Hirdetés
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen videókártyát?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- RAM topik
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Apple MacBook
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
Ez nem így van. Mindig van egy műszaki korlát. Például végigmegy ugyan a fél órás 4K felvétel, de a következő fél óra már nem fog, mert túlmelegszik. Aztán hiába mész pereskedni, nem fogsz nyerni, mert a gyártó nem állított olyasmit, amit ne tudott volna teljesíteni.
De ugyanez az élet minden területére igaz. Van nekünk például a jó kis háztartási porszívónk. Tud mindent, ami fontos. De ha a szomszéd házát is ki akarnánk vele porszívózni, akkor már valószínűleg túlmelegedne és leállna. Ha sokat akarsz porszívózni, vegyél ipari porszívót, azaz célszerszámot, ilyen egyszerű. Ugyanez a fúrógépekre és bármi másra is igaz. Ha olyan fúrót akarsz, amivel egész nap keverheted a homlokzati ragasztót, akkor vegyél egy profi Makitát, vagy Bosch-t megfelelő teljesítménnyel és akkor nem ér az a kellemetlen meglepetés, hogy a gép minden vödörnél leáll, hogy ne tudd leégetni a motorját. Pereskedni meg lehet, de esélytelen, hacsak a gyártó nem állított olyasmit, amit ne tudott volna teljesíteni.
-
80hun
addikt
De ezt minden gyártó megteszi
A Pana GH5-nél kiváncsi lennék rá hogy túlmelegszik e a napon 4k alatt amikor 40fok van árnyékban.
Simán túlmelegedett volna
A multokor láttam egy G7 képet , az ablakban hagyták a napon pár órára a kocsiban és megolvadt a burkolat. Na ezt is oda kéne írni hogy gyenge minőségű polikarbonátból van?Tényleg ne legyünk már naívak. A fogyasuztóvédelemnek meg semmi köze ehez hidd el
-
asdf_
veterán
válasz
#31733248 #42396 üzenetére
Úgy látom, még mindig nem érted.
A Sony nem ígérte azt, hogy az A7R II-vel fél óráig tudsz videózni 4K-ban.
Mar bocs, de szerintem le kene venni a szemellenzot. Amennyiben a keszulek specifikaciojaban szerepel valamilyen tulajdonsag (itt pl. a 4K felvetel lehetosege), ennek idotartamanak azonban van egy technikai/muszaki korlatja, amelyet a gyarto nem kozol (vagy uzleti erdekbol "elfelejt" kozolni), az fogyved szempontol fogyaszto megtevesztese, (a hibas teljesites kimeritesenel pedig rezeg a lec).
ps: ha mas gyarto hasonlokepp tesz, termeszetesen neki is a k. anyjat.
-
80hun
addikt
válasz
Ear001 #42395 üzenetére
Hát elég amatör hozzáállás a műszaki adatokat nézni
Tessék ITT a Nikon D5 spec itt hol írják hogy a 4k felvétel maximum 3 perces snittekben lőhető?Vagy odaírják neked egy 4 milliós objektívnél hogy lehetnek frontbackfocus problémáid?
Az ilyen leírások tájékoztató jellegűek.
Ne essünk már át a ló túloldalára mint az usában hogy az emberek szájába kell rágni(ráírni a termékre) hogy pl élőlényt nem rakhatsz a mikróba.A helyén kéne kezelni a dolgokat sztem inkább
-
#31733248
törölt tag
válasz
Ear001 #42395 üzenetére
Úgy látom, még mindig nem érted.
A Sony nem ígérte azt, hogy az A7R II-vel fél óráig tudsz videózni 4K-ban. Ezért aztán hiába írod, hogy a specifikációban foglalt feltételek nem teljesülnek, ha egyszer ez nem igaz. Vannak a gyártónak profi kategóriába sorolt kamerái különböző igényekhez, ha valaki pl. egész nap 4K videózni akar, akkor azok közül válasszon, ezért kínálja a camcordeket a Sony és nem állítja azt, hogy megoldhatod egy fényképezőgéppel is. Az a Panával, vagy a Fujival sem fog menni és ők sem írják bele a tájékoztató anyagaikba, hogy a gép nem arra való.
-
Ear001
addikt
válasz
#31733248 #42392 üzenetére
Attól, hogy vastag betűvel írod, még nincs igazad.
Pláne ha tévedsz. Tessék, Sony hivatalos oldal, itt a specifikáció, vagy itt. Hol van itt korlátozás a felvétel hosszára?
A BMW X5-ös hasonlatodnál maradva pedig, való igaz, hogy az egy városi terepjáró, de ha az adatok szerint a terepszöge 12 fok és a gázlóképessége 15 centi, és 10 fokos meredekségű emelkedőn elakad és 10 centis vízben beázik, akkor az autó nem tudja azt, amit a gyártó ígért, és erről nem mentesíti az, hogy városi használatra lett tervezve.
-
outdoor
aktív tag
Könnyű gépet keresnék természetfotókhoz. Nappali tájképek, álló állat- és növényfotók. A néhány mozgó felvételhez gyorsan elővehető, elsüthető legyen. Kicsi előnyben. Mit javasolnátok?
-
#31733248
törölt tag
válasz
Ear001 #42387 üzenetére
(#42387) Ear001
Akkor most próbáld figyelmesen elolvasni a lentieket. Nincs olyan sem a specifikációban, sem a reklámanyagokban, amit számon kérsz. Lehet, hogy Te azt hiszed, hogy van, de nincs. Ettől még értem, miért elégedetlenek az emberek, de az is teljesen érthető, amit a különböző termékkategóriákról írtam. Maximum Te nem érted és néhányan értik ugyan, de - teljesen érthetően - leírják, hogy mások a 4K-s üzemidőben jobbak. Üzemidőben igen, másban meg a Sony jobb, ez ilyen.
(#42388) tvamos
Éppen az történik, hogy sokan váltanak Sonyra, ezért is lett piacvezető. A valóságban meg az A7R II hiper-szuper gép, csak kérdés, mit várok el tőle. Ugyanígy a BMW X5 is hiper-szuper, de ha azt várom el tőle, hogy menjen ott el, ahol egy hozzá képest olcsó és fapados Defender, mert akkor nem fog tetszeni. Van olyan dolog, amiben mások jobbak.
(#42391) Golota
"Azt feltételezni, hogy az egészet csak az álnok MFT-sek terjesztik, egyszerűen röhejes."
Bocs, de ez akkora butaság, amire már válaszolni sem érdemes.
-
Golota
aktív tag
válasz
#31733248 #42386 üzenetére
Azért ez már masszív konteo, erős kognitív disszonanciával fűszerezve. Fogyasztóként nem értem, miért kell ennyire fanboynak lenni. Nekem Olympus van, azért vettem, mert ár-érték arányban számomra ez tűnt a legjobb választásnak. Ezzel együtt vannak hiányosságai, amik nagy részéről tudtam, így együtt tudok élni velük. Ha viszont utólag derülne ki, hogy mondjuk az 5 tengelyes stabi csak 0.1 mpig működik, akkor nagyon ideges lennék miatta.
Az egész valahol az autós fórumok szintjére kezd hasonlítani: mindenki tudja, hogy a Honda hibátlan, csak a hülye BMW-sek terjesztik róluk, hogy nem. Aztán ugyanez a mondat megcserélve a két márkát.
Nekem, mint vásárlónak kb 100000. szempont, hogy ki a piacvezető. Nem érdekel, nem tesz hozzá semmit, hacsak nem ad kiemelkedő minőségű supportot. Esetünkben erről pont nem beszélhetünk. Azt feltételezni, hogy az egészet csak az álnok MFT-sek terjesztik, egyszerűen röhejes.
-
tvamos
nagyúr
válasz
#31733248 #42386 üzenetére
Most éppen a Canon kap az új 6D Mark II miatt, teljesen jogosan. Nem mellesleg éppen azért, mert a canonosok is a Sony FF kínálatához mérik az új modell tudását és ezért dühösek.
Ha annyira nem tetszene nekik, akkor lecserélnék a Canont egy faxa Sony-ra.Az az igazság, hogy van egy elégedetlen Sony-ra váltó, aki úgy döntött, nem kell neki a papíron hiper-szuper gép, mert a valóságban nem olyan jó a gép. Páran nem tudják feldolgozni...
-
Ear001
addikt
válasz
#31733248 #42386 üzenetére
Elég vicces, amit csinálsz. Elkezded megvédeni a Sony-t, miközben őt maguk ismerték el a hibát, hívták vissza az adott kamerát SW frissítésre. Más kérdés, hogy megoldotta-e gondot.
A túlmelegedéssel például az a gond, hogy a Sony nem azt specifikálta, hogy a 4K videó 25 perces felvételi határral működik. Az egyetlen megkötés annyi, hogy megfelelő memóriakártya kell hozzá. Innentől a gyártó sara, hogy nem hozz a specifikációban szerepeltő dolgokat, és pont. Ezt nem lehet kompenzálni más tulajdonságokkal.
-
#31733248
törölt tag
válasz
jjeahh #42380 üzenetére
Semmivel nincs több gond a Sonyval, mint más gyártókkal. Magasan ők a piacvezetők, ezért több figyelem hárul rájuk, többet beszélnek a hibáikról, hiányosságaikról is és a konkurencia is sokat tesz azért, hogy az ilyen esetek minél jobban ki legyenek hangosítva (ugye nincsenek senkinek olyan illúziói, hogy ez nem így megy?).
Minden egyes márkánál hozzászokik az ember bizonyos hiányosságokhoz, amelyek jellemzően hosszú ideig fennállnak, aztán idővel megszűnnek. Az MFT-gépeknél például éveken keresztül egyszerűen hozzászoktatok a tisztességes autofókusz (PDAF, normális követő mód), vagy az olcsó HSS-képes vaku hiányához, a Fujinál két X-Trans generáción és jópár modellen keresztül a gyenge árnyékkezelés, a vízfestékezés, a gyenge autofókusz képességek jelentettek gondot, a Canikonnál az elérhető árú fényerős obik gyengeségei, vagy egyes fejlesztések elérhetetlensége ugyanilyen. De ezek többsége a nagy nyilvánosságot kevésbé érdekli, akit meg zavar, az úgyis rendszert vált (a leggyakrabban Sonyt vesz). A net úgyis a piacvezető cégek termékeinek hiányosságairól fog szólni, a többi a nagy nyilvánosság számára egyszerűen nem érdekes. Most éppen a Canon kap az új 6D Mark II miatt, teljesen jogosan. Nem mellesleg éppen azért, mert a canonosok is a Sony FF kínálatához mérik az új modell tudását és ezért dühösek. Mert azt látják, hogy a Sony A7R II-n nem 30 percig megy ugyan a 4K-s videó, hanem csak 25-ig, de legalább van. Ráadásul teljes szenzorkiolvasással, 399 fókuszponttal, a legjobb szenzorral, S-Log2-vel, kimagasló minőségben. Szidható ez is a túlmelegedés miatt, de összességében ilyen tudást a Sonyn kívül senki nem kínál. A különböző gyártókat pedig mindig lehet szidni valamiért, ez valahol jó is, mert a kritika a hibák, hiányosságok kiküszöbölésére ösztönzi a cégeket.
-
Throme
veterán
válasz
bigsee #42382 üzenetére
De nem egyből ismerték el a hibát. Bizonyos darabszám után már nem tudtak sunnyogni.
Dolgoztam japó cégnél. Hiba esetén az első kérdésük mindig az volt, hogy ok, de hány darab? Ha inger küszöbb feletti, akkor telefon Tokyoba és speciális elfogadás ledumálása történt... pfff
Az is igaz, hogy low end kategóriás termékről volt szó, amin nagyon kicsi a gyártási haszon, azért egy d600 más kategória... -
jjeahh
nagyúr
válasz
tvamos #42379 üzenetére
A D600 az nem az olajas gép? Azt nem úgy "kezelték", hogy tojtak rá magasról és végül csináltak egy új modellt olajhiba nélkül? De lehet rosszul emlékszek
.
Sonyval amúgy szerintem is több a gond az átlagosnál, de szerencsére legalább ezek olyan előre tudott hibák, amik ha zavarnak nem veszel sony gépet, ha nem zavarnak akkor meg sosem lesz gondod, mert amúgy megbízhatóan teszik a dolgukat azt a pár bakit leszámítva. Tehát valszeg a minőség ellenőrzésükkel nincs gond, csak egyszerűen néha tesznek a felhasználókra
. Végülis megtehetik, mert gyakran kínálnak olyan dolgokat amit sehol máshol nem kapsz meg, így sokan, akiket vonzanak a sonys ficsőrök, kénytelenek lenyelni azt a pár hibát.
-
tvamos
nagyúr
válasz
jjeahh #42359 üzenetére
Nem akarom a Nikont védeni, mert tényleg vannak gondok, de azért a D600-as esetet szerintem elég jól kezelték, és ha jól tudom a D750 kezdeti bukdácsolását is.
A Sony meg még most is úgy árulja az A7-et, hogy ott az a zöld maszat, még a kit objektívvel is. De legalább olcsó... -
-
#31733248
törölt tag
válasz
D-LAN|FuRioN #42375 üzenetére
Teljes egészében osztom a véleményed, mint ahogyan BladPussy kollégáét is. A Sony topicban, de akár ebben is sokszor előkerült már a túlmelegedés és a net is tele van vele. A hosszú záridőnél történő zajosodás viszont egyértelműen gáz, nincs miért mentegetni.
-
BladPussy
csendes tag
A fenti (néhol indulatos) hozzászólásokat olvasva, kicsit félve jegyzem meg, hogy a marketing- és reklámszövegek kizárólag az "eladást segítik", és nem a valóságtartalmon van a hangsúly. (Igyekeztem finoman fogalmazni.) A tesztek, blogok, fórumok, stb. hitelesebben tájékoztatnak az eszközök mindennapi használhatóságáról. Bizonyos gyártók (márkák) hosszabb-rövidebb ideig "kipróbálhatóvá" teszik a termékeiket megvásárlás előtt.
-
D-LAN|FuRioN
aktív tag
válasz
#31733248 #42374 üzenetére
Megértem mindkét oldalt ebben a kérdésben azért. Igazad van neked is, hogy a többségnek tényleg nem számít a fél órás limit, úgysem használja huzamosabb ideig, illetve abban is, hogy videóra tessék videókamerát venni, fényképezéshez meg fényképezőt. Az viszont már a gyártók hülyesége és ebben a sony is benne van (hozzáteszem nem csak sony), hogy össze próbálják mosni a két kategóriát és a marketing miatt bizony úgy van találva mint egy tökéletes videókamera. Valóban sehol nem írják, hogy egész napos videózásra alkalmas, de az sincs sehol, hogy bizony nem alkalmas rá. Szóval aki ránéz a reklám anyagra csak annyit lát, hogy bazi jó 4k felvételeket lehet vele készíteni. Így viszont csalóka, de érvényes ez a többi gyártóra is.
Engem jobban borzol Total90 bejegyzése a hosszú záridős melegedésről, ebbe volt alkalmam belefutni egy-két hete kb. Esti tájképeket csináltam kb egy órát vagy másfelet voltam kint és elkövettem azt a hibát, hogy végig bekapcsolva volt a gép az állványon, vártam a megfelelő fényeket stb. Néha lőttem 1-1 képet, de semmi extra. Az utolsó képek amik a lényegek lettek volna egy igazi hotpixel halmazt adtak temérdek zajjal. Ettől független meg nem válnék a géptől és kövire pihenő időben várakozás alatt kikapcsolom nem para, csak mivel ebbe még nem futottam bele, az aznap esti képeim landoltak a kukában kb. Összehasonlítás képpen párom 550D gépe is végig ment mellette és egyszerre is fotóztunk panorámákat. Plusz a nyers képeket összehasonlítva a7rii, iso100, 25sec, f8 vs 550d, iso100,20sec,f9 az 550d világosabb képet adott és jobban fel is tudtam húzni.
Persze innentől figyelek rá és nem lesz probléma, de azért vicces ilyenbe felefutni ebben az árkategóriában.
-
#31733248
törölt tag
válasz
hibavissza #42373 üzenetére
A véleményem közérthető módon kifejtettem a különböző termékkategóriákról. Csak ezt hámoztad ki belőle?
MrChris: értem, sok kis 2-3 perctől is túlhevül. De így sem találkozik ezzel a felhasználók óriási többsége.
-
MrChris
nagyúr
válasz
Zotya21 #42370 üzenetére
Sony 1"-os kis kompaktja is eldobja magát melegedéstől. Hamarabb mint 30 perc.
Econ: értsd meg, hogy nem folyamatos fél óra 4k után, hanem ahogy írod 2-3 perces sok kis használat után végül túlhevül. Miért nem akarod megérteni, hogy nem csak egyvégtében szekuriti kamera üzemmódban? Kicsi olyan Steve Jobsos megmagyarázni a tulajoknak, hogy nem a gép a rossz, hanem ne használják annyit a 4k-t. Fél-egymilláért olyan bicskanyitogató.
Panasonic híresen nem linescippel, tudom utálod a Panát, de ilyet az A6000 csinál, sőt az egész Alpha vonalnak FHD-ban, (kivéve az A7s1/2) a szokásos gyenge mosott képe van. Már nem fejlesztik az 1080p-t, miközben a GH5-ben ezt az amúgy is jó fhd-t még tovább csiszolták. Olyan lett a vonalélessége mint az A7S-é.
Nyaralást 35-40°-ban Balcsin, tűző napon végigtolta 4k-ban a kis Pana gépem. Főképp hajókiránduláson már elég meleg volt, de neki nem, inkább nekem jelentett problémát
-
#31733248
törölt tag
válasz
total90 #42364 üzenetére
A Sony szerintem egyik fényképezőgépénél sem ígérte, hogy 4K-ban több, mint félóráig videózhatsz vele. A vevők 99%-ának elég is a nyújtott tudás, mert csak 1-2 perces snitteket vesz fel, így a felmelegedésről csak akkor értesül, ha az online fórumokra téved. A maradék 1% elégedetlen, pedig csak arról van szó, hogy ha hosszú videókat akar 4K-ban rögzíteni, akkor a gyártó videókamerái közül kell(ene) választania, erre a feladatra ugyanis azok valók. A Sony nem azt mondta, hogy ezzel aztán nyugodtan videózhatsz egész nap. Nem, akkor vegyél videókamerát, azért gyártják.
(#42366) Zotya21
Mondom, ez olyan, mint a BMW X5 esete. Valamennyire terepezni is lehet vele, de alapvetően országútra gyártják, így aztán nem érdemes azért szidni, mert nem megy el ott, ahol a szomszéd Lada Nivája meg igen. És ilyen szempontból kb. mindegy, hogy 20 millió forintba kerül, nem várjuk el tőle a komoly terepképességeket. Vagy elvárhatjuk, de a végén csalódottak leszünk.
Az egész tévedésnek az az alapja, hogy sokan egy fényképezőgéptől várják el azt, hogy egy teljes értékű videókamera legyen. Nem lesz, ha arra van szükséged, vegyél videókamerát.
(#42367) asdf_
Érdemes megnézni például azt is, hogy a többi gyártó hány AF-ponttal dolgozik. Vagy hogy viszonyul pl. egy Pana GX80 videós AF-teljesítménye akár a több éves A6000-éhez: ég és föld.
(#42369) Throme
Nem megalkuszom, hanem a családi videóimnál, vagy a vlog készítésénél a felmelegedés, mint probléma fel sem merül. A többit lásd fent.
Egyébként néha úgy tűnik, mintha a Sony videója csak a túlmelegedésről szólna. Pedig itt nincs tetűlassú AF, nincs fókuszlégzés, nincs interpolált videó, nincs line skipping stb... Ezek közül gyakorlati szempontból bármelyik érzékenyebb probléma a felhasználók többségének, mint a 25 percnél történő túlmelegedés egy fél órára limitált gépnél.
-
Zotya21
senior tag
annyiba igaza lehet a sonynak hogy a gh5 micro3/4 es igaz ? a sony meg ff be nyomja a 4k-t és nagyobb szenzor és asszem nem is croppol ezért nagyobb hő de akkor is vicc
ennyi pénzért legyen akkor az egész gépváz egy alumínium "hűtőborda"
nem tudom a magnézium váz hogy vezeti a hőt
-
Throme
veterán
válasz
#31733248 #42365 üzenetére
Megint ferdülnek az információk.
" Kb. fél óra videózás után annyira meleg volt, hogy egyes részeken meg sem lehetett fogni és ki is kapcsolt magától. Aztán 3-4 percel később be tudtam kapcsolni, de jött a jelzés, hogy videó az nem megy, amíg a gép le nem hül"
Nem az a gondja, hogy a vállalt 30 perc után nem tud videózni! (ja és "Kb" , lehet nem is volt fél óra...)
Az, hogy közben durván felmelegszik és magától ki is kapcsol, majd percekkel később tudja csak bekapcsolni, de a videó ilyenkor még nem működik, csak ha kihűlt a gép.Az én vázam kb 20 percet tud felvenni asszem, de utána egyből tudom kezdeni a következő 20 percet, nem kell eldobnom a gépet mert leégeti a kezem... akárhányszor ismételhető (memkártya és akksi limitig)
Elég nagy különbség!Ha a sony 2 másodpercig képes probléma mentesen videót rögzíteni, akkor azt kéne a hirdetésbe/reklámba is betenni, és szólni, hogy tovább ne, mert leég a kezed kedves júzer
"Erre bőven jó a fényképezőgépem is,"
Attól, hogy megalkuszol, más még elvárhatja, hogy az állítását a sony be is tartsa, és felháborodhat, ha nem.
Mert megalkudtál, attól még nem biztos, hogy jó a technika, csak hozzáigazítottad az igényeidet..."Ami engem illet, inkább választom azt, hogy legyen 4K"
Ok, viszont van aki pont emiatt szeretné használni, és ha leírnák a valóságot sonyéknál, akkor keresne más megoldást...szvsz
-
válasz
#31733248 #42365 üzenetére
A fél órás limittel nincs gond... egyébként ha 10-12x 2-3 perces videókat csinálsz, akkor is túlmelegszik és kikapcsol, vagy nem enged videózni.
A D810 fotózásra van kihegyezve, a Full HD@60fps is csak dísznek van benne. Nem is verik a nyáluk.
A lényeg ebben az egészben, hogy a Sony valamit hirdet és közel sem kapod az egy halom pénzért. Lehet körbe körbe nyálazni a témát, ez így van.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Throme #42363 üzenetére
De írta is, hogy fél órányi videózás után melegedett túl a gép. Azt pedig konkrétan nem vállalta a Sony, hogy a 4K-s videó garantáltan X ideig fog menni. Ha egész nap videózni akarsz 4K-val, arra a Sonynak van egy saját (kamerás) termékvonala. Ha csak 1-2 perces snitteket akarsz, mint a felhasználók 99 százaléka, akkor meg jó a fényképezőgép is, ilyen egyszerű. Én például nem vagyok profi, de a munkámhoz jól jön, hogy vlogot készítek, aminek az adásait átlagosan 60-70 ezren nézik meg. Erre bőven jó a fényképezőgépem is, amelynél még soha nem volt gond a túlmelegedéssel (A6000). Ha több órás konferenciákat és egyéb eseményeket akarnék egybefüggően rögzíteni, akkor meg vennék egy videókamerát, amit erre terveztek.
Ami engem illet, inkább választom azt, hogy legyen 4K még akkor is, ha csak 5 percre van limitálva, mint a kis kompaktnál. Videóban kivétel nélkül minden márka fényképezőgép kínálatára van miért panaszkodni. A Sony túlmelegedése slágertéma lett, ami a piacvezető voltukból adódóan teljesen érthető. Remélem, legközelebb már csak a 30 perces videós limit miatt fogják szidni őket.
Bocs, a Canonra rosszul emlékeztem, talán a Nikon D810-zel kevertem össze.
-
válasz
#31733248 #42362 üzenetére
Igen, ismert a probléma és felháborító, hogy nem tesznek ellene semmit.
Ha veszek egy gépet és a Sony azt írja, hogy fél óra 4k videó meg csillivilli zajmentes képek, akkor ne kapcsoljon ki a fél óra után, vagy ne kelljen várni amíg lehül.
A zajosodás meg... akkor aki veszi az ne csináljon hosszú záridős képeket, vagy mi?Jól írod, egy erdész nem vesz X5-öst, mert az nem arra való, de a BMW nem is hirdeti azzal, hogy arra való. A Sony meg igen, hogy a videó meg fotó... de nem azt kapod.
A Pana GH5 fókusza meg minden, csak nem lassú, szerintem.
Canon 5D MarkIV:De van benne 4k... de alig említik, mert nem az az elsődleges cél. A Sony viszont széjjel reklámozza, hogy mennyire jó valamiben, amiben nem is.
-
Throme
veterán
válasz
#31733248 #42362 üzenetére
Naqyon véded a sonyt, de nincs igazad. Ha egy termék speckójában szerepel egy érték, hogy x percig tud felvenni 4K videót, és azt nem éri el, mert felmelegszik közben és leáll a gép (hogy ne károsodjon), na az vállalások nem teljesítése. A kellemetlen felmelegedés további problémákat, vagy sérüléseket is okozhat, azért ki vállalja a felelősséget? Vagy garanciális ügyintézésnél, ha valakinek emiatt a gép mondjuk kiesett a kezéből, az ugye már júzer error kategóriába is kerülhet...
Példád is rossz. Mert itt nem arról van szó, hogy valamit másra akarnak használni, mint amire való, hanem pont, hogy arra amit vállal a sony.
De nem megy.Ilyenkor, normális esetben visszahívnak LOT-okat és megcsinálják a javítást, ingyen persze, nem pedig arra várnak, hogy majd úgy is jelentkezik a júzer ha leégett a körme....
A vevő, ha rendeltetés szerűen használja az eszközt nem hibáztatható. Ne hibáztasd te sem! A dizájnerek dolga, hogy az eszközt a lehető leginkább "hülye biztosra" tervezzék. Tehát nem csak nem kéne felmelegednie, de még csak esélyét se kéne megadni, hogy valaki odáig eljusson! Pl brahiból 2 gombot nyom egyszerre vagy akármi...
"Canon 5D Mark IV-ben egyszerűen nincs is 4K."
Nem is melegszik -
#31733248
törölt tag
válasz
total90 #42355 üzenetére
Valahol nem értelek. Eleve van egy fél órás limit a 4K-s felvételeknél és nem csak a Sonyban, az összesben. Írod, hogy fél óra videózás után túlmelegedett, meg, hogy hosszú záridőnél zajos. Mindkettő sajnálatos, de jól ismert probléma. A Sonynak vannak 4K-s videókamerái, azok vannak erre - és bírják is. Olyan ez, mint egy SUV: lehet velük valamennyire terepezni, de ha erdész vagy, ne BMW X5-öt vegyél.
A vevők óriási többsége ezekből a melegedős hibákból az égvilágon semmit nem tapasztal, mert maximum 1-2 perces snitteket vesz fel. De el lehet mondani minden gyártó új fényképezőgépéről hasonló dolgokat, a Pana kegyetlen lassú autofókuszától és line skippelt videójától a Fuji fókuszlégzésén át egészen odáig, hogy a drága és új Canon 5D Mark IV-ben egyszerűen nincs is 4K.
-
asdf_
veterán
válasz
vihartigris #42358 üzenetére
Vilagert sem vedenem az autogyartokat, de azokat jogszabaly kotelezi a szabvany szerinti meresnel kialakult fogyasztasi ertek kozzetetelere (sot, kishazankban, ha nincs kint egy szalonban kiallitott auto mellett ezen fogyasztasi ertek, mar mehet is a buntetes!). A meresi modszert kene kidobni a francba mert az ugy szar, ahogy van, es bevezetni egy realisat, csak mivel politikusaink minden orszagban egyedi adorendszer meg egyeb szabalyozasok alapulnak a fogyasztasra meg a kobcentikre meg a kipufogott karosanyagra, egyelore nem piszkaljak, Namost amig egy ilyen modositast 20-30 orszagon kell keresztulverni, sejtheted, hogy milyen gyorsan fog sikerulni. Mindenki tudja, hogy szar, de nem nyulnak hozza.
Mosogepeknel is ha megnezed ugyanez van, ott is van 3 szabvany szerinti mosasi program (60 fok teli toltes, 60 fok fel toltes, 40 fok fel toltes), es az alapjan adjak meg az energia- es a vizfogyasztast. Aztan hiaba van nekem eco 60 meg eco 40 program a gepen, szerintem az eletben nem volt meg odacsavarva. Es masnal sem. Ha meg nyomod a sima standard programot, akkor egybol tobb viz es energia hasznalodik el (eco 60 fokos mosas ~ mosas 50 fokban, kevesebb vizzel, de hosszabban, es igy a mosasi eredmeny allitolag megegyezik), tehat tok lenyegtelen, mit irtak az energiatablara, mert senki sem az eco programokkal mos, mint ahogy autot sem 60 masodperces ciklusokban vezetunk 20 fokban es legkondi nelkul.
-
válasz
vihartigris #42358 üzenetére
Mondjuk igaz, sajnos.
(#42359) jjeahh
Haver A7SII-je is melegszik 4k-s videónál, de nem vészes... ennek ellenére nála is kapcsolt már ki.
Ez egyébként felháborító, hogy a Sony nem csinál semmit.
Egyébként a megjelenő D850-est csak tesztek után venném, de erősen agyalok a Pana GH5-ön. Fotózásra a D800 nagyon jó még. -
jjeahh
nagyúr
válasz
total90 #42357 üzenetére
Hosszabb videókra panát kell venni
. A7s mondjuk nálam sem vacakolt, pedig többször videóztam vele hajnaltól éjfélig is, kánikulában, esőben meg minden, igaz az csak fullhd-t tud, valszeg azért. 4k vázak közül csak GH4-et volt alkalmam használni, annak szintén meg sem kottyant az egész napos videózás. Sony-nál az a gond, hogy ezt a "hibát" többször elkövette egymás után, hiába sír a fél internet a melegedés miatt, nem hajlandóak megoldani, újabb és újabb vázakat dobnak ki ezzel a problémával...
. Legalább a pro meg a videós vonalat megcsinálhatnák vaskosabbra vagy valami, valszeg a pana g meg gh szériával is azért nincs gond, mert ducik.
Amúgy nem akarok háborút, de nikonéknál is vannak néha gondok... -
válasz
Golota #42356 üzenetére
Nem értem, hogy adhatnak ki így gépet... mert nem papíron kell villogni, hogy mit tud, hanem a mindennapokban. Ott meg elvérzik.
Van egy fotós haverom, ő évek óta Sonyzik. A7, A7S, A7RII és neki semmi baja nem volt, ami nekem és sok másnak előjött. Neki inkább azzal van baja, hogy zabálja az akkut minden Sony gép, meg a kiegészítők is baromi drágák. -
Golota
aktív tag
válasz
total90 #42355 üzenetére
Elég dühítö. Az benne az utálatos, hogy kifizet egy raklap pénzt az ember és utána még neki kell utána rohangálni, meg tesztelni. Arról nem is beszélve, hogy használni szeretné... Valszeg hardveresen tervezték alul, szofvterben mit tud optimalizálni ezen? Az encoding algoritmus enne hatékonyabb/kevésbé eröorrás igényes?
-
tvamos
nagyúr
Újabb bizonyíték arra, hogy user error miatt lesznek bénák a képeim: [link]
-
tvamos
nagyúr
válasz
Tin_Shield #42352 üzenetére
Latod, hogy nagyon kevesen tudjak helyen kezelni ezeket a teszteket. Nekem sem sikerult. Mondjuk, engem csak addig erdekel, amig ala tudom vele tamasztani a tovabbi szelsoseges penzkoltes megakadalyozasat. (Vagy eppen azt, amit akarok...
)
-
Tin_Shield
őstag
válasz
tvamos #42351 üzenetére
Igen. Az újabb Sonykat azzal teszteli a dpreview, a Nikonokat meg évek óta az erősen közepes 50 f1.4-gyel. Kicsit lejt pálya, szóval ennek megfelelően kell értelmezni a látottakat. De ez azért nem objektív teszt, a szenzorok zajosodást, színkezelését stb. képközépen is meg lehet nézni
-
MrChris
nagyúr
válasz
tvamos #42349 üzenetére
A Download: JPG, RAW sor végén van egy kis i betű, ha fölé viszed az egeret kiírja.
-
MrChris
nagyúr
válasz
Zotya21 #42344 üzenetére
D5500-ban sony szenzor van és korábban jobban szoktak szerepelni zaj szinten, mint sony vázakban. A 6500-asban e szerint már utolérték, hasonlóan "granulál"
De őszintén szólva ezek elég kicsi különbségek, hogy érdemben a képminőséget befolyásolják. Én is kíváncsian várom Johnnyp7 összehasonlító teszt rawjait.
-
Zotya21
senior tag
válasz
#86322688 #42336 üzenetére
hát pedig sajnos a sony igencsak jobb szenzorokat használ már mint a canikon
nekem is nikonom van ,d5500 de igen csak észrevenni főleg tejútnál hogy a6300al sokkal de sokkal jobb zajmentesebb képeket csinálnak bármilyen tesztben
és azért sajnos mert nincs kedvem milcre váltani de sajnos ez a jövő ha egyik se lép végre normálisat a sony ellen
de igen pl fura mód a dprewen viszont nincs olyan nagy különbség
-
Neck
veterán
válasz
#86322688 #42325 üzenetére
Nemrég jártam a postojnai cseppkőbarlangban, A6000 kitobival. Egy barátunk Canonnal volt, 10-18 és 24-70 (vázra nem emlékszem, de egy kicsit régebbi APS-C Canon volt). Sosem állította 800-nál nagyobbra az ISOt, amit furcsállottam is, majd amikor mutattam neki a kitobival ISO3200, 6400-on készült képeket, akkor nagyon furán nézett, ugyanis nem gondolta, hogy viszonylag kevés zajjal egészen értékelhető képeket lehet így csinálni. Holnap reggel teszek fel neked egy példát.
Nem bántásból mondom, van a Sony rendszer(ek)nek (APS-C, FF) néhány negatívuma, de talán pont a szenzor az egyetlen, ami kb egyértelműen a toppon van a legtöbb Sony gépben, kb mindenki szerint.
Javaslom, nézegesd még egy kicsit az A6000-est,a beállításokat, ott valami gond volt, vagy hiba, ugyanis ilyen tapasztalatról, amit írtál, nem igazán számolt be senki, éppen ellenkezőleg.
-
frankstork
aktív tag
-
hemaka
nagyúr
-
Matska
senior tag
Eddig más programom volt így vasárnapra, de úgy látom elég vad dolgok mennek itt
Lehet bekészítek egy kis chipset.
-
#86322688
törölt tag
Amugy meg internetrol nem kell tajekozodni, nem tevednek a tesztek, csalnak....valamelyik oldalon azt irtak a a belepo sonyk valamelyikerol, hogy isoban veri a 70d t, nem akarok tulzasokba esni de kb duplajara emelhetem 70-nel az isot. Vicc.
-
#86322688
törölt tag
válasz
#31733248 #42332 üzenetére
nem bantasz meg, most adtam el a 70d met, annal nincs jobb, de ff lesz helyette, de pont azt vartam hogy a sony sokkal jobb lesz mint a canon alja, ahogy te is irod, az A5000 nel egyertelmuen jobb(raw).De máshogy zajos a Sony, es mashogy a canon es mashogy a nikon.Az A6000 meg nem olyan jo mint ahogy mondjak.
Talan jovo heten ismet lesz idom tesztre, hozok mas gepet is. -
#31733248
törölt tag
válasz
#86322688 #42325 üzenetére
A leírtak az összes tesztnek és felhasználói tapasztalatnak durván ellentmondanak. A Canon gépei is tudnak jó dolgokat (Magic Lantern, Dual Pixel), de egy 1300d felől éppen a szenzor teljesítményét kifogásolni minimum vicces. Nem bántásból, de az APS-C mezőnynek az egyértelműen a legalja.
-
80hun
addikt
válasz
#86322688 #42325 üzenetére
Biztos mindenki téved.
Én nem látom azt amit leírtál T6 vs A3000(ugyanaz a szenzor mint az A5000).
Ja és láthatnánk azt a tesztet amit csináltál.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
#86322688 #42328 üzenetére
Kíváncsi lennék én azokra a tesztképekre
. Ugyan nekem nincs a6000, sem 1300d, de haveri körben akad mindkettő és nekem nem úgy tűnt, hogy magas érzékenységen rossz az a6000, sőt kiemelkedően jónak éreztem, az 1300d-t meg olyan szódával elmegy szintnek, kb. mint a g6-os panám. De lehet az érzékeim csalnak, a fórumos általános vélemények a canon meg a sony szenzorokról szintén és a dxo-n is durván megcsúsztak a teszteredmények...
-
-
#86322688
törölt tag
válasz
Gáboromm #42304 üzenetére
Nehogy Sony-t vegyél, marha nagy átverés, volt alkalmam tesztelni, nem hittem a szememnek mekkora fos.
Sógoromnak 1300d van, na mondom ennél csak jobb, eloszor az A5000 a tesztalany, isoban nulla de nagyon, kezelhetőségben nulla, képminőségben nulla, ugyan azzal a manual obikkal probaltuk, kompakt helyett kisgyereknek maximum.Aztan jött az A6000, ez már jobb egyeb dolgokban mint az A5000, de basszus 800 as isonal zaj?
Elképesztő, soha nem voltam milc parti de most...., a focus peaking jo dolog na de a vegeredmeny.....vasarlas elott tesztelni, tesztelni, tesztelni, mindent. Enelkul zsakbamacska. -
topikk
senior tag
-
Rapid136
őstag
válasz
Gáboromm #42318 üzenetére
Fény nélkül viszont fényerős obikkal kell játszani és/vagy magasabb isoval.
Annak is van hangulata, mondjuk próbálj ki egy Sony A7s-t, na annak nem kell segédfény :-)
Amúgy igazából a fény hiánya a várható kontraszttalanság miatt okoz gondot. Egy jó külső lámpánál meg nem volna szabad hogy észrevedd hogy van :-) -
Gáboromm
tag
válasz
#31733248 #42316 üzenetére
"Ha van egy "profibb videósod", akkor miért Te próbálod eldönteni, melyiket vegyétek? Érdemes lenne rábízni, biztos jobban tudja Nálad"
1. Nincs még profi videós most. Volt és lesz.
2. JObb, ha én is beleásom magam a témába, hogy minimálisan értsem. Néha nekem is kell videózni. -
Gáboromm
tag
válasz
Rapid136 #42315 üzenetére
"Ne keverjük a vakut a videozásba. A fényképezőgépek vakuja feltölt, egyet villan és villanócső van benne.
A mobilokban valóban led van és tud folyamatos fényt."Értem. Ceruzaelemes lesz. Bár az aksis is jó, nem?
Erről jut eszembe. Mi van, ha nem rakok rá fényt? Se semmilyet? Akkor milyen lesz a videó? Lesznek ilyen "titkos" felvételek emberekről, és nem akarjuk plusz nagy fénnyel zavarni őket.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Gáboromm #42313 üzenetére
LX15 vs LX100. Nagylátószög állásban jobb a fényerő, kisebb a szenzor, több a megapixel, dönthető az LCD, nincs EVF. Jó gép mind a kettő, az LX100 szerintebb kicsit komolyabb, "fényképezőgépebb".
Mikrofont nem tudsz a vakupapucsba dugni az LX100-on, de léteznek vakupapucsba dugható külső hangrögzítő eszközök, sokan használják ha nincs mikrofoncsati.Parfokális: Zoomolás közben nem mászik el a fókuszsík, magyarul ha rázoomolsz valamire videózás közben az végig a fókuszban marad. A fotós objektívek túlnyomó többsége nem ilyen, ott ez nem szempont, a fókuszálás rendszerint a zoomolás után történik.
Mft. Micro-Four-Thirds, egy elterjedt érzékelőméret, az APS-C-től némileg kisebb, az 1"-tól nagyobb. Két nagy gyártó viszi, az Olympus és a Panasonic, de számtalan más cég is gyárt hozzá kiegészítőket, objektíveket stb.
G7 előfordul használtan időnként, érdemes nézni a hardveraprót és az Index fotós-adok fórumát. Vagy e-bay.
-
-
Rapid136
őstag
válasz
Gáboromm #42314 üzenetére
Ne keverjük a vakut a videozásba. A fényképezőgépek vakuja feltölt, egyet villan és villanócső van benne.
A mobilokban valóban led van és tud folyamatos fényt.
Ilyenre gondoltam találsz itthon is, persze drágábban. Oda kel figyelni hogy van megoldva az áramellátása, ceruzaelemest érdemes vadászni ha mobilisnak kell lennetek. -
Gáboromm
tag
válasz
Rapid136 #42311 üzenetére
"Videohoz tucatszám találsz 4-8-32-sok ledes vakupaneleket, vakusinbe illeszthetőek, vagy állványra rakhatóak."
Van link? Mert én nem találtam keresőben.
Teremben előadáshoz mi is külön megvilágítást használunk, az rendben.
De kint szabadban éjjel nem lehet. 1 emberes videózáshoz pláne.
Ehhez már kell vaku, nemde?Mindig is irigyeltem a tv-ket, ahol külső felvételenél van külön mikrofontartó ember, van külön operatőr, meg fénykoordinátor. És ez a minimum stáb, de inkább 5-6-7 ember.
-
Gáboromm
tag
válasz
Tin_Shield #42310 üzenetére
Most esett le, hogy a kitobi az KIT objektív. Így már minden világos.
2. Az LX100 jó gép. A nagy szenzor, ilyen átfogású fényerős zoom optika és a 4k videó simán a duplájába kerül bármilyen MILC-re. A mikrofon csati hiánya fájó pont, de egy vakupapucsba dugott külső hangrögzítő?
Ennek állítólag még jobb jobb a fénye. Panasonic DMC-LX15. És hasonló árban.
Ez miben más még?Ha lehet vakupapucsba dugni mikrofont, nekem az is jó.
3. A kitobjektívet én nem hagynám ki, elég jók az mft cuccok, ha van fény teljesen jól használhatók, szépen rajzolnak és a leggyakrabban használt látószög tartományt (nagylátótól kisteléig) lefedik. Kitobjektívnek 14-42X-et keresnék, kicsi, motoros, és parfokális, ami nem utolsó dolog, ha videózol.
mft cucc? mi az?
parfokális? Mi az?100 + 70 lenne használt plusz újonnan a kito.
Akkor már inkább a g7 lenne újonnan, 185k. És akkor ezek a fényjavító bigyók 1.2 hónapra rá.
Hacsak nincs g7 használtan. -
Rapid136
őstag
válasz
Gáboromm #42307 üzenetére
Videohoz tucatszám találsz 4-8-32-sok ledes vakupaneleket, vakusinbe illeszthetőek, vagy állványra rakhatóak. Relative keveset fogyasztanak, szinhőmérséklet módosító előtétek is vannak hozzá.
A beépített vakuk komolyabb használatra nem alkalmasak semmilyen gépben, egyszerűbb kihagyni (helytakarékosság és energiafogyasztás okán), pláne ha elsődlegesen videora gyártott fényképezőgépről beszélünk. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Gáboromm #42307 üzenetére
2. Az LX100 jó gép. A nagy szenzor, ilyen átfogású fényerős zoom optika és a 4k videó simán a duplájába kerül bármilyen MILC-re. A mikrofon csati hiánya fájó pont, de egy vakupapucsba dugott külső hangrögzítő?
3. A kitobjektívet én nem hagynám ki, elég jók az mft cuccok, ha van fény teljesen jól használhatók, szépen rajzolnak és a leggyakrabban használt látószög tartományt (nagylátótól kisteléig) lefedik. Kitobjektívnek 14-42X-et keresnék, kicsi, motoros, és parfokális, ami nem utolsó dolog, ha videózol.
4. A GX80 szenzorstabija nagyon jó, megkönnyíti a kézből videózást. A G7-en van mikrofon csati, de az a régebbi mechanikus zárat kapta, hajlamosabb a shutter shockra bizonyos zársebességeknél, erre fotónál figyelni kell
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Gáboromm #42307 üzenetére
A samsung abbahagyta az nx rendszer fejlesztését, egyelőre nem tudni, hogy valaha fognak-e még gyártani nx rendszerre vázat vagy optikát.
GX80: bocs, reggel van, g80-nak néztem, a gx80 vázon szintén nincs mikrofon csati...
. Amúgy egy nagyon jó ár-érték arányú gép szenzorstabival meg minden.
G7: igen erről van szó és igen, a 14-42mm az a kitobi.
30k-ért tudtommal automata fókuszos fényerős fix nincs
. Max az olympus 45mm F1.8, panasonic 25mm F1.7, 20mm F1.7 optikákra ránézhetsz, használtan néha egész jó áron mennek. Ezek autofókuszosak, képélességben jobbak mint a legtöbb olcsó manuál, de fényerőtlenebbek és focal reducer-el nem lehet őket tuningolni. Igény és pénztárca kérdése melyik utat választod majd.
-
Gáboromm
tag
válasz
jjeahh #42305 üzenetére
Kösz a válaszokat!
1. "NX500 - Okésnak tűnik, de halott rendszer. Vaku videóra miért kéne? Sőt, fotóra sem az igazi a mókusvillantó."
Miért haloot?
Ez a vakuhiány tűnt nekem mint amatőrök amatőrjének gyengének. Hiszen jobb fotó, és videó készíthető, ha van fény nem?2. "LX100 - A kijelző fix, tehát nem kihajtható, ami szvsz videónál elég nagy hátrány lehet." Mikrofon csati sincs... amúgy okés, valszeg többet ki lehet hozni belőle gyenge fényben mint egy cserélhető obis crop szenzoros gép + kitobi kombóból."
Hát akkor ez lehet kuka. Hosszútávra biztosan.
3. "GX80 - Nagyon szuper meg minden, de belefér a keretbe? Mellé még valami fényerős üveg sem ártana..."
https://www.arukereso.hu/digitalis-fenykepezogep-c40/panasonic/lumix-g-dmc-gx80-body-p337098074/
150k újonnan. 100k használtan. Ezekre lehetne szerelni ezeket focal izét, meg manuális optikokat szerelni. És ez még így beleférne nekem. 100 + 10 + 20 egyenlő 130 még okés. Nagyon is.
Jól számolok? Bár ebbe a kitobi nincs benne, vagy az így nem is kell, ha megvan ez a manuális optik + focal?3b. NÉztem az általatok ajánlott g7-et.
https://www.arukereso.hu/digitalis-fenykepezogep-c40/panasonic/lumix-dmc-g7-14-42mm-p282307707/
Erről lenne szó? Ez sem vészes új áron. És ebben benne van a kitobi is. MÁrha jól értelmeztem mindent amit ma tanultam.
Ez alapján GX80 vagy g7?
Vagy mindegy?4. "2. F1.4-F1.8 fényerős manuális optikákra: tudsz egy linket példának?
[link], [link], [link] meg társai, rengeteg van belőlük, néha olcsóbban is kifoghatóak, én a revuenon 55mm F1.4-et 10k-ért vettem anno. Ha ezeket drágának tartod, akkor lehet próbálkozni picit fényerőtlenebbel is, a helios 44-2, zuiko auto-s 50mm F1.8 vagy minolta md 50mm F1.7 egész olcsón kifogható"10k tényleg nem tétel. Akár 30-at is megérne , ha automata lenne az optika. Ilyen van?
5. "3. "egy focal reducerrel, pl. lens turbo II, amivel egy F1.4-es üveg olyan lesz mintha F1.0 lenne"
Ezt a mondatot úgy hogy egy halandó kezdő magyar fotós is megértse?
Lens turbo, Camdiox (nekem utóbbi van). Itt pár szóban le van írva mi az, igaz a cikkben az eredeti Metabones van, de az most lényegtelen."Köszi. Öregen és bután haltam volna meg.
Ez sem tétel. 20k-t számoltam hozzá. De látom ez is olcsóbban meg lehet úszni.
Amit még nm értek.
Lenne elvileg a kitobi + manuuális vagy digitális optika + ez a focal reducer.
Ezeket egymás hegyére-hátára kell szerelni? És lesz egy kisebb torony? Mert külön őket számomra értelmetlen, hiszen akkor minek csak ez, vagy az?
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Gáboromm #42304 üzenetére
NX500 - Okésnak tűnik, de halott rendszer. Vaku videóra miért kéne? Sőt, fotóra sem az igazi a mókusvillantó.
LX100 - A kijelző fix, tehát nem kihajtható, ami szvsz videónál elég nagy hátrány lehet. Mikrofon csati sincs... amúgy okés, valszeg többet ki lehet hozni belőle gyenge fényben mint egy cserélhető obis crop szenzoros gép + kitobi kombóból.
GX80 - Nagyon szuper meg minden, de belefér a keretbe? Mellé még valami fényerős üveg sem ártana...1. kitobi: mi az?
A gépekhez szettben adott alap zoom objektív.
2. F1.4-F1.8 fényerős manuális optikákra: tudsz egy linket példának?
[link], [link], [link] meg társai, rengeteg van belőlük, néha olcsóbban is kifoghatóak, én a revuenon 55mm F1.4-et 10k-ért vettem anno. Ha ezeket drágának tartod, akkor lehet próbálkozni picit fényerőtlenebbel is, a helios 44-2, zuiko auto-s 50mm F1.8 vagy minolta md 50mm F1.7 egész olcsón kifogható.
3. "egy focal reducerrel, pl. lens turbo II, amivel egy F1.4-es üveg olyan lesz mintha F1.0 lenne"
Ezt a mondatot úgy hogy egy halandó kezdő magyar fotós is megértse?
Lens turbo, Camdiox (nekem utóbbi van). Itt pár szóban le van írva mi az, igaz a cikkben az eredeti Metabones van, de az most lényegtelen. -
Gáboromm
tag
válasz
jjeahh #42302 üzenetére
Köszi. Azóta olvasgatok gépeket.
Valóban nem jó a d7000-es.A SOny A6000-es tényleg baromi jó, de az is videoban 1080-ast tud. Ami még perzse jobb a 720-nál.
De ha hosszútávra akarok, akkor talán jobb lenne 4k-s
Samsung NX500 + 16-50mm (Nincs felúgró vaku)
Panasonic Lumix DMC-LX100 (bár ez kompakt)
Panasonic LUMIX G DMC-GX80Szerintetek? Szerinted?
Nézem nemsoká az általad ajánlott g sorozatokat is.
Kérdés:
1. kitobi: mi az?2. F1.4-F1.8 fényerős manuális optikákra: tudsz egy linket példának?
3. "egy focal reducerrel, pl. lens turbo II, amivel egy F1.4-es üveg olyan lesz mintha F1.0 lenne"
Ezt a mondatot úgy hogy egy halandó kezdő magyar fotós is megértse?
Azt értem, hogy F minél alacsonyabb legyen.
-
tvamos
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
Pixinfo...
. Az lx100 tesztbe beleolvastam, szokás szerint már az első oldalon két elírást meg baromságot találtam, ami azért zavaró, mert félrevezetik az usereket
. Akkor már inkább Mlaca tesztje aki ugyan kb. minden gépet dicsérni szokott, de legalább nem állít valótlan falcs infókat.
Gáboromm: A d7000-et én elfelejteném, használtam már videóra, szerintem nagyon gyenge a videóminősége. Nehéz ügy amúgy amit akarsz, a videóban ahogy elnézem full frame géppel filmeztek valszeg fényerős optikával... Helyedben ezeket agépeket nézegetném: Panasonic gh2, g6, gh3, g7, utóbbi kettő szenzora jobb, a gh3 egy "profi" felhasználásra szánt munkagép, a g7 meg 4k-t is tud. Gh2 és g6 sem rossz, de picivel gyengébb a szenzoruk és csak fullhd-t tudnak, igaz abban az említett nikont pl. bucira verik. A maradék pénzt (ha marad) kezdetnek egy kitobira és mellé F1.4-F1.8 fényerős manuális optikákra költeném (ha nem zavar a manuális fókusz), mert csak így úszhatod meg a nagy fényerőt olcsón, sőt ha futja rá, akkor megfejelném az egészet egy focal reducerrel, pl. lens turbo II, amivel egy F1.4-es üveg olyan lesz mintha F1.0 lenne, amivel azért lehet gyenge fényben is alkotni
Sony fronton talán az a6000 meg a6300-at érdemes nézegetni, viszont az a6300 hosszabb snitteknél túlmelegszik, nem tudom azóta ezt a problémát megoldották-e fw frissítéssel vagy valami.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G7 - i7-10GEN I 16GB I 512GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- LG 27GX790A - 27" OLED evo / QHD 2K / 480Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync / DP 2.1 / HDMI 2.1
- Dell 14 Latitude 9410 FHD IPS 2in1 Touch i7-10610U 4.9Ghz 16GB 512GB SSD Intel UHD W11 Pro Garancia
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Olcsó Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Xeon 5650X / GTX 1650 / 24GB DDR3 / 250SSD+500HDD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest