-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lanszelot
addikt
válasz
Dr. Szilikát #89481 üzenetére
Hello,
Pár dolgot nem értek, mert kezdő vagyok:
- mi az az elko?
- konverter kimeneti feszültséget hogy mérek, és mit kell látnom?Van jó multiméterem, van forrasztó állomásom..stb. Meg tudom csinálni, csak nem szeretnék Mekk mesterkedni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
demars #89486 üzenetére
Túlfeszvédőként használják a varisztort, villámlásnál elnyeli az energiát, bizonyos határ felett kiég, zárlatos lesz, de jó esetben megvédi az áramkört, így olcsóbb a javítás. Működésnek nem feltétele.
Piros, piros, arany, arany, fekete olyasféle 5 sávos jelölés, ami a 4 és 6 sávos rendszert ötvözi és nem a klasszikus 5 sávos. Még az alábbi forrás is belezavarodik, 4 sávot ír, de 5-öt mutat:
https://www.utmel.com/tools/band-resistor-color-code-calculator?id=20
-
törölt tag
-
-
-
törölt tag
Segítséget szeretnék kérni.
Tegnap végetért az öreg Fahrenheit analóg (pwm) forrasztóm életciklusa.
Voltak vele gondjaim, de így is ~10 évet megélt.
Most szeretnék valami digitális, hőfokszabályzós utódot találni, ami hobby célokra megfelelő lehet.A következő paraméterek alapján keresném az utódot:
- hőfokszabályzós
- digitális (beállítható numerikusan a kívánt hőfok)
- cserélhető és könnyen beszerezhető hegyek (hegyes, véső, félbecsapott henger)
- gyorsan megvásárolható (magyar kereskedő vagy gyors EU-n belüli szállítás)
- 25-30k körüli ár
- csak páka (hőlégfúvó, ónszippantó már van)Tudnátok ezek alapján ajánlani típust, kereskedőt?
Köszönöm. -
demars
addikt
válasz
Dr. Szilikát #89472 üzenetére
Szia.
Rákeresve nekem is mindenhol varisztort dobott ki a Google. Jól gondolom, hogy akár ez elhagyható?