Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Így VERNEK ÁT a KAMU webshopok!
- Google Chromecast topic
- ZIDOO médialejátszók
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Tigerclaw #299 üzenetére
Amúgy azt sem értem, hogy minek kellene egy pickup-ra golyóálló, vagy átdobás álló üveg, illetve vastagabb lemezből készült kasztni...hacsak Musk nem valami Mad Max járművet álmodott meg, egy képzeletbeli 3. világháború utánra. Lehet hogy a "felkészülők"-et célozzák meg. Kinézetre pont ideális lenne. Amolyan zombivadász jármű. Opcionálisan felkerülhet rá a Musk féle lángszóró is. Szinte már military modell.
-
Tigerclaw
nagyúr
Nekem évek óta az a problémám, hogy a gyártók hihetetlen koncepció autókat mutatnak be minden autókiállításon, aztán a piacra csak annak a távoli sovány, szürke rokona kerül leszedve róla szinte minden jövőbe mutató dolgot. A piac is imádná a futurisztikus megoldásokat, de ez egy pre alfa verzió, egy wireframe. Mintha megrajzolták volna durván egy meeting kapcsán, aztán a többi meeting-re nem volt idő, a gyárban meg az alapján készítették volna el.
Fura hogy a Tesla a vizuális tökéletességre törekedett eddig, most meg tényleg olyan ez mintha egy egyetemista csapat dobta volna össze egy hyperloop tesztkocsinak, ahol nem számít a külső csak a funkció. Még egy katonai járművön, vagy mezőgazdasági gépen is többet dolgoznak vizuálisan, mint ezen.
-
Patrick
addikt
válasz
Tigerclaw #297 üzenetére
Jól írtad, persze szerintem és szerinted. Ez hogy megy át a törésteszten?
Ha valakit elütnek annak kampec... egyébként meg szerintem bármelyikünk szebb formát rajzol... még ha batári kell, akkor is. Amcsik simán rákaptak, 150k felett van a megrendelés. Nem tudom mekkora lehet a súlya 2,5 tonna, 3? Szerintem túltolta, nem szabad full-ba nyomni a kretént, hogy durván fogalmazzak. Amúgy bírom a csávót, de az összes közül ez "mellényúlás", persze csak számomra, minden más fasza és le a kalappal. Én azért nem erre számítottam, többet vártam. Mondjuk nagy marketinges az biztos. Nyilván nem európai piacra szánják.
Make Amerika Great Again...
-
Tigerclaw
nagyúr
A Tesla Pickupról mi a véleményetek?
Nekem úgy tűnt, mintha csak egy Április 1.-i vicc lenne. Kinézetre mintha egy modellezéssel is foglalkozó hegesztő ezermester tákolta volna össze. A többi Tesla-hoz és kb. minden mai autóhoz képest igénytelenűl összetákolt valami. Mintha Elon Musk tesztelte volna az amerikaiak elmeállapotát, hogy ha Trump-ot is megszavazták, akkor hátha ráugranak bármire, amit eléjük tesz. Az előrendelési számokat nem tudom összehasonlítani, de ha igazak a hírek ezt is sokan már előrendelték.
Nekem nem az extrém forma nem tetszik, hanem hogy azt is totál igénytelenül rakták össze. Van bőven holdjáróra, sci-fi autókra hajazó megoldás minden autókiállításon, de azok hiába extrémek, de igényesek, kidolgozottak, sőt még művésziek is ehhez képest.
Emellett szerintem veszélyes a formája mind a vezető/utas és a gyalogosok részéről is. Milyen jó lehet lefejelni egy olyan műszerfalt, vagy elütni egy gyalogost. Mintha arra tervezték volna, hogy a lehető legnagyobb sérülést okozza. Jó magasan, éles peremmel, erős, vastag lemezből gyártva. Gyűrődési zóna helyett Tank style. Pont ez kell az utakra, a SUV mánia után.
-
yodamester10
őstag
Üdv!
Érdeklődnék használ-e valaki itt Golf GTE-t? -
biker
nagyúr
Aki keveri a becsapódási összes energiát az egy autóra eső energiával, az gondolkozzon tovább
És ha az elmélet nem megy, akkor nézze meg gyakorlatbanMythbuster összehasonlítás az ütközésekre.
-
BeZol
őstag
50nel belemész a falba -> x energia
50nel belemész egy szemből is 50nel érkezővel -> = 2x energia, mintha 100al mentél volna a falnak. De ez így helytelen.
Fordítusk meg: ülsz a kocsiba, 50nel belédjönnek hátulról (ha nem lenne energiaveszteség meg semmi gyűrűdés stb), akkor ha teljes felületen eltalált és átadta minden energiáját, akkor az illető 0-ra fékeződik, te meg megindulsz 50nel (5.-es fizika óra mozdonyos példa).
Ha 50nel mész, és szemből érkezik egy "ellen" 50es energia (tehát 2 egyforma kocsi 50-50nel egymásnak megy), akkor 0-ára fékeződik mindkettő, viszont hiába fékeződsz 50ről ugyanúgy 0-ára mint amikor falnak mész, közben 2x (helyett 4x!) akkora erőhatás éri mindkét kocsit, ergo mintha 100al falba mentek volna, ami viszont nem igaz teljesen, mert a képlet 1/2 szorozva tömeg szorozva sebességnégyzet. Tehát ha 50nel ütközöl 1t-ás kocsival a falnak, akkor 1250-es értéket kapsz, míg ha 100al, akkor 5000-reset.
[link]
Magyarul 50nel falnak menve X mértékű becsapódásod lesz, 100al falnak menve ill. 50nel telibekapva egy azonos 50es sebességűt pedig 4X mértékű becsapódásod lesz, ennek oka pedig a képletben a sebesség, mert négyzetesét kell venni. Fékezéskor is ebből van galiba nagyobb sebességről. Egy suv esetén akár 2x tömeg is lehet, olyankor duplázódik az energia amit benyelsz, amit áttol a suv a kisebb kocsiba.De kérdezz meg egy fizika tanárt, biztos el tudja ezt magyarázni, én sem vagyok biztos ezekben
-
biker
nagyúr
válasz
Tigerclaw #288 üzenetére
saját magad írod le, az energia nem vész el.
de nem is teremtődik.Ha A autó jön 20.000 egység mozgási energiával, meg B is 20.000 (nem nevezek meg egységet, mert mindegy hogy N-ban vagy kJ-ban számolunk energiát, de ez van), és egymással szemben ütközve nullára redukálódik, akkor mindkettőt ugyanaz a G lassulás éri, ami egyenlő 20.000 -ről 0-ra delta értékkel, szorozva a megtett úttal (50cm) osztva az idővel (1,5s mondjuk)
Ha igaz lenne, hogy olyan mintha kétszer annyival menne, akkor 4x akkora erő érné az autót, mintha falnak menne, és ha mindkettőt 4x annyi erő éri, akkor honnan keletkezett a 120.000egységnyi energia?
-
axioma
veterán
válasz
Tigerclaw #288 üzenetére
Marpedig a fizikaban igaza van. Hasonlo autok frontalis utkozese az erok szempontjabol a nem deformalodo fix falnak utkozessel egyenerteku. Ugyanugy az utkozesi pontig kell lelassulnia a megfigyelt autonak.
Ha a masik egy 30t-s jarmu az ellenoldal a megfigyelt meg tovabbra is 1 max. 1.5, akkor nyilvan mas a helyzet, de az meg viszonylag ritka hogy azok gyorshajtsanak vagy kiszamithatatlanul mozogjanak (me'g defekt vagy ilyesmi eseten is lassan valtozik a mozgas iranya es sebessege is). -
axioma
veterán
De, ijesztgetsz, es feleslegesen. Ennel valoszinubb hogy elcsapnak a zebran amikor gyalogoskent kozlekedek. Plane hogy 2x350m hosszon vagyok varoson kivuli szakaszon.
Ha nem hagyod abba, majd a modik eldontik, hogy kell-e ez a tartalom ide. Nekem ez a megvilagosodasom. (Az meg kulon durva hogy azzal ervelsz hogy nagyobb kocsi kell es behozol egy nagyobb, 4.2 meter es 1.1t feletti auto halalos balesetet.) -
BeZol
őstag
Ha tippelnem kéne, vhol 50-70 között ütközhetett a porsche cayenne a szemből kb. 0-ára fékező autósnak (a mögötte levő autó a videóban már áll és sértetlen, meg tudott állni időben).
A suzukis gondolom 90-100 körül ment, a ferrariba mikor belemegy a porsche akkor már ennél lassabb a ferrari (látni h távolodna el a suzuki), erre jön rá, hogy porsche ennél gyorsabb, viszont az ütközés lelassítja, és csak ezután csapódik szemből a skoda fabianak, szóval ez ilyen 50-70 közötti porsche vs max 10 km/h skoda (lassítás alapján már állt vagy enyhén gurult maximum).Városban 50-90 (70es táblákkal is számolva) között megy a többség, van persze aki tolja többel is. Már több balesetnél azt láttam, hogy ilyen tipikus 2x2 v. 3x3 sávos résznél vmi oknál fogva áttért egyik autó a szembesávba és frontálisan összementek (országúton pedig csak ilyen van ugye). Most ez lehet megcsúszás időjárás miatt, gyorshajtásból eredően valami, vagy szimplán valaki megijeszti v. kilöki a másik sávba (kilökésre tippelnék legtöbb esetben). Azért akad még több városi útszakasz, ahol ez megtörténhet, és ha egy suv-ot kapsz szembe (reméljük nem kamiont v. buszt), akkor nekem egy ilyen videó alapján az jön le, hogy mini-autó és kisautó kategória nem feltétlen fog megvédeni, és talán egy alsó-közép kategóriás autó már pont elég egy ilyen akár soha az életben elő nem forduló szituáció "kivédésére".
Nem lettél lehülyézve, senki sem beszélt 4,5méter + 2t-ákról, senki nem ijesztget senkit, én sem a kisujjamból szedem ezeket, csak volt már a neten pár balesetről videó amit láttam, és én ezt szűrtem le belőle, neked meg rosszul esik a "megvilágosodás" és tiltakozol ellene, de ez természetes folyamat, majd idővel újragondolod az információkat és ténylegesen szélesedik a rálátásod a világra, tetszik vagy sem.
A fórum azért fórum, mert mindenki leírja a saját véleményét v. tapasztalatát, erről értekezünk remélhetőleg személyeskedés nélkül (azért pici persze mindig belemegy). Ha nem tetszik, nem kell olvasni, ez nem erőszak, viszont részemről is elég már a fizika-órákból
-
Tigerclaw
nagyúr
Már nagyon régen jártam fizika órára, de szerintem nincs igazad. Ha van egy X sebességel haladó tömeggel rendelkező test, annak van lendülete, mondhatni felhalmozott energiája ami az ütközésben levezetődik. Ha fallal ütközik akkor az az energia adódik át különböző módon, mert a falnak nincs lendülete (...ha kivesszük a képletből a kozmikus sebességeket, a bolygó keringését, sebességét, ami itt nem számít)
Ha viszont van egy másik autó hasonló sebességgel, tömeggel akkor annak a lendülete, felhalmozott energiája is bekerül az ütközésbe, tehát kétszer akkora energia fog bekerülni az ütközésbe, 180 fokos vektorok esetén. Az energia nem vész el. Ha nincs igazam, akkor nem létezik lendület, egyik autónak sem lesz lendülete és nyugodtan neki mehetsz 200-al, vagy 2 millióval a falnak, mert nem történik semmi.
-
-
BeZol
őstag
Ha ez megnyugtat, éppen 10-es panelban tengődök..., de vidéken kijönne belőle akkora házikó
Értem és megértem, ha elkél egy "szükségautó", de igyekeznék minél előbb feljebb lépni, mert nem biztonságos, és ha baj lesz, akkor jóval nagyobb baja lesz a benne utazóknak.
Tehát egy ideig-darabig oké, hosszútávon nem. A leírtak alapján viszont te/ti régóta így nyomjátok, és az életetekkel játszotok... Eddig szerencsétek volt, remélem a jövőben is így lesz. Ha eddig nem kapcsoltatok, akkor remélem ezek után kapcsoltok, és nem várjátok meg, míg tényleg balszerencse ér és tényleg pont amiatt murdál meg valaki, mert sajnálta a pénzt egy biztonságosabb autóra. Ez ordas nagy hiba lenne. Persze nem kell suv-val rohangálni (én se csípem ezeket), egy alsó-középkategóriás autó már simán megteszi, mint pl. egy Leaf, e-Golf ha már elektromos vonalon vagyunk, de akár hibrid benzines is jó, azok sem esznek sokat (Auris, Prius).Én a magam részéről öko-házra gyűjtök (kb. 85m Ft + telek) és mellé szeretnék majd egy-két elektromos autót (per pill Tesla Model 3-t vennék), de ha 3 gyereket tervezünk, nem bizti h elférünk majd benne, szóval mire majd ott tartunk kb. 5-10 év múlva, addigra nagyobb választék is lesz (pl. kombi tesla? egyterű tesla?).
-
biker
nagyúr
válasz
Tigerclaw #282 üzenetére
Tényleg senki nem járt fizika órára?
Két egymással szemben haladó, 64kmh sebességű test ütközése pont olyan, mintha bármelyik 64kmh sebességgel falnak ütközne. Sebességvektor kontra helyzeti energia középpont. Ha egy forma a tömegük, akkor ott középen megéllnak összetörve, vagyis mintha falnak menne
Ha meg az egyik kétszer olyan nehéz, akkor van gond, mert a könnyebb autónak ekkor átad energiát, és lehet hogy neki virtuálisan 80kmh sebességről lassulás jön ki, a másiknak meg 45kmh -
axioma
veterán
Gratulalok, ha ettol jobban erzed magad
. Gondolom a lakasod is 200+m2, mert abban tudsz jol elbujni a csalad tobbi resze elol, kell a magany es csend mindenkinek kulon-kulon...
Szegyenkezes? En 46 eves vagyok, trabanttal is jott szembe az ifa, ezerszer rosszabb muszaki tulajdonsagokkal, es 60-as varoson beluli korlatozassal.
Nem mindenki jarhat sokmillios autoval, ha a jelenlegim tobbe is van 2M-nal. A kispolszkit egeszen konkretan fedett biciklikent hasznaltuk (amikor a gyerekek az idojaras miatt nem tudtam bringazva suliba kiserni), ritkan ment ki a lakohely 10km-es korzetebol. Az alternativa az lett volna, hogy jarda nelkuli utcakban kell megbiznom abban hogy nem jonnenk belenk - sotetben sem - mint gyalogos (a suliig levo 1.5 km-en ket 10-minuszos gyerekkel) majd utana melohelyre alternativ modon. -
axioma
veterán
válasz
Tigerclaw #282 üzenetére
1. fekezes utani sebesseg szamit az utkozesnel, nem az eredeti - azert remelem senki nem megy annyira vakon, hogy egy kicsit sem fekez egy utkozes elott, meg a szembejovo sem
2. nullara osszetort autokbol is siman kiszallnak zuzodasokkal ma mar - nem csak az auto merete mint passziv vedelem jatszik, hanem az aktiv is -
Tigerclaw
nagyúr
Abban egyet értek, hogy így nulla csillagosan ne hozzák Europába, se máshová. Én 3 csillag alatt nem is engedném sehol se forgalomba hozni egyik autót sem.
Viszont a SUV-ok térnyerésével már nem biztos hogy számít egy 5 csillagos törésteszt, ha 1 tonnás autóban ülsz, a másik meg másfél-két tonnásban. Ráadásul a törésteszteket még ma is elég alacsony sebességgel végzik, szóval míg számítani számít, de nem annyit amennyit gondol az ember. A legnagyobb sebesség amivel próbálnak 64km/h, vagyis olyan mintha két 32 km/h -val tötymörgő autó találkozna szemben egymással. Sima országúton egy rossz előzésnél ez a relatív sebesség kb. 200km/h gyorshajtás nélkül. Az oszlopos ütközést 29km/h-val szimulálják, aminek szintén semmi értelme nincs.
Gondolom az NCAP sorsa is hasonló lesz, mint az NEDC. Egyszer majd leesik valakinek, hogy az egész inkább csak autós marketing a jelenlegi vizsgálattal.
-
Feketelaszlo
senior tag
Valószínűleg a kicsi és izgalmas járművek vezetéséből felszabaduló endorfin/adrenalin kedvezőbb hatással van a várható élettartamra mint az, ha valaki unalmas, de biztonságos autóval próbálja javítani a baleseti túlélés esélyeit.
Ha valaki nagyon sokszor gondol arra, hogy mi lesz baleset esetén az lehet korábbi tapasztalatokból (közeli ismerős, rokon elvesztéséből) kialakult fóbia - ez okozhatja azt, hogy valaki a normálisnál nagyobb kockázatnak tekintse a közúti balesetben való elhalálozást. -
BeZol
őstag
Ennyi erővel motorozhatnál is, mert kicsit nagyobb galiba esetén fixen meghalsz ezekben a kocsikban is, meg motoron is. Szégyellném mind megjelenésben, mind biztonságtechnikailag egy ilyen autó használatát, mert ezek nem mások, mint közlekedő koporsók. Amint lehetőségetek van/lesz rá, a helyetekben egy sokkal biztonságosabb kocsira váltanék.
Harcművészeteket sem azért tanul az ember jobb esetben h támadásra használja, hanem ha netán valamikor az élete folyamán olyan helyzet merülne fel, hogy önvédelemre kényszerül, és ezáltal meg tudja védeni magát (és akár másokat is), akkor ezt megtehesse, viszont biztos lesznek olyanok, akiknél ez sosem jön majd elő (ergo feleslegesen járt edzésekre). A biztonságosabb kocsi ugyan ez. Lehet, hogy sosem lesz baleseted (saját v. mások hibájából), DE ha lesz, akkor azon múlik az életed, hogy milyen autóban ülsz, mert ha neked jön egy csoda-suv nagyobb tempóval, akkor neked lőttek, ellenben ha nagyobb kocsiban ülsz, akkor túléled/túlélheted.
Majd mikor temetik az embert, akkor már késő, és egész életében azon fogja marcangolni a család megmaradt része magát, hogy miért nem vett egy normális/biztonságos autót, miért kellett egy ilyen papír kisautóval mászkálnia?! Vagy esetleg túléled, de csak azért maradsz örökre nyomorék, mert papír-autóban ültél.Szerintem nem éri meg a kockázatot egy ilyen kocsi, még ha csak városban is használjátok. Nem kell velem egyetérteni, de azért gondoljátok át, mert ha baj lesz, itt minimális a gyűrődési zóna, és hamar összecsuklik a kocsival együtt az ember
-
axioma
veterán
válasz
Feketelaszlo #274 üzenetére
Automeretre: az en autoim (eleje 2008-tol): kispolszki, fiat cinquecento, suzuki alto, peugeot ion - es nem is akarnek nagyobbat. Igaz, nem ezzel jarunk nyaralni.
-
Tigerclaw
nagyúr
Mondjuk ha nem tetszik Ázsiában, hogy kimaxolják bizonyos autógyártók a fapados autókat, akkor hozzanak olyan törvényt, hogy csak minimum X csillagos törésteszttel lehet forgalomba hozni autót. Ez errefelé is jó módszer lenne és nem csak a töréstesztre, hanem olyan más biztonsági feature-kre is elő lehetne írni, amiknek minden autóban benne kellene lenni már. Ezzel elejét vennék annak is, hogy olyan dolgokat is az extrák közé soroljanak, aminek alapnak kellene lenni. A biztonságot ne árulják pénzért.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Feketelaszlo #274 üzenetére
Azért nem lehet eladni miniautókat, mert 3 millióra felvitték az árukat. 1.2 milióért vették volna ezt mint a cukrot...amellett hogy szvsz még jól is néz ki. Elektromos verzióban 3 millióért szintén kelendő lenne, mivel eddig alig esett be a legolcsóbbak ára 10 millió alá támogatással.
Vajon erre is jöhetne támogatás vagy amiatt kapásból 4-5 millióra tennék a listaárát?
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
Tigerclaw #272 üzenetére
Kelet Európában egyáltalán nem lehet már eladni a kisautókat, a Twingo forgalmazása is megállt. A mediterrán országokban van még rájuk kereslet (Olaszország, Görögország, Portugália), Magyarországon alig fogy hasonló kategóriás járművekből, mi (sajnos) nagyon a német autóvásárlási szokásokat vettük át.
Egyébként a Renault most pont azt tűzte ki célul, hogy minél nagyobb haszonkulccsal értékesítse az autóit, amibe egy olcsó népautó nem igazán férne bele (nekem gyanús, hogy ez is Dacia-emblémás lesz végül). -
axioma
veterán
válasz
Tigerclaw #272 üzenetére
valoszinuleg azert nem hoztak amiert macera az eu bevezetes: egyszeruen nem volt kelloen biztonsagos, ezert itt nem lehet eladni, ott meg igen
En nem banom hogy nem szaladgalhatnak az utakon szappantarto szintu autok.Amugy meg ha ez jon ennyiert, es tenyleg kaphato lesz nem csak atlagos karosanyag-kibocsatas csokkentesere par peldany, akkor az tuti nagyot tarolna. Jelenleg a hasznalt 2011-es kezdetu ion es tarsai mennek eros 3M korul, a miev szerintem mar uti a 3.5-et, szoval ennyiert elegge lenyomna az arakat.
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolom mire ide ér ez a K-ZE, még drágább lesz...vagy egyszerűen nem fogják forgalmazni. Amúgy azt sem értem, hogy miért is ki gondolta azt, hogy az eredeti KWID miért ne lenne nyerő az EU-ban, vagy legalább itt a Kelet Europai piacon. Egy halom mini autó van a piacon dupla áron, vagy drágábban.
-
biker
nagyúr
Az üzemanyag cella közel 70 éves komoly múlt alatt és 150 évvel a kitalálása után is szenved. Ennek okai:
- rendkívül drága maga a cella, alig tudnak 100$/kw alá menni, ezzel nem versenyképesebb mintha akkut raknának a kocsiba
- rendkívül drága az üzemanyag (az alkoholos olcsóbb, de annak hatásfoka csapnivaló), mind előállítása, mind tárolása, mind töltése bonyolult.
- a technlógiát drágítja, hogy egy komplett elektromos autó MELLÉ kell beépíteni, ugyanaz a hiba mint a PHEV
- ugyanúgy degradálódik a cella, mint egy akku, szép lassan veszti a hatásfokát
- plusz súlya a rendszernek nem ellensúlyozza az akku súly spórolástA sok negatívum mellett az előnyök:
- könnyű az üzemanyag
- gyorsabb a töltése
- a jelen sok millió üzemanyag kút életben tartható, mivel csak ott lehet majd hidrogént tankolni. És sajnos ez a legerősebb lobbi ebben a piacban.A hidrogén hajtás kurva jó lenne vasúton, kamionokban, hajókon, ahol korlátlan hely van a technikának, és vihet akár 1m3 tartályt is egy kamion, a vonat meg 10m3. vagy jó az űrkutatásban is, használják is 60-70 éve.
De 1mrd közúti autóba halott ötlet. Oda akku kell. Esetleg egy kis REX egység, ami akár mehetne gázmotorral is. egy 22kg-os gáztartályról mint a targoncák -
syberia
veterán
(#269) Füleske: Nekem nagyon tetszik az egész üzemanyagcellás történet, az akkumulátor-technológia mellett nem szabad elvitatni a létjogosultságát.Kínára érdemes lesz figyelni, ott az állam erősen támogatja a hidrogénes meghajtást.
-
Füleske
addikt
Kb. ott tart ma a hidrogén cellás autó mint 100 éve a villanyautó. Létezett, de nem volt reális alternatíva. A Toyotának hosszú távon igaza lehet, viszont nem biztos hogy 100-150 év múlva már nem lesz valami teljesen más technológia. A Tesla szerintem pont azért lett sikeres mert meglátta hogy az akkus technológia már versenyképes alternatíva lehet. A hidrogén kora viszont még nem látszik.
-
syberia
veterán
Ugyanazt írjuk, de mégis másképp látjuk.
A Tesla sikerét látva sokan bepánikolva rohantak utánuk, az alternatív meghajtást célzó befektetések zöme az akkumulátoros fejlesztésekre ment el. Mintha az lenne az egyetlen útja a karbonsemleges közlekedésnek, manapság már nem lennék ennyire biztos ebben.
(#267) Feketelaszlo: A filozófiai magasságokba repülés helyett maradjunk még a Föld közelében . Elfogadom hogy ez még a jövő zenéje, de engedtessék meg nekem a a technológiába vetett bizakodás. Nem csak Ausztráliának vannak kitűnő földrajzi adottságai a hidrogén előállításához, most úttörő szerepet vállaltak, nem garantált a siker.
-
Feketelaszlo
senior tag
Megkeressem az érvelési hibát?
Az általad linkelt pilot projektnél egyébként le van írva, hogy állami finanszírozásból megy, s főleg az a lényege, hogy kipróbálják, működik-e egyáltalán az Ausztráliában előállított H2 (kemény 1-3 tonnával számolnak) elszállítása Japánba, gyakorlatilag egy olyan kisüzemi, kormányzati támogatású kísérlet, mint a BME nukleáris reaktora. A magáncégek azért kellenek bele, mert tőlük lehet megvenni pl. azt a szállítmányozási technológiát, amit LNG-nél is használnak - LNG terminál egyébként a közelünkben is épül jó pár, ehhez képest sokszoros kapacitással és költséggel, üzleti alapon: ha már a jövő energiájáról van szó. -
Füleske
addikt
"hatalmas pénzeket fektetnek"
"rengeteg pénzzel megtámogatott "
Nem látom az ellentmondást. -
syberia
veterán
Ausztrália és Japán nem látta ezt az elemzést, most botor módon hatalmas pénzeket fektetnek a hidrogénbe. Biztos ők a hülyék, meg Kína is az.
(#263) biker: Minden új technológia a bevezetésekor a legdrágább, a kezdeti műszaki problémákról, és a FCEV 50% körüli hatásfokáról még van hová fejlődni. Amint elkezdődik a nagy volumenű tömegtermelés, a gyártási költségek lényegesen csökkenni fognak. Szerintem a töltőhálózat infrastruktúrájának a kiépítése a kisebbik feladat itt.
-
Füleske
addikt
[Why hydrogen is bullshit - part 2]
Ez választ ad arra hogy jelenleg a hidrogén miért csak egy rengeteg pénzzel megtámogatott kísérleti demonstrációs projekt és nem az akkumulátoros technológia alternatívája. A legnagyobb hidrogén fan Toyota 150 éves projektben gondolkodik és akkus kocsikat tervez piacra dobni a közeljövőben, a többiek meg várják hogy a Toyota (esetleg a Hyundai) fejlesszen ki valami piacképes konstrukciót. -
biker
nagyúr
Teljesen mindegy, hogy hidrogénnel, metánnal, vagy lóhúggyal üzemel, ha nincs honnan tankolni.
Jelenleg van talán 20 hidrogén töltőpont európában. kb 15 évig nem is lesz annyi sem, mint amennyi villámtöltő most van.
Ez a nagyon távoli jövő, és nem a személyautózásba, hanem a teherautókra, mozdonyokra, hajókra lenne jó, ahol elfér nagy tartály. Egy személyautóban durván teret csökkent az üzemanyag cella. Ugye az üzemanyag cellás autó egy villanyautó (ami már kurva drága) és + egy hidrogén üzemanyag cella rendszer, tartály, stb -
syberia
veterán
Green Hydrogen Fuel Cell Charging System at Goodwood Festival of Speed | Fully Charged
Erre már a nagy multik is felfigyeltek, örömteli látni hogy a fejlődés még nagyobb lendülettel folytatódik az kőolajmentes energiatermelés korszakának a beköszöntéért.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
Dániel.Illés #257 üzenetére
Wilisits Mérnökiroda
Légyszíves csak akkor keresd őket, ha komoly a szándék, alapvetően kulcsrakész átalakító szetteket nem árul senki. -
axioma
veterán
válasz
Dániel.Illés #257 üzenetére
A mai arak mellett, hacsak nem arrol van szo hogy minden masban nagyon hozzad nott az auto, szinte biztos hogy nem eri meg. Az atalakitas, foleg a jogi resszel egyutt, siman lehet tobb mint egy hasonlo kaliberu hasznalt auto ara. Ezert nem meglepo, ha az atalakitast mar nem annyira muvelik, mint evekkel ezelott.
-
Dániel.Illés
újonc
Találkozta egy magyar céggel, akik átalakítják az autót elektromossá. Van, akinek van tapasztalatuk velük? Még régebben találtam a neten a céget és most nem találom.
-
E-niroban nekem bejött a váltófüles lassítás, tudom Handraska azt mondta semmire nem jó, de szerintem jól használható és még szórakoztató is. Meg az is, hogy"sport" módban vörösbe öltözik az egész műszerfal. Plusz az se hátrány, hogy elférek benne kényelmesen, nem úgy, mint a leafben (ahol trngely irányban nem állítható a kormány és beszorul a lábam a kormány és a középkonzol közé).
-
Én noszogatom a főnököm, hogy vegyen magának egy 3ast, hogy tudjunk mivel játszani, de nem akar. Nem értem miért. :D
BeZol: egy könyvelőt megkérdeznék erről, kicsit soknak tűnik ez a halmozott kedvezmény. Útnyilvántartást generálni nem nagy dolog, pl. ott a road records, ami automatikusan megcsinálja, de 100% csak azoknak jó, akik szeretnek a NAVval játszani, mert ők nem szeretik és valóban életszerűtlen. Casco ilyen autónál előny, egyszerűen túl drága hozzá minden alkatrész, ami sérülhet, egy koccanásnál, kavicsfelverődésnél, vagy valami mentálisan sérült által (lásd villanyos csoport, ahol a pár napos 3as lámpáját kitörte egy járókelő).
-
BeZol
őstag
Vettem a fáradságot, és kértem személyesen Tesla Universal-nál ajánlatot.
22.885.000 Ft-os Tesla Model 3 Performance /alap fehér metál szín + 19"-es téli gumi+felni szett. Autopilot nem/
50% önerő (11.442.500), ebből cég esetén ÁFA azonnal visszatéríthető.
36 hónap futamidő esetén 183ezer Ft, 60 hónap esetén 152,5ezer Ft a havi törlesztő (bruttó), ebből a felhasználás jellege szerint visszaigényelhető az ÁFA. Ha lusta vagy, akkor 50%-ban, ha útnyílvántartással igazolod h tényleg céges használatban volt a kocsi, akkor elmehetsz 100%-ig is.
Az éves CASCO a cég telephelyétől és a sofőrtől is függ, h mennyire korlátozzuk, elvileg 220ezer Ft a rekord legolcsóbb (Békéscsabai cégnek), és vhol 350-450ezer Ft közötti az átlagos (nem tudom, hogy általánosan Model 3-ra mondta az értékesítő, vagy tényleg a kiszemelt Performance-ra vonatkozott-e, de hogy kb. ezek a számok).
A maradványérték 3 évesnek 5.721.250 Ft (ez bruttó és ÁFA ebből nem igényelhető vissza), 5 évesnek 3.432.750 Ft.
Mi pl. nem CASCO-zunk, így nekünk ez extra kötelező "teher". Ez ugye átlag 400ezer Ft-tal nézve 1.2-2m Ft 3-5 évre.
Ha ezt is beleveszem a kocsi költségébe, akkor a kocsi végső ára (100%-os ÁFA-visszaigényléssel) 3 év után 21.118.495 Ft, 5 év után 21.547.318 Ft a 22.885.000 Ft-os készpénzes vásárlás helyett (végig CASCO-t is fizetve).
A konstrukció MKB Euroleasing-nél lenne, THM 3 évre 3.1%, 5 évre 3%, az induló ügyleti kamatláb 3 évesnél 3.89%, 5 évesnél 3.76%. A kalkuláció évi max. 40ezer km-rel van.Az extra "finomság" a Társasági Adó-val érhető el.
Ez a rész számomra viszont nem tiszta, mert több dolgot is találtam.
Inkább csak bekopizom miket írtam össze:- "Társasági Adóból (Adózás előtti eredmény 9%-a) levonható a törlesztőrészlet a TAO kb. 30-40%-os mértékéig, max. 5 évre szétosztva."
- A TAO-ból igénybe vehető kedvezmény elektromos autó vásárlására kisvállalkozás esetében akár 65% is lehet. A 65% a választott elektromos autó ára és egy hasonló kategóriájú robbanómotoros autó ára közti különbség 65%-a. Például egy Hyundai IONIQ electric (listaár: 8.889.000 Ft) hasoló kategóriájú, mint egy Hyundai i30 (listaár: 4.649.000 Ft). A kettő közzötti árkülönbség 65%-a pedig (most figyelj!) 2.762.500 Ft, vagyis ennyivel olcsóbban tudunk hozzájutni egy ilyen hibrid autóhoz.
- TESLA-ra akár 6.000.000 Ft is lehetséges (értékesítő mesélte), akkor 7.316.505 (3év) ill. 6.887.682 Ft-tal (5év) lenne olcsóbb a kocsi a készpénzes vásárláshoz képest."
Még annyi, hogy TAO kedvezmény esetén 5 évig kell megtartani az eszközt
És akkor még ilyet is találtam, hogy:
"Furcsa mód sokan nem tudják, hogy a KKV-s ügyfelek (mikró, kis és középvállalkozások) a tárgyi eszközök beszerzésére (mint például gépjármű) felvett hitel, vagy lízing kamatának 40%-a levonható a társasági adóból, annak maximum 70%-áig, de maximum 6 millió forintig."Ezek szerint tehát 2-féle TAO-kedvezményes lehetőség is van.
Azt elmondásból tudom, hogy az autós példájú benzines kontra elektromos közötti felár 65%-ára járó kedvezmény esetén vmilyen 13m Ft körüli benzines kocsi alapárát tekintik a Tesla esetén (pl. bmw 330i vagy ilyesmi. Kocsiméret és alapfelszereltség alapján hasonlítják össze elvileg, és nem lóerő alapján, de ez sem 100%), és hogy ez ilyen energetikai beruházási pályázat, amivel kapcsolatosan pályázatíró céggel kell felvenni a kapcsolatot, akik közvetlen NAV-val vannak kapcsolatban (nem tudom mennyire lehetne kikerülni őket), elvileg kb. 4 cég van aki erre emiatt alkalmas az országban. A lényeg, hogy kb. 450ezer Ft-ért írják meg a pályázatot, és akár 6m Ft-os TAO-kedvezmény is lehet a végén az eredmény.Tekintve, hogy elviekben ilyenkor 5 évig meg kéne tartani a járművet, így az 5 éves lízing esetén a kocsi 15.997.318 Ft-ba kerülne a 22.885.000 Ft-os kp-s vásárlás helyett (6m Ft-os TAO kedvezménnyel számolva) úgy, hogy az autó költségében benne van 5 év évi 400ezer Ft-os CASCO-ja, tehát a kp-s vásárlás esetén ha vki amúgy is CASCO-zna, annak 24.885.000 Ft-ba kerülne 5 év alatt a kocsi (áramköltség és kötelező biztosítás nélkül, regadó nincs, vagyonszerzési illeték nincs, cégautóadó/teljesítményadó nincs, parkolás pedig "még" ingyenes sok helyen). A CASCO díja persze évről-évre csökken majd, de ezzel nem számoltam.
Tehát ha a benzines kontra elektromos kocsi 10m Ft körüli felárának max. 65%-át vesszük a TESLA esetén, akkor igen, esélyes a 6m Ft adókedvezmény, de ennek utána kell jobban járni, hogyan is működik ez pontosan, mert a neten én már semmit sem találtam, ezt már személyesen kell intézni annak, akit ez érdekel, amire jutott, azt pedig megoszthatná itt, mert nekünk idén nem aktuális, de jövőre lehet aktuális lenne egy ilyen beruházás.
Egyébként 3-3,5hónap a várakozási idő egy Model 3-ra. Aki most rendel, januárra kapja meg a kocsiját.
Remélem hasznos infókkal szolgáltam. (pl. netes lízingkalkulátorokhoz képest ezek közel fele akkora ügyleti kamatlábak, tehát érdemes személyesen érdeklődni, ill. van ingyenes 20 perces soroksári utas tesztvezetési lehetőség, ill. egy feláras hosszabb A-tól Z-ig tréning (amit kocsi megrendelése után, de még átvétel előtt érdemes lehet abszolválni).
Nem tudom hatótávok voltak-e már, de netes tesztekből és youtube videókból a Model 3 performance esetén:
461 lóerő
3,4s 0-100km/h
261km/h végsebesség
75kWh akkumulátor
papíron 530km hatótáv
valóságban országúton 90-110-zel 450-480km
valóságban autópályán 130-cal 380km, 180-nal 250kmErre jön az, hogy elvileg 20-80% között érdemes tartani az akksit, tehát 0,6-tal szorozva a hatótávokat még kímélve is lesz az akksi.
-
BeZol
őstag
Sziasztok!
Tudnátok tájékoztatással szolgálni, hogy egy új i3 / ioniq / 62kwh_leaf / model 3 esetén mekkora a teljes körű casco éves díja?
Lehet, hogy lenne egy nyíltvégű pénzügyi lízinges vásárlásunk a közeljövőben, de a cégben mindig kp-ra vettük a kocsikat, ezért erről sincsen tapasztalatunk, ill. soha nem volt casco egyik kocsin sem, ezért egy nyíltvégű lízing esetén (ahol elvileg az ÁFA mértékével kevesebbe fog kerülni a kocsi) kötelező a casco, és szerintem így a végén drágább lesz a kocsi, mintha kp-ra vettük volna casco nélkül.Valaki bármi tapasztalat?
-
válasz
Tigerclaw #246 üzenetére
"...és az ő idejükbe bele fog férni, akárhol is lesz szervíz az országban." > Ne gondold, nem azért, mert ennyire elfoglaltak, hanem ennyire hozzászoktak a kiszolgáláshoz. Van olyan bérlő nálunk, aki az asszonynak 20 milla környéki autót bérel és ő még a parkolást sem indít, mert nincs rá "ideje". Volt olyan hónap, amikor a büntetések - parkolás, gyorshajtás - többe kerültek, mint a bérleti díj - ami egy ilyen autónál több, mint a kikozmetikázott átlag magyar fizu - . Na az ilyet nem fogod rávenni, hogy autókázzon 2x1,5 órát egy szerviz miatt. Vagy marad a hozom-viszem, ha bevállalja 1-1 cég, hogy 1 embert egész napja odalesz 1 autó miatt.
-
-
axioma
veterán
válasz
Tigerclaw #236 üzenetére
Nem fura, csak pont a technologiavaltas elejet nezed, csak uj autokra, egy gazdasagi allapota miatt kedvezotlen orszagban. Amugy ketlem hogy az elektromos autok lennenek kb. kizarolagosan ilyen "rovid" ido mulva, mar csak a "megszokas" lendulete miatt is. 15 eves autok boven vannak a magyar utakon, mar csak emiatt lassabb kivezetodese lesz mint a nyomogombos telefonoknak (amik azert ha elhanyagolhato, de lathato mertekben jelen vannak me'g).
Az viszont valoszinu, hogy rovidtavu kozlekedesre szant elektromos eszkozok szama igen meg fog ugorni, csak sok lesz az egyszemelyes megoldas ill. tomegkozl. eszkoz. -
Tigerclaw
nagyúr
Kicsit fura a helyzet. Egyrészt tolják sokan ezerrel a hype-ot, miszerint itt 5-10-15 év múlva már a vécére is elektromos autóval jár majd mindenki, másrészt van egy másik valóság, amit ezek szerint nem csak a "hitetlenek" látnak, hanem a kereskedők és a gyártók is, mert csak keveset gyártanak, ezért sokat kell várni rá, másrészt a kereskedők se bíznak az eladásokban mert elég keveset rendelnek be az új autók számához képest.
-
válasz
gergo5991 #234 üzenetére
Hát, az igazsághoz hozzátartozik, hogy itthon - nem tudom mennyire hivatalos -, de összesen 200 ilyen e-niro lesz a készlet jövőre, az a 200 már elkelt, mert többnyire a kereskedők befoglalták saját készletre, így őket kell kitúrni, ha "tényleges" vevő jön, szóval sok idő nem lesz rá nálatok sem. Az ára egyébként valahol 13-14,3 mFt körül van, mínusz a kedvezmények, ami egyedi - pl: állami támogatás, flottás kedvezmény stb -.
-
válasz
Tigerclaw #228 üzenetére
Ez ilyen. Sajnos a normálisabb e-autókat, amik flottakezelő szempontjából élhetőek nem lehet készleten kapni. Teslának nincs itthoni szervize, kiesik, Leaf van, de ott azért van akku melegedés, plusz az a kormánypozíció - nem lehet mélységet állítani a kormányon - sokaknál kiveri a biztosítékot. A kona hajtása az egyik legjobb, ha nem a legjobb most a piacon, csak nem lehet kapni se a Hyundainál, se a Kianál. e-Niro volt nálunk nemrég megint egy időre, nekem bejött, kellemesen erős hajtás, nagy belső tér + anyagok (én bírom a Kia habosított műanyagjait).
-
Bozso68
őstag
Egyéletemegyhalálom, megrendeltem egy Kia e-Niro-t nagyobb akkupakkal. Jövő tavasszal érkezik.
Cégautó lesz, havi 3-4000 km-t megy a mostani (heti 4x 200km), 150.000 Ft körüli benzinköltségünk van, ami csak költségként számolható el, + olajcsere, stb. Itt meg ÁFA nagy része visszajön, és a lizing meg 5 év futamidővel jóval kevesebb lesz, mint a mostani tankolás. Ha 5 év után az önerő árát megkapom érte (persze nem az a cél), már megérte. Az Excel remélem nem hazudik. :) -
Tigerclaw
nagyúr
Ez a szokásos bullshit amiből, a műszakilag és gazdaságilag képzetlen újságírók kiindulnak. Attól hogy valamit csinálnak a világ egyik leggazdagabb országában, még nem kell/lehet utánozni. Dubaiban Ferrarikat, Lambókat használ a rendőrség...akkor nekünk is azt kell tenni? Ha nem tudnak elérhető árú elektromos autókat gyártani, az egész nem lesz más mint gazdag emberek hóbortja, ha az EU bürokratái fejre is állnak.
A kínai piac meg olyan óriási hogy azt óvatosan kell elemezni. A sokmilliárd emberre sokmillió gazdag jut. Ha ott fogy 1 millió e-autó, az olyan mintha nálunk eladnának ezret. Ráadásul ott ontják a gyárak a nulla minőségű államilag agyontámogatott hulladék autókat, viszonylag olcsón, amiket az EU-ba be sem engednének, mert egyszerűen veszélyesek. A belső piacukra szánják, oda meg az is jó.
-
syberia
veterán
-
axioma
veterán
válasz
Tigerclaw #222 üzenetére
Normalis tavolsagot megtenni kepes auto akkujat mar a netto sulya miatt nem cserelned ki egyben emberi erovel. es iszonyat problemas lenne egybol az erintesvedelem. Csak prius I. akkupakk kiszedesekor es cellacserejet asszisztaltam, ami ugye joval kisebb (bar NiMH miatt is), de hogy azt a koritest hogy oldanad meg 5 perc csere alatt azt nem tudom. Szerintem nem veletlen, hogy formula-e-ben tavalyig _auto_csere volt a verseny kozben, nem csak akkucsere. Pedig ott aztan abszolute specifikalt korulmenyekhez lehetett volna alakitani a cseret...
Amugy sima berlessel most is megteheted ugyanezt, ha hetkozben 1 auto kell csak utazni meg egy masik.
Amugy volt valami keleti koncepcio ami a legozhato autorol szolt, 1 vagy 2 sor ules, kis hatulja vagy nagy, bar azt hiszem szervizes (de nem gyari elokonfiguralt!) cserevel. Ezt erdemes lenne megjatszani: hetkozben 1 soros auto elol-hatul a ketfele motor, nagy utnal meg elektromos akar kirakhato, helyette masodik sor plusz csomagtarto. (Mondjuk a garazsmegoldas ehhez jo kerdes...) -
Tigerclaw
nagyúr
Valami olyan szisztéma lehetne a nyerő a jövőben, hogy - persze miután lement felére az elektromos autók ára, aki ilyen autót vesz, az jogot kap arra is hogy a hosszabb utazásaihoz olcsón bérelhessen sokkal nagyobb hatótávú hagyományos vagy elektromos autót. Tehát be lehetne állni arra, hogy megelégednek az emberek a 100-150km-es hatótávú kisebb méretű elektromos autókkal mert jellemzően az is kiszolgálja őket, ha meg mégis kell hirtelen...vagy akár tervezettem messzebbre menni és nem akar út közben tölteni, akkor megkapja a bérelt autót ugyanattól a cégtől és mehet is pl. nyaralni. Persze kisautón nem smart méretet értek, hanem rendes 4-5 személyeset használható csomagtérrel.
Az akkuk autóval történő eladása helyett is terjed az hogy jóval olcsóbb az autó, motor mert az akkut csak használatba kapod, mondhatni bérled. Ezzel egyszerre féláron vagy még olcsóbban kapod az autót, nem kell aggódnod hogy mi lesz ha meghibásodik az akku részben, vagy teljesen és a használt autó esetén sem aggódik a vevő, hogy milyen akkut kap. A cég aki bérbe adja, az meg profi módon tudja majd javítani, bontani újrahasznosítani azokat...sőt ez a cég jobb is ha az aki gyártja is az akkut. A drága alapanyagok visszakerülnek hozzá kötelezően, illetve eleve ki tudja úgy alakítani az egészet hogy könnyen lehessen szervizelni, újrafelhasználni. Itt persze a bérleti díj nem mindegy.
A következő lépcső a járművek és akkupackok szabványosítása, vagyis megoldható lenne hogy töltés helyett akkut, pontosabban akku csomagokat cserélnek a "kúton" emberi erővel, vagy automatán robotkarok segítségével. Tehát minden autón ugyanolyan tartó, tároló lenne kialakítva az alvázon, egyféle akkucsomaggal, csatlakozással. Mint a Gogoro féle motoros megoldás csak persze nagyobb méretben...ezért ajánlott ha robot végzi a cserét, nem ember.
-
Az Ampera nem 5N lenne?! Meglepő. Az enyém 100% 5N.
A nagy benzines SUV-ok szoktak 5P-t kapni, azok a közelében sincsenek az én gyakorlati 40 km-es hatótávolságomnak.Ebben csak 2.4 literes motor van, ami rendkívül takarékos
ugyanakkor tud haladni is ha nyomja neki az ember. [ (OFF)Németországban...(/OFF)OFF]Itt éppen padlót kapott, picit ment még volna, de aggódni kezdett a feleségem.
-
axioma
veterán
Hat jo kerdes, hogy az elvi 25 vs. 50 km szamit majd, vagy hogy amikor azt elfogyasztja, akkor 1.4 vagy 1.8 vagy 2.8 literes motor szolal meg. Azert vicces lenne ha az Amperatol elvennek (1.4), toled meg nem, pedig az Ampera is P, nem is ertem hogy lehet a volvo N, az az i3 rex kategoriaja akart lenni)
-
axioma
veterán
Csak ez mar eleg hatareset nekem hogy nem esik-e bele majdan (ha vegre meglepik) a zold rendszam elvetelet a kamu hibridektol. Igazan ezeknek mar talan mindnek lenne elettartamra vonatkoztatott km-megoszlas az elektromos vs. benzin-dizel uzemmodrol. Azon kene igazan eldonteni, nem azon hogy mi van benne lehetosegkent.
-
Feketelaszlo
senior tag
Utána kellett néznem, hogy ki ez a sztármérnök akiről még soha nem hallottam - mint kiderült az Opel nagy sikerű Ecotec szériáján segédkezett.
De ez a legjobb:"Indra szerint az emberek már elkezdtek bespájzolni alkatrészekből, hogy tovább tudják használni a meglévő, belső égésű motoros autóikat: „A beszállítóktól tudom, hogy az alkatrészek iránti kereslet erősen megnövekedett az elmúlt időszakban. Az ipar erre a forgatókönyvre rendezkedik be. (...)"
Az nem lehet, hogy azért növekedett az alkatrészek iránti kereslet, mert a német autóipar az utóbbi időben javarészt szemetet gyártott?
Kicsit olyan ez a hír-háború amit a németek tolnak, mint mikor az olajválság idején a detroiti óriáscégek kampányoltak a nekik nem tetsző újdonságok ellen. Egyik nap az ADAC, másik nap egy "sztármérnök", harmadik nap valami nem túl független német egyetem megy egyet a villanyautók ellen.
De ha már osztrák sztármérnök: a napokban elhunyt Ferdinand Piech neve és vagyona hogy fog tovább élni? Nem a VW-ben vagy Porschéban, hanem a gyermeke által Svájcban alapított elektromos autó manufaktúrában. Az örökösödés után biztos kap az is egy kis plusz tőkebefektetést. Érdekes dolgok ezek, hogy melyik "sztármérnök" mire teszi a zizit. -
Tigerclaw
nagyúr
Egy olyan használható hatótávú hibrid tényleg megoldás lehet, de egy megfelelően nagy méretű fékerővisszanyerő rendszer is sokat segíthet. Mondjuk plug-in hibridként is jobb lenne egy kis méretű takarékos benzines mellé. Eleve el kellene felejteni a nagy ér erős motorokat, meg a túl nehéz személyautókat is.. Belőnének egy súly/lóerő arányt, meghúznának egy súlyhatárt és azt nem lehetne túllépni a gyártóknak.
-
Belső kerületben (xii) lakom, innen elvileg égesz Bp. hatótávolságon belül van, oda és vissza.
A munkahelyemen adott a dolgozói töltőpont, ill. otthon is viszek majd le privát áramot a garázsba.Az Ampera vélhetően jobb hibrid, kevésbé érzékeny. Én szeretek sokat cuccolni és autópályán haladni - így praktikusabb / jobb választás volt a kombi és a nagyobb dízelmotor számomra.
A Volvo kezelési útmutatójában nem írják, hogy a prémium dízel javasolt, csak azt, hogy ne tankoljak bele fűtőolajat (HTO).
Természetesen, ha ritkán indítod be, itt is javasolt a prémium üzemanyag, az lassabban esik szét. (Majdnem minden héten autópályázok és tankolok is.) -
Tigerclaw
nagyúr
Kisváros, 250km-re Budapesttől, de értem, hogy mindenkinek még sokáig nem lesz ideális ez az egész. A nagy többségnek túl drága, mások nem tudnak lemondani a 4-500km-res hatótávról. Azt azért tartom, hogy városban csodát tenne a forgalommal és a levegővel, ha kis elektromos "smartokkal" járkálna az emberek többsége.
Budapesten vagy le kell mondani a személyautókról, vagy teljesen ki kell zárni az átmenő forgalmat, mondjuk alagutakkal. Egyikre sincs esély, szóval szerintem tovább fog romlani ott a közlekedési helyzet. Talán a levegő tisztább lesz ha eltűnnek a gázolajos autók.
-
axioma
veterán
Hat 2x9 km-re valoban jo ez is, de keves ilyen szerencses van akinek ez a tavolsag hosszabb tavon is jo. Nalunk mindkettonk jelenlegi munkahelye koltozott mar miota ott dolgozunk...
Nekunk mazli az Ampera, hatrany a 4 szemely, de bir 60km-t kb. egy huzamban (kell is mert a parom 25km-re kell menjen melozni). De egy Balatonfoldvar is 1:2 aranyban lett csak aram vs. benzin km-ben.
A volvonal is van olyan, hogy "jobb" uzemanyag kell bele, hogy ne romoljon bele ha hosszan csak elektromosan mesz? Benzinnel a 95-ben tul sok a nem asvanyi olaj, minimum 98-ast javasolnak... be is toltottuk igy iskolakezdes elott. -
Füleske
addikt
válasz
Tigerclaw #207 üzenetére
"Nehéz dió az egész, mert meg kell értetni az emberekkel, hogy az elektromos járművek nagyon hasznosak lehetnek, de nem válthatják le pl. a távolsági közlekedést."
Szerintem pont fordítva van. Most rengetegen a hatótáv para miatt nem vesznek elektromost, pedig egy 3-400 km - t tudó, gyorstöltős autóval ez már ma sem probléma.
-
válasz
Tigerclaw #207 üzenetére
Nehéz dió az egész, mert meg kell értetni az emberekkel, hogy az elektromos járművek nagyon hasznosak lehetnek, de nem válthatják le pl. a távolsági közlekedést.
Erre a jelenben egy plug-in hibrid tűnik optimális megoldásnak.
Részemről egy Volvo V60 PHEV-et vettem lassan 2 hónapja:
- A városi ingázásomat tisztán elektromosan meg tudom oldani, ez napi 2x9 km + a mindennapi ügyek intézése; a gyakorlati elektromos hatótáv kb. 30-35 km a klímázás függvényben (eddigi max. 40 km, országúton, de klíma nélkül).
- Hétvégén pedig hidrid üzemben autópályázom, ilyenkor 90%-ban a dízelmotor megy (tempó függvényében autópályán 5 és 8 liter között; országúton 3,5 és 5 l között fogyaszt). -
Patrick
addikt
Ha már ott tartanék napelemmel én is, de az még odébb van. Így sajnos nem tudok segíteni, de a jövőben, ha minden úgy alakul, akkor a tiszta energiák kft-től kérek majd ajánlatot, sőt, nyilván igazából több helyről is, aztán majd a végén döntök... de ez még nagyon messze van.
-
Tigerclaw
nagyúr
Jellemzően épp a helyi közlekedés az, amit a többség meg tudna oldani saját autó nélkül és pont ez az ami fekszik az elektromos járműveknek a kis hatótáv miatt. Viszont nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, hogy több autót fenntartsanak és azokból is pont a városi szaladgálós legyen elektromos.
Kellene egy városi közlekedésre optimalizált elektromos miniautó kicsi hatótávval, nagyon olcsón és városokban csak ilyenekkel lehetne közlekedni. Persze ezt olyan 20 éves távlatban gondoltam, nem holnapután. Nagyvárosban meg inkább a tömegközlekedés, önvezető "taxik",és járműmegosztás, bérlés lenne ideális, nem a saját személyautó használata.
Nehéz dió az egész, mert meg kell értetni az emberekkel, hogy az elektromos járművek nagyon hasznosak lehetnek, de nem válthatják le pl. a távolsági közlekedést. Mondhatni diktatórikus szabályozás nélkül nem lesz semmi az egészből...ami gyakran félreviszi a dolgokat.
-
axioma
veterán
Mindenki tultervez a km-ekkel, mintha az elektromosbol nem fogyhatna ki az akku. Bp-en nem tudok olyan helyet mondani, ahova Pomazrol oda-vissza nem mernek az ionnal elindulni (azaz 40km-nel messzebb, Soroksar also csucske 42 azt me'g meg merem lepni), persze arnyalodik a kep ha tobb utat kell egyben nezni, vagy agglo is szoba kerul. Videken max. a fele, azt barmelyik varosjaro tudja.
Napelem folyamatban csak baromi maceras az egesz folyamat (mar az is hogy kit valasszunk kivitelezonek). -
Tigerclaw
nagyúr
Ez így életveszélyes. Nem lenne szabad ilyen öntvény kerekeket használni... meg eleve venni bármit is olyan beszállítótól aki ezt minőségnek tartja. Amúgy is ha már cafe racer, akkor mehet bele a hagyományos küllős kerék. A hubmotornak, a féktárcsáknak illeniük kellene a kiválasztott felnihez.
-
Patrick
addikt
Egyébként igen, az lenne a legjobb, otthon tudod tölteni a garázsban, és a ház tetején ott parkol a napelem. Mekkora jó már.
Tervezni kell az útvonalat, idővel több töltő lesz. Csak ugye ehhez kell egy kis idő, már mint megtervezni, hova, merre, mikor mész. Az ember meg lusta, már aki.Az évenkénti szerviz pedig, a futómű, fék, gumira terjed ki és az aksira. Ennyi. Sokkal kevesebb a kopó alkatrész.
Munkatársam s egyben a jóbarátom fia, most gyűjti a pénzt egy használt elektromos autóra, kb 2 év múlva meg is lesz neki a pénz, van garázsuk ott fogja tölteni. Csak városban használja majd, oda a 100-150 km-es hatótáv bőven elég, nem olyan nagy város, mint Pest. És jól is teszi.
-
Patrick
addikt
1. A politikusok szeretnek nagyot mondani...
2. Elektromos autó sem olcsó, nem véletlenül nem veszik annyian. Sok még a kérdés, és az átlagember nem tud venni magának újonnan egy elektromos autót, ugye nincs rá pénze, vagy ha van is hol tölti, ha olyan helyen lakik, + a melóhelyen sem tudja, ott hagyja valami töltő helyen és állandóan majd haza és visszagyalogol?
Ahogy a cikk is írja, az átlagvásárlóhoz kell eljutni, abból és azoknak lehet eladni a legtöbbet. Adom.
Zárójel.
Ma láttam 2 db BMW i3-at. 12-15 milla. Zárójel bezárva.
Bár igaz, 3-4-5 milláért már lehet venni használt elektromos autót.
3. Imádom, amikor az elektromos autóhoz lévő akku előállítása szennyez. Rendben.
Azt valahogy senki nem írja le, hogy a benzin vagy dízel járműhöz az üzemanyagot a kőolajból, hány helyen, honnan, hová kell eljuttatni, ez mivel, hogyan történik, majd a finomítóban feldolgozzák, aztán el kell szállítani a töltőállomásokra, az nem szennyez nyilván... arról senki nem beszél. Nagyon csodálatosan friss az illat a bécsi reptér mellett, ott van a finomító, tökéletesen friss a levegő, az nyilván nem káros... Az ilyenektől a falra tudok mászni.Nem a Lítium-Ionos akku lesz a jövő, idővel lesz más, 15-20 különböző kutatás folyik ezzel kapcsolatban jelenleg is. Arról nem beszélve, hogy az elektromos autó használat közben nem szennyez. Kivéve a fékpor és a gumi. Nem kell bele motorolaj, rengeteg alkatrész nincs benne, ami egy belső égésű autó motorterében megvan, gyújtógyertya, gyújtótrafó, szíjak, sebességváltó, lehetne sorolni... Igen, tudom, ezzel rengeteg lóvé kiesik majd a gyártó zsebéből... valamit úgy is kitalálank, nem kel őket félteni.
Nem mellesleg meg egyre több lesz a megújuló energiaforrás és az az által megtermelt energiával tölteni az autót, na az már döfi...
.
Szarban vannak a németek picit, mert most van egy kis csökkenés a trendben, kevesebbet adnak el, de nem csak ott... bár valahogy ezt én nem látom. Az utóbbi 3 évben több autót adtak el, mint 2015 és azelőtt. BMW, AUDI, Merci, a VW-ről (E-GOLF, 12,5 milla újonnan? Vicc.) nem is beszélve... Egyébként meg a legtöbbet a Tesla-ból adtak el, többet, minta az előbb felsorolt 4 gyártó eu-ban és az amcsiknál. Mindig mondtam nem hülye az a Musk gyerek, ő tapossa az ösvényt, többiek csak kullognak. Valakiknek savanyú a narancs.4. Az lesz, amit Tigerclaw is említett az elektromos motoroknál, majd a kelet elkezdi bedurrantani a cuccait és a nagyobb gyártók majd kapkodnak később, hogy jaj ők is csinálnak. A Super Soco kiforrja magát, nagyon jó kis motor lesz. Bár az amcsi ZERO a kedvencem.
Kia-nak az e-niro-ja, 9,9 milla lesz, már mint az autó, 300-450 km-t el lehet vele menni, akkupakktól függ, a Kia Soul EV nem tudom mennyi lesz, de lesz az is idővel 10 milla alatt.Túl durva voltam? Bocsi.
Tigerclaw Egyetértek! Egyébként tervezik majd idővel olcsóbban adni a tesla-t, bár kint már 8-9 milláért megkapod, itthon 16.
UI:
Tudom hülyén hangzik, de meg van a varázsa, már mint a belső égésű autóknak, motoroknak.
Mondom minden ezt úgy, hogy egy 2001-es évjáratú 2000-es szívóbenzines Peugeot 406-osom van jelenleg. Jövőre csere, jön a Giulia, az utolsó belső égésű autóm lesz, amit még élvezet vezetni, aztán jöhet az elektromos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 5578 2in1: i7-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 1600X / GTX 1080 8GB / 32GB DDR4 / 256SSD + 2TB HDD
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- AKCIÓ! EZÜST! RITKASÁG! Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 512GB OLED 120Hz Gar!