Hirdetés
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Bluetooth hangszórók
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
aujjobba
addikt
válasz
Peaceliker #26798 üzenetére
Ezek ninebot (segway?) cuccok ugye?
Az F2-t “plus” utotaggal talalom.Van egyeb ajanlott roller is 200k korul?
Decathlon oxelo 200k jo lehet?
Van deka a kozelben, alkatresz es szerviz biztositott.A max. sulyhatar mennyire kobe vesett dolog?
Pl. a dekasra 100kg terhelhetoseg van irva. Ha en viszem vele a gyereket (80+30kg) az mar problemas? -
aujjobba
addikt
válasz
PociAti #26790 üzenetére
Nem akarja ram sozni senki, ismerosnek van ezt hasznalja, en is kiprobaltam, mukodik.
Ezek szerint lutri, okes akkor nem veszek ilyet.
Tobbszazezret viszont nem akarok rollerre kolteni, ha a 200k alatti kategoria garantaltan fos, akkor inkabb elengedem a roller temat.
Van ket labbal hajtos dechatlon rolonk, akkor hajtjuk azokat tovabb. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26792 üzenetére
De ennek a példánynak legalább volt ideje összekoszolódni, az acél csavaroknak elrozsdásodni.
Banggoodon beleolvasgatva ezekbe a 100k környékén árult tömörgumis klónok értékelésébe találtam még pár említésre méltó (jellemző) véleményt.
[1] "Nem vagyok elégedett, hirdetés szerint a megengedett terhelhetőség 120kg,
viszont a gyártó által megengedett legnagyobb terhelhetőség csak 100kg. Mivel én magam 115 kg vagyok, ..."
Azért az elég durva, hogy az eladás érdekében jobb paramétereket adnak meg, mint a gyártó.[2] "Jó eszköz, de vigyázz a hatótávolságra. A súlyom 100 kg... sportmode-ban az akkumulátor meghal 10 km után"
10,4 Ah akku, ígért hatótáv 28-39 km. Ekkora akkunak azért 18-20 km-t sport módban is tudnia kellene.[3] "Küldtek nekem egy csere motort, de sérülten érkezett (lásd fotók), és a csatlakozója is törött. 19€-t fizettem a csere alkatrészekért. Mi ilyenkor a teendő?"
Nem csak az eredeti termék volt rossz, hanem a csere alkatrész is.[4] "F@sza. Csomagbontás után 3 perccel már mentem. A lámpát még nem sikerült bekapcsolni."
Egy elégedettnek tűnő magyar vásárló, aki szintén 5 csillagos értékelést adott, mint a többi majom. 3 hónappal később úgy tűnik a BT és az első lámpa továbbra sem működik, csak a hátsó. -
-
ez nem jó, mert mind 2 nyereg egyforma (baloldalon jön ki az olaj cső)
itt a jó verzió kell egy H800(előre) és egy H880(hátra) szett, ez is ~20.ból jön ki!
Tárcsa jó a gyári, ha nem nagyon görbe!(én cseréltem azt is, mert annyira el deformálódott hogy nem bírtam már tökéletesen egyenesre centírozni!) én ilyet vettem (AVID G3 klón)
~1400.ft és elég jó minőség!
-
PociAti
őstag
válasz
aujjobba #26781 üzenetére
Facebookon, vagy hol a fenében akarták rád sózni azt a szart? Ezt az Avopro-t?
Állítólag ott divat ezeket a noname szarokat rádumálni a tájékozatlan felhasználókra. Vannak tisztességtelen kereskedők, akik ezeket a javíthatatlan, rossz minőségű balesetveszélyes rollereket behozzák. Szervizháttér és alkatrész nélkül sem lenne szabad forgalmazni őket, de nagyobb gond az, hogy balesetveszélyesek.Itt írtam már róla:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_26254-26254.html
Szervizes szerint csomó nyűgjük van, és gazdasági totálkár őket javítani.Meg ha visszakeresel az Aovopro kifejezésre, vagy a noname rollerekre akkor találsz pár kritikát. Ez eladást érdekében ígéretekben messze felülmúlják az eredeti Xiamomi rollereket, főleg hatótávban, terhelhetőségben, hegymenetben, csak éppen nem teljesítik. Nehéz számon kérni rajtuk. Ha túl sok panasz lesz rájuk, akkor jövőre más néven árulják ugyanezt a szemetet.
Itt van mondjuk egy banggood-ról származó magyar reklamáció:
https://www.banggood.com/mypage-index-E56M4CuI5cRbqiE1jqlz8g.html
Alig egy hónapja történt: "Hibás váz, reklamációra nem reagálnak!!!"Legyen az a legkisebb probléma, hogy bukod a roller árát. Ha ez fogsor cserével is jár, az sokkal kellemetlenebb!
Inkább vegyél használtan egy normális márkát, mint újan valami balesetveszélyes, gyenge, tömör gumis rollert.
-
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #26788 üzenetére
Köszi, majd jobban belemélyedek ha lesz egy szabadnapom végre
Am ilyeneket dobál fel alin [link] nemtudom féktárcsát van-e értelme cserélni, vagy a gyári okés? -
-
d@vee
őstag
válasz
Peaceliker #26782 üzenetére
Áhh, meggyőztetek
láttam alin hozzá komplett hidraulikus rendszert 25-ért, amit csak rá kell csavarni és kész. Lehet be is dobom a kosárba.
-
pescara
aktív tag
-
válasz
DigitXT #26779 üzenetére
Ez csak demonstráció volt, hogy tud ilyet is a NUTT Y5, a gyári bowdenest hiába téptem 4.ujjal, akkor is csak surlódott és még homokos talajon se tudtam vele csíkot húzni a hátsó kerékkel, az Y5.el szintén 1.ujjal az aszfalton is simán, az a gyári fék élet veszélyes, még akkor is ha csak 20.al megy vele az ember!
Nekem a bringán is 4dugattyús fékek vannak 200.as tárcsákkal kerámia betétekkel, ahoz vagyok szokva szóval az után nekem ez a bowdenes gagyi életveszélyesnek tűnt.
Amúgy meg lehet finoman adagolni, nem kell azt annyira satura húzni, meg ugye nem is első keréken fékezünk ha gyorsan meg kell állni valamiért, bringán is fejre állsz ha jó féked van, és húzol neki az első keréken egy satu féket!
és igen, abban igazad van hogy a C futómű be tud bicskázni ha nagy sebességnél berántod az első féket, és a G2MAX-nál is hasonlóan van megoldva mint a G4 nél az első felfüggesztés ott is előrébb esik mint a kormányoszlop középvonala, bár nem annyira durván mint a G4 nél!
-
aujjobba
addikt
Hol erdemes rollert venni, ha szeretnek alkatresz es szerviz ellatottsagot is?
Ajanlottak nekem egy aevopro nevu cuccot amit probaltam is, tenyleg jo, de csak webshopban latom szlovak, roman meg hasonlo cegeknel, hazai telephely nelkul.Kicsit fazok ettol, mi van ha szervizelni kell, vagy alkatresz szukseges, ilyesmi.
-
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #26777 üzenetére
Beállítottam dobozból kivéve, pár pillanat volt.
Meglátjuk, ha tényleg homároskodni fog akkor cserélem rajta.
De miért vegyek erősebbet? Gond nélkül besatuztam vele, most az hogy egy ujjal vagy 4 ujjal satuztatom, nekem mindegy -
DigitXT
félisten
válasz
DroiDMester #26777 üzenetére
ezzel 1ujjal olyat tudsz fékezni hogy emelkedik a hátulja a 100kilóm alatt.
Ez egyébként egyáltalán nem biztos hogy előny. Lásd, ha nagy tempónál kezd
az ember erőset fékezni, akkor a C futó hajlamos táncba indulni, az meg gáz... -
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0 #26774 üzenetére
Lehet használni, csak mint kiderült a pálcika roller alatt valaki a Xiaomi M365 és hozzá hasonló kis gépeket érti, van akinél 1000 W-ig szinte minden belefér.
Ebből a hozzászólásból nem derült ki te mit értesz alatta, ezáltal eléggé félreérthető, vagyis különböző módon értelmezik az emberek.
-
Féket MINDENKÉPP ÉRDEMES CSERÉLNI!
a gyári 500.ft-os egy rossz vicc kategória! Ha sikerül is jól beállítani 1-2.nap alatt újra lehet kezdeni előről, mivel használat közben szépen el görbíti a tárcsát, egy idő után úgyis az idegedre fog menni hogy állandóan surlódni fog!
Egy jóféle 2.dugattyús hidraulikus kb 20.ból kijön cakk pakk, már az is 100x jobb lessz attól a gyári kacattól. Én 4.dugattyús NUTT Y5.re cseréltem, ezzel 1ujjal olyat tudsz fékezni hogy emelkedik a hátulja a 100kilóm alatt.
-
h1mpi
félisten
válasz
enginev3.0 #26774 üzenetére
Én M365-ról váltottam G4-re, és főleg pont a stabilítása fogott meg. Nekem nem szitál és úgy megy át mindenen, mint egy kis robogó. Valószínűleg én kevésbé vagyok műszaki szempontból kukacos, arra adok, amit érzek.
-
d@vee
őstag
válasz
enginev3.0 #26774 üzenetére
Bazárit én sem használnám rá. De persze mindenkinek más az ízlése, nem tetszhet mindenkinek minden.
-
h1mpi
félisten
válasz
enginev3.0 #26772 üzenetére
Nem tudom a bazári jelző honnan jön, inkább a brutális jelzőt használnám. Egyszer nézd meg élőben és hidd el neked is ez lesz a véleményed
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #26769 üzenetére
köszi
-
d@vee
őstag
Na megjött tegnap a G2 Max, munkahelyre kértem. Összepattintani pár perc volt kicsomagolással együtt, haza és ma malóba vissza is ezzel mentem.
Nagyon jó gép, egy áldás az eslő-hátsó teleszkópok megléte.
Van itt nálunk (motorkereskedés) pár másféle elektromos roller, de azok vagy pálcikák, vagy ami teleszkópos abban sokkal keményebb a teleszkóp.
1-es fokozat meglepően visszafogott, de pár kacskaringós-zebrákkal tarkított szűk helyen finomabban lehet manőverezni ezen a fokozaton a gyengébb gázreakciónak hála.
2-es fokozat ugyanaz mint a hármas dinamikailag, csak nem engedi 35-től tovább gyorsulni. Ami amúgy nem is baj, érzésre elég a 35, egyszer mentem vele 45-öt, amikor kimentem utcára és nem volt egy autó sem. De bőven elég számomra a 35, bringa úton amúgy 25-el toltam kb. mindenhol.
Az indexek jók lennének, ha tudna nagyobb fényerőt, így napsütésben kb. Semmit se ér, inkább kézzel jeleztem utcára leérve. Féket sikerült letesztelni, 25-30 ahonnan még viszonylag hamar meg tudok vele állni, felette nem éreztem biztonságosnak. De ez lehet az én hülyeségem, még nem megyek vele olyan bátran.
Markolatot cserélni fogom minél hamarabb, valami csuklótámaszos nagyobb darabra, valamit kelleni fog valami lakat/zár is. Udvaron belül lesz tárolva, de azért nem szeretném ha valaki csak úgy elkezdené tologatni, hiába nem lesz benne a kulcs.
Összességében tetszik a gép, majd az idő eldönti mennyire fog bejönni ez a rollerezés. -
alphamooncam
őstag
válasz
Tangerine #26768 üzenetére
"Azokat a tükröket hol vetted? Ér is valamit ha állsz a rolleren? Vagy csak ülve jó?"
A két Keeway tükröt magát nem egész 10k -ért vettem február végén. Most hogy rákérdeztél ránéztem és felment az ára, darabja 14k.
[link]
Ez pedig a konvex tükör. [link] Homasitában vettem 1500 pénzért.
A holttér tükröt a bal oldalira visszapillantóra ragasztottam, mert az ugyan magában dizájnos, de kb. hasznavehetetlen.
A holttér tükörrel legalább már látok is valamit hátra.
Állva szerintem egyetlen tükör sem használható arra amire való, nem csak az enyém nem,de javítsatok ki ha tévednék.
Szinte soha nem állok a rolleren, és csak akkor emelem fel a seggem, ha nagy bukkanó jön, és csak addig amíg át nem megyek rajta, különben végig ülök.
Ha fel is állok, akkor is csak az utólag felszerelt lábtartóra/ pegre, mert a trepnit általában elfoglalja egy klasszikus sporttáska, az úszócuccommal.
(A sporttáskát meg a csomagleszorító háló tartja a trepnin.*)
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #26766 üzenetére
Azokat a tükröket hol vetted? Ér is valamit ha állsz a rolleren? Vagy csak ülve jó?
-
alphamooncam
őstag
Már régen tettem fel fotót a "rolleremről"..., most éppen töltőn lóg.
Ami új:
-Telefontartó
-Csomagrögzítő háló
-Lámpa
-Konvex visszapillantó tükör
-Kormányszár gyakorlatilag eltűnt, és így végre nem kell lecsukni, hogy hátsó kerékre állítva beférjen a liftbe.
-μBTR Bluetooth Receiver ( telefonáláshoz, navigációhoz stb. bukóban ) [link]
Patkány is szerepelni akart, de nem része az utazásoknak.
-
PociAti
őstag
válasz
fradi81 #26764 üzenetére
A videó elején egyértelműen beazonosítható a hang:
Turdus merula, azaz fekete rigó.A menetszéltől és a gördülési zajtól a többi nehéz megállapítani.
Ha nem a sárvédő, letámasztó vagy valami más zörög, akkor talán a kikopott csapágy ami leginkább zörgésre hajlamos és amúgy is gyakori hibaforrás.
A Youtube-on (e-roller csapágy zaj) electric scooter bearings noise videók hangját hasonlítsd össze azzal, amit hallasz. Ha a WD-40 átmenetileg csillapítja a zajt, akkor a kenéssel még egy kis időt nyertél magadnak a csapágycserét illetően. Viszont valószínűleg nem éri meg addig várni vele, amíg nagyobb kárt nem okoz. -
fradi81
veterán
Hali, hátsó kerék menet közben kerreg, nem egyfolytában de hallatszik a videóban, ha csak kézzel megforgatom akkor nincs hangja. Mi lehet a hiba?
-
DigitXT
félisten
válasz
DroiDMester #26758 üzenetére
Ha szoftveres a korlát, akkor mindegy. A beállított végsebességen megáll.
Lejtőn is. Ha a 45 kilós lányka alatt 30+, akkor az nem 25-re van tervezve.
Az nem érv, hogy jól megpakolva nem tudja kifutni a végsebességét.Ui: amúgy való igaz, hogy a jármű saját sebességmérője nem hitelesített
mérőműszer, úgyhogy nagyjából mindegy is, mit jelez ki, bár kevesebbet
nem mutathat, ezért szoktak felfelé csalni. A büntetés sosem az alapján
érkezik, hogy valaki látta a műszerfaladat. Be kell mérniük, hitelesítetten.
(Erre amúgy van opció, mobil görgős pad, ráállnak, máris hiteles az adat:
sógoréknál előszeretettel alkalmazzák, nálunk nem hiszem, hogy lesz...
Jut eszembe, ott konkrétan csúcsteljesítményt mérnek vele, az a tuti.)
-
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0 #26757 üzenetére
Az álló helyzetben, levegőben a kerék hajtás sok esetben teljesen használhatatlan mérési módszer.
Eleve honnan tudná milyen mértékegységet mutat? Kilometerben vagy mérföldben mutatja? Mindenféle trükkök léteznek rá, és a Global és Europai verzióknál a legjellemzőbb sebesség feloldási módszernél a roller 33 km/h sebességgel halad, de a kijelző csak 25-öt mutat.Nem véletlenül fogalmazták meg ilyen kacifántosan: "tervezett sebesség". Sokkal egyszerűbb lett volna a végsebesség kifejezést használni, de nem ezt tették. Vannak esetek, amikor a jármű eredeti (azaz tervezett) műszaki tartalma a kiindulási alap. Erre jó a termék adattáblája, adatlapja.
Balesetnél meg majd a szakik megállapítják, hogy valójában mennyivel ment, műszakilag rendben volt-e a roller, ittas volt-e a személy, stb. -
enginev3.0
félisten
válasz
DroiDMester #26758 üzenetére
Miért? Ha korlátozva van a sebesség 25re akkor üresen is 25 lesz a vége
-
válasz
enginev3.0 #26757 üzenetére
Az nem minden gépnél opció!
Meg az se mind1 hogy egy 45.kilós lányka áll rajta, vagy egy 110.kilós fickó!
-
enginev3.0
félisten
válasz
Silentfrog #26734 üzenetére
Vagy szimplán megemelteti veled a hajtott kereket és megnézi mennyit ír úgy a gép?!
-
h1mpi
félisten
válasz
DigitXT #26753 üzenetére
Korrekt teszt, mint tulaj annyit hozzá tennék, hogy az érintőkijelzőn lévő gombok manuálisan is kapcsolhatóak (amit hiányol). Jobb oldalon a gázkar mellett van egy "power" gomb annak a nyomásával lehet ki/bekapcsolni a világítást és váltani az üzemmódok között menet közben is. A G4 egy jó alap, ebben a kategóriában olcsó, de minimális ráköltéssel egy jó rollert lehet belőle csinálni. Felesleges összehasonlítani egy 1 milliós rollerrel, mert az persze hogy jobb out of box....
-
DigitXT
félisten
Korrekt KuKirin G4 bemutató, hasznos tanácsokkal.
-
polo493
tag
válasz
Peaceliker #26730 üzenetére
6000km mentem már kukirin-nel semmi baja nem lett nem ázott be
-
DigitXT
félisten
válasz
Vikthor #26748 üzenetére
Nem feltétlenül. Illetve extra kiadásokkal, és szervizigénnyel természetesen igen.
Ha sima mechanikus fék, akkor egyszerűen átakasztod a bowdent, és kész. Ha!
Ha odaér a bowden, mindkét oldalra rendesen. Általában oda szokott. Ha végig a
kormányoszlopban van elvezetve, és fent csak annyi a döntés, hogy jobbra, vagy
balra vezetjük. Ha kormányoszlopon kívül van, akkor már lehet jobban kicentizve,
illetve, ha szélesebb kormányt akarunk, mert veszélyes a túl keskeny, akkor is...És ez csak a bowdenes. Hidraulikusnál a fékcsövet kell átrakni, ami megint csak
nem triviális: lehet, hogy egybe van építve a fékkarral, vagy épp a féknyereggel.
Speciális szerszámok + megfelelő alkatrész nélkül hozzá sem tudsz nyúlni.De amúgy nem érdemes cserélni (úgy általában a féket otthon basztatni), hiszen
minden motoron úgy van, ahogy, és egy (nagy) roller inkább motor, mint kerékpár.Ui: azon gondolkodom, hogy nekem mikor is kellett bowdent cserélni... Amikor a
féknyereg került át jobbról balra, mivel a kormány jobb alsó felén jött ki a bowden,
ahonnan a jobb oldalon lévő hátsó fékhez odaért, ám onnan balra átcincálva nem.
(Meg hát kormányt is szélesítettem. Ahhoz is kellett vagy +8-10 centi ráhagyás.)PociAti: lehet, hogy fordítva van az ok-okozat. Talán azért nyúlt rá a hátsó fékre,
mert észrevette, hogy már elkezdődött a szitálás, és azzal akarta stabilizálni, de
akkor ez már nem segített. Motoros oktató kamionnal magyarázta a dolgot: ha a
kamion eleje kezd el fékezni, akkor a rakomány elkezdi tolni a vontatót, és máris
kész az instabilitás. Ezért a hátulja kezd fékezni, és az stabilizálja a szerelvényt.
Utána jöhet a kombinált fékhatás az első fékkel is, ahogy a Thunder2 manual írja:
ha és amennyiben a videós csóka fordítva csinálta, akkor sajna hibás a dologban.
(Nem tudom, hogy Thunder volt-e, csak hasra kerestem egy erősebb Dualtront...) -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #26745 üzenetére
Csak a roller viselkedéséből.
Jobb oldali fékkart behúzva 103-ról 94-re gond nélkül lelassított a roller, majd amikor a baloldali fékkart behúzta, akkor indult el a lavina. Saját magamból kiindulva elég erősen az él benne, hogy előbb a hátsót kell behúzni, és utána az elsőt.
Viszont ahogy írod és ahogy a kézikönyvben szerepel, elvileg a baloldali a hátsó és jobboldali az első fék ... ha csak nem lett átkötve. Erre kicsi esélyt látok, de a roller viselkedése és a józan ész nekem azt súgta. Megvédeni nem tudnám ezt a feltételezést, lehet csak addigra omlott össze a stabilitás, mire a baloldali fékkarhoz ért. -
válasz
Silentfrog #26734 üzenetére
Itt járnak majd azok jól, akiknek nem global verziós a roller, és csak 25km/h van feltüntetve az adattáblán, de esetleg szoftveres módosítás miatt ~30-al is tudják használni.
A global verziós adatokkal az adattáblán viszont egyértelmű, h 25-nél többel is tud menni.
Bár úgy vagyok ezzel az egésszel, h aki úgy használja a pákcikarollert, h 25-nél többel is tud menni, az ugyan ne akarjon már kiskaput keresve kibújni, igenis vállalja a biztosítási díj megfizetését.
Ha meg rajtakapják, vegyék el tőle a rollert.
Egy pár eset után, ami körbemenne a hírekben, megtanulná mindenki, h ha gyorsabb a rollere 25-nél, nem a tervezési sebességet vesszük alapul (ami adott esetben csak 25km/h), nem játsszuk az értetlent, hanem megkötjük a biztosítást.A kérdés csak az, h azok a rollerek amikre a nagyobb sebesség miatt biztosítást kell kötni, automatikusan magukkal vonzzák majd a többi kismotoros cucc meglétét is? Kell majd hozzá jogsi, sisak, index? Vagy ezek nélkül is lehet rájuk biztosítást kötni? Nem fognak automatikusan segédmotoros kerékpárnak számítani?
-
DigitXT
félisten
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #26737 üzenetére
Újra megnézve a videót szuperlassítottan, nem a motorfék, vagy menetszél lassította le 110-ről 94 km/h környékére, hanem a hátsó fék. Ujja a gázkaron maradt. Csak ennél a tempónál nyúlt az első fékhez is, ami a végső problémát okozta.
Lehet látott valamit az úton, ami a mi szögünkből nem látható, és amiatt kellett gyorsabban megállni.Amint említed, az ujja mintha végig a gázkaron lenne, de miután elkezdi a kezéből kirántani a kormányt, olyankor már elég nehéz a gázt megfelelően adagolni.
És még az is lehet, hogy meghúzta a gázkart. A hátsó motor nyomta előre a rollert, csak az első kerék már teljesen más irányba nézett. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #26738 üzenetére
nem egy amatőr az illető
Igen, és csak tesztelni akarta, hogy mekkorát véd a bőrruhája, nem?
Igazán rendes tőle, hogy a tudományért megtesz mindent, kísérletezik.ti jobban csináltátok volna
Az, hogy felismerjük az elkövetett hibát, csak az első lépés, hogy jobban
csinálhassuk. (Ha viszont elkezdjük mentegetni, hogy mindent jól csinált,
soha nem fogja jobban csinálni. Egyáltalán: örüljön, hogy túlélte. Azért az
is egy élmény lehetett, amikor utolérte a saját rollere csúszás közben.)
Szerk: egyetértek Peacelikerrel. A ruha, a roller
, a kamera, mind bizonyít
valamit, csak éppen nem azt, hogy pro, hanem azt, hogy van pénz lóvéra.
(Az, hogy valaki tele van és "bevásárol", nem jelenti automatikusan, hogy
tudást is vett hozzá: a rutin meg az évek nem kaphatók rollerboltban...)
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #26738 üzenetére
Én azt mondom, hogy aki csak megvesz egy nagy vasat és nem néz utána annak ami kéne, az ökör.
Illetve az, hogy beöltözött nem feltétlen jelenti, hogy azért tette mert tudta mire készül, hanem lehet, csak mert menő.
Marha sok arcot látok csoportokban, hogy bringán sem ült még, de pénz van, menő az egész és bemegy boltba, mindenből a legnagyobbat kéri. Aztán nyilván az ilyenre rá lehet melegíteni (ezt legalább helyesen) a védő felszerelést is.És lehet hogy nem így van az egész csak rosszindulatú vagyok? Hogyne lehetne.
És nem vagyok irigy, csak a piac leglegleg (árban) gépével rohangáló arcokra sokszor ráillik a fenti következetésem. -
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #26733 üzenetére
De azért nem is kell őt úgy beállítani, hogy mekkora egy lúzer, azt se tudja mit csinált.
Meg hogy nem azt kellett volna csinálni.
Éppen csak hozzá nem tettétek, hogy ti jobban csináltátok volna.A ruházat, kamera és roller alapján nem egy amatőr az illető. Hacsak nem kölcsönkapta mindezt, akkor biztosan rendelkezik már némi gyakorlattal.
És még egyszer: a fékkarhoz érés és a boruláshoz vezető beszitálás között mégis mennyi idő telt el? Mert a fékkar és a rollerről való lerepülés között volt 1,2 másodperc, de alig pár tizedmásodperc múlva elkezdődött és ugyanilyen rövid időn belül már menthetetlen is volt a helyzet.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #26732 üzenetére
Viszont a gázadás sem az optimális kéztartás
Eleve átnyúlni a fékről arra a francos mutatóujjas gázkarra kész tornamutatvány.
Az is egy nagy marha, aki egy ilyen teljesítményű "rollerre" ilyen gázkart rakott.Nem csak ebben a szituációban szar, hanem simán amikor fékezni kezd, előtte
küzdenie kell a fogásváltással, minden egyes fékezésnél, nem csak itt. Az más
kérdés, hogy miért markol rá úgy a fékre (megijedt?), ill. miért az első fékre?
Motoros alapvetés, hogy a hátsó fékkel stabilizáljuk, utána jöhet az első fék, és
akkor is progresszíven növelve a fékerőt, nem így "belemarkolva", lesz ami lesz!
Azt mondjuk el tudom képzelni, hogy nem rendelkezett motoros ismeretekkel...
(Pedig az ilyen teljesítményű rollerek simán motorkerékpár jogsit igényelnének.)Ui: jobban megnézve nem is veszi le a mutatóujját a gázkarról, szóval húzhatott
volna gázt, ha tudja, hogy az segít (a gyűrűsujjal jól behúzott fékkar problémás).
Ezért pakolnak fel mindenféle sokdugattyús hidraulikus féket, hogy "egy ujjal is"
táncba lehessen vinni a masinát? Lehet, jobban járt volna szar mechanikussal... -
Silentfrog
veterán
válasz
PociAti #26735 üzenetére
Természetesen és se fizetnék szívesen ha nem muszáj , de nem lett volna sokkal egyszerűbb hogy nem variáljanak olyannal amit a rendőr se tud normálisan ellenőrizni, hanem fizessen mindenki egy csekély mondjuk 1000 forintos díjat?
Van rollered egy 1000-1500 ba senki se hal bele, nem kockáztatja hogy megbüntessék.
Most meg lett egy olyan jogszabály ami a rolleresek döntő többségét nem érinti, így tuti sokan lesznek olyanok akik nem fizetnek, mert ki lehet bújni a kötelezettség alól.
Max akkor buknak le ha beleronygyolnak valamibe vagy beméri őket a rendőr 77 -el. -
PociAti
őstag
válasz
Silentfrog #26734 üzenetére
A biztosító társaságok a bankokhoz hasonló nyereségorientált vállalkozások meglehetősen erős lobbi érdekkel. Most is erről szól a történet.
Ez nem azt jelenti, hogy hülyeség lenne biztosítást kötni. De kommunikációjuk kulcseleme a rémisztgetés, hogy filléres rollerrel is lehet milliós kárt okozni, stb, stb. Bárhogy is próbálják ezt becsomagolni, nem a felhasználók érdekeit képviselik, hanem saját nyereségük maximalizálása áll a fókuszban.
Olyan finom részletek, mint amit te is említesz (tervezett sebesség EU vs USA), azzal nem fognak foglalkozni. Majd amikor fizetniük kellene, akkor fognak bekeményíteni és elutasítani, vagy pedig nagyvonalúak lesznek, és megpróbálják aprópénzzel kiszúrni a szemedet.
A semminél ez is jobb, és a sokszor kifizetett kis összeg általában elviselhetőbb, mint az egyszeri nagy kiadás. (Bár a példa nem tökéletes, mert a rollert sem hitelre szoktuk venni, hanem egyben kicsengetjük.) -
Silentfrog
veterán
Olvastátok a rollerekre a biztosítók által szabott díjakat. Most jött ki a pontosítás.
" Július 16-tól az új törvényi szabályozás értelmében pontosították és bővítették a gépjármű fogalmát – emiatt van, hogy kötelező lesz felelősségbiztosítást kötni
a 25 km/h tervezési sebességet meghaladó, vagy
a 25 kg feletti és 14 km/h tervezési sebességet meghaladó gépjárművekre"
A díjak egy évre jellemzően 5–25 ezer forint között vannak.Bár az eddigi ábra nekem nem volt teljesen egyéretelmű , és eddig minden cikk úgy szólt hogy kötelező lesz a rollerekre a biztosítás.
Szerintem 99%- ban nem lesznek kötelesek kötni biztosítást a rolleresek, mert nem lépik túl ezeket a paramétereket.
Ahol én lakom( 40 ezres város) itt egy ilyet látok napi szinten közlekedni amire tuti kellene.Másik kérdés az az ami ugye a tervezett sebességre vonatkozik.
Egy roller global verziójának magasabb a terverzési sebessége mint az euróbába szánt modelleknek.
Majd vitatkozok a rendőrrel hogy ez 25 de szerinte meg 32 km/óra a roller sebessége mert amit előttem megcsípett pont ugyanilyen volt mint az enyém az 32-vel ment? -
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #26732 üzenetére
Érezni amikor kezdi a gép. Lehet akkor még videón sem látszik.
És egyszerűen erre készülni kell, kb amikor elengeded a gázt már fejben ott kell lenned, hogy lehet rá kell húzni majd. Persze értem amit mondasz, de mi (én legalábbis) azt értettem, hogy ilyenre elméletben készülni kell. Nyilván akkor feltalálni a megoldást már nincs időd -
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #26724 üzenetére
"... ha húzott volna egy gázt akkor ..."
Kikockázva a videót, 11 és 12 másodperc határán húzta be a féket (ekkor "már csak" 94 km/h sebességgel haladt).
Ez a fékezés indította el a lavinát, emiatt kezdett veszettül szitálni a roller.
12. és 13. másodperc határán 81 km/h volt a sebessége, tizedmásodpercekkel később már keresztbe is állt a kormány és röpült le róla (76 km/h sebességnél).Kb. 1,2 - 1,3 másodperc telt el aközött, hogy elkezdte visszafékezni a rollert, és hogy keresztbe állt volna a kormány. Ez alatt a pár szempillantás alatt úgy küzdött, mind disznó a jégen. Ennél a 80-as, 90-es tempónál kellett volna izmos gázt adnia, ami egyenesbe húzta volna a rollert.
Lehet utána csinálni, biztos van valaki, aki ilyen pillanatban jobban lereagálná!
Szerintem szinte teljesen menthetetlen volt a helyzet. Hacsak nem készül fel valaki előre a gázadásra. Viszont a gázadás sem az optimális kéztartás. Nehéz kivitelezni. Pár kísérlet után talán jobban beidegződik.
Egyedül a kibukfencezésért jár dicséret, egész jól kivitelezte. -
Tangerine
senior tag
válasz
polo493 #26727 üzenetére
Én nem merem lemosni, max. nedves szivaccsal letörlöm. Próbálom elkerülni az esőt, vagy ha vizes az út. Azért még egy sárvédőgumit rátákoltam, ha netán mégis esőbe kerülök, mert pont az akkura meg a vezetékekhez dobja a vizet az első kerék. Elvileg tömítve vannak a vezetékek, meg valamennyire vízálló, de én nem bízom benne teljesen.
-
polo493
tag
milyen roller?
nekem g2 master van kukirin az bírja rendesen ,már mentem benne párszor semmi nem ázott be ,kábel kivezetéseknél tömítve van ,motor is tömít annyit ,fedélnél sem folyik be,rendesen meg van csinálva a gép,csak locsoló tömlővel mosd amire egy állítható nyomású pisztoly van azzal bőven elég.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #26725 üzenetére
Pénz volt, ész nem
Amúgy vicces hogy egy 2,5-3millás gép nem alkalmas arra amit tud. Úgy tudom gyárilag nem jár hozzá szitálás gátló, erre tettek plusz nem 2ft ért még kettőt és így is lehet ilyen.
Tudom hogy wolf kingnek van pár gyengesége, hülyesége, de ha már tud 100 al menni azt tegye egyenesen. És lehet kemény meg stb de nem öl meg basszus, az nem csinál ilyet.
Volt kormány pozícióm nagyon rossz és akkor picit rá lehetett venni szitálásásra, de akkor sem ilyenre, magától ki is jött belőle. Ha meg normálisan van beállítva atom stabil.
Nem is értem a gyártókat hogy mernek c futóműves tápos gépeket eladni. -
válasz
Peaceliker #26724 üzenetére
Én is ezen csodálkoztam, aki ilyen rollerrel, meg így megy, az nem tudja, h ilyenkor nem fékezni kell, hanem gázt adni?
-
d@vee
őstag
Mennyire bírják ezek a rollerek a vizet? Nem akarom lemosni magasnyomásúval, de pl. Ha elkap az eső?
-
Tangerine
senior tag
110 km/h, aztán el is dobta.
-
drr
őstag
válasz
Sirtaky #26718 üzenetére
ez majdnem 60 km-t tud
- nagyon szerethető ez a tulajdonsága, alattam is megy majdnem ennyit, pedig bőven 100kg felett vagyok.Pedig tök jó hosszú, most hogy lepuhítottam a rugózását jól is rugózik
- én meg a súlyom miatt maxra tekertem, talán hiba volt... sokszor hallok koppanó hangot, ha rosszabb az út, szerintem olyan erővel tolja vissza a villát a rúgó, hogy az koppan. Megpróbálom visszább tekerni... -
Sirtaky
csendes tag
Viszonylag "sokat" megyek 1 kézzel mert folyik a könnyem, orrom, ha hideg van, fúj a szél, végsebesség teszt van meg ilyenek stb.
Bármivel mentem ez nem igazán jelentett problémát.
Na az S1 az más állatfaj. Ilyen idegességet első keréktől, kormánytól még nem tapasztaltam.
Tök jó bicikliúton túrázva - mert ez majdnem 60 km-t tud és mindig koppon használom, 28-30 km/h nem sok. 1 kézzel láthatatlan pici hupli is úgy ki tudja billenteni az elejét hogy konkrétan életveszélyes. Pedig tök jó hosszú, most hogy lepuhítottam a rugózását jól is rugózik.
Talán a Kugoo g2 Pro a régi- amivel most halt meg épp valaki az volt hasonló.
Mantissal, E-Twow GT-el simán megyek 45 felett is 1 kézzel. -
Aaron14
őstag
Ninebot F2 Pro lábtámasza már nem tartja úgy magát, mint ahogy kellene. Mintha kinyúlt volna. Ez orvosolható vagy csak komplett cserével oldható meg?
-
Boci23
csendes tag
Sziasztok!
Lett egy Ninebot F2 pro-m. Elvileg global verzió, tehát tud 30at. Be se kapcsoltam még, teljesen új, mit szabad és mit nem tenni,hogy global is maradjon? A régiót kell átállítani, vagy a szoftvert nem szabad frissíteni? Köszönöm aki segít,mert Én nem vagyok képbe teljesen. ✌️ -
PociAti
őstag
válasz
BitRider #26712 üzenetére
A hasonlat nagyjából jó (sebességhatárok meg erősen típus függőek), de amíg kerékpárnál 30 km/h sebességnél mindkét kezet lazán el lehet engedni, az egy jó rollernél is 15 km/h sebességnek és egy kéznek felel meg. 20 km/h sebességnél a legstabilabb rolleremnél sem merném elengedni.
És a félreértések elkerülése végett nem azt mondom, hogy innentől kezdve mindenki csak az egyik kezével fogja a kormányt. Sőt, részben amiatt is szeretem nagyon a tempomatot, mert onnantól a jobb kéz is stabilabb pózban foghatja a kormányt, de biztonságos körülmények között, rövid szakaszokon nem árt gyakorolni az egy kezes haladást. Jöhet olyan eset, amikor jól jön. Pl. amikor hirtelen valami rovar repül az ember arcába, vagy a pólója alá, meg kell törölni a szemet, tüsszenteni kell, faág csapódna az ember arcába, amit jó lenne inkább kivédeni.
Másodsorban mint már említettem, bizonyos rázkódások a kormány végében összpontosulnak, egy kézzel fogva jobban előjönnek ezek a hibák. Ha idejében észleljük őket, akkor még talán azelőtt javítható a probléma, mielőtt a roller többi része is károsodna. (Pl. aszimmetrikusan felhelyezett abroncs szétveri a csapágyakat.)Felőlem szidhatod ahogy csak tudod a rollerek fékjeit. A fizikával viszont nem árt tisztában lenni. Rollereken nem csak a mechanikus fék dolgozik, hanem az E-ABS is. Valamint a keréktengelyekhez képest rendkívül magasan van a személy tömegközéppontja. Én mondjuk nem érzem problémásnak a roller fékútját. Meg lehetne felezni, de akkor csak a roller állna meg, a rolleres előre bukfencezve leröpülne róla.
Sőt, itt a fórumon már az is többször szóba került, hogy egyesek milyen keveset használják a mechanikus féket. Van aki autóval is a piros lámpa ellenére még rajta áll a gázon, és a lámpa közelébe érve tapos bele a fékbe. Vezetési stílus kérdése. -
BitRider
senior tag
válasz
PociAti #26710 üzenetére
Hiába ragozzuk ezt az egykezezést, a bringámon érdekes módon, ha nem bucka aszfalton járok, akkor 50 km/óra alatt még simán el tudom engedni a kormányt, míg rollernél ez 10-15 fölött eszembe se jutna. Nagyjából valóban ekkora különbséget érzek a két jűrmű között menetbiztonságban, kényelemben stb.
Nem, én ezt konkrétan egy elég komoly szervizes véleménye alapján mondtam, aki közben példákat is mutogatott. Nem tudsz megvenni úgy 3-400-ért rollert, hogy ne az legyen az első, hogy féket cserélsz a legalapabb fos mechanikus fékről, aminél a pár ezer forintos Zoogie (vagy valami hasonló) is jobb, pedig bringás körökben azt is max bottal piszkálnád.
Persze, van kínálat a recsegős, szétesős hulladékok fölött is, de akkor már fél millió fölötti árról van szó, míg bringánál azért nem ilyen rossz a helyzet (nyilván nem elektromosról beszélek, mert annál meg 1 milla az alsó határ).
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #26707 üzenetére
mindenki akinek ez nem megy, béna
Mindenki, aki azt hiszi, hogy neki ez megy, aztán egyszer pofára esik, pláne.
(Felhívnám a figyelmet, hogy a baleseti jegyzőkönyvben külön kérdés, hogy két
kézzel fogta-e a kormányt a vezető a baleset pillanatában? Ha nem, az felveti a
vezető felelőtlen magatartását, amire esetleg a biztosító beinti a lengőkarost.)irányjelzésnél is jó lenne pl kereszteződésbe érve előre jelezni a szembe jövőnek
Erre való az irányjelző. A kézjelzés kerékpáron oké (bár ott is 10-ből ha 2, aki
foglalkozik ilyesmivel, lásd még a jelzőlámpák tilos jelzésének figyelmen kívül
hagyása=nemzeti sport), rolleren meg maga az életveszély, aki elvárja, hülye! -
PociAti
őstag
válasz
BitRider #26703 üzenetére
Bér rollerrel én sem engedném el a kormányt, és a Tier esetében az első felfüggesztés miatt sem tenném ezt meg. Felfüggesztés nélküli merev, jó futású, ideális vázgeometriájú (kormányoszlop dőlésszögű) rollernél viszont számomra nem jelent problémát. Megfelelő sebességhatárok között.
Hozzászólásod második része alapján, hogy kínai hulladékokból építik a rollert, és hogy mind nyekeg legfeljebb azt a szűk kínálatot mutatja be, amivel találkoztál. És közben nem veszed figyelembe a fizika törvényeit.
(#26706) Sirtaky,
Inmotion S1-et nem ismerem, de láttam olyan YouTube videót, amin a fickó hosszasan ment a rollerjével elengedett kézzel. Nem tudom melyik roller volt (valami komolyabb típus), de számomra új volt, hogy akár ez is lehetséges. -
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #26707 üzenetére
Volt nálam sok roller (igaz ebből pálcika kevés volt) és tényleg csak az etwowra merném rámondani ezt. Még wolf al is para 15 el is, hiába mocskos stabil amúgy a gép és 100nál sem hajlamos szitálásra.
Persze aztán lehet csak többet kellett volna (miért is kellett volna valójában) gyakorolnom.
Amúgy szerintem irányjelzésre továbbra is a láblóbálád a legjobb. 10/10 értik. Nem mellesleg a rávezető magatartás. Anélkül is tudnák mit akarok, ha nem lóbalnám semmim -
-
válasz
Peaceliker #26705 üzenetére
"Roller függő."
Meg sebesség, ahogy írta is.Alacsony sebességnél én is tudom egy kézzel vezetni, de nem szoktam "gyakorolgatni", h meddig bírnám elesés nélkül.
Max pl elindulás után eszembe jut, h a sapkát nem igazítottam meg, túl felfelé áll, a menetszél levinné, azt addig még egy kézzel tartom, míg a fejembe nyomom.
De PociAti amennyire a leírásaiból észrevettem, lassan, kényelmesen gurul csak, így neki könnyű. Ettől függetlenül nem írogatnék én se ilyeneket, h "simán lehet egykezezni", meg kanyarodási szándékot kézzel jelezni, mert ebből csaknem az jön le, h mindenki akinek ez nem megy, béna.
Pedig inkább arról van szó, h mások nagyobb sebességgel közlekednek, 25-höz közel inkább, mint 15-höz, akkor meg már inkább nem éri meg kockáztatni egy kézzel, pláne ha az egyébként jó minőségű aszfalt tele van megsüllyedésekkel.
Az utcánkban kifelé a város felé pl folyamatosan a szembe oldalon szoktam menni, mert azon a felén valamivel egyenletesebb az aszfalt. És ez egy pár éve átadott út. :/
Irányjelzésnél is jó lenne pl kereszteződésbe érve előre jelezni a szembe jövőnek, h merre fogok menni, de ahhoz alacsony sebesség kellene, viszont az meg csak közvetlenül a megállás előtt adott. :/ -
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #26702 üzenetére
Roller függő. Ahogy írtad is végülis, futómű kérdése. Csak annyi, hogy nagyon kevés gép amivel ezt meg lehet végtelen para és ráfeszülés nélkül. Egyik ilyen (vagyis amik nálam voltak szinte egyetlen) volt az etwow. Azzal 30 al is stabil volt, már már hihetetlen módon. Jó kis vas amúgy
-
BitRider
senior tag
válasz
PociAti #26702 üzenetére
Hát, én rolleren nem mertem elengedni a kormányt, még a városi TIER-en sem, pedig kb. 20 éve bringázok úgy, hogy montival, fullyval, de még országútival is 1 kézzel tudok egykerekezni akármilyen hosszan lejtőn, kanyarokban és emelkedőn egyaránt... Ennyivel veszélyesebb érzetű a roller.
Valójában egy elbaltázott faszág az egész ha az nézzük, hogy létezik az elektromos kerékpár dolog, ráadásul lényegesen igényesebb alkatrészekből építkezve. Ami a bringákra már kínai környezetben sem fér fel, na azt a hulladékot használják fel a rollerekhez (lásd: az összes igénytelen mechanikus tárcsaféket még az 500 ezres gépeken is, meg a kormányok felépítését, hogy nincs olyan, ami egyben lenne, nyekeg, ropog az összes, mert azt sem tudják, mit csinálnak).
-
PociAti
őstag
válasz
polo493 #26701 üzenetére
Simán lehet menni egy kézzel is, sebesség kérdése, csak stabil futású roller kell hozzá.
Ez is a gyakorláson múlik, mint a kerékpár esetében. Lényegesen nehezebb és veszélyesebb, ezért kell lassú tempó mellett megvalósítani. Kb. 15 km/h sebességre gondolok.
Irányjelzésre is simán lehet használni a karunkat, ha nem kátyús előttünk az út, vagy nincs valami potenciális vészhelyzeti szituáció. És ha már van gyakorlat, akkor ki tudja milyen vészhelyzeti szituációban jön még jól. Illetve egy kézzel fogva sokkal jobban kijönnek a roller bizonyos hibái, mint amilyen a vibráció, csapágy vagy gumi probléma. -
polo493
tag
válasz
DigitXT #26546 üzenetére
ki tudja mi történt ,lehet elengedte a kormány egyik kezével ,mert telefonért nyúlt vagy bogár ment az arcára és le akarta söpörni meg akarta a ruháját igazítani...,rolleren sosem szabad elengedni a kormányt soha semmiért ,meg kell állni,lehet ezért esett vagy más miatt ,szemtanú nem volt?
nálam volt nem egyszer macska futott át előttem hirtelen ,mert bagzanak azt csak rohangálnak utcán utálom őketlassan valami lidart kell szerelni rá mi jön elő hirtelen őz vagy macska
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Tőzsde és gazdaság
- PlayStation 5
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Automata kávégépek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali fotós kérdések órája
- További aktív témák...
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Fekete, 1 Év Garancia
- DJI Mavic Air 2 Fly More Combo drón szett 3 akkuval, megkímélt állapotban
- Radiolink AT10II vezérlő 12 csatornás RC vevő R12DS 2.4GHz DSSS&FHSS
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- Garmin HRM Dual Pulzusmérő Pánt, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia
- Új FULL HD webkamera + Számla
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3018
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!)
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest