- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen házat vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Nyaralás előtti hardverszemle
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Orionk
senior tag
Sziasztok !
Tudnátok-e ajánlani tutorialokat, oldalakat, ahol jól el lehet kezdeni elsajátítani a különböző tervezési mintákat Java nyelven?
köszönöm
-
bambano
titán
válasz
kemkriszt98 #8296 üzenetére
mik azok a gpx fájlok?
firefox-szal próbáltad már? -
Karma
félisten
válasz
kemkriszt98 #8296 üzenetére
Én csak a flying-saucert használtam HTML-PDF renderelésre korábban (abban is van egy iText3, plusz saját HTML+CSS értelmező), sikerrel, de általános tapasztalat volt, hogy különösen a pozícionálás terén elég messze van a mezei böngészőktől a végeredmény. Addig kell próbálgatni, egyre fapadosabb CSS-sel, míg jól nem néz ki.
-
kemkriszt98
tag
Sziasztok, egy kis programocskán dolgozom ami gpx fájlokból előállít egy html oldalt aztán azt pdf-é alakítja iText használatával (A5-ös oldal). A html úgy néz ki ahogy ki kell nézzen
de a pdf-ben elcsúsznak a dolgok
Van valmi ötletetek, hogy mi lehet a baj?
Szerl.: Most látom, több szöveg is kissebb a pdf ben.
-
Orionk
senior tag
Sziasztok !
Tudnátok-e ajánlani, valami könnyen érthető tutorialt/oldalt, ahol könnyen meg lehet érteni példákon keresztül a Java streams-et, ami Java8 tól van ?
köszönöm
-
sss
őstag
válasz
martin66 #8287 üzenetére
Én nem értek a programozáshoz (se), de:
fájlból soronként beolvasni - ez 2-3 sornyi kódból megoldható, google megadja a pontos kódot is
tömbben abc szerint rendezni - erre meg van "gyárilag" függvény
ezt az új felhasználók részt mondjuk nem értem
kimenteni egy txt-be - ez még a beolvasásnál is egyszerűbb -
ToMmY_hun
senior tag
válasz
PumpkinSeed #8290 üzenetére
Kicsit sarkítva, de jól megragadtad a lényeget.
Biztosan sokan meg tudnák írni a kért kódot pár perc alatt, azonban attól a kérdező egy cseppet se lesz jobb programozó. Nem olvasni kell a kódot, hanem írni.
-
PumpkinSeed
addikt
válasz
martin66 #8289 üzenetére
Szvsz a programozást akkor tanulja meg valaki igazán ha ő maga szenvedi ki a megoldást. Ez egy ilyen szakma, ha kell fent vagy 3 napig a várt eredmény elérése érdekében. Felmerülhet benned a kérdés, hogy miért is lennél fent ilyen sokáig. A válasz az, hogy mert programozó szeretnél lenni. Ha pedig nem ez a válasz akkor nincs értelme vele foglalkozni.
-
martin66
senior tag
válasz
Ursache #8288 üzenetére
Szia,
Ez egy iskolai feladat és próbálom megoldani, de nem megy. Tanulom a javat, de még nem tartok azon a szinten. Viszont sajnos ezt a feladatot nagyon hamar meg kel oldanom itthon + a suliba dolgozatként jövőhéten és meg szeretném tudni oldani egyedül is a suliba, de sokkal hatékonyabb, ha már van egy kész megoldásom és az alapján jövök rá / tanulom meg.
És bízom benne, hogy, akinek kb 15 perc ezt megírni az szánna rám ennyit, mert nagyon sokat segítene nekem! Köszönöm előre is neki!
-
martin66
senior tag
Sziasztok,
Kérném a segítségeteket egy kb 30 soros program megírásában.
A pontos feladatot nem hozhatom nyilvánosságra, ezért privátban kérném a segítséget.
Ennyi lenen összesen:
- Beimportálni két txt fájlt (pár sor tartalom van benne), soronként kell beolvasni egy dinamikusan bővíthető tömbbe.
- Egy új dinamikusan bővíthető tömb össze kell rakni a fájlok tartalmát. (a fájlokban a tartalom vesszővel vanak elválasztva.)
- Majd ABC sorrendbe rakni.
- Lehetővé kell tenni új felhasználók hozzáadását „0” végjelig
- Utolsó ki kell menteni egy txt-be.
Ennyi.Kérlek, ha tudnátok segíteni, akkor privátban kérlek jelezzétek és elküldöm a feladat pontos leírását.
Nagyon fontos lenne! ELŐRE IS KÖSZÖNÖM!
-
-
Hello,
Hülye kérdés.
Adott egy xSeries szerver, amiben van management modul. Ezen távolról elérhető a szerver és egy Java Web Start alkalmazással a képernyő is nézegethető, távirányítható.
Az a bajom, hogy egy rakás karaktert nem tudok ezen írni, pl. : , / . Valószínű a Java nem viszi át ezeket a karaktereket, ugyanis pl. Linuxról nem megy, Windózról megy. Billentyűzetkiosztás sem zavarja, angollal is rossz.Esetleg valami megoldás ismert erre?
-
Gyuri16
senior tag
-
attis71
tag
Sziasztok!
ArryList<String>list - ben for ciklussal ami végigmegy a tömbön for(String line : list) hogyan tudom az éppen aktuális Stringet összehasonlítani az éppen előtte vagy utána lévővel?
Előre is köszönöm.
attis71 -
M_AND_Ms
veterán
Jó, hogy mindenre van valami elnevezés, ami miatt az a valami marha különleges dolognak tűnik.
Fésüs lista. Dinamikus mátrix. Első hallásra már megijedek, pedig 10 éve Javazom.
Én egyszerűen egy listát látok, amibe listákat tárolnak. Ezen meg nem csodálkozom, hiszen tudom, hogy listába bármit belerakhatok, ahogy a működés megkívánja. És eszembe se jut mindegyikhez külön nevet keresni. Pl ennek mi a neve List<Map<String>> ? -
Gyb001
senior tag
Sziasztok.
Ezt le lehet valahogy "jobb" szavakkal írni?ArrayList<ArrayList<String>> adatok;
Az adatok válltozó stringeket tároló dinamikus tömbbök dinamikus tömbje. -
attis71
tag
Bocsi, én nem írtam le érthetően mit is akarok. Szóval ha mondjuk így néz ki a fájl tartalma:
1. 0.49708825 0.968154
2. -0.49831982 0.967633
3. -0.49938438 0.967984
4. -0.49602369 0.967087
5. 0.49708825 0.968154
6. -0.49831982 0.967633
7. -0.49938438 0.967984
8. -0.49602369 0.967087Én a 4. ik sorral bezárólag szeretném mondjuk kiírni egy másik fájlba vagy konzolra tenni az már részletkérdés. Ami nem akar sikerülni az a 4. és 5. sor határolása. Természetesen a sorok nőhetnek vagy csökkenhetnek mármint a db számuk.
Remélem el tudtam mondani. -
Karma
félisten
válasz
attis71 #8266 üzenetére
Félreértettem a leírásod, a "harmadik sort már nem akarom megjeleníteni" nekem úgy jött le, hogy ott álljon meg a folyamat. Második nekifutásra átjött, hogy olvasnál az első mínusz jelet tartalmazó sorig (azzal együtt), utána kihagysz mindent, amíg nem jön még egy mínusz.
Ehhez egy boolean segédváltozóra lesz szükséged csak, amit akkor billegtetsz, ha a szöveg mínuszt tartalmaz, és abban az egy esetben, ha ez igaz ÉS nincs mínusz a sorban, continue kulcsszóval átugrod.
CompareTo-ra semmi szükség, semmi olyat nem csinál, aminek a feladatodhoz hajszálnyi köze lenne.
-
Karma
félisten
válasz
attis71 #8263 üzenetére
A kódrészlet, amit utána írtál, már most is soronként olvassa a fájlt. Annyi hiányzik, hogy a while ciklusból breakelj ki, amikor a szövegben - karaktert találsz.
Viszont ha már arra jársz, mindenképp alakítsd át úgy a kódot, hogy try-catch-finally-t használsz, és a readert a finallyben zárod le. Jelen esetben ha bármi hiba van, a fájl nyitva marad, te meg elpazarlod a memóriát.
-
attis71
tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
valami.dat fájlból akaorok adatokat beolvasni, de csak amíg újból nem lessz (-) jelű az első karakter.
A harmadik sort már nem akarom megjeleníteni.
A fájl tartalma:
1. 0.49708825 0.968154
2. -0.49831982 0.967633
3. 0.49938438 0.967984
4. -0.49602369 0.967087public void go(){
try{
//Fájl beolvasás
File myFile = new File("data.dat");
if(!myFile.exists()){
//showMessageDialog();
}
FileReader fileReader = new FileReader(myFile);
BufferedReader reader = new BufferedReader(fileReader);
String line = reader.readLine();
while(line != null){
line = reader.readLine();
System.out.println(line);
}
if (reader != null) {
reader.close();
}
}catch(Exception ex){
ex.printStackTrace();
}
}
}Milyen módszert javasoltok ?
Köszönöm előre is.
Tisztelettel: attis71[ Módosította: Karma ]
-
MrSealRD
veterán
Java EE probléma & Liferay probléma.
Nagyon zanzásítva: Oldal xhtml-be összerakva primfaces komponensekből... A commandButton rendered attribútumába meghívtam egy olyan osztály metódusát, ami amin van egy request annotáció. Nevezzük ezt mycontroller.giveMeBoolean(myParam1)-nek. A war fájlt kitelepítem tomcat-ra és oké. De ha a portletet amibe tartozik kinyomom liferaybe akkor ott NullPointerException-t dob a mycontroller osztályra...
A poén, hogy egy viszonylag egyszerű logika van a metódusba, ezért be lehetett tenni a rendered attribútumba. Így viszont működött. Elvileg valami életciklus beállítás más a Liferayben. Valaki képben van ezzel kapcsolatban? -
Gyb001
senior tag
Véletlenül írtam
Elnézést
-
axioma
veterán
válasz
-Faceless- #8243 üzenetére
Mar nem azert, de ezt kicsit lehetne szerintem egyszerusiteni. En azt tennem, mar a jelenleginek minel kisebb modositasaval, hogy
- megkeverek egy 0..(N-1) tombot
- amikor irom a masik tombbe, akkor dontom el, hogy az az index hanyadik reszbe esik, es az alapjan irom az eredetibe a megfelelo erteket (raadasul ha ilyen szep szamaid vannak, akkor oszthatod ugy hogy az otodere csinalsz egy switch-et, sot akar erre me'g aritmetikai kifejezest is...).
Bar ha megfelelo valoszinusegekkel generalnal es a vegen csak azokat tenned fel, amikbol me'g hianyzik egyebkent ujat "dobsz", az is eleg veletlen tabla kene legyen. -
Á tényleg!
Akkor jól logikáztam, csak nem gondoltam arra, hogy entitással csináljam meg.
Amúgy szerintem ott van a random is:
"if(world.getBlockId(tx, ty, tz) == blockID && world.rand.nextInt(1000) < NetherOresCore.explosionProbability.getInt())"
Ezt az explosionProbability-t pedig a mod konfigjából olvassa ki.
Nekem is nagyon szimpatikus a forge, de ellentétben a Bukkittal itt alig van wiki, vagy vmi, amiből az ember megtanulhatja a dolgokat... Viszont ha az ember bele tudja magát ásni, akkor elképesztő dolgokat lehet elkészíteni. Most pl a transzformációkkal/animációkkal szórakozom. Viszont ha kész a mod, akkor rengeteg hálás lurkó kerül a táboromba!
-
Lortech
addikt
válasz
-Faceless- #8254 üzenetére
57. sorban keletkezik NPE.
palya.palya[seged2] null, null objektum a getJatekosSzam() metódus hívás NPE-t eredményez.
IoMuveletek osztály 6. sorában példányosítod a palya meződet:
public Palya palya = new Palya();Ez önmagában nem inicializálja a palya.palya elemeit Mezőkre. Ezt a palyaEpito metódusban csinálnád, viszont ezt ezen a példányon nem hívod meg.
Azt látom, hogy a Main osztályodban meghívod palyaEpito metódust, de azt egy másik példányon teszed, a 20. sorban:
pj.palyaEpito();Viszont ezt a pj objektumot nem adod át az IoMuveletek osztálynak, hanem IoMuveletek-ben létrehozol egy teljesen új Palya példányt.
-
-Faceless-
őstag
válasz
-Faceless- #8254 üzenetére
Köszönöm a javítást!
Tudom, hogy nagy kérés egy ilyen katyvaszban hibát keresni, de jelen pillanatban nem tudok máshol segítséget kérni, és rendkívül hálás lennék. -
Karma
félisten
válasz
Mr Dini #8250 üzenetére
A késleltetést a _fuse változó adja, amit az onUpdate csökkent egyesével. Ha leszámolt 80-ról 0-ra, megkeresi a saját ID-ját és robban. Nem látok benne olyan részletet, ami véletlenszerűséget adna neki.
Ettől függetlenül szerintem ez elég jó kiindulási alap, és nem a Forge osztályait használja, kivéve a SideOnly annotációt, ami meg mintha Forge-ban is lett volna.
Majd egyszer én is bele akarok mászni a témába, mondjuk más irányból: a Dockercraft. birizgálja a fantáziámat.
-
-Faceless-
őstag
válasz
Lortech #8252 üzenetére
Itt a konkrét kód DiceWars.java. Még félig sincs kész, de nem tudok emiatt továbbhaladni. Bocsánat a rendetlen kódért, csak először működjön alapon, ha megoldottam a problémát kitakarítok.
#Karma Rendben addig is azokat átírom.
A link nem jött össze, de javítottam. - Karma
[ Módosította: Karma ]
-
Karma
félisten
válasz
-Faceless- #8251 üzenetére
Pedig teljesen jók a válaszok. Alapvetően a boardBuilder metódus egy koncepcionális hiba, az egészet szüntesd meg, és tedd a konstruktorba a tömb elemeinek inicializálását. Ezzel NPE-d nem lesz több.
Hogy miért veszik el adat, az ebből a kódrészletből nem derül ki. Mivel minden tagváltozód publikus, bárhol elronthatod. Jót tenne a játéknak, ha elkezdenél objektum-orientáltan hozzáállni: az osztályok belső állapota privát, kifelé csak egy interfészt mutatnak, amik az általuk támogatott műveletekből áll.
Például a Board esetén a tömb privát, de van egy műveleted, ami egy X, Y koordinátapárhoz visszaadja az oda illő Fieldet.
-
Lortech
addikt
válasz
-Faceless- #8251 üzenetére
Ha minden lényeges infó vagy a teljes kód megvolna a kérdésedben, tapasztalt szem fél perc alatt kiszúrná a problémát. Helyette van sok felesleges infó, amit azért nem biztos, hogy sokaknak van ideje kibogozni.
NPE ad neked sorszámot, az alapján elég egyértelmű szokott lenni szemmel veréssel is a probléma, ha mégsem, akkor bele kell állni debuggal, ha kell, visszanézni a stacken a frame-eket, a változóid állapotát. -
-Faceless-
őstag
Sziasztok!
Volna egy kis (elég nagy) problémám. Volna egy ehhez hasonló kódrészlet:
public class Field{
int diceCount, playerNumber;
//get and set methods etc.
}
public class Board{
public Field[] board = new Field[36];
public void boardBuilder(){
for(int i = 0; i < board.length; i++){
board[i] = new Field();
//give value to the Fields
}
}
}
public class IoMethods{
public Board board = new Board();
public void boardPrintOut(){
int helper;
for(int i = 0; i < 6; i++){
for(int j = 0; j < 6; j++){
//The next line is where it gets the Exception
helper = board.board[i*6 + j].getPlayerNumber();
//print part
}
}
}
}Már stack overflow-on is kétszer kétféleképpen rákérdeztem, de csak újra, és újra ugyan azt a választ kapom.
A Board-ban létrehozom a tömbböt, majd incializálom az objektumokat. A Boardon belül kiiratom ott minden rendben van. Az össze objektumnak megvannak az értékei.
Majd kaptam két különböző megoldást:-1- Készítsek egy konstruktort a Board-nak:
Board() {
this.boardBuilder();
}-2- Nem hívtam meg a boardBuildert: (de meghívtam, mert különben a Boardon belül nem tudnék benne értéket tárolni...)
Az első megoldásra a Boardon kívül minden meghívásnál elvesznek a tárolt értékek, és csak 0-val tér vissza.
A második megoldára pedig a példakódon is jelölt módon a tömb végigléptetésekor NullPointerE.-t kapok.Nagyon megköszönném a segítséget, mert kezdek kifutni az időből, és még mindig ilyeneken vagyok fenn akadva.
-
Közben Githubon rátalátam egy NetherOres nevű modra, ahol úgy értelmezem, h ott is kis eséllyel robbanhat a dolog és hangot is ad ki, szóval puskának tökéletes!
Már csak azt kéne megtalálnom, hogy hol itt a késleltetés...
-
Igen, a minecraftban tickek vannak. Be kell állítani, hogy a blokk/cucc, amit hozzáadsz hány tickenként frissüljön. 10 tick jelent 1 mp-et. És az általad linkelt EventHandlerrel lehet lekódolni, h mit hajtson végre, ha blokkfrissítés van. Nade, ez azért nem jó, mert én azt szeretném, ha az általam létrehozott rubint blokkot kiütöd, akkor 20% eséllyel ad egy sercegő hangot, majd 4 mp múlva robban.
Megoldhatnám úgy, hogy beleírom az EventHandler onDestroy részébe, hogy a változót állítsa mondjuk 1-re, és az update tick-be pedig berakhatnám, hogy ha a változó 1, akkor minden update ticknél adjon hozzá 1-et, és ha mondjuk elérte a 4-et, akkor robbanjon, de ezzel az a gond, h szétütés után már nincsen update tick. Másodsorban pedig, hogy ha több rubint blokk van a világban, akkor azok is frissítődnek és ha a változó 1, akkor az összes ad hozzá mrg egyet és ezzel vagy kifagy a játék, vagy felrobban az egész map...
Tehát picit tanácstalan vagyok. De akkor du megosztom a kódot püben.
-
Karma
félisten
válasz
Mr Dini #8247 üzenetére
Végülis ja, az előbb írtam, hogy: "a Thread.sleeppel amúgy is kinyírnád a játékot"
Ezt nem lehet olyan naívan megoldani, hogy majd egy számláló elér valameddig. Nem tudsz számlálót írni anélkül, hogy a mostani problémát megoldanád.(*)
Nem akarnád esetleg a mostani forrásodat megosztani például Pastebinen, vagy valami forráskezelővel (BitBucket, GitHub, stb.)? Jó eséllyel adna ötleteket.
(*): Közben olvasgattam, hogy hogy működik ez a Forge a gyakorlatban. Igazából mégiscsak számlálószerű a megoldás, a rendszer küld ún. tickeket amikor a világ frissül, erre fel tudsz iratkozni, és amikor az értesítés jön, cselekedni. De ehhez is fórumokat kell bújni.
-
Igazából, nekem nem is sleepre lenne szükségem, hanem egy szimpla counterre. Csak nem tudom, hogyha pl while-lal létrehozok egy i változót 0 értékkel és ahhoz adok hozzá mindig +1-et, amíg eléri a 4-et, akkor az valóban mpenként fog hozzáadni +1-et. Gondolom nem...
Forge mod loader-t használok, elvileg ott is van egy csomó extra lib, ami a segítségemre lehet. A gond az, hogy sehol egy doksi, hogy hogyan is működnek, mi a szintaktika stb...
(#8246) M_AND_Ms
Ezt próbáltam már try-ba tenni és elkapni, de kicrashelt a játék, ha robbanni kellett volna neki...
Amúgy ezt próbáltam:
try {
Thread.sleep(1000);
}
catch (InterruptedException e) {
continue;
}Ja és continue; nélkül is ugyanaz az eredmény...
-
Karma
félisten
válasz
-Faceless- #8243 üzenetére
Rövidtávon megkönnyíted a saját életed, ha a kétdimenziós tömböket elfelejted, helyette egy dimenzióban tárolod a pályád és okosan indexelsz (pl. x,y koordinátákhoz a tömb y*N+x. elemét veszed). Ekkor a tömb feltöltése és megkeverése is triviálissá válik.
Mr Dini: Nem baj, hogy a szintaktikán elakadtál, mert a Thread.sleeppel amúgy is kinyírnád a játékot. Ezért nem is mondom meg, hogy lehetne feloldani az előző fordítási hibát.
Ha Bukkit plugint írsz esetleg, azzal meg lehet oldani ezt helyesen is. Tiszta Java-val nem tudom hirtelen, hogy tudnál egyszerűen visszatérni a UI szálra.
-
válasz
Mr Dini #8239 üzenetére
Nah, most mást dob, konkrétabban ezt:
rubyOre.java:199: error: unreported exception InterruptedException; must be caught or declared to be thrown
Thread.sleep(3500);
^
Note: Some input files use or override a deprecated API.
Note: Recompile with -Xlint:deprecation for details.Csak ezt adtam hozzá: Thread.sleep(3500); ...
Nekem csak arra lenne szükségem, hogy az 1. parancs (hang kiadás) után 5 mp-vel menjen a 2. parancsra, ami egy robbanás a játékon belül. Van más sima counter javaban, ami nem altatja el az egészet és működőképes?
-
-Faceless-
őstag
válasz
zsambek #8242 üzenetére
Például lenne egy 5x5-ös objektumokból álló tömböm (a pálya), és ki szeretnék osztani a 25 mezőből 5-öt üresnek majd 10-et az 1-es játékosnak, 5-öt a 2-esnek, 5-öt a 3-asnak. Itt az 5, 10, 5, 5 lenne az x, y, z, stb.
Létrehozok egy pályával megegyező méretű segéd tömböt, amit feltöltök az előbbinek megfelelően 5 0-val, 10 1-el, és így tovább.
Ezt a segédtömböt összekeverem, a véletlen mezőkiosztásért, majd egyszerű tömbbejárással átadom az értékeket a pályának.A segédtömb feltöltése lenne a gond, mivel változó számú játékosnak változó számú mezőt kellene kiosztani.
Meg tudnám oldani, hogy tömbbejárásban visszaszámlálom a lehetséges játékosok mezőszámait, de nekem nem tűnik szépnek. -
zsambek
aktív tag
válasz
-Faceless- #8241 üzenetére
Szia!
Kicsit ki tudnad fejteni, hogy x,y,z kulonbozo konstanssal feltolteni? Illetve, hogy pontosan mi az alap otlet, mert most igy annyira nem latom, hogy mit szeretnel. Esetleg egy peldaval tudnad szimulalni?
-
-Faceless-
őstag
Sziasztok!
Ismét zátonyra futottam. Most olyan problémám lenne, hogy hogyan lehetne szépen 2 dimenziós tömböt például x, y, z darab különböző konstanssal feltölteni.
Szóval mintha volna egy 6x6-os tömböm, amibe helyezzek el 6 db nullát, 4 db 1-est, stb.A korábban felhozott Fisher-Yates keveréshez használnám. Most hirtelenjében csak olyan megoldás jut eszembe, hogy végiglépkednék a tömbön, visszaszámlálom hány darab van, majd a következőre lépek, viszont amennyi féleképpen fel kellene töltenem, ez nagyon nem tűnik szépnek. Az Arrayfill()-el pedig csak egy konstanssal tudnám.
Minden bizonnyal egyszerű a megoldás, csak megint üresbe váltott az agyam, és nem jut más eszembe.
Előre is megköszönném!
-
zsambek
aktív tag
-
-
zsambek
aktív tag
válasz
Mr Dini #8237 üzenetére
Szia!
Tippre: A Thread.Sleep() lenne a jo megoldas, viszont gondolom egy szalban fut az egesz szerver a pluginoddal / mododdal, amit csinalsz. Tehat, amikor elalltatod, akkor nem csak az a cselekves alszik el, hanem minden mas is. (Ez nagyon nem okes)
Az a gond egyebkent, hogy nem nagyon ertek a Minecraft dolgokhoz, szoval nem nagyon tudok mit mondani. De eloszor is kulonitsd el a pluginodat a fo szaltol, hogy csak az menjen el aludni.A szuksege van adatra reszt pedig ki tudnad fejteni?
-
válasz
zsambek #8236 üzenetére
3-3,5 sec sleepet számoltam.
Ezekkel próbálkoztam:
thread.sleep(3500);
TimeUnit.SECONDS.sleep(3);
Az elsőre azt dobta, hogy szüksége van még adatra, a TimeUnit pedig az importnál akadt el. Sorry, most konkrét gradle logot nem tudok beszúrni, mert csak mobilon van net... :/
Arra tudok tippelni, h valamelyik mc-s (forgeos) libraryval "akad össze" a cucc.
Azért kell a delay, mert szeretném, ha a modolt Minecraftban kiütök egy blokkot, akkor 20% eséllyel adjon ki robbanó hangot, majd 3-3,5 sec múlva robbanjon fel a környezet. Eddig minden megy, csak a delay nem...
-
zsambek
aktív tag
válasz
Mr Dini #8235 üzenetére
Szia!
Mit jelent az, hogy nem ment? Pontosan mekkora sleep-re lenne szukseged? Mit irtal bele? Peldaul a Thread.sleep-nel? Illetve meg azt hozzafuznem, hogy pontosan miert is kell neked a delay? Nem tul szep csak ugy sleep-eltetni dolgokat, mig a masik befejezi a dolgat... Talan...
-
Nah, attól tartok naponta írnom kell ide a kezdőbbnél kezdőbb kérdéseim...
Most abba a hibába ütköztem, hogy egy kis delayre lenne szükségem a modban 2 command között.
Próbáltam a thread félét és a TimeUnit-os sleepet is, de egyik sem ment... :/ Tudtok vmi más módszert sleepre?
-
Karma
félisten
válasz
-Faceless- #8233 üzenetére
A Collections.shuffle egyébként a helyes megoldás a feladatodra, örülök hogy megtaláltad. Az ebben implementált Fisher-Yates keverés egyenletes, szemben egy tipikus naív megoldással. Például itt van kifejtve, példával.
-
-Faceless-
őstag
válasz
zsambek #8232 üzenetére
A range változó inputtól függően 28 - 36 - 48, de azt hiszem találtam rá megoldást. Még nem próbáltam ki, de ez meg fog felelni a célnak.
Pályaméret alapján egyenlő számú mező kiosztására lenne használva.public static void main(String[] args) {
Integer[] arr = new Integer[1000];
for (int i = 0; i < arr.length; i++) {
arr[i] = i;
}
Collections.shuffle(Arrays.asList(arr));
System.out.println(Arrays.toString(arr));
} -
zsambek
aktív tag
válasz
-Faceless- #8231 üzenetére
Szia!
Az elsore sajnos nincs otletem, de erosen arra tippelek, hogy legyen egy static int-ed, amit constructor lefutasakor novelsz, es amikor a garbage collector elkapja, akkor pedig csokkentesz.
A random generatorosra viszont pedig sajnos valamilyen hasonlo lesz a megoldas. Hanyszor szeretnel egyebkent generaltatni? Illetve mekkora a range?
-
-Faceless-
őstag
Sziasztok!
Kezdő vagyok még java-ban, és lenne pár kérdésem.
Egy egyszerű konzolos játékot írnék, de pár dolgon fenn akadtam.
Próbáltam angolul rákeresni, de vagy nincs rá megoldás, vagy még nem elég jó az angolom ahhoz, hogy megtaláljam, amit akarok.Szóval az első az lenne, hogy van-e közvetlen mód arra, hogy kiderítsem egy osztálynak hány példányosítása van?
Csinálhatnám egyszerűen, úgy is, hogy létrehozáskor számlálom, csak az érdekelne van-e más megoldás?Illetve a számomra fontosabb, hogy van-e ismétlés nélküli paraméteres random szám generátor?
Erre csak az jutott eszembe, hogy normál paraméterest használok, majd ha az adott tag volt már, akkor újra futtatnám, de erről nekem visít, hogy ronda.Nagyon hálás lennék, ha tudnátok segíteni.
-
-
Igen, sajnos winen próbálkozom.
Köszi amúgy a választ, ilyen egyszerűre nem is gondoltam!
Majd holnap ránézek.
2. Igen, az mc is támogat hasonlót, sőt, mi-több! Van minden nyelvhez külön egy .lang fájl, ami tökéletesen működik, de a list.add-nál vmiért nem sikerült a fájlból kiolvastatnom a hozzá tartozó értéket... De akkor még próbálkozom!
-
Karma
félisten
válasz
Mr Dini #8226 üzenetére
A Minecrafthoz nem értek, a HxD-t se tudom hogy micsoda, de tipikusan akkor van ez a jelenség ha a fordító nem abban a kódolásban kapja a forrásfájlokat, mint amit vár. Windowson jön ez elő a gyakorlatban, az egyik CP1250-et akar (közép-európai kódlap), a másik meg UTF-8-at.
A forrásfájljaid kódolását a Notepad++-szal elég egyszerűen meg tudod nézni és át is konvertálhatod egy kattintással. A környezetedet viszont csak te ismered.
Hosszú távon meg azt ajánlanám, hogy a szövegeket szervezd ki XML vagy Properties fájlba. Valószínűleg a Minecraftnak is van valami preferált módja.
-
-
Üdv ismét!
Még mindig a Minecraft modon dolgozom, közben a Jetpacket is megoldottam, tehát nagyon happy vagyok, viszont ismét egy noob problémába ütköztem...
Tehát ahhoz, h az adott mc itemhez adjon leírást a list.add("Leiras szovege..."); -t használom és ez működik is perfektül. Viszont, ha ékezet is van benne, akkor az ékezetek helyén ASCII szerű kriksz-krakszok lesznek... :/ Először azt hittem, hogy csak a fordító tréfált meg, ezért HxD-ből átírtam a classokban az ékezetes karaktereket, de nem segített...
Nyilván triviális a megoldás, de nekem nem sikerült rájönnöm, így Benneteket kérdeznélek, hogy Ti mit ajánlotok.
Előre is köszi!
-
SirRasor
addikt
válasz
SirRasor #8223 üzenetére
Közben megvan a hiba oka.
WindowBuilder megnyíláskor valamiért végre is hajtja a lekérdezést az adatbázisból. Engem nem zavart, mert láttam az adatokat is. Mondjuk érdekelne, hogy azt hol lehet kikapcsolni. Szóval most gondolt egyet, és már nem tud adatot visszaadni, úgyhogy egy kis kivételkezeléssel már működik.Csak továbbra se értem, mert nem nyúltam hozzá
-
SirRasor
addikt
Üdv!
Nagyon kezdő vagyok még java-ban, de Isten látja lelkem - nagyon próbálkozom.
Összeraktam egy kis programot, ami SQL adatbázisból kinyer adatokat és jTable-be dobja.
Működött, fasza is volt. 2 hete nem nyúltam hozzá.Ma a windowbuilder azt mondta, hogy hiba miatt nem tudja megnyitni a grafikus tervezőt
"java.lang.NullPointerException" van a kódban..Nem nyúltam hozzá. Ez gyakori jelenség? Egyáltalán mit lehet ilyenkor tenni? A kód biztosan jó; ha lefuttatom, akkor működik, csak a grafikus tervező nem nyílik meg.
Akit esetleg érdekel, itt a forrás.
Most már kíváncsi vagyok, hogy én vagyok-e a béna, vagy tényleg szórakozik ez velem.. -
M_AND_Ms
veterán
válasz
bairyhalls #8219 üzenetére
Ha több ugyanolyan nevű osztályt talál, akkor mindig rákérdez. Lehet, véletlenül kiválasztottad a rosszat. Előfordul.
Ezért ajánlatos az ilyen nevek használatának kerülése. -
M_AND_Ms
veterán
válasz
bairyhalls #8217 üzenetére
Alapvetően annyi, hogy a Game osztályod import részéből kitörlöd a hibás hivatkozást: import java.awt.Window;
(ebből látszik, hogy rossz Window osztályt használ)
Mivel a saját Window osztályod azonos csomagban van az őt használó Game osztállyal, ezért nem is kell külön importálnod. Érdemes a jövőben egyedibb nevekkel illetni a saját osztályaidat . A Window név nagyon általános emiatt, könnyen félrecsúszhat az import és így egy egész más Window osztály kerülhet bele. Bár az Eclipse segít, mert a codeassist már a kód írásakor mutatja, hogy melyik Window-ról lesz szó és fel is ajánlja az összes ugyanolyan nevű osztályt, amiből ki lehet választani azt, amire valóban gondolsz.Nálad, az Eclipse-ben amúgy valahogy nincs minden korrekten összerakva, mert ezt a hibát megint, már a kód írásakor tudná jelezni neked - aláhúzná pirossal
-
M_AND_Ms
veterán
válasz
bairyhalls #8215 üzenetére
A game-ben, nem a saját Window osztályod konstruktorát hívod, hanem a java.awt.Window osztályét, emiatt kapsz hibát, mert olyan konstruktor abban nem létezik.
-
bairyhalls
csendes tag
Hello!
Probalkoznek en egy aprocska kis jatek keszitesevel, de mar az ablak megjelenitésével is gondjaim vannak.
A game.javam igy nez ki: [link]
A window.javam pedig igy:[link]
Ha eclipsben lefuttatom a dolgot, akkor semmilyen ablak nem jelenik meg, a hibauzenetek pedig a kovezkezoek: Exception in thread "main" java.lang.Error: Unresolved compilation problem:
The constructor Window(int, int, String, Game) is undefined
at myfirstGame.Game.<init>(Game.java:10)
at myfirstGame.Game.main(Game.java:20)Mi lehet a problema?
-
Sziasztok!
Egy Minecraft modot készítek a gyerekeknek (mcreatorral fordítom, mert az Eclipse vmiért nem indul el), de ez a Jetpack kód kifogott rajtam... Sajnos egyenlőre nem jöttem rá, hogy hol lehet a hiba, de nyilván triviális és csak én nem veszem észre...
És ezt dobja a compiler:
jetpack.java:152: error: ')' expected
}
^
jetpack.java:153: error: illegal start of expression
}).setUnlocalizedName("jetpack");body.setMaxStackSize(1);
^
jetpack.java:153: error: ';' expected
}).setUnlocalizedName("jetpack");body.setMaxStackSize(1);
^
3 errors
:compileJava FAILED
FAILURE: Build failed with an exception.
BUILD FAILED
* What went wrong:
Execution failed for task ':compileJava'.
> Compilation failed; see the compiler error output for details.
Total time: 24.777 secs
* Try:
Run with --stacktrace option to get the stack trace. Run with --info or --debug option to get more log output.A kugli nem dobott semmi használható infót, így a szakikhoz fordulnék.
Előre is köszönöm a válasz(oka)t!
-
F1rstK1nq
aktív tag
Ha nem probléma az angol, akkor a legjobb könyv a témában, ami ad egy részletes leírást a nyelvről: Thinking in Java
Abszolút kezdőknek is ajánlott és mérföldekkel jobb, mint a magyar "társaik". -
func93
senior tag
Sziasztok!
Tudtok ajánlani könyvet ami a java-val foglalkozik? Nem rég kezdtük el egyetemen aztán gondoltam kicsit beleásom magam.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicot kiemeltem. Valaki nem akar egy nyitó hsz-t írni?:))
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X250 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 12,5" HD I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 MAX 36GB RAM 1TB SSD garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest