- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
- Elérhetők a Micron HBM4 memóriájának mintái
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
PociAti #26199 üzenetére
Képzeld el, mikor kerestem akasztót Xiaomira, és csak piros volt a Rollexben Újpesten, és nem értették, h azt miért nem akarom elvinni, h állítólag mindenki azt vesz, nem feketét, és hogyhogy nekem ez nem jó?
Mondjuk amúgy is Mi 3-ra vittem volna, az meg inkább kék, de végül aztán Aliról rendeltem.
Meg amennyiért ezeket adják, utólag örültem is neki, h nem volt fekete, 4ezerért nagyon lehúzás azagúnak tartom az ilyen kiegészítőket. Értem én, h valamiből fenn kell tartani a szervizt, de bosszantó, h 100Ft-os fröccsöntött szxr többezerért kapható. :/Ennyivel egyszerűbb az F2-es sorozat, azon már van alapból akasztó.
#enginev3.0: az E2 Pro-n akasztó is van pluszban.
-
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0 #26197 üzenetére
Soha nem gondoltam volna, hogy ez számít!
Nem is értem, lementem megnézni a garázsba őket, aztán még kevésbé értem.
A Xiaomi és a Ninebot-Segway F széria ugyanabban az üzemben készült,
- mindegyiknél azonos alapszínekből áll: metál fekete (korom szürke),
- illetve azonos színű szürke gumi elemek.
A Xiaomi kormányán van egy narancs színű logó, és ugyanez a szín köszön vissza a F széria bowdenén és felni peremén.A Xiaomi Pro 2-nek szerintem a legnagyobb hibája a kis kerékméret. Hiába nagy hatótávú, ha azt a hatótávot nem kényelmes legurulni vele, mint amit akkumulátor alapján tudna.
Ha még valami design elem hiányzik, az felmatricázható lenne, vagy egyéb cserealkatrésszel megoldható lenne az átszínezés (pl. bowden csere).
-
válasz
enginev3.0 #26196 üzenetére
E2 Pro Xiaomi 4 helyett?
7650mAh..............7650mAh
350W.....................300W
Index.....................nincs index
Hátsó kerekes......első kerekes
Xiaomi korábban drágább volt, most már egy árban vannak kb.Ami a PociAti féle F40-et illeti, a zselés kerekű roller szerintem mindig jobb, mint a nem zselés kerekű.
Egyébként F40-et, F30-at is rendszeresen látok, de inkább 120ezer környékén.Hogyhogy színvilág?
Nincs is színük. Ugyanaz a karbon fekete mindegyik, kábé, nem?
Még ha mindenáron fehéret akarnál.Nem a D sorozatú Segwayt ajánlotta (piros), vagy nem a rózsaszin/kék F30 Plust.
Vagy a narancs kábelre, meg a fékre gondoltál?
Azzal különböztethető meg a többitől.
F25 - fekete kábel, fekete fékpofa
F30 - narancs kábel, fekete fékpofa
F40 - narancs kábel, narancs fékpofa
F2 - fekete kábel
F2 Plus - narancs kábel
F2 Pro - narancs kábel, lengéscsillapítóMilyen kis nüanszokon fenn tudsz akadni.
-
enginev3.0
félisten
válasz
Thunderzolee #26195 üzenetére
Nem, xiaomi 4 boltból 150
Vagy volt egy keveset használt 2 pro (200km)
De elvitték előlemMost vadászok tovább
Bár lassan rá megyek egy 4 pro gen2-re újonnan, mert mindent elvisznek előlem, már vagy hármat amit kinéztem 2 pro-t -
válasz
enginev3.0 #26192 üzenetére
Az a 4-es is hirdetésből van, nem?
Ilyenkor odairhatmád az áraikat is.A két roller két teljesen különböző hatótávú, azt kellene eldöntened, mekkora hatótáv kell, és ahhoz választani rollert.
-
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0 #26192 üzenetére
Ez a hirdetés tegnap este jelent meg, akkor inkább már ezt:
Segway Ninebot F40E, garanciális, dobozával, 200 km csak van benne, 150k.Nagyjából a kettő előnyeit tartalmazza. Nagy hatótáv, 10 hüvelykes kerekek.
-
enginev3.0
félisten
Xiaomi Scooter 4 újonnan, vagy 2 Pro használtan (200kmrel) ?
-
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #26185 üzenetére
Cruise Controlt próbáld meg bekapcsolni. XiaoDash-ben kétféle tempomat van, de az egész app elég rosszul van dokumentálva. (m365 Tools az ebből a szempontból sokkal jobb app.)
Ha adott firmware tartalmazza a tempomatot, akkor az applikációból simán bekapcsolható, nincs kockázat. Gyári applikációban is általában egy ilyen csúszka átbillentésével lehet letiltani vagy engedélyezni.Ha nem megy, akkor firmware frissítésre lenne szükség, nos azt én se vállalnám be, ahhoz eléggé szét kell szedni a rollert.
-
#33802016
törölt tag
válasz
bexinho23 #26027 üzenetére
Tegnap figyeltem, és nem csukták össze, simán úgy vitték fel. Ahol ülünk (flört vonat) ott helyezte el a fickó az ablak mellett. Nem csukta össze. Kallernak egy szava nem volt rá. Igaz tegnap máson sem akadékoskodtak, néztek utána. Kaller vonat és telítettség, egyéb paraméter függő lehet a dolog.
(#26066) dzsidzsas
totál káosz Ennek a becsukásnak (kötelezően) nincs értelme,e és gyakorlatban sem láttam, eddig, nagyon így használni. -
-
-
wwenigma
Jómunkásember
E2 Pro kis tapasztalat. 100%-ról 9%-ra merítettem az alábbi használattal, Sport módban, szembeszéllel csepergő esőben.
84kg vagyok és 186cm-es vitorla. Sok kigyorsítás és lassítás volt. Pirosban nem igazán tud már emelkedőt mászni, egy 10km/h-ra volt képes ott ahol teljes töltésen gyorsul felfelé 25-ig. Sík terepen még 10%-on is eleg jol ment, elérte a 25-öt.
Most raktam töltőre, előtte belenéztem XiaoDash-sal, lehetséges lenne a cruise control-t bekapcsolni? Van rá kapcsoló csak nem merem csesztetni.
Illetve ez a LOCK dolog, amikor számkódot kellene kérnie hogy mukodik? Hiába kapcsolom be, soha nem jön elő.
-
PociAti
őstag
válasz
donchicco #26182 üzenetére
A Xiaomi Electric Scooter 4-et a Brightway gyártja, ami szempontodból nézve szerencsés, mert azok nem a Xiaomi biztonsági chip-jével, a MJA1-el lettek szerelve, szóval szoftveresen módosítható a firmware. (Igaz ez a 4 Ultra és 4 Lite modellekre is.)
A régi 4 Pro [ninebot.scooter.v8], és az új 4 Pro [ninebot.scooter.15/v15], valamint a 4 Go és 5 Pro már nem igazán módosítható, azok a Ninebot üzemében készülnek és MJA1 chippel szerelik.
forrás: https://robocoffee.de/?p=436Viszont az EU nem tiltja a tempomat (cruise control) használatát. Vannak javaslatok, melyek szerint az elektromos rollereknek nem lenne szabad 20 km/h sebesség fölött menniük, meg hogy legyen legalább 12,5 hüvelykes a kerekük, de ezek csak ajánlások, nem pedig előírások!
Simán előfordulhat, hogy a következő firmware frissítéskor visszateszik.
OKAI rollerekben is először nem volt, és csak a későbbi verzióknál tették bele. Xiaomi / Ninebot vonalon is volt rá példa, amikor kikerült, majd visszakerült.A tempomat amúgy jó dolog, biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi a közlekedést, amikor a sebességgel, annak tartásával nem kell bíbelődni és arra koncentrálhatsz - egyenletes tempó mellett - amire igazán szükséges.
-
válasz
donchicco #26182 üzenetére
A Xiaomit kár volt megvenni, azon még szoftvert sem lehet cserélni, ha nincs benne tempomat, akkor nem is lesz.
Segwayeket lehet átszoftverezni, Xiaomit a 4-es sorozattól felfelé már nem.Meg hát Segway E2 Pro ugyanezt a hatótávot tudja erősebb motorral, hátsókerék hajtással, indexekkel, ~150ezerért.
-
donchicco
tag
válasz
Thunderzolee #26156 üzenetére
Köszönöm a választ!
Azóta vettem egy XIAOMI Mi4-et, mivel idáig Mi3 fehér rollerem volt és abban simán működött a Tempomat.
Erre az első út folyamán rájöttem, hogy ebbe nincsen ilyen opció és nem kapcsol a Tempomat...
Ez szívás.
Tudtok ajánlani Bp.-en olyan szervízt ahol ezt a problémát abszolválják nekem? -
Peaceliker
addikt
válasz
Anthony001 #26180 üzenetére
Dualtron feature ez, úgy hírlik
Szedd szét, fújd ki, aztán fújd be száraz kenőanyaggal... Majd ismételd ezt x időközönként. Más út nincs, max a hegesztés -
Anthony001
senior tag
Sziasztok!
Van egy alig fél éves Dualtron Mini rollerem, még 200 km sincs benne, de lötyög, recseg ropog a kormány, fixálva van, és nincs is semmi baja, de egyszerűen bosszantó a hangja. Nem lehetne ezzel kezdeni valamit?
Köszi előre is!
-
-
bexinho23
őstag
válasz
DigitXT #26176 üzenetére
Másik helyen tettem fel a kérdést, itt valamiért lemaradt. Eredetileg erre is irányult volna a segítség kérésem.
Nálam nem az imbusz méretével van probléma, hanem a típussal. Mivel a csavaron van egy bemélyedés közepén. Mintha torx jellegű csavarhúzó kéne hozzá.
Gondoltam nem egy ritka példány a ninebot F sorozat, sokban hasonlít a Xiaomi korabbi szériához, hátha van itt a topikban olyan személy, aki sokat szerel rollereket, és tud válaszolni.
A a kerékpárom hidraulikus fékrendszeremet szervizbe szoktam vinni. Ezzel nem lenne probléma, ha a a 2 betétet be tudtam volna tenni. Ezzel nem számoltam.
Betét ügyben meg linkeltem, hogy mit vettem. De ha szerinted ez rossz betét, szívesen fogadom a linkedet. Temun ugyailyen formával és mérettel találtam F sorozathoz ajánlottat.
Szervizt nem találtam a környéken, mert google és fórumokon, fb csoportban sem kaptam választ. Annak idején vettem a rollert, és rákérdeztem csak, hogy szükség esetén már tudjam kohez forduljak.
Azóta már garanciaban visszafizettél az árát, majd vettem egy ugyanilyen típust.
Mivel változott a munkabajarasi szokásom, így mar ritkábban van használva a roller, ezezrt gondolkozom a mai napig, hogy lehet meghirdetem. -
Miért történt ez? Kuggo kirin s4 és azt vettem észre, hogy nullazta az oszkilometert.
Hogyan lehetséges ez? -
DigitXT
félisten
válasz
bexinho23 #26171 üzenetére
Én nem láttam ilyen kérdést, de oké... Egy videóból a rosseb se mondja meg,
hogy pontosan mekkora kulcs. Emlékeim szerint nekem valami 6-os imbusz,
de hiába mondanám meg pontosan, más típusú nyereg, nálad bármi lehet.Csak ha ennyire nem megy a dolog, lehet jobb lenne otthon nem piszkálni.
Annak idején szervizt kerestél, nem sikerült találni? Meg el akartad adni, már
1200 km-nél. Erre 1400-nál van egy félkész fékbetét cseréd, nos nem tudom:
ha tényleg el akarod adni, szerintem vidd el egy szervizbe előtte. Az a biztos.
Bárki meglátja, hogy félig új, félig régi betét van benne, agyvérzést kap.
(És felteheti a kérdést, hogy "műszakilag teljesen rendben van-e" ezek után?)Ui: a fékbetéteket meg nem cserélgetjük, főleg nem egy ilyen aszimmetrikus
megoldást, ami adott irányban kopik... Tudom, hogy ez egy szaros hátsó fék,
aminél ha valahogy fog, már jobb, mint a semmi, ha meg leblokkol, se biztos
a pofára esés (jobban meg lehet fogni, ha hátul táncol), de vannak alapelvek.Komolyan nem tudom, melyik első kommentet nézzem "csavarhúzó ügyben".
Részemről segítő szándékkal írtam, nem bántásból. Ha félreérthető, bocs.
Megnéztem a videót hanggal is, nem mondja a méretet, csak hogy imbusz...
Allen key, ángliusul. (És elegánsan elfeledkezik a kontra csavarról, amit ugye
meg kellene lazítani mielőtt tekergeti a nagyot, majd vissza húzni, ha kész...) -
Lord255
csendes tag
koszi szepen ismet PociAti
-
PociAti
őstag
válasz
Lord255 #26173 üzenetére
Ezen lapcsaládhoz tartozó hadverapró a legjobb használt oldal.
A fórumozás miatt mindenki "védi" az accountját, látni a piaci előzményeit az eladónak, illetve az értékelésekben is meg lehet bízni. Csalók azért itt is vannak, de számuk elenyésző a többi oldalakhoz képest. Én automatizáltan archiválom az itt megjelenő hirdetéseket, viszonyításnak egész jó.
Volt már hogy valaki Xiaomi rollerként árult egy olcsó klónt, jelentettem, pár percen belül a modik levették a hirdetést.Természetesen ott van még az általad is említett Jófogás, elektromos jármű kategória. Sajnos még nincs tovább bontva rollerekre, de többségében azok vannak. Nos itt árban nagyobb a kilengés, alacsonyabb a belépési küszöb, több idióta regisztrált oda, leírásban sokszor lehet találkozni túlzó vagy valótlan állításokkal, és lopott járművekkel.
Persze ezen kívül vannak még mindenféle piacterek, mint pl. facebook, de azokról inkább nyilatkozzon más. Minél alacsonyabb a küszöb, annál több szeméttel találkozni.
-
Lord255
csendes tag
Peaceliker: koszi #26150 :)
Thunderzolee: koszi #26151 ezt is. :)
PociAti: #26152 - koszi a kifejtest!
ha megengedtek meg egy kerdest: van valami olyan hasznalt roller shop amit ajanlotok, vagy szimpla jofogas/etc? :)
azert kerdem, mert lehet ti tudtok valamit, de nekem nincs meg.
tenyleg koszi mindenkinek a kifejtos dolgokat meg az ajanlasokat :) -
bexinho23
őstag
-
bexinho23
őstag
válasz
DigitXT #26168 üzenetére
Jelen pillanatban a kopott betéttel nyomom a tárcsát az új betéthez. Picit több, mint 3/4 fékkar állásnál satuként fogja a kereket.
A bowdent és féknyerget a lehető legoptimálisabb állapotba állítottam (amennyire tudtam most az új és kopott betét miatt). A fék fog, egyenlő távolságra van a két betét a tárcsától, nem érnek hozzá.
Amúgy mm pontosan beleesik az új betét a mágneses foglalatba, így a mérete jó, csak sajnos a kopó anyag vastagsága miatt nem megy bele egyszerre a két betét. Erre viszont nem számítottam.
-
DigitXT
félisten
válasz
bexinho23 #26167 üzenetére
És visszatekerted alaphelyzetbe a passzív oldal állító csavarját? Csak mert ezek a gagyi fékek úgy működnek, hogy az egyik pofa fixen áll a nyeregben, csak a másik oldalt préseli hozzá a tárcsához, amikor meghúzod a bowdennel a kart, és ezzel elgörbíti a féktárcsát, így alakul ki a szorító erő, és abból a fékhatás. Utána állítani kopás esetén úgy lehet, hogy a nem mozgó oldalt (is) közelebb állítod a féktárcsához: amikor elkopik a betét, akkor értelemszerűen már nagyon szűkre lehet állítva a nyereg, úgyhogy vissza kellene állítani alaphelyzetbe, ha új betétet akarsz betenni. Ha megtetted, és úgy sem fér be, akkor nem belevalót vettél.
Hidraulikus nyergeken ugyanez a jelenség előjön: ott a munkahengereket kell finoman visszanyomni a helyükre, különben az életben nem raksz bele új betétet...
Ui: ha nagyon újat mondtam, inkább vidd szervizbe, mert a fék nem játék.
Az se jó, ha nem fog, amikor kellene, de azt sem, ha befog, amikor nem kellene.
Egy rossz beállítással mindkettőt előidézheted... Tudom, hogy ezek alsópolcos bringaalkatrészek, amit "bárki beállít otthon egy imbuszkulccsal", de mondjuk nem feltétlen használ menetrögzítőt a csavarokhoz, mert az már nem jut eszébe, és ha lelazul a nyereg, abból lehet balhé.
Motoros balesetről is hallottam már, hogy otthon barkácsolta a féket, aztán egyszercsak befogott tempónál és reszeltek...
-
bexinho23
őstag
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Vettem fékbetétet Segway Ninebot F30 rollerhez.
Az a problémám, hogy a két betétet nem tudom egyszerre betenni, mert nem férnek be egymástól. Ha az egyik bent van, akkor a másik oldalon csak a kopottat tudom betenni. Ez viszont így nem sokat ér.
Amúgy ezt vettem, mert konkrétan erre az F sorozatra nem találtam találatot. Vagy ha igen, akkor ugyanúgy fel voltak tüntetve ezek a Xiaomi típusok.
-
PociAti
őstag
válasz
adam1016 #26159 üzenetére
Telepítsd fel előre az m365 Tools applikációt, azzal ott a helyszínen rá tudsz nézni az akkumulátor állapotára.
A mellékelt képen az akkumulátor már lassan 4 éves, 67 teljes töltési ciklusnak megfelelő töltés ment bele (500-nál már csak 75% körül lehet az akku kapacitása). Mostani elvi hatótáv 27,93 km a 30-ból (ez 93,1%, ami elfogadható, mert a legelején jobban csökken az érték, majd nagyjából egyenletes lesz.).
És a cellák közötti eltérés (Cell Standard Deviation) 0,010 V. Az 5-ös cellacsoport a leggyengébb, 4,020 V, és ez sem kiugróan alacsony a többiekhez képest, szóval rendben van.
----
- Amit szemrevételezéssel megnéznék, az felni állapota. Nehéz normálisan gumit cserélni, néha csúnyán szétbarmolják a felnit.
- A gumin a barázdák mélységét. Kell-e cserélni? És ami fent van, azok eredetiek-e, vagy jó minőségűek-e? Mert volt akinek a "gyárinál sokkal jobbat teszünk rá" felkiáltással valami nagyon gyorsan kopó szart tettek fel.
- A kerekeket álló helyzetben hajtsd meg. Ha szörnyű kerregő hangot hallasz, akkor csapágyat kell benne cserélni. Szervizben 2 kerék 15k körül lehet munkadíjjal együtt.
- Meg hogy mennyire nyikorog a kormány. Ha nyikorog akkor vagy meg tudod csinálni (mert csak wd40 és csavar szorosabbra húzásáról van szó), vagy már eldeformálódtak az egymáshoz érő fémek, és csak hézagolóval lehet a zajt csökkenteni.
- Illetve a kormánymarkolatok is elég jól el tudnak kopni. Könnyen cserélhető, de mégis kinek a költségén?
- És legyen meg az eredeti töltő! Ha nem a gyári töltő van hozzá, akkor lehet lopott a roller. (Nem biztos, de legyen gyanús.)És az is számít, hány kilós ember használta előtted. Terhelhetősége legfeljebb 100 kg. Ha 130 kg-os hülyegyerek ugrálgatott vele, az a vázat eléggé igénybe tudja venni, ami apróbb, szemmel nem látható repedések formájában jelenik meg. Vagy ha szabálytalanul cseréltek rajta csapágyat, és kalapáccsal verték ki az előzőt, ezáltal a küllők akár meg is sérülhettek.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #26161 üzenetére
Illetve te ülve hajtod, kevesebb terhelést kap a kormány is. Nálad lehet elő sem jönne a móka
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #26158 üzenetére
"Nem, enyém is ilyen volt."
OK ! Köszi !
Akkor megvárom a következő alkalmat, amikor szükséges lesz a fedelet eltávolítani, és akkor nézek körül jobban, feleslegesen nem nyúlok hozzá.
Ami nem romlott el, azt nem kell megjavítani !
-
-
adam1016
csendes tag
sziasztok!
első elektromos rollerem vásárlásán dolgozok és visszaolvasva a fórumot az én igényeimhez a legjobb döntésnek a xiaomi pro 2 tűnik használtan. A kérdésem az lenne, hogy egy használt darabnál mi az, amit ott helyszínen meg tudok és meg kéne néznem rajta? -
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #26153 üzenetére
Nem, enyém is ilyen volt. Pont fent kéne egy átmenő csavar, alul sokat nem ér, a homlokfal végig össze van hegesztve a deknivel alul. Fent viszont egy a 2 pötty és a fedél fogja oda az egészet homlokfalat a deknihez.
-
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #26154 üzenetére
Azt azért mondod, mert volt egy ilyen eset?
Ha 200-szor lesz az az egy eset leírva itt a fórumon, attól az még nem történik meg 200-szor, csak egyszer.Az Okai Neon Lite gumija messze sokkal jobb az összes guminál, amivel eddig találkoztam (Xiaomi és Ninebot köpenyek). Azt kirepeszteni nem semmi munka lehetett!
De feltételezésem szerintem annál a harmadik rollernél a szerviz már csak kereste, hogy mibe köthet bele és mivel utasíthatja vissza azt a konkrét vásárlót, akinél a harmadik roller kerül "visszaküldésre".
Szó sincs róla, hogy jogosan / tisztességesen jártak volna el, de nagyon szívesen meghallgatnám a másik felet is. -
válasz
donchicco #26155 üzenetére
Az EU nem akarja, h tempomat legyen a rollerekben, ezért a Ninebot az EU-s modellekből kiveszi ezt a funkciót. Az "E" betű a roller neve végén jelenti az EU-s verziót. De ha nincs oda írva, akkor is E-betűs szokott lenni, csak le szokták hagyni.
Vagy Global verziót vegyél DHGateről, vagy vidd be egy rolleres szervizbe, ahol átszoftverezik néhány ezerért.
Korai kiadású rollerekben, amiknek esetleg még nem frissitették a szoftverét, benne lehet ez a funkció.
-
donchicco
tag
Sziasztok!
Elnézést ha már volt téma! (nem találtam a keresővel)
Segway ninebot kickscooter f2 pro-t szeretnék venni de úgy látom, hogy nincsen tempomat benne.
Életre lehet valahogyan kelteni?
Tudja, tuná amúgy? -
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #26148 üzenetére
" Ezek szerint erre a gyártó is rájött és megtette. Ez mondjuk jó hír. "
Nem tudok, pontosabban nem szeretnék ilyen képet készíteni, mert már így is többször lett a fedél felnyitva az indokoltnál, de talán sikerülhet eldönteni a külsejéről készített fotóval is, hogy tényleg fejlesztettek-e vagy sem.
A fotó kedvéért elmozdítottam a jobb oldali müa elemet, ami mögött rejtve találtam az ominózus oldalsó rögzítő csavart.A képedből nem derül ki, hogy ilyen csavarok vannak-e az általad javított City-n vagy nincs.
Ha nincs akkor viszont FID bemutatója vélhetőleg nem pontos, és úgy adott tanácsot, hogy egy, a videójában súlyos hibaként rögzített hiba már nem is hiba, és ez alapján vesz/vett Achilleust @nitro500full. [link]
Meg magam megnyugtatására is, persze...
-
PociAti
őstag
válasz
Lord255 #26149 üzenetére
A 15 km távolságba (ami legyen inkább 20) nagyon sok roller belefér.
- Az Okai Neon Lite sokkal masszívabb, látványosabb és jobb menettulajdonságokkal rendelkezik, mint a 8,5"-os Xiaomik. Viszont ennek köszönhetően kicsit nehezebb (15 kg szemben az azonos hatótávú Xiaomi 1S 12,5 kilójával. És ez a +20% egy jól megfogható eszköznél talán nem sokat számít, de a roller azért nem olyan könnyen cipelhető, ha nincs összecsukva). A márkát sokan nem ismerik, így nem tudják mennyire nagy gyártóról van szó. Emiatt alacsonyabb áron van a használt piacon, mint ahol kellene lennie (kb. 80-85k).
- A Xiaomi második generációs rollerei (1S és Pro 2) mellett szól, hogy minden tartozék kapható hozzá. Amúgy se szokott baj lenni velük, ha nem csinál valami hülyeséget a gazdája. És még a firmware is könnyen testre szabható volt.
- Az emlegetett Xiaomi Pro 2 az 1S-hez képest kicsit erősebb (névleges teljesítmény: 300 W vs. 250 W), elvi hatótávja is nagyobb (45 km vs. 30 km) a nagyobb akku miatt (12800 mAh vs. 7650 mAh).
Használt áruk 115-110k körül mozog, ha eredeti állapotban van. Sajnos sok tuning gép is előfordul, amit a jellegéből adódóan nem szívesen vennék meg magamnak. Jó ég tudja hogyan használták!
A 90k körüli áron mozgó használt 1S általában sokkal megbízhatóbb előélettel rendelkezik. Ha valaki ökörködésre, száguldozásra akart rollert venni, az nem ezt választotta volna. -
-
Lord255
csendes tag
sziasztok!
bongeszgettem a topikot es azt lattam, hogy az olcso (60-80k) rollerekre azt mondjatok, hogy kar erte, amit teljesen meg is ertek a kommenteket olvasva.
viszont szinten olvastam, hogy okai neon (light) pl mar egesz jo kezdes lehetne, de talaltam a szervizre valo csunya hivatkozasokat.
szoval kerdes: < 175cm , <70kg szemelynek, 70- es akkor legyen 120k kozott, milyen roller-t ajanlotok, ami tenyleg "jo" ?
a tavolsag amit meg lehet vele tenni, nem nagyon szamit, mondanam hogy 15km, de gondolom az elegge alap.
valami stabilat szeretnek, amit nem kell szervizelni allandoan, etc.
elore is koszi a javaslatokat!
(szivesen olvasok, nezek videot, barmit amit linkeltek (a temaval kapcsolatban))
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #26146 üzenetére
Na akkor lehet ezen változtattak. Nekem a villa mind 3 ága csak homlokfalba volt fogatva. A villa tartó "csövek" felül csak két pötty hegesztéssel voltak a vázdobozhoz rögzítve. Ez a két hegesztés tört el és nyekergett. Pont olyan hangon mintha poros lett volna az egész. Agyaltam is, hogy oldaláról is küldök be csavarokat. Ezek szerint erre a gyártó is rájött és megtette. Ez mondjuk jó hír.
-
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0 #26143 üzenetére
Mármint hogy a bokáid összeérnek? Kicsit fura. Nagyon merev póznak tűnik.
Nekem az egyik lábam elől van, a cipő orra a menetirányba néz, a másik lábam hátrébb van, és az kissé kifelé néz. Ezt stabilabbnak érzem és mivel van hátsó láb, így arra támaszkodva rá lehet rogyasztani.Böngészőben rákerestem az "electric scooter ride" képekre, és azok közül a képek közül, ahol mindkét láb a trepnin van ott 5:1 vagy ennél is nagyobb arányban vannak azok a képek, ahol az egyik láb elől van a másikhoz képest.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #26131 üzenetére
"A nyak egy(3) csőbe megy bele a vázban, az gyökér módon csak első lemezhez van hegesztve, ami lemez pedig csak alul van a vázhoz varva."
Már egy ideje rágódom, hogy egyáltalán leírjam-e...
Te hegesztésről beszélsz , én meg csavarozásról. Nem is igazán értem az egészet.
A Neptun villa két szélső ága felül a homlokfalon, alul az oldalsó falon van átmenő csavarral rögzítve a vázdoboz sarkaihoz, ami már így önmagában elegendőnek kell legyen egy stabil kapcsolathoz, mert két irányból elölről és oldalról meg van a sarkokban fogatva.
A villa középső ága a homlokfalon alul és felül ad merevítést ennek, előre kitüremkedve, a szélsők síkjától eltérve.
A Neptun villa alapja felül nézetben egy stabil háromszög, ami így nagyfokú merevséget biztosít.
Én továbbra is azt gondolom, hogy karbantartás hiánya, a "laza" csavarok okozhatták a recsegést, ti. nem behegesztve, hanem csavaros rögzítéssel van megoldva a Neptun villa és vázdoboz összekapcsolása.
Más!
Töltőfedélnek láthatóan nincs teherviselő funkciója, sem a szükséges anyagvastagság nincs meg hozzá, sem a csavarok elhelyezkedése nem alkalmas teherviselésre, ez csak egy szimpla fedél.
Szerintem.
-
Silentfrog
veterán
válasz
enginev3.0 #26143 üzenetére
Okai neon rollerem volt előtte , ott nem fért el a patám egymás mellett. Meglehetősen kényelmetlen volt.
-
enginev3.0
félisten
válasz
Silentfrog #26142 üzenetére
Én is mindig egymás mellé tett lábbal állok
Egymás mögé téve nem is tudom hogy lehet állni -
PociAti
őstag
válasz
pescara #26140 üzenetére
Mármint utazni rajta kényelmesebb, mert jobban kirugózza.
Cipelni viszont pont ennyivel kényelmetlenebb, mert az egész járgány jóval nehezebb lett. Pro 2 az 14,2 kg, MAX G30 pedig 19,1 kg.---
A trepni mérte 40-es lábméretnél nem igazán számít. Legalábbis nálam 42-es lábméretnél nem számított, mekkora a deszka mérete, amin állni kell. Viszont ez is ember függő. Van aki egy négyzetméteres betonon se tud egy percig nyugodtan, egy helyben állni, mocorognia kell.
-
pescara
aktív tag
válasz
enginev3.0 #26138 üzenetére
Nem csak az szamit, a nagyobb kerekek miatt is sokkal kenyelmesebb.
-
válasz
enginev3.0 #26138 üzenetére
A másik: a Pro 2 szerintem nem éri meg újonnan már. Amennyiért adják, nem sokkal több az F2 sorozat, sokkal normálisabb mérettel, felszereltséggel.
Pro 2 használtan éri meg inkább, 110-130ezer között vannak.
-
enginev3.0
félisten
válasz
Thunderzolee #26137 üzenetére
Mondjuk én 40es lábbal elállok bárhol
-
válasz
enginev3.0 #26136 üzenetére
G30, ez egyértelmű.
Ha DHGateről rendeled, az global verziós (G30P), alapból 30-al megy 25 helyett.Azért ha van rá lehetőséged, nézd meg őket élőben is. G30 trepnije hatalmas a Xiaomikhoz képest, kényelmesebb állni rajta.
-
enginev3.0
félisten
Max G30 vagy Xiaomi Pro 2?
80kg vagyok és teljesen sík terepen használom
Napi kb 10kmt
De azért is akarok ilyen nagyobb akksis rollert hogy ne kelljen mindig a töltőre figyelni -
PociAti
őstag
válasz
PlatiaAmos #26130 üzenetére
(1 )A legkönnyebb és nagyjából megbízhatónak mondható roller az E-TWOW.
Ezek új ára messze a költségvetésed fölött van, és nem annyira jók, mint amennyire drágák. Kis tömeg a legerősebb tulajdonságuk. Sok típus létezik, mégis ritkán látni használtat belőle.
https://elektromos-roller.arukereso.hu/e-twow/?orderby=1Ár érték arányban, megbízhatóságban, alkatrész ellátottságban a Xiaomi rollerei lennének a nyerők:
(2) Xiaomi Mi Electric Scooter 1S
Ez a 8,5 hüvelykes M365 sorozat második generációs rollerének a közepes hatótávú rollere. Új állapotában 2022 környékén 120-150k között mozgott az ára, a hardveraprón mindig szokott lenni, áruk elég tág határok mozog.
- Essential a gyengébb és rövid hatótávú változata, azt ne,
(3) a Xiaomi Pro 2 pedig az erősebb és nagyobb hatótávú, de az már picit nehezebb (használt ára kb. 110k).Illetve ott van ezeknek az újabb generációja,
(4) Xiaomi Mi Electric Scooter 3, árukereső szerint 160k újonnan, használtan 95-120k között mozog az ára. Hátránya a hiányos alkatrész ellátottság volt, valószínűleg már javult a helyzet.
A 3 Lite a kis hatótávolságú változata, az kerülendő.(5) Ha van jó állípotú első generációs Xiaomi M365, akkor az is szóba jóhetne, de azok már elég korosak. Ha nem használták, akkor állásban elgyengülhetett az akkuja, ha használták, akkor meg sok km van benne.
Minimálisan megemlíteném a Okai Neon Lite rollert is, 75-95k között megy használtan, újonnan 120k körül van. Masszív szerkezet, de pont emiatt azt már éppen kényelmetlen lenne hölgynek vonatra felemelni.
-
válasz
PlatiaAmos #26130 üzenetére
A 20-30km az már nagy hatótávnak számít.
Vagyis a 30-at nem sok roller tudja 25Km/h-s tempóval.
12Ah-s akksi kell hozzá, azaz kb ezek azok:
Xiaomi M365 Pro, Pro 2, és Segway F2 Plus/Pro
Mivel könnyűt keresel, ezért a Xiaomit kellene választani.
A Pro 2 viszont szerintem újonnan vásárolva nem éri meg, ellenben használtan 110-130ezer között sokat hirdetnek, akár garanciával is, nézz körül a hirdetések között, biztosan találtok.
Könnyebb roller nincs ekkora hatótávval.Xiaomi Mi 3 lenne még, kb egy kilóval könnyebb, de az csak 20km-t tud. Ez is ugyanannyiba kerül használtan, mint a Pro 2-esek. A két roller csak hatótávban tér el szinte.
Egyébként a 600Watt hogy jött ki?
Ez mihez kell?
Ez miért fontos? -
válasz
PlatiaAmos #26130 üzenetére
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi
8.5"-os kerék:
Essential..250/500W 20km 5100mAh 12kg
1S.............250/500W 30km 7650mAh 12.5kg
Mi 3 Lite...300/600W 20km 5200mAh 13kg
Mi 3..........300/600W 30km 7650mAh 13.2kg
Pro 2.........300/600W 45km 12800mAh 14.2kg
4 Lite.........300/600W 20km 5200mAh 15.6kg
Tömlős gumik
Tárcsafék hátul
Essential max 20km/h csak!10"-os kerék:
4..........300/600W 30km 7600mAh 16.5kg
Tömlő nélküli gumik
Tárcsafék hátul
4 Pro....350/700W 45km 12400mAh 17kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul4 Pro (2nd gen) 400/1000W 60km 9750mAh (48V) 19Kg
4 Pro Plus .........350/960W 60km 10200mAh (48V) 19.5Kg
4 Pro Max .........400/960W 60km 10200mAh (48V) 21.3Kg
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Elöl lengéscsillapító a Max-on4 Ultra...500/940W 70km 12000mAh (48V) 24.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
LengéscsillapítókKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S (kifutott)
M365 Pro = Pro2Segway
10"-os kerék:
D sorozat:
D18.....250/500W 18km 5200mAh 14.8kg
D28.....300/500W 28km 7650mAh 15.3kg
D38.....350/500W 38km 10200mAh 16.3kg
Tömlős gumik
Dobfék hátul
Csak piros színbenE2 sorozat:
E2 Pro.....350/750W....30km...7650mAh 18.8kg
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
IndexF sorozat:
F25....250/500W 20km 7650mAh 14.7kg (tömlős)
F30....300/600W 30km 10200mAh 15.1kg
F40....350/750W 40km 10200mAh 15.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátulF30 Plus....300/600W 30km 7650mAh 16.1kg
Tömlő nélküli gumik
Tárcsafék hátul
Elöl lengéscsillapító
Pink/kék színben isF25i.....300/600W 20km 7650mAh 15.5kg (tömlős)
F40i.....350/700W 40km 10200mAh 17.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul
IndexF65i.....400/700W 65km 11600mAh (48V) 21.8kg
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Szélesített trepni (21cm)F2 sorozat:
F2..........400/800W 40km 10200mAh 17.5kg
F2 Plus..400/800W 50km 12800mAh 17.7kg
F2 Pro....450/900W 50km 12800mAh 18.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Elöl lengéscsillapító a Pro-nMax sorozat:
G30.......350W 65km 15300mAh 18.7kg
G30L.....350W 45km 10200mAh 15kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásG2..........450/900W 70km 15300mAh 24.3kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtás
Lengéscsillapítók
Index
G2 Global...450/1000W 70km 15300mAh 24.3Kg
Max 35km/h végsebességG65.......450/600W 65km 15300mAh 24.4Kg
Index nélküli Ausztrál modellOkai
Neon sorozat:
ES10 (Lite)...300W 30km 7800mAh 13.2kg
9" Tömlő nélküli "önjavítós" gumik
Tárcsafék hátul
ES20.............300W 40km 9800mAh 17.5kg
8.5" Tömlős gumi elöl
8.5" Tömör gumi hátul + rugó
Tárcsafék hátul
ES30 (Pro)....350W 60km 14700mAh 21kg
10" Tömlős gumik
Tárcsafék hátulInmotion
S1........500/1000W 90km 12500mAh (52V) 24kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik 10"
Hátsókerék hajtás
Lengéscsillapítók
Dobfék elöl
Max 30km/h végsebességIndexAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a, 1/2-e a gyárilag megadottnak, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb motoros, nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb motoros, kisebb akksis.
A legtöbb Xiaomira, Segwayre lengéscsillapítót lehet utólag szerelni, ha szükséges. (Sharkset, Konyk, Monorim)
250W motorral én ma már nem vennék rollert, akármire is akarod majd használni.
A Xiaomi 4-es sorozatú rollereinél a végsebességet már nem lehet növelni, míg a Segway rollerek esetében némi módosításra még mindig van lehetőség.Nem ajánlom ezeket a rollereket TÖMÖR kerék, és/vagy erőtlen, 24V-os hajtás miatt:
Xiaomi 4 Go (tömör gumik, 24V-os rendszer)
Xiaomi 4 Lite 2nd gen (24V-os rendszer)
Segway korai E sorozat, ES sorozat (kifutottak már)
Segway E2 sorozatból E2, E2 Plus (egyáltalán nem vízállóak + tömör gumik)Így lehetne összefoglalni a 36V-os rendszerű rollereknél a hatótávot:
20km-re.............7650mAh
25km-re...........10200mAh
30-35km-re......12800mAh
40-45km-re......15000mAh -
Peaceliker
addikt
válasz
PlatiaAmos #26130 üzenetére
Xiaomi pro 2 használtan fityinges. 16 kiló körüli úgy rémlik.
Ha még könnyebb kell akkor etwow.
Amúgy a 20-30km már egy jó közepes hatótáv ám pálcika gépeknél -
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #26129 üzenetére
Fid videójában a recsegés már szerintem azért van amiért nekem is volt. Törés. A nyak egy(3) csőbe megy bele a vázban, az gyökér módon csak első lemezhez van hegesztve, ami lemez pedig csak alul van a vázhoz varva. Így szépen tud mozogni előre hátra. Vagyis ugye még az is a fedél, amiben a töltő portok vannak próbálja helyén tartani az egészet, azért is mondtam hogy helicoilt a meneteknek azonnal. Nyilván ketté esni sosem fog az egész csak így tud nyekeregni.
-
PlatiaAmos
tag
Sziasztok,
Munkába járáshoz keresnék hölgynek egy megbízható rollert a cél, hogy könnyedén lehessen cipelni vonaton is. Lehetőleg emiatt legyen könnyű és ne túl nagy.
Max 600W-os lehet.
Nem kell nagyhatótáv.
(20-30km)
Terep is inkább sík.
100-200e ftot költenék rá. Új vagy használt garis.
Milyen típús és márka számít megbízhatónak?
Köszi! -
alphamooncam
őstag
válasz
FőDudu #26127 üzenetére
"Amugy a roller igy total fel lett ujitva. 2100km utan."
Szép munka !Hallgattam a tanácsra, és a kormánycső ledeket kifűztem.
Persze ehhez le kellett venni a trepni oldalán lévő led tartó müa konzolt, mert az az alatt lévő "elosztóba" lett csatlakoztatva, meg előtte a "vezérlő központ" fedelét, ami rémálom a rengeteg gubanccal.
Viszont így az oldalsó konzol alatt feltárult egy csavar, ami "Neptunus szigony" vázhoz rögzítő oldalanként egy-egy plusz csavarja is megmutatta magát.
Ha már ott voltam, meghúztam azt a két átmenő csavart is amit eddig nem láttam.
[FID] által tapasztalt váz és trepni közötti recsegés nálam nem jött elő.
Az átmenő csavarok miatt megengedi, sőt igényli a keményen meghúzást.
A recsegés oka szerintem azok a mikroelmozdulások, aminek meg a szoros rögzítés hiánya.
Az anyák tényleg szar helyen vannak, de csillagkulccsal ellent lehet tartani. A recsegés ebben az esetben karbantartási kérdés, és mivel átmenő csavarokról van szó, ésszel, de meg lehet, meg kell tépni.
Viszont, ha itt elbaszódik az anya, az nagyműtét lenne kijavítani !
Nem is a főmenü a sok, hanem a sallang.
Ma befejezem, remélem.
-
FőDudu
veterán
válasz
FőDudu #26127 üzenetére
Regi gumikat kessel levagtam, igy azzal nem ment az ido ma.
A 2 ora az total elokeszitett rollerrel ertendo, ahol minden szet volt mar kapva, egyedul a motor kabele nem volt meg kikotve. De a motor mar szet volt szedve.
Az uj sarvedo tarto kb 4x erosebb a gyarinal, a felfogatasa a kerek csavar ala tortenik. Adnak melle tavtartot, hogy a fenyvisszavero lapokat tarto muanyag elemeket szintbe hozza a sajat vastagsagaval. Meg emiatt hosszabb csavarokat is adnak. Kilenc euroert bestbuy. Eros, szeles femlemez.
-
FőDudu
veterán
válasz
Reggie0 #26108 üzenetére
Nem volt gond, csak kozpontositani kellett.
Tizes csavar, arra illeszkedo 30mm atmeroju alatetekkel, hozza valo anyaval.Szerencsere a csillagvillas kulcsom hajlitott, igy ra tudtam fogni a motor belsejebol.
Megvan a gumi csere is. Kb 1-1 petc volt a 15 perces forro vizes aztatas utan. Kellett a 3db gumis szerszam. Azokkal pikkpakk megvolt.
Szoval a 2 gumi, a 2 elso csapagy, a gazkar, a sarvedo tarto fem villa csereje megvolt kb 2 ora alatt. Es kb 60 eurobol kijott. Ketto helyett negy csapagyat kuldtek, de 4 egyformat, szoval mind elore valo.
Nem tudom a vazba nyomjak-e a kiszedett pur hab helyere ujat. A kabelt megkotottem a fek bowdenhez, hogy ne tudjon mozogni.
Megrepedt az akku takaro fedel, egy csavart tulhuztam. Csak a csavarnal, de majd kicserelem. Amugy a roller igy total fel lett ujitva. 2100km utan.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #26124 üzenetére
Ja nem azért, teljesen érthető. Nekem pl. állítható magasságú kormány volt
az FLJ-n, de az meg plusz veszélyforrás lehet, úgyhogy fixre rögzítettem...
Annyi, hogy nekem használt szarjaim voltak mindig (nem számított ilyesmi).Ui: megszüntették az eljárást, nem bizonyítható közlekedési szabálysértés...
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #26123 üzenetére
"Ez még ugyanaz a garis vas, amin a gázmarkolat nem cserélhető emiatt?
Csak mert a kormányrúd levágása nem tűnik reverzibilis átalakításnak."
Jogos!Egy szóval, bevállaltam!
Bringánál, kocsinál stb. lehet állítgatni az ülést, a kormányt, hozzáigazítani az optimális testhelyzethez, ha ebből probléma lesz akkor így jártam.
De ez sem fog megakadályozni abban, hogy komfortosabban vezethessek, mert a jármű van értem, és nem fordítva.
Arról nem is beszélve, hogy az irreális elvárás, hogy egy gyereknek, meg egy magasugrónak egyforma beállítás feleljen meg...
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #26119 üzenetére
Ez még ugyanaz a garis vas, amin a gázmarkolat nem cserélhető emiatt?
Csak mert a kormányrúd levágása nem tűnik reverzibilis átalakításnak. -
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #26121 üzenetére
Nem. De akár ki is fűzheted, bár elég pöcs helyen van bekötve, oldalt a műanyag bizbaszban lévő led sorra. De ha mozog a kábelek a nyakban én inkább kifűzném
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #26120 üzenetére
OK ! Köszi, akkor lekötöm és leszigetelem a kábelvégeket.
Abból gondolom, nem lesz baj, ha így teszek.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #26119 üzenetére
Szerintem ebből a fajta ledsorból nem tudsz vágni
-
alphamooncam
őstag
Levágtam 8 cm-t a kormányrúdból, és így a LED már nem fér be.
Az lenne a kérdésem, hogy vághatok a ledsorból, vagy inkább kössem és szigeteljem le a kábel végét a ledsor előtt.
Okozhatok-e zárlatot tüzet?
Mit javasoltok ?
Akkut szerelés előtt természetesen kivettem.
-
geryboro
senior tag
válasz
bandigyerek #26111 üzenetére
+1 max g2.
~120kg (jól meghiztam én is)
35km, a reál max teherbírással, sport módban.
100% környékén dash szerint 1250w a leadása gyorsításhoz.
a satu motorfékes lassítás 40-42-45km/h felett dombon lefelé, (ami szerintem életveszély, mivel nem egyenletesen rakja rá, hanem beránt[legújabb fw-el] ott is ment az -1200w pillanatnyi visszanyerés)
dimbes-dombos
ez a nagyjából 35km/h és 1 órán keresztül tudod csapatni a rollert mint állat, de amint pirosba átmegy, sírás vele a közlekedés...
amúgy jó lenne egy riasztó widget az apphoz.. -
PociAti
őstag
válasz
bandigyerek #26116 üzenetére
Nekem a "hozza a gyári hatótávot" sokkal jobban tetszik. Jobban kifejezi azt, hogy még nincs érezhető visszaesés az akkumulátorban. Hibátlan az hibamenteset jelent. A degradáció pedig nem hibája, hanem jellemzője az akkumulátoroknak. Nem kívánt tulajdonságuk, ami nem csak használattól függ, hanem az életkoruktól.
A hatótávteszt meg folyamatosan visszatérő téma, csak nem értem miért?
Bőven jó az, ha 50 kilós személlyel és 15 km/h tempóban mérik a roller hatótávját. Feltéve, ha mindenki ugyanezt a mérési módszert alkalmazza és ezáltal összehasonlíthatók egymással a rollerek.
Ízlés szerint meg mindenki olyan mérőszámmal csökkenti ezt az értéket, amennyivel túlsúlyosabb, és amilyen dinamikusan nyomja neki. Plusz a terepviszonyokból amit még elvisznek.Elvileg a puszta műszaki adatok megadása után is kiszámolhatná mindenki magának, alatta mennyit fog menni egy töltéssel a roller. Ha megvan az akku kapacitása, akkor a hatótáv már nagyjából belőhető az adott testtömeghez és vezetési stílushoz. A többi paraméter, pl. motor teljesítmény, feszültség, abroncs jellege már csak finomít az értéken.
Amúgy meg el kell olvasni az apró betűs részt is, mert csak úgy van értelme a megadott hatótáv adatnak. És eddig minden normális gyártó megjelölte milyen mérési módszer alatt hozták össze a hatótávot. Ebben nincs hiba.
Én a legfeljebb 40 km hatótávból* bőven 30-at ki tudok hozni. 32-35 km körül lehet, de nem szoktam teljesen lemeríteni. Múlt héten gurultam egyet, amikor a Garmin GPS végig velem volt és úgy lett 27 km-t, hogy 25%-on volt az akku amikor feltettem töltőre (az még kb. +6 km).
* Typical Range[1] Approx. 40 km, magyarul úgy fogalmaztak: "akár 40 km".
[1] Typical Range: tested while riding under full power, 75 kg (165 lbs) load, 25°C (77°F), 60% of max. speed on average on pavement.
75 kg alatt vagyok, 25 km/h 60%-a 15 km/h, én pedig 20 km/h sebességgel szoktam haladni és hosszú szakaszokon használom. -
PociAti
őstag
válasz
bandigyerek #26111 üzenetére
"gyári hatótávot hozza."
Ez azt jelenti, hogy most is akkora a hatótávja, mint új állapotban. Tehát hozza a gyári hatótávot.
Így szokás jelölni a hibátlan akkumulátor állapotot. -
elmunkas
csendes tag
válasz
bandigyerek #26111 üzenetére
Nálam nagyjából 35-40 km-t tud a Ninebot MAX G2. 72 kg vagyok + ruha,+táska szóval reálisan 75-76 kg-ot cipel a roller és 183 cm magas vagyok (a légellenállás is sokat számít).
Csak Sport módban használom "Global" firmware van rajta így 100-60% töltöttség között 35 km/h-val megy utána csak 32 km/h. Elég dombos környéken lakom. -
A 48V-os hajtás mindenképpen előnyösebb nagyobb súlynál.
Emelkedőkön is fogod használni?
Lesz még pár új Xiaomi roller.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Vikthor #26109 üzenetére
Oda lehet van. Városi közlekedőnek magasság miatt már elgondolkodnék melyik kéne (szar sokszor magasra fellépni). Amúgy ha magassága és a plusz súlya sem gond akkor gtr azért sok mindenben ügyesebb.
Amúgy én wolf warrior x el voltam "terepezni" (szántóföld és tavak) melletti utakon. 30 nál gyorsabban nem tudtam mennikő kemény az a gép is, de amúgy mocskosul rajta volt az úton.
Ha nem kell végtelen hatótáv lehet egy warrior is elég lehet. Sokszor sokkal kényelmesebb hogy 36 kiló a gép és nem 52 (vagy 62 vagy mennyi a gtr) -
bandigyerek
senior tag
válasz
PociAti #26110 üzenetére
"gyári hatótávot hozza."
Hát még miben füllentett?
Kizárt az a út/idő/súly/sebesség amiből ezt ki merném jelenteni.
Max G2-m van. 5 kilóval vagyok a "gyári" felett (khm), de ez még 60-at sem fog elmenni, nem 70km-t! Hátszélben, zsírozott lejtőn. Úgy igen! Úgy százat is.
Normál használat mellett, amit a gyártó nem közöl, mert nem méri, Max 50-re tippelnék. 55km. De az ECO (15km/h) mód és sírva szállsz le a rollerről, mert a kocsifelhajtón sem megy fel, nem egy enyhe lankán, és Annus néni az ezerötszáz éves Campingjével, amin lóg a lánc és szalajt, 100 méteren 150-et ver rád. (ne má', hol a férf(h)iúi büszkeség?!) A többi melóba járó biciklis meg annyival áll, amennyivel az ECO megy!
De a rugói isteniek! HA tényleg jó, megéri. -
PociAti
őstag
Pont ilyen áron, 225-ért van egy használt Segway Ninebot Max G2, ami még garanciális, doboza is megvan. Pesten megtekinthető. Ha már ilyenekben gondolkozol én vetnék erre is egy pillantást.
https://hardverapro.hu/apro/segway_ninebot_max_g2/hsz_1-50.html
És van egy szinte új 220k-ért, Budapest - Székesfehérvár helyszínnel, szintén dobozával együtt:
https://hardverapro.hu/apro/elado_ninebot_g2_max_global_verzio/hsz_1-50.html -
Wolf King GTR-ről mi a véleményetek, van értelme inkább ezt választani mint a sima GT-t terepre, erdei utakra stb?
-
KáZéé
tag
Két elektromos roller között vacilálok.
1. XIAOMI Electric Scooter 4 Pro Gen2 EU
2. SEGWAY-NINEBOT KickScooter F2 Pro elektromos roller (AA.05.12.03.0001)Összehasonlítva kb. semmilyen különbséget nem találtam köztük, áruk is ugyan annyi MM-ben -> 229999 Ft
Melyiket vegyem szerintetek?
Esetleg van ilyen áron jobb alternatíva? Mindenképpen olyat szeretnék melynek teherbírása több mint 100 kg mert 105 kg vagyok.Köszönöm
-
FőDudu
veterán
válasz
FőDudu #26104 üzenetére
Szegeny ember vizzel foz. Csapagy kiszedo DIY.
Hatos alatet pontosan 17,77mm atmeroju, a csapagyhaz furata talan egy tizeddel tobb.
Ezzel ki lehetett utni - nem is kellett nagyot utni, a kezemben fogva kijott. A gyari csapagy C&U 6002RS (egysoros melyhornyu golyoscsapagy)A kiszedett csapagy valoban 'rag' tele van homokkal a feszke is.
A masikat majd holnap, ahhoz szet kell kapnom az akku takarot, kifuzni a motor kabelet, stb.
A visszarakashoz szukseges dologokat meg ki kell talalnom, nincs itthon olyan nagy csavar (15mm a csapagy furata) es alatet ami ezt megoldana. Beugrok Obi-ba (kezemben a kiszedett csapaggyal) es ossze valogatok egy csavar/anya/alatet kombot ami a besajtolast megoldja.
-
FőDudu
veterán
válasz
FőDudu #26103 üzenetére
Szerk:
Ha mar rendeltem sarvedo tartot - most erosebbnek tuno utangyarottat rendeltem - akkor rendeltem 2 csapagyat is elore. Nem SKF, de jo lesz ez is.Igy majd eljatszadozom en is a kiutes/besajtolas temakorevel.
+1 nap, tehat nem holnap, hanem kedden lesz a nagy szerelesi nap... -
FőDudu
veterán
válasz
alphamooncam #26102 üzenetére
Csapagyat utan tudom rendelni, azzal nincs gond. A kicserelestol felek - szerintem a forgo reszbol es a motor takaro fedelbol nem tudnam kiszedni a benne levot.
Ahhoz speci szerszam kellene (szerintem). Nem is a szokasos csapagy lehuzo, hanem csapagy kinyomo. (nem esnek neki kiutni, ezt sejtesem szerint bele sajtoljak gyarilag.)
Itt ugyan agy dugokulcs bittel kiuti - en biztosan megszivnam...
Igy most marad a gumi csere - a motort ugysem kotottem le.Ha ezutan is lesz nyekergo hangja - mert azert kapott egy kis olajozast, foleg, hogy most vizszintesen van es bele is tud rendesen diffundalni - akkor majd rendelem a csapagyat.
-
alphamooncam
őstag
válasz
FőDudu #26100 üzenetére
"A motor oldalan levo fedelben jo a csapagy (porgetheto a motor forgo reszen a fedel), az alloreszben sem erzek semmi gondot kezzel tekergetve. Lehet berakva feszult."
Ha érzel magadban annyit - de csak akkor -, hogy gond nélkül levedd a csapágyat, akkor érdemes lehetne elvinni egy csapácsboltba, megmutatni, hogy ilyet kérek, ott biztosan tudnának nála jobb minőségűt adni, mint ami benne van.Hosszú távon lehet megérné, hogy nem kell mondjuk 2 hónap múlva újra szétszedni a csapágyak miatt...
-
Doky1988
senior tag
válasz
Thunderzolee #26099 üzenetére
Velem beszéltél facen szerintem
Orosz Zs.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI AVATA 2 Fly More Combo drón - 3 akku, garancia, FPV RC 3, ND szűrők
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI NEO Fly More Combo (FMC) drón szett - garancia 2026.11.17-ig
- DJI AVATA Explorer Combo drón - 3 akku, Goggles Integra szemüveg, hátizsák
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo RC Pro - drón szett újszerű állapotban, garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Logitech G923 kormány + Driving Force Shifter garanciával hibátlan működéssel
- Dell P2419H P2419Hc Full HD LED IPS 24" + P2719H 27" LCD monitor (vékony keretes)
- Csere-Beszámítás! RTX Gamer Számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- HP Probook 650 G4 15,6 i5-8350u 8. gen. GYÁRI MAGYAR VILÁGÍTÓ BILL!!!
- BESZÁMÍTÁS! ASRock FORMULA OC RX 6900XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest