Hirdetés
- Riasztó topik
- Petabájtos SSD-ről ábrándozik a SanDisk
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Kompakt vízhűtés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Neck
veterán
válasz
vakablak93 #59949 üzenetére
Sony totyikba majd írok róla, amint kicsit jobban leszek.
-
Neck
veterán
válasz
Mr.Csizmás #59936 üzenetére
Igen, de az mindegy, mi volt 12 évvel ezelőtt, az a fontos, ami most van.
@#59946 Ha már dögnehéz full frame obik...
Viltrox 28mm f4.5 FE (Full Frame, E mount)
Van itthon, AF működik, tök rendben van. Bluetooth modul, sőt, még egy USB-C csati is ráfért. Vadállat. Nagyon jól illik az a7C2-re.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz
secler07 #59945 üzenetére
Az A7-ből a markIII, alatta még elég kiforratlan volt az A7 vonal, nem véletlenül kerül egy jobb APS-C többe, a piac így árazta. Ha már FF és low budget, én szerintem hamarabb vennék valamilyen Canikon csattogósat, meg egy 35/50-est hozzá és addig hajtanám amíg atomjaira nem hullik. Addigra meg lesz szotyiért A7III is...
szerk: igaz a tükrössel meg a videó kínszenvedés, és az is szempont...szóval mégis inkább a MILC, de ahogy Csizmás is írta, inkább egy APS-C+obik. Sanyi vonalon, ha olyanokat veszel, akár tovább is viheted, ha esetleg valamikor kinőnéd a cropot.
[ Szerkesztve ]
-
haruspex
aktív tag
válasz
secler07 #59941 üzenetére
SZia, nem volt rossz váz a g7, de a16mp-s szenzor ma már nem feltétlen a legjobb választás. Inkább használt vonalon nézelődnék első váznak, abból könnyebb kiszállni ha ha nem tetszik.
Ha ragaszkodsz az újhoz akkor a mai kínálatból ebből a keretből a canon r100-at venném, az igazán jótól messze van, viszont olcsó, és egyszerűen adapterezhetőek rá a filmes objektívek, amiket viszonylag olcsón meg tudsz venni.
Mft vonalon a g80 is megáll 300 alatt, jobb szenzorral, és új zárral, plusz a 12-60 egy jó, és rugalmas objektív, de mindenképpen érdemes venni hozzá valamilyen fényerőset amivel már túl lógsz a kereteden.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz
secler07 #59941 üzenetére
Ennyiért sajnos nem kapsz semmilyen másik új gépet. Amúgy nem rossz a G7, anno az egyik első 4k videós váz volt. Sajnos itt még nincs vázstabilizátor, csak az objektívé - ha van. A másik probléma a viszonylag durva lefutású redőnyzár volt, ez bizonyos zársebességeknél hajlamos berázni a gépet, ami enyhén életlen fotókat eredményezhet. A zárat nem cserélte a Pana, csak következő szériákban, de úgy rémlik volt hozzá fw frissítés, ami igyekezett elkerülni a kritikus időket. Amit még feltétlen javaslok az egy fényerős ~normál gyújtótávolságú fix objektív (ennél a rendszernél ez kb. 17-30mm körülit jelent). Akár egy olcsó 3rd party is megteszi, a babához egy darabig nem nagyon kell az AF, ellenben a fényerő az igen, a vaku határozottan ellenjavalt.
Ha esetleg használt gép is játszik akkor nagyobb a mozgástér ebben az árban is.
300k környékén több gyártónak is van gépe (vagy akár kit is), de itt is kalkuláld még hozzá a fényerős objektív árát.[ Szerkesztve ]
-
secler07
tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék. Szeretnék megismerkedni jobban a fotózással, erre keresnék valami low budget gépet. Babaprojekt is tervben van, szóval fontos szempont lenne, hogy a gyerkőcöt is fotozzuk/videozzuk. Mivel semmi tapasztalatom korábbról, ezért kérném a segítségetek. Azért cserélhető objektíves milc vonalon indulnék el, ha esetleg elkap a gépszíj akkor azért lenne mozgásterem. Kinéztem a Panasonic G7-et [link] , ami tudom már nem mai típus, viszont jókat olvastam róla és szimpatikus a kialakítása. Érdemes lehet még rá beruházni? Vagy esetleg 300k-ig valami mást nézzek inkább? Előre is köszi!
-
theporcupine
tag
válasz
lugosi #59938 üzenetére
Most egy GH6-on néztem 25mm/f1.7-nél. Videó indítása előtt átvált a kijelzőn félig nyomott expogombbal, de felvétel közben már nem mutatja, hogy AFS, viszont láthatóan nincs követés.
Amúgy meg sok jelentősége nincs videóban. Az AFC elsősorban sorozatnál érdekes. Esetleg mozgó célpontnál, ha nagyon el kell találni a megfelelő pillanatot, de nagy a veszélye ilyenkor, hogy pont akkor mászik el nagyon és mire visszatalál ... -
válasz
theporcupine #59934 üzenetére
Én úgy vettem észre, hogy a 12-32-nél nem vált át. Ha a 20-as van a gépen, akkor videó módba átkapcsolva ki is írja a kijelzőn, hogy switching to af-s. A 12-32-nél nem.
-
MrChris
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #59936 üzenetére
A GH2 nem tudott raw adatfolyamot, voltak rá hack-ek amikkel a kódolásba lehetett belenyúlni, jobb blokkokra lehetett rábírni és közel 200mbps-os adatsebességre, de maradt tömörített 4:2:0/8bit. Abban teljesen igazságod vagyon, hogy ez messze jobb minőség volt akkoriban mint bármely más DSLR/MILC. Eleve valódi FHD-t ezen kívül más nem tudott, többi mind valamiből felskálázta, vagy egyéb módon érte el és ez látszott is a videójukon. Évekkel később a Samsung volt az első amelyik ebben beérte.
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
-
yle_greg
aktív tag
Kiskompaktrol valtottam, Pana GX7 -re cirka 7 eve, es 3-4 eve van GX9 -em, aztan egy eve cirka vettem egy GM1 -et, mert a meret a lenyeg. :-)
MFT vonalon nekem az tetszik, hogy lehet a gep nagyon kicsi, kvazi kiskompakt (GM1 + Pana 12-32 irto pic, megis teljes erteku gep es fenyevekkel jobb mint egy telefon) es lehet profi nagy szett is.Viszont egyik gepem LCD-je sem kihajthato, igy selfie modra nem ajanlom a GX csaladot.
-
theporcupine
tag
válasz
lugosi #59932 üzenetére
Szerintem az AFC Panán kreatív videó módban átvált AFS-re felvétel indításnál, objektívtől függetlenül. Videónál akkor jelentősége nincs az AFC-nek. (Sorozat módban érdekes igazán, de nem tudom, nem szoktam használni.) Videóban a Continuous AF, ami érdekes. Ilyenkor halkabb, de lassabb is is kicsit, bár messze nem néma a 20-as.
-
Neck
veterán
válasz
lugosi #59912 üzenetére
Nem feltétlenül a megtekintés számít. Ha beírod a youtube keresőbe, hogy "is MFT dead", rengeteg videó jön fel, nagy youtuberek is elemzik a témát.
Itt a fórumon nagyon sokan kedvelik az MFT-t, ajánlanak is, így annyira nem mennék bele a témába, de az tény, hogy abban az árkategóriában, amiről beszélek, a fókusz, és a szenzor mellett is elment az idő...Gerald Undone videóit pl érdemes megnézni, bemutatja a fókusz gondokat is...
Lehet, hogy a minőség különbség nem tűnik fel családi videónál, de a hullámzó pana fókusz biztos fel fog...[ Szerkesztve ]
-
válasz
Tin_Shield #59931 üzenetére
Na az szép, hogy egy Olympus vázon működik vele az AF-C, egy Panasonicon meg nem. 😳
-
Bass
addikt
-
yle_greg
aktív tag
Milyen (kit) obit? Nemreg irtam, hogy ha eladnam az obiparkomat, akkor az utolso amitol megvalnek az a Pana 14-140. Emelle egy fenyeros 20/f1.7 es/vagy egy portrera tokeletes 42.5/f1.7 es nagyjabol kesz is vagy. De a fix f2.8 -as 12-35 es 35-100 is parades, akar foto akar video. Hopp, jut eszembe a 20/f1.7 nem jo videora, hangos a fokusz motor.
Irtak, hogy videora nem jo az MFT/Pana vonal. Valoban lassabb a koveto fokusz, de en sokat videoztam meg a regi GX7- tel es 14-140 -el a muanyag motoron elottem tepero gyereket, valtakozva 5-10 meterrol, es oke, nem egy profi filmes felvetel, de a koveto fokusszal nem volt gondom.
Emellett ha vidozasrol van szo, akkor a manual focus es egy ertelmesebb apertura a fenyektol fuggoen siman bejatszik. -
ftc
nagyúr
válasz
lugosi #59924 üzenetére
Ha csak azok vennék a fotós gépeket akik ezzel dolgoznak akkor az ár a csillagoknál lenne.
A lényeg az, hogy a sima fényképezők kihaltak... az utolsó zoom gép is kb 5 éves... A legtöbb ember bedől a telefonnal jobb képet lövünk-nek.
Én pl csak gépről hivatok elő képeket, telóról nézegetni jó, PC-n még elfogadható , de ha nagyobb nyomtatás kell akkor látni a különbséget...
Milc m43 APS-C szerintem egy jó irány, sok embernek, 4/3-ról ezer éve szólnak a hírek, hogy vége azt elindult a m43, erről is vannak értekezések, hogy Pana nem fejleszt rá többé. Maradjunk annyiba, hogy a legolcsóbb milc is jobb képet készít mint egy mostani telefon...s még akkor is ha nem igazán tökéletes mindenre..
FF szerintem az átlagnak elég drága.
-
Gyula84
veterán
válasz
Tin_Shield #59923 üzenetére
Köszi
-
válasz
p_adam #59919 üzenetére
Pont ugyanarról beszélünk, én is azt mondom, hogy nem csak nerd-ök vesznek kamerákat, sőt - csak ők azok akik a fórumokon érdeklődnek, nézelődnek, összehasonlítanak. Csomóan mások meg fogják, elmennek és vesznek egyet és boldogan használják. Valószínű amúgy boldogabban, mint mi, akik tudjuk, hogy mire nem jó a gépünk, és állandóan az jár a fejünkben, nem az, hogy milyen jó felvételeket csináltunk már velük.
-
-
Gyula84
veterán
Hali ti mindig leveszitek a lencsét(még csak 1 van) vagy maradhat fent a gépen is?
-
p_adam
addikt
Ez a struktúra nagyon sok esetben így működik.
Kihozzák a drágább újdonságot, majd kb. egy év múlva kicsit lecsupaszítva adják olcsóbb formában is, így a belépőbb modell mindig "újabb" lesz, de nem "jobb", csak adott esetben ár/érték arányban jobb annak, akinek az első "túlzás".
De persze van olyan is, hogy a meglévőt fejlesztik tovább és egyben új szintre hozzák fel ahelyett, hogy 1:1-ben leváltaná az előzőt, mert így több pénzt termel, ami a "végső és egyetlen cél" - csak mindegyik gyártó más eszközökkel törekszik rá...m43-ban is pontosan erre várnának, hogy ne csak drága modellekben legyenek a technikai újítások, hanem olcsókban is - csak ez sajnos minden rendszerben máshogy éri meg, az APS-C gépeket is pont ezért korlátozza fejlesztésekben a Canon, Nikon és Sony - szeretnék "ugródesznának" használni FF-re, ahol meg azzal manipulálnak, hogy van 5 féle fejlesztési- és árszint, a "croppon maradt" felhasználók meg jogosan lesznek frusztáltak...
[ Szerkesztve ]
-
Bass
addikt
válasz
p_adam #59915 üzenetére
Canon számozása zavart meg(gondolom ez is a cél),ugye az r50 újabb is.Nincs bajom a használtal (autóm sem volt még új😁) de műszaki cikkben többnyire azért új dolgokat szoktam venni.Ezt a 4/3-d rendszert meg nem ismerem(eddig dslr volt csak ) ezért olvasok mostanában róla,szolgáltatásai miatt szimpi a dolog és a pana is,de tény h rosszat,vagy h halott rendszer penne nem igazán olvastam még róla.
-
p_adam
addikt
válasz
lugosi #59918 üzenetére
Jó de a mobiltelefont is ugyanúgy cserélgetik akkor is, ha kb. az előző tökéletes, mi másért ha nem jobb fotókért és videókért, én legalábbis nem látom, hogy mi az amiben olyan elmaradottak lennének ezen kívül, ami meg a fizika törvényei miatt van hátrányban, amin mindenféle szoftveres trükközéssel próbálnak javítani.
De aztán lehet ez is "kevés", inkább kameráznának, a kompaktok is nagyon felkapottak mostanában emiatt is.
M43 is pont ebben a szendvicsben van: igaz, hogy vannak szofveres okosságok, amivel közelebb hozható más rendszerekhez, de hiába érvelnek vele a keményvonalas használói, ha egyszer minden ilyen dolog korlátozottan használható, és nem helyettesít más állandóan hasznosítható előnyöket (amire persze nem minden esetben van szükség, és pl. az is igaz, hogy minden általános optika sokkal közelebbre fókuszál, ami állandó előny, annak meg főleg, aki ezt szereti).A legutóbbi kamerám is egy olyan külföldinél talált gazdára aki szegény először azt hitte, hogy valami hibás darabot sózok rá, mivel most szembesült először az elektronikus zár hátrányaival.
Lehetne még példát hozni rá, de ha csak nerd-ek vennének ilyen kamerákat (meg egyéb technikával kapcsolatos eszközöket), akkor már rég lehúzhatná a rolót az összes gyártó, vagy legalábbis jelentősen csökkenne a hasznuk.
Ugyanúgy, ahogy utána tudsz nézni ma kb. bárminek neten vagy telefonon, kamerákat is kényelmesebb online nézni (és megrendelni), mint elmenni boltba és kipróbálni, akkor is ha egyébként fogalmad sincs róla, csak szeretnél egyet.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
p_adam #59917 üzenetére
“mégis mindenki ezt böngészi”
Lehet hogy félreérthető voltam, erre mondtam azt hogy az ilyen photo nerd-ök mint mi, de aki csak simán használja, az nem foglalkozik ezzel. Ő az aki automatán használja általában, és elégedett az eredménnyel. Mondjuk, ezek közül a felhasználók közül valószínűleg sokan megszöknek moniltelefonra.
-
p_adam
addikt
válasz
lugosi #59916 üzenetére
Ha ez igaz volna, akkor ezen fórumoknak se lenne semmi értelme, miközben a tényleges fotózásokkal foglalkozó témák aktivitása teljesen elhanyagolható, értem, nem számít, aztán mégis mindenki ezt böngészi meg a monitor telefon stb. szintén nem számít, minden túl van hangsúlyozva
Lehet az én szemem nem romlott le eléggé (még...) de én egyértelmű különbséget érzékelek minden videó mód között, még úgy is, ha van külön "standard" ill. "high quality" 4k, aközött is látszik, hogy az utóbbi jobb képet ad (egy fokkal kevésbé digitális, nem kell rá semmi élesítés, nekem nem az a lényeg, hogy "éles" legyen, hanem "részletes, szép" és azt látom hogy a 4k-ban az utóbbiért többet lehet tenni - és sajnos a cinema kamerák 4k-ja még mindig "még szebb", mint az állóképes kameráké, de azért szűkül a különbség).
És mindezt csak egy 1080p monitoron látom, nem nagyítok bele semmit.
Igaz, tavaly sikerült vennem fillérekért egy EIZO CG243W-t és eléggé meglepődtem, hogy alapbeállításon is mennyivel jobb, mint az anno PH!-en ajánlott kalibrált Dell U2414H, ami eleve újabb, persze akkor még a kettő között nagy volt az árkülönbség. Kb. semmi nem változott, csak most még jobban feltűnik, melyik kamerának "jó" a színkezelése, és melyiknek nem.
(Hifi terén is lehet figyelni - hallani -, hogy egy "jobb" cucc nem feltétlenúl csak a "jót" mutatja meg jobban, de adott esetben a "rosszat" is, persze abban senki nem fog egyetérteni, hogy mi melyik kategóriába sorolandó.)
Biztos van, aki szerint hülyeség az EIZO egy jó Dell-hez képest, (túl van lihegve, stb.)
Én speciel ugyanúgy nem ezt érzékelem (kár, hogy újonnan durva a különbség) de korlátozott a tapasztalatom. Egy ismerősnek van egy komoly ASUS ProArt OLED-es monitorja és annak se tetszettek a színei, hiába nagy a felbontása.Csak annyi baj van ezzel, mivel két hely között ingázok, jó lenne egy újabb EIZO is a fő helyre - lehetne 27 colos 4k-s is, hogy ennél is nagyobb legyen a különbség - egyelőre még mindig túl drága, de a Dell már nem igazán tetszik, persze, még mindig vannak egyéb monitorok otthon amik helyére tökéletes.
Ahogy ezt a "szintezést" el lehet játszani monitorokkal, kamerákkal, optikákkal is teljesen ugyanez van, ahogy kinek mi "a szint", meg teljesen egyéni kérdés...[ Szerkesztve ]
-
válasz
p_adam #59913 üzenetére
Szerintem sokan ezt a témát túlgondolják (elsősorban youtuberekre gondolok). Az átlagember, az átlagvásárló valószínűleg nem agyalja ennyire túl a vásárlást, mint ahogy a YouTubeon a “photo nerd”-ök bemutatják. Éppen ezért én azt gondolom, hogy ha valaki korábban megvett egy mft gépet, és kell neki egy teleobjektív, nem áll neki rendszert váltani. Ugyanígy az se aki megvett több obit korábban, és kell egy nagyobb felbontású váz, vagy egy jobb videót tudó gép, mert elkezd videózni. Szerintem a YouTubeon felülreprezentáltak a “rendszerváltók”, a miért váltottam x-re y-ról videók inkább önmagukért készülnek, mint valós tájékoztatásért. Szerintem nagy általánosságban mindegyik ma kapható gép alkalmas arra amire használjuk őket, a különbségek a rendszerek között mesterségesen felnagyítottak ezekben a videókban, mert ha arról szólna hogy amire a tisztelt nézőnek kell, arra ez 1%-kal jobb, senkit se érdekelne.
Most kezdek videózgatni, csináltam próbafelvételeket a 9 éves mft vázam és az újabb gépem között, azonos felbontás mellett nincsenek észrevehető különbségek. Normál felhasználás mellett a 1080p és a 4K közötti különbség se jön ki (ha valaki az elkészült videót nézi), ahhoz hogy észrevehető legyen a különbség 4-6 fokozatban bele kellett nagyítani a képbe, hogy a fák ágai között és a nádason észrevehető legyen a különbség. Egy tv-n vagy monitoron teljes képernyőn nézve a mozgóképet, pl egy nyaralási vagy egy családi videót, ezt nem nézi és nem veszi észre senki. -
p_adam
addikt
Nem kifezetten oda irányult a hozzászólás, nem ez volt a célom, elnézést.
Nem kifejezetten FF a lényeg, én special az új gépeket tartom anyagilag pazarlásnak, amiket aztán alig használnak évekig, aztán eladásra kerülnek sokkal olcsóbban, és kb. még mindig olyanok, mint az újak... Ezért is veszem ezeket, nem az új gépeket, kivéve akkor, a valami durva leárazás van évente párszor (vagy esetleg pontosan olyan, amit keresek, miután kb. tisztában vagyok nagy részükkel hogy melyikben mi a "hiba", de ettől kevésbé kell félnem...).
Az R10 nyilván jobb mint az R50, semmi meglepő nincs abban, ha többe is kerül. -
Bass
addikt
válasz
p_adam #59911 üzenetére
Na most jól elbizonytalanodtam 😁 Fontos a videózás de nem filmet akar készíteni vele,eddig a nikonnal próbálkozott de ugye ott fix a kijelző no meg a fókuszálás videózáskor szörnyű.FF gép nekünk felesleges(árban sem fér bele),a d34000-am is aps-c és fényképezésre bőven megfelel. Néztem s pixinfon tesztet a g90-ről és ott egész jónak tűnnek a videók is,de szivesen olvasok tapasztalatokat más készülékekről is. Szimpi volt a canon R10 és R50 is de ott meg megkevert h a régebbi drágább,az R50 meg jobbnak tűnik,hol a csavar?
Tükrös gépet egyszerűbb volt választani.
-
p_adam
addikt
válasz
lugosi #59912 üzenetére
Egy másik jútyúbert körbetámadtak m43 userek hogy (segítő szándékkal) ecsetelni merte egy optika hátrányait, és a sok szitkozódás mellett volt egy komment megemlítve, hogy csinált is egy videót m43 userekről. Akik nem ilyenek, azok meg minimum fontolgatják a váltást, avagy nem feltétlen próbálnak másokat rábeszélni arra, ami nekik van.
The Best Lenses for Micro Four Thirds Cameras
Elemezhetjük ezt a videót is nyugodtan, termékek áraival, és az elérhető altenatívákat más rendszerben, jól szemlélteti az egész képet.
(Erős jóindulattal) álltíhatjuk, hogy az m43 ugyanolyan jó, mint 5 éve, avagy még jobb.
I think the time has come... Maybe?
Ezzel csak az az egy probléma van, hogy különösen a FF rendszerek meg ugrásszerűen jobbak manapság, mint 5 éve voltak, teljesen más ütemben fejlődnek. Szóval újonnan ezért nem feltétlen okos m43-ba invesztálni 2025-ben. (Használtan, limitált kerettel, előnyökre koncentrálva más kérdés.) -
p_adam
addikt
válasz
yle_greg #59901 üzenetére
What Is Wrong with Micro Four Thirds Users?
Az ilyesfajta hozzászólások 100% ezt a mentalitást tükrözik - leszámítva, hogy még meg sem lettek említve az alternatívák, és azok előnyei (csak a hátrányai)
Egyébként nem értem, mért ajánlanak DFD fókuszos gépet Videóra anélkül, hogy említenék az ezzel kapcsolatos problémákat, ami majd utólag fog feltűnni. Egy teljesen manuális 25/0.95 optika említése (ami még mindig Sokkal drágább, mint egy jobbfajta manuális olcsó, értékálló 50/1.4, neadjist 50/1.8 FF gépre - és még mindig nem lesz "jobb" DOF tekintetben) semmit nem változtat a dolgon.
***
Egyébként lassan kb. 2 éve EOS M5-öt vettem erre a célra unokahúgomnak, EF adapter + EF-S 10-18 optika plusz gyári akksik voltak hozzá relatíve bestbuy áron (összesen 120-at fizettem a pakkért, ami még mindig sok egy - akkor még 5 éves - gyereknek, gondoltam majd "leépítem" az optika cseréjével - de egyrészt hiába kerestem olcsó EF-M optikákat, nem is "értéktelen" ez a "halott" rendszer, másfelől meg miután kb. egy évvel utána elkezdte gyakran használni, rájöttem, hogy jobb, ha marad, nem gondoltam, hogy ilyen jó lesz, már csak egy-két képe miatt bőven megérte.)
Eredetileg fotóra szántam, de miután mutattam neki a videót, már inkább arra használja. Mai szemmel nézve lágy a FHD (szóval biztos nem ajánlanám olyannak, akinek ez számít).
Viszont teljesen automata módban jól exponál, jó a fehéregyensúly, jó az optika stabilizálása, jók a színek, teljesességgel jó a fókuszálás (ugyanaz mint egy Canon 80D-ben, kisebb olcsóbb, csinosabb vázban...), egész vázat könnyű kezelni, a (meglepően jó minőségű, felbontásban középkategóriás géppel egyenértékű...) érintőkijelzőben megvannak az okostelefonra jellemző érintő lapozó/nagyító funkciók
- és ezek legalább annyit számítanak.
Egyszer kioldódott a fránya nyakpánt, amitől betonra esett (szerencsére nem magasról). Semmi baja nincs, nincs IBIS, ami ilyenkor elromolhat, meg annak idején ez egy igen drága MILC volt, így azért van némi építési minőség. -
Bass
addikt
Értem, köszönöm mindenkinek.Akkor Panasonic mellett döntöttem.
-
SzikiSanyi
újonc
-
Tin_Shield
őstag
Igen. De egyes gyártó specifikus funkciók - ha vannak ilyenek- pl sync/dual IS, focus stacking, rekeszgyűrű, stb. csak márka azonos vázzal fognak működni, az alap működés rendben lesz. Nekem is van Olympus vázon több Panasonic objektív, abszolút megelégedéssel használom mindegyiket.
-
Bass
addikt
válasz
Tin_Shield #59906 üzenetére
Köszönöm
A lényeg h mft bajonettes legyen igaz? -
Bass
addikt
válasz
Tin_Shield #59904 üzenetére
Jelenleg a nikonnál szeretem a fix 50mm 1.8-t ,de esetleg valami zoom mondjuk 70mm-ig is szoba jöhet ha a pana lesz de ha jók az obik akkor biztos nem nehéz választani
-
Tin_Shield
őstag
Jók a Pana üvegek, szinte kivétel nélkül mindegyik, bőven használhatók a kitobjektívek is. Persze - mint minden cserélhető objektíves rendszer - egy minőségibb zoom vagy fix objektívvel kezd el az igazán "élni". A kitobjektív jó lesz kezdésnek, idővel majd kialakul a fotózási/videózási szokásokkal, hogy melyik tartományban akartok feljebb lépni.
-
Bass
addikt
válasz
yle_greg #59901 üzenetére
9.életévét tapossa 😁 De nem féltem a kezében a gépet,nikonnal is ügyesen bánt. Szóval nem kell félni a panától,nagyon tetszik mind desing mind szolgáltatások és vélemények alapján.Érdemws csak vázat venni és plusz obit vagy használhato a kit obi is? Milyen obikat érdemes hozzá kiszemelni?
-
yle_greg
aktív tag
Kislányod hány éves? Azért kérdezem, mert az én 8 éves lányom nem mehet a GX9 közelébe, egy leejtés sok százezerbe fájhat. Ha hasonló korú, akkor megfontolandó egy strapa gép, mint a párral feljebb írt TG-5.
Ha a "kis" lányod már 15+. vagy mittudomén, akkor persze már rá lehet bízni rendes gépet, ez esetben én mint MFT Panás azon a véleményen vagyok, hogy MFT és FF között átlag fotós nem fog minőségromlást tapasztalni a szenzor méret különbség miatt, főleg, mert nem jobb-rosszabb a két szenzor, hanem egyszerűen csak más. FF obin könnyebb penge DoF -ot csinálni, de egy relatív olcsó MFT 25/f0.95 -ös obi is képes olyan vékony DoF -ra, hogy az már használhatatlan a gyakorlatban. (Tudod, az orra éles, de a füle már mosott portré.) Fénygyűjtésben meg mivel négyszer akkor területet kell levilágítani, nincs előnye a FF szenzornak, elvileg zajban (és talán dinamikában?) jobb a FF, de a zajt bármelyik AI feldolgozó úgy kiszedi, mint a csuda, dinamika pedig ha jól értem, a mérési hiba határán van, stúdióban, mérőpadon előjöhet, de az átlag fotós "lekapom a gyereket, őzet, házat, autót" kategóriás képén nem fog előjönni. Legalábbis szerintem, de majd itt jól kijavítanak, ha tévedek. :-)