- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peaceliker
addikt
válasz
GoodSpeed #27294 üzenetére
Szerintem nincs. Maga az akku mérete és súlya miatt ha nagyobb hatótáv kell akkor nehezebb lesz. G30 max tudja amit szeretnél, de 20 kiló körül van (asszem). Ninebot g2 meg még nehezebb.
Etwow könnyű de teljesítményben nagyobb és gyorsabb, mondjuk hatótáv sem acélos ha téped neki
Szóval szerintem amit keresel az nem kéretik valójában
De hátha tévedek, többiek is súgnak majd miből lehet válogatni -
válasz
Dr. Szilikát #27295 üzenetére
A sisakkal nálam nincs gond.
Viszont ez az SMKP-s szívatás kikészítő. Önmagában, mert
már 3-4 éve kínlódnak vele. De a tervezet be van lengetve, és persze nem értenek szokás szerint hozzá, mert ha lenne némi szakértelem akkor meg lenne határozva, hogy ennyi névleges, ennyi peak érték, illetve ekkora gyári sebesség. Az látszik, hogy a típusszámokkal nem fognak kínlódni. Na és igen, akik szoftveresen kiütik a limitet, azok megússzák vagy sem? -
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #27295 üzenetére
Tervezett vegsebesseg szamit. A tuning az mas, meg ha a gyarto is adja.
-
válasz
Dr. Szilikát #27295 üzenetére
Én is valami hasonlótól tartok. :/
-
Dr. Szilikát
őstag
De vajon mi a helyzet azokkal a 350 W RCB / Evercross rollerekkel, amit 25 km/h alapbeállítással kapunk, de az alkalmazás Speed Limit menüpontjában 30 km/h is beállítható? (Okostelefon nélkül az ON gomb 6x lenyomásával kapcsolható be/ki ez a lehetőség.)
Nem az a gond, hogy megkötöm a kötelező biztosítást, mert úgyis ez a cél. Viszont ezzel kvázi beismerem, hogy a jármű 30-as végsebességű és a végén még SMKP-nak fogják minősíteni (ha elkészülnek a jogszabályok), letiltanak vele a kerékpárútról és kötelező lesz rá a sisak is?
Elképzelhető ilyen forgatókönyv?
-
Ninebot Kickscooter D38E roller bemutató | mStore (youtube.com)
Ez nem lenne rossz, csak sajnos 38 km a hatótávja. Tehát visszalépés lenne a PRO2-höz képest.
Olyan rollerre lenne szükségem, ami tudja a minimum 45 km-t, és maximum 350W-os (a Peak-et nem kell nézni, mert akkor mindegyik kiesne) a motorja.
A Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 4 lenne az ideális, de az alig kapható már.
Az új verziót nyomják, de az meg 400W-os motorral van szerelve, így segédmotornak fog minősülni, és kerékpárúton nem szabad majd használni lakott területen belül.Szabályosan használják a motorosok a kerékpárutat? - Egy félreértett szabály - SportMotor.hu
Tehát ami nekem szükséges lenne:
1. Megbízható márka
2. Max 350W
3. Minimum 45 km hatótáv
4. Bőséges alkatrész utánpótlás különös tekintettel a külső és belső gumikra
5. vízállóság (oké IP5X vagy jobb) Lehessen rá esővédőt tenni!
6. Lehetőleg 14-18 kg alatti önsúly (1. emeleten lakom)
A PRO2 pl nehezebb mint a sima M365-ösöm, de még "belefér" kategória. Ennél azért jó lenne ha nem lenne sokkal nehezebb. Gumikból van egy csomó 8,5"-esem Xiaomihoz. Talán Ninebot 8,5"-ösökhöz is jó?Mit tudnátok ajánlani?
-
PociAti
őstag
válasz
Miikee #27291 üzenetére
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással kapcsolatos előírás az nem közlekedési szabály!
Célját jól visszaadja a jogszabály egyik első sora: "károsultak fokozott védelme, a gépjárművel okozott károk következtében a biztosítottakkal szemben támasztott megalapozott kártérítési igények megfelelő mértékű kielégítése ..."
Ez nincs összefüggésben azzal, hogy kerékpárokra vonatkozó közlekedési szabályok vonatkozzanak rá, ne pedig SMKP-ra vonatkozó szabályok.
A gyári 30 km/h sebességet mondjuk firmware cserével le tudod korlátozni 25 km/h-ra, de az egy házi barkács megoldás lenne, és a biztosítás szövegében amúgy is tervezési sebességet adnak meg. Korlátozás ellenére a jármű tervezési sebessége 30 km/h maradna. (A jármű típusának beazonosítása után ezt az adatot fogják megkapni a rendőrök. Ez szerepel az adattábláján is. Ezt a vizsgálatot lehet gyorsan elvégezni. Bemérés komplikáltabb művelet.) Rollerre nem léteznek hivatalos átminősítő műszaki vizsgaállomások, pedig az jelenthetné a megoldást.
A rollereket és tucatnyi más járműveket tartalmazó új KRESZ és azokkal összefüggésben a bírságokat, azok mértékét megszabó egyéb törvények majd csak jövőre fognak életbe lépni. 2025. márciusáig kell meghozni ezeket a javaslatokat, melyből összegyúrják majd a törvényeket.
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_27011-27011.htmlEsetedben nincs igazán jó megoldás, mert a rollered a 350W-os motorjával pont az alsó kategóriába tartozik. Teljesítménye alapján várhatóan kerékpárokra is vonatkozó szabályoknak vonatkoznának rá. (Meg még azt se tudjuk pontosan mi szerepel benne, csak a kiszivárgások eléggé összecsengnek.) Viszont a 25 km/h-t meghaladó sebesség miatt már átcsúszhat a nagyok közé. Ami vélhetően elég nagy szívás lesz.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Miikee #27291 üzenetére
"Aki hasonló cipőben jár, annak mi a terve?"
Nem a sebességtúllépés a buktató, hanem egy baleset.
Olyankor az adatlap ellenében Neked kellene bizonyítanod, hogy nem SMKP,- ugye nincs a rollernak hatósági vizsgája/műszaki vizsgája - ami utólag vagy lehetetlen, mert a balesetben megsemmisült a roller, vagy költséges/időigényes/műszakilag-gazdaságilag kb kivihetetlen.
A legolcsóbban úgy jössz ki, ha biztosítást kötsz, kivéve ha garantálni tudod, hogy nem fogsz balesetezni közúton/nem mész vele forgalomba.
Tegyük fel, hogy nem kötsz biztosítást, de a hatóság megállapítja, hogy Te vagy a felelős legalább részben annak bekövetkezéésért, ugyanakkor Te meg valahogy mégis bizonyítod, hogy jogszerűen nem kötöttél rá biztosítást.
Eredmény akkor is az lesz, hogy anyagi felelősséggel tartozol a bekövetkezett kárért/nem vagyoni kárért és ugyanúgy perelhető leszel egyszeri összegre/járadékra, csak nincs mögötted "védőháló",
Bringára tudtommal nem lehet KGFB-t kötni, de amit fent leírtam az rá is vonatkozik, tehát, ha bringával okozol balesetet a gatyádat is leperelhetik rólad.
Szerintem.
-
Miikee
csendes tag
Sziasztok!
Van egy ninebot g30p globál verziós rollerem aminek 30 km/h a végsebessége és amire az új szabályozás szerint júli 16 tól kgfb kellene kötni. Ezt én szeretném elkerülni. És nem azért, mert nem akarok rá biztosítást kötni, (sima hello-s felelősség biztosításom most is van), hanem azért mert én továbbra is "kerékpárként" szeretném használni. Viszont ezzel gyakorlatilag elismerném, hogy ez egy smkp.
Ezért leginkább átállítanám EU-ra, max 25 km/h-ra, de az adatlapon az oldalán 30 km/h szerepel, és a szabályban valami tervezési sebességre hivatkoznak, amit talán innen olvasnának le.
Aki hasonló cipőben jár, annak mi a terve? -
h1mpi
félisten
válasz
PociAti #27288 üzenetére
A szánalmas Te vagy, hogy ítélkezel látatlanban. Igen a mai kor egyik legnagyobb baja, hogy a gyerekeket beszippantotta a gépezés. Én örülök, hogy ezzel ki tudom szedni arra a pár órára, tanulja a kreszt és fejlődik.
Gondolom, azért kaptad fek a vizet, mert Te is a székeddel élsz közös életet, hát ez van, nem vagyunk egyformák. -
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #27288 üzenetére
Két különböző téma köré épül a két hsz.
Utóbbihoz hozzátenném, hogy van ahol már nem fejleszthető érdemben az úthálózat, mert elérte a kritikus tömeget a hagyományos járműpark.
Értsd városban annyi a kocsi, hogy egymástól nem haladnak.
Személyi járműre mindíg is volt, és lesz is igény.
E-bringa, e-roller e kicsi-akármi jármű lehet megoldás a gyors, olcsóbb helyváltoztatási módnak, korosztálytól függetlenül.
Ez racionális döntés lehet.
Én nem féltem a drágább, bonyolultabb e-technológiás járművek keresletének visszaesésétől, amíg lesz rá igény, lesz kínálat is.
Ez meg lehet érzelmi döntés.
Korcsoport szerinti megoszláshoz.
Gyerekek, fiatal felnőttek életkori sajátossága az, hogy kevesebb anyagi lehetőségük van ( vagy ennyit szánnak/szánhatnak rá a szüleik ) személyi jármű eléréséhez.
Életkor előre haladtával persze egyre drágább dolgok lesznek elérhetőek.
Arányaiban így érthető, hogy nagyobb szelet az e-csoportban a részvételük.
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #27283 üzenetére
Mintha ez a hozzászólás üdvözendő lenne:
"Nem minden gyerek a gép mögött kockul, van, aki szereti az adrenalint."Gratulálok az ilyen hozzáálláshoz, és adni a gyerek alá a lovat, legyen még inkább adrenalin függő és a legbalesetveszélyesebb járművön éljen ennek a beteges szenvedélyének. Számítógép előtt ülni pedig szánalmas hozzá képest szánalmas elfoglaltság, sugallva ezt egy alapvetően számítástechnikai oldalon.
Legutóbb éppen melyik roller lett megemlítve és azt ki fogja használni engem hidegen hagy. Több roller is meg lett említve, az 6-800 W fölöttiek gépek neve nekem semmit nem mond, nem érdekelnek. Maga a jármű jelenség is tök nonszensz, leginkább csak baleset elszenvedésére alkalmasak. Meg lehet nézni az itteni fórumon lévő fullface sisakosok közül hánynak lett már jobbulás kívánva. (Szerencsések abból a szempontból, hogy nekik lett kívánva valami, nem a családtagjuknak.)
Szeretném ha az elektromos rollerek minél jobban elterjednének, mert az magával hozná a szükséges infrastruktúrát is. Viszont - ahogy nyugati példák is mutatják - tömeges elterjedés csak a relatív olcsó, egyszerűen karbantartható gépekkel valósítható meg.
A nagy teljesítményű gépek nem csak hogy nem sokat adnak a közönséghez, hanem inkább rontanak a helyzeten, mert sokan egy kalap alá veszik őket, és nem ok nélkül rossz a megítélésük. És részben az ő rossz példáikat elővéve szándékoznak olyan korlátozásokat bevezetni, amik a tömegek számára előnytelenek. Pl. milyen súlyos baleseteket lehet szenvedni vele, legyen kötelező a jogsi, a sisak, a gerincvédő, a rendszámtábla, stb. Aztán ott vagyunk, hogy a felhasználók 70%-ának már nem éri meg rollerra szállni, mert pár buszmegállónyi sétát, a boltba leugrást, az iskolába járást szerette volna így megoldani, de akkor inkább megoldja máshogy, aminek következtében soha nem fogja a létszám elérni azt a kritikus tömeget, amire megéri fejleszteni az úthálózatot. -
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker #27286 üzenetére
Ezután én is csak szemlélődök! Sok a féltékeny ember…
-
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker #27283 üzenetére
Köszönöm szépen ezeket a szavakat, én is így látom, hol örüljek neki, ha nem itt???!!!
Peace legyen mindenkivel!
-
h1mpi
félisten
válasz
DroiDMester #27281 üzenetére
Szerintem is zárjuk ezt a jellegű témát! Mindenki olyat vesz, amit szeretne és tud, ami megfelel neki.
zoltanz:
Nem én kezdem el a dolgot, Ő állt belém, hogy ilyen olyan kamus vagyok. Mert akinek nincs 2 millás gépe annak nem is lehet 1.5 milliós rollere!! LOL!!!! Soha egy szóval se mondtam azt, hogy a 100.000 Ft-os roller rossz. Fél éve 2 db Xiaomi M365-t hajtottunk, onnan lett a G4 és az iScooter iX3, most meg tovább léptünk. Igen szerencsére jó állásom van és meg tudom venni ezeket, aki szociális munkát végez, azt tisztelem és becsülöm! -
Peaceliker
addikt
Úristen de gáz, hogy meg vagytok menve azon, hogy valaki vett egy namit. Előtte volt neki egy g4, szerette, beszéltünk róla, hogy miben más ami drágább. Vett, kipróbálta, örül neki, leírta (hisz ez egy retkes rolleres forum végülis vagy mi a baj szar), hogy meglepte mennyivel más... Erre itt vergődik x ember, amiből egyértelműen kihallarszik az irigység, semmi más. Nyilván akinek nem inge...
Egy olyan megnyilvánulása sem volt h1mpi nek, amiben verné magát erre vagy arcozna vele.
De olvassatok már akkor vissza (már ha az egot félre tudjátok tenni), hogy miről és hogy volt szó eddig.
Bazira nem értem ezt most ami megy itt akörül a nami körül.... -
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #27280 üzenetére
Igazad van, és én sem pontosítani szerettelek volna, csak rávilágítani hogy itt a fórumon gyakran keverik az emberek a szakkifejezéseket, és például a közlekedési szabályokat a nem közlekedési szabályokkal (mint amilyen a biztosítás is).
-
bolti új árakat nézz, a G4 330.e, a NAMI pedig 1,5.milla szóval közel 5X annyiba kerül!
Használt árakat nem érdemes össze vetni, mivel G4.et nemigen találsz még olyat ami ~1.évet volt nyüstölve mint a nami amit vettél, de ha kalkulálsz akkor hamar kijön hogy a G4.is 200.at fog érni ~1.év múlva, tehát ugyan úgy ott van az 5X szorzó!Tehát továbbra sem REÁLIS így hasonlítani, mert az van amit te is írtál
Opel Astrából átülsz egy sportautóba.
De én zárom is a témát,
mert kár ezen rugózni ha nem érted a mondani valómat!
-
válasz
Dr. Szilikát #27266 üzenetére
Gurulni tiszta zöldben sem lehetett volna!
Ugye zebrán csak tolni lehet a roller-t, ahogyan a bicikli-t is csak tolni szabad!
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #27271 üzenetére
E2 Pro esetén pedig csak 25 km/h a maximum. (F2 Pro a 32 km/h.)
-
do3om
addikt
válasz
Thunderzolee #27271 üzenetére
Már szóltam nézze meg a dobozt abba gortam bele minden papírt.
Mert az sem kizárt hogy 35km volt a cetlin!
Szóval a hatotáv. -
válasz
Dr. Szilikát #27266 üzenetére
A KRESZ NEM ismeri az elektromos rollert gyalog meg nem érintettem a zebrát lábbal sem. 😂
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #27260 üzenetére
Mérőpados vizsgálat esetén nekem is egyből a rolleres tömegének szimulálása ugrott be.
Aztán az se mindegy mennyire töltött állapotban van a roller. Tényleg szükséges a 100%-osan feltöltött roller sebességét alapul venni, miközben arra a tempóra csak a hatótáv mondjuk 15%-ában képes? Mérési eljárásoknak szabványa van, ha lenne ilyen erre is gondolom kitértek.
És persze a légellenállás is elég komoly tényező tud lenni egy roller esetén, ami elég messze van az ideális formától.
Adattáblát is emlegetnek is páran. Vannak járművek, ahol ezt komolyan veszik és akár okmányhamisítással felérő bírságnak tekinthető. Roller esetén az egy gyártói matrica (esetleg a trepnin egy kis tábla). A hivatalos dokumentumoknak kötött formai követelményei szoktak lenni, itt meg gyártótól függően elég eltérő információkat lehet megtalálni.
A tervezési sebesség fogalmat is sokan zavarosan használják, és néha felcserélik a roller által valóságban megtehető maximális sebességgel. Az egyiket az KGFB kapcsán emlegetik, a másikat meg mondjuk sebességtúllépés kapcsán hozzák szóba. Miközben hazánkban nincs is elektromos roller nevű járműkategória, így annak nem is tud lenni konkrét büntetési tétele. Ha segédmotoros kerékpárként bírságolják, akkor feltételezhetően az által megengedhető sebességhatárokat kell túllépni. (Vagy azé a szakaszét, amire a sebességkorlátozás vonatkozik.)
-
-
válasz
Peaceliker #27270 üzenetére
+1
-
-
Peaceliker
addikt
Ez a topic kezd ilyen ultimate kötekedős topic lenni
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #27258 üzenetére
"Az F2 Pro global verziója is csak 30at tud."
Rosszul tudod:
A felhasználói kézikönyvben is 32 km/h szerepel és a gyártó honlapján is ez az érték van:
https://support.segway.com/support_product.php?segcatid=83 -
h1mpi
félisten
válasz
DroiDMester #27244 üzenetére
Nem 5x annyiba került hanem csak 3x, mivel 1millió volt a Nami. Mihez hasonlítsam az volt előtte, így nekem az a viszonyítási alap. Pusztán a tényt közöltem, hogy a G4 olyan a Namihoz képest, mint amikor az Opel Astrából átülsz egy sportautóba.
-
intuicio
aktív tag
válasz
Thunderzolee #27259 üzenetére
Azon a képen egy Segway MAX G2-van, amiben van gyárilag lokátor. Na mindegy.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
alphamooncam #27265 üzenetére
Ha jól értem, mint ahogy elvben a gyalogos sem léphet a zebrára (szabályosan), ha már villog a zöld, ő meg rollerrel gurult rá.
-
alphamooncam
őstag
válasz
GoodSpeed #27264 üzenetére
Eltértél a témától !
Mint írtam a sebességtúllépés bizonyításának a problematikájára reagáltam.
Téged nem sebesség túllépést büntettek meg, hanem nem tudom miért, Te talán tudod, de ez itt nem derült ki, és mondjuk nem ártott volna a rendőrnek közölni Veled, hogy milyen szabályt szegtél meg.
Szóval felajánlott valamit, bevizsgálást kvázi blöffölt, Te meg bevetted. Most erre mit mondjak?
Milyen jogszabály engedi meg lefoglalni kamerát, lefoglalni járművet és milyen esetekben?
Még nem hallottam ilyenről, de ha megjelölöd/linkeled a pontos jogszabályt szívesen elolvasom, meg nem árt tudni az ilyesmit az itteni közösségnek sem, úgyhogy szivességet tennél vele.
-
válasz
alphamooncam #27260 üzenetére
Valaha kértél-e, Te vagy bárki más a topikból egy intézkedő rendőrt, hogy hatóságilag vizsgálja meg a járműved? Vagy ilyesmit el tudsz képzelni ?
Ráhibáztál! A rendőr megfogott, mert villogott a zöld amikor ráhajtottam a zebrára!😂
Vitattam a dolgot, erre mondta, hogy neki is van kamerája, meg látja, hogy nekem is van a rolleren menetrögzítő, és mivel kioktattam, hogy rosszul használja a magyar nyelvben a nem lehet szót, mert rá lehetett, ha nem lehetett volna, akkor mi most nem beszélgetnék, a helyes szó pedig a szabad lett volna.
Erre mondta, hogy ha vitatom továbbra is, akkor lefoglalja a menetrögzítő kamerát is, megnézik a felvételeket rajta,aztán ha vannak rajta még rögzített szabálytalanságok, akkor további büntetőpontokkal jutalmaznak, (ezért lett 3 büntetőpontom ami már elévült, így most 0 van mint előtte), és tovább pénzbírsággal is súlytanak, ja és mivel vitattam, ha bebizonyosodik ,hogy nincs igazam akkor 150 000-ről indul a buli.
Mindemellett közölte velem, hogy az elektromos rollereket hackelni szokták, és ő nem ért hozzá, egyszerű járőr, nem tudhatja, hogy nincs e kiütve a leszabályozás, szóval felajanlotta,hogy nagyon szívesen bevizsgáltatja. 😂Elsőnek 20K-ra akart megbüntetni, de sikerült 15K-ra lealkudnom, miután barátságosabbá váltam. 😂
Még 2020-ban történt. -
h1mpi
félisten
válasz
GoodSpeed #27248 üzenetére
Mondjuk az adatlapját megnéztem, láttam a gépét, hát azért nem az a 2 milliós gép, mint ami összhangban lenne a 1.5 millás rollerrel, aztán lapoztam is.
Milyet vegyek World of Tankshoz? RTX 4090-et?
Nem szokásom dicsekedni, de ezek állnak a rollerek előtt a parkolóban…. csak nem szeretem, ha lenéznek…
Holnap fizetem ki a Mantist, majd küldök live videot 😘 -
alphamooncam
őstag
válasz
Thunderzolee #27261 üzenetére
Rendőrautó sebességmérője nem hiteles, csak egy Traffipax, és az is csak akkor, ha nem járt le a hitelesítése.
Ez a gurulok utánad és megmondom mennyivel mentél dolog nem hiteles.
Mit ír a jkv-be talán 30 vagy talán 50km/h órával hajtott?
100%-os sebességtúllépés mennyibe kóstál?Milyen biztosítási matricát kér? Létezik olyan ?
Nekem ilyen nincs, viszont van egyedi azonosítóm, ami szerepel a rendőr laptopján, vagy ügyeletén lévő rendszerben, ERGO a helyszínen ellenőrizhető, hogy van-e élő KGFB-m.
A sebesség túllépés bukta rémképre reagáltam, nem a biztosításra, de végül arra is megadtam a választ.
SZVSZ, aki kimegy forgalomba annak a jól felfogott érdeke, hogy legyen biztosítása - különben leperlik róla a gatyát is - vagy legyen vagyontalan az élete végéig.
-
válasz
alphamooncam #27260 üzenetére
Szerintem nem a bicikliúton fognak ezek "vadászni", inkább a közutakon. Mögéd ér, követ szépen, gurul mögötted. Nézi mennyivel mentek. Azért azt ki lehet szúrni, h valaki 25 helyett többel gurul, párszáz méteren keresztül. Megelőz, ablakból kiszól, jelez kézzel, h légyszíves húzódj le.
Kéri a biztosítást igazoló matricát, ami nincs felragasztva. Mondja a rolleres, h erre nem kell, csak 25-el tud menni.
A rendőr meg elárulja, h 300 méteren át követtek, a rendőrautós kamera sebességkijelzője 34-35-t mutatott végig.
Pofára esés.De amúgy nem értem minek kell ezen rugózni, ha nagy pénz lenne, megérteném akik kibúvót keresnek, de ez az alig 10ezer Ft ez szerintem semmi.
Ennyit megér a nyugalmam inkább.Ennek az egésznek inkább csak balesetnél van, ill. lesz jelentősége. Pl kijön egy autó elém, mert azt hitte csak 25el haladok, később érek oda, de gyorsabban jöttem, hamarabb odaértem, és már nem tudtam lefékezni, és nekidurranok az első ajtajának. Biztosításom meg nincs, mert a roller hivatalosan csak 25el tud menni. (Segway G2 E)
És ott döngetem a mellkasom, h de hát ez csak 25el tud menni, miközben meg 35-el is, mert mittudomén, vettem bele egy global verziós vezérlőt.
Tuti, h az eljárás során meg fogják nézni, h valóban csak 25-re képes-e a roller. És akkor már nem csak az okozott kár okoz majd fejtörést, hanem az is, h megpróbáltam kijátszani a KGFB-t. :/ -
alphamooncam
őstag
válasz
GoodSpeed #27256 üzenetére
"Ja a mérőpadon sem megy gyorsabban akkor nincs baj. "
Közel 100kg vagyok. Alattam is megy mérőpadon annyit egy pálcika, mint egy 10 éves alatt?!
Valaha kértél-e, Te vagy bárki más a topikból egy intézkedő rendőrt, hogy hatóságilag vizsgálja meg a járműved? Vagy ilyesmit el tudsz képzelni ?
Azt gondolom, hogy az utakon egy mérési módja van a sebesség túllépésnek, az pedig egy hiteles Traffipax.
Következő kép ami beugrott, hogy áll az út melletti állványon egy Trafi egy járőrrel és egy rádióval, 25Km/h limitre belőve és rolleresekre vadászva.
50 méterrel lejjebb meg egy másik gyalogos/gépkocsis járőr meg megpróbálják megfogni a gyorshajtót, hogy jól megbüntethessék a helyszínen, mert rendszám nélkül ez megint nem fog menni.
Gyalogos járőr nem fogja utolérni a rollerest, bringaúton, járdán meg a rendőrautó nem fér el. Melyik fogja megállítani, ha a rollereres nem akar megállni?
-
-
Az nem E2 Pro volt, nem?
Az csak 25öt tud. Vagy nem Segway E2 Pro?Az F2 Pro global verziója is csak 30at tud.
A G2 megy 35-el is.
De aminek a trepni alján levő adattáblán "E" betű szerepel a név végén, meg ott van, h 25km/h max speed, az nem global verziós, arra nem kell biztosítás.
Aki viszont eleve global verzióst vett, hiába rakat rá EU-s szoftvert, az adattáblán ott van, h max speed 30, vagy 35.Az meg más kérdés, h EU verziós rollert valaki global módban használ, de veri az asztalt, h őneki nem kell biztosítás, mert 25 szerepel az adattáblán a trepni oldalán. Az ilyennek kívánom, h menjen neki egyszer egy autónak, és majd a bíróságon magyarázkodhat, h honnét vette a bátorságot, h a 30-35km/h-s rollerére nem kötött biztosítást, csak mert átverte a rendszert, és okosabbnak hitte magát mindenkinél.
-
intuicio
aktív tag
válasz
Thunderzolee #27185 üzenetére
Nem nagyon értem a végét.
Gyári specs azt írja, hogy:
Apple Lokátor: Igen
Ergo nem értem, hogy miért kell bele plusz nyomkövetőt elrejteni. -
-
do3om
addikt
válasz
ridiculous #27252 üzenetére
Mondjuk ebből még nekem mindig nem világos.
Mert pl. Az ismerősöm akinek itt érdeklődtem megvette a segway ninebot e2pro azt hiszem 18kg, netes ismertető 25km/h. Viszont kibontáskor is címke a kormányon 35km/h.
Most pl ilyenkor mi van? Tehát súlya kisebb, termék ismertető 25km/h, de a 35 is ott szerepel. Sok más is van így hogy bearakja a netes leírás a 25 de ugye adhatsz rá max energiát és lesz sokkal több is akár. -
válasz
ridiculous #27252 üzenetére
Jó akkor csak keverték a számokat. Nekem is a 25/25 rémlett. “Szerencsére” egyiket se haladja meg. 🙂
-
válasz
INGJOKE #27249 üzenetére
Arra még nem kell "
"
Nem minden ilyen eszköz érintett: csak akkor kell kötelező biztosítást kötni, ha
a 25 kiló alatti jármű tervezési sebessége meghaladja a 25/km órát,
vagy egy 25 kilónál nehezebb eszköz tervezési sebessége meghaladja a 14 km/órát."Viszont azok a kiskorúak megjárhatják akik pl Xiaomi 4 Prot vásárolnak, mert ott a Xiaomi eltért a 350W-os felső határtól, 400W lett, így arra már segédmotoros jogosítvány kell majd.
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #27248 üzenetére
Hirtelen ez jött le, hát ez jött le.
Ha megfogadod Peaceliker tanácsát és visszaolvasod az előzményeket - nincs mit rajta szépíteni -, akkor is ez fog lejönni.
Háromszor (vagy ötször, vagy X-szer) drágább roller jobb a hasonló paraméterű olcsóbb változatnál. Húúú de nagy megállapítás, ezt nem gondoltuk volna! Ez a végkövetkeztetés túl sok hozzáadott értéket nem képvisel. Hacsak nem burkolt dicsekvés az egész mondanivaló lényege.A másik véglet amikor valaki vesz egy olcsósított rettenetet, aminek alapból minden hibája van, és ár érték arányra hivatkozva próbálja meg a döntését igazolni. Legyen igaza, ha mondjuk egy fűnyíróról van szó, nem pedig a forgalomban részt vevő közlekedési eszközről.
-
Ez a közelezős dologról eddig is tudtam, de most valahol azt olvastam 14 kg a súlyhatár. A Xiaomi pro 2 mennyi kiló? Arra kell kötni?
-
válasz
Peaceliker #27247 üzenetére
Nem szokásom nyomozni senki után. 😂
Csak hirtelen ez jött le.
Mondjuk az adatlapját megnéztem, láttam a gépét, hát azért nem az a 2 milliós gép, mint ami összhangban lenne a 1.5 millás rollerrel, aztán lapoztam is. -
Silentfrog
veterán
Segway g 30 hoz keresnék táskát a kormányra.
Tudnátok hazai webáruházból ajánlani valamit ami nem zörög menet közben, nem esik le, és esetleg egy esőkabátot benne tudok hagyni amig beugrok egy boltba és nem egy mozdulat leszedni a rollerről? -
válasz
DroiDMester #27244 üzenetére
Mert így lehet szépen beleszőve tudatni a néppel, hogy neki olyannya van.
-
-
gergo5991
őstag
na akkor sok boldogságot hozzá
Ma mentem vásárolni, és azon az úton járok melóba is, városon belül 2km aszfalt kétsávoson felmarva, ahol átjárnak a kamionok is. Úgy érzem ha csak nem akarok 1 órával hamarabb kelni melóba, rollerel kellesz melóba járnom. Csak olyan szar az aszfalt, hogy a g30 azt már nem bírná, főleg nem tempósan. ideje nekem is venni valamit, csak pont másra is kell a cash -
h1mpi
félisten
Megrendeltem a gyereknek a Mantis 10 Dual-t, remélem elégedettek leszünk
-
zoltanz
nagyúr
válasz
Dr. Szilikát #27235 üzenetére
Köszömöm! Értem. Többieknek is.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
zoltanz #27231 üzenetére
Az egyik telefont OTG-módba kell billenteni az USB dugó vagy kábel megfelelő bekötésével, ekkor átvált 5 V kimenetre (a korábbi tápbemenet helyett), ami pendrive, SSD-ház használatához jó, esetleg némelyik kisebb áramigényű HDD is elmehet róla.
Másik telefon marad normál módban, tehát az 5 V-ot saját töltésre használja, a szokott módon.
-
DigitXT
félisten
válasz
zoltanz #27231 üzenetére
Egy USB összeköttetés nem direkt kapcsolat az akkuk között...
Szoftveres beállítás kérdése, hogy ki vezérli, ki töltse a másikat.Eleve az USB 5V, a telefonban lévő akku meg egy cellás, szóval
4.2V fölött nem igazán lesz, lemerülés közeli állapotban inkább
3V alatt, mégis mindig 5V (körüli) feszültséget kell prezentálnia.
Erre van elektronika (DC-DC boost): nem direkt akkufeszt látsz. -
válasz
Thunderzolee #27230 üzenetére
Eddig nekem a Xiaomik bírták az esőt, de tegnap ez olyan felhőszakadás volt, hogy volt ahol alig láttam magam elé a bukósisakból, a ruhám szó szerint csupa víz volt, a cipőmből is ömlött a víz.
Ezen csak minimum IP67 minősítés segíthetett volna.
Példának okáért a Samsung Galaxy A54 5G telefonom is ugyanúgy kapta az esőt, de kibírta.
Pro 2 Dashboard-ból úgy látom, hogy csak utángyártott kapható, 15K-ért. Ma felhívok egy debreceni szervizt, hogy mit mondanak, van e nekik, vagy külön kell rendelni, egyáltalán az utángyártott megfelelő e, és vállalják e. -
PociAti
őstag
válasz
zoltanz #27231 üzenetére
RITA adapter néven keress rá az eszközre, mely több akkumulátor menedzsmentjét végzi.
https://e-scooters.embedden.com/shop/accessories/rita-adapter-for-xiaomi/
"Ez az eszköz lehetővé teszi, hogy egy kivehető külső akkumulátort csatlakoztasson a rollerjához, javítva annak hatótávolságát és végsebességét.
A roller kint hagyva a külső akkumulátort leveheti a töltéshez."
Elég részletes, 25 oldalas PDF bemutatja a főbb működését.A telefonoknál azért összetettebb feladatokat kell ellátnia. Mert itt nem azonos áramerősség mellett történnek a dolgok, energia visszatöltést is le kell tudnia kezelni.
"Rita analyzes voltages of the internal and external batteries, switching their positive power leads so that the charge does not flow from one battery to another, keeping the ability for the controller to consume current from both batteries and recover energy back when braking."
Pont az ellenkezőjéről írnak, mint amit "elvárnál". Úgy kapcsolja, hogy a töltés ne áramoljon egyik akkumulátorról a másikra, ez szükséges ahhoz, hogy a vezérlő továbbra is képes legyen áramot felvenni mindkét akkumulátorból, illetve fékezéskor energiát visszatáplálni. -
zoltanz
nagyúr
Nem kapcsolódik szorosan a témához, de.itt értenek legjobban az aksikhoz.
(meghunyászkodó smiley)
Rollerelmben van kiegészítő aksi, mikor beraktam szépen kiegyenlítették egymás töltötségét. (kapacítások arányában)Összekötöttem két Otg-s telefont, a kisebb kapacítású, lemerülés közeli állapotban tölti a másikat. (vagy.erre nincs felkészítve a Bms-k , Xiaomi Note 10, Pixel 3a?)
-
válasz
GoodSpeed #27227 üzenetére
A pálcikarollerek többnyire vízállóak. Lehet őket esőben is használni. Kijelzőre kell egy védő, a gombnál tud némelyik típus beázni.
Kábelek kivezetését lehet még kiszilózni, ha valaki akarja.
És hát a pocsolyákat kerüld ki, ne merüljön pl tengelyig a roller a vízbe.
Nagyjából ennyi.Nagyobb rollerek már kevésbé vízállóak.
-
-
bandigyerek
senior tag
válasz
GoodSpeed #27227 üzenetére
Eredetileg a Max G2 IPX5 maga a roller és vízálló az akku elektronika. Hogy ez mit jelent... Én már mentem esőben (nem felhőszakadás, mint ami mostanában volt!), és nem volt/lett baja. Ha megnézed, több helyen vízállónak írják. Ezt azért, tisztelettel, én helyén és fenntartással kezelném. Ha esik, nem viszem ki, ha a nyakamba szakad útközben, cumi. Mondjuk rá inkább, hogy kevésbé hajlamos a beázásra. Te is, ha elkap az Isten áldása, beállsz valami alá, amíg csitul.
A Kugoonak valamelyik M-es, az azt hiszem hasonlóan "vízmentes".
De majd itt a tapasztalt kollégák mondják a tippeket. -
Ninebotnak van vízhatlan rollere?
Illetve mely gyártóknak van? -
rose2237
újonc
Tudna valaki ajánlani kormány stabilizátort Nanrobot D4 3.0-hoz ? [kép]
-
-
gergo5991
őstag
válasz
pescara #27223 üzenetére
nem volt összecsukva, ergő a kormány is mondhatni szemmagasságban volt és látható volt duplán
egyenlőre csak a helyi lakótelepi fb csoportokat pásztázom hátha lesz ebből valami fb post. Gyanítom ezentúl az üzletbe nem fogják beengedni a rollert..nem is mintha nagyon bánnám. Csak azért az 5km-ért mivel nem munkából kocsival ugrottam be az üzletbe, hanem itthonról, 5km miatt most nem akartam kocsiba ülni, elugrottam oda rollerral
Remélem azt a 20 kaparóst amit vett, ez az esés szerencsét hoz neki
-
pescara
aktív tag
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #27219 üzenetére
Igazad van, írják át a szabályokat úgy, ha valamit ki lehet kerülni, attól az már legyen egyből szabályos.
Például kis forgalom esetén lehessen a körforgalomban balra haladni, vagy a sztrádán is lehessen szembe menni, ha nincs nagy forgalom és a járművet ... idézlek "van hely kikerulni".Ha olyan helyen van egy jármű, ahol semmi keresnivalója (mindegy hogy halad, vagy áll), akkor arra nem számítanak az emberek. A műszaki hibás autóval a leállósávban való megállásnak is megvannak a szabályai. Pedig rendeltetésszerűen senki nem közlekedik ott.
-
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #27214 üzenetére
Teljesen jogos, egyszerűen nonszensz a 8 évvel ezelőtti árakra hivatkozni.
8 éve 100.000 Ft-ért műszakival rendelkező autót lehetett venni. És egy autón akkor lényegesen kisebb kárt lehetett okozni, mint most, a mindenféle szenzorokkal és drága fényszórókkal felszerelt autókon.Év elején nagyot ment az a hír, hogy a Hertz látványosan leépíti az elektromos autó flottáját, minden harmadik elektromos autótól megváltak.
https://www.vg.hu/penz-es-tokepiac/2024/01/meg-meg-is-jutalmazzak-a-hertzet-az-elektromos-hatraarcert
Előnyként szokás feltüntetni, hogy az elektromos autóknak milyen kicsi a szervizköltségük, de csak idő közben szembesültek azzal a kellemetlen ténnyel, hogy apróbb koccanás vagy egyéb sérülés esetén is a hagyományos autókhoz képest hatalmas a javítási költség. -
Ciccuka
veterán
válasz
Thunderzolee #27162 üzenetére
Ennyit akar fizettetni velem:
Sokkalom (olyan 8 éve a robogóra feleennyi volt)union24-en nincs is olyan, hogy roller
-
PociAti
őstag
válasz
gergo5991 #27211 üzenetére
Nehezen védhető az, hogy mégis mit keresett ott egy roller?
Bár gondolom az ajtóra nincs kiírva kerékpárt és rollert bevinni tilos, de a lovat bevinni tilos tábla sincs kint.Én csak akkor szoktam bevinni a Lidl / Aldiba a rollerem, ha nincs nálam lakat, de mégis be kell mennem a boltba. 3 év alatt háromszor fordult ilyen elő. Akkor összecsukva berakom a pénztár utáni részhez, ahol a kosárból a táskába pakoljuk ki az árut és szólok a biztonsági őrnek (ha van), hogy letettem oda a rollerem, ugye nem zavar ott senkit. Lényeg, hogy összecsukva. Ennél többször nem is nagyon volt összecsukva a rollerem.
-
gergo5991
őstag
válasz
PociAti #27210 üzenetére
nem a járdán volt ha ez számit, hanem képzelj el egy lidl-t aminek az eloterében van egy trafikos meg hentes és a trafikosnal tamasztottam le a rollert
tököm kivan hogy mindig sikerul ilyen kellemetlen helyzetbe kerulnom.. mas figyelmetlenseget tuti nem fogjak a nyakamba varrni, meg szerencse hogy a roller nem dőlt el, mert üvegfal volt
most meg nekem lesz kellemetlen vissza menni a boltba..
-
PociAti
őstag
válasz
gergo5991 #27208 üzenetére
https://www.autoszektor.hu/hu/content/kreszprofesszor-jardan-torteno-parkolas
"A kétkerekűek [járdára történő] felállása nincs ennél jobban szabályozva, tehát, ha a gyalogosokat nem akadályozzák, akkor a járda bármelyik részén tartózkodhatnak, akár a fal mellett is."
Ha nem akadályozza a gyalogosokat, akkor nincs probléma.
De mivel nekiment és elesett, így nehéz lenne azt mondani nem akadályozta.Ne legyen az esetből semmi, és nyerd meg a lottót.
-
PociAti
őstag
válasz
fcbarca #27207 üzenetére
Én nem tartom jó ötletnek vázon hordani a lakatot, főleg nem annyira magasan a kormányon. A rollereknek amúgy is rossz a súlyeloszlásuk, a lakat csak ront a tömegközépponton.
Az általad linkelt lakatnak előnytelenül nagy a mérete, ha hátsó kerék kiszedésével ki lehet bújtatni, az komoly hátrányt jelent, mivel nagyon minimális eszközigénnyel gyorsan kiiktatható a védelem. Minden, csak nem best buy. Emiatt az U-lakat szerencsésebb választás.
Mindezek ellenére a megfelelő helyszín megválasztása a fő szempont, nem a zár típusa, vagy annak márkája. (Mármint a fölött a minimális szint felett, ami kb. 3.000 Ft-ig tart, és egy csípőfogónak se tudnak ellenállni.)
És a kulcslyuk pozíciójára is megéri odafigyelni, ne lehessen a zárhoz könnyen hozzáférni. Ha neked is kényelmetlen a kinyitása, akkor spéci szerszámmal még kényelmetlenebb a matatás. -
gergo5991
őstag
bementem ma 1 boltba feladni 1 lottó szelvényt, oldalra letámasztottam a rollerem a kitámasztón. Amíg fizettem a boltból kijövet egy 40es asszony megbotlott benne és lehasalt. Mivel úgy tűnt semmi baja nincs, kommunikál, egyből az arany nyakláncát féltette, megkérdeztem minden oké, mondtam hogy máskor jobban figyeljen oda és nézzem a lába elé. Ha most 1 nap múlva bármi baja lenne fájna a keze vagy valami, felelősségre vonható vagyok? a roller kikapcsolva kitámasztva volt az üvegfal mentén.
Úgy gondolom az hogy bambult ki a fejéből és nem figyelt a lába elé nem az én bajom, a rollertől 2 méterre voltam szóval semmilyen formában nem voltam a baleset részese szerintem.
Amúgy fogtam és azonnal elmentem a helyszínről, nem fogok ott leállni civakodni senkivel. 2 en is ott voltak, biztonsági őr is, senki nem szólt semmit. A boltba a roller bevitele nem volt megtiltva -
xekta
csendes tag
válasz
Thunderzolee #27200 üzenetére
Értem, köszi. Rairtam az F2-es srácra akit linkeltel, hátha megboltoljuk. Köszönöm a segítséget.
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 2in1 - i7-8G I 16GB I 256SSD I 13,3"FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gar
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE VEGA 64 8GB HBM2 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest