varjál gombot:
Win gomb -> gépel: net -> kurzormozgatóval kiválaszt: Network and Sharing Center -> EnterJ.
-
válasz
pakriksz #106 üzenetére
"A win7 win8 ui váltás nem azért okoz gondot a szakembereknek mert nem találnak meg benne valamit, hanem mert szar, átláthatatlan a 8, és ami addig 3 kattintás volt, win 8-ban 10. Példának okádék a hálózati beállítások, amit xp-ben 1 kattintással el lehetett érni, win7-ben már 3-al, win8-ban meg bedobták jó mélyre."
Nekem a nyitott chrome ablakból 3 kattintás, ha nem az értesítési területen kattintok(akkor 1) W8...
-
pakriksz
őstag
te is csak innen onnan hordasz össze szövegeket.
"Ha nem megy a 3G modem, a nyomtato, laptopba epitett USB3, bluetooth stb. akkor a jatek a legkisebb gondja a paciensnek."
nyomtatókkal konkrétan kevesebb baj szokott lenni mint vindózon. A dzsunka szar laptopok meg senkit sem érdekelnek (főleg mert a hulladék intel GPU miatt játszani alapból nem lehet rajtuk) és mert a laptopok olyan gyártói elcseszett drivereket használnak, aminél egy vindóz reinstallnál is imádkozni kell hogy minden jó legyen, mert van amikor berakják a feltelepített vindózba, és amúgy sehonnan nem szerezhető be a driver, még a weboldalukon sincs fenn. Régebben de szép volt amikor a haver laptopját újratelepítükk... volna, de még a retek cd olvasóhoz is külön saját driver kellett, így még a telepítőt se lehetett bebootolni, weboldalon semmi driver, 1 hónapos hercehurca után a szervizből kellett floppyn beszerezni drivert, azt is nem hivatalos úton
(bár a legtöbbször pont az van, hogy windózra már nincs driver, vagy külön külön kell vadászni, linuxot felrakod, és minden megy, külön telepítgetés nélkül...)"Nem beszelve arrol, hogy 3-at kattintok es jatszoktol (Win) egy kezdo linuxos mire eljut odaig hogy jatszon lemegy a nap. (fuggosegek, disztribucio fuggo lib verziok, jogosultsag rendszer stb)"
Ez egy elég nagy hazugság. A játék elindítása ha van linuxra, ugyan annyi mint windowson.
Na de melyik OS-en van komplett függőségkezelés, beírom a szoftverkeresőbe, kattintok, letölt beállít, függőségestül mindenestül? Hát igen linuxon.Melyik OS-en nincs EGYÁLTALÁN függőség kezelés, redisteket meg DLL-eket kell vadászni, ha mondjuk a steam vagy az installer nem intézi el? Hát igen windowson.
A win7 win8 ui váltás nem azért okoz gondot a szakembereknek mert nem találnak meg benne valamit, hanem mert szar, átláthatatlan a 8, és ami addig 3 kattintás volt, win 8-ban 10. Példának okádék a hálózati beállítások, amit xp-ben 1 kattintással el lehetett érni, win7-ben már 3-al, win8-ban meg bedobták jó mélyre.
-
Mardel
őstag
válasz
blendingtech #96 üzenetére
Diszlexia, diszgrafia. A Metro cimet is elirta.
-
Lomha 8V
addikt
Erre én kíváncsi leszek. Mik lesznek azok a bejelentések vajon? A "Linux" és a "PC-s játékpiac" egy mondatban, értelmezhetetlen az agyam számára.
-
floatr
veterán
válasz
joysefke #101 üzenetére
Igazából itt a lényeg a multiplatformos motorok körül keresendő, mint pl a unity 3d. Ez érinti a mobil/androidos eszközöket is, és ha már eszközökről van szó, akkor hamarabb fog valaki androidot vagy linuxot felhasználni egy konzolként is operáló eszközben, mint bármi mást.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Politika
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Windows 11
- Asztalos klub
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen autót vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Megint elérhetetlen a Fortnite az iPhone-okra
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- ÚJ Gamer PC - Ry5 5600, RX 6800 XT és 16gb RAM + GARANCIA
- SAMSUNG (SP-LSP7TFAXXH) 120" DLP LÉZER TV ! MAX 300CM !!!! AKCIÓ!
- SAMSUNG (SP-LSP3BLAXXE) FREESTYLE PROJEKTOR ! AKCO!!!
- SAMSUNG (QE85QN95BATXXH) 217CM NEO Q-LED SMART 100hz ! AKCIÓ!
- SAMSUNG (QE85QN900DT) 215CM NEO-QLED 8K 144HZ 2024 CSÚCS TV ! AKCIÓ!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 4th - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
- AKCIÓ! HP ZBook Studio G8 OLED WorkStation - i9 11900H 32GB DDR4 2TB SSD RTX 3070 8GB Win11
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB DeepCool Tesseract SW 500W
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest