Hirdetés
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Bluetooth hangszórók
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Steam Deck
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
aztax
csendes tag
Xiaomi pro 2 rollert hány psi-re érdemes fújni kb 95kilóhoz? Nem akarok defektet kapni, de sokan írták hogy az 50 psi mellett kidorzsoli egymást a két gumi a 8,5es kereken ez igaz? Ha meg tovább van fújva akkor meg kemény lesz mint a háborodás és sokkal rosszabb a menetkomfort?
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #27797 üzenetére
Úgy nevezik az ilyet, hogy troll
-
PociAti
őstag
Amíg nem lesznek normálisa tájékoztatva, felkészítve erre az ellenőrzésre a rendőrök, addig nem kezdenek olyan partizán akcióba amihez nagyon nem értenek.
Legfeljebb ha valakit amúgy is megállítanának (mert úgy közlekedett), akkor rákérdeznek a biztosításra is.
Vagy esetleg lesz egy átfogó ellenőrzés. Amikor egy forgalmas pontra kitelepítik őket és mindenkit ellenőriznek. (Ehhez csak pár rendőrt kell felkészíteni.)
Közeljövőben szerintem ezek a legvalószínűbb forgatókönyvek.
-
Miikee
csendes tag
válasz
PociAti #27768 üzenetére
Elnézést, nem fogalmaztam pontosan.
A rollerre tettem plusz fényvisszaverő matricát, ami takarja a gyári számot tartalmazót (tehát alatta rajta van a roller adatait tartalmazó matrica is). Viszont nem akartam leszedni a fényvisszaverőset, ezért néztem ki a serial numbert az app-ból.
De már megbántam, hogy beírtam ebbe a fórumba.... -
donbig
tag
válasz
PociAti #27788 üzenetére
Mert csak picit kell körbe nézni és sokkal rosszabbakat is találjunk.
Ez is elég magyaros. Ha picit körbenézünk, lehet, hogy jobbat is találni - ez legyen a mérce, ne a rosszabb példa . De mondom: nem érdekel, hogy Torontóban mi van, az én életemet az itteni jogszabályok határozzák meg alapvetően. Akkor, ha jól értem szerinted a roller kgfb eddig sikertörténet, nincs itt semmi látnivaló. -
aztax
csendes tag
Állított meg vkit mostanában a rendőr? Honnan fogják tudni ha az adott rollerre nem kell kötelező? Elég zavaró lenne, hogy menne az ember a dolgára, és akkor majd kezdje el nekik magyarázni a dolgokat.
-
alphamooncam
őstag
válasz
donbig #27787 üzenetére
"Nem tudom és nem érdekel , hogy máshol hogyan megy a jogalkotás, de azt igen, hogy itt szar..ul. Ne mondd, hogy normális, hogy itt találgatunk. Mindent elmond, hogy a biztosítók is kivárnak, mert fogalmuk sincs mi lesz holnap. De akkor is, július 16 és kész....."
Az egészen biztos, hogy én máshogy csinálnám, viszont az hogy találgatni kell, az nem igaz.
Egy-két kivétellel azért lehet érteni kb. mindent, illetve aki nem érti annak meg próbálom illetve eddig is próbáltam "lefordítani".
Az meg hogy a média közelébe engednek újságírónak titulált hülyegyerekeket, az meg jelzi az elvárt szintet a hatóság részéről.
Fejétől bűzlik a hal.
Szerintem.
-
PociAti
őstag
válasz
donbig #27787 üzenetére
Bezzeg nálunk milyen szar kijelentések a hozzászóló tájékozatlanságról tanúskodnak. Mert csak picit kell körbe nézni és sokkal rosszabbakat is találjunk.
https://www.cbc.ca/amp/1.7214153
Például idén május végén a torontói városi tanács ismét megszavazta, hogy illegálisak maradjanak a torontói utcákon az elektromos rollerek. (Eddig is azok voltak, most újra szavaztak róluk.)
Ennek ellenére folyamatosan nő a számuk, a helyi kereskedők is az érdeklődés növekedéséről számoltak be.
2,8 milliós városról van szó.
"A rendőrség tavaly egész évben mindössze 89 bírságot szabott ki a járdán e-rollerrel vagy kerékpárral közlekedő embereknek - közölték a tanácsosokkal egy csütörtöki ülésen. A járdákon, kerékpárutakon és egyéb közutakon történő gépjárművezetéssel vagy jogosulatlan járművezetéssel kapcsolatos büntetések 60 és 90 dollár között mozognak."Ott továbbra is tilos használni, mégis használják, viszont a büntetésükkel, visszaszorításukkal nem foglalkoznak. Magyarán semmi sem működik jól, egyik oldalról nézve sem.
-
donbig
tag
-
DigitXT
félisten
válasz
Silentfrog #27782 üzenetére
Talán azt a híroldalt minősíti, hogy hogyan tálalja, nem? Telexen írják,
kell(ett volna) biztosítás, ha 25 kg-ot, vagy 25 km/h-t meghaladja.
(Más kérdés, hogy ez semmit sem segített volna az utas sérülésein...)Egyszerűen azért fűzik hozzá, mert kapcsolódó, és aktuális változás...
Abszolút nem arra van kihegyezve a cikk... (Amúgy talán egy G2 Pro,
de ezt csak a narancs lengővillából gondolom, arra meg speciel kell.)Szerk: egyébként azon a buszon a szélvédő cseréje* egészen biztos,
hogy sokkal többe fog fájni, mint egy éves biztosítás 5000 Ft-os díja.
*: nyilván nem kell lefejelni és belehalni, de ha már megtörténik, tuti
rosszul esik a túlélő embernek, ha még zsebből fizetnie is kell utána.
Szerintem az a kérdés, hogy lehet-e kötni arra, amire nem kötelező?
Ha lehet, akkor lényegében mindenki jobban jár, ha megköti. Szvsz. -
PociAti
őstag
válasz
donbig #27784 üzenetére
Mégis mitől lenne annyira magyar?
Nem kedvelem az ilyen kijelentéseket.Máshol a második napon az összes illetékes pontosan tisztában van az új rendelkezésekkel, be is tartják azt, a bulvármédia is pontosan tájékoztatja az olvasóit, és nem élnek a szenzáció hajszolás, az olvasottság növelés eszközével?
-
donbig
tag
válasz
Silentfrog #27782 üzenetére
Értem a célt, de ez annyira magyar..... Gyorsan csináljunk valamit, mi érintettek meg itt nézegetünk a hatályba lépés után is, hogy mi van.
-
Silentfrog
veterán
válasz
PociAti #27781 üzenetére
A fater kérdezi hogy hol kötöttem meg a biztosítást. Mondom sehol, mivel nekem nem kell, mert nem esek bele a kötelezettek sorába.
Azt mondta az hogy lehet hisz minden média azt ismételi folyamatosan hogy a rollerekre kötelező a biztosítás.
Itt a gond, még onnan se lehet könnyű informálódni könnyen ahonnan azt gondoljuk hogy igazat írnak.
24.hu idézek.:" Az e-rollerrel közlekedők semmilyen védőfelszerelést nem viseltek, és a járműre kötelező biztosítást sem kötöttek. Az új szabályozás szerint, mely éppen július 16-án lépett hatályba, kötelező a felelősségbiztosítás az ilyen járművekre is."És ez egy híroldalon. ( semmi kivétel, tényként írják le hogy kell a biztosítás)
Nem is csoda hogy milyen könnyen meg vannak tévesztve az emberek akik a tv-t nézik. -
PociAti
őstag
válasz
Silentfrog #27780 üzenetére
A balesetezők halmozták a szabálytalanságokat.
- Külön is súlyos, ha stoptábla ellenére behajt a kereszteződéseb.
(- De még ha neki lett volna elsőbbsége, akkor is figyelembe kellene venni még a szabálytalan közlekedőket is, és nem behajtani abba, ha azzal balesetet okozhat.)
- Utast szállított.Az legyen a legkisebb probléma, hogy nem volt biztosításuk. Lehet nem volt rá szükség, mégis erről szól a cikk egyharmada. Valami töltelék anyaggal ki kellett tölteni a helyet, gondolta a cikk szerzője.
-
Silentfrog
veterán
Ó ment is a szájkaratea fórumban , csak a szokásos.
( a 24.hu Fb. oldalán)
-Tiltsák be.
-Jogsi, sisak , láthatósági mellény kellene rá.
-Párizsba is betiltották ( igen de csak a bérlőset)
-Nem volt biztosítás rajta. ( sokkal többre nem kell, mint amire kell, nem bírtam a kisfelbontású képből rájönni milyen fajta roller volt érintett de a türelmi időm belől van egyébként is. Max ők állják a károkozást)
-Rengeteg balesetet okoznak. ( az idei év első 3 hónapjában 67 esetben hívtak rendőrt. Én ezt nem mondanám olyan kirívóan soknak, főleg úgy hogy saccra 200 K van idehaza forgalomba) -
DigitXT
félisten
És akkor még kérdezik, hogy miért nem szabad utast szállítani a rolleren...
(Meg, hogy miért kell sisak rá, igaz, ha betartja a KRESZ-t nincs baleset sem.)Ui: amúgy a gyereket sajnálom, így ismeretlenül is, reméljük felépül, és többet
ilyen baromságot nem csinál. (Szar dolog utasként majdnem belehalni ilyenbe.) -
PociAti
őstag
válasz
#95712068 #27773 üzenetére
Pontatlanul fogalmazott a címben. 50 km/h tempónál történt ez vele, nem 50 km megtétele után.
Bár olyan tempóra a gyári adatok szerint nem képes, csak a felére.
BOGIST C1 Pro Electric Scooter, 500W 48V 13Ah ,Shockproof and Stab-Proof with Seat
Maximum speed per hour (km/h): 25KM/H
cruising range (km) Approximately : 40-45KMValószínűleg feloldható ennél is a sebesség limit.
-
PociAti
őstag
Állítólag a Kúria megint elővette ezt a témát, hogy az elektromos roller egyáltalán jármű-e?
Talán pont a gépjármű felelősségbiztosítás miatt.
Régi ügy, lassan 4 éves, de elég fordulatos, megéri beleolvasni. Laikusként nyilván jármű, de amint jogi kategóriáról beszélünk, már nem is olyan egyértelmű a helyzet. (Pl.: görkorcsolya jármű? És ha az illetőnél van egy vitorla, akkor a hajóhoz hasonlóan már jármű? Vagy van benne lendkerék, esetleg motor, akkor már az? Vagy továbbra is gyalogos, némi extrával.)"2020. augusztus 6-án 15 óra 50 perckor Ny.-n, az R. utcán a közúton ittas állapotban vezette a saját tulajdonát képező gépi meghajtású járművet (a MY1016 250 W 24V típusú elektromos rollert)."
A Kúria elég hosszasan lamentált azon, hogy az elektromos roller egyáltalán jármű-e?
[4] "Az indítvány indokolása szerint a megállapított történeti tényállás alapján a járásbíróság a terheltet az ittas állapotban elkövetett járművezetés vétsége miatt emelt vád alól bűncselekmény hiányában felmentette. A járásbíróság ítélete indokolásának lényege, hogy a terhelt által vezetett elektromos roller nem tekinthető járműnek, ezért a bűncselekmény megállapításához szükséges egyik feltétel hiányzik."
Másodfokon is jóváhagyták [5].
Majd jött a fordulat, mégis csak jármű, mert: "A KRESZ 1. számú függelék II. a) pontja értelmében jármű: a közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. Az elektromos roller nem illeszkedik az értelmező rendelkezés szerint a fogalom alól kivont, és így gyalogosi jogállást keletkeztető közlekedési eszközök körébe. Az elektromos roller gépi meghajtású járműnek minősül tekintet nélkül arra, hogy használata vezetői engedélyhez, bukósisak használatához vagy kötelező felelősség biztosításhoz nem kötött, ... "
És még csak a [7]-es résznél járunk.
....Utolsó előtti pont:
[39] "A fentiekre tekintettel a Kúria az első- és a másodfokú bíróság határozatát a Be. 663. § (1) bekezdés a) pontja alapján hatályon kívül helyezte, és az elsőfokú bíróságot új eljárás lefolytatására utasította."Végül megéri elolvasni a 38-asat, mert ott van a lényeg:
[38] "A fentiek alapján az elektromos roller gépi meghajtású járműnek minősül, amellyel a közúton, ittas állapotban közlekedő terhelt járművezetés ittas állapotban vétségét valósítja meg. Az eljáró bíróságok az anyagi jog szabályainak megsértésével állapították meg, hogy az elektromos roller jogrendszerben elfoglalt helye nem tisztázott, ezért nem tekinthető járműnek, és ez vezetett a terhelt felmentéséhez. Az elektromos roller valamely járműkategóriába való besorolásának a hiánya közlekedési igazgatási kérdés, ami nem vezethet a büntető (anyagi) jogi felelősségben való döntés eliminálására." -
alphamooncam
őstag
válasz
Davebowman #27765 üzenetére
"De! Sőt! A gond csak az, hogy az aktuális üzembentartónak kell a biztosítással rendelkeznie... itt a "aktuális" az éppen rajta közlekedő, szóval, ha párom, gyerekeim is használják, akkor személyenként kellene, úgy viszont már a x*5.000Ft már kicsit túlzásnak minősül. És ha kölcsönadom... ezt hagyjuk is."
Korábban már írtam, de akkor még egyszer !
GFB-nél, mint a neve is mutatja a jármű van biztosítva, nem a vezetője.
Ha nincs, akkor van az, hogy aki vezeti, éppen használja az minősül üzembentartónak, és övé - vagy a szülőjéé, gondnokáé - az anyagi felelősség, ha kárt okoz.
Tegyük fel iskola után az egyik kölyök kölcsönadja a rollerjét, egy körre.
Ha van biztosítása, úgy a kölcsönbe vevőnek nem kell kifizetnie a másnak okozott kárt, mert a GFB alapján a biztosító fizet.
Ha nincs GFB, akkor meg zsebbe nyúl a kölcsönbevevő családja és kicsengeti zsebből a kárt.
Mindkét esetre igaz, hogy a kölcsönadó rollerjében okozott kárt is a kölcsönvevő, vagy családja fizeti.
Remélem így már érthető...
-
Peaceliker
addikt
válasz
Davebowman #27770 üzenetére
Autónál is úgy van, hogy üzembentartó x, lehet eltérő tulajtól. De nem az aki éppen vezeti. Odaadhatom a kocsim családtagnak pl, de attól nem lesz üzembentartó. Szóval szerintem ez a része így nem para. Gépre kell /lehet kötni. Nem nagyon láttam még sehol ettől eltérő értelmezést
-
Davebowman
senior tag
válasz
Thunderzolee #27769 üzenetére
Nektek legyen igazatok!
Akkor az aktuális üzemben tartó a tulajdonos lesz!
Aztán persze ott van az az eset, ha a rendőr megállít, hogy "ellenőrzés" és kiderül, hogy a járművemre NEM kell kötelező, akkor elenged? Mi alapján fogja tudni, hogy mi a típusa/teljesítménye/súlya...ezt messziről nem fogja látni. Korábban ezért írtam, hogy ha megpörgeti kézzel a levegőben a kereket és a mutató 25km/h-t mutat, az bizonyíték-e neki, hogy nem tudok vele 30km/h-val menni, holott a romot be lehet lőni 30-ra....ha a rendőr ismeri a típust akkor talán.
Ez csak a valós körülmények miatt érdekel, nagyon nem izgatom magam. -
válasz
Davebowman #27765 üzenetére
"A rendőr, ha megállít, mit fog kérni tőlem, illetve mit fogad el?"
A szerzödést elküldik PDF-ben, annak a vége felé van egy mező, amit körbe is jelöltek ollóval, azt kell kivágni (lemásolni), és azt kell bemutatni, ha esetleg kéri valaki.
Amit feljebb írtál, az biztos úgy van?
Biztos, h a rollert használónak kell a biztosítással rendelkeznie?
Máshol ezt úgy értelmezték, h a rollert használónak meg kell róla győződnie, h a rollerre kell-e biztosítás, ill. van-e biztositás, vagy nincs. De nem kell kötnie sajátot, hiszen a rollerre már kötött más (pl apuka) egyet.Ezt a pontot a bér rolleresek miatt tették bele amúgy is, hiszen a roller kölcsönzés során nem fog kötni senki se egyénileg, viszont a flottára már pl a Tier, vagy a Lime nyilván kötött biztosítást.
-
h1mpi
félisten
válasz
Davebowman #27765 üzenetére
Eddig oké, és mi van, ha a 13. éves fiam megy vele, aki nem köthet GFB-t?
-
Peaceliker
addikt
válasz
Davebowman #27765 üzenetére
Ez tuti így van? Én úgy tudom, hogy gépre szól.
-
Davebowman
senior tag
válasz
Peaceliker #27558 üzenetére
De! Sőt! A gond csak az, hogy az aktuális üzembentartónak kell a biztosítással rendelkeznie... itt a "aktuális" az éppen rajta közlekedő, szóval, ha párom, gyerekeim is használják, akkor személyenként kellene, úgy viszont már a x*5.000Ft már kicsit túlzásnak minősül. És ha kölcsönadom... ezt hagyjuk is.
A biztosító kéri a jármű gyártási évét, vásárlási évét, ha a számla megvan, akkor oké, de ha már nem garanciás, nem biztos, hogy megvan. Ekkor hogy bizonyítom az adatait, ha magánszemélytől vettem? Amúgy a https://imei24.com/imei_check/Xiaomi/ oldalon látom a vásárlás dátumát. A rendőr, ha megállít, mit fog kérni tőlem, illetve mit fogad el?
Netrisken próbáltam ki, 5.000Ft-6.000Ft/év -re jött ki nekem. -
PociAti
őstag
válasz
Miikee #27761 üzenetére
Milyen szándékkal vezérelve jutott az eszedbe leszedni a matricákat?
Rollerek esetén az app valószínűleg jó adatot ír ki, a termék egyedi beazonosítására képes gyári számot. Viszont ennek átírásával trükköznek egyes sebesség feloldási módszerek, hogy más régiójúra állítják át a rollert. Azon kívül, hogy ennek a módszernek nagyobb az eszköz igénye, még csak nem is annyira megbízható.Sokkal könnyebb - jellemzően a kormányoszlopon vagy az alvázon található - termék adattáblájáról leírni az adatokat, és azt lefényképezni és archiválni. Nem ritka eset, hogy az emberek azt se tudják milyen rollerral rendelkeznek (mármint melyik variánssal). Probléma esetén is valószínűleg ezt a matricát veszik alapul, és másodsorban a szoftverben található értéket. (Léteznek olyan rollerek, melyekhez lespórolták az applikációt, a BT kapcsolatot, azoknál ez az ellenőrzési mód ki van zárva. Elektronikai halott roller esetén szintén.)
-
-
Miikee
csendes tag
válasz
alphamooncam #27760 üzenetére
Sziasztok!
FYI, nekem egy ninebot g30p rollerem van, és bár nem tudom, hogy jól csináltam-e, de én a segway app-ban talaható serial numbert írtam be a kgfb szerődésbe, mert nem akartam leszedni a fényvisszaverő matricát a roller oldaláról. -
alphamooncam
őstag
válasz
Dr. Szilikát #27757 üzenetére
"Nekem eddig úgy jött le, egyedi azonosító nem szükséges, gyártmány és típusszám elegendő."
Pénzzel dolgozó cégek tipikusan háklisak a szerződések tartalmára, tekintettel arra, hogy egy esetleges bírósági ügyintézés során moshassák kezeiket.
Ellenkező bizonyításáig továbbra is azt hiszem, hogy egyedi azonosító nélkül nem lehet majd GFB-t kötni,de ha meg mégis, akkor meg ott kell megkötni.
Nekem februárban a Netrisk ügyintéző telefonon még úgy nyilatkozott, hogy nem tudnak rollerre ajánlatot küldeni, amikor elakadtam a webes GFB megrendelésnél, de azóta nyilván sok víz lefolyt a Dunán.
Végül a Netriskes üi. tippjére Allianzos lettem és telefonos ügyintézéssel sikerült megkötni.
-
Ciccuka
veterán
-
Tangerine
senior tag
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
alphamooncam #27745 üzenetére
Nekem eddig úgy jött le, egyedi azonosító nem szükséges, gyártmány és típusszám elegendő.
A tulajdonosa és használója közül legalább egyiknek legyen biztosítása. Ha mindkettőnek van, károkozás esetén választhatnak, hogy kinek a terhére / nevére megy az ügyintézés.
Ha van biztosítás, a rendőr nyilván nem von felelősségre, hogy ez egy kisebb, gyengébb roller tehát felesleges volt ügyködni. Ha viszont nincs biztosítás, előállhat egy vitás helyzet, amennyiben a rendőr gyanúsnak talál valamit. Mert mondjuk kiképezték nagyjából, vagy ő sem hülye, megnézte a neten stb.
Ha a rendőr úgy gondolja, hogy nagy eséllyel neki van igaza, de a polgár köti az ebet (rollert) a karóhoz, elvileg elrendelheti a jármű lefoglalását és műszaki vizsgálatát és akkor a vitatkozó polgár húzhatja a rövidebbet, ami igen sokba fog kerülni.
Ha bűnbánóan elismeri a helyszínen az igazságot, megúszhatja egy méltányosabb büntetéssel. Főleg eleinte lehetséges türelmi időszak.
-
adamos0606
tag
Sziasztok! Véleményeteket kérem, hogy melyik rollert ajánljátok az alábbi felhasználásra:
Napi 2*2 km otthonról buszhoz oda, busztól haza. Igy fontos, hogy relatíve könnyű legyen, és könnyen összecsukható legyen és ez a mechanika bírja a napi 2-2 összecsukást, kinyitást. 10 colos kereket szeretnék , 100 kg, 185 cm magas vagyok. Újban gondolkodom, ár max 200 k, de inkább 150k.
Előre is köszi az infókat. -
donbig
tag
válasz
alphamooncam #27745 üzenetére
Ez elég életszerűtlen sztem. Igaz csak kalkuláltam, de elég volt típust megadni, nem kellett egyedi azonosító. Már beszéltük, hogy nincs különbség árban a pöcsköszörűk és az erősebb gépek között, nem értem miért kéne egyedi azonosító, rollertípus és kész. Neked kérte a kalkulátor a folyamat során és a kötvényeden is szerepel?
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #27745 üzenetére
Hát én azzal kezdtem mikor vettem a rollert, hogy lefényképeztem az azonosítóját, (ha netán ellopnák). Lehet, hogy a dobozán is rajta van, de ebben nem vagyok biztos. Esetleg meg kell kérdezni a boltot, ahol vette. Ők valószínűleg nyilvántartják, hogy melyik roller kihez ment a garancia miatt.
-
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #27745 üzenetére
Egyelőre nem előírás az egyedi azonosító. A lényeg, hogy legyen nálad kötelező.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Ciccuka #27739 üzenetére
"Az mit csinál, akinek nincs a rolleren szám vagy csak egy matricán van rajta, ami lekopott, nem látható jól?"
A biztosító egyedi azonosító híjján vélhetően nem fog tudni GFB-t kötni.
Ez azzal jár, hogy lesznek olyanok, akiknek ugyan kötelező lenne szerződést kötni, hogy a közúti forgalomban részt vehessen, de mégsem fognak tudni, mert nem lesz szerződésük.
-
TomMusic
őstag
Sziasztok,
Van egy Xiaomi M365 Pro-m, menet közben elhagytam (kilazult vagy eltört?) a kormány csukló keresztcsavarját. Vettem egy [ilyet] de valami nem stimmel, szerintem nem jó hozzá. Főleg hogy [egy külföldi oldalon] írják is.
Képek a mostani állapotról: [közepe], [egyik oldal], [másik oldal].
Az lenne a kérdésem, hogy milyen csavar jó hozzá?
Előre is köszönöm! -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #27735 üzenetére
Amúgy bárki elhitte, hogy 275Wh elviszi 40 km-re? Nyilván ha szinte
lenullázzuk a légellenállást, mert egy nyugdíjas csiga megelőz, akkor
esetleg lehetséges <7 Wh/km fogyasztás. Minden más esetben nem. -
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #27737 üzenetére
Szegényke magában már lezárta hogy szar rollert vett.
Facebookon, Tik Tokon felnövő generáció egyre alkalmatlanabb hosszú szövegek, dokumentációk megértésében.
A sebességen kívül más paramétereket is be kellene tartani (tömeg, hőmérséklet, és akkor a folyamatos haladás még meg se lett említve). De ha a nagybetűs szakasz értelmezése is problémát jelent, a kis betűs szakasz finom részleteivel már tényleg nem tudna mit kezdeni.
-
Ciccuka
veterán
válasz
alphamooncam #27734 üzenetére
Az mit csinál, akinek nincs a rolleren szám vagy csak egy matricán van rajta, ami lekopott, nem látható jól?
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
Thunderzolee #27735 üzenetére
35km nem arra a fokozatra van megadva, ezt úgy megsúghatná neki valaki... [link]
E - 15km/h, max. 40km
D - 20km/h, max. 35km
S - 25km/h, max. 27kmEzt ígérték, egyik kizárja a másikat, nem lehet csak úgy csemegézni a számokból, ami tetszik.
-
intuicio
aktív tag
válasz
Thunderzolee #27724 üzenetére
Szeretném meghagyni ezt a vezérlőt, mert semmi baja. St-link-em az van, előző F40E-is meg tudtam hackelni. Már csak a fájl kellene, amit rá kell tölteni. Erről van esetleg valami tutorial féle?
Ez pl menne nálam?
Segway Max G2 Speed unlock tutorial. Android only -
Ennyit az E2 Pro 40km-es hatótávjáról, meg arról, h egy 7650mAh-s akksiból mit lehet kihozni.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Ciccuka #27733 üzenetére
Március óta van GFB-m.
Nem kaptam matricát. Vélhetően ugyanabban az adatbázisban van vagyunk, mit az autósok, ergo a rendőr a helyszínen ellenőrizheti.
Megnézném, hogy alá mászik a rollernek, mert hogy az enyémnek alul van, a trepni ellenkező, alsó oldalán a gyári azonosító.
-
Ciccuka
veterán
Akinek van már biztosítása kapott valami matricát a rollerre?
-
ultio
aktív tag
válasz
Thunderzolee #27731 üzenetére
Persze, de eddig nem kellett néznem
. Munkahelyemen mellettem van, de a másik oldalátom mindig.
-
-
ultio
aktív tag
válasz
Thunderzolee #27729 üzenetére
Újonnan vettem, Kínából rendeltem.
G30P, akkor kell rá kötnöm.Köszi a válaszokat, nem tudtam, hogy az oldalán vannak az adatok.
-
-
ultio
aktív tag
válasz
Thunderzolee #27727 üzenetére
Gyári szoftver van rajta. Még 2022-ben vettem, szerintem a global verzió, mintha D lett volna a végén. Semmit nem mókoltam, beállítottam Magyarországot és azóta S-ben 30-al megy.
-
Akkor se kell rá.
Meg mondjuk beleírhattad volna már az elején, h ne kelljen felesleges köröket futni.
Módositott szoftver van rajta? Nem G30P, ugye?
Amúgy nem tilos kötni rá azért, mert a kritériumoknak nem felel meg.
Nyugodtan köthetsz erre is. 5-6ezer Ft évente.
Legalább nyugodtan alszol. -
ultio
aktív tag
válasz
Thunderzolee #27725 üzenetére
Mondjuk az enyém 30-al tud menni S fokozatban.
-
-
-
ultio
aktív tag
Sziasztok!
Kerestem, de ha van is, nem igazán találtam meg a választ a topikban.
Segway Ninebot Kickscooter MAX G30E II rollerem van, kell rá KGFB-t kötni vagy nem kell?Üdv:
ultio -
intuicio
aktív tag
Sziasztok!
Valaki esetleg hallotta már, hogy meg lehet hackelni ninebot MAX G2? Még mindig nem találok hozzá speed limit + tempomat hacket.
Ami van youtubon, azok már rég óta nem működnek. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #27719 üzenetére
A lengéscsillapítónak nem csak előnyös tulajdonságai vannak.
Méretnövekedés mellett a súlynövekedés sem annyira kedvező tulajdonság. És a rollerek általában sorozatban jelennek meg, ahol eleve a legnagyobb hatótávú, tehát alapból legnehezebb példányok kapnak még extra súlyt. Ezáltal a szállíthatóság duplán is kárt szenved. Árakról nem is beszélve.Hollandia viszonylag gazdag ország, egy főre viszonyítva valószínűleg ott van a legtöbb kerékpár. Meg lehet nézni hogyan néznek ki. Nem sok bicajon látni lengéscsillapítót. Teljesen egyszerű drótszamarak, agyváltósak, vagy egy sebességesek. Ezekből van a legtöbb.
Fietsflat Amsterdam centraal kifejezésre bárki rákereshet a kedvenc képkeresőjében, vagy utcaképen.
Dániában, a másik nagy kerékpáros országban hasonló a helyzet: Nørreport station Copenhagen. -
-
válasz
Reggie0 #27717 üzenetére
Igazad van. De én arra céloztam, h ha alig használja valaki a rollert, pláne egy Essential szintűt, akkor tényleg felesleges annyit pluszban lengéscsillapítóra költenie, pláne ha sokallja is a lengéscsillapító árát.
Sajnos ez ilyen.
A minőséget meg kell fizetni.Ha hátra is vesz, akkor meg még drágább a buli.
-
válasz
enginev3.0 #27713 üzenetére
Na, hát akkor meg használd.
Sajnos ez ilyen, legalább hetente muszáj ellenőrizni. -
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #27712 üzenetére
100millio legy nem teved erveles
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
#95712068 #27709 üzenetére
Szerencsétlen esetben, főleg túl alacsony nyomás mellett, elvileg lefordulhatna a gumiabroncs a felniről, erről régebben is lehetett olvasni, amikor ilyen rollerek sem voltak. Valószínűleg általános figyelmeztetés, a felelősség kizárására.
Magam részéről a tömör (kamrás?) gumit kénytelen leszek ledobálni és átépíteni pneumatikusra, valahogy így:
https://www.youtube.com/watch?v=kQVEmwfijv0
Pedig nagyon jó a rugalmas felfüggesztés elöl-hátul, a bukkanók áthidalására, ezzel meg vagyok elégedve. De az érdes, rücskös utak rezgéseit nem csillapítja, ami nem csak kellemetlen, de a szerkezetet is gyilkolja és az akkut is károsíthatja.
Itt konkrétan említi is egy szervizes, hogy előfordultak ilyen panaszok:
-
abrtom87
tag
válasz
Thunderzolee #27712 üzenetére
De kibírjuk, csak ahány tesztet néztem, olvastam, mind kiemelte, hogy érdemes megvenni rá. Ha mindenki mondja, hajlamos vagyok elhinni.
-
Tangerine
senior tag
válasz
#95712068 #27709 üzenetére
Sokkal praktikusabb, modernebb, és biztonságosabb a tubeless (durrdefekt szinte kizárva, kisebb gördülési elllenállás/fogyasztás, defekt esetén csak lassan, vagy nem is ereszt le). Akkor van belső, ha nem lehet vagy nehéz légmentesen tömíteni a felnit (osztott felni, vagy sok vékony küllő motornál (pl leginkább choppereknél))
-
enginev3.0
félisten
válasz
Thunderzolee #27711 üzenetére
A Lidl kézi kompresszor tök jó hozzá
Ennek a rollernek jól kint van a szelepe -
válasz
abrtom87 #27692 üzenetére
A legtöbb pálcikarolleren nincs lengéscsillapító. Fut vagy ~100ezer roller idehaza. Ha mások kibírják, akkor nem megy nektek is?
A lengéscsillapítós rollerek jóval drágábbak.
Ha hátra nem vesztek, csak előre, akkor kb ugyanúgy érezni a kátyút a hátsó kerékkel, csak max annyival vagytok előrébb, h a kormányt nem tépi ki a kátyú a kezetekből, csak seggberúg.
Az úthibákon alacsony sebességgel kell áthajtani.
A keréknyomást az ajánlott értéken kell tartani, nem kell túlfújni a gumit, és máris lesz a keréknek is lengéscsillapító hatása. -
válasz
enginev3.0 #27701 üzenetére
Hetente ellenőrizd, ne háromhetente.
Van akinek egy hét alatt enged annyit, mint neked 3 hét alatt.
Nem véletlenül kell hetente ellenőrizni.
Aztán ha meghal a gumid, meg mérges leszel, hiszen nem kopott még el, de a szelepnél az alacsony nyomás miatt megtörhet. Ezért kell minden héten ellenőrizni, h mindig meglegyen a minimálisan előírt keréknyomás.
Vegyél egy Xiaomi pumpát, ha nem vettél volna még. -
DigitXT
félisten
válasz
#95712068 #27709 üzenetére
Az bebaszna, mert praktikusan minden motorkerékpár tubeless.
(Még mielőtt kötekedne vki: nem mindegyik, vannak belsős modellek.)Ui: én se értem, mire gondolt a költő, de ha lefotózod, talán kitaláljuk...
(Lehet arra céloznak, hogy "túlzottan" ne bízz a gumiban, mert szar: ha
elcsúszol, mossák kezüket, a te hibád, hiszen ők írták, ne fordulj lapon.) -
#95712068
törölt tag
válasz
DigitXT #27708 üzenetére
Azt hittem, hogy a tubeless gumi esetén van valami extra, amiért nem szabad dönteni.
A Navee S65 elég magas a gép, így nem érhet le semmi. Költözés után kezembe akadt a leírása, és ott hívták fel a figyelmet arra, hogy nem szabad dönteni. Repkedtek is rendesen a kérdőjelek a fejemben, hogy most akkor pontosan mire gondolt a költő, de akkor tojok rá. -
DigitXT
félisten
válasz
#95712068 #27707 üzenetére
Olyan nincs, hogy nem döntöd, muszáj, ilyen a fizikája: annyi, hogy ha
csak kicsit lehet (mert leér valami*), kicsit mered (vö. majrécsík), akkor
a kanyarsebesség arányosan lassabb lesz, adott ívet feltételezve.Mármint kisebb kell legyen, különben kiegyenesíted a kanyart. Sajnos
rutintalan rolleres esetén simán előfordulhat.Az első útjaim egyikén
majdnem lementem a bicikliútról egy ilyen miatt (súlyos 20 km/h-nál).
Pár fordulóval később nem kellett ugyanott lassítani 25-ről... Egyetlen
probléma lehet azzal, ha már rutinosan döntögetsz, ha egy szar gumi
kerül fel, ezért jóval hamarabb éred el a tapadáshatárát. Tömör gumik
tudnak meglepetést okozni, részben azért, mert túl kemények, amúgy
meg szar a gumi "keverék", sőt, legtöbbször nem is gumi, csak nylon...A PMT rendes gumit gyárt, nem véletlen isteníti minden (tank)rolleres:
annak lehet dönteni rendesen, kegyetlenül jól tapad, megéri az árát.
(Nyilván, ha 30K/db, akkor ez elég meredek kijelentés, de sajna igaz...)*: pl. bal oldalt elhelyezett kitámasztó (bal kanyarban értelemszerűen).
-
#95712068
törölt tag
válasz
DigitXT #27706 üzenetére
Jogos
Amúgy igen, lejjebb haladva már rövidebbek voltak. Úgyhogy nem szabályosan közlekedtem, mert a leírás szerint nem kellene bedönteni
Mondjuk ezzel a "bedönteni tilos" dologgal nem teljesen vagyok tisztában, hogy úgy általánosságban nem "illik", vagy jelen esetben felni vagy gumi specifikus ajánlás.
szerk.: közben szerkesztetted. Újonnan nem mértem meg, úgyhogy nincs viszonyítási alap, de ahogy írtam korábban, kevesebb km-rel már teljesen eltűntek a vízelvezető rovátkák a tömör gumiról. Mondjuk azzal a géppel amúgy sem mertem esőben 10-12 km/h-nál gyorsabban menni, mert nagyobb sebességnél kaptam vizet hátulról rendesen a kicsi sárvédő miatt. -
DigitXT
félisten
válasz
#95712068 #27705 üzenetére
Az oldalsó szőrök soha nem is fognak lekopni, ha nem döntöd nagyon.
Szerk: inkább hasznos egy profilmélységet mérni, ha érdekel a valódi kopás.
(Na nem mintha roller esetén akkora vízkiszorításra lenne szükség. De azért
nem teljesen tökmindegy, mert lehet kapni slick gumit, az vízen életveszély.) -
#95712068
törölt tag
Ha már guminyomás: szintén hátsó zselés gumi majdnem 50 psi értékről csökkent 40-re 2-3 hét alatt (45 a gyári érték, kicsit fölé mentem a hátsó guminál). Ez gondolom még belefér kategória. Nemrég voltam túl az első ezer kilométeren, szemre nagyon rendben van a gumi. A korábbi rolleren a tömör gumit emlékeim szerint már 800 km után slick-re jártam, ezen még látszanak az oldalsó "szőrök".
-
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0 #27701 üzenetére
Ahogy az előttem szóló írja legtöbbször peremtömítés probléma lesz, bár
lehet szelep probléma, esetleg egy nem gyógyuló szúrás (lassú defekt) is.
Igaz, utóbbi nem 2-3 hét, hanem inkább 2-3 nap, esetleg óra alatt előjön.Ha minden fasza még akkor is előfordulhat lassú szivárgás, ezért érdemes
néha ellenőrizni, és beállítani a helyes nyomást. 2-3 hét nem is rossz. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
enginev3.0 #27701 üzenetére
Autóval volt ilyen gondom régebben, a gumiszervizben szétszedték és újra kellett ragasztani, ahol a felnivel találkozik a gumiabroncs. Megkenik valami ragasztóval, ha jól tudom és úgy pattintják össze nyomással.
-
enginev3.0
félisten
Ezek a zselés gumik mitől engedik a levegőt? 3bar körül szoktam felfújni, és 2-3 hétente nézem, akkor már csak 2.1, 2.2 bar van benne
Érdekes hogy csak a hátsó kerék esetén, az első szinte fixen tartja
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Kék, 1 Év Garancia
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Krémarany, 1 Év Garancia
- DJI Air 2 / Air 2s drón akkumulátor
- BONTATLAN Philips Essential ThermoProtect BHS376/00 Hajvasaló
- Garmin HRM Dual Pulzusmérő Pánt, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- ASUS TUF Gaming A15 FA507NUR - 15,6" FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB -RTX 4050 -3 év gari
- Apple iPhone 12 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Samsung Galaxy Watch 7 44mm E-sim / Gyári Garancia 2026.10.22-ig
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest