- OLED TV topic
- Házimozi belépő szinten
- Külső 3,5'' mobil rack-ek topikja
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Az Aura Displays hordozható monitorhármasa jól felturbózhatja a produktivitást
- Házi hangfal építés
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz
-Faceless- #11072 üzenetére
Me'g mindig nem. A szamologepbe NEM copy-zol olyat ami oda van irva (legalabbis az mar nem szamologep hanem mini-excel...). A szamologep a billentyunyomkodasok menten mukodik. Peldaul azt irja be hogy 12 / 17 sin. Ez lesz a sin(12/17). De mi a fenenek kuldened ebben a formaban a backend-nek? Te a nem szamjegy gombnyomasoknal, ha volt uj szam akkor azt es a muveletet kuldod el, es reszeredmenyt vissza. Tehat 12,/ eseten vissza 12, 17 sin-re vissza a sin(12/17). Ha megengeded a precedenciat (es/vagy zarojelet, de ez azert eggyel komplexebb, en elsore megneznem hogy a feladatleiras alapjan muszaj-e, mert a sima szamologep NEM tudja es a legtobb usernek kb. nem is kell), akkor annyi hogy a backend-en kell egy verem is. De a szamologepen tulkepp forditott lengyel, tokenizalt a bemenet (ugye a sin-ra se a 3 betut kell atkuldeni, hanem egy kodot ami azt jelenti nalad hogy a sin gombot nyomtak meg).
-
floatr
veterán
válasz
-Faceless- #11072 üzenetére
Na most javíts ki ha rosszul értelmezem, de te egy kifejezés kiértékelőt akarsz írni? Mert az azért nem annyira triviális... bár az amőba sem
-
axioma
veterán
válasz
-Faceless- #11069 üzenetére
Mit szeretnel parse-olni? Ha jol ertem akkor a tied a frontend. Ha meg igy van, akkor a gombnyomasok tulajdonkeppen megcsinaljak neked a tokenizalast, sot tulkepp rogton a kifejezesfat is felepitheted mindig ahogy jon a kovetkezo gombnyomas (nyilvan szamoknal a szamjegyeket erdemes a frontenden osszevarni es 1x konvertalni). De mar csak azert is igy erdemes mukodnie mert a szamologep a reszeredmenyt altalaban mar irja.
Vagy valamit nem ertek jol. -
válasz
-Faceless- #11069 üzenetére
Problémás kód részletet tudnál szolgáltatni?
-
-Faceless-
őstag
válasz
-Faceless- #10785 üzenetére
Semmi, kár volt éjszakázni.
Ha gondoljátok lehet törölni -
axioma
veterán
válasz
-Faceless- #8243 üzenetére
Mar nem azert, de ezt kicsit lehetne szerintem egyszerusiteni. En azt tennem, mar a jelenleginek minel kisebb modositasaval, hogy
- megkeverek egy 0..(N-1) tombot
- amikor irom a masik tombbe, akkor dontom el, hogy az az index hanyadik reszbe esik, es az alapjan irom az eredetibe a megfelelo erteket (raadasul ha ilyen szep szamaid vannak, akkor oszthatod ugy hogy az otodere csinalsz egy switch-et, sot akar erre me'g aritmetikai kifejezest is...).
Bar ha megfelelo valoszinusegekkel generalnal es a vegen csak azokat tenned fel, amikbol me'g hianyzik egyebkent ujat "dobsz", az is eleg veletlen tabla kene legyen. -
Lortech
addikt
válasz
-Faceless- #8254 üzenetére
57. sorban keletkezik NPE.
palya.palya[seged2] null, null objektum a getJatekosSzam() metódus hívás NPE-t eredményez.
IoMuveletek osztály 6. sorában példányosítod a palya meződet:
public Palya palya = new Palya();Ez önmagában nem inicializálja a palya.palya elemeit Mezőkre. Ezt a palyaEpito metódusban csinálnád, viszont ezt ezen a példányon nem hívod meg.
Azt látom, hogy a Main osztályodban meghívod palyaEpito metódust, de azt egy másik példányon teszed, a 20. sorban:
pj.palyaEpito();Viszont ezt a pj objektumot nem adod át az IoMuveletek osztálynak, hanem IoMuveletek-ben létrehozol egy teljesen új Palya példányt.
-
-Faceless-
őstag
válasz
-Faceless- #8254 üzenetére
Köszönöm a javítást!
Tudom, hogy nagy kérés egy ilyen katyvaszban hibát keresni, de jelen pillanatban nem tudok máshol segítséget kérni, és rendkívül hálás lennék. -
Karma
félisten
válasz
-Faceless- #8251 üzenetére
Pedig teljesen jók a válaszok. Alapvetően a boardBuilder metódus egy koncepcionális hiba, az egészet szüntesd meg, és tedd a konstruktorba a tömb elemeinek inicializálását. Ezzel NPE-d nem lesz több.
Hogy miért veszik el adat, az ebből a kódrészletből nem derül ki. Mivel minden tagváltozód publikus, bárhol elronthatod. Jót tenne a játéknak, ha elkezdenél objektum-orientáltan hozzáállni: az osztályok belső állapota privát, kifelé csak egy interfészt mutatnak, amik az általuk támogatott műveletekből áll.
Például a Board esetén a tömb privát, de van egy műveleted, ami egy X, Y koordinátapárhoz visszaadja az oda illő Fieldet.
-
Lortech
addikt
válasz
-Faceless- #8251 üzenetére
Ha minden lényeges infó vagy a teljes kód megvolna a kérdésedben, tapasztalt szem fél perc alatt kiszúrná a problémát. Helyette van sok felesleges infó, amit azért nem biztos, hogy sokaknak van ideje kibogozni.
NPE ad neked sorszámot, az alapján elég egyértelmű szokott lenni szemmel veréssel is a probléma, ha mégsem, akkor bele kell állni debuggal, ha kell, visszanézni a stacken a frame-eket, a változóid állapotát. -
Karma
félisten
válasz
-Faceless- #8243 üzenetére
Rövidtávon megkönnyíted a saját életed, ha a kétdimenziós tömböket elfelejted, helyette egy dimenzióban tárolod a pályád és okosan indexelsz (pl. x,y koordinátákhoz a tömb y*N+x. elemét veszed). Ekkor a tömb feltöltése és megkeverése is triviálissá válik.
Mr Dini: Nem baj, hogy a szintaktikán elakadtál, mert a Thread.sleeppel amúgy is kinyírnád a játékot. Ezért nem is mondom meg, hogy lehetne feloldani az előző fordítási hibát.
Ha Bukkit plugint írsz esetleg, azzal meg lehet oldani ezt helyesen is. Tiszta Java-val nem tudom hirtelen, hogy tudnál egyszerűen visszatérni a UI szálra.
-
zsambek
aktív tag
válasz
-Faceless- #8241 üzenetére
Szia!
Kicsit ki tudnad fejteni, hogy x,y,z kulonbozo konstanssal feltolteni? Illetve, hogy pontosan mi az alap otlet, mert most igy annyira nem latom, hogy mit szeretnel. Esetleg egy peldaval tudnad szimulalni?
-
Karma
félisten
válasz
-Faceless- #8233 üzenetére
A Collections.shuffle egyébként a helyes megoldás a feladatodra, örülök hogy megtaláltad. Az ebben implementált Fisher-Yates keverés egyenletes, szemben egy tipikus naív megoldással. Például itt van kifejtve, példával.
-
zsambek
aktív tag
válasz
-Faceless- #8231 üzenetére
Szia!
Az elsore sajnos nincs otletem, de erosen arra tippelek, hogy legyen egy static int-ed, amit constructor lefutasakor novelsz, es amikor a garbage collector elkapja, akkor pedig csokkentesz.
A random generatorosra viszont pedig sajnos valamilyen hasonlo lesz a megoldas. Hanyszor szeretnel egyebkent generaltatni? Illetve mekkora a range?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicot kiemeltem. Valaki nem akar egy nyitó hsz-t írni?:))
- Medence topik
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- OLED TV topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Házimozi belépő szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gumi és felni topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Lexus, Toyota topik
- Google Pixel 9 és Pixel 9 Pro összehasonlító gyorsteszt
- További aktív témák...
- Topping D30 Pro (ezüst) eladó
- ! AMD Brutál Gamer Konfig ! 9800X3D / 7900XTX ( RITKASÁG ) 32Gb RAM 32Colos ROG Monitor
- Gamer Billentyűzet Akció ! Steelseries, Razer, Logitech, Corsair - Számlával, Garanciával, Ár alatt!
- Újszerű Lenovo,15,6"FullHd IPS,Ryzen 5(8x3,7Ghz)VEGA 8 VGA,12-20GB RAM,SSD+HDD
- Hálózati rendszermérnök és IT rendszerüzemeltetés
- IBM/Lenovo Thinkpad T60
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 330S-15IKB - i5-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest