Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Így VERNEK ÁT a KAMU webshopok!
- Google Chromecast topic
- ZIDOO médialejátszók
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
Múlthét hétfőn vitte el a trailer ismét a Gablinihez.
Eddig vártak garis alkatrész csere jóváhagyásra.
Most hívtak, hogy "hajtóakku vezérlőt" kell cserélni, mert így hogy mentem vele a cellacsere óta kiderült, hogy "rosszul számol".
Amszterdamból rendelik, elvileg 13-15 munkanap, de a tapasztalatok szerint 6-8 alatt meg szokott jönni, de megpróbálják megsürgetni hátha megjön jövőhétre.Eddig idén 30 napot volt szervizben az autó, most jön ehhez még a jelek szerint legalább 1 hét, ha szerencsém van...
-
axioma
veterán
-
A padlószint alá alig fér valami. A két töltőkábel is alig fér be egyszerre. Kipakolva sem hatalmas. A Model 3 padlószint alatti rekesze legalább 2x nagyobb. Igen, magas dolgokat nem lehet beletenni, ahhoz nem jó a Sedan forma. Viszont nagy az alapterülete, csomagokat nagyon jól nyeli. Niroba raktunk első csomagtartót, nem is értem, miért hagyták ki a ziccert. Őszintén szólva nagyon várjuk az Y-t. Az hatalmas csomagtér mindkettőhöz képest.
-
Füleske
addikt
válasz
Gabesz87 #993 üzenetére
Jól látod, ez (nagy hatótáv, nagy csomagtartó) a kategória nem olcsó és jelenleg nincs sok lehetőség.
A csomagtartó literekkel vigyázz, ha jól látom a Model S facelift - re 745 litert írnak, viszont banánosdoboz teszt [link] alapján ugyanakkora mint az e-Niro - é. (450 liter) -
Gabesz87
veterán
Nekem 2 hete van a Passat GTE-m, de pusztán kíváncsiságból kérdezem (annyira tetszik, hogy eszek után eszem ágában sem lesz benzines/dízel autót venni), hogy ha most az ember elektromos autót venne (nem akarok egyelőre, csak kíváncsi vagyok), aminek használható méretű csomagtartója van (min. mint a Passat GTE kombi -->480l, és egy család (2 felnőtt+2 gyerek) kényelmesen elfér benne, akkor nem túl sok lehetőség van, ahogy látom!? HAHU-n Merci B250e-k (ennek nevetséges a hatótávja), NV200-ak (furgon, kösz nem) ill. Tesla S-ek vannak. Mivel pár hétvégente hosszú utakat pályázunk (290/190km) így min. ezt a távot töltés nélkül tudja simán, rettegés nélkül! Facelift utáni Model S van 14M körül, de hát ez messze messze az ingerküszöb fölött van árban.
Mire majd veszünk, pár év múlva, remélem lejjebb megy az áruk.
-
Füleske
addikt
válasz
Tigerclaw #987 üzenetére
"mikor majd elore lehet alkalmazasban helyet foglalni a toltohoz"
Pl. Eon - nál tavaly még volt az app - ban előre foglalás. Meg is szüntették, gondolom több volt vele a gond mint amennyi előnyt jelentett. Amúgy vannak ilyen konstrukciók egyes töltőkön hogy perc alapon is számláz. (a csak perc alapú Mobiliti viszont erősen a szivatás kategória)
Másik hogy mindenkinél van kamera (mobil), a közterest is ki lehet hívni. Illetve van ahol van 0-24 - ben városrendészet. Másik megoldás hogy elé állsz és jó hosszú kábellel rendelkezel. -
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Gabesz87 #982 üzenetére
Lehet hogy kamerat kellene rakni a toltopontokra es az uzemelteto buntessen, mert nem csak az autosoknak bosszanto, de neki bevetelkieses... amit a tobbiekkel fizettet majd meg.
Illetve mikor majd elore lehet alkalmazasban helyet foglalni a toltohoz, annal is meg kell oldani, hogy ha nem jogosult all a spoton, akkor neki onnan ne toltson tovabb, csak szamlazzon buntetest X perc utan.
-
Gabesz87
veterán
Nem mondtam, hogy nem büntetik, csak tipikusan szerintem kb. előbb büntetnek meg valakit, mert 10 másodpercre megáll tiltott helyen (nem saját tapasztalat, csak példa!), mint az ilyeneket, akik elfoglalnak egy elektronos töltő helyet. Mindegy, büntessék csak, jól teszik.
-
Gabesz87
veterán
Ez a töltési etikett is olyan mint az alapvető szabályok ne nem tartása sajnos. Még csak 1.5 hete van meg a Passat GTE, de pl most ahogy tölteni akartam egy helyen, egy nyomorult Citroen c3-as állt az egyik helyen. Egy másik közeli töltőnél meg egy i3-as parkol. Töltés nélkül. Gratula. Ezeket (is) kéne buntetnie a parkőröknek.
-
joghurt
addikt
Aki használ diagnosztikai eszközt, milyet?
Az OBD-II aljzat villanyautókon nem kötelező, így vásárláskor nem feltétlenül leszek előrébb egy OBD scannerrel.
-
sasa134
addikt
sziasztok, akad itt vki, aki Németo-ban él, és ott vett (új) Teslát? lenne pár kérdésem. Köszi előre is
-
joghurt
addikt
Ó, a Gabilini? Nagy surmók.
Legutóbb egy hibridben a gépkönyvnek megfelelő, vadiúj indítóakkut akarták kicserélni. A munkafelvevő többszöri levélváltásra sem árulta el, pontosan milyen érezték volna szükségét. Utána felhívott a tulaj felesége (szokott vagy az öreg, vagy az asszony), hogy mennyire vagyok elégedett a szervizzel. Elmondtam... Csak hümmögött, de elnézést nem kért.Még off-abb, de elhozáskor a munkafelvevőre való várakozást épp egy új Leaf nézegetésével töltöttem el. (A járvány óta az eladótérbe hozták fel a szervizeseket.)
-
Megjött a Niro. Majdnem minden olyan, mint amilyenre emlékeztem.
A füles lassítást már értem, de nem igazán tetszik. Lassan reagál. Húzom, és egy-két másodperc múlva kezd csak rendesen lassítani, én meg rémülten majd le töröm, úgy szorítom. Egy fékmegoldás hogy lehet lagos? Kinek jutott ez eszébe, hogy ne azonnal reagáljon, hanem szép lassan építse fel a lassító erőt? Utána már jó, csak azt nem tudom, hogy miért nem lehet ezt automatikusan kihagyni, és miért nem folytatja a lassítást magától nulláig? Miért kell azt a szart húzni?
Ami viszont kellemes csalódás volt, az a sávtartás. Sokkal jobban működik, mint a másik darabon. Sokkal kevesebbet hullámzik. Szinte olyan mint a Leafé, használhatónak tűnik. Sőt, ellentétben a Leaffel, ez a városban is elvezetgeti az autót. Nem olyan precíz, mint a Tesla, helyenként azért bóklászik, meg nem is fogja olyan határozottan a kormányt, mint a másik kettő (Tesla sínen vezet, Leafbe kicsit bele lehet tekergetni, ebbe meg sokat lehet beletekerni) de az idő 60-70%-át még városban is rá lehet bízni (Teslára 95%-ot, Leaf 10-20%-ban engedi csak meg a városi használatot).
Ami viszont a másikban nem tűnt fel, hogy az távolságtartó követő ("adaptív tempomat") rendszeresen a mechanikus féket használja. Mi a francnak? Egy az egyben belerakták a hibrid Niro rendszerét?
-
WiZARD
addikt
Tegnap este kaptam vissza az autót.
Hát nem vitték túlzásba a balanszolást/tesztelést. (ugyebár távolról látom hogy mikor mennyire van töltve - 3%-ról gondolom összerakás után 19%-ig töltötték, lehúzták, lemosták, feltették a trailerre és megkaptam 19%-on)
Feltöltöttem 100%ra, így fest most. Nem vagyok meggyőződve róla hogy így oké, bár talán pár ciklus alatt rendeződik...
-
WiZARD
addikt
Én se bántam volna új pakkot, de csak cellát cserélnek.
Elég nehézkesen (vagy inkább lassan) ment az egész. Tavaly október körül jeleztem a szervizben, megnézték, visszaadták hogy szólnak ha jóváhagyták a javítást. Aztán nem nagyon szóltak, végül kiderült hogy ők a gyári diagnosztikából nem igazán jó adatot mentettek le és jött Bp-ről vmi mérnök aki majd lement megfelelő adatot, amivel már menni fog a csere. Megint fél napig náluk volt az autó, 1 hét múlva hívtak, hogy akkor mehet a csere.
Akkut csak a budaörsi Gablini-nél javítanak, így odavitték trélerrel (assistance). Ők mondták, hogy csak akkor tudják új cellát megrendelni ha kivették a régit, szóval legalább 9 nap.
Most 16 napnál tartunk, Gablinivel tegnap beszéltem, az alkatrész már megjött, majd csütörtökön nekiállnak beszerelni és péntekre talán kész. Gondolom tréler vissza leghamarabb hétfőn...
Nekik rohadtul ráér.
Csereautó persze nincs. Nem vágyok csereautóra, megoldjuk. De bosszantó, mert amikor vettem az autót akkor voltak szép ígéretek... Na meg akkor talán ők is motiváltabbak lennének, hogy siessenek és a beérkezett alkatrészt ne csak pár nappal később kezdjék el beszerelni. -
Vasy09
őstag
Ohh, ez elég durva!
Köszi az infót, nálam szerencsére nincs ilyen gond, de remélem, ha lesz is, az még az elkövetkező 2 évben kijön, amíg garis!
A teljes akku pakkot cserélik, vagy csak a hibás cellát?
Ja, látom, cella csere csak!
Pedig azt hittem, hogy kapsz egy teljesen új akku pakkot!
-
WiZARD
addikt
-
axioma
veterán
válasz
Gabesz87 #959 üzenetére
Ha 230-as dugaljrol oldod meg, akkor az amperemeles nem is jon szoba, azok sose fognak 16A felett enni, de inkabb 10A. Raadasul az akkuk jobb szeretik ha lassan toltod, es ejjel van erre ido is, semmi ertelme gyorsitani.
Az auto oldalan ugyanugy tudod rogziteni hogy ne vegyek ki mint az utcai toltokabelt (a pisztolyon van hely amibe ha csatlakoztatas utan teszel egy kis lakatot, akkor nem lehet lenyomni a gombot ami kioldana' az auto felol - legalabbis amit en lattam, ilyen volt). A 230-as oldalon csak ha felteszel egy zarhato dobozt es abbol csak a kabelnek vagsz kiutat... [Nalunk az egesz fali tolto van egy zarhato dobozban, igaz sajat telken belul de keritestol lathato helyen, inkabb azert hogy ne meruljon fel olyan gondolat hogy ismeretlen uj kutyu az biztos sokat er...] -
Gabesz87
veterán
válasz
cousin333 #891 üzenetére
Megvan a Passat GTE, most megint kacérkodom a gondolattal, hogy csak jó lenne tölteni itthon is, szóval utánajárok ezeknek, amit írtál.
Nekem elég volna, ha szimplán egy dugalj lenne a helyemnél (költsége miatt), aztán este had töltsön. Viszon létezik valami olyan dugalj megoldás, hogy zárható, vagy mit tudom én? Hogy mások ne tudják nyilván használni. Bár, ha be van dugva a töltő, akkor a 230-as végét ki tudják húzni ugyanúgy. Láttam, hogy van ilyen kártyás azonosításhoz kötött töltő is, de hát az már inkább fali töltő gondolom, és jóval drágább is. Ezt a részét nem nagyon értem annak, amit írtál:
"ha nincs még villanyóra, akkor van 32 ingyen Ampered. Ha nincs, akkor valami 4600 HUF + ÁFA / Amper az igénylés."
Konnektor esetén gondolom akkor a garázs szintjén lévő villanyórától (ha van) vezetnék el a kábelt. De ha nincs itt villanyóra? Akkor a lakásomtól? Mert 5 emelet kül. van. -
A lehetőség mindig adott volt. A lehetőség megvalósítását úgy hívják, fejlesztés. De ők úgy gondolták, hogy enélkül is megveszik. Náluk nem volt cél, hogy a legjobb villanyautót csinálják, hanem csak annyi, hogy elevickéljenek a pocsolyában. Ez 2020-ig működött, de mostantól eléggé "annyi" lesz nekik.
-
Füleske
addikt
Pedig ha lehetett volna szerintem a 2 - es Leaf - be biztos raktak volna temperálást. Azért a 40-62 - es akkuk már nem csak városba jók. Amennyire emlékszem módosítottak az akku elrendezésen amennyire tudtak de kb. ennyit tudtak tenni. Gondolom az e-nv200 - nál meg volt lehetőség a temperálásra. De én se vagyok Nissan fejlesztőmérnök, szóval csak abból következtetek amilyen infókat ismerünk.
-
WiZARD
addikt
Azért az e-nv200-ba sikerült temperálást alkotni.
Nekem laikusként kicsit hihetetlen hogy ennyire nehéz/költséges lett volna Leaf-be megoldani.(Amúgy most van garis cellacserén a 40es Leafem. Ennek talán nincs köze a temperálás hiányához, szimplán egy hibás cella lehet. Nem nagyon főztem az akkut, keveset villámoztam, egymás után többször kb soha, vagy max 1x
48k km van benne) -
LógaGéza
veterán
Üdv!
Remélem jó helyre írok.
Egyik ismerősömnek van egy ZTech ZT-25C elektromos robogója lítium akksival, és egyik napról a másikra nem tudja ~80% felé tölteni. Gondoljuk az egyik cella hallhatott meg benne. Tudnátok esetleg olyan megbízható helyet ajánlani, ahol ezt ki tudják deríteni, és emberi áron meg is tudnák javítani?
Köszönöm! -
Vasy09
őstag
Köszi!
Füleske: Teljesen jó a Leaf (40), az ég világon semmi bajom vele, csak kevésnek érzem a 250Km hatótávot!
62-es leafet szerettem volna, csak nem jött össze. Az Niro-ból is a nagyobb érdekelne. Mivel nemrég bővült a család (2 gyerek), jól jönne a még nagyobb hely és a több pakolási lehetőség is!
A váltás amúgy nem akkut, mivel egyenlőre bőben elég a mostani is, csak nézelődöm, hátha belefut az ember valami jóba.
És az Niro-ról jókat olvastam!
De az álom egy Tesla X lenne! -
axioma
veterán
Koszonom! Ez hasznos, bar nem igerem hogy megtanulom, de legalabb nem mondok hibasat.
Igen, felhasznalo vagyok csak. De akkor jol tippeltem, akkor 'kell' a dc toltes, ha muszaj gyorsan tolteni es az ac-n felveheto kisebb teljesitmeny mint ami van a hazban es a dc-n tud. Ez ritka azert. Mi is akkor hasznaljuk a falit ha ujra indulunk akkor ne kelljen beallni a garazsba... 95%-ban eleg lenne akkor is lassabban. [Igaz, pre-covid volt az 5%, lehet post is tobbszor lesz.] -
Füleske
addikt
A Leaf egyik tervezője magyar, ő egy interjúban a konkrét kérdésre válaszolva elmondta hogy a Leaf - et eredetileg városba tervezték, ezért nincs akku temperálás. Ahhoz meg hogy a nagyobb (40 - es , 62 - es) akkuhoz legyen temperálás teljesen át kellett volna tervezni az autót ami gondolom nem fért bele a költségekbe...
-
Füleske
addikt
"Az új Ioniqban (nem az 5-re gondolok, hanem a 38kWh-sra) van one-pedal mód."
Ez érdekes, sehol sem említik. Kézikönyvet megpróbálok keresni, de az oldalán egyelőre ennyit látok :
"Váltófülekkel vezérelhető regeneratív fékrendszer.
A hatótávolság megnövelése és az akkumulátorok töltöttségi szintjének magasan tartása érdekében a
kormánykerékre szerelt váltófülekkel módosítható a regeneratív fékezés ereje. A vezető négy fokozat
közül választhat: ezek mindegyike eltérő mértékű lassulást, illetve töltési intenzitást eredményez. A bal
oldali váltófület húzva tartva maximális regeneratív fékerő érhető el. Az autó - a menethelyzettől
függően - akár így, a mechanikus fékpedál érintése nélkül is megállítható.
A töltés ebben a fokozatban a legintenzívebb."Ez eddig ugyanaz mint az e-Niro - ban. Esetleg nem az adaptív stop&go tempomatra gondolsz ? Mert azzal az e-Niro is megáll 0 - ra.
-
Tél kellős közepén -5 fokban 62-es Leaf:
1. töltés 47kW
2. töltés 38kW (pedig ugye 100kW a max, tehát a 100kW helyett kaptam 38-at)
3. töltés 24kW
4. töltés 12kW (tizenkettő k..va kilowatt) Azt hittem megőrülök. Otthagytam a töltőt a p.ba és Siófoktól egy kamion mögött nullán szélárnyékozva hazajöttem pestre néhány kilowattórából. -
Nem szoktam ilyen teszteket nézegetni. Tucatnyi típust használtam már tartósan, nem érdekelnek ilyen tesztek. Ha valamelyik típus érdekel, hogy fogyaszt, hogy tölthető, hogyan melegíti az aksit, kipróbálom. Kibérelem néhány napra, és megnézem, hogyan viselkedik a valóságban. Így tettem a eNiróval is.
Leafek (40-es és 62-es is) hónapokig voltak nálam (bérletben). Azért nem maradtak tartósan, mert van egy élhetetlen hibájuk. Túlmelegítik az akkumulátort. Hűtés hiánya miatt képtelenség velük értelmesen közlekedni városon kívül.
#938 Füleske
Az új Ioniqban (nem az 5-re gondolok, hanem a 38kWh-sra) van one-pedal mód. -
Füleske
addikt
-
Füleske
addikt
Ja, gondolom kivitted a kulcsot az autón kívülre. Az nem hiba hanem védelem. Ha nincs a kulcs az autóban nem indul el.
A fülekkel menet közben is állíthatod a visszatöltés (fékezés) mértékét, a bal füles megoldás csak egy plusz dolog. 0 - ra nem áll meg automatára rakva se, csak 10 - ig lassít, utána (előtte is lehet) vagy fékpedál (10 - nél már a tárcsát használja) vagy bal fül (mindenképp visszatöltéssel fékez). Ha megszokod már furcsa lesz a többi megoldás, múltkor már a 20 éves Punto - n is húztam (volna) a bal fület. -
Minden egyes érték egyesével köszönőviszonyban sincs a valósággal. Egy csomó típust használatam már ezek közül, és ezek a számok és a felállított sorrend is teljesen légbőlkapottak.
A fogyasztási és a töltési értékek egyaránt. DC töltőberendezéseket telepítünk és üzemeltetünk, pontosan látok minden értéket.
-
Abban az adac tesztben kapitális, oltári, irgalmatlan marhaságok vannak.
Nyitott ajtó + bekapcsolt állapot és kulccsal is volt valami.
Auto - ra kell rakni a visszatöltést akkor fékez magától 10 km/h - ig akadálynál, utána megáll auto hold nélkül is csak visszatöltéssel a bal kormányfült hosszan húzva.
Ezt nem pontosan értem, de majd ha meglesz, kipróbálom. De elsőre elég béna megoldásnak tűnik kézzel fékezni. Miért nem működik úgy, hogy nem nyomkodok (húzogatok) valamit? Az pofonegyszerű dolog fölösleges megbonyolítása. -
biker
nagyúr
Elég összetett a dolog. Ezért is ba...a a csőröm, mikor már minden laptopárus meg elektronikát látott bolt is már EVSE-ket árul. Kb felhasználói tudással. Most nyilván nem rád célzok, csak a helyzetre. Te felhasználói szinten lehet többet tudsz azoknál.
Szóval ketté kell választani a dolgot: csatlakozó szabványi lehetőségek és autó gyártói megoldások
Csatlakozói szabvány (eltekintve az usa/japán megoldásoktól most)
Type1: max 1x32A
Type2: max 3x63AAz autókba 3,6kW-os modulokat épít mindenki. PHEV-kbe 1db, 1x32A esetén 2db, 3x16A esetén 3db, 3x32A esetén régen 6db (tesla), zoe 3x32A 0db mert máshogy oldja meg. zoe 3x63A 0db szintén.
A zoe egy külön állatfaj, mert nincs benne inverter, a motort használja 3f trafónak és úgy tölt mintha visszatermelne. Megspórolva az inverter blokkot, és az autó bármilyen AC töltési hibánál képes a hajtást leblokkolni mert azt hiszi a motor is hibás lehet. Szuper ugye?Leegyszerűsítve eddig az alapok.
Aztán jönnek a kavarások, hogy egyes leafekbe, nv-200-ba 1db 3,6kW fedélzeti töltő került csak, de van chademo. egyes 3x16A autók tudnak 1x32A-ről tölteni mert átkapcsoló relé ráad egy fázist 2blokkra, a harmadik pihen. Ellenben egy 3x16A autó sem tud 3db azonos fázisról 3 blokkon át tölteni mert akkor 48A folyna a max 32A kábelen a nullán át, ami tűzveszélyes!Mit tud tenni az, akinek (pl múlt heti ügyfél is ilyen kérdést tett fel), van 1x25A és 2x16A otthon és egy 1x32A-el tölthető autója? (leafek, kona/eniro opciós töltő nélkül, régi i3-ak, tesla usa adapterrel, soroljam még?)
A: DC töltő 11kW ezt egy mobil evse-ről vagy fali boxról kell táplálni szimulálva az autót
B: 3f/1f trafó, ami 2x10A + 1x15A-ből (35A) tud 1x30A-t előállítani 1kW veszteséggel kb.
A B opció kb 1000-1100€ és rohadt drága lesz tölteni.Mit tud tenni akinek 3x32A van de van egy outlandere/limitált leafje, vagy nv200-a ami 1x16A-t tud AC-n de van chademoja? DC22kW-al meg 10-30perc tölteni? Vesz egy mobil DC-t 11/22kW kivitelben
Miért vettek többen mobil DC-t?
pl a trió tagjai, akiknek chademo aljzat és 1x16A esetleg 1x32A-ük volt. Ha találsz egy AC oszlopot máris van egy villámod út közben, volt aki hordta magával. Amíg ingyentöltés volt, minden villám foglalt, ez aranyat ért.
Van ügyfelem, akinek van egy teslája meg egy ipace, és néha egymást követő napokon megy sokat, 1x32A-ről az ipace 1nap mire feltölt. Így nem
Van taxisunk, akinek van 4 autója kiadva, van 4 fali töltője, de lesz egy dc oszlopa, mert akkor két embert rá tud tenni az autóra -
axioma
veterán
Varj, nem ertem ki kivel van.
Azt gondolom, hogy mivel oda nem peldaloztal csak ac-bol tolt dc-t mindenkepp.
Amit felsoroltal, az mind olyan, hogy csak akkor jobb, ha otthon a fazisokbol adodo ossz amper tobb, mint amit az auto tud ac felvenni? Igy kivul konvertalva megeszi valamelyik dc konnektorfajtan?
Ami nekem nincs meg: ami type-II az mindig 3 fazis es/vagy mindig 32A? A type-I ha jol tudom 1x16A es kesz. [Igy ha chademo-t telepitenek en tolthetnem _otthon_ amikor raer 1x16 helyett elvben 3x25A meglevovel? Nem latom azt a nagy igenyt ra (spec.eset lehet de nem rendszeres), hiaba lehet.]
Jo, ha vki taxis az ma's. -
Füleske
addikt
"2. kb egyforma fogyasztás, hatótáv"
Érdekes, ADAC mérés szerint a Leaf sokkal többet fogyaszt. [link]
"7. Nincs rendes e-pedál (a menetpedállal nem áll meg, csak lassít), csak ha lefékezel, akkor automatikusan rögzít."
Auto - ra kell rakni a visszatöltést akkor fékez magától 10 km/h - ig akadálynál, utána megáll auto hold nélkül is csak visszatöltéssel a bal kormányfült hosszan húzva. (Bármikor is használható, ha max. visszatöltéses fékezés kell, de a hosszan húzás érzékelésére kell kb. 1 másodpercet rászámolni.Tehát vészfékezésre csak a pedál jó !)
"10. Összevissza és hangosan füttyög, zenél mindenért, és nem lehet kikapcsolni."
A be és kikapcs hangon kívül még mikor ?
"16. Gyengébb menetdinamika (gyengébb motor)."
Sport módot próbáltad ? -
Használtam már eNirót (39kWh, ilyen lesz), béreltünk pár napra vétel előtt. Általános tapasztalatok 2019-es 40-es Leafhez képest:
1. Kényelmesebb az ülés.
2. kb egyforma fogyasztás, hatótáv
3. Sokkal rosszabb sávtartó (csalinkázik össze-vissza), de kicsit jobb követő rendszer (nem akar minden nap 5x megölni, mint a Leaf, csak kétszer)
4. Nincs idegesítő gombkáosz, mint a Leafben, logikusabb a gombok elrendezése
5. Normális könyöktámaszok mindenhol, nem úgy a leafben.
6. Levegő a hátsó utasnak.
7. Nincs rendes e-pedál (a menetpedállal nem áll meg, csak lassít), csak ha lefékezel, akkor automatikusan rögzít.
8. Buta, mint a tök, nem jegyzi meg az auto-rögzítőfék bekapcsolt állását
9. Sokkal gyengébb kamerarendszer. A képminőség is borzasztó (a 9 éves Volté is sokkal jobb), és hát csak egyetlen tolatókamera van.
10. Összevissza és hangosan füttyög, zenél mindenért, és nem lehet kikapcsolni.
11. Kicsit nagyobb csomagtér.
12. Síkba dönthető hátsó ülések.
13. Csomó pakolási lehetőség az utastérben.
14. Sokkal stabilabb a futómű.
15. Sokkal jobb a kipörgésgátló. Egész pontosan: itt létezik, nem forog ki a kerék minden pedálérintésre, és nem csak azért, mert gyengébb a motor.
16. Gyengébb menetdinamika (gyengébb motor). -
Füleske
addikt
válasz
sajtos365 #922 üzenetére
Három lehetőséged van otthon : konnektoros , fali töltő AC, fali töltő DC. Töltőállomásokon általában AC vagy DC van. A töltés maximum sebessége függ az autótól és a töltőtől is. (meg hogy a kábel és a hálózat mit bír) Az AC csati az autón type1 vagy type2, a DC meg CCS vagy Chademo. Vannak olyan autók is (pl. egyes Leaf - ek) amin csak AC csati van.
-
biker
nagyúr
pl az összes nissan leaf, vagy outlander tulaj tud 11kW-al tölteni ha van 3x16A-e egyébként 3,6kW-al tudna
De pl az összes többi 1x32A autót felsorolhatnám, a konámat, bármit ami tud DC-t és nincs otthon 1x32A, így 7,2kW-ot se, és akkor 3x olyan gyorsan tölt
Vagy épp van 3x32A-e de 3x16A az autó, akkor vagy 11kW-al tölt AC-n vagy vesz 22kW mobil DC-t (vagy fali boxot) igaz 2,5mFt de 22kW-al tud tölteni azonnal.
vagy van egy 1x32A autója de van 3x32A-e és máris 3x olyan gyorsan tölt. -
sajtos365
tag
Ha jól értem akkor ez úgy néz ki, van az autóban egy beépített töltő ami 230 V váltóáramról beépített inverteren keresztül tölti az aksit 10 A-el 7-8 óra alatt, másik dugalj is létezik az autón amin keresztül egyenárammal tölthető itt már gyorstöltéssel is fél-egy óra alatt, töltőállomásokon elérhető és itt jön be a képbe az otthonra vásárolható DC gyorstöltő amivel 16-32 A-el lehet tölteni ami 1,5-3 szorosa a beépített inverternek ezzel 2-4 órára rövidül az otthoni töltés.
-
axioma
veterán
De miert? 11kW az ha jol szamolom 3x16A sima fali toltovel is megy, es bar van auto [enyem is] ami chademot tud de type-I igy ac-n nem tudja kihasznalni, de ma mar keves van es me'g kevesbe lesz. Es a type-II az mar veglegesnek tunik, a dc az me'g nem latom hogy beallt volna.
A lenyegi kerdes viszont: a tolto sima ac-t eszik ott is? Mert ha tud akkubol ac nelkul tud tolteni, akkor me'g power wall jellegu megoldasnal lesz ertelme... -
válasz
sajtos365 #916 üzenetére
Most nem cseréltem egyben sem. A 9 éves 175000km-es Chevy Volt ma ment el. Nem volt vele semmi gond. Előtte Toyota Prius volt 300k km-rel és Hiba insight 250-nel. A villanyos részük tökéletes volt, de a benzinmotor kezdett nyűglődni, ezért kellett menniük. Most egy Model 3 és egy 40-es Leaf van, de a jövő héten a Leaf megy, és egy eNiro érkezik. Nem szoktam akkut javítani, még sose kellett. A villanyautók (kivéve az öreg leafek) általában teljesen karbantartásmentesek. Pluginektől pont a belső égésű miatt menekülök, soha többet, mindig az a szívás.
-
axioma
veterán
válasz
sajtos365 #917 üzenetére
Otthon nem tudsz egyenarammal tolteni. A villamtoltok (egyenaramosak) meg nem az auto kabelevel mennek, hanem a toltoponthoz tartozo kabellel, kb. mint a benzinnel a toltopisztoly.
A toltes sebessege nem szamit, mert estenkent hazaerek, radugom. Amugy az enyem 10A ha falbol (230-as rofi) toltom, az ampera 6A, de atallithato 10-re. A fali tolto (nyilvan valtoaramos, de az mar megint fixen hozza kapcsolt Type-I kabellel) 16A. Ugye *230V es latod a teljesitmenyt. Gyakorlatilag a rofi az orankent 12-15 km potlasa, a fali 1.5x gyorsabb.
Amugy elofordult, hogy hasznaltam, pl. kollega rosszul lett igy extra utat tettem vele, vagy elozo nap valahogy nem tudom sok cucc miatt nem dugtam be, akkor volt hogy toltottem (mar penzert is) a varosban, azert Pomazrol ha XVIII.kerbe kellett mennem akkor nem jon ki a teljes oda-vissza (bar ott meg ismerosnel szokott allni eleg ha addig kapja a fali konnektorbol). -
biker
nagyúr
válasz
sajtos365 #897 üzenetére
"Igaz amit írsz, de csak az üzemanyag szempontjából számolgattam az aksit és a cserét, mert a benzinkúton nem szoktunk a kutasnak fizetni azért mert megtankol vagy nem cseréli ki az üzemanyag tankot."
Bocs, de áramköltség vs benzinköltség
akkucsere vs motorcsere turbóval és egyéb segédberendezéseivel kb
ha almát körtével hasonlítasz, nem fog kijönni semmi. Max egy KUBU -
joghurt
addikt
Egyszerű ám a trükk: Csak márkaszervizes diagnosztikai cucc által kiolvasható hibák. Tehát nem az ODB-II-re kirakott szabványos hibakódok, hanem mindenféle parajelenség. És akkor egyrészt helyből le lehet fejni az ügyfelet 20ezerre a kódolvasásért, és utána még arctól függően 30-100ezerre a különböző részegységek firmware frissítéséért. (Amit ugye próbálj meg ellenőrizni.) Mivel nincsen tényleges alkatrész csere, ezért a jótállás sem hosszabbodik vagy indul újra. Ha két hét múlva újra mekeg, újra csenget a kassza.
-
axioma
veterán
válasz
sajtos365 #904 üzenetére
Akartam me'g irni, csak mobilon elszallt: futes/hutes attol fugg. Tobbek kozott komfortigenytol. En peldaul itthonrol garazsbol indulok, igy se telen se nyaron nem kell annyi idore semmit beinditanom amig beerek (40-60 perc, attol fugg hogy viszem-e a gyereket is akkor kerulo). De ma pl. el kellett menni, kialltam es kinyitottam az ajtot mert a garazs me'g huvos a levegon meg jo
Hazafele mar kicsit mas a matek, mert az utcan all, de telen a "korbefutes" nyaron meg a magas epuletek miatti arnyek ritkan hozza azt, hogy be kell kapcsolnom, mondjuk 5-10 alkalom per szezon (nekem inkabb 5, ha mas is jon akkor mas). De! Akkor sem megy am folyamatosan... nekem szinte konstans 20km-t szokott levenni belole (nem hoszivattyus), de csak addig, amig fu"t (esetleg hu"t). Viszont kb. mire rakeveredek a hidra es aterek a tuloldalra, mar ki szoktam kapcsolni, igy a valosagban 3-5km minusz. Sot, ujabban - nem takarekoskodas miatt, hanem mert komfortosabb (a fenekem szokott fazni, nobol vagyok) - inkabb a 3e Ft-os futoszalas ulesbetet inditom el, hamarabb erzem jobban magam, es telen kormanyboritast is hasznalok (az nem futheto csak jobb a szoros szeru mint a muanyag). Mondjuk en siman kabatban szallok be az autoba, de ez fuggetlen attol hogy benzines vagy elektromos, az atoltozest a kinyitott ajto mellett utalom (nyilvan ilyenkor ha haztol hazig auto max. nehany perc seta, akkor alapbol nem a legvastagabb nagykabatban indulok el, hanem eggyel konnyebb oltozekben, tartalek pulcsi ugyis van a kocsiban).
-
axioma
veterán
válasz
sajtos365 #904 üzenetére
Nem azert irtam az ingyenes parkolast, mert csak addig eri meg, de egy valtasnal ha gazdasagilag szamolgatsz, akkor amig varhatoan lesz, beleveheto. Nekem igy jott ki a csere a 400e-es alto-rol egy 2.25-os ion-ra, ha nem lenne covid mar majdnem visszajott volna az 1.85 kulonbozet, igy most kevesebb km miatt kicsit mas a helyzet.
-
sajtos365
tag
Kétlem, hogy csak addig lesz elektromos autóm amig ingyenes a parkolás, ez szóra sem érdemes.
Érintésvédelmi költségekről még nem is hallottam, erről a kávédarálóm jutott rögtön eszembe, talán azt is benzinesre kell majd cseréljem... és még én akarok elektromos autót venni.
Kezdem érteni miért olyan kapós a helikopter.
Na, de legyünk komolyak!Még mindig szeretnék elektromos autót, de a pénztárcám vonakodik egy kicsit.
A fűtésről sem váltottunk még szót, mert az gondolom elektromos és kíváncsi lennék mennyiben csökken a hatótáv télen ha végig kell fűteni az utat. -
axioma
veterán
válasz
sajtos365 #902 üzenetére
Az elektromos autok arahoz a markatulaj nem tudja hozzaszamolni, hogy x even at emelt aron eladja a szervizszolgaltatas-csomagot. Marmint hogy amig garis, addig az osszes nyugjevel oda viszed, mert me'g igy is erdeked. Ezt nem tudom, hogy elektromos autoknal hogyan csinaljak, a szellozotisztitasert es szelvedomoso-csereeert ketlem hogy elkerhetnek annyit, mint egy fustos kotelezo szervizenel, esetleg ezt is nezd meg.
Masreszt meg az uj auto a draga, nem az elektromos uj auto. Pontosabban: jelenleg spec. helyzet van, ha "kell" (jajj, hol van Bog irasa errol!) a nagy hatotav, akkor ugyis muszaj vagy, mert a korabbi autoknal eleve kisebbrol indult es mar degradalodott is. De ha kisebb akkupakk is megfelel, akkor nem olyan oriasi a kulonbseg (mar persze ha letezik az adott kategoria, mert sajna itt azert nem egyertelmu).
B terv: hasznalt toltheto hibrid. A mi Amperank akkor lat benzint, amikor az auto sipakol erte, hogy most mar TMK-ban tessek elinditani (1880km-es csak elektromos uzemet a tmk szakitotta meg 1 deci benzinnel, aztan ujra hasonlo... utana jott a nyaralas, na akkor mar nyilvan mas). Most is epp tele van, mert a szervizben allt es addig nem volt hajlando csak elektromos uzemben elindulni, amig a regi benzinre tele nem lett toltve frissel (es me'g lefejteni se lehet).
+1. azert egy jo ideig a zold rendszam egye'b anyagi elonyeivel is lehet szamolni, sztem ugy 2-3 ev realis hogy 90% feletti valoszinuseggel meglesz me'g (atiras, gepjarmuado, parkolas). Egyetlen tetel ami elektromosra nagyobb: a muszaki vizsganal az erintesvedelem (netto penzlehuzas, de ki kell pengetni).
A legjobb az lenne ha megint gyartananak REX-es elektromosat, ami a bmw i3-bol letezett peldaul (ill. hasznaltban most is letezik). Tokeletes arra hogy ne kelljen fe'lni a hatotav elfogyasatol orszaguti hasznalatnal sem, me'gis alapvetoen egy teljesen elektromos (volt talan itt linkelve hogy hoztak haza labon toltes nelkul, csak benzinnel i3-at Hollandiabol, de az szerintem egyreszt nem ce'l, masreszt meg visszaeles a konstrukcioval, harmadreszt felteszem az auto kesobb nem zold rendszamos benzinfalokent roja itthon az utakat, haenm valoban zolden). -
sajtos365
tag
Természetese otthoni töltésben gondolkodom városi forgalomhoz, de adódnak hosszabb utak ahhoz kel töltőállomás amit csak néhányat látok, de majd jobban ráfigyelek a lehetőségekre.
Használt vagy új? Itt is elágazáshoz érkeztem, de nem is értem mitől drágább egy elektromos autó a benzinesnél, közel két új autót vehetnék egy elektromos árán és nem látom fogyasztásban sem a kompenzációt, környezetszennyezési szempontból sem vagyok biztos az akkuk gyártása mennyivel kíméletesebb, de lehet ez az én tudatlanságom.
Úgy látom használt autóval sem lennék beljebb a fentebb említettek miatt.
Már kezdem elveszteni az érdeklődésem és még azt sem tudom a pandémia miatt mennyire eladhatók a használt benzines autók, talán itt is futnom kell egy kört. -
axioma
veterán
válasz
sajtos365 #898 üzenetére
Nem is ellenerv akart lenni, ez azert ritka az tipustarsainal hogy ennyit megy... de varosban napi szinten (covid nelkul is) eleg.
Azt nem szamolod jol, hogy az akkucsere az szinte sose egy az egyben csere; masreszt hogy akkora valoszinusegu mint a motorcsere. Mar persze ha olyat veszel amiben papiron benne van me'g 5 ev, csak jon egy meghibasodas.
Hasznalt elektromos autonal elegge nehez dragabb autozast kihozni mint benzinesnel, ha napi nem tul nagy tavolsagokra veszed. Pont egy kivetel van: ha nem tudsz otthon tolteni. Akkor igen spec. eset kene legyen, hogy megerje... a toltohalozatos megjegyzesed meg erre utal.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Honda topik
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Xbox Series X|S
- Star Trek
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Formula-1
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Így VERNEK ÁT a KAMU webshopok!
- További aktív témák...
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / GTX 1660Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite