Hirdetés
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- Steam Deck
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Házimozi projektorok, kiegészítőik és kialakítások haladóknak
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Asztrofotózás
- Házimozi belépő szinten
-
PROHARDVER!
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
VoidXs
nagyúr
Lámpaházba azt teszel, amit akarsz, a mozis gépeknek és sok otthoni Barco-nak is lézerblokk kerül a lámpája helyére manapság. Ugyanoda befér a LED is, sőt, kisebb, illetve tükörből se kell 360 fok, csak 180. A LED ára wattonként 100 forint, innen már tudod, hogy ki mennyit ránt le.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
-
python1
veterán
-
-KP-
addikt
válasz VoidXs #186388 üzenetére
Tudtomal pedig a lámpás gépek pont olcsóságuk miatt maradtak meg. Egyébként ezzel a tilalommal, meg a tv méretek növelésével azt fogjuk eredményül látni, hogy az olcsó vetítők teljesen eltűnnek majd. De ne legyen igazam. A vetítők amúgy nem hinném hogy eltűnnének, nagy tv ide, led fal oda, csak max. nem lesz érdemes egy bizonyos méret alatt vetíteni. De majd kiderül.
-
VoidXs
nagyúr
válasz powerup2 #186386 üzenetére
Ha nem is a lézer lesz olcsóbb, simán LED-re fogják cserélni, az meg már most is olcsóbb, tovább tart, fényesebb, nagyobb a színtere. Ugye a LED és lézer képességei azonosak, hiszen a technológia alapja pontosan ugyanaz a jelenség, csak hát nem lehet egy jobb vevőnek 10x is eladni.
Quetz: igen, az új autók ott mozognak, és azonos felszereltséggel adják az ársávokat, csak a hagyományos messzebb megy, a villanyé meg az összes többi előny.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
powerup2
addikt
válasz VoidXs #186383 üzenetére
Biztos olcsóbb lesz ? Projektoroknál az a kevés lumen némelyiknél kiábránditó.
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
VoidXs
nagyúr
válasz powerup2 #186379 üzenetére
Ez egy jó dolog, csak olcsóbb lesz a lézer. Emlékeztetőül, amikor bejelentették a robbanómotoros tilalmat, 30%-ot esett az elektromos autók ára, ma az azonos minőségű hagyományosokkal egy kategóriában mennek.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
powerup2
addikt
Pár projektor tulajdonosnal ez a hir kiveri majd a biztositekot. [link]
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
BBéci
legenda
-
BBéci
legenda
-
Joe123
senior tag
Ha nagyon off, töröljétek nyugodtan.
Egy kis érdekesség, lehet találgatni vajon milyen cuccok lehetnek.3 beépített mélysugárzó – 671 ezer Ft
3 beépített hangfal – 1,9 millió Ft
4 beépített hangfal – 958 ezer Ft
hangáteresztő vetítővászon – 2,46 millió Ft
végerősítő – 480 ezer Ft[ Szerkesztve ]
-
spiky03
veterán
válasz spiky03 #186367 üzenetére
Közben ma teszteltem és úgy volt hang a TV-n az Xboxnak is és a Sticknek is, ha a TV az OUT1-be volt dugva.
Igaz a Frekvencia váltás nem ment így a NEtflixnél, valamint az Optikai hangot sem tudtam kivarázsolni belőle.SuperHeRo - Eladó! Lapp ölflex classic 110 CY tápkábel Oyaide dugókkal
-
xxlongikaxx
aktív tag
Sziasztok, tanacs kellene.
Denon 2312 omet cserelnem vagy Denon X3800h ra vagy Onkyo RZ50 re.
80% mozi, 20% zenere, turntable is lenne ra kotve. Onkyo hangjat nem ismerem, csak Denon es HK. Denon hangjat szeretem. Denon 2312 teljesitmenye teljesen eleg volt a nappaliba, eredeti terv egy Denon 2800h volt,. de tudnek most egy hasznalt garancialis 3800h-t majdnem egy uj 2800h araert vagy egy uj Rz50 et kicsit tobbert.
Koszi!
-
spiky03
veterán
Használ vagy találkozott valaki már ilyen HDMI switchel?
linkBele dugtam egy Amazon Firesticket (IN3-ra) és a TVn szerettem volna megnézni de nem adott ki hangot.
A Stick menüjében az Audio tesztnél kiirta, hogy PCMet "érzékelt".Van valakinek ötlete, hogy miért lehet?
A külső hangkártyával még nem próbáltam az optikai bementre kötve, de a végső terv az lenne. Meg így menne majd az Xbox hangja is.
SuperHeRo - Eladó! Lapp ölflex classic 110 CY tápkábel Oyaide dugókkal
-
-
ada19
senior tag
válasz VoidXs #186330 üzenetére
De, a hang konkrétan légnyomásváltozás. A hullámforma azt jelenti, hogy a szobai nyomástól mennyire térünk el pozitív vagy negatív irányba, ennek a deltának a mértéke a hangnyomás.
Valószínűleg csak rosszul fogalmaztam. Terjed az a tévhit hogy a szobát nyomás alá kell helyezni ("pressurize"), és azt gondolják hogy pl. egy 50nm szobába nem lehet egyetlen subbal megfelelő élményt kreálni. De mint te is írtad többször, ha pl. kanapé mögött van, simán lehet, nem arról van szó hogy mindenképp be kell ide hányni 4+ subot hogy túlnyomás legyen.
Mégsenem
-
BBéci
legenda
válasz Gino20 #186363 üzenetére
Volt nálam R-115SW, tetszett, de egyértelműen az SPL 1200-at választanám.
Egyrészt ízlés dolga, másrészt 22 négyzetméteres a szoba.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Gino20
őstag
válasz Whysperer #186355 üzenetére
Az elképzelés elvileg nem lehetetlen.
A Yamaha-nak van pl musiccast surround speakers sugárzója, de ehhez ugye kell Yamaha AVR meg pl ilyen Yamaha sugárzó [link] aminek darabja kerül ennyibe. Denon-nál is ha jól tudom van ilyen opció Denon sat-okkal, de Pio esetén fogalmam sincs, hogy mik a lehetőségek. Ha a surrond-od egy passzív hangfal, akkor azt ismereteim szerint nem tudod bekötni pl egy wireless adapterrel. Ez SUB-hoz megoldás. -
Gino20
őstag
válasz VoidXs #186354 üzenetére
A konklúzió megvalósításához szükséges szimulációk leírása számomra kínai nyelven vannak megfogalmazva , de ha a jövőben szeretnél erre a kérdéskörre valid választ adni, akkor talán nálad a lehetőségek erre adottak
Velo: Ez alapvetően jól hangzik, de van esetleg emlék arról, hogy Hz tartományban mire is volt képes? Ugye a zárt SVS ekézve van, mert ~40Hz alatt kifingik. Velo 1200 ultra vajon mire képes?
Amúgy továbbra sem szimpatikus számomra a zárt megoldás, ha csak pl megnézek egy Arendal 1961S vs 1961V összehasonlítást.
Velo Impact X15-re úgy látom nincs válasz/tapasztalat, de ha eljön az ideje, akkor lehet bevállalom, vagy ha közben meggondolom magam és nem akarok kísérletezni, akkor egyértelműen Arendal 1961V-re költeném a pénzem.#186353mettek: Köszönöm a tapasztalatok megosztását, de sajnos típusok megjelölése nélkül nem igazán tudok ezzel mit kezdeni.
-
Borisz76
veterán
válasz Whysperer #186355 üzenetére
Ezzel "jelet" lehet átlőni.
Mondjuk azt ami a CD lemezjátszó , deck ...fenekéből kijön.
Ez a jel pár mV szokott lenni.
Ugye nem véletlen az RCA csatlakozó sem....Nem egy erősített hangfalnak szánt jelet !
Arra ez a megoldás nem jó.Csak akkor ha a hátsó hangfalaid "aktívak" ...azaz saját erősítő van benne.
Akkor meg ott a gond, hogy egy HDMI-s erősítőből, hogyan is nyered ki a két hátsó csatorna hangját....
[ Szerkesztve ]
Synology NAS DSM6 - Összefoglaló : https://logout.hu/bejegyzes/borisz76/synology_nas_osszefoglalo.html
-
Whysperer
addikt
válasz Borisz76 #186349 üzenetére
Nappali felett es alatt padlofutes van. Alatta a sajtja es felette a emeleti szobae. Szoval ez van mindegy majd megoldom valami wireless dologgal elvileg mar talaltam is egyet egy probat meger.
[ Szerkesztve ]
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186352 üzenetére
Ahogy olvasok más fórumokat, ők se tudják megmagyarázni, csak mondják, hogy ez van, hidd el. Egyetemen én is utáltam a bizonyításokkal foglalkozni, mert hát minek vannak, ha ott az eredmény, ami működik, de most két logikus konklúzió is van, ettől lenne hiteles. Sajnos ezek a szimulációk napokig futnak, ez nem egy sima WinISD-s, egyszerű képletekkel leírható dolog, hanem sokadik iterációig kell kvantálni a hullámegyenletet a teljes szoba minden voxelén. Talán a WFS lehetséges gyorsítás, de nem hiszem, hogy erre a célra hibátlan ötlet, az inkább szabadtéri dolog.
Azért szeretem azt a Velo-t, mert az összes általam hallott vagy mért zárt subbal ellentétben (a tapasztalatom kb 4 millió forintos darabokig tart) érdemi tranzienseket tudott produkálni, megfelelő rugózáskorrekcióval, bár egyedül nem érdemi hangnyomáson. Párban hallottam 40 ms lecsengés körül, ami azt jelenti, hogy 80 lehet az eredeti érték, az is már egy jellemzően reflexes szint (ezt a Paradigm követi 100-zal, az az erős második). Egy ideig gyűjtöttem minden mozi minden mérését, ahová csak meghívtak, de amikor a Google visszavonta a végtelen Drive-okat, ezek mentek a levesbe, így már nem tudom kikeresni.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Gino20
őstag
válasz VoidXs #186350 üzenetére
"Ez olyan kérdés, ahová az én tudásom kevés"
Köszi, akkor mit mondjak Én ."Szimulációkkal kellene kiszámolni"
Akkor a bogár megvan, a feladat meg adott .Velodyne SPL 1200 Ultra: Ritka esetek egyike, de erről a zárt sub-ról még Te is jó véleménnyel vagy. Miért van ez így?
Van esetleg konkrét mérés, emlék, hogy mire képes ez a sub?
Beszerezhető 1000 euro környékén, de ha már nem 15", akkor felmerül bennem a kérdés, hogy miért lenne ez az öreg sub jobb választás ("javasolt beszerezni"), mint pl egy új Arendal 1961 1V, ami 1200 euro?[ Szerkesztve ]
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186346 üzenetére
Most elgondolkodtattál, hogy honnan szopták a +6-ot, és igazából van benne ráció. Ugye a feszültség (amplitúdó) és teljesítmény közt négyzetes a reláció, P=U*U*R, decibelszámításkor ez a logaritmus azonosságok miatt kimegy a logon kívülre, így lesz feszültségnél 10-ből 20. Már csak azt kell eldönteni, hogy mit is viszünk a rendszerbe, ez teljesítmény, vagy amplitúdó? Én abban a hitben éltem a rendererek fejlesztésében és keverésben is megszokott constant power fading miatt, hogy gyökfüggvénnyel dolgozunk, ami két hangszóró közt -3 dB keverés, ezek összege lesz majd a régi hangerő, tehát dupla teljesítményt kap a rendszer.
Viszont a dupla subbal valójában beviszünk egy második, ugyanolyan amplitúdót, ugyanolyan légnyomásváltozást, a levegőben levő akusztikus energia duplája lesz. Persze itt most azt tesszük fel, hogy ugyanabból a pontból indulnak ki, ami nyilván fizikailag lehetetlen. A mikrofont duplán lendíti ki, az márpedig +6 dB SPL-re kell essen. Így viszont a mindenki által használt constant power-nek lesz kevesebb értelme, oda miért lesz jó a 3? Ez olyan kérdés, ahová az én tudásom kevés. Szimulációkkal kellene kiszámolni, hogy a meglevő légnyomásváltozás mekkora terhelést ró a második sub driverére, annak mekkora ellenállást kell teljesítményből ellensúlyoznia, csak hogy nullára jöjjön ki, és elkezdhessen dolgozni.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Borisz76
veterán
válasz Whysperer #186347 üzenetére
Én pl előre gondolkodtam és felújítás során az alzatbetonban "hátra" megy a csövezés a falig....majd fel a falban és hátul kijön.
Utólag könnyű volt a vezetéket behúzni.
Nem ajánlottam ezt a módszert mert gondolom emiatt nem fogsz vagy nem is tudsz padlót bontani.
Padlás van ? Ott is mehet.....Synology NAS DSM6 - Összefoglaló : https://logout.hu/bejegyzes/borisz76/synology_nas_osszefoglalo.html
-
Gino20
őstag
válasz BBéci #186317 üzenetére
Köszi a konkrét típusokat, de ahogy elnézem ezek messze nem az Én pénztárcámba tartoznak. Ebből egyedül a Velodyne SPL 1200 Ultra, ami beszerezhető lenne kereten belül, de review-k alapján ez lehet akár 15 éves, amitől azért kicsit fázok (milyen lehet a hangszóró, membrán, elektronika, kondik állapota).
Amúgy kíváncsi lennék, hogy ez mire képes. Vajon zárt SVS ~40Hz vagy ennél sokkal jobb.. -
-
Gino20
őstag
válasz VoidXs #186316 üzenetére
Szóval kettővel nagyobb kategória között, lehet akár közel 10Hz eltérés is. Nekem ez már nem egyenlő azzal, hogy a méret nem számít, de mindegy is. Lenne itt más téma, amire gondolom tudsz válaszolni.
Pár hsz-el fentebb, meg pár hete a belépő topikban feljött, hogy ugye a teljesítmény kétszerezése +3dB-t jelent vagy a sub-ok duplázása is, vagyis a +6dB eléréséhez 4x-es teljesítmény vagy 4db sub kell és csak azért, mert egymásra helyezünk 2db sub-ot, attól még nem kapunk +6dB-t.
Ugye Arendal is azt mondja, hogy egymásra helyezett sub esetén +6dB-t kapunk. Rel is ezt mondja.
Esetemben, ahol a mértékegység dBm, ott ez abszolút igaz, szóval 10*log(2) = ~3dB, 10*log(4) = ~6dB.Ha a hangnyomást pascalban mérjük, csak ennek logaritmikus mértékét decibelben írjuk le, ami ugye még nem mértékegység, amíg azt nem úgy írjuk le, hogy: dBm, dBu, dBV, dBW, dBSPL..akkor ebből adódóan felmerül bennem egy kérdés.
Témát illetően ha a mértékegység dBSPL, akkor ez esetben az egyenlet 20*log(2), ami viszont ~6dB eltérés a kétszeres teljesítmény esetén. Ez egybe vág azzal, amit épp olvasok, vagyis ha a hanghullám SPL-je 1 méteren 80dB, akkor 2 méteren 74dB, 4 méteren 68dB….10-en éve voltak egyetemi tanulmányaim és hanghullámok/hangnyomásról, akkor sem tanultam plusz az idő vas foga is csorbított sok tudást, de ez most nekem így nem kerek. Mivel egyöntetűen ki van jelentve, hogy a kétszeres teljesítménynövelés = +3dB-vel, így valamit biztosan nem jól értelmezek / olvasok, pedig lehet rém egyszerű rá a magyarázat.
-
Cseneles
őstag
válasz mandju #186335 üzenetére
Mondhatni az a sub maradandó élményt adott
Powerup2
Nálam 2db DIY Ultimax refis sub és 2db zárt deftech iw3 pyton által újragondolt ládákban teljesít szolgálatot. Az Ultik 20hz -3dB, 17hz -6dB amit teljesítenek de csinte csuklóból megy nekik a 100dB ezen a frekvencián. A zártak passziv membrán segjtségével 30hz- ig lineárisak majd 27hz-n már -20dB körül vannak. Ultik elől a zártak a hátsó falon vannak szimetrikusan elhelyezve.
Én 17m2 amin mozizok 243cm belmagasságban. Mostanában megfordult a fejemben párszor, hogy esetleg lecserélném az első refis ultikat nagyobb, 15" vagy 18" zárt Ultikra. Rengeteg fórumot átolvastam ezekkel kapcsolatban viszont mikor leülök mozizni és mondjuk egy TopGun Maverick légi harcos jelenetét megnézem, vagy Hans Zimmer Batman-why are you serious-t számomra egyértelművé válik a refis SUB előnye. ízlés kérdése és nyilván teljesítménnyel lehet kompenzálni zárt esetén. Nehéz kérdés számomra is ,hogy zárt vagy refis... Igazából a refisnek csak előnyét hallom de még én is elmerengek egy nagyobb zárton csak hogy vissza sírhassam a refiset
Ezzel a felemás felállással azért nagy elégedettség tölt el így is. Zozi és VoidXs segítségével amit elsikerült érnem az a grafikonokon jól látszik simítások nélkül.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Whysperer
addikt
Sziasztok, volna egy olyan kerdesem ha van egy adott erosito. Ugye a fron L es R a center meg a mely ott van a TV mellett,de a back R and L meg itt van a fejunk el a kanapen kb 6 meterre az erositotol. Na most vegig nem guz ek szivesena foldon kabelt. Kerdesem letezik-e olyan ado es vevo eszkosz amit bedugok az erositobe es itt a kanapenal bedugom a konnekrotba a vevot es a vevobe dugom a Back R and L hangszorokat? Igy nem kell hat meter kabelt vezetni az erosito meg hatso hangfalak kozott
[ Szerkesztve ]
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
VoidXs
nagyúr
válasz powerup2 #186334 üzenetére
Nem igazán értem a kérdést. A koaxot leginkább azért használjuk, mert a direktivitási problémák szinte mindegyikére megoldást ad, és vannak konstrukciók, amikkel kimagasló eredményt érnek el, például a Tannoy VQ100 -60 és +60 fok közt majdhogynem pontosan ugyanúgy szól. A JBL is újonnan a koaxra esküszik, lásd Spacially Cued Surround széria, ami az Atmos szigorú, több széket ugyanúgy lefedő szabályaihoz kell is. Egy vicces sztori, hogy ezt a követelményt kb senki más nem tudta teljesíteni, ezért enyhítéseket hoztak a mozikkal szembeni igényekkel, többek közt megengedték az aggregálást.
Az Aurea a line array-re esküszik(szerk: kevertem mással, bocsi, de a lényeg miatt itt hagyom), az is nagyon jó dolog. Messze az egyik leghihetetlenebb mozihangos élményemet egy line array rendszer adta a Christie-től. Ott is ezek a pozitívumok, az ár már kevésbé.Az ART a crossover freki alatt nem dobál szét main-re. Felette megnézi, mennyi idő más hangszóróig a hullámfrontnak, majd ott kiolt, alatta MSO-ként működik, ezért kell fél órákat várni az eredményre. Ami a main-ekre is szór jelentős basszust, az a Cavern UCC, de abból is csak a régi, a 2.0 már kb MSO-alapon működik. Az ART tehát tökéletesen barátkozik a koax darabokkal, nem kell semmi különös bánásmód, extra alsó frekik, vagy igazán borzalmas teljesítmény, csak a szokásos, kb 20-30% növekedés.
Infrának, amennyiben lehetséges, a rotary-t, az infinite baffle-t, vagy a kettő keverékét javaslom. Jelentősen olcsóbbak, lemennek 1 Hz-ig ezek is, ugyanakkor fényévekkel gyorsabbak, mint egy rohadt nagy példány. Persze, azon a frekin már nem számít, de akkor úgy nézz rá, hogy hány négyzetméter és hány millió.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
devil-k
nagyúr
Most nem mozi elektronika, de van olyan izgalmas szerintem.
Mozis relikvia. Múltkor ráakadtam ajánlás alapján egy csoportra, ahol mestermű mozis relikviákat készít egy srác megfizethető áron. Én magamnak az alábbi szobrot kértem.
Akit érdekel a csoport: [link]- mozi bolondéria -
-
powerup2
addikt
válasz mandju #186335 üzenetére
Ascendót dicsérik nagyon de hallani nem hallottam de meghallgatni majd elmegyek. Amúgy a 10" surround hangfalak ára nagyon baráti. Ascendónál a sub az ami drága. De egy infra belefér ha sikerül épiteni nekem is olyan subokat mint ami neked van. Csak pyton kollégán múlik a dolog. Frontra a 12" és a 15" néztem de nehéz dönteni melyik legyen majd. Árba a 15" nagyon elszállt a a 12"-hez képest.
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
mandju
senior tag
válasz powerup2 #186334 üzenetére
Az ascendo jó választás. Lübeck-ben a movie core-ban nagyon tetszett az ascendo rendszer az infra subbal együtt.
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
powerup2
addikt
válasz VoidXs #186332 üzenetére
De akkor már érdekelne a véleményed. Mert azért összetett kérdés hogy néhány gyártó a műholdas hangfalakra szavaz pl a surroundok tekintetében hogy koaxális hangszórókat használnak ami ugye két utas. És azzal magyarázzák hogy oké vágva vannak a surround hangfalak és a többit majd a sub intézi. Ez addig oké is amig pl valaki nem Dirac ART-ot használ. De a koaxális hangszórók mellett szól a magas spl és hihetetlen dinamikus ugrás. De ezeknél az ART halott dolog. De az ART tekintetében többre megyünk egy 3 utas tekintélyes hangszórókkal ellátott hangfallal mint egy koaxálissal. És a nagy kérdés Trinnovnál hamarosan elérhető waveforming mert az a subokkal játszik. Aztán a koax esetén a hang irányitottsága előnyt élvez a klassikus hangfalakkal szemben.
Aztán azért is irányitom a beszélgetést ebbe az irányba mert majd remélhetőleg 2-3 év múlva a jelenlegi mozi szobám megszünik és a helyét átveszi egy jóval nagyobb privát mozi. És két gyártó között vacilálok az egyik az Ascendo a másik Aurea. Subok terén meg Zozi irányába mennék el hogy díy megoldás vagy nem tudom. De nagy Infra sub biztos lesz.TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
powerup2
addikt
válasz VoidXs #186332 üzenetére
Ahogy én látom hogy a nívós mozi helységek ahol kb a pénz nem számít ott is több sub van sok esetben 8 sub meg 1-2 infra sub. Gondolom nem véletlen ez hogy ennyi van.
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
VoidXs
nagyúr
válasz powerup2 #186331 üzenetére
Egy adott hangnyomás tök mindegy, hogy hány subból jön, ugyanaz lesz. Igen, a mennyiséggel kárpótolhatsz az ellen, hogy nem használsz ART-ot vagy MSO-t, ez igaz. Ugye a subok számának duplázása felezi a tranziens hosszát, tehát általánosan, mérési statisztikák után elmondható, hogy egy reflexest két zárttal ki lehet váltani. A 8 subos szinten viszont már az áramszolgáltatóval kell beszélgetned, annyira abszurd.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
powerup2
addikt
válasz VoidXs #186328 üzenetére
Hangnyomás egyre gondolunk. De maga a subok száma is számít. Nem mindegy mennyi membrán mozgatja a levegőt. Meg az sem mindegy milyen szinten van hajtva. De gondolom egyet értesz azzal hogy van egy pró subom a szobába, és a hallgatói pozicióba mérek 115 dB 25 Hz-en mellettem ülő meg csak 109 dB akkor az nem annyira buli. Viszont ha van 4-8 zárt ládám akkor is elérem a 115 dB de több ülés pozicióba. És sokkal jobb lesz az összhatás mint egy pró sub esetén.
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
VoidXs
nagyúr
válasz ada19 #186329 üzenetére
De, a hang konkrétan légnyomásváltozás. A hullámforma azt jelenti, hogy a szobai nyomástól mennyire térünk el pozitív vagy negatív irányba, ennek a deltának a mértéke a hangnyomás. A chest slam viszont csak félig függ ettől, a fontosabb, hogy milyen gyors a változás a légnyomásban. Mindkettőben a zárt marad alul.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
ada19
senior tag
válasz powerup2 #186327 üzenetére
Az hogy több szub nyomás alá helyezi a szobát az valóság hiszen levegőt mozgatnak meg. Minél több sub dolgozik a szobába annál jobban nyomás alá helyezik a szobát és élvezhetőbb lesz egy robbanás egy film effektnél.
Nem egyértelmű mire gondolsz, de sokan félreértik, hatalmas tévhit: NEM légköri nyomásról beszélünk amikor "pressurize" szóba kerül, szimplán hangnyomás. Egy 50 nm helyiségben is lehet jó mélyed, ha a subon ülsz, ha a sarkokban van viszont hasonló élményhez több kell.
Mégsenem
-
powerup2
addikt
válasz VoidXs #186316 üzenetére
Az hogy az svs 40hz-től teljesít jól az egy dolog. Egy szintetikus teszten. De szobába már más a helyzet mert ott a falak fel is erősitik ha a sarokba teszem. Persze egyet értek azzal hogy mérve szabadtéren elvéreznek de nem is ott kell használni. Az hogy több szub nyomás alá helyezi a szobát az valóság hiszen levegőt mozgatnak meg. Minél több sub dolgozik a szobába annál jobban nyomás alá helyezik a szobát és élvezhetőbb lesz egy robbanás egy film effektnél. De ha sok sub van a szobába akkor alapból nem is kell annyira hajtani őket hiszen a szoba nyereség miatt darabonként plusz 3 dB nyerünk ami elég fasza. Ha meg egymásra helyezzük plusz 6 dB. Ha valahol van hely zártakat okosan egymásra pakolni akkor brutális hatást lehet velük elérni. De valaki a zártakat isteniti valaki meg a portolt subokat te utóbbi vagy ezzel nincs gond sőt vannak helyzetek azokkal lehet értelmes hangot kihozni. De ez már nagyon nagy mozikban kell elképzelni. Sok fórumozó itt egy nappaliba űzi a hobbit és bizony vannak határok. De azért nem kell temetni az svs-t sem mert bizonyos szempontból jó termékeket gyárt. Itt a fórumon van egy utálat az svs felé én vígan elvoltam az enyémmel anó. De pl a Rel-t jobban szeretem mert valóban gyorsabb meg aztán két driver jobb mint egy és nagyobb is a méret.
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
mandju
senior tag
válasz mandju #186324 üzenetére
Ez pedig a 3 különböző hallgatói pontban mért frekvenciamenet az MSO presettel:
A JB curve ugyanezeket az eltéréseket hozta egyébként.És a három hallgatói ponthoz tartozó vízesés diagramm 300 ms-ra ablakozva
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
mandju
senior tag
válasz VoidXs #186323 üzenetére
Köszönöm. Előtte nem tudom milyen volt. Kikapcsolt optimizer mellett nem mértem. De ez az egyik nagy dolog a trinnovban a fázisjavítás mellett.
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
mandju
senior tag
válasz mandju #186178 üzenetére
A múlt hét végén és a héten bekerültek a hangsugárzók a helyükre. Néhány gyors teszt alapján már bizakodásra adtak okot, pedig a régi preset-tel teszteltem.
A telepítés jól sikerült. A hallgatótól számított távolságok alapján a dobozok pozíciója teljesen megfelelő. Szimmetrikus szoba, mérnök gondolkodás... nem volt nehéz. :-)
Tegnap aztán végre jutott időm lefuttatni pár mérést a trinnov optimizerrel. Az alsó 7 hangsugárzót REW-vel visszamérve a frekvenciamenetet nagyon szépen kivasalta és "összefésülte". Hiába, ezek a pc alapú szinte korlátlan lehetőség előnyei. A torzítás is minimális maradt. Nagyobb, mint a szabadtéri mérés esetén, de ez természetes.
A trinnov a következő görbéket "vízionálta"
az eq nélküli, illetve a filterezett frekvenciamenet kikapcsolt bass management-tel (ezek a hangsugárzók saját fizikai korlátai
És hogy ez hogyan köszönt vissza a valóságban egy umik1-gyel:
1/3-as simítás, L-C-R SL, SR, BL, BR, egyedi target curvea surroundok torzítási diagrammja 80-85 dB hangnyomás mellett
csoportkésleltetés L-C-R SL, SR, BL, BR
impulzusválasz L-C-R SL, SR, BL, BR
4 teljes mérést végeztem. 9.1.6, ahol a 4 darab szub ugyanazt az eredő jelet kapta, aztán 9.1.6 MSO-val "előkonfigurálva", 9.2.6 egymással szemben működő "SBA" felállás és végül egy 9.4.6 úgy, hogy a trinnov korrigálja a 4 szubot külön - külön. Ez sajnos nem vezetett most sem jó megoldásra. Egyesével szépen korrigál, de a 4 szub LFE csatornán való "összefésülése" nagy feladat. Ebben majd a trinnov waveforming technológia hoz előrelépést az idei évben. (ebben egyébként a dirac ART elöbbre jár jelenleg, szerencsére némi hozzáértéssel, és előbeállítással megoldható a dolog). Mind a 4 opció kapott 3-3 target curve-öt, így 12 különböző preset készült el, amit lehet tesztelni és kiválasztani a legmegfelelőbbet.
A 9.1.6 felállás nagyon száraz basszust eredményez, alacsony lecsengési idővel. Nekem ez a favoritom. Ha valaki a "zsírosabb" basszus keresi, annak a 9.2.6 preset a megfelelőbb, hisz itt vannak olyan frekvenciák, hangok, amik kicsit tovább időznek a szobában a "kelleténél", de még abszolút nem túlzó... a 9.4.6 számomra döng, brummogós, nekem természetellenes. Nem ehhez vagyok szokva.
A frekvenciamenet ezeknél a preseteknél szinte azonos, a különbséget a vízesés grafikonon lehet nyomon követni 300ms-ra ablakozva:
vízesés diagramm
spektro 9.1.6 egyedi target curveEnnyit a mérésekről. Tesztelni csak keveset tudtam egyelőre, de minden szempontból (3D hang, térérzet) sikerült előbbre lépnem. Ezelőtt sem volt rossz az összhatás a mozimban, de most a surroundok és az atmosok cseréjével, sikerült még egy fokozattal feljebb kapcsolnom.
További tervek a szoba alkalmassá tétele arra, hogy a waveforming követelményeit elérjem. Ehhez érkezni fog még néhány 18-as BMS18n862 zárt DIY subwoofer és a hajtásukra használt labgruppen fp10000q-t is cserélnem kell. De ezek egyelőre tervek, most élvezem a "befektett munka gyümölcsét" és hátra dőlök.
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
exception
aktív tag
Nem hallottam 1000 féle szubot vagy összeállítást, nekem egy említett 115 Sw van egy zárt 30as szubbal, ez a kombináció számomra teljesen jó eredményt ad, minden benne van, amire szükség van. Nyilván a szubjektivitást nem lehet kivenni az egyenletből.
"Barátnő? Az mi? Valami ritka pokemon?"
-
-KP-
addikt
válasz Quetz #186318 üzenetére
Ezt csak így érdekességképp beteszem ide:
Erin's Audio corner Kef KC62 vs SVS SB3000 Micro Cea2010 mérés
Akit nem érdekel a videó, itt a táblázat. Felül SVS SB3000 Micro, alul Kef KC62. Az értékek 2 méteres távolságra vannak megadva, half space méréssel, azaz 1 darab határoló felület (fal) közvetlen közelében. Sarokban ez lehet valamivel több, falaktól elhúzva pedig még ettől is kevesebb.
[ Szerkesztve ]
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #186317 üzenetére
A kis mérettel is van hihetetlennek tűnő tapasztalatom; a B&W DB4S mindössze 10 colos hangszóróval úgy megy le 15 Hz alá, mint sok 18-as sem. Igaz, nem hatalmas hangnyomással
És akkor itt meg is állhatunk. mennyit tudott az a sub 10Hz-en, 65dB-t? Az már a nem hallod és nem is érzed kategória.Viszont használtan, jóárasítva érdemes beszerezni, mert hypex nc502mp végfok van benne A Sub utána kuka, de a végfok kiválóan újra felhasználható.
Breaking news: data-bass is back
Ott meg lehet nézni, mi kell értékelhető 10-15Hz teljesítményhez. -
BBéci
legenda
válasz Gino20 #186315 üzenetére
100+ szubládát használtam és teszteltem az elmúlt 25 év során és egyértelműen a zártak hangját tartom számomra megfelelőbbnek, kellemesebbnek, élvezhetőbbnek.
Közülük valóban kiemelkedik a Velodyne SPL 1200, de a DD12 és 15 is. Amiket még ezeknél is jobbnak tartok: JL Audio Fathomok, leginkább az f113 és a Perlisten D12S/D15S. Valamivel kevesebb pénzért az M&K V15+ is remek darab. Ezek mindegyike olyan önbemérő EQ-val rendelkezik, amihez nem kell miniDSP vagy bármi hasonló.
A kis mérettel is van hihetetlennek tűnő tapasztalatom; a B&W DB4S mindössze 10 colos hangszóróval úgy megy le 15 Hz alá, mint sok 18-as sem. Igaz, nem hatalmas hangnyomással, ezért 20-22 négyzetméternél nagyobb szobába nem ajánlom. Viszont ott vannak a nagyobb márkatársai, melyek méltatlanul elhanyagoltak a netes oldalakon.[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186313 üzenetére
Ismét ott tartunk, hogy azonos szériába tartozó suboknál a méretnövekedés azokkal a hatalmas teljesítménylépcsőkkel is általában 5 Hz előny alatt hoz, amit a gyártók rendesen túlszépítenek. Nincsenek csodák, csak jobb konstrukciók. A 20 Hz más méreten is bitang drága, 18"-on is.
powerup2: Kiket lehet sorolni? Az SVS jó szívvel 40 Hz-es subjait többezer watton? A Paradigm 100 ms-os lecsengéseit? Az ELAC nem létező hangnyomását? Persze, azt mondtam is, hogy teljesítményből meg Xmaxból mindent ki lehet játszani, de ott már annyi hőt kell disszipálni, hogy egy ponton túl fizikailag nem lehet kicsi drivert alkalmazni, különben megüti a Curie pontot, és mehet a kukába. Ez az oka annak, hogy a legnagyobb példányok zártak, semmi köze a minőséghez, vagy hogy mekkora nyomás alá teszi a szobát.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
powerup2
addikt
válasz VoidXs #186312 üzenetére
Ez azért erős kijelentés hogy az egyetlen szamitasba vehető sub. Jl rel es még lehetne sorolni kik csinalnak jo zárt subokat. Az hogy több zárt kell also frekvenciák tekinteteben az oke de ez addig igaz amig 30-40hz fölé nem mereszkedunk ott már egál. És sok zárt sub nagyobb kup felület több levegőt mozgat meg nagyobb nyomás alá helyezi a szobát. Es akkor kijon ott az előny. Sok mozi szoba van ahol zart subokkal is kivalo eredmenyeket értek el. És ha megnezed infra subok értelmes méretben csak zárt kivitelben érthetőek el. És sok esetben vegyitik a zárt infra subokat reflexesekkel. És jol is sikerül az integralas. Zárt esetében szerintem a legnagyobb gond a watt felvétel ami többszöröse a reflex tarsaihoz képest plusz a driver anyagának a kivalasztasa a gyártó részéről mert nagyobb igénybevételre kell tervezni. De mindnek van elonye es hátránya. Gino esetében a hely igeny kritérium mint sok embernek itt a forumon. Sokan ezért sem gondolkodnak reflexes subokba mert plusz 1-2 szekrény mar nem fér el a szobába.
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
Gino20
őstag
válasz VoidXs #186309 üzenetére
Szóval ismét ott tartunk, hogy jön egy felhasz és nem biztos, hogy eljut a nehezen tömeggyártható dologhoz, vagy ha eljut, az is lehet aranyáron lesz mérve (Focal SW-1000 1.4M) a DIY-hez meg nem ért.
Tényleg nem érted, hogy mi a problémám a sarkosított állításoddal? amire te nyilván találsz választ, de ha csak bepottyan ide valaki (hiába haladó), akkor vajon az is képben lesz azzal amire te esetleg képes vagy?
Az, hogy milyen ember legyek, azt kérlek te nekem ne mond meg! Pontosan tudom, hogy mire gondolsz (pedig nem szakmám, ahogy az itt jelenlévő sok-sok felhasználónak sem), de még egy sz@ros fordító sem annak fordítja, mint amit írsz. Mindegy is. Ezt engedjük el.A lényeg, hogy szerinted az alsó Hz tartományok megszólaltatásában semmit nem számít méret.
[ Szerkesztve ]
-
VoidXs
nagyúr
válasz powerup2 #186311 üzenetére
Zártból több fog kelleni ugyanahhoz a hatáshoz mind hangerőben, mind tranziensben, viszont valóban sokkal szabadabb az elhelyezésük. Egyébként a használt Velodyne 1200-ak felkutatását én is javasolni tudom, az is messze kategóriaelső, és talán az egyetlen zárt, amit érdemes számításba venni.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
powerup2
addikt
válasz Gino20 #186310 üzenetére
Én azt mondom több sub jobb eredmény plusz egy sub 3dB nyereség. Vagy 6dB egymásra helyezve. Ha van 4 subod az már jo kis plusz meg ha okosan van elhelyezve csak nyersz vele és ez lehet zárt sub is. Van jó par zárt sub is ami kiváló!!! Nem kell feltetlen bass reflex.
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
Gino20
őstag
válasz powerup2 #186307 üzenetére
"komoly házi moziknál"
Na ez nem az Én rendszerem és helyiségem .
Vannak dolgok amit pusztán "logika" alapján nem vonok kétségbe (persze ettől még tévedhetek). Ilyen pl Void által kifejtett téma zárt vs breflex esetén, vagyis zárt esetén fizikailag nem tud alacsonyabb lenni mondjuk a lecsengés vagy Dony által tapasztalt különbség az Arendal 1961S vs 1961V esete között.
Imádom a témát, de azért annyira nem hobbim (és a tárcám sem olyan vastag), hogy 1000x euros termékeket cserélgessek tesztelés céljából. Én maradnék a breflex kivitelnél és abból 2db-ot tudok majd "értelmesen" elhelyezni a nappalimban. -
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186308 üzenetére
Nem csak én tudok normális low extension-t kis méreten, egyszerűen csak nehezen tömeggyártható dolog, ezért megkérik az árát, lásd Focal SW 1000 Be, vagy talán a Sub 12. Tehát nem igaz, hogy ne létezne boltban kapható kimagasló kicsi sub, csak ki kell fizetned, hogy pöcsöljenek vele. Ha nem szeretnéd, akkor marad a teljesítményből hákolás, vagy gyárilag (ahol csak a nagyokat szerelik nagy erősítővel), vagy DIY (felszerelsz egy kisebb modellt magadnak).
Az az ember meg ne legyél, aki jobb érv híján nyelvtanhoz vagy fordításhoz nyúl. Ennek hozzáadott értéke nincs, más is csak kompenzál vele. Ez a neve, mert a speckók valami érthetetlen módon határfrekvenciának fordítják, az a fogalom pedig nem ez.
Azért nem ajánlottam a legkisebb modelleket, mert amikor erre került sor, a 12"-es olcsóbb volt, de valamikor még a 15" is. Kifutás előtt olyan abszurdumok voltak, hogy a 110SW 250k, 112SW 220k, 115SW 200k.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Gino20
őstag
válasz VoidXs #186306 üzenetére
Ne érts félre, de számomra ez az abszolút hihetetlen kategória vagy ismét egy „agree to disagree” lesz ebből csak azért, mert Te esetleg képes vagy "erre".
Ne magadból indulj már ki. Ha igaz amit írsz, akkor szerinted hány HM felhasználó képes otthon DIY-ban megoldani, hogy úgy breflexezi a kicsi sub-ot, hogy az hozza a 15/18 sub-ok "hangját"?
Tegyük fel, hogy elhiszem, de ez akkor is egy olyan sarkosított példa, amire Te lehet, hogy képes vagy, de a felhasználók 99,99%-a nem az, vagyis ott tartunk, hogy akarok venni valami "nagyobbat / jobbat". Hogy tudok elérni low extension-t? (lehet ezt ám magyarul is leírni egy magyar topikban). Véleményem szerint leginkább csak úgy, hogy veszek egy jó minőségű nagyobb subwoofert, de persze lehet tévedek és elég egy kicsi XTZ 10.12 a meglévő 12.17 mellé és a "végletekig" kimaxoltam ezt a kérdéskört.
Amúgy eddig nem láttam tőled a R-110SW/SPL-100 ajánlását.[ Szerkesztve ]
-
powerup2
addikt
válasz Gino20 #186305 üzenetére
Ahhoz hogy egy kisebb kuppal ellátott sub hangszóró ugyan azt a teljesítményt tartományt elérje mint egy nagyobb ahhoz nagyobb kimozdulásra van szüksége és több erőre is ez álltal. Nagyobb elmozdulás nagyobb torzítás is egyben. Pl zárt ládáknál ha nagyon kell nekünk a pince mély Hz akkor a kup anyaga valami kemény spec cuccnak kell lenni pl valaki fémet használ valaki carbont stb. Ezek is lehetnek jók sőt sok esetben jobbak mint egy pro sub. De a pro sub a méreténél fogva van előnybe. De tervezés kérdése melyik sub hol viselkedik kiemelkedően. Pl a pro subok nagy része alul nem erős vagy nem megy mélyre a portolás miatt. Zárt esetében tud mélyre menni. De az infra subbok nagy része mind zárt és nagy kilengéssel érik el a brutál mélyeket. Ascendo gyárt 24" 32" 50" 80" subbokat is. Utóbbi kettő nem is rendes hangszóró elvét követi. De mostanság komoly házi moziknál külön van pl egy nagy infra sub vagy kettő és több pro szub a kellő hatás miatt. Mivel mindegyik máshol teljesít jól. Az hogy az integrálása milyen sikeres az a mozi procin múlik. De ha jót akarsz vegyél olyan 15" subot amit vettem én is. Én nem csalódtam benne. És szerintem nem is drága és nálam a késleltetés 6ms . De sok sub van a piacon lehet válogatni bár sok olyan van ami az eu-ba nem elérhető de attól még építeni is lehet de manapság az már drága nem éri meg annyira mint régen max akkor ha nagyon nagy hangszóró méretben gondolkodsz.
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186305 üzenetére
Az SPL-150 csak azért tud a 100 alá menni, mert nagyobb erősítővel szerelték, és ezért többet tudnak emeléssel behazudni, kizárólag alacsony hangerőn. Ez az előnye mozihangerőn teljesen megszűnik. Bár most hirtelen csak a 121-ről (legalja modelljük) találtam mérést, az alapból egy 40 Hz-es sub, ami még el se ér érdemi hangerőt, de már 50-essé válik:
Mivel a kalibráció kis hangerőn fut, ott azt fogod látni, hogy egy lapos vonallá válik bemérve egészen 30 Hz-ig, na ez az, amit a spec sheet-be behazudnak. Mivel az alja eleve meg van emelve, az fut előbb erősítőkorlátba. Az a gyártótól függ, hogy ezt milyen undorító mértékben csinálja, nagyjából csak a Monoprice megbízható. Ezért mondom, hogy tegyél egymás mellé független méréseket az SPL-ekből, vagy bármiből, amit nézel, nagyjából egy kutya lesz mind a teljesítménye határán.
A szobád mérete is fontos szempont ebben. Most elültetted azt a gondolatot a fejemben, hogy kellene csinálnom egy kalkulátort, ami különböző modellekről megmondja, hogy adott térben hogy viselkednek, és akkor nem kell hatalmas regényekben leírni mindig, hogy mi mivel van összefüggésben, hanem csak bekattintod, és látod az eredményt.
A szerkesztés pont azt mondja, hogy lehet nagy low extension-t csinálni kis méreten, és lehet kicsit nagy méreten. Minden gyártó más felhasználási módot vagy költségoptimalizálást céloz, például a Klipsch rendszerint kis méreten nagyon jó benne, a JBL pedig hatalmas méretben is rossz benne, mert úgy hangolják a portjaikat, hogy eszement összesített hangnyomás jöjjön ki akár 150 watton is.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Gino20
őstag
válasz VoidXs #186304 üzenetére
Ezt abszolút nem is vonom kétségbe, elhiszem, hogy a gyártók hatalmasakat hazudnak, de mi van a kérdésemmel?
"ha a méret nem lényeg, akkor vajon egy spl-100 10" képes ugyan arra az alsó Hz tartományok megszólaltatására, mint az spl-150 15" "Ha a méret nem lényeg, akkor veszek olcsón egy kicsi 10" XTZ 10.17-et és megvagyok?
Megkapom azt, mit a 15" sub-októl?@szerk:
Közben szerkesztetted a hsz-ed.
Akkor kijelenthető, hogy a méret a legeslegtöbb felhasználónál igen is lényeg, hisz a legtöbb felhasz nem fog sub-okat építeni, tervezni, extrém mód reflexeket átlósan elhelyezni.[ Szerkesztve ]
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186303 üzenetére
Egyáltalán nem képesek azok a subok arra, ami a spec sheetben van. Ez a pro gyártókon kívül nagyjából mindenkire érvényes, ezért is látni arrafelé rendre 30-40 Hz-eket a dupla 18" ládákhoz is, mert ez a valóság. Mindig független mérések alapján válassz. Az XTZ is egy egész jó opció.
A nagyobb low extension sem méret kérdése. Persze, ha ugyanazt a konstrukciót felskálázod, és nem nyúlsz a DSP-hez, vagy eleve nincs is benne érdemi, akkor picit javul. Sokkal jobban számít a doboz, én például csináltam magamnak erre képes 12"-est, ahhoz viszont az kellett, hogy a reflex hosszabb legyen, mint a doboz bármelyik oldala, átlósan van benne a cső.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Gino20
őstag
válasz VoidXs #186302 üzenetére
Az tudom, hogy az R-1xxSW/SPL-1xx sorozattól millió alatt szerinted nincs jobb választás, de nagyon sokan nem ezen a véleményen vannak itt. Mindegy is. Ez most szerintem lényegtelen.
"A nagyobb ugyanazon a teljesítményen hangosabb lesz, de kárpótolható nagyobb erősítővel, ami abban a darabban bőven van."
Rendben, de ha a méret nem lényeg, akkor vajon egy spl-100 10" képes ugyan arra az alsó Hz tartományok megszólaltatására, mint az spl-150 15", ha ugyan azzal az erősítővel van szerelve? A mérések tudtommal nem ezt támasztják alá.
Az új sorozattal kapcsolatban legyen igazad, de a leírtak miatt nálam nem opció a Klipsch sub. Ez esetben már inkább maradnék az XTZ 12.17 Edge subnál, ami komolyabb erősítővel van szerelve, mint a korábbi klipsch sub-ok (főleg azonos méretben), de ettől még szeretnék majd kipróbálni egy nagyobb 15" sub-ot.
[ Szerkesztve ]
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186299 üzenetére
A nagyobb ugyanazon a teljesítményen hangosabb lesz, de kárpótolható nagyobb erősítővel, ami abban a darabban bőven van. Minőségben sosem volt velük gond, az R-11xSW szériánál például évekig egyszerűen nem volt jobb vétel majdhogynem millió alatt, most pedig csak simán kompetitívek, a subok, mint kategória, lettek extrém drágák. Az alsópolcos modelljeik (R-1xSW) voltak katasztrofálisan szarok, de azok kifutottak. A meghaló erősítők elvileg megoldódtak, de erre választ csak 1-2 év múlva kapunk.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Gino20
őstag
válasz exception #186300 üzenetére
Menő , de Én azért ebbe nem vágnék bele . Nem bontanám az aljzatot, szigetelést, na meg ehhez azért kompetencia sem ártana, hogy mit alakítsak ki, T/S paraméter mérés, ez alapján reflexnyílás méretezés, stb...
Atmos és surround dobozt Én fogom építeni, de ezekbe kész beépíthető revel sugárók mennek, szóval nem nekem kell megtervezni pl egy hangváltot. Kaptam is iránymutatást, hogy kb hány literes legyen a doboz az adott sugárzóhoz. Surround-ot reflexesre szeretném csinálni és a T/S - reflexnyílás méretezésre kaptam is egy segítő ajánlatot (megmérjük), hogy ne csináljak majd hülyeséget, de SUB-ot az Én kompetenciámmal nem terveznék építeni[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest