- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Amazon Fire TV stick/box
- TCL LCD és LED TV-k
- Valami baja van a tápomnak
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Autóhifi
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sssirius
tag
-
Mars55
csendes tag
válasz pandur99 #22777 üzenetére
Többletet, mármint fényerőben, vagy az alapzoom-hoz látószögben? nekem pont a méret lenne a fontos, és ez a 27 jó univerzálisnak tűnik, a kitzoom nagyon nagy, és sötét(?), és a zoom mint olyan nem igazán érdekel, nincs rá szükségem. (eladható a kitzoom is értelmes áron, vagy érdemes megtartani?) A fix f2,8 szimpi, gondolom ezen a szinten nehéz jobbat ebben a méretben.
(pana lx7 zseniális fényerő előnyét veszti a kicsi szenzor miatt ehhez a fuji-hoz képest? mármint nem elméletileg, hanem a kész képeket nézegetve gyakorlatilag.)
-
jjeahh
nagyúr
válasz pandur99 #27864 üzenetére
Szerintem meg nem kell egy év, de majd meglátjuk, jósolni nem tudok Nemrég .: JuSzT :. negyvenvalamiért árulta... amúgy fura, hogy az e-pm2-ők teljesen eltűntek, használtan szinte egyáltalán nem látni
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Bazsee71
őstag
válasz pandur99 #28492 üzenetére
Elnézést, ha továbbra is félreérthető vagyok. 18-105-öt csak azért írtam, mert azt használok jelenleg, és az is kit objektív. Nagyon ritkán lőttem vele 105-ön.
Próbáltam 18-55-tel is, teljesen jó volt, kompaktabb is volt tőle a szerkezet. Gondolom Olympusnál ennek felel meg a 14-42.
Ha az Olympus lesz a befutó, akkor biztos dupla kit-ben veszem. Nyakban cipelni, mozogni megfelel a 14-42, de ha nagyon kell akkor rádobom a 40-150-est.
Abban igazad van, hogy ezen kívül még tényleg nem tudom igazán, hogy mit akarok. Pontosabban hogy miben kössek kompromisszumot. Kezdésnek marad az Olympus által kínált próba, majd meglátom hogy ízlik. Ha szerethető (nálam ez is fontos), akkor lehet nem gondolkozom tovább. Ha nem az igazik, akkor keresek tovább, szerencsére nem sürgős a dolog.
-
Vyndree
őstag
válasz pandur99 #28492 üzenetére
Nikon D5000 18-105mm van neki jelenleg, de nincs vele megelégedve, mert ISO1600 már túl zajos neki. Amit kinézett E-PL5, ahhoz van a 14-42mm + 40-150mm dual obi. A tele nem kell neki, cserélni úgyse fogja. Közben mérlegel, mert a D5000-ről az E-PL5 nem olyan nagy előrelépés. Olvass vissza kicsit. érteni fogod.
-
csmat
senior tag
válasz pandur99 #29156 üzenetére
Na igen, az lett volna a következő jelöltem..
Egy tesztben azt olvastam hogy az x-e2 nem sokkal tud többet mint az x-e1.
Sajnos nagyon nem látom át, hogy hogy van a sorrend akár az oly-nál akár a fujinál a kettőnél együtt meg pláne nemsilmatauki:
Miért gondolod hogy zuhanni fog? és miért?[ Szerkesztve ]
-
Byk01
senior tag
válasz pandur99 #30756 üzenetére
Az két különböző objektív. Az ezüst teléshez a palacsinta 14-42 van, a másikhoz a hagyományos(abb). A palacsinta motoros zoomolású, ha jól tudom, a másik nem. És itt azt olvastam m4/3 berkekben jártasabbaktól, hogy a palacsinta képe kicsit gyengébb.
Szóval nem csak a szín különbözik.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
silmatauki
őstag
válasz pandur99 #31130 üzenetére
"A cserélhetőség nem kötelező, csak lehetőség. Az emberek jó része egyetlen objektívvel használja a milceket meg a tükrösöket."
Ha az obi egy sötét kitzoom, akkor csak saját maguknak köszönhetik, hogy nem vettek valami megfelelőbbet (pl. LX100 vagy egyenesen valamelyik RX100, esetleg a Coolpix A, amit újabban – pl, tegnap az Amazon Prime napon - a Nikon soxor féláron dobál ki). Persze ha – ahogy az usákéknál – a méret a legfontosabb (“nagyobb = profibb”), akkor nem szóltam...
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz pandur99 #31130 üzenetére
Azért mert az emberek azt hiszik vesznek egy tükrös gépet és olyan fotókat fognak csinálni mint a nagyok.
Pedig kezelni is meg kell tanulni, kell hozzá némi elmélet is.
Ráadásúl a témák objektívspecifikussak ha jó minőséget akarsz.
Ha egy obit használsz és csak képeket akarsz lőni mint amatőr akkor inkáb egy SONY RX100 .
Előkapod és fényképezel és jó lesz a mnőség.És nem akkor döbben rá hogy nem azt a szintet hozza azt amit gondolt amikor fotózgat és utánna tanácsot kér és persze ajánlanak neki minőségi obikat jó pénzér.
Ideje tudomásúl venni hogy a drága zoomok a jók. És minnél nagyobb az átfogás annál rosszabb a minőség.
De a legjobb egy fix sor :-) -
titán
válasz pandur99 #31138 üzenetére
Muttetom (58) végigfotózta New Yorkot egy szem 20/1.7-tel (+PL1). Korábban még sosem látott fényképezőgépet, és csak ezt az egy objektívet adtam neki, hogy ne zavarodjon össze. Nagyon jó képeket csinált. Nagy vegyeskarral volt, egy csomóan vitték a tonnás tükrösüket, mégis a legtöbb kép tőle került be a közös élménybeszámolóra. (Persze én rendesen ki is dolgoztam a képeket.) Néhány nap alatt úgy belejött a fotózásba, és rákattant a látószögre, hogy elkezdett még művészkedni is. Aztán persze miután hazajött, többet kezébe sem fogta a masinát, de ez más kérdés.
Szóval igenis jelent előnyt egy fix még egy abszolút kezdő kezében is. Amikor hazajött direkt megkérdeztem, hogy kellett volna-e neki másik látószög (megmutattam neki, hogy működik egy zoom), és azt mondta, hogy nem. Persze, tudom, csalás, mert utcai fotózásra és nagyobb belső terekhez általános célra (lásd városi kirándulás) nehéz jobb látószöget találni, mint a 40mm, de pont ez is a fix lényege. Ha tudod mit akarsz, akkor ahhoz való objektívet viszel magaddal. Ha kezdő vagy, akkor is. A többit pedig nem.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
domedee
senior tag
válasz pandur99 #32354 üzenetére
Mirman:
Persze, ha a pénz nem akadály, akkor más a leányzó fekvése. Bár most nem akartam kifizetni annyival többet.MrChris:
Csak a legutóbbi Fuji vázamban volt stabi. Eddig is elvoltam nélküle. Szóval ez csak előrelépés.
Amikor manual obikat használtam az E330-on, akkor is sokkal többre mentem az LCD-vel, mint a keresővel. Mondjuk az igaz, hogy az még optikai kereső volt. De azt alapul véve, hogy az akkor simán és kényelmesen ment, így egyelőre itt is megteszi az LCD.Pandur99:
Igen, ez is még egy opció lehet. Bár duplakitben (használtan, darabonként véve), árban még mindig nyer a pl6. Mint írtam, én a 45/1.8-at számítasba véve néztem a dolgokat, és ha azt is akarok venni, akkor marad a pl6. Visszanézve az elmúlt 10-15 évem képeit, amibő volt 2 év, amikor az egyetemi újságnak is dolgoztam, mint fotós, a pl6 tudása elég lesz számomra. A drágább vázak pont annyival kerülnek többe, mint amennyivel többet nem szánok a vázra jelen pillanatban.''és van a végén a városok anyja: Budapest. Csakhogy ez nem olyan anya, aki szoptatja a gyerekeit, ellenkezőleg őt szoptatják a gyerekek, s maradnak mellette örökké satnyák, kicsinyek, vérszegények.'' - Mikszáth Kálmán
-
-
ati3x
senior tag
válasz pandur99 #33555 üzenetére
Jam. Jó az x30-is. A pana mellett talàn az induló 1.4-es fényerö, és az ekvivalens 24mm szól, ami ugye tàjképhez jól jöhet. Meg talàn videóban is jobb. Mondjuk ez nem volt igény. Ha jól emlékszem multkor olyan 90 ezerért ment vhol az lx7. Szóval jó kis all around gépecske. Nekem jelenlegi tapasztalattal böven elég lenne. De ugye màr bele vagyok "rahadva" az MFT rendszerbe, egy em5-el, meg egy gm1-el. Na a gm1et elkalmi àron vettem, olyan 80-ban volt 12-32-el.. Azóta hanyagolva is van az em5 elég gyakran.... Apropó a gm1 is belefér 12-32-el a keretbe. Utàna pedig veszel egy 45-öst portréra és kész. A 45-ös obival is nagyon pici kis gép, és bàrmikor körberajzolja a belépö canikon gépeket, meg a belépö canikon portré fix obikat.. Ha meg makrozni is akarsz akkor lösz a hasznàlt piacon egy oly 12-50-et 30-körül, a makrója böven elég belépö szinten. Persze van némi kompromisszum, nincs vakusaru, csak kisvaku 1/50-es szinkronnal. De ezzel együtt lehet élni. Szal gm1 12-32-el(optikailag nagyon jó kis obi, plàne ha a méretét nézzük) frankó szenzor, késöbb pedig egy 45-ös portréra, meg mondjuk egy 12-50 hasznàltan makrózni. Söt mivel wifin okostelefonról tudod vezérelni, és a 12-50-ben van kapcsolható elektromos zoom ezért teljesen tàvvezérelhetö gépet kapsz.. Ami elég vidàm! (próbàltam!)
-
80hun
addikt
válasz pandur99 #34440 üzenetére
Attól függ.
Hétvégén az agyamra ment hogy nincs fázis alapú af a milc-embe(e-m10m2) pedig csak a 1.5 éves keresztlányom izgett mozgott.
D5200-am volt A6000 melett és a d5200-tól se voltam elájúlva a sony-hoz képest
Tehát a jó fázis af kell hogy a képek 2/3-a ne legyen kuka sztem, de kinek mi fekszik.
Én nem szeretek szorakozni vele az af-ben nehezen kötök kompromisszumot[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz pandur99 #34633 üzenetére
Mondjuk úgy, hogy maximalista vagyok, mert azért lehet gyönyörű dolgokat kihozni mft-ből is, igen.
De FF-ből "egyszerűbb" - csak zseton. Bár én rájöttem, inkább a felbontás az, amit szeretek. Mert ha kell, barom nagy. Aztán vagy nyomtatok belőle, vagy nem, vagy használom vmire később, vagy nem. Ha pedig lehozom fullhd-re, monitorra, flickr, Facebook, egyéb, akkor beletolhatom a nagy MP-s vázat is az iso-egekbe, leméretezéssel is már bukok nem kevés zajt (persze némi dinamikát is), de még élvezhető a kép. Viszont most gyűjtök masszívan, úgyhogy lehet, a Sony A7R IV-et is kialszom, ha lesz olyan..MrChris: na, az APS-C az, ami olyan semmilyen nekem.
MÉG nem fullframe, de MÁR nem is kicsi és igazából egyik rendszer előnyét sem hordozza nagyon magában, inkább olyan arany középút - és emiatt olyan langyos mindenes. Jó erre is, arra is, de nem tudnék olyat mondani, hogy miben IGAZÁN kiemelkedő az APS-C liga, vagy hogy miért kéne bevásárolnom belőle. Biztos, hogy fullframe lesz mft után úgy, hogy az mft marad.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz pandur99 #35068 üzenetére
Kösz nektek!
Igen, keresőnek azért örülnék, de ahogy látom sok vázhoz van opcionálisan csatlakoztatható kereső, akár ez is megfelel.
A másik dolog, h merre érdemes elindulni, mely márka modelljei jelentenek különösen jó ár/teljesítmény arányt? Pl. a nagy dSLR nevek (Nikon, Canon) MILC gépeiből miért látok alig alig?
Ahogy gyorsan rákerestem a piacra szinte csak Panasonic, Sony és Olympus gépekkel találkozom."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
Lassú Víz
őstag
válasz pandur99 #35395 üzenetére
Bizonyára a 2/3''-os szenzor leveri az APS-C-t. Hát nem.
(#35394) BrownB: Épületet kívülről este állvánnyal lehet fotózni, de bent már általában nem engedik használni. Ahhoz leginkább az FF szenzor ISO tűrése kell. Van B terv is, egy 5 tengelyes szenzor stabilizált gép, f2 vagy jobb fényerejű optika, esetleg egy állványcsavarra kötött madzag amire rálépsz és felfelé megfeszíted.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz pandur99 #35399 üzenetére
Nem lehet. Illetve a legtöbb témánál nem lehet. Tudom, mert az mFT 17, 25, 45 f1.8 sor megvan, és pl. egy szalagavatón rendesen kellett emelni az ISO-t. Tök felesleges erről Parcit vagy bárki mást megkérdeznem. Egy rendes optikával a 100D f5.6 ISO 3200 mellett is elveri az X30 F2.8 ISO 800-as képét. [link]
(#35398) silmatauki: Templomból még engem sem zavartak ki, de egy múzeumban már eléggé más a helyzet. Minél látogatottabb, annál inkább nem engedik. Sőt, a sok mókusvillantós kompaktos vakut ki nem kapcsolós agyatlan miatt már egyes helyeken a fotózást úgy ahogy van megtiltják. De ha elmész a gyereked egy fellépésére az iskolába, ott sem tudsz állványt használni akkora a tömeg. Amit egy átlag ember beltéri fotózáson ért, nagyon nincs összhangban azzal, amit te. Iskolai rendezvény, családi összejövetel, kocsmázás, sportesemény, kirándulás közbeni érdekes helyek, kiállítások. Kb. ennyi.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
alázógyík
őstag
válasz pandur99 #35413 üzenetére
1. Otthon, TV-n nézegetni leginkább. Fotókönyvet is elmúlt 10 évben max. 2-őt csináltattunk, amihez a Nikon D50-el készítettem képeket. K.b. 24K képből, tehát ez nem jellemző.
2. Az obi csere sokszor macerás, nem feltétlenül ragaszkodom hozzá. Ellenben ha jobb a képminősége az általuk készítettel, akkor rávesszük magunkat.
3. Biztos hogy nem akarok bővíteni, sőt a gyáriakat se cserélném le. Tehát az is nagy kérdés, hogy az E-PL6 a gyári obikkal jobb-e képminőségre, mint mondjuk a Stylus 1s.
4. Árban 40K a különbség, sőt az E-P5-höz csak 1 obi jár.
5. Igen, a JPG a fontosabb számunkra. -
asdf_
veterán
válasz pandur99 #35415 üzenetére
Ha tényleg csak tévén nézegetnétek, akkor én a Stylus 1-et venném. Nincs ilyenem, de volt XZ-2-m, aminek ugyanaz az érzékelője, és nagyon meg voltam elégedve a minőségével,
Azt ne feledjuk, hogy az xz2 az 1.8-2.5 a stylus1 meg 2.8 vegig fenyeroben, magyarul amig nem zoomolsz, rogton kb. dupla zarido kell a stylus1-nek ugyanazon az iso-n, szoval sotetben, belterben szopoda :/
-
jjeahh
nagyúr
válasz pandur99 #35589 üzenetére
A legolcsóbb camdiox-ot vettem kizárólag, a gyengefényes helyzetek és a dof miatt, saroktól sarokig élesség nem érdekel és nem is teszteltem sarkakban milyen, mert ha élesség kell arra ott a sigma 60, ami nyitva is penge.
Gondolom azt nem kell ecsetelnem, hogy növeli a látószöget (m4/3 2x crop factorból 1.44x lesz) és a fényerőt is egy fényértékkel.
Amikkel használom: revuenon 55mm F1.4, 135mm F2.8, helios 44-2, meyer 50mm F2.8.
Látószög, dof: íme ez a kép normál adapterrel, ez camdiox-al lett kattintva ugyanolyan távolságból, ez meg normál adapter és próbáltam kb ugyanazt a képkivágást elérni mint a camdioxal, tehát hátráltam picit. Még egy tesztjellegű portré kézből de nagyjából ugyanolyan távolságból normál adapterrel és camdiox-al.
Tapasztalatok eddig: építési minőséggel nincs gondom, olyan mint egy normál adapter, csak majdnem fele olyan vékony és nehezebb a benne lévő üveg miatt. A képe... képközépen mintha picivel élesebbek az üvegek vele, CA jóval szerényebb és furcsa módon a bokeh kevésbé ideges. 55/1.4-el F1.0-ás fényerőt nyújt, ami elég durva, szokni kell, gyakorlatilag kültéren nd nélkül szinte soha nem megy A módban a záridő 1/4000 alá, szal kötelező az nd ha szeretsz nyitott rekesszel fotózni.
Szerk: néhány kép amit eddig vele klattyantottam[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz pandur99 #35591 üzenetére
Lehet egyes verzióknak mélyebben van a feneke, de az m42-es max 1 vagy másfél miliméterrel nyúlik be jobban mint egy natív üveg, most egymás mellé tettem a sigma 60-at, kitobit és a camdioxot. Aztán, hogy az FD verzió milyen azt nem tudom...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- NIKON Z 24-70 F4 S
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú