- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
Új hozzászólás Aktív témák
-
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker #26898 üzenetére
Xiaomik is törnek el, szerintem nem ettől függ, hanem, hogy ki mennyire vigyáz rá. Aki folyamatosan rángatja, ugrat vele és terepezik, annak persze stabilabb kell. Aki csak megy vele, annak nem fog eltörni. Nem véletlen lett a Monorim nevezetű cég, sok Xiaomin látok ilyen erősítést.
-
Kezdődik...
-
Peaceliker
addikt
Ennek a gépnek (legalábbis rokonainál, de fogadni mernék rá, hogy egy alom) az első futóműve híres arról, hogy eltörik. Én nem merném bevállalni.
capriTomi
200k körül g30 max vagy inmotion s1, talán ninebot új f széria is tudja ugyan azt a hatótávot.
Azt látni kell azért, hogy ekkora hatótávot legtöbb kisebb roller eco (15kmh)val sem tud. G30max az akár tudhatja ezt 25kmh val is. Inmotion még jobb hatótávban. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26871 üzenetére
"De nem is értem hová árulják az osztrákoknak a Xiaomi, Segway rollereket, nincs is már 250W-os modelljük, és a 300 is kifut lassan;"
Lehet tagadni a létezésüket, vagy szamár módjára szemellenzősen szemlélni a piacot, de léteznek és folyamatosan jelennek meg új 250 W-os rollerek.
Xiaomi Mi 3 Lite mai napig kapható, viszonylag friss modell pedig a Xiaomi 4 Go.
Ninebotnál 250 W-os a D18E modell, de ott is folyamatosan jelennek meg újak, pl. Ninebot KickScooter E2 E, Ninebot KickScooter Air T15E.És a kölcsönözhető eszközök között a Lime-S 4.0-es rollereket is 250 W-os motorral szerelték.
-
h1mpi
félisten
válasz
capriTomi #26895 üzenetére
Én saját tapasztalatom alapján az Iscooter márkát ajánlom, amit szeretnél azt pedig egy iX4 tudja 203 000 Ft-os áron a Banggood-ról CZ raktárból. Itt egy gondod lehet csak, az pedig az, hogy erre majd kell már kötelező biztosítás, mert 45 km/h-val is tud menni és 30 kg. A 36 km hatótáv az eléggé kizárja a Xiaomit és társait... vagy esetleg pont határeset 195 000 Ft-ért egy XIAOMI Electric Scooter 4 Pro Gen2 EU a MM-ból.
-
capriTomi
csendes tag
Üdv!
Tudnátok ajánlani első rollert nekem?
- 200ezer a keret
- kirándulós, szabadidős használatra
- főleg bicikliutakon, forgalomban nem tervezem
- 85 kg vagyok
- ha a 25 km/h feloldható benne, az később lehet, hogy jó lenne (nem tudom)
- van egy körgát ami 36 km hosszú, legalább ennyit jó lenne, ha bírna
- lehet külföldről is beszerzéses, használtat nem szeretnék.
Köszönöm, ha tudtok ajánlani valamit! -
válasz
Thunderzolee #26892 üzenetére
Ilyen oldalt megnyitni is kár. A magyar agymosott közmédia bulvár része...
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
Thunderzolee #26892 üzenetére
Összesen minden témában mióta elindult az oldaluk par eve....clickbait, trash bulvár szemét lap...
-
Napi utálkozós poszt:
https://ripost.hu/insider/2024/06/szidjak-a-rollereseket-veszelyesen-kozlekednek
Hol van ez a "közösségi oldalunk", ahol 1500 hsz van?
-
DigitXT
félisten
Ezt csak úgy itt hagyom: igazi f.szkalap valami nagy Wolfon. Spoiler: elkapják.
Nem tudom, mi a fenét képzelt a motoros rendőrök elől aszfalton meneküléssel. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #26871 üzenetére
Ne haragudj, de mit kell belőlem harapófogóval kihúzni? Kinek új információ:
nekem pl. az volt! Hogy írhattam volna meg korábban?Azért kerestem rá,
hogy esetleg volt-e félreértés ebből a 600W-ból, nekem tök egyértelmű, hogy
csúcsteljesítmény. Fel se merült bennem, hogy névleg 600W-ot engednének!
(Pontosan tudom, hogy abból csúcsban 1500W körüli vas lenne, ami átlagos,
gyalogláshelyettesítő rollerhasználóknak már maga az életveszély lenne...)
Ha jól értem, az okoz káoszt, hogy meghagyták továbbra is ezt a 600W-ot is.
Miközben az eBike-ok esetén átálltak a névleg 250W-ra, azzal érvelve, hogy
nem nagy különbség, mert a névleg 250W motor csúcsban 600W alatt "tud".
És ez igaz is, ha tényleg olyan kicsi az a motor, pl. 3x túlhajtás megfőzi.Ellenberger ott lehet a csavar, hogy a papír mindent elbír: jönnek majd azok
motorok, amiken ott virít a 250W, de amúgy simán hűthetők 1000W körül is!
És ilyeneket nem szeretnénk, ezért gondolom, hogy értelmetlen "matricára"
szabályozni. Mérni pedig csak a csúcsteljesítményt lehet...Komoly múltja
van a kismotorosok szopatásának németéknél, hiszen ott van "igazi SMKP"
kategória a MoFa, amivel már gyerekek is verethetik... Szokták is tuningolni.
A yard meg szokta mérni mobil padon, és repül a büntetés. Ahogy az eBike
használókat is szarrá büntetik, ha pl. 50 km/h-t tud a vas, mert meghekkelte.a maximum 600Wattos csúcsteljesitményű rollert senki se veszi meg
Félreérted: a névleg 250W teljesítményű rollert nem vennék meg... Nincs is.
(Írod is: "nincs is már 250W-os modelljük", ezért kongatják a vészharangot.)
600W elég pálcikába. Főleg úgy, hogy mechanikus teljesítményként értik.
Amikor a vezérlőből kijön 600W, annak egy részét a motor még elfűti...
Szóval pont életszerű, hogy egy névleg 350W (csúcs 700W) Xiaomi csupán
600W-tal tekeri meg a padot, ezért (gyárilag) nem tudnak vele megszopatni!
Ha tuningolod, akkor már csücskös: még egyszer mondom, csak ha lemérik.600Watt az ezentúl is a névleges lesz, mint korábban volt.
Sose volt. Valaki félreértette, elkezdett pampogni... Szerintem ennyi a sztori.Ui: értelmét veszti a 250/300/350W-os teljesítménykorlát.
Tőlem ilyet nem tanulhattál, mert a vezérlők alapvetően nem teljesítményre
szabályoznak. Áramkorlát van bennük. Ezért lehet egy 36->48V váltással a
motorból nagyobb teljesítményt kihúzni, és amúgy ezzel meg is főzni. Mivel
a motor egy energia átalakító, ha fázisáramkorlátos vezérlőd van (kevés az,
de tegyük fel, hogy az van, pl. VESC), akkor pontosan ugyanúgy viselkedik
majd a vas kis tempónál, viszont a végsebességét kitolod, ahol jön az extra
teljesítmény, valóban. Erről raktam be összehasonlító grafikont anno...
Ha meg szoftveres végsebességkorlátod van, akkor rakhatsz bele nagyobb
akkut, akkor sem fog gyorsabban menni. Lehet, ez lesz a vége: lezárt ECU,
de mivel a felhasználó kreatív, jönnek majd a "tuningboxok", arra meg 3000
EUR büntetés, ami viszont már visszatartó erő, hogy ezt még egyszer nem.
(YT alert... 45 perces riport, annyira nem tudok németül, de reméltem, hogy
lesz benne padozás, de áttekerve: nem, mindig csak a fránya végsebesség
meg közben egy kis tolvajkergetés, ilyenek. A többezer EUR bünti kemény.)DigitXT is indithatta volna ezzel
Ó hogyne, ha előtte nem egy két éves HSZ-emet hivatkozom, és tudok erről
az új információról, ami csak azért volt érdekes, mert megmagyarázza, hogy
valóban lehettek, akik "félreértették" (khm-khm!) a dolgot, és szerettek volna
a biciklikhez sorolt roller kategóriában forgalomba hozni nagyobb vasakat is. -
#33802016
törölt tag
válasz
Thunderzolee #26882 üzenetére
Ettől nem lesz kevesebb autó, mert arra a roller kevés. Lehet városban, részben igaz, de csak részben, mert ha valamit vinni kell vagy gyerekekkel megy valaki már tömeg közlekedés vagy autó. inkább kiegészítő, mint kiváltó.
#26883 zsolty28
Globál verzióban van hosszútávon (kerékpárút) jó lenne.A szabályozásra leszek még kiváncsi, hol lehet majd hivatalosan rollerezni.
meg vonatkozik-e rá alkohol fogyasztás, pl kerékpárra sem vonatkozik, bizonyos mértékig. -
PociAti
őstag
válasz
zsolty28 #26883 üzenetére
Vannak olyan európai iránymutatások, melyek szerint akár balesetveszélyes is lehet. Lehet hogy egyes országokban tiltva is van, bár erre vonatkozó konkrét szabállyal még nem találkoztam.
Közben vannak gyártók, akiknek a rollerében régebben nem volt cruise control, most meg van.
Akár az is előfordulhat, hogy a Segway idővel visszateszi. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26881 üzenetére
Vegyük csak elő azt a hozzászólásodat, ami az egész cunamit kiváltotta:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_26857-26857.html
(#26857) Thunderzolee válasza PociAti (#26856) üzenetére 2024-06-13 15:14:25
"A 350W-ot nem emlegetik."
Nem helytálló. Lásd 2021.09.10-es cikk."Ott, ahol vezettek be teljesítmény korlátot, ott is 500, meg 600Watt lett."
Nem helytálló.
Németeknél az 500 W nem kifejezetten rollerekre, hanem az összes olyan mikromobilitási eszközre vonatkozó szabály, mely nem nehezebb 55 kg-nál, viszont azzal a szigorú megkötéssel, hogy nem mehetnek 20 km/h sebességnél gyorsabban. Ebbe a halmazba azért sok érdekes (jellemzően időseket szállító) jármű beletartozik.
250 W-os nemzetközi szabály is létezik, állításod szerint "Facen" még hivatkozni is szoktál rá. Ezt a kijelentésed a fenti állítással nincs harmóniában. -
zsolty28
tag
Sziasztok!
Előre elnézést, ha ezt a kérdést már feltette valaki.
Tudja-e valaki, hogy miért vették ki a Segway roller szoftveréből a Cruise Control funkciót?
-
válasz
pescara #26880 üzenetére
Így van.
Én amugy egyáltalán nem vagyok ellene, örülök, h végre lehet rá kötni, bár aki akart, eddig is tudott a Hellonál.Fel kellene fogni azért kormányzati szinteken is, h a rolleres az azzal, h nem autóval megy, csak jót tesz. Ennyivel kevesebb autót kell a többi autósnak kerülgetnie. Ha lehetetlen szabályzattal ellehetítlenítik a használatát, kénytelen leszek visszaszokni az autóra én is. :/
-
válasz
PociAti #26875 üzenetére
Miért sunnyognám ezt el?
Vagy hogy jön ez ide egyáltalán?
Névleges vs csúcsteljesitmény volt a kérdés, nem az, h mennyivel mennek a németeknél a rollerek. Úgy csinálsz, mintha újdonságot közölnél, mikor sztem kb mindenki tudja, aki kicsit is jártas a rollerek között, h németeknél csak 20-al lehet használni őket..Annak a pár országnak az emlegetésével se mondtál (számomra) újdonságot, ahol 250W a korlát.
Irtam már feljebb, olvastam ezekről korábban, mert érdekelt. Pontosan azért, h tudjak mire hivatkozni, ha egy esetleges törvénytervezet vitáján hozzászólhatok, legyen mivel érvelnem a 250/300/350W-os korlát ellen, vagy mellett, tudjak külföldi, EU-s példákat említeni, és ne "vágyálom"- nak tűnjön az érvelésem.Facen pl ha valamelyik rolleres csoportban erre irányuló kérdés merül fel, gyakran szoktam linkelni is, h adott országban milyen rollert lehet használni, vagy milyen esetlegesen kötelező védőfelszereléssel.
Ritkán látok ilyen kérdéseknél mások által irt választ. :/ -
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #26878 üzenetére
Ez olyan keves embert erint, hogy matematikailag elhanyagolhato. A rolleresek 90+ %-a azert rollerezik, mert nem akar autot hasznalni a lakokornyezeten belul, ha elugrik egy boltba, vagy mert nem akar gyalogolni 1-2 km-t a buszmegalloig, vagy a vonathoz. Nekik a 20kg-os rollert is mar hatareset emelgetni, ahogy itt is sokan irjak. Akik meg auto helyett akarnak valamit, azok mar motorra szallnak altalaban, nem szerencsetlenkednek egy 30-40 kg-os rollerrel.
-
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #26878 üzenetére
Lesz megint oka a rendőrségnek feleslegesen csesztetni a népet… előre látom.
-
A rollerek biztosítását az EU tette kötelezővé egy 2009-es irányelvével, amely a járművek kötelező felelősség- biztosításáról szólt. 2023 december végét jelölték meg akkoriban, mint cél dátumot. Erre kapott a kormány fél év haladékot januárban.
Ezért kell bevezetni.https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:32021L2118&qid=1718303094324
Az más kérdés, h ezt lekommunikálhatta volna a kormány volna ésszerűbben is, ha lenne ennyi eszük.
-
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #26876 üzenetére
A közúti közlekedésről szóló törvény, és a biztosítással kapcsolatos rendelkezések eltérő megközelítést használnak.
Most is lehet találni eltérő halmazokat, nincs merev kapcsolat közöttük.
És főleg nem a "gombra varrják a kabátot". Nem a biztosítók szövetsége mondja meg, milyen törvényeket hozzanak a jogalkotók. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26873 üzenetére
Csak egy nagyon fontos részletet elsunnyogsz.
Míg más országokban a 250 W és hasonló kis teljesítmény 25 km/h sebességhez tartozik (svédek kivételek), addig Németországban az 500 W-hoz 20 km/h társul, plusz extra fékrendszer + rendszám!
És ők ezt nagyon szigorúan be is tartatják.https://www.gesetze-im-internet.de/ekfv/BJNR075610019.html
§ 1 Alkalmazási kör
(1) Az e rendelet szerinti elektromos mikro-járművek olyan elektromos meghajtású, legalább 6 km/h és legfeljebb 20 km/h tervezési sebességű gépjárművek, amelyek az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:
1. Ülés nélküli jármű vagy önegyensúlyozó jármű üléssel vagy anélkül,
2. Üléssel rendelkező gépjárművek esetében legalább 500 mm-es, ülés nélküli gépjárművek esetében legalább 700 mm-es kormány vagy kapaszkodó,
3. 500 wattnál nem nagyobb folyamatos névleges teljesítmény, ...
4. teljes szélessége legfeljebb 700 mm, teljes magassága legfeljebb 1400 mm és teljes hossza legfeljebb 2000 mm, és
5. A jármű legnagyobb tömege vezető nélkül legfeljebb 55 kg.És ők ezt a szabályt nem rollerekre, hanem minden elektromos mikromobilitású járműre (MVE) alkották. Az indokolhatta a nagyobb teljesítményt.
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #26869 üzenetére
És ha már a osztrákok a "legfeljebb 600 wattos maximálisan megengedett teljesítményű" rollerjukkal meg lettek említve, akkor vegyük azokat az országokat, ahol minden bizonnyal folyamatos névleges teljesítményt értenek.
Luxemburg
Maximális sebesség: 25 km/h.
A motor maximális teljesítménye 250 watt. Az e-scooter maximális hossza 1,50 méter.https://transports.public.lu/fr/mobilite/mobilite-active/micro-mobilite.html
Elektromos mikrojármű (MVE)
Az elektromos mikrojármű (EVM) olyan kisméretű elektromos közúti jármű, amelyet egy személy < 25 km/h sebességgel történő mozgatására terveztek. Egy vagy több kerékkel rendelkezik, és lehet kormánykerékkel vagy üléssel felszerelve, de lehet anélkül is.Elektromotorjaik legfeljebb 250 W teljesítményt adhatnak le, és a szállított energiát le kell kapcsolni, amint a jármű eléri a 25 km/órás sebességet.
Szlovénia
Maximális sebesség: 25 km/h
Az e-scooter nem lehet szélesebb 80 cm-nél. A motor teljesítménye nem haladhatja meg a 250 wattot.Svédország
Az e-scooter kerékpárnak minősül, feltéve, hogy a maximális sebességet és motorteljesítményt nem lépik túl.
- Maximális sebesség: 20 km/h
- A motor teljesítménye nem haladhatja meg a 250 wattot.https://www.transportstyrelsen.se/elsparkcykel
Mi vonatkozik az elektromos robogókra?
Ahhoz, hogy megtudja, milyen szabályok vonatkoznak rá, először is tudnia kell, hogy milyen típusú járműről van szó, azaz milyen osztályba tartozik. Az elektromos robogó kerékpárnak minősülhet, feltéve, hogy nem halad 20 km/h-nál gyorsabban, és a maximális folyamatos névleges teljesítménye 250 watt. -
válasz
PociAti #26869 üzenetére
Ezt te linkelted, a némethez tartozik.
Ugyanezen az oldalon néztem át valamikor régen, még az is lehet, miután korábban már linkelted, meg van még egy pár hasonló, szóval nem csak egy helyről tájékozodtam.
Szóval itt ez a link, a németeknél ugye külön vannak az ottani kreszben az elektromos mikromobilitáshoz tartozó járművek:
https://www.gesetze-im-internet.de/ekfv/BJNR075610019.htmlOtt van benne, azt hiszem elég racionálisan:
"Waximum 500Watt névleges"Nincs több kérdésem.
Elhiszem, h az a vágyálmod, h a "legfeljebb" az csúcsteljesitményt takar, de a németeknél nem azt takarja. És az osztrákoknál sem csúcsteljesitményt takart nem is olyan régen még.
DigitXT is indithatta volna ezzel, h "egy éve kábé" már áll a bál az osztrákoknál, mert még mindig nem egyértelműsitette a minisztérium, h mit is akar.
-
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #26870 üzenetére
Mutasd már meg azt a közlekedési szabályt!
Erős a gyanúm, hogy te a Magyar Biztosítók Szövetsége által kilobbizott felelősségbiztosításra gondolsz. Az egy SZÖVETSÉG, gittegylet, profitbeszedési szándékkal gyorsan átvitték ezt a rendelkezés-t.
A KRESZ pedig KPM–BM együttes rendelet.
1988. évi I. TÖRVÉNY a közúti közlekedésről
https://njt.hu/jogszabaly/1988-1-00-00 -
válasz
DigitXT #26868 üzenetére
Nem lehetne, h ha valami újabb információhoz jutsz, akkor azzal indítasz, és nem harapófogóval kell kihúzni belőled?
Az általad említett cikkben IS szerepel, több helyen is, h a "legfeljebb 600Wattos" korlátot nem csúcsteljesitményként értelmezték korábban. (De lehet a fordító program nem tudta csak egyértelműen átadni.) Tehát jól tudtam, tavaly áprilisáig névlegesként értelmezték.
Sőt, az általad linkelt cikk egy másik linkje pont ezt a 250 vs 600 Wattos névleges vagy nem névleges teljesítményt fejtegeti.Abban igazad van, h az ottani minisztériumnál hoztak nem túl rég egy módosítást az e-bikeokra vonatkoztatva, és azóta még nem sikerült egyértelműsíteni az ottani minisztériumnak sem, h a rollerekre akkor most mit is akarnak bevezetni, mert azt elismerik, h a maximum 600Wattos csúcsteljesitményű rollert senki se veszi meg.
Erről szól az egész cikk.
Pontosabban közölték, h a rollerek esetében nem változik semmi, majd egy újabb kérdésre véletlenül azt találták mondani, h a csúcsteljesitményre vonatkozik, majd igyekeztek kompetens minisztérium látszatát keltve gyorsan bejelenteni, h azonnal felülvizsgálják, és ez tart hónapok óta.Kb ugyanolyan szinten vannak a döntéshozók úgy látszik ott is, mint nálunk a kormány.
De nem is értem hová árulják az osztrákoknak a Xiaomi, Segway rollereket, nincs is már 250W-os modelljük, és a 300 is kifut lassan; illetve németeknek a D-re végződő pl F2 sorozathoz tartozó rolllerek is mind 400/450Wattosak, G2 D is. Hogy kapnak akkor ezek rendszámot, ha a "legfeljebb 500Watt" teljesítményt meghaladják?
Egyszerűbb lenne a "legfeljebb" szócska mellé a "névleges"-t is odaírni, azt egyértelműbb lenne. :/
Amúgy is értelmetlenek az ilyen Wattok, hiszen kb tőled tanultam először ezt itt, h ha nem 36V-al hajtjuk az amúgy 250/300/350W-os motort, hanem pl 48V-al, akkor kb értelmét veszti a 250/300/350W-os teljesítménykorlát.
Hát ha idehaza tényleg 350W-ban határozzák meg, akkor elmondjatjuk, h egy óvodásnak több esze van, mint egy közlekedési szakembernek, akit felkértek rá, h alkossa meg a törvénytervezetet.Összefoglalva nem tudtam erről az e-bikeos szxrakodásról, ami miatt kb egy éve illegális minden roller az osztrákoknál, ami csúcsban 600W-nál többet is tud, mert korábban a 600Wattot névlegesre értették, nem csúcsra.
Viszont remélhetőleg az ottani minisztériumnak nem öt évbe telik majd egyértelműsiteni, h a 600Watt az ezentúl is a névleges lesz, mint korábban volt.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #26868 üzenetére
Thunderzolee-nak ideje lenne megértenie, hogy jogértelmezést kétértelmű esetben nem a vágyaihoz kellene igazítani, hanem rendesen utána járni. Vagy legalább racionálisan értelmezni.
https://www.evz.de/en/reisen-verkehr/e-mobilitaet/zweiraeder/e-scooter-regulations-in-europe.html
Ezt az oldalt korábban már belinkeltem, szépen összegyűjtik az adatokat.
Ausztria esetén erre hivatkoznak:
https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnormen&Gesetzesnummer=10011336
A szövetségi törvény konszolidálva: 1960, 2024.06.13-i változat.§ 88b. Roller [Robogó] vezetése
(1) Elektromos meghajtású kis- és mini rollerral (elektromos meghajtású kis- és mini robogó) járdán, gyalogúton és védőúton tilos közlekedni. E tilalom alól kivételt képeznek azok a járdák és gyalogutak, amelyeken hatósági rendelettel engedélyezték a legfeljebb 600 watt megengedett legnagyobb teljesítményű és legfeljebb 25 km/h tervezési sebességű elektromos meghajtású kis- és mini rollerek használatát. Szintén engedélyezett a legfeljebb 600 wattos maximálisan megengedett teljesítményű és legfeljebb 25 km/h tervezési sebességű elektromos meghajtású kis- és mini rollerek használata azokon a közutakon, amelyeken a kerékpározás engedélyezett. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #26866 üzenetére
De azt vágod, hogy az osztrák közigazgatás hivatalos honlapját linkeltem?
Nem hinném, hogy az állampolgárnak még "értelmeznie" is kellene azt, hogy
a maximálisan megengedhető teljesítmény az mit jelent (csúcsteljesítményt).Nem keresek linket, linkeket, mert nem érdekel
Nem nem érdekel, hanem szimplán nincs igazad. "Gemeint ist hier, so stellte
das Ministerium auf weitere Anfrage klar, auch ausdrücklich die Peakleistung."Pont az okozott "káoszt" sógoréknál, hogy az e-Bike-ok esetén átírták ezt a
szabályt névleges 250W-ra, viszont ha rollereknél megmaradt: nem névleges.
(Pont azon sírnak, ha ráhúznák az e-rollerekre is, akkor bukta, mert a 250W
névleges teljesítménnyel alig van piacon, és nem keresik, mert gyenge szar.) -
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti #26860 üzenetére
Elég szánalmas hogy ennyien dolgoznak rajta több éve
Max fél év alatt meg kéne lennie egy ilyen módosításnak
De legyen 1 év és akkor voltak 2 hónapot nyaralni isMondjuk ilyen az amikor 60 éves emberek akarnak valamit módosítani akiknek semmi köze hozzá, azt se tudják hogy álljanak neki
Ha meg bevonnak külsősöket is, általában sikerül nem a legélesebb késeket kiválasztani a fiókból
-
válasz
DigitXT #26865 üzenetére
Ez nem írja.
Értelmezés kérdése, h amit írnak a linkeden, azt csúcsnak tekintjük, vagy nem, mivel nem egyértelmű a megfogalmazás.Amikor ennek utoljára utánanéztem, akkor se az 500, se a 600 nem vonatkozott csúcsteljesitményre. Pedig sok helyen utánaolvastam, mert kíváncsi voltam hogy oldották meg.
Egyedül valamelyik skandináv országban szabták meg 250W-ban a határt, már nem emlékszem melyikben a 3 ország közül.
Már megkereshettem volna, míg ezt leirtam..
Azoknál sikerült a mellényt is, meg a bukósisakot is hozzá rendelni alapból - de hát ott amugy is kerékpárral járnak inkább autók helyett.Nem keresek linket, linkeket, mert nem érdekel.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #26864 üzenetére
Legalább olvasd el, ami(ke)t linkeltem, mielőtt zsigerből ellentmondanál...
Elektro-Scooter: Klein- und Miniroller mit einer höchstzulässigen Leistung von nicht mehr als 600 Watt und einer Bauartgeschwindigkeit von nicht mehr als 25 km/h. Informationen zur Benützung von Elektro-Scootern finden sich auf der Seite "Elektro-Scooter".höchstzulässigen Leistung = maximálisan megengedhető teljesítmény
-
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #26860 üzenetére
Ha szó szerint vennénk az idézetet a legfeljebb 350W csúcsteljesítményt jelent...
Abba pedig nem férnek bele a névleg 350W-os, de csúcsban 2x-esét leadó vasak.
És nagyjából mindegyik ilyen. Szóval szerintem ezen még fognak reszelni...Nem fogják a végtelenségig tologatni ezt az ügyet
Optimista vagy. Már 2019-ben elhangzott, hogy minden roller SMKP, és nincs itt
semmi látnivaló, és különbenis mindjárt kész a KRESZ módosítás. 5 éve már. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26857 üzenetére
Homokba dugni a fejet az is egy ismert stratégia, de nem túl elmés.
Nem keresem elő az összes hozzászólást, az összes cikket a KRESZ módosításokról, de 2021-ben kaptuk az első összeszedett anyagot, és ezt követőek is ebben a 350 W-os teljesítményhatárban megegyeztek, legfeljebb egyéb pontokkal egészültek ki.
2021-09-10 19:00:56
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_10213-10213.html
https://telex.hu/belfold/2021/09/10/kismotor-is-kerekpar-is-kesz-az-e-rollerekrol-szolo-kresz-modositasi-javaslat
Kész az e-rollerekről szóló KRESZ-módosítási javaslat, megszereztük, mi áll benne
Teljesítménytől függően kismotor vagy kerékpár
... a javaslatban három definíciója van az e-rollernek.
- motoros roller az, ami legalább kétkerekű, egy tengelyén kormányozott, a rajta utazó egy személyt állva szállítani képes, legfeljebb 4 kW teljesítményű motorral meghajtott jármű
-- ezen belül kis teljesítményű motoros roller az a motoros roller, amit legfeljebb 350 W teljesítményű motor hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes
-- nagy teljesítményű motoros roller pedig minden olyan motoros roller, ami nem kis teljesítményű motoros roller.Nem fogják a végtelenségig tologatni ezt az ügyet, főleg hogy egyre több (halálos) baleset történik. Az okokat néha olvashattuk, teljeskörűen állnak hozzá az ügyhöz, nem csak 1-2 sort írnak át. Idézném: " a projekten félszáz szakmai, érdekképviseleti, tudományos, közigazgatási és civil szervezet dolgozik".
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24992-24992.htmlKiegészítés:
Az általad emlegetett 500-600W-ra nem emlékszem. Vagy én vagyok feledékeny, vagy te hallucinálsz.
DigitXT lehet megfejtette, pedelec is szóba kerül a 300 W-jával, de annál a járműnél energia rásegítésről van szó, roller esetében teljes mértékben a motor hajtja a járművet. Roller esetén kb. 350 W lehet egyenértékű a rásegítéses 300 W teljesítménnyel 25 km/h sebességlimit esetén. -
h1mpi
félisten
Aki ért a Kaabo rollerekhez attól kérdezném, hogy egy Kukirin G4 mellé melyiket tenné oda? Nem minőségben, mert az tudom, hogy nem egy szint, hanem a többi paraméterben pl. trepni méret, magasság, robosztusság. Én a Wolf Warrior GT Pro-t találtam közel azonosnak, persze a Kaabo minden paraméterben jobb, de robosztusságra azonos méret. Én a Mantis-t kisebbnek látom a képek alapján.
A KAABO WOLF WARRIOR X is hasonló, de ott csak 10"-os a kerék nem 11". -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #26857 üzenetére
Viszont ahol 600W csúcsteljesítmény(!) a korlát, az nagyon nem névleges 600W.
Névleges teljesítményre amúgy elég nehéz lenne szabályozást írni. Vagyis lehet,
csak ellenőrizni, betartatni nem, vagy maximum úgy, hogy megvan-e a matricád?
Pedelecnél is vicc, ami van: névleg 350W, valójában meg rátol 650W-ot simán. -
-
PociAti
őstag
válasz
Fred23 #26851 üzenetére
Kevés fontos paramétert adtál meg:
- 200 k környéke,
- nagy hatótáv,
- és gondolom jó ár/érték arány.A várható szabályozások egyáltalán nem érdekelnek?
350 W-os nominális teljesítményt és a 25 kg-os össztömeget emlegetik visszatérő számként.
350 W-os motorba az alap Ninebot F2* modell fér bele (F2 Plus már 400 W, F2 Pro pedig 450 W),
a Ninebot MAX G30 is 350 W-os,
a Xiaomi Mi 4 Pro Gen 2: 400 W-os.* az európai változatnál az Ninebot F2E típusnál is 400 W-ot adnak meg, mint az F2 Plus E-nél.
-
válasz
Fred23 #26851 üzenetére
Nincs más, csak az F2 sorozat, meg a Xiaomi 4 Pro (2nd gen). Szerintem szubjektív, ki melyiket válassza.
Segway némi okositás után 30-al is tud menni, Xiaomi csak 25-el. Xiaomi 48V-os, nagyobb tömeghez lehet jobb választás. Segway már a piacon van egy ideje, úgy tűnik rendben van, nincs vele gond, Xiaomi még új.Lesz még pár Xiaomi a közeljövőben, csak hogy nehezítsem a választásod:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_25811-25813.htmlA G30 van még, ahogy írták. Annak még nagyobb a hatótáva.
Ha DHGateről rendeled, az global verziós, alapból 30-al megy 25 helyett.Szerintem ez is jó vétel ennyiért:
-
válasz
enginev3.0 #26853 üzenetére
Köszi, ez is tetszik, illetve az előbb néztem, hogy a G30 is 20 kiló alatt van, szóval rosszul emlékeztem rá.
Mindegyikre rákeresek alaposan.
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
Redlight2 #26817 üzenetére
Inmotion S1 használtan. 140 kg a hivatalos terhelhetősége és erős is. Dombokkal is elboldogul. Hatótávra is a legjobb pálcika roller.
75 kg alatt D fokozatban hétvégén 73 km-t elment 1 töltéssel Balcsinál sík kerékpárúton.
( 24 km/h ami valós GPS szerint 22 km/h sebességgel ) -
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #26845 üzenetére
Jó igazad van azt nem is néztem.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26842 üzenetére
2021-ben, tehát már 3 éve posztoltam itt a fórumon a "Xiaomi owner's guide v2.5-1"-ban található táblázatot:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_8802-8802.html
A roller 100 kg-ig terhelhető, ebben a tartományban az alábbi értékeket javasolja:
8 × 2" kerékméret esetén
testtömeg első hátsó | első hátsó
70 kg alatt 3,5 4,0 bar | 51 59 PSI
70-90 kg 4,0 4,5 bar | 59 66 PSI
90-100 kg 4,5 5,0 bar | 66 73 PSI
Az 5 bar a szélső érték. Érts, akár indokolt is lehet 5 barig fújni (a hátsó, kevésbé terhelt kereket). De nem mindenki esetében, és nem az elsőt. (120 kg-nál már 6 bar jött ki ajánlott értéknek.)A kiadvány valószínűleg még az első generációs rollerekhez készült (Xiaomi M365 sorozat).
Azoknál a leggyakoribb panasz a laposra fújt, majd önmagát ledaráló belső gumi. Sokan szívtak vele, talán túlkompenzálás volt az 5 bar érték, de még azzal is sokkal komfortosabb a tömör guminál, ami "alternatívát jelentette" volna.Az újabb kiadványokban, és a felhasználói kézikönyvben is a 45-50 psi, azaz 3,1-3,5 bar értékkel találkozni külső + belső összeállítás esetén.
10 hüvelykes rollereknél is találkozni külső + belső párossal, pl. Ninebot F25i, D18E, D28E, D38E.
Nincs általános érték. Eltérő felépítésű rollerek eltérő értéket igényelnek, első eltérhet a hátsótól, valamint a rolleres tömegétől is függ az érték. Meg a hőmérséklettől ... meg az egyéni igényektől. -
donchicco
tag
Hali!
Valakinek sikerült már az új Xiaomi Electric Scooter 4-et a ScooterHacking vagy XiaoDash vagy akármelyik progival összekapcsolni?
Nekem a Xiaomi Home-on kívűl még csak nem is látják ezek a progik.
(csak és kizárólag a cruis control bekapcsolása miatt próbálkozom) -
-
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #26842 üzenetére
Nagyon megoszlanak erről a vélemények. Nekem szintén egy roller szerelő ismerősöm meg 2.3-2.5 Bar-on használja a G4-et is... Én felfújtam 3.5 BAR-ra, Nekem jobb érzés menni vele, mert 2.3-on nagyon "tapadt" kanyarban. Ha nincs belső, akkor nyugodtan lehet játszani vele, ha van, akkor ajánlott a 3.5-4 BAR.
-
válasz
pescara #26834 üzenetére
Esetleg ezt is kipróbálhatod:
https://hardverapro.hu/apro/navee_s65_brutal_jo_aron_karcmentesen_80km-t_futot/friss.htmlA motor nyomatéka nagyobb, mert másképp müködik. De cserébe hangosabb. Viszont nagy súlyhoz jobb a nyomatékosabb motor.
Az más kérdés, h ekkora súlyhoz hogy viszonyulnak majd a nem ekkora súlyhoz tervezett lengéscsillapítók.
-
válasz
DroiDMester #26841 üzenetére
4 Bar volt az általánosan ajánlott.
De az egyik nagy nevű rolleres szerelős szaktekintély kirakott tavaly tavasszal egy posztot, h jön a nyár, elő lehet szedni a rollereket, fújjuk fel a kerekeket 5 Barra. (!)Nem írom le a nevét, de híres roller szerelő.
Természetesen senki se akart vitatkozni egy szaktekintéllyel, de azért a kommentek között kapott hideget-meleget.
Én is ott hallottam először az 5 Barról.
Nekem már a 4 is soknak tűnik.Mondjuk azt meg tudom érteni, h ha valaki már a harmadik defektet kapja Xiaomival, az feladja az elveit, és felfújja 5 Barra, vagy tömör kereket vesz. :/
-
válasz
Thunderzolee #26838 üzenetére
Nem mondtam 1szóval sem hogy te találtad ki!
Csak fura hogy egy gyárilag 3,5bar.ra tervezett gumit arra buzdítanak hogy 5bar nyomással használjunk.
Amúgy sz.tem se jó ez a 4-5bar.ra tolt kerék, én a ~100.kilómmal is csak 3,1.re fújom, de még így is azt érzem hogy nagyon pattog az aszfalton!
-
válasz
hurjup #26836 üzenetére
Újpest SkyRide.
Ők legalább nem bunkók. Segítökészek, de nem biztos, h tudnak adni vezérlőt, viszont technikailag el tudják magyarázni, h működni fog-e amit kérdeztél, vagy nem.
Egyszerűbb Aliról rendelni kijelző + vezérlő kombót.A halomba állnak a kettétört Aovok azért túlzás. Nem jellemző ez rá, inkább csak tájékoztatás miatt tettük be a képeket, h ha van pénz lóvéra, akkor inkább Xiaomit vegyünk, ne klónt.
-
válasz
Redlight2 #26833 üzenetére
Használtban is az Inmotion S1-et ajánlanám.
Idönként szoktam látni a hirdetések között, és 200ezer körül szokott lenni.
Ezért irtam, h nem éri meg már megvenni újonnan.
DHGateről amig lehetett venni, ott is 200ezer körül volt.Újpesten a SkyRide-ban forgalmazzák, csak 300ezerért. Esetleg menj be, kérdezd meg tényleg van-e náluk, mert hallottad, h az neked lehet jó lenne, és lehet, h vennél egyet, lerakod a telefonod, kiprobálhatod, elmész vele egy körre, visszaviszed, h hát jó lenne, de még gondolkodsz rajta, mert 300ezer az sok pénz.
Igy már tudni fogod, h megfelel-e a számodra a roller.
Bár ha még sose mentél rollerrel, nem biztos, h elsőre ki tudod tapasztalni.Mindenesetre ha valahol látsz később használtat, akkor meg veszel egyet ~200-ért.
-
válasz
DroiDMester #26829 üzenetére
Hogyne bírna.
Egyébként nem én találtam ki ezt, szervizesek köréből indult, h a 4-5Barra fújt gumi a jó, az legalább nem kap defektet.Én nem értek vele egyet, nekem fontosabb volt a lengéscsillapitó hatás, meg pl, h kanyarban is tapadjon.
-
DigitXT
félisten
válasz
hurjup #26836 üzenetére
Ha kontrollert ÉS kijelzőt is cserélsz működnie kell... vegyesen nem valószínű:
semmi garancia nincs rá, hogy egyáltalán át lehet alakítani egyiket a másikba.
(A legjobb, mikor olyan vezérlő/kijelző kombót küld a kínai, ami saját magával
sem kompatibilis, aztán lesz a fejvakarás, hogy ezekkel mit lehet kezdeni...)
-
hurjup
csendes tag
Asszonynak (50 kilo, poszt covid, 250m hatotav sikon) impulzusbol vettem egy palcikarollert hatotavnovelonek (1.2km egy viszonylatra a rekord eddig, hogy extrapolalhato legyen mire kell). A suly volt az elsodleges szempont, az hibatlan. Az utobbi 100 bejegyzesben aktivan ekezett aovo "egy masik" klonja (bogist m1 elite) jott epp szembe, laikuskent azt vettem, hiszen ugyis mind ugyanazt tudja, mert ugyanaz a vas mas matricaval. Nos, nem igy van, ennek az appjat valoszinuleg egy csimpanz irta. Ellenben kiderult hogy az aovo a menet kozben feltart igenyeket is tudja (gyorsulas es lassulas hangolasa, max limit, firmware update, talan meg a setalo modot is; egyeb nemigen kell).
Kerdesek. Sok kerdes: Ezek kozott a klonok kozott lehet atjarhatosag? Ha felbontom es megnezem milyen kontroller van benne, mukodhet egy aovora atflasheles akar hazilag (sokat gyurmaztam oviban, talan ez is menne)? Vagy kerdezzek meg par rolleres szervizt ahol halomban allnak a kettetortaovo-k, mennyiert vagnak hozzam egy vezerlot? Van valakinek helyismerete, melyik szervizekkel erdemes probalkoznom? Vagy otlet technikai forumra?
(Meg mielott ize: Ez a poszt a kalandos megoldasrol szol, nem a "buktaval eladom es veszek egy masikat"-rol. ...ami valoszinuleg a konnyebb es olcsobb megoldas.) -
fradi81
veterán
A ninebot d28 kerekeit 40psi-re fújom kb havonta 1x, lehet elég lenne a 35 is. 1930km van benne.
-
Redlight2
tag
válasz
pescara #26825 üzenetére
Az sem lenne rossz megoldás, de ott is azt olvastam h 200k körül csak hulladékok vannak. Igazából nem akartam erre nagyon többet költeni,mert csak a tömegközlekedést akartam kiváltani a munkába járáshoz. Ennyit ért még volna
(használtban mit ajánlanál?)
PociAti: Sejtettem, hogy valami ilyesmi dologba fogok futni
drr ; Thunderzolee : ránézek, köszi -
pescara
aktív tag
válasz
bandigyerek #26831 üzenetére
Xiaomit kerdezte eredetileg, ott teljesen mas, mert belsos gumi.Az ha nincs kajakra fujva, akkor megeszi a belso a kulsot es forditva
-
bandigyerek
senior tag
A Segway Ninebot max g2 ajánlott nyomása 42 - 48 psi ergo 2,9 - 3,3 bar.
-
pescara
aktív tag
válasz
DroiDMester #26829 üzenetére
Ezt ossze vissza irjak a tobbinel is, a segway 34-38-at ajanl max a g30- ra, a gumira, kinek mi a fontos. meg max 55 van irva. Itt nincsenek kobe vesett szabalyok, ahogy olvasom es a szervizesek is mondjak. Sok mindentol fugg, peldaul milyen utakon hasznalod, mekkora sullyal, vegsebesseg, hatotav, kinek mi a fontosabb. Itt csak okos kompromisszumok leteznek es mindenkinek maganak kell kitalalnia. Amugy az egy hulyeseg, amit a xiaomi kulsore mondtal, mert evek ota a tobbseg 55 psi-re, vagy joval meg fole is fujja es az a tapasztalat, hogy sokkal kevesebb akkor a defekt. Az mas kerdes, hogy a legkisebb uthibakon is szetrazza az embert, meg magat a rollert is.
-
válasz
Thunderzolee #26827 üzenetére
És hogy fújod 4-5bar-ra ha a kilső gumi(50psi/~3,45.bar) még 3,5.öt se bír gyárilag?
-
válasz
Thunderzolee #26827 üzenetére
"Vegyél egy Xiaomi pumpát."
Az van, csak nem tudom a pontos típusát. (talán 1s)
-
válasz
INGJOKE #26826 üzenetére
Xiaomiknál van az, h 2 bar alatt elkezdi kidörzsölni a belső gumit a külső, mert nem elég a nyomás.
Ezért kell ellenőrizni rendszeresen, h ne legyen ilyen alacsony sose. Vegyél egy Xiaomi pumpát.A másik: jobb a lengéscsillapitó hatás, ha csak ~3 Barra fújod, de a jobb defektvédelemhez meg 4-5 Barra szokták felfújni. Mármint olyan kemény lesz így a gumi, h nehezebben kap defektet.
Az más kérdés, h a lengéscsillapitó hatása igy már nem olyan jó.Ennyivel jobb egy zselés Segway, azt nem kell túlfújni ahhoz, h ne kapjon olyan könnyen defektet.
Kár, h a Xiaomi ezeken a 8.5"-os kerekű rollereken nem akarta bevezetni a zselés kerekeket. :/ -
válasz
Thunderzolee #26823 üzenetére
akkor a 45/55 psi jó lesz nekem. Köszi.
-
-
-
Nah megjött a töltő a Xiaomi pro 2-höz. Ma ha lesz időm feltöltöm. Én kb 69 kg vagyok plusz ruha és cuccok olyan 75 kg. Mennyire érdemes felfújni az első/hátsó kereket? (psi-be kellene az adat a xiaomi aksi pumpa is azzal számol)
-
PociAti
őstag
válasz
Redlight2 #26817 üzenetére
Nem nagyon van ilyen.
Az ajánlott márkák rollereinél 100-120 kg-os maximális terhelhetőséget adnak meg. Úgy, hogy közben az abroncson 75-80 kg maximális terhelhetőség szerepel.
Nem csak arról van szó, hogy 140 kg környékű tömeghez erős motorra van szükség (főleg emelkedőnek felfelé), hanem a váznak bírnia kell a dinamikus terhelést. Ez a legszűkebb keresztmetszet.Ismeretlen gyártók termékeiről nehéz szkepticizmus nélkül nyilatkozni, mert sok csúnya esetet láttunk. Pl. amikor hirdetésben nagyobb érték szerepel, mint amit a gyártó ígér. Pedig a törött vázak láttán a gyártó ígérete is erősen fölé van lőve a valóságnak.
-
Redlight2
tag
Sziasztok!
200k körül nagyobb teherbíràsú ajànlott roller? 135kg körüli. Sík terepre, kb napi 13km ingàzàsra. Közlekedőedénynek lenne csak. Vagy ennyiért nincs és engedjem el a dolgot?
-
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti #26422 üzenetére
Sajnos valóban nem lehet csak úgy Bluoetoothal kapcsolódni, és módosítani a szoftvert
Kérdeztem RollerPlausch fórumon is, hogy van e bármi lehetőség módosítani a Ninebot MAX G2 E, és ezt írták:
(DeepL fordítóval)Bár a G2-hez nincs SHFW, a maximális sebesség beállításához használhatja magát az SHU v2.5-öt. (A v2.5 changelog szerint) Ezt a vezérlőkön keresztül lehet beállítani.
Sajnos nem tudom pontosan megmutatni, hogy hol van, mivel nincs G2-m. De viszonylag könnyen meg kell találni.
Pontos linkeket itt találsz (SHFW utasítások linkje). Kérlek, ezt csak forrásként használd az alkalmazáshoz, mivel a firmware-hez még nincs hivatalos támogatás.
Alternatívaként van egy .zip a ScoterHacking Telegramról, ami kibontja a G2 teljes sebességét, ha SHU-val van flashedelve. Ott találod a kitűzött üzenetek között.
Más lehetőségről nem tudok.
Talán valaki, akinek van G2-je, többet tud mondani. -
-
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #26812 üzenetére
Aha, értem. Én is végigkattingattam, de elvesztem akkor bennük.
Van valami normális apllikáció a rollerhez? -
néztem a linkedet, de ott az összes ugyan olyan(bal oldalt csatlakozik a olaj vezeték) csak színben térnek el, esetleg még annyiban hogy jobb vagy bal fékkarral akarod az első kereket fékezni!
linkeltem már a képet mi a lényeg a féknyereg nem mindegy milyen amit előre kell tenni!(ezért csak elég kevés választási lehetőség van gyártókat nézve)
Amúgy neked már a legújabb verziót(enyém ilyen már) küldték, tehát nem a kulcs alatt van a bekapcsoló gomb hanem bal oldalt a duda mellett!
egyébként lehet állítani azt is a menübe hogy mennyire gyorsuljon mikor meghúzod a gázkart 1-5.ig gyárilag 5.ön van a PA menüpont alatt találod!
-
válasz
aujjobba #26799 üzenetére
ha nem akarsz sokat rá áldozni, jó választás lehet a Xiaomi 4 Lite (2nd gen)
-
PociAti
őstag
válasz
Aldorfin #26807 üzenetére
Először rákerestem a neten, tudjuk miről van szó:
https://okai.co/products/es10-front-or-rear-tire-each
ES10 Front or Rear Tire (Each),
SKU: 2021600114
$29, ami jelenleg 10.503 Ft-nak felel meg (+ szállítási költség).Viszont a legegyszerűbb a hazai forgalmazó oldalán szétnézni:
Tartozékok között csak töltőt árulnak, 10k értékben,
viszont a szerviz menüpont alatt jön a lényeg:
https://okai.hu/szerviz/
Szerviz partnerünk a Tanfield Technika, a rollered javításáról ők fognak gondoskodni.https://tanfield.hu/szolgaltatasok/okai/
Szervizszolgáltatásaink árai:
◦ Gumicsere munkadíj 8,5″ kerékméret felett / kerék 10.000,- ft
◦ Gumicsere munkadíj 8,5″ kerékméretig / kerék: 8.000,- ft
◦ Minden megkezdett mechanikai vagy elektronikai munka óradíj: 12.500,- ft
◦ Bevizsgálás, hibamegállapítás: 6.000,- ft (amennyiben kéred a javítást, ingyenes)
◦ További javítási tételekről árajánlatot e-mailben, telefonon vagy szakszervizünkben tudunk adni. -
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #26791 üzenetére
Köszi, linkeket elmentem.
Amit linkeltem, több félét lehet választani belőle, van egy rakat variáció.Amúgy ma full véletlen elfelejtettem tölteni (mióta megvan), pedig reggel azzal akartam indítani a munkanapot.
Meló végén haza, de valahogy bennem volt a félsz, villamosoztam 3 megállót, majd leszállva a maradék távot épp csak sikerült hazagurulni velegyári töltöttséggel ( háromnegyeden volt a töltöttség ikon) így kerek 30km-et gurultam vele.
-
Aldorfin
tag
sziasztok, okai neon lite az alany, hátsó gumi csere vált szükségessé. próbálnám azt a verziót megkeresni, hogy ezt emberi áron menne. Kaphatnék ötletet, vétel hol? esetleg sufni szervíz? köszi.
-
válasz
aujjobba #26795 üzenetére
Ahogy írták már, vannak 200alatt is rollerek, csak az Aovo pont egy a sok Xiaomi klón közül, ráadásul tömör kerekes. Az ilyen noname másolatokat valaki vagy bevállalja, vagy vesz inkább egy Xiaomit, Segwayt.
Ezt a listát láttad már?
Kb ezek a legjobb ár/érték arányúak:
20km-re:
Neon Lite - akciós egy ideje, 120ezer
Ugyanazt tudja, mint egy Mi 3, csak jóval kevesebbe kerül.E2 Pro - 150ezer
Ugyanennyibe kerül az ugyanekkora hatótávú a Xiaomi 4 is, csak az kisebb felszereltségű.25km-re:
F230-35km-re:
F2 Plus
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)40-45km-re:
G30, G2Nagyjából ennyi a választék.
Nem kell többszázezres. Azok már nagyobbak, ill inkább 40-50km/h-t tudnak, nem csak 25-öt.
Egyébként ezek a pálcikarollerek után jön az E-Twow, majd a Mantis, aztán a nagy rollerek akár másfél millióért.A Kugoo pedig amolyan izé márka.
Ha nincs pénz Mantisra, jó a Kugoo is, azt szokták mondani.A Xiaomi Mi 3, és a Pro 2 újonnan szerintem nem éri meg, de használtan jó vételek, 110-130ezer között vannak állapottól függően, kevés km-el, akár garanciával, dobozával.
Xiaomi 4 Pro (2nd gen) 48V-os, nagy súlyhoz talán hatékonyabb.
F2 Pro helyett már inkább G2-t vennék, nem sokkal drágább.
G30 a legnagyobb a pálcikarollerek között, és ahogy írták már, használtan is nagyon megéri, (160ezertől indulnak kb).
A Neon Litenél meg kell még említeni az esetlegesen előforduló garanciális problémákat, ill. a gari intézése körüli anomáliákat, Facebookon a rolleres csoportokban horror sztorikat lehet olvasni a különféle indokokkal elutasított garanciális problémákról. :/
-
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0 #26804 üzenetére
Ha csak a motor + akku csomagot nézzük, akkor ár érték arányban nagyon rossz.
Viszont agglomerációból beutazva, utolsó pár km-t megtenni, tömegközlekedésre felvinni jó lehet. Más rollerek is egész magasról indultak, 150k környékén elfogadható utazós roller lehet, ami esztétikájának köszönhetően kicsit magasabb árcédulát elvisel.
De csak olyan városban, ahol tükör sima utak vannak, mert azok a 10"-es tömör abroncsok egyszerre nagyon vékonyak és keskenyek. Mint egy versenykerékpár gumija, ilyet se sokat láttam még. Szinte semmi rugózásra sem képes. (Elől van valami felfüggesztés, de ennél lábbal hajtós roller volt a kiindulási alap.)
És igazad van, az árazásban benne kell lennie a decathlonos szervizgaranciának. Leggyakoribb javításokat egy rutinos kerékpárszerelő megoldja. Alkatrész pár nap alatt megérkezik.
-
PociAti
őstag
válasz
aujjobba #26799 üzenetére
Gyereket inkább ne vidd magaddal.
Nem szabályos, de ez legyen a legkisebb gond, fokozottan balesetveszélyes. Ha a gyerek a kormány és közötted van, akkor bukáskor a te tömegeddel préseled a kormányrúdra.
Láttam esetet, amikor anyuka leszállt a rollerről, mert kisebb gödör volt előttük, így elkezdte tolni, de mivel nem volt már hátul súly, így a gödörhöz érve előrebukott a gyerek.Decathlon Oxelo R900E rollerben vannak tetszetős dolgok, főleg a design területén, viszont a paraméterei nem tetszenek.
- tömör gumik (előny, hogy legalább nagyok, 10"),
- csak 250 W-os motor, 10% emelkedő mászási képesség,
- relatív kicsi akku: 262 Wh, LG cellák. "Az akkumulátort kb. 300 alkalommal lehet feltölteni."
- gyakorlati hatótáv kb. 18 km. Leírás szerint: "Az R900E maximum 25 km-es üzemtávolságot biztosít egy 60 kg-os felhasználó számára, sík terepen, 15 km / h állandó sebesség mellett, ECO módban. "
18 km × 300 alkalom = 5.400 km, ez nem túl jó érték.És a kijelzőbe épített kapcsoló se tűnik jó ötletnek, a menő megjelenés oltárán feláldozták a megbízhatóságot. Beázásra, elromlásra sokkal hajlamosabb, mint a masszív kapcsolók, és vizes időben valószínűleg nem is működik.
"Rollerezhetek az R900E-vel esőben?
Nem, az R900E elektromos roller IPX4 védettséggel rendelkezik, ez azt jelenti, hogy csak a felfröccsenő vízzel (pl: víztócsa) és porral szemben ellenálló. Használata esőben fokozottan nem ajánlott!"
Pedig van úgy, hogy ez ember jó időben indul el, aztán a műszak végeztével már esik az eső, vagy a semmiből jön egy nyári zápor. -
PociAti
őstag
válasz
aujjobba #26799 üzenetére
Létező legegyszerűbb válasz:
vegyél Segway-Ninebot rollert, vagy Xiaomit. 200k-ig elég jó lehetőségek vannak, és még használtan is sokkal tartósabbak, mint bármely más hasonló gyártó termékei.Konkrét típust igazából csak az igények tükrében lehet mondani, de a legfontosabb vízválasztónak a már sokszor beharangozott 350 W-os névleges teljesítményt tartom. Ha nem nagyobb 350 W-nál, akkor szabályozás szempontjából szinte biztosan "jövő álló" lesz, tehát úgy és ott használhatod, mint a kerékpárt. Ebben a 250-350 W-os sávban is van elég jó roller.
A típusoknál számítanak az utótagok.
A Ninebot KickScooter F2, F2 Plus és F2 Pro az három különböző roller.
- Akkumulátor: 367, 460 és 460 Wh,
- motor névleges teljesítménye: 350, 400 és 450 W.
- Illetve az F2 és F2 Plus nem rendelkezik lengéscsillapítással, F2 Pro igen.Illetve még a nemzetközi jelölésre is oda kell figyelni: F2 = globális piacra szánt modell (vagy amerikainak is szokás mondani), sebessége 30-32 km/h.
F2 E = európai verzió, 25 km/h a végsebesség, F2 D pedig a német piacra szánt verzió, max 20 km/h.Decathlon rollere meglehetősen új, nem igazán van tapasztalat vele kapcsolatban. Én bizakodó vagyok, mert a cég elég komoly piaci szereplő lett a kerékpárok területén, amit csak megfelelő gyártási háttérrel érhettek el (Kontra podcastben beszéltek róla). Viszont szerviz háttere zárt, nem sétálhatsz be vele bármelyik roller szervizbe, nem tudsz majd hozzá olyan egyszerűen alkatrészhez jutni, mint az említett márkák esetében.
Szerk: Részben módosítanám az előzőeket, rákerestem a cégre, és az Oxelo bár Decathlonban előforduló termék, valószínűleg ők csak esernyőt (gazdasági és kereskedelmi segítséget) nyújtanak a cég fölé, de ettől még most elég apró piaci szereplők:
"Névjegy
Az észak-franciaországi Lille-ben található 40 fős csapatunk városi mobilitást biztosító kick rollereket, inline görkorcsolyákat, gördeszkákat és freestyle rollereket tervez és fejleszt."
A termék lehet jó, de probléma esetén azért nagyon meg lenne kötve a kezed. Nem tudnád magad olcsón szervizelni, leírás is kevés lenne hozzá. -
aujjobba
addikt
válasz
enginev3.0 #26800 üzenetére
Koszi!
A dechatlon cuccrol van esetleg velemeny?
Utolag irtam hozza a kommenthez.
Xiaomi-hoz elerheto alkatresz es szerviz?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB DeepCool MATREXX 40 650W
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Épített KomPhone R5 4500 16GB RAM 240GB SSD RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest