Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sziasztok
FB-n bent vagyok már egy ideje "Villanyautós tippek és kérdések" csoportban. Nem tudom hogy van-e még valaki ott jelen, de borzalom ami ott megy. Valaki egyik napról a másik átül elektromosba, és utána már folyamatosan szidja a belsőégésű társait hogy szennyezi orrba szájba a másikat, meg tiltsák ki őket mindenhonnan, meg ótvar dízel, stb.. Közbe meg ő is azzal járt 10-20-30 évig.
Lehet hogy pörög a csoport, de egy szégyen az egész amit ott művelnek egyes emberek. Jó látni hogy itt is van ilyen topik, bár nem pörög eléggé, reméljük változni fog idővel.
Igaz még nem most, de egy új Ioniq vagy Kona a szívem vágya. Napi 80km ingázásra bőven elég lenne nekem.iPhone 13 Pro Max
-
3L1T3
addikt
válasz jozsi252 #352 üzenetére
Szia,
Borzalmasak azok a csoportok. Sajnos én is benne vagyok, mert érdekel a téma mint felhasználó, de az emberi butaság jelen van elég erőteljesen.
Ioniq és a Kona is jó választások a Hyundai az egyetlen olyan gyártó a Tesla mellett aki akar és tesz is előrelépéseket az elektromobilitás irányába. Amit a többi gyártó tesz, vagy gondol az inkább egy KABARÉ!“I am the Saiyan who came from earth to defeat you. Despite my calm, quiet heart, I am the legendary warrior awakened by intense anger."
-
veterán
ID3 is nagyon tetszik nekem, mert tényleg jól néz ki kívül belül, de ahogy áll a VW dolga.. ki tudja mikor lesz belőle használható autó.
Ha most ölembe szakadna 10m ft nagyon valószínű hogy a 38.3-as Ioniq mellett döntenék, utána esetleg Kona e-Niro, mindkettő nagyon jó a nagyobb hatótáv miatt. Meg még van pár kocsi ami szóba jöhetne, de mindenképp a Dél-Koreai vonalon maradnék.Többi gyártónak nem célja utolérni a Teslát mert így is rengeteg belsőégésű autót adnak el, ezért csinált pl a Skoda is csak egy nevetségesen alacsony számú autót a Citigo iV-ből hogy a kvóta meglegyen. Pedig az is egy nagyon jó kis városi autó ami nem mellesleg tényleg olcsó.
iPhone 13 Pro Max
-
3L1T3
addikt
válasz jozsi252 #354 üzenetére
Nem érdeke senkinek semmi, csak a pusztítás és a profit. Ez a probléma! VW amit az ID3-al csinál szintén nevetséges.
- Naponta 300 hibát találnak a szoftverben
- A már legyártott autók egy telephelyen pihennek beépített aksikkal , ami biztos jót fog tenni.
- Folyamatosan tolják az autó átadását, 2020 tavaszról - 2021 tavaszra...“I am the Saiyan who came from earth to defeat you. Despite my calm, quiet heart, I am the legendary warrior awakened by intense anger."
-
Patrick
addikt
-
axioma
veterán
válasz jozsi252 #352 üzenetére
Szerencsere nincs [aktiv] fb accountom, de nekem a magyar onmagat osszefogonak tekinto weboldalbol is elegem lett miutan informaciokat biral felul, es bar reklamokkal megalapozza magat, nem a kozosseget segito cikkeket frissiti, hanem konnyen masolhato uj cikkeket dobja be.
[ Szerkesztve ]
-
atee_13
őstag
Sziasztok!
Nem tudtok véletlen idehaza olyat/olyanokat akik azzal foglalkoznak, hogy belsőégésűből csinálnak elektromosat v elektromosat hatótáv növelő belsőégésűvel?
-
axioma
veterán
Amiket korabban olvastam annyira draga volt, 5+ de inkabb 10 eve az atalakito berakasa 1,5M technikailag, utana meg nem keves papirmunka, hogy biztosra veszem hogy joval dragabb mint venni egy elektromost vagy hibridet. [Nem is tunik logikatlannak, hogy ne lehessen barmit kozuti forgalomba engedni.]
-
axioma
veterán
Kerdes, hogy mi lenne ezzel a celod? Van egy olyan konkret donorod, ami sokat jelent valamiert es olyan allapotu, csak nem szereted hogy fustol es pont o"t szeretned csak arambol?
Vagy csak azt gondolod, atalakitassal olcsobban jutsz e-autohoz. Utobbi biztos nem igaz, hiszen hasznalt (gondolom a donor is az) elektromos autot mar kapsz 3-4M kozott nem csak miniautot. Es azok arra lettek tervezve is, nem csak "valahogy" megoldva, ami nem mindegy (foleg fogyasztasban, azaz hatotavban). De az ion-c zero vonal inkabb csak 2.5 (most eppen, igaz ennel szezonban meg gyengulo forintnal tobb lesz) -
atee_13
őstag
Nagyvonalakban a sztori:
Tavaly lakásvásárlás elkezdődik garázs nincs. Ügyvédnél alá kellene írni bácsi visszalép, de én már vettem egy fiat puntot. Kevés km kívül kicsit ütött kopott, de gondoltam úgyis kinn áll olcsó volt jó lesz.
Másik lakásvásárlás lett a vége és lett garázs is áram is van benne. Puto motorikusan hibátlan, felhasználásban heti egyszer 25 km oda majd vissza de ott lenne elektromos töltő + itthon kisvárosban jönni menni. Hosszabb távra van egy Vitára a családban azt használjuk.
Gondolkoztam csérében is, de kb ár/érték arányban nem nagyon van értelme lecserélni csak 3-4 milla körül.
Aztán jött a gondolat, hogy 2020 ban majdcsak foglalkoznak elektromos átalakítással. Azt hiszem osztrákoknál pl van egy cég aki teslákba tesz hatótávnövelőt és kiszámolták, hogy kisebb akkuval is nagyobb hatótáv lenne ezzel olcsóbb is.
Aztán megnézni, hogy mit lehet kezdeni a puntoval és ha más nem azt eladni venni egy donort motorhibás valamit vagy motor nélkülit és abból elektromosat. Sajna nincs sok erre szánt lóvé így nagy összegben nem gondolkodnék, de ha belefért volna ez a Donor + 1-2 milla még kivitelezhető lett volna. -
axioma
veterán
Hat a punto pedig pont az i-miev es klonjai meret, ami megvan 2.5 korul mar. Viszont ennyire keves km-rel az olcso uzemeltetes nem hozza vissza az arat, nem eri meg anyagi szempontbol cserelni. [Nekem alto->ion ugy jon ki 3 evre, hogy 17km a munkahely kb. naponta, es fizetni kene havi 15e-et parkolasert is, meg en meg olcsobban vettem az iont.]
-
atee_13
őstag
Utána gondolkodtam rajta én is mert lehet jobb lenne egy kicsivel nagyobb méretű donor a puntot meg eladni és talán így jöhetnék ki legjobban az ügyletből. De egyébként a punto kb fél méterrel hosszabb mint a micsubicsi
Lehet matekra nem lenne olcsóbb, de lenne benne egy 0 km es villany meg egy 0 km es aksi ennyi felárat megérne … de úgy fest nem lesz belőle semmi -
axioma
veterán
-
Tigerclaw
nagyúr
Meglepett hogy végre látni új megfizethető árú elektromos autókat. Kiváncsi vagyok hogy a többi gyártó is igazodik majd ehhez.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Füleske
addikt
válasz jozsi252 #369 üzenetére
Nem rendelhető autót még én is tudnék gyártani.
Jelenleg 10 millió körül van egy Zoe alapára, villámtöltés nélkül. Esetleg a Corsa/208 páros, de azok sem olcsóbbak. Ezek már szerintem vállalható villanyautók távolabbra is. Ez alatt tényleg csak városi autók vannak.[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz jozsi252 #369 üzenetére
Igen, hirtelen a Skoda Citigo e -re gondoltam. Kicsi autó, de legalább nem 10+ millióról indul, mint a többi kicsivel nagyobb kisautó. Szóval az egész csak átverés. Akkor valószínű, hogy az ID3 is ezért "csúszik". Az egyértelműen kamu hogy tele van szoftverhibával, mert kb. ugyanaz a két autó szoftvere. Két bonyolultabb dolog van egy ilyen autóban, a hajtás (töltés, visszanyerés) és az önvezetés. Biztos nem önvezetőnek készítik, mert arra aztán nincs szükség még, pláne nem egy ID3 szerű autónál, amit olcsóbbnak szántak. A hajtás szoftvere meg 90%-ban ugyanaz mint a skodában. Akkor gondolom az E-up is hasonlóan csak papíron kapható.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #374 üzenetére
Citigo/E-Up jutott Magyarországra kb. 150 darab ha jól emlékszem (idei teljes évre gyártott mennyiség), tavaly november 5 - én kezdték felvenni a rendeléseket, kb. 2-3 hétig lehetett rendelni és vége volt. Az ID.3 szoftverhiba akár még valós is lehet mivel semmi köze a Citigo/E-Up, de akár az E-Golf stb. szoftveréhez. Viszont az is beszédes hogy az E-Tron gyártását is le kellett állítani akkuhiány miatt, ami nem egy 5-10-20 milliós autó. Tehát én úgy gondolom hogy szoftver sincs és akku sincs.
-
Feketelaszlo
senior tag
Eléggé pletykálják, hogy az akkuhiány csak ürügy, a Merci elektromosa sem fogy, a Jaguar I-Pace is óriási mennyiségben áll eladhatatlanul, hozzájuk képest az Audi még egy belső válsággal is meg van áldva. Egyszerűen ez a magas padlós kivitel tervezési zsákutcának tűnik, az öreg autógyártók meg elég makacsnak, s nem igazán hajlandóak vállalni a fejlesztési költségek veszteségként való leírását egy esetleges későbbi, előkelő piaci helyzet reményében.
-
Füleske
addikt
Nem hiszem hogy ez lenne a helyzet. Az eladási számok szerintem nem rosszak.
"az Audi még egy belső válsággal is meg van áldva" - érdekelne hogy mire gondolsz pontosan. -
Feketelaszlo
senior tag
Az e-tron eladásait én annyira nem látom virágzónak, úgy emlékszem anno a több tízezres (30-50?) éves eladásra rendezkedtek be, de sajnos nem tudom már visszakeresni a sajtóközleményt amiben anno ez szemet szúrt. De még ha ezzel papíron piacvezető is, akkor is kételkedek a hitelességében, van azért gyakorlatuk a gyártókban ennek az adatnak a "meghekkelésében", vagy legalábbis tudják torzítani a statisztikát különböző kereskedelmi gyakorlatokkal (a BMW-nek van most egy ilyen ügye az USA-ban).
Ami fejfájást okoz számukra, hogy minden fő piacukon megy össze a részesedésük 2016 óta, érdekes mód még jobban is, mint a VW-nek. Megtört az a lendület amivel a konkurencia továbbra is hasít. Példáula győri termékcsalád is elég öreg már(szerk.: hülye vagyok, most cserélték le a gyártósort, mindenesetre a korábban ott gyártott modelleknek még nincs utódja), de ahol elvileg volt is modellfrissítés ott is vitatható, hogy az 5 éve ránc-felvarrott sportmodellek, mint a TT vagy R8 igazából nem-e inkább 10+ éves konstrukciós alapúnak kéne, hogy számítsanak (oké, mondjuk ezek kirakatmodellek, nem volumentermékek, de ha az ilyenekből sem érkezik új hosszú évekig az azért aggasztó jel).
Ezek persze csak a tünetek, az okokat legfeljebb sejteni lehet. Elvileg készen álltak több új modellel, de jogi összeférhetetlenség* miatt a főfejes Rupert Stadler távozott, az ő embereinek pozíciója eléggé megingott, fel- le- vagy kiléptek. Akik jöttek a helyükre máshogy képzelték el a jövőt át- és újraszervezéseket hozva. Azóta már a második vagy harmadik vezetőnél jár az Audi, de igazából csak annyi látszik, hogy az őskáosz csillapodott, hogy merre lenne a gödörből a kiút az annyira nem.*jogi összeférhetetlenség: letartóztatás vállalati kommunikációs elnevezése
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Feketelaszlo #380 üzenetére
Én az Audit egyelőre nem látom hogy gondban lenne, meg szerintem konszern szinten kell nézni a dolgokat, a győri gyár is gyárt minden VW csoportos autóba mindent. Konszern szinten nagyon széles a termékpaletta és folyamatos fejlesztések is vannak. Nyilván a fejlesztéseknél is fontos a költséghatékonyság, tehát ha nem muszáj nem fogják kompletten lecserélni a konstrukciót, főleg annak tudatában hogy mennyit kell mostanában kiszórniuk a dízelbotrányra. Ha elektromos márkát kellene mondanom ami folyamatosan lefele megy és egyre kevesebb autót tud eladni én a Nissan - t mondanám, ami ráadásul tömegterméknek van pozicionálva.
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem tűnik ésszerű döntésnek, hacsak nem rontották el az előző szoftvert nagyon. Emellett az időhúzás sem fér bele. Nincs tökéletes szoftver csak olyan ami teszi a dolgát. Ráadásul nem is célszerű túlságosan integrálttá tenni, mert abból csak rengeteg hiba és sebezhetőség származik. A francnak se kell olyan autó, aminek feltörik valamelyik rendszerét majd távolról irányíthatják.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #383 üzenetére
Nem volt előző saját szoftver. Nézd meg pl. az E-Tron - t ami olajcserét kér... [link] Vagy Karotta videóját a kiváló fordításokról (6. perctől) : [link] Ráadásul kellene egy saját OTA rendszer is mint a Teslánál. (ami pont nem működik jól, ezért kell egyenként kézzel frissíteni)
"A francnak se kell olyan autó, aminek feltörik valamelyik rendszerét majd távolról irányíthatják." Pont ezért is jobb lenne a saját kód, nem az innen-onnan összekalapált. -
Ezekiell
veterán
Kicsit halott a topik, de:
11 milliós vételár alatt akár 2,5 millióval is támogatja az állam az elektromos autók vásárlását
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Füleske
addikt
válasz Ezekiell #385 üzenetére
Így a gyártóktól függ hogy mit adnak oda 11 millió alatt és főleg mennyit. Pl. citigo/e-up páros idei kvóta tavaly pár hét alatt elkelt, idén lehet mire kiírják a honlapra már el is fogyott. Bár ha lesz más márkából elég akciós mennyiség akkor kétlem hogy őszig nem fog elfogyni az állami keretösszeg.
axioma : kétlem hogy sokan cserélnék a már meglévő elektromos autójukat e miatt.
[ Szerkesztve ]
-
-
Ezekiell
veterán
Citigo 4-5 milla között bestbuy, persze h elfogy. Ha nem költöm el az összes pénzünket IS házra idén, akkor megpróbálok egyre lecsapni én is
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
axioma
veterán
Leaf hosszabb is, nem stimmel a garazsunkhoz meg utalnam parkolni
Ja edzettek vagyunk, swift 1.0 volt hasznalva 5 fore - igaz a lanyok azota nottek me'g keveset# 397 Parkolas: mert legtobbszor parhuzamosnal nem birom latni hogy hova mi fer be... amikor az Amperaval megyek inkabb keresek merolegest Bocs, egyeni hulyeseg. Bar a parkoloradar segit, igazabol az egyik bmw-ben latott, felulrol fotonak kinezo nezettel tudnam valoban biztonsaggal megcsinalni.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Akit érdekel Hyundai Ioniq és Kona is van már 8,5 millióért.
-
őstag
A Skoda Magyarországgal beszéltem messengeren, ők is azt állítják, hogy befejeződik a CITIGOe és konszerntársainak a gyártása idén. Még néhány országban kapható, de ennyi. Nem jó hír, mert nincs igazi alternatíva helyettük.
-
Ezekiell
veterán
És akkor mégis hogy teljesítik a normákat, amiket csak a citigo-val tudtak? Meg miért hagyják abba a gyártását egy vadul sikeres autójuknak?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest