Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Monitor hiba topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Akciókamerák
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- RAM topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz
femiki #66697 üzenetére
Az új akkuk is 12.7V-ot tárolnak el, ha ennél több akkor a műszer csalva mutatja. Vagy közvetlenül töltés után lett megmérve, mert akkor lehet még emelkedett érték ami pár óra múlva beáll a rendes értékre. De ha már áll az autó napok óta és még indítóztál is vele, képtelenség a 13V benne, nem jól mér a műszer akkor. Így viszont bármennyi lehet az akkuban ismételten.
Sajnos ezek az ezer Ft-os cuccok képesek ennyire pontatlanok lenni, az enyém is ilyen volt. Persze az ember meg nem akar egy mérés miatt tízezres tételű kütyüt vásárolni, kell keresni egy szabad villanyszerelőt aki megnézi gyors vagy kipróbálni egy másik akkuval ami biztosan jó.
Vagy fel kell rakni töltőre a biztonság kedvéért (megnézni a folyadékszintet ha lehet) és 12 óra töltés után megpróbálni indítani megint. -
femiki
tag
válasz
rob210 #66682 üzenetére
Megmértem, feltöltött állapotban van, 13,06V. Pumpáltam 15x is, de nem akar indulni, csak néha-néha belekap. Valamelyik érzékelő még esetleg? Vagy egyszerre haltak volna meg a porlasztók? Azért ezt nem hinném... Ahogy pumpáltam a kézi pumpát, a visszatérő ágon folyamatos buborékok mennek, de a többi ágon nincs látható buborék.
-
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #66678 üzenetére
jónak hangzik! Ha azt a dacia logót ha renaultra cserélnék az autón, akkor sokan nem gondolkoznának 4millióért rajta, sőt! Én is a vitarás terv helyett(mivel abból nincs már szívó) a duster került az előtérbe, csak előtte jó volna 2 autót is eladni a kertből és akkor meglátnám.....
-
Gabady
aktív tag
válasz
mdav88 #66684 üzenetére
Készülj akkor 10 kilós kalapáccsal.
Amúgy én minden további nélkül kinyomkodtam a szilenteket és semmi baja nem lett a lengőkarnak. Nem olyan bili az a 4-es lemez, főleg így kimerevítve...Arra figyelj, hogy 2 féle méret létezik ezekből a talpasokból. Ne a szétszerelés után döbbenj rá, hogy neked másik kellett volna...
-
Mukucs
senior tag
Érezhető erőbeli különbség van Clióknál az 1.4 16v és az 1.6 16v .-os benzinmotorok között? Mennyire számottevő az a +9 lóerő?
-
polonic
félisten
Ha hátsó féktárcsa és betét csere lesz, akkor az elektromos rögzítőféket utána kell állítani, igaz?
Azt hogy lehet? Kell vmi masina hozzá? -
rob210
Topikgazda
válasz
mdav88 #66684 üzenetére
Nem az csak lehetetlen
Ha van olyan méretű colos krovád, akkor legyen présed is
Meg lehet próbálni, de ha csak egyszer melléütsz akkor cseréled a lengőkart.3:50 nél kezdődik a lényeg . ugyan így kell a meganet is kipréselni.
Van rajta zéger!!! -
mdav88
aktív tag
Scenic 2-nél "célszerszám" nélkül hogyan lehet talpast cserélni? Bepréselős cucc.
-
#89309696
törölt tag
válasz
LamerGyuri #66673 üzenetére
Nem, én ilyenekre nem gerjedek és mint látható az ábrán ezeknél a motoroknál a tuning az kidobott pénz amúgy is, keményebbre fújom a gumikat meg leveszem a tetőcsomagtartót és ugyanazt elérem ekvivalens módon.
Engem az érdekelt meddig érdemes taposni, hol érdemes autózni vele, mert én nem érzem. Fülre hallom, de az nem 100%, érezni nem érzem, nem vagyok pro meg igazából ennyire minimális különbségeket egy ilyen kicsi motornál ekkora autóban nem is lehet rendesen kiérezni. Én azt érzem, hogy végig full egyenletesen megy, hiába mutatja a teljesítménygörbe, hogy ez gyönyörűen emelkedik és épülnie kéne. Aztán eszembe jutott, hogy hát persze, a menetszél is megjön közben, az pont kompenzálja és így kijön az egyenletes gyorsulás. Szóval igazából egy szépen hangolt motor a bódéhoz.
Egy Clioban biztos kiérezni, hogy az fordulattal egyre jobban ugrik.Nagyjából stimmel amit elképzeltem, ha sietősebb dolgom van 4000-4200, fölötte már tényleg csak akkor ha az ember élete múlik rajta. Lazázva meg 2800-3000.
2200 alatt nem szeret tartósan közlekedni nagy terhelés mellett, ott megzuhan a görbe is (ötödik, negyedik fokozatra értve).
Meg amúgy vicces látni, hogy az ember átlag közlekedését egy ~1200 Kilós autóban kielégíti 45 lóerő. -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #66677 üzenetére
-
LamerGyuri
senior tag
válasz
rob210 #66674 üzenetére
Tipikusan akkor jelentkezik, ha pár 10km után leállítom, aztán rövid idő múlva újra elindulok, vagy tele utasokkal, elnyújtott, hosszú emelkedőn. Mintha elfáradt volna az érzékelő, és már nem bírná a magasabb üzemi hőfokot, mert úgymond, a "menetszél" hatására újra elkezd működni-mérni.
De van donor motorka is az órába. Szerelési idő kb. ugyanannyi, pénzbe az érzékelő kerülne csak.
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #66669 üzenetére
Az scehez nem sok köze van a renaultnak
-
rob210
Topikgazda
válasz
LamerGyuri #66673 üzenetére
Lehet, hogy csak a műszeregységben lévő motor haldoklik.
Kicsi elektromos motor pont olyan mint a fordulatszám mérőé, fel is lehet cserélni, ha akkor a fordulatszám fog rosszalkodni akkor egyértelműen a motor.
(megane esetén, de a műszercsoport kis eltérésekkel u. a.) -
LamerGyuri
senior tag
Ha a kilométeróra, néha menet közben is, leesik 0-ra, és olyankor a megtett utat sem méri (fordulatszámmérő megy), akkor a kimeneti sebességérzékelőt kellene kicserélnem?
Fehér Farkas:
tuningoltatni,optimalizáltatni akarsz? -
#89309696
törölt tag
Sajnos az én motoromhoz nem találok diagramot és nincs most 15 ezrem feleslegbe, hogy leméressem padon az autómat két rajzolt csík miatt, de azért találtam egy kettes Clio-t aminek a motorja konkrétan ugyanez, csak ugye 98 lovas nem 95. De a görbék nagyon hasonlóak lehetnek.
-
#89309696
törölt tag
válasz
diablo1984 #66669 üzenetére
Biztos, hogy nem a K4M. Azt nem tudom, hogy Nissan-e vagy Renault, de nem K4M.
-
diablo1984
veterán
Ez a mostani renaultokban lèvő 114 lovas 1,6 SCe motor ez tènyleg nem a megane2-esekben lèvő blokk, hanem valami nissan motor?
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #66665 üzenetére
Sokat rövidezek vele, de a termosztát az mindig kinyit. Három utcányi autózásra nem indítom be, arra ott a bicikli. De vannak beiktatva hosszabb utak pont erre. Nem csak az olaj miatt, minden megsínyli egy autón, ha keveset megy.
Van ebből az SXR-ből longlife verzió amúgy? És az már jobban kibír 2 évet? Mert akkor legközelebb azt rakok bele, ha megfelelő. -
atosan
veterán
válasz
LamerGyuri #66664 üzenetére
Köszönöm Neked is a segítséget!
-
-
LamerGyuri
senior tag
-
atosan
veterán
Kedves Robmester,
Kb egy hónapja esett le a generátorról a szabadonfutó. Na most megint. Hívtam a szerelőmet aki csinálta, ledöbbent rajta. Lehet ott még valami ami ezt befolyásolhatja?
Lefotóztam ami maradt. Ezek alapján visszatehette a régit?
[kép]1
[kép]2
[kép]3
A hármas képen azt a dudort mi okozhatta?
Megane 1/2 1.6 16v K4M-7A -
#89309696
törölt tag
Ez az SXR900 olaj mennyire jó, muszáj ezt nekem lecserélnem egy év múlva? Mert én borzalmas pazarlásnak és feleslegnek érzem mikor 3000 Km megy bele az autóba egy évben, bőven benne maradhatna két év 6000 Km-re. Mann szűrővel van párosítva, a motor teljesen tiszta belül, nincs egyszerűen kosz amit fel kellene dolgoznia, most van az olajban 1500 Km körül és még mindig tök tiszta, a sapkánál benézve is minden tiszta a hengerfejnél. Nem rángatózik rá a kezem, hogy én ezt kicseréljem ősszel megint, simán benne hagynám két szezonra.
Illetve hát fogom is, csak a vélemények érdekelnek. -
válasz
Mukucs #66656 üzenetére
Többször újraméregetve, mérések között letörölgetve a pálcát is ennyit mutat?
(nekem pl. elég xar leolvasni, mert még több óra állás után is összevissza olajos. Úgy lenne a legjobb, hogy kivenni a pálcát egy fél órára, majd csak a mérésre belógatni)
Milyen motor? Ha dízel, akkor elméletileg a DPF regenerálás megemelheti az olajszintet.(#66657) molnarpeter: igen, de ha pl. 4,7l a töltet, akkor precíz ember nem tölti bele az 5 litert.
-
Mukucs
senior tag
Motorolaj szint a maximum pöckön felül mennyivel lehet? 3-4mm elmegy még?
-
rob210
Topikgazda
válasz
FRENK1988 #66645 üzenetére
A kuplungot
Nem értem a kérdést.
Azt kell cserélni ami rossz.
Nincs speckó járulékos cserélnivaló, ha erre gondolsz.
A bölcsőt meg nem kell levenni, elég leengedni.
Ha csak nen akarod teljesen kivenni a váltót.Jut eszembe alkatrész ügyileg valeo luk kuplungszett, váltóolaj és ha esetleg kivan akkor kihajtás szimeringet csapágyat gumiharangot érdemes cserélni. De ennek a bölcsőhöz nem sok köze van.
-
femiki
tag
válasz
rob210 #66641 üzenetére
Igen, a 2.-lett cserélve. A 3.-képen az milyen jeladó, ill. hol található? Valamint az üzemanyag nyomás érzékelő hol van? Esetleg arról is egy kép? Az enyém csak 48kw-os. Köszönöm a segitséget, és tanácsot!
Még annyit, hogy a nagynyomású szivattyút hogy lehet kiszűrni hogy jó-e, vagy esetleg az halt meg? Vagy az nem okoz ilyen tüneteket? -
FRENK1988
veterán
Kuplung csere arban mennyibe kerülbe?
Kaptam egy kornyekbeli jo szakitól egy 50ezer munka plusz anyagdijat. Kb 80 lenne a buli ahogy szamolom. Realis? Le kell venni a bölcsőt hozzá? -
rob210
Topikgazda
válasz
femiki #66640 üzenetére
Ez a főtengely ami a váltónál van diesel esetén is.
Ez a vezérmű, amit szerintem ti cseréltetek.Verziótól függően lehet rossz még ez is:
Illetve ha van akkor az üzemanyag nyomás érzékelő is.
de ez pl. 106 lovasban nincs.Ezért mondom, hogy ezt a hibát távgyógyítani nem lehet ide műszer diag és ha nincs szerencséd sok sok idő kell.
-
rob210
Topikgazda
válasz
femiki #66636 üzenetére
Az FHP és a vezérműtengely jeladó nem ugyan az.
Márpedig ezt tudni kéne, hogy melyik lett kicserélve, mert az FHP pontosan ilyen hibákat tud generálni a benzines és diesel renaultoknál egyaránt.
Hibakódot, meg ha nem is ddob, élőadatban látszik, hogy mi nincs meg a motor működéséhez. -
#89309696
törölt tag
válasz
Gombinyó #66635 üzenetére
DCI-nél. A magasnyomású rendszer meg a porlasztók nem szeretik a szennyeződést. 30ezrenként illik kicserélni, ennél 2-3x több értéket szoktak megadni a gyártók amit nem bírnak ki és átengedik a koszt. Benzinesnél lehet később is 50 ezernél, de ha nem drága és nincs eldugott helyen ott is ki lehet ejteni 30 ezer után.
Meg nyilván attól is függ szokott e valaki kannából töltögetni stb. -
femiki
tag
válasz
rob210 #66634 üzenetére
Azt irtam, hogy a vezérmű jeladót cseréltem. Vagy az nem ugyan az mint a vezérmű FHP jeladó?
Hibakódnak meg csak az EGR-t irta, amit szintén cseréltünk. Most csak kedden fogom tudni elvinni szerelőhöz, és meglátjuk hogy mit ir hibának. Viszont ha relé, vagy valami vezeték/érintkezés hiba van, azt szerintem nem fogja kijelezni.
Vagy esetleg főtengely jeladó? -
rob210
Topikgazda
-
femiki
tag
válasz
rob210 #66632 üzenetére
Részben igen, részben "találgatásra" cseréltük. A porlasztókkal kezdtük, utána jó volt. Az EGR-t irta hibára, és az valóban kuka volt, 1cm koksz volt benne. Utána egy ideig megint jó volt. Aztán megint kezdte a rosszalkodást, akkor cseréltük a nagynyomású szelepet. Utána megint jó volt egy darabig. Aztán itt olvastam nemrég, valakinek ilyen inditási nehézségei voltak, kicserélte a FHP jeladót és megszűnt a hibája, ezért cseréltem én is ki, de ettől nálam nem változott semmi. Ja, nem mondtam, de ü.a. szűrő is lett cserélve. Egyébként élő adatban nem mutat semmi rosszat... Ez az érdekes!
-
rob210
Topikgazda
válasz
femiki #66631 üzenetére
Akár az is lehet, de amikor ezeket cseréltétek, mert a felsorolás alapján egy vagyont rálocsoltál, mérés és hibakódok hibás értékek alapján cseréltétek az alkatrészeket, vagy csak ment a találgatás?
Mert kéne látni a hibakódokat a kimaradásokat élőadatban és az alapján elhárítani a hibát. -
femiki
tag
Tisztelt "rob210"! Hozzád intézném a kérdésem, hátha tudnál segiteni. Egy 1,5 dci motor egyre sürübben indul nehezen hidegen is és melegen is, első inditáskor csak kapkodja-kapkodja, de nem indul, a második inditásra kapkodja és elindul. Majd egyenletes alapjárat, aztán pár perc múlva egy másodpercre mintha elvettem volna a gyújtást, majdnem leáll, de aztán visszajön és jár tovább szépen. Ha megyek vele, akkor már nincs ilyen gond. Viszont tegnap inditás után, fogta magát és egyszerűen leállt, még szerencsére itthon az udvarban, de azóta már nem lehet elinditani. Január óta már volt rajta cserélve EGR, nagynyomású szivattyún nyomástartó szelep, vezérmű FHP jeladó, mind a 4 porlasztó, ebbűl 1 teljesen felújitott, a másik 3 bevizsgált. Már nem tudom mi lehet a hibája. Nekem olyan érzésem van, mintha valami elektromos probléma lenne, mert ezek a pillanatnyi járás kihagyások arra utalnának, valami relé vagy érintkezés hiba lenne. Szerinted?
-
Mukucs
senior tag
-
Mukucs
senior tag
-
rob210
Topikgazda
válasz
Mukucs #66625 üzenetére
A váltónál van két szimeringaz egyik a kuplungnál, a másik a váltórudazatnál.
A váltórudazati mindegyiken ereszt.
Ha a nyelestengelynél lévő ereszt az meg olyan ami náld most van.
Egyébként egyszerűen kideríthető, hogy honnan ereszt.
Féktisztítóval, lemosod a váltó alját, száraz ronggyal áttörlöd, aztán pár nap múlva megnézed, ha nem jelenik meg újra akkor az is lehet, hogy csak régi melléöntés korábbi szivárgás nyoma volt, ez a legoptimistább és szerencsésebb eset. (volt már ilyen)
A másik ha megjelenik akkor szépen megszagolod az olajat, a váltóolajnak ugyanis jellegzetes szúros szaga van, nem lehet összekeverni a motorolajjal.
Ha az ereszt akkor a váltó le kuplungcsere opció hamarosan bejátszik. -
Mukucs
senior tag
A Ti tanácsotokra elf sxr 5w30 motorolajat kapott a kis Clio, picit hangosabbnak hallottam a motort, ezért megkérdeztem a szerelőt, hogy ez miért van. Azt mondta, h szerinte jobb lett volna egyel vastagabb olaj bele, (5w40) lehet ennek köze hozzá? Legközelebb menjen az?
Illetve ma mókoltam picit az autón, lökhárító díszlécén, lényegtelen.. de arra lettem figyelmes, hogy a váltótartó bak előtti részen csupa olaj minden. Mi található ott? Fentről semmilyen olajfolyást nem látok.. felhívnám a szerelőt, de mégiscsak ünnep van.
Ha már ünnep, boldog nyuszit kedves 'Rönós' társaim.
-
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #66617 üzenetére
Na ja, az 1.33-ban is van.
Renaultban utánakérdeztünk, bár kevés a tapasztalat még, de aszondják másabb a működési elve, mint a dízelének, illetve a részecske méret is más. Elvileg ez örök, mint a nyomorúság, még városban is.Majd meglátjuk, 3-4 év múlva majd visszatérünk rá.
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #66615 üzenetére
Benzinesnél nem okoz gondot.
-
#89309696
törölt tag
válasz
diablo1984 #66615 üzenetére
Mindegyikbe be fog kerülni, elkerülhetetlen. Benzinesbe annyira nem para talán, kevesebbet kormol, gyorsabban melegszik, nagyobb hővel dolgozik. Lehet tartós még ettől a motor és lehet szar is nélküle.
-
rob210
Topikgazda
Végre észhez tértek.
[link] -
molnarpeter
nagyúr
-
rob210
Topikgazda
válasz
mdav88 #66602 üzenetére
A rázás a lengőkarokból nem adódhat, ha a lengőkarok miatt rázna annak már olyan hangja lenne, emi jobban zavarna mint a rázás
Amikor a féket cserélted az agy ellenőrizve lett?
Mert a menesztőtárcsa, ha el van vetemedve az új féket is deformálja igen gyorsan és azonnal elkezd rázni a kocsi.Nem rég tettem fel a videót pont erről egy trafic esetén.
Érdemes mindent átnézni, mielőtt esetleg feleslegesen cserélgetsz ki alkatrészeket.
-
villász
csendes tag
Sziasztok
Vajon létezik can bus-can bus adapter a radio kijelzőjéhez?
2008 as scenic 2
Szeretném a gyári updata listes rádiót kicserélni egy szintén gyári fiatalabb rádióra
Az eredeti cik sz :8200562687t /ez van benne /
Amire cserélném annak pedig 281153992 / erre cserélném /
Vajon van rá megoldás a cserére vagy pedig esélytelen -
Gombinyó
őstag
válasz
Mukucs #66604 üzenetére
Nekem túl jó tapasztalatom nem volt eddig az itthon "típusra gyártott" huzatokkal. Apósom ~45e körül fizetett egy szettért, de azóta se rakta be, mert nincsenek meg a felfogatási pontok és minőségre se túl jó. Ezeknél többet ér ha pár évente elviszi az ember kozmetikába és az arra való eszközökkel kitisztítják a kárpitot. Szvsz.
Végül én is rendeltem az aliexpressről egyet próbaképp és azóta is használom, mert ez viszont fasza. Ha a kettes Cioban nincs az ülésben légzsák akkor kb bármilyet belerakhatsz.
-
Mukucs
senior tag
Tudtok olyan weboldalt, ahol valóban méretpontos üléshuzatot tudok venni a kis II.-es Cliomhoz?
EZ pl az volna!? Olyan olcsónak tűnik.
-
mdav88
aktív tag
válasz
mdav88 #66601 üzenetére
Igazabol ket dolog van, csak nemigen tudom eldonteni melyikre koltsek, a razas adothat a lengokarokbol, meg a jobb feltengelybol is.
Egy erdekes jelensegem van meg, megpedig ha rapoccintek a fekre, akkor a kormanyon rant egyet balra. Nem durvat, de ha nem fogom ugy a kormanyt lathato. Fektarcsak es betetek ujak, fekezesnel nem huz el.Szoval tanacsert jottem, mitevo legyek?
-
mdav88
aktív tag
válasz
rob210 #66600 üzenetére
Mivel a kormanyrazasom meg ott van, igazabol nem tudok mar masra gondolni, mint a lengokar szilentjeire. Nem latom egyiket sem szakadtnak, de biztos nem maiak, mert repedezest azert latni rajtuk. Sot, az egyik lengokar meg lehet gyari, mert szegecselve van ra a talpas.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kezünkben a Honor Magic V5
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Új belépőszintű Motorola árára derült fény
- Milyen autót vegyek?
- Iqos cigaretta
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Okos Otthon kezdőknek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Bezámítás! Lenovo IdaPad Gaming 3 Gamer notebook - R5 7535HS 16GB DDR5 512GB SSD RTX 3050 6GBB WIN11
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Ezüst mw1g3mg/a - 3 év gari - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest