Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #178 üzenetére

    Most találtam egy oldalt ahol arról írnak, hogy 4 japán gyártó a Kawasaki, Honda, Yamaha, Suzuki közösen dolgozik majd egy szabványos cserélhető akku. Elvileg közülük a Honda jelentett be egy elektromos motort, azt a PCX-et, de csak év végére ígérték és állítólag nem magánszemélyeknek szánják, hanem cégeknek gondolom flottába vagy kölcsönzésre.

    Ott azt írják, hogy a korábban említett Taiwan-i Gogoro volt az első aki ilyen cserélhető akkus motorokat dobott piacra és töltőhálózatuk is van, viszont ez egy kisebb cég még helyben is. Nagy előnyük hogy viszonylag nagyobb teljesítményűek a motorjaik és már van jópár modelljük, egy részük egyész pofásan customizálva. Az akkujaik is egész nagyok.

    A Kymco volt a második az Ionex platformmal, aki gondolom a Gogoro sikere miatt fogott bele a dologba. Ők viszont legalább helyben elég nagy piaccal rendelkeznek. Kisebb teljesítményüek, hatótávúak a motorjaik, de hasonlóan egész minőségi a végeredmény a videók alapján. Náluk rellemzően 2 kisebb akku van a robogókban, elvileg a súly miatt, mert a Gogoro-s 1 akku 9kg, ami nem olyan barátságos főleg nőknek.

    A Gogoro motorjai olyan 125-250 köbcentis - motornak felelnek meg nagyjából a teljesítmény alapján. Persze nehéz összelőni, mert a teljesítményt és nyomatékot teljesen máshogy adják le egy benzineshez képest.

    A Kymco motorjai inkább az 50 köbcentis motorokat célozzák.

    Szóval jó kérdés hogy lesz-e globális szabvány. Attól hogy a japánok összefogtak, még nem jelent semmit, mert kvázi válalhatatlanok az áraik. A taiwaniaknál az fog számítani, hogy lesz-e tőkéjük terjeszkedni.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #178 üzenetére

    Megnéztem a magyar oldalon a Super Soco CU-t. Hát nem rossz, de kicsit drága. Amúgy ki lehet lockolni a 45km/h-s limitet. Ahogy egy videon láttam akár 65km/h -ra is képes, de gondolom akkor drasztikusan lecsökken, az amúgy is szerény hatótávja. Legfőképp ez az utóbbi zavar, főleg hogy ez a 75km-es hatótáv is csak az amit a gyártó be mer hazudni. A Bosch technológiának se örülök. Van pár ismerősöm akik a cégnél dolgoztak, ezen az elektromos hajtás részen is és mondjuk úgy hogy ők még fúrógépet se vennének a Bosch-tól. A minőség felett áll a mennyiség náluk. Hogy ez csak a magyar vezetés miatt van így, azt nem tudom.

    A TC -nek jobb az ár/érték aránya. Amúgy meglepő hogy alapból az is segédmotoros kerékpár. Vajon egy extra aksi mennyi hozzá?

    Kicsit fura, hogy H. Andrásos youtube-os tesztben 950 bruttót ír, de a honlapon már 100 ezerrel több van. Ennyit ment fel az ára pár hónap alatt?

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #183 üzenetére

    Ha gyorsan nem változtatnak az árazáson, ezek a "startup" cégek hamar kitúrják a nagyokat a piacról. Amíg azok bénáznak, az újak kinövik a gyerekbetegségeket és nevet szereznek maguknak.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #182 üzenetére

    Azt jól gondolom hogy ebben nincs energia visszanyerő fékrendszer?

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #182 üzenetére

    Most épp nézek teszteket, fórumokat a TC-vel kapcolatba és ez különösen riasztó:

    [link]

    Elvileg normál használatban fékezéstől törik az első felnin a küllő pár ezer km után. Ezen mondhatni nem is csodálkozok. Szerintem ez a konstrukció egyszerűen rosszul megtervezett. Olyan mintha öntött vas/könnyűfém lenne az egész, de lehet hogy csak rosszúl gondolom. Annyira hülyék csak nem lehetnek. Amellett hogy zárványok lehetnek a szerkezetben, még merev, törékeny is, a fékezéssel járó hajlítást se bírja.

    Egyébként többször írják azt is, hogy a specifikáció szélesebb kereket hoz előre is, de lehet hogy azt írták el.

    Hátul is aggasztó, hogy a hub motoron láthatóan 10 rögzítési pont van, ahol átadhatja az erőt de a képek szerint csak 2 küllő viszi át a nyomatékot közvetlenűl a felnire és ugye nyomaték az van bőven, tehát azok a felnik túlterhelődhetnek. Persze ez csak tipp, élőben még nem láttam. 10 küllős felnivel lenne ideális, vagy más fajta hub motorral.

    Tovább olvasva, állítólag Németországban már másfajta első felnivel árulják, erősebb küllőkkel. Mondjuk sok különbséget nem látok. Az viszont látszik, hogy a probléma része az is hogy csak minden második küllőhöz van rögzítve a féktárcsa, vagyis csak fele küllő kapja a hajlító/nyíró erőket fékezésnél.

    [link]

    Már csak meg kell találni, hogy hogy lehet beazonosítani a régi és új felnit.

    Ezek szerint vannak gyerekbetegségek még.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #188 üzenetére

    Nekem is nagyon tetszik a dizájn, de én is úgy látom, hogy jobb kivárni 1-2 évet. Addigra remélhetőleg a belpiacos taiwan-i, koreai, stb. motorok is megérkeznek ide. Kell a konkurencia, a minőségi és árversenyhez. Ezt az öntött alufelnit el kellene felejteniük és hagyományos küllős kerekkel szerelni. Az jobban is illene hozzá.

    Az elektromos autók esetén sem ártana több olyan új szereplő mint a Tesla, ahol a minőség fontos, de velük szemben nem luxus autókban gondolkodik. Kellenek az olcsóbb elektromos autók a piacra, de igényesek, megbízhatóak, főleg hogy a jelenlegi akkutechnika ha nem is veszélyes, de nem is teljesen megbízható. Az sem elfogadható, ha egy akku csak akkor robban fel, gyullad ki, ha megsérül az autó.

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #190 üzenetére

    Mondhatnánk, hogy bennzines gázolajos autónál a CO2 adó majd megnöveli az ilyen autók árát annyira, hogy nem veszik majd a nagy motoros autókat, de akik azokat veszik, ott lesz pénz a felárra is. Az EU- nak kellene lépni valamit a feleslegesen erős autókkal szemben, ahogy pl. a porszívók esetén történt évről évre. Ez viszont keményebb dió, mert az EU-s vezetők, képviselők relative gazdagok, akik pont ilyen autókat vesznek, szóval ellenérdekeltek abban hogy betiltsák az X köcntinél, kW- nál erősebb motorú autók forgalomba helyezését.

    A legjobb esetben ráharapnak az elektromos luxus és sportautókra, amik drágábbak is lesznek, vagyis nagyobb presztizst jelent, ami fontos nekik. Persze attól még pazarolják majd feleslegesen a 2, 3 tonnás személyautók hajtására az energiát, de legalább a forgalomban nem keletkezik helyben kipufogó gáz.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • axioma

    veterán

    válasz Patrick #202 üzenetére

    Mindenki tultervez a km-ekkel, mintha az elektromosbol nem fogyhatna ki az akku. Bp-en nem tudok olyan helyet mondani, ahova Pomazrol oda-vissza nem mernek az ionnal elindulni (azaz 40km-nel messzebb, Soroksar also csucske 42 azt me'g meg merem lepni), persze arnyalodik a kep ha tobb utat kell egyben nezni, vagy agglo is szoba kerul. Videken max. a fele, azt barmelyik varosjaro tudja.
    Napelem folyamatban csak baromi maceras az egesz folyamat (mar az is hogy kit valasszunk kivitelezonek).

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Patrick #251 üzenetére

    Én noszogatom a főnököm, hogy vegyen magának egy 3ast, hogy tudjunk mivel játszani, de nem akar. Nem értem miért. :D

    BeZol: egy könyvelőt megkérdeznék erről, kicsit soknak tűnik ez a halmozott kedvezmény. Útnyilvántartást generálni nem nagy dolog, pl. ott a road records, ami automatikusan megcsinálja, de 100% csak azoknak jó, akik szeretnek a NAVval játszani, mert ők nem szeretik és valóban életszerűtlen. Casco ilyen autónál előny, egyszerűen túl drága hozzá minden alkatrész, ami sérülhet, egy koccanásnál, kavicsfelverődésnél, vagy valami mentálisan sérült által (lásd villanyos csoport, ahol a pár napos 3as lámpáját kitörte egy járókelő).

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Patrick #251 üzenetére

    E-niroban nekem bejött a váltófüles lassítás, tudom Handraska azt mondta semmire nem jó, de szerintem jól használható és még szórakoztató is. Meg az is, hogy"sport" módban vörösbe öltözik az egész műszerfal. Plusz az se hátrány, hogy elférek benne kényelmesen, nem úgy, mint a leafben (ahol trngely irányban nem állítható a kormány és beszorul a lábam a kormány és a középkonzol közé).

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #298 üzenetére

    Nekem évek óta az a problémám, hogy a gyártók hihetetlen koncepció autókat mutatnak be minden autókiállításon, aztán a piacra csak annak a távoli sovány, szürke rokona kerül leszedve róla szinte minden jövőbe mutató dolgot. A piac is imádná a futurisztikus megoldásokat, de ez egy pre alfa verzió, egy wireframe. Mintha megrajzolták volna durván egy meeting kapcsán, aztán a többi meeting-re nem volt idő, a gyárban meg az alapján készítették volna el.

    Fura hogy a Tesla a vizuális tökéletességre törekedett eddig, most meg tényleg olyan ez mintha egy egyetemista csapat dobta volna össze egy hyperloop tesztkocsinak, ahol nem számít a külső csak a funkció. Még egy katonai járművön, vagy mezőgazdasági gépen is többet dolgoznak vizuálisan, mint ezen.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák